Starostové a nezávislí ve volbách uspěli

18. 10. 2010 | 13:44
Přečteno 4446 krát
Každý z nás má určitě právo na své vlastní hodnocení komunálních voleb a je jasné, že se výsledky dají číst samozřejmě různě.

Pro naše starostovské hnutí byly volby úspěšné a znamenají významný nárůst počtu zastupitelů a zastupitelek. Nominovali jsme téměř pět tisíc kandidátů. Z nich byla skoro polovina zvolena. Je také nutno upozornit na to, že mimo tato dohledatelná čísla řada příznivců hnutí kandidovala takzvaně „na petici“, což je v některých obcích stále velmi zažitá forma kandidování mimo politické strany. Znamená to tedy, že naši příznivci kandidovali v jiné zákonné formě, která se ovšem v oficiálních statistikách u našeho hnutí neprojeví. V roce 2006 přitom hnutí Starostové a nezávislí získalo „jen“ 17 mandátů, nyní přes 2300. Starostovské hnutí významně bodovalo nejen v menších městech obcích, ale třeba i v Českých Budějovicích, kde vytvořilo společnou kandidátku se svrženým primátorem Jurajem Thomou, v Jablonci nad Nisou byla kandidátka „Starostů a nezávislých“ těsně druhá, ve Zlíně v koalici s TOP 09 zvítězila.

Asi jedna pětina starostů hlásících se k starostovskému hnutí také nechtěla obhajovat mandát. Jak správně uvedl Petr Gazdík, být starostou v dnešní době není žádný med. Ti, kdo budou zvoleni do starostovských funkcí, nečeká žádné lehké řemeslo. Samozřejmě ještě nevíme, kolik starostů bude zvoleno na ustavujících schůzích zastupitelstev. A před námi jsou krajské volby....naštěstí až za dva roky! Zdá se však, že naše společná výchozí pozice (STAN a TOP 09) je stále dobrá.

Dohromady Starostové a nezávislí a TOP 09 získali přes 3800 mandátů v obecních a městských zastupitelstvech (ODS přes 5100, ČSSD přes 4500, KDU-ČSL přes 3700, KSČM přes 3100, Věci veřejné přes 300).

Výběr z volebních výsledků:
Volební strana zastupitelé
KDU - ČSL 3 738
ČSSD 4 584
KSČM 3 189
ODS 5 112
Nezávislí kandidáti/ 6 595
Sdružení nezávislých kandidátů
- místní sdružení celkem 30 597
VV 304
"STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ" 1 243
Sdružení "STAN", NK 1 097
Sdružení TOP 09, NK 140
TOP 09 1 509

Zdroj: http://www.volby.cz/pls/kv2010/kv1211?xjazyk=CZ&xid=1&xv=1&xdz=7&xnumnuts=0&xstat=0&xvyber=1

Trochu jiná kapitola jsou volby senátní, tam se o úspěchu hovořit nedá, ale stále ještě zbývá 5 želízek v ohni...já osobně nejvíc fandím Věře Kovářové na Berounsku a je to osobní! :-)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

honza napsal(a):

Myslím si,že v malé obci se nehraje na to,jaká partaj dostala kolik mandátů, to na rozhodování o kanalizaci, čističce, codnících apod nehraje podstatnou roli.Navíc většina kandidátů ani není členem nějaké partaje, takže bych to nepřeceňoval. A Topka vyhrála vlastně jen v Praze,což při bolševicko-kmotrovských manýrech tamější ODS bu%nky zas tak překvapivé není....
18. 10. 2010 | 14:02

mud.. napsal(a):

Senátor a bývalý vicepremiér Jiří Čunek získal ve Vsetíně největší počet hlasů. "Považuji to za pro svoji politickou kariéru za zásadní. Budu se ucházet o post starosty," prohlásil Čunek.
Já navrhnu, aby byl "blahoslaven" jako Aneška česká. Ó bože, to by byl for prezident Česka! Určitě čumíte jak tele na nová vrata, co Vendlová.

Pro naše starostovské hnutí byly volby úspěšné a znamenají významný nárůst počtu zastupitelů a zastupitelek. Jeden Čunek vás strčí do kapsy, (Ť)uňťové ze starostovského hnutí. Učte se od něho víře a čestnosti!
18. 10. 2010 | 14:18

Veronika Vendlov napsal(a):

mud...no to čumím tedy, ale na ten Váš výplod...zejména...jinak jsem obecně ok.
18. 10. 2010 | 14:53

AC napsal(a):

:-))
18. 10. 2010 | 15:36

vlk napsal(a):

No abych pravdu řekl, tak já na tenhle blog čumím také.
Pokdu bych někdy chtěl demonstrovat přísloví - chlubí se cizím peřím!- pak bych použil tenhle blog!

A jdiné , co mu je rovnocené je dokonalý klaunský výstup Radka johna v sobotu večer po volbách po 22 hodině na ČT 24 kdy zdůvodňoval , že VV volby nejen že neprohrály , ale brž dokonc e jasně vyhrály. Protože před komunálními volbami měly asi 20 mandátů a teď jich mají 200 a že žádná ze stran takový nárůst neudělala! no měl pravdu. Neudělala. Jenže výsledek VV daleko skončil za jejich nebetyčnými ambicemi. A dostaly od voličů pořádný výprask.

A paní Vedlová nám převádí úplně stejnou eskamotáž s čísly.
Prostě sečte zisk TOP s kd e kým, kdo není politická strana , protože to jsou přece starostové i nezávislí, jakkoliv evidentně necítili potřebu na kandidátce TOp kandidovat a je hotovo. Prostě tábor míru a socialismu , pardon TOP 09 opět porazil všechny na hlavu. Kojzar a ni Radek John by s e za takovýhle blog nemuseli stydět.
Když jsme tady pod několika bliogy psal úvau tom, jak asi tyhle volby dopadnou, psal jsme, že jasným vítězem bud e TOP 09. Důvodů proto bylo několik - zejména ještě bohužel nevyvanulý odér knížecí fajfky. A krátký odstup od parlamentních voleb, kd y je prostě spoustě lidí naprosto žinantní si přiznat , do čeho svou květnovou volbou šlápli. A jak moc to zavání. A dáel proto, že TOP neměla co ztratut Ukázalo s e ale , že s TOP to není tak horké. Ano, neprohrála. Ale vítězem rozhodně není. Ať paní Vendlová provádí s čísly jakékoliv eskamotáže.
Zisk TOP až na celou Prahu je menší než s e čekalo. ODS udělal a i přes svůj propad daleko lepší čísla. TOP , až na Horníka a bohužel ŠTětinu, přišla o svoje senátory , kteří šli obhajovat. A nevěřím že více než toho Horníka a bohužel Štětinu nakonec v sobotu večer v senátu uvidí.
A že bud e vládnout v hodně velkých městech ? To je prostě dáno tím, že s ebudu skládat většinou hodně vícečlenné koalice. . Ale dokázala - zřejmě efektem Gazdík , prosit svou kandidátku jen ve Zlíně.
volby pak ukázaly v plné nahotě ještě zásadní s labinu TOP a tzv. starostů, že s e jim nedaří zatím budovat plošné kryjící organizační struktury. Na tohle maňásek Schwarzenberg v ruce loukovodiče Kalouska nestačí. A Loutkovodič buď na to nemá čas nebo si je vědom, že on lidi prostě neosloví. A další králíciz klobouku typu Tůma prostě nejsou.
Chubit s e tím co získali tzv. starostové a nezávislí mimo kandidátku TOP 09 je v lepším případě úsměvné v horším směšné.
Buď tedy existuje TOP 09s PODPOROU STAROSTU nebo jsou to dva růůzné subjekty.
V prvém případě mohu počítat jen hlasy, které TOP s podporou starostů sama dostala nbo mohu jen počítat hlasy nezávislých a starostů bez TOP s podporou s tarostů. Ale nikd y ne dohromady.
A ohánět s e tím, že vyhrál v Budějovicích Thoma, je drzost. Když tam regulerně kandidovala TOP.
Kdyby Thoma a jeho kandidátka chtěl být TOPkařen , byl by jím. Ale podobně jako Thoma a jeho lidé neviděli sebemenší důvod proč s euchýlit na kandidátku TOP. Naopak kandidovali nejen PROTI ODS? soc dem, ale také PROTI TOP s podporou starostů.

A to už vůbec nemluvím o tom, že nezávislí a malá sdružení mají v každých obecních volbách naprosto nejvíc hlasů.
Ovšem doposud jsme nevěděl, že to jsou vlastně členové TOP s podporou starostů. Te'ď jsme ted y konečně zaplnil naprosto fatální mezeru ve svém vzdělání.
Ano ano, tábor míru a socialismu , pardon TOP s podporou starostů dosáhl opět dalšího drtzivého vátězství nad neprajníky a pomlouvači!

Jen mi nejde na rozum že podle posledního průzkuu STEM viz http://www.novinky.cz/domac... se ten úžasný výsledek TOP s podporou starostů nepromítl do volebních preferencí. Kd e už faiglia 118 NEMÁ ani parlamentní většinu. A kd e TOP kupodivu preference vůbec ale vůbec nerostou.

Těším se na další blog paní Vendlové. Jistě mne opět obohatí. Míním politicko propagandistický blog. Ty blogy, které paní Vendlová píše , když zrovna nepolepšuje s Kalouskem zeměkouli jsou docela fajn.
18. 10. 2010 | 16:22

Pípa napsal(a):

mud,
můžete napsat konkrétně, co bylo p. Čunkovi prokázáno, z toho, z čeho byl obviňován? Díky.
18. 10. 2010 | 16:23

otokar napsal(a):

Čekám, kdy budete starostkou v odolce,Veroniko. Na Vlka nehleďte,je chytrý.
Bojovala jste statečně,kalouska však stejně nezachráníte, Bůh ho vidí.
18. 10. 2010 | 16:37

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlk je klasik a nejen po ránu, mít ho doma, tak se zcvoknu a pravděpodobně i on ze mě, takhle je to ok. Starostka nebudu, ale mohla jsem být...zkomplikovala jsem si život, musím stát nohama na zemi... :-)
18. 10. 2010 | 16:52

Alex napsal(a):

vlk
zdravím. Taky jsem doslova čuměl na tenhle blog. Projel jsem si některé blogy autorky i s vašimi příspěvky a rozhodl se zde nic nepsat. Pro mne ja autorka nepochopitelná už tím, že koketuje s Kalouskem. Takže spíše ho využívám k pozdravu Vší znovuexistence v diskusích. Scházel jste mi.
18. 10. 2010 | 16:55

vlk napsal(a):

Veronika Vendlová

kdybyste s e rozhodla být starostkou , ocenil bych to velmi. Vážně. K těm já mám úctu. Nemají totiž čas na dost podivuhodné agitky.
A že byste mne , mít mne doma , zabila? Nepochybuji. Měla byste k tomu opravdu hodně dobrých důvodů! Vážně.
Alexi
já vás zklamu. Nemám ambic e nějak často c hodit. Omezím své vystupování na Aktuálně.
Ale stou nepochoptelností kohabitac e autorky a Kalouska máte pravdu. To je pro mne také kvadratura kruhu v praxi.
18. 10. 2010 | 16:59

Vlkodav napsal(a):

Nic se nebojte, paní Veroniko, hezký blog a konečně někdo napsal, že TOP9 a Starostové uspěli. Nic na tom nezmění řev levičáků a jejich úžasném vítězství, když má pravice v součtu víc.
18. 10. 2010 | 17:01

siven napsal(a):

Nemohu si pomoci, ale nějak mi tento "blog" silně připomíná nejčerstvější vyjádření pana Johna.

Stále mě nenapadá vhodný metaforický terminus technicus. Pomožte mi prosím. Je to něco ve stylu bezstarostného kapitána (či majitele) Titanicu...
18. 10. 2010 | 17:03

Alex napsal(a):

Vlkodav
koukám, že budete s autorkou logicky asi spřízněn. Tedy co se týká toho řvu levice o úžasném vítězství. V oku se Vám zřejmě jeví raelita v x-násobném zvětšení obdobně jako autorce. A to už vůbec nemluvím o tom, co jsou zač tihleti starostové v jednom pytli zač, kotvu žádnou nemaje. Módně si hrají na pravici i střed současně a spíše v tom mají totální maglajz. Ten Kalousek je toho dokladem. Člověk by od nich očekával logicky spíše výrazně středovou pozici. I tak je to hnutí na celostátní úrovni objektivně odsouzeno k bezvýznamnosti, jakkoli je dočasně úspěšné jako ktérékoli nezávislé uskupení v jakékoli obci či městě. Své důvody to má.
18. 10. 2010 | 17:17

Vlkodav napsal(a):

Alex
Já Vám Váš subjektivní názor neberu, to ale nic nemění na tom, jak sám píšete, že teď se přiklánějí k pravici a pravice posbírala více.
18. 10. 2010 | 17:20

Alex napsal(a):

Vlkodav
Heleďte, já narážím na Vaše expresivum o řvu levice ve směru nějakého úžasného úspěchu. Nikde jsem nic takového nezaznamenal. Subjektivní názor máme každý - nikoho nevyjímaje. Přesto mi konvenuje spíše normální slovník než tyhlety expresivní úlety skalních fanoušků, kteří si politiku prostě jen pletou s fotbalem.
18. 10. 2010 | 17:27

Kelt napsal(a):

VV míří do kopru a TOP,až se vyklube dračí vejce po odchodu"Černohorce"se bude podobat DS a Sládkovým rep.jako vejce vejci.
Pravicová scéna se fašizuje-na to přišla i ostravská ODS odmítnutím podpory rasistce JANÁČKOVÉ-také "nezávislá."
18. 10. 2010 | 17:29

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlku, já jsem starostkou být chtěla, měla jsem ty ambice celé 4 roky, ale pracuju v Praze, bydlím v Českém ráji (od května 2010 - rodinné důvody) a protože jsem bojovala celé 4 roky, nechtěla jsem to všechno zahodit a potopit celou kandidátku, byť rozum velel: "odejdi a už se do toho nemontuj". Takže jsem a snad i zůstanu řadovou zastupitelkou....ale poučena od pana Lebedy z politologie - pěkně mě donutil se na zkoušku naučit, máme koaliční i vyděračský potenciál, dopadlo to zajímavě. Bojujeme. :-)
PS: O Vaší úcte kě me nepochybuji a Vy nepochybujte o mojí úctě k Vám. Na detailech jako Kalousek to nestojí.... :-)))
18. 10. 2010 | 17:31

Vlkodav napsal(a):

Alex

Reagoval jsem na Vaše "objektivně odsouzeno".
A máte pravdu, termín řev levice byl přehnaný, beru zpět. Lepší by bylo oslavy levice.
18. 10. 2010 | 17:35

Alex napsal(a):

Vlkodav
Aha. Tak tam si zatím stojím. Bude to trvat sice nějaké dvě generace, ale ta "nezávislá" hnutí zmizí dle mého soudu optavdu z objektivních důvodů. Mj. i proto, že starostenský úřad zajména na malých obcích nelze dělat bez odborného zázemí a to je a bude, ať chcete či ne, jen v politických stranách.
18. 10. 2010 | 17:55

starosta v malé obci napsal(a):

Pane Alexi, o tom, jak pracuje starostenský úřad v malé obci a jaké "odborné zázemí" je v politických stranách, máte informace tak asi z jedenadvacáté ruky, z nichž ta šestá a třináctá ještě držely půllitr. Fakt je s Vámi sranda.
18. 10. 2010 | 18:44

Alex napsal(a):

starosta v malé obci
Nepochybuji, že Vy jste v dané problematice jako doma a odborníkem na slovo vzatým - už jenom pro ten Váš nick. Zvláště po takovém 10-tém půllitru. S Vámi je také sranda. Alespoň jsme se oba pobavili. Věřím, že po dalším půllitru se budete hádat, kdo že se pobavil více. A zase jak jinak - z Vaší strany jen a jen odborně.

doslova chechtající se smajlík,
dlouho mne nikdo takhle nepobavil
18. 10. 2010 | 18:54

Tenco napsal(a):

Hezký blog. Slovněúlohověmatematický. Takto korektní.

Má slovní matematická úloha i obsah ?

Má. Zejména když z toho konečného součtu hrušek a jablek je mnoho shnilých.

Pak je třeba ji buď aspoň přepočítat, anebo formulovat znova.

Jenže - za čtyři roky je z hrušek a jablek takto ocet.

A ten se nedá pít.

Dá se do něj tak maximálně to či ono naložit.

veronikavendlova
Malé obce asi nejsou problém. Problém jsou Zámky.

A tak alespoň v Ostravě přeji TOP 09 a zejména Hnutí Ostravak, ať je zlidští a socodesácký spolek důkladně a nekompromisně hlídají.

P.S. Jediný lidský, konkrétní hlas jsem v čaji o dvanácté/OVM/ zaslechl ve vystoupení představitele hnutí Ostravak.
Co s těmi 2 mlrd. na "kulturně civilizační projekty" - takto ve velké míře moneypipe pro spřízněnce se socodesáckým spolkem. Ten pán zjevně nemá zkušenosti s onou bezduchou, PR rétorikou šaškozních kvazielit - ale já mu přeji , ať mu obsah jeho řeči a skutků vydrží.

Tož tak je to s tou matematikou.
18. 10. 2010 | 19:28

Platan napsal(a):

veronikavendlova napsal(a):
Vlk je klasik a nejen po ránu, mít ho doma, tak se zcvoknu...

Paní Veroniko, a co takhle zkusit polemizovat s věcnou kritikou také nějakými věcnými argumenty? Že byste žádné neměla? Pokud ne, tak třeba napište ještě něco o tom, jak by to vypadalo, kdybyste měli s vlkem společnou domácnost. Třeba se pobavíme... :-)
18. 10. 2010 | 19:36

Baba Jaga napsal(a):

A ono ti Starostové už jsou i strana? Nevím, jak své volební kampaně financovali před počátkem podpory Topáků, možná ze svého. Ale povídat o tom, jak uspěli, ať prosím začnou, až prosadí, že výpočet příjmů obce z daní bude změněn. Vždyť oni většinou zastupují všeliké ty nevelké "Horní - dolní", že, pane Gazdíku. Vy si jako vzor - pokud zůstanete starostou - jistě z rozpočtu obce již platit nic nebudete.
18. 10. 2010 | 19:54

Vico napsal(a):

Platan : To vám ta čísla připomínající účetní uzávěrku nestačí? Jaké další argumenty.Už teď je jasné, že TOP09 s podporou Starostů zvítězila. Teď ještě zcela ne, ale za pár dnů, až se ustanoví koalice, se Starostové dostanou do všech obcí od nejmenší vesničky až po velká centra. Kam se podíváte, všude bude v čele Starosta.

Strana Starostů se prostě stane naprostým hegemonem.
18. 10. 2010 | 19:56

Baba Jaga napsal(a):

No jo, jenže v tom spolku, co je tahle paní jeho tajemnicí a mají asi placených (či snad dobrovolných a zadarmo?) pracovníků více, všichni starostové nejsou a ani ti, co za ně kandidovali, ve svých vískách kandidátku za hnutí neustavili. Ale kdyby se udělalo členství povinné a platili si sami činnost - nic proti.
18. 10. 2010 | 20:05

Platan napsal(a):

Vico:
No dobrá, holt už je to tak... Musíme se s tím smířit!
Ale ještě mě zaujala jiná věc: Paní Veronika je zastupitelkou v Odoleně Vodě a současně asistentkou poslance... Nad tím jsem chvíli setrval v tichém zadumání...
18. 10. 2010 | 20:18

zzz napsal(a):

Pro me osobne starostove prohrali.
Od okamziku spojeni se sovou palenou.
Od tohoto okamziku se ,zejmena Gazdik, kteremu jsem fandil pro "vymenu posic
s Bemem" - dediny s Prahou, totalne zdiskreditovali.
/Sova palena si moznost narovnani VK pokriveneho uceloveho urceni dani predstavila tak, ze zvedla dane
z nemovitosti nejmensim obcim 3,5 x,/ po Janotovi 7x/. Dalsim, az 5x vyssim zvysenim dane, ponechala samospravam typu Bublava moznost pomoci "naplavenin" vyhnat starousedliky z rodnych dedin/.
18. 10. 2010 | 21:01

Emissary napsal(a):

Go, paní Veroniko, go!

Starosta je starosta, a je jedno odkud je :).
18. 10. 2010 | 21:16

arlon napsal(a):

Veroniko,
když se nedaří, lidé nadávají.
Když se daří, závidí a pomlouvají.
Vám nadávají a pomlouvají zároveň, asi to děláte opravdu dobře. Držím palce, jen tak dál.
18. 10. 2010 | 21:52

jj napsal(a):

Doufám, že na ustavujících schůzích bude zvoleno 100% starostů.
18. 10. 2010 | 21:56

znalec napsal(a):

Osobně mně těší, že lidi začali přemýšlet a cítí odpovědnost za sebe tím, že volí jinak. Jestli to bude lepší, nebo horší neví ani pan Pehe, ani pan Hvížďala. Ale něco důležitého se změnilo. Změnil se postoj Čechů k volbám. Začínají cítit, že to vlastně mají v rukách sami. Léta povinných voleb, která stále ujišťovala, že je jen jedna nejlepší možnost, a rozhodně lepší než kriminál, posunula volby v žebříčku hodnot na úroveň spolupráce s nenáviděným režimem. Musíme se demokracii učit. Zdá se, že její hodnota není v tom, že si vybereme nejlepšího, ale že nedovolíme lumpovi, aby nás oblboval moc dlouho.
18. 10. 2010 | 22:08

Eliška II napsal(a):

pobyla jsem pár chvil se starosty obcí, kde se úspěšně po dvě či tři volební období starali o svou obec s 450-1200 obyvateli. Ukazovali mi kandidátky nových lačných zájemců o jejich místo, které jim nabídl pan Gazdík svojí aktivitou Vyměňte politiky, kde stačilo jen poslat mail a náhodně vytvořená kandidátka nějakého sdružení dostala zelenou, nemusela shánět podpisy pro registraci. Skutečně jej milují! Takže především obce, kde se dobře starali, se staly kýženým objektem pro možnou obživu na min. 4 roky :-)
Především pan Gazdík s obličejem rozkošného lojzíka mě opravdu rozsesmíval a těšila jsem se na více takových. Naštěstí lidé v těchto obcích svým selským rozumem dost dobře rozeznali, že mnoho psů, zajícova smrt :-) Takže pan Gazdík se sice stal tváří TOP a starostů, ale je to fakt tvář trošku legrační a jeho možná ryzí charakter(pokud jej ještě stále má) se záhy setká s těžkou deziluzí
18. 10. 2010 | 23:04

kočka šklíba napsal(a):

Eliško II, Vy si myslíte, že někdo, kdo může spolupracovat s kalouskem na základě dobrovolnosti může mít ryzí charakter? Tedy ve smaslu dobrý charakter? Já ne. Pravda, dnes jsem se od této blogerky na tomto blogu dozvěděla, že pro ní je slovy vlka "kohabitace s Kalouskem" detail. Ano věřím, pro ní ano. Takže jsem se nespletla na jejím někdejším blogu, ona ten smrádek neřeší, pro ní je důležitější to plné koryto (možná až budoucí ;)). Ale tak lákavé ;).
19. 10. 2010 | 02:34

Oslýk psychoanalytik napsal(a):

Veroniko Vendlová,

od chvíle, kdy jsme spolu psali via váš blog uplynulo trochu vody, a zatím se zdá, že se pro Top 09 odvíjí spíš ten horší scénář; velkohubé sliby zůstaly na papíře a invaze nových tváří se nekonala.

Zastavím se u toho prvního; volby 2010 na jaře měly vpodstatě jenom dvě důležitá témata - státní dluh a korupci. Bylo zřejmé, že ODS ani ČSSD to nevyřeší, tak se zkusilo něco jiného - Top 09 a VV. Obě strany se zapřísahaly, že s tím něco udělají.

Dluh a rozpočet samozřejmě není snadná věc, a nedá se rozsvítit za půl roku. Vznikl tím, že voliči byli krmeni jako martinské husy po řadu let nesmyslnými dávkami, na které nebyly peníze, a také tím, že se kradlo při státních zakázkách. Nikdo nikdy nespočítá, co je větší kus sekery.
Pro voliče nepříjemná pravda je, že to nakonec zaplatí oni, bez ohledu na to, jak to vzniklo a zda na tom měli nějakou vinu.

Zatím se stalo to, že vláda s Top 09 v čele radostně donesla voličům účet za tu první část problému, ale k té druhé se zatím moc nehlásí. Což vypadá poněkud divně. Švindlování u státních zakázek přestane... kdy, proč a za jakého důvodu?
Obtěžoval se to někdo vysvětlit voličům, kteří jsou zároveň žádáni o oběti a snížení platů?

A úzce to souvisí s druhým volebním tématem korupce. Zde se neudělalo vůbec nic, a nutno dokonce přiznat, že ctný kníže prchl z této věci jako zajíc; obě klíčová ministerstva (vnitro a spravedlnost) dal jiným stranám; v prvním případě někomu, kdo na to jako amatér zjevně nestačí, v druhém někomu, kdo už v téže roli selhal jednou.

Ve věci korupce se nestalo nic; tak neuvěřitelné nic, že dokonce nevyhodili ani tu slavnou Veseckou (ač v tom opravdu nic nebrání). Vyhozením Vesecké by zajisté korupce nebyla poražena; bylo by to jen poškrábání laku; ale ani tento nejprostší signál jste se nezmotali.

Co se ale změnilo, a to u vás osobně, že pohlížením na svět ze stranické ponorky ztrácíte schopnost vidět; podvědomě si barvíte svět na jinou barvu, než má. Vy jste ty volby totálně prosrali, proboha!!
19. 10. 2010 | 09:50

S u c h e c napsal(a):

KŠ:
Teprve detaily dodávají věcem jasné kontury a skutečný význam.
19. 10. 2010 | 09:58

Veronika Vendlov napsal(a):

Já veděla, že se na těch detailech budeme točit...:-). Ono je to strašně snadné, dívat se na politické dění "zvenku" a "sosat" si jen potřebné jednotlivosti, na kterých se pak snadno argumentuje. Viz augumenyt dvou dam, které téměř vždy přijdou pod blogy a opakují stále to samé....ale nikam to nevede.

Těch detailů jsou totiž tisíce a na těch všechno stojí a padá. Každý jeden člen, registrovaný příznivce, podporovatel, každý dobrovolně vyvěšený billboard, každá vyslovená podpora, to všechno další a další věci tvoří celek. Kalousek je geniální a líbit se to může nebo nemusí, to je na každém, ale bez celé "mašinerie" kolem, by nebyl úspěšný nikdo.

Komunální volby jsou jasným signálem do voleb krajských. Nevím jak to dopadne v roce 2012, ale teprve podle výsledku krajských voleb se bude dát přesvědčivěji usuzovat, kam se naše politická nálada v zemi vrtne.

Mám nyní čerstvou zušenost vyjednávání na komunální úrovni a musím říct, že se nestačím divit, jak centrální politika (ODS A ČSSD) paradoxně pokřivuje komunál, který má být o lidech a ne o stranách.

Uvidíme.....
za komentáře díky!
v.v.
19. 10. 2010 | 11:15

Selichar napsal(a):

Dobrý den paní Veroniko.Gratuluji Vám k Vašemu osobnímu úspěchu ve volbách.Určitě jde o vynikající výsledek Vašeho snažení na Vodolce.Věřím,že vyjednávání zvládnete dobře a místní lidi probudíte.
19. 10. 2010 | 11:34

Veronika Vendlov napsal(a):

Zdravím Vás pane Selichare, díky, dnes už vím, že to bude těžší víc, než si myslíte.
19. 10. 2010 | 15:03

BK napsal(a):

Na kom že jsou to nezávislí ti nezávislí?
19. 10. 2010 | 15:03

Veronika Vendlov napsal(a):

BK: na Vás ;-)
19. 10. 2010 | 15:28

BK napsal(a):

Aha! Že mne to nenapadlo.
Jsou nezávislí na mně, jako na voličovi. Ovšem až po volbách. To se jejich hlasy přičtou k výsledkům nějaké partaje.
Hezky vymyšleno.
Děkuji za vysvětlení.
19. 10. 2010 | 16:17

Veronika Vendlov napsal(a):

BK: :-) naopak, jsou závislí na Vašem posuzování každého jednotlivého kandidáta/ky.
Teoreticky vzato by možná prospělo, kdyby se v komunálních volbách strany a hnutí neuváděly. Moc by mě zajímal výsledek....
19. 10. 2010 | 16:26

BK napsal(a):

Zajímavé by to bylo. Ovšem reálné jen v malých obcích, kde lidé znají své pappenheimské. Ve městech by se rozhodovali mezi Vocáskem a Vonáskem, kdo má přijatelnější jméno. Ne všichni žijí politikou.
Já např. ani nechápu, jaký smysl má "hnutí starostů".
Dle mého(k Vašemu pobavení)má starosta sedět na p... pardon na radnici, případně pobíhat po své obci a starat se o její správu.
19. 10. 2010 | 16:52

Ptatan napsal(a):

Oslýk psychoanalytik napsal(a):
Vy jste ty volby totálně prosrali, proboha!!

Přeháníte. Jak byste potom ohodnotil "Johnův úspěch" Věcí veřejných? Chce to trochu smysl pro proporce. Výsledky VV naznačují, že už mají našlápnuto na cestu, kterou se dříve vydala ODA a Unie svobody. U TOP09 se starosty nebo bez starostů (ono vlastně není zcela jasné, kam přesně svým hodnocením míříte) tomu tak zatím není, ať se vám (nám) to líbí nebo ne.
19. 10. 2010 | 17:23

Pepa Řepa napsal(a):

To VV
Vím, že cvrček cvrká, vím co asi dělá i prcek a tak se snažím uhádnout, kdopak asi "sosá".

Přátelé "sosani" promiňte.
Co jiného máte dělat, když máte sosák?
Já Vám rozumím.
19. 10. 2010 | 18:00

Oslýk básník napsal(a):

Platan:

Vždycky najdete ještě nějakého většího zoufalce, který je na tom hůř; to je železný zákon. Vv jsou na tom hůř, než Top 09 a Top 09 zazářila alespoň v Praze, a jak slyším, v Odolené vodě.

Ale hodnotit to jako úspěch je naprostý omyl; a jak správně pravíte, tahle trajektorie směřuje po stopách ODA a Unie svobody.

Protože na volební sliby celkem kašle a shlíží svůj imaginární líbivý obraz na hladině vodní.
19. 10. 2010 | 20:56

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pípa:
Troufám si tvrdit, že mud.. Vám neodpoví, nemá fakticky co.
Tito žvanilové umí jenom hodit hovnem a kecat o smradu.
20. 10. 2010 | 06:38

Béda napsal(a):

VV,

mohl bych mít dotaz? Co je to vlastně hnutí nezávislých? Mají nějaké stanovy a společný program? Je jejich program totožný anebo příbuzný s programem TOP 09?

Jestli ano, z čeho tak soudíte?
20. 10. 2010 | 18:18

Béda napsal(a):

VV,

a ještě jeden dotaz. Co má společného starosta zapadlé vísky s oligarchou Schwarzenbergem, bankéřem Tůmou a miliardářem Bakalou?
20. 10. 2010 | 18:35

Oslýk napsal(a):

Názory.
21. 10. 2010 | 14:07

Oslýk napsal(a):

Názory.
21. 10. 2010 | 14:07

Oslýk napsal(a):

Názory.
21. 10. 2010 | 14:08

Veronika Vendlov napsal(a):

BK: přesně si to můžete přečíst v zákoně o obcích, co dělá starosta....
24. 10. 2010 | 00:37

Veronika Vendlov napsal(a):

Béda: "Co je to vlastně hnutí nezávislých? Mají nějaké stanovy a společný program? Je jejich program totožný anebo příbuzný s programem TOP 09?"
nezávislých je celá řada: http://aplikace.mvcr.cz/sez...
Možná jste měl na mysli Nezávilsí pana Zwyrteka, jehož partnerkou je zde blogující paní Hamplová http://www.hnutinezavisli.cz/
Takže stanovy a programy si musíte porovnat sám.

Co se týká našeho hnutí "STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ", stanovy si můžete stáhnout zde: http://www.starostove-nezav..., program zde: http://www.starostove-nezav..., proč s TOP 09 zde: http://www.starostove-nezav...

Volební program pro volby do PSP ČR byl tvořen společně.

"Co má společného starosta zapadlé vísky s oligarchou Schwarzenbergem, bankéřem Tůmou a miliardářem Bakalou": nevím, kam míříte...
24. 10. 2010 | 00:49

Béda napsal(a):

VV,

V proč s TOP o9 mě nejvíc pobavily body o šetrnosti k přírodě, státním prostředkům (s p. Bakalou) a pojednání o důstojnosti dinosaura se spavou nemocí obchodujícího s kapry z Orlíku.

Ale musím uznat, že grafici zaplacení mecenáši TOP-ky jsou naprostí profíci, barvy jsou skvělé, mediální poradci odvedli skvělou práci a mnohý naivka - sebevrah na ten telemarketing sedne jak moucha na mucholapku.
24. 10. 2010 | 07:51

Béda napsal(a):

dovětek,

samozřejmě u toho šetření je potřeba zvýraznit nezastupitelnou roli pana Kalouska a jeho finančních rádců pánů - Hávy, Šťávy a pod..
24. 10. 2010 | 07:57

auto insurance rates napsal(a):

I think other website proprietors should take this site as an model, very clean and great user friendly style and design, as well as the content. You are an expert in this topic! <a href="http://topautoinsurancerates.net/">average auto insurance rates by zip code</a>
18. 10. 2011 | 03:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy