Středočeské dotace na sociální služby jsou diskriminující

29. 04. 2011 | 11:29
Přečteno 6402 krát
Jedním z aktuálních problémů ve Středočeském kraji je financování neziskových organizací pro letošní rok. Zatímco vlastní (krajem zřizované) příspěvkové organizace dostaly přidáno, neziskové organizace typu sdružení či obecně prospěšné organizace zajišťující služby pro sociálně potřebné spoluobčany obdržely asi o třetinu méně prostředků než v minulém roce.

Dotace se pro některé z nich snížily bezdůvodně o polovinu nebo dokonce až o dvě třetiny, což pro mnohé z nich znamená ukončení činnosti, tedy faktickou likvidaci. Koncem srpna v roce 2008 jsem začala blogovat s tématem nestátních neziskových organizací: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/veronika-vendlova.php?itemid=4365. Už tehdy a ještě mnohem dříve šlo o především o udržitelnost neziskového sektoru, který byl budován dlouhá léta. Různé nestátní neziskové organizace se často vyprofilovaly tak, že začaly velmi profesionálně suplovat roli veřejného sektoru nejen v oblasti poskytování sociálních služeb a otázka financování neziskového sektoru začala být velmi aktuální.

Díky komparační analýze příspěvků na sociální služby ve Středočeském kraji v letech 2010 a 2011 víme, že dotace na sociální služby rozdělované MPSV podle kritérií stanovených Středočeským krajem meziročně poklesly o 86 438 333 Kč z částky 741 854 333 Kč vyplacené v roce 2010 na částku 655 416 000 Kč rozdělenou v 1. kole v roce 2011. Jedná se o pokles o 11,65%, což je čtvrtá nejnižší hodnota v rámci České republiky. K určitému navýšení částky však dojde v dalších kolech rozdělování.

Celkový objem vyplácených dotací v rámci celé České republiky poklesl o 662 845 433 Kč, tj. 9,91%. Opět se v roce 2011 jedná pouze o data za 1. kolo. Tento výpadek by měl být doplněn čerpáním prostředků z individuálních projektů. Je tedy zjevné, že oproti roku 2010 je nutné přistoupit ke krácení dotací jednotlivým příjemcům. Jak se tohoto úkolu zhostil Středočeský kraj?

Snížil dotace všem typům organizací, kromě svých vlastních příspěvkových organizací. Krajské nemocnice pak obdržely téměř stejné prostředky. Jedná se sice o akciové společnosti, ale vlastněné krajem. Krajské příspěvkové organizace získaly oproti roku 2010 o 18 744 250 Kč vyšší příspěvek, tj. nárůst o 4,95%, jak zachycuje následující tabulka:



Naopak organizace typu sdružení dostaly na příspěvcích oproti předchozímu roku jen něco málo přes polovinu (51,63%), což je absolutní pokles o hrozivých více než 43 mil. Kč. Velmi významný pokles zaznamenaly rovněž obecně prospěšné společnosti (pokles na 79,41% oproti předchozímu roku, absolutně o 12 351 tis. Kč), církevní organizace a příspěvkové organizace zřizované městy. Tyto tři skupiny dohromady přišly o 41 483 750 Kč. Procentuální změny přiznaných dotací podle jednotlivých typů organizací ve Středočeském kraji mezi roky 2010 a 2011 zobrazuje následující graf.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

almost glossed™ napsal(a):

Jinými slovy, kraj zabezpečil organizace, za které nese přímou zodpovědnost a na ostatní Kalousek neposlal potřebné peníze (cca 40 mil.).

Vždyť je to naprosto ve shodě s programem TOP09 a ODS. Každý se má postarat sám o sebe, kdo je nemohoucí, může si za to sám, státní služby je třeba redukovat atd.

Kalousek postupuje přesně podle programu, který jste volila, a kraji nezbývá, než se tomu chtě nechtě přizpůsobit. Tak v čem je problém?
29. 04. 2011 | 11:47

almost glossed™ napsal(a):

P.S. Volit "pravicově" a hlasitě se divit, že na to doplácím, je jako šlapat na plyn a brzdu současně a podivovat se, že auto nejede nebo příliš "žere" (pode toho, jestli má silnější motor nebo brzdy :-)).
29. 04. 2011 | 11:49

StandaT napsal(a):

To není jenom v tomto sektoru, to je ve všem. Kraj řeší věci podle toho, zda na to může nalepit ceduli se svým logem a ne podle prospěšnosti.

A nejde jenom o kraj. Přeba ČD zrekonstruovaly nádraží v Hostivici (nejen budovu, ale okolí), přestože na trati Kladno-Praha jsou nádražní budovy podstatně shnilejší. Jenže od Hejtmana z Hostivic mají monopolní smlouvu, tak mu zajišťují popularitu pro přísští volby do místního zastupitelstva :(

Je to horší než za Bendla, a to byl pěknej ptáček!
29. 04. 2011 | 11:54

jozka napsal(a):

Musime setrit, vam to jeste Mira nebo knize neprozaradili?
29. 04. 2011 | 11:56

StandaT napsal(a):

almost glossed™: tu odpovědnost by mohl rozšířit třeba i o to, aby jím řízené organizace fungovaly natolik, aby občanský sektor mohl poskytovaj jen nadstandard, nikoliv aby musel suplovat dostupnost či dorovnávat kvalitu.
29. 04. 2011 | 12:05

Béda napsal(a):

Nezisková charitativní organizace natahuje ruce namísto ke kapsám soukromých nezištných mecenášů k středočeskému krajskému úřadu? proč je nenatáhne rovnou k ministru bídy a antisociálních věcí, který pracovně "zrovnoprávnil" postižené, čímž je prakticky učinil nezaměstnatelnými a zahájil vůči nim v rámci šetření byrokratickou šikanu a škrtformu?

Paní VV, dotažte se svého DRÁBka, proč cílevědomě ničí sociální stát a skupinu nejslabších. Kraj, jak sama píšete, na rozdíl od státu, v rámci SVÉHO sociálního SYSTÉMU zvedá příspěvek. Vy součástí krajem provozovaného systému nejste.
Co tedy vlastně kritizujete?
29. 04. 2011 | 12:28

veverka napsal(a):

Uvědomělá pravičácká svazačka Vendlová si stěžuje ,že dostává málo peněz od státu.Vaše ideologie praví,že se má postarat každý sám o sebe,tak se starejte a neškemrejte.
29. 04. 2011 | 12:31

stále rebel napsal(a):

Krásný propletenec pravicový politik, politika a sociální služby. Dobře skloubené a že to nechce Ráth financovat, se mu vůbec nedivím.
29. 04. 2011 | 12:36

myrta napsal(a):

Taková horlivá bojovnice za Kalouska si stěžuje.Jakpak to p.Vendlová?Šetřit je přece krédo vašich gurů,pouze je to nasměrováno opačným směrem.K těm nejpotřebnějším.Ještě nepochopila?
29. 04. 2011 | 12:38

TomášL napsal(a):

Účelovost. Autorko, můžu Vás ujistit, že znám hodně lidi ze Středočeského kraje, kterým jde Rath krkem. Je jisté, že příští Krajské volby ČSSD nevyhraje.
29. 04. 2011 | 12:52

Bk napsal(a):

Váš pohled lokální političky je pochopitelný, ale přes ten svůj stromek nevidíte les.
Neštěstím celého státu nejsou "diskriminující dotace soc. služeb ve Středočeském kraji", ale rostoucí plošná diskriminace nemocných, postižených, nezaměstnaných, sociálně slabých a všech, kdo se nemohou bránit řádění asociálního triumvirátu:
Kalousek, Drábek, Heger.
S podporou starostů.
29. 04. 2011 | 12:57

Medikolog napsal(a):

Paní Vendlová,

Proč by stát měl dávat jakékoliv peníze soukromým neziskovkám? Naučte se konečně v těch neziskovkách se nejenom neziskově jmenovat, ale skutečně neziskově i pracovat.

Soukromé firmy a organisace musí umět vyjít se soukromými prostředky.

Nebo už neplatí, že stát je proti soukromníkům špatný hospodář? Tak snad se z toho stát konečně léčí a přestává si draze půjčovat, aby rozdával do soukromého... chronická to státní diagnosa...
29. 04. 2011 | 13:06

Občan napsal(a):

Ne, madam, to není vinou Stč. kraje.
Za to laskavě poděkujte SVÝM volebním favoritům, kteří se rozhodni ožebračit chudé, nemocné, staré, bezmocné, děti, rodiny s malými dětmi a vůbec všechny handicapované skupiny obyvatel. o 25% totiž Kalous a Drábem zkrrouhli celou republiku, to NENÍ specialita Stč. kraje.

Hohooo, teď koukám, že Vy jste za TOP09 dokonce kandidovala. No tak to si to, dámo, užívejte na plný pecky. Doufám, že Vás Dráb s Kalousem odrbou až na kost. Ještě si zjistím, v čem jste aktivní - až mi přijde nějaká žebravá pošta nebo mne budou obtěžovat nějací žebraví prodejci přívěsků na klíče, tak abych ji mohl hodit rovnou do kamen nebo je odmítnout.

Vzhledem k tomu, že jste volila TOP 09, pak jste sama svého ne/štěstí strůjcem. Rath je jakej je, ale tohle na něho fakt nehodíte.
J, a ta Vaše tabulka je úplně o ničem. Mícháte tam jablka s hruškami a občas to ještě střihnete řípou - výsledkem je informačně nicotná šlichta.
29. 04. 2011 | 13:06

emil napsal(a):

Za to nemůže žádný Kalousek, Drábek atd. Neziskovky by přežily státní krácení dotace o desetinu. Pak ale pan Rath bez důvodu a v rozporu se svou vlastní koncepcí sociálních služeb škrtne někomu dvě třetiny a svým oblíbeným, kde si instaluje plazmové televize s progagací kultů osobnosti, přidá. ČSSD by se měla přejmenovat na Rathovu Asociální Stranu. Je populární vymlouvat se na vládu a je vidět, že mu to tady spousta lidí žere.
29. 04. 2011 | 13:14

stále rebel napsal(a):

Česká pravice a její kamarádi to s neziskovkama umí

„V roce 1998 vystihli pánové Jaromír Štětina a Šimon Pánek příznivý vítr a založili pod záštitou České televize vynikající byznys. Humanitární organizaci Člověk v tísni. Za deset let už měla tato firma převážně financovaná z veřejných peněz obrat 337 milionů korun. Většina z toho je ze státního rozpočtu. Čím se vlastně zabývají?“
……………..
„Člověk v tísni není jen humanitární, ale také především politická organizace řízená současnými i bývalými politiky. Uplatňuje dvojí „demokratický“ metr, kterým posuzuje závažnost světových krizí, konfliktů a pošlapávání lidských práv. ČVT nikdy neuvidí teror a genocidu v Gaze, kde probíhá největší současná světová humanitární katastrofa. Šimon Pánek nevidí ani probíhající etnické dočišťování Kosova, nevidí mučení v amerických koncentračních táborech, utrpení lidí v Iráku a v Afghánistánu. Důvod jeho slepoty je jednoduchý. Mohl by přijít o byznys, o židli a hlavně o peníze.“
http://www.zvedavec.org/pohledy/2009/03/3072-clovek-v-tisni.htm
29. 04. 2011 | 13:14

anti politik napsal(a):

Almost, spíš je to jako když někdo ser.. a u toho maluje! Výsledek je to divení, že se nedaří!
29. 04. 2011 | 13:25

vlk napsal(a):

Ale ale - Tak paní Vendlová je zde opět s tvrdou agitkou? že by už KONEČNĚ zas e bylo před volbama? No byl by opravdu nejvyšší čas vypráskat famoglii 115 z vlády.
takže abychom si to vyřikali.Použiji data agitátorky:
V CELÉ republice pklesly výdaje o téměř 10%.
Ve StČ kraji ještě o 1,7% více.
Takže je zřejmé, že kraj prostě dostal méně prostředků.
A co že vyčítá Agitátorka zlému a odpudivému Rathovi? to že PŘIDAL o inflaci svým neziskovkám. Jejichž chod má ze zákona a je povinen jej zabezpečit!! Fakt - děsnej malér, ba zločin. Představte si , krajo si dovolil přidat svým nemocnicím , školám, knihovnám atd.a td.
No onyjsou také finačně největší absolutně.
Je zcela zřejmé, že když kraj přidá na to, co prostě zajistit musí a je o 10% prostředků méně, protože ministr financí ze strany paní agitátorky přece je rozpočtově odpovědný a škrtá zbytečné výdaje, tak že holt peníze musí někd e chybět.
na úkor někoho s emusí vzít!
Kraj nemá žádnou povinnost k různým o.ps. založené jednotlivci , skupinami , obcemi či kýmkoli. Jen k těm svým.
Když Kalousek omezzil prašule, omezil je kraj také. Nemyslím, že Kalousek ,když omezoval prachy na provoz vresortech s e ptal paní Vendlové ,kde toomezit má a nemá. Rath s e jí neptal také. )
pokud neměla paní agitátorka problém s Kalouskovým přístupem, neměla by jej mít anis přístupem Ratha.má protože Rath je prostě třídní nepřítel.Je z oposice.
Takže rad a paní Vendlová. Nikoli od emne , ale od Kalouska -naučte se šetřit.
J mimochodem - zksute Vondru. Ať vymůže t ProMoPro tak 300 mega zpět do státní kasy. Které nechal jen tak vysublimovat. Je to člen VAŠÍ vlády. Když s e mu t o povede,bud emít Kalousek přebytek. A může přímými tituly obdarovat ty, ketrým Rath sebral. Jste přec e vlád a rozpočtové odpověnosti,ne? Tak jak je možné , že tam jsou ministři, co mrhají státními prostředky? Pak samozřejmě na neziskovky není.
Je to celkem triviální.
29. 04. 2011 | 13:45

Cech napsal(a):

Již se mi třásla ruka ale nick vlk byl zase rychlejší.
Jenom to napsal o dvě třídy mírněji než jsem se chystal já.
29. 04. 2011 | 13:53

Tencokida Hnuj napsal(a):

Já kdybych šéfoval kraji a dostal od ministra financí méně peněz jak loni, tak bych postupoval stejně. A troufám si říct že většina normálních lidí.
Rath má zodpovědnost především za organizace kraje.
To je celkem logické.

Ale nikdo samozřejmě paní Vendlové nabrání v tom, aby poslala prosebný dopis svému fírovi. Jistě někde nějaké finance vyhrabe. Třeba že opět něco zruší nebo zdaní.
Když tak - jsou zde četné daňové zpronevěry/sponzorské dary/ - ať třeba zajde do Ladies Brandies Clubu. Snad i tam něco vyberou. Z ČEZ - u a tak.

Takže je třeba začít u zdroje problémů. Ne u předávajícího článku. Nedej B ´že že u následků.

Plýtvání, rozkrádání a špatná správa.
Tam hledejte - ne v tabulkách dotací.
29. 04. 2011 | 14:32

hawk napsal(a):

Milá paní,

kdepak by na to hejtman s.Rath (číst dohromady) asi vzal, když minulý rok utratil necelých 100 mega za doplácení pacientům, aby byl volen na věčné časy a nikdy jinak? On na to nemá a víme, tedy, proč. :-) Je to přece socan a sám o sobě ještě s.Rath (číst dohromady).
29. 04. 2011 | 14:51

Tupelo napsal(a):

Nedavno probehla demonstrace vozickaru a dalsich zdravotne postizenych namirena proti ministrovi za pravicovou TOP09 (neveril bych ze se neceho takoveho v 21. stoleti dockam). Pripada mi, ze tito lide mnohem lepe pochopili, v cem a v kom spociva podstata marasmu, do ktereho jsou tlaceni. Treba u voleb da najevo nesouhlas s vladou pravicove triady vic lidi nez posledne - na nikom jinem nez na volici to neni.
29. 04. 2011 | 15:04

hawk napsal(a):

Tupelo

....no, a bude ráj na zemi, že jo?
29. 04. 2011 | 15:06

Suchec napsal(a):

Po Drábkově TK je jasné, proč tento blog napsala Vendlová, a ne Drábek.
Je to jen PR TOPlessů09
29. 04. 2011 | 15:09

Tenco napsal(a):

hawk
Ty dnes nejsi poškole ?
29. 04. 2011 | 15:26

vlk napsal(a):

doufám, že si paní Vendlová přečte, až vydechne můj příspěvek, to ,co napsal nick Cech...,-)) a velmi s ejí uleví a pochválí mne, že jsem byl k ní jednak vlídný a jednak rychlý, aby nepsal právě Cech ,-)))

Tupelo
příteli, já věděl, že jsem něco podstatného zapomněl..Díky příteli, e Ty ne!!
Že jsi tam dal onu demonstraci skutečně těžce postižených .. Které Drábek obral ted y jako příslověčná macechy. Paní Vendlová tehdy ani nepípla. Ty jsi za svůj vstup sklidil srážžku s destilovanou lidskou blbostí v jestřábí formě.
takež paní Vendlová, myslíte , ež některá z vašich neziskovek je na tom aspoň přibližně stejně mizerně jako třeba slepec odkázaný na vodícího psa, který dnes podle Drábjov y novely ví, že až mu ten jeho naprosto nepostradatelný průvodce životem doslouží, tak jiného už prostě nepořídí? Protože zatímco dříve mu jej uhradil stát, tak po novu od bud e msuet zaplatit 20%. Což je dne s 40 000 kč bez DPH. Jak slepec našetří 40 litrů tak to mi opravdu uniká. Z Drábkovy almužny.
atk co měnila byste s tím slepcem?
29. 04. 2011 | 15:31

hawk napsal(a):

Tenco

Ono to tak vypadá???
29. 04. 2011 | 15:31

TomášL napsal(a):

Lidi, jde o princip. Buď budu spravedlivě brát všem, nebo nikomu. Pakliže se zvýhodňují státní instituce, poté ať se socani nediví, že podniky odvádějí daně v zahraničí a brání se tak křiváckým státním zaměstnancům.
29. 04. 2011 | 15:32

Bunny napsal(a):

to TomášL:
Kam jste chodil na hodiny demagogie? Váš poslední příspěvek je výhřez argumentační nouze, nedává absolutně žádný smysl. Proč by měl krajský rozpočet živit v nouzovém režimu něco, co vzniklo nezávisle a zcela o vůli zakladatelů? Mimochodem - za vyvedení daní ze zde vydělaných peněz s využitím místních zdrojů všeho druhu by měl jít management firmy sedět.
29. 04. 2011 | 15:43

duroy napsal(a):

TomášL: ??? Co je státní, nechť je státní a lidé se na to složí ze svých daní. Můžeme diskutovat, co stát má, nebo nemá zajištovat, ale kočkopsi podnikatelské subjekty skrývající se za o.p.s., o.s. a pod. nemají na slunci místo. Vždyť touto formou je křiven spravedlivý trh! Nebo snad hoteliérovi, který má welness centrum někdo přispívá na provoz?
Ať v té oblasti stát nevykonává svou činnost a lidé si hezky zaplatí na dřevo. Anebo stát hradí své provozy, které zajišťují péči o ty nejslabší a kdo nebude s péči státu spokojen, nechť si zaplatí za své lepší služby.
Ale v žádném případě systém, né nepodobný tomu, kdy jsme svědky, že hokejovým týmum z Kladna, či Karlovým Varům krouhne město rozpočet a vlastníci klubů hrozí odchodem z města a přestěhováním klubu? Kde to jsem? Ano, v ČR.
Paní Vendlová, zkuste se prostřednictvím svých kolegů dotázat, zda by nebylo možno získat financí třeba od pánů Vondry (Promopro, nebo Bartáka (Pandury - češi nakoupili o třetinu dráž než Slováci a to díky prostředníkům).
A jedna otázečka, je to náhoda, že dnes Váš článek a zároveň tiskovka pana ministra Drábka?
29. 04. 2011 | 15:48

Béda napsal(a):

TomášL,

Nezdá se vám jako pravověrnému liberálovi hanebné, aby privátní organizace natahovala ruce do státních kapes? Já osobně chci progresivní zdanění (jak je to běžné v rozvinutém světě)
a vyšší spoluúčast (chcete li povinnou solidaritu)
bohatých, která umožní, aby tuto oblast sociálních služeb pokryl SYSTÉMOVĚ stát a nikoliv soukromá nárazová charita odkázaná na milosrdné reklamní z nákladů odečtené kosti ze stolu privilegovaných zvýhodněných boháčů a žebrání tzv. neziskovek.

Vláda deformátorů jde ovšem opačným směrem. Znemožňuje postiženým pracovní uplatnění, rozkládá státní sociální systém, proměňuje zdravotnictví v byznys zaměřený na zisk (včetně léčebné a láze%nské péče), zvyšuje ceny nezbytných potřeb pro postižené (potraviny, cenu léků, nájmů, plínek...), likviduje příspěvky na zdravotní pomůcky a všechno se snaží ponechat k vyřešení "neviditelné ruce trhu". Navíc připravuje pro tyto méně šťastné spoluobčany pravidelnou byrokratickou šikanu - pravidelné žádosti, povinné plasové "čipové" (kdo rto asi zaplatí akdo se na tom nabalí) karty, přehodnotí parkovací cedule vozíčkářů...
29. 04. 2011 | 15:50

Béda napsal(a):

dovětek:
+ čipové předem určené (původně s "expirační" dobou, po uplynutí které nárok na proplacení zaniká) služby.
29. 04. 2011 | 15:56

Tupelo napsal(a):

hawk: no kdyz myslite... :)

vlk: pro jistotu jsem nakoukl do historie blogu VV a skutecne tam zadny clanek pani Vendlove na tema demonstrace postizenych neni, skoda.

Pro zajimavost, dnes jsem narazil na clanek od pana Kellera: "Drábek by měl sedět s detektorem lži": http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=381375 :)
29. 04. 2011 | 15:57

TomášL napsal(a):

Béďo:

Tam kde stát nefiguruje, avšak i tam kde figuruje a nedostatečně, tam v klidu může soukromý sektor zastupovat stát. A koneckonců, soukromý sektor je výkonnější jak státní, nevidím na tom nic špatného.
Jestliže se stát chová nerovně k soukromému sektoru, neměl by se divit, že se soukromý sektor bude bránit.
29. 04. 2011 | 16:06

Béda napsal(a):

TomášL,

a proč tedy SOUKROMÝ sektor natahuje ruce ke státu a vhodně nedoplňuje státní systém (který antisociální mimoň DRÁBek právě bourá) ze SOUKROMÝCH sbírek? Snad nechce parazitovat na státním systému?
29. 04. 2011 | 16:10

TomášL napsal(a):

Bunny

Že Vám nedává smysl, neznamená, že nedává smysl jiným lidem (viz. Béďa).
29. 04. 2011 | 16:12

StandaT napsal(a):

Béda: Nechápu lidi, kteří nevynechají jedinou příležitost referovat o protilidovosti vlády a sociální politiku SČ, která je úplně ze stejného hrnce, jen v lokálním měřítku, nechávají být.

Jestli tohlento má bý vlajková loď ČSSD, pak realita ukazuje, že pojetí sociálního státu v podání SocDem je jenom mediální bublina, kerou v sami nemají schopnost naplnit. Je-li Rathův kraj referenční místo, podle kterého budeme usozovat na schopnost zajistit sociální stát, až se SocDem prodere k moci, pak si stroufnu tvrdit, že sociální politika SocDem bude stejně vzdálená realitě, jako je dneska Nečasova vláda v plnění protikorupční politiky.
29. 04. 2011 | 16:13

Béda napsal(a):

StandaT,

klíčový ve vámi uváděném smyslu je dle mého můj příspěvek uvedený v 15,50. Z druhé věty plyne, že oba pohledy: antisocciální soukromnický tržní Drábkův a sociální odvíjející se od povinné solidarity bohatých s chudými, zdravých s nemocnými, mladých se starými mají k sobě na světelná léta daleko.
29. 04. 2011 | 16:19

TomášL napsal(a):

Béďo

Ale tím si stát kupuje to, na co nemá prostředky z důvodu své neefektivnosti. I stát si někdy umí spočítat, že jej někde soukromý sektor lépe zastoupí.
Jestliže bude chtít stát získat důvěru soukromníků, musí zajistit nejen právní, avšak i morální spravedlnost (a tou jsou rovné příležitosti v podnikání: taktéž zde patří i poměrové odebrání peněz).
A buďme upřímní, Rath je k soukromému sektoru něco jako Krejčí ke státu.
29. 04. 2011 | 16:20

StandaT napsal(a):

Bédo: klíčové v mém příspěvku je to, že Rath není lepší Drábka (bez ohledu na státní/soukromé). Modlete se, aby se Rath nestal ministrem po Drábkovi :)
29. 04. 2011 | 16:21

Duroy napsal(a):

Béďo, držte se! :-)
29. 04. 2011 | 16:23

Béda napsal(a):

TomášL,

Nebuďte směšný. Myslíte, že americký soukromý zdravotní systém je levnější a dostupnější, že víc pispěje ke zdraví populace? Myslíte, že soukromé negarantované důchodové pojištění, navíc dotované soukromníkům z DPH jak je plánuje ministr antisociálních věcí lépe zajistí stáří populace, je levnější, jistější, výhodnější? Pro ty co se jej budou účastnit, pro ty co zůstanou v průběžáku, i pro ty, kteří budou platit fondům náklady? Koneckonců i pro stát, jestli ty soukromé fondy kleknou?
29. 04. 2011 | 16:33

Občan napsal(a):

To TomášL:

Soukromáý sektor, je-li, jak tvrdíte, výkonnější než veřejný, má jedinečnou možnost prokázat, že máte pravdu. Ovšem BEZ státních, krajských a obecních dotací. Pěkně za své - resp. za peníze klientů.
Nechť uzavře smlouvy s pojišťovnami a financuje svůj prý výkonnější provoz ze soukromých pojistek a přímých plateb, ze sponzorských příspěvků a darů. A musí si holt najít solventní klienty.
Když za svý, tak za svý, pane TomášiL. Podnikat se státními a jinými veřejnými dotacemi, jak se v našem "soukromém" sektoru stalo zvykem, umí každý ňouma.
29. 04. 2011 | 16:34

Občan napsal(a):

To StandaT:

Rath si SVOJE krajské služby zajistil. Snížil dotace SOUKROMÝM pseudopodnikatelům, kteří se nejsou schopni uživit sami. Což je zcela v pořádku.
Kdyby se takhle choval i stát, neměli bychom ty problémy, co máme. Protože, k čemu potřebují rádobypodnikatelé státní dotace, jestliže o sobě tvrdí, že jsou schopnější než stát? Ať se tedy snaží a podnikají - BEZ dotací.
29. 04. 2011 | 16:38

v + f = s + 2 napsal(a):

žebrání vendlové je vskutku úsměvné.
29. 04. 2011 | 16:46

duroy napsal(a):

Aktualne.cz prostě miluji. Kde jinde se může stát, že se příznivci přerozdělování a solidarity brání zastáncům volného trhu. Zastáncům volného trhu, kteří kritizují snížení přerozdělování!
Docela by mne zajímalo, pokud by tento, či podobný blog napsal např. p. Paroubek, prohodily by se role solidarity a volným trhem?
Zcela nepochybně ano.
Nezáleží na tom, co kdo píše, ale jak jde vidět, kdo to píše.
29. 04. 2011 | 16:49

TomášL napsal(a):

Béďo

A já myslel, že se zde bavíme o organizacích v sociálních službách a účelovému odejmutí soukromým organizacím, nikoliv o zdravotnickém a důchodovém systému. Asi tak...

Béďo, dokud jsi lidi neuvědomí, že by mělo platit morální právo nezávislé na druhu vlastnictví, do té doby budou raději platit firmy daně v zahraničí.
Osobně to vidím tak, že bude potřebovat ještě dalších dvacet let, než starší generace která má různě velikého bolševika za krkem, přirozenou cestou odejde...
PS: Zvyšte daně a uteče ještě více firem.
29. 04. 2011 | 16:55

Béda napsal(a):

duroy,

nemáte tak zcela pravdu. Role si neprohodili zasánci solidarity a přerozdělování. Ti zůstali "na svém". A asi by zůstali i pod Paroubkem, Ráthem... Role si prohodili zastánci volné ruky trhu, kterou najednou chtějí proti svému DRÁBkovi posilovat státními financemi.
29. 04. 2011 | 16:55

drozd kvíčala napsal(a):

kdo od koho opisuje? vendlová od drábka nebo je to naopak?
cituji: "Kraje údajně zneužívají dotace, které dostávají od ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) na financování sociálních služeb. Jedná se o různá centra péče o důchodce, či zdravotně a mentálně postižené.
Ministr práce Jaromír Drábek v pátek uvedl, že kraje z peněz dotují svá vlastní zařízení, ale některým neziskovým organizacím a charitám dotace striktně snížily. Místy až na deset procent loňské výše.", konec citace
http://domaci.ihned.cz/cesko/c1-51722620-drabek-kraje-zneuzivaji-nase-dotace-a-nejvic-hejtman-rath
29. 04. 2011 | 16:58

Béda napsal(a):

TomášL,

ale no tak. Chcete říct, že poté co začal Topolának podstrojovat bankéřům a zbohatlíkům, přestali utíkat do "daňových" a "nákladových rájů" a naopak začali se houfně vracet, potažmo extrémně narostly kapitálové investice v ČR?

Otázka: čím si tedy vysvětlujete extrémní propad výběrů daní a odvodů po léčivém Kalouskově poklesu sazeb nejmovitějším?

Ostatně pročpak básníte o morálním právu, když druhými ústy básníte o útěku před daněma? Co to má společného s morálkou a solidaritou?

PS: Bolševik může být jak rudý tak modrý. Pozor na barvy. Zrovna teď Drábkovi bolševici bolševicky válcují opozici, POSTIŽENÉ i odbory. Vůbec se s nima nebaví a DIKTUJÍ.
29. 04. 2011 | 17:02

stále rebel napsal(a):

Pro duroy.
Dám jiný příklad. Pravičák říká, že by se měl zajistit na staří především každý sám, ale už nám vnucuje třetí státem organizovaný důchodový „pilíř“.
Zřejmě pro tyto odpůrce státu dva nestačí.
29. 04. 2011 | 17:04

vlk napsal(a):

Mno , teď jsme v autě poslouchal Radiožurnál! a ejhle, je úplně jasné proč agitátorka vendlová to na nás vypustila!

Drábek dá neziskovkám, které jsou poškozeny přerozdělováním krajů něco přes 200 milionů korun! hodný drábek! Kd e na to vzal ? No hlavní položka jsou nerozdělené peníze rpo neziskovky z LOŇSKÉHO ROKU!!
Vsadím s e, ež s e Vedlová nebud e ptát Drábka - PROČ TY PENÍZE NERZDĚLIL neziskovkám už loni..
Noa co jsme slyšel dále? No že Drábek a jeho ouřad si hodlá podržet kompetennce pro rozdělování peněz do nevýdělečného s ektoru pro rok 2012 a nepředá je krajům!
Věc je ted y křišťálově jasná. Je třeba spustit masivní kampaň , jak kraje nelidsky zachází s neziskovým sektorem, aby Drábek mohl vyšachovat kraje a nedat jim peníze! Příští r ok totiž máme krajské volby! A Kraje jsou oranžové! Je potřeba nějak s tím něco udělat: zejména tak, že kraje nedostanou dost peněz , aby vykryly ze zákona svoje zařízení. Zejména školy a nemocnice. Tím se poukáže na neschopnost oranžových hejtmaství...
Takže jsem měl, BOHUŽEL, opět pravdu. Vendlová s e ozvala. Máme totiž před volbami!
Děkuji paní Vendlová.
29. 04. 2011 | 17:10

tata napsal(a):

pane STANDA T

BOHUŽEL tentokrat pišete tendenčně co mnohdy vyčitate levakum,to co zde piše paní VV NEMA LOGIKU,dobře to napsal duroy tam je ta podstata,přece je naprosta blbost argumentovat na toto že RATH JE STEJNY JAK DRABEK...........TO JE PŘECE MIMO tohohle problemu,není to o RATHOVI,...ON není muj šalek čaje,protože mu něveřím,i když co řika je většinou aspon z 80procent pravda,ale řika to stylem co levici děla medvědí službu a nejsem přesvedčen že to děla v zajmu přesvedčení,ale chytrej je jako malokdo.

JADRO problemu přece je že paní politička si stežuje na něco čeho je sočastí tim že je členkou party ktera toto prosazuje,je usměvne jak vy toto ignorujete a uplně ten problem posazujete mimo problem,misto abyste napsal co zde pišete vždy,jenže kritika sveho je těší co?
29. 04. 2011 | 17:16

drozd kvíčala napsal(a):

vlk 29. 04. 2011 | 17:10: na základě toho by vendová měla chodit kanálama. Propůjčit se k takové špinavosti si totiž dle mého nic jiného nezaslouží.
29. 04. 2011 | 17:21

tata napsal(a):

Diky pane VLK JE VIDĚT že tato parta to ma propracované do dusledku bohužel přiliš jim to lidi žerou,jak napsal pan DUROY TO napsat levak tak ho pravaci sežerou,je vidět že nic se neděje jen tak
29. 04. 2011 | 17:22

StandaT napsal(a):

Občane, s tím principem, že privátní subjekty nemají co dostávat dotace plně souhlasím. Měly by působit pouze v případě, že si je někdo řádně objedná a ony mu poskytnutou službu řádně vyfakturují - tedy na podnikatelském, nikoliv dotačním principu. A správně by si je měl objednávat jen ten, kdo služby spotřebovává - občan. Beru všema deseti. Pro tohlento ale tady chybí to hlavní - dát občanovi právo zvolit si poskytovatele služby. Pokud dneska chce privátní službu, ale musel platit eráru, pak by erár měl toho právo respektovat a občanem zaplacené prostředky přesměrovat. A dokud občan právo volby nedostane, pak je diskuse o principech poněkud akademická. To zaprvé. Za druhé bylo by dobré dneska vůbec zajistit, aby ty "předplacené" služby vůbec získal. Nedostatek kapacit je, snad, dostatečně znám. Ostatně bez neschopnosti kraje pokrývat služby teritoriální dostupností, strukturou a kvalitou by tolik ops ani nevznikalo.
29. 04. 2011 | 17:23

tata napsal(a):

VE světle přispěvku pana VLKA je vidět ŽE PANÍ VV je mlada schopna politička brzo asi pochopila,což mi naplnuje zase o kousek větší skepsí že mlada krev něco změní ,ale to není utok jen na pravici prostě stary mazaci ve stranach je umravní nebo konec,a bude to asi všude stejný,oto je to horší
29. 04. 2011 | 17:28

Ikena napsal(a):

Mila pani Vendlova,
dovolil bych si polozit nekolik otazek. Jak je mozne, ze ministr Drabek z vaseho stranickeho spolku zadrzoval penize pro neziskovky? Kdepak ma dalsi rezervy?
Vylovi je pred volbami? Pani Vendlova neni toto kourova clona, aby se prekryly lumparny soucasne vlady?

Vas blog presne navazuje na vystoupeni ministra Drabka, kopete moc okate za TOP.
Je to cira agitka s umyslem pohanet hejtmany a zejmena Ratha. Jste takovy mourenin
pro spinavou agitacni praci.

Jeden stacionar ve Stredoceskem kraji je aktivni basta okresni ODS, takze nemela by jim lepe prispivat na jejich cinnost samotna ODS?
To je jasne jak facka, chces volnou ruku trhu, zapojis se do volebni kampane za ODS a nakonec chces prispevky od statu ci Ratha. Jak to asi muze dopadnout?
Kraje musi peclive vybirat v dobe, kdy jim soucasna vlada krati veskere dotace a neposle ani to, co je dojednano.
29. 04. 2011 | 17:31

StandaT napsal(a):

tata: to jste mě zklamal. Dost. Paní Vendlová napsala něco jako když novinář napíše zprávu (fakta, čísla). Vlk napsal atak ad hominem, jakoby reagoval na komentář (názor, postoj).
29. 04. 2011 | 17:37

stále rebel napsal(a):

Pro Ikena.
Drábek, jakožto český pravičák, nepochybně dobře ví, jak peníze daňových poplatníků výhodně použít a rozhodně to není člověk, který se za to bude stydět.
29. 04. 2011 | 17:40

StandaT napsal(a):

tata: Rath je zdivočelý ODSák, ten s levicí nemá nic společného. Souhlasím s Vámi, že je chytrý. Je. Velice dobře ví, co lidi chtějí slyšet a vidět a to jim poskytne.

Absolutně nechápu, co od tohoho individua může někdo v sociálních službách čekat. To si tam klidně mohou dát Vandase.
29. 04. 2011 | 18:11

vlk napsal(a):

Standa T.
Opravdu? Zkuste to dokázat. naopak - opřel jsem s e přísně o fakta , které paní vendlová s ama prezentovala. A o to, co jsme slyešel z úst smaotného Drýbka na Radiožurnálu. Dnes odpoledne tuším že ten vstup byl na Rdiožurnálu někdy kolem 15,40 hod. Račte si jej dohledat na jejich webu.

Ale pokud máte na mysli nvináře typu Steigerwald , Zvěřina , Weiss, Komárek, a podobní , tak to máte pravdu. To paní Vendlová odvedla téměř novinářskou práci.
29. 04. 2011 | 18:22

Občan napsal(a):

To StandaT:

On snad je občan nějak státem či kraji omezován v přístupu k privátním službám? Pokud jsem postřehl, je omezován pouze cenou nabízených služeb, resp. výší svého příjmu.

Pro ty méně majetné zajišťují sociální služby kraje, obce a stále omezeněji i stát. Ti movitější mohou doaleluja nakupovat služby plně soukromé. Je smutné, že i ti movití bezostyšně vyhledávají levnější veřejné služby, určené těm chudším a chudým. Přitom by pro ně mělo být ctí a morální povinností podpořit své bližní - tedy podnikatele - a nakupovat jen od nich.

Tzv. o.p.s. jsou vesměs čistě podnikatelské subjekty, které si daly do názvu "obecně prospěšná společnost" pouze proto, aby nemusely platit podnikatelské daně a dostaly se k dotacím. Rozhodně (až na výjimky) nevznikají proto, aby doplňovaly chybějící nabídku veřejných institucí. Něčemu takovému může věřit jen velmi naivní člověk.
29. 04. 2011 | 18:26

tata napsal(a):

pane STANDA T

ČTETE co pišu ? jasně pišu že RATHOVI něvěřim že je levičak a že zamně kope upřimně i když ma dost často pravdu ,a moc krat sem ho kritizoval třeba za jeho největší prušvih i cele ČSSD DOPLACET poplatek když neměly silu ho zrušit,jenže toto není o Rathovi.

ale o mlade političce,kdo znas je najivnější nebo zaslepenější ani nahodou to není co jste napsal......Paní Vendlová napsala něco jako když novinář napíše zprávu (fakta, čísla). a to že by tam nesměl byt komentař......................Jedním z aktuálních problémů ve Středočeském kraji je financování neziskových organizací pro letošní rok. Zatímco vlastní (krajem zřizované) příspěvkové organizace dostaly přidáno, neziskové organizace typu sdružení či obecně prospěšné organizace zajišťující služby pro sociálně potřebné spoluobčany obdržely asi o třetinu méně prostředků než v minulém roce......................................................................
povšimneme si..........Jedním z aktuálních problémů.........a dale............Dotace se pro některé z nich snížily bezdůvodně o polovinu nebo dokonce až o dvě třetiny, což pro mnohé z nich znamená ukončení činnosti, tedy faktickou likvidaci. Koncem srpna v roce 2008 jsem začala blogovat s tématem nestátních neziskových organizací: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/veronika-vendlova.php?itemid=4365. Už tehdy a ještě mnohem dříve šlo o především o udržitelnost neziskového sektoru, který byl budován dlouhá léta. Různé nestátní neziskové organizace se často vyprofilovaly tak, že začaly velmi profesionálně suplovat roli veřejného sektoru nejen v oblasti poskytování sociálních služeb a otázka financování neziskového sektoru začala být velmi aktuální.

povšimněme si.............Dotace se pro některé z nich snížily bezdůvodně o polovinu nebo dokonce až o dvě třetiny,
Takže ja sem vas zklamal zajimave,takže zprava ? to ktomu vašemu že to je zprava.

a proč sem to napsal jakou to ma logiku,kterou ste koněčně potvrdil zde...............s tím principem, že privátní subjekty nemají co dostávat dotace plně souhlasím. ................aby pravicova politička si stěžovala na to co prosazuje pravicova idea navic hlavně její strana,když někdo uděla to co hlasate.

TAKŽE KDO KOHO ZKLAMAL,KDO TADY NEVIDÍ,nebo nechce vidět,ja tady vubec neobhajuju jestli je spravny že dostaly min ale nejdřive že to je nelogicke od pravicove političky si stěžovat na něco co její parta prosazuje a ve světle přispěvku pana VLKA je celkem pravděpodobná vazba PROČ to vzniklo.
29. 04. 2011 | 18:34

vlk napsal(a):

Mno tak te´d koukám na zpráyv na ČT 1. Co tak říkají? %ze minsiterstvo -to Drábkovo , výrazně omezilo napříkald dotace pro ty neziskovky , ketré byly napojeny přímo na něj. například organizaci, co zajišťuje tlumočnické služby pro neslyšící. Pokdu jim nebud e navýšeno, skončí letos v srpnu. Přesto, že ze zákona mají neslyšící právo na bezplatno tlumočnickou službu na ouřadech..
Drábek omezil. Bud e paní Vendlová intervenovat?
A ostatně - to ,c o píši o Drábkovi, jak chce vzít peníze krajům tak to v těch zprávách je také. Snadno pro paní Vendlovou a Standu T. k dohledání. Já vím ad hominem..

No já ale nemám rád , když měkdo zkouší až jakou blbost je mischopen namluvit.
29. 04. 2011 | 19:14

myrta napsal(a):

Paní Vendlová byla zpočátku vstupu do aktivní politiky zapálená,až fanatická samozřejmě pro Starosty a Knížete.Ale zdálo se mi,že je čistá duše.Dnešní blog p.Vendlové je už v souvislosti s Drábkovo předvolební manipulací rafinovaný ryze propagační.Inu přiučila se móresám dnešní politické reprezentace. Ztráta důvěry,milá paní Vendlová se tomu říká.Ale určitě vás to vyžene výš po žebříčku,už si vás všimnou.Podívejte Gazdík.Jakže mu to říkají_? Užitečný id..t?
29. 04. 2011 | 19:42

StandaT napsal(a):

občane: Já jsem psal v tom smyslu, že pokud musí člověk platit jednomu, bude se těžko rozhodovat pro druhého. Příklad: Pokud budete povinně platit za elektřinu ČEZu, bude Vaše rozhodnutí zaplatit ještě jednou za elektřinu jinému dodavateli také omezeno. Naproto logicky. Jenom blbec bude platit dvakrát, aby dostal jednu službu a to bez ohledu na to jak bohatý je. Proč by někdo měl využívat nabídku, ve které si musí službu zaplatit podruhé?

Pokud stát trvá na výběru, buď musí nabídnout vše, co potřebuji, nebo musí mnou zaplacené peníze přeposlat tomu, kdo mi tu službu nabídne. A protože stát nenabízí celé potřebné portfolio potřebných služeb, tak řada ops vařejným službám nekonkuruje, ale doplňuje je. Přesunem prostředků do unifikované velkovýroby se nabídka doplňujících služeb omezuje. Takže ops jsou potřeba. Ale jak jsem psal - nikoliv za cenu dotací (rozpuštěných do provozu a tudíž zneužitelné), ale každou službu, každého klienta objednat a vyfakturovat.
29. 04. 2011 | 19:51

StandaT napsal(a):

tata: tak jo. Mějte se.
29. 04. 2011 | 19:53

Duroy napsal(a):

Tak jsem si pustil zprávy z ČT 1 ze záznamu a dobře jsem se nasmál. Tedy, nejdříve jsem se podivoval reportáži o omezování tlumočnických služeb, kdy MPSV poslalo i o více než polovinu méně peněz tlumočnickým organizacím, pak střih, pan ministr Drábek, kraje omezují sociální služby, předevšm středočeský, naštěstí pan ministr vytáhl z klobouku 58 miliónů, které zachrání spousty sociálních zařízení. No a nakonec Rath se Sobotkou, Rath suše konstatuje, ano omezili jsme příspěvky, máme méně peněz z ministerstva. tou první reportáží prostě pan Drábek vypadal velice tragicky.
To StandaT: No právě, přesně tento systém nám tady pravicová (?) 115 zavádí. Né hledat úspory, ale naopak, občane zdaníme Tě a k tomu si ještě připlatíš. Např. poplatky u lékaře, v nemocnicích, školné, to vše jsou jen nové a nové daně, akorát název regulační, spoluúčast, apod. lépe zní.
Pokud máte příjem hodně, ale opravdu hodně nad 100 000,- měsíčně, chápu, systém Vám vyhovuje.
Apropo, většina sociálních služeb se normálně hradí a to buď zálohově, nebo při čerpání.
29. 04. 2011 | 20:07

almost glossed™ napsal(a):

StandaT: Vaše názory na sociální systém jsou v českém kontextu kuriozní a bizarní. Smiřte se s tím, že je v této republice zastává jen pár lidí. Vy a pár podobných - Drábek, nějaký ten Sup, hoven a Ládík apod.

Většina lidí by přispěla na lidi s hendikepem klidně i více, pokud by věděla, že je o ně dobře postaráno. Bohužel a nějakou nepříznivou shodou okolností a volebních podvodů se jeden z vás zrovna dostal k moci a blokuje realizaci rozumnější politiky.

Je to jednoduché. Chcete lepší veřejné služby? Více opravených budov?

Rozumnější a empatičtější většina veřejnosti vám ( v dlouhodobém horizontu) nedovolí ponechat nemohoucí zcela bez pomoci nebo v riskantní situaci. Takže pro vás zbývá jen jedna cesta. Připlaťte si. Kvalita něco stojí. Plaťte vyšší daně.

Snad se moc nemýlím a českou veřejnost jsem moc nepřecenil...
29. 04. 2011 | 20:13

almost glossed™ napsal(a):

P.S: Tu druhou hlavní věc jsem zapomněl: A samozřejmě přestaňte ve velkém vysávat veřejné peníze na privátní účty.
29. 04. 2011 | 20:16

tata napsal(a):

pane STANDO T

vyte co mam nejradši když mi někdo napiše že sem ho zklamal,ja mu uvedu argumenty a on se je nepokusí nak vyvratit a skončí ženskou logiko tak jo.....což znamena stejne si blbej a vic se stebou nebavím no nic holt holt stale to same schema ani zřejmá nelogičnost pravicoveho politika není pro pravicove lidi zřejmé jak by mohlo tot dokonalost sama asi vtom duchu jako rumcajs když měl odpovědět na co je tato duchodova reforma a prokoho tak odpověd byla že nema dost informací,než aby přiznal že jestli co avizujou nezmění není to žadna reforma a jen blbec by dotoho šel.
29. 04. 2011 | 20:31

StandaT napsal(a):

almost glossed™: Většina lidí by přispěla na lidi s hendikepem klidně i více, pokud by věděla, že je o ně dobře postaráno

co se týče mě, tak bych napsal

Většina lidí by přispěla na lidi s hendikepem klidně i více, pokud by věděla, že se to nerozkrade.

A aby se nekradlo, je nutno změnit pojetí sociálního státu. Jenže SČ jsou symbolem jeho zakonzervování. Platit plošně školní autobusy bez ohledu na sociální status je okrádání hendikepovaných. Placení receptů a regulačních poplatků opět plošně komukoliv je další okrádání hendikepovaných. Ve SČ byli okradeni o cca 100mio.

Jestli hoven nebo Ládík vysávají veřejné rozpočty nevím, ale ani já, ani SuP rozhodně ne.

A že jsou mé názory okrajové a bizardní vím. Jsem si plně vědom té prosáklosti české veřejnosti filozofií nároku, nesoudnosti v požadavcích na solidarutu, zbabělosti žít svůj život schovávané za potřebu sociálního státu i všobecnosti přístupu, že koncepce sociálního státu je tabu.
29. 04. 2011 | 20:50

StandaT napsal(a):

almost glossed™: jeden příklad sociálního státu.

"...V sobotu jsem mluvil s paní, která pracuje na zákaznickém centru. Dozvěděl jsem se od ní o dalším způsobu, jak tento stát dává peníze. Tentokrát pomocí ČEZ.
Ten chudák ví, že spotřebuje elektřiny za 2000 Kč měsíčně. Zajde na zákaznické centrum ČEZ a dá si žádost o zvýšení záloh na 4000 korun. S potvrzením o výši záloh jde na sociálku a požádá o podporu, protože na placení tak vysoké zálohy nemá. Sociálka mu klidně vyplácí měsíčně podporu 4000 Kč. Nikdo nic nekontroluje, neprověřuje. Chudák každý měsíc „zaplatí zálohu“.
Na konci roku udělá ČEZ vyúčtování a zjistí, že chudák má 48 000 korun přeplatek. Tak vyplní složenku a pošle jí chudákovi, ten si pěkný balíček vyzvedne na poště..."
29. 04. 2011 | 20:55

almost glossed™ napsal(a):

StandaT: Hrozné. A o té černé sanitce, která projíždí městem a unáší malé děti, jste slyšel?
29. 04. 2011 | 21:01

almost glossed™ napsal(a):

"filozofií nároku, nesoudnosti v požadavcích na solidarutu, zbabělosti žít svůj život schovávané za potřebu sociálního státu"

Ne, to je normální princip pojištění. Doporučuji zjistit si, jak to funguje. Platíte, platíte, platíte po malých částkách, a když se něco stane, uplatníte svůj nárok. Ne zbaběle, nýbrž sebevědomě a oprávněně. Užitečná věc.
29. 04. 2011 | 21:05

StandaT napsal(a):

tata: tak dobře. Paní VV si NIKDE nestěžuje, jen konstatuje. Ten text NENÍ o krácení ale o klíči, jak je toto krácení přeneseno dále. Z textu vyplývá, že klíčem je právní forma, nikoliv třeba audit efektivnosti, potřebnost nebo takováto kritéria, která by ydůvodňovala rozdíly. Pokud kraj zvýhodnil svá zařízení před cizími, pak to stejně ale nevysvětluje to rozdílné krácení u ostatních a neospravedlňuje zvolený klíč. To nemá mnoho společného s Drábkem a akceptovat vlkovo označení autorky jako agitátorky... no, konec konců je to Vaše volba se k tomu v 17:28 přihlásit. To jsem od Vás vskutku nečekal - i když jste tady byl vždy jasně vymezen, vždy jsem u Vás vnímal snahu o nepředpojatý přístup i k lidem s jinými názory. V 18:34 jste svoji předpojatost potvrdil. Až bude diskuse o někom či o něčem jiném, pak se opět můžeme střetnout. Ale v případě VV nechci. Já prostě nehodlám diskutovat v případě, že se akceptuje princip kolektivní viny (zde vyplývající z členství ve straně) a z toho vyvozovat závěry. Vyřizovat si účty s ministry skrze řadové členy je tady sice poměrně časté, ale u toho já být nemusím.
29. 04. 2011 | 21:41

StandaT napsal(a):

almost glossed™: princip pojištění nezpochybňuji, ale jeho rozsah a míru (ne)oprávněnosti.
29. 04. 2011 | 21:52

tata napsal(a):

PANE STANDA T

tuto odpověd beru i když je zřejmé že oba to vidime jinak,konečně mame na mnoho věcí odlišny nazor,co je předpojatost ?KDYBYCH obhajoval třeba že GROS JE ČISTA DUŠE ,TAK BYCH VYTKU BRAL,a vte dimenzi sem se vždy pohyboval a budu pohybovat neschavaluji darebactví ani na jedné straně,ovšem jinak to je co se tyka když pravycovy politik vytyka někomu něco co sam prosazuje,že vyto vidite jako zpravu a to je ten zasadní problem.

JESTLI pravicova idea co jste potvrdil zde.......s tím principem, že privátní subjekty nemají co dostávat dotace plně souhlasím. ...... a pravicovy politik napiše .......Dotace se pro některé z nich snížily bezdůvodně o polovinu nebo dokonce až o dvě třetiny, což pro mnohé z nich znamená ukončení činnosti, tedy faktickou likvidaci. ................jak mužou byt kraceny bezduvodně,když pišete že nemaj byt vubec?A JESTLI NAJEDNOU STIMTO vyjde DRABEK že jim da penize je to opravdu zajimavé pro VAS NE,PROMĚ ANO...........SEM ASI TAK PŘEDPOJATY JAKO VY.

jinak pane žadal jste někdy o socialní podporu?ja ne ale mam ve svem okolí par lidí co ano a nedostali ani korunu,že by někdo dostal jen 4000 podporu na elektřinu,to teda silně pochybuju

UVEDU 2 PŘIKLADY,s duchodcem co chodim venčit psa,ma vnuka toho znam a vym že to je pravda protože dělal semnou ve stejne fabrice ho propustily skončili mu davky zažadal o soc.přispěvek nedostal ani korunu nebot bydly ve společne domacnosti z dědou a ten ho ma živit ze sveho duchodu přestože dodal papiry že platí exekuci za dceru nebot ji ručil a dcera nema praci a tak to neplatila.

Druhy připad znamou propustily bydly s dcerou na mateřske,zase ani korunu ma ji živit dcera.

ten prvni připad vym stoprocentně ,druhy že my to řikala ta znama ten ověřeny nijak nemohu,stoho se mi ten vaš přiklad vubec nezda jako možny.
29. 04. 2011 | 22:33

almost glossed™ napsal(a):

tata: Pokud StandaT věří v r.2011 takovým pohádkám, pak je jasné, z čeho vycházejí jeho názory.

StandaT: Nezlobte se, ale tohle je vážně úlet... Prozrazuje to mj. že o situaci v oblasti soc. dávek nevíte vůbec nic.
29. 04. 2011 | 22:49

Duroy napsal(a):

Doporučuji věřícím, aktualizovat manuál. Těším se zítra, dobrou noc.
30. 04. 2011 | 00:21

veronika vendlová napsal(a):

Jsem přesvědčena, že pravicová politika není politikou asociální. Chybou je, že se nedaří úplně uspokojivě komunikovat připravované reformy. Zde je několik odkazů k uvedenému, které se týkají celostátní politiky:
http://www.top09.cz/proc-nas-volit/politika/duchodovy-system/
http://www.top09.cz/proc-nas-volit/politika/duchodovy-system/fakta-k-lzikampani-odboru-6-lzi-jaromira-drabka-5667.html
http://www.top09.cz/proc-nas-volit/politika/zdravotnictvi/reforma-zdravotnictvi-situace-a-reseni-5011.html
http://www.top09.cz/proc-nas-volit/politika/socialni-politika/
http://www.top09.cz/proc-nas-volit/politika/hospodarstvi/argumentar-k-tematum-hospodarske-politiky-4482.html
30. 04. 2011 | 00:57

almost glossed™ napsal(a):

V.V: Paráda, děkuji. Byly tady nějaké nejasnosti, ale teď už je to všechno jasné. Ještě jednou díky.
30. 04. 2011 | 01:12

Veronika Vendlov napsal(a):

Výše uvedený text informuje o tom, jakého tématu jsme se chopili. Témat jsou tisíce a trvá často hodně dlouho, než se podaří dosáhnout alespoň dílčího céle. Viz dlouholetá snaha o změnu zákona o RUD. Každý dle své působnosti může ovlivňovat dění kolem sebe.

Samozřejmě že kraj dostal o něco méně prostředků. To však není jádro pudla.
Duroy: tk byla připravována měsíc a to ve spolporáci pana ministra Drábka, paní poslankyně Langšádlové, krajské zastupotelce Věry Kovářové, nevládních poskytovatelů soc. služeb. Skutečně nejde o nahodilou souvislost.

Více snad někdy jindy!
30. 04. 2011 | 01:16

Duroy napsal(a):

To VeronikaVendlova: Souhlas, pravicová politika není asociální. Např., momentálně se demontuje systém, u jehož zrodu byli mimo jiné Václav Klaus, Petr Nečas, Miroslav Kalousek a jiní.
Z Vašeho textu a informace o připravované tiskovce (co na její přípravě proboha trvalo měsíc ?) naprostý souhlas s panem Vlkem. Dneškem začala volební kampaň. Krásně jí ilustroval svým komentářem o ČSSD i pan Šídlo na ihned.cz
Víte paní Vendlová, Vy nekritizujete, že stát vydává na sociální služby a méně peněz, Vy jen bojujete za přesun peněz daňových poplatníků z kapsy erární do kapsy soukromé. Žádné úspory, to je jen zástěrka pro privatizaci služeb státu. Pokud stát tu slubu nechce provozovat, nechť si jí občan zaplatí, ale nevidím důvod, proč by pro jakoukoli organizaci, či obchodní společnost, měl stát šmátrat v kapsách občanů.
Já Vám rozumím, to je ta Vaše starost, že bych nebyl dostatečně zodpovědný, proto pilíře, proto školné, které vede přece k odpovědnosti, proto regulační poplatky, ono již od narození víš, rozmyslíš si návštěvu lékaře...
Jsem rád, že po tom úterním sněmovním hlasování máte klid na práci. A taky jsem rád, že vím, že nám ta kampaň začala. Akorát ten příspěvek o těch hluchých a nedostatku peněz z ministerstva příliš neladil s panem Drábkem a jeho kritikou středočeského kraje. Navrhuji, vyměnit pana redaktora.
Držm vám palce, ať dosáhnete kýženého posunu na volební kandidátce.
Mimochodem, cena slepeckého psa je skutečně 200 000,- Kč a ten slepec si bude platit spoluúčast, nebo regulaační poplatek ve výši 20% z ceny psa?
30. 04. 2011 | 01:50

Veronika Vendlov napsal(a):

Ještě k nakousnutým diskusím:
Předvolební agitka....no nevím, ale když o tom tak přemýšlím, je stále před nějakými volbami.

Pípání k různým tématům má malý efekt, prtoto je lepší konat, než trávit čas pod blogem v hovorech s demagogy podobným panu Vlkovi. Ale zase tak dsný jste nebyl,po tomto komentáři bude po ohledech.
30. 04. 2011 | 01:56

vlk napsal(a):

Veronika Vendlová
máte pravdu- po tomto vašem agitačním kousku bud e po ohledech..
Kdepak , vy nejste agitátorka. Váš blog sem byl posazen jen a jen čirou náhodou v den, kdy Drábek oznámil , že pro příští r ok, kd y jsou jen náhodou krajské volby hodlá vzít krajům pravomoc na rozdělování peněz na sociální služby.
Prostě náhoda. Jak jinak.

No a jistě je jen náhodou c píše ve svém právě otevřením blogu tad y na Aktuálně pan Kotecký - viz http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vojtch-kotecky.php?itemid=12988

o dalším podobném darebáckém nájezdu na kraje a jejich finance. Ten tokráte ze strany Kalouska!
Který chc e prostě kraje znemožnit za každou cenu.
Kdyby vám šlo neziskovky , ani bych neceknul a rozhdoně do něj nenajížděl.
Podle vás jsme demagog. Jak jinak. Anijste s e nepokusila vyvrátit mojí a rgumenatci.
A že JSTE tad y jen propagandistka?
Tak to s e dá naprosto přesvědčivě doložit. Viž váš vstup z 30. 04. 2011 | 00:57

Který obsahuje výhradně linky na AGITAČNÍ materiály vaší partaje!

Milá pani, tady nevládne VAŠE partaj, nýbrž bohužel koaliční vláda, jejíž součástí je bohužel vaše partaj. Kdybych nechtěl být agitátorem své partaje, dal bych sem na vašem místě linky na VLÁDNÍ materiály.
Tímto vám kynu.
30. 04. 2011 | 02:26

jozka napsal(a):

Chybou je, ze se nedari komunikovat reformy... Tak VV je politik. Nikdo soudny totiz nedokaze vypustit z klavesnice takovou pitomost.

ReCaptcha: because konec
30. 04. 2011 | 06:04

Božena napsal(a):

To vyjádření paní V. považuji za ukázku hloupého pravičáka. Místo aby prozřela, dokazuje jak je na tom po intelektuální stránce. Cha, cha
30. 04. 2011 | 07:02

juvel napsal(a):

vendlová 30.4. 1:56
Znáte přísloví třikrát měř a jednou řež? Měla byste na to pamatovat, pak byste ve svý blozích nemusela naříkat nad výsledky konání, které sama podporujete. Ale obávám se, že k tomu vám chybí dostatek poctivosti.
30. 04. 2011 | 07:43

Béda napsal(a):

Takže si to shrňme, tradiční volební aktivistka a dnes již politička TOP - agitátorka VV, navázala na Drábkovy lži (Drábek se přece nemůže prezentovat každý den) a začala dohánět komunikační deficit své strany.

Jaksi mimoděk přitom opomněla vzpomenout roli své strany (TOP 09 a jmenovitě ministrů Kalouska, Hegera a DRÁBka) při cílevědomém a KOMPLEXNÍM decimování sociálně potřebných. Psí hlavu se rozhodla nasadit hejtmanu Ráthovi, kterému určují finanční rámec centrální instituce a který je nucen prioritně zabezpečovat funkce kraje SYSTÉMOVOU páteří státních (které chtějí neoliberálové zlikvidovat a podvázat) a nikoliv soukromých organizací.

Paní VV dostává do konfliktu liberální princip=všechno státní je špatné (z toho ostatně vycházejí i destruktoři státu - jeho institucí v roli ministrů - Kalousek Drábek, Heger), všechno nejlépe vyřeší neviditelná soukromá ruka trhu a byznys a právě ke státním fondům vztahují soukromé neziskovky své ruce.
30. 04. 2011 | 07:48

Divobyj napsal(a):

Z Vašich organizací je mi na blití.O ty,kteří to opravdu potřebují by se mněl postarat stát.Nevytvářel by se tím prostor pro všelijaké podvodníky ,kteří z neštěstí jiných profitují. Je to podobný hnus,jako když cikáni okrádají bezmocné seniory.
30. 04. 2011 | 08:50

Sprosťák napsal(a):

Zajímavé bylo,že před revolucí existovalo moře státem kontrolovaných institucí, v nichž se prováděla každoroční kontrola, která bránila nejhorším krádežím.Peníze sice chyběly,ale nebylo nutné dotovat z milodarů nemoci malých dětí,sbírky pomáhaly řešit potřeby moderních přístrojů typu Lexellův gamanůž,ale základ byl poskytnut státem.Kde ty kontroly jsou,kde jsou společně vytvořené hodnoty pro všechny?Straky v modrém se dokonale postaraly o převod do soukromých,podle tvrzení některých dobře fungujících soukromých rukou.Možná, že některé ještě fungují,ale pro ruce cizí a hlavně natolik chamtivé, že na ně výdělky čes. občanů nestačí.Např. léky za hranicemi stojí při xnásobných výdělcích stejně jako u nás, zatímco věci nepotřebné xnásobně méně.Kecy o tom, jak vše v soukromých rukou funguje efektivně,dokazují všechny padlé podniky v malých městech, které dávaly lidem práci a pravidelné mzdy a jejichž výrobky byly cenově dostupné a nemusely se dovážet za draho jako dnes.Nehospodárně,s vyčerpáváním planetárních zdrojů,jako by byly bezedné.Totéž platí pro produkci z pozemků.Draze je udržujeme z dotací,ale užitek z nich nemáme.Seno často shoří na hromadách,sice notně prohnilých,ale bez užitku,vždyť dobytek se musí chovat tak komplikovaně, že na to lidé kašlou.Vše se přiveze zdálky a naši lidé nemají práci a v budoucnu nebudou mít ani na ten dovážený chleba.A české ovoce rozmazleným dětičkám nechutná,ale i to dovezené zkrášluje okolí našich škol,kam se dotovaně dodává.Turecké hospodářství vedené bandou zlatokopů nutně prodělává a občané s ním.
30. 04. 2011 | 09:31

Zdeněk Brom napsal(a):

Blog je ukázkovou manipulací a stranickou agitací.
Je hezky proložen čísly, tabulkou, použit je termín komparační analýza .... no prostě hra na věcnost.
Lehce pak unikne zásadní věc. Snížení dotací ve středních Čechách je srovnáváno se snížením dotací v celé republice. To jsou ale těžko srovnatelná čísla. Chybí zásadní informace o tom, o kolik ministr ze stáje TOP 09 snížil dotace konkrétně pro střední Čechy. Teprve na základě tohoto údaje lze vyvodit srovnávání závěry.
Paní Vendlová předvedl prostě hru s čísly, která se jí hodila.
O době a pozadí umístění blogu tady již mnohem lépe psal vlk, takže nebudu opakovat již napsané. Dodám jediné - mám stejný názor.
30. 04. 2011 | 09:33

Karel napsal(a):

Veronika Vendlová předvedla jenom další lidskou ubohost, hlavně intelektuální. Naprosta ztráta času. Jímá mě docela strach z této "nové generace".

Učelově zaměňovat příčinu a následek,
omlouvvat špinavosti ve jménu možné větší kýty hozené pod stůl (křečovitá snaha o politickou kariéru) jsou zdroji tohoto článku.

Nefňukejte za to, co v této zemi působí lidé Vašeho zrna. Nemůžete vyřvávat mantry o šetření a zároveň se divit, když ruka šetření dopadne na Vaše osobní zájmy.
30. 04. 2011 | 10:09

tata napsal(a):

ALE PANOVE NOTAK,VŽDIT přece pravicova vlada není asocialní ona mysly na naše dobro nebot mi jsme zhyralci a nevyme kdy mame dost no a oni to vyřeší zanas,pěkně nam utahují opasky neznate to jez dopolosyta pit dopolopita,a ještě si stěžujte.

PANÍ VV asi Jste začala žit v jinem světě,ve světle kauz co tato vlada předvadí a bohužel Jste toho součastí je vaše prohlašení že nejste asocialní je hodně usměvné.

SAMOZŘEJMĚ že plno věcí není jen vaší chybou myslym pravice,třeba krize ,chybou je že vy jí neřešite vy jí prohlubujete,chapete vubec že 60procent obyvatelstva nedosahuje pruměrne mzdy a to dost vyrazně v mem regionu se pohybují mzdy převažně 8/13000 čisteho naklady na bydlení myslym tim topení,voda se ročně zvedaj o 2500/3000 naklady na elektřinu zase řadově v stovkach korun ted se zase zvedne plyn o 2400 zarok,to sou třeba věci ktere by byly i za jine vlady ale ktomu přistupují co nam na bedra kladete vy, DPH,O ZDRAVOTNICTVÍ ANI NEMLUVÍM,takovyto člověk když marodí je jednou nohou před exekucí,proto ,nadneseně,dnes lidí z hlavou podpaží než by šli marodit vyte co to bude stat zdravotnictví za 20 let ty přechozené chřipky a pod.a to ještě stale ten šroub utahujete...navrch zvyšit poplatek v nemocnici,u specialisty,i normalniho doktora,mužete mi sdělit kde nato ty lidi maj brat?A TEN rosah je mnohem šiřší braní pěněz postiženym naprosta deforma a ne reforma duchodu nebot jestli tam někdo pude tak bohaty očem teda pochybuju ale ty obyčejní ne ,takže zase ve formě dph budou platit přitom stoho nebudou myt nic ........aha to je to socialní citění pravice..............

opravdu vzacna to ukazka,jak nejste asocialní.
30. 04. 2011 | 10:39

almost glossed™ napsal(a):

V.V: Neuvažujete o odchodu z blogů?
30. 04. 2011 | 10:52

tata napsal(a):

paní VV

VYTE CO JE ZASADNÍ ,ŽE TADY JSOU,podpruměrné platy těch obyčejnych jasou 2 možnosti.

TA první je podle mě neschudna a byla by likvidační pro určitou čast poctivych púodnikatelu,a to zvednout platy na uroven platu jako v zahraničí,protože na nas chcete aby sme ty ostatní platby odvody platily jako jinde kde maj minimalně 2krat takovou vyši dokonce v plno věcech je u nas draš.

Takže musí byt pak diferencovaná dan podle vydělku,a tim napravit tu podimenzovanou mzdu.

ALE VY DĚLATE PRAVY OPAK HAJITE ,čim dal vic ještě velke zisky těch bohatych a těm obyčejnym snažite namluvit že není spravedlivé těm bohatším brat a je spravedlive aby oni mnhody měly srovnatelné vydělky jako jinde ale platily třetinove mzdy,tady je ten zakopany pes.
30. 04. 2011 | 12:07

Vico napsal(a):

Calverova banda nasadila do boje svůj další trumf. Pannu Orleánskou alias Veroniku Vendlovou, která si tu přišla se svou agitkou neagitkou pro další spršku shnilých rajčat.

Kdeže je kmetiněvský vrah, na kterého si Vendlová vzpomněla jako náhodou těsně před senátními volbami, kdy zcela nechutným způsobem se skrze nešťastnou oběť bestiální vraždy chtěl kandidát "Starostů" prodrat do senátorského křesla.

Teď když se dozvídáme, že kmětiněvský vrah vysadil sexuologickou léčbu a už není pod medikamentózní clonou Vendlová mlčí.Téma přestalo být pro účelové agitátorství zajímavé, když je po senátorských volbách. Vlk to s tím agitátorstvím vyčichal dobře.

Po té spršce kritiky už fakt jenom chybí zpěv autorky

kterým by na vlkův příspěvek odpověděla :

"Jsem nevinná, byla to lež cílená"
30. 04. 2011 | 12:24

Karel napsal(a):

To almost glossed™

VV odejít z blogu?

Ona se hlavně do tohoto blogu vůbec neměla dostat. Příliš okatě snadný a zároveň nedůstojný terč.

Na druhou stranu její zasloužený odchod z těchto stránek brzdí skutečnost, že si ji podobně názorově orientovaný p. Stejskal hluboce váží.
30. 04. 2011 | 12:48

drozd kvíčala napsal(a):

vendlová, ty jsi tak trapná. Nestydí se za tebe manžel a děti?
Účelovost z tvého blogu smrdí na sto honů.
30. 04. 2011 | 13:25

Duroy napsal(a):

Prosím, lidičky, nevyhánějte nikoho z blogů. Nejen paní Vendlová je pro mne významným zdrojem informací, které mi pomáhájí v orientaci, kdo je kdo a jak jak to s námi myslí ta novodobá byrokratická šlechta, vzešlá z úřednického aparátu socialistického sátu.
30. 04. 2011 | 13:32

ruprecht napsal(a):

Napsal Martin Muzikář
Pátek, 22 duben 2011
Vážení zastupitelé a občané,

než bude přistoupeno k bodu dnešního jednání zastupitelstva města o odvolání starosty. Dovolte mi jen pár slov.




Když jsem vstoupil do komunální politiky, měl jsem zřejmě naivní představy o tom, jak bude všech 15 zastupitelů spolupracovat a fungovat ve prospěch našich občanů napříč polickým spektrem. Domníval jsem se, že komunální politice se zákonitě musí vyhnout nový národní sport politiků – mystifikace, který se skvěle uhnízdil ve vysoké politice. Tento neotřelý prvek pro vnitřní i vnější komunikaci si hbitě osvojili i politici na komunální úrovni. Do oběhu vypouštějí pomluvy, lži, polopravdy a uplatňují estébácké praktiky. Začali tomu říkat cílená lež, žert nebo mystifikace a slyšel jsem i termín vnitřní audit. Motivace těchto politiků k podobným extempore se různí. Mají plnou pusu bezúhonosti, ale naprosto jim není cizí vrazit kudlu do zad vlastnímu člověku z kandidátky či slovo podraz. Bohužel díky koncentrované hlouposti naředěné pučistickou zákeřností paní Vendlové a Výborové je konec práce koalice a dnes po 5 měsících a pár dnech se ocitáme před bodem, a to odvolání starosty.

Pro mé odvolání se hodí každý střípeček čehosi, co mně a mojí rodině velice ubližuje. Ovšem paradoxně nebyly předloženy žádné důkazy o špatném vedení města, o mém protiprávním jednání, o údajně způsobené trestné činnosti atd. Mám důkazy, které potvrzují moji bezúhonost, ale k čemu jsou důkazy, když se chce věřit pomluvám. Nesnížím se na stejnou úroveň jednání jako osoby, kterou tuto hru připravily.

Svým jednáním a chováním jsem se nezpronevěřil voličům, volebnímu program, svému slibu zastupitele a ani, dnes už bývalé, koalici.

Vaše svědomí a hlavně hlasování ukáže, zda jste se rozhodli racionálně nebo či jste podlehli emocím.

Děkuji.

Aktualizováno ( Pátek, 22 duben 2011 )
30. 04. 2011 | 13:50

Občan napsal(a):

Paní Vendlová, asi stavte barikády. Protože Váš Kalousek se chystá zrušit státní dotace na vlakovou osobní dopravu a náklady hodlá přenést na kraje. Samozřejmě bez jakékoli kompenzace.

Kraje to asi nějak ustojí, ale nepochybně budou krátit (spíše je zruší úplně) dotační výdaje na zbytné cizí aktivity, jimiž Vaše "neziskovky" nepochybně jsou.
Děkovné dopisy račte adresovat ministrovi financí.

I když, Vám to asi může být jedno, přes "Vodolku" žádný vlak nejezdí. A ostatní středočeské sociálně vyloučené a zdravotně postižené socky Vám mohou být ukradené, že...

Jo, teď mne tak ještě napadlo - třeba byste nám mohla vysvětlit, k čemu vlastně potřebujeme zrovna Vaše "sociání služby".
Podle filosofie Vaší partaje je totiž práce dost, stačí jen chtít dělat. Takže pošlete své socky pracovat; určitě jim dokážete konkrétně poradit, kdeže ta práce je. Proč by se měly válet doma nebo po ústavech, když stačí jen chtít. Ať se koukají postarat o sebe samy.
Čili už žádné dotace nepotřebujete - právě jsme totiž zjistili, že sociální služby jsou rudý přežitek a škodí zdravé konkurenci na pracovním a jiných trzích. Ópéesky zrušte - však on Vás Váš poslanec uživí, asistentko...
30. 04. 2011 | 13:52

tata napsal(a):

VAŽENÍ

Vyjadřujte nesouhlas ,kritiku ale přestante s řečmi o vyhnaní a podobně každy ma pravo na svuj nazor,neznamena že jen ten muj je spravný,at už skoro s paní VV V NIČEM NESOUHLASÍM,RESPEKTUJI její pohled vyřvavat že jen ten muj pohled je spravny,uvědomte si že pak ste stejny co kritizujete
30. 04. 2011 | 14:40

kočka šklíba napsal(a):

Naopak Vendlová je tady potřebná na blozích jako sůl. Alespoň čím dál víc lidí pozná, co za pokrytce se dostává do politiky . Svoje pokrytectví a agitky tady předvádí už dost dlouho. Můžeme sledovat tu "novou krev" co se dere nahoru v přímém přenosu. Zcela účelový blog a jeho obsah zde již výstižně zhodnotilo mnoho diskutujících. A dostalo se vám odpovědí? Ne, jen zase další plky, a to jak kdosi správně upozornil, i tou odpornou hantýrkou politiků :D.

Kdo má žaludek na to jakkoliv být spojován s Kalouskem, nemůže být prospěšný pro tento stát a o jeho charakteru nemám žádné iluze. O téhle političce už dávno.
30. 04. 2011 | 14:54

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

"Jsem přesvědčena, že pravicová politika není politikou asociální"

Madam, z jaké výšky jste upadla na svou roztomilou šišku?

Jinak řečeno, Vy se tady snažíte vyčítat Rathovi, že Vám osekal dotace, aniž byste se obtěžovala sdělit čtenářstvu, že ty prachy neposlal ten Váš vykutálený lítací noční predátor, že ano. Když vidím jeho jméno, dělá se mi šoufl. Doufám, že Vás potká v brzké době totéž, co mne.
Tedy jen ta nevolnost. Svou roztomilou nemoc Vám nepřeji, taková svině zase nejsem. Mně úplně stačí, když Vám touto poznámkou zkazím náladu.
Dost řečí, je víkend, jdu si zase coby nezaměstnatelný mrzák zapracovat na živnolist, abych nechcípl hlady. Doporučte to všem, kteří nenažraně natahují pracky po dotacích.
Rozloučím se stylově zvoláním

"Arbeit macht frei!!!"
30. 04. 2011 | 14:54

almost glossed™ napsal(a):

Aby bylo jasno, nikoho nevyháním, ani nevím, jak bych to měl dokázat...
Jen jsem navazoval na rozladění, které autorka dávala najevo cca před půl rokem. Už tehdy to vypadalo, že není z výsledků svého počínání moc nadšená. No, a dnešní reakce ve stylu "Trhněte si nohou, tady máte odkazy." ve mně tuto vzpomínku oživily. Tolik snahy a výsledek žádný.

Všichni se zabývají hloupostmi, jestli to nebyl spíše Kalousek, kdo připravil sdružení o peníze a proč je blog tak náhodou časově dokonale synchronizovaný s vystoupením Drábka v TV apod. Dokonce se kdosi zastává hejtmana ratha... Věřím, že to naštve.

Tentokrát to tedy bylo dost kontraproduktivní. Proto mě zajímalo, jestli v autorce opět neposílilo přesvědčení, že to nemá cenu. (Pro mě osobně by už na jejím místě ten pohár přetekl. Být takto snadným terčem není moc důstojné. Ale nejsem na jejím místě.)
30. 04. 2011 | 15:08

Divobyj napsal(a):

Kočka šklíba -takže Vy se domníváte,že VV je na těchto diskusích potřeba jako sůl? Nezdá se Vám tahle odporná bramboračka( spousta blogů na aktuálně.cz) poněkud přesolená?
30. 04. 2011 | 15:15

prirodovedec napsal(a):

Nadherne, Gvendolina G. opet zpet v nejlepsi al Calousovite forme, je potesujici, ze dela vse proto, aby krome StandyT starajicim se toplesss (dle vzoru homeless a vzoru had na tri ...) moc volicu nezustalo. :)

Jsme zkratka rvacky: Trochu typicky al Calousovity pokus vyhladovet socanska vedeni kraju a zahrat si s volici, oplaceny s podobnou primosti a snahou vyhladovet nestatni a nekrajske prisavky na statnim (v pripade agitatorky i dokonce toplesacke). Pouze na hratkach mistru al Calouse, al Drabka a dRatha a zdejsi Gvendoliny doplati zase obcane doma.

Ale Gvendolinmu je treba pochvalit. Rozesmala, poskytla text do vyuky na tema "jak dalkove studujici politicka objevila pouzivani statistiky" a dokonce zde vyvolala starou gardu klasiku: targus, kocka skliba, tata, vlk, ikena, stale rebel, Duroy, Tupelo, Tenco, myrta ... a samozrejme StandaT :) (chybi jen Rumci a zrejme odpocivajici uspesny plentaznik SuP ...)

A z tech novejsich se ozyvaji Obcan, jozka, Beda, Medikolog dokonce i jiz chyrny novic TomasL nekolikrat vstoupil ...

Smekam pred Z.Bromem (nejen za souhlas s vlkem po tom, co bylo mezi nimi napsano - ale i to musi brat Gvendolina jako oceneni, podarilo se ji napsat text u ktereho Z.Brom souhlasi s vlkem ...) vystihujicim, cim mne tento text upoutal: legracnosti radoby statistckeho zargonu a povestneho gvendolinovskeho agitovani. Jeste chvili treninku a i povestny svihak zbledne pred Gvendolinou zavisti ... inu lokalni politika nenauci ty grify jako ta velka ... :)

Inu rekneme, kdo jiny nez nase Gvendolina na to ma? :) Vice takovych textu!

Myslim, ze Gvendolina je idealni host na kraj sedacky do poradu "umime se o sebe postarat?" (agitatorky a obcane) v interplentacich. Urcite by zastinila i obtizne se dopravujici obhajkyni vsech neprizpusobovych od mladeho nacka po italske majitele domu v praglu ... pani Klaru ...

Hezky den.
30. 04. 2011 | 15:30

Občan napsal(a):

Ještě mne tak napadlo, že by paní Vendlová mohla konkretizovat ty "neziskové organizace typu sdružení či obecně prospěšné organizace zajišťující služby pro sociálně potřebné spoluobčany."

Doufám, že tím nemyslela ty svoje Sorosoviny.
30. 04. 2011 | 17:44

stále rebel napsal(a):

Kde jsou nějaké prachy, tak tam hledej pravičáka a že to jsou peníze pro ty potřebné, to mu vůbec nevadí, on je přece ten nejpotřebnější.

Kdyby mi někdo před dvaceti lety popisovat, co je to český pravičák, tedy ten dnešní český pravičák, tak bych mu nevěřil, nevěřil bych, že vůbec existuje takové hovado.
30. 04. 2011 | 20:20

vlk napsal(a):

Přírodovědče

njsme rád , ež tě vidím brachu. Normálně bych s e chcetal na d tím, co jsi sem střihnul.

Tentokrát mi a le do smíchu fakt není....
Opravdu ne.
čtu totiž co sem pověsil nick

Jo
přírodovědče,
mrkni občas na http://urfaust.bloguje.cz/
Budu vděčen za postřehy.
ruprecht
ve 30. 04. 2011 | 13:50
a koukám doslova jak blázen!! a mám děsivý pocit marnosti.
Jistě uhodneš proč.

A rozhodně mne ani trochu netěší, že jsem s e včera , ve svém prvním vstupu na tenhle blog , trefil dokonale do středu terče. jakkoli , popravdě, jsem střílel částečně naslepo.
No na slepo - ty si děláš nad texty svoje srovnáván a výzkumy, já si zas e stavím nich , řekněme portrét y pisatelů. Ne u všech , jen u těch, kteří mne z nějakého důvodu zajímají. Tak jako si je dělám u svých kliošů....
A paní Vendlovou jsems i udělal už dost dávno. Nicméně - ruprechtem jsme velmi nemile překvapen.
Leč už jsme viděl dost lidí a jejich vývj po tom, co vlezli do politiky. Tak co s e dívím, že?
30. 04. 2011 | 20:29

Béda napsal(a):

vlk,

pokud jde o toho starostu, ješttě bych nesoudil. Bůhví co za tím je. Pokud mi paměť sahá, každý politik vždy tvrdí, že je nevinný. Každý trvá vůči své osobě na uplatnění presumpce neviny, namíésto standardní presumpce viny, která je uplatňována v civilizovaném světě.

I když VV rozhodně není můj šálek kávy, mám v paměti její srdceryvné prosby o radu když byla v zastupitelstvu své obce a nebyla činnou političkou, myslím, že v této věci může mít pravdu. Rozhodně bych se nestavěl z principu na stranu toho starosty, pokud nemám víc zpráv o tom, proč byl odvoláván.

PS: Třeba nám to VV objasní ze svého pohledu.
30. 04. 2011 | 20:58

vlk napsal(a):

Béďo
jen taková drobnost. Soudím, že onen odvolaný s tarosta je nejspíš ze stejné partaje na paní VV.
30. 04. 2011 | 22:37

kočka šklíba napsal(a):

Zdravím přírodovědče :), ráda Vás tu zase vidím ;). Gvendolína je moje srdeční záležitost ve smyslu "Bože jak hluboko už klesla", možná pro Vás také ;). Ale třeba Gvendolína to tady ještě "vykomunikuje" se svými kritiky, taková nadějná mladá politička :D.
Editore vím že to není k tématu blogu, ale vzhledem k postojům této blogerky, zvláště k virálu, myslím, že je to únosné ;).
01. 05. 2011 | 00:19

kočka šklíba napsal(a):

Divobyji nezdá, každý si tu najde co chce číst.
01. 05. 2011 | 00:25

Občan napsal(a):

Jo, Martin Muzikář je taky béčko TOP09/STAN. Říkají si "Naše město".
Holky spolupartajní ho vyštípaly (Vendlová a Výborová) z funkce a rozdělily si parket s ODS. Jak příznačné...

http://www.ivodolka.cz/
http://www.odolenavoda.cz/cs/mestsky-urad/zastupitelske-organy/zastupitelstvo-mesta/
01. 05. 2011 | 10:32

prirodovedec napsal(a):

Obcan, vlk, Beda, kocka skliba: Uvidime, podle odkaz to ma jeste chce nejaky odposlech :) (mozna staci zde napsane) a muze byt i divadelni kus: Gvendolina - blondata bestie II. :)

vlk: Uz jsem se tam drive dival, tesi mne, ze je misto, kde lze najit Tve texty. Z minulych serveru jsem si je stahl (nebyl jsem si jist, zda nebudou smazany po Tvem odchodu). Jinak se da rici, ze je v CR zrejme stale vetsi zabava - brano na tu dalku. Je tu mily posun, cim dale vice politiku a souvisejicich celebrit pripominajicich jakesiky.
01. 05. 2011 | 10:58

Tenco napsal(a):

ad ruprecht, Občan

http://www.ivodolka.cz/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=18&Itemid=48
---------------------------------
pan Muzikář dále podniká?

Proísm o informaci, jak je to s podnikáním pana starosty. Při ustavujícím zastupitelstvu řekl, že s okamžitou platností s podnikáním končí, přesto každý den parkuje obecním autem v Dolínku na své poslední nedokončené stavbě...
Autor: Jitka | Přidáno: 6.12.2010 16:48 Reagovat
Re: pan Muzikář dále podniká?

Vážená paní Jitko, čas od času cestou na úřad či v průběhu dne jsem nucen zastavit se na nedokončené stavbě v Dolínku a při té příležitosti zjistil spoustu dalších služebních záležitostí na území města Odoleny Vody. Sám již nepodnikám, časově bych nebyl schopen skloubit náročnou práci starosty a živnostníka. Přesto, že jsem postoupil dokončovací práce jiným subjektům, jsem vázán Smlouvou o dílo jako fyzická osoba, proto musím minimálně dohlédnout na kvalitu prováděných prací. Věřte, že pro živnostníka není snadné na 100 % s okamžitou platností tzv.zavřít dveře, ale rozhodně práci starosty nešidím, bohužel na začátku mého funkčního období se sešlo více nestandardních povinností. Martin Muzikář
Autor: Martin Muzikář | Přidáno: 6.12.2010 21:23 Reagovat
Re: Re: pan Muzikář dále podniká?

Děkuji za vysvětlení..
Autor: Jitka | Přidáno: 7.12.2010 10:11

/z diskuzního fóra/

http://www.ivodolka.cz/

-----------------------------------------------

http://www.odolenavoda.cz/cs/mestsky-urad/zastupitelske-organy/jednani-a-usneseni-zm/detail/139-verejne-zasedani/
01. 05. 2011 | 12:12

Občan napsal(a):

To Tenco:

Zřejmě ne.
Svůj podíl ve firmě CVR stavební práce s.r.o. prodal dalšímu členovi zastupitelstva a momentálnímu místostarostovi Odolena Vody Bc. Karlu Philippovi (ODS) již v r. 2007.
Ponechal si však živnostenstký list na stavební (a další) činnosti, takže pokud podniká, pak jako OSVČ.

Pokud tohle vadilo u Muzikáře madam Vendlové, pak by se měla sakra vozit po Philippovi.
On teda momentálně také "nepodniká", protože jednatelkou firmy je oficiálně manželka; nicméně v ní má 50% podíl.
01. 05. 2011 | 14:42

Občan napsal(a):

Jo, a Muzikář není starostou.
V Odolce je starostkou Vendlové spolupartajnice Ing. Dita Výborová
01. 05. 2011 | 14:44

prirodovedec napsal(a):

Obcan: Dava to ovsem nadeji, ze az bude potreba ci se to bude hodit, odstreli treba Al Calouse. Pockejme ale bud na vysvetleni nebo dalsi mlceni, jak psali vyse vlkovi. Ty dve zelene kdysi v parlamentu mely take duvody zmenit strany.
01. 05. 2011 | 15:43

drozd kvíčala napsal(a):

vendlová, co na to říkáš?
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=698529

styď se!
01. 05. 2011 | 17:15

vlk napsal(a):

Přírodovědče
potěšil jsi men a podrbal mou ješitnost. nechceš tam také sem tam něco prásknout?
01. 05. 2011 | 18:58

Veronika Vendlov napsal(a):

Výše někdo uvedl, že mám uvézt příklady výše uvedených neziskovek, viz zde:

"dotace 2010"; dotace 2011; 1. kolo; Rozdíl v Kč; Rozdíl v %; název organizace; web

3 250 000 1 700 000 -1 550 000 52,31% Asociace rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v ČR - Klub Klubíčko Beroun www.klubicko.org

1 336 000 860 000 -476 000 64,37% Diakonie ČCE středisko ve Vlašimi www.vlasim.diakoniecce.cz

5 200 000 2 850 000 -2 350 000 54,81% Digitus www.osdigitus.cz

150 000 34 000 -116 000 22,67% Dobrovolnické centrum Kladno, o. s. www.dckladno.estranky.cz

1 163 000 740 000 -423 000 63,63% Domov Ráček o.p.s. www.DomovRacek.cz

1 592 000 180 000 -1 412 000 11,31% Lomikámen, o.s. www.lomikamen.cz

9 450 000 7 080 000 -2 370 000 74,92% MAGDALÉNA, o.p.s. www.magdalena-ops.cz

1 993 000 670 000 -1 323 000 33,62% Naděje, o.p.s.

2 462 000 0 -2 462 000 0,00% Občanská poradna Nymburk, o. s. www.opnymburk.cz

26 596 000 14 114 000 -12 482 000 53,07% CELKEM
02. 05. 2011 | 08:38

Veronika Vendlov napsal(a):

Pro AG:
nestihla jsem pročíst všechno co je v komentářích, nocméně synchronizace s panem ministrem Drábkem byla v pořásku. V pátek jsme měli v 10:30 společnou tiskovou konferenci, kde hovořili především zainteresovaní. Příprava podkladů pro TK nebyla jednoduchá a rozhodnutí, zda bude zbývající obnos určený pro II. kolo sněřován do všech krajů a nebo zda si MPSV ponechá pravomoc 100 milionů rozdělit podle propadů u těch nevládek, kde jde o likvidační podhodnocení. Výše jsem nektěré uvedla.

Co se týká reakcí na komentáře, nejsou vždy nutné, ba naopak, zcela zbytečné.
02. 05. 2011 | 08:49

Veronika Vendlov napsal(a):

vlku, zachovejte chladnou hlavu, neb kdo ví jak vše dopadne, v politice není NIKDY NIC jisté. Linky k reformám jsou z dílny ministrů TOP 09 a je zcela v pořádku, uvádět právě tyto. N Vládě si můžete dohledat vše další, co Vás zajímá. Dále jek je uvedeno výše, TK byla společná, připravována poměrně dlouho a zainteresováno bylo poměrně hodně lidí.
02. 05. 2011 | 08:52

Veronika Vendlov napsal(a):

hawg: ano, bezplatné jízdné a kompenzace poplatků. Pak se těžko hledají finance.
02. 05. 2011 | 08:56

Veronika Vendlov napsal(a):

Medikolog napsal(a):
Paní Vendlová,

Proč by stát měl dávat jakékoliv peníze soukromým neziskovkám? Naučte se konečně v těch neziskovkách se nejenom neziskově jmenovat, ale skutečně neziskově i pracovat.

Soukromé firmy a organisace musí umět vyjít se soukromými prostředky.

Nebo už neplatí, že stát je proti soukromníkům špatný hospodář? Tak snad se z toho stát konečně léčí a přestává si draze půjčovat, aby rozdával do soukromého... chronická to státní diagnosa...

Madikologu prosím Vás trochu si ty neziskovky nastudujte, to je pořád dokola. Psala jsem zejména o poskytovatelích sociálních služeb, ne o "zachraňte potůček pro žáby..."
02. 05. 2011 | 08:58

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlk: PS: ano, všichni dotali o 10% méně, ale pokud umíte být objektivní, tak je zřejmé, že většina krajů se s tím vypořádala spravedlivě a podělila všechny tedy své i nesvé organizace spravědlivě. Kraj - zejména ten Středočeský, nehodpodaří dobře. O tom to je, o ničem jiném. Kraj má ppovinnost především k lidem, kteří v nem žijí, na to zapomíná. Jinak vše další, co píšete a stále dokola, nemám smysl komentovat, ale jsem ráda, že Vám to zde přináší velké ovace. :-)

Tak to má být! :-)
02. 05. 2011 | 09:03

Veronika Vendlov napsal(a):

Díky za kometáře, po těch cca 3 měsících nepsaní to byl zase zajímavý zážitek.
K Odoleně Vodě: Od té doby, kdy byl odvolán starosta, nic dobrého nečekám ani tady pod blogy, ani jinde. Celý cca šestitýdenní proces byl otřesnou zkušeností, kterou už nechci zažít. Uvidíme, co bude dál.
02. 05. 2011 | 09:07

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

"Psala jsem zejména o poskytovatelích sociálních služeb,..."
Pište si, o čem chcete. Ale nemůžete čekat, že vám tato vláda na takové poskytování dá peníze, resp. něco přidá?
Capito???

Jestli toho nejste schopna, je mi vás líto a měl bych pro vás výnosnější a zejména smysluplnější job.
Jde o převážení písku z hromady na hromadu. Převáží se to kolečkem, jediný malý problémek je, že kolečko nemá dno. Ale zase se tak nenamakáte...
Výsledek je tentýž.
02. 05. 2011 | 15:13

Ikena napsal(a):

Pani Vendlova,
dovolil jsem si zkopirovat Vasi veticku :
"Kraj má ppovinnost především k lidem, kteří v nem žijí, na to zapomíná."
Nema nahodou vlada teto zajem povinnost starat se i o obcany teto zeme? Zejmena pan Kalousek se tak cini mirou nevidanou, treba zastavi dotace na vlakove spoje v krajich. Ten pan Kalousek je ze strany TOP09.

Hlavne hura na Ratha, ale cilem jsou socani, dost pruhledne...
02. 05. 2011 | 19:29

Veronika Vendlov napsal(a):

Ikena: ano, máte pravdu. Stát se o nás stará, staral a bude starat. A my buď byli, jsme, nebo budeme spokojení a nebo nespokojení. A nebo nám to bude jedno. A´T by byl hejtmanem kdokoliv, reakce by byla stejná.
03. 05. 2011 | 07:43

Veronika Vendlov napsal(a):

Letíš, nejdřív letíš. Najednou ti dojde, že padáš a že se nezadržitelně blíží rozsudek. O co se snažíš? Těch pár vteřin, které ti zbývají, prožít naplno? A chvíli jsi jen sám sebou a se sebou. A pak to přijde....ticho. Je tma a ty přemýšlíš, kde jsi. V nebi? V pekle? Někde mezi světy? Dochází ti, že ses jenom probudil... jen se stalo, že jsi spal tam, kde to neznáš. A jak ti je teď???
03. 05. 2011 | 07:49

Veronika Vendlov napsal(a):

Středočeši jsou s ministerstvem ve velkém sporu o sociální služby
3.5.2011 Právo strana 11 Praha - Střední Čechy
Radek Plavecký
Kritika na vedení Středočeského kraje se snesla z ministerstva práce a sociálních věcí kvůli snížení dotací pro neziskové organizace zajišťující sociální služby. Ministerstvo připustilo, že rozdělilo mezi kraje méně peněz než před rokem. Na sociální služby putovalo 6,1 miliardy, což je o desetinu méně než v roce 2010.
„Bohužel se ukázalo, že kraje v některých případech sice dopřály vlastním zařízením vyšší či nekrácenou podporu v porovnání s předchozím rokem, na druhou stranu ale některým zařízením dotace dramaticky snížily,“ uvedl ministr Jaromír Drábek (TOP 09) a jako příklad špatného hospodáře uvedli zástupci jeho strany Středočeský kraj.

„Středočeský kraj v přidělování dotací evidentně diskriminuje neziskové organizace,“ uvedla středočeská poslankyně Helena Langšádlová (TOP 09).
Podle ní vlastní příspěvkové organizace kraje dostaly dokonce přidáno. „Ale dotace pro některé neziskové organizace se snížily bezdůvodně o polovinu nebo dokonce až o dvě třetiny, což pro mnohé z nich znamená ukončení činnosti,“ uvedla Langšádlová. Hejtman David Rath (ČSSD) se však brání, že postup kraje je logickým řešením menšího přísunu peněz od státu ke kraji. „Vláda drasticky škrtala přísuny peněz pro kraje a pan ministr se teď diví, že kraje nemají peníze,“ uvedl Rath, podle něhož propad činí 200 miliónů korun ve srovnání s tím, co měl k dispozici jeho předchůdce ve funkci Petr Bendl (ODS).
„Pro soukromé a hlavně církevní organizace poskytující sociální služby tak zbývá méně peněz. To je ovšem odpovědností ministerstva, státu či majitelů, nikoliv krajů,“ dodal hejtman Rath s tím, že kraje jsou odpovědné za své domovy seniorů a další sociální ústavy a zařízení, ve kterých se poskytuje péče desetitisícům lidí.

Regionální mutace| Právo - Praha
03. 05. 2011 | 10:03

Veronika Vendlov napsal(a):

Langšádlová (TOP 09): Mýtus o „asociálním" Drábkovi se nepotvrzuje
9.5.2011 parlamentnilisty.cz strana 0 Politici voličům
Helena Langšádlová - profil

Ačkoli se komentátoři deníku Právo předhánějí v kydání hnoje na ministra práce a sociálních věcí Jaromíra Drábka, o asociálním chování levicových krajů jsem si zde ještě nic nepřečetla.

Nezapadlo by to totiž do jimi pečlivě vytvářeného schématu o „zlém" ministrovi, který chce ožebračit sociálně potřebné spoluobčany, a který údajně lže, nebo své problematice vůbec nerozumí.

Podívejme se na konkrétní příklad z poslední doby, který se dotýká statisíců lidí z našich regionů. Poprvé v tomto roce se dotace na sociální služby rozdělovaly podle kritérií, určených krajskými reprezentacemi a ministr Drábek tedy do mechanismu nezasahoval. Celková výše dotací poklesla meziročně o desetinu tak, jak většina položek úsporného státního rozpočtu. Co však způsobily některé sociální demokracií ovládané kraje? Svým vlastním příspěvkovým organizacím prostředky z dotací přidaly, zatímco desítky neziskových organizací (obecně prospěšných společností, občanských sdružení apod.) poslaly do likvidace. Připomeňme, že tyto „neziskovky" poskytují velmi potřebné sociální služby, které veřejný sektor poskytovat nezvládá.

Nejkřiklavějším případem může být Středočeský kraj. Zde došlo ke krácení prostředků pro neveřejné neziskové organizace o více než třetinu oproti minulému roku, zatímco vlastní krajská zařízení dostala peníze navíc. Tato čísla ovšem představují pouze průměr, mnoho neveřejných organizací získalo třeba jen polovinu nebo ještě méně ve srovnání s rokem 2010, což je pro ně naprosto likvidační. Stalo se tak nejen ze dne na den bez jakéhokoli zdůvodnění, ale také v naprostém rozporu s dlouhodobou koncepcí Středočeského kraje.

Výmluvy na stát postrádají logiku, ten snížil prostředky o desetinu, což je částka, kterou jsou schopna krajská i nekrajská zařízení přežít bez podstatného omezení provozu. Ale odebrání více než třetiny příspěvku hejtmanu Rathovi nikdo nediktoval, to bylo výlučně krajské rozhodnutí. Navíc hejtmanova argumentace postrádá logiku. Pokud se podíváme na rozdělování v některých jiných krajích, zjistíme, že se prostředky krátily nediskriminačně a rovnoměrně o desetinu bez ohledu na právní formu a vlastníka organizace.

Pokud hejtman Rath neveřejné neziskové subjekty označí za prostředí, „kam jednou týdně přijde jeden narkoman", pak pouze ukazuje, že problematice nerozumí a neví, jak podobná zařízení vůbec fungují a pro koho jsou určena. Také nesmyslným způsobem degraduje roli neziskového sektoru v oblasti sociálních služeb a plive do tváře tisícům pracovníků, kteří se snaží vytvořit důstojné podmínky statisícům našich spoluobčanů, např. nevyléčitelně nemocným v mnoha hospicích. Byl se hejtman Rath někdy podívat třeba do středisek Diakonie České evangelické církve, jak a pro koho pracují?
10. 05. 2011 | 08:52

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

A co kdybyste se podívala, o kolik obrala vláda invalidy změnou vyhlášek?
Co kdybyste se podívala, kolik invalidů učinila vláda bezprizornými odebráním invalidních důchodů?
Co kdybyste se podívala, kolik rodin Drábek uvrhl do opravdové bídy snížením hranice, při níž se poskytovaly sociální dávky?
10. 05. 2011 | 17:43

Pepa 3 napsal(a):

Paní Vendlová, hájíte zde naprosto demagogicky neobhajitelné. Odpovězte na několik otázek:
1/ Snížil Středočeský kraj ve SVÉM rozpočtu (bez přerozdělováním státních příspěvků) prostředky vynakládané na vámi kritizovanou oblast?
2/ Zodpovídá kraj přednostně za ty organizace, jejichž je zřizovatelem nebo majitelem?
3/ Jak byste se zachovala vy, kdybyste byla na místě Ratha (a on to nedělá jen sám)? Zkrátila byste finance organizacím, za jejichž provoz odpovídáte na úkor SOUKROMÝCH organizací, za které v podstatě neodpovídá nikdo a jejichž činnost nemůžete v žádném případě ovlivnit?
Byla by spousta dalších otázek, stačí ale, když po pravdě a zodpovědně (bez TOP klapek na očích) zodpovíte tyto tři!
11. 05. 2011 | 07:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy