Nechápu, proč v Čechách hromadně akceptujeme nekvalitní potraviny!

27. 11. 2011 | 02:20
Přečteno 28429 krát
Kvalita, nebo spíš NEKVALITA potravin v ČR je téma, na které narážím čím dál častěji. Vždycky v hovorech skončíme tím, že dokud ten hnus budou Češi kupovat, nic se nezmění. Jak je možné, že to vypadá, jako by nám to vážně nevadilo?



Možná bych chápala nekvalitu potravin v případě, kdyby byly levné. Jenže ony nejsou, je to spíš naopak. Když porovnáme běžný nákup potravin za hranicemi s nákupem u nás, jsou naše potraviny nejen nekvalitní, ale ještě dražší. A my to víceméně tupě akceptujeme. Podle mě snad v Čechách neexistuje obchod, kde by se daly nakoupit všechny kvalitní potraviny pod jednou střechou. Je to spíš tak, že v každém obchodním řetězci je něco celkem akceptovatelné, ale spousta dalších potravin nikoliv.

Kolik máme tedy možností?
• Buď si vybereme jeden řetězec, který se nám zdá nejoptimálnější a potraviny nakupujeme tam, byť nejsme úplně spokojeni.
• Můžeme nákupy zkombinovat. Někde koupíme zeleninu, jinde maso a jinde zase pečivo. Já osobně na tohle prostě nemám čas a už vůbec ne nervy.
• Malé specializované obchůdky neřeší denní potřebu rodinných nákupů, ty jsou spíše pro fajnšmekry, i když jim hodně fandím.
• Nejnovější alternativou jsou farmářské trhy. Přiznám se, zatím jsem nevyzkoušela.
• Biopotravinám nevěřím a ani si je nemůžeme z hlediska ceny dovolit, tedy je ignoruji.
• Můžeme koupit ornou půdu a hospodářství a nemusíme nákupy řešit…
• Máme-li to blízko k hranicím, nakoupíme jinde mnohem kvalitněji a ještě k tomu levněji.

Rozhodli jsme se, že se budeme střídat s dalšími rodinami a budeme jezdit nakupovat za hranice. Prostě nám už došla trpělivost a chceme to změnit. Když nejde Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi...

A co vy?



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ja napsal(a):

Cesky problem je ten, ze kdyz vsichni nabizi nekvalitu neni kam odejit ...
29. 11. 2011 | 06:40

Oslýk napsal(a):

Oslýk chtěl pochválit Alexandru Alvarovou za trefnou reakci, ale pak narazil na

"Kdeže je stará dobrá majolka, tatarka, mléko, pečivo, paštičky?"

- a při vzpomínce na "starou dobrou majolku" se mu udělalo šoufl a na další psaní nezbyly síly.
29. 11. 2011 | 08:55

Jokles napsal(a):

Článek sice výstižný a pravdivý, nicméně zcela zbytečný ! A připomíná mi pouze odborářské demonstrace a jejich projevy. Nekonečný výčet všech možných zlodějin a podrazů na tento národ bez jakéhokoliv návrhu východiska ! Východiska, o kterém jaksi všichni víme, že jedině možné, avšak všichni se jej bojíme veřejně vyslovit ! Tím východiskem je svržení kapitalismu a znárodnění klíčového průmyslu, energetických a potravinářských zdrojů ! Samozřejmě státní konfiskace všech nakradených majetků ! Takže plamenné výzvý, znějící na "happeningových demonstracích" jako třeba na demisi premiéra, vlády, či čehokoliv, jsou pouze průhledně šměšné, bezúčelné a kontraproduktivní. Kdyby náhodou byli vyslyšeny, hned druhý den je totiž nahradí jiní, ještě horší darebové... Takže zbavit se 22 let vnucovaných tabu ve svých hlavách a začít myslet jednoduše a logicky !
29. 11. 2011 | 10:05

český maloměšťák napsal(a):

Ryby kumulují kdeco. /ostatně soudě podle některých zdejších komentářů - lidé jim nemají co vyčítat/. Proto jím jen ryby mladé.
Kapry nad 60 cm, štiky nad 60 cm a okouny nad 30 cm rozdávám.
I doktoři si na nich pošušňávají.
Dokonce jeden celostní doktor. Prý - kdy zas budou ti velcí okouni... :)

Mám ale slabost pro úhoře. Ty sežeru všecky - 60 cm nebo metr - šup s ním na uzák...

Ale řeč byla i o chvílích /poměrně dlouhých - co si budeme nalhávat, že.../, kdy ryby neberou. Tehdy dojde právě na ty lesní plody, plodiny, byliny a tak.
Ale na to nezabrala ani jedna ryba - no, asi jsou všecky masožravé, nebo co....

Malá technická - ryby - kromě těch sádkových (např. duháci) stále ještě konzumují stravu takříkajíc přirozenou. Ne jako kuřata. Kdy jednodenní koupíte za 4 kačky a za 29 dní jde na jatka za 22 kaček.
Co toasi za těch 18,- Kč mezitím sežralo - no, všichni odpovědní a zasvěcení - když jsem se jich ptal...se buď kroutili nebo přiblble usmívali. Nebo řekli - víte co, pojďme se radši zabývat něčím jiným.

A odpoledne odjeli na nákupy do Bavorska či Rakouska.
29. 11. 2011 | 10:18

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jokles:
"východiskem je svržení kapitalismu a znárodnění klíčového průmyslu, energetických a potravinářských zdrojů " Jenomže to už tu bylo, a nedopadlo dobře.
Východiskem je občanská společnost s plnou informovaností. Ta je nyní na prvním místě.
29. 11. 2011 | 10:29

Zbyněk Matyáš napsal(a):

český maloměšťák:
"Co toasi za těch 18,- Kč mezitím sežralo" Určitě ne těžké kovy, PCB nebo priony, na ostatním nezáleží, přemetabolizuje se, ostatně ani na těch prionech.
29. 11. 2011 | 10:34

Veronika Vendlov napsal(a):

Luke (k Vašemu komentáři) a zřejmě i dalším, které nestíhám číst...

Dobrá tedy, jsem politička. Jsem na té nejnižší úrovni - tedy zastupitelka a shodou událostí i radní. Jak může samotná radní ovlivnit změnu služeb (kvalitu potravin)?

V OV byla vždycky mizerná nabídka potravin a byly vždy dražší, než v Letnanech, nebo v Kralupech. Udělali jsme jeden bežný nákup v pěti obchodech a řešili tehdy spíš ceny, abychom ukázali, jak se ceny mají. V OV je veliká poptávka po nějakém obchodním řetězci v docházkové vzdálenosti, zejména pro starší lidi je to věc poměrně klíčová. Snažíme se tedy teď to, aby ten, který v OV působit chce, mohl skutečně začít prodávat. Vše samozřejmě v intencích zákona. Takže takto jako 1/15 z lidí v ZM mohu ovlivnit něco málo dění města. Kvalitu potravim to ovšem samozřejmě neřeší.

Nedávno jse zaznamenala, že by rád Marks & Spencer rozšířil nabídku a prodával více potravin, nemůže ale sehnat české dodavatele, kteří by splnili požadovanou kvalitu potravin.

Neradím nakupovat potraviny v zahraničí, ale nic jiného mě osobně nezbylo. Pokud mohu, nakupuji u malých prodejců. Nekteré výrobky z mléčné farmy kousek od nás, jablka se sadu, med od sousedů...vejce mi naštěstí dává babička a něco jsme se pokusili vypěstovat.

Moje role je spotřebitelská, ne politická. Tohle není možno míchat dohromady, alespoň si to myslím. Protože na boj s řetězci o kvalitu potravin (a výrobků) je každý krátký. Dokud je poptávka, je i nabídka. Narevoluce a bojkotu některých potravin moc nevěřím, zvláště u nás...

Zpět k LUKEMU: já mohu odstoupit ze zastupitelského mandátu v 5 a půl tisícovém městě. Možná by to i někteří uvítali, ale neudělám to, protože tam má moje práce smysl. Měsíčně ji činím za 2000,- korun, takže Vás - daňového poplatníka - zase tak moc nestojím.

Pěkný den všem!
29. 11. 2011 | 10:41

Veronika Vendlov napsal(a):

Jokles napsal(a): možná máte pravdu, nezbývá než abyste konal. Smám to ale nezmáknete, leda byste uměl čarovat.
29. 11. 2011 | 10:43

Zbyněk Matyáš napsal(a):

veronikavendlova:
V Letňanech nakupuji pravidelně, nikdy však levný chléb a masové výrobky, zejména konzervy. Pro ty a vůbec kvalitnější výrobky raději si zajedu 2 km do Globusu v Čakovicích. V Letňanech naopak kupuji zlevněné kysané mléčné výrobky před koncem doby doporučené spotřeby, protože ty z principu nepodléhají zkáze.
29. 11. 2011 | 11:00

lidový filosof napsal(a):

všude vůkol je zboží kvalitní,ale bohužel poněkud dražší.To že jsme národ ,
který vidí jen slevy,akce a nejniží ceny,se odvíjí od poptávky a nabíky. zato opravdu markety a nadnárodní...nemohou ,oni plní zadání...
Nam opravdu chybí to, čemu se říká hrdost, no prostě lokajové jak o nas říkají ,za žvanec zaprodáme vše ..,
29. 11. 2011 | 11:32

Veronika Vendlov napsal(a):

ZM: Globus nemá asi v uzeninách v řetězcích u nás konkurenci, to je fakt. Ale jsme zase u toho, že človek pak lítá jako hadr na holi...:-)
29. 11. 2011 | 12:07

Veronika Vendlov napsal(a):

lidový filosof: také jsem slyšela, že jsme potravinová žumpa Evropy....ale nevím, zda je to opravdu tak špatné. A ano, hrdost nám chybí opravdu hodně. Mluvím o té zdravé hrdosti, ne o namyšlenosti, tu celkem i v povaze máme...;-)
29. 11. 2011 | 12:09

Zbyněk Matyáš napsal(a):

lidový filosof:
Je opravdu zvláštní a stává se příznačné, že téměř všechny blogy se zvrhávají v jakési protičeský nářek. Spojovat maximální šetrnost s nedostatkem národní hrdosti je nejen nelogické a nesmyslné, ale zřejmě záměrné. Pravidelně chodím do Tesca v Letňanech, ale češtiny tam slyším málo, více ukrajinštiny, vietnamštiny a slovenštiny.
29. 11. 2011 | 12:45

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jo a ještě něco, "filosove", zúčastnil jste se někdy slevových dnů v Německu? Vypadá to, že ne.
29. 11. 2011 | 12:47

Zbyněk Matyáš napsal(a):

veronikavendlova:
´Lítání jako hadr na holi´ je v občanské společnosti normální, všude všechno stejně bylo u nás k dostání před plyšákem. Já pamatuji, Vy asi slabě.
29. 11. 2011 | 12:50

JARLE HALSNES napsal(a):

Milá autorko,
v ČR je akceptována nekvalitní vláda ODS + TOP + VV a nekvalitní politický systém. Ostatní nekvalita je pak důsledkem této nekvality, přesně v duchu starého dobrého rčení o páchnoucí rybě.
Bohužel ale zároveň platí, že jde o výsledek voleb. Nezanedbatelná část voličů v ČR totiž osobně profituje na úkor ostatních spoluobčanů. Např. OSVČ nemusející prakticky platit daně aniž by chápali, že je lepší z velkého výdělku daně platit, než neplatit z mála. Jenže ona asi ta radost, jak pěkně vyjebali s tím státem (a potažmo námi pitomci, co se akorát dovedeme nechat zaměstnat)dokáže mysl totálně zatemnit .
29. 11. 2011 | 12:57

Veronika Vendlov napsal(a):

Zbyněk Matyáš: ano, slabě, při velvet revolution mi bylo 15 let.
29. 11. 2011 | 13:18

Evžen napsal(a):

V Česku žere dobře jenom loupežník Klaus a všichni jeho soukmenovci z ODS a přidružených vlezdoprdelistyckých politických stran, občané jsou v Česku hloupí, nakupují špatné a drahé potraviny jenom proto aby ukázali že oni na to mají a jinak drží dršku a to není jenom s potravinami ale úplně se vším, raději okradou bližního svého i cizího jenom proto aby nemuseli nadávat na naší špinavou zlodějskou vládu i s jejich vůdcem, vlastně s největším zlodějem který kdy v Českých a Slovenských zemích žil, nebo se vyskytl !!!
Občané dělejte to tak dál, za kratičkou dobu budou z vás větší žebráci než v té nejposlednější zemi třetího světa, váš strach a velezdoprdelizmus vám v to dopomáhej !!!
29. 11. 2011 | 15:32

buldatra napsal(a):

Autorko, tomu, co jste napsala se ve vojenském žargonu říká přátelské bombardování.

Řekl bych, že s kvalitou potravin na tom nejsme zas až tak zle jako s kvalitou politiků, pro které bychom asi měli začít jezdit do zahraničí.

Tak například, blíží se volby ve Francii a tak bude možné dovést sem místo podezřelého vína raději Bonacaparta, páč bude nezaměstnanej, po volbách v Německu můžeme odchytit se slevou Angelu a když to tak půjde dál, budeme tu mít třeba jednou i Obamu, který jeví se už dnes jako zadarmo drahej, ač jistě kvalitní.
Kvalitu je třeba domů vozit.

Pak naopak můžeme se slevou importovat (jsme přece stát na importu tradičně závislý) do Somálska pražský chléb a Kalouska i s Vendlovou, páč Somálsko potřebuje chleba a reformy dost akutně a nikdo se tam k tomu nemá, páč nemá tam nikdo na to dost drzosti a odvahy, která je pro naše politiky tak typická a stateční jsou tam vlastně jen piráti. Ale ti na to buď nemají čas a nestíhají, nebo už jsou za vodou, jsou v postreformním stavu, čili ve vatě.
29. 11. 2011 | 15:41

Matan napsal(a):

Vážená pisatelko....pokud je něco optimální, tak už to nemůže být nejoptimálnější...to slovo neexistuje....A jestli nám tolik vadí nekvalitní potraviny, tak proč je kupujeme?
29. 11. 2011 | 20:30

demagog napsal(a):

mě nezajímÁ ani pták, ANIPTÁČEK ani jiné blbiny či jiné blogy různých pisálků co nevi kerá bije

můj blog je genitální tak jako já a člověk se tam alespoň zasměje,nebot to je jediné co můžete v dnešni době dělat neboť je to zdarma !!!

www.demagog.blog.cz
29. 11. 2011 | 20:53

Anna napsal(a):

Docela mě to rozesmálo. Pořád si lidé stěžují na kvalitu potravin a někteří, jako pisatelka, jezdí nakupovat do ciziny. Bydlím na německých hranicích a čas od času jezdím nakoupit k sousedům. No, jsou tam stejné řetězce Lidl, Aldi atd. a výrobky jako u nás. Problém je spíš v tom, abychom nekupovali to nejlevnější. Na tom jsou všechny ty "akce" založeny. Místo kvalitního zboží raději koupíme nekvalitní, protože za stejný peníz toho je víc. Pokud jedeme do zahraničí, ušetříme, ale nepočítáme, co nás stojí benzín a další vícenáklady. Je to,podle mě, snobská záležitost. Na našem trhu je třeba selský jogurt, ale reklama nás nutí shánět Aktivii jen proto, že je to in, ale je dražší. Podívejte se u řezníka, málokdo si koupí hovězí nebo králičí maso. Nedávno jsem chtěla kooupit telecí, ale nebylo, řezník mi řekl, že by to neprodal. Nesetkala jsem se, že by některá z dnešních hospodyněk koupila třeba kořínek, ale jedou do Rakouska a potom vykladají, jak si pochutnaly na vídeňských plíčkách nebo na vařeném hovězím se zeleninou. To vše se dá uvařit i z našich surovin. Máme kuchyně vybavené technikou, o jaké se našim maminkám ani nezdálo, ale bez polotovarů, plných chemie, neumíme vařit. Proč si nevezmeme příklad od Francouzů? Jednoduchá jídla z čerstvýh surovin.Zelí, mrkev, cibule, česnek, brambory, tvaroh a vejce, ale naše dětí cpeme hranolkama s kečupem. Máme filtrační konvice, ale čisté vody se nenapijeme, pijeme sračky v plastových lahvích abychom byli cool. Škoda slov.
29. 11. 2011 | 21:35

Alexa napsal(a):

Stále znovu se přesvědčuji, že my Češi si umíme jen stěžovat a fňukat, což platí i pro blog paní političky.
29. 11. 2011 | 22:43

mazano napsal(a):

Pro Josefa K. - Píšete totální pitomosti. V docela nedávné minulosti jsme měli drtivou většinu potravin na úrovni kterou nám mohl zbytek Evropy jen tiše závidět.Příkladně - rychlená zelenina jako rajčata, papriky salát aa pod.které se kdysy pěstovaly ve sklenících u Paskova a kde se využívalo odpadové teplo se úspěšně vyváželo do západní evropy pokud nesplňovali naše potravinové normy k prodeji u nás doma. To, že tady převzaly aktivitu zahraniční řetězce a využily naší legislativy ke svým podvodům je jiná. Toto jim umožnily až popřevratové vlády. A že se jedná o podvádění je nasnadě. Jak jinak vysvětlíte fakt, že stejná potravina v německu vyjde levněji jak u nás. Nebo - příklad - kečup - u nás 10% rajčat v německu 70% rajčat ale cena stejná. A to je jen promile z mnoha potravin.Samozdřejmě to není tak u všech, ale u mnoha ano.
29. 11. 2011 | 23:50

mazano napsal(a):

Pro Annu ve 21.35 Paní Anno, nevím jak Vy, ale já se snažím krmit svoji rodinu čerstvou zeleninou a ovocem pokud mohu co nejvíce. Něco si dokážu obstarat od známých co to pěstují. Ale ne vše a mnoho těchto produktů si musím koupit. Nejde mi do hlavy, když třeba banány které se k nám dovážejí z druhé strany zeměkoule jsou o polovinu levnější než třeba jablka a hrušky které se pěstují nejen u nás ale v celé Evropě. To že polistopadové vlády u nás zlikvidovaly zemědělství je jiná věc. Docílily pouze to, že se k nám bude ze zahraničí místo našeho ovoce a zeleniny dovážet to samé, ale dražší z ciziny. A u masa o kterém se zmiňujete ? Třeba v Polsku vyjde o 1/3 levněji jak u nás. Pokud si ho člověk koupí do zásoby, tak se mu ta cesta tam rozhodně vyplatí. A je jedno jaké připravíte jídlo. Pokud máte levnější zdroj, tak Vás vyjde vždy jídlo levněji.A to prosím mám nadprůměrný příjem a doma se nepřecpáváme. Co teprve ti lidé co musí žít z minimálních mezd.
30. 11. 2011 | 00:04

Pája napsal(a):

No, málem jsem ztratil chuť něco sem vůbec napsat.
Zdá se, že národ si začíná brousit "nože" ...

a) jezdím do Němec, jsem z ústí takže to mám kousek
b) nekupuju na 1 den, tímpádem mám zásoby, ale každý den se stavím v jiném řetězci/obchodě. Docela si vybírám
c) nikdy nekupuji zboží označené albert, ES atd. (přiznávám že občas se spletu "novým" disignem (okopírovaným), takže pak doma čumím, CO jsem to koupil ...

Mimochodem, už nějakej ten pátek vídávám němce s prázdnýma košíkama v ústí, a čím dál tím více čechů s plnejma košíkama v drážďanech. Ať žije Al Calousino.

Takže Co s tím uděláte?
30. 11. 2011 | 01:04

Jouda napsal(a):

Jedine tak rozmnozovaci akt-lidsky. Co na to rict
30. 11. 2011 | 01:20

JARLE HALSNES napsal(a):

Paní Vendlová,
dost lidí tu celkem jasně pojmenovalo příčinu problému. Vy tvrdíte, že jste s tím sama "začala něco dělat" a chcete to i po ostatních. Jenže, milá zlatá, nikoli. Vy jste se sama stala součástí toho špatného, Vy jste se sama stala příčinou, protože jste se stala členkou TOP/Starostů.
30. 11. 2011 | 08:10

antonin petrzela napsal(a):

muromec
Take mi za mlada v chutnalo daleko vic nez dnes. Vsechno bylo kvalitni a nejlepsi bylo ze se lide dozivali o pet let nizsiho veku nez dnes. Spolecnost se tak prirozene branila chorobam stari a duchodova reforma nebyl zadny problem.
30. 11. 2011 | 10:31

Veronika Vendlov napsal(a):

Matan: díky, už to tam nechám, chybami se člověk učí. Díky za opravení - myslím, že už to psal i někdo výše.
30. 11. 2011 | 10:58

Veronika Vendlov napsal(a):

JARLE HALSNES: tak asi takhle - ano, patřím k té národem nenáviděné "tlupě" TOP 09 a STAN. Rozhodovala jsem se v létě 2009 a tehdy jsem si řekla, že než sedět s rukama v klíně a remcat, do dění se zapojím. Od té doby se stalo mnohé a mě by tehdy určitě nenapadlo, jak velký úspěch bude TOP 09 ve volbách mít, protože a začátku to bylo optravdu jen pár lidí, kteří tomu nápadu věřilo. A je pravda, že nemohu říci, že se vším, co se děje, souhlasím.

Tak si Vy, milej zlatzej, projděte tu zkušenost "od píky" a zkuste se pod své názory někde veřejně podepsat. Vždycky Vás bude velký tábor lidí odsuzovat za vaše "špatné" rozhodnutí, které by oni nikdy neudělali.

Přeskočím: a pak jde do PSP koaličně projednaný návrh zákona k loteriím a všechno je jinak.

Takže je asi někde v tom Metrixu chyba, ne? A ne jen jedna. Pořád mi není jasné, jak můžete uvažovat tak, že cca 100 poslanců, kteří v PSP nikdy nebyli, může za to, co se tu stalo za 22 let. To je tak absurdní, že by člověk buď brečel a nebo řval.

Ach jo, všichni jsou čistí jak lilie - i Vy. Tak kdo za to všechno může? Někdo jiný asi...prostě: je to marný, je to marný, je to marný...

Je to stejné jako s obrovskou kupní silou, která kupuje nekvalitní potraviny.
30. 11. 2011 | 11:15

buldatra napsal(a):

veronikavendlova napsal(a):

...prostě: je to marný, je to marný, je to marný...

Ano, s tím mohu souhlasit.
Dovolím si ještě podotknout, že všichni do politiky nemůžeme. Ne v tomto systému.
Nicméně, aby paní autorka necítila ten zmar, jedna šance tu přece jenom je. Začněte prosazovat spolu se starosty a knížetem i chemikem a jejich partají přímou demokracii. A až ji prosadíte, budeme v tom namočení všichni. Ale to asi ne, že?
...prostě: je to marný, je to marný, je to marný...
30. 11. 2011 | 14:09

arnazach napsal(a):

veronikavendlova:

Nenechte se zastrašit jazykovými puristy. Jakkoli se může jevit nelogickým, aby něco bylo optimálnější než optimální, požaduje se to poměrně často, a to nejenom v češtině.

Ti, kdo proti tomu protestují, chápou pojem optimum příliš matematicky (maximum nebo minumum křivky), a navíc ještě omezeně (na jiné křivce může být maximum výš a minimum níž než na té naší, tedy může tam být optimum optimálnější:-).
30. 11. 2011 | 14:11

český maloměšťák napsal(a):

"...ano, patřím k té národem nenáviděné "tlupě" TOP 09 a STAN..."

Přílišné sebevědomí.

Správně má být " národem útrpně sledované...."
30. 11. 2011 | 15:56

Petr P. napsal(a):

Paní Veroniko, tak mě to tíží. Opravdu je problém sehant kvalitní potraviny (a teď mám na mysli zejména zeleninu). Mluvil o tom i ten známý kuchař Polreich - jako že jsme odpadkovým koešem EU. Určitě se s tím musí něco dělat. Poslední dobou se dívám na pořad Černé ovce ČT 1), kde právě upozorňují na nekvalitní a klamavé potraviny.

P.S.
Kam vlastně chodit v Prazem pro oprvdu kvalitní pečivo, zeleninu, maso atd.? Děkuji.
30. 11. 2011 | 16:41

Zbyněk Matyáš napsal(a):

arzanach:
"může být optimum optimálnější" Už dlouho jsem nečetl tak legrační nesmysl. Optimálnější optimum by bylo optimorum, nejoptimálnější pak optisimum.
30. 11. 2011 | 18:36

Veronika Vendlov napsal(a):

buldrato: můžete být v té přímé demokracii konkrétnější? Snad se podaří prosadit přímou volbu prezidenta a starostů. Referenda už můžeme běžně používat...ale vím, jak je to ošemetné, když to zpravidla ztroskotá na neúčati veřejnosti...
Ono to asi bude o oběcném nezájmu a pak je to marný, je to marný, je to marný...
30. 11. 2011 | 21:48

Veronika Vendlov napsal(a):

Petr p.: kdybych to uměla vyřešit,tak to vyřeším, ale jak jsem psala výše a zaznívá i od politiků (na vyšší úrovni) - kde je poptávka, je i nabídka.
Kam v Praze? To opravdu nevím...:-( Jedinou cestou jsou podle mě specializované obchody, ale zase je to o čase, který tomu musíme věnovat a peněžence....
Černé ovce jsou moc dobrý pořad!
30. 11. 2011 | 21:54

Veronika Vendlov napsal(a):

pgjed: Moc díky za Váš komentář. Máte zřejmě úplnou pravdu.
30. 11. 2011 | 22:01

arnazach napsal(a):

Zbyněk Matyáš:

Přísně logicky vzato se smějete právem. Vtip je v tom, že jazyk není přísně logický, je plný slov s rozmazanými významy. A díky tomu je i rájem puristického nutkání bezdůvodně opravovat druhé podle sebe.
30. 11. 2011 | 23:00

Miri napsal(a):

Paní Vendlová,
jako řešení vidíte nákup v zahraničí, tak to je teda k usmání. To opravdu pomůže v Čechách rozhýbat trh a spoustě lidem, hlavně těm bez větších finančních možností usnadní život. A bude hůř, uvědomte si, že hlavně díky Vaší TOP!!!
Že vy nám tu nepřímo dokazujete, že Váš geniální ministr není až tak geniální:)
01. 12. 2011 | 00:20

Veronika Vendlov napsal(a):

Miri: je to jedno z řešení - u potravin, které neseženu doma (asi v okruhu cca 80 km). Ano, bude hůř, ale ne díky mému nákupu za hranicemi. Je dobře, že si to všichni uvědomují. Jen ty viníky bych hledala trochu jinde....ale to je na jiné debaty, na které už myslím nemám dost velké ....
doplňte si tečky dle libosti...:)
01. 12. 2011 | 00:30

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Arnazach – „Vtip je v tom, že jazyk není přísně logický, je plný slov s rozmazanými významy. A díky tomu je i rájem puristického nutkání bezdůvodně opravovat druhé podle sebe.“

Myslím, že tady nejde o nějaký jazykový purismus, ani o nutkání opravovat druhé podle sebe, ale o nesouhlas s lajdáctvím v užívání jazyka. Nevidím nic pedantického na tom chtít, aby lidé znali a respektovali význam cizích slov, která používají. Nejde o nelogičnost jazyka, ale o negramotnost mluvčího.
01. 12. 2011 | 01:58

arnazach napsal(a):

Kolemjdoucí (J.Š.):

To, co říkáte, má hlavu a patu z určitého úhlu pohledu. Jenže nikde na světě to tak nefunguje, protože to odporuje povaze jazyka. Rozlišujme běžnou komunikaci, kde vágnost nevadí (sem patří i tyto blogy), a odborná či vědecká pojednání, kde by preciznost pojmu měla být normou.
01. 12. 2011 | 06:15

Jokles napsal(a):

Jak autorka článku, tak ani řada zdejších vyjádření nenabízí žádné řešení. Ani nemůže, neb kapitalismus je ve své zlodějské podstatě nereformovatelný ! Je naprosto jasné, že kvalitu života svých občanů musí programově zabezpečovat stát. Kvůli tomu vlastně existuje. Knížecí rady typu: "je-li to drahé, nekvalitní, tak to nekupujte, drahou elektriku nechte odpojit, stejně tak vodu a plyn a všechno ostatní" jsou k ničemu. Bez změny společenského režimu se prostě nedá nic zabezpečit, neboť principem kapitalismu je žít z vaší práce ! Máme jedinou šanci: Ustanovit novou politickou stranu, která to programově zajištiťuje a vyhrát volby ! Samozřejmě s vědomím, že náš poražený kapitál, za pomocí věrných spojenců z EU a NATO, ihned vyvolá občanskou válku ! Jenže pravá svoboda se bez krve nikdy neobešla...
01. 12. 2011 | 09:04

Bobík napsal(a):

JOsefe K., já jsem ze selskýho, ale kult kvalitních potravin v naší rodině je samozřejmost. Vždy když jsem ve Francii, jsem zklamaný z jejich lahůdek, u nás v rodině se vaří kvalitněji.
Faktem je, že v Čechách jsou dvě kasty, jedni vaří levně blafy, druzí umí vařit a o kvalitu pečují.
Zdá se, že o sortiment v hypermarketech "pečují" ti blafaři.
01. 12. 2011 | 10:23

Bobík napsal(a):

Joklesi, dobře nastavená demokracie (a tedy i dobře nastavený kapitalismus) pečuje o funkční hospodářskou soutěž, která garantuje ceny přibližně na úrovni nákladů. V Čechách korupčníci o hospodářskou soutěž nepečují, jdou na ruku úplatkářským monopolům (např. o2).
Proto máme vysoké ceny - prodejci nesoutěží o zákazníka, prodejci uplácejí a kradou.
01. 12. 2011 | 10:26

buldatra napsal(a):

to veronikavendlova:

Jasně, konkrétnější být mohu.
Když člověk vidí, že v podstatě nemůže nic napravit, změnit-nemá na to účinné páky, díky kterým by to bylo možné, jeho zájem vyprchá, rezignuje a pak není divu, že se neúčastní. Zvláště, když je milostivě připuštěn k takovému hlasování jen zcela výjimečně, nebo když jde o něco v podstatě bezvýznamného. K té své neúčasti je totiž systémem vychováván. Připomíná to pomalou otravu organismu pravidelnými dávkami malého množství jedu.

Naopak, když člověk zjistí, že je suverén a jeho hlas má váhu, nastává zcela opačná situace. Nastává , aktivita a světe div se, lidé se najednou mezi sebou baví a snaží se věci ovlivnit. Já mám s „vesnickým“ referendem naprosto jinou zkušenost než Vy. Není to marný…mít tuto zkušenost.
Od r. 84, kdy jsem z této země odešel jsem měl to potěšení zažívat i pár let přímou demokracii ve Švýcarsku. Věřte, že je to úplně jiná výchova občana a současně i politika, než jaká probíhá v této naší společnosti. Je to jako nebe a dudy.

Občan suverén samozřejmě může nadělat i spoustu chyb (dnes je za něho dělá někdo jiný a jde občanovi v tom příkladem), ale suverén může tyto chyby napravovat (v našem systému nemůže), může produkty své volby odvolat, když zjistí, že se produkt zpronevěřil slibům (u nás ho odvolat nemůže), atd.
To vše má VÝCHOVNÝ účinek jak na voliče, tak na zvoleného, na celou společnost, na sebevědomí celé společnosti a to není málo. Co myslíte, je naše dnešní společnost sebevědomá?
Tož tak.
01. 12. 2011 | 12:01

Bomberius napsal(a):

Jídla jsou čím dál tím více plné tzv. "aditiv", tj. přídavných (chemických) látek, které naše tělo pernamentně ničí, huntují! Sem patří např.:

1) emulgátory (=> "éčka"), 2) konzervanty, 3) kyseliny, 4)regulátory kyselosti, 5) tavicí soli, 6) kypříci látky, 7) náhradní/umělá sladidla, 8) látky zvýrazňující chuť a aroma, 9) zahušťovadla, 10) želírující látky 11) umělá chemická barviva (viz nápoje, jogurty, uzeniny), 12) modifikované škroby, 13) stabilizátory (viz např. algináty), 14) rozpouštědla, 15) protispékavé látky, 16) leštící látky, 17) balící plyny, 18) odpěňovače (viz dimethylpolisoxan) aj.!

Pak se máme divit tomu, že vévodíme světovým statiskám např. v rakovině tlustého střeva?!

Nedávno obylo také v médiích oznámeno, že s větším zdražováním produktů tlačí obchodní/potravinářské řetězce na výrobce, aby tlačily výrobní cenu produktů ještě více dolů, což prý naprosto logicky vede k tomu, že té "levné a hodně nebezpečné chemie" bude v potravinách stále a stále více, tj. na úkor skutečných výživných (přírodních) látek...

S plnými taškami masných výrobků z marketů...mňam!:(! Masné výrobky je obecně vždy lepší kupovat kvůli nesrovnatelné kvalitě - čistotě - u soukromníků, řezníků v kamenných obchodech, stejně jako kulatý chleba!:)) V řetězcích je právě ta největší "špína", kterou jsme nuceni všichni jísti a zaplatit svým vlastním zdravím!!
01. 12. 2011 | 19:05

intoška napsal(a):

Paní Vendlová, ráda bych Vás za Vaše úsilí pochválila (je totiž opravdu těžké nést kůži na trh, hlavně na komunální úrovni, a o nějaké zlepšení se pokusit). Jestli to někoho zajímá, my kupujeme králíky, kuřata, zeleninu přímo od soukromníků na venkově, což ovšem každý nemůže. (A ani tak si nelze za "normální" peníz opatřit kvalitní máslo, olej a hodně dalších produktů.)Farmářské trhy - nevím, kdo tu selhává, ani jak najít v brzké době řešení. Třeba v Portugalsku (nepochybně mě te´d někdo sepsuje, že to je špatný příklad), anebo ve Francii, se lidi spojovali a bojkotovali velké řetězce, zajišťovali dovoz potravin z různých vesnic, atp. Zveřejňovali údaje o škodlivých výrobcích.Nedokážu si to u nás představit, taky to někdo musí zorganizovat.
A je jen dobře, že se o problému začíná diskutovat.
01. 12. 2011 | 20:03

intoška napsal(a):

Ještě bych dodala, že podobná situace je i u jiného zboží. Dovážejí se všelijaké šunty a prodávají se za neuvěřitelné ceny. Já se do ciziny jezdím oblékat a obouvat (vyjde to o polovinu levněji). Ale to jen tak na okraj, samozřejmě nejde o podstatnou záležitost, přestože i tady je něco špatně...
01. 12. 2011 | 20:10

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Veroniko,
je to velmi snadno pochopitelný text, počet přístupů jednoznačně prokazuje zájem o takovéto téma. Někteří brundibáři po vás ale budou plivat, i když jim tu hospodu budete platit.
Pěkný večer pro vás. ☺
01. 12. 2011 | 21:29

Zbyněk Matyáš napsal(a):

arnazach:
Nejde o přísně vzatou logiku, nýbrž o upozornění na interliguálního bastarda. Nelze stupňovat latinská přídavná jména podle pravidel české gramatiky, obzvláště jde-li o přídavná jména se stupňováním nepravidelným.
dobrý - lepší - nejlepší
bonus - melior (melius) - optimus
´ počeštěný tvar „nejoptimálnější“ je lingvistický nesmysl´
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pleonasmus

Zajímavá diskuze o tomtoproblému je zde:
http://wrapuch.net/text-vyznam-slov-nejoptimalnejsi-a-nejidealnejsi/
"Pokúste prosím podobným spôsobom oddôvodniť význam slov najmŕtvejší, najholohlavejší, prípadne najtehotnejší."
01. 12. 2011 | 21:43

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Zbyněk Matyáš – V tištěných, i odborných, textech se lze setkat i s jinými jazykovými podivnostmi. V poslední době například opakovaně narážím na „Qui bono“ místo „Cui bono“. Nebo si pisatelé i řečníci pletou výrazy „patálie“ a „lapálie“ , netuší, že lapálie je pouhá maličkost, malichernost, která nestojí za pozornost, tedy pravý opak patálie.

Patrně i výraz „přehršle“ se používá nesprávně, řekl bych, že ve skutečnosti znamená trocha, troška, hrstka něčeho, a ne hodně, dostatek, jak si myslí mladí.

Záhadou je mi, proč novináři začali od jisté doby místo vztažného zájmena „kteří“ psát „již“. V učebnicích ten tvar sice je, ale nepamatuji se, že by se někdy používal. A už vůbec nechápu, proč si novináři pletou slova „mohovitý“ a „movitý“, jako by nevěděli, že jedno znamená majetný a druhé se týká přemísťování. Jde navíc o důležitý právnický pojem.
01. 12. 2011 | 23:24

prostacek napsal(a):

Nevim co to jsou nekvalitni potraviny a co to pro mne znamena. Vim bezpecne pouze to ze poslednich dvacet let prumerny vek doziti u nas prudce roste.
01. 12. 2011 | 23:49

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

V diskusi za posledním článkem T.Sedláčka z 1.12. se hned ze začátku dočítáme: „K té příčině se přidalo několik věcí, které pusobily jako katarze, především dluhy, státní intervence, demografický vývoj …“

Katarze nebo katalyzátor? Co na tom záleží, vždyť slova jsou beztak jen nositelé rozmazaných významů, že.
02. 12. 2011 | 08:43

neo napsal(a):

Kolemjdoucí:

také obrat o 360°je geniální.
02. 12. 2011 | 09:03

Brundibár napsal(a):

Zdeněk Wachfaitl:

Ta poznámka se předpokládám netýká mě... Pokud ale snad ano, jistě máte po ruce důkaz, že po někom plivu (ať již v přímém, nebo přeneseném slova smyslu).
02. 12. 2011 | 09:43

Jokles napsal(a):

Tady nějaký Ferda napsal(a):
"jidlo za komunistu tedy pokud bylo na pulte : chemicky universalni ovocny jogurt, parky 25% maso zbytek humus jako dnes, nejvetsi ceskobolsevicky vynalez-HODONINSKY salam*imitace sunkoveho* - 60% sadlo a 20% maso a zbytek nejakej chemickej hnus. Jo maslo bylo to samy. Pastiky byly taky odporny i presto, ze MAJKA je vlastne NEMECKA MEICA a cele zarizeni bylo nemcum po valce ukradeno ! *** Tak tady by šéfartz u odvodní komise musel říct slovy klasika Haška: "Případ jen naprosto jasný. Totální idiot...." Já si myslím, že spíše odsunutý sudeťák...
02. 12. 2011 | 10:26

Jokles napsal(a):

Veroniko !T já nechápu, proč v Čechách hromadně akceptujeme tento zločinný a darebácký režim !!
02. 12. 2011 | 10:28

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Brundibár

tak to vidíte pane Brundibáre. Poznámka se týkala obecných brundibárů - navrčených a nespokojených občanů, kteří nejsou nikdy a s ničím spokojeni.
To Vy nejste, vy nejste brundibár obecný, vy jste Brundibár konkrétní s časem 09.43, tedy je evidentní, že má poznámka nebyla cílena osobně na Vás. Jsem tedy rád, že se spokojíte s tímto dodatkem. ☺

Pěkný den všem Brundibárům.
02. 12. 2011 | 14:59

Ondrej Pisecny napsal(a):

Ja si kupuju kolacky, pecivo a varim si polivky cockovou hrachovou s chlebem, fazolovou, cesnecku. Sardinky, sproty s chlebem, od znamych nekdy dostanu i kralika. V Americe jsme jedli kruti burgery. Myslim si ze to s kvalitou potravin neni tak spatne i krajene salamy se daji jist, polican, permonik, herkules, sunkovy s rohlikama. Za komunistu byl chaby vyber a nemohli jsme si koupit tolik druhu ruznych potravin a pochutin jako dneska. A mlika jsou v krabicich s uzaverem, to je luxus, ne jak kdysi v tezke sklenene lahvi s hlinikovych vickem ktere se propichlo a mliko mi pak vyteklo do batohu! Jenomze lidi jsou dneska vic rozerzani a maji mlsne jazyki v tom to je, uz nevi co by. Hlad a bidu na ne a polske vsi!
02. 12. 2011 | 15:37

Jokles napsal(a):

Vážení ! Všechny mé cenzorem pilně mazané příspěky lze najít pomoci hesla Jokles pomocí Googlu. K tomuto tematu jsou tam celkem 3 příspěvky... Nemám mu to za zle, každy přece musí živit rodinu, no né ?
02. 12. 2011 | 21:53

Karel Matoušek napsal(a):

Blahopřeji, Veroniko, k megahitu. :) Jen poznámka o čtenosti. Je to divná věc. Hned jsem si říkal, že ten váš bude mít výrazně velkou. Ty naše vyšly téměř současně, ale můj zničehonic vystřelil před váš a já si říkal, že fakt už asi ničemu nerozumím. Ale měl jsem pravdu, co? Super článek, i když já teda jím všechno.
03. 12. 2011 | 01:15

DL napsal(a):

Když je možné toto: "Po více než 20 letech se chystá pokračování Diskopříběhu, natáčení se spojí s Kamarády do deště!" Tak si žerte a chlastejte to nejhorší, co může být. Nic jiného si nezasloužíte.
03. 12. 2011 | 13:44

dennis napsal(a):

Pan Hasek prohlasil: "Pokud budou zakaznici, budou i nekvalitni potraviny v prodejnach." Ovsem ze plati "Nas zakaznik - nas pan." To prece nasi zakaznici rozhodli, zda se ceska vlada vzda programu potravinove sobestacnosti. To zakaznici rozhodli, ze se ceskeho potravinoveho trhu zmocni nadnarodni retezce. O celem vyvoji zemedelstvi, potravinarstvi a maloobchodnich sitich za poslednich vice jak 20 let rozhodovali zakaznici. To vsechno je jenom v jejich rukou. Pokud budou rozhodovat o upadku norem, o zprivatizovani kontrolnich organu, pokud budou rozhodovat o tom, ze se budou dovazet brambory, cesnek, jablicka, hrusky, cervena repa, pak take budou rozhodovat o tom, co si mohou koupit. Je to jenom na zakaznicich. Pan Hasek uz je v politice dlouhou radu let. Ten uz vi, jak to chodi: Zakaznik rozhodne zitra stejne, jako rozhodoval vcera, predevcirem a stejne rozhodne pozitri. Ostatne ministr financi uz nam nastinil, jak bude treba, aby on a jemu podobni si v nadchazejici krizi pozvali ke spolecnemu vladnuti bez ohledu na ideologi predstavitele opozice a odboru napric politickym spektrem. Bud je zapomneli pozvat uz drive a nebo jich asi nebylo zapotrebi. Mezi pozvanymi bude i pan Hasek? No tak s takovymi napric spektrem vytreme Evrope zrak. Pak bude cely narod jezdit nakupovat za hranice vsednich dnu. Pani Vendlova to mysli uprimne. A ja jeji uprimnou radu prijimam. Take uprimne verim, ze az se nenajde jediny zakaznik prodejnich retezcu, ktery by koupil nekvalitni potraviny, pak se nekvalitni potraviny skutecne prestanou prodavat.
03. 12. 2011 | 22:38

Chladný Milan napsal(a):

Takový sajrajt se tu nejedl asi nikdy v historiji.To je vina kontrol co tu povolí prodávat.Zdejší občan nemá na výběr a něco jíst musí.Stali jsme se odpadem západu a Polska .Nebo jakým spůsobem tu prodávají Větnamci potraviny?U nás si maloval aniž by vyklidil zboží a higijena až hrůza,to by našinci neprošlo a zakázali by mu prodávat!Na černé a zelené maso a to ve všech supermárketech si lidé taky musejí zvykat jelikož se nikde nedovolají nápravy.Co jsme tady asi snědli v uzeninách to ví jen pánbůch!Je to vina kontrol zřejmě jsou úpláceny.Co jsme to za národ který se nechá zavážet odpadem?Proč lidi nevzali hole a nehnali ty co zaváželi kamionáma naši zem cizím odpadem?!Vina ůplatných kšeftujicích kontrol!!!
06. 12. 2011 | 11:52

Béda napsal(a):

I chodila slepička snášet svá vajíčka do cizího kurníku. A co na to šéf domácího kurníku? Pochválí slepičku za reakci na svoji všeléčivou strategii zvýšené DPH?
07. 12. 2011 | 05:13

Sudetak napsal(a):

Dobry podvecer. Nekvalitni potraviny akceptujete proto, protoze vas za socialismu naucili jedne podstatne veci a to je, ze najist se rovna se zaplnit si zaludek do sytosti, stuj co stuj, za kazdou cenu a cimkoliv. Nemate zadnou stravovaci kulturu a je vam v podstate jedno, co jite. Pokud v 90% domacnostech je vrcholem kulinarske extaze rozvarit spaghetti a pak je promichat s ketschupem a v lepsim pripade je posypat nastrouhanym eidamem mistni produkce, je to jen znamka nekulturnosti stravovacich a gastronomickych navyku. Hezky podvecer.
07. 12. 2011 | 16:26

Pólrajch napsal(a):

Tak už máme co jsme chtěli !
09. 12. 2011 | 13:29

gregoris napsal(a):

Jak je vidno "neviditelná ruka trhu " jaksi nefunguje. Funguje pouze v tom, že se lidem něco nabídne v dobré ceně a oni ro sežerou. Libovolně co to je odkud to je hlavně, že na to mají. Není problém kupovat eko-potraviny nebo naše výrobky, jenže je tu problém cenový. Ostatně to byl záměr celého toho porevolučního snažení. On ten slavný kapitalista ty potraviny a výrobky také chtěl vyrobit co nejlevněji. A v případě mléčných výrobků po zvládnutí "míchačkové" technologie se dělají jako beton. Pár kýblů vody pytel něčeho sušeného (odborně= základu) a je vyrobeno. Pak nacpat do barevného kýblíku a hurá do čech.
10. 12. 2011 | 20:25

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Veronika Vendlová

Veroniko - přeji Vám do Nového roku dostatek síly pro překonávání překážek a dostatek zdraví Vám i Vaší rodině. P.F.2012.

Zdeněk Wachfaitl
Praha
29. 12. 2011 | 18:04

R. Mužík napsal(a):

http://www.facebook.com/groups/280551005339233/
03. 02. 2012 | 18:57

Meewayday napsal(a):

install flash player for mac pdf reader plug in http://bdaynkt.hostingsociety.com/acrobat-reader-9-update.html acrobat reader 9 update
19. 02. 2012 | 09:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy