Tramvajová scénka

23. 10. 2008 | 02:23
Přečteno 7300 krát
Jedu si takhle tramvají č. 9 na hodinu angličtiny. Je kolem poledne, vyrážím ze Žižkova na Jarov, mám to odhadem tak 10 zastávek. Sedím a čtu si. Tramvaj se postupně „vylidňuje“, ale celou dobu v ní hlasitě pořvává chlapík, neurčitého věku na svoji asi kamarádku, která sedí přede mnou a mlčí. Takže nejde o dialog. Jde o monolog. Sedí jakoby naproti sobě, ale poměrně daleko. Já mám „vypnuto“, protože jsem situaci zanalyzovala jako že dobrý, že sice říká strašný „krávovinky“, nicméně vydržet se to dá.

Asi na třetí zastávce ale zřejmě došla trpělivost jedné opravdu staré paní a tak slyším, jak chlapíkovi říká: „prosím Vás mlčte, tady na to Vaše hulákání není nikdo zvědavej!“ V tu chvíli sleduju, jak se chlapík ze svého rozvaleného „ležérního“ (pánové prominou) chlapského posezu vymrští a s rukou zaťatou v pěst běží tramvají a míří na onu dámu, co si dovolila ho okřiknout. Strnula jsem. Netrefil, udělal to jenom JAKO. Ale bylo to na milimetry!

Tramvaj byla zaplněná tak, že asi 3 lidi stáli a zbytek seděl. Mladík ze předu se zvedl, šel k němu a řekl mu, ať se laskavě uklidní, nebo uvidí. A já si oddechla, už už jsem chtěla něco říct, ale nemusela jsem, zatím. Chlapík „hulákač“ se vrátil na své místo pokračoval v monologu, ať ta pani jako mlčí, že s ním husy, nebo co to říkal, nepásla…a pořád dokola, že co si to jako dovolujem, že si může říkat co chce atd. Já ale seděla za tou jeho pasivní asi kamarádkou a tak na mě pořád koukal, co já jako na to. Listovala jsem si tím Re… :-) - časopisem a on nepřestával. Říkám mu tedy: „Tak vážený pane, že bychom zavolali 158? Policie nám má pomáhat a chránit, tak já jim cinknu, co Vy na to?

Koukal, přemýšlel, analyzoval a řekl: „klidně, klidně je zavolejte, mě je to fuk, si můžu říkat co chci, já jim to vytmavim.“ Tak jsem vytočila 158. Proběhlo krátké dotazování, popis chlapíka (ten pořád hulákal, takže to dispečink taky slyšel) a příslib policie, že pošle hlídku. A najednou bylo ticho, chlapík ani nedutal. Zase koukal, analyzoval a ťukal si na hlavu, ukazoval na mě a kroutil s ní, jako že to je vrchol! A najedou (asi po dvou zastávkách od hovoru s policií) ho napadla spásná myšlenka, pokynul kámošce a hrnul se ven z tramvaje. Zakřičel na mě na rozloučenou: „a zaplaťte si výjezd! Chacha!“ Tak jsem zase vytočila 158 a zrušila akci tramvaj č. 9.

Lidi po mě pokukovali a paní vedle mi řekla: „To jste si neměla utrácet peníze, vždyť ta paní si začala“. Řekla jsem jí, že kdyby se nevymrštil a nenamířil na ni tu pěst, asi bych to nechala plavat, ale to že se mi nelíbilo. „Tak jo, máte pravdu.“ Řekla paní, usmála se a vystoupila. Hned za ní já. Měla jsem ale docela dobrej pocit z toho, že stačilo jen zvednout telefon…Tak možná příště budu volat jen jako, třeba bude efekt stejný a já ty „kačky“ ušetřím. Budu se řídit radou mé hodné babičky: „Korunka ke korunce a budeš bohatá.“! A pak že naše policie nefunguje!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

limojoe napsal(a):

Neni linka 158 zdarma?
23. 10. 2008 | 06:19

Mastodont napsal(a):

No pochopitelně, tísňové linky 158, 156, 150, 155 a 112 lze použít zdarma i z mobilních telefonů. Ale proč nenapsat a nepochválit se, že jo?
23. 10. 2008 | 06:38

Northern Lights napsal(a):

Dobrý den.
Před pár lety jsem se zastal jednich starých manželů v jednom ostravském trolejbuse od partičky mladých opilců se psy.Ten jeden pouštěl na tu paní svého vlčáka a ta z toho mohla mít skoro smrt.Všichni se tím bavili a ostaní cestující nechtěli nic řešit..Dostal jsem se s nimi do potyčky a jednomu natáhnul tak, prostě spadnul a něco si polámal, asi ruku a nohu , možná měl i zlomený nos, mě akorát kousnul jejich pes do stehna.
Pro policii jsem byl však hlavním viníkem já, popotahovali mě rok po soudech a už to vypadalo skoro na podmínku..
Takže už taky nic neřeším, není nad to splynout s davem....
23. 10. 2008 | 06:51

Ládik napsal(a):

Ideální je vyhnout se Praze. Každý svého štěstí strůjcem.
23. 10. 2008 | 07:12

Veronika Vendlov napsal(a):

že je 158 zdarma, to mi fakt uniklo...no nic...zase jsem něco nevěděla...díky za upozornění!
23. 10. 2008 | 07:54

Veronika Vendlov napsal(a):

...to je právě ono, splynout s davem se vyplácí. Mě potěšilo, že to tak není vždycky.
23. 10. 2008 | 07:55

Michal Macek napsal(a):

na tohle je nejlepsi sebrat odvahu a napalit mu petelici hned nazacatku - pak ho prejdou roupy - ale nejhorsi je odhodlat se - premejslim taky ze si koupim takovej ten elektrickej obusek - moc se pratz neumim,tak nevim jestli by ho rana ode me hnes slozila - takhle jen pristoupite k nemu udelate ZZZT a milej vytrznik lezi na zemi :)))
23. 10. 2008 | 08:08

norma napsal(a):

V tom právě vidím problém. Když knokautejete nasilníka, pak jste nasilník Vy. Nějak zřejmě u nás nefunguje pojem obrany. Jak mám v takovéto situaci rozpoznat, co policie uzná za nutnou obranu? Proč také neřeší to, kdo byl této situace původcem? Podobných případů, o kterých psal pán z Ostravy znám více. Pak se divíme netečnosti okolí.
23. 10. 2008 | 08:15

třebaKarel napsal(a):

Northern Lights ,
ale člověk se přece zastane druhýho , protože prostě jinak nemůže .Je to přece útok i na všechny okolo . Představte si že by tý pani něco udělali . Zbytek života , každý ráno před zrcadlem byste slyšel tenkej hlásek : "srabe , srabe .." . To je snad horší než popotahování po soudech , považte .
Udělal jste dobře , myslím že byste příště musel udělat totéž , i přes špatnou zkušenost .
tK
23. 10. 2008 | 08:31

norma napsal(a):

Třeba Karel
pokud se v této situaci dostanete do spárů justice, a ta rozhodné ve Váš neprospěch, pak platíte jako mourovatej. Platíte léčbu v nemocnici, nemocensou, bolestné a to jde do desítek tisíc. Pak je to bohužel drahý špás. To jsem uvedla jenom na okraj s tím že bohužel tyto sitace končí i takhle, a vůbec tím nechci tvrdit, že nemáte pravdu a nemá se pomáhat, právě naopak
23. 10. 2008 | 08:53

hawk napsal(a):

pro všechny:

člověk má právo, podle zákona, odvrátit útok (i verbální) na zdraví a život svůj nebo jiného. Obrana musí být přiměřená, například na ránu pěstí nemůžu použít zbraň, a td. Pak je člověk, zastrávající se jiného nebo sebe, dle ustanovení o nutné obraně, beztrestný.

Otázkou je správné vyhodnocení situace, jednak ze strany nutné obrany, jednak ze strany vlastních schopností.
23. 10. 2008 | 08:55

LuckaN napsal(a):

Nevedet, ze je linka 158 a stejne tak i ostatni tisnove linky zdarma, tak to je fakt gol!! Tohle v MSK vedi i deti v 2 tride ZS :-)).
Na druhou stranu to akterku pribehu stavi do lepsiho svetla, v tu chvili nevedela, ze vola zadarmo a presto utracela svuj kredit (i kdyz pouze domnele) kvuli jinym.

Nutna obrana? Muj strejda se pred par lety pred galerii Mlejn v Privoze zastal nejake fackovane holky, on ma 160 cm a ca 60 kg, chlapek co ji fackoval mel tak 2 m a 120 kg, tak se bez niceho hrnul na strejdu i s kamosema. On se zalekl a bohuzel vytahl legalne drzenou pistoli. Potahovali se o ni a chlapek skoncil s kulkou v noze. Strejda pak skorem rok ve vysetrovaci vazbe, ale nakonec ho pustili s podminkou. Holka jako svedek samozrejme absolutne obratila, nastesti tam bylo dost lidi jako nestrannych svedku. No za dobrotu na zebrotu. Asi si mel nechat rozbit bryle, ale pistoli nechat roznodne v kapse.
23. 10. 2008 | 09:21

hawk napsal(a):

LuckaN

no jo, to je přesně ono, bohužel nutnou obranu přepísk, jak shora píšu. I když na to váhově neměl a to zase souvisí s tím, jak vyhodnotil vlastní situaci. V tomto případě měl možná buď někoho požádat o pomoc (někdy směšné, já vím) a nebo zavolat policii.
23. 10. 2008 | 09:26

Pegas napsal(a):

Tak to mám osobní příhodu. Vlastnil jsem venkovskou restauraci, kam chodili místní sígři. Posadili na zahrádce ke stolu a nic si nedali, jen pořvávali. Ostatní hosté si neměli kam sednout. Když se to opakovalo několik dní po sobě, slušně jsem jednoho madíka vyzval, aby chodil jinam. Ten mi ji natáhl. Nejsem z těch, co se bojí (to bych nemohl míti hospodu), ale nechaljsem to být,bylo mi v té době už přes šedesát a on po útoku na mě ihned odešel. Druhý den tam byl zase a zase na mě zaútočil.Tentokráte jsem měl u sebe lekálně drženou pistoli, jen jsem mu ji ukázal, a chlapec i s partičkou vypadl. Za chvíli přijela policie, že jsem !hosta" obtěžoval. No následovalo vyšetřování, pistoli mi odebrali, neboť partička dosvědčila, že jsem jejíhonic nedělajícího jen sedícího člena napadl. No abyl jsem odsouzen k podmínce a nějaké pokutě. Teprve po odvolání, jako dosud bezúhonnému, mi nebyl trest uložen, ale hradil jsem výlohy trestního stíhání a náklady advokáta. A ve vesnici na mě koukali jako na člověka, ubližujícím jejich dětem. Výhodu to mělo v tom, že se ta sebranka mé hospodě dlouho vyhýbala. Legrační pak na tom bylo, že si moje dcera vzala příbuzného onoho výtečníka.
23. 10. 2008 | 09:52

Pegas napsal(a):

Pardon - legálně drženou pistoli - oči mi již neslouží!
23. 10. 2008 | 09:53

darina napsal(a):

Já chci moc poděkovat, splynout s davem, je dnes metoda velmi rozšířená a běžná... hlavně si nedělat starosti, nevidět, neslyšet... jenže prosím,dávejte na sebe pozor, protože případy, kdy se agrese obrátí a ještě se přidají další "slušní občané"... jsou čím dál častější. A nemálo případů končí bohužel i zraněním a hůř. Můj muž se pokoušel domluvit a "sundat" cvičící dvanáctiletou holčičku a její kamarádku z držadla v metru, po chvíli slovního domlouvání jí chytnul za ruku. Dívka začala křičet o pomoc a vypadalo to, jako, že ji můj muž chce unést... v tom se vymrštil starší muž a začal se s ním prát. Dívky využily momentu a vypadly na stanici a ještě stačily na mého muže plivnout a zavolat své nevinné nadávky ...
23. 10. 2008 | 09:55

Northern Lights napsal(a):

třeba Karel
V roce 1996 jsem se takto zastal i jednoho mladého manželského páru v Krnově , kdy je kolem jedné ranní nějací "sígři" ohrožovali nožem. Ta dívka volala tak , že to muselo být všude slyšet, bylo to na hlavní ulici kolem obytných domů..
Skončilo to pranicí a to dost divokou, nebudu psát detaily jen , že jednomu jsem ten nůž kterým ohrožoval posléze i mě zabodl do ramene..
Dostal jsem za nepřiměřenou obranu deset měsíců z odkladem na dva roky..
Nutno podotknout že i přes pohledy zpoza záclon nikdo nepomohl a sanitku volal ten napadený kluk s pořezanou rukou.
Takže už vím o pomoc bližnímu své.
Existuje ještě paragraf o nepřiměřené obraně?
23. 10. 2008 | 10:43

darina napsal(a):

Jo psala jsem hlavně kvůli příspěvku, který uvádí že linka 158... atd je zadarmo. to ano, ale tzv. marný výjezd zadarmo není a ten pod ním Mastodont zas nepocopil, že to není o pochvale...že?
23. 10. 2008 | 14:07

LuckaN napsal(a):

hawk
mate pravdu, udelal hloupost, rozhodoval se zkratkovite. Asi si v prvni chvili pripadal jako hrdina. Ostatne nebyl tam sam, ale se skupinou znamych lidi. Mozna se s nimi citil jiste a mozna se chtel pred nimi predvest. Kazdopadne situace se rychle priostrila, nikdo se nehybal mu pomoci, on se nechtel nechat zmlatit, tak doslo na zbran.

Zda se mi, ze odhadnout miru nutne obrany nema bezny clovek sanci. Myslite, ze je dobre po meste nosit v kapse aspon peprovy sprej?
23. 10. 2008 | 14:22

Pravnik napsal(a):

Paragraf o neprimerene obrane stale plati, nicmene byl pred lety jeste "zmirnen" tim, ze se vyjadreni "obrana, neprimerena utoku" nahradilo vyrazem "obrana, zcela zjevne neprimerena utoku". Pokud vas nekdo ohrozuje nozem a vy ho timto nozem zranite, zcela jiste o neprimerenou obranu nejde. Naopak pokud vam da facku a vy ho propichnete tesakem, budete mit problemy. Nicmene soud by mel zohlednit i dalsi aspekty situace, napriklad silovy nepomer mezi stranami. Starsi pani, branici se proti mlademu porezovi, muze pouzit mnohem ostrejsi prostredky, aniz by se pak nutne musela dostat do pozice "neprimerene se branici". Proste proto, ze je jasne, ze starsi dama mladeho hejska obvykle neprepere, je u ni tedy i napriklad pouziti zbrane obrana primerena. Takova je nicmene teorie, jak rozhodne soud, zalezi samozrejme na konkretnim soudci. Rozhodne-li spatne, je tu samozrejme institut odvolani se.
23. 10. 2008 | 16:06

Veronika Vendlov napsal(a):

LuckaN: No věřte, nebo ne, myslela jsem, že je zdarma jen 112. Přijde mi podstatnější vědět kam zavolat, než jestli to platím. Tohle nějak neřeším. Ale už si to budu pamatovat, jsem holt asi trochu neinformovaná.
23. 10. 2008 | 16:52

Veronika Vendlov napsal(a):

Díky Vám za příspěvky, já jen trochu nechápu, že se opravdu v praxi stává to, že ten, kdo někoho brání, to nakonec odnese, odsedí a pak má ještě zápis v trestním rejstříku, což ho znevýhodňuje na další období. Takhle si tedy spravedlnost nepředstavuju.
23. 10. 2008 | 16:59

bigjirka napsal(a):

no - některé prameny praví, že když se vystřelí, má se střílet na komoru, aby se výpovědi nelišily ....
23. 10. 2008 | 18:36

pgjed napsal(a):

Pěkné. Také nemám rád otupělou lhostejnost.:-)
23. 10. 2008 | 19:35

majkl napsal(a):

Člověk by se rád občas choval jako z party Rychlých šípů, leč občas se mu z některých situací i rozum zastaví. Na ulici, v tramvaji, prostě venku ještě dovedete otipnout, co je to proti vám asi zač,jestli má svaly a podobně. Ale co má v palici, to nepoznáte. A pokud bude takovéto hovado za volantem, je konec. Možná si vybavíte příběh z konce roku 2006, kdy chlapík srazil kluka, ten přelít auto a propad se mu do zadního kufru a pak když jej tam našli, ho odvezl do lesa. Asi ho měli ošetřit zvířátka nebo trpaslíci. Jeho chování je trestu hodné a taky bylo potrestáno. To je v pořádku, ale proč to vytahuju - majitelé auta (nebylo řidiče) nárokují škodu na způsobeném voze po rodičích toho chlapce! Takže shrnuto - náš zaměstnanec vám sice téměř zabil syna, ale vy nám vyklopte 57 000,- za opravu. To je volání do nebe. Kolik stojí minuta nevím. Možná to je zdarma. Jestli má někdo číslo, ať mi ho pošle.
Pro mě je hrdinství obhájit své chování a jednání před svými nejbližšími. A neuhnout pohledem.
Myslím si, že většina snad pozná, kdy je dobré čelit bezpráví "zvednout telefon a někam volat", ikdyž tím riskují, že dostanou třeba tak trochu na budku. Ale v sobě a okolí najdou tu oporu, že nezklamali,a na otázku "proč jsi to udělal(a)?" mají tu správnou odpověď, že tak se to má, tak je to správné a morální.
Mám pocit, že ten řidič, a ani ti pánové, co chtějí odškodné se otázek nebojí, asi to mají srovnaný.Ale do očí se Vám nekouknou. A jejich děti se jich ptát nebudou. Jejich škoda.

Další případ morálky (ale z druhé strany) je kauza pana Opočenského. Zastal se manželského páru a přitom zneškodnil dokonale útočícího mladíka. Ta trochu brzdí snahy pomáhat.... (a těch případů je víc, ono stačí na nepřiměřenou obranu i to, že zvládáte aktivně nějaký bojový sport, stačí aby protistrana měla lepšího právníka) Achjo
Ale fintu s voláním používám také. Ono stačí když se nějakého impotenta v nadupaným tereňáku (na rozdíl od opeřenců nevlastníme barevná peří, tak se musíme samičkám asi předvádět jinak) po jeho výlevu sprostých slov a naznačení vaší pitomosti, že nevidíte v čem jede ON a včem nuzném jedete vy s klidem zeptáte, zda tedy zavoláme na policii, aby bylo jasno kdo má v případě příjezdu z prava přednost. Působí to asi jako klidný a věcný tón autorky na výlevy v diskuzi. Někdo to vzdá a někdo rozzuřen sám sebe odkáže ke smazání.
23. 10. 2008 | 22:56

Zach napsal(a):

Já jsem také pro rychlou ránu hned z kraje,pokud vás někdo,nebo někoho napadne,vyřešíte to velmi rychle a ani v tom případě nikdo nic neviděl,neslyšel.
23. 10. 2008 | 23:28

bigjirka napsal(a):

asi se skamarádíme, Zachu :-) Mne jeden řidič napadl - otevřel mi dvířka a kopl mne ... vystoupil jsem a rozbil mu držku... jeho synek, před kterým se asi chtěl vytáhnout, ječel, jako když ho na nože bere... od té doby vozím s sebou taky VUML a pepřák. říkám si, že vystříkat vnitřek vozu pepřákem by byla prima hlína... co se týče obrany druhých, také nemám moc dobrou zkušenost... po jedné takové konzultaci mám pěkný metalokeramický můstek vpředu - agresor byl boxer. takže si asi na stará kolena pořídím nějakou pěknou devítku (pro anglofily .38) - lepší bejt zavřenej než mrtvej... a jak pravím - na komoru!
24. 10. 2008 | 00:04

Čochtan napsal(a):

Nebo mezi světla, Bigjirko ! :-))
U případného soudu musí být pouze jedna výpověď. Moje.
Není to lehká věc, ta občanská statečnost. Nelehká, ale zatraceně cenná !
24. 10. 2008 | 00:45

Čochtan napsal(a):

Majkl,
s tou bouračkou by to mohlo být i jinak. Tu mohl způsobit (zavinit) třeba v ožralosti, ten kluk. To je jedna věc.
Jiná causa je jednání řidiče po bouračce. Za to byl odsouzen.
Z právního hlediska jsou to dvě rozličné věci.
24. 10. 2008 | 00:49

LuckaN napsal(a):

veronikavendlova
samozrejme, ze je nejdulezitejsi vubec znat cisla tisnoveho volani a pak taky umet srozumitelne zdelit co a kde se stalo. neverila byste, jak je ale rozsirena predstva, ze se za volani plati a kolik lidi to odradi pro nekoho druheho o pomoc volat.
Jeste smutnejsi ale je, ze spousta lidi si vubec ta cisla nepamatuje.
Mozna by meli misto reklamy na jogurty davat v televizi (alespon te verejnopravni) vice infosotu jak se zachovat v mimoradnych situacich.

Pro zasmani:
situace ze zivota. chvili pote, co se na sluzebnich vozech PCR objevilo ,,pomahat a chranit", se na spolecnem zasahu sesli prislusnici PCR a HZS. hasici se policistu ptali, co to maji na voze za logo. Ti se jim to snazili vysvetlit. Po chvili premysleni pak z jednoho policitsty jeste vypadlo, no a proc to nemate na vozech taky vy, kdyz jsme pod stejnym ministerstvem? Hasici zachovali kamennou tvar a odvetili, my ,,pomahat a chranit" na autech napsane mit nemusime, o nas se to vseobecne vi! :-))
24. 10. 2008 | 07:34

třebaKarel napsal(a):

Lucko N
"Pomáhat a chránit" je teď téma ke všeobecnému veselí . Synovci mi říkali že ve škole viděl psa s obojkem " štěkat a kousat " ,
Já zas v jedný firmě viděl chladírenský vůz s nápisem " nakládat a chladit " .
tK
24. 10. 2008 | 08:45

Zach napsal(a):

to bigjirka: do lidí by se mi moc střílet nechtělo,ale sakra někteří si to snad zaslouží....
ten zbroják jsem si udělal...
24. 10. 2008 | 11:29

hawk napsal(a):

V. Vendlova

Vězte, že neexistuje prostým lidem chápaná spravedlnost, existuje jen zákon. Soudy v trestních věcech se nemůžou odchýlit od platné legislativy vlastním výkladem, to je možné jen v civilním právu.

LuckaN

jak to odhadnout, to docela dobře popsal na tomto blogu "pravnik". Ještě jednou jednoduše řečeno, proti pěsti nemůžu někoho střelit.
24. 10. 2008 | 12:17

buldatra napsal(a):

To třebaKarel:

Hasičský záchranný sbor ČR prý uvažuje o zavedení nápisů na žebřících. Vysunovat a zasunovat.
http://mazlicek.blbne.cz/55...
24. 10. 2008 | 12:49

LuckaN napsal(a):

trebaKarel
taky jsem videla napis na automobilovem zebriku -,,vysunout a zasunout" :-))

hawk
chapu to, regulace obrany pravne zakotvena byt musi, nijak to nezpochybnuji. Je mi rovnez znamo, ze pravo a spravedlnost nejsou totez.
24. 10. 2008 | 13:03

majkl napsal(a):

to Čochtan:
naprosto správně, mohlo to být jinak, kluk opilý a mohl mít svým způsobem podíl na nehodě. Opilí lidé dělají ztřeštěnosti.
Jde mi pouze o to odproštění od morálky, neúctu k životu.
Je totiž jasné, že pokud by se jednalo o sražení lesní zvěře, nikoho by po někom žádat náhradu škody nenapadlo.
24. 10. 2008 | 13:23

bigjirka napsal(a):

ad sebeobrana: prakticky každé ublížení by mělo být posouzeno soudem. Nicméně pokud je prokázán útok, obrana by měla mít jasnou přednost - útočník útokem odložil "právo být hájen". tak bych to asi vnímal a z toho titulu by to bránící se měl odnést jen opravdu, opravdu výjimečně.

Co se týče kluka, pouhá přítomnost na vozovce přece není zaviněním? hawku? kdyby tam ležel nebo skočil - tak snad... ale řidič přece musí "přizpůsobit" a jet tak, aby nenabral třeba přecházejícího... to zavinění je moc divné. pokud by opravdu zavinil, tak asi škodu hradí
24. 10. 2008 | 13:41

Zach napsal(a):

tk:tak jsem zvědav na ten nápis na takovém hovnocucu.
24. 10. 2008 | 15:20

bigjirka napsal(a):

smrdět a kálet?
24. 10. 2008 | 15:29

Zach napsal(a):

Možno aj,¨'mierda' tam 'mierda'ven:-)))
zdravím,Zach
25. 10. 2008 | 10:59

wholesale jordans napsal(a):

20. 11. 2008 | 13:03

Nike shoes napsal(a):

srgsd
20. 11. 2008 | 13:05

upc telefon napsal(a):

Jde mi pouze o to odproštění od morálky, neúctu k životu.
04. 07. 2009 | 02:12

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 09:36

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy