Komunální politika, aneb v kom se vlastně skrývá bolševik?

23. 12. 2008 | 00:50
Přečteno 6352 krát
Není to tak dávno, kdy jsem v diskusi pod jedním z blogů popsala zcela upřímně moment mého osobního prozření. Týkal se pocitu z našich pánů politiků Béma, Ratha a prezidenta Klause. Uvědomila jsem si, že pokud jsem do té doby poměrně jasně rozlišovala pravici od levice a docela se v ní i vyznala, nyní už vlastně nevnímám žádný rozdíl.

A pak jsem se byla podívat na posledních dvou zastupitelstvech v Odoleně Vodě. Nějak jsem nemohla věřit svým očím – vlastně uším. V obsazení pozice místostarostky a radního došlo zcela nečekaně ke změnám. Žiji v Odoleně Vodě pouhých 4,5 roku, proto jsem nováčkem a nemohu a vlastně ani nechci vědět kdo komu co v minulosti provedl. A věřte nebo ne, něco málo jsem se dozvěděla. Protože bylo před volbou nového radního nebo radní, opozicí navržená kandidátka byla pod palbou obvinění z minulosti – měla vyvlastňovat pozemky…

Mohla jsem si přečíst písemné materiály, které vinu potvrzovaly. Slyšela jsem z úst bývalého starosty, nyní senátora, něco o komunistické zvůli. Mírně mě to pobavilo, ale byla jsem starší paní okřiknuta, že na tom nic k smíchu není. Mě to jen přišlo patetické, ale ano, smích mě tedy opravdu přešel. A rozhodla jsem se, že se v diskusi přihlásím o slovo. Ostentativní koulení očí některých přítomných, mě nemohlo rozhodit. Zdůraznila jsem, že považuji za důležité se poučit z minulosti, ale praní špinavého prádla na zastupitelstvo nepatří. Zajímá mne hlavně budoucnost a chci, aby náš úřad dobře fungoval. Ono přísloví: Kdo jsi bez viny, hoď kamenem – to jsem už raději spolkla.

Velmi vehementně se ke mne přidal jediný zastupitel, o kterém jsem byla do té doby přesvědčena, že se s ním prostě nemluví – kandidoval totiž za KSČM a s komunisty se nemluví – podepsala jsem petici! A tak jsem si znovu uvědomila, že politika na lokální úrovni je skutečně o lidech samých. Paradoxně v tomhle městě zažívám tzv. „bolševické“, tedy autoritativní a demagogické chování z naprosto opačné strany, než by se dalo předpokládat. A největší pravičák je paradoxně ten, od kterého bych to čekala nejméně!

Dění na zastupitelstvech mne donutila k tomu, napsat článek s názvem Vy mladí, angažujte se! na obranu nás, mladých (kolem 30), kterými je o 30 staršími lidmi poměrně často opovrhováno. Jsme totiž údajně bez zkušeností a o životě nic nevíme. V pátek 19/12/08 jej redakční rada Odolenu (měsíčník města) zamítla k publikování, protože jí to ukládá usnesení z rady města č.8/2004, neb jde o publikování politických názorů, No ano, jde asi o politický názor, můžete posoudit sami: www.ivodolka.cz . Tento článek mohu otisknout jako placenou inzerci v únorovém čísle.

Dlužno podotknout, že můj první a poměrně nepolitický článek o ne/čerpání strukturálních fondů, dopadl úplně sejně a byl zamítnut proto, že neobsahuje informace, které by občany města mohly zajímat… Zaplatila jsem jej jako soukromou inzerci a byl otištěn v listopadovém čísle 09, ale bohužel toto číslo ještě není na stránkách města ke stažení, proto nemohu uvést link.

Mohla bych pokračovat, ale už to asi stačí. Jak je na tom komunální politika u Vás? Není cosi shnilého ve státě ...?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Brok napsal(a):

Česká republika je kaňka na mapě Evropy. Vice:
http://czech-bohemia.blogsp...
23. 12. 2008 | 06:04

třebaKarel napsal(a):

Rumcajsi ,
tak tady si nezanadáváš .Leda snad že nám pani Vendlová kazí tu hezkou hru na pravici a levici . Neboj , vymyslíme si nějakou jinou . Navrhuju na ziskovky a neziskovky . Co ty na to ? A jestli chceš , můžeš být klidně ziskovka .
tK
23. 12. 2008 | 08:35

Jarri napsal(a):

Krásný předvánoční den Veroniko. Do čeho jste se to pustila? Kritizovat představitele moci a chtít jim foukat do kaše. Vzpomeňte si vždy na Havlíčka: " Nechoď Vašku s pány na led...". K Vašemu článku.
Za prvé: 20 let po revoluci neustále připomínat, co dělal ten či onen mě už nebaví. Nedokázali jsme se s komunisty vypořádat v 89 a tak vždycky na někoho něco vytáhneme, když se nám to hodí. Jedno u hesel sametové revoluce bylo: "Nejsme jako oni" a přesto dnes trestáme za zločiny, které se staly před 50 lety a nutíme nastoupit do vězení 83 letou babičku, jejíž největší vinu spatřuji v tom , že přežila. Netvrdím, že není správné tyto zločiny soudit, leč vypořádání z minulostí vidím hlavně v morálním odsouzení.
Za druhé. Kdo z nás, kteří zletili před 89, je bez viny. Všichni jsme říkali soudruhu a hlasovali na schůzích pro lepší zítřky. Všichni jsme jednotně volili kandidáty národní fronty a chodili na nejrůznější masové veselice. Proč? Protože jsme chtěli žít v klidu, naladit si doma Hlas Ameriky a povídat si v hospodě politické vtipy. Bylo to správné? S tím se musí každý vyrovnat sám, ve svém svědomí.
Za třetí. Můj názor je, že komunista na komunální úrovni není až tak škodlivý. Na této úrovni se totiž nedělají vrcholná rozhodnutí. Můžete se mnou nesouhlasit, ale já nejsem ten, kdo v posledních volbách vyměnil 30 korun u doktora za oranžovo rudou vládu. Kdo se domnívá, že nejtlustějšímu politikovi jde o lidi a ne o znovunabytí koryta, je naivní jak sněhulák na jaře.
Za čtvrté. Rozhodovat o tom, který článek je politický a který ne, to může dělat jen trouba. V podstatě je politické všechno. Pokud napíšu, že silničáři zaspali, může to v souvislostech znamenat, že kritizuji politické rozhodnutí radnice snížit rozpočet na sůl pro Správu silnic. Pokud za každým názorem někdo vidí kritiku něčí politiky, měl by se v brzké době kontaktovat s doktorem Cimickým.
Vám Veroniko a všem slušně diskutujícím přeji krásné Vánoce.
23. 12. 2008 | 10:42

veronika vendova napsal(a):

Milý Jarri, ve Vašem příspěku není ni, s čím bych nesouhlasila, naopak! Na Havlíčka myslím a přesto mi to nedá...tak uvidíme, kam dobruslíme. Sousedé mne varovali, že se budu divit, co mne a naši rodinu v budoucnu čeká, pokud toho nenechám. Tak uvidíme.

K Vašemu přání se připojuji! Mějte se dobře.
Jdu vyndávat lentilky z kombajnu, nějak se nám tam zasekly...:)
23. 12. 2008 | 10:59

veronika vendova napsal(a):

tK: :) nebojte, já zase něco napíšu, kde si zase zahrajete/me. :)
Zdravím.
23. 12. 2008 | 11:01

Michal Konvička napsal(a):

Ahoj Veroniko,
nejprve příjemné prožití Vánoc. To, co se odehrává u vás v Od. Vodě, je ještě slabý odvar proti tomu, co se děje v komunálu u nás na Praze 3 v podání ODS a vrchního gubernátora Pavla Hurdy. Více na http://www.kauza3.cz
Zdraví
Michal
23. 12. 2008 | 12:04

Ivan Hochmann napsal(a):

Paní Veroniko Vendlová,

správně jste napsala několik vět,ve kterých jste okomentovala svoje vidění.

Nesmíte se na mě hněvat,když Vám zase já povím,co jsem vyčetl z Vašeho psaní.

začneme od konce:
* Shnilého je tady v tomto státě už přes 65let téměř všechno.Páchne to zde ze všech koutů nejen z komunální politiky.Jedním z důvodů je,-že se mladí lidé smějí a neví čemu.
Kdo se směje a neví - čemu podobá se přihlouplému!Nemůžete se divit,že Vám někdo vynadal.Můžete být ráda,že jsem tam nestál já.

* Pokud vám není paní Veroniko jasné,že se do politiky cpou lidé s oč vysokými ambicemi,o to nižší inteligencí,s převážně osobními ziskuchtivými záměry a nízkou morální hodnotou - buďte tak laskava a nebudte suverenní ve svých vyjádřeních.
To co jsem teď výše napsal bych měl také dokázat,ale není zde tolik prostoru.Budete mě muset uvěřit.

* Otázka :"Říkáte že se k Vám vehementně přidal komunista?Co jste to proboha mlela za nesmysly? A poslala jste jej vůbec do patřičných mezí,nebo se Vám jevila každá podpora dobrá?

* Paní,chtěl jsem psát o něčem jiném,ale když jsem si ještě jednou přečetl váš článek i mezi řádky : "písemné materiály ,které potvrzovaly vinu,-koulení očí,-zajímá mě hlavně budoucnost,-podepsala jsem petici,- atd".

* Domnívám se ,že bude pro Vás lepší - raději do vosího hnízda prsty nestrkat.Napřed si ujasněte pravolevé pojmy,abyste byla schopna objektivní diagnozy,přitom je také dobré,ujasnit si která ruka je kde.Do té doby raději mlčte.Mohlo by se Vám stát,že by Vás někdo, kdo je bez viny - trefil šutrem do palice.

Paní Veroniko doufám,že nebudete natolik naštvaná abyste nepřijala moje přání pěkných Vánoc a úspěšného Nového roku.

Ivan.
23. 12. 2008 | 12:18

veronika vendova napsal(a):

Ahoj Michale, díky za přání, přeji totéž a moc zdravím rodinu. Já vím, že je to leckde podobné č mnohem horší. Poměrně značně to ovlivňuje žití. Nevím, jak se bude u nás situace vyvíjet dál, je ale pravda, že díky změnám, které vyvolala opozice a byly nečekané, se situace buď bude hrotit víc a nebo naopak, uklidní se. Neuvolněným místostarostou byl totiž zvolen člověk, kterého si nejen vážím, ale hlavně mám k němu důvěru.
veronika
23. 12. 2008 | 12:41

veronika vendova napsal(a):

Pane Hochmane, nehněvám se a jen dodávám:

Mohu se smát čemu chci, to mě často zachraňuje a kdybyste mi vynadal, nedala bych se. S paní jsme si to také vysvětlily. Smála jsem se hlavně patetismu z úst pana senátora, měl byste o slyšet, pochopil byste mě.

Nesouhlasím s tím, že se do politiky cpou jen lidé takoví, jaké jste popsal. Z čáti tam takoví jistojistě jsou, ale není to vina nás/Vás - "chytrých", kteří raději jen kritizují? Dlužím ještě: Před dvěma lety jsem také kandidovala - nechtěla jsem být ale kvůli práci v první linii, nestíhala bych to. Máme jen jednoho zastupitele a myslím si, že je to lepší než nic. Není to o ambicích, je to o snaze zlepšit žití nás a našich dětí. Jsem také domuvena na spolupráci na komunitním centrum, prostě jen nekritizuju, snažím se i něco dělat - v mých možnostech samozřejmě.

Je mi jedno, kdo mne v diskusi na jednání zastupitelstva podpoří, šlo o obsah, o to, že bylo mj. řečeno, že jde o dnešek a budoucnost. Je mi v tomto případě jedno, kdo je odkud. Už mě to prostě nebaví, štve mě, co se u nás děje, ale když se třeba říznete, taky se v té ráně pořád vrtáte, anebo ji necháte zahojit? Jizva zůstane, ale tak to je. Z článku mělo vyznít, že se někdy jako bolševici chovají Ti druzí a naopak, to je legitimní názor, nebo postřeh, chcete-li.

Mám jasno, která ruka je která. Mám jasno v tom, co chci od samosprávy. A pokud dostanu šutrem po palici? Budu se bránit. Už jednou mi bylo vyhrožováno a to jsem nic neprovedla, jen jsem se ozvala ve veřejné diskusi a podepsala se pod svůj názor, takže si mě našli...:) Zatím jsem to ustála a pokud to tu nebude k žití, svět je velký.

Pane Ivane, přeji vše dobré i Vám a sažte se na věci dívat z více stran, asi by to pomohlo. Každopádně na názor máte právo. Jak by řekl Cimermann: "můžeme se o to přít, můžeme tím i nesouhlasit ale to je asi tak jediné, co se s tím dá dělat.

Asi jsem Vám naštvala já a říkáte si něco o té arogantní a hloupé mladé generaci...o tom to je taky.
23. 12. 2008 | 13:04

Jedla napsal(a):

Panu Ivanu Hochmannovi bych rád připomněl pár let starý vtípek: Co vyplave na hladinu, spadne-li do vody ODSák? -??- Špinavé peníze a čistý komunista. Takže pravolevé pojmy si strčte tam kam patří, lumpové jsou vpravo i vlevo a dobrá, osvědčená řešení věcí veřejných také najdete schovaná v různých programech.

Pro Jarri: Je-li tou 83 letou babičkou prokurátorka, která poslala na smrt Miladu Horákovou, (jiný dědoušek jménem Vaš zase zfalšoval důkazy proti Heliodoru Píkovi), pak s Vámi nemohu souhlasit.

Karel Čapek (v souvislosti se změnou poměrů po zániku monarchie a vzniku republiky) napsal krásnou úvahu o tom, že člověk se nezmění, jen se lépe vybarví. (Kdo byl slušný za Rakouska, bude slušný i v novém režimu, kdo udával za Rakouska, bude ...) Ano, kdo je bez viny, ať hodí první kamenem, ale vražda (i justiční) je pořád vražda.
23. 12. 2008 | 13:22

Ivan Hochmann napsal(a):

Vím o Vašich právech a respektuji je.

Jsem ve věku,kdy už mohu jen kriticky shlížet.Zvláště my chytří se už (ani kdybychom z posledních sil mohli) do řešení konkrétních problémů pouštět nebudeme.Já obzvlášť.Při své bezradné agresivitě bych mohl dostat šutrem do palice akorát tak já.

Paní nebudu se dívat na věci ze všech stran.Vždy mě stačilo podívat se jednou a z jedné strany.Nelézt bokem jako krab,znát svoje místo ve společnosti,které jsem si sám vybral a nešilhat po něčem,co se vymyká mým schopnostem a možnostem.

Našinec - radikál v dnešní společnosti může už jen kecat.Nikdo ho nebude brát vážně.
Jeho radikalismus je stejně pouhá póza,poněvadž jeho snahy o budování společnosti podle "jeho" představ padly vniveč pro naprostý nezájem okolí.Tudíž se nabízí otázka,má-li vůbec takový exot právo do věcí kecat,či dokonce radit.

Takže berte moje diskuse s reservou a hlavně: jste-li v čemkoliv vědoucí,(což bývá obtížně zjistitelné).....nenechte se.Při čistém svědomí se nemusíte ničeho bát.Lidé si nakonec spočítají kde je škodná.Jenže jim to dlouho trvá a mnohdy se na jejich úsudek moc spoléhat nedá.A jeví se mi to čím dál zmatenější.Mnohokrát jsem uvažoval,zdali není chyba na mé straně,ale celkový obraz společnosti mi dává pocit vědomí.

Možná společnost degeneruje.Příčiny mohou být v alkoholu,zničeném životním prostředí,chemickými reakcemi nepodporujícími činnost šedé kůry mozkové,mutačním procesem implantovaným transformací z galaxie Proxima Centauri,genetickou prvotní vadou zůsobenou příbuzenským sexem v dávnověku......pokračování na Silvestra.....

Zdravím Ivan.
23. 12. 2008 | 13:49

Ivan Hochmann napsal(a):

Kdybyste mě pane Jedla

pověděl jiný vtip (skutečnosti více odpovídající)rád bych přijal i další vaši celkem chutnou polívčičku.

Tak jste jen potvrdil,že čumíte jako výr z růžového stromu,oba pařáty levé a zobák pěkně nabroušený.Mohu vás však potěšit.Páně Čapkovy slova mají universální platnost.

Zdravím Ivan.
23. 12. 2008 | 14:01

Jarri napsal(a):

ad Jedla
proč se tedy zaobírat jen jednou prokurátorkou. Sama monstrproces nepřipravila. Proč si nezjistit jména všech , kteří tehdy vyslovovali svou podporu rozsudku, podepisovali petice a hlasovali na veřejných schůzích. Když porevoluční spravedlnost , tak už pořádnou. Možná by taky nebylo od věci exhumovat pár hrobů a kosti rozházet po náměstích, to vše v rámci Vaší spravedlnosti.
Dle vašeho vtípku si dovedu představit, kterou stranu prezentujete a v tomhle ohledu jsem klidný. Asi se domníváte, že příslušníci jiných politických stran se tu vynořili z čistajasna a před 20 lety dělali všichni disidenty.
ad Ivan degenerující společnost. Možná ano. Ale kromě těch příčin , které jste uvedl, bych připomněl ještě pocit méněcennosti, který je v nás vyvoláván už 70 let. Osobnost jedince je v tomto státě pošlapávána, všechno co jde nad nebo pod nastavený proud je špatné. Do čelních pozic v jakémkoliv oboru se nedostanou ti schopní, ale ti všehoschopní.
23. 12. 2008 | 15:04

třebaKarel napsal(a):

Milá paní Vendlová ,
v Odolce máte krásný betlém , znáte ho ?
Vám taky vše dobré , už se to blíží !
Váš tK
23. 12. 2008 | 16:56

Ivan Hochmann napsal(a):

Jarri naprostý souhlas,

já to vzal moc od podlahy,
mnohé je zaviněno osobním selháním,nikoliv poškozením národního sebevědomí.To se dá obnovit.Stačí pár nadšenců a patriotů a máte zde národní obrození jako vyšité.

Jenže lidé na to už nějak neslyší.Také z toho důvodu,že ti všehoschopní zrovna národním buditelstvím neoplývají.
Co by jim z toho asi tak káplo,že?

Pěkné Vánoce přeji.Ivan.
23. 12. 2008 | 17:32

Lila napsal(a):

Dobrý den, paní Vendlová,

zasloužíte pochvalu, nastolila jste jste velmi potřebné téma - politiku na komunální úrovni, která je jednak opomíjená a mnohdy podceňovaná. Neprávem. Právě to, co děje za rohem naší ulice či za našimi humny by nás mělo zajímat, protože se nás to přímo dotýká.

Myslím si, že mladí lidé především by se měli zajímat o to, co se v jejich obci děje, protože dnešní rozhodnutí místních zastupitelstev - dobrá i špatná - mohou výrazně ovlivnit kvalitu života obce/města na celá desetiletí.
Jestli máte chuť a odvahu do toho jít, jděte do toho! Není to procházka růžovým sadem, nezískáte jen přátele a možná, že přijdete i o nějaké iluze. Pořád lepší, než házet flintu do žita a někde v koutě nadávat na poměry.

Mám jen dva postřehy. Říkáte, že praní špinavého prádla na jednání zastupitelstva nepatří...
Podle mne by mělo být naprostou samozřejmostí, že politické strany postaví na kandidátky jen lidi schopné, těšící se všeobecnému respektu, za nimiž je vidět nějaká práce a také morálně bezúhonné. Teoreticky by to měla být jakási místní elita. Zavírat oči před vážnými morálními prohřešky či podivnou minulostí těch, kteří budou mít tu čest o vás rozhodovat, se nevyplácí. Jednoho dne tak můžete ke svému úžasu zjistit, že na všech rozhodujících pozicích sedí lidé, kteří by je pravděpodobně zastávali i kdyby nebyl listopad 89. A vůbec nejde o nenahraditelné odborníky, jako spíš o lidi bezpáteřní a bezzásadové. Z někdejšího nadšeného komunisty se přes noc vyklube průkopník pravicové politiky, ovšem jen verbálně. Jejich arogantní politický styl a často i slovník zoufale připomínají nejhorší dobu normalizace. Z tohoto lidského typu se nejčastěji rodí novodobí gubernátoři. (A že se takových urodilo!)

A jak je to s publikováním názorů v místních zpravodajích? Nezlobte se, ale podle mne názorová žurnalistika do periodika placeného z veřejných prostředků nepatří. Nejde o Váš příspěvek, jde o princip. Místní zpravodaj by měl sloužit spíš jako věstník důležitých sdělení -měl by obsahovat informace o nových vyhláškách, prodeji obecního majetku, veřejných zakázkách, měl by pravidelně přinášet rozhodnutí rady a zastupitelstva; uvolnění zastupitelé by měli referovat o hospodaření s majetkem obce atp., ale to je tak zhruba všechno. Rozhodně by se místní zpravodaj neměl stát arénou názorů, k tomu slouží jiná tištěná média. Jistě u vás vychází regionální deník nebo týdeník, zkuste poslat svůj příspěvek tam.

Na vysvětlenou: představte si, že stejný nápad jako Vy bude mít padesát dalších občanů. Kdo bude rozhodovat o tom, čí příspěvek se uveřejní a čí ne? Rovněž hrozí reálné nebezpečí, že někteří straníci si prostřednictvím obecního zpravodaje zajistí permanentní volební kampaň placenou z veřejných prostředků. (I to je běžná praxe.)

Snad jsem Vás příliš neotrávila, to bych nerada. Moc si Vašeho zájmu a aktivity vážím. A určitě dejte vědět, jak jste v místním dění uspěla. Budu Vám držet palce.
23. 12. 2008 | 18:01

LEVAK napsal(a):

Ad Jedla:představte si,že tady víme a potrestali jsme prokurátorku jejiž jediná vina je že přežila,ale představte si že v USA dodnes nebyl potrestán prokurátor co poslal na smrt paní Rosenbergovou!Tož jak je to?
23. 12. 2008 | 18:03

LEVAK napsal(a):

Ad Jrri:napsal jste"...Kdo z nás, kteří zletili před 89, je bez viny. Všichni jsme říkali soudruhu a hlasovali na schůzích pro lepší zítřky. Všichni jsme jednotně volili kandidáty národní fronty a chodili na nejrůznější masové veselice."My si tu sypeme popel na hlavu a považujeme se za darebáky!A teď si představte,že více než 95% Sudeťáků volilo nacisty, mlátili, vraždili a okrádali naše lidi,šli do wehrmachtu a stříleli a věšeli civily etc.,ale podle Václava Havla oni museli.Či-li oni museli a jsou andělé,my jsme taky museli a jsme darebáci.
Znovu jsem si tu dobu připoměl při detektivce "Devatenáct klavírů" a znovu mě mrazilo v zádech.Většina z vás neslyšelo ty krysí píšťalky a ty jejich bubínky a nevidělo ty zpupné vizáže atd,!!!
23. 12. 2008 | 18:11

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová!
Kus bolševika se skrývá v každém z nás.A asi sami nevíme,kdy se probudí.
Ani bolševici,ani nacisté by nemohli ovládnout společnost,kdyby neprobudili ty nejnižší lidké pudy.
Je zajímavé,jak snad každý,kdo se dostane k moci začne se snažit uplatňovat bolševické metody.
I ti proslavení antikomunisté a komunistobijci užívají bolševických metod.A leckdy o tom ani sami nevědí.
Přeji Vám mnoho úspěchů ve Vašem zápase!A současně šťastné a radostné vánoce Vám i Vašim blízkým.
23. 12. 2008 | 20:43

majolenka napsal(a):

konec konců i na posty v komunální sféře chodí často lidé se sklony různými, chuť dělat něco pro druhé x přihodit domů nějakou zakázku, otevřít lidem oči a pomoct ke zlepšení x hlavně dostat prachy a být první u informací, atd.... je s tím spjatá určitá charakteristika člověka, průbojnost, uspokojení s exhibice, nechuť strkat hlavu do písku, ochota nést odpovědnost nejen za sebe, atd......lidé jsou různé jak říká klasik, blbé a pitomé, ale pokud si nebudu pamatovat, kdo byl ten pitoma, nutně mne čeká znovuobjevení Ameriky, byť čím menší celek, tím přehlednější, není nutně přehlednutelný, ať žijí Zvonokosy
23. 12. 2008 | 21:30

Al Jouda napsal(a):

Vžená paní, kdyby se Vám podařilo vyhodit ze sedla jen jednoho zkorumpovaného komunálního politika, tak by to byl úspěch !Držím Vám palce, ale nechoďte do toho sama - najděte si sousedy - spojence.
23. 12. 2008 | 21:39

Rudi 3 napsal(a):

Dle mých zkušeností dobrý člověk i darebák mohou být v kterékoli straně. Tak se raději dívám na lidi než na strany, když volím do komunálu nebo i v životě.
23. 12. 2008 | 23:08

vlk napsal(a):

Paní Vendlová, šla jste do politiky. s ideály nejspíše. No tak o ty bezpečně přijdete.
Moc je vůbec nejmocnější čarodějka. Kdepak nějaká láska! Snad jen závist bývá mocnější. A to ještě jen někdy. Než moc.
Ostatním většinou naopak zbývá bezmoc.

Ale stejně jste eso. Budu Vám držet palce.

A říkáte - generační spor? Nee prosímnee. lidi s enedělí na staré a mladé , ale na neřád y všeho d ruhu a ty, co ještě za něco stojí. věk s tím má co d o činění jen potud, že my o generaci dál už jsme těch bolavých kompromisů udělali už příliš a vás ještě čekají a že jsme už u lecčehož byli, co nám ke cti neslouží. A vás to teprv čeká. Nicméně, jdeo to, nemít těch šrámů tolik, aby z člověka udělaly darebáka.

A ono poukazování ve styl -conám tovykládáte, když vám ještě teče mléko po bradě ?? Nebojte s e, tuhle formulku budete za 25 let používat také. protože bud e spousta věcí, které ti mladí budou plamenně obhajovat a vám bud e zřejmé, že jde o nesmysl nebo vzdušný zámek, nebo prostě budete vědět, že už vám na ten krásný nesmysl nezbývají síly...
Hezké vánoce.
23. 12. 2008 | 23:14

veronika vendova napsal(a):

Dobrý večer, vše uklizeno (tedy v rámci možností), připraveno, Ježura může přiletět...

Jedla: Věřte nebo ne, vždy je mi nevolno, když zaslechnu Urválka, když zaslechnu rétoriku té příšerné doby. Máte pravdu, že justiční vražda je stále vražda. A paní a dědoušek a všichni ti, kteří poslali na smrt nevinné lidi, by měli být odsouzeni bez ohledu na to, že jim je už třeba 90 let. Jde totiž přesně o princip.

Pokud to tedy vyzělo v mém příspěvku tak, že vše z minulé doby je odpuštěno, tak to ani omylem, ale pokud se nařčením senátora na adresu zvolené radní nezačne zabývat policie a paní radní se třeba i může stát, že bude i odsouzena, pak ctím presumci neviny.
23. 12. 2008 | 23:20

veronika vendova napsal(a):

Jarri: Každý, kdo vybočuje z řady, to má těžší a složitější a s ním i jeho okolí. Snad to není paušálně tak, jak jste uvedl, ale pravdou je, že mít vlastní názor, který je napříkald velmi odlišný od mainstreamu není moc IN.
23. 12. 2008 | 23:24

gg napsal(a):

Dovedou léta tačínající krize některé země zase k tomuto?

viz http://www.youtube.com/watc...
23. 12. 2008 | 23:24

veronika vendova napsal(a):

Pane Hajný, děkuji za přání a přeji vše dobré zítra i v roce 2009. Nebude lehký.

A k těm metodám...asi je to mocí, nad druhými, kterou najednou máme. Moc je největší afrodisiakum.... asi téměř každého omámí a pravděpodobně opravdu dochází k jakési slepotě...no, nezní o moc optimisticky, že? :)
23. 12. 2008 | 23:31

veronika vendova napsal(a):

Al Jouda: Netvrdím, že jsou naši místní politici a političky zkorumpovaní, nemám na to důkaz. Ale vyvětrat by to chtělo, to ano. Za radu děkuji, zatím v tom sama nejsem, bez podpory by to nešlo, ale kdo ví co přinese budoucnost...uvidíme! :)
23. 12. 2008 | 23:34

veronika vendova napsal(a):

Rudi3: Souhlas!
23. 12. 2008 | 23:35

veronika vendova napsal(a):

Dobrý den Lilo,
vážím si Vaší reakce! Ke dvěma postřehům: rozumím, co máte na mysli. Osobně to ale beru tak, že nařčená osoba byla zvolena do zastupitelstva a to o něčem svědčí. V každém případě respektuji volbu lidí ve městě. Nakonec byla zvolena novou radní nadpoloviční většinou a dovolte mi odhad situace - kdyby ono divadelní představení s házením špíny neproběho, možná by vůbec zvolena nebyla. Každopádně mě osobně to bylo nepříjemné. Prostě nedůstojné. Víte, nás 10 lidí, co na zatupitelstvu byli z řad veřejnosti má pravděpodobně jasno, tak prostě postrádám smysl onoho představení, všichni ti, kdo házeli kameny se znají několik dekád...prostě mi to hlava nebere, možná mi to ale časem někdo osvětlí.

A co se týká publikování. Zpravodaje by měly sloužt přesně tomu, co jste uvedla. Ale určitě by neškodilo, kdyby byl umožněn omezený prostor i (odlišným) politickým názorům. To nastavit lze a nevěřte tomu, že budou články čekat ve frontě. Nikomu a ničemu by to něškodilo, naopak by to ukázalo na osvícenost radnice...Přemýšlím co dalšího u nás vychází...a myslím, že snad jen jedno periodikum..ale za radu díky. Každopádně článek si muhu zaplatit, takže tak činím. :)

Vůbec jste mě neotrávila, toho se nebojte. Děkuji za podporu, uvidíme, jak se situace vyvine v budoucnu.

Přeji vše dobré a držte mi/nám palce!
23. 12. 2008 | 23:52

Germanicus napsal(a):

Děkuji Vám paní Vendlová za Vaše skvělé postřehy z komunální politiky (konkrétně v Odoleně Vodě).
Mám chuť zvolat: Nic nového pod sluncem! Sežeňte si prosím soubor povídek Jaroslava Haška. Hašek totiž část svých povídek věnoval právě místní (komunální) politice a komunálním periodikám. Nadčasově v nich ironizuje mj. právě ty problémy , o kterých píšete. Od napsání těchto povídek nás dělí už 100 let a situace je vlastně stále stejná. Je zajímavé, že přes všechny nešvary, na které poukazujete, naše města, městečka a obce jakž takž fungují. Myslím, že je to i díky lidem, jako jste Vy. Tož díky a držte se!
24. 12. 2008 | 00:07

veronika vendova napsal(a):

Zdravím Vlku,
no já to sice nechápu, ale i když jsem k politice "přičuchla" už v minulosti a stálo to za to, mějak jsem o ty ideály ještě nepřišla, ale asi o nic moc nešlo, byly to jem takové předehry...ale vyprávět bych mohla... :)

Hezky jste to napslal, tak jo, asi o generační spor nejde. U nás v OV to možná bude taky tím dělením na starousedlíky a novousedlíky, co si vyskakujou a chtěj zavádět nové pořádky, když dostali levně byty (byly na ně dotace) :) a nebo na ty co pracovali, nebo nepracovali v Aeru...

Každopádně jedna nedávná historka z měststého úřadu, kdy můj muž jednající na úřadě poprosil jedoho nového pána úředníka, aby zavolal do technických služeb s prosbou o protažení chodníku, aby se tu někdo na tom sněholedu nezabil. Pánovi se nechtělo, ať si tam prej zavolá sám. Tak ho můj muž novu slušně poprosil a víte co mu ten ochotný pán řekl? řekl: "Aby ste se nepodělal! Mě je 60 let a mě bude někdo něco říkat!" Tak já nevím, tohle taky není o věku, je to o charakteru.

Pravdou taky je, že za 20 let se pravděpodobně na všechno budu dívat poněkud rozvážnějšíma očima....i když v mém případě bych připojila otazník. :)
Krásné Vánoce, jsou již dnes! Hurá! Copak asi dostanu pod stromečkem...prý jsem docela zlobila, povídal náš malý chytrolín...tak uvidíme! :)
Mějte se dobře, Vlku.
24. 12. 2008 | 00:07

veronika vendova napsal(a):

Germanicus: Díky moc, vyřídím to i svým spolubojovníkům a spolubojovnicím. A přiznám se bez mučení, že jsem povídky pana Haška ještě nečetla, mám vůbec tisíce dluhů v literatuře....kdypak já to asi doženu...?
Dobrou noc.
24. 12. 2008 | 00:10

veronika vendova napsal(a):

Pane Hochmane, nějak jsem ještě opomněla reagovat na Vaše řádky. Nevím, kolik je Vám let, ale oceňuji upřímnost ohledně bezradné agresvity. Vidíte, díváte se na věci svým jedním pohledem z jedné strany. OK. Já bych to taky mohla dělat, snadno, ale zatím se naopak snažím podívat se na věci z více úhlů, připadá mi to odpovědnější.

Radikalismus sice není ideální cesta k řeření či upozorňování na něco, co se "exotovi" nelíbí, ale dovolte mi Vás ubezpečit, že se mýlíte, radikalismus posiluje a bude hůř.

Váš první příspěvek byl poměrně ostrý a s rezervou jej moc brát nešlo. Šlo se nad ním ale zamyslet a to je v pořádku. Nevím, zda jsem v něčem vědoucí, to posoudí jiní. Zatím jsem asi stále ve fázi hledání svého místa, ve 33 letech je to pozdě nebo je ještě čas? Každopádně nelením a něco se sebou dělám...:)

Věřím přesně tomu co jste napsal, tedy že "Při čistém svědomí se nemusíte ničeho bát."

Horší je to s tím včasným úsudkem okolí...
A že bychom byli degenerovaní? Já bych spíš nekdy řekla, že máme všeho dosti, tak někteří vymýšlíme kraviny, ale třeba se mýlím... :)
Tak hezkou tu dněšní nadílku, pane Ivane!
vv
24. 12. 2008 | 00:43

Ivan Hochmann napsal(a):

Paní Veroniko,aby nedošlo k omylu, možná jsem se špatně vyjádřil.Nesnáším všechny ty křiklouny hesel,pochodující pochodně,a krojované debily stejně jako Vy.
Radikalismus slovní na př.:"A moc nediskutuj,v tomto problému se mi jeví diskuze zbytečná".To jest onen zmíněný výraz rezignace.Vše už bylo řečeno.Další je jen pro ty,kteří nepochopili,či chápat nechtějí.

Ale rozumíme si,viďte?Také Vám paní přeji pod stomečkem něco pěkného a radostného.Ježíšek přiletí za soumraku,jak píše pan astronom Tichý.V Odolené Vodě bude kolem l6.42nod.Přeje si očekávání s úsměvem.

Pěkný Štědrý večer Hoj....Ivan.
24. 12. 2008 | 11:37

Lila napsal(a):

Paní Veroniko,
po Štědrém dnu se Vám ještě ozvu.

Hezké a klidné Vánoce všem
24. 12. 2008 | 17:15

veronika vendova napsal(a):

Ježíšek přiletěl, měl jste pravdu a bylo to vlastně přesně v čase, který pan astronom Tichý napsal. A tak mám vysněnou novou kytaru, na kterou jsem roky nehrála a znovu jsem začala. A naše dítě? To se mohlo zbláznit - stačilo málo. Tak zase za rok... :)
25. 12. 2008 | 17:02

Ivan Hochmann napsal(a):

No to snad není pravda.!!

Já si před 4lety koupil vysněnou 12-ti strunku za 13tisíc a letos jsem ji dal k vánocům zeťovi,poněvadž artroza mě kroutí prsty jako paragrafy.

Sice z toho daru mám nyní také radost,když jsem viděl nadšení ve tváři.Ale na druhé straně - skoro Vám závidím.

Ivan.
25. 12. 2008 | 20:58

veronika vendova napsal(a):

Pane Hochmane, nevím, čím to je, kytara mi roky nechyběla o houslích ani nemluvě. Hrála jsem na ně snad po sedmi nebo osmi letech před čtyřmi dny....prsty ale ztratily svižnost a pravá ruka zkameněla...ale nezapomněla jsem to, úplně ne. Kytara je snazší, tedy na to moje hraní...ale 12-ti strunku bych neumáčkla, to ani náhodou. Tak ať se zeťovi dobře hraje, jeho nadšení rozumím.
vv
26. 12. 2008 | 01:17

soudruh-chameleon napsal(a):

Vážená paní Veroniko. Je vidět, že jste mladá a nezkušená. To co vás učili ve školách, to ce se dovíte v médiích, to jsou jen samé parafráze, nemající s výkladem dějin nic společného. To, že vás dnes někdo učí nadávat a plivat na komunisty je moc ubohé a bezduché. On totiž komunismus nikdy nic takového nepropaguje, nehlásá a nikoho nenutí dělat, to co se dělo zde za minulého režimu. Víte jak se zde dostali k moci bolševici? Víte kdo jsou to ti bolševici? A víte že komunisty nesmíte zaměňovat za bolševiky? Ono totiž naši rodičové moc dobře věděli, co je to ten kapitalismus a tak po druhé sv. válce volili do čela levici pod vedením KSČ. Jenže za druhé sv. války byla většina komunistů vyvražděna, tudíž bylo potřeba získat nové členy. Jenže ouha, do starny se hlásilo hodně zrádců, různých pletichářů a vykuků, kteří koukali najít ve straně záchranu, před soudy, které jim hrozili. A smutné, že právě takovéto hledali moskevští bolševici.
Takže jak asi mohla vypadat taková vláda takových parazitů společnosti?
Jenže je smutné, že těm parchantským bolševikům se podařilo oklamat hodně vás mladších. To je moc smutné. Proto posílám odkazy, ze kterých máte možnost si to dát trošku do pořádku, ze kterých snad pochopíte, kdo je to ten bolševik a co on je schopen. Protože v médiích se to určitě nedozvíte.
http://www.cibulka.net/petr...
http://www.nasliberec.cz/
http://www.psp.cz/cgi-bin/e...

A ještě jeden zajímavý odkaz:
http://www.svedomi.cz/svedo...
17. 03. 2009 | 00:14

Veronika Vendlov napsal(a):

Soudruhu-chameleone, já si vůbec nevšimla komentáře. Díky za poučení, je cenné.
vv
04. 04. 2009 | 20:37

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 11:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy