Pokuty za rychlost???

06. 02. 2009 | 20:52
Přečteno 6482 krát
V dnešním zmatku nad tím, zda měření rychlosti provádět, či neprovádět, bychom se měli spíše zajímat o to, zda je vysoký počet nehod skutečně zaviněn nepřiměřenou rychlostí, či něčím zcela jiným.

Podle mne, je totiž vysoký počet nehod na našich silnicích zaviněn z větší části stavem vozovek. Každý z nás zná úseky komunikací, kde je v katastrofálním stavu svršek vozovky a chybí, či je zcela „neviditelné“ značení. Nemohu prostě pochopit, proč máme nejdražší výstavbu dálnic a silnic v Evropě, přičemž je jejich kvalita ubohá. Kdyby byly výdaje v těchto výstavbách pod kontrolou, rozhodně by zbylo dost financí na opravy stávajících komunikací. Ono to jde asi i ruku v ruce s technickým stavem vozidel. Pokud má automobil totálně vytlučené tlumiče, zničená ramena a čepy, zohýbané kotouče brzd, tak pak je opravdu nesnadné zastavit na rozbité vozovce, a to i v malé rychlosti.

Proto si myslím, že by Městská či Obecní policie mohla spíše upozorňovat na stav a kvalitu silnic, chodníků a dopravních staveb, než měřit rychlost v obcích. Ovšem měla by k tomu mít i příslušnou legislativu. Jenže to jsme opět u situace, kdy jde ve Sněmovně, Senátu a na hradním křesle více o naschvály a o to, jak něco „vydělat“ do své kapsy. Ach jo…

Hodnotit by se také měl stav výstavby a to třeba po roce či dvou. Najde-li se pochybení v kvalitě stavby, je nutné hnát zodpovědné k postihu, třeba i soudnímu. Vždyť to je vyloženě plýtvání veřejnými prostředky a možná i v důsledku obecné ohrožení.

A není toto všechno spíše důležitější, než neustálé měření rychlosti? Osobně si myslím, že ano. I když zároveň plně souhlasím s tím, že by se mělo ve městech a obcích jezdit pomalu.

Poznámka: Autorem toho textu je můj muž, který už má řečí o rychlosti plné zuby.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dříve ruda napsal(a):

váš muž, tak to jo...
"Pokud má automobil totálně vytlučené tlumiče, zničená ramena a čepy, zohýbané kotouče brzd..."- já si říkal, že ženskou, která by tohle napsala neznám :o)
Mně se zdá na vině spíš bezohlednost. Denně to vidím. Na červenou, tak sedmdesát...
06. 02. 2009 | 21:10

dříve ruda napsal(a):

Jinak ovšem, co se týká silnic, nelze než souhlasit.
06. 02. 2009 | 21:12

stále rebel napsal(a):

Vážený autore, neříkejte
„podle mne je vysoký počet nehod na našich silnicích zaviněn z větší části stavem vozovek“, ale najděte si statistiku a pak mudrujte.
Vaše dojmy a z toho pak verbální průjmy si nechte na doma.
06. 02. 2009 | 21:31

Al Jouda napsal(a):

Jak může měření rychlosti snížit nehodovost ? Řidič zaplatí pokutu a dál jede zase rychleji než je povoleno. Fotografické radary by měly být instalovány pouze na rizikových místech, aby jejich záznamy posloužily jako důkazní materiál při vzniku dopravní nehody. Jinak by se jejich záznamy měly po čase mazat bez dalších důsledků pro řidiče. Tímto způsobem by si na rizikových místech řidiči skutečně dávali pozor a nehodovost by zde určitě klesla.
Zákonodárci by si měli uvědomit, že udržet po delší dobu rychlost vozu na hodnotě 40 km/hod vyžaduje od řidiče neustálé pokukování po tachometru, protože motor i při stojícím plynovém pedálu má tendenci zvyšovat otáčky a tím auto jede rychleji. Při tom tolerance radarů je velmi malá. Toto odvádění pozornosti řidiče od vozovky může mít třeba za snížené viditelnosti tragické následky např.pro chodce. Proč je na výjezdu z každého železničního depa cedule s nápisem : Nespouštěj oči z tratě !? Za ta léta nesmyslného měření rychlosti už by mělo být každému jasné, že tudy, soudruzi, cesta nevede !
06. 02. 2009 | 21:34

stále rebel napsal(a):

Podrobná statistika nehodovosti za rok 2006

Z hlediska příčin dopravních nehod je situace celkem jasná. Více než dvě třetiny nehod (65 %) jsou způsobeny z důvodu nesprávného způsobu jízdy. Poté následuje s 18 % nedání přednosti v jízdě a s necelými 15 % nepřiměřená rychlost. Nesprávný způsob předjíždění se pak na příčinách nehodovosti podílel zbylými 2,1 %. Ačkoli nepřiměřená rychlost může „jen“ za 14,9 % nehod, její následky jsou nejtragičtější. Na celkovém počtu usmrcených osob se totiž podílí téměř padesáti procenty (49,1 %). Tato kategorie si připsala i jiné prvenství, tentokrát ale pozitivní. Došlo u ní ze všech příčin k největšímu poklesu v počtu dopravních nehod, a to o 16 %. Z hlediska poklesu počtu usmrcených však došlo k největšímu obratu v případě nehod způsobených nesprávným způsobem jízdy, a to o více než 50,7 %.
http://news.auto.cz/aktuali...
06. 02. 2009 | 22:06

LEVAK napsal(a):

"Proč máme nejdražší výstavbu dálnic a silnic v Evropě, přičemž je jejich kvalita ubohá?" No to je jednoduché,protože máme nejzkorupovanější politiky!le nadávat si můžeme jen sobě.Co jsme si zvolili to tam máme!Malý příklad:bývalý ministr dopravy byl ve firmě z které na nátlak veřejnosti vystoupil ale podstatnou část akcií si ponechal.Jenom výnos z těchto akcií mu za rok 2007 činil 40 miliónú Kč.Tato firma "vyhrála" konkurs(pro rok 2008) na sečení trávy na drážním tělese nabídkou ceny 14,64 Kč za metr čtvereční.Chuťovkou bylo,že na to neměla žádné výrobní kapacity. Proto zřejmě tuto zakázku na základě svého konkurzu postoupila další firmě ale už jen za 6,36 Kč(ona ta režie je veliká potvora),tato firma realizovala další konkurz a zakázku provádí třetí firma, ale už jen za 2,94 Kč za metr čtvereční!Kolik by ušetřil stát kdyby tuto zakázku dostala hned třetí firma?Kolik takových akcí je u nás ročně prováděno?
A potom není divu,že nemáme opraveny cesty,mosty,chodníky, musí se vybírat regulační poplatky,nejsou peníze na sociální oblast,atd.!
06. 02. 2009 | 22:12

Veronika Vendlov napsal(a):

stále rebele: vy si prosím nechte doma své urážky. Napsal jsem své dojmy a názory, toť vše. Vaše rétorika mi silně připomíná tu policejní. V těch 65% je právě stav vozovek. Pokud jste řidič, pak nechápu, koho hájíte, policii, nebo stát, který komunikace z větší části vlastní?
06. 02. 2009 | 22:22

Ivan Hochmann napsal(a):

Ano cesta tudy nevede ,ale vedou zde finance do obecní pokladny a radost fízlů z vykonané práce.

Změna pravidel,která omezila rychlost v obci na 50 počítala právě s tímto faktorem.Policii nejde vůbec o nějaké mrtvé,či bezpečnost.Prachy z řidičů je hlavní kriterium kvalitního výkonu služby a následné odměny.Vůbec bych se nedivil,kdyby "jeli na procenta".
Zaplatil jsem několikrát za tento "přestupek".Vždy byl radar umístněn tak,že byla pokuta vlastně naprosto zřejmá.

Dělají z nás blbce.Většina řidičů teď jezdí obcemi "čtyřicítkou",poněvadž nehodlají platit za nesmyslnou vyhlášku,která vyhovuje pouze policii.

Nehodlám rozpitvávat jednotlivosti.Co jsem napsal za tím si stojím.Považuji se za odpovědného člověka (tím pádem i řidiče),který dokáže přizpůsobovat jízdu stavu všech faktorů potřebných k bezpečné jízdě.

To co předvádi na silnicích Obecní policie je napováženou i v takovém státě jako je ČR.

Ivan.
06. 02. 2009 | 22:23

dříve ruda napsal(a):

LEVAK:

Tyhle řeči mám fakt rád. Po té kritice voličstva by to chtělo konečně prozradit, kohože jsme to měli zvolit, aby se třeba ty dálnice stavěly aspoň za tolik, za kolik je stavějí ve Švýcarsku přes Alpy...

Jaksi vám uniká nedostatek alternativ.
06. 02. 2009 | 22:26

michal napsal(a):

Místo Veroniky jsem samozřejmě odpovídal já, autor článku.
06. 02. 2009 | 22:28

Princ Jasoň napsal(a):

"Pokud má automobil totálně vytlučené tlumiče, zničená ramena a čepy, zohýbané kotouče brzd..." pak by neměl vůbec jezdit. Řekněte to manželovi.
06. 02. 2009 | 22:33

stále rebel napsal(a):

Pro Princ Jasoň.
Asi by bylo rozumnější manžela vůbec nepouštět k volantu nebo mu koupit traktor.
06. 02. 2009 | 22:44

Ivan Hochmann napsal(a):

A vůbec,.....

Češi jsou strašně pitomý národ.Serou si úmyslně do vlastního hnízda.Není to jen na silnicích,je to všude kam se podíváte.

Už za totality mě nebylo jasné proč¨může v DDR fungovat živnostenský systém se zaměstnaností do 12 osob a tady v česku rozbili tátovi komunisti všechny stroje v krejčovské dílně a 10 lidí bylo na dlažbě.
Dělají si tady lidé navzájem schválnosti a ani je nanapadne že se jim to vrací druhou stranou.S těmito jedovatostmi a osobním prospěchem za každou cenu stojí nenávist a zloba.Nasraní lidé okopávající kotníky druhých bez ohledu na věk,pohlaví a zdravotní stav.

A to se pořád jen kecá o asertivitě,mírumilovnosti,multikulti a bůhví o čem a přitom vám s úsměvem právní prostředí tohoto státu kálí na hlavu nesmyslnými zákony ,hloupými vyhláškami,a čím dál kriminálnějším a nebezpečnějším prostředím.

SILNICE,a "DÁLNICE" v ČR jsou typickým ukazatelem společenské zhovadilosti ve všech směrech.
Raději nemluvit!
Kdyby se alespoň odpovědní lidí přiučili u Slováků,když si sami neumějí poradit.........

Ivan.
06. 02. 2009 | 22:44

michal napsal(a):

Já to vím, ale rozhlédněte se kolem.
06. 02. 2009 | 22:45

Železnohorský napsal(a):

Stav vozovek je u nás hrozný, o tom žádná, ale když nepřizpůsobíte jízdu stavu vozovky a nabouráte, je to jen a jen vaše vina. Vozovka, byť hrozná, za to nemůže... Taky obviňujete led, když na něj vlezete a propadnete se, že byl slabý? To je podstata: Nejvíc nehod zaviní řidiči, kteří si při řízení myslí, že blbci jsou ti druzí. No, řekněte sami - když jedete osmdesát v místech, kde značka nařizuje čtyřicet, pomyslíte si: "Tahle rychlost zde není bezpečná, musím zpomalit?" Ne, procedíte skrz zuby: "Kerej vůl sem dal tu značku."
06. 02. 2009 | 22:46

michal napsal(a):

Ivane, že by byl čas na změnu a přesun do jiné krajiny?
06. 02. 2009 | 22:47

Železnohorský napsal(a):

No, vida, než jsem to dopsal, Ivan Hochmann potvrdil má slova. Taky jeden z těch, kteří si myslí, že blbci jsou ti druzí... Na silnici bych ho nechtěl potkat.
06. 02. 2009 | 22:52

michal napsal(a):

To s tím nemá nic společného. Jsou úseky, kde i když pojedete 40 a bude mlha a proti Vám se někdo vyřítí, nemáte šanci. To není Vámi, ani autem, to je tím, že nikde není na zemi ani čára a můžete psát 100x na policii, která to předá 100x správě silnic a všechno zůstane při starém.

Pak si třeba na vlastní náklady v oblasti, kde je plno nových domů a pobíhá plno malých dětí, vyrobíte příčný práh, aby Vám tam kreténi nelítali jak blázni a přijede správa města a srovná to se zemí, protože ta štěrková vyvýšenina na nedostavěné štěrkové komunikaci není podle norem.

Zítra si někde půjčím barvu, projedu se po Sředoč. kraji a začnu alespoň lajnovat. :(

Mějte se, díky Veronice, že ten článek umístila na svůj blog a věřte, že mě někteří dnešní diskutéři upevnili v názorech, že něco jako blogování fakt nemám zapotřebí.
Dobrou noc
06. 02. 2009 | 23:00

martys napsal(a):

koukám tahle paní Vendlová taky rozumí uplně všemu.....
a přitom stačí si přečíst zákon: řidič je povinen přizpůsobit rychlost......:-)
06. 02. 2009 | 23:08

Železnohorský napsal(a):

Michale, soudě podle posledního příspěvku, vy byste se svou labilní povahou neměl sedat za volant vůbec, to je fakt o ústa. O jiná, ne o ty vaše, ta jsou mi fuk... A ten příklad? Když tam lajna není, musíte jet v mlze tak, jako když tam ta lajna není. Oba tak musíte jet. Ale protože si oba říkáte, že tady nějakej blbec neudělal čáru, že to není vaše vina, tak si holt natlučete...
06. 02. 2009 | 23:10

veronika vendlová napsal(a):

Martys: já tedy tomuhle fakt nerozumím, blog jsem propůjčila. Zákon číst nebudu. Zatím jsem bourala jednou a svoji jízdu !vozovce! nepřizpůsobil kolega z Ústí nebo odkud byl. Nedal přednost z prava. Jsem ráda, že žiju.
06. 02. 2009 | 23:12

veronika vendlová napsal(a):

želenohorský: Už neodpoví, má Vás na háku. Ale zatím jezdí dobře, nebourá, pokuty má zatím za rychlost, jako třeba na sedmdesátce 77, na padesátce 56, atak. Jen parkrát někomu trochu rozbil vozidlo - za nepřizpůsobení jízdy vozovce, třeba semaforu, když svítil červeně a kolega klidně projel, jakobynic. Jinak je ale docela v klidu.
06. 02. 2009 | 23:17

stále rebel napsal(a):

Pro michala.
Cituji Vás:

„Mějte se, díky Veronice, že ten článek umístila na svůj blog a věřte, že mě někteří dnešní diskutéři upevnili v názorech, že něco jako blogování fakt nemám zapotřebí.“

Blogování Vám opravdu není zapotřebí, ale taky byste se asi měl vyhnou řízení motorových vozidel, pokud ovšem máte rád lidi kolem sebe.
06. 02. 2009 | 23:19

Železnohorský napsal(a):

Paní Vendlová, obávám se, že jste si tímhle zapůjčením blogu trochu naběhla. Pan manžel skutečnost, která se mu nelíbí, sdělil poněkud nešikovně. O stavu vozovek a přístupu kompetentních má samozřejmě plnou pravdu, to je šílené, ale nadá se tím omlouvat chování řidičů... A mimochodem: legálně řídím od roku 1974 a doteď jsem neplatil pokutu za rychlou jízdu. Zní to neuvěřitelně a nafoukaně, ale přísahám, je to pravda. Shodou okolností jsem nedávno pro jisté účely musel v této oblasti pátrat v paměti. A dokonce jsem našel 10Kč bloček z roku 1980; pokud mě paměť neklame, bylo to za to, že jsem v jednosměrce při odbočování vlevo nezajel k levé straně vozovky. Bylo to v Rokycanech a já měl tenkrát auto s pražskou SPZ z půjčovny... Přeju vám příjemný večer a svému drahému polovičkovi řekněte, aby se nenechával vytáčet, život za to nestojí...
06. 02. 2009 | 23:45

Marigold napsal(a):

K tématu snad jen dvě poznámky: nejdražší dálnice a silnice máme proto, že je tu malá konkurence a firmy které tu staví jsou vzájemně domluvené i s ministerstvem dopravy, jednou staví jedna, jindy druhá, ale vždy za těžké peníze. Když máte pět firem, které jsou schopni zakázky realizovat, není divu. Na druhé straně, všichni naši řidiči, co kvičí nad pokutami za vysokou rychlost, by si měli uvědomit, že rychlostní omezení nejsou "doporučovaná" ale povinná. Na kvalitnějších silnicích v zahraničí jsou omezení mnohem přísnější a nikdo neremcá. Sebestřednost některých Čechů je ovšem tak vysoká, že každé omezení rycholsti berou téměř jako útok na stav demokracie v zemi, ačkoliv svobodu slova by klidně omezili...
07. 02. 2009 | 00:07

veronika vendlová napsal(a):

Pro odlehčení: http://www.youtube.com/watc...
Inu, jsme takový klidný národ! :)
07. 02. 2009 | 00:19

veronika vendlová napsal(a):

Pane Želenohorský, mě nevadí že jsem si naběhla, původně jsem tam ani nechtěla tu poznámku o autorství přidat, to bych si terpve užila! :)

Jste opravdu výjmečný řidič, klobouk dolů. O to víc Vám asi rozumím. Já to muži vyřídím. Jsou to ale paradoxy, patří k nejklidnějším lidem v okolí, jen některé věci ho rozzuří. Můžu je snadno spočítat: Arogance spojená s nadřazeností a to zejména u úředníků a policie, pak nějaký případné útoky na rodinu (zatím bylo jen 2x vyhrožování - tedy to se týkalo mě) a volové řidiči. Jinak jezdí fakt dobře, ale moc rychle rychle, umožňuje mu to auto. Nedávno jsem mu říkala, že si to rozdělíme, koupíme nějaké hodně pomalé vozítko a bude po srandě. Do kopce ve Zdibech (místní znají, vzdálenější prominou) pak bude rád, když se na těch 50 rozjede a nebude ho lákat plyn... zatím je v mírné bodové tísni, takže dodržuje rychlost a to hlavně ve městěch a obcích.
07. 02. 2009 | 00:29

Honza Český napsal(a):

Milá paní Vendlová,
mně se ten Váš nápad líbí
bloguje celá rodina
píšete, že máte i syna Tadeáše
již se těším …
07. 02. 2009 | 03:17

Pepa Řepa napsal(a):

07. 02. 2009 | 07:22

Ivan Hochmann napsal(a):

Aby bylo jasno,

obec není pouze dopravně předimenzovaná Praha,kde je i 50 mnohdy nebezpečná rychlost.
Jsou obce,kterými okrajovou částí kde je 5(pět) domů 30m od široké přehledné silnice výborné kvality.Ve ca 2km prochází Štěpánovem označena pouze tabulemi hranicí obce.Minimální rychlost všech,kteří zde jedou je 80km.Nutno říci,že jsem tady bystřickou policii ještě nezaregistroval,což kvituji s povděkem a k jejich dobru.

Jezdím téměř půlstoletí z toho ca 10let jako profesionál.Jako v osobním životě kladu důraz na nejvyšší míru osobní odpovědnosti,předvídavosti,a ohleduplnosti když sedám za volant.

Zajisté na našich silnicích je blbců čím dál více.Plně s tímto názorem souhlasím,jenže ani ten blbec vám zmařený život nevrátí chytráku.

Ivan.
07. 02. 2009 | 09:37

Libuše napsal(a):

Paní Veroniko, ve Zdibech je to skutečně kdo z koho, neboť to je o nervy na široké silnici 2 oddělené pruhy tam, dva v protisměru, oba směry oddělené zatravněným pásem. Do dolíku to jede samo, z dolíku ven z předepsané padesátky slabší auto sotva jede, neb to v dolíku rozjet nesmí. To, že policie je tam, kde to k ničemu nevede a ani se letmo nemihne tam, kde by to bylo třeba, v tom s vámi naprosto souhlasím. Snažím se dodržovat předepsanou rychlost, za mnou z nebe spadne šílenec, který jede minimálně v obci 80 a ještě na mě pouští dálková, asi jako že kozo uhni, zde jede silnic král!
07. 02. 2009 | 10:12

MerryMan napsal(a):

Ivan Hochmann napsal(a):
A vůbec,.....
Češi jsou strašně pitomý národ.

Pane, pokud nejste Čech, jedná se z Vaší strany o urážku národa, to je v této zemi trestné.

Pokud jste Čech, tak podle vlastního vyjádření jste pitomý, Váš názor je pitomost a nemůže tedy být brán vážně.

Čtete po sobě to, co napíšete?
07. 02. 2009 | 10:42

Stařeček napsal(a):

Dle mého názoru byla městská policie vytvořena pouze pro vybírání pokut za špatné parkování a za pokuty při nameření vyšší rychlosti. Nemělo to však bohužel při nedostatku parkovacích míst a v některých místech zbytečné snižování rychlosti pražádný výchovný efekt. Nijak to bohužel nezlepšilo ani bezpečnost a pořádek ve městech. Dnes máme místo pomocníků VB všude přecpáno kamerami s nemožným rozlišením a jejich obsluhu, která v případě potřeby jejich zaměření přesunou mimo problém, který chtějí skrýt. To je můj postřeh.
07. 02. 2009 | 11:03

Pavla napsal(a):

Paní Vendlová, já bych podle zkušeností řekla, že nejvíce nehod, a to těch tragických, je právě na pěkných cestách, kde si řidiči moc dovolí. Ono zastavit třeba ve stovce, či 13O i víc, je daleko větší problém, než jet po rozbité cestě 4O a zastavit při nenadálé situaci. Jezdím denně, ale ty hovada na cestách, to je strašné. Nejhorší je, že chlap ženské koupí bavoráka, volvo nebo jiného džípa a že už i ty ženské jezdí arogantně a hodně rychle. A to při jejich mládí zas těch zkušeností tolik nemají.
Jezdím 32 let, denně, bez nehody s více jak mil.najetých kilometrů. Ale můžu říct, že nebýt toho, že se držím zásady, kterou nám vštípili tehdy v autoškole, tak jsem již mrtvá minim.stokrát. A to tak, že pořád přemýšlím za druhé a myslím na to, že někteří nemyslí. Za horizontem počítám s pokaženým autem, v zatáčce zase s pitomým řidičem, který buď předjíždí či jede v mém pruhu. A každý den sedám do auta s hrůzou, jestli se vůbec k rodině vrátím. Se stavem silnic sice máte pravdu, ale když jsou tedy už špatné, tak se každý musí přizpůsobit. Mně spíše vadí omezení rychlosti na 5O i v noci. Kolikrát téměř auto nepotkáte, cesta pěkná a vy se plížíte. Tak jako tomu bylo dříve, od 11 hod. večer do 5. ráno povolit vyšší rychlost. Stačí 7O či 8O.
S tím výběrem pokut je to taky divné. V našem městě jsou kamery s radarem,každý ví, že to tam je, takže úsek cca 8OO m jede už ani ne 5O ale 4O, pak vyrazí a jede i stovkou. Takže nechápu význam takového radaru. Snad jen mimoměstské nachytají. Mají měřit především u škol a na krizových místech i mimo obec. To by už snad nějaký účel mělo.
Všem přeji pěkný den a pevné nervy za volantem. A taky hodně štěstí.
07. 02. 2009 | 11:22

Ivan Hochmann napsal(a):

NEŠAŠKUJ!
07. 02. 2009 | 12:18

komin napsal(a):

Na co pokuty. Stačí když DP bude vidět a bude jednat. Stačí když desetkrát zastaví rychlojezdiče a bude ho pět minut lustrovat. Stačí když každému jezdiči na červenou bude za křižovatkou deset minut domlouvat. Jen hlupák pak nepochopí, že pomaleji znamená rychleji.
07. 02. 2009 | 14:45

Al Jouda napsal(a):

Názor na Městskou policii : Tato služba obce občanům má svoji tradici, která však není respektována. Původně totiž obec platila ponocného, který bděl nad bezpečností v obci a ještě k tomu ohlašoval čas. Proto by Městská policie měla vyvíjet činnost hlavně v noci, kdy vylézají nekalé živly ohrožující bezpečnost poctivých občanů, které okolnosti přinutily vyjít v noci ven. Botičky jsou úplný nesmysl, protože konzervují protiprávní stav. To už odtahy vozidel mají smysl, ale jen tam, kde vozidlo skutečně překáží provozu. Proto by také značky pro zákaz stání nebo zastavení měly být umisťovány s co největším rozmyslem a ne podle přání některých si více rovnějších občanů. Averze občanů k stacionárním fotoradarům se již projevuje. Tak například jeden nový na příjezdu do Kralup (silnice č. 240) byl ihned zastříkán barevným sprejem. Byl totiž umístěn dost nízko. Musel stát dost peněz a nabízí se otázka, zdali by pro obec nebylo prospěšnější dát na blízký přechod pro chodce jednoduchou světelnou signalizaci ovládanou přímo chodcem, který hodlá přejít. Je tam totiž malá frekvence chodců.Ta by ovšem nepřinesla peníze do obecní pokladny.
07. 02. 2009 | 15:05

Železnohorský napsal(a):

Když oni jsou ti městští strážníci takoví divní... Chtěli v obci měřit rychlost, prý kvůli bezpečnosti. Když jim parlament nařídil, že to kvůli bezpečnosti dělat mohou, ale musí tam dát ceduli, uraženě zafňukali, že to dělat nebudou, protože nic nevyberou, když tam bude cedule a ještě pochybná. Vždyť ať nevyberou, hlavně že bude vidět, jak měří, hlavně že budou vidět cedule. Spousta řidičů zpomalí a bude bezpečněji. A to přece chtějí městští strážníci, parlament a snad i někdo z nás řidičů. Nebo ne?
07. 02. 2009 | 18:50

znechucený dlouholetý řidič napsal(a):

Já si naopak myslím, že český řidič - až na vyjímky - bude neustále hledat nějaké důvody pro ospravedlnění svých pitomostí za volantem. Jezdím v západní Evropě, v USA ale NIKDE si řidiči nedovolí to, co u nás. A policajt je tam NĚKDO, s kým se NEDISKUTUJE. Pravidla hovoří jasně, a MUSÍ se dodržovat, ať se vám to líbí nebo ne. U nás ? Každý jen kecá, s policajty se hádá, nikdo nepřizná svoji chybu. Prostě anarchie, a proto je u nás tak kritická situace. Německé, Rakouské a Americké policajty na vás ! A bylo by po ftákách. Už aby to bylo, než se za volantem všichni pozabíjejí vlastní tupostí, arogancí a pohrdáním všech pravidel. Proč na to mají doplácet i nevinní ?
07. 02. 2009 | 22:46

Lila napsal(a):

znechucený...

Dodržování dopravních předpisů a respekt z policistů v západní Evropě a USA považují někteří naši spoluobčané za totalitní praktiky. Zřejmě demokracii chápou jako anarchii (kde pravdu má vždy ten silnější) a dodržování jakýchkoli pravidel vnímají jako šikanu.
Ostatně nejdou jim naši politici příkladem?
08. 02. 2009 | 11:24

znechucený dlouholetý řidič napsal(a):

To Lila:
Souhlasím s vámi, bohužel je to tak. A nevidím, že by se to do budoucna nějak změnilo k lepšímu. Spíš ještě k horšímu. Odbočuji od tématu, ale jak to dopadne, až dospěje naše školní mládež, která už teď neuznává absolutně žádná pravidla a co je slušnost a tolerance ke druhým - o tom nemá ani ponětí. Pámbu s námi...
08. 02. 2009 | 14:14

Hajný napsal(a):

To paní Vendlová:
Statistika dopravních nehod s nejtěžšími následky mluví jasně.A nehody zapčíčiněné špatným stavem silnic jsou až na posledních místech.
Silniční zákon je zákon.A zákony se mají dodržovat.Ve slušné společnosti se nedodržováním zákonů nikdo nechlubí.Je-li zákon špatný,tak ho změňme,ale musíme ho respektovat.Pokud ne,nesme důsledky!

Omezování rychlesti,je zajisté omezování svobody jednotlivce a ve svém důsledku porušování lidských práv.Ale ti zmrzačení a zabití následkem nezodpovědnosti jiných nemají,nebo neměli lidské právo na plnohodnotný život.
Kdybych zde napsal,co říká můj švagr,bývalý špičkový jezdec silničních závodů o způsobu jízdy mnohých řidičů,tak by se pan administrátor nedomazal.
Na omezující značky ve městech a jinde klidně nadávejte.Jen jsem zvědavý,co budete říkat až nějaký frajer,který je považoval za zbytečné zmrzačil nebo zabil vaše blízké.A u soudu se vám smál do obličeje a jeho advokát hledal důkazy,že si to oběť zavinila sama.Třeba vymýšlením historek,že se oběť před jízdou pohádala se tchýní!
08. 02. 2009 | 16:21

veronika vendlová napsal(a):

Hajný: Takhle článek vůbec myšlen nebyl. Každý v něm (i v těch všech dalších na blozích) vidí jen to, co v něm vidět chce, ale to, co v něm vidíte Vy je snad jen odraz nějakého Vaše současného vnitřního rozpoložení, jinak si to opravdu nedovedu vysvětlit. Někde jsem napsala, že mi vadí omezující značky???!!! Někde jsem napsala, že je nedodržuji a chlubím se tím? Ale nebudu s Vámi polemizovat. Není důvod. A neptejte se mě prosím na to, co udělám, až mi nějaký frajer zmrzačí, nebo zabije blízké! Tohle si raději nechte na osobní rozhovor až budete vědět, kdo skutečně stojí před Vámi, co prožil, zažil, nebo v životě řešil.
08. 02. 2009 | 19:14

Hajný napsal(a):

Vážená paní Vendlová!
Můj vstup vůbec nebyl myšlen na Vás.Vaše jméno se mi tam dostalo omylem a všimnul jsem si toho až teď.Moc se za to omlouvám.
Tento článek byl určen různým "celebritám" a ostatním,kteří se veřejně chlubí porušováním dopravních předpisů.
Ještě jednou se moc omlouvám.
08. 02. 2009 | 21:06

veronika vendlová napsal(a):

Hajný: v pohodě, trochu mi ta Vaše reakce přišla divná.... :) Pěkný večer :).
vv
08. 02. 2009 | 21:26

Skogen napsal(a):

Potkal jsem nemálo těch, kteří jsou bohem, když řídí. Oni mohou všechno. Nějaké značení jim nemá co kecat do života. Plná čára? Který blbec ji tam načmáral.. Zatáčky se projíždí tak, aby se co nejméně brzdilo a nemuselo se podřadit - řežou se, však to vyjde. Předjíždění, když nejde vidět za horizont, pohoda. Za čelní střetnutí pak mohou silničáři - proč tam ten horizont dělali, když chci jet jako Bůh, že jo. Jedu si mimo obec, normálka, tak osmdesát. Okolo mě to švihne modrá oktávka, když jede vedle mně, vidím v tom ženskou. Vida, adrenalín. Přes plnou a bez směrovek. Naštěstí. Kdyby hmatala po blinkrech, možná by to nezvládla. Asi nemusím připomínat, na jakých místech se dává plná čára. Kdyby někdo vyjel proti, asi by mě vytlačila ze silnice. Zase blbec, neměl jsem tam zaclánět, když jede jako Bůh. Jedu za nadměrným nákladem, čtvrtý osobák v řadě. Nadávám jak špaček, ale co nadělám. A co najednou nevidím, za mnou jde nějaký Bůh do předjíždění. Kolona je to dlouhá, takže nestíhá. Za ním se místo zavřelo. Dělám mu tedy místo a on do mezery ihned zahučí. Samozřejmě, že pevně počítal s tím, že mu někdo místo udělá. Nějaký blbec, který kvůli jeho božské jízdě rád přibrzdí. Po chvíli to zkouší znovu. Dostává se až vedle nadměrného nákladu, ale protože ten zasahuje do třetiny protějšího pruhu, předjet nemůže. Jede s ním souběžně asi třista metrů a já si vzdor jeho božství tluču jednou rukou do čela a zařvu: "Panebože, to je blbec!". Ale vzápětí se zastydím. Určitě veze někoho do nemocnice, jo, to bude ono, jede s někým do nemocnice. Nakonec řidič nadměrného nákladu přibržďuje a najetím až za krajnici ho pouští. Ihned mizí v dáli a já se mohu přestat bát, že si ukroutím hlavu.

Realitou špatný technický stav vozidel? Pak jsou tedy řidiči neschopni kriticky posoudit situaci. Pak více kontrol, nikoliv méně, aby mohli jezdit i v pekáči po velikonoční huse.
A policejní kontroly? V pořádku, pravidla hry přece všichni známe. Pokud řidiči v obci budou místo 50 jezdit 56, ať obec prostřednictvím pokut vybraných strážníky postaví třeba zlatý pomník starostovi. S tím, že někdo jel 56 to nemá co dělat. Přece mohl jet i 46. Anebo má pod brzdovým pedálem cihlu? Ono je to totiž tak, že kdyby tam bylo 60, cosi božského uvnitř by ho pudilo jet 66. Kdyby 100, tak 106 a tak dále ostošest a pořád by ti ostatní byli za blbce, kteří nechápou, že jasně definovaná pravidla jsou pro srandu králíkům. A říkám, že pokuta je málo. Kromě pokuty by to chtělo i veřejnou baštonádu.

Jel jsem dnes po rozflákané cestě. Nadával jsem jako špaček. Krásně by se jelo, kdyby byla nová. A to mám auto v pořádku. Vím to, před pár dny bylo na roční prohlídce. Jen abych někdy nepotkal Boha, který by v plečce bez funkčních tlumičů, s vyklechtanými čepy a s každou gumou jinou, odmítal uznat, že by si měl testosteron nechat na večer do postele.
08. 02. 2009 | 22:32

Hajný napsal(a):

to skogen:
Naprostý souhlas.
08. 02. 2009 | 22:55

Hajný napsal(a):

Vyrůstal jsem v lese,na samotě,do školy jsme chodili jen pět měsíců v roce,zbytek nás maminka učila doma.Téměř celý svůj profesní život jsem prožil v lese a na samotě.A proto vím,jak velmi často dopadá porušování přírodních zákonů a bezpečnostních předpisů.A jak až příliš často toto odnášejí nevinní.Proto jsem tak alergický na porušování předpisů.Tyto normy zpracovávali lidé s velkými zkušenostmi a dle svého nejlepšího vědomí a věděli proč.
Také příklad:
Z Práchně do Nového Boru vede silnice serpentinami z prudkého kopce.V roce 1961 úzká horská silnička.Tehdy všude zákaz předjíždění.V červnu 1961 tu jel autobus plný dětí z výletu do Hřenska.Najednou se vyřítil šílenec v Mecedesu a ve smyku narazil do levého předního kola autobusu.Ten spadl ze stráně do lesa a začal hořet.Naštěstí jsme několik metrů vedle s partou dřevorubců dělali probírku.Takže jsme stačili motorovými pilami udělat do střechy díru a tudy vytahat děti ven.Do smrti nezapomenu na ten zoufalý křik dětí a na ten šílený strach,že se nám je nepodaří dostat všechny ven.Za oněch několik minut mi v mých 18 letech natrvalo zešedivěly všechny vlasy a dodnes mám na zádech jizvy od hořícího těsnícího tmelu.
08. 02. 2009 | 23:15

vv napsal(a):

Každý, kdo často řídí by mohl napsat stovky podobných akcí ze silnice. Já taky. Zatím jsem ráda že jsem se vyhnula všem - pan Stejskal a kodex promine - kterénům. Několikrát jsem měla touhu tohle bezohledné okolí vyškolit. Kdybych se tomu poddala, asi bych na to doplatila sama. Obrovským tlumičem pro souboje s Bohy je dítě v autě. Tak skřípu zubama a v duchu nadávám. A pokaždé si říkám (u přestupků typu červená, stopka, plná čára, zip, přechod pro chodce) kde jsou sakra policajti.

Před několika lety jsem jela s jednou britskou rodinou na sever Anglie. Po cestě jsme potkali auto, které svojí jízdou, která je u nás poměrně běžná, ohrožovalo okolí. Tak jsme zavolali na policii, sdělili jim poznávací značku a polohu. Za pár minut je měli.

Mě to vůbec nepřipadalo jako bonzáctví, ale jako správná věc, ochrana všech kolem. A jak by to dopadlo tady?

Nedávno mne soudruzi policisté zastavili pro běžnou kontrolu. Kolem projelo - já nevím co, asi Masseratti, moc jich v Čechách asi není. Jelo na 90tce 160. A co soudruzi? Řekli: "týjo...viděls to?!" a dál v klídku kontrolovali naše auto. Jak si mám policie vážit, jak mám věřit tomu, že mě v případě potřeby pomůže a ochrání? Jasně jsou to taky jen lidi, já vím.

Asi by to chtělo víc přitvrdit, asi jo. Jenomže pro všechny stejným metrem.

Okolnosti ale nasvědčují tomu, že dál budou na silnicích vítězit piráti, nebo Bozi - chcete-li, co zapomněli, že to, v čem jedou, je pořád "jen" plechový. A je jedno, jestli jedou v plečce nebo v bmw, pomalu tam, kde by mohli jet docela normálně a nebo rychle tam, kde by měli zpomalit, jestli telefonujou, takže vůbec neví co se kolem nich děje a nebo ladí rádio nebo se nekoukli pořádně kolem a "zabil" je "mrtvý úhel". Stav komunikací (značení, "lajnování", kvalita) to jen podtrhuje.

A dovolím si připomenout ono okřídlené: Kdo jsi bez viny, hoď kamenem. Virtuálně, samozřejmě.
08. 02. 2009 | 23:20

kloky napsal(a):

to Znechucený:naprosto s Vámi souhlasím, co se týká absolutní intolerance na našich silnicích a co se týká postavení policie ve Vámi uvedených zemích, stačí jet do Německa..
Zní to asi sadisticky, ale zrušil bych vězení a zavedl fyzické tresty..jediné, čeho by se lidi báli je to, že nebudou tušit, co se jim může stát a jak to bude bolet.V Německu je např. omezení na 30km/h a VŠICHNI jedou 30, na dálnicích jezdí rychle, ale nelepí se mi na zadek a nechají mě v klidu předjet..a jak jste poznamenal..bůhví, co nás čeká, až mladí, kteří jsou vlastně těmito piráty silnic vychováváni, sami sednou za volant, naučeni k sobeckosti a cynismu od svých rodičů..
05. 05. 2010 | 12:51

kloky napsal(a):

to Lila:
Ano, s Vámi souhlasím též, bohužel, 21 let po "sametové revoluci" si lidé stále myslí, že demokracie znamená, že si mohou dělat, co chtějí, pro spoustu našich řidičů demokracie=anarchie, ostatně, jak bylo řečeno,politici nám dávají zářný příklad vlastní nepostižitelnosti.
05. 05. 2010 | 12:57

kloky napsal(a):

Velmi dobře to udělali v Německu při Diamond Race..zabavili jim auta a bylo...viděli jsme všichni, jak páni boháči prskali..a podívejme se na to, jak dopadá causa řidičky, vytlačené z dálnice jen proto, že jela kolik měla a bránila panu manažerovi z pivovaru v jízdě..já osobně jezdím velmi často do Německa a užívám si to tam, ten pocit, že nastavená pravidla dodržují všichni účastníci..jasně, najdou se kaskadéři, kteří se ovšem ani zdaleka nevyrovnají těm našim.Rychlost jízdy, předjíždění, stání tam, kde je to zakázáno, umožnění bezpečného předjetí atd...to nejsou zdaleka všechny nešvary, které jsou k vidění na našich silnicích..apropo, zajímal by mě názor na ohlašování úseků, kde se měří, v rádiích..protože každý, kdo jede tak, jak má, přece nepotřebuje vědět, jestli je někde radar, nebo ne..myslím si, že právě radary nás aspoň z části chrání před takovými šílenci, i když represivní opatření bych o mnoho více přitvrdil.Místo toho, aby se řidiči řídili nařízeními, která jsou platná, tak hledají stále skulinky, jak se tím nemuset řídit..Český Kocourkov..přeji všem hezký den.
05. 05. 2010 | 13:05

kloky napsal(a):

Pro p.Vendlovou:
měl bych na Vás otázku.Kdo má v kompetenci rozhodnutí a schválení omezení rychlosti ve městě?Jedná se mi o to, že např. v Kralupech jsou ulice, kde je nařízena rychlost 30km/h, dokonce hlídaná 24 - hodinovým měřením pomocí radaru (i při sebevětší snaze o pochopení naprosto nepochopitelné) a někde, kde by to bylo potřeba, to není..
Děkuji a přeji hezký den
05. 05. 2010 | 13:10

Qe2c6hxs0kMS napsal(a):

Dedk. Na foru samozrejme se ma sadouvtl jsem, mam v tom ale zmatek.Proto jsem psal jsem, urcite jsi to delal uz mockrat , proto jsem myslel ze mas nekde na tuto romku jednoduchy navod. potrebne veci stazene mam. Taky jsem z moravy (UH).Tak dik. Kdyz tak moje icq: 272413778
25. 08. 2013 | 17:32

FnqNeS0Rs napsal(a):

Ahoj prosedm tě, neme1š někde postup jak v845 <a href="http://dhxlfhcs.com">naesvlhofat</a> na tuto Anrylovu ROMKU?Me1m v 845 ještě origine1l od Vodafone ale už to me1m hodně zakopane9 a pomale9. Chtěl bych tam de1t tuto ROM. Hodně informaced jsem četl, ale me1m v tom trošku zmatek a nepřehlednost. Děkuju moc za info.
26. 08. 2013 | 09:22

5AD51Lh98 napsal(a):

IJWTS wow! Why can't I think of thngis like that? http://hmhgtnfzk.com [url=http://fxlodzt.com]fxlodzt[/url] [link=http://uheeulxv.com]uheeulxv[/link]
27. 08. 2013 | 16:27

VGbQd2Cr napsal(a):

Good to see a <a href="http://djrfaru.com">tanelt</a> at work. I can't match that.
29. 08. 2013 | 19:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy