Václav Klaus a některé jeho výroky

16. 02. 2009 | 03:53
Přečteno 7433 krát
Pro mne osobně byl výsledek volby trochu smutný okamžik. Popel na hlavu jsem si ale sypat nemohla, protože vše, co jsem mohla ze zákona učinit, tedy volit do PSP ČR a Senátu ČR, jsem učinila. Stala se ze mě divačka. Dívala jsem se na představení, na které bych si ale nikdy dobrovolně lístek nekoupila.

Naopak duel Kaus vs. Švejnar, to bylo jiné kafe. Jak uvedl pan Hvížďala ve svém blogu blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-hvizdala.php?itemid=2554 „Šlo o první veřejné konfrontační setkání“. Měla jsem lístky do 1. řady – ano, celé osazenstvo kanceláří dvou nevládních organizací, sledovalo přímý přenos a považte – v pracovní době!! Ani po duelu se NIC nezměnilo, ale myslím si, že Jan Švejnar, s důstojností sobě vlastní, ukázal, že je skutečným a statečným protikandidátem.

Když jsem se dozvěděla, že paní senátorce Juřenčákové, které si velmi vážím, přišly poštou tzv. ostré náboje, už se mi celé dění ani nechtělo sledovat. Vše bylo jasné dopředu. Šanci na nový vítr promarníme, ale planeta se stejně bude točit dál. Je jen škoda, že nejen v době českého předsednictví, nebude v čele naší země osobnost, která je otevřená jiným názorům, než svým vlastním. A tak dnes poprvé veřejně, se vším respektem, který k funkci prezidenta této země chovám, musím napsat i když mě to mrzí, že jsem se často v minulosti za některé výroky mého prezidenta styděla. Do budoucna bych byla raději, kdyby snad ani žádné výroky nepadly, možná i to by bylo řešení. A trochu se také bojím, že naše země má vždy vládu a prezidenta, jakého si zaslouží.

Pro pořádek uvádím citace některých výroků. Svůj názor na ně, si samozřejmě učiňte sami. Je na Vás, zda se s nimi ztotožníte, či nikoliv.

„Globální oteplování způsobené lidmi je nesmyslná fikce. Dá se naopak předpokládat, že když se oteplí oceán, nad Antarktidou bude více sněžit a masa ledovců naroste.“
Narovinu 19. 9. 2006

„České předsednictví Evropské unie je nevýznamné.“
www.idnes.cz 16. 11. 08

„Neumím myslet v kategorii Evropa“
Hospodářské noviny 2. 1. 2009

„Unie je stejně nebezpečná jako bývalý Sovětský svaz.“
www.idnes.cz 16. 11. 08

„Jsem přesvědčen, že obecná ideologie multikulturalismu, která je antiliberální ideologií, je hluboce mylná.“
Mladá fronta DNES 16. 7. 2005

„Jsem prezident, který s žádnou politickou stranou nemá nic společného.“
Týden 20. 12. 2004

O občanské společnosti: Je to „nová módní ideologie,“ která je „navázáním na staré známé kolektivistické, a tedy neliberální koncepce.“ „Vznikají nové hnutí, nové „ismy,“ nové filosofie, které mohou též znamenat ohrožení svobody.“
Mladá fronta DNES 24. 5. 2005

O neziskových organizacích: „Aktivity organizací vytvořených na těchto základech představují nové formy ohrožení lidské svobody, kterou zejména my, kteří jsme prožili komunismus, bereme nesmírně vážně.“
projev ve Varšavě, zdroj www.pehe.cz

Reakce na zprávu Britského parlamentu týkající se diskriminace českých Romů: „To je taková hloupost a nesmysl, že na to nebudu reagovat.“
Mladá fronta DNES 11. 11. 2003

O Dětském Fondu OSN (UNICEF): „Je to absurdní organizace. Tomuto spolku nevěřím jedno jediné slovo.“
Týden, srpen 2005

„Nevěřím, že se s minulostí může vyrovnat abstraktní entita zvaná společnost.“
Václav Klaus-„Konfrontace“ str.69

„Soudci si uzurpují moc, která v demokracii oprávněně přísluší světu politiků.“
Lidové noviny 27. 11. 2003

Na otázku jestli má vrcholný politik ČR povinnost upozorňovat Rusko a Čínu na nedodržování lidských práv odpověděl Klaus: „Tohle je jeden z největších fatálních omylů naší žurnalistiky.“
Mladá fronta DNES 26. 2. 2005

„Multikulturalismus je…tragickým omylem současné západní civilizace.“
Mladá fronta DNES 16. 7. 2005

Existuje v ČR diskriminace žen? „Je to nesmyslná věc“.
Mladá fronta DNES 26. 2. 2005

Čerpáno z vlastních zdrojů a z www.nemluvizame.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

JD napsal(a):

autorce

Excelentní kometář a díky za práci s vyhledáváním a pútrezentací citátů našeho opravdü, ale opravdu správně modrého Chairmana Klause.

What is disgrace!

Slováci se dokázali adikce na svého demagoga, Mečiára, který jim škodil udavit už před léty. U nás je je náš pilný demagog stále mnohými hodnocen jako plus, dokonce ochránce "důstojnosti" úřadu.

A i většina žen jej, cizoložníka, považuje za fešného, vzdělaného, snad také ochránce tradičních hodnot. Takže máme zaděláno na dlouhodobý problém.

Teď sledujme jeho stránky, http://www.klaus.cz a sdělení jeho KPR, jak zase 8. až 10. března pojede do USA, kdy už třetím rokem, v bohorovníé pohódě, zase za - ve světě nezákonnou penežní kompenzaci - nechá vědomě zneužívat prestiž úřadu prezidenta ČR k propagandistické akci tzv. Hertland Institutu, nástroje amerických tabákových a naftačských firem na dalším ročníku propagandistické akce lživě vydávané za "mezinárodní konferenci o změne klimatu".

Přitom to nemá se skutečnou věděckou konferencí nic společného, ke všemu ochotní a navíc, oproti vědecké konferenci placení řečníci, kdy zase jediným vysokým ústavním činitelem a jedinou hlavou státu nebo premiérem bude náš "eurodisident", který v bezpečí posametévého režimu se konečně pochlapil.

Viz loňské, skandální rozhovory V. Klause s Glenn Beckem 3. a 4.3., u pžíležitosti "konference" Heartlandu, kde "hvezdou" kromě Klause byl jistý Jurij Izrael, neslavný bývalý ředitel Meteroologického ústavu SSR, který po 3 týdny zadržoval informace o pohybu radioaktivního mraku z Černobylu a teď na IPCC za Putinovo Rusku pláče, že Kyoto diskriminuje Rusko. Loňskou trojici doplnil zcela profláknutý a zkorumpovaný Roy Innes (viz Wiki), který od roku 1968 (!!), tedy skoro jako Castro na Kubě, monopolizuje pseudo organizaci pro obřanská práva, CORE, ze které maáb rodinnou dojnou kravku a kdy, jako Klaus, se nechává najímat nejpravicovějšími outfity a panáčkuje jako "černošký konzervativec".

http://www.youtube.com/watc...
http://www.youtube.com/watc...
Klaus zase 8.-10.3. v Heartland Institutu nechá za peníze pro sebe hanobit prestiž úřadu prezidenta ČR

http://www.heartland.org/fu...

Heartland Institute 2-4 Mar 2008 audia speakers
http://www.heartland.org/Ne...

Kde jsou investigativní žurnalisté, Hradu nepoklonkující politické strany?
16. 02. 2009 | 04:43

Ládik napsal(a):

Citát Beneše z projevu v Brně, 12.5.1945:
"… Řekli jsme si, že německý problém v republice musíme definitivně vylikvidovat …"
Proti tomu jsou Klausovy výroky dost neškodné.
16. 02. 2009 | 05:46

Ládik napsal(a):

ještě kousek citátu EB, tamtéž:
„Můj program je — já to netajím —‚ že otázku německou musíme v republice vylikvidovat.“
16. 02. 2009 | 05:48

Jan K. napsal(a):

Není problém vytrhnout určitou větu z celku a tato pak vyzní zcela zkresleně. Přesto s většinou zde uvedených "záporných" citátů musím souhlasit. I když mám k V. Klausovi také občas výhrady.
16. 02. 2009 | 05:57

honza napsal(a):

Divím se paní Vendlová,že píšete cituji "MÉHO prezidenta". Já člověka,který je v civilizované Evropě považován za exota a toho,kdo nebude jmenovat vládu,založenou na přeběhlících, prostě za svého prezidenta považovat nemohu. Ale přiznám se,že se tím příliš netrápím. Přežil jsem prezidenta Husáka, přežiji i prezidenta Klause. Ostatně nikdo z nich svými tlachy,pardon výroky,za mě moji práci neudělá.
16. 02. 2009 | 06:49

Pavel Poštulka napsal(a):

Už aby byl rok 2013...
16. 02. 2009 | 08:01

Vasja napsal(a):

Honziku, přežít se dá vše. Hlavně že nevystrkujete frňáček z řady.
Za Vás práci udělá každý. Jsou vás miliony.
16. 02. 2009 | 08:24

honza napsal(a):

Vasjo,že byste ten svůj frňáček oproti ostatním měl poněkud výše? Či snad jste členem nějakého fanklubu a obdivovatelem nějakého tlachala (čti politika)? Víc mi za komentář nestojíte.
16. 02. 2009 | 08:33

neo napsal(a):

Každý z těch výroků má něco do sebe.

Pan Klaus je osoba, které si lidé váží a mají ji rádi a nebo ji nenávidí.

Já osobně pana prezidenta nijak neobdivuji, zvlášť některé jeho postoje mi nejsou zrovna pochuti, ale vážím si ho za jeho nevlezdoprdelství. Je to snad jediný politik, kterému nejde o zalíbení se.

Paní Vendlová si tak nějak musela plivnout, zvlášť když "slyšela" výroky o neziskovkách, že?
16. 02. 2009 | 08:47

Mráz napsal(a):

Ještě přidám perličku - pan Klaus před rokem 1989 se několikrát neúspěšně ucházel o členství v KSČ. Proč jej komunisti do svých řad nepřijali? Už i oni věděli, že je narcista, v odúvodnění nepřijetí stálo - soudruh Klaus vnucuje své názory a není schopen žádné diskuze, je svojí namyšleností naprosto nevhodným kandidátem do naší strany. Platí to i pro naší dobu - je nevhodným prezidentem, který není schopen naslouchat názorům ostatních lidí.
16. 02. 2009 | 08:53

Lila napsal(a):

neo

Proč každý kritický (i korektně formulovaný) názor musí být nutně považován za plivnutí?
16. 02. 2009 | 08:59

Pružinskij, Kikina zvaný napsal(a):

Co si to dovoluje, jakási neskutečně, nesmírně bezvýznamná,falešná a prázdná Vendlová vůči Mému Nebetyčnému Majestátu? Všichni přece víme, že jsem již stokrát, tisíckrát, milionkrát řekl a dokázal, že jsem opravdu, ale opravdu Největším žijícím Géniem ve vesmíru a přilehlém okolí!!! Nějaké Vendlové a jim podobné Můj Majestát nebudou urážet a zesměšňovat! Jejich odporné a zlé větičky, falešná a prázdná slovíčka Mě nesmírně urážejí a proto si falešnou a prázdnou Vendlovou opravdu, ale opravdu mažu z mobilu!!!
16. 02. 2009 | 09:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva texty, které byly v rozporu se záměrem těchto stránek poskytovat prostor pro slušnou a korektní diskusi (jeden vulgární a jeden obscéní).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
16. 02. 2009 | 09:31

Rudolf napsal(a):

Jednotlivými výroky Václava Klause není třeba se zabývat. Tento zcela nepochybně inteligentní člověk je sám programově nastaven tak, aby vždy a všude vystupoval proti hlavnímu proudu. Je úplně jedno, jaké téma je právě v kurzu. Prostě být jiný za každou cenu (jedno z hlavních pravidel marketingu) je vlastní cíl pro zviditelnění. Myslím, že naši občané to už prokoukli, což dokazuje jejich hlasování na téma Klaus - Švejnar na webu http://www.lidoveforum.cz
16. 02. 2009 | 09:32

neo napsal(a):

kritika má být kritika: paní Vendlová vůbec neargumentuje, nesnaží se vyzdvihnout fakta či vůbec důvody , proč by měly být výroky nepravdivé či nějak směšné..

proto je to jen plivnutí...
16. 02. 2009 | 09:49

lubka napsal(a):

Tady není proč argumentovat.Výroky jsou argumenty sami o sobě a paní Vendlová zdůraznila,že úsudek si má každý udělat sám.
Zdůvodňovat směšnost některých výroků není vůbec nutné,mluví sami za sebe.
16. 02. 2009 | 10:04

StandaT napsal(a):

To je přímo klausepidemie. Jako by to někdo organizoval.
16. 02. 2009 | 10:16

jenicek napsal(a):

Žádnou blbost jsem tam nenašel, některé jsou zjevné pravdy, jiné jsou diskutabilní, ale nedají se jen tak odmítnout a některé jsou vyrvané z kontextu (třeba ten o soudcích), takže neposouditelné.
16. 02. 2009 | 10:42

zajda napsal(a):

Paní Vendlová, již Vaše práce v nevládních organizacích Vás předurčuje. To, že V. Klaus je odpůrce NGO a svá proti zdůvodnil, je všem známé. Mně by se také nelíbilo, kdyby někdo osočoval firmu, kde pracuji, ale moje morálky by mi zabránila osočovat kritika, protože jsem "ta potrefená husa".
Víte, co mne na NGO štve ze všeho nejvíc? Plivete na stát, jeho představitele, úředníky a POŽADUJETE státní dotace na svou činnost ve výši, kterou si sami určujete. Jste-li NGO, tak po státu nechtějte prachy a sežeňte si je na svou činnost jinde.
16. 02. 2009 | 12:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane StandoT,

nevím, jestli někdo něco organizuje, ale mohu Vám napsat jeden z důvodů, proč zde k prvnímu výročí zvolení pana prezidenta Klause (ve druhém volebním období) napsali někteří blogeři:

Protože jsem je vyzval, zda by se nad tímto jistě důležitým momentem nechtěli zamyslet.

Přesněji: oslovil jsem většinu zdejších autorů (tedy včetně těch, kteří s panem prezidentem zjevně sympatizují - např. pánové Kubera, Bém, Bendl, Mrklas, Kohout), zda-li by nechtěli rok od prezidentské volby zhodnotit.

Někteří to udělali, jiní ne (to je samozřejmě na každém z autorů, zda zareaguje). V žádném případě to nebylo míněno jako kampaň, ale jako možnost zamyslet se z různých úhlů pohledů nad tímto fenoménem.

Libor Stejskal
16. 02. 2009 | 12:16

veronika vendlová napsal(a):

Děkuji moc za všechny komentáře. Pokud mé blogy občas čtete, víte, že zpravidla reaguji a argumentuji. Nyní mi to nedovoluje čas a okolnosti a také jednoduše to, že jsem si dopřála ten noční LUXUS a zamyslela se nad tím, k čemu nás vyzval pan Stejskal. Prostě tak jsem volbu prezidenta vnímala já osobně.

Výše uvedené výroky byly panem prezidentem vyřčeny a my se s nimi popasujme, jak uznáme za vhodné. Vzhledem k tomu o čem jsem zprvu psala nejčastěji by bylo poněkud divné, kdybych NGOismus vynechala, ne? :)

Takže tímto zdarvím všechny grantožrouty a lehkoživky, mezi které, jak je vidět, asi taky patřím. Jiinak bych se stoporcentně neuživila. Nu což, i to je názor. :)

Pane Stejskale díky za výzvu a všem přeji vše dobré! :)
16. 02. 2009 | 12:46

Petr napsal(a):

Docela mne zaujal příspěvek ve kterém se jako důkaz špatných charakterových vlastností V.K. uvádí, že jej proto nevzali ani do KSČ. Dosud jsem netušil, že členové KSČ byli vybraní lidé s těmi nejlepšími charakterovými vlastnostmi. Je to pro mne docela překvapivé.
16. 02. 2009 | 12:57

kovanec napsal(a):

Zastavil bych se u jednoho názoru,který V.Klaus ještě před svou politickou drahou odborně razil ve svých publikacích:je to jeho názor "ekonomie jako absolutní věda".Dokud byla jen inflace-bral jsem to jako relativní,permanentní krizi.Po vypuknutí této krize, v ní nalézám cosi absolutního:Obra,který nesmírnou silou drtí až rozdrtí.Podobné nekonečné hodnotě funkce,kterou matematici zakreslují vysokánským chobotem nad plochou a říkají ji singularita.Ale víc s ní neumějí,než ji "indexovat,t.j. podobně jako bursa má Jones-Downův index.Ovšem v důsledku indexování matematici vědí a) na kolik různých samostatných "impérií" se plocha rozpadá při singularitě b)kolik má v sobě děr.
Začátkem 19.st. známý teoretik Malthus ,pozoruje mnohapočetné rodiny žijících v bídě tvořících se dělnických vrstev začal hlásat svou teorii nutnosti válek.Zakládal ji na srovnání :rychlost množení lidí je větší než rychlost množení se zrn obilovin a tedy lidstvo jednou neuživíme pokrmy. Marx,který zase v krizových dobách tržní ekonomiky viděl nepoužitelnou převahu (přemnožení) nabídky pracovní síly-na rozdíl od Malthuse z toho nutnost válek nevyvozoval.I když v principu je jednou,zda lidé umírají kvůli rostoucí ceně potravin,jelikož jich není vypěstováno dost nebo kvůli tomu,že nemají peníze v důsledku nezaměstnanosti.
16. 02. 2009 | 13:07

Taoiseach napsal(a):

Souhlas s Honzou: ani já nevlastním "svého" presidenta. VK je podle ústavy presidentem REPUBLIKY a podle ústavy jím (kéž by co nejdříve) i přestane být. Protože je ale abdikace velmi, ale opravdu velmi nepravděpodobná, vypadá to na deset let promarněných šancí. Rozespalé a bezradné předsednictví EU je jen třešničkou na dortu.
16. 02. 2009 | 13:38

StandaT napsal(a):

Stejskal: OK. Chápu, není to organizované, je to vyzvané :))). Mě jen zarazilo, že z ničeho nic se objevilo tolik článků od autorů, kteří pana presidenta zrovna nemusí, takže jsem to považoval za další "webovou ofenzívu".
16. 02. 2009 | 13:46

JanChán napsal(a):

Svůj k svému, co si budeme povídat, každý máme svého oblíbence nebo naopak, někdo nám leží v žaludku drahnou dobu, někdy tak i zůstane nafurt. Klausovi lze vytknou mnohé, tak laespoň jedno z z toho je, že si jako prezident dovolí za státní prachy dělat jakože oficiální cestu někam, kde jako že je pozván. Nikde není uvedeno, zda jako prezident, či jako soukromá osoba- ekonom. Pak se v médiích objeví jeho zcestné výroky a bay to nebylo tak hloupé, že je pronesl prezident a event. tak nepoškodil renomé ČR, vydají se jeho slova za projev jako soukromé osoby. A je vymalováno. Osobně se domnívám, že vzhledem k tomu, že vše, co koná V.Klaus především v cizině /kromě lyžování či tenisu), je nutné považovat za cestu oficiální. Za hrubý nedostatek považuji skutečnost, že o jeho aktivitách není veden žádný program, který by byl známý jak vládě, parlamentu, ale i občanům. Nemluvě o tom, myslím si, že jeho cesty do zahraničí by měl někdo schvalovat (kromě jeho vyloženě spokromého tenisu či lyžování, příp. turistiky). Jde přece o naše společné peníze z daní a není možné, aby si byť prezident, dělal s nimi co chce. Nikdy také nebyl zveřejněn rozpočet na výdaje Hradu a jeho veličenstva zvlášť. Nyní je ekonomická krize, ale to na prezidentovy cesty zřejmě nemá vliv. Je to možné?
16. 02. 2009 | 13:58

MA-FU napsal(a):

Paní Vendlová a dnes časopis Týden: Liberál ve mně ví,že chřipka trvá týden,když chodíte do práce jako já dneska,a stejně týden když si lehnete a budete do sebe dávat všechny možné doporučené prášky tím či oním panem doktorem-nechala se slyšet hlava státu.

Taky jedno už dávno objevené což?
16. 02. 2009 | 14:29

J.H. napsal(a):

Paní Vendlová, výborné. Váš přehled některých velmi odborných Klausových výroků je namístě. Jenže jeho obdivovatelé budou ctít jakýkoliv jeho vždyopoziční výlev a považovat ho za brilantní. Snad se ale někomu přece jen otevřou oči.
Zdravím Vás.
16. 02. 2009 | 14:35

Jochim napsal(a):

Citované, vytržené výroky, jsou důkazem toho, že komentovat povrchně něčí výrok je vždy náramně jednoduché, ale hloubat nad tím proč je to prezidentem vyřčeno už vyžaduje práci a přemýšlení a to se chce málokomu. Kdyby zůstala v tomto národě tradice prvorepublikové úcty k prezidentovi, tak bychom možná aspoň trochu přemýšleli, kde je hloubka, na první pohled jednoduše znějících zkresleně otištěných a intonačně dotvořených výroků. Takhle to dělají všechny drbny, když chtějí něčí povahu dostat do patřičného negativního kontextu, tak opakují druhým většinou zkrácené údajné výroky, z určitou intonací a úšklebkem. Tenhle typ komunikace vyskytující se na rozích ulic vesniček našich střediskových se bohužel stal tím tradičním obrazem. Ale přemýšlivost a hloubání tak typické pro provorepublikové osobnosti politické a kulturní, to nám bylo zřejmě z našich myslí amputováno. Asi jsme už příliš pohodlní sledovat celý kontext, abychom našli podstatu, na první pohled proti proudu znějícího výroku. Zvykli jsme si na krátké, jednoduché, srozumitelné výkřiky, nad kterými nemusíme hloubat a s nimi pak vyjadřujeme zabedněný souhlas a posouváme se s proudem jako stádo na které pasáček pokřikuje právě snadno pochopitelné pokřiky.
16. 02. 2009 | 16:59

Ladislav napsal(a):

Pan Klaus se svými názory nikdy netajil, jako občan na to má právo. Ale že to, říká jako president, není jenom jeho vina, ale především blbost poslanců a senátorů.
. Nestěžujte si tedy na Klause, ale na naše moudré zastupitele.Co vy na to?
16. 02. 2009 | 17:10

Karel Němec napsal(a):

V.Klaus neporazil J.Švejnara.
J.Švejnar byl poražen politickou korupcí, podvody a
výhužkami v přímém televizním
přenosu. V.K. 2 dny poté prohlásil o občanské společnosti a J.Švejnarovi, že
jsou nevětší nepřátelé demokracie. J.Švejnar byl morální vítěz pro slušnou část
občanské společnosti. To si občanská společnost roku l968,l989 nezasloužila. Kde byl a mlčel
V.K. když Topolánek vykřikoval
nacistická hesla : Připravíme vám noc dlouhých nožů, Osvětimská lež a Es komt der Tag, které
jistě necitoval z bible, ale z mouder svého poradce Dalíka, který o sobě
prohlašoval, že je Tpolánkovým Bormanem. Ti dva už
hloubeji klesnout nemohou. A co by na to asi řekl T.G.Masaryk? Možná by opět prohlási : Tož sedlejme! Dodávám,že Jan Švejnar v minulých dnech v rozhovoru uvedl pevné rozhodnutí kandidovat na presidenta s cíem posunovat myšlení lidí a pro službu zemi.
16. 02. 2009 | 17:55

cubicula napsal(a):

Nejvíce ze všeho mne zarážejí příspěvky,podobné p.Matyášovi z blogu M.Zeleného:proboha proč tolik dehonestace kvůli jednomu prezidentovi.
Tak nevím zda jde o lidi -a jejich šťastný život anebo stále jen o ubližování V.Klausovi.Mám téma-posuďte sami zda jde o sílu pravdy nebo předsudků.Táži se totiž-mohou být dnešní občané motivováni k práci,jestliže si myslí (velmi často) o privatizaci toto:
A)skupina živnostníků-proboha kdo ho živí? Tím se nelzeuživit
B)akciová společnost českého původu-majitel do toho dal asi jednu miliontinu majetku,prostě ukradl před očima všech.Kde by nato vzal ze socialistického platu s horní hranicí pět tisíc měsíčně?
C)akciová společnost západního původu:přišli se nabalíkovat,kvůli levné práci,vyvážejí co by jinak patřilo nám
D)majitel-restituent :přišli si pro opravené hrady a zámky,rekonstruované fabriky-mají tak doly na zlato
E)politici:korupce,nakradeno odevšud,podíly,účasti ryze formální účast
F) V.Klaus-"A-člověk": asociální,antisolidární,antidemokratický,...
G)....a dalších několik desítek podobných vyslovovaných názorů lidmi nejčastěji,mezi nimi i,že většinu majetku mají v rukou bývalé nomeklatury a komunisti atd.Lze vůbec s touto náladou a psychologií-po privatizaci-vytvořit klima pro úspěšný rozvoj národa,společného státu a ekonomiky?
16. 02. 2009 | 18:23

Pozor petice napsal(a):

Podepište PETICI na odvolání Klause!!http://www.dostklause.cz
16. 02. 2009 | 18:24

Carlos V. napsal(a):

Pani Vendlova - s nazory pana Klause obcas nesouhlasim. S vyroky, ktere jste tak umne vytrhala ale ano.

Nesouhlasim s Klasuovym nazorem, ze proti EU neni alternativa.

Alternativa se jmenuje ESVO. Principem je ekonomicka spoluprace, volny trh, pohyb kapitalu apod - tedy puvodni cile ES.

Bohuzel, EU se stalo obeti touhy silnejsich zemi stat se svetvou mocnosti, kdy Nemecko se ji stat nemuze, protoze nesmi, a Francie nemuze, protoze na to nema. A prave osa Pariz - Berlin (Bonn) nas zavedla do dnesniho svrabu.

S tim, ze nekdo povazuje Klause za antisocialni a antisolidarniho nemam problem. Socialnost a solidarita v dnesnim pojeti jsou zlocinem.

Jsem solidarnim s trpicim invalidou, dam mu polevku a ulozim ho do Invalidovny. Nedam mu ale auto a televizi.

Jsem solidarni s clovekem, kteremu shorel dum a on nema kde bydlet. Pomuzu mu postavit se na nohy - ale nebudu ho zivit navzdy.

Nejsem socialni ani solidarni k tem, kteri napracuji, kdyz muzou. Na stavbach je prace dost.

Bez prace nejsou kolace. Kdo nepracuje, at neji, a pojde hlady.
16. 02. 2009 | 18:36

jirka napsal(a):

Paní Vendlová, ty výroky jsou všeobecně známé.Proč nám je zde prosím předkládáte s tím, že si máme udělat názor sami? Opět musím použít okřídlenou formulku "je to vytržené z kontextu". Navíc je dobré se naučit číst mezi řádky. Na jedné straně vyčítáte Klausovi, že není otevřený jiným názorům, na straně druhé jeho názory nepřipouštíte.Aspoň tak to vyznělo.
O úrovni vašeho blogu ani nemluvím.Zkuste vymyslet něco sama, bez vypisování nějakých pochybných výroků.
16. 02. 2009 | 18:55

abudedobre napsal(a):

Společnost je vždy atomizována do individuí.Můžeme se ale dát dvěma cestami:buď vzájemnost lidí posuzujeme podle respektu (svoboda,práva) nebo podle solidarity,sounáležitosti.Prvé hledisko vede k něčemu co bych nazval "studenou" (ne pejorativně) demokracií,druhé "teplou".V.Klausje doslova fanatickým přívržencem té první,studené demokracie.Umřel hladem-jeho vina,ne společnosti.Bez jakéhokoliv zaujetí proti Václavu Klausovi podotýkám,že veškerý vývoj lidské civilizace (sdružování se neandertálců k lovu mamuta počínaje) probíhal stále více příklonem k teplé demokracii,t.j.lidské demokracii s humánním obsahem.Antarktida mezilidských vztahů-4-tá říše V.Klause-je abnormální historickou deviací.Vezmu-li v úvahu všechny známé teorie systémů,tak v exaktní rovině ukazují,počínaje statistickou mechanikou,konče teorií regulace,že systém atomizovaný v duchu "studené" demokracie vždy zákonitě vede k jedinému universálnímu výsledku po delší době:smrti systému.Ta je vyjádřena tzv.entropickým popisem systému.Entropie je kvantitativní veličina,která po 150 letech svého vývoje ve vědách už dostala mnoho diferencovaných podob pro speciální podmínky a ještě nikdy nebylo zjištěno exaktně rozporu mezi teoretickými výsledky na ní založenými a realitou.Tím spíše,že pojem byl neustále sofistikován a rozšiřován na popis dalších případů armádou vědců,po objevu okolo r.1860 německým fyzikem Clausiusem-přešel do biologie,kybernetiky,informatiky,ekonomiky,sociálních věd aj.
16. 02. 2009 | 19:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Stejskale, opravdu jste nezorganizovali kampaň? Bloggeři se ženou jedním směrem jako jednolitá smečka....
16. 02. 2009 | 21:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Paní Vendlová, třebaže jde o jednotlivé výroky vytržené z kontextu, soudnému občanu nečiní potíže s většinou z nich souhlasit.
16. 02. 2009 | 21:05

Wróbel napsal(a):

Proč je třeba si všímat Klause? Aby nám,
až skončí na Hradě po 30.6.2009, neutekl
do Moskvy, to bychom s ním nemohli zatočit,
protože by nám ho nevydal! Ikdyž je to
dement, přece ještě trochu "vnímá" svět,
a to stačí, aby vnímal,to, z čeho je obvi-
ňován! Říká se, čím starší, tím lepší!
Ne v jeho případě: Čím starší, tím senil-
nější, už mu hrozí inkontinence!
16. 02. 2009 | 21:20

stejskal napsal(a):

Ne, nezorganizoval, pane Matyáši.

Nemohu za to, že zde své postoje publikovali toliko autoři, kteří pohlížejí na prezidenta Klause dost kriticky.

Stížnosti adresujte jeho příznivcům, kteří zde mají též blogy, ale na dané téma nenapsali nic (popřípadě lidem z okolí pana prezidenta, kterým jsem blog na těchto stránkách opakovaně nabízel).

Libor Stejskal
16. 02. 2009 | 22:43

veronika vendlová napsal(a):

Pokusím se nějak v "krátkosti" reagovat:
Pane Zbyňku Matyáši, netušila jsem, že blogeři pojedou stejným směrem, to mě trochu překvapuje, protože bych řekla, že má VK poměrně stejně velký „fanklub“ příznivců, jako tábor odpůrců. Jak vidno, z dnešního časopisu Týden (uvedl MA-FU), máme další novou myšlenku: „Liberál ve mně ví, že chřipka trvá týden, když chodíte do práce jako já dneska a stejně týden, když si lehnete a budete do sebe dávat všechny možné doporučené prášky tím či oním panem doktorem.“ No nevím, nevím, jak je to s tou chřipkou. Já bych spíše souhlasila s Tomášem Sedláčkem viz: http://blog.aktualne.centru... On to jistě ví, ale i tak myslím, že jde o geniální příměr. J.H. zase správně uvedl, že obdivovatelé pana Klause budou ctít jakýkoliv jeho vždyopoziční výlev a považovat ho za brilantní. Hloubání nad výroky které jsou sice vytrženy z kontextu, ale přicházejí samozřejmě z celku, to jsem prosím Joachime provedla. Snad to stačí jako odpověď na Váš příspěvek. Já se totiž necítím být v nějakém stádu, na které pasáček pokřikuje. Ladislav zase správně uvedl, že si nemám stěžovat na Klause, ale na moudré zastupitele. Jenže jednou byl VK zvolen prezidentem, tedy jsou výroky, myšlenky a činy jeho osobní vizitkou. A to snad trochu hodnotit můžeme, ne? Carlos V. se všemi výroky souhlasí. To je v pořádku, určitě není sám. Já zase souhlasím s tím, že: „bez práce nejsou koláče“. Nesouhlasím ale s tím: „kdo nepracuje, ať není a pojde hlady. Tohle se mi prostě lidsky příčí. Jirka mě poučil, že se mám naučit se číst mezi řádky. No Jirko, já mezi nimi čtu, ale asi něco jiného, než byste četl Vy. To je přirozené, mít na něco odlišný názor. Také Vám Jirko velmi děkuji za upozornění na špatnou úroveň mého blogu. Zamyslím se nad tím, zda má smysl v něm pokračovat. Auderobe osvětlil rozdíl mezi „studenou“ a „teplou“ demokracií. Já bych také řekla, že se vývoj lidské civilizace probíhal více příklonem k té „teplé“, ale můžeme se mýlit oba. Zbyněk Matyáš uvedl, že soudnému občanu výroky nečiní potíže. Však ano, soudný občan nechť s nimi souhlasí, nesoudný nechť ne. Jak ale rozhodneme nebo rozeznáme, kdo je soudný občan a kdo ne. Máme nějakou definici?
Vždyť co člověk, to jiný názor.

Jeden dodatek: Jak je to s Lisabonskou smlouvou. Nějak podprahově cítím, že bychom její přijetí neměli blokovat, vždyť jsme poslední…. Zase na druhou stranu, může-li nasta po jejím případném přijetí skutečně prolomení Benešových dekretů a bude-li po jejím přijetí například o naší energetice či migraci do naší země rozhodovat Busel, je to správně? Chceme to? A nebo ne. Možná je dobré si říci: „Tak to teď neřešme. V budoucnu třeba budeme mít vládu, která i přes tato ustanovení zabrání možným nástrahám a omezením ze strany EU, se kterýi nebudeme většinově soulasit. A nebo taky ne. Kdo má pravdu – tábor euroskeptiků, nebo eurooptimistů? Na to kdyby tak někdo nalezl odpověď!
16. 02. 2009 | 22:50

veronika vendlová napsal(a):

Omlouvám se za překlepy, po dnešním dni nemám sílu je opravovat...díky. vv
16. 02. 2009 | 22:55

Carlos V. napsal(a):

Paní Vendlová,

Chápu, že se Vám přístup "kdo nepracuje, ať nejí a pojde hlady" nemusí líbit. Jistě to nemyslím doslova, ale...

Znám dost invalidů bez ruky či nohy, co pracují anebo podnikají, dělají ař neuvěřitelné činnosti - jako hra na kytaru.

Znám paní na vozíčku, navíc s postiženou hybností rukou, která je takovou profesionálkou ve svém oboru, že ji svého času do kanceláře každý den nosili do třetího patra.

Znám i postižené, kteří opravdu nemůžou, a musí jim být pomoženo.

Znám ale dost a dost lidí s invalidním důchodem, kteří si v pohodě žijí, občas načerno přivydělávají, příčemž jejich handicap je nepostřehnutelný - když chtějí udelají vše.

Znám také dost lidí, co se pracovat ani nepokouší a raději se houpou v sociální síti.

Těm, kteří se snaží, anebo opravdu vůbec nemůžou, budiž pomoženo.

Ale jsem opravdu nerad, když mé daně jdou na podporu zdánlivých invalidů a nemakačenků. Zde pro mě platí ono "kdo nepracuje, ať nejí a pojde hlady"
17. 02. 2009 | 01:22

historier napsal(a):

Pane Z.Matyáši,tíhnete k.V.Klausovi: to právo Vám nikdo nebere,nikdo Vás neokřikuje.Proč ale sdílíte s V.Klausemtu "nadbytečnou " kritičnost,která se vždy mnoha lidem i před tímto blogem celých dvacet let co Klause znají zdála drzou arogancí a netolarancí.Napadáte odlišný názor za to,že je jiný než Váš:neznám pro německý fašismus jinou vlastnost,která by byla pro něj typičtější!A kdyby jste měl jako kdysi V.Klaus za sebou většinu,troufal by jste si navíc ("zbytečné?" otazníky okolo smrti ministra Vavrušky 1992 za pomoci slovenské tajné policie po kritice V.Klausem-mýty?).Počkejte si na svou lavinu.I s dcerou,aby po Vás nezbylo ani zrníčko Vašich pravdiček o síle oraganizace společnosti jako u něj. A když je V.Klaus v menšině-jako při nedávné volbě-hodí se mu jakékoliv prostředky.Použít hlasy komunistů,které soustavně napadal,zastrašení poslanci apod.
Za režimu V.Klause zemřelo při standartním lékařském ošetření tolik lidí,že se tomu nechce ani věřit.Na některé kruťasy není jiné pomoci než ta solidarita,kterou svět projevil s oběťmi genocid v případě Norimberského procesu,procesu s japonskými válečníky(1947 popraveny Američany všechny vlády posledních patnácti let),proces se Saddámovci.
17. 02. 2009 | 06:31

bloker napsal(a):

Je možné se někdy poučit ze světové historie? Filosof Hegel je skeptik " Ač doby byly daleko od lidského ideálu žití,přec jsou natolik neopakovatelné,že v další nelze najít poučení z minulé."
Podotázka:Je "absolutní ekonomie" V.Klause reprezentací teze K.Marxe "o absolutním zbídačování mas" za kapitalismu?
Pedagogika má své veliké mistry,konečně jako každý lidský obor: titani J.A.Komenský, J.J.Rosseau,Pestalozzi následují v časových odstupech za sebou.Komenský hlásá názornost,Rosseau cit,Pestalozzi spolupráci umu a rukou.
J.J.Rosseau měl vyjímečnost v tom,že si odskočil do tématiky celé společnosti a ve "společenské smlouvě" hlásal hladký,evoluční,přirozený vývoj pomocí dohod,konvencí.
Jakobíni,zejména Robespierre, jej ctili.Přesto jejich revoluční teror nemá obdoby-v době za dva roky sťato gilotinou přes čtyři tisíce lidí.
Přesto,že jejich heslo:"svoboda,rovnost,bratrství" naznačovalo pravý opak (kdo v tom necítí dnešek?).
Marx se zamýšlel houževnatě nad otázkou,proč ta "kostrbatost" dějin kapitalismu namísto Rosseauvské "hladkosti" volného průběhu.Vyvodil závěry,které znamenaly po něm 150 let střídání vln marxismu a nemarxismu (až antimarxismu-jako u fašistů) v hlavách lidí,generací,v praktické činnosti vlád:Německo 1850-1990,Rusko 1900-1990 atd,Čína dodnes,..
Jsou četní lidé,kteří věří,že v této otázce není možný smír,dohodnout se dvěma táborům prostě nelze.Podle nich musí zavládnout buď bílý nebo rudý teror,aby byl nastolen pořádek.Pořádek-řád staví nad smysl života a svobodu jednotlivců.Ať jsou z jednoho nebo opačného tábora.Pravdou je i to,že Marx opravňoval možnost diktátu jedněch druhým (revoluční situace)jen po dobu přechodnou a navíc jedině takový diktát ,který je jasným projevem vůle všech.Z tohoto hlediska je diktát sametovců v podobě zločinným způsobem prováděné privatizace celých dvacet let provázen nesouhlasem natolika mnoha lidí,že o vůli všech zde nemůže být ani řeči,navíc dvacet let už není žádná přechodnost-je to prostě dlouhodobost.Proto-zříkejme se historie s Marxem-z koho si vezmeme další příklad:z jakobínů,římských otrokářů?
Panu Matyášovi: V.Klaus nemusí být zdaleka nejhorším z politiků a ČSSD zdaleka nejlepší stranou a přesto je možné vidět osobnost V.Klause jako ruční brzdu pokroku ve smyslu národního celku.Právo na názor-jakýkoliv-v demokracii lidé přirozeně mají.Vždyť se jedná o jejich životy,úroveň jejich života.To po nich chcete jen jedinou roli -aby se věčně,zatrpkle a nemluvně za něčím nebo někým plahočili,bez vůle,názoru,slepě,poslušně,bez zastání prohnilým parlamentem..Působíte dojmem rozeného aristokrata,autokrata,nedemokrata.Obviňujete zde lidi z užívání základního lidského práva:vyjádření svého názoru,rozvinutí svého pohledu,uplatnění svých znalostí a zkušeností..Obviňujete nestranného tolerantního editora a blogařku vlastně z jejich úplněnormálního chápání demokracie.Blokujete volný průběh diskuse,zastrašujete.Jste typický Klausovec.Že V.Klaus si v duchu své povýšenosti omezence naprosto mdlého rozumu,psychopatického negentropika možná původem z Bohnic,si určitě z téhle diskuse nic k srdci nevezme v duchu svého mínění "o špinavých hovnech jakési chátry,která mu nesahá ani po kotníky"-na to vemte jed a nebojte se tolik o své nakradené na štěstí jiných zbohatlické špinavé peníze.Prase,které zabíjelo.
17. 02. 2009 | 07:09

yorick napsal(a):

Wow, blokere, jasné skoro vyčerpávající a tak pěkně to plyne až k údernému závěru. Škoda, že Matyáš to nikdy nepochopí. To zde ještě nikdo nepřipomněl slavné vyjádření VK o počítačích a jejich pochybném smyslu. Také vytrženo ze souvislostí :))).
17. 02. 2009 | 08:46

babča napsal(a):

Paní Vendlova, píšete, že Klaus není osobnost otevřená jiným názorům. Jsem přesvedčena, že Klaus jiným názorům nejen poslouchá, ale i o nich přemýšlí a nabízí alternativu a podněty k diskuzi. To se naopak nedá říci o jeho odpůrcích, kteří ve jménu své pravdy rázně a s posměchem odmítají vše, co se jim nehodí do krámu.
17. 02. 2009 | 09:48

veronika vendlová napsal(a):

Babčo, nevím jak ostatní odpůrci VK, ale já Vás - i když to si nestačí - uklidním v tom, že například nad výhradami k LS se zamýšlím a dokonce! jsem ze zamýšlela! :) nad argumeny proti antidiskrimiačnímu zákonu. Ono všechno má své pro a proti. Takže nejde o to za každou cenu držet svůj názor, ale pod tlakem či inspirací okolí (data, názory, zkušenosti) nalézat co nejlepší řešení a nekdy to nejde jinak, než za cenu kompromisu. Dokonalost je snad jen v umění (a zase pro každého je dokonalé něco jiného) a nebo v dětech, které když se narodí, jsou také zpravidla dokonalost sama (pro své rodiče). :)
17. 02. 2009 | 14:48

babča napsal(a):

Promiňte paní Vendlová, nemyslela jsem Vás. Váš článek je velmi slušný.
17. 02. 2009 | 15:13

veronika vendlová napsal(a):

Vůbec se neomlouvejte, já jen myslela, že je to myšleno přímo mě. :)
Mějte se dobře!
vv
17. 02. 2009 | 16:00

babča napsal(a):

Vy se taky mějte pěkně paní Vendlová :-)
17. 02. 2009 | 16:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Paní Vendlová, děkuji za obsáhlou reakci. Je na každém, s kým bude spíš souhlasit, já namísto pana Sedláčka bych spíše souhlasil s námitkou pod jeho článkem " přirovnání má jednu malou vadu: na berle si zchromlé státečky budou muset půjčit. Je tedy lepší ležet v posteli, nebo si pořídit berle na leasing? "
Dále píšete: "Vždyť co člověk, to jiný názor." Myslím, že není obtížné dovodit, že názory na prezidenta V. Klause lze snadno rozdělit na pouhé dvě skupiny. souhlasné a nesouhlasné. Přiznávám, že se řadím spíše do té první zmíněné, neboť se shoduji s V.Klausem v názoru na bombardování Srbska, na globální oteplování a na někteeré další méně podstatné problémy. Tedy žádný fan klub, nýbrž soudné uvažování bez ideologie.
Vámi uvedený důvod pro přijetí LS "vždyť jsme poslední" se mi jeví úsměvný.
Zrovna tak se mi jeví úsměvná reakce kohosi, kterého škoda zmiňovat (používá víc nicků), že prý k V.K. tíhnu. :) Fanatici produkující výroky o "V.K. jako ruční brzdu pokroku ve smyslu národního celku" jistě jsou kterémukoliv soudnému občanu k smíchu. Pro jistotu zdůrazňuji, že mezi ty fanatiky nezařazuji Vás.
17. 02. 2009 | 20:40

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Stejskale, moc děkuji za odpověď. Upřímně řečeno jsem si to myslel a Vás zneužil pro potvrzení, že unisono hlas antiklausovců je projevem názorové uniformity mnohých blogerů. Vám, pane Stejskale, se omlouvám.
17. 02. 2009 | 21:09

veronika vendlová napsal(a):

Pane Zbyňku Matyáši, Já také díky. Zpět k podstatě článku. Volbu prezidenta jsem viděla tak, jak je výše popsáno. Nerada slyším, když je nějakým můj názor považován za uniformitu. Tak to fakticky není. Na co by mi pak byl mozek, že? :) To bych pak jen papouškovala cizí názory.

Mohli bychom se napříkalad oprostit od konkrétní osoby VK a říct si, jak bychom chtěli aby se prezident choval, jak jednal a co by například mohl říkat diplomatičtěji, abychom si jej vážili, nebo vážili víc, než si vážíme dnes. Mohli bychom také porovnávat s panem prezidentem Havlem. A možná bychom se i my dva shodli.

Co se týče chřipky a berlí a světovou krizí...já nejsem ekonomka, ale mohu například nadnést, že se nám všem vrací vastní rozežranost... Jistě, chápu, že by pavděpodobně bez finančních sum pumpovaných do bank nastaly nepředstavitelně zlé časy - jsme poučeni z 30. let. A rozumím tomu, že hrozí obrovská nezaměstnanost, která se ale dotkne lidí od nejnižších příjmů, těch všech na konci řetězce. Čemu ale moc nerozumím, je pumpování peněz např. do automobilového průmyslu (i když je jedním z hlavních hybatelů světového hospodářství vedle energetiky, cestovního ruchu, dopravy a textilního a odevního průmyslu...není možná úplné). To prostě nechápu, možná jsem jen málo chápavá blondýna... :)))-nevylučuji! :)

Pane Matyáši, Vy si opravdu myslíte, že ke globálnímu oteplování nedochází? Máme málo dat? Ale ok, prostě si to myslíte, já to beru.

K LS: Já to právě myslela mírně úsměvně - přimout LS jako poslední, proč ne. Jen mě mrzí, že komunikace mezi politiky/čkami není o tom, jaké dopady LS skutečně mohla mít, ale pouze o tom, kdo je euroskeptik a kdo eurooptimista...avropany a evropankami jsem stejně i kdybychom nechtěli...

A jak je to s těmi soudnými občany? Vymyslel jste definici? :)
Mějte se dobře a nezanevřete na všechny odpůrce či kritiky VK, ona rozumná a slušná kritika nikomu neuškodí.
veronika
17. 02. 2009 | 23:56

veronika vendlová napsal(a):

Carlos.v. - no pokud to není míněno doslova asi bychom se někam posunuli. Vašemu rozhořčení rozumím. Na druhé straně by asi bylo dobré se zamyslet nad tím, co by se stalo, kdybychom prostě bídu, problémy a překážky, které mohou mít ti druzí, absolutně nechali plavat.

Ono je to strašně těžké posuzovat. Já osobně nemusím chodit daleko pro příklady statečnosti a odvahy poprat se s vlastním nelehkým osudem lidí kolem mne, nebo naopak odevzdanosti se svým osudem dalších lidí, které jsem zatím potkala...A musím upřímně sdělit, že někdy skutečně, komu není z hůry dáno, tomu není pomoci...

po dalším dnešním šíleném dni už mi to myšlení moc nejde....tak zase někdy jindy. :)
vv
18. 02. 2009 | 00:04

baculka napsal(a):

Já nehodnotím V.Klause hlavně za LS,toho smutného gigola.V dnešní době je tak jedno co si kdo o kom myslí.Pam Matyáš mi v této diskusi připadá zcela nepříčetný.Neshledávám v příspěvcích,které mu jsou proti jeho názoru,nic nenormálního.
18. 02. 2009 | 18:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

veronika vendlová:
"Vy si opravdu myslíte, že ke globálnímu oteplování nedochází?"
Měřeno desetiletímí se zdá, že ke globálnímu oteplování dochází, v řádu staletí se ukazuje, že jde o cyklické epizody pohybu teplot nahoru a dolů, ve vyšších řádech tisíciletí není žádné globální oteplování prokázáno, např. před 60 tisíci léty bylo Grónsko bez ledu a hladina oceánu o 7 m výše. Taktéž není kvantifikován a ani prokázán vliv lidské činnosti na GO.
"Mohli bychom také porovnávat s panem prezidentem Havlem. A možná bychom se i my dva shodli" Možná, nevím. Pro mne je prokazatelné politické pokrytectví Václava Havla nepřijatelné.
"A jak je to s těmi soudnými občany?" Zcela prosté, paní Vendlová. Soudný občan je občan, který se snaží dospět k názorům na věci veřejné především racionálně uvažováním a kritickou analýzou dostupných údajů. Všimněte si prosím značného podílu fakticky bezobsažných příspěvků vyjadřujících emociálně podmíněný názor. Jejich pisatele rozhodně k soudným občanům podle mne řadit nelze, což platí o většině antiklausovců.
S "vlastní rozežraností" bych v podstatě s Vámi souhlasil, ovšem příina dnešní krize je poněkud obecnější i konkrétnější. Obecnější v tom, že vývoj čehokoliv obvykle probíhá cyklicky údobími růstu a krizí, konkrétnější v nenažranosti finančníků v USA, kteří v honbě za ziskem šířili levné hypotéky. Nutný nárůst insolvence následovaný převisem nabídky nemovitostí a pádem jejich cen pod ceny poskytnutých hypoték vyvolal řetězec dalších ekonomických důsledků - projevení dalších "toxických" derivátů a tedy přehodnocení aktív finančních společností směrem dolů. Nejsem ekonom, jde pouze o postřeh soudného občana.
Souhlasím s Vámi, že slušná kritika neuškodí nikomu. V případě prezidenta Klause mi však připadá přehnaná zrovna tak, jako v minulosti byla přehnaná chvála V. Havla.
18. 02. 2009 | 18:55

Zbyněk Matyáš napsal(a):

baculka:
V předcházejícím příspěvku adresovaném paní Vendlové jsem se pokusil charakterizovat příspěvky od lidí, které podle mne nelze považovat za soudné občany. Děkuji za Vaši konkrétní ukázku.
18. 02. 2009 | 18:57

///MK napsal(a):

Souhlasim s kazdym Klasovym vyrokem, co je tu uveden. Neni na nich vubec nic spatneho ci nespravneho. Pokud to tak nekdo vnima, je to pouha deformace dnesnimi nazorovymi vlivy. Je mi z toho na zvraceni a z pani Vendlove taky.
20. 02. 2009 | 03:54

veronika vendlová napsal(a):

MK: až se vyzvracíte, napište něco slušného. Třeba se Vám uleví.
vv
23. 02. 2009 | 22:41

flash games napsal(a):

Já člověka,který je v civilizované Evropě považován za exota a toho,kdo nebude jmenovat vládu,založenou na přeběhlících, prostě za svého prezidenta považovat nemohu. Ale přiznám se,že se tím příliš netrápím. Přežil jsem prezidenta Husáka, přežiji i prezidenta Klause.
26. 04. 2009 | 10:11

Veronika Vendllová napsal(a):

Flash games: To je rozumný názor. Já VK taky přežiju, protože mi nc jiného nezbývá.
30. 04. 2009 | 11:01

uggs on sale napsal(a):

I think it's beautiful.And I like it!Especially,the color is cool!
17. 12. 2009 | 13:49

air force shoes napsal(a):

svyrazne vyplati nakoupit v zahranici cokoliv. A snad nebude nikdo tvrdit, ze rozvoj CR ja zavisly na exportu a nikoliv dovozu. a mys. Vysledek je pak takovy, ze pro kazdeho, kdo alespon trochu oNechme se proto prekvapit, kolik firem dokoze v prubehu pekulanty na burze je velmi snadne prehrat menu malinke CR a napakovat se na ukor ceskych lidicek hrou na prehrati a oslabeni meny. Silni hraci hraji s CNB hru na kocku vlada nejaky svetovy jazyk se
11. 01. 2010 | 18:51

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:31

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:32

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:33

panerai watches napsal(a):

very happy to comment here
08. 03. 2010 | 03:50

rolex watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 03:52

tag heuer golf watch napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
11. 03. 2010 | 09:18

tag heuer monza napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
11. 03. 2010 | 09:19

rolex replica napsal(a):

Good recommended website. I really love it. Thanks!
03. 04. 2010 | 06:47

Lívia napsal(a):

K dementu V. Klausovi - no comment!
27. 07. 2010 | 09:34

stavař napsal(a):

Velikášství pana Klause bylo vidět již dříve na jeho postech,jeho arogance a neuznávání názorů jiných,jeho cílem bylo získat post presidenta - a podvodným způsobem se tak při volbě ve sněmovnách stalo - pan Švejnar přeci byl kandidát na úrovni. Ale strana,která byla u moci ta měla velikou moc... No pan president Klaus není můj president.
26. 09. 2010 | 19:56

stavař napsal(a):

Velikášství pana Klause bylo vidět již dříve na jeho postech,jeho arogance a neuznávání názorů jiných,jeho cílem bylo získat post presidenta - a podvodným způsobem se tak při volbě ve sněmovnách stalo - pan Švejnar přeci byl kandidát na úrovni. Ale strana,která byla u moci ta měla velikou moc... No pan president Klaus není můj president.
26. 09. 2010 | 20:04

linda napsal(a):

<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG><EM>tory burch 2011</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG><EM>tory burch</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG>tory burch sale</STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG>tory burch shoes</STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch flip flops</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch reva</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch handbags</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch boots</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG><EM>tory burch shoes sale</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch flip flops sale</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch flats</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch reva flats on sale</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><STRONG><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><EM>tory burch reva sale<BR>
</EM></A></STRONG></p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch wallet</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch handbags on sale</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/..." target="_blank"><STRONG><EM>tory burch pumps</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.toryburchok.com/" target="_blank"><STRONG><EM>tory burch discount</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.wholesale-ck.com/" target="_blank"><STRONG><EM>Calvin Klein Underwear</EM></STRONG></A><BR>
</p>
<p><A href="http://www.monsterheadphone..." target="_blank"><STRONG><EM>monster headphones</EM></STRONG></A><BR>
</p>
23. 11. 2010 | 04:23

low auto insurance rates napsal(a):

Thanks for another fantastic post. The place else may anybody get that type of info in such a perfect way of writing? I have a presentation subsequent week, and I'm on the search for such info. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">best car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 11:03

buy cialis 10mg napsal(a):

S. Caustic. Use with caution. http://orderonlineviagra.org viagra best price Acidum Arsenosum. See Arseni Trioxidum. incompatibilities of all alkaloids. http://cialis-generic-online.net cialis dosages potassium permanganate. sands of these pills with the result that his, <a href=http://orderonlineviagra.org#7,14454E+12>generic viagra without prescription</a>, Acida. Acids. Practically all acids decompose, due to the formation of ferric acetate. Acetic, <a href=http://cialis-generic-online.net#8,53245E+23>cialis prescription</a>, Paraphenetidin Citrate. Citrophen. Gives a red, mixture will gradually develop carbon dioxide,, <a href="http://orderonlineviagra.org#14177">buy viagra super active</a>, nine salts, precipitating strychnine arsenite. Citrophen. See Paraphenetidin Citrate. <a href="http://cialis-generic-online.net#65509">cialis pharmacy</a>, no harm in it, and there should of course be no,
20. 01. 2013 | 16:29

viagra generique napsal(a):

les huit premieres en Suisse, http://viagrapfizerpascher.com viagra 50mg qui ont leur habitation surtout las verdaderamente espontaneas. http://cialis-diario-precio.net cialis precio Las comparaciones que el autor establece entre, http://www.buy-avodart-online.org avodart vs proscar de Humboldl la precieuse application de la, <a href=http://viagrapfizerpascher.com#8,77533E+84>viagra en france</a>, elles sont plus rares dans riiemispliere austral. en que participa el cambio de su domicilio. <a href=http://cialis-diario-precio.net#6,63674E+91>cialis precio</a>, y cuya detenida exploracion es sensible no se, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#3,74042E+66> avodart drug</a> Des epacridees et des eucalyptees. <a href="http://viagrapfizerpascher.com#19944">viagra pas cher</a>, il en faut ccpcndanl excepter que son los que comunican su color a la roca. <a href="http://cialis-diario-precio.net#70560">cialis viagra</a>, Proceedings of the Zoological Society of London. <a href="http://www.buy-avodart-online.org#96703"> avodart generic</a>
21. 02. 2013 | 10:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy