Je bohatství, čekající na nové poslance a poslankyně EP adekvátní jejich vykonané práci?

19. 04. 2009 | 23:51
Přečteno 4769 krát
Při víkendových cestách jsem zaznamenala veliké rozhořčení z terénu u „běžných“ občanů a občanek, tedy voličů a voliček. Důvodem k němu, bylo (z jejich pohledu) nehorázné bohatství, jenž čeká na každého z našich dvaadvaceti zvolených budoucích evropských poslanců a poslankyň. Víkendový tisk, konkrétně jedno z víkendových téma MF Dnes, totiž poodkrylo štědrou finanční realitu, která na ty úspěšné v Bruselu čeká a to po dobu pěti let – výkonu mandátu.

Pro mne osobně nejsou tato fakta ničím novým, ale vlastně jsem se tomu spravedlivému rozhořčení vůbec nedivila. Při čtení novin zaznívaly docela smutné povzdechy, jako například: „A my máme vyjít s deseti tisíci? To není správný.“ Nebo: „jak pak máme jít volit, vždyť nám to může být všechno jedno“. Nebyla v tom snad už ani naštvanost, spíš smutek.

Pak jsem koukla na aktuální blogy a rozhodla se, že se by možná nebylo na škodu, zeptat se svých blogujících kolegů a kolegyň, kteří do EP kandidují na nezanedbatelných (tedy čelních) místech kandidátek – jak si představují svůj denní evropský chléb, v případě jejich zvolení (či obhájení svých mandátů). A zdali si myslí, že jsou finanční prostředky určené na činnost poslance adekvátní, o čemž je například přesvědčen pan europoslanec Ransdorf. V MF Dnes z 18/09 uvedl cituji: „Jsem přesvědčený, že pro Českou republiku odvádím výraznou a nepřehlédnutelnou práci. Byl jsem pro naší zemi rozhodně platnější, než mnozí členové vlády.“ Voliči prý výši jeho platu pochopí: „ Když mohou mít manažeři takové platy, tak proč ne poslanci?“

Současně jsem si dnes se zájmem přečetla sdělení pana Kožušníka, který ve svém blogu uvedl cituji: „Role politických stran, které se mají snažit otevírat volební témata je v těchto volbách potlačena institucionálním diktátem volebních témat technokraty z Evropského parlamentu.“ Celý blog naleznete na: blog.aktualne.centrum.cz/blogy/edvard-kozusnik.php?itemid=6389

Připouštím, že je pan Koužušník velmi pravděpodobně o výše zmíněném, mnohem více informován, než jsem já, nebo někteří lidé, kolem mne. Nicméně já sama jsem institucionální diktát volebních témat technokraty z EP zatím nějak nezaznamenala. Hranice ČR jsem ale více než půl roku něpřekročila, že by to bylo tím? A určitě mohu pana Kožušníka uklidnit, že například já sama, patřím k lidem, kteří politické dění poměrně hodně sledují a také zde prohlašuji, že se Evropou vnucovanými tématy ovlivnit nenechám.

Všech 33 do EP kandidujících politických uskupení, má bezpochyby dost svých vlastních témat. A stejně tak i jednotliví kandidáti a kandidátky v čele pelotonů. Vědí či dokáží odhadnout, nakolik jsou jejich nosná témata prosaditelná v EP?

Vracím se zpátky k myšlence zkusit zjistit, jak to tedy se svou denní prací pro nás, voliče a voličky, vidí sami kandidující. Mě by to strašně zajímalo!

Nyní končí mandáty současných našich zástupců a zástupkyň v EP. Víte, co se jim za těch 5 let v EP podařilo prosadit? A jak si ve své práci pro ČR vedli?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

alesdrobek napsal(a):

Dobrý blog. Užitečný.
20. 04. 2009 | 00:04

Veronika Vendllová napsal(a):

Díky.
vv
20. 04. 2009 | 00:13

danny66 napsal(a):

to bohuzel nevim, co se jim podarilo prosadit, jedine co jsem za ty roky postrehl, byla nejaka snaha pana Spidly ohledne velkeho hluku motorovych pil, coz je urcite malo, ale mozna i moji vinou :-(, jinak jen jeste hodne drobnym podnikatelum se podarilo zneprijemnit podnikani ruznymi az nesmyslnymi pozadavky, viz farma na kozi mleko, kde podnikatel musi uvadet, ze jeho domaci syr je jen "pro zvirata a testovan na lidech", kvuli az nesmyslnym pozadavkum z Bruselu, ale to jen na obraj...
20. 04. 2009 | 00:21

češka napsal(a):

Paní Vendlová,
Nevíte náhodou jestli strany, nominující kandidáty do EP, zkoumají jejich jazykové vybavení, alespoň aby mluvili a rozuměli anglicky.
Bohužel jediný, který je dobře jazykově vybaven, je podle mne pan Ransdorf. Šmudlovi málokdo rozuměl česky, natož v jiném jazyce.
20. 04. 2009 | 00:39

Veronika Vendllová napsal(a):

Češko, je to bohužel jen na stranách, koho ve finále nominují (tedy přesněji na politických uskupeních), ale také na lidech samotných, nakolik si věří. Tedy je možné, aby se do EP dostal člověk, hovořící "jen" rodným jazykem, ale i člověk, který jich umí několik. Podle zkušeností, které mám osobně, je dobré, vrhá-li se někdo do víru EP, umět nejen anglicky, ale i francouzsky. Usnadní to orientaci a urychlí komunikaci a schopnost vyznat se ve všech dokumentech bez problémů. :)
20. 04. 2009 | 00:53

Veronika Vendllová napsal(a):

danny66 - to je ona technokracie, kterou má na mysli pan Kožušník. Můj osobní dojem je ze všech končících (ale i znovu kandidujících) různý. Skoro bych řekla, že jsou naši zástupci/kyně (až na výjimky) prostě jakoby u toho, jsou v EP centru dění. A tím to jakoby trochu končí. Ale možná je to naše chyba, že se máo zajímáme... :)
20. 04. 2009 | 00:58

Důchodce68r napsal(a):

Tak jsem se podíval na http://zpravy.idnes.cz/v-br...
, a vidím, že různé výdaje spojené s funkcí jsou hrazeny mimo plat zvlášť. Pokud by vlastní plat voleného politika byl přiměřeným několikanásobkem průměrného platu v dané zemi, pak jsem ještě ochoten předpokládat u něj zájem o samotnou politiku. Pokud jde o desetinásobek, pak už nejsem. To už co nevidět nebude mít s demokracií nic společného ( krátce se ještě najdou nějaké výjimky, později už ne).
Tedy - to je cesta do pekla - nevolit, nevolit, nevolit.
20. 04. 2009 | 01:57

Béda napsal(a):

VV:

Zatím jste nepřímo (skrze tisk)zjistila pouze stanovisko pana Ransdorfa z KSČM.

Doporučuji jako další oslovit v prvé řadě nikoliv odcházející europoslance ale především poslance, kteří znovukandidují - Zahradil, Hybášková... anebo chtějí do europarlamentu prorazit zcela nově - Kožušník, Solis, Jacques...

Taky se jich při této příležitosti zeptejte jak jsou pro práci v EP jazykově vybaveni, k čemu konkrétně osobně přispěli, resp. co doložitelně (ti stávající) pomáhali prosazovat, k čemu vystupovali v diskusích, resp. co by (ti noví) chtěli prosadit, co je jejich prioritou.

Z blogů pánu Kožušníka a Zahradila jsem prozatím nabyl dojmu, že jejich prioritou je DOSTAT se do EP.
20. 04. 2009 | 03:21

Béda napsal(a):

VV:

Chápu některé europoslance, že požadovali systém, kteří platy europoslanců sjednocuje. Proč by, z jejich pohledu třeba bulharský zástupce coby reprezentant státu měl vypadat v Bruselu oproti jiným coby žebravý mnich? Neříkám ovšem, že to z hlediska vývoje platů v jejich mateřských zemích považuji za spravedlivé. Na druhou stranu, třeba český ministr zahraničí a velvyslanci coby reprezentanti státu taky nejsou zrovna vzorem střídmosti.

Budu se zájmem sledovat europoslance, kteří plédovali pro zachování stávajícího odměňování europoslanců (třeba pan europoslanec Ivo Strejček z ODS), jak naloží se zvýšeným platem. Jestli ten stotisícový kladný rozdíl oproti stávajícímu stavu, (jestli se dostane do EP)který považuje za zbytný bude posílat pravidelně na humanitární účely...
20. 04. 2009 | 03:37

Stan napsal(a):

Odměňování europoslanců bude zcela jistě třaskavé téma, které znechutí (převážně levicovou) část voličů, takže půjdou volit jen ti "skalní". Otázka je, komu to prospěje? ODS před podzimními parlamentními volbami zoufale potřebuje alespoň náznak úspěchu a pouze při deseti až patnáctiprocentní účasti voličů má nějakou šanci.

Pokud se však začnememe zabývat ostatními otázkami, tedy výsledky stávajících europoslanců a jazykovou vybaveností kandidátů jednotlivých stran, pak jsou tu témata (kromě programu a pro či protievropského zaměření jednotlivých kandidujících stran), která mohou naopak voliče aktivizovat, a případně řádně zamíchat s očekávanými výsledky.

Moje rada pro malá a nově vzniklá volební uskupení tedy je, nezabývat se požitky europoslanců, ale využít prostor, který v rámci volební kampaně získají, k pozitivní prezentaci svého programu a kvalit svých kandidátů a kritickému rozboru činnosti europoslanců stávajících.
20. 04. 2009 | 06:07

Ládik napsal(a):

Kdo má moc, chce mít ještě víc. S jídlem roste chuť.
Nezavrhoval bych ambice lidí dostat se ke korytu. Klidně můžou být i němí, z jazyků mohou mít rádi hovězí i vepřový. Ale jedno omezení bych pro ně měl: aby je ke korytu jako své zástupce nominoval definovaný počet voličů. Protože se jedná o pár lidí, měl by ten počet být dost velký. Volební účast by musela být nad 30% a zároveň uchazeče o koryto by muselo podporovat 200tisíc voličů. Jinak ať si koryto naplní sami.
20. 04. 2009 | 06:30

student napsal(a):

Je správné, že u EU poslanců předem víme kolik budou dostávat.
To by mělo platit u všech politiků (od starosty až po presidenta). Měli bysme ale předem znát také všechny náhrady a výhody. Na druhé straně by mělo
platit, že po druhé politik bude zařazen na volitelné místo jen se souhlasem většiny ze svých původních voličů. Politik, který
tímto druhým výběrem neprojde je špatný a proto ze svých předchozích vysokých příjmů zaplatí 20 %.
20. 04. 2009 | 07:56

Šourek Bartoloměj napsal(a):

Výše platu poslanů EP a zvláště některých našich,je nemravně vysoká.Co třeba takový Zadražil,celkem prostoduchý vyznavač ODS se ani netají tím,že se snaží EU rozložit zevnitř.Patří mu pak za tuto činnost takové peníze?A co pak "presidentka"Bobošíkoévá,kriminálník Železný,sexuolog Zvěřina a další?Je to pro ČR ostudné zastoupení!!!
20. 04. 2009 | 08:09

Silvie napsal(a):

Europoslanci jsou jednoznačně velmi přeplacení, o "kvalitě " odvedené práce a jejich prospěšnosti v europarlamentu nemluvě.
Není mi znám jediný jejich zásadní počin, který by vůbec ospravedlňoval jejich superdrahé "působení" v Bruselu.
Do europarlamentu jsou odklízeni více méně neschopní (nebo naopak všeho schopní a tudíž potencionálně nebezpeční) politici,aby si tady užili luxusu a blahobytu. Vůbec se nedivím jejich naprostému odtržení od drsné reality života normálního občana.
20. 04. 2009 | 10:00

kancelarska_mys napsal(a):

Tahleta témata čekají v letech 2009-2014 na nové europoslance.
Na stejné adrese jsou i hlavní témata projednávaná 2004-2009.
http://www.europarl.europa....
20. 04. 2009 | 10:10

kancelarska_mys napsal(a):

A takhle našich 24 poslanců pracovalo (seznam jejich vystoupení, stanovisek atd. tamtéž, většinou žádná sláva).

http://www.europarl.europa....
20. 04. 2009 | 10:35

MA-FU napsal(a):

No to mi taky bude zajímat,dobrá
otázka-p. Vendlová
20. 04. 2009 | 10:41

Pocestny napsal(a):

Paní Vendlová,
není důležité, kdo kolik bere, ale to, co za to udělá.

Je to parlament EVROPSKÝ, tak jsou jeho vnitřní pravidla také taková.

My jsme ho ani nevymysleli, ani nefinancovali jeho vznik, my jsme jen usedli na dávno dodané židle v dávno postavených stavbách.
Mohu vás ujistit, že za méně by to nikdo nedělal, protože tento plat je na úrovni jeho inkasitů stále nesrovnatelný s výší příjmů obdobně postavených na privátních společenských žebříčcích.

Nemyslím si, že by od nás bylo vkusné moralizovat nad tím, kolik platí europarlament, spíše bych opravdu soustředil pozornost na výběr takových našinců, kteří si tu odměnu zaslouží, ne takových, kteří se o koryto tak vehementně hlásí..

Dám vám radu....

..kolika lidem by se ulevilo, kdybyste místo Havla Žvanivého vyhrála ten ozdravný pobyt vy... pokuste se!

Ono je to totiž tak, že ten plat je premie pro vítěze společenské hry, on si cenu pouze zasluhuje, její výši stanovili jiní.

Paní Vendlová, v privátu vám nikdo takhle opulentní diety nedá, tak si nešlapte po veřejném štěstí.

Zavíráte tím tu jedinou cestu pro chytré a chudé, ti zbohatnou jen a pouze námahou pro národ či společnost, hleďme tam poslat ty, jejichž klidné zbohatnutí poslouží k obohacení i nás.

Já ve firmě platy nesnižuji, počty ano.
Než mít dvacet podvyživených socanů, mám radši patnáct lidí se sebeúctou při pohledu na výplatu.
20. 04. 2009 | 11:30

Saliven napsal(a):

VV:
Na vysokém odměňování europoslanců nevidím nic špatného, spíš vidím jako naprosto nestoudné jejich renty. Ale to asi není věc, kterou bychom ovlivnili. Každopádně si myslím, že většina našich europoslanců pracuje dobře - až na výjimky - některé pány z ODS, kteří jsou hrdinové jenom doma a v EP nešpitnou jak je rok dlouhý nás reprezentují slušně a světe div se - k těm lepším patří komunisti.
20. 04. 2009 | 11:45

StandaT napsal(a):

V okamžiku, kdy naše "váha" v EP je něco kolem 3%, je mi jedno za kolik. Protože při této váze to je podstatě jen reprefond našeho státu. Takže vybírejte fotogenické jedince, prsaté blondýny, fotbalisty, Gotta a pod. - ti alespoň zaujmou novináře. EP je stejně jen křoví pro vytvoření zdání demokratičnosti evropským mocenským strukturám.
20. 04. 2009 | 11:53

Saliven napsal(a):

StandaT:
To přece ještě neznamená, že je to zbytečné. I s těmi 3 procenty se dá něco prosadit, pokud se s někym spojíte. A po LS se bude dát každá země přehlasovat, dokonce i ty 4 největší. Už jen proto je třeba tu LS přijmout.
20. 04. 2009 | 11:58

patriot napsal(a):

Paní Vendlová, tzv. demokratický svět se propracoval do stádia legálních loupeží. Stačí si připomenout astronomické „odměny“ a „platy“ bankéřů nebo některých manažerů. Politici pochopili, že si s penězi daňových poplatníků mohou dělat, co chtějí. A tak vidíme jejich zcela nepřiměřené a nezasloužené „požitky“. Ostatně mají to jednoduché – prostě si své „platy“ a různé „náhrady“ demokraticky odhlasují. A je to. Úžasná věc ta demokracie, že ano?
20. 04. 2009 | 12:29

veronika vendlova napsal(a):

Zdravím statečné komentátory a komentátorky, k reakcím jsem se dostala až nyní. A začnu panem Pocestným, který v tomto případě uvažuje pravděpodobně velmi podobně, jako já. Totiž v zásadě by mělo skutečně obecně platit, že cituji jej: „není důležité, kdo kolik bere, ale to, co za to udělá.“ Stejně tak souhlasím, že by ode mne či od nás cituji: „nebylo vkusné moralizovat nad tím, kolik platí europarlament“ a to zejména proto, že je systém takto nastaven.

Poděkuji také panu Pocestnému za radu, i když to je spíše otázka, kolika lidem že by se ulevilo, kdybych onen „ozdravný“ pobyt vyhrála já. No, tak to já fakt neodhadnu, ale domnívám se, že je podstatné umět si „sáhnout“ do svědomí a říct si, zda bych byla, či nebyla pro EP, potažmo pro ČR přínosem. No, nevím, měla bych problém už jen s tím se dorozumět….

S čím si ale ovšem u pana Pocestného dovolím, polemizovat je, že si myslím, že by se určitě našli lidé, jež by tuto práci činili za méně. Třeba by to brali jako poslání…Jsem naivní?

Pravdou zase je, že v privátu se takovéto finanční částky pro našince vydělávají skutečně těžko, tedy mohu-li soudit dle svého blízkého i vzdáleného okolí. A taky je pravdou, že možná skutečně zavírám jedinou cestu pro chytré a chudé, kteří opět cituji pana Pocestného: „ti zbohatnou jen a pouze námahou pro národ či společnost, hleďme tam poslat ty, jejichž klidné zbohatnutí poslouží k obohacení i nás.“ To je zajímavá myšlenka a poměrně by se mi i líbila, ale pane Pocestný, Vy neznáte realitu tvorby kandidátek? Pryč jsou „revoluční“ doby, kdy opravdu stačilo být ve správnou dobu na správném místě a našinec mohl být rázem kdekoliv. A výjimky opět potvrzují pravidlo.

A ano, raději opět citace: “Než mít dvacet podvyživených socanů, mám radši patnáct lidí se sebeúctou při pohledu na výplatu.“ – tomu rozumím.
20. 04. 2009 | 13:28

veronika vendlova napsal(a):

Bédo, byla to spíše otázka do diskuse. Já tak docela tuším, kdo z kolegů blogerů a blogerek tak nějak někam kandiduje.

Bylo by dobré, kdybyste se jich zeptal třeba Vy sám, vždyť proč ne? Ale třeba někdo z nich odpoví tady v diskusi a nebo přímo svým blogem. A já to pak vytisknu a dám své milované babičce, protože ta si tu MF Dnes taky přečetla a hned si na to musela vzít několik prášků na uklidnění…

Osobně také chápu, že je dobré aby byly odměny pro všechny europoslance sjednocené. A určitě je možná na místě větší kritika těch našich domácích poslanců, ministrů apod., ale to je jak házení hrachu na zeď. Také mě napadlo, že by mohly být nějaké finance z odměn europ. dobrovolně posílány na humanitární účely. Třeba se to již děje a my o tom nevíme. A to je správně, je to koneckonců věc každého. Vždyť víme, že někdo věnuje svůj poslední tolar, když rozhodne, že je to potřeba a jiný by nedaroval nikdy nikomu ani kačku. A tak to prostě je.
20. 04. 2009 | 13:41

veronika vendlova napsal(a):

Důchodce68r: Ano, je to tak, ono v zásadě nejde jen o odměny za vykonanou práci, to je ještě myslím ok, ale jde hlavně o další náhrady a výdaje spojené s výkonem mandátu. O využití těchto prostředků rozhoduje poslanec/kyně sám/a. Více na: http://zpravy.idnes.cz/v-br...
Právě to kritizovali lidé, o nichž jsem psala. Každopádně ve mne to neprobouzí závist, to vůbec ne, ale spíše neustálou otázku, jakou má ten a který „statek“ nyní skutečnou cenovou hodnotu…a nedivím se, že při volbách do EP zůstane více lidí, než kdy před tím, doma, než by šlo k urně. Jenže to taky není dobrá zpráva.
20. 04. 2009 | 13:53

veronika vendlova napsal(a):

Stan: Ano, s tím nelze než souhlasit.

Ládik: Celkem rozumná úvaha.
Student: Ano, chce to nějaké záchranné mechanismy, tedy zpětnou vazbu

Šourek Bartoloměj: No pane, chápu rozhořčení, ale i já jsem svým hlasem a někteří nehlasem přispěla ke zvolení některých poslanců/kyň a ráda jsem vlastně jen za jednu z těch některých. Vše rozhořčení by byla bylo spíše lepší směřovat „výrobcům kandidátek“. My tady na blogu už to nezachráníme…

Silvie: Ano, to je velmi častý názor.

Kancelářská myš: díky za důležité odkazy.

MA-FU: Taky si myslím.

Saliven: Máte pravdu, renty neovlivníme, ani důchody EP poslanců. Každopádně to bude skutečně elita. Že by se na ně později nevztahovalo zrušení poplatků, aby taky trošku přispěli zpět? :) A máte pravdu, někteří si v EP vedli dobře.

Standa T: No, něco na tom bude, fotogenické jedince by to chtělo. Ale tak pesimisticky, jako Vy, to nevidím.

Patriot: Proto také mají u lidí čím dál menší důvěru. Ale nevím, jak dlouho tak asi může trvat, než dojde třeba k defenestraci? :) taky by se to dalo nazvat demokracií, nebo ne?
20. 04. 2009 | 14:08

StandaT napsal(a):

Saliven: ano, je to zbytečné. Od lidí, co se neuměli spojit ani sami mezi sebou, když to vyžadoval zájem země, nelze očekávat, že se budou táhnout zajeden provaz se zástupci z jiných zemí. Dopadne to tak, že socialisté se spojí zase se socialisty, liberálové zase s liberáli a opět půjdou proti sobě, protože stranický/ideologický zájem bude vysoko nad zájmem země.
20. 04. 2009 | 14:39

Jaroslav napsal(a):

Dobrý den paní Vendlová opět jste trefila hřebíček na hlavičku a já Vám začínám fandit čím dál tím víc a myslím,že nejsem sám.Té tlupě co se cpe do EP vůbec nejde o lidi této zemně,ale jen a jen o svá koryta.Přeji Vám hodně optimismu a nenechte se otrávit některými diskutujícími jelikož oni nevědí co činí,protože jsou politikou uplně zblblí a to jim bohužel zůstane.Přeji krásný den.
20. 04. 2009 | 15:48

Veronika Vendllová napsal(a):

Jaroslave, mě nyní nezbývá, než Vám poděkovat za podporu. Zrovna dnešní den se mi moc nedaří, tak díky za doping, kterého v této podobně není nikdy dost. Více v mailu, na který se chystám :).
20. 04. 2009 | 18:46

Marcela/Greta napsal(a):

Už v roce 1920 řekl Aldouse Huxley, že největší poklesek v životě politika
je organizované lhaní...

Veroniko, souhlasím s Tvými názory a fandím Ti .)
21. 04. 2009 | 15:59

Veronika Vendllová napsal(a):

Marcelo, díky!! :)
21. 04. 2009 | 16:29

uggs on sale napsal(a):

I think it's beautiful.And I like it!Especially,the color is cool!
17. 12. 2009 | 13:49

air force shoes napsal(a):

svyrazne vyplati nakoupit v zahranici cokoliv. A snad nebude nikdo tvrdit, ze rozvoj CR ja zavisly na exportu a nikoliv dovozu. a mys. Vysledek je pak takovy, ze pro kazdeho, kdo alespon trochu oNechme se proto prekvapit, kolik firem dokoze v prubehu pekulanty na burze je velmi snadne prehrat menu malinke CR a napakovat se na ukor ceskych lidicek hrou na prehrati a oslabeni meny. Silni hraci hraji s CNB hru na kocku vlada nejaky svetovy jazyk se
11. 01. 2010 | 18:51

armani classic napsal(a):

I can't agree with you more.
13. 03. 2010 | 02:26

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 02:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy