Mluvme/te pravdu, nic než pravdu!

26. 04. 2009 | 02:55
Přečteno 7757 krát
Jak se tak pohybuji mezi lidmi (v autobuse, tramvaji, metru, v autě, ale i v rodině – tedy mezi svými) v ČR a občas i jinde na světě, čtu noviny, časopisy, zprávy na internetu a blogy (prostě normálně a průměrně žiju), napadlo mne při jednom z článků, že bylo výborné pokusit zajistit, abychom třeba každoročně, dva dny po sobě, všichni na světě mluvili pravdu.

Ta představa mě pobavila, ale asi tak jen na několik vteřin. Pak mi došlo že by možná mohl nastat celosvětový kolaps. Skutečnost, že by, byť je jeden den, říkali například (považte) i politici/čky, pravdu (čistou), by mohla znamenat konec vzájemných mezinárodních vztahů a to i těch, které se zdají být výborné.

Představila jsem si, jak by asi vypadala cesta do práce, pracovní porada, návštěva lékaře, obchodu, nebo rodinná oslava. Co bych si tak asi druhý den přečetla v médiích, jak by asi vypadalo zpravodajství a co by přinesl internet. Taky by mě docela zajímalo, co by přinesl svět reklamní a svět showbusinessu, kdyby jeden den nemohl lhát. A co soudy a policie? Některým profesím by to zřejmě usnadnilo život, jiným zase naopak.

Kdyby tedy čistě hypoteticky zasáhla nějaká „vyšší“ moc a my, lidé, bychom k tomu byli donuceni (třeba kouzlem, nevím, ale zatím ještě pořád na kouzla věřím), zřejmě by opět zvítězilo nějaké šalamounské řešení, nám, lidem tolik vlastní. A v rámci zachování světa alespoň takového, jaký je, bychom si možná raději navzájem zalepili ústa. A jak by se mezinárodní den zalepených úst mohl jmenovat? To už nechám na Vaší kreativitě, mě napadají občas i mírně nepublikovatelné názvy. A možná, že náš nový, milý „náhubkový“ zákon je takovou pomyslnou vlaštovičkou, jenž je předzvěstí naší společné budoucnosti.

Závěrem: Ano, tento text je „úlet“, ale je upřímný, tedy v něm není ani kousek lži…
Nepojednává o filosofické pravdě i když dva citáty na závěr neuškodí:
„Pravdivé je říci o něčem, co je, že to je, a o něčem, co není, že to není.“ Aristotelés
Pravda je shoda skutečnosti s poznáním. (Veritas est adaequatio rei et intellectus.)“ Tomáš Akvinský

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

xx napsal(a):

Pravda je zlo!

Kdybych říkal své ženě plnou pravdu, proměnila by se v důslednou bohyni odplaty Nemesis, pokud by se nestala čtvrtou Erínyí, krutou bohyní pomsty.

A to je můj nejbližší člověk, má žena. Teď si představte přátelský pokec dvou spřátelených politiků z různých stran. Rád bych pak viděl třeba debatu Klause s Toplánkem.
26. 04. 2009 | 04:18

Veronika Vendllová napsal(a):

A není někdy pravda i dobro? Vždyť já sama učím potomka, že lhát se nemá...

Ano, taková debata by měla pravděpodobně hodně velkou sledovanost...a lidem by pomohla k lepší orientaci, domnívám se.
26. 04. 2009 | 04:29

JAKO napsal(a):

moc hezky jste to napsala.Já v tomto světě,zvláště v ČR mám dojem,že lhaní je snad nějaký byznys-veškeré lidské konflikty vlastně expandují ve světě na nějaké smyšlené pravdě.I boj národnostní,rasový ,náboženský funguje pouze na nějaké lži,kterou si někdo vezme a použije ji jako z důvodnění svého boje.Pravda je relativní pojem,který se deklinuje mnoha okolnostmi.Řídil bych se heslem:Na každém šprochu,pravdy trochu...Tak to lze uplatnit i v náboženství,v teoriích,v politice.Problém je,jak zhodnotit pravdy politiků,když tuto jejich pravdu tlumočí média,která mnohdy nejsou nezávislá.Co kdyby se vytvořila média,která budou formulovat alternativní politiku,která by vznikla mimo tento realtivní svět,kde alternativní se staně takříkajíc rajskýma to doslova a do písmene a bez přehánění)-alterntivní jako,že budou reprezentovat svět bez válek,nemocí,otrockého vylhaného systému,prostého ve způsobu života,náboženského dle svobodného ducha.Pravda tohohle ,,lepšího světa,,by se vyjímala v jiném duchu,a rozvoj našeho ducha(ne ega) by byl jedinou pravdou.Patřily by do toho světa lidé s vysokou mírou agrese,fundamentalismu,hamižnosti,kteří svého ducha ubíjejí,a ubíjejí tím i celou společnost.Ne nepatřili,zodpovědnost by byla výsledkem,a ne cílem.Přílišná snaživost k zodpovědnosti,toho se děsím,ale zodpovědnost jako výsledek našeho ducha v pravdě,to mi srdce plesá...Děkuji za možnost vyjádření k vašemu skvělému blogu...
26. 04. 2009 | 05:43

otokar napsal(a):

Vážená!
pokud nekradete a nepodvádíte, nemáte důvod lhát. Takových lidí je spousta, jen se o nich nepíše.
Není to nic složitého, jen se nad sebou zamyslet.
26. 04. 2009 | 05:56

Béda napsal(a):

VV,

to by v uvedený den/dny mohli mluvit akorát tak děti do 5-6 let věku. Ty vždy bezelstně a bez postranních úmyslů mluví pravdu, důsledky svých pravd si moc neuvědomují, poměrně rychle na pronešené myšlenky zapomínají, poměrně lehko se jim jejich myšlenky nechají jinými myšlenkami vyvrátit, přinejhorším, protože to tak stejně nemysleli, se jim pravdy dají lehce prominout.

U dospělých je to ovšem mnohem horší. Někteří vodu druhým káží a sami v praxi víno pijí, někteří o morálce káží a sami jsou přitom vzorovými zločinci, někteří se před pravdou obrní a izolují a jiní při náznaku pravdy hned přejdou do protiútoku.

Pravda má tisíce podob a uvěřit se dá pouze tomu, kdo vodu káže a sám vodu pije. Přichycený falešník ztrácí obvykle oprávnění kázat druhým o pravdě, přestává být mravní autoritou. Vhledem k hroší kůži některých lidí, obzvlášť to platí u politiků, to ovšem vůbec není ve světě dospělých vžitým pravidlem.
Největší lháři se obvykle stávají vrcholovými politiky a o pravdě káží, až se jim od huby práší.
26. 04. 2009 | 06:05

Čochtan napsal(a):

Paní Veroniko,
když budeme mluvit pravdu a nic než pravdu, tak je celá politická korektnost v .......
A co budou dělat politici a diplomati ?
26. 04. 2009 | 07:42

Veronika Vendllová napsal(a):

Jako, já Vám díky za úvadu! Také si myslím to co Vy, tedy že národnostní, rasové a náboženské boje často fungují pouze na nějaké lži, kterou si někdo vezme a použije ji jako z důvodnění svého boje.

Stejně tak si myslím, ze cituji Vás znovu: "pravda je relativní pojem,který se deklinuje mnoha okolnostmi.Řídil bych se heslem:Na každém šprochu,pravdy trochu..." Média sehrávají velmi silnou roli a souhlasím s těmi, kdo v poslední době uvedli, že extremismu nyní dělají média skutečně super PR a k tomu ještě zdarma. "Snová" média, o kterých jste psal, tak ta by možná nebyla od věci, ale reálné to není. Paradoxně možná stačí vyhodit televizi, nepospouchat rádio a nepoužívat PC a klid, mír a svoboda v duši, je na světě... :) snadný návod...zkoušela jsem to, ale mě to tedy nešlo - zatím.

Také se trochu bojím přílišné snaživosti k zodpovědnosti. Jak jste napsal: "ale zodpovědnost, jako výsledek našeho ducha v pravdě," to plesá i to moje srdce. Jen si myslím, že někteří, kdož si tohle přečtou, nabydou dojmu, že patříme oba spíše někam do rezervace, než do tohohle světa....:)
26. 04. 2009 | 07:55

Veronika Vendllová napsal(a):

Otokare, vážený, děkuji Vám uctivě za radu, právě jsme se hluboce zamyslela a... na co že jsem to měla přijít? Jo, už vím, že bude stačit, když nepokradu a nepodvedu, nemusím lhát, protože budu mít čisté svědomí. Jo, jasně. A stačí, když to budou dělat ostatní taky tak a rázem je tu ráj na zemi...jojo, takovéhle rady, ty mám nejradši! :) Ještě mi ale jedna chybí ta o čistotě mého vlastního prahu. No, možná někdy příště. :)
26. 04. 2009 | 08:00

Veronika Vendllová napsal(a):

Bédo, já jsem o dětech přemýšlela, vidím to s nimi podobně, jen jsou děti, které si strašně vymýšejí už od útlého věku, ale není t podle mě záměr, jako u dospělých, ale přemíra fantazie, myslím.

Všiml sjte si, že skoro básníte? Jinak trefné, ale smutné. Na frak dostáváne stále a všiml jste si, že míra toho, co jsme jako veřejnost schopni vydržet, se neustále zvyšuje. Takový testík byl Standa Gross a od té doby už se nedivím ničemu.

Je několik exemplárních případů (mezi politiky), které bych, kdybych mohla, začarovala tak, že by mluvili pravdu pořád a ještě by to bylo nakažlivé. Myslím, že by to prospělo celé české společnosti. Jena nevím, jak by to nakonec dopadlo. :)
26. 04. 2009 | 08:07

Veronika Vendllová napsal(a):

Čochtane, co budou dělat politici a diplomati? No to je právě to, já nevím....ale naordinovala bych jim pravdomluvnost vskutku s chutí a všem! :)
26. 04. 2009 | 08:10

Emissary napsal(a):

Nevěřte tomu, paní Veroniko. Milosrdná lež je prý víc než krutá pravda, někdo říká.

Já zas říkám, že pravda je lepší, i když je někdy zdrcující. Pravda nakonec vždy zvítězí, i když mnohým z nás se zdá, že prohrává.

Po sériích lží nakonec vždy přijde pravda. To nevymyslel žádný myslitel, ale malý člověk, jako jsem já, právě teď. Shoduje-li se to s nějakým výrokem slavného filozofa, pak jsem nečetl a je to náhoda. Dotyčnému se předem omlouvám.
26. 04. 2009 | 08:40

Béda napsal(a):

VV - těch testíků bylo mnohem více a Standa Gross zdaleka nebyl prvním ani posledním.

Vzpomeňte třeba některá prohlášení prezidenta Havla před a po prezidentských volbách, růžové brýle premiéra Klause, které jsme si najednou museli vyměnit za brýle černé v roce 1997(to bylo dávno) před Standou, resp. podnikatelskou, rodinnou a politickou morálku pana Topolánka a rodinnou a politickou morálku pan Paroubka... (to zas bylo po Standovi)
26. 04. 2009 | 08:46

Ben napsal(a):

Paní Vendlová,
pěkné nedělní ráno
Venku je opět modrá obloha, bezvětří a slunko hřeje.
To jsem napsal pravdu.

Ale i dnes, i když budu mít na zřeteli Váš blog, se bojím, že až budu mluvit, ať už s rodinou nebo známými nebo jenom sám se sebou, tak občas se mezi myšlenkou vloudí i nějaké to nepravdivé nebo lépe řečeno neupřimné slovo, aby má řeč vypadala co nejlíp...a vlastně si to už ani neuvědomuju, kolik smýšlenek za pouhý den vyprodukuju...třeba neúmyslně, ale pravda to není.
Určitě existují lidé, kteří mluví jen a jen pravdu, věřím tomu.
Dnes to zkusím, ale jestli se večer neozvu, tak víte jak jsem dopad´...
26. 04. 2009 | 08:58

Emissary napsal(a):

Pro: Ben

Jo, jo Bene. Pravdu bereš moc absolutisticky. Trochu relativity by neuškodilo.
26. 04. 2009 | 09:05

vlk napsal(a):

Paní Vendlová

tohle je , alespoň pro mne, Váš nejzajímavější a popravd - i nejděsivější blog.
Vedl by totiž k totálnímu zhroucení mezilidských, obchodních, tzžních,sociálních a vůbec všech myslitelných vazeb.

Nesuďte prosí, že s e zastávám li a pokrytectví, ale svět prostě stojí na tom, že pravda bývá zahalena v mracích neikoliv lží, jak řekl Winston Churchill, ale spíš ve slupce polopavd a balastu. Které nám leckdy činí dostat pravdu ve s travitelné podobě.

Osobně by mi stačilo, kdyby svět fungoval nikoliv na bázi čisté a naprosté pravdy jednou za čas, ale podle hesla - nelžu , když vysloveně nemusím! A nemusím skoro nikdy, pokud nejde o život.
26. 04. 2009 | 09:13

Petr napsal(a):

paní autorka:

Kdyby se musela a měla mluvit pravda, mělo by to dalekosáhlé následky na veškerý současný život (především politiku), ale vyžádalo by si to taky nutnou revizi minulosti. Není to to šílená představa ?
Když už jsme u té současnosti, pravdy a vašeho Klubu "Nezávislých a starostů", jak by to pak asi vypadalo s kandidaturou pana Štětiny do EP ?
Hezkou neděli.
26. 04. 2009 | 09:21

Lena napsal(a):

Hm. Mě doma sice učili, že lhát se nemá, přitom však moje matinka lhala jako když tiskne. Takže ke lhaní mám odpor a jsem radši, když se dozvím pravdu, ať je jakákoliv. Sama lhát moc nemůžu, protože si nic nepamatuju, takže bych se brzo pěkně prozradila. A v tom je - lhát může jen ten, kdo má hodně dobrou paměť. Podle mého - pravda nevítězí proto, že by převzala vládu. To se nikdy nestane. To heslo spíš znamená to, že se prostě jednou, třeba za dlouho ukáže. Asi by to mělo spíše znít: Pravda se prokecne. Nakonec - v Čechách se vykecá kde co. Takže navrhuji změnit podobu prezidentské standarty.
26. 04. 2009 | 09:49

otokar napsal(a):

Veroniko!
Pravda, kterou jsem Vám napsal, Vás vytočila, jak soudím z Vaší podrážděné reakce. Před vlastním prahem nelžu, ale ani za ním a věřte, že je to pohodlné. Abyste získala důvěru, musíte to dělat pořád a dlouho, je to jako se skotským trávníkem, který léta stříháte, kropíte a válcujete.
Pokud chcete řešit, řešit a nevyřešit, tak odpusťte mé panské rady, já jiné řešení neznám.
příjemnou neděli
O.
26. 04. 2009 | 09:53

Petr napsal(a):

Lena:

Možná jste přišla na kloub tomu, proč politici potřebují tolik poradců - nejen co se týká odborné stránky, ale také proto, aby je někdo upozornil, že "to nebo ono" už v minulosti "říkali" a slibovali, :-)
26. 04. 2009 | 09:54

Kristýna napsal(a):

Žít život v pravdě byl byl smělý evoluční počin. Ano, otřáslo by to světem, zahýbalo našimi životy... Vyzkoušejte a uvidíte. Přestanete hrát světské hrátky, zaplétat se do pokryteckých vazeb, ocitnete se možná v podivínské izolaci jako cizinec, který mluví jiným jazykem. Dobrovolně se připravíte o výhody této společnosti. Vaši duši to však povznese a zlehčí, začne z ní odtékat všechen kal. Ušetříte spoustu energie, kterou vyplýtváváte na konstruování složitých polopravd a lží, jimiž opevňujete své ego a z jehož hradeb rafinovaně střílíte na protivníky nenávistnou municí. Naučíte se vážit každé slovo a obracet se přitom více do sebe a sledovat pohnutky mysli, spřádající sítě zákeřných upovídaných myšlenek. Jak vzácné je mlčení! Zkuste někdy na druhé nereagovat. Pustit se nutkavé potřeby sebeobhajování. Mlčet a nechat vše plynout. Uvidíte, jak druhé straně dojdou náboje. Pravdy se bojíme. Proč? Abychom nepřišli o to, co jsme postavili a vybudovali na základech klamu. Je toho víc než dost. Jak zvláštní, že ač klamné, to má pro nás jakoby skutečnou cenu. V klamném světě přebýváme, do skutečného se nechceme probudit. Otevřít oči a vidět, jaké to oPRAVDU je.
26. 04. 2009 | 10:14

noctem napsal(a):

Mluvit pravdu neznamená mít pravdu. Už v uvedených citátech směšujete, paní Veroniko, dvojí noetickou definici pravdy: a)pravda je shoda vysloveného soudu se skutečností, a b) pravda je shoda vysloveného soudu s mojí myšlenkou. Co se mě týče, jsem spíš pro Aristotela.
A zase bych rád skončil výrokem pana Čapka: "Království lži není tam, kde se lže, ale tam, kde se lež přijímá..."
26. 04. 2009 | 10:23

Lena napsal(a):

Petře,
s těmi poradci: zdá se Vám, že jsou to odborníci? Jsem v tomto velmi na vážkách.
26. 04. 2009 | 10:30

Petr napsal(a):

Lena:

Odpověděl bych Vám asi takto:
V rozhovoru s jedním slušným a jistě ne zisku- a mocichtivým (existují i takoví) politickým činitelem mi tento sdělil, že mají hrozné problémy získat nové členy, především mezi odborníky, kteří se radši věnují své práci, i když si tam často vydělají méně...
Pak se nemůžeme divit, jak to vypadá... Kdy, kdo a kde se začne tímto problémem zabývat ?
26. 04. 2009 | 10:39

MA-FU napsal(a):

Paní Vendová
Nejen tento blog Vámi napsaný, je pravda.Ráda Vás čtu a vždy píšete pravdivě alespoň jsem to tak cítila z Vašich článků,často se mi stává,že pro pravdu jsou lidé zešměšňováni a to veřejně.
To mi poté mrzí za ně,protože vím, že pravdu pisatel-dotyčný měl.Jistě se vám stalo......
26. 04. 2009 | 10:41

hank napsal(a):

A Descent into the Maelstrom...
"All truth passes through three stages," wrote Schopenhaure. "First,it is ridiculed. Second it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."...
The greatest homage to truth is to use it.
26. 04. 2009 | 10:42

Lena napsal(a):

Petře,
jistě že skutečný odborník si radši bude někde bádat. To má smysl. Jaký smysl má radit někomu, kdo o rady nakonec ani nestojí, nebo stojí, předloží do sněmovny smečce krvežíznivců, kteří dobře míněné rady a celou práci shodí se stolu jen proto, že to navrhla protistrana? Odborník chce mít výsledky a baví ho práce. Kecy, schválnosti a ignorace daleko méně inteligentních jedinců, než je on, ho musí velmi frustrovat.
26. 04. 2009 | 10:47

Endy napsal(a):

Krystýna to popsala moc dobře,stejně se dívám na každodenní vztahy a na to, s čím se setkávám.Než k tomuhle poznání ale dospějete,je to docela dlouhá cesta,ale stojí za to.Nakonec zjistíte,že ani žádné pravdy, za které jsme se plamenně bili, neexistují-jsou to jen pohledy každého z nás, vycházející z vlastních zkušeností, znalostí a přesvědčení.Děti jsou v tomto ohledu naprosto skvělé bytosti,neznají lež, ale právě ony ,jen popisují skutečnost,jaká je.Formou otázek, úvah, postřehů.A že někdy lžou, nebo si vymýšlejí?Svět fantazie nesouvisí se lží.Osobně si myslím, že žít bez lží,těch nepodstatných,často milosrdných ,ale nejde.Zkuste to stejně jako Ben,sledujte se, na kolik jich za den narazíte a kolich jich sami,bez zlého úmyslu sami vytváříte.Rozdíl vidím jen v tom, zda lež vznikla v úmyslu nezranit a nebo naopak ublížit, nebo obrátit vývoj věci ve svůj prospěch na úkor jiného.Lež se ze života nemůže nikdy vytratit a "pravda" bude ohýbána těmi všehoschopnými do konce lidstva.Vždy to tak bylo a bude.Kdo plamenně řeční o pravdě co zvítězila je buď nenaporavitelný naiva, nebo manipulátor.Hezký den.
26. 04. 2009 | 10:53

Petr napsal(a):

Lena:

Ono nejde ani tak o tu frustraci, bavit se a diskutovat s méně inteligentními jedinci, když už to tak nazýváte (to byste připisovala aroganci a ignoranci každému odborníkovi a naopak méně inteligence každému politikovi :-) ).
Problém je v tom, že se rozhoduje na stranické úrovni, no a ta rozhodnutí jsou většinou odhlasována podle "různých" kritérií, mezi nimiž není názor odborníka zrovna na popředních místech.

Takže problém je spíše v tom "nevyslyšení", připadání si "nedůležitým" a "nepotřebným" takových odborníků v politice. A to podle mě není jenom jejich pocit, ale odpovídá to pravdě. Jako inteligentní lidi takové situaci předcházejí a do politiky se tedy "necpou".

Má to samozřejmě velkou souvislost s diskutovaným tématem. Jako odborníci by v jejich oboru se lží a zamlžováním skutečností a pravdy daleko nedošli. Skoro by se dalo vyvodit, že politika a opravdoví odborníci v různých sférách lidské činnosti se vzájemně vylučují :-)
26. 04. 2009 | 11:07

Endy napsal(a):

A jen tak,ještě dopovím sama za sebe-ráda lžu těm, kdo lež potřebují.Když jsou v úzkých, když neví kudy kam, nic se nedaří,všechno se zdá na houby, vztahy, zdraví,práce..Bylo by fér říkat pravdu, přisírat na jejich hromadu zříceného sebevědomí, zdraví, nebo beznaděje? Jo, tak tady prohlašuji-ráda lžu,abych pomohla nastartovat hezkou a nadějnou lží ,jejich další den..A za tyhle lži se nestydím..Pravda tu nepomůže, ani kdyby byla jasnější slunce.V takových situacích je naopak pěkné svinstvo.Čas na pravdu, musí někdy dozrát.Mějte se pěkně a pěknou lež,která udělá radost se nebojme říkat,ve jménu pravdy :-)
26. 04. 2009 | 11:16

Čochtan napsal(a):

Já měl tu kliku,
že jsem léta (pár hodin denně) žil mezi lidmi, kteří nelhali. Byla to Matematicko-fyzikální fakulta.
Od té doby mám smůlu. Lež kam se podívám. Asi to nejde jinak. Tak se aspoň snažím tu nejhnusnější a nejsprostší lež - politickou korektnost, likvidovat kde a jak se dá.
26. 04. 2009 | 11:20

Ben napsal(a):

Emissary,

nadpis blogu: Mluvme/te pravdu, nic než pravdu

a tak jsem to vzal. Alespoň dnes.

á propós my se známe? My dva jsem si zatím nevyměnili ani slovo, nedovolil bych si někomu jen tak tykat. Tykání mi nevadí, ale Vám zatím tykat nebudu, jak jsem už psal, Vaše příspěvky jsem četl jen zběžně, zatím nevím, jestli bychom si rozuměli, třeba někdy v budoucnu...
Také Vám hezký, nedělní, pravdomluvný den
26. 04. 2009 | 11:22

Lena napsal(a):

Petře,

tu ignoranci taky připisuji politikům, ne odborníkům. Například přenosy ze sněmovny jsou pouze pro lidi s pevnými nervy. Obávám se velmi, že kdybych to sledovala opakovaně, tak z toho dostanu infarkt. Už několikrát se mi z toho udělalo opravdu fyzicky špatně, jak mě to jejich chování rozčilovalo. Už jen to chování. O přístupu k samotnému řešenému problém ani nemluvím.

Máte pravdu, pokud by vědec lhal, jako vědec končí, stanou se nevěrohodnými jeho výsledky, což je daleko horší, než když je nevěrohodný sám osobně.

Končím, musím pracovat. Mějte se hezky.
26. 04. 2009 | 11:22

Petr napsal(a):

Endy:

To co popisujete, se nazývá "humánní lež", která má časté použití - zvláště v případech, jaké popisujete - těžká nemoc, rodinná tragédie, neštěstí, atd. Z humánního hlediska je tato lež omluvitelná, i když i v takových případech někteří jedinci radši slyší pravdu.

Někdo by ale mohl namítnout, že pan Kalousek nám taky "humánně" lhal, když tvrdil, že rozpočtový schodek pro letošní rok bude zhruba 40 miliard, zatímco by podle posledních odhadů mohl dosáhnout třeba i 200 miliard nebo dokonce více :-)
No lepší to nechat na individuálním posouzení každému. V každém případě by jako "odborník" měl být schopen posoudit situaci a možný dopad a vývoj, aby mezi jeho odhadem a skutečností nebyly "galaktické vzdálenosti".
26. 04. 2009 | 11:30

Petr napsal(a):

Lena:

Máte pravdu, je to na rozsáhlou a dlouhou diskusi.
Díky, Vám taky hezkou neděli.
26. 04. 2009 | 11:33

Lena napsal(a):

Petře,
Vám taky hezkou neděli.
.........
Endy,
kdyby mi někdo lhal v těch případech, co popisujete, tak ho přerazím. Pokud bych byla vážně nemocná, potřebuji to nutně vědět. Protože bych musela vrátit účto svým zákazníkům, postarat se o svoje psiska do budoucna, a krom toho se taky začít léčit. Kdyby mi doktor "milosrdně" lhal, tak se léčit nebudu, znám se. Pokud by mi řekl pravdu, přistoupím k tomu jinak a budu mít určitě větší šanci na přežití. Na rozdíl od Vás si myslím, že "milosrdná lež" je úplně na ... nic.
26. 04. 2009 | 11:42

Endy napsal(a):

ad.Petr-ok,míra a vhodnost lži"humánní "je problém, a jak říkáte, někdo raděj pravdu-což potvrzuje, že s pravdou se musí nakládat opatrně...ovšem zase v těch případech, o kterých jsem psala.Případ Kalousek patří do jiné skupiny, v tom vidím jen jeho sebestřednost-vlastnost všech,po moci a majetku toužících politiků.Nebo vy snad znáte jiného?Těm pravda sviští kolem uší jak letící šíp savanou a ani to snimi nehne, od svých korýtek budou blábolit, dokud se nenacpou..V tom případě by se dali klasifikovat veškeré lži, jako "humánní",jaký je rozdíl v reformách pana Julinka, že pacienti dostanou lepší zdrav. péči,Nečase, že důchodci se budou mít lépe a další blablabla,a stejné zní z úst socanů, zelených, vše pro naši lepší budoucnost!!Mějte se hezky, taky musím letět...
26. 04. 2009 | 11:43

Endy napsal(a):

ad. Lena-možná máte pravdu, ale o tom to je-každý máme svou,někdy je líp mlčet, jak píše Krystýna..
26. 04. 2009 | 11:46

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
Vy si tedy umíte vybrat téma.Čím dál,tím lepší.Již kolikátý blog..
Pochopitelně,že se dá v pravdě žít.Tedy pokud umíme rozlišit pravdu a hulvátství.
Říci na příklad manželce v osmém měsíci těhotenství,že vypadá jako,teď můžete dosadit,je nejen hulvátství,ale zločin.Takže se odpovědi vyhneme,že je pro mne pořád krásná a ostatní si mohou trhnout nohou.
Nebo dámě,která po odtučňovací kůře vypadá jako špatně vyřezaný indiánský totem odpovím,že pro mne je nejkrásnější moje manželka a ostatní mám zakázáno posuzovat.Nelhal jsem!

A v politice?Vzpomeňte na slavný Topolánkův výrok:"Kdyby lidé věděli,co na ně chystáme,nikdo by nás nevolil."

PS:Jak rozdýchal Váš manžel Vaše přiznání,že sexuelní idol pro Vás je Topolánek???!!
26. 04. 2009 | 11:51

JK napsal(a):

autorce a čtenářům

1) mnohé moudré bylo, na adresu věčného tématu lidské existence, které článek nabízí, už v předchozích příspěvcích uvedeno a tak se nevyhnu opakování.

2) volání po pravdě, čisté pravdě, pravdomluvnosti je, podle mého již více desetiletí sledování života, světa, doma a v cizině, čtení historie i současnosti, obecně indikací dvou stavů:

a) přetížení mysli daného člověka, jehož systém je zahlcen všemi těmi marketingovými, mezilidskými, politickými atd. triky, strategiemi, polopravdami až po vyložené lži, že, v jisté zoufalosti a zahlcení svého systému a schopnosti se v tom všem orientovat, volá po pravdivosti

b) politik nebo reklamní agentura, nebo váš nápadník, atd. atd. volá po pravdivosti, sám jí předstírá a dušuje se s ní, právě proto, aby dostal váš hlas, vaše peníze, vás do postele nebo k oltáři atd. atd.

3) Kdybychom měli, jak článek nabízí, už jen den nebo dva, kdy by všichni lidé prostě museli, ne tedy jen "měli", mluvit pravdu, byl by to, jak jiní upozorňují, začátek konce a jindy konec mezilidských vztahů, toho, co tak či onak považujeme za tak či onak "stabilní" situaci v našem městě, zemi, kontinentu, světě, firmě, ekonomice, atd. atd.

Už jen proto, že Homo sapiens má, stran toho, co je, nebo co považuje za nepřátelské nebo blahobyt i život ohrožující, dosti dlouhou paměť.

Viz třeba u nás: levice i "pravice" jako Klaus, jsou okamžitě sjednoceni, navíc pilně využívají trumf jakékoliv debaty: "riziko" zrušení Benešových dekretů a návrat vyhnaných spoluobčanů německé národnosti. Diskuse končí, trumf trumfuje, ikdyž je RACIONÁLNÍ hlavě dávno jasné, že nejenže kolektivní vina a vyhnání po stovkách let nebylo zdaleka košer, ale hlavně a především, že jsme, bez 3 miliónů obecně pilných, podnikavých, spořádaných spoluobčanů, navíc němčinou efektivně napojených na jednoznačně více prosperující sousedy přišli o produkt práce již 3 generací (64 let) a naše stále víceméně dobité, rozsáhlé pohraničí, tucty měst a stovky obcí o tom dávají jednoznačné, objektivní svědectví.

4) Klasik říká SVĚT CHCE BÝT KLAMÁN a populista, od Mečiára po Klause a Haidera, sňatkový hochštapler atd. u příliš mnoha lidí a příliš často zabodují.

Když bych se, jako příklad, obrátila, jako vzdělaná, profesně úspěšná žena na podobně úspěšného, pohledného a slušného muže, s tím, že s ním chci celý život být, hlavně pak mít děti, aby naše životy, společně pokračovaly a že se takovému závazku chci naplno věnovat ... co by si asi myslel, jak by asi reagoval?

A přitom bych mu řekla upřímnou, plnou, čistou pravdu?

Jiná, která by mu pravdu, ve skutečnosti, pro ty moudřejší, mnohem spolehlivější základnu stability a štěstí v životě, neodkrývala, naopak i tajila, soustředila by se na standardní "užijme si", zábavy, tance, sexu, kulturních zájmů, atd. by pravděpodobně uspěla více ... protože svět chce být klamán a životní moudrost, schopnost vědět, vidět, ocenit a rozhodovat se podle toho, o co v životě opravdu jde, není ani zdaleka tak rozšířená, jak bychom si přáli nebo jak se domníváme.

Homo sapiens je, zejména v průměru, stále víceméně subjektem ovládaným emocemi, instantní gratifikací, nejnižším společným jmenovatelem. Proto je na internetu nejziskovějším byznysem porno, proto nejvíce prodávanými knihami jsou ty typu harlekýna, proto peoplemetry nemilosrdně vyvracejí tvrzení že "já se na TV NOVA a škvár nekoukám".

5) S neschopností lidí, drtivé většiny lidstva, hledat, přijímat pravdu, kromě všeobecného NEDOSTATKU MOUDROSTI o co v životě jde, navíc souvisí skutečnost, že, zase ve statisticky zcela evidentní většině, Homo sapiens se, ikdyž plnoletý, dokonce i na sklonku života, považovaný za "životní moudrostí plného" a jím samým coby vyžadovaným být za "životem zkušeného" považovaný, je příliš často nemoudrý, NAIVNÍ, ikdyž nevěří v Ježíška, věří ve free lunch a něco za nic. Marketér, politik, hochštapler nevyhnutelně využijí daný prostor.

6) "Znakem inteligence je dát za pravdu, přijmou dva protichůdné výklady věci bez toho, že se člověk zblázní". A zde zdá se selže zbytek těch nemnoha, kteří moudrostí překonají výše uvedené. Proto čistá pravda má místo jen na onom světě. Možná.
26. 04. 2009 | 11:57

Emissary napsal(a):

Pro: Ben

Ach jo, Bene. Už se omlouvám podruhé. Důvody jsou stejné, jako u Bédy. A ještě jeden. Vlk mi začal tykat, tak já jemu také. Někdy zapomenu přehodit výhybku.
26. 04. 2009 | 12:02

Emissary napsal(a):

Pro: Ben
A s tím dnem nápodobně.
26. 04. 2009 | 12:04

Veronika Vendllová napsal(a):

Tak upřímně píšu, že jsem takovouhle poměrně velkou diskusi pod textem nečekala. Venku je nádherně a já doufám, že konečně vyrazíme po víc než 14 dnech s naším potomkem na vzduch. Jó neštovice, to je panečku izolace. A tak vnavzdory protestům svého partnera teď před polednem naposledy na několik minut (než se asi pozdě večer k PC zase dohrabu), otevírám "noťas".

Bene, doufám, že se večer ozvete. Zkusím to stejný test jako Vy. Zdá se mi, ale že to mám docela snadné, protože díky povaze a znamení, mám pravdu, přímočarost a zbrklost (bohužel) přímo ve vínku. Ale co nastane dnes, to nevím, tedy nevylučuju, že taky nemusím dopadnout úplně dobře.

Otokare, správný odhad, vytáčí mě vždycky když mě poučuje někdo, kdo zameteno před vastním prahem nemá. Tím rozhodně nemám na mysli, že Vy mezi tyto jedince patříte. To, co jste napsal ve druhém příspěvku, mohu jen a jen podepsat. také si myslím, že nelhat je pohodlné. Navíc je tím pádem mysl čistá.

Leno, taky si myslím, že lhát, tedy nemluvit pravdu, může spíše jen ten, kdo si pamatuje, co kdy kde a komu nepravdivě řekl a pak to dokáže nosit v hlavě celý život. Na to nemám ani buňky, ani žaludek. Zato si myslím, že mám díky tomu skutečné přátele a taky skutečné nepřátele.

Milá MA-FU, stalo, samozřejmě. Moc Vás zdravím! :) V noci jsem toho napsala víc...viz e-mail. :)

Emissary: Jasně, ale někdy se toho konce po celé sérii lží, nedočkáme...ale to je "jen" život. :)

Čochtane, rozumím Všim příspěvkům čím dál jasněji. Ale jak uvedl Noctem, mluvit pravdu, neznamená ji mít, ale nechci tady rozebírat rozebrané.

Endy, milosrdné lži já sice chápu, ale mc mi nejdou, protože je to často jen oddalování reality a její zjištění je pak o to větší náraz. Ale je o jen můj názor a jistě exitují situace, kdy je jedna milosrdná lež" epší, než tisící, dobře míněných pravd.

Petr uvedl mj.: "Jako odborníci by v jejich oboru se lží a zamlžováním skutečností a pravdy daleko nedošli. Skoro by se dalo vyvodit, že politika a opravdoví odborníci v různých sférách lidské činnosti se vzájemně vylučují :-)"
Asi jste uhodil hřebíček na havičku. Dovolte mi k tomuto jen jednu myšlenku: Kdyby byli poliici/čky více osvícení, tak by pro ně na 1: místě byly odborné názory. To by ale zmanenalo, opustit ty vlastní. To asi není moc reálné, alespoň ne u všech, domnívám se. A ano, u senátora Štetiny - ó jak vděčné téma, by mne pravda skutečně zajímala.

Kristýno, moc pěkně jste to napslala, díky!

Milý Vlku, souhlasím s Vámi a určitě si nemyslím, že zastváte pokrytectví. Vy určitě ne. :)

Pokud jsem na někoho zapomněla, moc se omlouvám, záměr to není, ale tlak rodiny, že mi ten "noťas" vyhodí z okna, je už příliš velký. Prý mám na blogu závislost a je pro mne přednější než rodina. Tak co myslíte, je to pravda, nebo jen zoufalá snaha mi dát najevo, že toho tukání už bylo dost? :)))

Pěknou neděli Vám všem a pravdě zdar!
veronika
26. 04. 2009 | 12:05

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, fakt jste mě pobavil, ale můj muž už vytahuje všechny kabely, co jen může...tak jen k tomu PS a upřímně? On se mu Topolánek asi taky docela líbí...tak jsem s tím neměla problém. Horší to bylo s tím, že jsem nevymezila ono dobré období vlády, jenž jsme měla na mysli...to mi v textu trochu uniklo a mírně jsme to schytala....a nejen od něho! :)
26. 04. 2009 | 12:11

Zbyněk Matyáš napsal(a):

noctem:
Děkuji za citát K. Čapka, který opět potvrdil jeho genialitu.
Veronika Vendlová:
Schématismus není řešení pro složité situace. Mluvit pravdu by se nemělo nikdy, pokud by ublížila. V osobních vztazích je takových možností mnoho. Pokud mohu, mluvím pravdu, což je většinou. O to úspěšněji mohu lhát, když je potřeba.
26. 04. 2009 | 12:38

george napsal(a):

Nemluvíte-li pravdu, dejte si aspoň bacha...lež má krátké nohy. Život zas tak ukecaný není, hořet znamená existovat, ne skomírat(zhasínat) se lží.
http://amicuswebsite.blogsp...
26. 04. 2009 | 12:48

Ben napsal(a):

Paní Vendlová mizí na výlet, je opravdu moc hezké počasí, já mám nemocného kluka, tak výlet nehrozí, ale vzal jsem si svého "miláčka" alespoň na zahradu, tak si užívám jarního nebo spíše letního nedělního odpoledne venku a zároveň si neodříct net.
Paní Vendlová má pravdu, někdy to už hraničí se závislostí, nejen na blogy...

Hajný,
máte štěstí, že Vám už paní Vendlová odpověděla, skoro to vypadalo, že Vás dnes uškrtí sama.

Emisary,
nemusel jste se omlouvat, stane se. Tak háklivý zase nejsem. Myslel jsem, že už to berete jako samozřejmost.

Zatím jsem si nejsem vědom, že bych dneska řekl něco nepravdivého :-)))
26. 04. 2009 | 12:58

Zbyněk Matyáš napsal(a):

george:
Samozřejmě, jak prokázal významný vědec F. Koukolík, lhát je vždy namáhavější a složitější, než mluvit pravdu. Někdy bohužel to bývá nutné.
26. 04. 2009 | 13:01

Zbyněk Matyáš napsal(a):

A navíc jsem si vědom, že lhář musí neustále nést tíhu důsledků své lži.
26. 04. 2009 | 13:03

Ben napsal(a):

Zatím jsem si nejsem vědom...krásně české

Čekal jsem, kdo se ozve první...
:-)
26. 04. 2009 | 13:07

Hajný napsal(a):

to Ben:
Děkuji za upozornění.A já se chystal že až pojedu příští týden do Prahy,zastavím se ve slovutném a starobylém městě Odolena Voda a položím jí na práh vlastnoručně natrhanou kytici jasmínu.
Děkuji za záchranu života!
26. 04. 2009 | 13:52

Ben napsal(a):

Hajný,
zapomeňte, co jsem napsal a udělejte, prosím, co jste měl v plánu.
Paní Vendlová si kytici zaslouží.
Já se chystám do Prahy za čtrnáct dní, ale čas na OV mi asi nevyjde, ale také bych se asi i trochu bál, abych nebyl přichycen jako před lety Dan Hůlka...i když to byly jen nevonící tulipány...
26. 04. 2009 | 14:06

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že pro lidí s mizernou pamětí,já, je lhaní i dost nemožné. Nemůžu prostě lhát, pochopitelně bych pak nikdy nevěděl, co jsem kde a komu nalhal, a vypadal bych ešče hůř než vypadám. A tak většinou mluvím jenom o tom co jsem dělal nebo dělám, neb to co mám na krku jsem zatím nikdy nemusel používat gůglšuplíček. No ovšem i tak mi většinou nikdo spokojeně nevěří, a když zjistí, že opravdu dělám, to čem jsem hovořím, tak o to víc mě pak zase "milujou.." Soused mi už skoro dvacet roků říká - až to zase povolí, tak tě tak znárodním, až se budeš divit, a konečně mi tě stará přestane furt předhazovat.. a zase bude klid.

ČLOVĚCI

Říkali mi
chápeme tě
ale je taky třeba
abys ty chápal
nás

Pochopil jsem
a začal se zdokonalovat
po roce jsem konstatoval
že chápu dvakrát tolik
než průměrný
chápající
po dalším roce
třikrát tolik
a tak dále
a tak
dál

Dnes pochopím
skoro všechno
i ty co mi tenkrát říkali
abych je
chápal
chápu je
a oni na mě hledí
vrtí pohledem
a říkají
- jak si nám to mohl
udělat,
my tě prostě
nechápem...-
26. 04. 2009 | 14:15

Jaroslav napsal(a):

Zdravím Vás paní Veronikoa musím říci zajímavý článek,ale skutečně hm skutečně naivní představa.Krásnou neděli Vám přeji ze Šumavy
26. 04. 2009 | 16:36

Azazel napsal(a):

Nějak to nechápu, já pravdu mluvím pořád a žádné problémy s tím nemám. A nedovedu si představit, že bych najednou začal lhát.

Pochopitelně neřeknu kolegovi, že je vůl i když si to o něm třeba myslím - ale také mu nelžu, že je skvělej.
26. 04. 2009 | 17:09

Bessy napsal(a):

Je pravda,že lhát vyžaduje mít vysokou výkonnost paměti a pro mne to je,jak píše wbgarden,vzhledem k té paměti, ale i svědomí obtížné.Zalžu a mám to v hlavě jak vykřičník!
Na druhou stranu pořád říkat pravdu je někdy pro mé okolí i otravné-mé dcery třeba chtějí jen nabulíkovat děti a ty se obrátí na mne-"Je to tak?" a já jdu s pravdou ven.Pak je "Mami s tebou je to hrozné".Když se narodil vnuk/dnes už je mu 19 let/,když jsem jej poprvé viděla,přála jsem mu čestnost ,spravedlnost.Dnes u něj, ty asi zděděné "pravdy", mají dobrou odezvu jen u podobných lidí-bohužel si myslím, že pro reálný život jsem mu moc praktického nepřála.Ale třeba aspoň to svědomí.
26. 04. 2009 | 17:27

vlk napsal(a):

Pravda je le,láska je nenávist,válka je mír holčičko
26. 04. 2009 | 17:43

Béda napsal(a):

"Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí!" Autor tohoto citátu akorát zapomněl říct ve kterém tisíciletí kterého letopočtu.
26. 04. 2009 | 17:47

Ládik napsal(a):

Doma si nelžeme, to bych měl doma jinde. Nelžu ani mimo domov - s tím mají mnozí problém. Já ne.
26. 04. 2009 | 17:59

Béda napsal(a):

Ládík,

otázka: Lhal jste doma někdy?
26. 04. 2009 | 18:13

Petr napsal(a):

Béda:

Dalo by se domnívat, že to jsou jen "vypůjčená" a upravená slova:

When I despair, I remember that all through history the ways of TRUTH AND LOVE HAVE ALWAYS WON. There have been tyrants, and murderers, and for a time they can seem invincible, but in the end they always fall. Think of it--always.
(Mahatma Gandhi, 1869 - 1948)

volný překlad:
Když jsem zoufalý, vzpomenu si, že v průběhu celé historie cesty pravdy a lásky vždy zvítězily. Existovali tyrani a vrazi, kteří po určitý čas byli nedotknutelní, ale nakonec byli vždy poraženi. Mysli na to, vždy.
26. 04. 2009 | 18:14

Ivan napsal(a):

Žít ve lži, vede ke ztrátě sama sebe. Takže bych s tou pravdou a lží moc neobcoval. Ono to je, jako s krádeží. A potom platí, že zvyk je železná košile. Přesto dobrá kost do pranice o níž se dá rváti. Ovšem ty citáty vše vysvětlují.
26. 04. 2009 | 18:20

Petr napsal(a):

vlk:

Válka není mír, nýbrž....(něco pro pamětníky :-) ):

http://www.youtube.com/watc...
26. 04. 2009 | 18:30

Prokouk napsal(a):

Pro Bessy jednu moudrost nikoliv ze sebe: Nikdo není schopen si dlouho pamatovat lež (s pravdou není žádný prooblém). Zapiš si výrok člověka, o kterém máš pochybnosti, že je pravdivý. Zeptej se na něj za rok a poznáš to.
26. 04. 2009 | 18:31

Béda napsal(a):

Petr,

ta Gándhího myšlenka o dočasnosti a pomíjivosti všeho by mohla mít něco do sebe. Zřejmě chce naznačit, že žádný diktátor ani diktatura nejsou věčni.

Akorát s tím vítězstvím pravdy a lásky mám problém se vypořádat. O žádném idylickém období plném pravdy a lásky prozatím nevím.
26. 04. 2009 | 19:03

Petr napsal(a):

Béda:

No když už, tak je to obyčejně vždy zhruba po 3-4 generacích, kdy z těch viníků žije už jenom málo a kdy se nějaká "oběť" (většinou už bezbranná) jako gesto předhodí "vlkům".
26. 04. 2009 | 19:11

Tomáš napsal(a):

To už tu bylo.
O právníkovi, který jednou ráno zjistil, že neumí lhát: http://www.csfd.cz/film/113...
26. 04. 2009 | 19:17

vlk napsal(a):

Výzývám toho , kdo v 17:43:52 publikoval pod mým nickem, aby toho nechal a našel si jiný.
Omlouvám se značce Bessy za plagiatorův výraz holčičko na její konto, jakkoliv sním nemám co společného.

Petrovi, že tudíž nebudu reagovat ani na jeho repliku v
18:30:18, protože jsem nebyl tím, kdo jej k replice podnítil.
26. 04. 2009 | 19:35

Ben napsal(a):

Vlku,
víte, že se mi to stalo nedávno pod Zahradilem? Nick Ben a nebyl jsem to já. A napsal tam větu, s kterou jsem vůbec nesouhlasil.
A také jsem si všimnul, že problém měl i Pocestný.

Že by někdo schválně? Je to neférové.
Na IP adresu jsem se nedíval, tak nevím, jestli je pořád ta stejná.
26. 04. 2009 | 19:46

Petr napsal(a):

vlk:

Jasně, chápu. Taky se mi to stává... Pokud se to bude opakovat častěji, dejte mi vědět. Pokud to bude možné, rád Vám dám adresu (telefon se podle ní dá taky zjistit) providera, ze které byl dotyčný ten den a čas přihlášený ((někdy) to není problém zjistit přes IP).
26. 04. 2009 | 19:54

Bessy napsal(a):

Vlk-díky za vysvětlení.Jak je vidět i tady ta lež kvete-
26. 04. 2009 | 20:01

vlk napsal(a):

Ben +Petr+ Bessy

já mylsím, že to je dokonalá ilustrace k tématu blogu. lepší bychom nevymysleli ani všichni čtyři dohromady.

Soudím, že jseme většinou snadno rozeznatelný. Kvůli překlepům.....

Bene víte, vy jste také snadno poznatelný. Kvůli přesným a vyargumentovaným replikám.
Petře
u vás to může být tím, že Petrů je hodně a někdo sem vlítne jako utržený vagon, bez zlého úmyslu. ale řekněte mi, kolik tu běhá vlků.

Dobrou noc všem.
Dám si zas e delší pauzu.
26. 04. 2009 | 20:15

Petr napsal(a):

vlk:

Garance není, existují cesty jak to obejít, ale:

Pokud na to máte chuť, zavolejte si na
+420 226 237 100
(MobilKom, a.s., Křižíkova 237/36a, 18600 Praha, e-mail: info@ufon.cz) a zeptejte se, kdo byl online
datum, čas: 26.04.2009 17:43:52
s IP adresou 78.136.142.100

a na
+420 242 411 534
(Ceske Radiokomunikace a.s., Skokanská 1, 169 00 Praha 6)
datum, čas: 26.04.2009 20:01:40
IP: 85.207.185.22
(e-mail při spamu a zneužití: abuse@bluetone.cz)
26. 04. 2009 | 20:27

george napsal(a):

Je nějaká ta pravda v lásce? Když si představíme tu smršť hormonů co se vyplaví, tam se lže jen to práší...
Připravujeme se na políbení pod rozkvetlou třešní.
A fat hippo sings the song The Lion Sleeps Tonight with a weird dog.
http://ninivemail.blogspot.com
26. 04. 2009 | 20:50

Petr napsal(a):

vlk:

to druhé číslo a adresu zapomeňte prosím, to byla Bessy, tímtéž se omlouvám i jí..
26. 04. 2009 | 20:51

Béda napsal(a):

Co je to pravda? Muška jenom zlatá!

Kolikrát je pravda v ústech jednoho stělesněním lži v očích druhého.

Jsou pravdy a pravdy. Některé jsou zcela nesporné. Třeba je den(noc). Je tolik (a tolik hodin - v daném časovém pásmu). Je kalendářní jaro. Je rok xxx po Kristu. Jsem muž (žena). Jsem ženat.

A pak jsou tu pravdy (sporné) jiného kalibru. Př.: Vládne u nás demokracie. Ta a ta válka byla(spravedlivá/nespravedlivá). Rozsudek nad tím a tím člověkem byl (ne)spravedlivý. Je to nejlepší - nejhorší ministr vlády. Byla to nejlepší - nejhorší vláda v dějinách (té a té) země. Splnili jsme náš program!... Vy jste podvodníci!

Na těchto pár příkladech jsem se pokusil přiblížit fakt, jak obtížné je mluvit pravdu. Evidentně zde dochází k rozdílným hodnocením co je to pravda. Někdy dotyčný v dobré víře míní o sobě, že vždycky mluví pravdu, přitom okolí si myslí, že lže.

Horší případ je, když dotyčný evidentně ví, že ostatní zavádí lží a zřejmou lež úmyslně zaměňuje formálně za pravdu.
26. 04. 2009 | 20:59

Al Jouda napsal(a):

Paní Vendlová, proč otevíráte takové téma ještě k tomu úplně upřímně ? Cožpak si nepamatujete ze školy jak dopadl jeden Čech, který chtěl hlásat pravdu i nic než pravdu ? Jmenoval se Mistr Jan Hus.
26. 04. 2009 | 21:16

Petr napsal(a):

Sice možná nepřímo, ale přece jenom video k uvedenému článku, kde se pisatelka dopisu zamýšlí nad některými politickými otázkami... (těžko věřit, že je kladla opravdu už před 41 lety !!).
"Nad dopisy diváků" se známým moderátorem (i když ve videu ne hned tak k poznání :-) )
http://www.youtube.com/watc...
26. 04. 2009 | 21:45

miloslav napsal(a):

Dobrý den paní Vendlová.Doporučil bych Vám jen aby článek který jste zde napsala nesnažila se prodat jako úlet,ale jako pravdu(pravda je pravda a úlet je ůlet).Je jednoduché,ale zhoubné tvrdit že absolutní pravda je až na onom světě.Proč se zbavovat zodpovědnosti za vývoj tohoto světa teď a tady(v tenhe čas a v tomto světě).Zůstaňte na straně pravdy a vrátí se Vám stonásob.Každopádně člověk přemýšlivý si ve vašem výkladu najde to pravé pokud bude chtít a nebude se snažit obejít to co je zde na zemi po miliardy let neměnné.Nenechte se od svých vět nikým odradit...
26. 04. 2009 | 21:58

Veronika Vendllová napsal(a):

Hank, yes, I agree with that and thanks for the comment.
26. 04. 2009 | 22:08

Veronika Vendllová napsal(a):

Vážení a milí, díky. Asi by se hodilo přidat pár myšlenek, proletím texty, nicméně nevím, zda ještě vůbec mohu něčím přispět.

Moc mě ale například před chvílí pobavilo, když jsem klikla na home page aktualne.cz. Upoutávka na blogy aktualne.cz je následující: Jiří Havel: Investuje do krav! A hne pod tím je Vendlová. Jestli ono to nebude nějaké znamení... :))))

Kdybych se přestala ozývat, zmohl mě spánek a trochu i strach z toho, kolik práce přinese zítřek... :)

Na konci příspěvků je Miloslav. Moc mu děkuju, skoro by to byl ideální závěr diskuse, ale ta si žije svým vlastním životem. Díky, že čtete také mezi řádky.
26. 04. 2009 | 22:23

babaluba napsal(a):

Pravdu nikdo nezná, proto ji také nikdo nemůže říkat.
V onen den "pravdy" řeknu sousedce: "Ta vaše holčička je ale ošklivá, má takový dlouhý zahnutý nos a krátké křivé nožičky."
Může být pravdou, že to tak vidím já, ale je to tvrzení o její ošklivosti opravdu pravda? Třeba někdo z Turecka by tu holčičku považoval za krasavici.
26. 04. 2009 | 22:34

Béda napsal(a):

VV

Článek pana Jiřího Havla se týká pokud vím vývozu výdělečného skotu do Bruselu. Vy pokud vím se tam nechystáte, takže toto podezření z konspirace vůči vaši osobě bych v tom neviděl.

Ledaže by šlo o skrytou nepřímou narážku redaktorů Aktuálně.cz na možný vývoz Nezávislých starostů do Bruselu.
26. 04. 2009 | 22:40

Veronika Vendllová napsal(a):

Pro JK, přečetla jsem si to teď téměř bez dechu. Mozek unavený po probdělé noci funguje trochu jinak a pomaleji, než odpočatý. Vlastně nevím, co bych k tomu dodala. Je to pravda. Trochu smutná a zároveň mrazivá. Koneckonců by se asi dalo napsat, že pravd je na světě několikanásobně víc, než lidí...Když opustím toky myšlenek někde v nebi a vrátím se do toho mého běžného života, musím poděkovat všem, kteří mi nelžou a dokážou mi říct i to, u čeho skřípu zubama a třeba se i naštvu (ne na dlouho). Ono totž na každém šprochu je pravdy trochu.
Dobrou noc, JK.
26. 04. 2009 | 22:46

Veronika Vendllová napsal(a):

Bédo, zase trefa! :) Konspirace vůči mé osobě to není určitě, ale fakticky mě to pobavilo...

A prosba, myslíte, že byste mohl s těmi atarostmi o Starosty a jejich vývoz kamkoliv, nachviličku přestat? Docela by mě to potěšilo. A nebo, pokud ne, neřešme už na kandidáte č. 1. Anebo řešme a porovnejme jej s dalšími jedničkami... :)

A pro odlehčení klip, u kterého poslední dobou poměrně odpočívám... :)
vv

http://emagus.blogspot.com/...
26. 04. 2009 | 22:52

Veronika Vendllová napsal(a):

A ještěm inspirována kolegou blogerem Klvaňou a Susan Boyle. Jsme pěkně přeplnění škatulkami, což? :)
http://www.youtube.com/watc...
26. 04. 2009 | 22:59

Veronika Vendllová napsal(a):

Al Jouda: Pamatuju. Někdy si jako čarodějnice připadám, koště ám za dveřmi připravené pro případ neodkladného startu...
Možná se blíží, Čarodějnice jsou za dveřmi...:)))
26. 04. 2009 | 23:02

Veronika Vendllová napsal(a):

Bédo, vytrženo z kontextu, citují Vás: "Na těchto pár příkladech jsem se pokusil přiblížit fakt, jak obtížné je mluvit pravdu. Evidentně zde dochází k rozdílným hodnocením co je to pravda. Někdy dotyčný v dobré víře míní o sobě, že vždycky mluví pravdu, přitom okolí si myslí, že lže."
A díky, budu si to pamatovat pro příště.
vv
26. 04. 2009 | 23:04

Veronika Vendllová napsal(a):

George: Díky za odkaz, nacvičuju tohle číslo pro rdinné oslavy, dokonce i se zpěvem...:)
26. 04. 2009 | 23:06

Veronika Vendllová napsal(a):

Ivane, tedy si myslím rozumíme. Myslím, ale nevím to jistě. :)
26. 04. 2009 | 23:08

Petr napsal(a):

paní Vendlová:

K tomu klipu:
No jo, ale to jsou tady pak jenom andělé pro ženský ? Nevím, jakou radost bych měl, kdyby pro mě přišel takovej anděl s kapsama plnýma gelu :-)))

Jinak ještě předpověď počasí, která Vám udělá jistě dobrou náladu, i když venku bude lejt jako z konve :-)
http://www.youtube.com/watc...

Dobrou noc.
26. 04. 2009 | 23:12

Veronika Vendllová napsal(a):

Bessy, mě Váš příspěvek připomněl písničku, kterou jsem si nedávno hrála na kytaru, určitě ji taky znáte, je myslím od Máků a asi docela stará, opisovala jsem si ji někdy v šestnácti:): Kdo ví, co bude pak, až otevře prvně oči, kdo ví, co bude pak, až otevře je víc, zda najde cestu svou, nebo cizí dlážděnou, zda v davu půjde si, či v čele procesí. Kdo ví, co bude pak, zda udrží si ideály, kdo ví, co bude pak, zda si je udrží, co bude vlastně zač, zbabělec nebo rváč, chladný jako sníh, či hořet jako líh.
Kdo ví, co bude pak, až hlavou vrazí prvně do zdi, kdo ví, co bude pak, až prvně narazí, zda se jen ořese a nebo ohne se, zda nebude se bát si vždycky za svým stát. Kdo ví, co bude pak, zda-li faleš neodolá, kdo ví, co bude pak, jestli ho nezkazí. Bude mít zelenou, nebo žít na kolenou a zda-li bude svět za pětadvacet let. Kdo ví, co bude pak, zda-li taky ptát se bude, kdo ví, co bude pak, jestli se bude ptát, zda ještě čekat vlak a nebo jít jen tak, ať slunce nebo mrak, kdo ví, co bude pak.
Mějte se dobře!
26. 04. 2009 | 23:23

Veronika Vendllová napsal(a):

Petře, ten klip je geniální...já to nechci rozvádět, ale gel se asi hodí na perutě anděla ženy i anděla uže, nebo ne? :)

A k tomu odkazu, tohle si pouuštím poměrně často, vždycky, vždycky mě to rozesměje. To je prostě úžasný, díky té moderátorce jsem si myslím o něco prodloužila život.
Ale DÍKY!
Dobru noc.
26. 04. 2009 | 23:26

Veronika Vendllová napsal(a):

Wbgarden: Přesné!
26. 04. 2009 | 23:30

Veronika Vendllová napsal(a):

Jaroslave, zdravím Šumavu a ano, je to naivní představa, ale stojí za to. :)
Veronika
26. 04. 2009 | 23:31

Veronika Vendllová napsal(a):

Bene, zdravím. Dnešek jsem zvláda na jedničku (co se pravdy týče). Jinak ten výlet - spíše návrat ke kořenům, je to potřeba. Náš kluk, jak víte, taky marodil, takže asi tuším, jak Vám dnes bylo.
Jinak v OV Vás ráda uvidím (i bez pugétu), ale Praha je lepší, tady skoro ani není kam zajít na normální kafe. A když už i jo, tak si připadám jak pod drobnohledem vesničky mé střediskové...:)
Dobrou noc a zase někdy na blogu....zas e mě napadají samá "výborná" témata, musím si dát oddech a utřídit myšlenky....:)))
Srdečně
Veronika
26. 04. 2009 | 23:39

Veronika Vendllová napsal(a):

A ještě jeden dluh! Pane Hajný, Vy jste to město tak krásně nazval! A já bych si tolik přála, aby takové bylo, ale není.

Snažím se jej vidět v leším světle, než asi je, protože jsme tady už tak trochu zapustili kořeny. Asi to nafotím a pošlu mailem...

Chtělo by to tu malý zázrak v podobě investic a taky mé drazí sousedé a sousedky by mohli véce uklízet po sobě a nejvíce po svých čtyřnohých miláčcích.

Ale pokud se PENTĚ podaří zde (přesněji ve Vodochodech, kde je i Aero...) vybudovat veřejné mezinárosní letiště, to bude hukot a z neznámé Odoleny Vody se stane přkladiště s minimálně 3, 5 miliony přepravených osob ročně...

A krajina se uzavře, z jedné strany skládka ASA, z další Kaučuk Kralupy, z další Spolana Neratovice, za krkem matička Praha a vedle nové letiště. To se pak ještě více ozvou mé původní kořeny v Českém ráji a nastane možná i přesun. A nebo hory, to je taky varianta. No, uvidíme, co nám přinese budoucnost. Kdo ví!
Dobrou noc, doufám, že jste lesu vyřídil pozdravy! :)
Srdečně
Veronika
26. 04. 2009 | 23:48

Veronika Vendllová napsal(a):

Všem omluva za mé překlepy a zase někdy příště! :)
26. 04. 2009 | 23:49

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
pozdrav lesu jsem vyřídil.Spokojeně zahučel.
OV a okolí trochu znám,byl jsem v Klecanech na vojně u 10.leteckého spojovacího pluku.
Bylo to mé štěstí,protože jsem dálkově studoval lesnickou fakultu a u praporu to byl samý vysokoškolák a ti do mne doslova namlátili matiku,chemii a fyziku,kteréžto předměty byly na střední škole dost ve stínu odborných.
Jinak doporučuji se rozhodnout rychle.Dokud ta hrůza nevypukla.Pak budou nemovitosti bez ceny.
Doporučuji Český ráj,na horách je dloho zima.
Přeji dobrou noc.
27. 04. 2009 | 00:09

klient napsal(a):

Lžu, vědomě, dobrovolně, celý život - a přitom si nepřipadám jako lhář, naopak, bez rozmyslu bych byl ochoten tvrdit, že žiju v pravdě. Mé lži jsou vedeny právě tím pokrytecky dobrým úmyslem neublížit. Přesto považuji svůj život, názory a postoje za konzistentní až konzervativně neměnné a lež a nepravdu odsuzuji.
Neumím si představit, že by jen jeden den všichni říkali jen a jen pravdu. Ó hrůzo! Svět přeci chce být klamán a pravda bývá skryta pod povrchem věcí.
Děvenko zlatá, možná, že právě takovým "Dnem pravdy" byste tu Pandořinu skříňku otevřela.
Ale jinak dobrý, přemýšlejte veřejně dál.
27. 04. 2009 | 00:47

Béda napsal(a):

Jiné zamyšlení nad pravdou:

Je pravdou polopravda? Je jí čtvrtpravda? Ověřování pravdivostní hodnoty obecných výroků bývá leckdy velice složité a často subjektivní. To vyplývá přímo z obecnosti hodnoceného výroku.

Může si dovolit říkat politik otevřeně pravdu? Může naplno všem říct? Tehdy a tehdy jsem vás nechtěně (chtěně) mystifikoval a zavedl v omyl?
Může třeba říct - ta válka byla omyl a oběti byly zcela zbytečné? Může třeba říct - já s váma vlastně nemám nic společného, potřebuji vás pouze jako výtah k moci? Anebo podepsaný slib splnit něco, co splněno nebylo. Může si politik dovolit otevřeně říct - podvedl jsem vás všechny - zcela cíleně a záměrně?

Myslím, že nemůže. Proto bude úporně hledat tu čtvrtpravdu, polopravdu... a vydávat ji za celou pravdu, aby se sprostil odpovědnosti a místo v kriminálu skončil na prknech, které znamenají svět.
27. 04. 2009 | 05:58

Majka napsal(a):

Den pravdy

"Ahoj, Aleno, měla bys na mně dneska čas?"
"Jo, čas bych měla, ale vůbec nemám náladu se s tebou bavit, protože těch tvých nářků mám plné zuby."

U lůžka nemocného:

"Staráme se o tebe z povinnosti, ale už nás to unavuje a kdyby si tě už radší pánbůh vzal."

Rodiče dítěti:

"Vůbec jsme tě neplánovali, máma byla hrozně nešťastná, že tě čeká, zkazilo jí to všechny plány, uvažovali jsme o potratu, zachránilo tě jenom to, že babička byla silně proti tomu."

Na pohřbu:

"Nebožtík byl protivný, nesnášenlivý člověk, jsme rádi, že jsme se ho zbavili a jeho odchodu nelitujeme ani v nejmenším."

Učitel žákovi:

"Vidím, že se sice snažíš, ale tvoje schopnosti jsou pod průměrem, takže z tebe stejně nic nebude."

Prodavači zákazníkům...lékaři pacientům...atd.atd.
27. 04. 2009 | 07:04

Ládik napsal(a):

Béda 18:13:32:
musel bych lhát, kdybych tvrdil, že jsem doma lhal. Nelhat je to nejjednodušší. Nemusím si pak pamatovat, co jsem řekl - vystačím si s pravdou.
27. 04. 2009 | 07:25

Endy napsal(a):

ad.autorka a Majka.-Tak,přesně tohle jsem měla na mysli,tohle (popsala zde Majka)jsou ty lži paní Veroniko..ty, kterých se nevzdám..včera jsem jich vyslechla i spoustu od svého muže,když jsme se jen tak toulali krajinou-je mi s po tebou fajn,sluší ti to..Po tolika letech společného života lži asi opravdu milosrdné, ale pěkné, život hezkým dělající..A že lžu tímto způsobem i já?Vaše odsouzení mi nevadí, kdo jiný by měl mít tohle poslání než žena, -rozdávat trochu pohlazení těm, kteří je potřebují..Možná že se mnou, jako by to udělala Lena, někdo ty dveře vyrazí, ale to už je riziko,fakt je, že psovi lhát nemusíš..Pěkný den a omlouvám se, vše už bylo řečeno jinými a líp..Pěkný den
27. 04. 2009 | 07:26

Veronika Vendllová napsal(a):

Endy, dobré ráno. Vůbec jsem Vá neodsoudila, jen jsem uvedla svůj vlastní pohled na věc. Myslím, že až mi přibydou roky, budu mnohem méně radikální ato asi ve většině názorů. Už nyní, když se ohlédnu a vidím svoje pravdy ve dvaceti, je to běs! :) Pěná týden, Endy,
27. 04. 2009 | 07:52

Jedla napsal(a):

Vlku, ten Váš plagiátor IP 78.136.142.100 ocitoval větu z G. Orwela (1984), i s tou "holčičkou". Připomněl mi tím, že newspeak, omezování slovní zásoby a komunikace k menší moci lži nevedou. "Nic než pravdu" znamená více mlčet. Ale lidé jsou husí hejno, co potřebuje štěbetat. "Slyšet" mlčení => být znejistěn => začít se bát => připravit se na agresi. Tak snad radši semtam nějakou tu společenskou lež, ne?
27. 04. 2009 | 08:38

Ben napsal(a):

Paní Vendlová,
děkuju Vám za hezkou reakci.

Celou neděli jsem prožil tak trochu lážo plážo, tak jsem si také nemusel ty své pravdy moc hlídat :-), dnes už to bude horší :-(

Nemohu posoudit, jestli je Praha lepší než OV ohledně zajití na kafe, já jezdívám do Prahy většinou služebně, tak ani na to kafe nemám čas, ale po dvou pražských dnech se už vždycky těším na návrat. Ta masa lidí, třeba jen v tom metru, mne pokaždé ubíjí...

Už se těším na Vaše nová témata, určitě budou výborná.

Zdařilý pracovní týden a hezký první máj
27. 04. 2009 | 09:26

Yfča napsal(a):

Vysocký/Nohavica:

Šla Pravda světem a na chudý duchem se smála
pro blahoslavený navlíkla honosný šat
v zákoutí špinavým drzá Lež ve stínu stála
ta Pravdu pozvala k sobě přenocovat

A Pravda znavená usnula jen co si sedla
ze sna se culila najivka důvěřivá
jen oči zavřela už se Lež z postele zvedla
a začla si pokradmu zkoušet ten její háv

S Pravdou mně můžete leda tak políbit záda
ženská je ženská tak jakýpak cavyky s ní
kdopak tu rozpozná která je Lež která Pravda
až budou obě dvě donaha vysvlečený

Na její blůzu si její brož fešácky připla
pod paží stříkla si jejím dezodorem
peníze hodinky doklady všechno jí štípla
odplivla odporně zaklela vypadla ven

K ránu až zjistila Pravda co všechno jí schází
před zrcadlem se pak notně podivila
někdo už odněkud donesl hrst černých sazí
aby se ta čistá Pravda tak nelišila

Pravda se smála že na ni kameny házejí
vždyť lež je to všechno a Lež taky mý šaty má
blahoslavení s ní protokol sepsali rázem
byla to rozmluva dost málo přívětivá

Vyfásla pokutu a ještě mohla bejt ráda
ostatně cizí šmouhy přišili jí
nějaká mrcha tu tvrdí že je prej Pravda
a zatím se potlouká nahá a ve škarpě spí

Ubohá Pravda se brání a přiznat se nechce
to máš holka marný jak chceš se dušuj a křič
Lež zatím potvora ukradla vzrostlýho hřebce
a dlouhý a pěstěný nohy ji odnesly pryč

Leckterej hlupák se dodneška o Pravdu hádá
pravdy se ovšem v těch řečičkách nedobereš
jistěže ve světě nakonec zvítězí Pravda
ale až dokáže to co dokáže Lež

Často je k mání vodky jen půl litru na tři
a ani nevíš s kým dneska přenocuješ
někdo tě vysvlíkne řeknou ti že ti to patří
a dřív než se naděješ nosí tvé kalhoty Lež
27. 04. 2009 | 10:01

Hajný napsal(a):

to Endy:
Nevím proč by měl váš muž lhát.Kdyby mu s vámi nebylo dobře,tak by se po vašem boku netoulal krajinou.A že vám to slušelo?Pochybuji,že jste se procházela ověšená kily zlaté bižuterie a v extravagantním klobouku z Paříže po vzoru novodobých zbohatlíků.
Nebudu mluvit za jiné,ale za sebe.Víte,moje žena je pro mne pořád krásná.A nevidím důvod,proč bych jí to čas od času neřekl,zvláště když vím,že jí to udělá radost.Já nevidím,a ani nechci vidět přibývající vrásky,ale vidím a cítím onu vnitřní krásu,která z ní vyzařuje.
Pochybuji,že u vašeho muže by tomu bylo jinak.
27. 04. 2009 | 11:39

Ben napsal(a):

Endy,
Hajný to napsal pěkně a pravdivě.

Proč bychom měli svým manželkám po x-letech lhát ohledně jejich zevnějšku? Já se na svou ženu dívám stejně jako Hajný.
Co nějaká mladá, krásná, modelka, ale bez té vnitřní krásy? Kolik by už za ta léta měla plastik a vystřídala mužů?
Má žena u mě vydržela těch x-let a protože ji, i když bohužel, jen občas řeknu to samé, co řekl váš muž vám, tak se mnou vydrží i ta léta, kdy těch vrásek bude víc a víc.
Má žena před těmi x-lety byla také krásná, dnes je stále krásná a ještě z ní vyzařuje ta krása vnitřní...

To nejsou, Endy, milosrdné lži, ale pravda.
27. 04. 2009 | 12:26

David napsal(a):

Jiří Žáček:

Za pravdu je různá sazba,
jednou pomník,
jindy vazba.
Kdo ji řekne dřív než včas,
tomu pravda zlomí vaz.
27. 04. 2009 | 12:34

hank napsal(a):

re:(magic)
Why,I just shake the buildings out of my sleeves.
27. 04. 2009 | 13:07

Pípa napsal(a):

Pro: wbgarden
No to je nadělení. Vy jste celej já. Jsme zřejmě bratři přes lhaní nebo spíš malou schopnost lhaní. Možná je to jen mozková lenost a tím málo neuronů. Budu vás sledovat. Díky. Pobavil jsem se.
27. 04. 2009 | 13:47

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Zaujimava uvaha, len mam s tym trochu problem. Presnejsie s : "...predstavila jsem si, jak by asi vypadala cesta do prace...". (Teda jeden den by sa hovorila pravda). A s:"...co bych si tak asi druhy den precetla v mediich...".
Nuz, ja si myslim, ze NIC INE, AKO DNES. Druhy den by bol uz DRUHY, t. j., co sa stalo den predtym, by sa uz NEPISALO PRAVDIVO. Nie?
27. 04. 2009 | 15:01

veronika vendlova napsal(a):

Jaha: proto jsem napsala jeden, nebo dva dny...a dva dny by byly na test lepší.
27. 04. 2009 | 15:42

JAHA napsal(a):

Ad:veronika vendlova
Pochopil som, hned po precitani. Len som chcel byt trochu vtipny. Asi sa to nepodarilo:-).
27. 04. 2009 | 16:10

Pípa napsal(a):

Nejhorší je, když lháři uvěří svým lžím a začnou je považovat za pravdu. Žijí pak ve svém virtuálním lživém světě. Setkal jsem se s tím. Stalo se to celkem uspěšným a relativně inteligentním lidem. Vysvětluji si to tak, že lhaní vyžaduje násobně větší činnost mozku. Musí si zároveň pamatovat co je pravda, co jsem řekl, kdy a komu, atd. Mozek se tomu přizpůsobí a zvětší svojí kapacitu na lhaní, ale jednoho dne se to potká (jako ventily v motoru) a je zle.
27. 04. 2009 | 16:46

Michal Macek napsal(a):

v teto souvislosti sem si vzpomel na hezkou cast z jedne fantasy knizky: jakysi kocovny kmen tam mel funkci "kmenoveho lhare",lide onoho kmene totiz nedokazali lhat - proste neumeli rikatr neco co neni pravda,nevideli v tom smysl,proste to neumeli - jako treba my dychat pod vodou.protoze ale jine kmeny toto umeni ovladali musel nas kmen vytvorit funkci "lhare" kterou zastaval specialne trenovany jedinec - ten pak vedl jednani s jinymi kmeny,hlavne s obchodniky :)))
27. 04. 2009 | 20:27

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, tak to Vám nemusím OV popisovat, znáte to tu možná lépe než já.
S tím letištěm, asi máte pravdu. Vůbec si to nedokážu představit...ach jo. Český ráj je dobrá volba, mám to tam strašně moc ráda.
Dobrou noc, dneska jsem jak sprásanej pes...málo sil, nebo co.
27. 04. 2009 | 20:54

Veronika Vendllová napsal(a):

Děvenka zdraví Klienta! :) Máte pravdu, dnem pravdy bych "Pandořinu skříňku" otevřela. Díky za komentář a moc zdravím!
27. 04. 2009 | 20:58

Veronika Vendllová napsal(a):

Zdravím Bene, rádo se stalo! :)

Praha je na kafe asi lepší, víc možností. Nemyslete si, ani nevím, kdy jsem si někam na nějaké klidné kafe zašla. Lítám pořád jak hadr na holi... Občas mám taky podobné pocity z pražského provozu, někdy to opravdu vysiluje, přitom v patnácti, když jsem se do PH přemístla, úplně jsme to všechno zbožňovala. V rodné vísce "chcíp pes". Teď to vidím úplně jinak.

Já se taky těším, co mě zase napadne! :) Nechám tomu volný průběh.

Taky Vám (i rodince) přeju krásný 1. máj!
Veronika
27. 04. 2009 | 21:05

Veronika Vendllová napsal(a):

David, Yfča: Díky! :)
27. 04. 2009 | 21:06

Veronika Vendllová napsal(a):

JAHA, v pohodě. :)
27. 04. 2009 | 21:07

Veronika Vendllová napsal(a):

Pípo, tak tak.
27. 04. 2009 | 21:08

Veronika Vendllová napsal(a):

Michale Macku, toby byl svět, co? :)
27. 04. 2009 | 21:09

Michal Macek napsal(a):

vv:

no asi uplne jiny nez ted :)
27. 04. 2009 | 21:23

Veronika Vendllová napsal(a):

MM: To každopádně!!! :)
27. 04. 2009 | 21:35

Kritik napsal(a):

Paní Veronice je nutné připomenout, že svět plný pravdy již existuje: "Já jsem ta cesta, pravda i život." [Jan 14:6]

A v tomto pravdivém světě to nevypadá tak, jak autorka ve své představě popisuje.
27. 04. 2009 | 21:42

Veronika Vendllová napsal(a):

Kritiku, děkuji za rozšíření mých obzorů.
27. 04. 2009 | 22:04

Endy napsal(a):

ad.Hajný-
ad.Ben-Je to moc hezké co píšete, možná to tak i je, ale to víte,sebevědomí s léty, už nepřebývá...Ale na tom, že je tyhle lži, moc hezké slyšet i říkat ,nezměním ani "Ň"!A ověšená bižu? Zase jako vždy jste pane Hajný rozesmál!Víte, někdy bych i ráda, ale obraz v zrcadle se směje, a tak šup zas do šuplíků..V bižu to fakt nebylo..Představa chodícího vánočního stromku na jaře v lese mě rozesmála..Hajný, Hajný,proč Vás napadají tak "srandovní"věci!Pěkný zítřejší den Vám oběma pánové,jste fajn.
Ad. autorka-asi jo,já vím, že jste to zle nemyslela a s tím radikalismem mládí, to tak je...Já dnes sama nad sebou žasnu, jaké pitominy byly pro mne důležité.Také přeji hezký týden.Tak nevinně nahozené téma a kolik vášní,že?Mějte se pěkně.
27. 04. 2009 | 23:02

Veronika Vendllová napsal(a):

Endy, mě pan Hajný taky rozesmál, zejména v jednom z prvních příspěvků. A taky si myslím, že jsou oba pánové fajn! :) Je to pravda? :)

Je to tak, nedávno mi jedna paní říkala: "vy se furt vo něco snažíte, ale vono vás to bavit přestane." Má pravdu? :)

Zle jsem to nemyslela určitě. Ono je vždycky dobrý v případech které jste popsala, snažit se odhadnout, co je ten milosrdně "obelhávaný/á" schopen/na vydržet a pokusit se to možná trochu dávkovat...se mi to moralizuje, přitom sama očas pláncu něco, za co bych si vzápětí nafackovala. No nic.

Taky pěkný týden a ano trochu mě ta veliká diskuse a vlastně i čtenost překvapila.
Mějte se moc hezky!
Veronika
27. 04. 2009 | 23:30

Endy napsal(a):

ad.autorka-souhlasím a za Vaše otazníky odpovídám- stoprocentně!!! :-))Hezký a slunečný den...
28. 04. 2009 | 08:55

Endy napsal(a):

ad.autorka-PS-omluva-Pro třetí otazník odpověď jiná-Naopak!Paní asi sama časem resignovala. Kdo jiný, než mladí, mohou právě pro své nadšení a přesvědčení něco měnit-věřím, že k lepšímu.Všichni se o něco vlastně snažíme.Ale čas a zkušenosti, náš žebříček hodnot,které za snahu stojí,mění..
28. 04. 2009 | 09:30

Hajný napsal(a):

To Endy a paní Vendlová:
Milé dámy,jsem rád,že je alespoň někdo kdo vás udržuje u veselé mysli v tomto ne zrovna veselém světě.Paní Endy,určitě v sobě máte ono vnitřní kouzlo.Buďte ráda,ne každý jej má a ještě méně lidí jej vidí.
Paní Vendlová,OV zas tak dobře neznám.Je to už přece jenom čtyřicet pět let.Kromě toho,já jsem moc času na toulky neměl,byly to služby a učení.Protože za každý zápočet nebo zkoušku horší než za dvě bylo kolečko okolo klecanského letiště.A to tehdy jen na délku mělo minimálně dva kilometry.Pod osobním dohledem velitele praporu.Ale je pravda,že v OV jsou dvě starousedlice,které jsem znal i zespoda.
Za jednu nezaviněnou rvačku v hospodě v OV jsem vyfasoval sedm dní basy.Čímž bylo zmařeno moje převelení k radiové rozvědce a kontrarozvědce StB.A tímto byla zachována moje šance být v budoucnu v registru "slušných "lidí.

Už musím končit,včerejší chemoterapie se mnou mává víc než vypitý litr rumu.
Přeji hezký den a hodně štěstí v boji s nepravostmi světa.
28. 04. 2009 | 09:31

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, včerejšek nebyl dobrý den, ani pro mne a dokonce bych se odvážila paušalizovat, že pro nikoho. Jen a jen se potvrzuje, jak je vše relativní. My tu zpočátku hovořili o pravdě, odvaze a budoucnosti a mezitím nám média přednesla zprávy o hrozící pandemii. Asi mají pravdu. Nakoukla jsem taky zběžně pod blogy pánů Hořejšího a Černého a zase jsem rychle odkoukla.

Když jsem včera k večeru nakupovala barel na vodu, vedle mne stál pán s rouškou. Dorazila jsem domů a šla se vrtat na zahrádce (pronajaté) v zemi. Přišlo mi to v tu chvíli úplně nejsmysluplnější. A dneska nemám vůbec do ničeho chuť. Svět se sice točí dál, práce nad hlavu, ale já si připadám vnitřně starší, než ve skutečnosti jsem.

Asi tak dvě starousedlice z OV mi tady pěkně "zatápěj", asi je štvu. Tak doufám, že to nejsou ty Vaše dvě! :))))) Máte ale dobré vzpomínky, asi jako můj tatínek. :)

Poslední Vaše dvě věty jsou pro mne (zcela upřímně) jako studená sprcha. Kam se hrabou moje zcela běžné a řešitelné radosti a strasti. Hodně síly, pane Hajný.
Veronika
28. 04. 2009 | 10:32

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
zrovna o Vás jsem si myslel,že jste proti fámám a katastrofickým scenářům imunní.
No dobře,na prasečí chřipku zemřelo přes sto lidí.Z obyvatel Mexico City to je nulanula nic.A to ještě zřejmě byli oslabeni jinou chorobou nebo životním stylem.Kolik lidí zemřelo v tamním okrsku za tu dobu v dopravních nehodách nebo hádkách gangů.Pochybuji,že méně.A šílí kvůli tomu někdo,ne nikdo.
I u nás zemře za víkend na silnicích více lidí než zemřelo na ptačí chřipku nebo BSE.A přesto nesmyslně vybíjíme celá stáda a drůbežárny.Přitom každý ví,že při tepelném opracování nákaza nehrozí.A polosyrový ovčí nebo hovězí mozeček není zrovna naše národní jídlo.
Mnou se netrapte,vím to již kolik měsíců.Jak jsem už napsal paní Leně,vy si myslíte,že jste nesmrtelní,já znám svůj limit.A to je proti osudu mnoha lidí výhoada.
O těch dvou dámách nic nevím,takže nevím jestli to byly ony.A i kdyby byly,stejně bych to nikomu neřekl.

Zvedněte hlavu a zahoďte chmury,svět je přece krásný,zvláště když máme možnost jej prožívat ve společnosti milujících a současně milovaných .
28. 04. 2009 | 12:23

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, určitě to znáte! Jsou dny, kdy zvládnete všechno a možná i levou zadní. A pak dny, kdy prostě nejde nic. To je asi normální. Máte pravdu, není třeba panika. Já vím, že byste dámy nejmenoval, to je jasné! :)

Trápím se, trápím. Právě že si od určité (loňský srpen, přesněji) doby velmi silně uvědomuju, že nesmrtelní nejsme, alespoň v této hmotné podobě. Smrt, zvláště ta, o které mluvím, mě srazila na kolena. Ono to totiž není jen o té události samé, ale o souvislostech s ní spojených. Ale že je život a svět krásný, o tom není pochyb.

PS: OV možná dneska někam ceá odletí, fak je to tu na větrné hůrce... :)
28. 04. 2009 | 12:50

Eva Kindlová napsal(a):

Paní Vedlová,

od srpna si silně uvědomujete, že nesmrtelní nejsme? Zvláštní, já taky a taky od srpna.

Poslední týdny mám úplně stejné pocity jako Vy a momentálně povídám na ICQ s kamarádkou, která se mi svěřila s podobnými dlouhodobějšími pocity. Nejste v tom sama, všechny souvislosti, trápení, strach a naděje, ale je super, když si takhle úplně cizí lidé sdělí svoje "slabosti".

Hajný

Moc Vám děkuji za střízlivý a nezplašený náhled na "prasečí chřipku" a mediální svět. Ochotně s Vámi souhlasím a mám podobné "pocity".
28. 04. 2009 | 13:33

Ben napsal(a):

Paní Vendlová,
když jste začala s tou smrtelností...

Já ani nevím, odkdy si to uvědomuju. I když je pravdou, že co je člověk starší, tím asi častěji pomyslí i na tu svou konečnost. Ale zřejmě jsem si to pořádně uvědomil, až zemřel táta.
Bylo to dost náhlé, a proto i bolestné, protože celý život nebyl nemocný a během jednoho roku ho zlá nemoc dokázala schvátit. Ale co je zajímavé, ještě několik dnů, jsem několikrát zřetelně slyšel, jak mne volá. Slyšel jsem své jméno a jeho hlas, až mně bylo úzko...
Možná, že to bylo i tím, že pro mne byl můj táta velkou autoritou, nikdy to neměl v životě lehké, ale nikdy se před nikým neponížil, i za minulého režimu, kdy nedokázal přijmout lež za svou pravdu...
Zanedlouho v květnu budu zase vzpomínat,a že je to už roků...
28. 04. 2009 | 14:19

Veronika Vendllová napsal(a):

Rozumím tomu, Bene. Osobně mám již delší dobu pocit, že se smrt jaksi nenosí. Přitom je to naprostá sučást dneška a nemůžeme se tváři, že se nás to netýká.

Ke mě byl život zatím hodně milosrdný, mám pořád všechny prarodiče, kromě jedné babičky a pamatuju si i prababičky a pradědy...o to víc se děsím chvílí, které mě doufám čekají až v dalekém budoucnu

Když tohle přijde nečekane a náhle, je to facka. Tak teď a tady vzdávám hold své statečné kamarádce, která zůstala jednoho dne sama doma s dvouletou dcerkou a dalším mimčem, které se narodillo asi měsíc po události. Smekám před tím, jak všechno zvládla a zvládá pořád. Kam se na ni hrabu já... !

A Hajný mě povzbudil. Znovu jsem si vzpomněla na Dana Millmana a jeho Cestu pokojného bojovníka. Žijeme teď, tuhle vteřinu, minutu, hodinu a den. Takže bychom měli žít pořád naplno, protože kdo ví, co přinese zítřek. Viz snaha Bed in, o níž jsme psala - co by se stalo, kdybychom jednoho dne nevstali z postele...?

Mějte se moc faj a díky. Skoro bychom měli psát soukromě, než takhle věřejně "na sklo", což?
28. 04. 2009 | 15:05

Veronika Vendllová napsal(a):

Paní Kindová, díky, jsem ráda, že v tom nejsem sama! To vždycky potěší....:). U mě je to strašná změna, protože jsem vždycky hrdě tvrdila, že jsem ateistka. A najednou mě to táhne do kostela. Moc tomu nerozumím, ale prostě tam jdu. Možná že mě stačí už je to ticho, které léčí...nevím.
Mějte se fajn!
28. 04. 2009 | 15:09

norma napsal(a):

Paní Veroniko,
pracovala jsem v prostředí, kde často lidé mladí i staří měnili svůj řebříček hodnot. To, co vnímali jako neřešitelné a velmi důležité bylo najednou naprosto nepodstatné. Zažila jsem si i syndrom vyhoření. A proto se řídím heslem, že pokud nejde o život, pak jde o h......Jako žena bych ani neměla také výrazivo používat, ale nic vhodnějšího mně nenapadá. Nejsem praktikující věřící, ale jsou věci mezi nebem a zemi, které nejsem schopna vstřebat. Plně Vás chápu, že jdete občas do kostela. Je tam ticho a já se tam vždy zklidním a utřídím myšlenky. Jen mi vadí, že kostely se v současné době zamykají (i když chápu důvody). Zažila jsem náhlý odchod dvou blízkých a vyrovnávat se z jejich ztrátou je těžké. Ráda čtu Vaše blogy a přeji hodně pohody a radosti.
28. 04. 2009 | 16:03

Endy napsal(a):

Po dopoledním lítání, zařizování,kouknu sem a tady tohle..Tak tohle téma,brzy před prvním květnem..?!.Milé dámy, snad si to mohu vzhledem k mnohem delšímu pobytu na světě,dovolit říct..Dlouho mi trvalo, než jsem se prokousala těmi "filozofickými postoji o přeměnách světa,bytí či nebytí ala Hamlet" a víte co?Smrt patří do života jako náš dech,je jeho součástí,ať se nám to líbí či ne.Když si to uvědomíme a smíříme se s tím,je vlastně fuk,kolik času nám ještě zbývá.Dvacet let, měsíc, týden, zítřek?Možná pár vteřin, nejsme vševědoucí a právě to je dobře.Nabízím jen svůj postoj-snažím se žít to své nyní, dnes..Žádný špatný den pro mne neexistuje, jeho problémy, moje starosti, jsou jen jeho součástí,kdoví, zda bych zítra, kdy už tu z nejrůznějších důvodů nemusím být,právě tento den, očima včerejška-pokažený a nepovedený ,ještě s nadšením nepřivítala.Zdál by se opravdu tak špatný?Zkuste si tohle představit,byl by to ten nejskvělejší den, viděli bychom v něm všechno krásné, co jsme díky těm upřednostněným,mnohdy malicherným problémům prošvihli!A pan Hajný?Pane Hajný, patříte v této společnosti k těm nejskvělejším lidem,nic není v životě jisté,ale Vaše vidění světa, láska, která je cítit z Vaší filosofie..To obdivuhodné umění prožívat naplno a ještě jiným pro radost každý den!Smekám.. V součtu nejistého času, který je před Vámi, prožíváte život tak, jak někdo není schopen, byť by tu strašil do 150!Víte, člověk se pořád o něco snaží, jak píše paní Vendlová, ale to, co po nás opravdu zůstává ,je jen náš obyčejně neobyčejný život. V otisku vzpomínek našich dětí,naší rodiny,kamarádů, známých..Možná se to zdá někomu málo. Dodnes mám svou babičku v sobě jako bytost nádhernou a miluji ji ,jako by tu byla stále.A asi jsem blbá, mě Vám to přání stačí,aby po mě v těch, co tu zanechám, zůstala má láska. V tom, co jsme spolu prožívali,vzpomínka na mé slova, pohlazení..A dost,zbytečně kecám, a Ben to napsal líp,a právě o tom život i smrt je.A není proč se nad tím trápit.. A vůbec,kdo ví, jak je to dál?Matika, fyzika, chemie?Je tolik neznámých a to, že jsme do nich nepronikli, neznamená, že nejsou..Pěkné odpoledne,jdu smejčit, vařit,pustím si krásnou muziku..co bude zítra, je mi v tuhle chvíli "šumafuk"...A jedno z těch krásných poznání?Technika-internet? Kolik lze dostat od spousty neznámých, jen, tak letem světem,hezkého.Dík všem.
28. 04. 2009 | 16:22

Endy napsal(a):

PS.-Ovšem smrt z pohledu těch opuštěných,to je hodně zlá záležitost..Bolest po těch, které jsme milovali,se nedá nikdy vymazat, jen se s ní naučit dál jít.Opět viz.Ben i norma.
28. 04. 2009 | 16:28

Hajný napsal(a):

Vážení přátelé,
ne že by mne váš zájem netěšil,ale rozhodně jsem to nepsal,abych byl za mediální hvězdu.
Což kdybychom obrátili list a věnovali svou pozornost třeba oné bezelstné snaze paní Kateřiny Biomasy Jaujau dostat se pomocí nastrčené osoby do Bruselu!?
28. 04. 2009 | 16:54

Endy napsal(a):

ad.Hajný-Vysavač šílí naplno,prádlo lítá na šnůře a já jak čarodějnice na koštěti..Můj stroj zaletěl opět a znovu sem!Pane Hajný, hvězdou jste se stal dávno, možná proti své vůli,i tak to někdy chodí a co se týče Kačenky..?Víte, můj muž, když ji vidí,tak se směje a říká-slepice je proti ní inženýr,myslím,že je to drsné, ale výstižné..Bohužel,míra soudnosti byla navršena i u jiných..Není vyjímkou,pro mě je to jen milé trdlo,které si spletlo popeliště, plácá, plácá,čechrá peří, občas se s ostatníma slepicema popere o nějaké to zrní, možná ve snaze napodobit krocana.Pak se zase spokojeně upopelí do dolíku a blbě kouká(mám na mysli slepici, samozřejmě)Možná sní o dolíku v Bruselu, ale každý máme nějaký ten sen...:-))
28. 04. 2009 | 17:13

Hajný napsal(a):

Pro Endy:
I u nás je větrno.Pokud bude takto i ve čtvrtek,tak čaodějnice ušetří minimálně polovinu mezigalaktického paliva.

Váš muž se mýlí.Ta slepice je jenom maska.Pod ní se skrývá nemilostrdná cílevědomost.Až z ní mrazí.
Já jsem byl náhodným svědkem onoho památného incidentu.A mohu potvrdit,že to byla cílevědomě a předem připravená akce.A že její důsledky mohou zničit budoucnost zasahujících policistů ji vůbec nezajímalo.Kdo ji dosadil do oné vládní funkce nevím,ale od té doby na své budoucnosti cílevědomě pracuje.Metodami renezančních favoritek!Jinde než u SZ by neměla šanci a vevrtět se do přízně Bursíka bylo již logickým pokračováním cesty.
A Dusik,ten se asi za patřičné odstupné vzdá svého mandátu a na řadě je ona.Rád bych se mýlil.
28. 04. 2009 | 17:53

norma napsal(a):

ad Hajný
Máte jako vždy naprostou pravdu. A co se týká madam přes biomasu?E-mailem chodil před nějakou dobou dopis, který ji charakterizoval. Tato dáma je opravdu velmi schopna - všeho. Bylo tam mezi jinými psáno,že je Diensbirovou dcerou. Tak má zřejmě pomocníka a ochranáře. Po blamáži zelených by ji takto lukrativní post zřejmě přišel velmi vhod.
28. 04. 2009 | 18:10

Hajný napsal(a):

to norma:
Mám za to,že SZ zatím prohrála bitvu,ale ne válku.A že má budoucnost.A ona to ví!
Jen přečkat,pokud možno v pohodlí,tu dobu,než se najde vhodné nosné téma,které osloví především mladé!
28. 04. 2009 | 18:28

norma napsal(a):

to Hajný:
Zelení byli pro mně velkým zklamáním. Také věřím, že se vzpamatuje, ale přála bych ji jiné vedení.
28. 04. 2009 | 18:50

zdesta napsal(a):

Lhát se nemá.Ptá se manželka svého muže. Co se ti víc líbí? Moje tvář,oči,vlasy, nebo moje sexy-postava.No.....především se mi líbí tvůj smysl pro humor.
28. 04. 2009 | 19:05

Michal Macek napsal(a):

veronika vendlova:

mel sem vezvyku zajit obcas do kostela jen tak posedet v tichu trochu pomeditovat - popremyslet -* je tam na to dobra atmosfera,ale posledni dobou (nebo lepe receno v praze) sou kostely mimo mse vetsinou zamcene :(
28. 04. 2009 | 20:39

Veronika Vendllová napsal(a):

Normo, nevím trochu,co napsat, protože se zdá, že hodně už bylo napsáno. Moc Vám ale děkuj za reakci, opravdu si vážím otevřenosti a upřímnosti a je mi zcela jedno, zda je třeba anonymní, jako třeba tady, pod blogy.

Co se týká Kačenky, přikláním se k panu Hajnému. Je velmi sebevědomá a myslím si, a tady se mnou nebudete souhlasit, taky šikovná. Myslím si, že stačilo úplně normálně Krausovi říct: "No, tak to jste mě dostal. Před celým národem tady otevřeně přiznávám, že nevím, co mám házet do kotle, když mám topit biomasou!"
Například já bych to pochopila, sice je to paradox, ale není nic jednoduzšího, když něco nevím, tak se k tomu normálně přiznat, nebo si myslíte něco jiného?

A ještě k Zeleným: Můj osobní pohled je ten, ža to právě navzdory všemu co je potkalo, ještě docela zvládli. Odhaduji, že by se jiná strana, jenž by byla v PSP ČR nová, potýkala s podobnými strastmi. Ono to opravdu není lehké, vláda ani obě komory parl. nejsou nějaké "klubovny" i když to tak asi může vypadat. Alespoň si to myslím.

Pěkný večer a díky moc!
28. 04. 2009 | 21:49

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, pokud to bylo u Kačenky tak, jak píšete, pak je to fakt špatný, ale nic už s tím neprovedeme. Ale na voliče/čky to zapůsobilo a o to asi šlo, nevím.
Pěkný večer! :)
28. 04. 2009 | 21:53

Veronika Vendllová napsal(a):

Zdesto, a co Váš smysl pro humor, což? :)
28. 04. 2009 | 21:54

Michal Macek napsal(a):

norma:

jacques dientsbierovou dcerou - ja zas slysel,to mi nebudete verit,ale je to tak,ze Sagvan Tofi je syn Saskie Buresove!

prijde mi to tak absurdni ze si to snad ani nemohl nikdo vymylset :))
28. 04. 2009 | 21:57

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Michale Macku, mám to podobně. Poslední dobou chodím občas do kostela Svatého Václava na Smíchově, bývá otevřený. Naštěstí.
veronika
28. 04. 2009 | 22:00

Ben napsal(a):

Pane Macku,
nejste syn pana ... :-)
28. 04. 2009 | 22:00

Veronika Vendllová napsal(a):

Endy, napsala jste to přesně, jde okamžik právě této chvíle. Přesně jak jsem pochopila při čtené pokojného bojovníka! :)
Díky
veronika
28. 04. 2009 | 22:02

Veronika Vendllová napsal(a):

Já jsem dcera mé maminky a tatínka, to je dobrý, ne? :)
28. 04. 2009 | 22:03

Ben napsal(a):

Paní Vendlová,
zrovna jsem se smál té facce, tak mne to tak jen napadlo...
28. 04. 2009 | 22:06

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
to si pište,že to bylo tak.Byl jsem tam v lesnické uniformě,tak jsem byl dost blízko,abych slyšel jak se domlouvají.Pak když přicházeli ti náckové a policie žádala vyklidit prostor,tak jsem se klidil,ale abych viděl.To víte,zvědavý venkovan!
O K.J. jsem předtím v životě neslyšel a všechno mi docvaklo až po volbách!Ty řeči o policejní brutalitě jsem bral s rezervou.To přeci říká každý.A do toho Czechtech!
Nejvíc mne naštvalo to krvelačné trvání na potrestání Čermáka.
Přeji dobrou noc.
28. 04. 2009 | 22:08

Veronika Vendllová napsal(a):

Ta facka od pana Macka, byla naprosto geniální a sedla. Jen to vůbec nepomohlo, spíš naopak. Chce to asi nějkou jinou taktiku, pane Macku - to pro příště! :)
28. 04. 2009 | 22:30

Veronika Vendllová napsal(a):

Pane Hajný, veřím Vám. Ono je těžké, dostat se do médií se seriózními tématy. Já se pak nedivém, že se dějí psí kusy, aby to viděl celý národ...no nic, jak by řekl Jiří Macháček, když vyprávěl Mamkotatiče:"Tak život choda".
Ale Czechtech, to bylo pode mě jiný kafe a ze strany Husáka naprosto nezvládnuté. Ale jak vidno, nepřetával povyšovat. No nic, mějte se moc krásně, pozdravujte ženu a kdybych se odmlčela, velí mi tak rodina, práce a vlastně i já sama sobě. :)
28. 04. 2009 | 22:37

norma napsal(a):

Přikládám článek, o kterém jsem se zmiňovala. Neumím posoudit na kolik je pravdivý.

Kdo je vůbec Kateřina Jacques?
17.3.2008 15:12:48, Sonny, trvalý odkaz

Kateřina Jacques pochází ze zámožné a dobře situované rodiny. Přesto je o ní dostatečně známo, že má za sebou řadu deliktů násilné povahy a nemalou zkušenost s návykovými látkami.

V polovině 90. let obývala se skupinou squatterů prázdný činžovní dům na Praze 7, poblíž Strossmayerova náměstí. Narušovali zde veřejný pořádek, vyvolávali pouliční rvačky a napadali kolemjdoucí. Scénář i závěr těchto incidentů byl zpravidla stejný. Jakmile bylo zahájeno vyšetřování a trestní stíhání, objevil se rodinný právník, povolaný rodiči nezdárné dcerušky, a kontroval obviňováním těch, kdo byli přepadeni. Soudce přitom nevynikal žádnou zvláštní nestranností a v jeho snažení mu nepokrytě pomáhal.

Neoficiální zdroje uvádějí, že v pozadí těchto právně-soudních intrik stál Jiří Dienstbier, politik, bývalý ministr
a rodinný přítel. Přepadení, zbití a často i oloupení občané měli najednou vysvětlovat, proč se dopustili násilí na bezbranné dívce. Fakt, že minimálně čtyři osoby musely po útoku Jacques a jejích kumpánů vyhledat lékařské ošetření, že Kateřina osobně ztloukla násadou od lopaty muže, jenž se pokoušel chránit svou těhotnou manželku, to vše připadalo panu soudci jaksi nedůležité. Bezvýznamné a irelevantní. Všichni se jako mávnutím kouzelného proutku ocitli v roli podezřelých!

O charakteru paní Jacques svědčí i to, že po celou dobu její squatterské "kariéry" se jí o nezletilého syna starali rodiče. Ona sama totiž jevila větší zájem o drogy, výtržnosti a pouliční rvačky, než o roli milující matky. Orgán péče o dítě se přesto neodvážil zasáhnout, i když se tato skutečnost vícekrát objevila i v průběhu soudního projednávání. Ostatně, pan Jiří Dienstbier, otec oficiální milenky Martina Bursíka, nakonec na žádost rodičů pomohl Kateřině Jacques k politické kariéře.
29. 04. 2009 | 08:36

karel matousek napsal(a):

jeste jsem vas necetl, ale budu. Diky za review. :))
29. 04. 2009 | 09:39

gel na vlasy napsal(a):

Ta představa mě pobavila, ale asi tak jen na několik vteřin. Pak mi došlo že by možná mohl nastat celosvětový kolaps.
09. 03. 2010 | 23:17

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 06:34

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 06:37

yC79bo9Wafa napsal(a):

You will find a girl. Maybe you should try to iorpmve your personality and the way you dress and carry yourself. Be sociable. Go out with friends. Don't be too desperate in looking for a GF. The right girl will come in due time.
22. 08. 2013 | 21:03

bH4vuh33Cm napsal(a):

renapeq April 4, 2011 This table is the very top of the design! It's<a href="http://atmrtuc.com"> lhsntiegs</a> of glass material never stopped me to amaze! For me, this designer table is the most beautiful table ever designed!cheers, Renapeq.
24. 08. 2013 | 13:39

4CpvyJiR napsal(a):

Funny story-Found you from Peas & Crayons because I'm in MN too! And I saw some of your phtoos and guess what?! I go to school with your friend Veronika's sister Nicole! Small world great blog! http://thcuiwe.com [url=http://ohueljjv.com]ohueljjv[/url] [link=http://mflbhwda.com]mflbhwda[/link]
26. 08. 2013 | 11:49

ENV6uuKtf4v napsal(a):

I'm also a fan of Paulo Coelho and this book sounds very<a href="http://beoypih.com"> ittnresnieg</a>. Thank you so much for sharing. And what a journey it must have been when meeting your husband, you are one brave woman I'd say
28. 08. 2013 | 19:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy