Soukromé zhodnocení voleb do EP

08. 06. 2009 | 02:29
Přečteno 6187 krát
Je téměř rozhodnuto. Ideální čas na to, abych se pokusila rychle zhodnotit výsledky voleb do EP a to sama za sebe, jak jinak. Snažila jsem se prostor pro mé texty, jenž mi umožňuje www.aktualne.cz, prioritně nepoužívat k předvolební kampani Starostů a nezávislých. Při přihlédnutí k sympatiím, které jsem k tomuto hnutí chovala a aktivního zapojení se do předvolební kampaně, je jen a jen na „publiku“, aby zhodnotilo, zda se mi to reálně dařilo, či ne.

Pro mne volby do EP signalizují následující stav a vývoj:

1) společnost se stále více přiklání k volbě mezi dvěma velkými (hlavními/kamennými) stranami
2) malé strany pak slouží k „vyvažování“, té či oné hlavní politické strany
3) známé a veřejností poměrně dobře vnímané osobnosti v čele kandidátek nestačí k rozhodujícímu (úspěšnému) volebnímu výsledku
4) starostové a starostky mají své místo zejména na komunální a krajské úrovni
5) roztříštěnost a další štěpení malých politických stran a hnutí je špatným signálem pro voliče a voličky, protože velmi správně odhadují, že je povětšinou založena zejména na osobních antipatiích jednotlivců
6) 5% klausule je limit, který znevýhodňuje nové a malé strany
7) mnou tolik kritizované předvolební průzkumy se v zásadě nemýlily

Pro volby do PSP ČR, které jsou před námi, mám pak 3 soukromé vzkazy:

1) zakládání nových polit. stran dle mého názoru není cestou k úspěchu
2) ovšem voličský potenciál pro jinou volbu, než jsou 2 hlavní politické strany (komunisté zůstávají na svém) je obrovský. Nevím ovšem, jakou cestou by se měli politici a političky, kteří jsou přímo i nepřímo zapojeni v dění roztříštěného politického spektra jednotlivých stran a hnutí, vydat.

Koaliční model je modelem, který využít nemohou. Mohou se tedy dohodnout na silné kandidátce ve všech krajích, která bude postavena na jednom „IČU“ konkrétní politické strany a jednotlivá místa na kandidátce budou obsazena lidmi ze všech různých politických stran a hnutí, kde bude možná dohoda a kteří tím pádem nebudou do PSP ČR samostatně kandidovat. Volič/ka pak bude mít jen několik velmi jasných možností volby (hypoteticky ODS, ČSSD, komunisté, KDU-ČSL a strana či hnutí XY + extrémisté. Věřím, že by tuto skutečnost média nepřehlédla
3) Růst podpory extrémistických stran je jistým varováním

Závěrem: Jménem hnutí Starostové a nezávislí, bych nyní jen ráda poděkovala všem, kteří nakonec našli odvahu volit jinak, než bylo oběma velkými stranami "doporučováno". Takových hlasů nebylo málo, stačí se podívat na prostý součet, který se pohybuje někde kolem 20% hlasů….

Gratuluji tímto vítězům a vzdávám čest poraženým!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

MA-FU napsal(a):

Paní Veroniko zdravím,bod č.6 vidím stejně a je potřeba malých stran,nebo po parlamentních volbách na podzim vznikne zase oposmlouva?
08. 06. 2009 | 02:59

Jip napsal(a):

autorka

Paní Vendlová, pochvalu za píli, občanskou angažovanost, gendrový příspěvek .... ale jak uprostřed článku, operativně sepsaného a postovaného sama přiznáváte,

"Nevíte ovšem, jakou cestou by se měli politici a političky, kteří jsou přímo i nepřímo zapojeni v dění ...".

Je to všechno, i to dnešní psaní, takové hezké, rozhodně slušné, ale plytké a povrchní. Jako hospodářka byste určitě konferenci, občerstvení, registraci účastníků a tap podobně zvládla, dokonce byste mohla, lépe než Brožová, vést o politice nezávaznou konverzaci, ale jinak…
08. 06. 2009 | 03:13

Veronika Vendlov napsal(a):

Jip: díky za názor, není povrchní, naopak ze znalosti reality uvnitř některých politických uskupení, je spíše s otazníky.

Já osobně bych prostě řekla, že by bylo strašně důležité, aby někteří jednotlivci ohodili své vzájemné animozity někam do kouta a mysleli na nás, voliče a voličky a nabídli nám takový "projekt", který by nás přesvědčil - ale s přehledem, protože překročit 5% v budoucích podzimních volbách nestačí.

A pozor, já nejsem tou osobou, která by v těchto uskupeních mohla cokoliv ovlivnit. Nejsem myslím ani političkou, těžko říci, zda vůbec mám takové ambice, po všech zkušenostech.

Navíc jsem zažila vzestup a pád jedné poměrně blízké osoby a proto si vemi dobře uvědomuji, jakou daň musí politik/čka odvézt nejen okolí, ale sám sobě.

Často jsem si tu pod blogy četla, že jsem naivní, možná i nervově labilní a příliš přecitlivělá. Z části to i může vypadat, že to tak je. Ale podstatou je fakt, že jsem zatím vždy a všedchnno činila srdcem a z přesvědčení. Povrchost zkrátka není moje parleta, ale názor Vám neberu.

Co navrhujete Vy, když jste mne tak pěkně zaškatulkoval? :)
08. 06. 2009 | 03:23

Veronika Vendlov napsal(a):

MA-FU: já se spíše bojím oranžovorudé vlády.
08. 06. 2009 | 03:24

Karel Mueller napsal(a):

Zdravím paní Vendlová :-),
z mého pohledu Vaše hodnocení pominulo zcela klíčový závěr: Vzhledem k volební účasti je společnost jako celek k volbám do EU víceméně lhostejná. Reálně lze pouze analyzovat, jestli je to celkovým znechucením, nebo pouze lhostejnost k EU.
Nejspíš obojí, jak dalece přeažuje lhostejnost k EU či znechucení si netroufám říct.
08. 06. 2009 | 03:27

Veronika Vendllová napsal(a):

Zdravím pane Muellere :), z části máte pravdu, ovšem sám dmusíte vidět, že v naší zemi vlastně o volby do EU prioritně nešlo. Pokud ano, pak jsem to tedy já osobně nepostřehla. Ovšem může to být vysílením, únavou, nebo klapkama na očích, těším se na odpočinek. To pan docent Havel, ten se pěkně vyspinkal, protože věděl, že ho teď čeká pěkný maraton. :) A já mu jej (bez nějaké ironie) upřímně přeji. :)
08. 06. 2009 | 03:31

Veronika Vendllová napsal(a):

PS: Možná jsme také reagovala na část komentářů, které zde zaznívaly ve vztahu ke kandidatuře Starostů a nezávislých. Řada z predikcí se neplnila. To je dobré vědět do budoucna.
08. 06. 2009 | 03:33

Veronika Vendllová napsal(a):

oprava: NAPLNILA, jdu spát, už nevidím...:)
08. 06. 2009 | 03:34

pavelkohout napsal(a):

Hrome, jaké dvě velké strany? Máme tady tři velké: ODS, reformované komunisty (ČSSD) a nereformované komunisty.
08. 06. 2009 | 04:02

slav napsal(a):

Jací komunisté jsou odesáci. Považuji to za dobré, proti Klausovi stojí Topolánek, bude se mu hůře nás tahat k euroasiatům,tak se musí nějak domluvit s bolševiky. Kdyby u ODS nebyli ti dva loupeživí felčaři co chtěli s ježibabou na motorce vytunelovat všeobecnou pojišťovnu stav téměř bezchybný. Komouš v demokratickém parlamentu je jistě zajimavá rarita.
08. 06. 2009 | 04:52

Ládik napsal(a):

Paroubek prozradil, že to byly volby až třetího řádu... kdyby vyhrál, bylo by to jinak.
Jinak je příjemné zjištění, že Bobo, Hyba a Fe přišli o korýtka a ani zeleným biomasa nepomohla.
08. 06. 2009 | 06:49

yorick napsal(a):

Pavel Kohout
Dovolil bych si poopravit vaše dělení společnosti na přesnější verzi: 1. převlečení komunisté 2. reformovaní komunisté 3. nereformovatelní komunisté. Když už tedy nejste s to se v hlavě vypořádat s takto prostoduchým viděním světa.
08. 06. 2009 | 06:58

Rumcajs napsal(a):

Malou účast přičítám nejenom nezájmu ale přímo znechucení z politiků. Když se dočtete, že pro zprůhlednění náhrad nehlasoval jediný český poslanec v EP, pak si poslechnete Falbra, jak je přesvědčený že plat půl miliónu měsíčně za polehávání v kanceláři považuje za přiměřený a druhým dechem společně se socany požaduje vyšší zdanění těch, co se svým příjmem překročili 100 tisíc měsíčně,jedno jestli poctivou prací, tak pak máte chuť zabíjet a né ještě chuť tu bandu volit.

ODSce dle mého pomohla vajíčková válka. To napadání ODS bez jakéhokoliv důkazu že to organizovala, mnoha lidem, minimálně z mého okolí bylo proti srsti.

Jen tak dál Bublino! Brzo budeš rád, že se vůbec dostaneš do parlamentu.
08. 06. 2009 | 07:16

slav napsal(a):

Moc lidí tam nebylo vidět jen puberťáky. Je načase zastavit rozebírání státního rozpočtu. Ty soutěže to nezastaví třeba hledat cestu kdo dělá pro stát standartní práci nepatří mu nadstandartní zisk. Nadstandartní zisk si ze státní zakázky si dovedu představit jen, jak jsem viděl na TV Nacional Geografic bourání vysloužilého mostu nad mořem, firma zpracovala originální postup nepotřebovala výluky a práci provedla za nižší náklady než stanovila standartní technologie. Takové výdělky ať sebevětší bych zdaňoval nějak symbolicky. Co se týká Falbra je asi třeba srovnat ŽN v Bruselu a porovnat jeho názor s Mudr Ouzkým.
08. 06. 2009 | 07:57

jarpor napsal(a):

Tak nám jedny volby skončily...
Vzhůru do dalších... volební kampaň je tu furt...

V.V.

k bodu 6.

Nesouhlasím, že znevýhodňuje.
Ono osobní anemozita není program - viz "zelení" v několika formách, viz pravicová seskupení jako "Suverenita", "Libertas", "Svobodní" i "Starostové"...

Pokud tyto malé strany nejsou schopny nekompromisně zaříznout "profláknuté" osoby,
mohou říkat co chtějí - nikam se nedostanou, neboť pokud ke dvěma základním ideologiím ( pravice, levice ) nemají co přidat ve smyslu osob, které za ně mluví, dopadnou tak, jak dopadly...

No máme se na co těšit.
Pan Paroubek sdělil, že voliči teď "nebrali" jimi presentovaná evropská témata, takže do podzimních voleb přijdou s jinými tématy.
Škoda, že nenásledovala otázka, jaká JINÁ témata to budou... když v těchto volbách, zvláště strana pana předsedy Paroubka presentovala téměř jen domácí témata...
Asi jsem byl venku déle a ona jím presentovaná evropská témata jsem nezaznamenal... :-))

Hezký den
P.S. Voledbí účast mne nakonec překvapila. Myslel jsem, že bude nižší...
08. 06. 2009 | 08:03

Silvie napsal(a):

Jsem potěšena, můj odhad přesně vyšel. Zelení, ani nově vzniklé strany nepřesáhly hranici, ODS vyhrála.
S velkou účastí se u voleb do EU nedá počítat. Protože mně unie nikterak neoslovuje (tedy pozitivně), v minulých volbách jsem nevolila. Letos mně k tomu v podstatě dohnala jenom touha natřít to socanům. Jinak si nemyslím, že by tyto volby byly pro nás nějak zásadně důležité.Vše,co se rozhoduje v unii, se stejně rozhoduje bez těch našich čičmundů. Nízká účast voličů (ve všech zemích unie)je jasným vzkazem europolitikům - EU je nám ukradená.
Zajímavý je také růst přízně nacionalistických(antiimigračně zaměřených) stran, který je vcelku logickým vyjádřením odporu k všeobjímající multikulti politice. Dává zapravdu nám, "xenofobům", že nejsme v názorech zdaleka tak osamoceni, jak se nám lidumilové snaží tvrdit.

Bude-li chtít unie do budoucna přežít, zcela jistě bude muset od základů změnit své priority a politiku. Je stále jen slepencem národních států, které budou vždy preferovat národní zájmy. Nikdy se nemůže stát druhými USA - je toho příliš mnoho, co nás rozděluje.
08. 06. 2009 | 08:29

Čochtan napsal(a):

5% je diskriminace.
Pokud máme 200 poslanců, (nebo 199 ?) pak by měl být limit 0,5%.

Rumcajsi,
zdali pak ty poslanecké platy (půl melounu) budou zdaněny ? Chuť zabíjet ? Vítej v klubu !
08. 06. 2009 | 08:29

Čochtan napsal(a):

Ještě k těm 5%. Musíme si uvědomit, že strana, který by měla správně dostat 9 poslanců, touto "závorou" vypadává ze hry. To je opravdu nedemokratické !
08. 06. 2009 | 08:33

grőssling napsal(a):

Udělal jsem si malou tabulku porovnání volebních výsledků PARLAMENTNÍCH stran 2004 - 2009 je zajímavá, viz:

http://picasaweb.google.com...

Vychází mi z ní poněkud jiné zobecňující závěry:
1.
Celkový počet hlasujících je +- stejný jako v roce 2004 ( + 26. 074 duší ). Pokud tedy byl volič znechucen, tak stejně jako v roce 2004.
2.
Počet hlasů pro "parlamentní pravici" je stejný jako v roce 2004 ( bez propadlých zelených + 1.928 hlasů )
3.
Počet hlasů pro parlamentní levici vzrostl o 184.944 duší.
4.
Na křesla je to 50:50.
5.
Největší výprask = Bursík a jeho ochránci.
6.
Antikomunistické strašení nemá v národě, který rozumí mentalitě Švejka, ale není národem Švejků a kterého stvořil komisař Rudé armády českého původu žádnou šanci na úspěch ( Štětina, Bursík, ale i Topolánek ).

Trend je jasný. Výrazný nárust hlasů pro parlamentní levici.

Výsledek, volební pat.

Vzhledem k masivní propagandistické a nenávistné kampani většiny pravicových médií, ale i veřejnoprávní televize, kofinancovaní kampaně ODS z veřejných zdrojů prostřednictvím našeho předsednictví EU v řádu miliard Kč proti desítkám milionů ČSSD
a plédování známých osobností pro ODS a zelené ( Havel, Vlk )je výsledek pro levici měřený ukazatelem náklad/výkon obrovský úspěch.

K volbám tentokrát nepřišel Fanda Králík. Na podzim určitě přijde, už ztratil zaměstnání a na podzim mu skončí podpora v nezaměstnanosti.
08. 06. 2009 | 08:33

grőssling napsal(a):

A ještě jedna důležitá věc. Voliči levici nepotrestali za svržení vlády, jak si přáli lidé odtržení od reality.
Topolánek opravdu nemá nad čím jásat.
08. 06. 2009 | 08:37

JQ napsal(a):

2 Cochtan:
Naopak, tech 5% je nutnost, ktera zabrani (prozatim) extremistickym stranam, jako Delnicka strana nebo Libertas ve vstupu do parlamentu, a to at uz v EP nevo v PSPCR. NSDAP taky zacinala tusim se dvema poslanci a diky nim se vyrazne zviditelnila.

To, ze se kvuli tomu nikam nedostane par relativne slusnych lidi, kteri by snad mohli neco dokazat, je sice smutne, ale je to jenom mala cena. Stejne si myslim, ze tam lidi z mensich stran kandidovali jenom kvuli penezum a pohodlnemu zivotu, protoze snad nikdo nemuze byt tak naivni, aby si myslel, ze v EP, ktery ma i tak pomerne nizke pravomoci, muze jednim hlasem z vic nez 700 neco zmenit.
08. 06. 2009 | 08:38

neo napsal(a):

Grossling:

jsem rád, že to vidíte realisticky:)

V celé evropě má převahu pravice. U nás zvítězila ods. očekávaný výsledek... po tom co levicové strany předvedly v kampaních a slibech (nesplnitelných)
08. 06. 2009 | 08:43

jarpor napsal(a):

"K volbám tentokrát nepřišel Fanda Králík. Na podzim určitě přijde, už ztratil zaměstnání a na podzim mu skončí podpora v nezaměstnanosti."

Chce se tím říci, že bude volit stranu páně Paroubka, soudím...
Fajn. A dál ?
Zajistí mu práci nebo mu znovu vrátí vyplácení podpory v nezaměstnanosti ?
Jak a z čeho by měl popřemýšlet Fanda... jestli mu totiž ona strana nemaže med kolem huby... Vem z dlaně chlup, když tam není...

Jo, může to být tak, jak napsáno.
Soudím však, že si Fanda nepolepší jinak než na úkor jeho dětí..., že nakonec zchudnou všichni. To si tedy "pomůže"...

Hezký den
08. 06. 2009 | 08:56

miro napsal(a):

to Grossling-on Topolánek nijak nejásal, pokud jsteč se díval na tiskovku, naopak Paroubek měl dosti kyselý obličej, byli to volby třetí kategorie že_
Je fakt, že tyto volby jenněco naznačily ale nic skutečně neukázali. K čemu by bylo snížení kvoty. Podívejme se na vztahy mezi těmi novými stranami, většina se snaží být středová až pravicová, ale domluvit se nemůžou v okamžiku kdy by se sestavovala kandidátka tak by vznikl nesmiřitelný boj o koryta ne v zájmu naší společnosti ale především v osobním zájmu. Kolik se a jak liší od velkých stran
08. 06. 2009 | 09:00

grőssling napsal(a):

jarpor,

Fanda je jako občan ČSR ve veřejných dluzích po dvaceti letech až po uši ( 1990 téměř žádné zadlužení, nyní státní rozpočet mínus 1 bilion ), tak je mu to více méně jedno, nepřidá se k voličům strany v jejichž kapsách ta miliarda skončila.
08. 06. 2009 | 09:00

neo napsal(a):

FANDA KRÁLÍK měl holt smůlu. Místo aby politici rázně jednali a podpořili nový zákoník práce, nižší odvody a daně firmám, tak se hádali o šrotovné a pastelkovné.

Fanda Králík nemusel vůbec o zaměstnání přijít, teď už je ale pozdě a bude volit Jirku Paroubka, který mu slíbil 80% podpory.

Ale Bohuš Zajíc práci ještě má a přijít o ni nechce, takže bude volit ty, kteří chtějí ulevit firmám.
08. 06. 2009 | 09:00

slav napsal(a):

Pane grosling, ten graf má přesvědčivou vypovídací schopnost, obávám že druhá strana asi něco takového také má a proto provokuje puberťáky s vejci. Největší obavu mám z našeho prozápadního zaměření. Nevěřím že pod renovovanými euroasity nedojde k zpomalení vývoje, a omezení demokracie. Také se mi nechce věřit že by 10milionovy solo stát se nestal předmětem něčích zájmů.
08. 06. 2009 | 09:02

Hajný napsal(a):

To Rumcajs:
Neboj.Až Pepa Řepa překoná únavu z litého volebního boje tak spustíme Velkou poetickou revoluci.Kdo nebude mít na verštatu fábory a vrátného v buřince tomu ten podnik zavřem.
A začneme kontrolovat zda se nosí eurotanga a pije europivo.I p.Stejskal s Havlem budou muset nosit eurofousy.

Kdo nebude mít europindíka,bude vyřazen z chovu.To uvidíš jak se rozběhne výroba obálek.
08. 06. 2009 | 09:06

Dalimil napsal(a):

Dobrý den vážení uvedu své hodnocení voleb do EU pouze v kostce ! Nemám čas !Odéesačtí antisocani ted budete ty své dračí nenasitné makovice zvedat ještě více !!! Najde se někdy v budoucnu nějaký princ který vám je jednou pro vždy usekne? Zato paní baronka Bobo je smutná !!! To je tím že já řadový občan ČR. jsem tyhle volby ignoroval ! Podle mého očekávání se směje nejvíce nejchytřejší muž v republice soudruh Ransdorf ! přejme mu to je to fakt světa znalý inteligent !!! Dalimil.
08. 06. 2009 | 09:07

slav napsal(a):

neo přece musíš vědět že píšeš blaboly, musíš vědět že nikdo nedá svůj zisk Fandovi, nový zákoník by umožnil propustit další fandovy kámoše a zalovit třeba u mongolů.
08. 06. 2009 | 09:08

Hajný napsal(a):

to jarpor:
Zapoměl jste napsat,že hlavní část dluhů vznikla sanací bank pro bankovní socialismus z dob Klausových vlád.To nepočítám dluhy na soc.a důchodovém pojištění dnes již dávno zkrachovalých podniků.
08. 06. 2009 | 09:10

Dalimil napsal(a):

A kdepak máme toho hystorického stroskotance Valdštejna ? Nemohu ho nikde zde na strán.blogů najít ? možná mě poslechl když jsem mu radil minule at se stratí s parády !!! Je to nulaaaaaaaaaaaaaa ! Dalimil.
08. 06. 2009 | 09:14

jarpor napsal(a):

Grossling

Jasně. Ta miliarda skončila jen u jedněch, u "modrých".
"Oranžoví" ani "Rudí" z toho nic neměli, chudáčci. Fajn.

Hezký den
P.S. Dluhy se přeci podle těch druhých neplatí, proč by si dělal vrásky...
08. 06. 2009 | 09:14

jarpor napsal(a):

Hajný

Já psal někde o dluzích ? Nepletete se ? O dluzích u kolegy, prosím.

Hezký den
08. 06. 2009 | 09:16

neo napsal(a):

slav: především by nový zákoník umožnil rychlejší přesun pracovních sil a až krize poleví, nedojde k situaci, která je dnes velmi dobře viditelná u automobilek, kterým pomohlo šrotovné.

můžeš si myslet co chceš, ale základ není podporovat nezaměstnané, ale podporovat udržení pracovních míst.

je mi jedno kolik dostanu na podpoře, když nepřijdu o práci.Ale není mi jedno, že bych o práci mohl přijít.

Takže zatímco politici sbíraj bodíky, lidé jsou a budou propouštěni. Komu to vyhovuje?? Vám snad? nebo politikům, kteří pak mohou slibovat vyšší podpory, přídavky apod.?
08. 06. 2009 | 09:17

Hajný napsal(a):

to neo:
Franta Králík určitě nepřišel o práci kvůli zákoníku práce.Jen si hrajte,až bude mít buvol více práv než zaměstnanci tak si to povíme.Pokud chcete čínský vzor,prosím.Ale tam neexistují nedotknutelní.
Snížení daní a odvodů ještě žádnou kasu nenaplnilo.Neznám podnikatele který by rád platil daně.A je jedno jestli jsou ve výši jedno nebo třicet procent.A nebude mít nikdy víc zaměstnanců než nezbytně potřebuje.Počet zaměstnanců se řídí potřebami výroby a ne výší daní.Aspoň já jsem tak řídil svůj podnik.A byl úspěšný.
08. 06. 2009 | 09:19

Hajný napsal(a):

to jarpor:
Omlouvám se,psal jste o budoucích dluzích.Tam s Vámi souhlasím.Špatně jsem si Vás přečetl.
08. 06. 2009 | 09:23

typro napsal(a):

Evropa musela nutně zmodrat.Levice neslyší a nevidí, ona totiž nechce slyšet a vidět starosti evropanů. Bude tedy prohrávat.Levice se nejvíce ohání referendy a sama je bezostyšně ruší. (Holandsko a Francie).Nebo je nechá třeba stokrát opakovat a to dle svých potřeb ( Irsko).Ohýbat politiku kvůli zářným zítřkům nelze donekonečna.U nás to vypadá na remízu, ale to je jen zdánlivé!!!! V podhoubí se formuje dalších 6-10% voličů pravice a ti již buší na dveře do parlamentu, jen se spojit.Levice začíná být osamocena, ne naopak.R.
08. 06. 2009 | 09:27

VOM napsal(a):

Paní Vendlová, vězte, že jste jedním z trojských koňů, jehož úkolem bylo roztříštit hlasy pro pravici.
Pokud jste to dělala z hlouposti a ne za peníze, tím hůř.
V komunální politice se předvádějte seč vám síly stačí, ale kandidovat do evropského parlamentu tímto způsobem nebyl dobrý nápad.
08. 06. 2009 | 09:27

pgjed napsal(a):

Paní Vendlová. Píšete: "...zakládání nových polit. stran dle mého názoru není cestou k úspěchu..."

No sláva. To je posun. Převážná většina těch malých jsou strany, mající svým způsobem blízko ke konzervativnímu středu. Jak se opět ukázalo, jsou tyto hlasy naprosto ztracené. Existence tohoto rozdrobení pak je hlavní příčinou nestability naší politické scény, která se zmítá mezi socialistickou levicí a liberální pravicí. Stabilizaci může přinést jedině posílení konzervativního středu.

A závěrem malá douška směrem ke spolku nezávislých starostů, za který plédujete. Nenoste sovy do Athén, natož do politiky. Zvláště ty malé zlostné (s ušima). Ty jsou nejlepší na vycpání.
08. 06. 2009 | 09:32

jarpor napsal(a):

Hajný

Nic se neděje...
Ale jen poznámku : souhlas s tím, že "je jedno", jestli je daň 25 plus mínus 3 %...
Ale, že je jedno s tím porovnáním 1 a 30 ... to jste trochu "přestřelil"...

Hezký den
P.S. Já ještě něco řídím... tož tak..
08. 06. 2009 | 09:33

Veronika Vendllová napsal(a):

VOM: ano, možná to tak je. Zda to byl či ebyl dobrý nápad, to rohodli voliči a voličky a odpověď je - nebyl.
08. 06. 2009 | 09:34

MA-FU napsal(a):

Paní Vendlová= oranžovorudou nesmíme dopustit,na to ani nepomýšlím!!!Chci Vám ale poděkovat za angažovanost nejen pro Starosty..ale vůbec ,je to velice vyčerpávající mluvit,odpovídat atd Těším se na další články od Vás.
08. 06. 2009 | 09:36

Silvie napsal(a):

Franta Králík dopadne hodně špatně dostanou-li se ke korytu socani.
Až 40 procentně zdaní firmy, tak se jim majitelé buď na podnikání úplně vykašlou nebo převedou sídlo firmy někam na Kajmanské ostrovy. Likvidací podniků přijdou lidé o další pracovní místa... životní úroveň se bude snižovat.
Jenom úplný hňup by chtěl v době krize dusit podnikatele, teď na to opravdu není ta správná doba. Na druhou stranu není ani doba na podporu vybraným firmám (šrotovné), kterými se ulevuje privilegovaným.
Až dá Paroubek do frcu úplně všechno a nebude kde brát, podá demisi jako maďarský socialistický premiér Giurczány, kterému se podařilo přivést na mizinu dobře prosperující zemi.
Tak jen tak dál, soudruzi!
08. 06. 2009 | 09:37

slav napsal(a):

Pokud je něco v pr.... výše daní může ovlivnit délku agonie. Daně mají být akorát, než snížím daně musím mít sníženy mandatorní výdaje hlavně v kategorii ouřada. To zase při elektronickém zpracování dat by neměl být extra problém. Taky nejsem pro aby chození na sociálku bylo výnosnější než třeba nekvalifikovaná práce. Nutit pracovat nemocné mladistvé a staré považuji za středověké manýry a zvrhlost.
08. 06. 2009 | 09:37

hawk napsal(a):

Jsem rád, že vyhrála ODS, že se pravice moc netříští do pidistraniček, kterým dát hlas je na stejné úrovni, jako nehlasovat vůbec. A další pozitivum těchto voleb je, že u nás i v Evropě naprosto propadli zelení, z toho mám pomalu větší radost, než z prohry páně Paroubkovy strany.

Nakonec, Evropa šla doprava, tak to má být, na bohatou ruku sociálních prebend nejsou peníze nikde. A samozřejmě nikdy, to jen, že i levice chce někdy vyhrát, tak rozdává i co nemá.
08. 06. 2009 | 09:42

Veronika Vendllová napsal(a):

MA-FU: Díky moc, řada komentátorů jistě ocení, když si dám pauzu... :)
08. 06. 2009 | 09:42

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
povím Vám názor malého obyčejného venkovského člověka.
A ten zní:
Starosta má starostovat
poslanec poslancovat

Kdo chce dělat obě nebo i více funkcí tak některá trpí.Vynechat parlament mu nedovolí jeho partaj za kterou je zvolen.Takže šidí starostování.A voliči,kteří donekonečna slyší:"Pan starosta tu není,je v Praze v parlamentu",ho v příštích komunálních volbách těžko budou volit.
S p.Štětinou jste šlápli vedle.Pokud ho někdo zná,tak jako zuřivého antikomunistu.A na příkladu Mejstříka v sen.volbách je to málo.I když výsledek by byl asi stejný i kdyby jste měli na čele Tošenovského.
08. 06. 2009 | 09:44

jarpor napsal(a):

Silvie

Vidím to přesně jako Vy.

Slav

"Nutit pracovat nemocné mladistvé a staré považuji za středověké manýry a zvrhlost."

A on někdo takto "zvrhle" tyto lidi "nutí" ?

Hezký den
08. 06. 2009 | 09:45

xyz.xx napsal(a):

A pritom je to tak proste. Prisel na to uz sir Winston Churchill kdyz prohlasil, ze nejsilnejsim argumentem proti demokracii je petiminutovy rozhovor s prumernym volicem.

Velke strany maji tymy medialnich specialistu, kteri jim skutecne vedeckymi metodami zpracovavaji kampane vcetne programu. To si male strany nemohou dovolit.

Media pak davaji prostor tem velkym hubam z velkych stran stale dokola a kdyz se nejake velke hube zda ze je malo v mediich a chodi jim malo lidi na jimi poradane predvolebni taskarice, najme si velka huba par vyrostku s vajicky a hned je medilani pozornost zajistena.

A co to udela s prumernym volicem ? Ma pred cumakem tyhle dve strany a ze vsech stran se na neho vali informace o zapase techto dvou rivalu, jakoby snad slo o fotbal. Zvitezi proste primitivni fandovstvi bez obsahu. Banik pi.o rikaji ostravsti fandove jako odpoved na jakykoli argument ( pred bitkou i po ni )

Dokud budou ostatni strany pripusteni do medii na 10 minut nekdy po pulnoci jednou za 4 roky, nic se nezmeni.
08. 06. 2009 | 09:45

Germanicus napsal(a):

grössling:
Vaše stručná analýza sedí. Přesto se domnívám, že svržení Topolánkovy vlády bylo netaktické (z hlediska načasování) a negativně ovlivnilo konečné výsledky soc. dem. Vedení kampaně ODS v závěrečné fázi (duben - červen) bylo perfektní. Pochopitelně mě se z celé řady důvodů nelíbilo, ale naše společnost se již bohužel dostala do fáze, kdy účel světí prostředky.
08. 06. 2009 | 09:46

slav napsal(a):

Silvie nestrašte Paroubkem za socanů tu byl vzestup, za Klause je zestupný trend, socani ozdravili to co se spíše čekalo od Klause, bankovnictví. Paroubek byl ekonomickým šéfem i v komunální sféře a dovedl rozhodovat normálně. Že nechce ze všech udělat žebráky to ještě neznamená že to vede do stoupy. Z krize nás vyvede asi jen těsná spolupráce s Němci. Rozvoj auto Škoda přes Wolswagen byl myslím proti Klausově vůli. Škubaní o LS je vlastně skryté vyvolávání protiněmeckých nálad. Kalousek také toho zase tak mnoho neukázal.
08. 06. 2009 | 09:53

Hajný napsal(a):

to jarpor:
Když jsem měl platit daně,tak to pro mne bylo stejné jako by mi trhali zuby bez umrtvení.A ten pocit by byl stejný kdyby se jednalo o daně ve výši jedno procento nebo tehdy (myslím) třicet dva procent.
Takto to bylo myšleno.

Takže ta Tlustého představa o radostném placení daní,pokud budou nízké, je stejná pohádka jako o bohaté společnosti za komunistů.
PS:Jsem už v důchodu takže už nic neřídím.Naopak mne řídí manželka a tím pádem mám z toho veškerého kinožení okolo sebe legraci.S mým důchodem přežiju i vítězství ODS.
08. 06. 2009 | 09:55

hawk napsal(a):

Silvie

Paroubkem je třeba strašit už děti od kolébky. Pravda.
08. 06. 2009 | 09:58

Hajný napsal(a):

to hawk:
Svatá pravda.Kdyby nebylo Paroubka a komunistů tak mnohé strany a lidé nám nemají co říci a nabídnout.
08. 06. 2009 | 10:11

Germanicus napsal(a):

Oprava:
Ach ta čeština... Pochopitelně MNĚ. Promiňte.
08. 06. 2009 | 10:12

jarpor napsal(a):

Hajný

Dík za reakci.
Na oplátku mohu říci já, že si myslím, že jsem přesvědčen, že se svým zázemím přežiju i vítězství ČSSD ..:-))
( tedy pokud to nedopadne znárodněním, zabavením řádně nabytého a řádně zdaněného majetku a měnovou reformou ... )

Souhlas, radostně daně neplatí nikdo, jsou-li však pásma, jak dostat se do nižšího pásma hledají všichni. Tlustého nemusím, ale v tomto mu dávám za pravdu. (Z vlastní zkušenosti... co by dělali daňoví poradci ? :-)) )

Hezký den
08. 06. 2009 | 10:19

hawk napsal(a):

Hajný

a co nám nabízí Paroubek a bolševici? Že by mi něco uniklo?
08. 06. 2009 | 10:23

Hajný napsal(a):

to hawk:
Nám, bych řekl,že nenabízí nic,ale mnohým nabízí to,že místo prezentování vlastního programu nebo vize mají na koho nadávat.
08. 06. 2009 | 10:28

slav napsal(a):

jarpor
( tedy pokud to nedopadne znárodněním, zabavením řádně nabytého a řádně zdaněného majetku a měnovou reformou ... )
Pokud Vám to nevyvedou euroasiati přizváni Klausem, a části ODS můžete být klidný. Čeští bolševici už na to nemají.
08. 06. 2009 | 10:28

Hajný napsal(a):

to jarpor:
Tím v závorce nevyhrožují ani komunisté.Tedy kromě těch okolo Štěpána,ale ty nebere vážně ani Grebeníček.

Také přeji dobrý den.
08. 06. 2009 | 10:32

hawk napsal(a):

Hajný

o.k. to je pravda, ještě jste zapomněl na "vyhrožování, s kým vším zatočí" až se dostanou k moci. Na to lid český slyší taky.
08. 06. 2009 | 10:40

jarpor napsal(a):

slav, Hajný

Lehká nadsázka je snad dovolena .. :-))
Jeden nikdy neví...
08. 06. 2009 | 10:48

slav napsal(a):

Já myslím že Topol to teď po tom moc lehké nemá. Je to proti vůli Klause a starý ješita bude hledat způsob jak ho zhodit a zničit. Být Paroubkem tak nějak v předstihu nerozjíždím vol. kampaň. Tu je určitá naděje že by ODS mohla být pravicovou stranou německého typu tj se sociálním cítěním. Nevím jak to dopadlo s tím pokusem Ouzkého vytunelovat zdr. pojišťovnu, ale na zbavování vyžírek teď asi nebude vhodná doba. Úpřimně řečeno teď je vhodná doba pozorovat jak se vybarví Paroubek, ty útoky na něj dosud považuji za dost účelové. Já osobně pravici se sociálním cítěním a s nějakým takovým pocitem aby nás lidé brali jako čestné považoval za druhý zázrak po listopadu 1989.
08. 06. 2009 | 11:11

Silvie napsal(a):

Slav,

neznám zemi, která by dlouhodobě prosperovala pod vládou socialistů.

Ekonom Zelený neustále zdůrazňuje motto - "Neučme se z vlastních chyb, učme se z těch cizích".
Učme se proto zejména z chyb, které udělalo Maďarsko a Island, které žily nad své poměry, poučme se z chyb Slovenska, které chtělo euro za každou cenu...
Já osobně jsem velmi ostražitá, nabízí-li mi někdo něco "zadarmo", jako Paroubek.

Pokud mluvíte o "úspěšné" privatizaci bank, pak nezapomeňte také zmínit arbitráž s Nomurou a neschopného Sobotku.
Uzavřít s Nomurou dohodu se podařilo až Kalouskovi.
08. 06. 2009 | 11:31

hawk napsal(a):

Silvie

...ale socialisté a jejich voliči nechtějí fakta a logiku, oni přece chtějí "stát se postará" ať to stojí, co to stojí.
08. 06. 2009 | 11:41

veronika vendlova napsal(a):

Paní Hajný,
výše jste mi napsal, hlubokou pravdu, totiž že "starosta má starostovat poslanec poslancovat".

Ano, nikod neřekl, že chtějí lidé se Starosrtovského hnutí dělat všechno a pak s prominutím nic. Je to ale bohužel běžná praxe. V naší zemi jsou i tak výkonní poslanci, kteří dokáží být hejtmanem, poslancem, zastupitelem myslím taky a ještě jim zbyde čas na soukromou praxi. Tomu říkám výkonnost.

Co se týká pane Štětiny, respektuji Váš názor, že jsme dle Vás šlápili vedle. K jednáním na koínci roku 08 už se dnes nebudu vracet.

Zda by byl výsledek stějný, zda by toto hnutí mělo v čele Tošenovského, to si fakt netrofnu odhadnout, ale možná máte pravdu.

Každopádně pro mne je tu nová otázka, koho budu na podzim volit. A možná se mi stane to, co jsem dlouhou dobu nedokázala pochopit, totiž to, jak je možné, že lidi prostě volit nejdou.

Dneska už to chápu dokonce i ká... :)
08. 06. 2009 | 11:54

veronika vendlova napsal(a):

oprava: já...tahle klávesnice mě ničí...
08. 06. 2009 | 11:55

veronika vendlova napsal(a):

Silvie, zdravím, dnes s Vámi souhlasím.
08. 06. 2009 | 11:56

Vico napsal(a):

Paní Vendlová : to vaše hodnocení je tak trochu jako pláč nad rozlitým mlékem.

To, že do evropských voleb kandidovaly tři strany s prakticky stejným programem - pro stručnost je nazvěme -Nezávislí- má jedinou zcela prostinkou příčinu. Těch možných 7 až 9 procent znamenalo zisk jednoho až dvou mandátů. Šanci na poslanecký mandát by tak měla jen jednička na kandidátce. Proto tu nemáme jen jedny Nezávislé, ale hned několik.

Parafrázoval bych slavná slova dr. Kučery, Když jde o koryto, jdou jedni Nezávislí stranou. Bylo vás prostě moc.
08. 06. 2009 | 12:05

slav napsal(a):

Paní Silvie dlouhodobě prosperovat pod jednou vládou snad ani nejde. O tom snad jsou přesvědčeni jen komunisté. Teď to možná zkoním, ale vemte Německo, po Adenauerovi a Erhardtovi přišel ten starosta Berlína, nebyl neschopný ale vloudil se mu tam východoněcký špion, další byl Schmidt mezi nima byl někdo měl takové nějaké podobné jméno ja Kisinger, pravicoví kancléři a liberální MZV, Myslím že vylučovat někoho že snad byl komunista nebo u komunistů byl zaměstnán to snad bylo něco jako v Německu po válce kdo byl u fašounů. Dívali se na to koho lidé vyberou podle to umí a ne to co byl a udělali dobře.
08. 06. 2009 | 12:11

Targus napsal(a):

K blogu i k diskuzi pár postřehů...

- děsím se "fotbalového" přístupu velké části zúčastněných ("natřeli jim to", apod.). Nevšiml jsem si, že by šlo zrovna o čutání do meruny,
- dělá se mi zle z antikomunistických projevů, patřících tak leda někde do hospody páté cenové skupiny. Drtivá většina těchto zaklínačů má buď sama máslo na hlavě, anebo krade, kde se dá, a tyto žvásty užívá k vytváření dýmové clony. Kdo nepatří ani do jedné z vyjmenovaných skupin, má zřejmě problémy inteligenčního rázu, související s orientací v čase a prostoru,
- pseudoodborníkům na ekonomiku a zadlužování mohu doporučit rozhovor s panem Janotou, dnes ministrem financí, autorem většiny rozpočtů po r. 1989, uveřejněný 6. 6. v Právu. Celý jej vystihuje nadpis, Nemůžeme mít švédské výdaje a anglické daně. Kdo z vás to nemůže pochopit, měl by se vrátit na základní školu.
- velmi se mi líbí řvaní o vysokých daních firem, neboli právnických osob. Podle mého názoru bude mít v následujících měsících většina firem starosti zcela jiného charakteru, než se starat o výši daní, neboť již teď se jich řada potácí nad propastí krachu, což jinými slovy znamená, že se jejich hospodaření pohybuje v záporných číslech.
08. 06. 2009 | 12:16

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Pisete:"...nevim ale, jakou cestou by se meli politici a politicky....vydat."
Nechcem robit niekomu poradcu, ale dam niekolko navrhov.
1. Nedavat si vsetkoobjimajuci program a hesla(my vam vsetko vybavime, zaistime, zadarmo...), t. j. nebudovat na populizmu (aj ked ten docasne, ale kratkodobo! vyhrava).
2. Nechciet so svojou stranou vyhrat ihned po zalozeni (t. j .dostat sa do parlamentu...).
3. Vybrat si VZDY AKTUALNE (nemyslim reklamu na server cz.:-)) jednu - dve ZAVAZNE temy (napr. TERAZ znizenie kvora na 3% na vstup do parlamentu a zjednodusenie, spresnenie a "vycistenie" danovych zakonov od stoviek dodatkov - t. j. sprehladnit a zjednodusit VSETKY dane a odvody).
4. Navrhy podavat jasne, zrozumitelne, tak, aby si i radovy obcan mohol vypocitat a precitat a vediet AKO, KOLKO, PRECO, KAM a pod.
5. Oslovit poctivych (alebo a o poctivost snaziacich) velkych i malych podnikatelov, predkaldat im svoje NEIDOLOGICKE navrhy, snazit sa ziskat ich nazory a navrhy.
6. PREHLADNE a verejne (internet...) viest vsetky prijmy a vydavky, sponzorske...
7. Kritiku viest sice tvrdo a nekompromisne, ale SLUSNE, argumentovat VECNE a JEDNODUCHO CITATELNE pre kazdeho obcana.
8. Robit LEN to, o com som presvedceny a za cim si svojimi zivotnymi postojmi stojim, t. j. byt PRAVDIVY v casoch dobrych i zlych. Ludia vycitia, co je zasada a co falos.
9. Nehanbit sa vyzvat na sponzorovanie i radovych obcanov. Ako sa hovori, kazda korunka dobra. Davat si ale POZOR a NEPRIJIMAT peniaze od tych (aj "podnikatelov"), kde je minimalne podozrenie zo "sedej" ekonomiky.
10. Vlastne chyby a prehresky proti slubovanym zasadam neututlavat, neprekrucat, neobhajovat.
11. Byt pripraveny na "beh na dlhe trate", ale potencial na min. 7 -10 % STABILNU podporu je.
Zatial to asi staci:-).
08. 06. 2009 | 12:21

siven napsal(a):

Paní Vendlová,

Dobrý článek, až na bod č. 1 ("společnost se stále více přiklání k volbě mezi dvěma velkými (hlavními/kamennými) stranami").

28,22% OPRÁVNĚNÝCH VOLIČŮ = SPOLEČNOST??

Ne, ne, ne.
08. 06. 2009 | 12:24

siven napsal(a):

Btw, ani těch 28,22% neplatí.

ČSSD + ODS volila cca polovina (53,83%) z těch 28,22%.

Tudíž bod č. 1 pojednává ve skutečnosti o 15,2% oprávněných voličů... nikoliv voličů jako takových, natož společnosti (kde jsou zastoupeni i ti, kteří volit nemohou – děti a mladiství. Celkově tedy více než 10 milionů duší).
08. 06. 2009 | 12:31

SuP napsal(a):

Přátelé!
Poslechněte si, jak ČSSD okecává výsledky voleb do EP. ČT-24 právě.
08. 06. 2009 | 12:54

hawk napsal(a):

siven

to je problém "společnosti" že nejde volit. Jejich štěstí nebo smůla, nikdo jim nebrání. Pak musí držet huby a krok.
08. 06. 2009 | 12:55

hawk napsal(a):

SuP

čekal jste něco jiného? :-)
08. 06. 2009 | 12:55

SuP napsal(a):

hawk -
Ne.
Paní Vendlová -
nemohoucnost "malých politických" subjektů vidím především v tom, že většinu založili "zdrhlíci" z původní matky, protože kapitulovali na možnost sami za sebe v té "matce" něco prosadit či změnit. Podle zásady - Zkus to znova a líp. Jenže ta prvotní kapitulace předurčuje další postup, plný dalších kapitulací...
(Teda můžu se mýlit, ale je to můj názor)
08. 06. 2009 | 13:00

Silvie napsal(a):

Paní Vendlová,
jsem ráda, že to vidíte podobně.
Sice mě těší, že Paroubek nevyhrál, ale on v podstatě ani neprohrál(protože získal v evropském parlamentu více křesel,nežli v prvních volbách). Ale alespoň mu maličko spadnul hřebínek a přestal se tak nechutně prsit.
Pro voliče ovšem není příliš pozitivní fakt, že tu máme v podstatě tři stálice (komunisty nepočítám), které se chovají jako primadony . Nové strany prostě nemají šanci a ty staré zase potřebnou konkurenci.
08. 06. 2009 | 13:02

neo napsal(a):

SuP:

nemusim ani koukat na 24ku. Už ho slyším:

" Tak já si nemyslím, že to byl neúspěch nebo dokonce drtivá porážka, jak se snaží tvrdit naše media v žoldu ODS. Pan Topolánek nic nezískal a naše strana si polepšila,takže to vidím jako vítězství zdravého rozumu, kupředu zpátky ni krok.

Určitě se na výsledku podepsala Odesácká negativní kampaň , útočící na mou osobu... vajíčkáři dosáhli svého.

Jinak si myslím, že toto naše vítězství (nenazývejte to prohrou) se odrazí v podzimních volbách, jak nasvědčují průzkumy našich agentur STEM apod.
08. 06. 2009 | 13:08

SuP napsal(a):

slav -
Vlády se nestřídají, aby pokračovala prosperita, ale PROTOŽE pokračuje prosperita. Nevšiml jste si?
Prosperita a vláda jsou naprosto různé kategorie, které se neovlivňují. Protože pokud by vláda mohla být schopná zařídit prosperitu, bylo by možné v opačném případě vyvodit důsledky. Protože vládnout tak, že prosperita klesá by mohlo být považováno za velezradu. A to se pokud vím neděje.
08. 06. 2009 | 13:10

hawk napsal(a):

neo

:-)))))))))))))))))
08. 06. 2009 | 13:10

veronika vendlova napsal(a):

Sivene - do textu bych měla dolnit, že jde o ty voliče, kteří volili a volit pravděpodobně budou. Omlouvám se za nepřesnost.
08. 06. 2009 | 13:12

SuP napsal(a):

neo -
Stálo to za to!
Tvrdík u tabule, graf střídá graf, kecy, kecy, kecy.
Jsem zvědav, až začne ta jejich "slušná" kampaň, jestli v ní někde budeme číst:
...."Zvolte nás, necháme vám prožrat co je a pak se uvidí..."
08. 06. 2009 | 13:13

veronika vendlova napsal(a):

Supe, s Vaším komentářem z 08.06.2009 13:00:51 mi dnes nezbývá nic jiného, než souhlasit.
08. 06. 2009 | 13:14

SuP napsal(a):

Samozřejmě aspoň v 52 bodech....
08. 06. 2009 | 13:14

siven napsal(a):

Paní Vendlová;
omluva se přijímá (chybky periodicky urobí každý z nás), každopádně vaše reakce Vás šlechtí. ;)
08. 06. 2009 | 13:17

xyz.xx napsal(a):

SuPe, vetsinu malych politickych subjektu nezalozili odpadlici.

Vas komentar jen ukazuje chabou orientaci v malych stranach a dokazuje me tvrzeni o tom ze kdo nema medialni prostor, jakoby nebyl. A ovsem i potvrzuje Churchillova slova.

Bohuzel jakes takes medialni pozornosti se tesi prave ti odpadlici, dokud nezapadnou zcela. Ale mame tu pres 20 politickych stran a hnuti ! Na vyber je kvalita, ale malkdo o ni vi, protoze media zajima vice to kolik vajicek se kdy rozprsklo na paroubkove pupku, nez jake nazory maji jine politicke strany.

Prestoze volby ukazuji ze o CSSD a ODS se zajima mensina volicu, media jim davaji 99,9 % prostoru.

Je na case ukazat mediim nezajem o jejich reklamni kampane na velke strany. Prestante kupovat noviny a cist internetove portaly hlavnich medii, pak se neco zmeni. Jinak vzdy budou v mediich jet ti co maji miliony na reklamu a lide budou mit pocit ze v politice jde hlavne o tom kolik golu da Paroubek Topolankovi a kolik pritom padne faulu.

Staci se podivat na titulky hlavnich medii, nutne se vkrada pocit ze ctete sportovni vydani po nejake velke sportovni udalosti roku. CSSD versus ODS, 10:4. Huraaaaa. Topol pi.o, Paroubek vo.e !

Ach jo ;(
08. 06. 2009 | 14:12

slav napsal(a):

Sup
Kdyby jste se neničili sami mezi sebou tak co to tu píšete by bylo dost nafoukané a odporné, tak je to jen trochu z cesty. Klaus je Váš .¨'o vy neomylní pravdiví ale trochu směšní.
08. 06. 2009 | 14:15

Stařeček napsal(a):

Bylo to psáno před volbami a tak se to sem moc nehodí.
Tak máme po volbách a naši mladí revolucionáři
vejce-inkrmento-kamenoházeči, naverbovaní na facebooku,
usoudili, že pro zdar voleb a svoji budoucnost udělali
dost právě na těch SD mítincích. Zajímavé je, že s tím
neměla ODS nic společného, ale na jejich mítincích se
tato společnost neobjevila. Že by všichni jejich
kandidáti a poslanci byli bez hany? Dobré bylo i
nedávné prohlášení našeho bývalého primerministra,
že jeho nahé exhibice využila levice pro pošpinění
jím takto pojímané demokracie. Když někdo nechce aby
mu kritizovali malého pindíka, nemá ho ukazovat. Nebo snad
chtěl takto prezentovat ČR. Tak to si pan Topolánek
už opravdu do úst nevidí. Nebo si myslí, že jsme
úplní pitomci. Prosim vás, kdo i s malou sebekritikou
by se ukazoval na návštěvě v jiné zemi nahý. To ani na
nudist. pláži ne.
O tom sem ale psát nechtěl, to je jenom směšné.
Mne více zajímá ta nová akce naší zlaté mládeže, kde se
po jiné osvědčené akci domlouvají na protestech proti
státním maturitám. Prostě je potřeba takto pojatým
maturitám zabránit. My nechceme ukázat co jsme se naučili.
My nechceme ukázat dnešní úroveň středoškolského vzdělávání
v rychlokvaškových školách, kde jde spíše o dotace, než o
učení. My nechceme nést žádnou zodpovědnost. Nám nejlépe
vyhovuje to vajíčko, a jiné věci v ruce a vybojovat si
nějaké ústupky a úlevy.
Já, který sem jako mnozí maturoval při práci a učil
se v místnosti s před několika málo týdny narozenou dcerou
vám doporučuju. Pěkně se učte, máte na to dobré podmínky a
ještě rok čas. Pěkně si odpusťte nějakého toho jointa
a věčné vysedávání u PC a na diskotékách. Najděte si nějakého
starého pana profesora, nebo paní profesorku (co jsou vám
k smíchu), ať vás doučí co neumíte. Pěkně jim odevzdejte
zmíněné kapesné, ať mají na léky a ještě se chvilku po tom
světě belhají. A hlavně na sebe převezměte konečně nějakou
zodpovědnost za svůj život a začněte třeba u těch maturit.
Vy máte plná ústa pravicových řečí, ve skutečnosti ale vaše
myšlení je právě také, jaké kritizujete. Socialisticky
pracovat a kapitalisticky myslet.
To bych ale k té většině co za socialismu pracovala
byl velmi nespravedlivý. Já si velmi dobře pamatuji, jak
jsme museli na stroje montovat na pohonné motory větší
řemenice, aby se stroje rychleji točily. V té písničce,
jak se zpívá, "že se mohl někdo flákat", není řečeno, kdo,
že se to mohl flákat. Ty ženské z našeho podniku, který
dnes krachuje to nebyly. Ony jdou jen na tu pověstnou
dlažbu.
08. 06. 2009 | 14:18

Silvie napsal(a):

xyz,

co je to za nesmysl - že se o ODS a ČSSD zajímá menšina voličů?Jak jste na to, u boha, přišel?
Vždyť tohle klání bylo jenom o těchto dvou stranách - ty ostatní jim tvořily pouhou stafáž, aby se neřeklo.
A tak to asi bude navěky věků...
Ale jako pozitivum vidím, že voliči nejsou takoví voli, aby skočili na lep Tlustému, Zubové Klausovi. Mohlo to dopadnout i hůř. Doufám, že si z toho ostatní křiváci vezmou ponaučení a propříště se vynasnaží nepodrážet si ve stranách vzájemně nožky.
08. 06. 2009 | 14:19

slav napsal(a):

Myslím že Targus do toho vidí. Targusi wenglowi nebyli nikdy žádni blbci, z čeho chcete žít až se na vykašlem.
08. 06. 2009 | 14:27

Silvie napsal(a):

Jo, a vysloveně si užiju, jak se bude úlisný Cyril opět snažit vlichotit Topolánkovi. Má to fakt těžké, když neví, komu má teď přislíbit přízeň. Pro jistotu každému?!
08. 06. 2009 | 14:30

jarpor napsal(a):

Silvie

On se pak Cyril vyzpovídá ze lhaní a bude to zas O.K.

Taková prodejná... ale to křesťan být nemůže, že ?

To k xy je dobrý !

Hezký den
08. 06. 2009 | 14:35

SuP napsal(a):

xyz.xx -
Pravda, přichytil jste mě, zjednodušil jsem si to. Protože mezi politické strany nepočítám (s dovolením) různé zájmové spolky jako Humanita/Ne základnám, Moravané, Monarchové, ani (Pepa promine)Balbínova poetická strana. Dokonce vím i to, že SZ nevznikla jako odpad z jiné politické strany. ale předpokládám, že z kontextu článku paní VV vyplývá, že se bavíme o stranách, které BY MOHLY něco ovlivnit.
08. 06. 2009 | 14:48

veronika vendlova napsal(a):

SuPe: ano, vyplývá.
08. 06. 2009 | 15:39

Jan Vaculík napsal(a):

Pozdrav Veronice Vendlové

Když jsem kráčel k volební místnosti, ještě jsem měl v kapse tři volební lístky a furt nebyl rozhodnutý. V hlavě mi zněla Vlkova slova: "Malé strany vyloučím, to jsou ztracené hlasy, no a z těch velkých vyberu tu nejméně odpornou, a je to!"
Smál jsem se v duchu, jak dobře to Vlk řekl, tedy Vlk-chlupáč, zvíře vyskytující se tu ve Stejskalovo revíru. A pak jsem se rozhodl a hodil do urny jeden už předem ztracený hlas; holt někdy se člověku nechce dělat kompromisy. Ještě že nejde o život.

Ale stejně je to na hlavu, říkal jsem si cestou zpět znovu na čerstvém povětří: jak je možné, že stranám chybí osobnosti, a přitom zároveň osobnostem chybí strany? Jak to, že se nedomluví? Tady je někde chyba, a to úplně zásadní, před kterou blednou všecky ty malé problémy s vajíčky, s negativní kampaní a s hulvátstvím, ve kterém se politici předhánějí.

Že prý je ohrožena demokracie, hystericky vřeští pašík odstrkovaný od korýtka. Prdlajs: demokracie bude, jenom nebude koho volit!
08. 06. 2009 | 15:57

xyz.xx napsal(a):

Silvie - opravuji mensina z celkoveho poctu opravnenych volicu, tak jak zde bylo diskutovano.

SuPe uhodil jste hrebicek na hlavicku. vy proste predem male strany odsuzujete. Jiste napriklad Balbinova poeticka strana to vazne nebere, ale ostatni vesmes ano a maji osobnosti i programy ktere stoji za to. Pritom nejsou slozeni jen z odpadliku ( tim nelze tvrdit ze tam zadneho odpadlika nenajdeme, ty najdeme i ve velkych stranach, napriklad Rath, ze.

Tenhle pristup ktery zde predvadite presne brani prosazeni malym stranam. Bohuzel jej provozuji hlavne media.
08. 06. 2009 | 16:19

SuP napsal(a):

xyz.xx -
Doufám, že jste zaznamenal, že je to MŮJ názor a že nijak neomezuji Vás, abyste volil kohokoliv. Jen mám ten názor, že strana, která může dělat sjezdy ve výtahu nemá velké předpoklady k určování běhu dějin. A to prosím se tohle říkalo o ODA, která podobně jako DEU vedla boj s dinosaury marně, ale HRDINNĚ. V každém případě jim oběma šlo o víc, než o příspěvky za hlas.
Čili - NEODSUZUJI malé strany a vůbec ne předem. Jen jim nedávám naději. A něktrým už vůbec ne.
08. 06. 2009 | 17:02

Jan Vaculík napsal(a):

Myslím, že tyhle volby jsou poučením pro velké strany, že musí dokázat absorbovat výrazné soliterní osobnosti - a to téměř "stůj co stůj"; tedy i za cenu, že se samy budou muset změnit.

Myslím, že dobrý příklad v tomto směru dal Bursík v minulosti. Ovšem - strana se mu rozpadla. Tak dopadá Bratrstvo kočičí pracky, když své lepší židle nabídne Rychlým šípům; Štětináč se trhne a parta ztrácí soudržnost.
08. 06. 2009 | 17:07

grőssling napsal(a):

jarpor,

ale to víte, že si hrábli taky něco, hádám tak 10 : 90 . Holt lidi nepředěláte. Ať dělám co dělám, neznám široko daleko žádného většího podnikatele, který je napojený na ČSSD a má roční obrat od půl miliardy víš a k zakázkám se dostal podtržemi, úplatky, fingovanými losovačkami atd. atd.. Zato těch napojených na ODS znám z okruhu 15 km od mého bydliště hned 5.

Prostě Fanda Králík z toho bilionu státních dluhů a rozkradeného státního majetku neměl nic a tak nebude volit ty stejné co volí bratrstvo kočičí pracky.

Jinak, že dluhy se neplatí jste asi nikdy neslyšel od nynějšího ministra financí pana Janoty, dříve dlouholetého náměstka, nominanta ČSSD, který jako svoji absolutní prioritu vždy měl přesně platit státní dluhy.
Ví dobře proč, první včas nezaplacená splátka = zhoršený rejting.

Bláboly, bláboly, bláboly.
08. 06. 2009 | 17:35

Targus napsal(a):

To stav:

prosil bych váš příspěvek přeložit do jazyka českého

To Jan Vaculík

Jestli považujete pana Bursíka za solitérní osobnost, pak máte zřejmě neslučitelné představy o morálním profilu politika s většinou českého národa.
08. 06. 2009 | 17:44

grőssling napsal(a):

Kurňa od půl miliardy vejš, tedy výš.
08. 06. 2009 | 17:50

SuP napsal(a):

grőssling -
Zkuste mi svými slovy přiblížit, jak se takový úplatek za zakázku realizuje. Asi někde dělám chybu, ale pořád mi zůstává u zadavatele. Ne u dodavatele.
08. 06. 2009 | 17:50

J.H. napsal(a):

Vážená Veroniko,stav a vývoj u nás po volbě do EP jste zhodnotila dobře, i když u bodu 6. si nejsem jista, zda je 5%.limit plus nebo minus. Vaše tři soukromé vzkazy by byly racionální, avšak vzkaz č.2 se mi zdá neuskutečnitelný v našich podmínkách. Neumím si představit dohodu na kandidátce různých politických stran a hnutí. Nezdá se mi, že by se kandidáti u nás vyznačovali altruismem a kandidovali za účelem přinést prospěch společnosti. To jsem si myslela jen krátkou dobu po r.1989. Vidím, že prospěch chtějí především pro sebe. Takže jak se dohodnou na pořadí na kandidátce? Moje moudrá tchyně říkávala: Jak se mají mezi sebou domluvit celé státy, když se nedokáží domluvit ani lidé v jedné rodině. A zde je to obdobné. Vy byste se asi dohodnout dokázala. Ale kolik je takových?
V diskusi pod Vaším blogem jste odpověděla jednomu z diskutujících, že se spíše bojíte oranžovorudé vlády. Chápu, že se můžete bát levice, jistě pro to máte důvody,ale proč oranžovorudé vlády? Myslím, že by se stejně dobře mohlo říci modrorudé. Vždyť například presidenta zvolila právě tato koalice. Modří používají obdobné metody vládnutí jako kdysi rudí: prosazování svého bez ohledu na vůli občanstva. A mezi ODS je mnoho bývalých rudých. Mezi soc.dem. a komunisty je historicky značná nevraživost.
Jenom pozn. na závěr. President svým shozením vlády zabil ve svůj prospěch dvě mouchy jednou ranou. Zbavil se Topolánka a poškodil soc.dem.
Zdravím Vás a přeji nadále optimismus.
08. 06. 2009 | 17:53

grőssling napsal(a):

SuP,

vážený příteli, jak Vás tu sledují delší dobu, patříte patrně mezi zkušené podnikatele středních let. Já myslím, že triky a pověry z tohoto okruhu jsou všeobecně známé. Nevím co konkrétně chcete vědět.
08. 06. 2009 | 18:23

Jan Vaculík napsal(a):

Targus
Výraz "solitérní" (= osamocený) v sobě nemá žádné morální ohodnocení. Kromě toho, výrok není o Bursíkovi, ale o tom, že nestraníky angažoval.
08. 06. 2009 | 18:27

SuP napsal(a):

grőssling -
Triky a pověry mě nezajímají. Zajímá mě, jak Vy si představujete, že TO funguje.
Když už kolem toho tak perlíte, předpokládám, že lecos víte....
08. 06. 2009 | 18:46

xyz.xx napsal(a):

SuPe, netreba to brat tak moc osobne. ja netvrdim ze nekoho omezujete ani Vam nedavam za vinu neuspech malych stran.

Pouze se snazim na vasem prikladu demonstrovat dopady chovani medii vuci malym politickym stranam.

Nepochybuji o tom ze mala politicka strana nemuze ovlivnit beh dejin, nemuze se ani jednema volbama stat nejsilnejsi stranou a osbadit treba 15 vladnich kresel a 120 poslaneckych lavic.

Ale myslim ze puvodne zde neslo o problem ze male strany nejsou temi velkymi, ale ze male strany nemaji sanci vyjadrit svuj nazor verejne v mediich, predstavit se dostatecne sirokemu publiku a tusim padem nemaji sanci stat se vetsimi a kvalitnejsimi. A my volic ? Kdo neni v hlavnich mediich, pro prumerneho volice neexistuje nebo nema vyznam ci silu.

Proste vy zde demnostrujete presne ten duvod, proc male strany nemaji sanci.

Bursikovi se to povedlo, jenomze to bylo moc narychlo diky penezum ktere sehnal nebo mel na kampan, a stali se prilis rychle prilis velci.

Idelani by bylo aby se mala strana mohla dostat do parlamentu, tam ziskat zkusenosti a teprve za jedno ci dve volebni obdobi se dostat k vladni zodpovednosti. Jinak to dopadne jako se zelenymi.
08. 06. 2009 | 18:56

xyz.xx napsal(a):

omlouvam se za preklepy, A my volic ve tretim odstavci do prispevku nepatri.
08. 06. 2009 | 18:57

SuP napsal(a):

xyz.xx -
Ideální by to asi bylo pro ty strany (dostat se do parlamentu a sbírat zkušenosti...). Jenže pak by parlamenmt musel fungovat jiným způsobem. Musel by dostat úkol a termín a zamknout vrata. A dokud holenkové nevydáte dohodu, nebudete jíst. Pak by to třeba mohlo fungovat. Ale : Kdo by zadával ten úkol a termín? A Proč by to měl dělat?
Za pravopis v zápalu boje netřeba se omlouvat.
08. 06. 2009 | 19:12

grőssling napsal(a):

SuP,

takhle to například funguje :

http://blog.aktualne.centru...
08. 06. 2009 | 20:02

jarpor napsal(a):

grossling

No tak dopadne , jak jsem psal...

Jo, Janota nikdy nic takového nešekl, na rozdíl od předsedy ČSSD Paroubka ...
Bláboly, bláboly, bláboly...
Jak myslíte.
Jde o to čí věty jsou...bláboly.

Hezký večer
08. 06. 2009 | 20:11

SuP napsal(a):

grőssling -
Ztracenej čas. Ale vyplývá mi z toho, že nějaké peníze jdou pro zadavatele, ne pro dodavatele.
A podle čeho soudíte předraženost zakázek? vy umíte stanovit cenu? Proč se navlíkáte do těch majitelů povoznických firem? Oni z toho něco snad mají? Co mi uniklo?
08. 06. 2009 | 21:31

slav napsal(a):

Targus
Tipnul jsem Vás k Ostravě, líbilo se hodnocení voleb jako match. Jinak tady jsou ty překladatelské vtipy. Čínština
vdova - (určitě na to přijdete (parapazzi vyfotografoval to Topolánkovi)- fuč(pryč minus), vdovec to samé v opačném gardu -fuč. Polština ježek = kaktus pochodowy , horník = targus wenglowy (uhelný). Jinak je toho poměrně dost.
08. 06. 2009 | 22:45

xyz.xx napsal(a):

SuPe, problem neni az tak v tom ze tam ted nejsou v parlamentu, to neni primarni predpoklad pro volebni uspech.

Primarni predpoklad pro volebni uspech (rozumejte nad 5% ) je byt v mediich casteji nez dvakrat nebo trikrat za pet let na 10 minut v case kolem pulnoci. Parlamentni strany se na nas z obrazovky tlemi kazdy den ve zpravach a minimalne dvakrat v tydnu v nejakem diskusnim poradu a to je ten problem.

Ostatni strany nemaji sanci dokazat lidem ze oni nejsou takove dute hlavy, jako nasi mili reprezentanti parlamentnich stran.
08. 06. 2009 | 23:29

Veronika Vendllová napsal(a):

xyz.xx: přikláním se k tomu, co jste uvedl. Je to pravda, je to tak. Dostat se pozitivně do médií je pro neparlamentní strany naprosto nadlidský úkol. Je to stále dokola, síla médií. Ledaže by šli do negativní kampaně: pochodovali (členové polit. stran) Ústím nad Labem se zjímavými transparenty, někde se poprali, nebo na sebe začali háze vejce.

Ale dost bolo skepse, je sice pro nás, kdo dali hlas malým stranám, na místě, pro mne však finálním poučením. Na vzdory vítězství ODS, naše země (dle mého soukromého úsudku) spěje k velké koale a nebo vládě ČSSD opřené o komunisty.

A malé strany se buď rychle domluví, nebo budou muset na nějakou dobu (možná na dlouhou) vyklidit pole. :)
09. 06. 2009 | 01:04

grőssling napsal(a):

SuP
Jaká ztráta času ? Tam je to přece jasně popsáno.
Peníze jdou pro mafii především. Taky pro toho, kdo zadavetele zastupuje ( jde-li o stát ).
Spolupracuji v Německu s firmou, čtvrtou největší ve svém oboru, která téměř nemá obchodníky. Jenom velké projektantské a kalkulační oddělení. Vyhrává, když nabídne nejlepší cenu. Taky proto potřebuje zatím levnou českou pracovní sílu.
U nás vyhrává ten, kdo je člen mafie a je zrovna na řadě.
Vývar se u nás dosáhne třeba dodatky, které v případě státních projektů jsou benevolentně akceptovány, už neprobíhají výběrovým řízením.
To jsou ale přece známé věci.
Proto taky ten řev, když hrozilo odstavení modrých mafií vloni po krajských volbách.
09. 06. 2009 | 06:53

slav napsal(a):

grössling:
Potrvrzujete vlastně to co mám taky odkoukané možná o 2 patra níže. Všejiké to soutěžení je vlastně pitomost, zase na druhou stranu firma to musí trochu ošetřit nelze spoléhat kdybych něco nevyhrál v pravý čas kam pošlu lidi. Státní rozpočet by neměl být tunelován dle jeho potřeb by snad měl být na základě odborného auditu proveden výběr dodavatelů důslednými kontrolami nepřipustit žáden únik který není podložen výkonem, zisk povolit jen standartní, obměnu dodavatelů provádět na základě porušování kriterií. Nadstandartní zisk připustit při snížení nákladů - běžných a dodržení parametrů- Jde to viděl jsem v TV jak v USA bourali vysloužilý most nad mořským zálivem nepřerušili provoz nového mostu který byl blízko a ještě snížili náklady.
09. 06. 2009 | 08:30

SuP napsal(a):

grőssling -
Začíná to s Vámi být zajímavé. Já te´d musím chcípat, abuch zítra zase mohl do výrobního procesu. Ale nevylučuji, že se spolu blížíme ke koncesu.
09. 06. 2009 | 09:31

Dalimil napsal(a):

Tak paní Silvinko přesně jak jste to napsala !!! Stát se postará ! To se mi líbí !Naše generace byla tak vychovaná za socialismu ! A proč by se na tom něco mělo měnit? Kapitalismus také není samospasitelý a vy jeho fandové se s ním běžte všichni vycpat !Vše si znamenám! Dalimil.
09. 06. 2009 | 10:02

slav napsal(a):

Síla medií zase není taková, jak se snaží pořád prosazovat odesáky , grösslingův graf ukazuje mírně se jim to horší. Topol ty odesáky trochu rekultivuje už někteří přestávají být klausoslouhové. Pomalu se zbavuje pijavic, slouha pijavice být musí.
09. 06. 2009 | 10:52

argun napsal(a):

veronika vendlová
Veroniko, veroniko.. Vy jste prostě nepoučitelná. Ten výsledek je logický a očekávatelný, takto přece dopadají volby už cca 15 let. Proč by to teď mělo být jinak? Je přece víc než jasné, že ve volbách do EU parlamentu se volí podle domácích témat. Volič přece ví, že tyto volby jsou jen pimprlové divadlo. Nota bene když i zahraničí ten vzorec funguje úplně stejně, tzn. domácí témata a nezájem? Klauzule 5% je naprosto v pořádku. Kdybychom ji neměli, dopadně to stejně jako za 1.republiky, kdy v parlamentu bylo několik zastoupeno desítek obskurních pidistran stran. Politická korupce by narostla geometrickou řadou, steně jako tehdy. Nedělejme si iluze. O přístup do médií jde až v druhé řadě, mýlíte se. Primárně jde o prachy. Malá parataj málo peněz, velká partaj hodně peněz. Nehledejte složitosti. Samozřejmě velká partaj jako výtah k moci, k prebendám a na společnské výsluní funguje zcela jinak než malá partaj. Odtud tedy deficit osobností. Osobností je mraky, ale partaje, které je mohou někam dotlačit, reálně jen dvě. A ty ne každému voní. Ale zakládat si kvůli svou partaj nikdo soudný nebude, to je příliš riskantní podnikatelský záměr. Odvaha volit "jinak" je naivní snaha implantovat morálku někam, kde nikdy nebyla. "Vlkúv axiom" bezpochyby platí. Má dcera, která těch voleb za sebou moc nemá, ho odhalila už u těch prvních a volí podle něj stabilně. Ergo, volit malé strany skutečně nemá smysl. Politika je boj o moc. Tečka. Od vzniku parlamentní demokracie se na tom nic nezměnilo. Že jsme na pár let pod vlivem "pravdy a lásky" uvěřili, že to může být jinak, je náš problém a těch, kteří to do nás implantovali. Nikoliv problém politiky. Zkuste to pochopit, není to tak složité. Až se Vám to povede, uvidíte, že se Vám uleví. A máte-li přesto neodolatelné puzení vstoupit do velké politiky, což u Vás čím dál tím více tuším, máte pořád na výběr 3 standardní partaje, pokud u Vás nepředpokládám sympatie ke KSČM a pokud Zelení půjdou opět do kopru, což je takřka jisté. Tak v čem je problém? Ty ideové proudy těchto 3 partají fungují pod různými názvy i v zahraničí, dyť je to furt stejný... Angažmá u starostů a nezávislých je hloupost. Tam chybí jakákoliv ideová profilace (byť jen ta virtuální, po pravdě ODS ani ČSSD ji reálně taky nemají...) takže propadnou i v parlamentních volbách. Ten kulatej čtverec prostě nevyrobíte, kdyby jste se na hlavu stavěla. Časem Vám to dojde, uvidíte.
09. 06. 2009 | 16:28

mleziva napsal(a):

Malé strany s podobným nebo stejným programem by se měly hlavně spojit do nějaké čitelné koalice s jedním programem (jedině pak mají šanci proti velkým stranám) a ne si každá hrát sólo na svém písečku. Pak je to jak v Životě Briana od Monty Pythonů, kde byly strany FJL, JLF a LFJ... a navzájem se nenáviděly :-)
09. 06. 2009 | 17:05

Ben napsal(a):

Mé soukromé zhodnocení voleb nejen těch do EP

Hodně lidí nadává na politiku a když dojde k volbám, hlasy "hodí" opět těm "nenáviděným".

Takže dokolečka dokola. Pořád to stejné a ti stejní.

Příště nedám na nikoho a ...bojkot.
09. 06. 2009 | 20:41

Veronika Vendllová napsal(a):

Argune, máte se mnou fakt svatou trpělivost. :)Řekla bych, že vše, co jste výše napsal, podepisuji, kromě toho, že bych chtěla do "velké" politiky, právě naopak!!! Na to mám odhadem ještě tak 30 let čas :)

Jsou důležitější věci, za které stojí bojovat.

Jsem na tom stejna jako Ben. Na podzim poprvé v životě nebudu volit vůbec.

Mějte se moc fajn! :)
09. 06. 2009 | 21:13

Veronika Vendllová napsal(a):

Bene, zdravím, rozumím a podepisuji... :)
09. 06. 2009 | 21:14

Ben napsal(a):

Paní Vendlová,
do dalších voleb je ještě nějaký ten pátek...
Myslím si, že ta nasranost nás oba přejde a zase se pokusíme o nemožné. Promiňte mi, prosím, to slovo, pod blog ženy se nehodí. Ale jiné mě zrovna nenapadlo.
09. 06. 2009 | 21:23

Veronika Vendllová napsal(a):

Bene, to slovo je celkem ok, ovšem já nasr.... nejsem. Nazvala bych to spíš zklamáním. A pozor, aby mne zase někdo nechytal za slovo, není to proto, že Starostové neuspěli. Mám ke zklamání jiné a mnohem podstatnější důvody. Jsem moc ráda a věřím, že i řada zdejších komentátorů, že je můj půlroční "projekt", nebo řekněme aktivní spolupráce v kampani, u konce. Té práce rozhodně nelituji, naopak, protože jsem měla možnost poznat spoustu nvých a zajímavých lidí a určitě jsem zase o něco zkušenější.

Nevadí mi změny, mám ráda nové výzvy a proto se těším na to, co nového mě čeká a zda se správně rozhodnu. Politika mě zajímala snad už od konce základní školy a to i přesto, že je celé mé okolí silně apolitické a okolí můj zájem přiliš nechápalo. Zajímat mě nepřestane, možná zase napíšu nějaký "třaskavý" text, který jednoho podpoří a jiného zkritizuje. Budu psát o tom, co mi bude stát za to. Uvidíme. :)

Moc Vás zdravím a děkuji za Vaši neutuchající konstruktivní podporu!
10. 06. 2009 | 00:02

omega watches napsal(a):

If you feel that too expensive Swiss watches, you can choose our rolex watches, replica watches . they are Swiss replica watches.
we have High-quality and Price not so expensive.if you buy one rolex watches or replica watches ,i believe onbody can found that is reproduction.
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 05:18

luis vuitton napsal(a):

Starostů a nezávislých. Při přihlédnutí k sympatiím, které jsem k tomuto hnutí chovala a aktivního zapojení se do předvolební kampaně, je jen a jen na „publiku“, aby zhodnotilo, zda se mi to reálně dařilo, či ne.
04. 07. 2009 | 05:00

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 00:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy