BED-IN: Pozvánka na happening k navracení lidí do ústavů

24. 06. 2009 | 22:16
Přečteno 4787 krát
Vývoj v sociálních službách se snažím sledovat. Proto si dovolím zveřejnit pozvánku na další akci, jež vzešla z aktivity BED-IN: Příležitostná pouliční divadelní společnost Láska na první pohled, Bohnická company a BED IN, zvou milovníky kvality sociálních služeb a jejich přátele, uživatele služeb a všechny lidi, kteří nemají rádi, když s nimi někdo jako za bolševika orá, na hapenning, který se koná 14. července 2009 na výročí pádu Bastily.




Sraz velkého pšouku BED IN je v úterý 14. července v 11.00 hod. a to nejprve před budovou Senátu u Valdštejného paláce, kde se poptáme, jestli už byl senátory zahájen proces odvolání prezidenta republiky (viz Už dost).

Pak půjdeme vedle do Sněmovní ke Sněmovně. Zde se Herkules s vidlemi podívá na Augiášův chlív české politiky. Ženy a utahaní sociální pracovníci budou do papírových pytlíků, které si sebou přinesou (!), nabírat smrádek ze Sněmovny, který tam zůstal po odjezdu na poslanecké prázdniny.

Od parlamentu se s pytlíky korupčního smradu a bohorovné arogance vydáme Újezdem do Zborovské (mapa zde), kde ve 12.00 hodin začne před budovou Krajského úřadu Středočeského kraje happening: RATH PATŘÍ DO KLECE

Proč?
Protože hejtman Rath porušuje zákon o Sociálních Službách, protože vrací lidi zpět do ústavů a ředitele, kteří chtějí masomlejny transformovat a lidi dostali za zdi ústavů, odvolává! Není možné v 21.století vracet lidi zpět do ústavů jen proto, že si to nějaký hejtman přeje, viz zde.

Jde o podstatu práce v sociálních službách a jasně zákonem uvedený cíl sociálních služeb. Jen si výše uvedený článek přečtěte a učiňte si vlastní úsudek!


Jste-li z Prahy a okolí a z lenosti a nezájmu zůstanete doma a říkáte si sociální pracovníci, pak vám takový název profese nepřísluší. SS nejde dělat bez zájmu a lhostejně.

My zveme Muže a Ženy.
Zveme přátele.
Zrušme ústavy!
Zrušme masomlejny!

Pracovníci ústavů, je to naše společná demonstrace! Jsme na jedné lodi! Bez vás ty masomlejny nezrušíme! Kdejaký hejtman bude opakovaně porušovat zákony. Přineste si co nejvíce panáčků Ratha a volné klícky nebo přivezte velkou klec a slaměného paňácu s ulízlou patkou. Dáme plné klícky a klece panu hejtmanovi jako dárek.

Ratha v kleci!

Dušan Dvořák, Láska na první pohled
Martin Učík, Bohnická company
Jiří Kučera, BED IN

Závěrem: Odvolání paní ředitelky Rumlové mne překvapilo. Jsem si jista, že mezi ní a klienty, je vybudována velká vzájemná důvěra. To nejsou vztahy, které je možno vybudovat v krátké době. Uvědomuji si, že Rada kraje v čele s hejtmanem, má obrovskou moc. Mrzí mne, že není k tak složité oblasti, jakou bezpochyby sociální služby jsou, přistupováno s větší citlivostí.

Čí je tedy toto boj? Nezapomíná se opět (v politické rovině) na lidi, kteří sociální služby využívají a podařilo se je vrátit do běžného života? Uvidíme, co bude dál. Trochu se toho bojím.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

klient napsal(a):

Teda, paní Veroniko, děvenko zlatá, už zase tohle? Proč?! Já vím, snažíte se sledovat vývoj v sociálních službách... Ach, jo.
24. 06. 2009 | 22:46

Veronika Vendlov napsal(a):

Kliente, mě se po Vás normálně stejskalo! :) Možná dlužím e-mailovou odpověď, nějak mě ten čas před volbami do EP "semlel". V klidu, ale mlčet nemůžu, vždyť to víte.
24. 06. 2009 | 22:59

argun napsal(a):

Veroniko s Vámi je fakt sranda... Sotva jste se otřepala z toho starostenského europropadáku zkoušíte to jinde? Tož vzhůru psanci této země! Jsem hlavně zvědavej na to odvolávání prezidenta. Bude se něco čepovat? Že bych přijel.
24. 06. 2009 | 23:30

Veronika Vendllová napsal(a):

Argune, s Vámi taky. Doporučuju se jen podle názvů mrknout, od kdy píšu blogy a o čem tak asi...

Starostenský europadák je realita, své jsem k tomu řekla. Je také realita dneška, že TOP 09 půjde do podzimních voleb společně se Starosty. Jsem ještě stále na kraji - tajemnice našich 4 mohykánů. Něco ovlivnit mohu, něco absolutně ne. To je taky realita.

Nevím, zda jdou psanci této země vzhůru. Čepovat by se teoreticky mohla Plznička, je to z KÚ za rohem, ale obávám se, že o pivě to fakt není. Takže zklamu Vás, oře je zatím zbytečné sedlat.
24. 06. 2009 | 23:38

Marcela Zahálková napsal(a):

Veroniko, vitam Tvoji pozvanku na happening! A cela tahle iniciativa je mi hodne sympaticka. Je to strasne potreba. Nejen vyjadreni protestu proti nehorazne aroganci moci, nejen proti establishmentu, ale i proti moci tech nad temi, kdo jsou odkazani na socialni sluzby.
Ono to zacina tim, ze z teto oblasti sluzeb se vivinul i urcity zajem dvojiho druhu. Jednak pomoci, ktera je nezistna, produkovana nadsenci a kompetentnimi lidmi, kteri prokoukli podstatu problemu a snazi se dostat ty lidi at jiz dospele, nebo deti, z ustavu ven, neco jako napriklad programy "sanace rodin" pani Bechynove. A pak je tu zajem takoveho jako trochu bysnisu. Dotace za hlavu. A tady se nam to prave kraji. Tady pak vznika zajem jinych skupin na tom, dostat co nejvice "klientu" do ustavu, neboli do péče, neb na kazdeho je pak zase dotace (pr. FOD). O dotaci se pak zada, pravidla jsou netransparentni, nekdo ji nedostane, nekdo ne... Je tohle uz ten obchod? Na kterem se pak zivi spousta lidi, vcetne tech, co rozhoduji o dotacich?
No a pak se asi lehce v takove situaci muze stat, ze jedna pani reditelka, ktera je na druhe strane barikady a snazi se delat opak, se stane nepohodlnou osobou.
V pripade pana Ratha mne jeho postup vuci pani reditelce na rozdil od Tebe vubec neprekvapil, da se podle mne ocekavat, ze dalsi podobne pripady na sebe nenechaji dlouho cekat.
24. 06. 2009 | 23:41

Veronika Vendllová napsal(a):

Marcelo, ano, je to zřejmě nějak tak, jak píšeš.

Na kraji je opravdu "veselo". Blíží se další zastupitelstvo, datum ještě není zveřejněn. Jinak mi ta "bitka" Bendl vs Rath a opačně, přijde úplně zbytečná, ale nic s tím nezmůžu/eme a možná to bude ještě horší.

Mám rozepsaný text, ale ten asi hned tak nedopíšu. Je to o práci na kraji a s krajem z jiného, vlastně lichotivějšího pohledu. Zatím moc nemohu posoudit, jak se chovalo minulé vedení kraje a v čem je to současné lepší a nebo horší, protože jsem to nějak detailně nesledovala.

Zdá se mi ale, že úřednictvo maká dobře a všechno, co jsme dosud potřebovali vědět, zajistit, nebo s čím jsem potřebovala pomoct, tak zafungovalo a nikdo mě, ani Starosty, nenechal na holičkách.

Zase se vrací to mé okřídlené, že všechno je jen o lidech.

A sociální služby, zejména ty neziskové, nebo ty řekněme alternativnější - to je prostě smutný příběh boje s větrnými mlýny.... asi jako jeden boj o osvojení holčičky, kdy alfou a omegou problémů byla jedna sociální pracovnice, která se zcela minula povoláním.

Ale nebudu to přehánět, ideální není nic, to je jasný, ale zase na druhou stranu vzdát se, to taky není hrdinský čin, že?
24. 06. 2009 | 23:58

marcela napsal(a):

jojo.
Pokud jde o uredniky tam problem nevidim jako zasadni, jsou to lidi, lidi delaji chyby, nekteri se neumi chovat.
Problem vidim spise v "prilezitosti", nekoho to prevalcuje. A tahle prilezitost je hlavne v tech "vladach", at jiz komunalnich, ci vyssich. Pak i kdyz se leckdy urednik snazi, mnoho s nicim nic nenadela - to se zase ovsem netyka socialnich uredniku, kteri maji rozhodovaci pravomoci a rozhoduji o zivotech lidi... Tam to nekdy byva opravdu smutny pribeh.
Ale ten rozepsany clanek rozhodne casem dopis. Myslim, ze je treba psat o tech pripadech pozitivnich zkusenosti i negativnich.
25. 06. 2009 | 00:11

george napsal(a):

Člověk ze své přirozenosti miluje sám sebe.
*
http://ninimemory.blogspot....
25. 06. 2009 | 00:22

Michal Macek napsal(a):

du tam pytliky nafasujem nebo mame mit vlastni?
25. 06. 2009 | 00:28

Veronika Vendllová napsal(a):

George, zdravím, ten Petr Novák mě nějak nedostal...ale co doporučuju a nemůžu neposlouchat, je Leonard Cohen a konečně jsem si udělala radost s Cold Play...a aby toho nebylo málo, vlezla jsem dneska do knihkupectví...to jsem NEMĚLA dělat!!!

Good night! :)
25. 06. 2009 | 00:28

Veronika Vendllová napsal(a):

Michale Macku, prosím vlastní je to v pokynech výše! :) Je krize, už není ani na pytlíky...chybí rezervní fondy :)
25. 06. 2009 | 00:30

Michal Macek napsal(a):

ja si ty pokyny neprecetl,tak vezmu mikrotenove pytle na odpad,snemovna je urcite pekne zatuchla :)
25. 06. 2009 | 00:38

Veronika Vendllová napsal(a):

:) :) :)...
jak to tak sleduju, tak se v ní asi na podzim možná docela vyvětrá... :)
25. 06. 2009 | 00:44

Michal Macek napsal(a):

kez by,dobrou :)
ps:recaptha chce abych napsal "jailed time" uvezneny cas - to je hezky
25. 06. 2009 | 00:48

Veronika Vendllová napsal(a):

will see!
"jailed time" je docela přesný...
dobrou :)
25. 06. 2009 | 00:53

argun napsal(a):

Jo ták, díky za vysvětlení. A o čem že to tedy je? Jedním vrzem odvolat prezidenta, vykydat Sněmovnu, zreformovat sociální služby a Ratha zavřít do klece (nic proti) a to všechno sfouknout za jedno odpoledne... Na vás fakt nemá ani Maximilien Robespierre. Hlavně nezapomeňte na Johanku z Arku. "Něco ovlivnit mohu, něco absolutně ne". Nebylo by tedy nakonec lepší za ty topíky a starosty na podzim kandidovat? Míněno z hlediska efektivity ovlivňování, po kterém toužíte.
25. 06. 2009 | 01:10

george napsal(a):

To Veronika:hledání -Hallelujah (Leonard Cohen) Allison Crowe live performance
-
http://amicuswebsite.blogsp...
25. 06. 2009 | 01:30

babka napsal(a):

Bože, paní, tak happening, pytlíky, pivečko bude. Když se tak snažíte sledovat vývoj v sociálních službách, jak uvádíte, jistě Vám i starostům neuniklo, jak jsou tyto služby již delší dobu "osekávané". Proč burcujete až nyní? To by mne fakt zajímalo
25. 06. 2009 | 03:26

runescape gold napsal(a):

nice
25. 06. 2009 | 03:47

Pepa Řepa napsal(a):

Hezká pozvánka, jenom termín "Velký pšouk" mne poněkud děsí. Není uvedeno, kdo jej vydá.

Zváni jsou všichni.A to je moc hezké.
Jak praví autorka:Všichni jsme na jedné lodi. Na Titanicu.
Čepovat se bude proslulý ležák:Starostenký europadák

Pozváni jsou příznivci SS, příznivci lásky na první pohled z Perlovky i bývalí pacienti.

A to mne zneklidňuje. Mám důvodné podezření, že bude agenty pana Ratha proveden odchyt bývalých pacientů psychiatrické kliniky.
A já se vracet nechci.Mne tedy, milá Veroniko, omluvte.

Nemám námitek proti umístění pana Ratha do klece. Rád bych ale upozornil na předpokládanou reakci paní Rawlingové i na moudro Lišky Ryšky, které převzala celá ODS.

Zlatý pták do zlaté klece náleží!

A pan Rath zlatým-pravda bývalým- ptákem je. Schopnost snášet zlatá vejce do vlastního hnízda je obdivuhodná. Je národním pokladem a ten je třeba chránit. Nejlépe mříží.
25. 06. 2009 | 06:38

Béda napsal(a):

VV

vajíčkování tedy "kamenování" odhalené sochy hejtmanan Rátha a hlavy státu vajíčky nebude, paní Veroniko?

A otázka nakonec: čím chcete nahradit zatuchlý smrad, který odnesete ze sněmovny? Snad ne kombinací TOP 09 (která pozůstává z průřezu politických přeběhlíků a politických mrtvol různých stran) se starosty v čele s nestarostou vyčpělým senátorem?
25. 06. 2009 | 06:44

Pepa Řepa napsal(a):

Milá Veroniko,
dovolte ještě technický dotaz: Co Vás vedlo k použití termínu BED-IN?

Chápu, že John s Yoko neměli problém strávit hezké chvilky v posteli. Docela příjemný protest.

Mám však rozumět názvu tak, že bude nazávěr naplněna prorocká vize Brigitte Bardot?
25. 06. 2009 | 07:22

neo napsal(a):

Rath je prostě zločinec.
25. 06. 2009 | 08:34

Béda napsal(a):

neo,

tam je takových zločinců, že kdyby je všechny pozavírali, tak by stát musel pro kmotry stavět fešácké kriminály ještě dvacet let.
25. 06. 2009 | 08:39

neo napsal(a):

Béda,

no, 281 volných míst v nějaké base by se jistě našlo:)

Hejtman si sáhl na moc a zneužívá ji jak to jen jde. To už nemá s politikou nic společného.

Vinu ale nesou voliči... nevolili hejtmany, volili modrou nebo oranžovou, hnus.

Třeba skvělý hejtman Tošenovský...proč nevyhrál? že by byl jen ve špatné barvě?
25. 06. 2009 | 08:45

Béda napsal(a):

neo,

není basa jako basa, zrovna tak jako není hotel jako hotel.

Co je dobré pro plebs, nemusí být dobré pro kmotry, kteří se navíc vyznačují nevalným zdravím, nekompatibilním s běžnou vězeňskou stravou, režimem a běžným vězeňským ubytováním. V "base" pro ně musejí nutně být některé nezbytné doplňky pro holé přežití vězňů, jako jsou: SANOPZ, tenisové kurty a golfová hřiště, krytá plovárna, posilovna, tělocvična, sqvashová místnost, přistávací plocha pro vrtulníky určená pro návštěvy a pro případ vězeňských vycházek atd..
25. 06. 2009 | 09:00

Admirál napsal(a):

Paní Veroniko, nezapomeňte pozvat pana Putnu, s tím je také legrace.
25. 06. 2009 | 10:31

Silvie napsal(a):

Souhlasím s tvrzením, že Rath patří do klece.
Bohužel, si toho ještě Paroubek nevšimnul.
Fašistické manýry Ratha, který chce v 21.století mít všechny hendikepované pěkně pod zámkem v ústavu, by se neměly přecházet bez povšimnutí.
25. 06. 2009 | 11:05

krok napsal(a):

paní Veroniko, dalo by se souhlasit..v mnohém, ale dalo by se i oponovat..v mnohém:-)..např. máte potuchu, jak žijí ti, kteří z těch "ústavů" a "masomlejnů" odešli?..znáte důsledky jejich "volného" života?..ano, souhlasím s úpravou oněch "ústavů" a "masomlejnů", ale..lítat od pamkejtu k pankejtu?..k nám do městečka se před asi půl rokem vrátila z ústavu mentálně postižena dívenka..má volnost, opatrovnici a..spoustu kunčoftů..její sláva a "přejícnost" v sexuální oblasti již dosáhla až do krajského města..za půl roku:-)..momentálně je ve 4 měsíci těhotenství a klientela se rozrůstá..co s tím, paní Veroniko?..a co s dalšími podobnými případy?..a co s následky?..nevím, jestli o těchhle případech ví pan Rath, ale já jeho snahu o pozastavení bezmyšlenkovitého rušení ústavů podporuji..není přece možné vydat mentálně či jinak postiženého na pospas zdravým bestiím..
25. 06. 2009 | 11:11

Silvie napsal(a):

Kroku,

v tomto případě zřejmě cosi selhalo. Jinak by o tom musela vědět sociální pracovnice, která lidi žijící v tzv.chráněném bydlení pravidelně navštěvuje a pomáhá jim s každodenními běžnými záležitosmi.
Nikdo tady nehoruje pro rušení psychiatrických ústavů, byla by to pohroma. Něco podobného udělala Itálie a tam se tito lidé (kteří nemají rodinu) ocitli ze dne na den přímo na ulici.
Jistě asi musíme vzít v úvahu fakt, že v době krize nebude možné zajistit postiženým další byty. Ty, kteří ale už bydlení mají a dobře se adaptovali, by bylo ovšem zvěrské opět zavřít do "blázince". Nějaký čas jsem na psychiatrii pracovala a tak vím, že prostředí ústavu zcela jistě není příjemné a podnětné. Pro nikoho!
25. 06. 2009 | 11:24

opossum wife napsal(a):

"Nikdo tady nehoruje pro rušení psychiatrických ústavů."

Ne, takto otevřeně ne. Udělá se to stejně jako v řadě jiných případů.

1. Část postižených se nechá "osamostatnit". Oni jsou nadšení. Personál má méně práce a může se věnovat více ostatním těžším případům. I personál je nadšený. Nějakou dobu se to tak nechá zaběhnout. Všichni jsou spokojeni.

2. Někdo nahoře si uvědomí (ve skutečnosti to plánoval od začátku), že v době krize (kdy se šetří, jsou jiné priority, je potřeba vysoká efektivita - na zámince nezáleží) je naprostý luxus udržovat stejné kapacity budov, personálu, provozních výdajů na menší počet osob.

3. Ukáže se, že je potřeba propouštět personál a prodat budovy nebo části areálu. Zdůvodní se, že systémovější by bylo nechat vše zprivatizovat. Náhodou je zde vážný zájemce. Protože je zde velké riziko dluhů nebo už je provoz ve ztrátě, koupí to zájemce za silně podhodnocenou cenu.

4. Systém komfortní péče o postižené umístěné v přirozeném prostředí začne být při tak vážných změnách považován za nekoncepční naprostý nadstandard a luxus. Kdo bude jej bude chtít udržet, bude platit ze svého. Aby změna tak nebolela, dostane v první fázi "stravenku" na část plateb. Bude to však velmi dočasná záležitost.

David Rath má své zkušenosti a očividně se tomuto postupu snaží zabránit.

Paní Veronika považuje snahu Davida Ratha tomuto scénáři zabránit očividně za chybný.

Milý čtenáři, rozhodni se, který z postupů podpoříš a na čí stranu se postavíš.
25. 06. 2009 | 12:25

orinoko napsal(a):

Panebože , to je hrůza ... Nějak se nám soudružka předávkovala. Ale určitě ne sexem.
Ještě tak přečíst v reakcích Pepu Řepu , Bédu , opossum wife...a raději o dům dál.
Tady to zase bude selanka. Každý třetí příspěvek z vlastní dílny.
25. 06. 2009 | 12:40

Silvie napsal(a):

opossum,

Rath je šílenec, kterému byla ,bohužel, svěřena moc. Už to, jakým způsobem likviduje v kraji politicky nepohodlné nebo dostatečně neservilní , vypovídá o jeho naturelu a schopnostech víc, než dostatečně.
Megalomanie, s níž se snaží "zapsat do dějin"(stavba tzv.Středočeské univerzity) a trapné pokusy stát se neomezeným pánem nad Středočeským krajem, opravňují skutečně k dojmu, že jde u něho o vážnou poruchu osobnosti.
Od tohoto "doktora" bych si nenechala ošetřit ani kuří oko, natož abych ho nechala řídit celý kraj. Nakonec stejně skončí ve svěrací kazajce.
25. 06. 2009 | 13:10

neo napsal(a):

orinoko: že ty budeš jeden puštěnej z ústavu, kterej chce zpátky, kvůli pyžamu a teplý gulášovce?
25. 06. 2009 | 13:14

krok napsal(a):

ad Silvie: důkazy o zneužívání moci by nebyly?:-)..nebo porovnání s Rathovým předchůdcem Bendlem?..proč vyčítáte jednomu to, co u druhého klidně přecházíte?..zalistujte v historii a podívejte se, kolik schopných muselo odejít za Bendla..a kolik šlo do kapes kamarádíčků a známých..Vám nevadí podhodnocené prodeje nemocnic a likvidace nepohodlných ředitelů?..a jo, já zapomněl, u Bendla to byl konstruktivní přístup:-))..vaše argumentace je k smíchu:-))
25. 06. 2009 | 14:11

Pepa Řepa napsal(a):

To krok
ale asi vadí, nejen paní Silvii.
Kdysi tady běžel film Blbý a blbější. Teď jsme v té druhé fázi.
Možná přijde ještě třetí.

Orinoko, Orinoko, něco mně to připomíná.

Neleželi jsme spolu na šestadvacítce v Bohnicích?
Už si vzpomínám, ten v kleci u okna.
Jeden z dvouvaječných trojčat.Orinoko, Honolulu, Jokohama.

Chlape, to byly časy, co nám scházelo? Jaký tam byli chytrý lidi.
Proč nás do vyhnali dolů do blázince mezi magory?
25. 06. 2009 | 14:42

MA-FU napsal(a):

Paní Veroniko,těším se,že při tom bude fotodokumentace,aby přespolní viděli a popíšete jak vše probíhalo.Přeji Vám a happeningu dobrou pohodu při uskutečnění prospěšných akcí pro lidi.
25. 06. 2009 | 14:52

Veronika Vendllová napsal(a):

Argune, organizátoři mají výhodu, že jsou všechny stanoviska poměrně blízko u sebe. Jde o happening. Ono už nic moc jiného nezbývá, bohužel. Johanka má moje sympatie. Ano, kandidovat by bylo nejsnazší, ale ještě by to chtělo na volitelném místě a to je holá utopie, myslím... :)
25. 06. 2009 | 14:54

Veronika Vendllová napsal(a):

babko, Vy jste se probudil/ataky až nyní? Vždyť to se Starosty nemá nic společného.
25. 06. 2009 | 14:56

Veronika Vendllová napsal(a):

Allison Crowe - fakt nádhera, díky George!
25. 06. 2009 | 15:03

Petr z Tábora napsal(a):

Dobré odpoledne paní Veroniko. Myslím, že je nešťastné plést dohromady politiku a sociální problémy. Byť politici namnoze ovlivňují peníze pro sociální služby.
Máme demokraticky zvoleného prezidenta a parlament, máme je takové jaké si zasluhujeme. Pokud chceme jiné, tak bychom si každý měli zamést nejdříve před svým prahem - zda jsme volili, koho jsme volili apod.Já bych s Vámi na ten výlet nešel...

Jsem také proti zavírání lidí do ústavů jak za socialismu, ale co bychom mohli čekat od socialisty pana Rátha, asi se mu po tom stýská. Doufám, že v sociální demokracii nejsou všichni s takovýmito zpátečnickými názory. Měli by se více ozývat odborníci, abychom si dovzdělali naše politiky bez ohledu na barvu strany.
25. 06. 2009 | 15:14

Veronika Vendllová napsal(a):

Pepo Řepo,
BED-IN je skutečně inspirováno Jonem Lennonem a Yoko Ono. Bylo to viz níže a web: http://www.generalni-stavka...

Zpráva o vězení SS
Občanská iniciativa BED IN vznikla na sv. Hostýně v Sola Gratia na pálení čarodějnic a v předvečer Máje 2008 jako iniciativa lidí, kteří ví, že takhle už to dál nejde, aby nás politik a úředník neustále buzeroval a šikanoval. Víme, jak sociální služby (SS) změnit. Za týden nás bylo 15 a do výročí pádu Bastily 14. července 2008 spoluvytvářelo návrhy požadavků BED IN více než 25 lidí z celé republiky, většinou ředitelů a ředitelek sociálních služeb.

Na Bastilu 14. července 2008 jsme vyhlásili návod na kutání Bastily a postelovou stávku BED IN na Den lidských práv 10. prosince 2008. Podpořili jsme se: zřizovatelé a zakladatelé nebo ředitelé celostátních, nadregionálních či regionálních a místních sociálních služeb, ředitelé občanských spolků i církvemi zřízených služeb Charity, Diakonie ČCE nebo Armády spásy, profesionálové z příspěvkových organizací, fandové a uživatelé sociálních služeb, 2 šéfové a 1 šéfka asociací. Do Dne lidských práv a postelové stávky 10. prosince 2008 to byly řádově desetisíce lidí.
25. 06. 2009 | 15:23

Veronika Vendllová napsal(a):

Béda: To byste nebyl Vy,a byste to všechno pěkně nesmotal dohromady. Vajíčka - k tomu jsem řekla své.

A k TOP 09 se nebudu vyjadřovat do doby, než to budu považovat za vhodné. Možná se k tomu nebudu vyjdřovat vůbec, udělají to za mne jiní.

Happening nesouvisí ani se Starosty, ani s TOP 09, jde o kolegy, se kterými jsem spolupracovala do konce roku 2008 a o téma, které mne rozhodně nenechává klidnou. To, zda se jmenuju Vendlová, kde bydlím a co dělám kromě toho, co si myslíte Vy osobmě, prostě vůůůbec není podstatné.

Mne Bédo, k odpovědnosti nevolejte, to musíte volat jinam.
25. 06. 2009 | 15:30

Veronika Vendllová napsal(a):

opossum wife: ano, čtenář se rozhodne sám, to je přesné. Po ničem jiném netoužím. Možná si zjistí i víc informací, stejně jako se o to snažím já. Snahy a aktivity BED-IN chápu a rozmím jim. Jediné, co bych možná zkusila, než bych šla za hejmanem s klíckami, nejprve se s ním sejít. Zatím mám zkušenost, že se s jednotlivými lidmi z kraje jednat dá, jde-li o konkrétní téma. Zda to zkusili, to nevím.
25. 06. 2009 | 15:36

Veronika Vendllová napsal(a):

Silvie, Rath je ale jednou hejtmanem, má mandát a ten mu nálaží (za standardních podmínek) na 4 roky. To je strašně dlouhá doba. Můžu z toho být nadšená a nebo nemusím, ale prostě je to fakt.

Krok nakouskl minulost. Ono opravdu ni není ani černé ani bílé. Když se pročítám Radami kraje, tak se nedá hovořit o zneužití moci, tak, jak jste ji naznačila. Všechno je řádně zveřejňováno, projednáváno a schvalováno. Tedy to není o jedné osobě ve vedení kraje. Rada je kolektivní orgán a stejně tak i zastupitelstvo. A z toho je třeba vycházet.
25. 06. 2009 | 15:43

Veronika Vendllová napsal(a):

MA-FU, fotit se bude určitě, doufám.
Snad budu mít čas se alespoň na chvíli připojit. Pořád ještě není jasný termín krajs. zastupit. a klidně to mlže být toho 14/7.
25. 06. 2009 | 15:46

:-))) napsal(a):

A bude tam Vámi obdivovaný ne pro svou inteligenci nebo morální zásady, ale proto, že je jeho fakování a hajlování sexy, Topolánek? Nebo po hrátkách v Berlusconiho vile spíš Toporánek? Bez člověka jeho lidských kvalit to bude jen poloviční....
25. 06. 2009 | 15:49

Veronika Vendllová napsal(a):

Zdravím Petře z Tábora, rozumím tomu, jak jste to myslel. Ono by se to asi možná opravdu nemělo míchat dohromady, plitika a sociální problémy, ale v ČR už to prostě nejde oddělit, kdo je autorem zákonů? A kdo je aplikuje v praxi? Kolegům organizátrům už nic moc jiného, než takto upozorňovat, nezbývá. Sociální služby prostě nejsou žádné silné lobby, nejsou in...:(

Jasně, že v Soc. demokracii nejsou všichni stejní, třeba Aleš Drobek, docent Havel...chce to asi jen čas, ostatně všechno má svůj čas.
25. 06. 2009 | 15:54

Veronika Vendllová napsal(a):

....Ten smajlík je hodně špatnej nick! Věděla bych o lepším, který by Vám sedl lépe!
25. 06. 2009 | 15:56

Admirál napsal(a):

Veronika Vendlová - možná by stálo za úvahu vzít v potaz názor pana "Opossum wife".

Pan Rath má poměrně velmi špatný mediální obraz, to ale neznamená, že je to skutečně jeho obraz. Sama asi nevěříte, že by to bylo možné.

Ale je to v této situaci snadný cíl. Máte ráda snadné cíle?

Být Vámi, zkusil bych jak říkáte nejdřív prozkoumat věci osobně u zdroje. Je to samozřejmě méně snadné, méně vděčné a je tu riziko zjištění, že věci nejsou ani černé, ani bílé ale šedivé. S tím se špatně bojuje, to se musí řešit.

Pokud učiníte před svým hepeningem průzkum bojem, budu vděčný za informace.
25. 06. 2009 | 15:57

Veronika Vendllová napsal(a):

Admirále, já se o to samozřejmě pokusím, souhlasím s Vámi.
25. 06. 2009 | 16:03

koule napsal(a):

Víte, paní Vendlová, ono je to těžké. Své záměry s léčebnami, chráněnými byty a školicím střediskem místo jedné léčebny vysvětloval doktor Rath docela logicky a rozumně, ale kdo nechtěl slyšet neslyšel. Třeba paní Eliášová z Aktuálně.cz uveřejnila ve dvou článcích takovou lživou slátaninu, že z toho šla nepředpojatému a jen trochu informovanému čtenáři hlava kolem. Ale účel to splnilo. Doktor Rath z toho zase vyšel jako obluda asociální. A potom si už ta legenda žila v tisku vlastním životem. Proto se i já divím, že jdete proti něčemu protestovat, a teprve teď si říkáte, že byste také mohli jít ke zdroji a zeptat se, jak to vlastně je. Tady v tom státě se prostě vytvářejí virtuální situace a pak se proti nim brojí.
25. 06. 2009 | 16:22

Veronika Vendllová napsal(a):

Koule, trošku přemýšlejte, ten protest prot masomlejnům a nevyhovujícímu zákonu o SS je dlouhodobý, nenarodil se s čini pana hejtmana.

Pochopte jedno: Já tento protest neorganizuji, ale přišlo mi vhodné na něho upozornit. Nechť se lidé rozhodnou a popátrají sami.

Jaké kroky již kolegvé podnikli v souvislosti s odvolanou paní ředitelnou, to nemohu tvrdit ani nějak rychle a opetarivně zjistit. Sama zkusím zjistit více informací, než mám, abych o to průběžně mohla případně informovat. Jde mi o objektivitu, ne o pocity, i když je mi to občas podsouváno.
25. 06. 2009 | 16:48

Veronika Vendllová napsal(a):

oprava: s činy
25. 06. 2009 | 16:49

aram napsal(a):

VV: dobrá protest proti masomlejnům, nevyhovujícím SS to beru, ale proč se při té příležitosti bude dávat Rath do klece?
Nezlobte se, ale nějak mi to nevoní. Proč mě jenom napadá, zda to není tak, že jde především o Ratha jako osobu.
25. 06. 2009 | 18:11

klient napsal(a):

Děvenko zlatá, je dobře, že se vám stejskalo. Však jsem se taky činil, abych vás nepromeškal :-) Teď vážně. Není jádro pudla někde jinde než v hejtmanech? Zákon o SS (sociálních službách) obecně asi znáte, ale zkusila jste si ho někdy přečíst úplně v celku? Nejen vytržené paragrafy o jedné konkrétní "službě", která vás zajímá, ale jako detektivku, pochopit souvislosti a vazby a čekat pointu až v závěru? Je to náročné, ale zkuste to někdy. A pak zkuste popátrat, kdo a kdy s tím nesmyslem přišel, atd. Ratha bych tentokrát tolik nepřeceňoval, zákon je z roku 2006.
Opossum wife: v jakém bodě jsme? 4? Odhaduju 5-6 ...
25. 06. 2009 | 18:48

Veronika Vendllová napsal(a):

aram: já si také myslím, že by se mělo s krajem spíše snažit jednat, než demonstrovat, ale třeba k jednáním dojde, já opravdu nevím.
25. 06. 2009 | 19:43

koule napsal(a):

Dodatečně se omlouvám za nepřesnost. Ty články o dr. Rathovi a ústavech na Aktuálně, o kterých jsem se zmiňovala výše, pocházejí z pera paní Bártové, ne Eliášové.
25. 06. 2009 | 19:55

Veronika Vendllová napsal(a):

Kliente, však já vím! :)

Obecně ten zákon znám, historii z roku 2006 už ne. Sama nejsem odbornicí na zákon o SS, v tom kolem mne byli "kovanější" odborníci/e a informace od nich jsme brala jako relevantní.

Informace k samotnému odvolání paní ředitelky nemám jiné, než z médií a to je jak známo, lépe brát s rezervou.

Exitují ale případy, o kterých veřejnost vůbec neví. Prostě když se vrátím zpět, do minulého roku na podzim, to, co se ve státních zařízeních někdy děje, je opravdu děs.

Takže berme to tak, že ozvat se, když organizátoři vědí, proč to dělají a co by chtěli změnit, je naprosto legitimní.

A já nejsem blázen, abych tvrdila, že všechno, co je nestátní, je ideální nebo naopak.

Jen doufám, že pokud mě někdy v životě potká situace, kdy se mě bude nějaké takovéto zařízení týkat, narazím na slušné a odpovědné lidi a bude mi vcelku jedno, zda jsem ve státním, či nevládním.

Měli jsme potomka chvíli v křesťanské a ještě k tomu nevládní - tj. soukromé a poměrně drahé školce a bylo to docela špatné. Teď je ve státní - zřizované obcí a jsme nadšení všichni. A kdo může za úspěch? Paní starostka? Asi také, výběrem personálu, ale spíš pak ten personál, že?

Pořád věřím v lidi, že je v nich víc dobrého, než jiného... :). Že by naivita?
Že by pořád málo životních facek? Nebo chybný životní postoj? :) Co myslíte? :)
25. 06. 2009 | 20:08

Béda napsal(a):

VV,

Ve své odpovědi na můj příspěvek uvádíte něco o svém ubytování, o své osobě a viníte mě, že pletu všechno dohromady.

Jenom bych chtěl podotknout, že v mé polemice s Neem o senátorech a poslancích nepadlo ani slůvko o vaší osobě a ubytování. Myslím, že občas sama nesledujete vlákno a slyšíte trávu růst i tam, kde neroste.
25. 06. 2009 | 20:11

Veronika Vendllová napsal(a):

Bédo, napsal jste:
Béda napsal(a):
VV

vajíčkování tedy "kamenování" odhalené sochy hejtmanan Rátha a hlavy státu vajíčky nebude, paní Veroniko?

A otázka nakonec: čím chcete nahradit zatuchlý smrad, který odnesete ze sněmovny? Snad ne kombinací TOP 09 (která pozůstává z průřezu politických přeběhlíků a politických mrtvol různých stran) se starosty v čele s nestarostou vyčpělým senátorem?
25.06.2009 06:44:39

A já nějak reagovala, viz výše. Dobrá, jedne mluví o koze, jiný o voze, tak to tak nechme.

V jedné diskusi pod blogy jste mi například napsal:

"Béda napsal(a):
Pocity,

paní Veronika je žena obdařena mnoha pocity. Sex appeal Mirka Topolánka a argumentů poskrovnu.

Jako kdyby vláda Mirka Topolánka nevznikla díky Smlouvě s občanem, Kubiceho zprávě a nebyla po celou dobu udržována jenom díky "konstruktivním" přeběhlíkům. A jiní "konstruktivní" přeběhlíci - mimochodem z ODS a tábora zelených tuto jedničkovou vládu v čele se sexuálním symbolem Mirkem Topolánkem povalili.

Kdoví, třeba pro paní poslankyně Zubovou a Jakubkovou Mirek Topolánek začal postrádat onen sex appeal a zkušenosti s premiérem a jeho ministry převážily pocity.
11.04.2009 08:02:34

Happening je zaměřen na politiky a politiku, chce připoutat pozornost. Proč jste tedy hned začal hovořit i TOP 09, že vystřídá smrádek ve snemovně? Jasně jsem si to spojila, protože vím, že poliiku sledujete. Vy jste ale asi nemyslel mě konkrétně, ale zejména organizátory. Zmátlo mě zřejmě vykání.

Tedy se tímto omlouvám.
25. 06. 2009 | 20:28

Dick napsal(a):

A bude tam Vámi obdivovaný ne pro svou inteligenci nebo morální zásady, ale proto, že je jeho fakování a hajlování sexy, Topolánek? Nebo po hrátkách v Berlusconiho vile spíš Toporánek? Bez člověka jeho lidských kvalit to bude jen poloviční....

PS: dnes bez smailíku a s nickem. Snad se dočkám odpovědi. Ušlechtilá úvaha o tom, komu by jaký sedl nick, postrádá odpověď. Tím spíše, když člověk nezačne u sebe.
26. 06. 2009 | 13:47

dick napsal(a):

"Sex-appeal Mirka Topolánka – než překvapivě padla vláda"

"překvapivě" hodně vydařený článek. A autorka není pouze překvapena, že jeho vláda padla, těch překvapení je tam víc :)Upozornila mne na něj jedna má kolegyně, přednášející a píšící o lidských vztazích. Dle ní se mu jen máloco z poslední doby vyrovná !:-) Docela mne zajímalo vyjádření autorky, ale udělal jsem chybu, vyjádřila se ne k jí napsanému, ale jen k smajlíku .-)
26. 06. 2009 | 13:57

Veronika Vendllová napsal(a):

Vážený pane Dicku, vše, co jsem chtěla dodat k blogu o MT, jsem uvedla v diskusi pod ním. Jen dodávám, že MT je osobnost a v mnohém mu zcela rozumím. Nechápu, proč by měl být MT na happeningu. Nechápu, proč jste to sem vastně psal. Jinak na akci ve Zborovské by spíš měl či, mohl být Petr Bendl.
26. 06. 2009 | 15:56

dick napsal(a):

Jen mne napadlo, že čacký fucker na happeningu chybí, bez něj to prostě není ono...
Vážená paní Vendllová, kdybyste rozvedla odpověď, povídejte o osobnosti pana MT i o tom, v čem mu rozumíte! .-))
27. 06. 2009 | 09:54

veronika vendlova napsal(a):

Dick: není to nutné, důležité je, že Vy máte JASNO. Ale pozor na polojasno až zataženo s občasnými přeháňkami.
27. 06. 2009 | 23:38

dick napsal(a):

Vážená paní Vendllová, kličkováním se nikam nedostaneme. Vzhledem k úspěchům a osobnímu projevu pana Topolánka nemám jasno, proto se ptám. Před mými evropskými přáteli, obhajujíce tohoto pána, nevím jak argumentovat. Tak kdybyste rozvedla odpověď v čem je MT "osobnost" a v čem mu "zcela"(!) rozumíte? .-))
Doufám, že když jste o něm psala, máte opravdu jasno a pomůžete mi. Děkuji za Vaši pomoc...
28. 06. 2009 | 13:18

Veronika Vendllová napsal(a):

Vážený pane Dicku, nekličkuji. Pokud chcete, můžeme v této diskusi pokračovat e-mailově, přes skype či facebook, všude mne velmi snadno najdete.
28. 06. 2009 | 22:04

yp napsal(a):

Nevím, zda jdou psanci této země vzhůru. Čepovat by se teoreticky mohla Plznička, je to z KÚ za rohem, ale obávám se, že o pivě to fakt není. Takže zklamu Vás, oře je zatím zbytečné sedlat.
28. 06. 2009 | 23:57

Veronika Vendlov napsal(a):

Asi byste to měl/a označit jako citát, co myslíte?.. :)
29. 06. 2009 | 00:08

dick napsal(a):

Vážená paní Veroniko Vendlová, neporadila jste mi, co mám říci svým přátelům, kteří soudí pana Topolánka podle jeho skutků (dle nich pravidelné mezinárodní faux paux, o domácí scéně ani nemluvě), informováni z evropského tisku, který jim jeho pozitiva a úspěchy zřejmě zatajil... Bohužel pak soudí podle něj i obyvatele ČR...

Nemám čas vás někde hledat, pracuji; kouknu jen na blogy a tady je diskuze k otázkám a odpovědím určená. Ostatním odpovídáte. Opravdu chci, abyste mi pomohla. Proto se ptám, v čem je MT "osobnost" a v čem mu "zcela"(!) rozumíte? :-)

Obávám se, že neustále kličkujete. Nebo snad nemáte v odpovědi jasno či se za případnou odpověď stydíte ???
29. 06. 2009 | 08:41

veronika vendlova napsal(a):

Vážený pane Dicku, já už tu prostě nechci znovu chování MT rozebírat a myslím, že je jasné proč. Nablogovala jsem se k tomu v diskusích až až.

Třeba se s ním sejděte, nebo se domluvte s někým z ODS. Proč bych zrovna já měla dělat ODS PR.

V době, kdy jsem napsala blog k MT, šlo zejména o to, že padla vláda, která mohla padnout klidně o 2 měsíce později. Nemyslím si (při vší úctě k politikům/čkám), že by někdo jiný z "hvězdné" sestavy naší politické scény, zvládl tehdy fungovat tak dobře, jako MT. Měla jsem v tu dobu konečně chvíli dobrý pocit z toho, že si díky předsednictví neuděláme ostudu a že je v čele ČR člověk, který to prostě osobně a lidsky zvládne.

Je to můj osobní názor na věc.

Vadí mi, když tvrdíte, že kličkuji. Není to tak. Být v čele velké politické strany, je řehole, je to vyčerpávající a to, co se dostane do médií je jen špička ledovce. MT je pro mne také jakousi rozumnou zárukou politiky ODS, kterou občas se skřípějícími zuby zkousnu. Být ve vedení Klaus, nebo Pavel Bém, to by teprve bylo tóčo.

Mohu se mýlit, jako každý z nás. Nikdy nic není dokonalé, natož v politice v ČR. Stejně tak si vážím Martina Bursíka, prostě vím, proč musel učinit některé kroky, za které byl popzději pranýřován. Některé byly chybné, ale přesto nutné.

Zkuste si to na chvíli představit, vžít se na chvíli do jejich "kůže" a možná budete vědět, co svým přátelům odpovědět.
29. 06. 2009 | 09:16

Omega watches napsal(a):

Omega watches not only rule the third planet but have traveled in space as well. In March 1965 NASA chose Omega as the only watch to have cleared the severe test conditions laid down by them. It won the "snoopy awards" in 1970 for helping divert a potential disaster. Omega''s speed master has been the only watch to land on the moon and thus the name moon watch was earned by it. http://www.omegawatchessale...
03. 07. 2009 | 07:59

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 00:10

luxusní hodinky napsal(a):

Sraz velkého pšouku BED IN je v úterý 14. července v 11.00 hod. a to nejprve před budovou Senátu u Valdštejného paláce
24. 10. 2009 | 18:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy