Lídřice – tygřice

12. 07. 2009 | 23:52
Přečteno 6179 krát
Volby do PSP ČR 2009 jsou za humny. Zatím nevíme, kolik žen a za jaké politické strany a hnutí bude mít možnost, utkat se na volitelných místech kandidátek v jednotlivých krajích o poslanecké mandáty a také zatím nevíme, kolik bude lídřic.

Definitivně jasno bude nejdříve ve druhé polovině srpna, po podání kandidátních listin. Nemůžeme dnes také vědět, která politická strana či hnutí zvítězí v klání o Stranu otevřenou ženám 2009. Jak strany dopadly v roce 2008 je možno zjistit zde: www.padesatprocent.cz/?c_id=575. Můžeme si ale tipnout! :)

Neustále mne překvapuje, jak uzavřená je například ženskému prvku ODS. Nevím, čeho se pánové bojí. Ale stačí si přečíst některé diskuse pod blogy s podobnou tématikou jako je tento. To je prostě „nádhera“!

V diskusi pod blogem ředitelky Gender Studies Lindy Skokačové ze dne 3.07.2009, s názvem Europoslankyně se snad nemůže stát matkou?!, jsem uvedla: „Domnívám se, že na tom v ČR nejsme tak špatně, jak vyznělo z blogu výše. Dle své vlastní zkušenosti bych řekla, že všechno je jen naše volba a sami se pak musíme poprat s následky našich rozhodnutí a skutků.

Rozhodnutí pracovat alespoň na částečný úvazek brzy po porodu, má stejně jako všechno, svá pro a proti. Mohu dnes odpřísáhnout, že kdybych měla mít někdy ještě druhého potomka, budu dělat maximum pro to, abych s ním mohla být doma co nejdéle, alespoň rok, ideálně dva. Je ale nutno respektovat to, že každý (žena i muž) má právo na to, se rozhodnout sám. A určitě by bylo fajn, kdyby to okolí jednoduše akceptovalo, nic víc, nic míň. Všem se tím uleví.

Já osobně si ovšem nemohu na nic stěžovat, protože jsem spíše zažila opak, než je uvedeno výše. Mám spíše na mysli uznání pro celou naši rodinu včetně prarodičů a praprarodičů.

Pořád se snažím o to, co nejlépe zkloubit práci i rodinu. A snaží se o to většina těch, kdo mají děti různého věku a žijí tak trochu řekněme "od výplaty k výplatě". Ono jim ani nic jiného nezbývá.

A co se týká výkonu mandátu po porodu nebo i před ním...Když je vše bez komplikací a chorob, nějak to zkloubit asi jde, ale realita je většinou trochu drsnější, než plány. Tak nevím, jak vlastně hodnotit ono poslancování po porodu... možná když má někdo schopný tým, skoro by se nemuselo poznat, že někdo neposlancuje na plný úvazek....stejně už se to děje a nejde o ženy...
06.07.2009 01:26:27“


Touto citací chci tak trochu zabránit tomu, čemu se mi stejně zabránit nepodaří, totiž že budu označována za „džendrtetu“, pak se volně přejde k „lehkoživce“ a také tomu, že se dozvím, že se moc nudím, ať šupajdím k plotně a dítěti, protože tam je moje místo. :)

Přitom jen skromně a nenásilně usiluji o jediné: aby bylo více žen v politice na všech úrovních a to naprosto přirozenou cestou. Kvóty jsou sice jedním z možných nástrojů a ve Skandinávii zafungovaly výborně, ale prosazení něčeho podobného je v naší zemi skutečná utopie. Podle mne to ale není potřeba, protože ženy se postupně prosazují a prosadí. A nejde o to, kdo je lepší, zda ti z Marsu nebo ty z Venuše, ale aby o jedné polovině lidstva nerozhodovala ta druhá a naopak. A to se děje, protože až na výjimky prostě rozhodují muži. Pevně věřím, že v těch podzimních volbách nebude pokračovat stejný trend, jako v proběhnuvších volbách do EP.

Slovo „lídřice“, které jsem v poslední době několikrát zaznamenala, mě oproti slovu „lídryně“, poměrně hodně nadchlo. A tak prostě musím napsat: „dejme lídřicím tygřicím šanci, ženský prvek je totiž v politice nepostradatelný.“

Mnoho důležitých a zajímavých informací pro lepší orientaci v tématu ženy v politice naleznete na: www.padesatprocent.cz.

Citace z www.kcjl2.upol.cz/krobotova/aktuality.doc ke slovu lídřice: "Lídr
Setkali jsme se s dotazem, jak lze označit ženu, která zastává funkci „lídra“. Lídr je slovo přejaté, ale když se v češtině vžilo užívání slov jako box, tenis, dispečer, kamp, refýž aj. a Pravidla českého pravopisu reagovala povolením pravopisně počeštěné podoby, nemá smysl bránit se tomu, že se zavádí slovo lídr, které je krátké a významově nezaměnitelné. Problém spočívá v tom, že čeština (na rozdíl od mnoha cizích jazyků) užívá běžně pro ženy přechýlených podob. Stejně jako neříkáme paní doktor Nováková, paní poslanec Nováková, není vhodné říkat lídr Nováková. Namístě je tu některá z přechylovacích přípon. Z různých tvarů, které můžeme slyšet, se zdá být nejvhodnější podoba lídryně. Přípona -yně je v podstatě jen přechylovací, v jiných funkcích se její pomocí v současné době odvozeniny netvoří, a proto význam slova lídryně podle analogie žák - žákyně, ministr - ministryně, psychiatr - psychiatryně je zcela jednoznačný. Méně vhodná je líderka, a to ze dvou důvodů: jednak není tvořena k vyslovovanému tvaru mužskému, nýbrž k jeho zápisu v jazyce, z něhož jsme slovo lídr přejali (mezi -d- a -r- je vloženo -e-, které odpovídá zaniklé samohlásce germánské), jednak přípona -ka má více významů, není jen přechylovací (loďka je malá loď, tužka - předmět obsahující tuhu, hloubka je jméno vlastnosti vyjádřené základním slovem aj.), a proto význam slova líderka by bylo možno chápat jinak než jako jméno přechýlené. Teoreticky by bylo možno využít i jiných přípon, ale ani lídřice, ani lídrová se nezdají být vhodné a snad vyvolávají i úsměv. Zcela vůbec nevhodné by bylo říkat žena lídr; přechylování tímto způsobem je češtině cizí, neústrojné a nehodí se je zavádět."

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

bigjirka napsal(a):

lídrová ne, to je žena lídra
13. 07. 2009 | 00:12

dříve ruda napsal(a):

ženský prvek je pro mne nepostradatelný rovněž.
Nikoliv v politice.
Rovnoprávnost není totéž, co stejné role.
Leč odradit se nenechejte a vzhůru na zteč, novodobé Kabrhelové!
13. 07. 2009 | 00:17

Veronika Vendllová napsal(a):

Dříve rudo: i v politice a jako všude - s citem, soudím.
13. 07. 2009 | 00:25

dříve ruda napsal(a):

Paní Vendlová,

v politice se lže, zrazuje a přebíhá...
Takové vy přece nejste :o)
13. 07. 2009 | 00:39

argun napsal(a):

Tak jo paní Veroniko, tak teda nejste džendrteta. O lehkoživce bych snad ani neuvažoval... A co dál? V demokracii rozhodují ti, kteří k tomu dostanou od voličů mandát. Osobně je mi celkem fuk, jaké je jich pohlaví, to Vy to pořád řešíte. Zajímá mě hlavně jak a k čemu svou moc používají. Lídřic (šílené slovo) bude víc tehdy, až se ženy budou chtít jimi stát. A až je někdo zvolí. To je celý problém.
13. 07. 2009 | 01:02

Veronika Vendllová napsal(a):

dříve rudo, paušalizace je snadná. Já bych ráda napsala, že ženy jsou úplně jiné a lež, zrada a přebíhání se jich netýká. Jenže pak bych lhala i já sama. Ostře sledovaná "kausa" Zubová mluví za vše. V tomto si asi obecně nemají ženy s muži co vyčítat. Nicméně zkuste třeba test, vezměte nějaké občanské téma, označte dílčí problém a zeptejte se na návrh řešení nebo prostě jen na názor několika žen a několika mužů. No a uvidíte, co Vám z toho vyleze. :)
13. 07. 2009 | 01:16

Veronika Vendllová napsal(a):

Argune ano, tak nějak by to mělo být. V politických stranách je hodně žen, které by se celkem rády dostaly na volitelná místa. Ale ejhle, tam je zpravidla obsazeno až přeplněno. Tak jak na to? Preferenční hlasy nestačí ale i tak díky za ně.
13. 07. 2009 | 01:19

argun napsal(a):

VV
Na volitelná místa je vždycky přetlak, bez ohledu na pohlaví. Vyrábíte umělý problém. Na jisté krajské kandidátce krajské vládní partaje je celá jedna žena. Hejtmanka důchodového věku, ač ozdobená mnoha tituly je prostá jako čerpadlo (ad Vl. Jiránek). Jestli ty ostatní jsou na tom stejně, je dobře, že je jen jedna... Fakt je, že ti zbylí pánové nijak svým potenciálem nezaostávají za paní hejtmankou, ale je svrchovaným právem každé partaje nominovat... Kvóty jsou samozřejmě nesmysl, no a pak už zbývají jen lokty a demokratická rvačka. No ne?
13. 07. 2009 | 01:54

Břicháč napsal(a):

Každá žena do politiky nemůže.

Třeba Bára Špotáková.

Před pár dny jsem viděl společnou fotografii Medveděva, Sarkoziho a Berlusconiho.

Být s snima Bára, každy by si myslel, že se točí nová Sněhurka.
13. 07. 2009 | 02:17

Student napsal(a):

Nelíbí se mi ani lídřice ani líderka.
Výstižné by bylo superpotvora. Bylo by to pravdivé, přilákalo by to všechny obyčejné potvory a asi by se našli i sympatizující muži.
13. 07. 2009 | 06:43

Ládik napsal(a):

lídřice - vichřice
13. 07. 2009 | 07:38

Jeník napsal(a):

Není rozhodující, zda muži - ženy, ale rozhodující je jaký myšlenkový proud vyhraje volby.Proto je dobré si přečíst všechny informace, aby se člověk správně rozhodl:

Přátelé, zapamatujme si to!
Dne 21. května ve večerních TN na ČT 1 se vyjádřil předseda ODS pan Topolánek o platech více jak ¾ občanů ČR, že jejich platy jsou nízké, protože se jim nechce dělat!
Hluboce tak urazil poctivé pracující občany této země, lékaře, pedagogy, vědce, techniky, zdravotní personál, pracovníky v průmyslu a samozřejmě také ty občany, kteří díky špatným manažerům mnoha podniků přišli o práci. Mimo ně byli také uraženi důchodci, kteří mají nízké důchody za desetiletí poctivé práce.
Můžeme si položit otázku – proč? Proč mají tyto ¾ občanů tak malé příjmy? Je to právě pro to, co bylo předem námětem pořadu – tedy zvýšení daní manažerům a podnikatelům na 40%. Občané mají malé příjmy právě proto, aby ti manažeři a podnikatelé měli své zisky na jejich úkor co nejvyšší! A proto, že se snížily daně podniků na rovnou účetní hodnotu 15%.
Blíží se podzimní volby, je třeba si tedy zapamatovat aroganci p. Topolánka, předsedy strany, která byla u zrodu pravděpodobně největší devastace a rozkradení státního a národního majetku a která ji prováděla.
Potvrzují to slova bývalého poslance za ODS p. Kocourka v televizní „7“ v lednu 2004: „Ano, jsme si vědomi, že za vlády OF a z něj vzniklé naší ODS bylo rozkradeno více jak 3 biliony korun“. Mluvil o období 1990 až 1996 a 3 biliony = 3 tisíce miliard korun!
Doposud nebyl za tyto rozkrádačky nikdo stíhán a předseda strany, za kterou se nejspíše schovávají ti velkozloději, má ještě tu drzost se pracujícím občanům vysmívat a je urážet. Člověk, který dva a půl roku občanům jako předseda vlády lhal o radaru, zvedal prostředník, vyjadřoval se hrubě a arogantně vůči novinářům (dokonce jednoho hrubě napadl),který se předváděl stopořený ve vykřičeném domě kamaráda v Itálii, si ještě troufá pomlouvat občany.
Je třeba, aby šlo k volbám na podzim co nejvíce občanů, aby si zapamatovali toto prohlášení p. Topolánka a aby jemu a jemu podobným to vše u voleb spočítali!!! Pokud takoví lidé budou v politice, budou muset možná v budoucnosti občané spolknout ještě i horší urážky.
Je třeba v podzimních volbách volit lidi poctivější, takové, kteří nejsou spojeni se žádnými podivnými obchodními transakcemi, hrubostí, korupcí, donášením, nezákonným obohacováním,podvody,lhaním,bezcharakterností, které jsou základním atributem ODS.
13. 07. 2009 | 08:11

Mastodont napsal(a):

Zelení jsou na http://www.padesatprocent.cz uvádění jako vítězové proto, že mají ve stanovách jasně dán minimálně třetinový podíl "opačného pohlaví", což se kontroluje vždy po trojici. A jsou schopni kvůli tomu měnit i zvolené pořadí na kandidátkách. Otázka zní, zda je takovýto befél v pořádku.
13. 07. 2009 | 09:16

Mastodont napsal(a):

Jeníku, nejste-li spokojen se svým platem, je třeba s tím něco dělat. Existují i lehké práce s platem od 300 Kč/hod nahoru, ale samy od sebe vám ty peníze na účet chodit nebudou. Chcete-li vyhrát v loterii, je nutné koupit los.
13. 07. 2009 | 09:24

wbgarden napsal(a):

Budu neustle opakovat, drahý propaandisto, schválně, na kterou ze světových vládnoucích garnitur za posledních dvatisíce let se ta vaše nostalgie nehodí ? Furt se krade a furt je z čeho a nikdy to nebude jinak, bo už staříček pravili, že neznaju kuru /slepici/, která by hrabala od sebe. Za všechny socánky připoimínám investora roku standu železničáře.
Jinak pokud máte nějaký konkrétní poznatek o ulítlých miliardách, tunelech atd, tak vaší občanskou povinností je zajít na nejbližší služebnu policie. Ti co to furt a neustále okecávají na všelikých forech, mi někdy připadají…, no nic. Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
13. 07. 2009 | 09:34

vlk napsal(a):

Opět a opět vlamování s e do otevřených dveří!
Buď paní Vendlová dokažte, že ženy u nás v politice nemají rovnocené podmínky pro karierní postup v politice jako muži nebo prostě nechápu smysl toho článku.
Kouzelné slovíčko jsou zřejmě kvoty....
Zkusím s e, jako většinou- zeptat- když jdete s něčím vážnýmk doktoru, zajímá vás počet žen a mužů v lékařském stavua konkrétní nemocnici a nebo vás zajímá především, co ten doktor umí? A mimochodem - není vám divné, že drtivou většinuprimariátů v nemocnicích drží muži? také zd eby s eměli zavést kvoty?
A teď si s rovnejme význam lékaře v rcholného politika. Netuší, kolik lidí svou nekompetencí napříkald může poškodit jeden jediný lékař. Ve funkci ustanovený na základě něčehojiného než s vé osobní kvality.Ovšme vrcholný politik ustanovený kvotou je štonc poškodit 10,5 milonů obbčanů tohoto státu. dost rozdíl, řekl bych!
A ještě duška - to , co předvedla dámská část vrcholného politického spektra v uplynulém volebním období , to tedy byl nářez jak s epatří. Výkony Stehlíkové, PArkanové, Kuchtové, Jacques, Talmanové, Němcové , tak ty se ještě hodně dlouho budou vypráv+ět jako hororové příběhy v jednotlivých domácnostech , v okamžiku, kdy ČEZ z nějakého důvodu řeruší dodávku elektřiny a bud e nutno držet černou hodinku.
Jojo, lídři nám třeba! Dobrý den majore Radarine....a já chci kotel na biomasu, ale čím tam budu topit?

Já bych s espokojil s mnohem menším cílem - jemijedno ,jestli vevrcholné politic e bud e mužnebo žena. Ale rád bych se dočkal okamžiku, kdy jimbuud moci věřžit aspoň pozdrav.A nebude to ve stylu - koukejte mi hodit hlas, navalit prachy a držte hubu! To jim totiž všem věřím už dneska.
13. 07. 2009 | 09:36

veronika vendlova napsal(a):

argune, nemám moc co dodat. Tvorba kandidátních listin je asi něco mezi alchymií, rvačkou, osvíceností a ostrými lokty - to v těch lepších případech. V těch horších je to pak o vazbách, zásluhách a obhcodech. Ale ok, pokusím se během svého života někam politicky proboxovat, času dost. :) A budu psát deníček "blogíček". :) Bude tam třeba: tak můj milý deníčku blogíčku, dneska se mi to zase nepovedlo. A to už se o to demokraticky a s ostrými lokty sbnažím dobrých 80 let... :)

A nebo jinak: Když jsem před hodně lety pracovala v SAZKA, a.s. na oddělení, kde jsme odpovídali na telefonické a e-mailové dotazy, jednou zavolal pán a řekl: "Paní, já nevím, ale já už fakt chci vyhrát, co s tím, vždyť mi to furt nevychází." A já jsem chlácholivě odpověděla: "Pane, musíte vydržet a nevzdávat to, ono se na Vás třeba to štěstí usměje!" A pán mi odpověděl: "A kdy, vždyť já už sázím 80 let a furt ni!" Zalapala jsem po dechu. A tak nějak to asi bude se mnou, s mojí kariérou političky... :)
13. 07. 2009 | 10:11

veronika vendlova napsal(a):

Břicháči: Pravda, to by byla moc pěkné fotky... :)
13. 07. 2009 | 10:12

veronika vendlova napsal(a):

Mastodonte, mě se to opatření Zelených líbí, ale to Vás asi nepřekvapí.
13. 07. 2009 | 10:13

Taoiseach napsal(a):

autorka

(autorkyně ani autořice by asi nebylo vhodné - :) ). Tradiční rozdělení rolí vidím asi takto: muži jako lovci a obecně dobyvatelé, ženy jako strážkyně ohně a obecně kultivují vnitřní prostředí. To první je velmi nápadné: od zbraní přes rychlá auta, rychlé počítače, fotoaparáty, sport a hry až po nejušlechtilejší formu dobývání - vědecké bádání. A hlavně získávání peněz a hromadění majetku. To druhé je na první pohled méně nápadné, jde o utrácení těch peněz ( - :) ), úklid toho majetku (aby nezapadal hromadou odpadků). A hlavně opečovávání vztahů v rodině a v blízkém okolí. Jean Baudrillard napsal, že muži jsou produktivní (tj. předvádějí se) a ženy jsou seduktivní (svádějí).

Dnešní politika je v tomto ohledu dost jednostranná a přeje těm "statečným bojovníkům". Takže v politice převažují muži, ale i většina žen ve vysokých veřejných funkcích vykazuje úplně stejné nectnosti jako většina mužů tamtéž. Pokud mám uvést jeden příklad, posloužil bych si zrovna ctihodnou Andreou Češkovou, která má zítra poprvé zasednout ve Štrasbukru. Paní Linda Sokačová si tedy nevybrala zrovna nejlépe. I když na druhou stranu musím uznat, že výtky ohledně skloubení výkonu mandátu s mateřstvím nejsou namístě; nemáme sice objektivní kriteria hodnocení práce poslanců, ale jsem přesvědčen, že se bohapustě fláká i spousta mužů, kteří ani jinak nemají do čeho píchnout.

Podle mého názoru není tedy klíčem k nápravě požadavek fifty-fifty, nýbrž změna hodnot. Zeleným, antiglobalistům, feministkám a hlavně ekofeministům je třeba - v dobrém - vysvětlit, že opakem konzumu není askeze (alespoň ne v západní civilizaci), nýbrž kulturní tvorba, chcete-li aktivní hravá kreativita. Pokud se toto podaří prosadit, postupně se zkultivuje i naše politická reprezentace a časem se v ní objeví více žen a hlavně slušných. Myslím, že tak nějak to zafungovalo ve Švédsku a asi brzy zafunguje i ve Švýcarsku, kde ženy ještě nedávno neměly ani volební právo.
13. 07. 2009 | 10:14

veronika vendlova napsal(a):

Jeníkovi odpověděl Mastodont a Webgarden za mne. Díky Vám, pánové.
13. 07. 2009 | 10:14

vlk napsal(a):

zahradníku

měl bys mít větší rozhled než k plotu svojí zahrádky.
Stand a železničář, byl jistě přičinlivý chlapec, ale naprostý chudáček ve srovnání s jistým Řebíčkem..

Až si budeš dělat v zimě svařák, b´ˇd s řebíčkem zahradnickým vlemi umrněný. Tenhle Řebíček byl fakt zatím nevídaná síla!
13. 07. 2009 | 10:23

veronika vendlova napsal(a):

Jojo Vlku, berete mne hodně vážně. jedni článek pochopí, jiní ne, další si jej vyloží úplně jinak a o to asi vlastně jde.

Srovnání výzmanu mezi lékařem a politikem je opravdu zajímavé.
Čísla souhlasí.

Dívám se na to ale jinak - lékař/ka je ve značné nevýhodě - jednak rozhoduje často o životě a smrti a druhak je na to rozhodnutí vlastně sám/a.

Politik/čka funguje v hejnu a rozhodovat by měl/a na základě odbornosti - buď je sám odborníkem/cí a nebo má poradce.

Takže to není o ničem jiném, než o lidech a o tom, aby nás zastupovali (a léčili) lidé chytří a odpovědní. Bez ohledu na to, zda jde o muže, či ženy. Tak tady jsem asi měla začít. Ale to už bylo napsáno a řečeno milionkrát.

Lékaři mají za sebou dlouhou dráhu studií a zkušeností, politici/čky jsou vlastně samouci. Možná i v tom je zakopaný pes, nebo fena? :)

Netuší, kolik lidí svou nekompetencí napříkald může poškodit jeden jediný lékař. Ve funkci ustanovený na základě něčehojiného než s vé osobní kvality.Ovšme vrcholný politik ustanovený kvotou je štonc poškodit 10,5 milonů obbčanů tohoto státu. dost rozdíl, řekl bych!
A ještě duška - to , co předvedla dámská část vrcholného politického spektra v uplynulém volebním období , to tedy byl nářez jak s epatří. Výkony Stehlíkové, PArkanové, Kuchtové, Jacques, Talmanové, Němcové , tak ty se ještě hodně dlouho budou vypráv+ět jako hororové příběhy v jednotlivých domácnostech , v okamžiku, kdy ČEZ z nějakého důvodu řeruší dodávku elektřiny a bud e nutno držet černou hodinku.
Jojo, lídři nám třeba! Dobrý den majore Radarine....a já chci kotel na biomasu, ale čím tam budu topit?

Já bych s espokojil s mnohem menším cílem - jemijedno ,jestli vevrcholné politic e bud e mužnebo žena. Ale rád bych se dočkal okamžiku, kdy jimbuud moci věřžit aspoň pozdrav.A nebude to ve stylu - koukejte mi hodit hlas, navalit prachy a držte hubu! To jim totiž všem věřím už dneska.
13. 07. 2009 | 10:26

veronika vendlova napsal(a):

Taoiseach: Díky Vám, lépe bych to nenapslala!

PS: Tvar autorka už naštěstí zdomácněl. Jupí...
13. 07. 2009 | 10:30

Mastodont napsal(a):

veronika vendlova: Pouze kladu otázku, zda má být měněno pořadí řádně zvolených lidí jen kvůli genderu - lze totiž očekávat, že genderoví š***i brzy přijdou s podobnými požadavky ohledně barvy pleti apod. V populaci je třeba určité procento slepců, ti by měli mít určitě rovnoprávné zastoupení!! Podej ďáblu prst a urve ti ruku.
13. 07. 2009 | 10:39

veronika vendlova napsal(a):

Mastodonte: já to chápu a přikláním se k názoru, že politika, ač přímo rozhoduje o našich životech, je svobodná volba. Tedy nařizování rovného zastoupení v politice různým skupinám zákonem, je podle mne nepřijatelné.

Přijatelné však je, když se strana (jakákoliv) probere a stejně jako například Zelení, nastaví svá vnitřní pravidla pro sestavování kandidátek. Zůstaneme-li u žen, pak když budou ženy chtít, mají větší možnost, nedělat jen křoví s hezkým xichtíkem...a dobrým životopisem. Tedy také to neplatí vždy, samozřejmě...ale to je tak i u mužů, i když tam je asi občas krása skutečně nekde skrytá...a me utajená a nebo nevím :)))))

Každopúádně na BB svlékajících špiček ODS se moc netěším. Naštěstí volíme jinou trasu, než je ta obvyklá, takže předpokládám, že v Klagenfurtu se na mě zubit nebudou... :)
13. 07. 2009 | 10:47

Vico napsal(a):

Já tedy rozhodně neurčuji své volební preference podle toho, zda-li je dotyčný nositelem kalhot nebo sukně, ale jakých je nositelem hodnot.

Zatím mne tedy žádná politička neoslovila natolik, abych ji dal šanci včetně zde žehrající Veroniky Vendlové.

Parkanová : Na začátku své politické kariéry zaspívala písničku Jak slunečnice každý den, obracím se za sluncem, což bylo z jejích úst bezkonkurenčně nejupřímnější vyznání. I proto si to tráduje napříč politickými stranami podle toho, kde právě slunce na obloze zrovna září.

Kateřina Jacques - Kvůli ní jsem zasázel dva hektary mrkve jako nadějnou biomasu. Důvěru té paní, nezlobte se, nedám.

Zubová : Má skoro všechny nectnosti, které se, možná neprávem, přičítají ženám.

Janáčková,ranařka, vpodstatě chlap v sukních a tak bych mohl pokračovat.

Až se zde objeví skutečný formát a příklady z jiných zemí to nevylučují, klidně může být žena i ve funkci předsedkyně vlády.
13. 07. 2009 | 10:49

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, psovitej,kdybys uměl číst, tak bys zjistil, že jsem si jenom dovolil na čistě socpropagandistickou záležitost drobně adhocnout, že rozmanití šibalové, jsou, co svět světem stojí,stál a bude stát, rovnoměrně rozdělení mezi veškerá politická spektra. A pokud někdo má o tomto šibalství teď konkrétní poznatek, tak prosím urychleně na služebnu policie, a ještě prosím, neutravujte s tím furt na forech. Děkuji.
Veselé krizování....
http://www.ateo.cz/f/images...
13. 07. 2009 | 10:50

veronika vendlova napsal(a):

Vico: moc hezké: "žehrající veronika vendlová", to si musím zapamatovat, dost mě to obohatilo.

Jinak jsme myslím ve shodě.
13. 07. 2009 | 10:52

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
za svůj život jsem poznal množství větší než malé žen v politice.Za komunistů to měly lehčí.Byly kvóty.Takže stačilo,že je žena a chce to dělat.Ani nemusela být kovaná.

A vždycky jsem s údivem pozoroval jak čím více je političkou,tím méně je ženou.Zvláště,když měla v sobě tu dravost a přesvědčení,že je nejlepší.

Pro mne za mne ať jsou ženy čím chtějí.Ale kdyby se moje žena měla stát političkou,tak to doopravdy budu s budovatelským nadšením bydlet u jezevce nahoře ve skalách.
13. 07. 2009 | 11:29

veronika vendlova napsal(a):

Pane Hajný, jak se máte??!! Myslela jsme na Vás. Měla jsem před dvěma dny tak strašný sen, že by mi bývala pomohla Vaše moudrost. Ale blogovat o tom nelze.

A Vašemu postoji rozumím! :)
veronika
13. 07. 2009 | 11:42

vlk napsal(a):

Zahradníku

třeba pochopíš, někdy, že ukrást sedum milard jde o podle zákona. Dokonce daleko víc.
A začneš nad tím přemýšlet.pokud tě zlodějna takového rozměru nudí, nezbývá než soudit, že víš o ještě daleko větších číslech.

Veronika Vendlová
k té kvotaci u lékařů a politiků,resp. lékařek a političek bohužel nic. Lituji , ale nevidím praktický přínos. Nechť to zůstane , jak je . Přirozený výběr. Jde totiž o budoucnost tohohle státu. O nic menšího. A mimochodem - pokud uvážím, že ženy jsou v populaci zastoupeny víc e než 51% a mají ted y i víc e hlasů při volbách a necítí potřebu masově hlasovat pro nějakoou fenimopartu, tak ten problém a is není tak horký. U lékařů máme jasno všichni, že dožadovat s ekvotace na primariátech asi není to pravé ořechové.
13. 07. 2009 | 11:59

Hajný napsal(a):

Paní Vendlová,
no tak dobře jako Vy se nemám.Ale ujde to.Žena mne nebije a dá mi najíst.Co si víc,takový hříšník jako já,můžu přát.
Jaký sen se Vám zdál?Snad ne to,že volby vyhrál Topolánek?
13. 07. 2009 | 12:51

Líný černý pes napsal(a):

to autorka :
Žen je v politice málo zejména proto, že se do ní nehrnou. Prostě jim to prostředí nevyhovuje. Je-li taková věc nabídnuta, je nabídka zvážena a shledána nepřijatelnou.

Tedy soudím to podle sebe, neb ač pes jsem ženou
13. 07. 2009 | 12:55

Pepa Řepa napsal(a):

To Vico
máte můj souhlas. Já bych Kateřině Žákové taky nedal.

Klání o Stranu otevřenou ženám 2009 bych raději nahradil kláním žen, otevřených mužům.
Kdykoliv a jakkoliv.

Nadkolega skeptický se určitě připojí.

To VV
Vy a džendrteta? Ani náhodou.Teta to jo, ale ne džendrteta. Koukněte se do zrcadla. Žádná Belinda Femina nebo Veronika Wendl.

Klid, pohoda,u nohou pes, v okně muškáty,na peci kocour a pečou se buchty. Tak feministky nevypadaj.
Co děláte za povolání s tím nemá co dělat.Přes den můžete třeba řídit zeměkouli.

Lehkoživka? Ruku na srdce. Snažíme se o to všichni. Málokumu se to povede.
13. 07. 2009 | 12:55

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, psovitejch, já s prominutím nemám žádné poznatky o miliardách a pokud ty něco takového víš, prosím tě sepiš to bod po bodu jako návod. V příštím životě bych se něco takového pokusil, pokud mi budeš svým bohorovnictvím garantovat beztresnost. A též konečně rád bych věděl, jak se ten tunel dělá, každý o tom furt žvaní., ale když položím žvanílkovi prostou účetní otázku, tak se zakoktá...
Jinak z devadesátých let znám např. spousty skleníkových areálů, na které byly vysazeny při privatizaci takové sumy, že si to nikdo nemohl dovolit. Trosky těchto areálů dodnes hyzdí krajinu a odklizení bude stát horentní sumy.. Znám taky hromady poctivých občanů, kteří na začátku odmítali nést jakékoliv riziko podníkání. Měli své jistoty ve svých socialistických závodech. Jsem nástěnkářem ROH.., kdo je víc..
Veselé kruzování...
http://www.ateo.cz/f/images...
13. 07. 2009 | 12:57

Líný černý pes napsal(a):

Co takhle označení "lídryně"? Nee?? Fuj??
Tak leaderka? Taky nee ?? taky fuj ??
Tak ona -lídr? Taky nee a fuj ??

Cákryš, jak tu ženskou nazvat ?
Wbgardene, Pepo Řepo, skeptický - kde jsou Vaše kouzla s češtinou !
13. 07. 2009 | 14:17

jaryn napsal(a):

Žen by v politice bylo třeba. Ale budiž přičteno ženám k dobru, že na sto honů cítí ten smrad, jež od politiky táhne, a raději se (snad) věnují smysluplnějším věcem. Na politikaření, přihrávání do kapes, lhaní, úplatkaření, vydírání a podobné standardní politické nástroje zřejmě nemají ani čas, ani chuť.
I proto snad můžu mít ženské jako takové bez výčitek rád.
13. 07. 2009 | 14:29

jaryn napsal(a):

To LČP:

Lídřena!!!!
13. 07. 2009 | 14:30

dříve ruda napsal(a):

LČP:
ludra?
(s přihlédnutím ke kvalitám současných l....)
13. 07. 2009 | 14:34

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, dobrá tedy, dám ptákovinu, předvolební....

NESTYDA

Všichni moji známí
Jsou už mediálně
známí

Obzvlášť dívka Renata
Bývá v tý ví
nahatá

Jestli se svlíkne i v rádiu
Hned potom se asi
zabiju...

Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
13. 07. 2009 | 15:22

Jeník napsal(a):

To Mastodont
Vážený pane děkuji za rady, jako starobní důchodce mám již po sezoně , užil jsem si velké výhody současného systému - pět let před odchodem do důchodu jsem se pokoušel najít práci, navštívil jsem, telefonoval,psal e-mailem cca 360 firem, zůčastnil jsem se mnoha výběrových řízení (VŠ, 3 jazyky, 30 let praxe v obchodě) a výsledek vždy - 0. Vždy jsem nesplňoval podmínky firmy - prostě jsem byl pro tento systém finanční totality starý.

Takže mi zbyl (jako nejméně 2 milionům lidí v tomto státě) pouze jeden způsob nějak přežít -vytrvale sázet a čekat na výhru, protože další zlodějská parta lidí (po politicích) - majitelé bytových domů se již třesou na to jak nás, chudé budou dle zákonů bezuzdně okrádat. Např. byty pro 2000 rodin koupila firma jednoho dobrodruha (který již dvakrát při pokusu o podnikání zkrachoval- podle rejstříku) od velkého podniku v ústeckém kraji a to průměrně za 1 byt za 80 000,- Kč, teď sonduje, zda mu lidé zaplatí za tento byt 1,5 milionu korun a nebo nájem 15 000,- Kč (dnes 4 500,- Kš). Do těchto bytů nikdo nic neinvestoval, jsou tak, jak byly před 30 lety postavené. Takoví zločinci vlastně řídí tento stát pomocí lobistů jako je třeba Dalík.

Jediná cesta je - 2 miliony důchodců půjdou k volbám a smeteme celou tu "pravicovou" sebranku.
13. 07. 2009 | 16:03

Mastodont napsal(a):

Jeník: A zvolíte si levicového mafiána, jehož manželka se veřejně chlubí prádlem za desetitisíce. Ano, to je ta moudrost stáří :-))))))))
13. 07. 2009 | 16:56

suchánek napsal(a):

mezi sokem (mužem nepřítelem) a skokem (muži pro něco) je celkem rozdíl. asi stejný, jako mezi sokačovou a skokačovou.
13. 07. 2009 | 17:18

dříve ruda napsal(a):

Jeníku,

mě ta vaše kvalifikace tolik neoslnila. Kolik z těch třiceti let bylo v úplně jiných podmínkách?
Člověk, který sází a spoléhá na výhru nebude tím pravým na jakékoliv trochu zodpovědné místo. Vyhrál jste tolik, že vám to pomůže přežít? Ne? A vidíte -žijete.
Jen máte o ty prachy míň. A hádejte, komu jste je nacpal.

Hodně štěstí při tom metení. Třeba vás pak rekvalifikují na obsluhu kolotoče na Matějské. Oni jsou hodní. Ne jako ti druzí.
13. 07. 2009 | 18:12

vlk napsal(a):

Zahradníku

proč by jsi s e učil od emne? Byl bych jen teoretik... Proč kováříčka, když můžeš mít kováře.
Mužeš zkusit kohokoliv z těch, co ti jsou blízcí. Vedle zpomínaného Řebíčka, třeba Macka, Koženého, Kočárníka, Sazlmanna, Ćermáka, Třísky oba,:Když jim vyfikneš zahradu, jistě ti něco ze svého know how předají.
A ty skleníky? No tak to se zeptej na Hradě. Já privatizaci neřídil.
13. 07. 2009 | 18:35

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, psovitej nemyslíš, že už unavuješ, začneš si s miliardama a já se ze své lhoty drobet ohradím, protože jsem asi naivní a u nás to navíc tak nefunguje, žádám tě vlídně o radu a ty mi tady zase jak dávná soužka úča marxistické ponaučení dáváš. Takže ještě jednou, když nebudeš furt blbě s všelikým kradením začínat, já se nebudu furt blbě ptát. Elementary, dear watson ?
Jinak je mi to trapné, už jsem to opakoval aspoň milionkrát jako ostatně všecko, nejsem zanícený hledač ideálů, vždycky jsem musel volit jenom mezi větším a menším zlem, a taky jsem nikdy neřekl, že současná pravice je v bůhvíjaké formě, ostaně po skoro padesátiletech komoušství v této zemi to snad ani není možné. Jsem legální český důchodce a mohl bych být docela rád, když mi socbotka nabídne třináctý důchod. Ale kdo to zaplatí. Z kapes našich děcek si kupují hlasy bezmozků socani vezdejší. Idě mi z teho na grc. Myslím si, že současní oranžoví olepení poctami mladých by už neměli mít šanci na tuto zemi. To ovšem není nic proti normální sociální demokracii, je to proti spolku, který se snaží za každou cenu rozeštvat tento národ.. Elementary dear watson ?
http://www.ateo.cz/f/images...
13. 07. 2009 | 20:06

SuP napsal(a):

Lídryně -
podle vzoru TCHYNĚ. Dobře jim tak.
Zajímavé je, že nikoho (a to už nesrovnatelně delší dobu) neznepokopkjuje, neexistence tentokrát mužského ekvivalentu pro "Megera". Čím to asi džendrtety zdůvodní?
13. 07. 2009 | 21:04

im napsal(a):

Supe,

s tou megerou je to jednoduchý, ale to asi džendrtety neví. V řecké mytologii to byla jedna ze tří Erinyí, bohyń pomsty a kletby, ty neměly žádný mužský protipól, žádný megerák tedy existovat nemohl.
Ale ta lídryně je fakt ošklivé slovo uchu nelahodící, lídřena zrovna tak. Co ho takhle zjemnit, změkčit - lídruška, lídřenka?

Nebo se hezky potichu vrátit k češtině mateřštině a používat předsedkyně nebo vedoucí (vůdkyně má furt nepříjemné konotace)...
13. 07. 2009 | 21:42

Nuba napsal(a):

Ženy v politice jako ukázka alternativního pojetí je naprostá katastrofa. A ta říkám jako zástupkyně ženského elementu, který v politice zatraceně schází.

Je to bohužel tak, že prozatím byla politika chápána jako doména mužů a tím pádem ženy, které se chtěly v politice uplatnit, nezastupovaly prvek ženský, ale snažily se rovnat mužům, což byl zásadní omyl.

Jména žen, která v politice měla snad prezentovat nějakou alternativu, či doplnění mužského pojetí, to byl naprostý omyl a spíše výsměch. Stydím se za prezentaci žen v politice, ovšem to neznamená, že muži jsou na tom lépe.

Východisko nevidím žádné. Muži to se svým pojetím - kdo má větší bicepsy, dotáhli tam, kde jsme teď. A ženy mezi sebe nepustí. Ješitnost je strašná vlastnost a velikost pohlavního údu hraje velkou roli. No bohužel.

Sebekriticky mohu připustit, že ani matriarchát by zřejmě nevyřešil problémy lidstva. Avšak čistě maskulinní pojetí je něco zvrhlého ve stylu "zdravé jádro národa". Chlapci milí, tak už se na velikost svého pohlaví vybodněte, jsou důležitější věci na světě.

Nechtějte si pravdu připustit až na smrtelné posteli. Tam bude každému houby platná.
13. 07. 2009 | 21:48

wbagrden napsal(a):

Budu neustále opakovat, vedoucí vůdkyně, aneb sexymozek šílí...
http://zpravy.idnes.cz/foto...
13. 07. 2009 | 21:56

Petr z Tábora napsal(a):

Na rozdíl od Vás si myslím, že ODS má k ženám kladný vztah, jak dokazují různé mimomanželské vztahy....ale já je každému přeji.
Myslím, že ženy vnáší svůj ženský prvek do místní politiky, kde se nejedná jen o politiku jako takovou. V té celostátní špíně mohou být leda jak ryby ve vodě, tj většinou naprosto stejné, ba často ctižádostivější.
13. 07. 2009 | 22:00

Kritik napsal(a):

A už to tu máme - autorka se vyznala z takového lehčího feminismu. Ještě že tráví čas vymýšlením ženských podstatných jmen podle mužských originálů, to jí může zabrat dost času. Je to stále lepší, než kout lstivou zradu podle vzoru Šárky...

Jinak ale každý psycholog doporučuje, aby se muž smířil s tím, že je muž a jako muž se choval. To samé platí stejnou měrou i o ženách.

Protože je člověku feministek líto, přidám ještě důležitou (snad povzbující) informaci, že podle doslovných překladů z hebrejštiny zní skutečná formulace o údělu žen podle Genesis 3:16 takto:

Ženě řekl: "Rozmnožím útrapy tvého těhotenství, své děti budeš rodit v bolestech. Po muži budeš dychtivě toužit, muž však v tobě bude panovat."

Podle přesnějšího překladu není Bohem dána muži nadvláda nad ženou (namísto "nad" je v originále "v"), ale žena si niterně sama tuto nadvládu muže zajistí.

Zkuste se podívat kolem sebe, zda to tak funguje. Člověk žasne, jak dokonale.

P.S. Pro důkaz vyhledejte výklady Genesis podle biblisty prof. Beneše.
13. 07. 2009 | 22:37

znalec napsal(a):

Lídřice se mi líbí, ale asi bych se jí bál. Ženy v politice se mi líbí, ale jen, když se to současně líbí jejich dětem. Když není nablízku muž, který vede, ať vede žena i když má děti. Jinak mají všechny ženy velký prostor ovlivňovat své a nejen své muže. Často slavní muži by nebyli slavní, bez svých žen. Ve světových vládách je nesrovnatelně více mužů. Mezi nimi je žena v nevýhodě. Vychází - až na vyjímky- slabší. Který národ si dobrovolně zvolí slabší postavení před ostatními? Ještě bude dlouhá cesta k rovnoprávnosti v politice. Ale jsou příslibné příklady! Margaret Thatcherová
13. 07. 2009 | 22:46

znalec napsal(a):

To Kritik
Připojil bych Soudcům,4:8-10 abych to zmírnil:-)
13. 07. 2009 | 22:56

ujo napsal(a):

mastodontova odpověď Jenikovi z 16.56.52 je vskutku hodná tlustokožce.
Nejde přeci o prádlo manželek či konkubin politiků ale o elementární spravedlnost
13. 07. 2009 | 23:24

skeptický napsal(a):

Od nepaměti se traduje,že ženské jsou věršinou blbé,a když už se to náhodou povede,že není,pak už to zase není ženská.

Také se říká hanba mužům,kterým žena vládne.

Ono někoho vést je zodpovědnost.I když ta se tady nenosí.

Rády se této role v domácnostech ujímají.Demokraticky.Nikým nevoleny.

Pokud má někdo ideály páchat dobro,jsou kláštery.

Jak jim říkat?

Lídřice se rýmuje s tygřice,ale člověk si spíše představí ranní kávu.Mám rád bílou,a sladkou.

Lídrová,jak zmínil BJ asi zmůže víc,než lídřice,a ještě si Vás oblékne k obrazu svému.

Fýrerka bez knírku není ono.

Myslím,že taková paní vedoucí v konzumu abo v účtárně by asi bylo tak akorát.Vypročená udavačka s maturitou;další vzdělání u žen je od ďábla,a ubírá na ženskosti.Ženský,vzpamatujte se,vymíráme.

Dnes se do politiky cpe každý blbec.

Ženy,které jsou v partajích tam další nechtějí,zvláště ne dortíky začínající od píky.

A ženy se znají samy nejlépe,proto málokdy volí ženy.

A uzákonit ? Vrchol ubohosti a veřejné přiznání méněcennosti.
14. 07. 2009 | 00:47

JK napsal(a):

Autorka:
"Přitom jen skromně a nenásilně usiluji o jediné: aby bylo více žen v politice na všech úrovních a to naprosto přirozenou cestou."

Ano, ale proč? Upřímně by mne zajímalo, proč o to usilujete a co si od toho slibujete.
14. 07. 2009 | 01:23

skeptický napsal(a):

Ti,co nám tady vnucují pochybné zákony,kvóty,úpravy školství a další obohacování tak činí s úmyslem škodit.

Feminizované školství,medicina a soudnictví mluví za vše.

Lídryně to taky nebude,nějak se to rýmuje s bechyní.
14. 07. 2009 | 01:30

skeptický napsal(a):

Ono u žen to funguje asi takhle : První instinkt je prorazit přes krásu.I když s tou krásou je to problematické,dá se prorazit,i tady hraje roli politika a známosti.Příklady by se mezi rádobymisačkami a různými poletuchami našly.

To je ženská cesta.Vezme si nějakého sportovce,a budou mít hezké,zdravé,ne moc chytré děti.
V lepším případě miliardáře,pro kterého politici pracují.
Těch je málo.Ale musí být chytrá.

Pak je klasická cesta přes vzdělání a kariéru,tam jdou davy.
Moc to neplatí,alespoň má představu,jakou má vzdělání cenu.

Podnikat?Tam může ukázat ,co umí.Obvykle dojde ke konci svých schopností po velmi krátké cestě.

Pak přes politiku.Tam se u nás chodí proto,že se tam dělí ten největší krajíc.Podle chování a hlasování našich současných vyvolenců jsou zájmy téhle země až na posledním místě.

Krom toho to začíná být uzavřený klub jen pro zvané.

Jednou jsem měl nějakou přítelkyni,její bratr měl dvě dospívající dcery.Jedna šišlala,a měla sen se stát filmovou hvězdou.
Člověk by měl být také soudný,a vědět, na co se hodí.
14. 07. 2009 | 02:11

Veronika Vendllová napsal(a):

Nebudu mít příliš času v dohledné době nějak hbitě reagovat, tak se o to pokusím teď...ač značně znavena.

Vlku, kvóty ze zákona neprosazuji ani nepodporuji, pokud to nebylo zřejmé.

Pane Hajný, svoji žen pozdravujte. K tomu snu - nechci to tu rozebírat, nikdy se mi nic podobného nezálo a doufám, že už ani nebude.... je to příliš bolestný zážitek a jeho vážnost sem nepatří. Vím, že to chápete.

Mastodonte, tak nějak to je, s tou volbou a moudrostí stáří. Já nechápu, jak jemožné, že to do očí nebije, stačí se zajít dnes podívat na zastupitelstvo Střed. kraje. To je koncert... :)

LČP: ano, takže ten mužský svět necháme a pokoji, ať si ty zákony chlapci nejak vymejšlej? :) Dlužno dodat, že v zákulisí je to samý kováříček - žena. Takže asi tak - pomož, přines, uvař, zařiď a díky. teď už si tu práci prodám sám... a hlavně moc nepoužívat ženskej mozek, je plný nebezpečných emocí... :) No, máte pravdu, že ženám ten svět nevyhovuje a tak si to zhodnotí pole svého nejlepšího svědomí a vědomí. Já tomu rozumím.

Nubo: vlastn souhlas! :)

Petr z Tábora: V té velké špíně se ty rybky nejen mohou lekat, ale taky lekat. A máte pravdu, vztahů které máte na mysli, se asi najde v každé partaji... :)

Kritiku, ano, nic jiného nedělám, než vymýšlím gender tvary. To je Vám panečku zábava! :) Jak já se naměju... :)

Znalec: Souhlas! :)

Pane Skeptický, jste na mne moc skeptický. Padaj mi víka, zkusím pokračovat zítre....nebo vlastně dnes...

Dobrou noc všem!
14. 07. 2009 | 02:13

vlk napsal(a):

Zahradníku

vyjmout břevnoz oka svého by se hodilo dosti§
Neb nebyl jsme to já, kdo začal se Standou železničářem. Lze to snadno dohledat. Já jen opáčil, že šlo o žabaře ve srovnání s Řebíčkem Nic víc. Což je pravda.
14. 07. 2009 | 08:16

Jeník napsal(a):

To mastodont - standartní ubohost modrého podporovatele (nebo dokonce člena) zločinecké organizace.

Pouze ubohý výkřik, kterým se snažíš zostudit lidi. Nejvíce se ale vy všichni - modří rytíři - zostudujete tím, že existujete.
14. 07. 2009 | 08:54

Čochtan napsal(a):

"..Zatím nevíme, kolik žen ....."
A záleží na tom ?

Potřebujeme v politice ausgerechnet ženský, nebo potřebujeme inteligentní, vzdělané a morální lidi ?
Není důležitější co má člověk v hlavě než to co má mezi nohama ? Tohle kriterium hraje důležitou roli při výběru pracovníků v bordelu, to chápu. Politika by ale neměla být bordel.

Pokud ale zavedeme kvóty a vagina bude důležitějším kriteriem než kvalita mozku, pak se nemůžeme divit, že náš politický život půjde do 3,14či.
14. 07. 2009 | 09:34

Čochtan napsal(a):

Mnozí politici začínají od píky.
Mnohé političky začínají od píči.
14. 07. 2009 | 09:39

Míla napsal(a):

Jednou se ptali paní Jarmily Loukotkové, jak ji mají oslovovat, když mužům se říká mistře a mistrová nebo mistryně je poněkud zavádějící. Odpověděla, že by se jí líbilo "mistra".
No nevím. Z lídříce by takto byla "lídra" a to by zase zavánělo hydrou.
Mimochodem považuji za surovou diskriminaci, že neexistuje mužský protějšek k termínu "vědma".
14. 07. 2009 | 09:55

Taoiseach napsal(a):

Čochtan
"kvalita mozku"
Někteří zloději jsou mimořádně inteligentní.
14. 07. 2009 | 09:56

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, psovitej omlouvám se, koloťuka staníka jsem sice jmenoval jako první, ale jen proto, že nějaký propagandista z oranžády zase začal žvanit o miliardách, no a hned na to si na mě vlítl ty. Takže znovu opakuji, co svět světem stojí, stál a bude stát, krade se napříč politických spaktrem. Tak už toho laskavě nechte, souzi, jo. Děkuji.
Jinak, ad míla, já mám šamana...
http://www.ateo.cz/f/images...
14. 07. 2009 | 10:08

Čochtan napsal(a):

Taioseach,
vždyť to píšu ! "inteligentní, vzdělané a morální lidi "
Někteří zloději jsou vychcaní. Vychcanost je chytrost, u které chybí morálka.
chytrost - rozum - moudrost,
bližší zde: Karel Čapek, Kniha apokryfů, Agathon čili o moudrosti
14. 07. 2009 | 10:41

Saliven napsal(a):

Rád bych podotknul, že ženy se o politiku zajímají o mnoho méně než muži a proto není možné mít rovné zastoupení. Pokud se porozhlédnu v naší partaji z těch co tak nějak znám a vídám - z 200 lidí co máme na okrese bych tipnul, že bude žen tak 30 procent? Možná ani to ne - a to myslím, že je na tom socdem ještě o hodně líp než ODS. Na konferencích často máme problém naplnit kvóty 25 procent žen - ženy prostě nejsou, resp. je jich v politice málo. Až tam budou chtít a bude ve stranách 50 procent žen, potom hurá do kvót. Jinak to ale může být jen kvantita na úkor kvality.
14. 07. 2009 | 10:54

skeptický napsal(a):

Mužským protikladem vědmy je mudrc.Historicky zaprotokolováno.
Mudrcka se nehodí,zrovna jako vědmoš.
Ženský ekvivalent blbce je údajně blběna,nebo blbaňa.

To máte jako s kravou a volem.
Kravoj,ani volyně taky nezní dobře.
14. 07. 2009 | 11:16

skeptický napsal(a):

P.S.
Rovněž vůl může být vyvolený,nebo nemusí.Vyprasený vůl je častější.Ale potřebuje k tomu krávu.Častěji si ale vyvolí ona jeho,než on ji.Privilegium něžného pohlaví.

O vykravené krávě jsem neslyšel,ale kráva všech krav futrál určitě někde existuje.
14. 07. 2009 | 11:35

skeptický napsal(a):

Nechci vzbudit dojem,že ženy nemám rád.Naopak.

Jen jim zazlívám,že jsem byl nucen díky nim absolvovat pomocnou školu života.

Nebýt jich,tak touhle dobou jsem mohl dávno být zpívající právník někde v Tramtárii.
14. 07. 2009 | 11:58

Míla napsal(a):

Skeptický

Stejně je to nespravedlivé. Vědma je od "vědět", mudrc od "mudrovat". Leda, že by to byl MUDrc.
14. 07. 2009 | 12:18

skeptický napsal(a):

Svět je jen zdánlivě nespravedlivý.

Zdánlivě proto,že kdykoliv nám chce někdo nový vládnout,tak nám předhazuje špek rovnosti,volnosti a bratrství.

To existuje jen pro ty dole,a jen ta rovnost na nejnižší úrovni.

Bůh ve své moudrosti stvořil svět v hierarchické podobě jako pyramidu.

Říká se,že na vrcholku je to osamělé.Zato na dně je to jak červi v sejru.

Ale nelhali.Tady jsme si všichni rovni.I když si to kompenzujeme jako v pomocné škole označováním spolužáků za blbce.To z nás genie nečiní.

Nezničitelný ambiciozní lidský duch.

Ta vědma bude stejně nejspíš hutnická babička.Netřeba žárlit.I kdyby věděla všechno,nikdo neuvěří.Je to jenom ženská.

A my si zatím můžeme v klidu mudrovat,pokud si ovšem takovou vědmu nepustíme do domu.Pak je po klidu.
14. 07. 2009 | 13:05

Pepa Řepa napsal(a):

To skeptický
drahý nadkolego, zklamal jste mne.
Očekával jsem, že přijdete s Leaderpitchkou.
14. 07. 2009 | 14:10

Líný černý pes napsal(a):

to autorka :

Vy berete jakékoli neprosazování žen hrozně úkorně. Víte, v životě je dost jedno, zda jsme ženou nebo mužem, protože co nemůžeme změnit, s tím se musíme vyrovnat. A máme-li štěstí a sebevědomí, můžeme se z toho těšit, případně z toho i těžit.

Ono to bylo myšleno trochu jinak - politika je svinstvo a komu by se chtělo se v něm hňahňat.
Tak nechme politiky, ať si myslí, že mám vládnou.
14. 07. 2009 | 14:20

Pepa Řepa napsal(a):

Pozor: Nezaměnit s Leatherpitchkou.
Dneska je všechno z PVC nebo silikonu.
14. 07. 2009 | 14:22

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, pamatuju ešče, že když sme my děcka chtěly na tábor, tak sme museli pro potvrzení o zdravotnim stavu k Mudře. Svlékla nas do trenek a narvala do nas lžicu rybího tuku, potvora. A dělala dobře. Dnes se tomu svinstvu myslím říká omega tři, protože za rybí tuk by nikdo ty prachy nedal.
Jinak o čarodějkách, umělých, kožených či vedoucích zde...

SKUTECNE

Manka
známá nymfomanka
když na kole
přes pole
za námi jela
asi se trochu
zapomněla
a zcela nechápe to
sice
že srazila se
se strojem
zvaným
sklizeč
píce....

Veselé krizování...
14. 07. 2009 | 16:27

SuP napsal(a):

Už to mám!
LÍDRMAMÁ !
14. 07. 2009 | 21:15

Veronika Vendllová napsal(a):

JK, dobrá otázka. Slibuji si od toho velkou změnu politické kultury. Bude-li víc žen v politice, bude v ní více ženskosti, citu, pochopení a kultivovanosti...a taky bych řekla, že bude uděláno více práce, protože ženy podle mne neztrácejí tolik čas, jako muži..., trofalé, že? :)
16. 07. 2009 | 08:41

Veronika Vendllová napsal(a):

Skeptický: Lídryně-bechyně, taky dobrý.
K Vašemu příspěvku ze dne 14.07.2009 02:11:46

Nsouhlasíms tím, že první instinkt je přes krásu a pletichy, ale příklady exisují. U mužů je to jen "tlačenka" a ta se povětšinou neděje přes postel, ovšem efekt je stejný.

Stejně jako jste mimo, že si ženy berou sprtovce, aby měly hezké, zdravé a ne moc hctré děti. Za prvé, sportovců je jeko šafránu a za druhé, to jsou podle Vás ženy tak blbé? Všechny?

Miliardářů je ještě méně, než sportovců...tohle opusťme.

Vzdělání? Tam moc nechápu jak jste myslel. U podnikání zbytečně paušalyzujete.

Ano, polita i podle mne, cituji Vás: "začíná být uzavřený klub jen pro zvané.!"

Soudní bychom měli být všichni!
16. 07. 2009 | 09:13

Veronika Vendllová napsal(a):

Čochtane, už kvůli Vám je potřeba je potřeba politické prostředí doplnt ženami. Ne přes kvóty. A souhlas, že by měly být voleni inteligentní, vzdělané a morální lidi. Tak na to myslete, až půjdete k urně, tedy pokud půjdete... :)
16. 07. 2009 | 09:33

Veronika Vendllová napsal(a):

Zdravím Salivene, díky za osvětu, jak to chodí uvnitř partaje. Až přestane být politika a svět kolem tak strašně machistický, ženy se začnou zajímat více, to mi věřte. Rovného zastoupení není třeba, bohatě by stačilo 30% (v politice na všech úrovních). Soc dem je na tom určitě líp se zastoupením žen, než ODS, ale to je logické.

Škoda, že se na této webové stránce zatím nic neděje: http://www.prezidentka.cz/p...
16. 07. 2009 | 09:41

Veronika Vendllová napsal(a):

LČP 14.07.2009 14:20:39: na tom něco je, že to beru úkorně. Vycházím z osobní zkušenosti. Nechat politiky, ať si myslí že nám vládnou i když víme, že to tak není, je právě to, co není správné!
16. 07. 2009 | 09:45

Veronika Vendllová napsal(a):

Zahradníku a Pepo řepo, díky.
v.
16. 07. 2009 | 09:47

Veronika Vendllová napsal(a):

Pokud jsem někoho přehlédla, omlouvám se. Na všechno reagovat není třeba, to jen pro pořádek.

Hezký den!
16. 07. 2009 | 09:48

intimed napsal(a):

Stejně jako jste mimo, že si ženy berou sprtovce, aby měly hezké, zdravé a ne moc hctré děti.
18. 08. 2009 | 15:50

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 00:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy