BED IN 14. 7. 09, ústavy soc. péče a trochu také k dění na Středočeském KÚ

21. 07. 2009 | 00:38
Přečteno 4574 krát
Přátelé, od léta 2008 sleduji dění v nevládním sektoru, který jsem ke konci roku 2008 pracovně opustila. Jednou z aktivit, která by neměla být dle mého soudu opomíjena, je aktivita BED IN o které jsem již několikrát psala. Nedávno jsem prostřednictvím tohoto prostoru zvala na happening k navracení lidí do ústavů.

Jak jsem v den konání zjistila, happening byl Magistrátem Hlavního města Prahy zakázán. Nevím přesně proč, ale domnívám se, že organizátoři opomněli, že se smí „demonstrovat“ nejblíže 100 metrů od Poslanecké sněmovny ČR. Do ohlášení trasy pochodu to zřejmě neuvedli a Magistrát tedy rozhodl o zákazu akce. Hrstka pracovníků sociálních služeb na Krajský úřad Středočeského kraje přesto kolem poledního dorazila. Jak jsem mohla sledovat, bylo poskytnuto několik rozhovorů a před budovou přečten otevřený dopis adresovaný hejtmanu Rathovi, který byl také předán na podatelně a také jeho tiskové mluvčí.

Ten den se konalo krajské zastupitelstvo, tedy byl Krajský úřad v „pohotovosti“ mj. proto, že zastupitelé ODS ohlásili hlasování o odvolání hejtmana. K tomu si nemohu odpustit jednu poznámku: Pan doktor Rath, je z hlediska rozložení politických sil ve Středočeském kraji prakticky neodvolatelný, leda by se sám rozhodl rezignovat. Proto si také myslím, že se „mí“ čtyři zastupitelé, kteří byli zvoleni za Starosty a nezávislé v podzimních krajských volbách, rozhodli k tomuto nehlasovat vůbec. Jednak se o tomto plánu dozvěděli v ten den ráno a pak také moc dobře vědí, že toto dnes již skoro „tradiční“ hlasování o odvolání hejtmana, patří spíše k běžnému politickému "cvičení", které ale dění na KÚ a kraj jako takový, nikam pozitivně neposouvá.

A dál: snažím se být objektivní. Poroto jsem se 2x písemně dotazovala tiskové mluvčí pana hejtmana, zda bude na otevřený dopis reagovat, protože o tom napíšu a pokud ano, tak co bude obsahem reakce. Zatím jsem se nic nedozvěděla. Není to tak, že by byl Krajský úřad „nedobytnou pevností“, ale některé informace se ke mně třeba nedostanou v čase, kdy bych je potřebovala.

Zde je tedy alespoň odkaz na stránku organizátorů, kde je zveřejněn i výše zmiňovaný dopis: http://www.generalni-stavka.info/main.php?article=26

Můžete se také podívat na Reportéři ČT, kde je reportáž: Činy hejtmana Ratha a to zhruba od 25 minuty. Názor si samozřejmě utvořte sami: www.ct24.cz/vysilani/2009/07/18/209452801240026-03:05-reporteri-ct/


Dnes jsem se také z webovek organizátorů dozvěděla, že budou v podzimních volbách do PSP ČR volit EDS Jany Hybáškové (tedy KDU-ČSL) a Onru Lišku, více zde: www.generalni-stavka.info/main.php?article=29">


Přeji tímto jim i nám všem, aby byl na podzim 2009 parlament oživen lidmi, kteří konečně začnou více pracovat a méně politikařit. A to je u Jany Hybáškové i Odřeje Lišky myslím vcelku zaručeno.

Pro Bédu: Tohle nebyl ten „nepolitický“ text. Má nabídka platí! :) Viz můj příspěvek pod posledním blogem páně Stejskalů dnes 20.07.2009 ve 22:52:43.

Pro diskutující: tentokrát nebudu moci reagovat na případné komentáře. Odhaduji, že se k tomu dostanu nějdříve zítra v noci, tedy tímto díky za pochopení.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

george napsal(a):

Psát blog není vůbec snadné, někdo tuto práci provádí s radostí (potěšením) někdo se snaží, jiný zalepuje místo již jiným a jinde publikovaným textem což jen podporuje smetiště internetu. Někdo je technoid a dívá se na okolní BFU spatra. Škola naučila psát, tak píšeme, mnohdy nenaučila používat rozum, tak nerozumíme, ale někteří si řekneme i tak svoje bláboly (názory)
Osobnosti většinou publikují čile a později píší úspěšné knihy.
Tak přeji všem bloggerům odvahu...už jsem pokročilý guru (živím 22 webových (blogovacích stránek, 3-4 odborná internetová fora a trochu moderuji)
Co nevím, to se učím za pochodu, počítač je kamarád a spolu s aplikacemi Google putujeme světem informací.
21. 07. 2009 | 02:32

petr1962 napsal(a):

I když pana Ratha zrovna nemusím nevím jestli to dělá špatně.Paní Hybáškové uteklo korýtko vEU takže se bude snažit o to domácí.To je logickéale víme koho propaguje ačí zájmy zastupuje věřím že vyhoří jako ted.Pan liška už dokázal co umí a tudy cesta nevede nežádoucí.Všichni jste jen korztáři
21. 07. 2009 | 05:40

petr1962 napsal(a):

pardon překlep myslel jsem korytáři
21. 07. 2009 | 05:42

Matrix napsal(a):

petr1962
Ten překlep asi nebude jedinná deformace tvého příspěvku co?
21. 07. 2009 | 07:48

Suchec napsal(a):

VV:
Hovořit o slušnosti v politice, a současně se spojit s Kalouskem, Černohorským, s Bakalou v pozadí?

Hmm, proti gustu, žádný dišputát. Ale v tu chvíli jste pro mne OUT.

Co dělá Rarth dobře, a co ne, to je dokonce sporné.
Odkazujete na ty Reportéry.

To nebylo vyvážené a objektivní. To byla prezentace jednostranná.
Pak se těžko posuzuje, kdo má, a kdo nemá pravdu, protože to bylo: Já o voze, Ty o koze.
21. 07. 2009 | 08:05

Neopřemyslovec napsal(a):

V posledním desetiletí se obludně rozrostl zájem o neziskovou sféru. Všelijací zdraví lidé neschopni života v privátní sféře se rvou o handicapované, postižené, nesvéobživitelné apod. Snaží se jim "pomoci" a současně sobě finančně pomoci. Co to je za zvrácenost? Kolik zdravých lidí přežívá hůře než mrzáčkové, chcípáčkové atd.? Proč si zdravý na sebe nevydělají normálním způsobem a až pak pomáhat postiženým? Určitě v budoucnosti přijde doba, kdy pro padle bude smět provat jen ten, kdo již vydělal alespoň za 20 let něco pro stát. Vždyť kdo chce mít ve stáří důchod, musí si na něj nejdříve odpracovat roky.
21. 07. 2009 | 08:11

Veronika Vendlov napsal(a):

petr1962: paní Hybášková své politické, profesní i lidské kvality má, jenomže kdo nechce, nevidí nic a vše jen sleduje skrze peníze, které si někdo jiný v politice "vydělá". Přitom absurdně v českém parlamentu nejde o nějaké OBROVSKÉ měsíční odměny, které se v privátním sektoru dají také vydělat. Navíc si přičtěte ztrát soukromí. Vy byste měnil?

Ondřej Liška byl podle mého soudu nejěpší ministr školství.

Nebudu volit ani EDS, ani KDU-ČSL, ani Zelené, ale pokud mandát dostanou, budu jej respěktovat.
21. 07. 2009 | 08:17

Veronika Vendlov napsal(a):

Suchec: Ano, nebylo to objektivní i když jsem to původně zamýšlela. Pokud se mi podaří dostat informace i z druhé strany, pak je velmi ráda zveřejním.

A co se týká krajské adimistrativy, tak ta myslím funguje dobře, lidé na kraji jsou přívětiví a pilní, takže nemám dojem, že by se tam děly nějaké hrůzy.

Mě nevadí, že jsem pro Vás OUT. Jsem ráda, že Vy jste IN! :)
21. 07. 2009 | 08:21

Veronika Vendlov napsal(a):

Neopřemyslovče, vždyť je to pořád dokola. Tak, jak to popisujete to předsi není. Ale o tom jsem už blogovala škoda, že teď nemám čas to opět rozebírat. Třeba se k tomu ještě v noci vrátím.
21. 07. 2009 | 08:25

Suchec napsal(a):

VV:
No, já chtěl původně ve volbách zkusit Starosty, protože ty velký partaje (obě dvě) mne celkem s.... Ale s Kalouskem v zádech to holt nejde. Tož tak. Nic víc, nic míň :-)

Já vím, personifikace v politice atd. atd., ale to tak holt vna tom našem dvorečku je.

On to ten Kalousek totiž uchvátí celé pro sebe. Ale třeba se mýlím.
21. 07. 2009 | 08:32

neo napsal(a):

To by nebyl Suchec, aby se nezastával Ratha, falešného atestáta, přeběhlíka, karieristy, podvodníka, sukničkáře, falšného socialisty , privatizátora a navrhovatele poplatků ve zdravotnictví a to i za sanitku.
Autora výroku : chci stávku, která musí pacienty bolet.
21. 07. 2009 | 08:35

Suchec napsal(a):

VV:
S těmi informacemi, a jejich objektivitou, je to těžký.

V tom by se měl udělat pořádek jako první, a tam začít.

Vezměte si třeba kauzu Budišov a Bono Publico (to bylo třeba zrovna včera).
Z oběti je lump a z lumpa nakonec ten "slušný".

A tvrdí to to samé medium, které to vyvolalo.

Pěkně si v tomto naběhl třeba zrovinka Paroubek (ta jeho tiskovka ohledně statečného architekta :-))) ), to jo. Ale nejenom on.

Jak se ukazuje, že je lepší "držet hubu" a nevyjadřovat se předčasně (no, bylo před volbama a špína vypadala v tu chvíli dost "věrohodně")

Včera jen konstatoval, že když jsem v roce 2006 prohlásil, že je to šméčko, že pan architekt je tunelář, tak takový Emisárek (R4il) a další se na mne sesypali, že jen ohajuji hajzlíky (i kdyby, tak ale já hovořil o skutku, ne o osobách). A ejhle, 3 roky uběhly, a v TV tvrdí totéž, co já tenkrát.

Tož nevím. Aby se třeba i s takovým Srbou neukázalo, že je to jinak.

Když může soud 4x zprostit obvinění Součkovou, a 4x to soud vyšší instance vrátí, co je to za "bordel" na kolečkách.
21. 07. 2009 | 08:50

Suchec napsal(a):

Neo:
A je to tu. Personifikace konkrétního problému , o kterém nemáš objektivní informace, do osoby , Tobě "odporného", jedince.

To je úchylka jedince uvažujícího pouze v pojmech bílá a černá. Nezdá se Ti?

V čem koho hájím? Já tvrdím, že média nepodávají objektivní, ale naopak jednostranné informace, a že pak jedinci, jako třeba NEO z toho dělají jednoduché závěry.

P.S. Už sis konečně zjistil, jak poplatek za položku na receptu a za recept samotný regulují zdravotnický systém, a jak se tyto prostředky vracejí do systému veř. zdrav. pojištění, jak jsi onehdá tak tvrdil?

A kolik , čeho, a komu zůstane?

Jak tyto poplatky korelují s nárůstem nákladů na drahou onkologickou péči?

Dodnes mlčíš, jako hrob.
21. 07. 2009 | 09:01

Imhotep napsal(a):

Vážená paní Vendlová, Ondřej Liška byl velmi špatný ministr školství. Byl sice mediálně obratný, ale problémy školství neznal, základní dokumenty neovládal a bohužel neměl ani žádnou vizi o budoucnosti.
21. 07. 2009 | 09:03

A.Hladký napsal(a):

ad suchec a léky
Nesledoval jsem původní diskusi, ale snad to bude odpověď.
Poplatek 30Kč za položku na receptu má omezit a) čerpání peněz ze zdravotního pojištění za levné ale hodně frekventované léky, které neohrozí pacientovu kapsu, b) omezit návštěvy lékaře za účelem předpisu těchto (volně prodejných) léků, čímž zejména praktickým lékařům zbude čas na kvalitnější vyšetření a léčbu vážněji nemocných.
Lékárníkovi poplatek nic nepřináší. Lékárník (spolu s distributorem) mají povoleno určité procento marže (klesající s cenou léku) a ten poplatek je pro lékárníka součástí této marže. (Přesněji – lékárníci byli zavedením poplatků trochu poškozeni – cena léku se takto stanoví pro výdej 1 balení, při výdeji více balení na jeden recept jsou další balení „levnější“ o těch 30Kč.)
21. 07. 2009 | 09:47

StandaT napsal(a):

VV: Ten problém se sociálním bydlením v SČ bude stát ještě mnoho času a úsilí. Takže držím palce.

Tenhle problém si musí vyřešit socialisté sami, zvenčí tuhle "tvrz" dobít nelze - bianco šek na poslušnost musí roztrhat sami zastupitelé a ti to zase bez tlaku svých vlastních voličů sami neudělají. Bohužel, levicový elektorát v SČ stále věří v to, že prosperitu lze ukrást a přerozdělit.

Hlavně se nenechte otrávit "diskutéry" zaúkolovaných na chraně SocDem politiků. Pomoc těm lidem ven z ústavů je důležitá a potřebná.

Díky za Vaší práci pro ně.
21. 07. 2009 | 09:49

neo napsal(a):

Pane Hladký, Suchec je tak trošku demagog na levém místě.

Nevím zda ještě stále platí Cenové rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 1.1.2008 , ale tam je vše celkem srozumitelně popsáno. http://www.poliklinika-chot...

Článek zabývají cí se poplatkem v lékárně je srozumitelnější pro laiky
http://aktualne.centrum.cz/...

Jinak se k tomu i dost srozumitelně vyjádřil odborník Michal Hojný (tomu samozřejmě Suchec nevěří:)
http://aktualne.centrum.cz/...

Konkrétně uvedl příklad z nemocniční lékárny:
"V naší nemocniční lékárně nám po zaplacení DPH z regulačního poplatku zbylo z necelých 5.800.000,- Kč vybraných na poplatcích celých 12.000,-. Za rok."
21. 07. 2009 | 09:56

Koudelka napsal(a):

Paní Vendlová
Nevím proč ale skoro pokaždé, když čtu Vaši "jedinou" a "neotřesitelnou" pravdu o stavu postižených "na tocích českých" je mi víceméně či spíše více než méně blivno...
Vy si možná ani neuvědomujete ve svém svatouškovském zápalu pro blaho postižených,že jim Vy a potažmo různé spolky typu "my,co to myslíme dobře" spíše ubližujete a nadále spíše postižené stále více izolujete od většinové společnosti i když se to na první pohled nezdá???????

Co máte neustále proti Ráthovi? To, že sekl po prackách nenasytné a zaměřil se na plýtvání penězními prostředky v sociální oblasti by Vás mělo těšit...zbyde více i na ty, kteří se do chráněných bydel nedostanou ať je to z jakéhokoliv důvodu....žití jedné skupiny na úkor druhé není fér..
Ráth nikdy neřekl, že se bude cosi rušit...pouze se bude ubírat jiným směrem...jinak.

Co vlastně obhajujete?? Postižené nebo "zájmové" skupiny tyjící z dotací?? Čtete někdy stesky postižených lidí?? Jak jsou třeba odíraní "taképodnikateli", kterak je jimi občas zametáno a není v jejich moci se účinně bránit?? Nebo se jen bez seznámení s fakty vezete na vlně antiráthovství protože je zrovna módní??

Co vlastně Bendl udělal tak světoborného??? Přestěhoval pár lidiček do chráněných bytů za každou cenu ať to stojí co to stojí...A že to stálo měsíčně spousty tisíc navíc než by mělo už nevadí?? No...hlavně, že to bylo pochvalně zveřejněno v médiích, že??? Jak je ten Bendl a potažmo Stř.kraj inovativní a má vstřícnou politiku v sociální oblasti...:-(((((
Další věc...Euroklíče..Bendl opět jako jednička v zavádění opatření zlepšující život postižených...
Houby s voctem...je to opět opatření, které spíše vzdaluje postižené od majority. My(já a i další postižení, kteří diskutujeme na toto a nejen na toto téma) chceme na Wc jít stejně jako ostatní..nechceme mít zvláštní klíče od čehokoliv...nechceme mít zvláštní mikrobusy pro dopravu....rozhodnuto bylo opět o nás bez nás(trafikanta Krásu z Nrzp za "svého" nepovažuji)...chceme žít jako ostatní..tedy bez zvláštního klíče(stejně si myslím, že je to jen "džob" tahající prašule z lidí potažmo státu) si dojít na Wc..stejně jao majorita si jet jen tak autobusem, metrem, tramvají, vlakem..
V našich zákonech jsou jasně daná kritéria jak ohledně staveb tak ohledně zaměstnávání postižených...
Navrhuji zrušit různé "láskyplné" spolky a ušetřené peníze věnovat na to, co nás, postižené, nejvíce pálí. Tedy k odstranování bariér, stavbě sociálních bytů a podobně...Pokud chcete pomáhat v této sféře...napněte síly k prosazení naplňování již daných zákonů aby je nebylo možné obcházet ať již formou jakýchsi potupných zvonečků pro postižené před vchody kamkoliv, kde jsou schody .... prosazujte naplnění zákona o zaměstnanosti postižených aby nebylo možno jej obcházet nesmyslnými pokutami z kapes daňových poplatníků....a další a další...na výběr je spousta témat, kde namísto hloupého a prázdného žvanění a pomluv najdete lepší uplatnění...
21. 07. 2009 | 10:47

Suchec napsal(a):

Hladký:

Jak poplatek 30Kč za recept a položku za receptu ovlivní spotřebu nejlevnějších léků, které jsou k dostání bez receptu?
To snad ovlivňuje doktor, a VZP, když dovolí takové léky předepisovat.

Neo:
Máš stejnou argumentaci, jako Šnajdr. A o tom, kdo je demagog, ať posoudí jiní.

Posuzovat vliv jakéhokoliv opatření a vychvalovat jeho účinnost v situaci, kdy neznám aní výchozí stav, ze kterého startuji, je neseriozní a pitomé.

Argumentace Paralenem a Acylpyrinem je demagogie dokazatelná na konkrétních číslech.

Totéž je i podobné pláči nad tím, když si někdo dovolí podívat se na zoubek aktivitám bývalého vedení SČ kraje v oblasti tzv. "chráněného" bydlení.

A v tom trošku polemizuji s paní Veronikou, že argumentace na základě infa "postižené strany", na základě infa vytrženého z kontextu a tendenčně podávaného, není nic, na čem by se dal postavit jakýkoliv závěr.

Nikdo zde nepostavil argumenty, čísla, vyhodnocení.

Ale hlavně, že je koho bít.

Třeba mají pravdu kritici, třeba jen mlží, protože přišli o zajímavý kšeftík.
Nemyslím přímo ty, co o takové lidi pečují, ale především o ty "poskytovatele" služeb.

Ta čísla jsou rozhodující, stejně jako bych rád slyšel někoho "nestranného", aby porovnal pro a proti.
21. 07. 2009 | 11:19

Suchec napsal(a):

Koudelka:

Třeba systém "náhradního plnění".

A zrovinka ve státní sféře.

PGRLF, UKZUZ a další centrálně řízené organizace namísto zaměstnávání postižených, "nakupují" předražené služby od tzv. "poskytovatelů" náhradního plnění.

To, že těch 80000 za každé nenaplněné místo plati de-facto ze st. rozpočtu soukr. firmám, které dost často jen na oko zaměstnáváají postižené, anebo jsou to jen překupníci, kteří nic nevyrábí (META a obchody v IT), nikomu nevadí?

Takový UKZUZ nakupuje prakticky jedině tímto způsobem (viz tržiště GEM na b2bcentrum.cz a jejich poptávky). Proč raději nezaměstnají tělesně postižené?
Ty prachy na to, by byly vynaložené daleko užitečněji.
21. 07. 2009 | 11:36

CortexN napsal(a):

Paní Vendlová, děkuji Vám za férovost, se kterou jste odhalila, že aktivity BED IN a jiných "samozvanců" mají primárně politický charakter. Dále Vám děkuji, že jste mě vcelku pobavila tou zmínkou o "pracovitém" a "nepolitikařícím" O.Liškovi. :-)

Teď k meritu věci. Je úsměvné, když představitelé pravice (kromě Vás psal nedávno na stejné téma třeba exhejtman Bendl) prosazují co nejnižší daně, tedy v důsledku co největší vyhladovění rozpočtu státního, ale i rozpočtů krajských a obecních, ALE zároveň prosazují ty (dodávám, že provozně, abyste mě nechytala za slovo) nejdražší projekty v sociálních službách. Necítíte v tom tak trochu nekonzistentnost, paní Vendlová? :-)
Máte vůbec ponětí, jaký propad zaznamenaly krajské rozpočty v sociální oblasti ze strany MPSV na tento rok a jaké jsou výhledy do budoucna?
Kdybych to chtěl věcně dále rozvádět, asi bych opakoval to, co již přede mnou napsal pan Koudelka...
21. 07. 2009 | 12:26

petr1962 napsal(a):

matrix nevím kdo jste husy jsme spolu nepásli.Když už nemáte tolik slušnosti odpovědět normálně,neodpovídejte vůbec.Vypadá to že retardovaný jste vy,asi vás Rath taky vyhnal spátky do ústavu co
21. 07. 2009 | 15:27

petr1962 napsal(a):

veronika vendlová jestli se Vám zdají měsíční platy v parlamentu malé potom nemám už co říci.Jen to že si poloitici mastí kapsy krize nekrize na úkor pracujících.Nevím o jaké strátě soukromí mluvíte ale za ty prachy se to nechá vydržet.Takže Vám přeji aby jste se tam dostala a dostatečně se nakapsovala dokud jste mladá a zdravá.
21. 07. 2009 | 15:37

Michal Macek napsal(a):

at si postavi univerzitu klidne at si postavi treba rathuv mrakodrap ale at nesnizuje kvalitu zivota postizenejm - vzdyt je prece doktor,slozil tu prisahu ze bude nezistne pomahat tak at to dela a ne opak!

sakra to sem se zas vytocil
21. 07. 2009 | 15:40

veronika vendlova napsal(a):

Tedy vážení, to je "radost" si ty příspěvky číst! Hned jsem omládla o 20 let, svět se mi zdá krásnější, lidé chápavější a okolí tolerantnější.

Suchec: 21.07.2009 08:32:19 - nevím, nepředjímám, praczúju a uvidíme.

A dále: 21.07.2009 08:50:28
"Když může soud 4x zprostit obvinění Součkovou, a 4x to soud vyšší instance vrátí, co je to za "bordel" na kolečkách." Já nevím co je to za bordel, ae štve mě to stejně jako Vás.
21. 07. 2009 | 16:22

veronika vendlova napsal(a):

Imhotepe, s Ondřejem Liškou mám výbornou osobní zkušenost a také s některými lidmi z jeho týmu na MŠMT. Jinak bych ho nechválila. Vy můžete mít tu zkušenost opačnou, to se nevylučuje. A vizi měl, nicméně to byste se o to asi musel začít víc zajímat. A nebo víte lépe, jak "to" dělat, tedy jste mu mohl poradit, je to člověk velmi otevřený.
21. 07. 2009 | 16:25

veronika vendlova napsal(a):

StandaT: Díky, je to spíše poděkování kolegům, mě určitě ne, ale oni si to přečtou.
v.
21. 07. 2009 | 16:26

veronika vendlova napsal(a):

Pane Koudelko, nejprve Vás srdečně zdravím a doufám, že už Vás to blivno ze mě trochu přešlo. Mám několik možností - buď se o nic nezajímat, každého nechat na pospas svému osudu, nikomu s ničím nepomáhat a myslet jen na sebe a svůj vlatní mikrosvět. A nebo mít oči a uši otevřené a pomoci, když je třeba. Nevím, z čeho jste usoudil, že já mám jen tu svoji jedinou pravdu. Spíše jen zprostředkovávám dění kolem BED IN, když už jsem se toho vloni chopila.

Pokud je to tak, jak píšete, tak se braňte. Nevím, čím já osobně postuižené ještě více izoluji, to fakt nevím.

Já proti panu hejtmanovi osobně nic nemám, jen se mi nelíbí styl jeho politiky navenek. Zatím jsem s ním žádné jednání neměla, tedy nevím, jaká je s ním spolupráce. Znám jej spíše z médií. Ráda bych referovala vyváženě a učiním tak, pokud budu mít informace o které jsem požádala opakuji: 2x písemně.

Máte pravdu, že žití jedné skupiny na úkor druhé není spravedlivé. A co obhajuji? Důstojnost. Každý se může bránit.

Byla bych Vám vděčná, kdybyste mě neobviňoval z toho, že se vezu na nějaké "vlně", to je úplně úsměvné, mám poměrně konstatní názory, ale to by chtělo více vnímat a méně soudit. Byla bych ráda, kdybyste se někým, kdo se v problematice lépe orientuje, zkontaktoval. Odstraňovat bariér lze jedině společně a myslím, že by byl pan hejtman rád, kdyby jste mu popsal Vás pohled na věc.

Legislativní rámec je v tuto chvíli a v této oblasti nad mé síly. Budete se o něj muset zasadit Vy sám, neb nejlépe víte, co je třeba.
21. 07. 2009 | 16:45

veronika vendlova napsal(a):

Suchec: Cituji Vás znovu:
"Třeba mají pravdu kritici, třeba jen mlží, protože přišli o zajímavý kšeftík.
Nemyslím přímo ty, co o takové lidi pečují, ale především o ty "poskytovatele" služeb.

Ta čísla jsou rozhodující, stejně jako bych rád slyšel někoho "nestranného", aby porovnal pro a proti.
21.07.2009 11:19:49"

Já bych to také ráda věděla a věřte, že až to zjistím, tak nebudu mít problém o tom informovat.
21. 07. 2009 | 16:47

veronika vendlova napsal(a):

CortexN: to, že je na webu podpora těchto dvou osobností, jsem zjistila náhodou. Je to věc organizátorů, koho budpu na podzim volit. Ale pochybuji, že jde o primárně politický charakter aktivit, nicméně je to Váš názor.

Ano, mám ponětí, v jakém propadu zhruba ty rozpočty jsou. A teď mi řekněte: Kdo s financemi hospodaří? Kdo za to nese odpovědnost? Nechcete mi doufám tvrdit, že já osobně!
21. 07. 2009 | 16:51

Matrix napsal(a):

petr1962
No ono by to chtělo na začátek začít odlišovat Hybáškovou od Vendlové. Potom nebudou za hlupáka.
21. 07. 2009 | 17:05

veronika vendlova napsal(a):

petr1962: pořádně si přečtěte, co jsem napsala. ty platy nejsou malé, ale v privátním sektoru se dají vydělat lěpší peníze a neriskujete ztrátu "svobody", protože osoba veřejná jede v "jiném režimu". Mám pocit, že si v tomhle státě můžou mastit kapsy lidé kde chtějí, to není jen věc segmentu POLITIKA. My sami si můžeme za to, co jsme politikům dovolili, občanská společnost není dost silná na to se efektivně bránit, takže můžete nadávat tak leda sám sobě. A to, že se dostanu "tam", je zcela mimo mísu, kandiduji snad někam? To bych asi věděla...
21. 07. 2009 | 17:29

veronika vendlova napsal(a):

Maichale Macku: nezapomínala bych při těch stavbách na to, že jde o peníze daňových poplatníků/ic. :)
21. 07. 2009 | 17:32

Michal Macek napsal(a):

VV:

:)) kdyz zrusi ty svoje akce s temi ustavy tak mu rad sve dane poslu :)
21. 07. 2009 | 17:57

Imhotep napsal(a):

pro Veroniku Vendlovou:

Nepopírám, že osobně pan Liška může být dobrý a oteřený člověk. Ke školství ale přišel z toho titulu, že byl "zelený" a těm bylo MŠMT přiklepnuto. Nu a Kuchtobá byla odejita. Nikdy předtím se pan Liška o školství nezajímal a i potom ho zájmy táhly spíš jinam. Viz např. jeho blogy zde. Buď byly na jiné téma. nebo dokazovaly, že pan Liška prostě nezná ani základní dokumenty resortu - viz jeho blog o výuce moderních dějin, to byl úlet. No a že by pan Liška stál o rady někoho jiného? Setkal jsem se spíš s opakem.
21. 07. 2009 | 18:16

veronika vendlova napsal(a):

MM: ok :)
21. 07. 2009 | 18:18

veronika vendlova napsal(a):

Imothepe: Ok, jak říkám, každý máme jinou zkušenost. A ano, asi tak nějak se "křesla" rozdávají. Ale to už neovlivníme. Mě osobně chybí v čele resortů odborníci, skoro se mi zdá, že "úřednické" vlády fungují lépe. Už jen kolik ubylo exhibicionisku... a to je dobře.
21. 07. 2009 | 18:21

zcelazbytecný napsal(a):

Velice a velice by to chtělo chodit k volbám, možnost těsné remízy se tak sníží a šlo by třeba na střídačku i něco prosazovat.
21. 07. 2009 | 18:58

Veronika Vendlov napsal(a):

zcelazbytecný: jojo, tak nějak.
21. 07. 2009 | 21:12

CoortexN napsal(a):

Pro Veroniku Vendlovou:

No, "osobnosti" nechme raději "osobnostmi". To bylo jenom takové moje povzdechnutí o tom, jak se různé samozvané iniciativy tváří nestranně a apoliticky, ale přitom slouží jenom jako fíkový list přihřívání politické polívčičky. Kromě sociálních služeb mě např. napadá rádoby spontánní odpor vůči státním maturitám, který má ve skutečnosti vazbu na jednu nejmenovanou poslankyni, atd. atp.

Co se týče rozpočtu, Vás z ničeho jako je hospodaření nepodezírám. Právě proto, že ale s tím rozpočtem nehospodaříte, se Vám (nebo těm, jejichž akce na tomto blogu podporujete) strašně lehce kritizuje - Rath je vděčný terč, že? Ono když ale čelíte výpadku dotací na sociální služby 80 mil. (a to je příklad "mého" kraje, nevím, jak přesně to vypadá ve Středočeském kraji) z roku na rok, tak to není díra, kterou byste jen tak jednoduše zalepila. :-)
Potom se nemůžete divit, když se hodnotí efektivita (bohužel, i ryze ekonomická – veřejné rozpočty prostě nedisponují bezednou slánkou jako babička kořenářka z mnou oblíbené pohádky) různých projektů... Proto mi je mdlo, když lidé, kteří by PROGRAMOVĚ stát a jeho odnože připravili o co nejvíce daňových příjmů, nyní dělají advokáta těm nejdražším projektům v oblasti sociálních služeb (viz ten vzpomínaný Bendl a bohužel i Vy). Rozumíte mi? To není výpad proti Vám, to má přesah.
Navíc, ale to by bylo na delší diskusi, osobně považuji tyto aktuálně módní nápady - takové: "splníme plán začleňování na 120%... i kdybychom měli rozkulačit všechny kapacity sociálních služeb" - za krátkozraké. Ty peníze (provozní ne-ufinancovatelnost) jsou jenom viditelným příznakem. Toť můj názor.
22. 07. 2009 | 00:49

CortexN napsal(a):

Koukám, že jsem se ve svém nicku překlepnul o jedno "o". Má tam být "CortexN". :-)
22. 07. 2009 | 01:08

Veronika Vendlov napsal(a):

CortexN: K "osobnostem": víte, trochu tu nevládní oblast znám. Takže bych řekla, že v tomto případě je to prostě míněno zcela upřímně, z nějakého důvodu se rozhodli podporovat zrovna tyto 2 tváře. Nezdá se mi ale, že by to bylo po nějaké předchozí dohodě s nimi.

Ono je to s tím přihříváním polívčičky strašně těžké, skoro bych řekla, že nění možné nějakého politika či političku za nějakou konkréní věc pochválit, aby to člověk obratem "neschytal".

Jinak samozřejmě i v nevládním sektoru existují politické vazby, které jsou ovšem dost často snahou ovlivnit legislativní procesy, než nějakým plánem se skrze dotace obohatit...výjimky pak potvrzují pravidlo.

Já se do hejtmana strefovat nechci, navíc každý z nás je vlastně v konečném důsledku snadný terč. Ovšem ono rozpočtování krajů je podle mne alfa a omega celého fungování a že tyhle obr díry nejdou jednoduše zalepit, je jasné.
Já rozumím, že to, co píšete, není výpad proti mě. Znovu mě ve spojitosti s oběma hejtmany napadá ono přísloví: "Kdo jsi bez viny, hoď kamenem."

My dva to tady nevyřešíme, ale s Vaším posledním odstavečkem souhlasím.

Organizátorům jde myslím o to, aby lidé, jenž potřebují sociální služby, žili v důstojných podmínkách. Proto bojují proti "masomlejnům". Personál, který pracuje profesionálně, by měl mít perspektivu do budoucna a nežít v nejistotě z roku na rok podle toho, jak to dopadne s dotacemi a to bez ohledu, zda jde o vládní či nevládí zařízení. Vazby mezi klienty a okolím se budují velmi dlouho a přetrhat je, je snadné, nicméně může mít katastrofální dopad. Hrozně moc jsem to zestručnila a je škoda, že mi nikdo z té oblasti (kromě pana Koudelky), trochu nepomůže s arguentací.

Nevadí, tak to je.
Dobrou noc.
22. 07. 2009 | 01:53

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
25. 08. 2009 | 23:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy