Dobročinnost na e-shopu TOP09

14. 12. 2009 | 13:42
Přečteno 5183 krát
Naprostou shodou okolností byl dne 10/12/2009 přesně v den narozenin pana senátora Schwarzenberga, spuštěn na adrese http://eshop.top09.cz/ internetový obchod TOP09. Stejně tak byl spuštěn web www.skarlem.cz. Mám z toho nejen radost, ale hlavně dobrý pocit.

Někdy v létě (2009) jsme totiž mnohokrát při vymýšlení kampaně narazili na pojem dobročinnost a diskutovali jsme také to, co vlastně dobročinnost znamená v praxi a jak můžeme, když jsme bez dostatku prostředků na vlastní volební kampaň, někde a někomu opravdu pomoci.

Tehdy byl na stole koncept kampaně, který umožňoval přispívat na dobročinné účely poměrně snadno, proto jsem navrhla, že by to byla dobrá cesta, jak skutečně konkrétně a dlouhodobě pomáhat. Říkala jsem, že často stačí i malá pomoc, která však dokáže zázraky. Ten koncept ve finále nebyl prosazen jako vítězný a dobročinnost se na chvilku ocitla v „šuplíku“. Přiznávám se, měli jsme mj. obavy, že bude společná kampaň TOP09 a Starostů podezřívána z toho, že jí nejde o princip, ale zejména o rychlou předvolební „hru na city“.

Průběžně jsme se zvyšujícím se zájmem o reklamní předměty s logem TOP09 a se zvyšujícím zájmem o trička s Karlem Schwarzenbergem ve warholovském stylu usoudili, že by nebylo od věci, zprovoznit internetový obchod s tím, že by byl výtěžek z prodeje některých předmětů určen na kampaň a také by se část prostředků mohla věnovat na dobročinné účely. Dobročinnost se znovu vrátila se do hry a první krok, je od minulého týdne na světě. Proto je také na webových stránkách on-line počítadlo, kde je jasně vidět, kolik prostředků je určeno na dobročinné účely a kolik na předvolební kampaň.

Podle mého soudu, je to odpovědná a férová cesta k vytváření finančního zázemí pro volební kampaň a také možnost, jak část prostředků poskytnout právě těm, kteří je skutečně potřebují. Systém poskytování finančních prostředků je nyní v procesu. Bude transparentní, jasný a rozhodování bude podloženo odborností.

Až čas ukáže, zda to byl dobrý nápad. Já věřím, že ano a také věřím, že by mohl být třeba inspirací ostatním politickým stranám (zejména těm parlamentním), které dle mého soudu naprosto zbytečně utrácejí finanční prostředky na předvolební kampaně, když je tolik jiných možností, kde by jen zlomek z těchto částek ovlivnil plno smysluplných činů a počinů. Vždyť politické strany jsou součástí občanského prostoru.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavlik napsal(a):

Madam, již jednou jsem se Vás ptal....co jste dělala dříve za profesi a já stále čekám.
A k dnešnímu článku, který jste napsala se Vás ptám...
Máte všech pět pohromadě?
14. 12. 2009 | 14:07

Eliška II napsal(a):

promiňte, paní Veroniko, ale mně se tahle Vaše reklama moc nelíbí a dobročinnost si představuju trochu jinak. Určitě ne spojenou s předvolební kampaní

Přeju klidný předvánoční čas:-)
14. 12. 2009 | 14:07

Ládik napsal(a):

Mám jiný přístup. Když mám dobročinnou náladu, dám bezdomovci stovku - když nežebrá. U povodní zajedu k prvnímu postiženému a dám mu Emu nebo dvě.
TOPka na volby přece nic nepotřebuje, nic se jí nestalo.
14. 12. 2009 | 14:11

Suchec napsal(a):

Tak dobročinnost, říkáte?

Obyč. obchod se suvenýry, zdá se.

Ale proč ne. Když si to někdo koupí.
A ty potenciální funkce budou na e-shopu taky? :-))))))))))))))
Já vím, ale až po přihlášení, že? :-)
14. 12. 2009 | 14:21

*** napsal(a):

Předřečníci, tak se nežerte. Paní Veronika dobročinnost chápe a dělá skutečně nezištně. Nic s čím se setkáte u vás doma. Vaše paníze vám neubírá ani vás o ně neobírá. Není to žádná milionářka jako mnozí jiní, kteří miliony a miliardy odlily a ulily mimo český prostor a nedali na dobročinnost ani haléř.

Dobročinnost miliardářů má vypadat skutečně jinak/viz Gates/. Není-li tomu tak v našich podnímkách, i když českých miliardářů je dost, pak zbývají jen takoví nadšenci jako je paní Veronika. Tak jí to nedělejte těžší než to ve skutečnosti je. Její čas takovým aktivitám obětovaný nejsou vaše peníze.

Tak prosím, klid.
Paní Veronice přeji obchodní a lidský úspěch.
14. 12. 2009 | 14:34

Pepa 3 napsal(a):

Dobře jsem se pobavil. Při čtení tohoto blogu jsem si vzpomněl, jak před lety vypadaly články v regionálním tisku o posledním chalupářském bále či pionýry napsané články o poslední školní besídce. Ještě mi tam chybí ujištění, že jedním z prvních kupujících byl pan Schwarzenberg, který dokonce zaplatil o čtyři koruny více, než byla stanovena cena a hned po něm pan Kalousek.
14. 12. 2009 | 14:52

Eliška II napsal(a):

***
V žádném případě nepodezírám paní Veroniku ze zištnosti, to mě ani ve snu nenapadlo! Horší je to v případě TOP 09 a dokonce si myslím, že by se tam našli lidé, o nichž jste psal(a), tedy ulévači a odlévači :-)
14. 12. 2009 | 15:00

Veronika Vendlov napsal(a):

Pavliku, jsem moc ráda, že Vám nemusím odpovídat. :-) I o tom je svoboda!
14. 12. 2009 | 15:19

myrta napsal(a):

Shop TOP 09.Propagace p.Vendlové.NO COMENT.
14. 12. 2009 | 15:20

Veronika Vendlov napsal(a):

Eliško II: Je jasné, že to každý vnímá jinak. Já jsem se hodně radila, jak ten nápad pojmout, zda to nebude mít spíše opačný efekt, ale nakonec bych řekla, že se podařio něco, co nemá v naší české kotlině obdoby. Počítadlo počítá a je to určitě lepší, než nedělat nic.

Taky přeji pěkný předvánoční čas! :)
14. 12. 2009 | 15:23

Veronika Vendlov napsal(a):

Ládíku, kde by tedy měla topka na volby peníze vzít? Můžete nám poradit? Díky.
PS: Opakuji, část vytěžených prostředků jde na kampaň, část na charitu. Tak to je.
14. 12. 2009 | 15:25

Veronika Vendlov napsal(a):

Suchec, ani po přihlášení.... :-) :-) :-).
14. 12. 2009 | 15:26

Veronika Vendlov napsal(a):

***: :-) kolegové a kolegyně mi říkali, že jsou připraveni ěm tady bránit, ale myslím, že to není díky Vám třeba! :-)
14. 12. 2009 | 15:30

Daňový poplatník napsal(a):

Tak jsem si prohlédl i ty upomínkové předměty, roztomilé!!!!
14. 12. 2009 | 15:31

Veronika Vendlov napsal(a):

Pepo 3, dobře že jsem Vás alespoň poavila...! :)))
14. 12. 2009 | 15:33

Vico napsal(a):

Ale jo, proč neprodávat podle mne jediný relevantní triumf TOP09 Schwarzenberga na tričku.Když se bude obchod dobře hýbat, alespoň u Železné Rudy zmizí ti sádroví trpaslíci u silnice a nahradí je sádrový kníže. Taky bych jednoho do zahrádky koupil..
14. 12. 2009 | 15:37

LEVAK napsal(a):

Nevím proč,ale madam mi zde svým výplodem připomenula scénu z Dobrého vojáka Švejka když ho v pražském lazaretu v rámci dobročinnosti navštívila paní hraběnka.
PS:Senátor Schwarzenberg by se velice dobře hodil do role chefarzta!
14. 12. 2009 | 16:24

Ládik napsal(a):

VV:
Nevím, co mají peníze společného s volbama. Když budu chtít někoho zvolit, může být chudý, jak kostelní myš. Zajímají mě myšlenky, ne peníze.
Kulíšek má určitě dost za padáky. A jsou mu přítěží.
14. 12. 2009 | 16:32

Kelt napsal(a):

Pan kníže by měl zcela nepochybně největší úspěch jako mumifikovaný,nebo vycpaný.Na poutích by se určitě netrhla fronta před šapitó.
14. 12. 2009 | 17:27

LEVAK napsal(a):

Ale mosél by sa do něho dat naftalín aby ho nesežrali moli!
14. 12. 2009 | 20:04

Deny napsal(a):

Je mi pořád záhadou, jak mohl Schwarzenberg restituovat majetek po svých biologických rodičích, když byl vlastně adoptován svým strýcem. A po tomto svém strýci má nárok na Hlubokou atd, o kterou se nyní se státem soudí jeho nevlastní sestra Pezoldová.

Však on nám Karel ještě ukáže, co umí :-( Doufám, že ve volbách TOP dostane max. 4,9%
14. 12. 2009 | 20:43

argun napsal(a):

Paní Veroniko, polepšete se... máte na víc. Já vím, že volby jsou za dveřma, ale to přece neznamená, že svět se Vám musí smrsknout na to, jak Vaši partičku co nejvíc nafedrovat do médií. Nebo jo?
15. 12. 2009 | 02:52

Michal Macek napsal(a):

VV:

ahoj nenech si zkazit naladu tema odpurcema TOP09 - me se libi ze tak pracujete a ze se vam povedl snem a internetovy obchod

ja top09 a starosty asi volit nebudu - myslim ze maji PS zajistenou i bez meho hlasu - ale fandim vam
15. 12. 2009 | 09:06

Oslýk napsal(a):

"Přiznávám se, měli jsme mj. obavy, že bude společná kampaň TOP09 a Starostů podezřívána z toho, že jí nejde o princip, ale zejména o rychlou předvolební „hru na city“."

Někdy je dobré dát na pocity.
15. 12. 2009 | 09:09

Veronika Vendlov napsal(a):

Argune: Je to jen jeden text, který popisuje jen část toho, co se kolem mě děje. Nikdy nebudu teno prostor využívat ke "kampaňování", ale domnívám se, že třeba zrovna výše popsané, nemá v naší malé kotlině obdoby. Ono vymyslet něco, je jedna věc, ale zorganizovat to v realitě, je věc druhá. A mezi tím je to také o tom, umět ten nápad prosadit. A pro mě to není jen o té "naší" partičce, na kterou se mi zdánlivě mohl "smrsknout" úhel pohledu. Je to o tom, že v jiném politickém uskupení, by se to asi stěží podařilo prosadit.

Oklikou se vlastě vracím k tématu, které mě vždycky zajímalo. Jsou to jen malé kroky a možná to nebude tak růžové, jak by být mohlo, ale určitě je lepší dělat něco, než nic. Tak asi tak.
15. 12. 2009 | 09:43

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku: Takže je lepší nedělat NIC?
15. 12. 2009 | 09:44

Veronika Vendlov napsal(a):

Ahoj Michale, neboj, mě otravují jiné, věci, než komentáře pod blogem... :-)

Jedna věc je politická linka, kterou my, jenž jsme v pozadí, ovlivňovat nemůžeme. Nejsme politici. Druhá věc je linka všeho, co se děje v "podhradí" a vidět je jen opravdu malá část - třeba z organizačního hlediska dokonalý sněm, obrovské množství fanoušků na FB, podporovatelé, fungující e-shop...a tohle mě baví, protože to funguje, protože je vidět, že nepřešlapujeme nerozhodně na místě. Je dobré, tohle období si užívat, protože období po parlamentních volbách - před těmi komunálními, hodně náročné.
15. 12. 2009 | 09:53

Oslýk přísný moralista napsal(a):

Pravá dobročinnost se dělá anonymně.
Jinak snadno upadne v podezření, že to není dobročinnost, ale "něco za něco", píár čili reklama.

A pokud už něco takového jménem strany děláte, pak, proboha, o tom nepište.

Dělejte si čárku za reakce, kdo vám uvěřil, a sečtěte proti těm, kdo neuvěřil.
15. 12. 2009 | 09:56

Michal Macek napsal(a):

vv:

ja si stejne myslim ze paroubek odpiskal ty podzimni volby kvuli TOP09 at si rika co chce - rychle si spocital ze i v pripade vitezstvi by s nim sli do koalice jen komuniste a jeste navic privest na scenu novou stranu s 15procentama - to se nevyplati :)

preju hodne uspechu a nenech se otravovat nicim na vanoce :)
15. 12. 2009 | 10:30

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku, neberu Vám Váš názor, jak se dělá dobročinnost, máte samozřejmě z části pravdu. Ale trochu Vám myslím chybí v tomhle rozhled a jak vidno, je nedostatečná osvěta, nicméně já taky víc věcí nevím, než vím, takže je to ok.

O čem budu psát, si naštěstí zatím rozhoduji sama. Jinak by mě to nebavilo.

A je pravda, že mě hodně zajímá, jaké jsou reakce.

Tak asi tak, přísně moralizující Oslýku.
15. 12. 2009 | 10:54

Veronika Vendlov napsal(a):

MM: já si to myslím taky. :-)
15. 12. 2009 | 10:56

Oslýk napsal(a):

Veronika Vendlová

Tož, to je zajímavý příspěvek, že si budete rozhodovat sama o tom, o čem budete psát. Přesně na téma, o kterém jsme si zajímavě povídali s panem Stejskalem (u Bendy Jana).

Ono to zní hrdě a úderně. Ve skutečnosti tu děláte dvě věci; 1) píšete si soukromý blog,
2) děláte píár TOP 09, za kterou tu otevřeně vystupujete.

Dříve, či později zjistíte, že se vám tyto dvě snahy mohou dostat do rozporu. A že pokud budete hrdě trvat na své vnitřní svobodě psát co chcete, poškodíte občas TOP 09. Nebo pokud budete sloužit TOP 09 a nikdy jinak, budete muset slevit ze své vnitřní svobody.

Věřte, nebo nevěřte.
15. 12. 2009 | 11:12

Oslýk napsal(a):

Ještě jinak -
dnem, kdy se Oslýk zprotiví svému pánovi, bude nemilosrdně utracen.
15. 12. 2009 | 11:18

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku: dodržuji kodex a dělám zřejmě od srpna 2008 různé píár. Podle zveřejněných blogů, se dá velmi pohodlně vysledovat, co převažuje. Tedy píár své práci a práci kolegů a kolegyň v týmu TOP09 a Starostů, jsem učinila 2x. Píár, které zřejmě pan senátor Schwarzenberg ani nepotřebuje, jsem učinila 1x. O hnutí Starostové jsem psala myslím 2x a vždy se to týkalo rozpočtů měst a obcí. Právě proto, že si myslím, že středobodem vesmíru nejsem ani já, ani politické subjekty, pro které pracuji, nikomu politiku přímo necpu, nemá to smysl. Zajímá mě ale, jak různé věci vidí jiní a každé reakce na text, jsou takovou mojí malou anketou. Blogy jsou spíš koníček, než cokoliv jiného, alespoň já to tak vnímám. A jak je vidí jiní, je jen na nich.

Snad se mi zatím daří udržovat v rovnováze plusy i mínusy. Až tu schopnost ztratím, přestanu psát.
15. 12. 2009 | 11:29

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku: ještě než bude utracen - tedy funguje-li u něho pud sebezáchovy, odejde v tichosti sám...:-), což pro by pro něho neměl být prolém.
15. 12. 2009 | 11:33

Oslýk napsal(a):

Utracení je dramatická zkratka; ve virtuálnu žádná skutečná krev neteče.

Stran toho píár; nikoli, děláte tu píár každým článkem, který napíšete, i každou glosou. Podle vás si všichni poměřují TOP 09.
15. 12. 2009 | 11:37

Veronika Vendlov napsal(a):

A čí je to pak "problém"? Nebo je to vůbec problém? Protože čtenost mých blogů je poměrně mizivá a navíc jsem v jiné situaci, než další zde blogující, jež jsou skutečně volenými politiky a političkami.
15. 12. 2009 | 11:44

Oslýk Topýk napsal(a):

No, problém je to samozřejmě váš, obou vašich vtělení; a za čtenost blogů nebo pořadí na kandidátce se asi těžko schováte.
Pro mne například jste zatím nejkonkrétnější tváří TOP 09.

Jak velký problém to je vám ukáže až čas.
15. 12. 2009 | 11:51

Veronika Vendlov napsal(a):

Kdybych se chtěla schovávat, tak asi nebudu psát blogy, nebo nebudu diskutovat, nemyslíte? Na kandidátce nejsem, což je možná škoda... :-) :-) :-), ale ještě jsem nedozrála a možná pro politiku ani neodzraju, chybí mi plno potřebných vastností, bez kterých se v ní člověk zhroutí...
Nejkonkrétnější tvář? Tak to je někde chyba...

Ano, co bude, prostě neodhadnu a pokud jsem se rozhodla někdy v červnu, že budu dál pokračovat se Starosty - jsem především jejich tajemnice, pak mi nezbývá, než dělat dobře svoji práci. Ovlivnit navíc mohu jen něco a je dobré vedět, co.
15. 12. 2009 | 12:07

buldatra napsal(a):

Ježišmarjá, TOP 09!
Kalousek!
Zachraň se, kdo můžeš. Anebo, Bůh s námi.

Všecko, všecičko, co napsala paní autorka, je fakt moc a moc hezké. Zkrátka, napsala to krásně.
Tak nějak nadšeně. Sakra, co mi to jen připomíná?
No nic, nebudu to rozpatlávat, každý svého štěstí strůjcem.
Ale.
Jen těžko přetěžko chápati mohu, jak se někdo může dát dohromady s tak neskutečným tvorem, jakým je Kalousek. Že by praktická ukázka pořekadla o vranách?

Mezi lidem prostým se má za to, že až jednou slovutný pan Kalousek odejde do věčných lovišť, budou mu muset hrob vyvrtat vývrtkou, kvůli jeho páteři.

Kombinace slov Kalousek (a tím i TOP)a charita připadá mi stejně pikantní, jako obložená tatranka se salámem. Pozřít dobrovolně něco takového vyžaduje speciální žaludek.

Přičemž nemám nic proti charitě. Ale svěřit peníz tam, kde obchází Kalousek, tak to ani náhodou.
15. 12. 2009 | 12:23

aram napsal(a):

VV
máte pravdu v jediném, to co jste popsala v naší malé kotlině skutečně nemá obdoby.
Co Bakala? Už si koupil tričko, když tedy nabídl tu podporu?
http://www.ceskenoviny.cz/z...
15. 12. 2009 | 12:38

Michal Macek napsal(a):

buldatra:

co vam bratr kalousek udelal?krade seno vasim kralikum?

PS: v detsvi sem mel rad tatranku s horcici a gothajem - muj vlastni tajnej recept - divil byste se jak je to dobre :)
15. 12. 2009 | 13:15

Oslýk politolog napsal(a):

veroniko,

"Nejkonkrétnější tvář? Tak to je někde chyba..."

No, je to trochu i náhoda; ale nelze přehlédnout, že s panem Schwarzenbergem nebo Kalouskem se moc po netu pokecat nedá, a naživo tím méně (nemají pochopitelně čas). U většiny postav z toho spolku to člověka vlastně ani moc neláká; z toho mála, co vím o Severových názorech, je mi jasné, že jsme jinde asi tak o jedenapůl galaxie. Z televizních proklamací toho člověk také moc nazjistí; navíc prohlášení politika lze kdykoli odvolat (kdopak si pamatuje na koalici Kalouska s komunisty... nebo odchod Schwarzenberga skrze Čunka...)

Takže ano; ať chcete, nebo ne, držíte na aktuálně.cz tvář TOP 09, v dobrém nebo ve zlém. Máte stovky a tisíce návštěv denně, a to u normálně strukturovaného textu, nikoli politických prohlášení. Obrázek o straně si člověk dělá také díky vám.
15. 12. 2009 | 15:34

veronika vendlova napsal(a):

To vypadá, jako bych nedělala nic jiného,než psala blogy...:). S panem Kalouskem je myslím reálné se sejít, řekla bych, že ho komunikace s lidmi baví a sen. Schwarzenberg zve přes FB "Na pivo s Karlem!" a i jeho to myslím hodně baví. Ale je pravda, že času mají málo oba, o tom žádná.

Moje role určitě není z nejsnazších a jen čas ukáže, zda jsem schopna to vybalancovat, neunavovat a neplkat hlouposti. Takže uvidíme, co bude dál. Kdo to ví, ať se přihlásí.... :)
15. 12. 2009 | 16:44

Oslýk prognostik napsal(a):

Já vám to už řekl, a nemusíte na to být žádný velký génius.
TOP 09 se dostane do parlamentu se slušným výsledkem, přímo úměrným momentální míře neschopnosti velkých stran.

A všechny hlasy budou podmíněné; pokud nedojde mezi těmito a příštími volbami k velkým změnám uvnitř strany, spěje TOP 09 ke svému zániku, stejně jako její předchůdkyně.
15. 12. 2009 | 17:32

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku prognostiku: já Vám toho také dost napsala a také na to nemusíte být žádný velký génius. Na rozdíl od Vás, jsem po mnoha chybných odhadech vývojů budoucích mých i jiných, velmi opatrná. Zajímalo by mne, jak si představujete změny uvnitř strany, nebo uvnitř stran jiných. Porotože změny uvnitř stran, by byly potřeba u všech, ne jen v budoucnu (mezi volbami) u TOP09. Takže pokud víte, jak na to (kromě TOP09 - ta si to vyřeší vývojem sama), pak byste si měl možná dát své rady (fungují-li v praxi) patentovat...
15. 12. 2009 | 22:39

Zacheus napsal(a):

Vzhledem k tomu,že TOP 09 mj. prosazuje také demontáž sociálního státu ( lidé by si například měli hradit některé operace v nemocnici), tak asi ty sbírky na dobročinné účely budou zapotřebí,pokud by to nová strana a vláda pod vedením nové tváře v politice pana Kalouska vzala opravdu do ruky. Ale možná se tak získají i nějaké prostředky na diskusi o romské homosexualit našich školách, kteréžto téma je v našem školství zatím podle autorky blogu opomíjeno ( viz její myšlenkové perly v jednom předchozím příspěvku:-). V případě úspěchu TOP se ovšem lze také těšit na neotřelé bodré "vtipy" pana knížete a snad i na čerstvé aktuality ze zasedání Biderbergské skupiny, pokud ovšem zrovna pan kníže nebude ostentativně spát při nějakém jednání. Má-li toto být nová politika, pak nás opravdu čekají světlé evropské zítřky :-).
16. 12. 2009 | 03:31

veronika vendlova napsal(a):

Zacheusi, milý a laskavý jako vždy. Možná byste mohl Gypsy spirit nechat raději spát. Ale jinak jste mě pobavil, takže za to díky moc! :)

PS: Kníže je občas ve "spořiči", Vám se to nestává? :-)
16. 12. 2009 | 09:49

dalimil napsal(a):

Dobrý den všichni Paní Veroniko Pan kníže at raději v tom spořiči zůstane natrvalo bude to pro náš národ lepší ! Ta doba kdy zde rozhodovala šlechta je dávno překonaná a nikdy se již nesmí vrátit ! A ve spojení s církví řimskokatol. a jejími poddanými lidovci tak to už vůbec ne !!! Už jsme si jich za ty staletí užili opravu dost! Až budu psát jednou kroniku dalimil 2 tak o lidovcích a církvi to určitě nebude! Musíme se všichni dívat kupředu a nedělat stejné chybi ! Zde p. Buldatra to jasně pochopila a kéž by takhle reagoval celý národ ! Přeji vám všem krásné vánoce Dalimil.
16. 12. 2009 | 13:30

veronika vendlova napsal(a):

Dalimile, to není o šlechtě, je to o lidech. A řekla bych, že žádná spása nás při pohledu na ostatní, zatím zveřejněné kandidátky, které se budou znovu podávat, pro volby do PSP ČR, nečeká. Takže je tu několik možností do budoucna. Buď nevolit, nebo volit to nejpřijatelnější, nebo nabídnout něco nového, nebo třeba jen "kroužkovat" své oblíbené osobnosti. A určitě jsou i další možnosti,které jsem neuvedla...
Pěkný den všem! :)
16. 12. 2009 | 15:54

Zacheus napsal(a):

To Veronika Vendlová. Zatím se mně to nestává, ale i kdyby, dal bych si z etických důvodů velký pozor, než abych usnul při volbě hlavy státu. V Kongresu USA by to asi jen tak "bodrému" politikovi při obdobné příležitosi neprošlo, viďte.

V době adventu se přimlouvám, abyste i Vy ctila a respektovala rodinné hodnoty. Nikdy člověk opravdu neví, když a úmyslně ( a s objektivně se s zlou vůlí, jakkoli subjektivně "zdůvodnitelnou") prokazatelně prosazuje mnoho dál za to, co je i z křesťanského hlediska elementárně nepřijatelné, zda někdy nenásleduje nějaká sankce vůči němu,nebo potomkům. To berte, prosím, jako pouze čistě teoretickou úvahu,nic víc... a budoucnost případně ukáže, zda je tato úvaha správná.

Přeji Vám a Vašim blízkým hezké Vánoce a vše nejlepší v roce 2010.

Zacheus
17. 12. 2009 | 01:32

Veronika Vendlov napsal(a):

Milý Zacheusi, prosím Vás, abyste byl stejně kritický ke každému, kdo neupadne do "spořiče", ale je špatným politikem, protože si myslím, že "spořič" je v porovnání se skutečnostmi, které se jinak dějí, naprostá pohoda.

Vaše přání tak, jak jste jej pojal, neprosto odmítám. Přeberte si to Zacheusi jak chcete.

Prosím Vás také, abyste se obracel na osoby, které skutečně nesou odpovědnost za marasmus, ve kterém žijeme, já za něj politickou odpovědnost nenesu a myslím, že ani lidskou.

Váš příspěvek je pro mne zatím tím nejhorším, co jsem si zde za ten rok a půl blogování přečetla pod svými texty.

Budu ráda, když se mým blogům pro příště vyhnete oklikou.
Děkuji.
v.
17. 12. 2009 | 01:43

Zacheus napsal(a):

Vážená paní Veroniko, pokud považujete moji jemnou výzvu k tomu, abyste respektovala tradiční rodinné hodnoty "za to nejhorší, s čím jste se zde za ten a půl roku blogování" setkala, resp. přečetla pod svými texty, pak to, nezlobte se, prosím, svědčí spíše o Vás a Vašich hodnotách, které vyznáváte, než o mých špatných úmyslech.

Za marasmus, který zde existuje, nesete svým dílčím přístupem přímou morální odpovědnost i Vy svými úvahami o tom, že je třeba ventilovat ve školách "romskou homosexualitu", protože se o této tématice, mimochodem proto, že sami Romové jí odmítají, ve školách nediskutuje dostatečně. Myslím si, že se také díky Vám J. A. Komenský
obrací v hrobě.
Nejsem žádný bigotní moralista, ale nejsem, asi se Vám to nelíbí, přívržencem zprznění našeho školství.

Jestliže se domníváte, že právě tato problematika (specificky romské homosexuality) by v našem školství měla mít jednu z priorit ( namísto priority výchovy k tradičním rodinným hodnotám, k protidrogové tématice, k prevenci proti krádežím, ke snaze získat vzdělání, k dodržování elementárních hygineckých zásad a úklidu v bytě a na ulici ), pak je to samozřejmě Váš názor, který Vám neberu, ale jistě ani Vy mně neupřete můj názor, že právě takovýto přístup k celospolečenskému marasmu výrazně příspívá.

Souhlasím s Vámi, že politik usínající při jednání,jistě není nejhorší ( v porování se zloději a defraudanty, když samozřemě nezkoumám všechny aspekty znovunabytí majetku pana knížete), ale znovu tvrdím, že pokud by si například některý politik ve Sněmovně reprezentantů v USA dovolil provokativně spát při projevu prezidenta USA, pak by to asi mělo na jeho další politickou kariéru fatální důsledky.

Pokud budete na svém blogu propagovat názory, které sice konvenují s tzv. politickou korektností, ale odporují elementární morálce, těžko zabráníte tomu,že se ještě někdo zmátoří ( nemusím to být, pravda, zrovna já), a napíše něco nesouhlasného. S tím člověk nic nenadělá.

V každém případě jsem Vás osobně opravdu nechtěl rozlobit a přes Vaši zápornou reakci na můj příspěvek si Vám dovoluji nadále popřát všechno dobré.

Zacheus
17. 12. 2009 | 02:14

Veronika Vendlov napsal(a):

Zacheusi, tak jinak. Zrovna jsem zabrousila pod blog pan Bendy...
Pletete páté přes deváté. Buď mě znáte a pak vím odkud vítr vane a nebo neznáte a pak není co řešit. Romská homosexualita...co mi to tady podsouváte? Vždyť je to zcestné. Zkuste se na to podívat jinýma očima, ale to jde těžko, chápu. Vytrháváte věci z kontextu, berete si z celého Gypsy Spirit jen to, co Vás nejvíc vavedlo z míry. Rád byste měl lidi v pěkných škatulkách "normálnosti", ale to je utopie a moralizování je něco co mě nadzvedává ze židle. Dcela jsem se probrala, když jsem si ten Váš další příspěvek přečetla a to mám za sebou neuvěřitělný a náročný den...
Elementární morálka??? To pouze dokazuje, že si Vy sám sebou nejste jist. Prototže jinak byste se vrhl na skutečné argumenty a k věci. Jenže ono je tohle snaší je příjemné "vrnět blahem" nad svou nadvládou...

Mě nevadí, když se mnou někdo nesouhlasí, naopak. Vadí ale mi styl, jaký jste pojal Vy konkrétně. Pokud Vám nyní připadá, že se mnou cloumá rozzlobenost, tak se mýlíte. Spíš si pokaždé říkám, jestli mám tohle zapotřebí. Ale jo, mám. Mám totiž vždycky možnost volby. Reagovat, nereagovat. Takže je to ok.

A Vaše "všechno dobré" je jen klasické pokrytectví a na to jsem obzvášť alergická. Nepřijímám.
17. 12. 2009 | 02:49

Oslýk prognostik napsal(a):

Veroniko,
změny ve vaší straně se vážou k úděsné frázi, kterou jste vyslovila o pár replik později - "je to o lidech".

Změny, které očekávám, je to, že vaše strana postupně vymění velkou část vašich vlastních lidí. Že se vám podaří přilákat tak velké procento nových lidí, že vás dotlačí ke změnám; nebudou ochotni pouze lepit plakáty pro Severu, Kalouska a spol. Protože vaši lidé jsou v zásadě nedůvěryhodní. Pokud se toto nestane, a matadoři zůstanou, není pro vás žádná naděje.

Stran knížete; ať je, jaký chce, jeho místo na této zemi je velmi dočasné. Takže tam bude změna nutná taky.
17. 12. 2009 | 10:02

buldatra napsal(a):

Připojuji se k Oslýkovi, ba co dím, řekl bych dokonce, že v tomto případě to je Oslýk šikula.

Ano, je to o lidech.
Fakt, úděsná fráze.

Navrhuji malilinkatou korekci: je to v lidech (bratr Kalousek je také člověk, přičemž, jaký je to člověk, ponechme zatím stranou) a tak tedy je to zejména v některých lidech.
Ti ostatní okolo, o kterých veřejnost toho ještě mnoho neví, tak ti se tak nějak zatím vezou.

Ovšem vést se na káře, kterou řídí řidič natolik tvárný, amorfní, plastický a kluzký, nese sebou jakousi jistotu cestujícím, že kára kned tak ve škarpě neskončí.
Neb bratr řidič velmi zkušen jest překonávat protivenství všeliká, což svou nezničitelnou kariérou politickou národu svému dnes a denně dokazuje.

A tak řidič No.1, může v klidu dál klimbat v poslanecké lavici a ve chvílích občasné aktivity okouzlovat okolí svým neodolatelným šarmem starého kňoura.
Bratr řidič se už postará, v tom je fakt dobrej.

Pane Michale Macku, měl jste jako dítě recht, neb píšete:
v detsvi sem mel rad tatranku s horcici a gothajem.

Dejte si to dnes znova a napište pak, jaké to ve Vás zanechalo dojmy. Třeba zaznamenáte okamžik radostného návratu do dětství, anebo zas si po delší době zasprintujete.
17. 12. 2009 | 11:50

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku, je mi jasné, že se v tomto (politickém prostředí) pohybujete, nebo minimálne někde kolem něho, o to je pro mne horší, když "je to o lidech" vyzní jako nablblá fráze.

Změny, které jste popsal, možné samozřejmě jsou. Členstvo TOP09 poměrně rychle roste a mladých i straších šikovných lidí, je v členstvu opravdu hodně. Těžko Vám mohu říci, jak se vše vyvine, ale zatím, pokud mohu soudit podle všech lidí z TOP09, jenž jsem zatím poznala, to vidím pozitivně. zajímalo by mě, proč ale neradíte i jiným politickým stranám.

Podívejte se do nějaké knížky politologie - jak vznikaly a vznikají strany. TOP09 je standardní ve svém vzniku, ale naše prostředí (české), je vlastně poměrně těžko definovatelné.

To co jste popsal, že by se mělo dít, je ok, to by měl být přesně ten zdravý vývoj a ten bych uvítala.

Jako tajemnice Starostů musím jen připomenout, že zajména tam je mé místo, ačkoliv jsem ve volebním štábu. Proto je dobré si uvědomit, že nemluvíte s tiskovým mluvčím TOP09, ale s jednou jedinou osobou ze vnitř.

Trvám si na tom, že všechno je o lidech a to není fráze. Je to realita. Honzu Kasla zničili jeho vlastní lidé a jeho vrozená ohleduplnost k názorům jiných. V historii zase nalezneme demagogie, jenž se vymkly jakékoliv kontrole. Optimální vedení je někde mezi a občas přílišná demokracie uvnitř stran, naprosto škodí, ale chvíli mi trvalo, než mi to došlo. Rovnováha, to je to správné slovo...o té to je asi možná i víc, než o lidech.

Už musím končit s debatou, nevím co dřív. Vy si samozřejmě můžete myslet co chcete. Dokud bude všechno fungovat tak, jak dosud (spolupráce obou polit. subjektů), budu spokojená a nemám důvod cokoliv měnit i když stále někdo maluje čerty na zeď. Ale nemusí, ti už tam jsou a není jich málo... :-)
17. 12. 2009 | 13:51

Oslýk napsal(a):

Veroniko,
neradím jiným stranám, protože tam už to zjevně nemá cenu a jde o házení hrachu na stěnu. V současné době mne zajímají vlastně jenom dvě strany; zelení a TOP 09; u ostatních, pokud se zjevím na nějakém blogu, předpokládám totální beznaděj, a je zřejmé, že je volit asi stejně nebudu; snad jedině v případě zázraku.

Zatím totiž žádná česká strana toto nikdy neudělala. Pročež zesnuly s generací svých zakladatelů.
17. 12. 2009 | 14:01

dalimil napsal(a):

Dobrý den paní Veroniko libí se mi jak stíháte reagovat skoro na každý příspěvek ! Vaše brilantní reakce jsou obdivuhodné a tím si zde získáváte čím dal větší popularitu ! Gratuluji a také i Vám přeji krásné a spokojené vánoce v kruhu rodinném a do Nového roku hodně zdraví a štěstí v osobním životě Dalimil-Miroslav.
17. 12. 2009 | 15:36

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku, kdyby nebylo TOP09 a Starostů, volila bych velmi pravděpodobně Zelené a to z mnoha důvodů. To, co se jim stalo, byl přesně vývoj, který jsem čekala, dělali stejné chyby, jako ED a SNK a plno jiných stran. Přesto jsem ráda, že ve vládě byli. Mě ale nejvíc děsí to, že situace zůstane buď stejná, tj. skrytá a nakonec otevřená velká koalice...mám na mysli něco jako opoziční smlouva, neb současný stav je její ovoce a nebo budou vládnout soc.dem s komunisty, jako je to v řadě krajů a to je fakt mazec. V noci jsem poslouchala Sobotku k rozpočtu a bylo mi opravdu zoufale bezmocně. Je to jeden z lidí v politice, který je pro mne vzorem toho, že takhle tedy ne...
17. 12. 2009 | 16:17

Oslýk intelektuál napsal(a):

"mám na mysli něco jako opoziční smlouva, neb současný stav je její ovoce"

Není.
Po deseti letech přemítání nad tímto tématem tvrdím, že je to minela; časově se sice shoduje náš odvrat ze solidní vývojové trajektorie s oposmlouvou, ale přímá příčinná souvislost tu není.

Takéž problém není "špatně provedené" či "ukradené" revoluce, jak se někdy tvrdí.

Problém je dílem více chyb a je poněkud složitějšího rázu. Řekl bych, že se tu spojily zásadní nestability demokracie jako takové (která je v krizi celosvětově) a amatérské nedodělky v našem konkrétním českém případě.
Krátce řečeno, tranformace nebyla dokončena v několika důležitých bodech. Jinak by ji oposmlouva tolik nezranila.

Či obráceně; dnešní krize institucí by nastala i v případě, že by nevznikla oposmlouva.
17. 12. 2009 | 16:24

Zacheus napsal(a):

To Veronika Vendlová. Pak se ovšem za moje přání všeho dobrého omlouvám : -).

Nicméně sebekriticky konstatuji, že moje diskuse asi byla- pokud jde formu, nikoli obsah - až příliš emotivní. Nemám ovšem pocit,že bych pletl "páté přes deváté",ale nebudu na tuto nevkusnou invektivu raději reagovat.
17. 12. 2009 | 17:29

Veronika Vendlov napsal(a):

Oslýku (nemohla bych Vás psát s měkkým í? mě to s tím Vaším tvrdým ý moc nejde)...

Máte pravdu, že to není jen oposmlouvou a že šlo o chyby složitejšího rázu. Tvrdit, že je to jen oposmlouvou, je pohodlná zkratka.

Rozhodně mě ale současný stav trápí víc, než je zdrávo. Nečekám anebi nehledám spasitele, ale byla bych ráda, kdyby mi někdo vysvětlil, kdo za celou řadu chyb a chybných rozhodutí, nese odpovědnost.

Vadí mi, že člověk sám, je okažitě zranitelný (dluhové pasti, právní kličky atd.) a stát jako celek naprosto nedotknutelný...tedy dotkuntelný, ale zase jen skrze lidi.

No nic, to tady asi nemá smysl řešit.
Mějte se fajn.
18. 12. 2009 | 14:18

Veronika Vendlov napsal(a):

Dalimile, pokojné a míruplné Vánoce i Vám a do roku 2010 nezapomeňte vykročit pravou nohou.

PS: K Vašemu příspěvku: někdy nedokážu rozlišit, co je míněno vážně a co je ironie, tak je možná lepší zůstat bez komentáře.

Zdravím Vás.
18. 12. 2009 | 14:20

Veronika Vendlov napsal(a):

Zacheusi, kohopak jen Vy mi připomínáte...
Poud je pletení pátého přes devátého nevkusná invektiva, tak pro příště (bude-li nějaké) buď vymyslím ještě něco nevkusnějšího, jako třeba že jste spadl z jahody na znak. To je nářez, že?

Ono je někdy dobré, přečíst si to všechn po době znovu. Je absurdní, aby mi kdokoliv podsoubal, že snad nemám úctu k Vánocům, adventu a rodině.

Všechno ostatní, co jsem si tady četla a tákalo se TOP a Starostů, nebo e- shopu, nebo čehokoliv, je ok. Ale osobní rovina sem nepatří.

Neznáte mne a já neznám Vás, ale to neznamená, že se do Vás budu navážet, že místo abyste myslel na bližní své, užíval si mrazu a zpíval si koledy, píštete pod blogy...

Tak asi tak byhc řekla, že se to Vaše mudrování dalo chápat. Já před svým prahem zameteno mám a jak jste na tom Vy? Soudím, že snad také ano.

Pak není co řešit.
Pěkný konec roku se vším, co s ním spouvisí...

PS: Vánoce miluju.
18. 12. 2009 | 14:28

Veronika Vendlov napsal(a):

PS: K prvnímu odstavci ještě patří: a nebo vážně přitvrdím... ale nerada bych.
18. 12. 2009 | 14:29

Veronika Vendlov napsal(a):

A ještě se omlouvám za ty příšerné překlepy, jiná klávesnice je někdy nezvyk...
18. 12. 2009 | 14:30

dalimil napsal(a):

A děláte dobře paní Veroniko !!! Ale jestli budete příští rok volit tu TOPKU 09 ta si mě nežádejte ! A PÁN BŮH také sleze z nebe po schodech a řádně Vám za to vyčiní ! Mějte se krásně milá dámo !!! Dali.
18. 12. 2009 | 16:58

Veronika Vendlov napsal(a):

Dalimil: já to tušila, jasná ironie! Koho bych asi tak měla volit jnýho? Jak úsměvné výhrůžky...

No nic, pán Bůh nikam nepoleze, jen kvůli nějakej volbám v nějaký zmatený zemi...
Good night!
20. 12. 2009 | 00:59

dalimil napsal(a):

Ano paní VERONIKO zmatená země je ta naše matička zemička v tom se zhodneme a dokud půjdou lidé jen po mamonu tak to lepší nebude ! Co je to platné že se až ted v poslední době začína reagovat i ve vládě na ty nehorázně a provokující odměny různých pochybných manažerů ! K tomu nemělo vůbec dojít , byla to hrubá bezohlednost vůdči společnosti ! A ted ty miliardy přelité do soukromého sektoru zaplatíme mi všichní ! Mockrát jsem již zde o tom psal at už konečně parlament schválí potřebný zákon proti tomuhle svinstvu ale bohužel pánů poslanců se to jaksi netýká tak proč by si s tím lámali hlavu ! Však ten státní dluh někdo zaplatí , no a kdo asi ,však to víte sama ! V tomhle se již musí konečně udělat pořádek nebo se s toho srabu nikdy nevyhrabem ! Navrhuji , nehledět v tomhle na nějakou pomyslnou svobodu a demokracii a zabavit majetky těm kdo neprokáže že jej má poctívě nabitý , a to by jste se pak divila kolik by najednou ve státní kase přibylo peněz a o to tady jde abychom se již konečně s toho dluhu jednou provždy vyhrabali! Jednou se těm nenažhrancům musí striktně dát najevo ! Tak dost pánové !!!
20. 12. 2009 | 18:09

dalimil napsal(a):

Dobrý večer paní Veroniko nic nepíšete ,také asi máte vánoční pauzu to chápu ale brzy se zase ozvěte protože bez váších reakcí je to zde nuda ! Dal.
25. 12. 2009 | 21:29

www.thibo.cz napsal(a):

Tehdy byl na stole koncept kampaně, který umožňoval přispívat na dobročinné účely poměrně snadno.
10. 01. 2010 | 19:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy