Pyšely - dětský domov se stěhovat nebude

04. 01. 2010 | 17:02
Přečteno 6120 krát
V jednom ze svých blogů jsem psala o dětském domově v Pyšelích. Dnes už je jasné, že děti uspěly. Pro mne osobně je to důkaz, že občas skutečně stojí za to se ozvat a nesouhlasit, když je člověk, nebo skupina lidí přesvědčena, že nějaké připravované opatření není zrovna nejlepší.





Níže je převzatá zpráva ČTK. Zmiňovaný blog z 21. 11. 2009 naleznete zde: blog.aktualne.centrum.cz/blogy/veronika-vendlova.php?itemid=8139

Děti se vzepřely Rathovi, kraj upustil od stěhování dětského domova
Středočeský kraj chtěl chovance přestěhovat z Pyšel, protože stávající objekt je ve špatném stavu. Děti se v anketě vyslovily proti přemístění domova do Chocerad.

Středočeský kraj upustil od stěhování dětského domova z Pyšel na Benešovsku do Chocerad. Přiměly ho k tomu výsledky ankety mezi chovanci, oznámil v pondělí hejtman David Rath (ČSSD). Zamýšlené stěhování kritizovala kromě opoziční ODS i část místních obyvatel. Namítali, že stěhování může pro chovance znamenat trauma.

Kraj podle Ratha nechce děti násilně přemisťovat a bude hledat jiné řešení problému. Budova v Pyšelích je v nevyhovujícím stavu. "Naším cílem bylo dětem pomoci a ne jim přidělávat nějaké další starosti nebo potíže," řekl Rath novinářům.

Rada kraje dala na vyjádření odborníka a jednomyslně se shodla, že děti se stěhovat nemusejí a mohou v Pyšelích pobývat i nadále.
Stěhování by prohloubilo deprivaci

Chovanci si v minulých dnech prohlédli nevyužitou choceradskou léčebnu, kam je chtěl kraj přestěhovat, a měli vyjádřit svůj názor v dotaznících. Rath již dříve uvedl, že tento názor bude významný. Ankety se zúčastnilo 25 děti starších 11 let, tedy zhruba polovina chovanců.

Ze zprávy psycholožky, jež s dětmi hovořila, vyplynulo, že mají k prostředí Pyšel a jeho okolí silné vazby a přemístění by prohloubilo jejich psychickou deprivaci. Stěhování proto psycholožka nedoporučila.

Rekonstrukce, nebo nová budova
Kraj bude hledat jiná řešení. Rozhoduje se, zda rekonstruovat starou budovu, nebo stavět nový domov na zelené louce. Pravděpodobnější je, že se přikloní k výstavbě nového domova. Podle hejtmana by mohl vzniknout v areálu dětského domova na pozemku pod nevyužívaným skleníkem. Mělo by jít o dětský domov moderního typu - osm až devět řadových rodinných domů spolu s nějakou budovou pro společné prostory a administrativní zázemí. Na výstavbu by podle hejtmana mohlo stačit 30 milionů korun. Začít stavět by se mohlo na začátku roku 2011.

Rekonstrukce stávající budovy by podle Ratha sice byla možná, ale není vhodná, protože byla by příliš nákladná. Kraj v minulosti odhadoval, že generální oprava by stála 100 a více milionů korun. Z nejnovějšího hodnocení stavebního technika podle něj vyplynulo, že výše této investice by rozhodně překročila 50 milionů. Děti by se navíc musely během oprav přemístit jinam, podotkl Rath. Radní musejí zároveň hledat využití pro choceradskou léčebnu, připomněl hejtman. Mohli by se tam přestěhovat například senioři nebo zdravotně postižení.
________________________________________

Výběr událostí kolem zamýšleného stěhování dětského domova v Pyšelích do Chocerad

2. června 2009 - Středočeský hejtman David Rath řekl ČTK, že dětský domov v Pyšelích, zřizovaný krajem, by se mohl přestěhovat do nedalekých Chocerad. Pyšelské zařízení podle Ratha vyžaduje rekonstrukci za několik desítek milionů korun. V Choceradech je přitom nevyužitá opravená bývalá dětská léčebna. Pokud se domov přestěhuje, hledalo by se podle Ratha pro pyšelský areál další využití. Mohla by v něm sídlit třeba jedna z fakult středočeské univerzity, kterou kraj připravuje.

Středočeští radní v květnu zrušili dotaci pro dětský domov v Pyšelích, kterou odsouhlasilo předchozí vedení kraje.

18. září 2009 - Deník Mladá fronta Dnes napsal, že stěhování dětského domova z Pyšel do Chocerad se nelíbí odborníkům ani obyvatelům Pyšel. Pyšelští kvůli tomu založili občanské sdružení. Podle nich je domov s obcí sžitý a přesun by dětem uškodil.

2. října 2009 - Hejtman Rath (ČSSD) a jeho předchůdce Petr Bendl (ODS) se ostře střetli kvůli stěhování dětského domova. Bendl tvrdil, že vedení kraje zrušilo zamýšlenou rekonstrukci pyšelského domova, aby mělo peníze na výstavbu školní jídelny v Hostivici u Prahy, kde má Rath bydliště. Hejtman to odmítl a obvinil bývalé vedení kraje, že problém v Pyšelích neřešilo.

27. října 2009 - Na rekonstrukci dětského domova by podle odpůrců jeho stěhování stačilo vynaložit 35 milionů korun. Jediným akutním problémem je vybavení kuchyně, řekl předseda občanského sdružení Zachovejte dětský domov v Pyšelích Jan Kružík. Středočeský kraj s tím nesouhlasí. Podle Ratha by přestavba stála 100 až 150 milionů korun a byla by neúčelná.

2. listopadu 2009 - Rath oznámil, že Středočeský kraj bude mezi dětmi z dětského domova v Pyšelích zjišťovat, zda souhlasí se stěhováním. Názor dětí, který vyplyne z ankety pořízené dětským psychologem, bude podle Ratha významný.

5. listopadu 2009 - Středočeská ODS požádala o mimořádné krajské zastupitelstvo ke stěhování dětí z Pyšel; Rath je svolal na 21. listopad, kdy se konal kongres ODS.

21. listopadu 2009 - Mimořádné jednání středočeských zastupitelů ke stěhování dětského domova se nekonalo, nepřišli zástupci KSČM a naprostá většina sociálních demokratů.

4. ledna 2010 - Středočeský kraj upustil od stěhování dětského domova z Pyšel na Benešovsku do Chocerad. Přiměly ho k tomu výsledky ankety mezi dětmi, oznámil Rath.

Autor/ři: ČTK, lr, Foto: ČTK

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

výborná správa.

děkuji že zvítězil zdravý rozum v boji proti megalomanským osobním zájmům.
04. 01. 2010 | 17:11

Honza999 napsal(a):

Kdyby v kraji vládla ODS a chtěla domov přestěhovat, tak by to udělala za všech okolností, bezohledu na ankety (přesněji řečeno, žádná anketa by se nekonala). Proti Bendlovým megalomanským zájmům tehdy zdravý rozum neměl šanci.
04. 01. 2010 | 17:37

Luba napsal(a):

Vida, vida ...
přece jen ten Rath není až taková krysa.

Usilí mnoha slušných lidí zvítězilo nad neslušností jedince.
04. 01. 2010 | 17:49

koudelka napsal(a):

No vidíte Vendlová..Rathovi by jste měla líbat ruce...
Za vlády Vámi dříve opěvovaných modrých velkých ptáků by se s dětmi nikdo nemazlil..natož aby dal na pár hlásků..
Tomu říkám fakta...ekonomické ale i jiné rozbory a nalezení jiných levnějších alternativ. Jde vidět, že nynější vedení Stř.kraje to má pevně v ruce a odborně rozhoduje. Kdepak jsou ty vaše pomluvy, že?
Ale ono se to netýká jen ddm v Pyšelích...ale i např. předražených a nevhodných zakázek v Choceradech, předražených prvobytů ve Slaném, násilném a nepromyšleném rušení ústavů spravovaných dřívějším vedením s Bendlem v čele.
Myslím, že by jste se měla omluvit..

Dokonce za nynějšího vedení je konečně dodělána R6, kterou jako naprostý nedodělek honem Bendl slavnostně otevíral aby se zviditelnil na poslední chvíli..už zase účastník sil. provozu může po této rychlostce jezdit jako člověk, protože peníze jdou tam kam mají a ne na zbytečné objezdy vesniček v hodnotě šestiset milionů..jen proto, že tam "náhodou" Bendl bydlí...
04. 01. 2010 | 18:02

Michal Macek napsal(a):

me desi ta cast o tom ze se s rekonstrukci nepocita a ze se snad bude stavet novy dd primo v pyselich...ale diky bohu aspon za tohle
04. 01. 2010 | 18:07

JaHrad napsal(a):

To je dobrá zpráva - a predevsim proto, ze to probehlo zda se opravdu diky soucinnosti a nakonec dohode nekolika stran, vcetne angazma medii.
na adresu pana Koudelky - vase potreba neslusne se navazet do pani Vendlove je pro mne trochu nepochopitelna a vubec se mi nelibi.
04. 01. 2010 | 18:50

Lena napsal(a):

No vidíte koudelka ... a já dosud měla dojem, že za těch modrých velkých ptáků děti nikdo neotravoval s tím, že by se měly stěhovat. Tak jestli by se neměly líbat ruce jim.
04. 01. 2010 | 19:35

Béda napsal(a):

No, nejsem si tak celkem jist, jestli děti z dětského domova kolem 11 let dokáží přesně vyhodnotit všechny klady a zápory jednotlivých alternativ v oblasti svého ubytování. Jestlipak za tím nestáli spíše nějací dospělci?

Řekněme tedy, že dokáží, že to byla iniciativa těchto dětí. Zajímavé, že vedení kraje nakonec rozhodlo podle přání těchto "dětí".

Jestlipak by podobně postupovala modrá radnice pod vedením pana Bendla, když modrá elita obvykle tento typ lidí nazývá lůzou. (Někde jsem četl, že exhejtman Bendl má velice zvláštní vztah ke svému otčimovi, který jej vychoval. Prej jej tento dobrák nechává dožívat stáří na ulici)

Jinak, mám takový dojem, že paní Vendlová ještě nedávno velice obdivovala Mirka Topolánka. Dneska je obdivovatelkou politického turisty Karla Schwarzenberka a "mejlepšího" ministra financí Mirka kalouska.

P.S.: Docela se mi obrací žaludek, když vidím jak někteří lidé neváhají dělat politikum z osiřelých dětí.
04. 01. 2010 | 19:41

Daria napsal(a):

Jste fakt dobrá, Veroniko!
04. 01. 2010 | 19:46

Stařeček napsal(a):

Paní Vendlová, vidím, že jste týpek který umí, nebo se alespoň snaží i ten největší propadák předělat ve svůj prospěch.
04. 01. 2010 | 20:24

vlk napsal(a):

Já Ratha sic e bytostn ě nesnáším, al e upozorněte mne paní Vendlová na nějaký případ, kdy se politická reprezentac e vůbe c nějakých občanů ptala na názor. A nejen občanů. Dokonc e dětí, starších 11 let!
A respektovala ho. Rád s epoučím, že někdo jiný než oranžoví dělají demokracii daleko lépe.
Ano je s právné s e ozvat. proč ne. Ale pokud si pamatuji, pak obyvatelé Brd s e zývali velmi a ještě více a ..... No a radar by tam s tál, kdyby Obama nebyl rozhodl jinak. Nějkaé referendum? Ani zdání! O tom nebyl ochoten předseda vaší partaje i její místopředseda a Arizonská pěnice jak by smet, ochoten vůbec diskutovat.

Takže? notakže zd e máme dva přístupy k názoru občanů.

Jo Rath je ovšem horznej. Hroznej tedy pro mne je. Ale ne víc než ti vaši noví svatí na orloji.
04. 01. 2010 | 21:10

Veronika Vendlov napsal(a):

Neo, jestli je to výborná správa (kraje) to asi ne, ale dobrá zpráva to je určitě. :-)
PS: Já taky dělám hrubky, jen mě to přišlo jako kouzlo necjtěného.
04. 01. 2010 | 21:36

Veronika Vendlov napsal(a):

Honza999: neřeště co Bendl a ODS, ale jeden konkrétní případ. Je to efektivnější.
04. 01. 2010 | 21:37

Veronika Vendlov napsal(a):

Koudelko, myslete si prosím co chcete, jste stejný jako demagogové z druhé strany. Vlastěn pro Vás platí to, co pro Honzu 999.
04. 01. 2010 | 21:40

Veronika Vendlov napsal(a):

MM: Ona by asi ta rekonstrukce vyšla na stejno, či ještě nákladněji. Nechť toto ale posoudí odborníci.
04. 01. 2010 | 21:41

Veronika Vendlov napsal(a):

Jani, ano,je to dobrá zpráva z mnoha důvodů. Nic není předem prohrané, NIC! :)
04. 01. 2010 | 21:43

prirodovedec napsal(a):

Bravo, Hned lepsi nez ta minula agitka. Je tu problem, hrozici zvule, mistni iniciativa, prozreni mocnych, happy end. Vse v sice v jednom zaujatem podani, ale tak to ma byt - silny uspesny pribeh ala JaHrad. Jeste tedy nejsme Cecensko.

vlk: Pozdrav. On to zrejme prekvapive racionalne vyhodnotil a americky politicky uchopil. Nebo mozna na to dostal nekoho k ruce - iluze bych si nedelal.
04. 01. 2010 | 21:45

Veronika Vendlov napsal(a):

Bédo, Vy jste taky kapitola sama pro sebe. Škoda s Vámi ztrácet čas. To pro příště. A pro ostatní. jen Vaše jedoduchá logika Vám umožňuje dojít k podobným závěrům...nemáte to lehké....
04. 01. 2010 | 21:46

Veronika Vendlov napsal(a):

darjo, já ne, to všichni ti, kdo to nevzdali. :-)
04. 01. 2010 | 21:46

Veronika Vendlov napsal(a):

Stařeček: Vy jste se sem dneska všichni slezli jak švábi na pivo, to je přehlídka...

Dneska jsem si s chutí přečetla rohovor s Janem Krausem. Ke konci je jedna zajímavá věc. Vás bych na valník naložila a vyvezla hned. Škoda, že to nejde, že nezbývá, než to tady v tý zemi, pokud nepíšete z nějaké jiné...což pochbuji, společně vydržet...

I to je výzva.
04. 01. 2010 | 21:51

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlku, nikdo z nás není svatý, díky Bohu.To by to nebe vypadalo...
04. 01. 2010 | 21:53

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlku, jedno soukromé PS:
Nevíte rosím Vás, co je s panem Hajným....???!!! Docela se o něho bojím...
04. 01. 2010 | 21:54

Veronika Vendlov napsal(a):

Přírodověděc: souhlasím a spíše si myslím, že to pan hejtman spávně vyhodnotil. Chce-li být ministr, každý krok se počítá.
04. 01. 2010 | 21:57

češka napsal(a):

Dobrý večer a dík za informaci.
Je dobre, ze děti v Pyšelích zůstanou a budou bydlet v domcích za 30 milionů.
Stará budova bude slouzit invalidům a seniorům bez rekonstrukce?
04. 01. 2010 | 22:05

prirodovedec napsal(a):

vv: Mela by to byt norma nejen jeden krok.

Po case rada: Opravdu zvazte, zda i pro "svoji vec" nedosahnete vice takovym psanim misto tech tiskovych zprav. Mne to sice neovlivni, ja pred ods a topiky zachranuji VS a AV :), ale mnohe nerozhodne takto neprimo jiste oslovite vice nez to PR. Reknou si, je tam sice ten (MK) a ten (KS), ale take VV, ta dela mistne spravne veci a neni zadna PRistka, tak ja jim to ve strednich Cechach hodim.
04. 01. 2010 | 22:09

george napsal(a):

Všem pevné zdraví a pour felicité:
Ne silou, ale častým dopadáním je omílána skála v moři
¤
http://utrumque.blogspot.co...
04. 01. 2010 | 22:28

Otis napsal(a):

předem přiznávám, že pana Ratha nemám rád, takže můj postřeh bude zcela jistě zaujatý

mám pocit, že názor dětí byl pro pana hejtmana zástěrkou pro couvnutí, když zjistil, že přestřelil a že by tento počin neobhájil (např. rozhodnutí bez existence studie porovnávající všechny alternativy). Možná jsem generálem po bitvě, ale nejen 11-leté děti by se držely prostředí, které znají, to se asi dalo odhadnout. Takže dle mého zaujatého názoru byla anketa znouzectností pana hejtmana.
04. 01. 2010 | 22:29

Pavel napsal(a):

Jistě tomu pomohla TOP 09 a Trautenberg.
04. 01. 2010 | 22:55

pavla napsal(a):

Otis: Také si myslím, že to Rath neudělal díky nějaké anketě. Na to je moc chytrý. Je to opět populismus před volbami, nic jiného. Na jeho laskavé srdce a ohleduplné jednání určitě nevěřim.

Češka: Myslím, že paní Vendlová psala, že invalidé a senioři by mohli bydlet místo dětí v těch Choceradech.
04. 01. 2010 | 23:06

Karel napsal(a):

Bendl a Vendlová by byl dobrý pár.
04. 01. 2010 | 23:06

Veronika Vendlov napsal(a):

Přírodovědče, pod knížetem jsem Vám napsala, poměrně obšírně.
v.
04. 01. 2010 | 23:14

Veronika Vendlov napsal(a):

Karle, ach jo, že Vá to baví...
04. 01. 2010 | 23:15

znalec napsal(a):

"Mimořádné jednání středočeských zastupitelů ke stěhování dětského domova se nekonalo, nepřišli zástupci KSČM a naprostá většina sociálních demokratů. "
Dyk mu to neměl kdo odsouhlasit. Ani komunisti, "připuštění k moci" na to neměli žaludek. Tak že: Jak tvrdil Joseph Goebbels: Vítězící německá vojska se před nepřítelem stáhla do předem připravených pozic. V podstatě je nepřítel hnal před sebou.
04. 01. 2010 | 23:22

pavla napsal(a):

Paní Veroniko, že Vám ti někteří pitomci vůbec stojí za to jim odpovídat. Myslím,že je to zbytečné.
Navíc - Karel umí jen kopírovat. Jinak z něho nic kloudného nevypadne.
04. 01. 2010 | 23:34

*** napsal(a):

Paní Veroniko,
zatím z toho mraku neprší, ale bouřkové napětí tam máte stále.
Dejte pozor, aby to nebylo za chvíli jinak. Někteří lidé se podivuhodně rychle dokáží vrátil ne dveřmi, ale oknem a ovládnout již předtím vyklizené bojiště. Jako N. u Marenga.

Rath je ze stejné sorty a míří většinou velmi dobře. Pozor.
04. 01. 2010 | 23:45

Pípa napsal(a):

Mám rád p. Ratha. A třeba se všichni po.
04. 01. 2010 | 23:57

Veronika Vendlov napsal(a):

Pípo,nejste sám, jinak by nebyl hejtmanem a poslancem... :-)
05. 01. 2010 | 00:24

*** napsal(a):

vv
to oceňuji, to je dobrá forbína, skoro jako u Horníčka.
Nejste paní Veroniko z "komediantské rodiny", že vám ty repliky tak perfektně vycházejí?
05. 01. 2010 | 00:30

Veronika Vendlov napsal(a):

Tri star: Víte, myslím si, že referování o vývoji je realita dění. Na KÚ by se dala určitě otevřít řada dalších kauz, ale já nejsem investigativní novinářka a s radostí to nechám na opoziční ODS a médiích. Pyšely se mne z vícero důvodů poměrně týkaly.

Pozice Starostů je složitá ve všech čtyřech krajských zastupitelstvech, kde mají mandáty. Na dveřích mám knížete s fajfkou a samolepku stop letišti Vodochody :-).

Možná se mýlím, ale zdá se mi pokud mohu soudit, po těch 9 měsících na KÚ, že MUDr. Rath odděluje, pokud nejde o něco skutečně osobního, politický boj od práce úřednictva. Svoji roli si užívá a rozhodně to není žádný lenoch. Je to jeden z politiků, který bude součástí politické scény určitě hodně dlouho. Snad až na docenta Havla, není nikdo z jejich politické strany "můj šálek čaje", ale o tom to je, lidé mají možnost volby a že já nikdy nevolila a volit soc.dem nebudu, je prostě trvalka... :-)
Za varování děkuji, ale to bych musela změnit "obor". :-)
05. 01. 2010 | 00:37

Veronika Vendlov napsal(a):

tri star: každá rodiná sešlost je plná srandy, ale komedianti nejsme...jen máme radost ze života...
05. 01. 2010 | 00:39

Veronika Vendlov napsal(a):

Pavlo, jasně že nestojí, ale zase si říkám, když mám chuť, trochu jsem v odboji i za mé blogující kolegy a kolegyně.... :-)
05. 01. 2010 | 00:40

Veronika Vendlov napsal(a):

znalec: byla to každopádně geniální taktika...řekla jsem to hned, jak jsem viděla prázdné lavice, mí starostové mi to zpočátku nevěřili...
05. 01. 2010 | 00:41

klient napsal(a):

(Moje) Děvenko zlatá,
co to tropíte, do čeho se to zase pouštíte?
Povídání o životě, o bloumání po hřbitovech, o starostech a postřezích vašeho potomka a tak podobně ... vaše autentické prožitky - to je život, to je to, o čem máte psát.
A propos tričko Stop letišti Vodochody jsem si onehdá v Máslovicích koupil :-)
05. 01. 2010 | 00:56

Veronika Vendlov napsal(a):

kliente, kdybych o tom nenapslala, dlužila bych pokračování všem, kdo si to 21/11 přečetli. Moc dobře víte,že jedno od druhého oddělit nelze a pokud ano, jde to "proti srsti"! Já to zkusila, to nejde...

Dneska jsem pro usnutí četla Neználka...ausnula jsem po první kapitole a teď zase "kukám"... mám psát o tom, jak mě mrzí, že nemůžu být víc doma? Mám psát o tom, že mě hodně zlobí zdraví? Mám psát o tom, kolik lidí se na mě dneskausmálo?...asi ne, že? ;-)
05. 01. 2010 | 01:15

klient napsal(a):

No, Neználek není zas tak špatné čtení před usnutím :-)
Nepiště o tom, že vás mrzí, že nemůžete být víc doma, ale o tom, jak vás těší, když doma jste. A schválně, kolik lidí se vás dneska/včera usmálo? Byl to první regulární pracovní den v novém roce ... Já například dostal vynadáno od mladíka v Bille, že musím odnést na své místo jogurt, který nechci proto, že stál víc, než hlásala cedulka u něj umístěná. To totiž nebyl jeho problém. Jediné, co mu nechybělo, bylo sebevědomí ... :-)
Dobrou noc a napište zas něco o opravdovém životě, to od vás rád čtu
05. 01. 2010 | 01:29

Béda napsal(a):

"Nejlépe" by to vyřešila privatizace po Bendlovsku. P. exhejtman - dnes v roli kritika - ví nejlépe jak naložit s podobnými ústavy - viz případ regionálních nemocnic. Neviditelná ruka trhu podobné případy vyřeší "nejlépe". To by to tak hrálo, doprošovat se "lůzy" na názor. Jestlipak p. Bendl zjišťoval před privatizací těch nemocnic, co si přejí občané v jejich okruhu, pacienti a zaměstnanci?
05. 01. 2010 | 02:05

Honza999 napsal(a):

veronikavendlova

Jak "neřeště co Bendl a ODS"?
Ač jsem to přímo neuvedl, má připomínka byla reakcí na přechozí diskusní příspěvek napadající "megalomanské" osobní zájmy Dr. Ratha. Pokud by byly zájmy Dr. Ratha opravdu megalomanské, domov by se stěhoval bez ohledu na názory kohokoli.

Jsem toho názoru, že Dr. Rath se v daném případě zachoval s nejvyšší mírou demokracie, jakou jsem v této zemi po roce 1989 u tak vysoce postaveného činitele zaznamenal.

A že "jsem řešil co Bendl a ODS"?

Vy jste původně chtěla Vaše zásluhy v této věci použít jako argument v předvolebním boji. Nějak Vám ale nedošlo, že skutečná příčina Vašeho úspěchu je zcela mimo Vás. Že za předchozího hejtmana byste neuspěli. A že jsou lidé, kterým to dojde, že Váš úspěch závisel JEN NA TOM, zda se Dr. Rath, Váš politický konkurent, zachová demokraticky či nedemokraticky.

Došlo Vám, že jste vlastně Dr. Rathovi udělali kladnou reklamu???

Ale vlastně došlo... Jinak by Vás neprudilo "neřeště co Bendl a ODS"
05. 01. 2010 | 02:49

Béda napsal(a):

Veronika Vendlová,

Stát je nejhorším hospodářem - tvrdí ústy společnými všichni pravicoví politici a "nejlepší" ministr financí křesťan Kalousek v jakékoliv státní funkci byl toho živoucím důkazem.

Dnes se ti samí pravicoví politici (kteří jindy nemůžou přijít státu na jméno a nejraději by všechno zprivatizovali), pro které jsou sociálně vyloučeni jenom přítěží a přísavky státního rozpočtu najednou rozcitlivěli a obrátili. Stát musí být dobrým hospodářem.

Podívejme se na to tedy z ekonomické stránky: Ekonomika státu se nachází v krizovém období a je nutno šetřit. Budova dětského domova je v dezolátním, neřku-li havarijním stavu a situace vyžaduje rychlé řešení. Vedení kraje (za soc.-dem.) navrhne řešení - přesun dětského domova do zrekonstruovaného objektu v jiném místě. To se samozřejmě setká s nechutí místních - museli by buďto dojíždět za prací anebo dočasně - než by se stávající budova zrekonstruovala a využila na jiný účel, kde by část z nich našla zaměstnání, by zůstali bez práce. Takže napsali protestní petici, které se chytli sociálně přecitlivělí pravicoví politici ve svém "svatém" boji proti levicovému šafaření.

Nakonec se vedení kraje rozhodlo petici vyhovět: opuštěné a osiřelé děti dočasně zůstanou ve zdevastovaném objektu na který jsou údajně zvyklé a jehož opuštění by pro ně znamenalo velké psychické trauma (zajímavé jak jsou ti pravicoví politici najednou citliví) než pro ně bude vybudována satelitní vesnička. Pak zřejmě stejně dojde na rekonstrukci stávajícího objektu.

Ekonomicky nejvýhodnější a nejrychlejší varianta využití zrekonstruovaného objektu zůstává druhořadá.
05. 01. 2010 | 03:49

Béda napsal(a):

Ještě dovětek:
Toto náhlé sociální procitnutí pravicových politiků je o to zajímavější, když si uvědmíme, že podobné případy se snaží spravidla řešit milodarama a almužnama, nikoliv na útraty státního rozpočtu.
05. 01. 2010 | 07:57

neo napsal(a):

Honza999: typické socanské alibistické procitnutí.

Nejdřív obhajovat Ratha, že ukrad dotaci a že stěhování do léčebny bude pro děti nejlepší (aby si dochtor mohl nechat Pyšelskou budovu na své techtlemechtle)a když se zvedne vlna odporu, tak se zahraje na city, jak je ten pán vlastně hodný, že vyslyšel dětičky a milostivě socjálně je tam nechá.

hnus fialovej.

Nebýt obyvatel Pyšel a vlastně celého Benešovska, tak by mu to klidně prošlo.

Tímto děkuji všem ,kdo se na záchraně DD podíleli.
05. 01. 2010 | 08:26

Vico napsal(a):

Fenomén Rath je možná to nejzajímavější na naší současné politice. Dodnes nechápu, jak mohl vyhrát ve Středočeském kraji plném satelitních městeček podnikatelského baroka.

Jsem přesvědčen, že je jeden z mála, který, pokud by založil ryze leaderskou stranu, protlačil by ji bez velkých problémů, byť uličkou kopanců,kamenů a vajec, do parlamentu.

S tím iluminátem pro Kutnou Horu a teď ten organizovaný ústup krytý anketou dětí, které obměkčily hejtmanovo srdce, jsou mistrovské tahy. Co si budeme povídat.
05. 01. 2010 | 08:36

Honza999 napsal(a):

neo

Stále a soustavně OBCHÁZÍTE tu mou hlavní myšlenku - že za Bendla byste zachránili kulový!!
05. 01. 2010 | 08:41

neo napsal(a):

Honza999:

Ty obcxházíš základní "myšlenku" . Taháš do Rathovy akcičky Bendla.

Co je mi po Bendlovi?
Je mi u ****** co by bylo, kdyby ...

Hodný strýček Rath, který vyslyšel hlásky nebohých dětí ,chtěl budovu DD pro sebe na kongresové centrum nebo pro svou univerzitu pátýho věku a vesmíru.

Ukradl jim dotaci na rekonstrukci, šoupl ji domů do Hostivic na jídelnu k neexistující škole a pak tvrdil, že budova DD potřebuje rekonstrukci. Nakonec rozhodl o přestěhování do nevyhovujících prostor léčebny, která samozřejmě potřebuje taky rekonstrukci, aby mohla sloužit jako DD.
05. 01. 2010 | 08:48

vlk napsal(a):

Veronika Vendlová

inu,musím uznat, že jste mne dokonale dostala. Bez ironie. Tou soukromou PF.Moc za ni děkuji! A nápodobně paní Veroniko. Vám a Vašim nejbližším / aby bylo úplně jasno , zd e myslím jen rodinu/ vše neejlepší. Zdravíčoa štěstíčko!! Určitě si ho jako Veronika Vendlová, apolytická soukromá osůbka zasloužíte.

přírodovědče
jistěže příteli! Máš naprostou pravdu. Samozřejmě , ře Rath udělal z nouze cnost! Nemám sebemenší iluzi. Nicméně - udělal to nesmírně elegantně a efektně. To s emusí nechat. Zejména v kontrastu s českými betonradaristy. Ti vedle něj vypadají jako dokonalí hlupáci.
A vždycky do budoucna budou. Budou totiž už nafurt poměřováni s dětským referendem v Pyšelích!!! Tohle nemá chybu! chechtám se ještě teď.
Jo začal jsem také sem psát na Vanilku.cz. Jukni tam. Není to nic politicky ostrého. Spíš takový nostalgicko romo server pro pro starší /dámy/. Ale proč ne. Srážek s bigotními fandy té či oné politickozlodějské mafie či fandy permanentní revoluce nebo vyznavači předpotopního kapitalismu, jsem jaksi skoro sytý..Takže hledám odlehčení. První kouske byl o tom, jak jsme stárnul s Rockym Balboou, d ruhý, který jsem právě odeslal bude o železářství pana Čapka... A mohu ti říci, že jsme s eu psaní těch věcí bavil jako málo kdy.Nicméně ty můžeš mít potíž. Vanilka je pocitová. Nikoliv racionální.

Ale z čeho mám radost je skutečnost, že Tě zase vidím.A čtu.
05. 01. 2010 | 09:13

vlk napsal(a):

neo

až s e probereš z modrého delíria, pak možná zjistíš jak nesmylsně blábolíš.

Tak obyvatelé Pyšel a Benešova... omusíme s e jaksdi podívat na jádro jejich starostlivostí o zachování děcáku v Pyšelích...

Soudím, že jejich motivace měla pouze tři Đůvody:
1-zatopit Rathovi exhibicí na dětech. To s evždycky ujme.
2- zaCHOVAT V pYŠELÍCH DĚCÁK NIKOLIV KVŮLI DĚTEM,A LE KVŮLI PRACOVNÍMMÍSTŮM V LOKALITĚ. pROTOŽE DO NOVÉ BY ASI PERSONÁL TAK SNADNO NEPŘEŠEL
3- vydojit poměrně nákladnou rekonstrukciv místě, aby se s tímsvezly místní firmy.

Zájmy děí? Ani omylem. Když tak místní s e za ty děti brali a tak jim ležely nasrdci, proč si je nevezmou každý nějakého do trvalé péče domů?

říkáš že Rath okral dotaci na tu opravu? Hmmm. A te%d to bude dělat z čeho? Jak tedy mohl tu dotaci ukrást?

Užij si svůj modrý rauš.
05. 01. 2010 | 09:20

Honza999 napsal(a):

neo

Přes všechny tyto jeho zločiny, které nijak nepopírám, zůstává Dr. Rath PRVNÍM POLITIKEM po roce 1989, u kterého se "hlasem lidu" povedlo odradit jej od jeho jistě zločinných úmyslů.. Do jaké míry k tomu byl donucen je vedlejší. Dřívější politiky na kraji byste jakýmkoli mírovým(=bez použití fyzického násilí) občanským tlakem nedonutili k ničemu...

TO je to, oč běží.
05. 01. 2010 | 09:22

neo napsal(a):

vlk:

nemám nejmenší zájem na pracovních místech v DD a ani na vejvaru místních firem.

Vzít si dítě z DD do péče není jako koupit si telku do obýváku, to bys mohl při své inteligenci vědět. A když má někdo zájem na blahu dětí, automaticky to neznamená, že si je osvojí.

Dotaci zrušil David Rath a poslal ty peníze do Hostivic, to nepopřeš ani ty a nepopřel to ani Rath.
05. 01. 2010 | 09:27

Béda napsal(a):

Vzdálenost Pyšely - Chocerady podle internetového vyhledavače = 17,9 km. Cože to říkali pravicoví vizionáři před nedávným časem (kupř. exministr Nečas) o mobilitě pracovní síly?
05. 01. 2010 | 10:32

neo napsal(a):

Béda:

nejde o vzdálenost. Jde o spojení se světem. Pyšely jsou na trati Praha-Benešov-Budějovice.

Chocerady jsou dostupné jen lokálkou z přestupem.

Je snažší ujet 40km do Práglu, než 18Km do Chocerad
05. 01. 2010 | 10:35

george napsal(a):

Vlku, byl jsi "neem" přistižen na hruškách a tlacháš na místo toho, aby jsi přiznal, co měl Rath za svůj zájem a jak ty peníze zmizeli na jídelnu v baráku, co neexistuje. Přeji to rovněž Rudooranžový rauš.
05. 01. 2010 | 10:37

george napsal(a):

Omlouvám se za překlep - peníze samozřejmě zmizelY.
05. 01. 2010 | 10:38

Honza999 napsal(a):

neo

Ano, přestup v Čerčanech.

Doba jízdy (podle doby čekání na přípoj) 20 až 34 minut, jízdné nižší, než lístek na MHD v Praze.

Co je na tom strašného?

PS: Pyšely-Praha doba jízdy 51 minut.

NAČ TY LŽI?
05. 01. 2010 | 10:48

Béda napsal(a):

neo,

p. Bendl a všichni pravicoví demokraté jakbysmet = vzor efektivního hospodaření, empatie a sociálního cítění, bojovníci "za" referendum v každé jeho podobě.

p. Ráth a s ním veškerá levice = vzor rozhazovačnosti, bezcitnosti a antireferenda. Zajímavé, že tento občanský antidemokrat jako první respektoval nejenom výsledky referenda, ale dokonce dětského referenda.

Proč vám to lidé nebaští?
05. 01. 2010 | 10:48

luksas napsal(a):

Že jsme se všichni stali loutkami v politické hře obou táborů je jasné. Cokoli se činí s emocemi, pozbývá snadno čistého rozumu.
Shrňme si fakta:
1) současný dětský domov je nevyhovující.
2) opravená budova nedaleko je prázdná.
3) stěhujeme se téměř všichni i se svými dětmi, není to sice nic příjemného, ale patří to k životu.
4) politicky na tom vydělaly obě strany díky všem, kdo histericky křičeli.
5) děti z DD byly manipulovány veřejným míněním.
6) veřejné mínění bylo manipulováno emotivními výstupy politiků.
7) politické výstupy byly manipulovány stranickou příslušností, nikoli odborností.
05. 01. 2010 | 10:55

neo napsal(a):

Honza999:

I ty ťunťo.

snažší se nerovná kratší !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chápeš?
ne?
tvůj problém.

Takže abys byl objektivní, vezmi v úvahu cestování dětí na akce v Praze a Benešově.

Pak mudruj. Klidně si vyhledej jízdní řády, na mapce si naplánuj trasy, nic moc nenaděláš.

Pyšely jsou dostupnější a děti jsou tam zvyklé, ten domov tam je 100let.

Choceradská léčebna není přizpůsobena pro provoz DD
05. 01. 2010 | 11:13

Honza999 napsal(a):

neo

"snažší se nerovná kratší !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Tím jste jako chtěl říci co? Vaše lživé tvrzení o tom, že je snažší cestování z Pyšel do Prahy nežli z Pyšel o Chocerad jsem vyvrátil (20 až 34 minut proti 51 minut).

Z Chocerad do Prahy hl. nádraží je cestování delší o 15 až 29 minut než z Pyšel a je také pravda, že "hustota" spojení je nižší. Je to ale důvod, který by mohl cestování na "akce v Praze" znemožnit? Kolikrát týdně ty děti jezdí na "akce do Prahy"? A jen tak mimochodem.. Ty děti jezdí na "akce do Prahy" veřejnou dopravou? Nejezdí náhodou ty děti na "akce do Prahy" přistaveným autobusem?
05. 01. 2010 | 11:40

vlk napsal(a):

Milý george

osud tinadělil hlavu. Zřejmě jen na nošení kulicha v zimě. Zkus jí používat. neo mne nepřichytil při lži Lže aopak on. Jak dokázal Honza 999

neo mi sdělil, že on si nechce osvojit dítě, že mu nejde o pracovní místa vděcáku, že mu nejd eo zakázky stavebních firem. A proč bych mu to asi měl věřit, když fixluje s dojezdovými dobami?
Mno a pokdu jd eo tu dotaci - je snad zřejmé, že rekonstrukc e v Pyšelích bude, sna d i vám. A když bude, pak na ní jsou peníze. Když na ní jsou peníze, pak asi tyhle peníze nepoužil nikdo na nic jiného. Je to dostatečně jednoduše podáno, abyste to pochopil?
05. 01. 2010 | 12:02

Koudelka napsal(a):

Neo
Vaše argumentace ohledně cest do Prahy je tak trochu směšná..zvláště, když si na Idosu zadáte poměrně jednoduše start a cíl cesty. Vyjdou vám celkem orovnatelné údaje.
A jak celkem správně podotýká Honza999...kolikrát do týdne se bude cestovat?
05. 01. 2010 | 12:09

neo napsal(a):

Honza999:

Nejde o čas. Jde o celek.

z Pyšel do Chocerad musíš nejdřív do Čerčan a pak vlakem

z Pyšel do Prahy jedeš bez přestupu.

V Pantografu či C.Elefantu je cestování pohodlnější než v motoráku a je tam i víc místa.
Frekvence vlaků na trati Chocerady-Čerčany je nižší než na trati Pyšely-Praha.

VLKU :
věř mi. Nechci si osvojit dítě z DD, nepracuji v DD a nedělám ani pro žádnou z foirem spolupracujících s DD.

jinak zajímavé je, že peníze budou (asi menší částka), ale na očkovací centra ne:) , no ještě že jsopu prachy na poplatky privilegovaným a studentům na jízdenky.

KOUDELKA:

nejde o dojezdovou dobu.

snažší není to samé jako kratší.

Většinou platí, že kratší vzdálenost urazíte rychleji, než tu delší. záleží jakým způsobem.

raději pojedu 100km hodinu rychlíkem, než 30km půl hodiny kodrcákama s přestupem.
05. 01. 2010 | 12:22

Srařeček napsal(a):

veronikavendlová, náramně se podobáte komunistům proti kterým také brojíte. Máte jejich myšlení. Ti také nejraději zlikvidovali, nebo vyhnali toho, kdo se jim nehodil do krámu a měl jiné názory.
05. 01. 2010 | 12:27

Pocestny napsal(a):

Přírodovědec
máte tam pod minulým článkem ode mne pozdravení, tak abychom udržli posloupnost,
počkám, co mi tam napíšete...

Pak se pustíme do simplicit zde.

VV blbost, jen se nechte občas pitvat, zlepší se vám slovokladba a jednoznačnost výroku.
To že vás místní duševní patolog nás všech řeže a krájí, je součástí folkloru. On plní svou jedinečnou funkci v našem společenstvu...-)
05. 01. 2010 | 12:33

Pocestny napsal(a):

Jedna věta....

Je minimálně lidské nechat sirotky, aby si vybrali, kde budou mít svůj pseudodomov...

Nebo i to, kde jsou sociálně pohozeni má být součástí socialistické blahovůle místního oleandra?

Máme tomu xxx!!! věřit jakékoliv humánní a nesobecké jednání?
NE, nikdy se tak nechoval....
Dejme kredit těm, kdož našli motivaci a sílu mu čelit tak, aby sám uznal za vhodné zalézt.

Ony nejsou prachy, a náhradní řešení tu jistě je...

Tak se tu klidně rozdělme na dvě party, na ty, kterým jde o děti, a na ty, kterým jde o politiku.

Socané, dětiček máte plné huby, tak co to je za chucpe zde?

Vono vám o všechny jde jaksi institucionálně, ale osobně máte každého v zadku....hezká práce, soustruzi...
05. 01. 2010 | 12:38

Koudelka napsal(a):

Lena napsal(a):
No vidíte koudelka ... a já dosud měla dojem, že za těch modrých velkých ptáků děti nikdo neotravoval s tím, že by se měly stěhovat. Tak jestli by se neměly líbat ruce jim.
04.01.2010 19:35:33
Máte pravdu. Nikdo je neotravoval. Prostě se to nařídilo a basta..
Asi tak jako v případě DD v Sazené...
Malé výňatky a odkazy:

http://www.tyden.cz/rubriky...

Všimněte si věty:"Moc se mi sem nechce," prohlížel si svůj budoucí domov s nedůvěrou sedmnáctiletý Vojta.

Myslíte, že někdo bral zřetel na to zda chtějí či ne? Nebral. Kdepak v té době byli všichni ti samozvaní odborníci ..kde byla v té době pí.Vendlová se svou kritikou a zapáleným bojem?

Vždyť i tyto děti byli zvyklé na "své"!!!!Zvláště, když i na webstránkách stále na Sazenou nostalgicky vzpomínají..http://www.dd-unhost.cz/fot...

A je s podivem, že bývalý DD chátrá i s celým vybavením ..je s odivem, že zájem mají jiné organizace a že by se statika opravila sama?
Cituji:
"Vpravo žlutě svítí budova dětského domova. Je podezřele tichá. Děti jsou asi ve škole, proto ten klid. Opodál na cestě, pod zelenou stráňkou, dva muži. Jeden v montérkách, druhý, zdá se mi rozšafný, pevně stojící, to by mohl být… Přicházím blíže, zdravím, táži se druhého: "Nejste vy zdejší pan starosta?"

Takhle jsem se poznal se starostou Sazené, Rudolfem Votrubou. Po vzájemném představení a vysvětlení, že mým úkolem je napsat o současnosti obce, ujal se ochotně role průvodce. Než jsme vykročili, nedalo mi, abych se nezeptal, proč je dětský domov tak tichý? Aby nebyl. Od října minulého roku je prázdný. Od podzimu přešli chovanci do Dětského domova v Unhošti. "Byli bychom rádi, kdyby budova domova opět začala sloužit," říká starosta. "Nechceme, aby zbytečně chátrala. Uvnitř je všechno, jako před odchodem dětí. Veškeré zařízení. Zůstala i dobře vybavená kuchyně a jídelna. Upozorňuji na nedobrou situaci, kde se dá. Majitelem je Středočeský kraj. Víme o několika zájemcích o objekt; je jím například APLA, jež pečuje o postižené autismem. Což jsou lidé s poruchou kontaktu s realitou. Ještě bývalého hejtmana Bendla jsme požádali, aby nám kraj bezplatně budovu předal. Že zajistíme její opravu a využití. Zatím bezúspěšně."

Zajímalo by mne, kdo se tedy koho ptal z místních na názor? Tak jako v Pyšelích?
05. 01. 2010 | 12:47

StandaT napsal(a):

Ale houby! Komunisti v zastupitelstvu od toho stěhování couvli, ne nějaká anketa mezi chovanci.
05. 01. 2010 | 12:48

Honza999 napsal(a):

neo

to už je hledání vší. Jak již bylo řečeno..

1) ty děti mají "akci v Praze" tak 2-3x do roka a to ještě kdovíjestlivůbec...
2) Rozdíly v časech cestování do Prahy jsou 15 až 27 minut (1h18m proti 51 minut). Tato námitka by měla význam třeba při rozdílech v časech 1h18m oproti 10-15m, nebo pokud by děti na "akce do Prahy! jezdily 3 týdně, ještě k tomu pouze za předpokldu, že by jezdily veřejnou dopravou. Je tam jeden přestup, ano.. Je to NEPŘEKONATEKNÁ překážka?
3) Niží frekvence spojů... Ony ty děti do Prahy jezdí, jak se komu zamane? Někdo v neděli v půl druhý dostane nápad na "akci do Prahy" a ejhle, zatracená "díra" v jízdním řádu a chudáci děti kvůli tomu o "akci v Praze" přijdou? Tyto akce jsou naplánovány na týdny a měsíce dopředu a k dopravním možnostem je při tomto plánování přihlédnuto.

A navíc opravdu nevěřím tomu, že by krajský úřad nechal ty děti na "akce do Prahy" jezdit veřejnou dopravou
05. 01. 2010 | 12:48

neo napsal(a):

Honziku999:

ty pořád nechápeš, že nejde jen o Prahu. Jde o cestování do všech možných okolních měst a obcí. Ty děti žijou úplně normálně jako tvoje děti. Jezdí do škol, do kroužků, za zábavou. Ne všichni na jedno místo a ne všichni nějakým DDbusem.

Jen jsem konstatoval, že z Pyšel mají snažší cestování.

Nehledě na to, že tam mají kamarády a známé.
05. 01. 2010 | 13:10

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
Paní Vendlová, taky jsem měla ze zprávy radost, ale jen do té chvíle, než mi došlo, že peníze na rekonstrukci byly v loňském roce DD odebrány a převedeny na jinou akci. Takže jak to tak vypadá, stěhovat se nebudou, ale částku určenou vloni na opravu již také nemají.
05. 01. 2010 | 13:18

Honza999 napsal(a):

neo

Nepopírám, že z Pyšel je snadnější cetování. Přiznávám, že z Chocerad je cestování cca o 20% obtížnější.

Proč jste ale na to cestování tak zarputile umanutý? Ono je hlavním parametrem při zřizování dětských domovů zařídit dětem snadné cestování?

Já mám pocit, že CÍLEM ČINNOSTI dětského domova je zcela něco jiného, než cestování jeho chovanců. Že při rozhodování o tom, kde bude, jsou rozhodující desítky jiných, mnohem závažnějších podmínek.

Bazírováním na dopravní obslužnosti jen nepodstatnou maličkostí rozmazáváte celou diskuzi v podstatě do ztracena. Snažíte se, aby oponenti soustředěním se na vaše pseudoargumenty ztratili schopnost uvést jiné, důležitější, na které byste již nedokázal adekvátně reagovat. Jst brzdou a přítěží plodné diskuze.
05. 01. 2010 | 14:07

neo napsal(a):

Honza999:

děkuji.

Nevím, jestli je to hlavní parametr nebo vůbec nějaký parametr při zřizování DD.

jde spíše o to, že DD už tam stojí a to pěknou řádku let.

Nemám nic proti tomu, aby byl dům rekonstruován nebo aby byla postavena poblíž jiná budova DD.

Vadí mi odstěhování dětí do nevyhovujících prostor léčebny, která má sloužit k jiným účelům. I tam by byla rekonstrukce nutná.

Dále mi vadí, že pan Rath argumentoval potřebou rekonstrukce a asi při tom zapomněl, že zastavil onu dotaci na onu rekonstrukci.

To že ji pak poslal na jídelnu je vedlejší, i když ne zrovna morální.
05. 01. 2010 | 14:16

Honza999 napsal(a):

neo

nezbývá mi, než opakovat..

Dr. Rath měl nějaké úmysly, se kterými veřejnost nesouhlasila. Dr. Rath na základě nesouhlasu veřejnosti svá rozhdnutí změnil. Touto změnou rozhodnutí zcela napravil své případné předchozí pochybení.

Proč tedy takový povyk proti němu? Kde byl váš protestní hlas, když Bendl rozdával nemocnice se škodou stonásobně vyšší?

Setkal jste se od roku 1989 s tím, že by politik od hejtmana výše na základě nesouhlasu veřejnosti změnil své původní rozhodnutí?

Můžet mi zde takový případ uvést a dokázat?
05. 01. 2010 | 14:54

neo napsal(a):

Honzo999, za to panu Rathovi děkuji.

Já především upozorňoval na nesmysl rozhodnutí a chválím, že bylo změněno.
05. 01. 2010 | 16:01

Honza999 napsal(a):

neo

Vaše dosavadní přípisy zde ale doposud vypadaly jako vše možné, jen ne "poděkování" Dr. Rathovi, že se nakonec ve své funkci začal chovat lépe, než jeho předchůdci...
05. 01. 2010 | 17:00

Michal Macek napsal(a):

LCP:

jo ty penize sou pryc - to jsem mel na mysli kdyz sem psal ze me desi ze se nebude rekonstruovat.
rath rika ze postavi novy DD max za 30milionu

tak si to spocitejme - dotace na rekonstrukci - 56mega

novy DD 30mega

to dela 26mega cista ruka

a vsadim se ze jestli se bude stavet novy DD tak to bude (narozdil od jakekoliv jine statni nebo krajske stavby) velmi usporne (samozrejme take kvalitni :) takze mozna to bude stat i min....
05. 01. 2010 | 17:10

Sladký napsal(a):

Opravdu mne fascinuje, jak pravičáci,kteří neustále vybízejí ke stěhování za prací najednou rozpoznávají hodnoty domova.Směji se tomu,ale je to spíše k pláči....n euvěřitelné,co ideologie dělá s lidmi.Podle všeho jim nahrazuje buď schopnost racionálně a kriticky myslet-nebo přímo mozek.
05. 01. 2010 | 17:22

vlk napsal(a):

Vandrák
si zase už osvojil bývalou velkohubost! Starost o dětičky tu osvědčil - podle autorky, nea a podobných zásadn ěúplně někdo jiný než socani. Socani jsou ti zlý vandráku. příště když vyrazíš mezi diskutijící na Aktuálně tak pokud možno nezhulenej.
05. 01. 2010 | 19:19

*** napsal(a):

vlk
voni vlku, von není vandrák, říká si pocestný, panimáješ?
05. 01. 2010 | 20:39

vlk napsal(a):

Nadporučíku
přestaň školit. Jsi tu za čtrnáct dní tejden a neznáš souvislosti. Nepleť se do toho.
05. 01. 2010 | 21:07

*** napsal(a):

hele vlku tebe můžu školit od nevidim do nevidim a stejně tě ten pocestný vždycky dostane.

jinak s tím kdo jak tu je nebo není dlouho, to není kompetentní názor. Mimoto je víc hodin, než si myslíš.
***
máš sdělit mail, sdělím ti úroveň vanilky strejdo.
05. 01. 2010 | 21:18

Ben napsal(a):

Děti se v anketě vyslovily proti přemístění domova do Chocerad.
Středočeský kraj upustil od stěhování dětského domova z Pyšel na Benešovsku do Chocerad. Přiměly ho k tomu výsledky ankety mezi chovanci.

Paní Vendlová, je to vůbec možné. U nás v Česku? Nestačím se divit, že by někdy zvítězil zdravý rozum. Tady???
05. 01. 2010 | 21:31

Michal Macek napsal(a):

vlk:

socani nejsou zli - to jen dr.Rath :)
05. 01. 2010 | 21:53

Pocestny napsal(a):

Vlčku, vlčku,
http://www.youtube.com/watc...

http://www.youtube.com/watc...

Pac a pusu, huňáči -)
05. 01. 2010 | 22:32

Veronika Vendlov napsal(a):

Pocestný - pamatuju si na výborný koncert na Strahově, jen mě tam málem umačkal dav... :-)
05. 01. 2010 | 23:58

Veronika Vendlov napsal(a):

Bene, můžeme spekulovat, ale rozhodnutí je takové, jaké je. Zda zvítězil zdravý rozum, nebo spíše jasná politická taktika, to se nedozvíme. Ale paradoxně jde o poměrně dobrý příklad pro všechny.... :-)
06. 01. 2010 | 00:01

Karel napsal(a):

S dětmi se dá lehce manipulovat. Velmi dobře například baští televizní reklamy. A jak vidět dají se využívat i v politice. Zaplať pánbůh, že nebojují jako v Africe i když jeden neví kam to u nás dovedeme.
06. 01. 2010 | 06:48

neo napsal(a):

Karle,

reklamu baštíš taky a ani o tom nevíš:)
06. 01. 2010 | 08:12

veronika vendlova napsal(a):

pro pořádek přikládám TZ KÚ ze 4.1.09:
"Rada Středočeského kraje se dnes seznámila se závěrečnou zprávou klinické psycholožky, PhDr. Jany Procházkové, z návštěvy dětí Dětského domova Pyšely v objektu bývalé dětské léčebny v Choceradech. Pětadvacet dětí společně s ředitelkou dětského domova a třemi vychovateli navštívili objekt v Choceradech v závěru loňského roku, 16. prosince 2009. Na místě byly děti očekávány pracovníky krajského úřadu a psycholožkou PhDr. Janou Procházkovou. Detailně si prohlédly celý areál včetně přilehlého pozemku.



Po příjezdu zpět do dětského domova vyplnily psycholožkou připravený dotazník, který byl sestaven ze 6 otázek, na které odpovídalo celkem 11 chlapců a 14 dívek ve věku od 11 do 17 let. Následně s PhDr. Procházkovou děti též individuálně či ve skupinkách hovořily. Na základě tohoto způsobu zjišťování dospěla PhDr. J. Procházková k následujícímu závěru: „Na základě pozorování 25 dětí z DD Pyšely v Choceradech i přímo v DD Pyšely i na podkladě rozhovorů s dětmi a vyhodnocení dotazníků uzavírám, že tyto děti jsou v DD Pyšely vázané na Pyšely i jeho okolí, jsou široce zařazeny i do mimoškolní činnosti, adaptovány na prostředí a jsou subjektivně spokojeny i s širšími vrstevnickými vazbami. Z výše uvedených skutečností je pravděpodobné, že by přemístění dětí prohloubilo jejich psychickou deprivaci, především bazální potřeby jistoty a bezpečí a mohlo by tak negativně ovlivnit jejich další vývoj. Z výše uvedených důvodů nedoporučuji stěhování dětí z DD Pyšely do prostor v Choceradech.“



Rada kraje podle již dříve prezentovaného stanoviska přihlédne k závěru psycholožky a v rámci svých rozhodnutí z něj bude vycházet. „Dětem jsme chtěli a stále chceme dát lepší objekt. Nechtějí-li do Chocerad, nebudeme je násilně stěhovat, nalezneme jiné - v jejich zájmu vhodné - řešení,“ řekl hejtman MUDr. David Rath. Radnímu pro oblast školství, mládeže a tělovýchovy PaedDr.M. Němcovi rada proto uložila zpracovat variantní návrhy dalšího postupu ohledně řešení nevyhovujícího technického stavu DD Pyšely včetně varianty výstavby nového objektu v areálu Pyšel. Zároveň dostal s radní Zuzanou Jentschke Stocklovou za úkol vypracovat návrh na využití objektu v Choceradech pro potřeby okolních škol, domů na půl cesty, sociálního zařízení pro seniory či zdravotně postižené, kteří toho času využívají některý z nevyhovujících objektů."
06. 01. 2010 | 09:44

milpta napsal(a):

Teť u ž je to jedno, peníze se v budoucnu se budou těžko shánět. Jak rekonstrukce tak vybudování nového domova je běh na DLOUHOU TRAŤ. Souhlasím s tím, že hlavním problémem je dojíždění pracovníků do nového místa.
06. 01. 2010 | 10:18

air force shoes napsal(a):

svyrazne vyplati nakoupit v zahranici cokoliv. A snad nebude nikdo tvrdit, ze rozvoj CR ja zavisly na exportu a nikoliv dovozu. a mys. Vysledek je pak takovy, ze pro kazdeho, kdo alespon trochu oNechme se proto prekvapit, kolik firem dokoze v prubehu pekulanty na burze je velmi snadne prehrat menu malinke CR a napakovat se na ukor ceskych lidicek hrou na prehrati a oslabeni meny. Silni hraci hraji s CNB hru na kocku vlada nejaky svetovy jazyk se
11. 01. 2010 | 18:41

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 17:09

RogersChrystal napsal(a):

Set your own life time more simple take the <a href="http://bestfinance-blog.com...">mortgage loans</a> and everything you want.
01. 08. 2010 | 07:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy