I. Splátka dluhu české majoritě

18. 10. 2013 | 19:57
Přečteno 2612 krát
Psáno pro minority

Moji vídeňští předkové byli, po porážce Rakouska–Uherska v I. světové válce, ve složité situaci. Hrozila jim, jako poraženým, povinnost platit vítězům válečné kontribuce. Moc se jim do toho nechtělo a tak raději dali přednost zániku císařství. Klíčová tu byla pomoc Čechů a Slováků, kteří iniciativně vytvořili samostatný stát, čímž Rakousko – Uhersko právně přestalo existovat. Vůči Čechům tak máme, svým způsobem, nesplacený dluh.
Dnes, kdy jsou v problémech Češi, měli bychom jim, na oplátku, poskytnout pomocnou ruku my. Ekonomická situace české majority je komplikovaná zejména tím, že nemá svůj osud ve vlastních rukou, poněvadž jim doma už nepatří ani „pověstná klika ode dveří“ (blíže viz Milan Zelený). O osudu tzv. „českého průmyslu a bank“ pak rozhodují čistě jeho vlastníci (po výtce zahraniční), čímž je česká ekonomika velice zranitelná. Rozhodnou-li se vlastníci mladoboleslavské škodovky přestěhovat výrobu z Čech do Indie, nikdo jim v tom nezabrání. Podobných precedentů existuje již mnoho - jen pro ilustraci: sirky Solo Sušice se dnes vyrábějí v Indii, Mochovská zelenina v Rakousku, Sunar v Británii a Španělsku, baterie „Akuma“ v Itálii, elektrospotřebiče „ETA“ v Číně a tak bychom mohli dále pokračovat. Důsledkem ubývání pracovních míst (zapříčiněný i levným dovozem zejména asijského zboží) je proces „detroitizace, který dnes zasáhl celý sever republiky (Mostecko, Ústecko a Ostravsko). Notně by mě překvapilo, kdyby postiženým krajům zadlužený český stát byl schopen poskytnout účinnou finanční injekci k jejich záchraně. Zhroutí-li se sever republiky, do několika málo let jej může následovat stát jako celek. I Češi tak mohou stát před volbou - zda raději stát nerozpustit. V následujícím textu si ukážeme, jak na to.

Připomeňme si, že zhroucený stát („collapsed state“) je definován jako prázdný geografický pojem, černá díra, která pohltila existující „polis“. Kolaps státu se projevuje tím, že centrální vláda ztrácí kontrolu nad politickými a ekonomickými aktivitami ve svých mezinárodně uznaných hranicích. Ekonomické aktivity v regionech zhrouceného státu se stávají autonomními a řada z nich se chce napojit na funkční ekonomické systémy sousedních států.

Rozpad českého státu předpokládám ve dvou etapách. V první etapě, tzv. „divokého rozpadu“ (ve smyslu hesla: „zachraň se, kdo můžeš“) se od zkolabovaného státu pokusí odtrhnout ekonomicky silnější města, jako jsou Brno (se svojí spádovou oblastí), Karlovy Vary, Mariánské lázně, Plzeň, Špindlerův Mlýn a další s odůvodněním, že se jim bude dařit lépe samotným a zároveň nejsou ochotny platit dluhy svých zkrachovalých kolegů. Nelze vyloučit, že by řada příhraničních krajů hledala východisko z bankrotu státu připojením se k úspěšnějším sousedům, jako je Německo, Rakousko a Polsko). Jako přirozené nadnárodní regiony vidím nejméně čtyři:

1. Šumava (ČR, Bavorsko, Horní Rakousko)
2. Krkonoše (ČR, Polsko)
3. Moravskoslezská pánev (ČR, Polsko),
4. Jižní Morava a Dolní Rakousko.

V podstatě by se jednalo o obnovu historických ekonomických celků, které tu dlouhodobě existovaly již od 19. století.
Minority musejí zachovat chladnou hlavu a ve druhé etapě (spolu)iniciovat změnu Ústavy tak, aby rozpad českého státu získal patřičný ústavní rámec. Nemusíme přitom vymýšlet nic nového, protože podmínky, za nichž může obec stát opustit, obsahuje ústava Lichtenštejnska, která předpokládá dvojí referendum:

• v prvním se vyjadřují občané obce, zda chtějí (či nechtějí) společný stát opustit,
• v případě nadpoloviční kladné odpovědi občanů se uzavírá mezi státem a obcí smlouva o vyvázání ze státního svazku, jejíž text musí být opět schválen v samostatném referendu.

Ať už bude výsledná podoba národních a nadnárodních regionů potvrzená referendem jakákoliv, je vidět, že český stát lze rozpustit elegantně, rychle a v souladu s Ústavou. Dluh minority bych tím považoval za splacený.

Pokračování: konstituování nového soustátí Čechů a Moravanů

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

aga napsal(a):

Výborně. Takže o osudu státu a jeho občanů rozhodují v demokracii de facto zahraniční soukromé firmy.

Jediné skutečně rozumné řešení by bylo znárodnění. Ale to nemá v programu žádná strana, ani KSČM.
18. 10. 2013 | 20:34

Twist napsal(a):

Nemáme do toho kecat, ekonomiku žádnou nemáme, je v zahraničních rukou, stejně jako to ostatní. Kdopak za to může? Že by zase komunisti?
18. 10. 2013 | 20:41

aga napsal(a):

Jo, a to jste ještě, pane Klímo, ve svém výčtu toho, co nám nepatří, zapomněl na církevní majetek. A až se ten lev bude porcovat, Sudety jsou jasné. A nejspíš taky dojde na navracení šlechtického majetku. Dojde na Schwarzenbergova slova - až nebudeme mít co žrat, přijde jejich čas.

Božíčku, skoro to vypadá na spiknutí, jak si nás po sametu rozebrali na součástky. Ale jistě si za to nějakým způsobem můžeme sami, to je jasné...
18. 10. 2013 | 20:46

Fialenka napsal(a):

aga
Strany mají v programu referenda a taky možnost, aby občané předložili návrh zákona pomocí petice. Doufám, že v nejbližší době bude zákon o znárodnění.
18. 10. 2013 | 20:48

sasa napsal(a):

Jo, jo KG mel pravdu: "Se Sovetskym Svazem na vecne casy..." Neni SSSR neni ani CR.
18. 10. 2013 | 20:52

Baba napsal(a):

Já to vidím na pohodový podzimní víkend. Pana Klímu v detailech nepředčíte.
18. 10. 2013 | 20:55

Marian napsal(a):

Postavit euroatlantickou civilizaci na nohy je stejný úkol,jako naučit chromého chodit.
18. 10. 2013 | 20:56

Marian napsal(a):

Ago,všechna čest,jste jeden z mála zcela samostatně,nezávisle a originálně uvažujících lidí.Címž v žádném případě nechci říct,že s vámi ve všem souhlasím.
18. 10. 2013 | 21:00

Baba napsal(a):

A čí nohy máte na myslí?
18. 10. 2013 | 21:07

Joe Ratata napsal(a):

Jak říkával můj děda, nedobrovolně bojující za císařepána na italské frontě, "nebýt toho hrozného hladu a nespolehlivých Maďarů, tak jsme ty Taliány porazili".
Tím bych chtěl jen podtknout, že Maďaři se o rozpad R-U zasloužili podstatně víc než Češi, neřkuli Slováci.
Jinak souhlasím s tím, že jsme se stali gastarbeitry ve vlastní (rozprodané a rozkradené) zemi.
18. 10. 2013 | 21:12

meč prorokův napsal(a):

Když uvážím, jak zkolabovaní Somálci opět jednou nejelitnějším jednotkám unipolární světové velmoci vyprášili tělové krunýře (instruktivní je také shlédnout někdy znovu Black Hawk Down), možná je lepší mít atrapu státu (o pár osobách) jen pro dekoraci a ve skutečnosti se starat o vlastní věci.
18. 10. 2013 | 21:31

Fialenka napsal(a):

Návod na záchranu českého státu:
Papež František: „Solidarita není pouhým poskytováním podpory, ale snahou o zajištění ekonomické nezávislosti stále většího počtu lidí.“ (Vatikán 16.10.2013)

Snaha o zajištění ekonomické nezávislosti lidí je sociální stát Západu. Zatímco vytvoření chudých tříd, kterým by se dávaly milodary - to by prosadil Schwarzenberg.
18. 10. 2013 | 22:22

Divobyj napsal(a):

Inu,co napsat?
Snad jen,že o tom všichni víme již delší dobu a že s tím nikdo nic nedělal,nedělá a v budoucnu již snad ani udělati nemůže.Naši potomci nám jistě poděkují za to,v jakém stavu jim tenhle nešťastný stát předáme.
Lidé,volte komunisty,jiná šance není!
18. 10. 2013 | 22:48

slova jsou furt jen slova napsal(a):

Fijalenko
O Solidaritě toho hodně namluvil taky jiný katolík, Lech Walesa.
Než přišli na to, že byl spolupracovníkem Urzadu bezpieczenstwia.
A než on přišel s tím, že se Polsko musí (nevim jestli po anšlusu Rakouska nebo před) spojit s Říší v novou velmoc, Germanii.
O protektorátu zatím neřek ani slovo.

S barelem dobroty máte samozřejmě pravdu.
18. 10. 2013 | 23:02

Ivan Kučera ředitel KHS H.Králové napsal(a):

Komunisti jsou svině.
18. 10. 2013 | 23:47

Jakelin de Mailly napsal(a):

Autorovi

"Připomeňme si, že zhroucený stát („collapsed state“) je definován jako prázdný geografický pojem, černá díra, která pohltila existující „polis“. Kolaps státu se projevuje tím,..."

"polis" znamená řecky "město", nikoli "stát".
Proto se ozývalo Konstantinopolí onoho neblahého rána 29.5. 1453 volání "Heáló hé polis !!!" a ne "Heáló hé krátos!!!".
18. 10. 2013 | 23:49

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, templáři, na výsostné jistě témátko děr po hříchu černých jsem již před mnoha lety jistému ctěnému Hawkingovi, otci tohoto, poslal lacinější řešení.

- Máš li chuť
na černou
díru
nemusíš hned
do
vesmíru -

Dodnes neodpověděl.
Asi je z toho v furt ešče v šoku.
Jinak tímto konáním lze celkem snadno řešit přechodně spousty každodenních traumatizujících záležitostí.
A docela levně, jak je jistě všeobecně známo.
Veselé krizování aneb jak se říká u nás valašsku ...
Heáló hé.
19. 10. 2013 | 01:23

skeptický napsal(a):

A supi a říhavci budou hodovat na mršině.
Pro mezinárodního realitního konsultanta nirvána.
Pilná vrabenčí práce přináší ovoce.
Škoda,že volby nedopadly.Už jsme to mohli mít za sebou.
19. 10. 2013 | 05:45

zemedelec napsal(a):

Pane skeptický.
Trefa.
Takhle uvažuji také.
Tak se o to pokoušejí nadále a Klíma je toho důkazem.Podobných jemu,máme tady hodně a nejhorší i ve vedení státu.
19. 10. 2013 | 06:25

skeptický napsal(a):

Takže alespoň víme,že Rakousko dalo světu nejen Mozarta,Hitlera a Sachrův dort.

Pán ale má asi na mysli reparace,a ty plus státní dluh tuším ČSR platila za Rakousko i Maďarsko taky.
viz :
90 let ČSR - základní data.

Takže jsme vlastně byli obohaceni tím,že nám přišli pomoci splácet dluh.
Děkujeme pane Klímo.Opravdu nám nic nedlužíte.
V Rakousku je prý krásně.
19. 10. 2013 | 07:16

Občan napsal(a):

Začalo to hezky, ale jakmile jsem dospěl k obnově "Sudetenland", zvedl se mi kufr.

Mimochodem, autore, byl jste někdy v cca posledních pěti letech na druhé straně zejména Krkonoš, Krušných Hor, ale i Dyje? Ne, že by to za Bémrvaldem bylo o moc lepší... Tam všude totiž ty "Detroity" už dávno mají. V zemědělských oblastech je jich málo, ale v bývalých průmyslových oblastech, zejména těch polských a východoněmeckých, je jich mraky. Kde myslíte, že berou nové a nové "vybouchnutelné" kulisy pro "Kobru 11"?

Sudety jsou neobnovitelné, protože jejich průmyslová základna už dávno neexistuje na OBOU stranách hranice.

Liechtenteinsko je SOUKROMÝ stát, VLASTNĚNÝ jednou famílií, která si dodnes brousí zuby na Lednicko a Valticko (cca 2000 km2).
A tak mě napadá, jestli ty Vaše spisky už nejsou za hranicí trestného činu...
19. 10. 2013 | 07:18

muromec napsal(a):

Dyk jste tu pomocnou ruku už dávno podali! Copak privatizace státního majetku nebyla ta vaše podaná ruka?
19. 10. 2013 | 07:19

vasja napsal(a):

"Moji vídeňští předkové byli...."

"Dnes, kdy jsou v problémech Češi, měli bychom jim, na oplátku, poskytnout pomocnou ruku my."

Pán teda na Germána moc nevypadá :-). To teda vůbec ne.
Odhaduju Balkán, Halič.
A tak kápněte božskou, kdo to jsou teda ty "my". Abysme si "my" nenaběhli.

http://www.klima.cz/ofirme.htm
19. 10. 2013 | 07:31

Občan napsal(a):

Vasjo, poptejte se Jindry Vodičkůch, co jezdíval v "pražské paroplavební" než se stal "ministrem čehokoli" v 90. letech. Ten pro ty "my" develoupí settlementy v Praze, kolem ní a kousek za Aší.
Mi se líbí, jak hbitě převlékají národnost podle toho, jak se to zrovna hodí.
19. 10. 2013 | 07:51

skeptický napsal(a):

Teď jsem si pořádně všiml,že je to I. splátka.
Vypadá to na sedm Egyptských ran.
19. 10. 2013 | 07:51

Skogen napsal(a):

Nějak mi v těch prosperujících městských státech chybí Prágl. A přitom, zatímco Šumava může vyvážet kůrovce, Krkonoše Krakonoše, tak Praha může vyvážet geniální mozky. Přinejmenším některé. Konkurenceschopnost zaručená, protože někdy se to vyplatí i zadarmo.
19. 10. 2013 | 07:55

Pavel. S napsal(a):

Klímo, vy o tom rozpadu budete psát tak dlouho, až si lidi zvyknou a stane se to.
Za jižní Moravu mohu říci, že bychom k Rakousku šli, pro Moraváka cajzl je stejný cizinec jako Rakušák, jenom ve Vídni nejsou takové ........ jako v Práglu
19. 10. 2013 | 08:11

vasja napsal(a):

Mi se líbí, jak hbitě převlékají národnost podle toho, jak se to zrovna hodí.
---------

Občan.
Proto hochům od synagogy nevěřim:-)
19. 10. 2013 | 08:22

Občan napsal(a):

Pavel. S napsal(a):
"Klímo, vy o tom rozpadu budete psát tak dlouho, až si lidi zvyknou a stane se to.
Za jižní Moravu mohu říci, že bychom k Rakousku šli, pro Moraváka cajzl je stejný cizinec jako Rakušák, jenom ve Vídni nejsou takové ........ jako v Práglu 19. 10. 2013 | 08:11"

Přemek Votakarů, Karel Čtvrtejch a Jirka Kunštátskejch by měli vstát z prachu a fakt části z nás rozbít hubu.

PavlíkuS, co JSTE SI do Prahy poslali, to tu máme. Stačí se zaposlouchat, když poslanečtí a senátorští "šibalové" otevřou mordy; hned je jasno, odkud se do Prahy naplavili. Ti Vaši "cajzli" jsou totiž většinou z Moravy, milej zlatej. Dokonce i pražský primátor je nějaký olomoucký kámoš toho týpka ze Suchýho z Nosu. Z Olomouce se do Prahy vůbec naplavují existence - Langer, Nečas, Škromach a pod...
19. 10. 2013 | 08:44

Občan napsal(a):

Tsss, Vasjo - já o Němcích z Haliče a Vy hned s pejzama na mne :o)))
19. 10. 2013 | 08:45

Pavel. S napsal(a):

Občane, nepopírám že v Praze je náplava. Jenže když přijde Moravák do Prahy, musí se cajzlovské móresy rychle naučit, jinak chcípne. Pořád jen potvrzení teorie, obehnat pražské cajzly ostatým drátem a nechat vyhnít, těmi razítky a potvrzeními se můžou krmit sami
19. 10. 2013 | 09:04

Lila napsal(a):

"Dnes, kdy jsou v problémech Češi, měli bychom jim, na oplátku, poskytnout pomocnou ruku my."

No, já nevím... Kdysi jsem četla, že Rakousko bylo na konci první světové války naprosto rozvrácenou zemí, kdežto české země, které byly průmyslově nejrozvinutější částí R-U, na tom byly ekonomicky nesrovnatelně lépe.

Za uši mě tahá Dolní a Horní Rakousko. Jestli máte, autore, na mysli rakouské spolkové země, pak jde o Dolní Rakousy a Horní Rakousy. Sakra!
19. 10. 2013 | 09:21

vasja napsal(a):

Občan.

Sem byl za mořem a tam na místní tv stanici ukazovali příhodu policajta s černochem, kterej jel nějak rychle. Černoch chtěl udělat dojem a tak se představil jako Švéd, tenaten, co hraje v NHL. Méno si už nepamatuju, ale dali tam i jejich fotky.
Bylo to komický :-))
Tolik k videňákovi Klímovi.
19. 10. 2013 | 09:39

zdenekbrom napsal(a):

Občan 19. 10. 2013 | 08:44:

My jsme k nám do jižních Čech Přemyslovce nezvali. Nacpali se sem násilím. Takže si nestěžujte, co to teď v Praze máte.

Jo a toho Záviše Vám taky nezapomeneme.
19. 10. 2013 | 09:40

resident napsal(a):

Na rozdil od naplav se nemoravaci o Prahu aspon staraji jako o domovq. Moravske politicke naplavy ji vyzerou, privatizujou, pomluvi, poplivou a odfrci hnit do svych zatuchlych kotaru. Pak vozi vnoucata ukazovat, kde byly ministry a odkud maji ty bohate grunty. A zadaji pohodlne parkovani v centru. Bylo by dobre zaridit moravske markrabstvi, aby si tam pekne hospodarili sami ze svyho. To by byl panecku socialni statecek!
19. 10. 2013 | 09:41

Jemnický napsal(a):

Tak čekám, kdy vznikne oficiální spolek cizích vlastníků České země. Že už toho mají v pohraničí skoupeno.

Hlásné trouby aktuálně.cz (brzy aktuálně.de) se činí.
Celkem se to dá shrnout: Češi, navalte majetek a zemi, pak si táhněte za Ural, nebo tady můžete zůstat jako nádeníci.
19. 10. 2013 | 10:00

Pavel. S napsal(a):

Lilo. jenom doplnění
Rakousko nacpalo špinavý průmysl do Čech, zemědělství dali doUher (včetně Slovenska) a sami měli vědu, kulturu, obchod a řízení všeho. Po rozpadu R-U se samozřejmě stalo že jim zůstala např. velká Admiralita bývalé námořní velmoci, ale jinak měli 4 rybářské pramice na NeusiederSee. Masarykova Republika ten průmysl znárodnila, ale jak je zvykem u ČECHÁČKŮ., ROZKRADLO SE TO A ZNIČILO, v nejlepších letech jsme dokázali výkonnost sotva 80% úrovně za R-U. Pokud jste z generace před cinkání líči, ještě jste se učila ve škole pravdivé o potravinových lístcích za které stejně jídlo nebylo, o střelbě do mnoha hladových demonstrací s mnoha mrtvými, dnes už se to z ideových důvodů také neučí.
19. 10. 2013 | 10:03

geneolog napsal(a):

Jemnický,

Slovo Cech je jen virtualni vyraz. Zadny plnokrevny cech tu dnes nezije. Cech je smesice ruznych narodnosti. Od Tataru az po Germany. Cech je pomatena osobnost co furt nevi cim je.
19. 10. 2013 | 10:34

Jiří. S napsal(a):

o TO HORŠÍ JE NÁZEV česko, které pro půl obyvatel asi moc neznamená a druhou půlku uráží, a vede ke geografickým nesmyslů. V Polsku jsou Polská města v Maďarsku Rakousku, Slovensku bez problému, ale v Česku jsou česká města jen některá, a ještě se za to stydí
19. 10. 2013 | 10:38

buldatra napsal(a):

Položme si otázku: jakého týpka by mohlo napadnout něco takového jako rozpouštění státu?

Nicméně, jak praxe ukazuje, takoví týpci byli a jsou, žijí mezi námi a dokonce jim tato možnost, zdá se, nedá spát. Jsou furt a stále aktivní. A furt a stále blbnou na quadrát.
Za všechny jmenujme jistého Mečiara, politika, bývalého boxera a právníka, Klauze, bývalého prezidenta a klauna, Havla, bývalého prezidenta a absurdního dramatika a ....realitního konzultanta Klímu, zúčastněného v jakémsi obskurním spolku pro stáří, nebo tak něco.

Ano, nápady kohokoliv mohou být jakékoliv a blbý na tom je smutné poznání, že byť sebe pitomější nápad se urodí a je veřejně prezentován, vždy se najde pár takových, kteří se toho chytnou a nikoliv z recese, ale na vážno na tom začnou do úmoru pracovat.
A tak tu máme jako výsledek například staronový Slovenský štát, že.
Hlinka se v hrobě raduje (ne ten hokejový trenér, ale ten s těma gardama, však víte, co si budem povídat).

Ale, když už se urodí jedna blbost, proč ne dvě, například kontrablbost.
A tak by se majorita mohla zamyslet nad opakem rozpadu, tedy nabalením území k stávajícímu cancouru, který po působení výše uvedených rozkladačů zbyl.
Nemá smysl dvakrát, potažmo třikrát vstupovat do stejné řeky a nabalovat bývalé bratia na východ od Hodonína, jelikož sílu jejich bratrství známe a jsme náležitě vyučeni. Nechť bratia zbratří se třeba s maďarama, nebo s Ukrajinou, anebo s nikým, což bude pro jejich okolí nejlepší.

My se zaměřme na získání území někde, kde je to dostatečně daleko a zároveň tam něco je, co nás zajímá a je to pro nás užitečné. A kde není moc lidí, spíš víc nerostů.
Ano, staňme se kolonisty.

Jsme totiž na řadě. Spousta států, které nám dávají za vzor, jsou bývalí kolonisti, dnes vrcholy demokracie a mírotvůrci a vůbec, s demokraticky a humanisticky naladěným nesmírně vzdělaným obyvatelstvem. naši vzorové.

Zamysleme se společně, jak oni vzorové vznikli, kde čerpali nerostné zdroje pro svůj dnešní styl blahobytného života a kde byl prvopočátek jejich bohatství.
A napodobme je. Bez bázně a bez skrupulí. Ostatně, máme na to spojenecké smlouvy a spojence.
Takže, když budeme obsazovat nějaké mimoevropské území za účelem jeho exploatace, máme automaticky zajištěnu i humanitární vojenskou spojeneckou podporu.

Stačí jen rozmyslet se, která území chceme obsadit a kdy na to vlítnem.

Jak je vidět, nejen někdo z Pro altu může vymejšlet pi.oviny.
Pro účely kontraproalťácké a kontrakonzultantsko realiťácké by bylo vhodné založit spolek Pro futurum kotlinum a v kruhu tom spolkovém tento, koloniální plán doladit.
19. 10. 2013 | 10:44

Jiří. S napsal(a):

Buldatro, myslím že Slováci nelitují že si udělali svůj stát, začali na 60% naší ekonomické úrovně, dnes už přes 90% a porád rostou, my zatím pořád ekonomicky upadáme. Takže za pár let budeme závidět že se prahy zbavili a udělali si slušný stát. Morava měla tehdy také jít, začátky by byly těžké, ale dnes už mohla být pohoda
19. 10. 2013 | 11:08

Občan napsal(a):

Pane Brome, Záviš si za to moh´ sám. Neměl se Přemkovi montovat do fraucimry :o)

A Vítkovci s Přemyslovci i Lucemburky vždycky uzavírali oboustranně výhodné kšefty. Sice při tom obě strany nadělaly spoustu hluku, ale nakonec se dohodly. Kéž by to tak fungovalo dnes...
19. 10. 2013 | 11:09

Skogen napsal(a):

geneologu,

s prominutím plácáte. Jelikož se jedná o sociální fenomén, je i otázka národnosti determinována nejen biologicky, ale i sociálně. Dříve byla národnost určována příslušností k půdě, dnes je to neformálně zejména příslušností k jazyku, formálně k tomu, k čemu se sám hlásíte.

Jinak bychom samozřejmě ihned museli škrtnout Američany, Australany a řadu dalších. Jelikož jsou to patrioti, asi by vám za to rozšlápli brejle. Na rozdíl od Čechů, jejichž identifikace s národem je slabá, a proto zde může Klíma šířit podobné zhůvěřilosti.
19. 10. 2013 | 11:54

Baba napsal(a):

Safra, to zas někdo agituje za porodnice.
19. 10. 2013 | 11:54

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

Státy se nutně nemusí zhroutit, zkolabovat.
I v případě Kraďákova je pravděpodobnější převzetí jinýmm státem, politickým centrem.
V rukou to nemá žádný zahraniční vlastník, ale domorodý suverén. Kvalita toho suveréna je ale nevalná - v jeho konstrukci....a povahu má zkorumpovanou - proto nejsou vize pana Klímy až tak odtržené od reality, jeho úmysly jsou ušlechtilé, nechce chaos, ale to, aby problém byl zadministrován s co nejmenšími náklady, pokud již nelze mluvit o užitku.
19. 10. 2013 | 12:22

buldatra napsal(a):

Jiří. S

no, když jde o to srovnání, tak voni zas až tak moc zázračně nerostou, to spíš my rychle upadáme.
A samostatná Morava?

Nic se neprošvihlo, protože hlas pro samostatnost byl a je je slabý, hlas pro samosprávné uspořádání byl a je je slabý, hlas pro zem Moravskoslezskou byl a je slabý.
Ale, čím víc budeme upadat, tím bude silnější.

Všude funguje zákon spojených nádob, akorát jinak, než si to jsou ti nejchytřejší tam na piedestalu uvědomit. Oni si myslí, že hladiny v nádobách se srovnávají tak, že nižší hladina vystoupá k té vyšší. Ale je to tak, že nižší leze nahoru a vyšší dolů, až se srovnají.

Takže ještě nenastala vhodná doba zrušit jako neplatné staré pořekadlo: všeho do času.
19. 10. 2013 | 12:33

strýc virus HxNx napsal(a):

asi jsem hodně natvrdlý, ale já ten článek pochopil tak, že pan Klíma má rakouské občanství. co?
napovězte více hlupákovi!
19. 10. 2013 | 12:34

zdenekbrom napsal(a):

Občan:

No a to je celá ta Praha.

Vychovat kralevice (a dobře), na to byl Záviš dobrej, ale jen si užil s královnou, už bylo zle :)
19. 10. 2013 | 12:38

skeptický napsal(a):

strýc
Paní Hamplová tady touží po tvrdém muži.Možná by vzala zavděk i natvrdlým.
Ženské sice monokl moc ne-e,alespoň ale mají pocit že jí známé závidějí,že se ten její bačkora konečně pochlapil.
19. 10. 2013 | 12:40

Baba napsal(a):

Dotáhnout věci do vítězného konce, aby byl při hladkém povrchu spokojen ten i ten, ale přitom bylo podle vás, však vy víte, jak to myslím, lze. Patříme do téže sítě.
19. 10. 2013 | 13:15

Jiří. S napsal(a):

Strýc virus,- Když někdo pomůže proti pražákům, je blahořečen a může být i marťan, natož Vídeňák
19. 10. 2013 | 13:28

aga napsal(a):

strýc virus

Já to pochopil tak, že nám pan Klíma dává najevo, že se cítí být členem minority. Nespecifikoval ovšem, jaké. Nicméně, zdá se, že té jeho majoritě rozpad národního státu nejen nevadí, ale dokonce ho plánuje.
19. 10. 2013 | 13:44

aga napsal(a):

eee ... té jeho minoritě rozpad nevadí...
19. 10. 2013 | 13:46

češka napsal(a):

To autor
Takže "lázeňský trojúhelník" - Karlovy Vary, Mariánské lázně a Františkovy lázně, dříve Říšská falc Chebsko, se stane ruskou gubernií za všeobecného souhlasu České republiky a Evropské unie? Spolkové země Bavorsko a Sasko s radostí příjmou sousedství s Ruskoem a budou si pochvalovat, že tady uprostřed Evropy, vzniká "Ruský koridor" po vzoru "Polského koridoru" dělícího Prusko. Nic lepšího jste pro zničení České Republiky a Evropské unie vymyslet nemohl, hned si běžte pro "Nobelovu cenu míru".
19. 10. 2013 | 13:51

Baba napsal(a):

Laiku, měl rozlišovat konkrétno a mlhu. Zvlášť když je měřitelná.
19. 10. 2013 | 14:19

santawizard napsal(a):

Přežije národ zánik svého státu jako židovská kultůra a romská subkultůra a nebo jako hospodská kultůra a konopná subkultůra?
Češi jsou rození bohémnové jako zemský ráj to napohled.Bohemský císař,který má toho lidem zvoleného prezidenta a Bohem vyvoleného krále na každé straně trůnu jako ten arijský čaroděj na burze býka a medvěda existuje.Podobně už existuje i samotná bible a joga nejenom pro marijuána gury a hospodské kaplany.Ježíš je král židů,který zemřel pro naše hříchy proti Bohu a šel do nebe jako nesmrtelný beran, kdežto Satan je král cikánů,který zemřel pro naše hříchy proti ďáblu a šel do pekla jako vševědoucí kozel.Moderní historie však začala revalvaci východoněmecké marky a devalvací československé koruny.
19. 10. 2013 | 14:38

Baba napsal(a):

Ano, Máňo, nálada dětí je proměnlivá v krátkých intervalech.
19. 10. 2013 | 15:26

strýc virus HxNx napsal(a):

skeptický, Jiří S., aga

pánové, děkuji Vám za Vaše interpretace.
19. 10. 2013 | 20:17

ccdd napsal(a):

Ostatně si myslím, že Česko musí být zničeno. Kde jsem to jen slyšel?
19. 10. 2013 | 20:30

Odol napsal(a):

A ti malí hnusný bubenický parchanti už zase řáděj. A ta jejich kalupinka to diriguje virtuálně.
19. 10. 2013 | 21:40

Odol napsal(a):

Jo, Odolku, a potvrď panu Stejskalovi, že peprnější slovo měřitelné je.
19. 10. 2013 | 22:50

aga napsal(a):

S tématem to souvisí volně, ale je to k zamyšlení:

http://zpravy.idnes.cz/polsko-nemecko-deti-04n-/zahranicni.aspx?c=A131018_185853_zahranicni_pul

Je tu někde odborník, třeba pan Procházka, aby nám vysvětlil, jak je to u nás špatně a v Německu dobře? Zejména s ohledem na to, jaký skutečný vliv má "svobodný" tisk a iniciativa zdola na demogratůrní mašinérii?
20. 10. 2013 | 09:23

aga napsal(a):

PS
Na případu je rovněž zajímavé, že se jedná evidentně téměř výhradně o slovanské matky, kterým jsou děti odebírány, přčemž pochybuji, že by se nenašla rodina jiného etnika (třeba romského), kde by nebylo třeba zakročit.

Mimochodem, kdyby se u nás odebíraly děti na základě nařčení z užívání drog nebo násilného chování, a právě třeba v romských rodinách, to by bylo nadnárodního řevu a vytí...
20. 10. 2013 | 09:35

gaia napsal(a):

ten odtrženej Špindl, to by byl nářez, jednu zimu by nenasněžilo a všichni by museli začít číst romány od Kubátové, aby se rozvzpomněli, jak v těch horách vůbec přežít o bramborech a kyselém zelí.
20. 10. 2013 | 15:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy