Funkce prezidenta Čechům netřeba

31. 10. 2013 | 10:25
Přečteno 2068 krát
A co s tím?

Mnoho laskavých čtenářů se mi smálo, když jsem na tomto místě, zhruba před rokem, vyzýval českou majoritu k tomu, aby zvážila, zda funkci prezidenta v Ústavě nezrušit, protože je to jen přežitek po „C. K. mocnářství“. Česká majorita se na místo toho rozhodla pro jeho přímou volbu. A teď si „drbe hlavu“! Proč si tak úporně komplikuje život, mi dodnes zůstalo záhadou.

Ústava přece předpokládá, nebude-li funkce prezidenta obsazena, rozdělí si jeho funkce mezi sebou předseda Vlády ČR, Parlamentu a Senátu. Zůstalo-li by to tak i do budoucna, mohli bychom se bez prezidenta obejít navždy. Nehrozil by tak ani prezidentský, ani polo - prezidentský systém. Nebyl by život Čechů bez prezidenta příjemnější a méně komplikovaný?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

K.V- napsal(a):

Proč rušit zrovna presidenta.? Bez Senátu jsme žili roky a nic se nestalo. Vznikl jenom jako úlitba bývalým poslancům parlamentu při rozpouštění Československa, že o koryto nepříjdou, jinak je to totální nesmysl.
A to nemluvím o jiných. Zase se nějak bojuje v ÚSTRKU, další nesmysl, to by měl být nudný archiv kde pár archivářů se zaprášenými klotovými rukávy archivuje a digitalizuje, nic víc.
.
Kdyby se 60% státních úředníků vyhodilo, pořád ještě by tam ten zbytek měl nadbytečnou flákárnu
31. 10. 2013 | 10:38

for hischold napsal(a):

zasadne nesouhlasim - potrebujem hlavu statu - kdyz ne prezidenta tak aspon konstitucni monarchii..

PS:ze nekdo neni dobry prezident neznamena ze se to ma zrusit - kdybyu se rusila kazda profese kterou nekdo dela blbe, kde bychom byli???
31. 10. 2013 | 10:43

resl napsal(a):

Byl bych pro. čech je pro toto funkci rozumově nezralej. Neumí užívat svou moc pro dobro národa, komunismus ho naučil šikanovat, ponižovat, bez respektu k jiné osobě, než ke své.
Socialismus vychoval generace patologicky pokřivených lidí, plných nenávisti. Mají dvojí tvář - neschopnost, vykonávat reálnou práci maskují zdáním profesionality. Ve skutečnosti neumí než likvidovat lidi kolem sebe. Maskovat vlastní neumětelství. Vyznačují se totální neschopností vést kolektiv lidí, motivovat je. Umí jen šikanovat, mocensky manipulovat, ponižovat.
31. 10. 2013 | 11:14

aga napsal(a):

Pane Klímo

minule jste nám vysvětlil, že Češi nepotřebují stát (a už jste nás rozparceloval), dnes zase Češi nepotřebují prezidenta. Možná nakonec ani svět nepotřebuje Čechy? Vaše blogy mi nepříjemně smrdí konečným řešením.
31. 10. 2013 | 11:18

Jedla napsal(a):

Tutéž myšlenku zastávám dlouhodobě také. Na druhé straně jsem zastánce existence Senátu, a tedy dvoukomorového parlamentu - opět na rozdíl od hlasité většiny.

Mimochodem mám víc takových "menšinových" názorů, z nichž nejvíce si cením toho, že (jako jediný!) vím, co s vysoce radioaktivním odpadem, zejména s (takzvaně "vyhořelými") palivovými články vyjmutými z reaktorů jaderných elektráren. Vysoce radioaktivní odpad musí být trvale sledován, a jeho obal, bezpečnostní kontejnery, se musí po dobu cirka deseti tisíc let měnit, vždy zhruba po dvou stech letech, podle kvality, jak se v tom či onom století a tisíciletí ty nové podaří udělat dobré či horší. Je jen jedno vhodné místo, kde se to může dít: Pražský Hrad, konkrétně takzvaný Husákův protiatomový bunkr. Proč? Za prvé, je to protiatomový bunkr. Co nemůže dovnitř, nemůže ani ven. Za druhé: Je hotový a nevyužitý. Za třetí: Lze z něj rozvádět odpadní teplo po velikém areálu Hradu, včetně církevních objektů. V Katedrále už nebude kosa! Za čtvrté: Bude dobře hlídán, díky Hradní stráži nemají šanci teroristé. Za páté: Fráterníci konečně budou mít zač se modlit. A ono takové skladiště vysoce radioaktivního odpadu potřebuje Boží ochranu víc než co jiného na světě, jak Vám potvrdí nejen ve Fukušimě, ale zrovna tak v Černobylu či v Three Mile Islad. Za šesté: Konec obviňování z Pragocentrismu: Zatím co Pražáci mají vysokou spotřebu energie na obyvatele, JE jsou na jižní Moravě (Dukovany), v jižních Čechách (Temelín), plánují se na severu Moravy (Blahutovice)... Praha se skladištěm konečně přijme podíl na důsledcích vlastní energetické náročnosti, a nikdo jí už nic takového nebude vyčítat. Za sedmé: Úředníci, kteří budou během tisíců let mnohokráte rozhodovat, zda už je potřeba bezpečnostní obaly obnovit, a zda při tom zvolit levnější či naopak kvalitnější variantu, budou rozhodovat i o vlastním bezpečí, nejen o nějakých vzdálených "venkovanech". Za osmé: Jsme liberálové a individualisté: Sklad buď bezpečný je (a pak je právě tak bezpečný pro Pražana jako pro obyvatele Českomoravské vysočiny) a nebo není. Nelze nikdy říci, že pro Vysočinu je něco dostatečně bezpečné, ale pro Prahu je totéž riziko nepřijatelné. Toto dilema lze vyřešit jediným způsobem: Umístěním v Praze.
31. 10. 2013 | 11:25

Richard I. napsal(a):

prezident je jako symbol důležitý, takže se bez něj asi neobejdeme, ale nejlepší by byl gumový, plastový nebo dřevěný bo aj ten by byl lepší než předcházející a současný, z masa, kostí a lihu...
další volby prezidenta by tak mohly být jen o tom, jak by měla vypadat figurína. Tipuju, že paní bloggerka Hamplová by chtěla C. Eastwooda, sám bych bral spíš nějakou sexy modelku.
Posadili bychom paňáca na trůn, nasadili mu korunu, do ruky vložili žezlo a všichni pod jeho kralováním žili šťastně až do zazvonění.
Současný i předcházející prezident jsou zátěž, bo jejich hlavní "zásluhy" spočívají v tom, že je musíme pořád hlídat, aby zas neprovedli nějakou ko..tinu. U gumového paňáca nám tahle velká starost odpadne. Bude se na nás jen hezky a moudře usmívat.
31. 10. 2013 | 11:32

joe Ratata napsal(a):

Funkci prezidenta bychom potřebovali pouze v případě, že by jí zastával noblesně přisprostlý knížepán.
31. 10. 2013 | 11:36

Twist napsal(a):

Prezidenta netřeba. Senát netřeba. Ústavní soud netřeba. Volby tu žumpu, kterou je parlament, nevykydaly. Pořád to samé - šílená touha po moci i u toho zmrzlíka Sobotky, který najednou vyhovuje svým oponentům v jiných stranách. Kdo tenhle sajrajt řídí? Komu to vyhovuje? Poctivému českému občanovi rozhodně ne. Za poctivé nepovažuji voliče Bendy, Bendla ani Pražáky, kteří volí TOP, ti už svůj ráj na zemi mají, na ostatních jim nezáleží. Už toho mám vážně plné zuby, pokrytectví, lhaní, sobectví, šmejdi na všech stranách a všude, kde se jen podíváte.
31. 10. 2013 | 11:49

Taky trouba napsal(a):

Nic netřeba, jen Twista třeba. Bzum bzum.
31. 10. 2013 | 11:52

Petr z Tábora napsal(a):

Naprosto nesouhlasím s autorem.
Pokud něco zrušit, tak Senát. Jeho pravomoci jsou za normální situace malé, protože jeho veto sněmovna bez problémů přehlasuje.Ušetřilo by se 81 senátorských platů plus všechny náklady kolem nich.
Ostatně i sněmovna je nyní v mnohé jen převodní pákou Bruselu a musí odkývat zákony rozhodnuté jinde. O důvod více jednu komoru zrušit.
Prezident je jen jeden. Je pokrokem, že je nyní volen všemi občany a proto by se jeho pravomoce měly zvýšit. Je to symbol státní nezávislosti a jako relativně nezávislá osoba si může dovolit luxus uplatňování zdravého rozumu, který se jinak v politice už skoro vytratil.
Já bych uvítal, kdyby se přešlo na prezidentský systém vládnutí tak jako v USA.
31. 10. 2013 | 11:58

aga napsal(a):

Joe Ratata

Tak tak. Ono vlastně demokracie Čechům netřeba, třeba jim knížecího a církevního biče a mrskat a mrskat.
31. 10. 2013 | 12:12

buldatra napsal(a):

Autor píše:

...Česká majorita se na místo toho rozhodla pro jeho přímou volbu. ...

A já se ptám: autorovi kape na maják?
Která česká majorita se rozhodla pro přímou volbu a co si pod pojmem česká majorita vlastně autor představuje?

Protože jestli si pod pojmem česká majorita představuje většinu z celku, pak by mě zajímalo, jak se toto rozhodnutí uskutečnilo, když se té, autorem zmiňované české majority, na to nikdo nezeptal.

myslí si snad, že česká majorita je ona bývalá trojkoalice ODS, TOP 09 a takové to cosi, zvané LIDEM, které disponovalo parlamentní většinou, onu volbu předhodilo, odhlasovalo a uvedlo v život takovým tím pro ně typickým diletantským způsobem? Kdy ex post zjistilo se s nemalým zděšením, že to má víc háčků, než bychom doufali a než je obvyklé i na tu jejich bídu?

Autore, začněte už konečně používat ten výčnělek na krku k myšlení, než zase něco plácnete.
31. 10. 2013 | 12:14

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro Klímu,
Nedrbu si hlavu kvůli tomu, že jsem zvolil Zemana, protože jsem zvolil dobře, drbu si hlavu, že jsem dříve podporoval ProAlt.
31. 10. 2013 | 12:27

Sech napsal(a):

Potřebují-nepotřebují. O to tady přece pane Klímo vůbec nejde. Přece nejste tak naivní.
Ti co v politice dávno zapustili kořeny a živí se jí jsou oni kapříci,
kteří...co pane Klímo?
Proč myslíte, že za první republiky se úředník postaral o 150 lidí, navíc bez výpočetní techniky, zatímco dnes o 30? Protože stát je dojná kráva.

Vy jste si dnes ze všech státních zaměstnanců vybral zrovna prezidenta, ač nejsme prezidentským státem a kdejaký úředník může zneužít státní instituce spíš a více nekontrolovaně než prezident (Naqyová). To samé platí o nákladech. Velké množství státních úředníků má vyšší příjem než prezident, který navíc jeho třetinou přispívá na oddlužení státu.

Váš návrh je tudíž značně nesystémový.
31. 10. 2013 | 12:46

xerox napsal(a):

buldatra napsal :

,, Protože jestli si pod pojmem česká majorita představuje většinu z celku, pak by mě zajímalo, jak se toto rozhodnutí uskutečnilo, když se té, autorem zmiňované české majority, na to nikdo nezeptal ,, ... atd

tak možná správná argumentace a když jí použijeme zpětně ... kdo se ptal lidí v 89 na něco ... jak by jste odpověděl ... ? ...
31. 10. 2013 | 13:10

Joe Ratata napsal(a):

aga

Tak nám, paní Mülerová, Nejvyšší soud rozhodl, že přijetí úplatku výměnou za vzdání se mandátu je v pořádku, protože se na to vztahuje poslanecká imunita.
Na vraždu, se prosím pěkně, rovněž hentá imunita vztahuje, smím-li se zeptat, pán velkomožný sudca?
31. 10. 2013 | 13:15

ld napsal(a):

Autor,

tuto myšlenku již prezentuji a zastávám roky. Ani samotná úprava Ústavy ČR by v tomto punktu nebyla nijak dramatická. Vždyť i lhůty a termíny např.voleb lze vtěsnat do předvídatelného a předem propočítatelného algoritmu s výsledkem, že ušetříme stovky miliónů Kč za živení této pofiderní instituce, jejíž představitelé nám zhusta páchali škody fatálního rozsahu (Beneš, Klaus, Havel), s pofierními parazity s tím spjaté.

Netřeba spojovat termíny voleb, když vyjít lze s formální úpravou, totiž větami v ústavním pořádku této země.
31. 10. 2013 | 13:34

Bakalův nezvaný host napsal(a):

O důvěře veřejnosti k prezidentům.

Důvěra veřejnosti %
Prezident
Klaus konec
52 50 55 53 26

Zeman
61 52 50 53

Poslední zemanovo je ze září.

Klímovi asi vadí, že lidé prezidentům spíše důvěřují, a tak je chce zrušit.
To je ta správná alternativa.
31. 10. 2013 | 13:46

Baba napsal(a):

Pan Murphy by možná věděl, v jakém poměru se nacházívá počet pravomocí a počet pravidel, jež je třeba pro možnost vykonávat pravomoci dodržovat. Český státní rozpočet si, myslím, zaslouží, aby se dalších pár let volby konat nemusely.
31. 10. 2013 | 14:14

buldatra napsal(a):

xeroxi,

odpověděl bych: a jak vám dupó králíci?
31. 10. 2013 | 15:03

šašek z Jihlavy napsal(a):

Úřad prezidenta považuji za přežitý, škoda, že ho nezrušil sám Masaryk.
PS parlamentu by měla být co do počtu poslanců poloviční včetně obslužného personálu. Senát bych ponechal v nezměněné podobě.
31. 10. 2013 | 15:06

xerox napsal(a):

buldatro

myslel jsem si , že se vám do odpovědi nebude chtít ... :-)
31. 10. 2013 | 15:12

buldatra napsal(a):

xeroxi,

Chtění a nechtění s tím nemá co do činění.

Jen jsem nepochopil, nač se vlastně ptáte.
To víte, vesnické hlópák hned nemá na sofistikované otázky od chytré tiskárny.

Připadá mi to, jako když smícháte hrušky a jabka a zeptáte se na ořechy.
Takže, prosím, položte svou otázku, jako byste se ptal naprostého idiota.
A pro příště zeptejte se mě na co chcete a já vám rád odpovím na co chci.
31. 10. 2013 | 16:25

Medikolog napsal(a):

Na ja, Klíma, mají pravdu v mnohém.

Když to zvážím, nepotřebuji Senát, Dopravní pocii stačí zůžit na řízení dopravy a na nehodovku, parkovcí obecní pokutárnu zcela zrušit; Církve a ÚSTRk ustrčit do za své, nepotřebuji rozhádaná zastupitelstva jiných ani rozhádané partaje bzdící na moje zájmy, parazitující cizince, tchýni, a ani Víta Klímu s jeho sýčkováním, kterým ruší všecko možné kromě pravé škodné a mé tchýně(/;oD)....
31. 10. 2013 | 17:44

xerox napsal(a):

ale buldatro

víte moc dobře kam je mířeno ... to by jste takhle nekličkoval ... :-)
připomínáte mi debatu o zákazu anonym. akcií kde jistý modrák navrhoval , aby byli zakázány ale až prej ty nové ... ty staré co kolují mezi demokraty a jimi blízkými a slouží jako náhradní měna za nejrůznější služby a službičky a jsou nevysledovatelné a nezjistitelné a tudíž bezpečné platidlo na rozdíl od krabiček na víno plný cash ... tak ty prej ponechat ... :-)

ale je dost možné , že jsem vás přecenil ... pokud ano , omlouvám se ... :-)
31. 10. 2013 | 17:47

Vandal napsal(a):

autore

vadili mi Havel i Klaus, nikdo se mě na můj názor neptal.

Vy jste také s takovým nápadem nepřišel, nevím proč, důvodů bylo přece víc než dost.

Já to vidím takto, musel li jsem přetrpět ty dva darebáky předtím, nevím proč bych nemohl vydržet prazidentování Zemana, navíc prezidenta zvoleného přímou volbou.

No a až Zeman skončí, můžeme zhodnotit všeobecným referendem, co s tím.

Jestli by opravdu nebylo lepší na pražský hrad umístit do Husákova protiatomového krytu jaderný odpad, místo prezidentů.

Bylo by to symbolické a byl by z toho alespoň nějaký úžitek.
31. 10. 2013 | 18:44

buldatra napsal(a):

xeroxi,

rozhodně jste mě přecenil, vo tém žádná.

Takže k vaší dvojsečné otázce toliko poznamenám, že v osmdesátým devátým se národa jako takového také nikdo na nic neptal, jak si to chce zařídit a to jak před listopadem, tak ani po listopadu.

Vždy rozhodoval někdo za ostatní dle obrazu svého a někdo další to postupně ještě navíc zglajchšaltoval. Aby to bylo jó výživný.
Po listopadu tedy noví vládcové zavedli dle obrazu svého a svých představ nový pořádek se starými tvářemi a tvářemi novými z téhož hnízda + pár lidí z druhé strany, aby se neřeklo a vlk se nažral.

Když jsem se v r. 93 poprvé zkušebně vrátil, abych na vlastní kůži zjistil, zda se vrátím definitivně, rozhodl jsem se, že ani náhodou. A od té doby jsem názor nezměnil a jsem doma na dvou místech. Tam i tady. A dokud tady nebude platit, že černý je fakt černý a bílý je bílý, nic na tom rozhodnutí nezměním.

Proto tady a nejen tady už pár let melu o přímé demokracii a o vládě lidu...

Takže xeroxi tolik k odpovědi na vaši otázku, kterou jsem doposud nepochopil.
31. 10. 2013 | 18:58

xerox napsal(a):

buldatro ... takhle nějak jsem očekával férovou odpověď , to to trvalo ... a na to , že jste otázku jak neustále lišácky tvrdíte nepochopil , jste si vedl až překvapivě dobře ... :-)

ale jsme přesně u toho co rozděluje neustále českou společnost ... to 23-leté neptaní se na nic a svéhlavé vedení společnosti jedním směrem - fanatickým tržním globalismem bez respektu k tradicím ...
snad se dá ještě něco zachránit , jinak já sem taky fandil okamurovi i babišovi , ale z výsledků voleb a dosavadního vývoje mám spíš smíšené pocity , no uvidíme ...
31. 10. 2013 | 20:01

Bohuslav Vissarionovič napsal(a):

Ale pane autore, nebylo by to proti "ústavním zvyklostem"?
31. 10. 2013 | 21:25

Bohuslav Vissarionovič napsal(a):

Sašek z Jihlavy

A proč polovina poslanců? Nestačil by za každou stranu jen jeden poslanec, když už voličská veřejnost tolik touží po nerozborné jednotě stran? Hlas každého poslance by se násobil koeficientem odvozeným z jeho volebního zisku.
31. 10. 2013 | 21:32

Baba napsal(a):

Laiku, toho, co můžeš změnit dnes, není mnoho. Něco přece.
01. 11. 2013 | 07:53

aga napsal(a):

ProAltu a Klímy Čechům netřeba.

Prezidenta si Češi dopřát chtějí, ať už ho třeba nebo netřeba. Jsou rádi, když na českém Hradě sedí prezident - a jak ukázala většina - český prezident. Jsou nuceni vydržovat si jinačí pijavice, prezidenta platí rádi.
01. 11. 2013 | 10:12

Baba napsal(a):

A co chcete slyšet, že by Američané Čechům prezidenta neposvětili nebýt slovenské imigrantské většiny?
01. 11. 2013 | 15:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy