II. Ztráta cti a důstojnosti současných českých politiků

27. 01. 2014 | 13:09
Přečteno 2986 krát
Reakce na připomínky čtenářů

Mnoho laskavých čtenářů mi položilo otázku, jak souvisí Mnichov s „Lex Babiš“. Nejdříve si musíme po pravdě říci, jak to s Mnichovskou zradou skutečně bylo. Abych neustále nebyl popotahován, že útočím na čest a hrdost českého národa, použiji k objasnění pravdy o Mnichovu příspěvek Přemysla Janýra.

Cituji: „Ferdinand Peroutka v úvodníku "Kdyby byla vypukla válka..." ze 4. ledna 1939 popisuje šok a paralyzaci české společnosti, ochromené Mnichovskou zradou. Klíčovým momentem ještě není Mnichovská zrada, ale zrada 19. září, kdy se od nás Francie a Anglie neočekávaně odvrátily a ČSR ultimativně vyzvaly k odstoupení německých území. Mobilizační epizoda, ukončená mnichovským pokusem zabránit na poslední chvíli válce, je již jen hořkým důsledkem. Ferdinand Peroutka ovšem v lednu 1939 nemohl vědět, že předtím, v sobotu 16. září, vyslal prezident Edvard Beneš do Francie ministra Jaromíra Nečase se svým vlastním návrhem na odstoupení Němci obývaných území. Nikdy nepřipustit, aby se mohlo říci, že plán pochází od Čechoslováků, zněly instrukce, musí býti krajně tajně držen, nesmí býti nic publikováno. Neříci, že to pochází ode mne, tyto papíry zničit. Nestalo se. Když později tvrdil, že Nečas jednal bez jeho vědomí, vlastnoručně psané instrukce ho usvědčily ze lži. Podle francouzského vyslance v Praze Victora de Lacroix (předseda vlády) Daladier prohlásil, že to byla (tato) zpráva, která ho přesvědčila, že má anglické návrhy (na odstoupení území) přijmout. Rovněž francouzské vládě k jednomyslnému souhlasu pomohly především poukazy, že Beneš sám navrhoval vzdát se části pohraničí. Bylo by asi lepší, kdybych návrh Prahy v předvečer mého odjezdu do Londýna neobdržel, vzpomínal po válce znechuceně Édouard Daladier“.

A jak ztráta cti a důstojnosti politiků souvisí s „Lex Babiš“? Nedůstojnou a nečestnou byla (sama o sobě) podmínka Miloše Zemana, aby Parlament schválil v prvním čtení „Zákon o státních úřednicích“, která Babišův problém věcně neřeší a stejně nedůstojné bylo, že Parlament tuto podmínku přijal a naplnil. Projevuje-li neúctu k platným zákonům Prezident i Parlament je to zlé a poškodilo to i pověst Andreje Babiše samého. Na závěr malá poznámka k jeho příznivcům a zastáncům: nic proti němu osobně nemám a naopak souhlasím s tím, že má dostat šanci, aby ukázal, že své sliby umí naplnit.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

K.V napsal(a):

Klímo, jděte někam s Lex Babiš, tak to nazval zmatený a kolem sebe kopající Kalousek.
NIC TAKOVÉHO ALE NEEXISTUJE.
Co řekl Peroutka o mnichovské zradě si stejně tak nechejte do pražské žvanírny.
My tu žijeme uplně jinými problémy
27. 01. 2014 | 13:14

Yosif K napsal(a):

OK - ale kde je v tom nějaká geniální alternativa ku kapitalismu?
27. 01. 2014 | 13:15

Ládik!!! napsal(a):

Někdo čest ztratit ani nemůže. Viz Hogo Fogo a uražení dámy.
27. 01. 2014 | 13:15

K.V napsal(a):

Zeman je president zvolený PŘÍMOU VOLBOU s velkou podporou obyvatel. Má mnohem větší legitimitu než naše parlamentní strany .
President JMENUJE premiéra a vládu, má tedy plné právo zasahovat do toho koho jmenuje. Dělá to a je správné a dobré že to dělá.
Pokud jde o Babiše, jediné co je mu vyčítáno, že v 80tých letech dělal ve státním podniku zahraničního obchodu a hlásil našim orgánům s kým a o čem v zahraničí jednal. Nic zločinného. Dělat kauzu z toho že je zapsán na seznamu, před tím vyrabovaném a účelově upraveném, jen ukazuje trapnost naši politiky.
.
Zákon o úřednících možná potřebujeme z důvodů, aby si politici nedělali z ministerstev a státních podniků vlastní loupežnická sídla. Nic víc
27. 01. 2014 | 13:21

fikus napsal(a):

KLíma:
na rovinu - jste tranpá figura mezi blogery. Máte i vlastní myšlenku, nebo používáte výroky ukřivděných pomatenců proč...
Nechápu proč sem si to přečetl - už nebudu...
Máte za 4mínus
27. 01. 2014 | 13:23

Ládik!!! napsal(a):

K.V -
nevíte, jestli se už zeman vrátil z Afgu?
27. 01. 2014 | 13:24

David napsal(a):

"...nic proti němu osobně nemám a naopak souhlasím s tím, že má dostat šanci, aby ukázal, že své sliby umí naplnit. ..."

------------------------

To zní nevěrohodně.

Když proti němu nic nemáte, tak proč o něm takto píšete? Proč se k tomu tématu znovu vracíte?

Ztráta cti a důstojnosti politiků nesouvisí s „Lex Babiš“.

Co byste říkal, kdyby ANO 2011 nezískalo pouhých 20 %, ale s přehledem zvítězilo by ve volbách třeba s 35 %?

Jak byste pak řešil toho "estébáka"? To by se měly opakovat demokratické volby?

I někteří disidenti říkají, že není podstatné, že někdo byl evidován v nějakém seznamu, jako spolupracovník StB, ale PODSTATNÉ je, co dělal. Jak a kolika lidem ublížil nebo dokonce zničil život.

Takže už tomu Babišovi dejte pokoj a dejte mu šanci, aby ukázal, že své sliby umí naplnit.
27. 01. 2014 | 13:24

Karel Mueller napsal(a):

Pane Kléma,

Vy nám prostě chcete říct, že politik jako Beneš nejen nabádal Francouze k souhlasu s odtržením pohraničí, ale ještě o tom nechal důkazy.

Nad tím stojí rozum, jak daleko jste schopný jít v pohrdání "tímto národem".
27. 01. 2014 | 13:49

K.V napsal(a):

Blogy Aktualne ztrácejí stále více na hodnotě, jen se prohlubuje propast mezi našimi žurmalisty a blogery a mezi lidem této země.
Kdy ty blogery vybírá a podle jakého klíče,?
Myslím že Název ZTRÁTA CTI A DŮSTOJNOSTI SEDÍ SPÍŠ NA AUTORY BLOGŮ
27. 01. 2014 | 13:50

Martin1 napsal(a):

Když někdo dostane facku přes oko, že vidí červeně jen malou škvírkou, tak všechno, co a jak vidí, vůbec s tou fackou nesouvisí, ale dotyčný to tak opravdu vidí. Musíte autore počkat, až vám to splaskne a pozor, aby vám něco zase nezúžilo pohled na svět. Spojit Mnichov s Babišem - to jste šel zkratkou přes nějakou černou dírou - tou? Tak se tam vraťte.
27. 01. 2014 | 13:51

SuP napsal(a):

Ládik!!! -
Už dávno, i se svou bitevní holí. Byl tam na otočku.
27. 01. 2014 | 13:59

Ládik!!! napsal(a):

SuP -
takový hrdinský vlastenecký čin a nějak mi to uniklo. Snad o tom bude natočen film nebo napsána sága. Myslíš tu kriku se zvonečkem, co na ní jsou připevněny štamprle?
A tu otočku (axela) dělal zase na přehlídce?
27. 01. 2014 | 14:16

buldatra napsal(a):

Ztráta cti a důstojnosti českých politiků?
Co je to za blbost?

To je jako ztráta plovacích blan kura hrabavého.
Také nikdy žádné neměl, neboť by mu znesnadňovaly výkon hrabání.

Kde nic není, ani smrt nebere.
27. 01. 2014 | 14:19

Ládik!!! napsal(a):

Jo! Už to píše Fendr. Přečtu si podrobnosti, to zas bude sranda. Já myslel, že letěl na pohřeb Babraka Karmala.
27. 01. 2014 | 14:19

Jenda napsal(a):

Určitě by s tím Klíma souhlasil (když uvážíme jeho jeden z jeho předchozích blogů), kdyby místo něho sem byl importovám nějaký (jiný) blogger židovského původu, protože to vypadá, že autor je geneticky jaksi méně hodnotný, když takto píše.
27. 01. 2014 | 14:19

vasja napsal(a):

".....později tvrdil, že Nečas jednal bez jeho vědomí, vlastnoručně psané instrukce ho usvědčily ze lži......"
----------------------------------
Dejte odkaz na ty vlastnoručně psané instrukce.Čtenáři by je určitě rádi viděli.
Abyste tady náhodou nedělal Bukvoje.
27. 01. 2014 | 14:27

mik napsal(a):

V CR je jeste jedna specificka vlastnost lidi jednak jsou lidi strasni nacionalisti asi s toho ze se porad nedari chteji byt aspon mistri sveta ,, pochopitelne s pradnou kapsou a holym zadkem.. jiste ti nahore ne ti maji koryto plne az po okraj ,,ale i oni si hraji na mistry sveta a pritom jsou to obycejni urednickove prognostaku co by nic nedokazali kdyz by se nezabalili do rude vlajky...ale zpet k te vlastnosti cesi jsou vyznavaci spasitele at uz jsou nabozensky zalozeni nebo bez vyznani neverici... a jakmile si sveho spaitele vykresli k obrazu svemu tak je pro ne modla a nedoknutelny,, nejsem takovy idealiasta a naivni clovek abych si myslel ze Babis neco zmeni je mi zcela jedno zda byl ci nebyl na nejakem seznamu ale neni mi jedno kdyz nechce byt demokraticky kdyz nechce respektovat dohody jesstlize ma jedna strana ministra mela by mit dalsi stana toho druheho.. ale uprimne ono je to jedno a nakonec cim vic se budou hadat tim driv skonci ,,45 % volicu chtelo Schwarcenberga a kdyby se scitaly hlasy do 45 let tak sedel na Hrade on a ne Zeman a CR by nesla smerem Rusko ale smerem EU smerem Brusel smerem k prijeti eura atd.. Babis rekl ze euro v zadnem pripade,, a kdyz bude skutecne ministrem financi tak pak snad zlaty Kalousek.... i kdyz Zeman prohlasuje ze euro by chtel v 2017,.,.Schwarcenberg mluvil o 2018... Babis rika ze do 2020 nic,,,,ale kde bude konec Babisovi a i dalsim za 6 let,,ale budiz at se tedy politici ukazou...at predvedou ze jsou jini,,, myslim ze jini nebudou a ze v CR bude jeste hur nez bylo..
27. 01. 2014 | 14:35

konec strádání ve zbídačené zemi napsal(a):

Komunista kam se podíváš,hrad,parlament,senát,hejtmani,starostové....pro začátek soudruh Babiš našel kdesi schovaných 300miliard a to je leden,...do konce roku jsme ve vatě.
27. 01. 2014 | 14:42

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

"...Budeme si musit osvojit opatrnost, na jakou jsme dosud nezvykli. Za žádnou cenu nesmíme poskytnout Německu záminku, aby u nás provedlo puč s aspoň částečným souhlasem Evropy. Musíme jednat tak, aby například Anglie vždy nás dovedla pochopit. Musí-li tomu být obětováno něco ze zálib našich stran a našich lidí, je nezbytno přinésti tuto oběť.
Víme, že nikdy, právě z těchto důvodů, nesmíme provést takovou věc, jakou by byla jednotná fronta s komunisty. To by znamenalo přilít oleje do ohně legendy o zbolševizovaném Československu, který Hitler roznítil, to by znamenalo pomoci pomoci mu nalézt záminku pro puč. Naše armáda sama nestačí, aby odolala síle náporu dokonale ozbrojené a bojovné velmoci, i když p.dr. Kramář se tváří, jako by nebylo třeba se o nic jiného starat než o armádu. .....neboť jen dobrá zahraniční politika opatří nám ty spojence, jichž je nám třeba, abychom byli jisti pro všechny případy.
A předpokladem dobré politiky zahraniční je dnes ještě více než dříve dobrá politika vnitřní. V našich činech musí být živel mrazivého uvažování, kterému i některé své sklony musíme obětovat."
(1937)

"...V podstatě němečtí činitelé docela moudře nevěří, že systém umělý /český fašismus, pozn. čkps/, který nevyrostl přirozeně z domácí půdy a tradice, by mohl být někomu nebo něčemu s prospěchem....
..Opravdu, jakou to umělůstkou by byl čeký fašismus ! Německý kancléř nedávno řekl, že v životě národů nic není zadarmo. Je to svatá pravda, a tato slova sklidila pochvalu i v Čechách. Ale někteří z těch, kteří si pochvalovali tento výrok, nedůsledně ukazovali se ochotnými přijmout zadarmo POTĚŠENÍ /zvýrazn. čkps/ , které by jim poskytovala samovláda a diktatura. Nikdy pro to nic neudělali, nic pro to neriskovali. V minulých letech vesměs sáli z prsu matky demokracie....Jak jinak rostl německý nacionální socialismus a italský fašismus ! Ztvrdl v nesčetných a nebezpečných bojích, zocelil se ve výhni rizika. .../něm. a italští fašisté, pozn, čkps/ byli mnoho let bojovníky. Naši kandidáti samovlády se mnoho let buď váleli na pohovkách, nebo jako protežované bytosti v sekretariátech politických stran...."
(30.11. 1938)

"...Byl jsem vždy stoupencem dr. Beneše. ale nyní říkám, že na jeho návrat není pomyšlení. A že v zájmu státu musí být narýsována SILNÁ /zvýrazn. čkps/ rozhraničovací čára mezi naší nynější domácí politikou a jeho londýnskou činností, je-li jaká....nekonečně více než dříve. chceme-li se uchránit dalších pohrom, musíme dbát i názoru a nechuti Německa a že cestu do budoucnosti lze si představit JEN /zvýrazn. čkps/ v jakési harmonii s touto neslýchaně zesílivší říší...."
(21.12.1938)

"...Jestliže dříve někdo špatně hospodařil ve svém závodě nebo na svém statku a přišel o něj, byla to jeho škoda a ani jsme se po něm neohlédli. Nyní by způsobil škodu národní. ...Vedle toho vynořuje se mnoho otázek jiných : dovedeš pracovat aspoň tak dobře jako Němec ? Nebo, sláva, dovedeš něco dokonce lépe ?....Toho je nyní našemu národu nejvíce třeba : lidí , kteří dovedou výmluvně pobízet k práci, oslavit ji a učinit půvabnou, kteří neztratí odvahy, než se dostaví druhý dech..."
(26.7. 1939)

Vše Ferdinand Peroutka.
27. 01. 2014 | 14:42

jarpor napsal(a):

Autor

Zvláště s podlením odstavcem - bezvýhradný souhlas. ... tedy ... až na jednu maličkost : místo "Lex Babiš", soudím, by bylo vhodnější označení "Lex Zeman" /coopyright M. Němcová/.

Na podstatě Vašeho sdělení o ztrátě cti a důstojnosti politiků a to však nic nemění. Škoda, že pan prezident nepožadoval po panu Sobotkovi třeba koupel koaličních poslanců ve Vltavě den před jmenováním vlády...

Hezký den
27. 01. 2014 | 14:43

resl napsal(a):

Zbabělost a lež jsou nejčastější charakteristiky českých politiků. Chápu, že ne jen jejich, ovšem ty české zvrácenosti měly na národ strašný dopad, který trvá dodnes. Správně jste poukázal, že ani tato nová, ušmudlaná vláda se nebude lišit od ostatních.
27. 01. 2014 | 14:45

Beneš musel řešit neřešitelné napsal(a):

Pane Klímo,
Váš článek má jeden postatný nedostatek:

Zapomněl jste do něj vtáhnut sebeupálení Jana Palacha.

Doporučuji tuto formulaci:

Jan Palach si přečetl informace o "mnichovanu" Benešovi - vlastizrádci, a na protest proti cenzurování těchto Zpráv se upálil.
27. 01. 2014 | 15:02

Reveil napsal(a):

Tentop článek v Broitských listech, opírající se o studii britského historika Browna, dokládá, že Janýrovy výplody jsou cíleným špiněním Beneše:
http://www.blisty.cz/art/71922.html
Tady je pak zmíněný Brownův článek:
Martin David Brown: Dealing with Democrats. The British Foreign Office and the Czechoslovak Émigrés in Great Britain, 1939 to 1945. - See more at: http://www.blisty.cz/art/71922.html#sthash.p1VkAU58.dpuf

J. Nožička se v témže periodiku zmiňuje o špatném chování Ferdinanda Peroutky za druhé republiky a přisuzuje mu v tomto ohledu stejně nízkou věrohodnost jako Daladierovi. Podrobněji k tomu uvádí zde člen Klubu pravicových...
Každopádně už zřejmě není vhodná doba na prosazování schwarzenberské agendy. Už by se s tím mělo na chvíli přestat. Dopřát odpočinek. (Myslím, že i B. Posselt už musí být utahaný).
27. 01. 2014 | 15:04

vasja napsal(a):

"....nekonečně více než dříve. chceme-li se uchránit dalších pohrom, musíme dbát i názoru a nechuti Německa a že cestu do budoucnosti lze si představit JEN /zvýrazn. čkps/ v jakési harmonii s touto neslýchaně zesílivší říší...."
Ferdinand Peroutka.
(21.12.1938)

Dobrý :-))
27. 01. 2014 | 15:07

pozorovatel napsal(a):

Jsem pragmatik a chválím prezidenta Zemana za to, že politickou scénu proti její vůli donutil postavit na pořad dne služební zákon, který politici k neprospěchu státu dvanáct let odkládali. Ať je Zeman jaký je a ať je cesta k tomuto skutku jakákoliv, výsledek je ku prospěchu národa a státu a proto mu dík za to.
27. 01. 2014 | 15:51

Herhorn napsal(a):

Benešovi dodnes nesahá nikdo ke tkaničkám u bot. Nějakého Klímu by inteligencí, odvahou a pracovitostí rozšlápl jako ryběnku v koupelně.
27. 01. 2014 | 15:52

Michal Macek napsal(a):

tomu calounikovi se melo dat hned pres drzku....
27. 01. 2014 | 16:00

tomik.koci@centrum.cz napsal(a):

Problém není ani tak ve ztrátě cti. Tu nikdo z politiků snad ani nikdy něměl, tudíž ani neví co to je.Problém je v tom, že (skoro) každý politik se na svoji kariéru chystá jak na loupežnou výpravu a jejich jedinnou starostí je krást tak, aby jim to nešlo prokázat.
27. 01. 2014 | 16:08

Karel Mueller napsal(a):

Herhorn:

Šáf národní banky do roku 1945 je určitě vhodný zdroj informací o Benešovi.
Takový objektivní ...
27. 01. 2014 | 16:08

Fialenka napsal(a):

Nejhorší je, že Češi přijali názor, že neúspěšní si nezaslouží důstojně žít, úctu i důstojné mzdy.
27. 01. 2014 | 16:12

ld napsal(a):

Zahraniční smlouvy vyjednané Benešem byly od samého počátku paskvil, stejně jako jeho celé prezidentování.
Že se to pak vše sesypalo je nabíledni.
27. 01. 2014 | 16:15

Maximus napsal(a):

resl napsal(a):
Zbabělost a lež jsou nejčastější charakteristiky českých politiků. Chápu, že ne jen jejich, ovšem ty české zvrácenosti měly na národ strašný dopad, který trvá dodnes. Správně jste poukázal, že ani tato nová, ušmudlaná vláda se nebude lišit od ostatních.
............

Docela by mě zajímala vláda sestavená podle lodního šrouba alias resla. To by byla sestavička. Na čele asi gigant Kalousek s hrdinou Schwarzenbergem...... poř. borci z ODS jako je Stanjura a vzadu by vykukoval třeba Langer..... (-:
27. 01. 2014 | 16:35

ujo napsal(a):

Id 16:15:
nejlepší byla ta zahraniční smlouva, kterou dojednal Hácha s Hitlerem.
no ona to snad ani nebyla smlouva, on vložil osud čekého národa do rukou Vůdce... moudrý to muž
27. 01. 2014 | 16:39

skeptický napsal(a):

Každá nová generace si myslí,že vynalezla sex .Se lhaním a pomlouváním je to stejné.Ale občas se nějaký výplod od nějakého předchůdce hodí,a s tím sexem se určitě díky předkům najde nějaká ta příručka,kde se dozvíme kam se to strká.

Jinak to lhaní je chválabohu průmysl pro jinak nezaměstnatelné.Čest a důstojnost? Cha.
27. 01. 2014 | 16:51

ujo napsal(a):

když jsem četl citaci "člena klubu..."
zpočátku jsem si myslel (neznaje autora,)že je to nějaký interní materiál EB, při dalším čtení mne napadl Moravec..
ale Peroutka ?!.
Fakt je, že válku přes svůj původ přežil..
Nyní se uděluje novinářům cena FP ..jeden z laurelátů je i A. Mitrofanov..
27. 01. 2014 | 16:59

Kelt napsal(a):

Zemana,co by presidenta, někteří a není jich málo,avšak ducha mdlého, doposud nedokázali ani strávit,ani vyzvrátit.
Trávení mají špatné,větry trápí a trokaru se bojí.
Souhrn těchto faktorů způsobil,že vůbec nepochopili/včetně autora blogu/,že meritem věci není"lex Babiš",ale lex služební zákon.
Tímto krokem-"podmínka prvního čtení"ke jmenování vlády,Zeman pouze donutil politiky po deseti letech odkladů schválit zákon o služebním poměru.
Vzpomeňme rituálních tanečků,jaké předváděli sirotci po Nečasovi v čele s Mirunou,tou nejlepší kandidátkou na post premiéra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????.a vůbec jim nedošlo,že jediným způsobem,jak donutit profláknutou trojkolku mávající virtuální stojedničkou k předčasným volbám,je jmenovat úřednickou vládu.Cítili se uraženi a potupeni,ale nepochopili vůbec nic.
Všichni ti nenávistí se zalykající "přispěvovatelé" vůči pres.Zemanovi jenom prokazují svoji nízkost a ubohost ducha.
27. 01. 2014 | 16:59

spekulant morálním velikánem napsal(a):

Janýrův článek v Blistech
je zaměřen protibenšovsky snad proto, že pan Janýr žil v rakouském exilu a soucítí tak se specifickou sortou exulantů, známých též jinak jako sudeťáci.

Z prací historiků je zřejmé,
že Beneš uvažoval nad tím, že v rámci zachování zbytků demokratického státu bude muset některým požadavkům henleinovců, podporovaným částí politiků Západu, vyhovět.

Jinak je známé, že Daladier měl s přistoupením k Mnichovské dohodě daleko větší problém, než Chamberlain, který se považoval za zachránce míru.
27. 01. 2014 | 17:05

smutný napsal(a):

Nevšiml jsem si, že by Zeman toužil po tom, aby se Babiš stal ministrem financí a nutil proto poslance přijmout Zákon o státních úřednících, jak se nám snaží podsunout pan Klíma.
27. 01. 2014 | 17:15

zbyněk napsal(a):

K.V.........
Pan president nemá žádnou větší legitimitu, byl-li volen přímo. Nic se nezměnilo, snad pouze v hlavách pár lidí. Prezident jmenuje znamená, že jmenuje, nikde není ani zmínka, že má přemýšlet, kdo se mu líbí a kdo ne. Za vládu odpovídá premiér, prezident nikoli, takže každému kdo není na hlavu padlý je jasné, že tvůrce ústavy chtěl prezidentovi pouze poskytnout možnost slavnostním aktem dodat jmenování vážnost. Takže presidenti, ať ten nebo onen mají mít pouze starost, aby na aktu neměli krátké kalhoty, flek na saku a šampaňské bylo kvalitní.
27. 01. 2014 | 17:50

Qin napsal(a):

V Česku se každých 20 let překopávají dějiny.Pracuje ministerstvo pravdy.
27. 01. 2014 | 18:28

dd napsal(a):

Tím snad chcete říct, že nebýt Benešova pokynu vyslanci ve Francii by se Mnichov
nikdy nekonal? Nenechte se vysmát! Šlo ze strany Beneše zabránit tomu, co se následně ukázalo v Mnichově: nehájitelnému záboru.Poze snaha ustoupit za garantovatelné a hájitelné hranice. Frantíci i Angláni byli rozhodnuti už o poznání dříve, "díky" Runcimanovi a Sudetendeutsche! A jak byli obojí připraveni na Ádu se ukázalo o pouhý půlrok později: 1.9.1939 Polsko, se kterým měli spojenecké smlouvy a záruky, a 1940 Francie sama.A následně útěk Anglánů z kotle
u Dunkirku! Angláni "se pochlapili" až za Churchila.Do té doby....cesta močálem.
PS: Zajímavé, autore. "Dvojí pohled" vašeho národa k Deutsche a k Tschechen vzpomněl už Domin 1920 v Australii.
27. 01. 2014 | 18:57

Joe Ratata napsal(a):

ujo
Hácha, jako zkušený mezinárodní právník, velmi dobře věděl, že nemá žádného práva svěřovat český národ pod ochranu Vůdce. Věděl, že tento krok je irelevantní a myslel si, že Hitlera podfoukl.
Hitler to samozřejmě také věděl, ale dělal že neví, protože potřeboval JAKÝKOLI důvod k ospravedlnění záboru Českých Zemí.
27. 01. 2014 | 19:09

babočka napsal(a):

Beneše nejde soudit, a dnešním viděním už vůbec ne. Naše novodobá komunistickáeralita kolaborovala s okupantem a v pohodě přežívá dodnes. České dějiny jsou ostudou národa a raději se o tom mlčí. Nevím jakým byl pan Babiš komunistou a spolupracovníkem Stb. Ale STB měla kvalitní vzdělané lidi včetně Komárkova prognostického ústavu. Estébaci první vědli, že pokud budou dále vládnout komunisti tak v Československu bude hladomor. Panu Babišovi vše okatě vychází jako by mu to nalajnoval někdo v minulosti. A nebo je opravdu tak dobrý podnikatel-kapitalista a potvrzuje, že Klausova politika a vidění světa bylo správné. Když dokázal Babiš slušně zbohatnout, mohli to dokázat i jiní.
27. 01. 2014 | 19:15

babočka napsal(a):

Komunistická generalita kolaborující s okupantem.
27. 01. 2014 | 19:19

ld napsal(a):

ujo,

???
27. 01. 2014 | 20:51

Medikolog napsal(a):

Čest a důstojnost může ztratit čestný, důstojný člověk. Například důstojník, policista, voják, poctivý řemeslník, firmentreue. ALE NIKDO Z NICH SE NEMŮŽE STÁT POLITIKEM, nebo jiným falešným hráčem a podvodníkem, BEZ ZTRÁTY DŮSTOJNOSTI A CTI.

Závěr? Nikdo NEMŮŽE ZTRATIT nic z toho, ČEHO NEMÁ. Proto se ctěný autor blogu mýlí. Čeští politici ztratit důstojnost ani čest nemohli a nemohou. Nevědí často ani, o co se jedná.
27. 01. 2014 | 21:52

MMacek napsal(a):

Tak, pane Klímo, když už jste se rozhodl citovat pana Přemysla Janýra, měl bych pro Vás také jednu citaci:

"Bloger nesmí ve svém blogu úmyslně zveřejňovat informace nepravdivé, zavádějící, neúplné či takové, jejichž pravdivost si nemohl předem dostatečně ověřit a které by mohly poškodit práva či dobré jméno jiných osob či organizací."

Důkladně si citát ještě jednou pročtěte, popřemýšlejte, kde jste to už asi (doufám) četl. A pak si běžte doplnit vzdělání (třeba zrovna na těch Britských listech) o dějinách 20. století...
28. 01. 2014 | 00:05

popapulus napsal(a):

Klíma, co takhle zákon č. 143/1947 Sb. o převodu vlastnictví majetku Schwarzenbergů na zemí Českou.
28. 01. 2014 | 08:58

resl napsal(a):

Maximus 16:35,
Docela by mě zajímala vláda sestavená podle lodního šrouba alias resla. To by byla sestavička. Na čele asi gigant Kalousek s hrdinou Schwarzenbergem...... poř. borci z ODS jako je Stanjura a vzadu by vykukoval třeba Langer.....
-----------------
jak vás pane "chytrej" může zajímat můj názor, vždyť vy všechno víte, všemu rozumíte, mluvíte za jiné, odpovídáte si sám na své otázky, tak proč se vlastně ptáte ? Jediné na co odpovědět nemůžete, je jak jste na tom se svým rozumem. Pokud odpověď znáte, rád si ji přečtu.
28. 01. 2014 | 09:03

Maximus napsal(a):

Hele lodní šroub či resl,
jak hluboko si klesl,
místo argumentů agrese,
ta tvoji nejistotu odnese.
Vytahuješ pojmy jako rozum,
to můžeš říkat z TOPky starým kozlům!
Tvé vidění světa je dost hloupé
a jen nenávist s tebou houpe.
A to je bohužel chucpe!
28. 01. 2014 | 09:11

resl napsal(a):

Babočka : Když dokázal Babiš slušně zbohatnout, mohli to dokázat i jiní.
-----------
bohužel Babočko, nemohli. Neměli tatínka komouše Babiše st. který by jim zajistil studie a život ve svobodné zemi a podpořil je penězi, které bolševik ušetřil na vás a na mně, ač hlásal cosi o hnusném kapitalismu. Proč nenechal synka studovat v Moskvě ví on i my.
28. 01. 2014 | 09:12

resl napsal(a):

Maximus,
váš rým postrádá logiku
a opakuje se,
v mozku zmatek, jak v kurníku,
a slípka nenese ...
28. 01. 2014 | 09:19

na pravou míru napsal(a):

Vít Klíma
vyrobil blog, kterým přesně dokazuje pravdivost přísloví Polopravda horší lži. Mise ministra Jaromíra Nečase ve skutečnosti byla zoufalým pokusem prezidenta Beneše aspoň zčásti předejít největším škodám, které připravovaná zrada Francie Československu způsobí. Pokusem předem prohraným, nicméně nepokusit se by byl nezodpovědným projevem defétismu.
Víte Klímo, Vaše překrucování významu této mise svědčí především o Vašem nevalném charakteru. Jakým právem lhář beze cti zásadně překrucující smysl událostí si dovoluje kázat o cti a důstojnosti politiků? Samozřejmě žádným právem, jenom vlastní drzost nutí Víta Klímu k bezostyšnému lhaní.
Text Benešovy směrnice Ing. Nečasovi:

"Pan ministr Nečas.
1.Nikdy nepřipustit, aby se mohlo říci, že plán pochází od Čechoslováků.
2.Musí býti krajně tajně držen, nesmí býti nic publikováno.
3.Musil by býti tajně umluven mezi Francií a Anglií po přesném našem vymezení rozsahu území, které bychom my postoupit mohli, neboť je nebezpečí, že ve chvíli, kdy připustíme princip, nakonec oni ustoupí Hitlerovi a dají všecko.
4.Pak by musel býti celý plán už hotový Hitlerovi jako poslední koncese s jinými koncesemi vnucen.
5.Znamenalo by to, že by se Německu dostalo tolik a tolik tisíc kilometrů čtverečních území (já sám nevím, ale bylo by to asi 4- 6 000 kilometrů čtverečních – v té věci se nevázat) pod podmínkou, že by si vzal aspoň 1,500.000 až 2,000.000 německého obyvatelstva. Znamenalo by to tudíž přemisťování obyvatelstva, při čemž by demokraté, socialisté, židi zůstali u nás.
6.Jiné řešení by nebylo možné, poněvadž by jinak se postavila otázka prostého dělení republiky. Proto celá myšlenka je krajně nebezpečná, a kdyby se ležérně pustila, byla by to katastrofa.
7.Dejte také pozor – mohli by Vám provést s tím nějakou neloyálnost – člověk nikdy neví.
8.Při plebiscitu uveďte, že nás chtějí dostat do situace, aby president Beneš vydal několik set tisíc demokratů, socialistů, židů do masakru, jaký byl v Rakousku a jinde, do barbarství anti-semitského vraždění a hanobení a do koncentračních táborů. To on neudělá. A kdyby je chtěli přece jen nějak zachránit, že tvoří nový problém národnostní. Jakmile by totiž bylo známo, že bude plebiscit, tož všichni demokrati, socialisté a židi atd. z území toho utečou, my budeme mít vnitřní emigraci a nad to problém národnostní řešen nebude. Plebiscit je prostě technicky, právně a politicky nemožný. Ukázat také na mapě, jak by po plebiscitu náš stát svou formou a posicí Německa vypadal.
1.Neříci, že to pochází ode mne.
2.Neříci nic Osuskému (pozn.: Štefan Osuský, tehdy čs. velvyslanec ve Francii) a žádat, aby s ním nebylo o tom mluveno.
3.Tyto papíry zničit."

http://www.pravdivezpravy.cz/index.php/stopy-fakta-svedectvi/115-zakulisi-odstoupeni-sudet-a-konference-v-mnichove

Škoda, že nemám Víta Klímu po ruce, zaslouží si plivanec mezi oči.
28. 01. 2014 | 14:12

Joe Ratata napsal(a):

Tak co, Klíma?
Stačí Vám tato ztráta cti a důstojnosti mezinárodního realitního konzultanta?
Ubožáku!
28. 01. 2014 | 20:36

JAHA napsal(a):

Herhorn napsal(a):
Benešovi dodnes nesahá nikdo ke tkaničkám u bot.

Chachacha... Zasa a opat cesky humor☺.

P. S. V podstate ale mate pravdu, ani to netusite. Nikto by totiz tak nizko neklesol☻.
29. 01. 2014 | 13:51

na pravou míru napsal(a):

JAHA
opět perlí, ale na špatném místě. Namísto, abyste se vyjádřil ke státní slovenské historické zlodějně Vašeho prezidenta zde:
http://www.prezident.sk/index.php?kratka-historia
popř. abyste se aspoň distancoval (o omluvě nemluvě), berete si do huby český humor, na který mimochodem zdaleka nemáte.
29. 01. 2014 | 14:37

Tady napsal(a):

Co můžete chtít po estébáckém donašeči?
JAHA = JÁn HAnčarik alias M.e.d.z.i.h.r.a.d.s.k.ý 41204
5509 Prešov
29. 01. 2014 | 22:04

JAHA napsal(a):

Ad: Tady
Notoricky menic nickov. Keby ste si aspon zistil, ako sa SPRAVNE pise moje priezvisko♂☺

Ad:na pravou miru
Uz by ste tu miru najst mohli. Odpovede na Vase priblble poznamky su v mojich odpovediach na Vase komplexy pri poslednej debate. Tam som jasne napisal o huraa Slovakoch. Prezidenta i s jeho kancelariou mam na haku, odkedy sa prezidentom stal. Clovek, ktory ako predseda parlamentu povie na svojho prezidenta, ze je "stary .uj", clovek, ktory bol pravou rukou Meciara (cez SIS unos prezidentoveho syna do Rakuska...) a nezakonne vyhodili z parlamentu poslanca, ktory nechcel slepo pocuvat (Gaulider), clovek, ktory je vulgarny k navinerkam, clovek, ktory...si nezasluzi ziadnu moju pozornost.
Takze, prestante uz tajtrlikovat, pripadne vysvetlite, PRECO v Proglase sa Cyril a Metod obracali k Slovenom, ked podla Vas tu taky narod nezil.
30. 01. 2014 | 11:42

JAHA napsal(a):

oprava ...k novinarkam...
30. 01. 2014 | 11:44

na pravou míru napsal(a):

JAHA:
"PRECO v Proglase sa Cyril a Metod obracali k Slovenom, ked podla Vas tu taky narod nezil."
Nepravda.
Konstantin a Metoděj Proglasem se neobraceli k žádným
"Slovenom", takový národ neexistoval, nýbrž ke Slovanům.

"...
A preto čujte, čujte toto, Slovieni:
dar tento drahý vám Boh z lásky daroval,
..."

Read more: http://zlatyfond.sme.sk/dielo/93/Filozof_Proglas/1#ixzz2rtItdnx1

http://www.litcentrum.sk/36117
http://www.vojtechkodet.cz/temata/bozi-slovo/proglas.html

Avšak slovenský nacionalizmus se projevuje i v učebnici slovenčiny zde:
"...
počujte všetci, celý národ sloviensky,
..."
http://www.oskole.sk/?id_cat=4&clanok=21879

Třebaže Konstantin v originále slovo národ nepoužil, slovenští učitelé základních a středních škol "národ" dodali, netroufli si však napsat přímo slovenský.
Slovenský nacionalizmus má různé formy, leckdy groteskní. ☺
30. 01. 2014 | 15:30

JAHA napsal(a):

Ad: na pravou miru

Slovenský nacionalizmus má různé formy, leckdy groteskní. ☺
Presne tak, ako cesky (Kodet sa Vam zrazu paci, lebo pouziva slovo SloVAN, aj ked to nikto nepouziva - myslim z historikov. Ceski pouzivaju Slověn, slovenski vacsinou Slovien, viaceri ale tiez Slovän).

P. S. Ako od Vasho Slovacka vznikol nazov pre nase zeny - sloVENky???☺.
P. S. Cesi v tej dobe boli Cesi, ci Kodetovi SLoVANi? Srbi - na zapad od Cechov - boli SloVANi, ci Srbi?

P. S. 2 PRECO sa obracaju k, podla Vas SloVANom, nie Slovänom, Slověnom, ci Slovienom na uzemi pod spravou Rastislava? Ved predsa mali SLOVANOV ovela blizsie pri ich Solune, ci nie? Preco vsetci mali INI SlOVANI svoje meno (Cesi, Srbi, Chorvati... - vsetci mali zhruba od 9. storocia svoje viac, ci menej zavisle kniezatstva), len ti Slovani, ktori zili na uzemi Rastislava a mali tiez svoje kniezatstvo, tak svoje meno nemali (teda, podla Vas mali, Moravaci, ale autori Proglasu sa na to vybodli a obracaju sa VSEOBECNE k SLOVANOM☺☺☺, lebo v Solune sa k okolitym SLOVANOM obracat nemohli, lebo podla Vas tam Slovani asi nezili)???

Logika "par excellence". Dostal ste ma, a hanbim sa. Odteraz zacnem bojovat proti slovenskym prekrucacom dejin, na Svatoplukovu sochu na Hrade budem nepravidelne, aby ma nechytili, sprejovat jeho spravnu prislusnost - raz Slovan, raz Moravak, vsade v knihach budem zmizikovat slovo Slovien a napisem spravne raz Slovan, raz Moravak, atd., atd. Vsetky svoje buduce aktivity nemozem z bezpecnostnych dovodov odhalit. Bratu, ideme do toho. Za pravu pravdu a nikdy inak!
31. 01. 2014 | 09:40

na pravou míru napsal(a):

JAHA:
Vy jste celý Brouk Pytlík, tlacháte nesmysly a dokonce jim snad věříte - prý ", viaceri ale tiez Slovän)"! ☺☺☺
Hoďte sem odkaz a já se Vám omluvím.
Etymologii slova Slovák vůbec nerozumíte, přestože jsem se vyjádřil zcela jednoznačně. Nepochopil jste, tedy zopakuji: označení mužského člena slovenského národa jste si "vypůjčili" z Moravy, od Moravských Slováků. Na Moravě však jde o konzistentní označení jak území Slovácka, tak etnika (Moravský Slovák, Moravská Slovačka), čemuž odpovídá i adjektivum slovácký (kroj), slovácká (dědina), slovácké (okolí). Vy jste si však při konstituování národa v 18. století "vypůjčili" jenom ten název pro muže, pro ostatní používáte obecný název Slovanů s přesmyčkou a → e.
Co se týče Čechů, tehdy to byl kmen, jehož název vznikl jako označení členů z jednoho (našeho) rodu. Tedy v 9. století Čechové ještě nebyli národem.
Konstantin a Metoděj se obraceli k Slovanům, protože Slované žili v Mojmírově a Svatoplukově království a protože Rastislav si tyto věrozvěsty z Byzance vyžádal. Ti se důkladně připravili, slovanskou řeč ovládali z okolí Soluně a podle některých historiků jejich matka byla slovanského původu. Nevím, proč by podle Vás měli kázat v Soluni, taková blbost.
Zrovna tak Srbové, Chorvati atd. nebyly národy. nýbrž etnika na úrovni kmenů a měli různou státní formu.
Konec osvěty.
01. 02. 2014 | 00:14

JAHA napsal(a):

Ad: brouku pytliku na pravou miru
Narody, v zmysle, ako sa nad nimi vzrusujete, vznikli prakticky v 18.-19 storoci (teda v politickom zmysle). Ziadny narod sa len tak z nicoho nic neobjavil, ako ked zasadite fazulu. Tvoril sa postupne, v case, z rodinnych, kmenovych...zvazkov, ci inych vazieb.
Najdite a ukazte mi, KDE som v prispevku, na ktory reagujete, uviedol pojem NAROD a pouzil SLOVO NAROD?
Nikde. Teda - vymyslate si a na vymyslene reagujete. Robte sa nadalej hlupacikom, ked Vas to bavi.

A osvecujte seba, pri citani a rozmyslani. Aby ste cital, co je naozaj napisane a reagoval nie na svoje "smyslenosti", ale na napisane.

Howgh-.
01. 02. 2014 | 01:42

na pravou míru napsal(a):

JAHA:
Vy si fakt nedáte už pokoj?! ☺☺☺
Copak jsem tvrdil, že jste někde použil slovo národ??
Vy tady blábolíte nesmysly o tom, že Slovieni (dokonce Sloväni!) byli vlastně dávní Slováci a nikoliv Slované, a že Moravané "padli pod Čechy" a jiné ztřeštěnosti a já prý se "robím hlupáčikom". ☺☺☺
Je neuvěřitelné, jak slovenský nacionalizmus může tak někoho ohloupit, že popírá fakt Slovieni = Slované. Na tom nic nemění názvy některých konkrétních slovanských kmenů (Chorvati, Srbi, Češi atd.).
Jak vidno, ve Vašem případě každá osvěta marná, ignorant zůstává ignorantem.
Doufám, že Vaše Howgh skutečně dodržíte.
01. 02. 2014 | 02:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy