Ukrajinská státní kasa je prázdná

24. 02. 2014 | 10:14
Přečteno 2374 krát
Glosa

Nový předseda ukrajinské Nejvyšší rady Oleksander Turčynov v neděli konstatoval, že na státním kontě nejsou žádné prostředky. Ukrajina tak nemá ani na výplaty mezd státních zaměstnanců a důchodů.

„Ukrajina potřebuje miliardy eur finanční pomoci, aby se zachránila před bankrotem“, řekl eurokomisař pro finance Olli Rehn v kuloárech schůzky ministrů financí a hlav centrálních bank zemí G20 v Sydney. Před EU teď stojí úkol, někde je najít. Poskytnutím půjčky za podmínky realizace reforem diktovaných MMF, Světové banky a EU tak, jak je známe? Jinými slovy za předpokladu zvýšení nájemného, elektřiny a plynu pro obyvatelstvo, snížení vládních výdajů, včetně osekání sociálních dávek, zavedení flexibilního měnového kurzu a privatizaci zbylého státního majetku, hlavně pak Naftogasu? Bude bohatý proruský jihovýchod i nadále do Kyjeva odvádět daně? Nebudou muset Ukrajinci okamžitě vrátit 3 mld. USD již poskytnuté ruské pomoci? Otevře EU Ukrajincům své hranice? Mnoho otázek, málo odpovědí.

Naopak, v mnohem komfortnější pozici je Rusko. Nepochybuji, že si jako o „bolestné“ řekne o navrácení Krymu a slíbenou finanční pomoc přesměruje do Charkova. Pak jen může čekat, zda se EU podaří či nepodaří Ukrajinu postavit finančně na nohy.

Jediné, co dnes spolehlivě víme je, že jak v Rusku, tak i na Ukrajině vládnou oligarchové. Oslabí-li ukrajinští, tak ti ruští je slupnou „jako malinu“, a to bez ohledu na to, kdo zrovna v Kyjevě vládne. Zřejmě tímto směrem se bude pohybovat politika Moskvy vůči Ukrajině.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Analytik napsal(a):

Janukovyč uměl utrácet. Kalousek je proti němu břídil!
Co kdyby rozeslal Ukrajincům složenky na úhradu svého "státního" dluhu?
Ale asi mu nezbylo ani na tisk složenek.
24. 02. 2014 | 10:23

eugenik napsal(a):

Klíma vždycky postřehne takové věci, které by nikoho nenapadly.
Ale nejsou to miliardy, nýbrž 200 miliard, které se nedostávají k sanaci země.
Oli rehn brzo přijde s kasičkou nějakého fondu, abychom mu nasipali.
Pro ty sympatické titušky.
Co teď budou fungovat místo armády a sil vnitřní bezpečnosti.
Důchodci se, jako obvykle v takových případech, půjdou pást.

Tohle je nuda, Klímo.
Přihoď nějakou vo těch horskejch židech.
24. 02. 2014 | 10:30

Targus napsal(a):

Janukovyč neutrácel sám, za čtyři roky se stát rozebrat nedá.

Věděl bych o jednom elegantním řešení. Poslat před budovy MMF, Světové banky a europarlamentu ty "spontánně manifestující studenty a prosté lidi z ulice", kteří v rámci svobody projevu podpalovali budovy, auta a policisty. A zcela pochopitelně i s těmi "spontánními" střelnými zbraněmi.
Byla by to zajímavá podívaná.
24. 02. 2014 | 10:33

Jihočech napsal(a):

Blázni se radují. On eurovládu smích a politikaření přejde, až si Ukrajina vzpomene, že přes ni vedou mimo jednoho všechny ropovody a plynovody do EU. A Ukrajinci také poznají, jaký je rozdíl mezi sliby EU a realitou jejich plnění. Scénář je prostý, rozdělená opozice prohraje volby nebo to skončí patem, znovu ohně v ulicích, rozdělení země, občanská válka. Na hranicích EU, za blahovolného přihlížení Ruska, které mnohokrát deklarovalo, aby se EU a USA nevměšovaly do vnitřních záležitostí svobodného státu...
24. 02. 2014 | 10:38

ld napsal(a):

Co když příští volby nevyhraje Kličko&? Bude zase Majdan, rabování a střílečka?
24. 02. 2014 | 10:39

aga napsal(a):

Jo, molodci, svoboda není zadara. Pokud se ovšem neomezíte pouze na svobodu odstřelit si svého policajte nebo prezidenta. Takovej odstřel je ale drahej.
24. 02. 2014 | 10:44

Martin1 napsal(a):

Ukrajino!
Tví lidé padli zas jen pro novou krátkou slávu dalších podobným těm starým, co budou zase kálet sice do zlatých záchodů, v podstatě však vždy jen a jen na vás.
Zase se pak budou tvářit, že nejste. Oživí vás ale včas zase ti další, když bude potřeba za následující lačné moci a peněz se rvát, až se budou chtít u koryt jiní do sytosti vychrochtat.
24. 02. 2014 | 10:47

Jihočech napsal(a):

Id, je víc kohoutů na smetišti. Kličko je favoritem EU, Jasenčukovi zase tlačí káru USA. Tymošenková sice nehodlá kandidovat, ale svými projevy určitě bude situací míchat. Navíc je tu krajní pravice s Tahnybokem v čele, který je sice pro "Demokraty" z USA a EU nepřijatelný, ale má podporu, což je jasné ze záplavy červenočerných banderovských praporů v ulicích, což nám tady naše veřejná media cudně zatajují. Co z toho vzejde je jasné. Jen na okraj, ví pan Klíma, že ukrajinská krajní pravice vyzývá ukrajinské židy k vystěhování do Izraele? Nějak se nám ti krásní bojovníci za svobodu zparchantili, že?
24. 02. 2014 | 10:50

Targus napsal(a):

To: Jihočech

Mám pocit, že Ukrajina si nevzpomene na vůbec nic. Podmínka výplaty prvního dolaru půjčky z MMF, SB či fondů EU bude podmíněna prodejem oněch životodárných trubiček soukromému kapitálu. Oni už to zkoušeli Amíci přes rumunskou skořápku - pardon - rumunskou firmu s "menšinovým" (chachacha) podílem.

Praxe bude taková, že obyčejným "úkáčkům" zbydou jen oči pro pláč.
24. 02. 2014 | 10:52

Jihočech napsal(a):

Targus, pravda, zmiňoval se o tom v OVM Filip. Také máte pocit, že ví víc než ostatní?
24. 02. 2014 | 10:58

ld napsal(a):

Jihočech,

já si umím živě představit plebiscit o rozdělení Ukrajiny. A ten mazec, když východ bude chtít od západu.
Jestlipak to Baroso , Zaorálek, Fíle a Eštnová domysleli...?
24. 02. 2014 | 11:07

Targus napsal(a):

To: Jihočech

Spíš bych řekl, že používá více zdrojů nepředžvýkaných a nefiltrovaných informací a v neposlední řadě i vlastní hlavu. Vytýkat se mu může všelico, ale že je to starší, tudíž zkušený, a vzdělaný pán schopný analytického myšlení, to mu upírat nelze.
Navíc na Ukrajině má bezpochyby osobní kontakty, což je k získání přehledu o tamějším dění k nezaplacení.

Ale ono by stačilo, kdyby si kdokoli z nás udělal čas, četl si pravidelně ekonomické informace a zjišťoval vlastnickou strukturu větších firem. Rázem by bylo každému jasno, a to nejen teď a nejen na Ukrajině.
24. 02. 2014 | 11:13

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

"...Poskytnutím půjčky za podmínky realizace reforem diktovaných MMF, Světové banky a EU tak, jak je známe? Jinými slovy za předpokladu zvýšení nájemného, elektřiny a plynu pro obyvatelstvo, snížení vládních výdajů, včetně osekání sociálních dávek, zavedení flexibilního měnového kurzu a privatizaci zbylého státního majetku, hlavně pak Naftogasu? ..."

Zvýšení nájemného se dá kompenzovat příspěvkem na nájemné, zvýšení cen plynu a elektřiny dotacemi do pořízení účinnějších techn. zařízení či do zateplení, snížení vládních výdajů /soc. dávek/ vykompenzuje charitativní činnost, kurz vykompenzují vyšší úroky z vkladů....

Vše ale půjde jen dočasu, do doby po kterou je nutné kvůli privatizacím a přerozdělování majetku držet tkzv. sociální smír. /odhaduji na cca 3 - 5 let/
Poté se Ukrajincům řekne, že nadále již svou budoucnost prožírat nemohou. A že budou muset přijmout drastická úsporná opatření.

"...Jediné, co dnes spolehlivě víme je, že jak v Rusku, tak i na Ukrajině vládnou oligarchové...."

A kde nevládnou ?
24. 02. 2014 | 11:15

Targus napsal(a):

To: Id

Amíkům je nějaké dělení šumák, ty zajímají jen zdroje surovin, nic jiného. A ti další europanáci s vyšamponovanou lebkou zvenku i zevnitř jsou schopni myslet max. k horizontu dalšího jídla, tedy tak 3 - 4 hodiny dopředu. To, co předvedl Zaorálek, je naprostý děs, nedivím se, že s jeho jmenováním měl Zeman problém, asi dobře věděl, co je to za veš.
24. 02. 2014 | 11:19

Maximus napsal(a):

Pane autore, Ukrajina má vlastní zdroje a tak ti mohou UA pomoci, že? Určitě to rádi klucí udělají!
Např.:
Žebříčku ukrajinských miliardářů už několik let kraluje dvaačtyřicetiletý Rinat Achmetov, majitel skupiny System Capital Management a prezident fotbalového klubu Šachťor Doněck. Podle časopisu Korresponděnt se mu za posledních dvanáct měsíců (zhruba do konce května 2013) podařilo zdvojnásobit jmění na 31 miliard dolarů.

To by znamenalo, že Achmetov předstihl nejen nejbohatšího Rusa Olega Děripasku, ale dokonce i nejbohatšího Evropana Švéda Ingvara Kamprada, zakladatele a majitele nábytkářského koncernu IKEA. Za tímto tvrzením si stojí experti ze společnosti Dragon Capital, kteří aktuální žebříček ukrajinských oligarchů sestavili.
...................

Nebo myslíte, že by ČR měla Ukrajině pomoci?
Zkuste si najet na 100 nejbohatších Ukrajinců a třeba také na 100 nejbohatších Rusů / stormetq.blogspot.cz/2011/07/100-richest-people-in-russia.html /
Spousta z nich má taková pěkná slovanská jména, že?
24. 02. 2014 | 11:21

babiš se ukáže taky jako papírovej tygr napsal(a):

Id
Máte to blbě srovnaný. Kličko byl ten, co i přes plivance a bučení vyzýval k nenásilí.
Podle paní Nulandové a jejích komand má vyhrát Jaceňuk.
EU může tak nanejvejš zaplatit nějaký dluhy, na který vod nás díky Sobotkově doprdelovstřícnosti vybere.

Pište si pomalu účtenku:
1.) Ukrajina
2.) Zkrachovalá jižní Evropa
3.) Vatikánské restituce
4.) Odškodnění sudeťákům (do kterého se Sobotka hrne ze všeho napřed)
5.) Singr jako Satanovo žaludské eso

Právě jsem se bavil s dítětem, které jak dospívá, uvažuje co kdyby se rozvedlo, co kdyby tohle a támhleto a jestli to v cizim městě nejni votrava...
Musel jsem vlastnoústně pravit: Zpátky do Prahy? Ani náhodou! Řiť Vesmíru.
24. 02. 2014 | 11:25

Targus napsal(a):

To: 17,3 bil...

Nějak vám z té pohádky vypadlo, že stát nemá prachy vůbec na nic a oligarchové se svých nakradených miliard nevzdají. Ty jsou už ostatně v bankách EU.
Proto žvanit o technologiích, příspěvcích, dotacích, charitě (ta tam funguje už dávno a výlučně ze zahr. zdrojů), potažmo privatizaci, která tam už dávno proběhla, je zcela mimo mísu.
Jste prostě zcela mimo realitu, to není klasická středoevropská země 90. let 20. století, to je Ukrajina roku 2014, neboli země v rozvalu.
Janukovyč ji zkusil zachránit sjednáním masívní injekce z Ruska (kolik si nakradl on a kolik ti před ním, je teď vedlejší), takzvaná ulice (sic) rozhodla jinak.

Teď už jim nezbývá, než se jen modlit.
24. 02. 2014 | 11:31

ld napsal(a):

Targus,

jo, ten Zaorálek se hodně nepovedl. Ty výkřiky o volbách na Ukrajině se daly v pohodě označit jako vměšování. Jestlipak bude na podzim radit Skotům?
24. 02. 2014 | 11:32

ld napsal(a):

mulťák,

já si nevšimnul a nikde nečetl, že by Kličko běhal vůkol s minimaxem a hasil hořící policisty.
24. 02. 2014 | 11:35

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

http://www.financninoviny.cz/kariera/zpravy/u-vodnan-by-mela-vyrust-pila-za-ctyri-miliardy-korun/1046152

Podobné monstrum stojí u Frýdku Místku.
Netěží samozřejmě biomasu rakouskou, ale moravskou.
V případě Vodňan půjde pak o biomasu českou /potažmo vatikánskou/, nikolivěk rakouskou.
/podobně je tomu s biomasou rumunskou/
Co tak biomasa ukrajinská ?

A až to všecko vytěžíme, do Ruska se vypravíme.....
24. 02. 2014 | 11:37

Pompeius Magnus napsal(a):

no, tak já bych to viděl, že matka Eurounijka bude organizovat masivní sbírky na pomoc DEMOKRATICKÉ Ukrajině. pan Kraus již začal, tak co my ostatní, že? Co na tom, že takovou sbírku sežere Tymošenková, nebo jiný zloděj, ne? Ještě je možné, že se v rámci pomoci UA vytvoří nový fiskální pakt a přítel Sobotka jej s třesoucím pozdadím pojede podepsat do Brusele, i piják předsedovi Barrosovi podá, a ne že ne!
24. 02. 2014 | 11:42

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Targus
Mimo jste vy.
Pokud vše půjde dle připraveného scénáře, tak je nutno v prvním plánu zajistit sociální smír, ne-li spokojenost obyvatelstva. Což zajistí půjčky a investice, částečně redistribuované i k těm dole.
Jistě si pamatujete např. na dotace na plynové kotle - jak zdejší lid jásal a houfně si kotlíky všelijaké pořizoval. Aby za cca 7 let lamentoval nad neúnosností cen. To jen jeden takový malý příklad. Z celého komplexu zvaného " tvorba dočasného sociálního smíru a přiznivé public opinion".
Truhlíku, pokud je před kapitálem zářná budoucnost v podobě tučných budoucích zisků - bude kapitál klidně několik let tratit.
Ale ten scénář může být samozřejmě jiný - známe totiž kromě české cesty i cestu ruskou /pojelcinovskou/ nebo čínskou.
Nemám věšteckých schopností, ale při fundamentálně proevropském vývoji je nutné ukazovat miniumálně tak po dobu 3 let v TV rozzářené, usměvavé a sebevědomé tváře - ukrajinského obyvatelstva. Nikolivěk zakaboněné a strádající trosky. Ty přijdou na pořad dne v čase, kdy již bude nový systém pevný v kramflecích.
Zdroje na to jsou, věřte mi. Mimo ukrajinskou pokladnu, of course. Zdrojl je tolik, že o nich možná ani Bernanke a Draghi nemají přehled.

JInak je velmi zajímavé mlčení médií ve vztahu k událostem v Thajsku. Kde zemřelo už víc jak 10 lidí a mezi nimi i děti.
Zde právdolásková média nevzkvétají.
24. 02. 2014 | 11:47

Севастополь napsal(a):

Севастополь встал против фашизма!
Севастополь встал против фашизма! 50 000 горожан поют "Вставай, страна огромная!"
24. 02. 2014 | 11:50

Севастополь napsal(a):

http://www.odnoklassniki.ru/group/56858358841391/topic/62410440693039
Севастополь встал против фашизма! 50 000 горожан поют "Вставай, страна огромная!"
24. 02. 2014 | 11:53

ld napsal(a):

Dopotučuju prohlídnout ten ruský odkaz. Jestli je to fakt ze Sevastopolu, tak je zaděláno na solidní průšvih.
24. 02. 2014 | 12:00

K.V napsal(a):

Některým hlupáčkům už začíná docházet, že něco jiného je hulákat na náměstí o svobodě, a něco jiného fungující stát. Od té doby co na Ukrajině vyhlásili volby, najednou politici EU otáčejí a už tak moc nejásají nad vzbouřenci z Majdanu.
Protože hrozí rozpad státu, Rusko slízne zadarmo Krym a průmyslovou a na suroviny bohatou východní část země, Evropě zbyde 20 milionů hladových obyvatel západní části, a kvůli jazykové příbuznosti nalzeou k nám a na Slovensko. A poděkovat můžeme těm co chtěli "Svobodu pro Ukrajinu"
24. 02. 2014 | 12:05

Karel Mueller napsal(a):

Sevastopol:

Pusť jarosť blagarodnaja vskipajet kak valna ...
24. 02. 2014 | 12:09

Karel Mueller napsal(a):

K.V.

Partie byla uzavřena v prosinci, kdy kancléřka jasně řekla, že Ukrajina nesmí stát před volbou, jestli Rusko nebo západ.

Ve své nekonečné naivitě jsem si myslel, že vyhrál rozum.
24. 02. 2014 | 12:12

martin_ka napsal(a):

já myslím, že ti křiklouni z toho náměstí rychle vystřízliví (obrazně i doslova) - seberou svoje přilby a rukavice a vyrazí do Evropy za podřadnou prací načerno na stavbách apod...... tak nějak to vidím
24. 02. 2014 | 12:15

TomášL napsal(a):

http://czech.ruvr.ru/2014_02_24/Ukrajina-zada-Polsko-a-USA-o-35-miliard-dolaru/

Tak v roku 2017 má být kompletně dokončen South Stream (první dodávky mají být v roce 2015). Tedy North Stream a South Stream obcházejí Ukrajinu zároveň, což znamená, že může ekonomika tohoto státu kdykoli přijít o tranzitní poplatky a Ukrajina očekávat navýšení ceny plynu (důvod proč Janukovyč nechtěl od IMF peníze, byl, že IMF požadoval zvýšení ceny plynu koncovým zákazníkům -běžní obyvatelé).
Ropovod Družba severní větev míjí Ukrajinu...

Do 4let národní ekonomiku prostě nikdo nepředělá...

Kolik potom?
24. 02. 2014 | 12:34

čumil napsal(a):

Nedávno nás z Ukrajiny poučoval všeznalec Štětina. Ten to určitě rozlouskne anebo to hodí na Křečka. Jeho plkání o Janukovyčově soukromé rezidenci jako výsledek privatizace nepostrádalo ani hloubku ani šířku. Ale třeba do třetice se trefí.
24. 02. 2014 | 12:38

********* napsal(a):

http://www.odnoklassniki.ru/group/56858358841391/video

V odkaze najdete celkem 1997 videí z akcí Anti-Majdanistů Ukrajiny.
24. 02. 2014 | 12:40

marxík napsal(a):

Demokraté a demokratky!
Jasnozřivý marxík tvrdí, že události na Ukrajině, jsou takovým okénkem do budoucnosti pro našince. Proto doporučuju bedlivě sledovat, jak si ruský kapitál podmaňuje prostý ukrajinský lid.
24. 02. 2014 | 13:03

Targus napsal(a):

To: 17,3 bil...

"Pokud vše půjde dle připraveného scénáře, tak je nutno v prvním plánu zajistit sociální smír, ne-li spokojenost obyvatelstva..."

Vy jste se zcela zbláznil. Sociální smír na Ukrajině DÁVNO není, jinak by Ukrajinci nelozili po celé Evropě a celém Rusku za prací, ale seděli by na zadku doma i přes 40 - 50%-ní nezaměstnanost.
A sociální smír na Ukrajině NEBUDE, protože mechanizmy jsou nastaveny tak, že jakékoli peníze se okamžitě rozkradou. To by bylo potřeba KOMPLETNĚ změnit celou legislativu, což nedovolí žádná partička oligarchů, kteří se dostanou k veslu.
Ovšem vysvětlovat něco přihlouplému tuleni nemá význam. Tuleň se totiž naučí asi deset povelů, to je vše, na co jeho malý mozeček stačí.

Dál jsem vás nečetl, neb to je ztráta času.
24. 02. 2014 | 13:33

Targus napsal(a):

To: K.V.

Co by Ukrajinci na Slovači dělali? Máte vůbec šajn, jak to dnes vypadá s nezaměstnaností okolo Košic? Víte, za kolik lidi vstávají v pět ráno do práce?
Běžný plat je třistapade, a to jsou rádi, že mají kam chodit.

To: Karel Mueller

Srdečně Vás zdravím!
:-)
Paní kancléřka je křivá jak turecká šavle. Jednou rukou dává znamení, že je třeba brzdit, druhou rukou vypouští z kotců agitátory na Majdan.

Anebo jinak. Proč si myslíte, že na kancléřském místě straší tak dlouho?
Po posledních volbách jsem v jednom německém plátku přelouskal zajímavou pasáž o jejím charakteru - NIKDY NEODPOVÍDÁ NA NEPŘÍJEMNÉ OTÁZKY.
To jsou paradoxy...
24. 02. 2014 | 13:43

Viola napsal(a):

Možno ji opět naplnit, zákon zachování hmoty a energie existuje, jen je třeba hledat.

http://www.topky.sk/cl/11/1380127/VIDEO-prepychu-Janukovycovej-pravej-ruky--Popravca--ktory-zil-ako-rimsky-cisar-
24. 02. 2014 | 13:58

Rudi Koutek napsal(a):

Targus napsal(a):
"Janukovyč neutrácel sám, za čtyři roky se stát rozebrat nedá."

Ja si myslim, ze staci jeden clovek a klidne tyden.
24. 02. 2014 | 14:24

dá babiš finance na vylití do uk? napsal(a):

Id
asi jste se málo díval na přenosy (ne z olimpyjády). Několikrát stál uprostřed davu a mluvil tak, jak říkám. Reakce byla předvídatelná.
Ostatně mu zkoušeli zavřít hubu minimaxem, pokud jste si nevšiml.
http://www.dailymail.co.uk/sport/boxing/article-2542350/Klitschko-hosed-attacked-violent-riots-Kiev.html
Když už se k jeho pravačce nechtějí přibližovat, tak aspoň takhle.
O jeho osobní integritě ta story ale není.
Navíc tu scénku zaranžuju za pět minut, jednoduchá kompozice.

Stejně jako v Jugoslávii hrají Němci špinavou hru, o jejímž výsledku rozhodne někdo jiný. Všem je to jasné, jen jim jakoby ne. Dělají to už poixté a ne a ne se to naučit.
Takže: dělají někomu křoví? A my s nimi?
Co myslíte?
24. 02. 2014 | 14:52

hlava heverem votevřená napsal(a):

No Rudýmu koutkovi by stačil i den, jen ho k tomu pusťte.
24. 02. 2014 | 14:54

Rudi Koutek napsal(a):

hlava heverem votevřená napsal(a):
"No Rudýmu koutkovi by stačil i den, jen ho k tomu pusťte.
24. 02. 2014 | 14:54"


No samozrejme, neni prece nic jednodussiho nez utracet penize(hlavne cizi). Nebo se pletu?
24. 02. 2014 | 15:11

jsou hnusný lháři lepší? napsal(a):

Bilióne
řkal jsem jasně, volte Martu Semelovou.
Ta dá vatikánskejm satanášům přes prsty víkem Gottwaldovy rakve a žádná biomasa nebude.
Ale né, vy furt: musíme mít pana Vajíčko. Tak ho máte.

Dybyste si aspoň zvolili Kalouska, ten by vám to řikal přímo do xichtu.
24. 02. 2014 | 15:16

Karel Mueller napsal(a):

Targus:

Srdečně zdravím též :-).

Iluze si samozřejmě nedělám ani v nejmenším, jenže pokračování té partie nebyla německá hra. Myslím, že šlo o docela obyčejné furiantství USA, které nemohlo skousnout ta vítězství Putina v druhé polovině minulého roku. Ovšem snad každému musí být jasné, že pokud Krym zpívá vstavaj strana agromnaja a blázen Ťahnibok chce zakázat ruštinu, ekonomika je před bankrotem a Rusko oficiálně vyhlásilo obranu maďarských a ruských menšin, tak teď to bez Putina nepůjde vůbec.

Tady prostě nejde něco totálně rozbrabčit, podporovat elementy ... doplňte sám, způsobit mraky mrtvých a pak to nechat na holičkách, jak to západ praktikuje vlastně celé arabské jaro.
24. 02. 2014 | 15:24

hlava mapa napsal(a):

Rudi
svět je už něco uplně jinýho, než dyš vás zavírali do Krankenhausu v Buchu.
Až (jestli vůbec) vás pustěj, zkuste si jít do vaší banky na rohu uložit 200.000 euro cash.
Dann schreiben Sie mal eine Zeile aus Stammheim.

PS. Bude to horší, než kdybyste si je chtěl na vodjištěnej granát vypůjčit.
24. 02. 2014 | 15:25

Rudi Koutek napsal(a):

Севастополь napsal(a):
"Севастополь встал против фашизма!
Севастополь встал против фашизма! 50 000 горожан поют "Вставай, страна огромная!"
24. 02. 2014 | 11:50"


Ich kotze gleich!
24. 02. 2014 | 15:27

Rudi Koutek napsal(a):

hlava mapa
Co do toho pletete nejakou banku. Fakt si myslite, ze je problem behem chvilky utratit miliony?
24. 02. 2014 | 15:50

plýtval časem na BV napsal(a):

Karel Mueller
Pomíjíte drobnost, že už nežijeme v dobách stalinových maršálů.
Sovětskou armádu pomáhali dostat do kolen (a prošpikovat zradou za pár dolarů, podívejte se někdy na dokumenty o afghánské válce) Gromyko, Ustinov a teď se mi nevybavuje ten třetí, kdo je poslal bez Brežněvova vědomí do Kábulu.

Rusko je dneska kapitalistickou zemí, které Vladimir Putin v posledním okamžiku narovnal záda, aby se nerozpadla. Ale za patnáct let carstvování bylo dost času, aby se vytvořily zájmové skupiny, které ho snesou jen za určitých podmínek.
A generálové jezdí radši na daču, než na frontu (proto musel Stalin armádu v létě 1937 začít brousit do skutečného ostří), známá věc.

Zajímavější než dění na Krymu bude, co se začne dít v Moskvě. Pokud už teď nejezdí antony a nesvážejí lidi do táborů v lesích pod Moskvou, je pro Vladimira pozdě.
Nezapomeňte, že pro někoho může moc v menším územním celku stát za rozbití většího, jako pro Jelcina v roce 1991 v bělověžském pralese. Obětoval Kravčukovi několik set let ruských ambicí za to, aby se zbavil Gorbačova.

Lidé se vždycky najdou, proto Josif říkal: Není člověk, není problém.
24. 02. 2014 | 15:59

scallop napsal(a):

Karel Mueller

No tak bud je zapad upadajici civilizace, ktera co chvili zkolabuje nebo mocna civilizace schopna kontrolovat cely svet. Chvili je podle Vas zapad bezmocny, chvili zase ovlivnuje vse od od Tuniska po Ukrajinu. Doporucuji se rozhodnout pro jednu z techto variant, jinak to vypada ponekud orwelovsky.
24. 02. 2014 | 16:11

Targus napsal(a):

To: Rudi Koutek

Rudlíku, kecáte. Vysát stát není otázkou dnů, ani týdnů. A na Ukrajině bylo co vysávat, kradlo se tam dlouho, dlouho, dlouho. Každé sání má totiž svá pravidla. Nemůžete jen tak něco ukrást, musíte vyrobit iluzi, že ten majetek vlastně ani nechcete, že se bráníte, ale že se nakonec obětujete, když vám ho všichni tlačí. Teprve pak máte trošku jistotu, že vám ho nikdo zase nevezme do tří vteřin, protože jste tu krádež legalizoval a legitimizoval.
24. 02. 2014 | 16:28

z tohohle vystoupit nejde napsal(a):

plži
Jak jste se tak, při vaší inteligenci, mohla s tím Orwellem trefit, krasavice?
Ten Západ (jako jasně definované mocenské uskupení) je především dutý. Musí závodit s vlastním stínem o peníze, které nestačí dostatečně rychle tisknout a pak zneškodňovat.
Proto musí pohltit celý svět a hlavně svoje dlužníky. Ty reálné, kteří mohou jím natištěné peníze zkusit vyměňovat za assety na omezeném povrchu zeměkoule.
A taky to dělají.

Celá hříčka začla někdy koncem padesátých let, kdy si náladový stařík D. D, Eisenhower uzpomněl, že vyhazování peněz za vojenský šrot bylo tak akorát a že se sejde s bláznivym Chruščovem a udělá tomu konec.
Neuvědomil si, že peněz nainvestovaných do nových zbrojních systémů už je tolik, že to nemůže zastavit NIKDO, ani skutečný prezident Spojených států, což on do značné míry ještě byl.
CIA mu různými výhrúžkami a haldou zfalšovaných zpráv vnutila, že ještě před schůzkou s Chrundou podepsal JEDEN POSLEDNÍ přelet U2 (ne té rockové kapely) přes sovětské území.
Víc nebylo ani třeba.

Ike se jim aspoň symbolicky pomstil svou řečí o Vojenskoprůmyslovém komplexu, kterou uzavřel svou politickou dráhu.
To nám ale nikam dál nepomohlo.
24. 02. 2014 | 16:30

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Targus
Povíme si to za dva tři roky.
Pokud vám ale do té doby nevyměkne mozek zcela.

Hezký den.
24. 02. 2014 | 16:41

Targus napsal(a):

To: 17,3 bil...

Abych se dostal znovu do obrazu, stačila mi loňská půldenní návštěva.
Vše fičí ve starých kolejích, veksl neboli přehazovač výhybky v nedohlednu.
Je mi líto, ten mozek měkne vám, pozdravujte Chocholouška...
24. 02. 2014 | 16:52

Občan napsal(a):

I tohle vyprazdňuje ukrajinskou státní kasu. Každoročně v počtu několika desítek tisíc kusů:
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.546040
http://www.jta.org/2013/08/16/news-opinion/world/hasidim-deface-cross-in-uman-stirring-up-local-controversy
http://www.timesofisrael.com/pilgrims-on-way-to-uman-riot-on-plane-after-flight-delayed/
24. 02. 2014 | 19:06

Karel Mueller napsal(a):

plýtval časem na BV:

Na dějiny máte zajímavý pohled. Ale v Rusku vládl vždy ten kdo měl za sebou vnitro a rozhodující část armády. Troufám si říct, že to Putin stále ještě má a nadto má za sebou většinu národa. Že ho upřímně nenávidí oligarchové (ti vízaní se západem) nebo nespočet zbohatlíků je mi jasné.

Ale můžete se ptát, proč podpořil celistvost Ukrajiny. Protože dnešní Rusko není Ruskem před dvaceti lety a sám Putin se postaral o to, že by celé mohlo začít zpívat vstavaj strana agromnaja a tvrdě ho hnát do aktivní podpory Rusů na Ukrajině. A tady by stál na rozcestí, buďto do toho jít, nebo padnout. Nikdo z opozice by nepípl, všichni by si uvědomili, že mohou přijít o krk.

Scallop:

Ale no tak, nikde nezpochybňuji, že hegemon má největší nukleární ruku a páté kolony přes finance všude, na řízení většiny států to stačí, EU určitě. Nikoliv však světa.
24. 02. 2014 | 19:21

scallop napsal(a):

Karel Mueller

Takze USA ridi vetsinu statu vctene EU, rozumim Vam dobre? To je znamka upadku?
25. 02. 2014 | 06:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy