Federalizace Ukrajiny

03. 03. 2014 | 16:49
Přečteno 3604 krát
Nabídka řešení konfliktu mírovou cestou.

Chceme-li se vyhnout rozdělení Ukrajiny a případné války s tím spojené, nastal čas na jednání o federalizaci Ukrajiny. Vznikly by dvě autonomní republiky (levo- a pravobřehová oddělené Dněprem), které by měly vysokou míru samosprávy. Každá z nich by pak do federální vlády jmenovala své zástupce. Kompetence federální vlády by byly otázkou jednání mezi nimi a jeho výsledkem by byla nová ukrajinská ústava. Ani jedna ze svářících se stran by neztratila tvář a Evropa by se tak elegantně vyhnula novému „rozdělenému Berlínu“.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

Dobrý den.
03. 03. 2014 | 17:04

Joe Ratata napsal(a):

Dvoučlenné federace se neosvědčily!
Rozpadlo se Rakousko-Uhersko a to nejen v důsledku války, ale silné odstředivé tendence mezi Předlitavskem a Zalitavskem stále sílily. Snad kdyby starej Procházka předal vládu o čtyři roky dřív Františku Ferdinandovi, který měl v plánu R-U federalizovat na více zemí. Československo známe, že? No a Belgie, to je rozpad v přímém přenosu. Tam rozpad brzdí jen členství v mnohočetné federaci EU.
Kupodivu dva se dohodnou hůře než když jich je víc.
Snad kdyby členem byl Lvov, Kyjev, Charkov, Krym, možná i Podkarpatská Rus.
03. 03. 2014 | 17:12

hovorka11 napsal(a):

Západ krvavým Majdanem rozdělil nedemokraticky Ukrajinu již dříve. Jasně si pamatuji, jak před krvavými ozbrojenými srážkami Obama varoval, že při použití násilí bude zodpovědnost na straně Janukovičovi a jeho vlády. Byl to jasný pokyn ke krvavému útoku militantních skupin a jejich jasná podpora a ochrana před trestem.
USA takto postupovala v Sýrii a předtím v Líbyi. V obou případech pomohla islamistům.
K rozněcování nepokojů na Ukrajině a vměšování se do vnitřních záležitostí se aktivně přidali Kocáb se Schwancenbergem, kteří jeli na Ukrajinu rozněcovat násilné nepokoje.
Karel má již zkušenosti z Kosova, Íránu a Rusko- Gruzínské války, kde podpořil Sakašviliho před nočním bombardování spícího města Chinvali v době OH a potom volal po zásahu NATO.
Západ si opět počkal na roznícení násilí v době OH v Soči.
To vše jsou fakta, která mohu doložit z mnoha zdrojů !!!
03. 03. 2014 | 17:15

Ládik!!! napsal(a):

USFSR. Ukrajinská sovětská federativní socialistická republika. Trávu růst slyšel už Pithart a dvojdomky vymyslel nevímkdo. H-systém.
03. 03. 2014 | 17:17

JAD napsal(a):

Každé federativní uspořádání v sobě skrývá zárodky budoucích střetů. Podle mého názoru je to řešení polovičaté (viz mj. zkušenosti s naší slavnou federací). Proruskou část Ukrajiny bych položil do klína caru Vladimíru Vladimíroviči - raději oželet notný kus území, nežli sedět na hroudě dynamitu.
03. 03. 2014 | 17:17

zemedelec napsal(a):

Nojo,pan Klíma si pofoukává bolístko,které utrpělo jeho milstvo.
Jak píše pan Joe Ratata,zřízením federace,by to dopadlo ještě hůř.
Podle mě,pak opravdu bratrovražednou válkou.
03. 03. 2014 | 17:36

hovorka11 napsal(a):

Myslím, že k rozdělení Ukrajiny dojde.
Celá ta fraška s hodnou demokratickou zlodějkou Tymošenkovou a schovávání Tymošenka vychytralým Schwancenbergem už naznačovalo, že Ukrajina má velký význam pro postup NATO na východ a odříznutí Ruska od Černého moře. Vyhrožování Ukrajině sankcemi za věznění Tymošenkové bylo jak z pohádky o zlém vlku.
V Sýrii jim karta na islamisty nevyšla a dnes jsou obklíčeni společnámi vojsky Assada a jeho opozice, tak to zkoušejí z druhé strany.
03. 03. 2014 | 17:38

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Tak vypadá „okupace“

„Ruské jednotky kontrolují už prakticky celý Krym. Tisíce příslušníků ruských ozbrojených sil obsadilo i ukrajinská vojenská letiště a střeží všechny přístupové cesty na poloostrov.

Většinoví Rusové, kteří tvoří 58 % obyvatel Krymu, ale ruské vojáky vítají.

Přímo na Krymu je zvláštní zpravodaj Radiožurnálu Robert Mikoláš. 

„Zaútočili na nás fašisti, za každou pomoc moc děkujeme. Proto jsme s Ruskem,“ vysvětluje velitel hlídky dobrovolníků, která patroluje před jednou z vládních budov stojících u parku. „
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/ukrajina-obvinuje-rusko-z-invaze-vetsina-obyvatel-krymu-ale-ruske-vojaky-vita--1322381
03. 03. 2014 | 17:39

Bakalův nezvaný host napsal(a):

A ještě technickou,
na Krymu je 24 % občanů ukrajinské národnosti.
03. 03. 2014 | 17:44

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

Klíma jako poradce Putina?? No to je snad výrok největšího šílence z uzavřeného oddělení psychiatrické léčebny??
Putin mé lepší poradce. Putinovi poradili jak a co udělat s Ukrajinou osobně Bill Clinton a Madla Albright.
Putin dělá přesně a výhradně jen to, co provedli tihle dva se Srbskem a Kosovem.
Možná tam bude malý, nepodstatný rozdíl. Třeba použije místo humanitárního bombardování humanitární dělostřelbu. Ale to je drobný detail.
Jó Putin si dovede vybrat schopné poradce,
Poněkud mírně mentálně retardovaný Klíma nemá šanci se u Putina prosadit.
03. 03. 2014 | 17:50

ŠAKAL napsal(a):

Jestli na ně ráno nastoupí tahle EXTRALIGA tak Klička potěš koště....i s Julčou

http://www.liveleak.com/view?i=77e_1389637750
03. 03. 2014 | 17:53

RUDÁ BÍDA napsal(a):

V BMW okopírovali ruskou motorku URAL.
V Itálii u FIATU okopírovali ŽIGULÍKA.
V USA obšlehli VOLHU a MOSKALA.
V USA okopírovali stroje CAT.

Více mužiků z Ruska k nám SOUDRUZI.
03. 03. 2014 | 17:57

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Co s Ukrajinou?
To by si měli rozhodnout především Ukrajinci či ti, kdož na tom území žijí.
Samozřejmě demokraticky, u voleb a referend, ne fašistickými bojůvkami podporovanými ze zahraničí. Ukrajina potřebuje demokratický systém, ne „revoluce“, státní převraty, či co to bylo.
03. 03. 2014 | 18:04

siven napsal(a):

A je to tady!

Klíma federalizuje.

A další porce dřystů může přijít.

Pár prďolů před kamerami asi můžeme interpretovat jako desetitisíce radostně poskakujících sudetských Němců v Liberci. No proč ne.

Příspěvky národa lokajů. Když ne USA, tak alespoň RUSA. Nic mezi a hlavně ne nějaké vlastní myšlení. To bolí.

Když může prudit bizon v Kosovu či Iráku, tak proč ne Méďa na Krymu. Vždyť je to jenom dobře.

Ještě se můžou roztančit asijské rýžové paličky, třeba na Tchaj Wanu (vždyť tam přece žijí jenom samí Čínani, no ne?), případně v Africe (udělejme soudruzi v Kongu pořádek, momentálně je tam už stejně strašný bordel) a někteří konečně dostanou tolik kýžený orgasmus.

Čím víc vojáčků s puštičkami, tím líp. Hopsa, hejsa.

Ale doma je nechceme, že ano. Co by v této řiťce taky hledali, už tu není co ukrást. Kdopak to však klepe tam na dveře??

„Kůzlátka, otevřete vrátka…“
03. 03. 2014 | 18:14

gaia napsal(a):

RUDÁ BÍDA

Číňani okopirují všechno a to vám nevadí?
V kosmu byli první a Kalašnikova taky ještě nikdo nepřekonal a ruské matrjosky jsou takynenapodobitelné
03. 03. 2014 | 18:20

Martin1 napsal(a):

Doba je v pohybu.
Česká televize nás často a hned informuje.
Stále častěji čteme po koutech obrazovky LIVE
Buď ať televize informuje správně a z více zdrojů a dává různé pohledy na události, nebo
ať si do kuta obrazovky přidá písmenko a háček: LŽIVĚ a jede postaru dál!
03. 03. 2014 | 18:23

tajemný pan H napsal(a):

soudruhu klímo, já bych navrhoval dvojdomek a hlavně pomlčku!
03. 03. 2014 | 18:25

Al Jouda napsal(a):

Zase jedno zbožné přání. Rusové si prostě zaberou Krym a kus přilehlého pobřeží, vyhlásí tam autonomní oblast s prozatímní vládou, pak tam zmanipulují volby a bude vymalováno!
03. 03. 2014 | 18:28

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro Al Jouda.
To je dávno autonomní oblast.
A stejně to bylo ruské až v době SSSR to Chruštěv přičlenil k Ukrajině. Ukrajinců je tam sotva řtvrtina.
03. 03. 2014 | 18:43

pamětník napsal(a):

Rusům žádné manipulace netřeba, jsou tam většinově vítáni.
Není divu.
03. 03. 2014 | 18:45

UVV napsal(a):

My čeští soudruzi a soudružky nejen z KSČM, ale i z jiných partají národní fronty tímto zdvořile žádáme, aby jeho výsost Putin osvobodil Českou republiku od jha EU a USA a NATO.

Za prezidenta chceme pana profesora Hořejšího, protože i Zeman zklamal.
Klíma nechť je jeho pucflekem.

Ať žijí Slované!!! Ať žije velká slavjanská říše!!!
03. 03. 2014 | 18:47

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Česko-slovenské know how v případě , že by vše směřovalo k rozdělení Ukrajiny...by jistě mohlo být přínosem.
Každopádně by ale tomu mělo předcházet referendum. A současná politická věrchuška nemá ani legitimitu, ani není autentickou, takže před refrendem volby - otázkou je, nakolik mohou bát svobodné, pokud by média a další kanály pro šíření informací poskytovala servis pouze jedné ze stran, taková svoboda voleb by byla jen iluzí, posměškem demokracii.

Pane Klímo, co Váš nápad vozit sem ruské a ukrajinské Židy - tento svůj vynález, jak obohatit genofond Čechomoroslezanoromů jste již nadobro opustil ?
Hmm, kolik ještě takových nápadů máte ve Vašem rukávu či jinde ?
03. 03. 2014 | 18:49

Maximus napsal(a):

Zazpívejme si spolu jednu Zaorálkovku:

Astrachaňci přijechali,
mnogo vodky vypili,
děvočky nám ojebali,
do pijána nablili.

Nastoupil Luba do vrtulníka,
do Ostravy jechať chtěl,
zachvátila ho panika,
prý Rus do Ostravy přiletěl!

Luba dostal strach podivný,
vždyť Rusa veřejně pohaněl,
nyní je teď víc než blivný,
Rusovy by se hned klaněl,
naštěstí však našel ve skříni,
knížku rudou od Ká eS Čé,
bude zase mluvit rudě,
a Astrachaněc novij budět zdě!
03. 03. 2014 | 18:52

Rudé právo hadr napsal(a):

A nemá o tom náhodou být ono březnové referendum? ;-/
Vždyť to přece bylo vyhlášeno na posílení autonomie Krymu.
03. 03. 2014 | 19:00

Bakalův nezvaný host napsal(a):

„Škoda, že se naši reprezentanti, odpovědní za zahraniční politiku České republiky, nedívají na obrazové zpravodajství z celé Ukrajiny a v neděli asi ani neviděli záběry, jak představitel galerky, již odsouzený, který se dnes vydává za reprezentanta Majdanu, inzultuje mladého prokurátora a policisté a někteří úředníci prokuratury tomu přihlížejí. V ruce samopal, zaťatá pěst, škrcení prokurátora kravatou a výzva rozhodnout se hlasovat ve ´prospěch demokracie´,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz politolog Zdeněk Zbořil.
03. 03. 2014 | 19:13

Ladislav napsal(a):

Myslím, že k federalizaci Ukrajiny dojde. A bude vytvořeno více než dvě federativní ukrajinské republiky. Nejproblematičtější je západní část Ukrajiny, která byla do r.1939 - 40 součástí Polska, Československa a Rumunska. Na youtube je k dispozici film České televize Banderovci (2010). Doporučuji shlédnout. Banderovci kromě desetitisíců židů, poláků, komunistů, prosovětských ukrajinců a maďarů povraždili také stovky volyňských Čechů. Je tam nahromaděno tolik stoleté nenávisti, více než v bývalé Jugoslávii. Mám obavy, že EU v tom nechá koupat se Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko bez efektivní pomoci. Sdílím obavy ředitele Slovenskej spoločnosti pre zahraničnů politiku prof. Alexandra Duleby (k vidění a poslechu na http://video.tyzden.sk/eugen-korda/2014/02/27/svet-sa-zacina-rucat/ )
03. 03. 2014 | 19:28

Horal napsal(a):

Pane Klímo,
když si budu chvíli hrát s mapou, vymyslím vám několik dalších dělení Ukrajiny. Např. vyjít ze současného dělení na regiony a některým z nich dát autonomii. Krym však autonomii měl a výsledkem je pozvání agresora. Nebo ze všech regionů udělat "kantony". Objevilo se před pár dny na internetu dělení dle používaného jazyka (Západ, Středozápad, Středovýchod, Východ, Jih) - ale národnost se bezvýhradně nekryje s jazykem. A politické smýšlení se může lišit od národnosti. A proč zrovna podle Dněpru, když řek je na Ukrajině více? V severní části Ukrajiny by se asi k "západnímu" směřování hlásili obyvatelé i východně od Dněpru (Černihiv, Sumy, možná i Poltava, ...). Na na jihu by tomu zřejmě bylo naopak (Oděsa, Mykolajiv, Cherson, ...). Také může být rozdíl venkov - město, historické osídlení - dosídlení při industrializaci, .. . Nejlepší by asi bylo zeptat se občanů Ukrajiny, co říkáte? A dát jim čas, aby si rozdílné názory zesouladili nějakým kompromisem.

Především však: je nanejvýš podivné dělit Ukrajinu v okamžiku, kdy je obětí agrese.

Mimochodem, co tak přemýšlet o lepším rozdělení Česka - místo potěmkinovskiých NUTSů, které mají stejný účel, jako 10 let neúčinný služební zákon: vyhovět EU a přitom si to udělat po svém - a jako obvykle hůř.
03. 03. 2014 | 19:30

Martin1 napsal(a):

Doba je zlá a každá rada dobrá.
Dá se očekávat, že cena benzínu dramaticky stoupne a
pak nebude už dlouho benzín vůbec a tak doporučuji v těchto dnech
si zařídit všechny věci, které máte na kopci a pak, až benzin nebude,
tak si budete zařizovat už jen všechno, co bude směrem z kopce, tedy jen bez motoru
a to bude skoro všecko. Jednoduchá rada, ale za všechny prachy.
Umět si poradit !
Musíme si pomáhat.
"a vo tom to je"
03. 03. 2014 | 19:30

RUDÁ BÍDA napsal(a):

Gaya
Rus dal světu neuvěřitelné skvosty,
Vodku,matrjošku a okopírovaného kalašnikova.

vše ostatní tato velká země obšlehla.I USD tam platí paka vypitý.
KARLOVARSKO RUSKU.
03. 03. 2014 | 19:32

hovorka11 napsal(a):

Rudé právo hadr :
Proto loutková ukrajinská vláda zakazovala ruštinu jako úřední jazyk včetně většinově ruského Krymu ? Odvolali to až po ruské odezvě.
Plácáte nesmysly.
Loutkaři by Krym drželi pod krkem a řvali o demokracii.
Gruzie má vstoupit do NATO a do dvou let by donutili i Ukrajinu. Americké rakety by tak i s radary byly u Ruských hranic a my by jsme americkým vražedným zájmům nastavovali ohnutý hřbet.
Ostatně se můžeme během roku přesvědčit, jak bude GB pod krkem držet Skotsko, aby nezvolilo samostatnost. Zatím jim hrozili blokádou prodeje whisky.
03. 03. 2014 | 19:33

veverka napsal(a):

Další naprosto nesmyslný blog s naprosto nesmyslným nápadem.

Ale alespoň není tupě protirusky tendenční jako ty ostatní tady na bakalově.

USA pomocí své loutky Jaceňuka,banderovských fašistů a ultras fanoušků Dynama Kyjev rozpoutali krvavý majdanský puč s uřezáváním hlav policistům.

Cíl byl jasný,zabrat Ukrajinu do svých krvavých pracek a postavit si US základny zase o něco blíže k Rusku.

Kdo si myslel že se na to bude Rusko jen tak tiše koukat musel být mírně řečeno mdlého ducha.

Situace se ovšem plánovačům barevných revolucí ze CIA poněkud zvrtla (podobně jako v Sýrii) a tak mají naději tak maximálně na chudý ukrajinský západ plný banderovských fašistů a trávy a kamení.

Pokud vůbec to.

Federalizace je samozřejmě nesmysl,protože na suroviny a průmysl bohatá východní proruská část by musela dále dotovat chudé západní fašistické banderovce prolezlé agenty CIA,což Putina ani nenapadne.
03. 03. 2014 | 19:51

tajemný pan H napsal(a):

já si myslím, anšlus je dokonán. rudá armáda je vítána jako wermacht v sudetech. na východní ukrajinu asi adolf nepujde. alespon prozatím. přeci jenom, co je moc je moc. a rusko potřebuje prodávat ropu, aby mohlo modernizovat armádu a dále rozšiřovat třetí říši.
03. 03. 2014 | 20:03

Yosif K napsal(a):

Bakalův nezvaný host napsal(a):
Tak vypadá „okupace“
Většinoví Rusové, kteří tvoří 58 % obyvatel Krymu, ale ruské vojáky vítají.
Přímo na Krymu je zvláštní zpravodaj Radiožurnálu Robert Mikoláš.
03. 03. 2014 | 17:39
Že většinoví Rusové Ruské vojáky vítají - to chápu - minimálně ti co jsou civilní i vojenští zaměstnanci Ruské armády a námořnictva.

Taky chápu že referendum dopadne pro Rusy určitě velmi dobře - na Východě nezáleží na tom jak kdo halsuje ale kdo počítá hlasy.

Moc bych se však divil, kdyby Putin v záchvatu dobrotivosti nechal organizovat podobná referenda v ruských autonomních republikách.

Proti Rusům nic nemám, znám jich dost. Znám i dost takových Rusů, kteří hodně čtou romány a historickou lteraturu a říkají že chápou proč ruský stát Poláci, Ukrajinci, Karelofinové, Estonci, Litevci, Lotyši atd atd atd srdečně nenávidí.

Celá mela začala tím že Moskva Janukovyčovi de facto zakázala podepsat celkem neškodnou asociační dohodu s EU.

Toto by si měl místní svaz pseudopřátel Ruska uvědomit - celá mela začala před 4 měsíci nejapným Putinovým prohlášením že "nenechá ruský trh zaplavovat nekvalitními čokoládami z EU".

Cena plynu v době míru klesá, bylo zapotřebí něco pořádně rozštourat jelikož celé Rusko žije z exportu plynu a nafty.
03. 03. 2014 | 20:27

Sláma napsal(a):

hovorka 11 napsal: "Ostatně se můžeme během roku přesvědčit, jak bude GB pod krkem držet Skotsko, aby nezvolilo samostatnost. Zatím jim hrozili blokádou prodeje whisky."

Copak o to, whisky se vždycky prodá. Jiná věc je ta, že maoista Barroso jim vyhrožuje, stejně jako Kataláncům, že by nebyli členy EU. Což považuji za velice nedemokratické vydírání.
03. 03. 2014 | 20:29

Yosif K napsal(a):

Federalizace je samozřejmě nesmysl,protože na suroviny a průmysl bohatá východní proruská část by musela dále dotovat chudé západní fašistické banderovce prolezlé agenty CIA,což Putina ani nenapadne.
03. 03. 2014 | 19:51
No možná se Putin ukáže jako grand a bude dotovat i východní Ukrajinu - pokud ji zabere.

Zdá se že ocelářství, uhelné doly a těžká chemie jdou poslední 4 roky celkem dost ke dnu.

Poslední 4 roky jde dolu i cena plynu - podívejte se někdy do novin na čem je postavena prosperita Ruska.
03. 03. 2014 | 20:30

Sláma napsal(a):

Ještě jedno má Ukrajina společného s Juguslávským, Libyjským a Syrským scénářem - povstalci ozbrojení kalašnikovi jsou vydáváni za bezbranné civilisty a když zaútočí střelnými zbraněmi na policisty a ti se brání, najednou je kvikot o krvavém režimu.
To je velice osvědčená metoda, která ale přestává působit, protože se už poněkud okoukala.
V Kosovu to začalo tak, že příslušníci teroristické organizace UCK v noci přepadávali policisty, celníky a umírněné Albánce, které mordovali bez smilování.
03. 03. 2014 | 20:34

Plynnatá Julie napsal(a):

tajemný pan H

Já se vám divím, pane tajemníku, že už jste dávno nenarukoval hájnit plynovouJulii, scientologa Jaceňuka a banderovce Klička vespolek a to s písní na rtech. Mohl byste si místo plytkého kafrání na netu vydobít maršálskou hůl. Poté byste se mohl vrátit pod niikem: " Generalissimus H". A proto: pricházejí maršálové, maršálové, maršálové, přicházejí odcházejí, jen blázen šel by spát!
03. 03. 2014 | 20:35

Rudé právo hadr napsal(a):

hovorka11
To, že Krym vyhlásil referendum o posílení autonomie není plácání kravin, ale fakt. Pouze byl posunut termín tuším z května na březen. Chtěl jsem pouze upozornit na to, že Krym má svoje vlastní demokratické a férové řešení již od začátku a podobné blogy jsou jenom ukázkou neinformovanosti o daném stavu a chodu událostí na Krymu.
Nechápu váš příspěvek.
03. 03. 2014 | 20:36

Yosif K napsal(a):

No pane SLÁMA ještě napište nějakou báchorku o tom kolik etnických rusů zabili benderovské bandy.

Zatím ještě nikde žádné konkretní číslo nebylo vidět - tedy aspon z Krymu kde žádné benderovské bandy z principu nemohou být,
1) jelikož tam údajně nežijí žádní ukrajinci.
2) jelikož tam i dříve většinu Krymu kontrolovala tak či onak ruská armáda a KGB......

Myslíte si že jste lépe informovám než místní "čeští" Rusové, kteří se k Putinovu zásahu vyjadřují dosti rozpačitě a nenadšeně? Nebo z vás jako obvykle mluví nadšené bolševické pseudrusofilství?
03. 03. 2014 | 20:40

Yosif K napsal(a):

Rudé právo hadr napsal(a):
hovorka11
To, že Krym vyhlásil referendum o posílení autonomie není plácání kravin, ale fakt. Pouze byl posunut termín tuším z května na březen. Chtěl jsem pouze upozornit na to, že Krym má svoje vlastní demokratické a férové řešení již od začátku a podobné blogy jsou jenom ukázkou neinformovanosti o daném stavu a chodu událostí na Krymu.
Nechápu váš příspěvek.
03. 03. 2014 | 20:36
Já příspěvky pana Hovorky a pana Slámy chápu celkem dobře. Jsou to zanícení upřímní bojovníci proti západu a proti kapitalismu, v případě východních záležitostí (v Rusku vládne ultrakapitalismus) tak jsou alespon proti západu.

Kdokoliv sedí v Kremlu a udělá cokoliv proti nenáviděnému západu tak je pro ně světec.

Kdo není s Putinem či s bolševiky, tak je pro ně nacista, co na tom že i ruští bolševici s nacisty za Stalina čile s nacisty spolupracovali na rozparcelování východní Evropy.
03. 03. 2014 | 20:47

Žižka napsal(a):

Bravo. Osvobod te nás taky jako Krym..... V EU nám nám chtějí dát čipy....a sebrat nám z kont prachy.......
03. 03. 2014 | 21:04

jozef napsal(a):

Pre autora,
ktory dnes mudro nevynasa sudy a usudky a pre diskutujucich vyberam k posudeniu charakteru tejto geopolitickej vojnovej hry uzitocne vyjadrenia.

V dnesnej Pravde Ivan Drabek /dlhorocny Brzezinskeho drab na Ivanov i Milanov/ ma rozhovor s Vadimom Karaslovom, riaditelom prozapadneho kyjevskeho Institutu globalnych strategii .

Karaslov:
"Podla mna sa Putin vojenskou hrozbou snazi prinutit Kyjev k navratu k stavu z 21.februara:
Drabik: Na com by sa Putin chcel dohodnut so Zapadom?
Karaslov: Na neutralite Ukrajiny a jej federalizacii.Sefovi Kremla by teraz vyhovoval model Rakuska z roku 1955..."
Karaslov:
"nevidim priznaky toho,zeby sa sucasna vladna moc v Kyjeve konceptualne zamyslela nad tym,ako vybrdnut z krizy.Vitazi si mysleli,ze vsetky problemy zmizli spolu so zvrhnutym prezidentom"
"treba pochopit,ze Krym je strateny";"vacsina miestneho obyvatelstva je na strane Ruska.S vynimkou krymskych Tatarov,ktori netvoria ani sestinu populacie"

Drabik: Co moze spravit zapad?
Karaslov: Moze si sadnut s novou vladou.Moze jej poradit,aby vladu vitazov zmenila na vladu narodnej jednoty.Treba tiez urychlit obnovenie jazykoveho zakona...
Drabik: O co hra Kremel?
Karaslov: Aby to bola federalna krajina a aby Rusko malo svoju sferu vplyvu na vychode a na Kryme.Teraz je potrebne,aby nove ukrajinske vedenie po konzultacii so Zapadom zostavilo novu vladu narodnej jednoty.Bude treba tiez rozmyslat nad nejakou federalnou strukturou statu i nad spolkovym statutom Krymu...
Drabik: Myslite,ze ukrajinske vedenie pristupi na federalizaciu statu?
Karaslov:Zatial to odmieta...
"Cielom Putina je predovsetkym nepustit Ukrajinu do NATO...Vo sfere vplyvu je rozhodnuty urdzat aspon Krym a vychod Ukrajiny."
03. 03. 2014 | 21:05

hovorka11 napsal(a):

Rudé právo hadr:
Zloděj Janukovič byl demokraticky zvolen za dozoru západních pozorovatelů. Zlodějka Tymošenková byla souzena za několik zlodějin a uvězněna.
Na rozvrat Ukrajiny bylo použito násilí s palnými zbraněmi a hořlavinami od "protestujících".
USA jim předem zaručovala beztrestnost tím, že veřejně řekla, že za vše je zodpovědný Janukovič. To znamená, že jim dala přímý pokyn na nejtvrdší zásahy a vraždy, za které již předem označila jako zodpovědného Janukoviče.
Nechápu jak kdokoliv může místo USA označovat za vrahy policii, která byla až do použití palných zbraní demonstranty velmi pasivní na rozkaz USA a vynuceně Janukoviče.

Majdan není zvolen, není demokratickým projevem lidí Ukrajiny od východu k západu. To mohou jedině volby a ty byly. Pokud chce někdo volby, tak by musel nechat svobodně rozhodnout parlament a ne ho zcela ovládat výhružkami a strachem těch, kteří představovali legitimní vládu před obrovským nátlakem západu v čele s USA.

Krym se tak dostal pod nelegitimní nadvládu, která okamžitě vytáhla proti rusky mluvícím obyvatelům. Dalším krokem loutkové vlády v Kyjevě by bylo právě ovládnutí Krymu třeba násilím Západ rozdělil Ukrajinu zcela vědomě. Žádná velmoc by nemohla na místě Ruska jednat jinak, protože by zradila většinu obyvatel Krymu a dovolila, aby měla na hranicích armádu USA pod hlavičkou NATO. Je smutné, že amici mají v Německu dodnes svoje základny a jaderné zbraně. Dokud je nevyženou, tak budou v Evropě neustále dělat rozbroje a války- viz. Jugoslávie a dnes překladiště drogových dealerů v Kosovu s 3 americkými základnami.
03. 03. 2014 | 21:08

jozef napsal(a):

Ku krymskym Tatarom.
"Uctyhodne mnozstvo" sa ich podla sobotnajsieho Sme zucastnilo akcii na Majdane.
Na Kryme ich zije asi tristo tisic.
Politilog Ivan Kotchanovski z Ottavskej Univerzity /v dnesnej Pravde/: Z prieskumu v roku 2008 vyplynulo,ze pripojenie k Rusku si zela 85 percent etnickych Rusov,17 percent Tatarov..
Tretina Tatarov vyjadrila sa za spojenie polostrova s Tureckom..."

Tretina Tatarov najradsej s Tureckom,patina najradsej s Ruskom - a napriek tomu uctyhodne mnozstvo Tatarov na kyjevskych barikadach!
03. 03. 2014 | 21:27

den napsal(a):

add. RUDA BIDA

Porshe ukradl celou dokumentaci Tatry.....
03. 03. 2014 | 21:36

jozef napsal(a):

Ak vezmeme v uvahu dosah televizie a rozhlasu,
mozme konstatovat,ze 99 percent slovenskeho verejneho priestoru je v rukach Brzezinskeho goebbelsovcov.
Napriek tomu slovenski prezidentski kandidati v beziacej volebnej kampani "boja sa"/ako vravia politruci z aktualne sk./ hovorit o tejto vojne.Boja sa.

Nazory slovenskej verejnosti sa dnes mediami vyhrocuju,a pre mnohych Slovakov stava sa mediany "analytik","odbornik" ap.,dokonca aj pekna dominantna slecna len citajuca v telke usraelsku propagandu - "fasistom" ap.Tvorom nenavidenym.
03. 03. 2014 | 21:39

Rudé právo hadr napsal(a):

hovorka11
Pořád nechápu, proč ze mne děláte někoho, kdo potřebuje osvětlit, co se na Ukrajině děje, od toho mám vlastní zdroje internetové a přátele ve Lvově.
Já v jádru sdílím váš pohled i když s výhradami
Co se Majdanu týče a co mám od přátel, tak ten byl lidem ukraden a zneužit extremisty a za pomoci "mrtvého studenta Šmída" došlo k eskalaci násilí a později k nátlaku na vládu, porušení dohod s EU a následné zrušení jazykového zákona.

Co se týká Krymu platí co jsem napsal a to, že Krym požádal o Rusko s pomocí udržení pořádku a bezpečnosti beru neutrálně, neboť jak přátelé, tak i záběry z internetu a východních médií dokazují, že jsou lidmi vítáni a ono pozvání zřejmě bylo většinově žádané.

Ovšem nejsem naivní, neboť Krym je pro Rusko strategicky důležitý a tak opatrně vyčkám, co se stane po Referendu, neboť to je směrodatné pro to, zda přišlo Rusko skutečně pomoci s bezpečností a ochranou obyvatel a podřídí se jeho výsledku a nebo ne.

Shrnuto: Můj příspěvek byl pouze upozorněním, že Krym má vlastní nejdemokratičtěji možné řešení a to je referendum, kdy si obyvatelé daných oblastí určí kam chtějí jít.

Nechápu váš zaslepený zápal na všechno okolo vás i když vidíte, že sdílíme podobný názor i když každý jiným metrem.
03. 03. 2014 | 21:44

Divobyj napsal(a):

pan Klíma

Upřímně-fakt nevím...
To,co bylo na Ukrajině vyprovokováno má v tuto chvíli těžko nějaké řešení.
Nabízí se otázky,jako např.Jsou Ukrajinci silní jako Vietnamci,nebo slabí jako Korejci,nebo Češi?
Obávám se,že jsou slabí jako my,ovšem jejich hrdost tu naši mnohokrát převyšuje.
Krvavý mejdan byl téměř jistě jen začátek něčeho nepoměrně krvavějšího.
Je třeba neustále opakovat jména těch,kteří se ze všech sil snaží o vyvolání III.světové války: Schwarzenberk,Štětina,Kocáb,Šabatová.........
03. 03. 2014 | 22:11

vuk napsal(a):

Západ si myslí, že může mít celou Ukrajinu, kompromisy odmítá, dohody porušuje. Popřením svobodných voleb Západ zřetelně ukázal, že mu o demokracii nejde a nikdy nešlo.
03. 03. 2014 | 22:27

rhisus sardonicus napsal(a):

rád bych zde připomněl, že rusko a ukrajina jsou dva různé státy. rusko nemá naprosto žádné oprávnění vojensky zasahovat na území ukrajiny. to jen tak na okraj...
03. 03. 2014 | 22:33

strýc virus HxNx napsal(a):

rhisus tetanicus

a USA měly právo zasahovat na území jiných států?
bombardovat Libyi? strkat rypák do Iráku, do Afghá? etc etc
03. 03. 2014 | 22:37

Maximus napsal(a):

To jsou věci, zrovna jsem se dočetl tyto řádky:

Putin zatím žádnou “ozbrojenou agresi” dosud neudělal. Na Krym podle smlouvy z r. 1998 může přesouvat a stahovat vojáky ke své flotile jak se mu zlíbí – nesmí bez ohlášení překročit 40.000 vojáků. A podle této smlouvy z může přesouvat vojáky i na území kontinentální Ukrajiny.
Jen malá zajímavost je, že oni “neznámí ozbrojenci”, působící na Krymu jako ostraha základen a úřadů, neměli oficiálně s Ruskem nic společného (asi specnaz). Proto ti vojáci bez označení uniforem. (-:
03. 03. 2014 | 22:40

rhisus sardonicus napsal(a):

strejdo, tady je řeč o rusku... chápete? o rusku a ukrajině... ne o u.s.a.
03. 03. 2014 | 22:40

Yosif K napsal(a):

Hospodářská zkušenost je tato:
1) Rusku nadále prodávat proti cashi - už ted bude česká exportní banka cálovat za neplatící ruské oligarchy a neplatící ruské státní podniky cca 20 miliard Kč.
2) Být připraven kdykoliv nahradit veškerý plyn z Ruska plynem z Lybie nebo Alžírska nebo Řecka - odkudkoliv jen ne z Ruska.
3) Dtto okolo ropy.
4) Nenechat ruskou pátou kolonu stavět Temelín - v žádném případě. Finové si nechávají stavět jadernou elektrárnu od francouzů. Nechtějí být závislí na dodávkách od zpupného medvěda.
03. 03. 2014 | 22:44

strýc virus HxNx napsal(a):

rhisus

nenechám si od Vás vnutit, o čem je tady řeč.
já mám svůj názor a ten je pro mne rozhodující.
nikoliv Vaše starosti o to, jestli chápu to, co nechápete Vy.
jasné?
03. 03. 2014 | 22:47

Yosif K napsal(a):

Maximus napsal(a):
Jen malá zajímavost je, že oni “neznámí ozbrojenci”, působící na Krymu jako ostraha základen a úřadů, neměli oficiálně s Ruskem nic společného (asi specnaz). Proto ti vojáci bez označení uniforem. (-:
03. 03. 2014 | 22:40
Jen malá zajímavost - nechávat bojovat vojáky bez státního označení a bez dostinkcí je zločin proti ženevským konvencím. Vojíci bez státního označení nejsou vojáci.

Purtin dělá všechno pro to aby demonstroval že může celému světu srat na hlavu a ZATÍM MU TO VYCHÁZÍ.

Putin však takto sere na hlavu i radostí podělanému svazu českých pseudorusofilů.
03. 03. 2014 | 22:48

rhisus sardonicus napsal(a):

rozumím, strejdo. američani bijou černochy...
03. 03. 2014 | 22:50

strýc virus HxNx napsal(a):

rhisus

ale duchaplníku, víte dobře, že je to naopak.
a myslím, že nerozumíte téměř ničemu.
nejste tak trochu jednodušší? něco jako Forest Gump? Co, rhisus?
03. 03. 2014 | 22:55

veverka napsal(a):

Jak se do lesa Kosovo,tak se z lesa Krym.

anebo

Jak se do lesa Bondsteel,tak se z lesa Sevastopol.

vyberte si josífci

Dneska jsem se málem uchechtal smíchy,když jsem slyšel Kerryho obviňovat Rusko z porušování mezinárodního práva.....toho Kerryho,který sám osobně hlasoval pro okupaci Iráku i bez mandátu rady OSN .
03. 03. 2014 | 22:56

jozef napsal(a):

To Yosif K

A ruskym,gruzinskym,ci ukrajinskym Zidom co odporucate?

Mladi Zidia mali na Majdane silny bojovy oddiel.Aky ucel svatil ich prostriedky?

Sucasna hlava statu vymenovala prave za gubernatora v Dnepropetrovsku oligarchu,ktory je zaroven sefom Europskej zidovskej rady. Ako to hodnotite?
03. 03. 2014 | 22:57

rhisus sardonicus napsal(a):

nikoli, strýčku. jsem poloviční ukrajinec... pochopitelně banderovec a fašista, jak jinak...
03. 03. 2014 | 22:59

strýc virus HxNx napsal(a):

neříkám, že jste banderovec a fašista, drahý, ale jakožto poloviční Ukrajinec jste ovšem značně diskvalifikován v této diskusi, což jistě dobře, ba i sardonicky, chápete.
03. 03. 2014 | 23:01

Yosif K napsal(a):

Bývalý poradce Putina Andrej Illarionov počítá s tím že ruské diverzní oddíly specnaz pronikají na Ukrajinu a budou vraždit ruské občany, aby taik Putinovi vytvořili záminku pro vojenský zásah po celé Ukrajině.

(Jde o taktiku "úspěšně" použitou SSSR při přepadení Finska a nacisty při přepadení Polska.....)


Экс-советник президента РФ Владимира Путина Андрей Илларионов считает, что российских военнослужащих отправили в Крым на смерть. В интервью каналу 1+1 Илларионов сказал, что российский президент готов пожертвовать собственными военными и простыми российскими гражданами, пребывающими в Украине, чтобы предъявить это в качестве провокаций, совершенных со стороны Украины.

– На территории Украины уже сейчас находится несколько групп российского спецназа. Не только титушки, не только российские туристы, которые вывешивают российские флаги на те или иные администрации, а группы российского спецназа, задача которого: открывать огонь и УБИВАТЬ РОССИЙСКИХ ГРАЖДАН И РОССИЙСКИХ ВОЕННОСЛУЖАЩИХ на территории Украины, для того, чтобы предъявить это в качестве провокаций, - утверждает экс-советник Путина. - Именно так действовали российские части на территории Грузии в Южной Осетии, когда российский спецназ расстрелял российских же офицеров и потом тела этих офицеров были предъявлены в качестве доказательств убийства российских миротворцев грузинами.
03. 03. 2014 | 23:02

Yosif K napsal(a):

jozef napsal(a):
To Yosif K

A ruskym,gruzinskym,ci ukrajinskym Zidom co odporucate?

KONEC OTAZKY

Logická odpověd - Alyiah do Israele - nebo aspon NYC - nebo aspon česko - v té východní mele už nebude hodně dlouho bezpečno....
03. 03. 2014 | 23:06

rhisus sardonicus napsal(a):

pochopitelně, strýčku. jediný, kdo k tomu má co říct, je ten kremelskej skřet, dzeržinskýho učeň...
03. 03. 2014 | 23:13

rhisus sardonicus napsal(a):

jinými slovy, k ukrajinské aféře se smí vyjadřovat jen rusáci a jejich poskoci. ne ukrajinci. natož ti poloviční...
.-)
03. 03. 2014 | 23:16

jozef napsal(a):

To Josif K

Na druhu a tretiu otazku nechcete reagovat?
Alebo len neviete? Chcete a neviete?
03. 03. 2014 | 23:18

veverka napsal(a):

Předseda Dělnické strany sociální spravedlnosti (DSSS) Tomáš Vandas pozval členy ukrajinského radikálního Pravého sektoru do České republiky.

K tomu snad netřeba nic dodávat.

snad jen...

Nácek k náckovi si sedá.
03. 03. 2014 | 23:22

strýc virus HxNx napsal(a):

nu, rhisus, když trváte na Vašem primitivním slovním režimu, udělám Vám radost, mi Putin též připadá jako skřet.
je to docela odporný chlap. jeho rybí ksicht se mi nelíbí. natož jeho minulost v KGB.
ale nelíbí se mi ani představa mocensky podstatně oslabeného Ruska. můžete se dohadovat proč.
ale možná jste na to ještě trošičku nevyzrálý...
03. 03. 2014 | 23:24

Pravda napsal(a):

Dnes jsem slyšel "křivou hubu" komunistu Ransdorfa mluvit obdobě. Federalizace by se ovšem rovnala předání Krymu a východní Ukrajiny k Rusku. To by krizi velmi prohloubilo a vyostřilo a rozhodně by jínevyřešilo. Tamní kolaborantské obyvatelstvo by šlo na ruku Putinovi. Jak by asi dopadla federalizace Československa v roce 1938, kdy by Sudedy dostali větší suverénitu pod vedením Henlaina? Sudety by přešli pod Hitlerovu nadvládu
Takováto líbívá řešení, jsou možá hezká, ale ve skutečnosti nic neřeší hlavně neřeší porušení mezinárodního práva.
03. 03. 2014 | 23:26

rhisus sardonicus napsal(a):

ach, strýčku... rozumím, je to svině, ale vaše...
:-)
03. 03. 2014 | 23:36

Karel Mueller napsal(a):

Pane Klíma,

Vy a pan John jste si trochu "pustili pusu na špacír", jak se říká.

A tak místo infantilností a ideově kovaných výkřiků pojďme raději k věci. Jak jsem napsal Pepovi Řepovi v jiných debatách, tak kardinální otázka zní takto: Proč ten. kdo sestavoval ukrajinskou vládu posadil do silových složek ultranacionalisty a nechal je dělat takové kraviny, když bylo jasné, že bez porady se západem nemůže ukrajinská vláda dělat vůbec nic?

Odpověď jsem napsal, předpokládalo se rozšíření "revoluce" do Ruska a pád Putina. No dobře, nezadařilo se.

Co bude dál? Podle mého názoru se Rusko "zakope" na hranicích a opevní Krym. Ta nová autonomie sice formálně připadne Ukrajině, ale defacto bude patřit Rusku. To je hlavní a lehce pochopitelný cíl.

Pak už jen sledovat vývoj na Ukrajině, mocensky jistit východ a reagovat na jednání západu. Zejména to bude záležet na tom, jak dalece je schopný Ukrajinu financovat. Nevěřím, že ruská vojska překročí hranice, to by bylo hloupé a to Putin není.

Řekl bych, že teď probíhá velký koňský handl.
03. 03. 2014 | 23:39

strýc virus HxNx napsal(a):

rhisus, myslím, že opět nerozumíte.
proč by měl být můj?
se.u na něj. ale psal jsem cosi o geopolitické rovnováze.
a přečtěte si taky příspěvky ostatních přispěvatelů.
i když tento apel při Vašem přehřátém IQ je asi k ničemu.
dobrou noc.
03. 03. 2014 | 23:56

Sláma napsal(a):

Karel Müller napsal: "Zejména to bude záležet na tom, jak dalece je schopný Ukrajinu financovat."
Předpokládám, že tím myslíte EU a Američany.
Otázka nezní, jak jsou schopní Ukrajinu ufinancovat, nýbrž jak jsou ochotní, resp. jak jsou ochotni jejich voliči. Pochybuji, že by voliči kdekoliv v EU byli ochotni financovat nějaké nesmyslné vojenské dobrodružství, které se snadno může zvrhnout do katastrofy. Takže si myslím, že se brzy dočkáme rekonstrukce ukrajinské vlády, do které budou přibráni zástupci Východní Ukrajiny.
Západ podle mne už jen hledá díru, kudy by z té blamáže utekl ...
04. 03. 2014 | 00:51

Karel Mueller napsal(a):

Sláma:

Pochopil jste to správně, měl jsem na mysli variantu, jestli bude EU a USA ochotno poskytnout ty obrovské sumy na to, aby financovali záchranu a asanaci Ukrajiny sami a Rusko tím postupně vyřadili. Rusko by ale mohlo ta náklady ještě zněkolikanásobit.

Nezdá se to pravděpodobné, ovšem pro ně mimořádně důležité neztratit tvář a ukázat, jak si na Rusko vyšlápli. Je prostě důležité, aby mohli tvrdit, že zabránili válce, že Krym zůstal ukrajinský atd. Zkrátka to zajistit tak, aby Krym zlstal ukrajinský jen papírově,(tady Rusové necouvnou) udělat přijatelné změny v ukrajinské vládě, dohodnout zvýšenou samostatnost východu a začít to řešit.
04. 03. 2014 | 01:19

trtkos napsal(a):

Ja uz se tesim, jak ti nasi ukriceni socani ve vladnich postech nejenom sklapnou, ale radne zmeni smer tech trapnych, podlezavych a servilnich eurohujerrskych projevu....

Mame vladu, ktera zradila vsechny slusne lidi, ktera ignorovala nacisticke vlajky na namesti v Praze, ktera pospinila pamatku vsech, kteri se stali obeti nacismu...
Mame vladu neschopnych zvanilu v predklonu pred Bruselem..

a uz ted rikam TO JE FIASKO !!!

Cela ta komedie s podporou teroristu a nacku na Ukrajine se vyviji podle strizlivych predpokladu..

Německá média mění na Ukrajinu názor:

http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/16969-nmecka-media-mni-na-ukrajinu-nazor-

Čína podporuje v ukrajinské krizi Rusko:

http://czech.ruvr.ru/news/2014_03_03/Cina-podporuje-v-ukrajinske-krizi-Rusko-MZV-RF-6794/

Amici v diskusich podporuji Putina a plivaji na Obamu..:

http://www.cnbc.com/id/101449482
http://rt.com/news/donetsk-kharkov-ukraine-protest-365/
04. 03. 2014 | 01:25

trtkos napsal(a):

na jednom z transparentu v Charkove je vystizny napis:
" V Rusku mame bratry, v Evrope jsme otroci"

http://rt.com/news/donetsk-kharkov-ukraine-protest-365/

A je to tak..Stejne tak my jsme cizinci ve vlastni zemi a otroci....

Znovu pripominam, ze toto zotroceni, toto vse je mozne jenom pri vlade socialistu...
a to at modrych nebo strakatych...

vzdy jde o osekani svobody a z lidi udelat nesvepravne vyrobni jednotky..
04. 03. 2014 | 01:29

Yosif K napsal(a):

Kostky jsou vrženy - pokud nebude vybudován plynovod z Afriky do Kijeva, Rusko si může dělat na Ukrajině téměř co chce. POkud se ruskému spevnazu podaří zavrtaždit i poár etnických rusů, mohou obsadit třeba celou Ukrajinu.

Energetická závislost na Rusku je nyní pro Evropu absolutní. Nedá se nic dělat.

Jiná věc je jak se to Rusům vyplatí dlouhodobě. Řečeno po zemanovsku, i ten největší idiot musí vidět že na smlouvy s Rusy se spoléhat nedá. Prodávatz rusům jen za hotové, kupovat od nich co nejmín. Arabové nabízejí plyn za poloviční cenu co Rusi.
04. 03. 2014 | 01:30

trtkos napsal(a):

Rusko žádá, aby se Ukrajinci vzdali do 5 hodin ráno

http://czech.ruvr.ru/news/2014_03_03/Rusko-zada-aby-se-Ukrajinci-vzdali-do-5-hodin-rano-MO-Ukrajiny-4565/
04. 03. 2014 | 01:50

Mard napsal(a):

Putin je novodobý Hitler, tomu nějaká fererace nestačí. :-(
04. 03. 2014 | 06:40

Aktuálně napsal(a):

Mard napsal(a):
Putin je novodobý Hitler, tomu nějaká fererace nestačí. :-(
04. 03. 2014 | 06:40

tajemný pan H napsal(a):
ne evropa, ale rusáci jsou závyslí na prodeji plynu a ropy do EU a to tak, že těžce. nemají jiný trh. a jejich rozpočet by se bez EU zhroutil. takže tady donekonečna komoušové opakujte ty vaše blbosti o utahování ruských kohoutů.
04. 03. 2014 | 0

A duševní ubohost tady asi vládne.
04. 03. 2014 | 07:18

Belgičan napsal(a):

hovorka11
co je to ten Západ? Západ co krvavým Majdanem rozdělil nedemokraticky Ukrajinu?
Co to je? Kdo to je? Není to náhodou jen fantazie z propagandy nemocného člověka? Mohl by jste být konkrétní?
04. 03. 2014 | 07:20

scallop napsal(a):

Karel Mueller

V pripade Kosova jste kritizoval hlasite a opakovane kritizoval zapad, byl to ve Vasich ocich straslivy zlocin. Jako variantu jste navrhoval odsun kosovskych albacu.

Kdyz si Rusko ukousne kus jineho statu, nereknete ani naznak kritiky.

Priznacne.
04. 03. 2014 | 07:26

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro tajemný pan H.
Cituji:
„rudá armáda je vítána jako wermacht v sudetech“

Proč by Němci v Sudetech nevítali Wermacht,
dvacet let před tím na tato území přišli českoslovenští vojáci, násilím je zabrali a odpor potlačovali silou.

„Tyto pohraniční oblasti byly do prosince 1918 obsazeny československou armádou. Protesty německého obyvatelstva, které se dovolávalo tzv. „práva národů na sebeurčení“, byly potlačeny vojskem za použití síly. V několika střetech, často vyprovokovaných z obou stran, bylo zastřeleno několik desítek občanů převážně německé národnosti. „
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sudety
Že vítali Němce se jim nedivme a hlavně si přiznejme, jak jsme se k Sudetům dostali. Prohlašovali jsme , že je životně potřebujeme pro svůj stát, a tak jsme si je vojensky zabrali. Na práva tam žijícího obyvatelstva jsme moc nehleděli.
04. 03. 2014 | 07:50

zemedelec napsal(a):

Pane Mueller.23:39
Musím poděkovat za Váš odhad.
Akorát to napsali,že ten koňský handl dělá Putin.
Spíš je to asi obráceně.
04. 03. 2014 | 07:54

šašek z Jihlavy napsal(a):

trtkos napsal(a):
Rusko žádá, aby se Ukrajinci vzdali do 5 hodin ráno

http://czech.ruvr.ru/news/2014_03_03/Rusko-zada-aby-se-Ukrajinci-vzdali-do-5-hodin-rano-MO-Ukrajiny-4565/
04. 03. 2014 | 01:50
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
To není možný, v tý době každej slušnej opilec ještě vyspává (vím to podle sebe).
Navrhuju tak asi kolem jedenáctý (ranní hygiena, WC, snídaně a pod.).
Ale to už maj kuchaři skoro uvaříno, tak že raději ještě vo dost pozdějc, po siestě.
04. 03. 2014 | 07:55

dennis napsal(a):

Kdyz se dohodlo rozdeleni Polska, nepadl jediny vystrel. Teprve pak se to rozbehlo.

Zda se, ze rozdeleni Ukrajiny neprobiha zdaleka v podobne atmosfere vzajemneho porozumeni.

Souziti dmekoratickeho zapadu Evropy s totalitnim vychodem ma pulzujici charakter. Jednou se nadechne Vychod a priste Zapad.

Federalizace Ukrajiny se mi nejevi jako napad, ale jako probihajici proces. Delenim Ukrajiny budou uspokojeny naroky vlivnych hracu jenom castecne. (Podobne jako pri rozdeleni Polska.) Nic dobreho z toho nekouka.
04. 03. 2014 | 08:03

Admirál napsal(a):

Karel Mueller - "pro ně mimořádně důležité neztratit tvář a ukázat, jak si na Rusko vyšlápli."

Tady bych řekl, že na straně EU a i Ruska je eminentní zájem se dohodnout na řešení a zabránit za každou cenu občanské válce.

U Američanů jsou ale jiné priority. A máme tady také významné síly na Ukrajině, které nemusí brát ohled na ničí zájmy.

V umožňování ústupu bez ztráty tváře jsou Rusové mistry. Viz. Sýrie.
04. 03. 2014 | 08:22

Jarle HALSNES napsal(a):

Myšlenka pěkná, ale to dělní Dněprem je potíž, významná průmyslová města (např. Kremenčuk, Dněprodzeržinsk, Dněpropetrovsk) leží na obou březích, přičemž minimálně posledně jmenovaný spadá jednoznačně do "proruské" zóny.
04. 03. 2014 | 08:53

Admirál napsal(a):

Jarle HALSNES - Máte pravdu, ve Vámi zmiňovaných městech je mmj. koncentrován těžký průmysl, který je navíc úzce provázán.

Na obrovské železárny v Dněprodžeržinsku (pravá strana) navazují válcovny atd. umístěné na obou březích.
04. 03. 2014 | 09:16

Čochtan napsal(a):

"Chceme-li se vyhnout rozdělení Ukrajiny "
Kdo se chce vyhnout dělení Ukrajiny ? Pan Klíma ? Kdo ještě ? Obyvatelé Krymu a východních oblastí asi ne. Ne ve většině.
Je to podobné jako dělení Československa. Slováci chtěli se trhnout, tak se trhli a nikdo tomu nedokázal zabránit. Ani dvojnásobný počet Čechů. A když Doneck a Charkov se budou chtít odtrhnout, tak tomu Kijev nezabrání. O Krymu nemluvě, tenhle "dárek" ožralého Chruščova je pro Ukrajinu ztracen.
04. 03. 2014 | 09:39

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Důvod, proč Ruský medvěd v období SSSR budoval průmysl až ve východní části Ukrajiny, je asi vojenský. Až tam zase kapitál požene hordy zabijáků, aby jim nepadly fabriky do rukou hned za hranicemi.
04. 03. 2014 | 09:42

siven napsal(a):

Při vší úctě k týmu aktualne, nový vzhled stránek nic moc...
04. 03. 2014 | 09:54

Ives napsal(a):

Ukrajinská vláda v Kyjevě začíná ztrácet půdu pod nohama. Nejen že se o ní prakticky nemluví ani nepíše, ale když už nějaké zprávy, tak stojí za to. TV Prima včera ukázala vystoupení čečenského (!) řečníka v ukrajinském parlamentu, vyzývajícího k válce s Ruskem a bezkrké holohlavce v bombrech s černorudými páskami na rukávech. Asi to byli poslanci:-) Reportér si dokonce dovolil poznámku, že jsou to zbytečné provokace a krymští Rusové je berou vážně. Nějak se to Jacenukovi sype...
04. 03. 2014 | 09:55

Ládik!!! napsal(a):

Další zprávy z prostoru východních hord by měly být až na podzim. Mělo by se více místa věnovat solárnímu boomu v Rumunsku, kde podniká brácha Bohuša Sobotky Zdeněk.
04. 03. 2014 | 10:13

Petr. napsal(a):

"Federalizace Ukrajiny"
2x tolik lenivých a arogantních úředníků. to nepřinese nic dobrého. Jen nárůst nákladů, problémů, naštvanosti lidí. Problém se jen odsune, ale o to víc vypukne později.
Všechny říše a státy v dějinách skončily na nezkrotitelné byrokracii.
Jen malý příklad z ČR: 8 ROPů a Grossův nárůst z 8 na 13 krajů. Úředníků, nákladů a byrokracie přibylo a jak se hezky a nekontrolovatelně krade.
04. 03. 2014 | 10:20

Yosif K napsal(a):

tajemný pan H napsal(a):
ne evropa, ale rusáci jsou závyslí na prodeji plynu a ropy do EU a to tak, že těžce. nemají jiný trh. a jejich rozpočet by se bez EU zhroutil. takže tady donekonečna komoušové opakujte ty vaše blbosti o utahování ruských kohoutů.
04. 03. 2014 | 01:51
KONEC CITATU.
Něco na tom je, Putin hraje vabank na evropskou lenost a toleranci ku svinstvům.
1) Arabové nabízejí plyn za polovic co Rusi.
2) Rusko buduje plynovod do číny, ale pokud Čína začně těžit břidlicový plyn ve velkém, tak by tam Rusové moc štastí neudělali.

Vrchol sprostoty je provádět masové vojenské operace vojskem bez státních znaků a bez dostinkcí, je to porušení ženevských konvencí. Putin to dělá ze dvou důvodů:
1) Putin demonstruje že na všechny konvence sere, že on může.
2) vojska bez státního označení tak demonstrují že se na ně nezvztahují žwnevské konvence - že jsou tedy autorizovány seshora páchat zločiny proti ženevským konvencím.
3) dle Andreje Illariona, Putinova bývalého poradce, se dá čekat že neoznačené diverzní oddíly ruské armády buodu vraždit na Ukrajině etnuické Rusy, aby tak dodaly Putinovi záminku k okupaci celé Ukrajiny.

Řečeno zemanovsky, jenom naprostý idiot může doufat že Rusové toto nebudou dělat, pokud to Putin bude potřebovat.

Historické zkušenosti zde jsou.
1) SSSR přepadl Finsko pod záminkou "útisku a vyvraždování karelofinských komunistů" v jakési příhraniční vesničce.
2) nacisté přepadli Polsko poté co se přepadli sami z Polské strany.
3) Brežněv přepadl CSSR po zprávách v sovětském tisku že v CSSR docházelo k masovému vyvraždování komunistů.

Rusové "zdravě izolovaní od západní propagandy" z velké části OPurtiohnoci všechno žerou, nebo alespon mlčí aby nedstali přes šlapky.

A česká bolševická pátá kolona (křívák Ransdorf) velebí Putina v české televizi. Ruská armáda pouze chrání Rusy před vyvraždováním, nechce nic anektovat, pobyt ruských vojsk na Ukrajině je dočasný, jakmile se situace uklidní, soudruh Putin své vojáky okamžitě stáhne.

Ransdorf je h...do všech h....d, je to nový Bilak. Pokud mu zavolají Rusové z velvyslanectví aby napsal nový zvací dopis že v Karlsbadu utiskují Rusy, tak Ransdorf sedne a napíše.
04. 03. 2014 | 10:31

Karel Mueller napsal(a):

scallop:

Především ještě Krym zustává na Ukrajině a asi tam zůstane se změnou statusu. K celé akci dostal Putin dostatečné karty.

Ale především a hlavně to byly USA, kdo tu Pandořinu skřínku otevřel, jak jsem mnohokrát napsal. Krym je ze strategického hlediska pro Rusy životně důležitý, Kosovo pro USA nikoliv.

Zemědělec, admirál:

Včera jsem se díval na ten německý tisk a zdá se, že SRN začíná obracet, bude zajímavé sledovat, jestli začně jednat samostatně.

Není to dobrý. Když si projedete celý průběh oné slavné revoluce, tak se to prostě nedá komentovat jinak, než že západ ztratil jakoukoliv soudnost. A za vidinu pádu Putina byl schopen dělat cokoliv a spojit se s kýmkoliv.

A Putin to samozřejmě ví. Někdy mám dojem, že má info přímo ze západních centrál. Důvěra je na nule, To vůbec není dobře, i v politickém cynismu musí být hranice. A pokud USA nezmění styl, tak asi opravdu jdeme někam.
04. 03. 2014 | 10:35

scallop napsal(a):

Karel Mueller

Ze Vam jedna okupace vadi a druha nikoliv je z Vasich pripsecku zrejme. V serii podenstri-Gruzie-Krym-? neni vliv odtrzeni kosova vubec patrny.

Ze Krym zustava ukrajinsky rikal vcera v televizi Ransdorf a ted i Vy. Ale od Vas - ktery tu davate pravidlene lekce z realpolitiky - to zni obzvlast komicky.
04. 03. 2014 | 10:43

dennis napsal(a):

Sireni radaru dal a dal na vychod nebude bez prekazek. Nepomohou-li protestni noty zastavit postup obrannych radaru, pomohou tanky. Zda se, ze bude muset Ukrajina s prihlaskou do NATO pockat (na prihodnejsi, klidnou dobu, kdy zvitezi svobodne volby a demokracie).

Narodne osvobozenecky boj za svepravne a spravedlive uplatneni narodu musi byt organizovane za laskaveho dohledu vojenskych supervelmoci. Jak je nam na veky vzdalena studena valka a boj o mocensky vliv velmoci pri prosazovani jejich imperialnich zajmu.
04. 03. 2014 | 10:45

scallop napsal(a):

Karel Mueller

" A za vidinu pádu Putina byl schopen dělat cokoliv a spojit se s kýmkoliv."

Zcela mimo realitu. Je to jinak, muzou za to martani.
04. 03. 2014 | 10:45

marxík napsal(a):

Karel Mueller
USA samozřejmě styl nezmění, páč se nachází ve stavu předsmrtné křeče.
Platí zde ono otřepané: dokud nás smrt nerozdělí.
04. 03. 2014 | 10:48

dedek napsal(a):

gaia napsal(a):
RUDÁ BÍDA

Číňani okopirují všechno a to vám nevadí?
V kosmu byli první a Kalašnikova taky ještě nikdo nepřekonal a ruské matrjosky jsou takynenapodobitelné



No chtělo byto trošku vše poopravit. Žigulíka neokopírovali ale vyráběli v licenci, Moskal byl Opel a ne Ford a kalacha, že nikdo nepřekonal? A co samopal vzor 58? Jsou si podobné leč zcela jiné konstrukce a zkoušky, které byly provedeny s oběma zbraněmi zároveň prokázaly naprostou vyrovnanost.
04. 03. 2014 | 11:18

curs napsal(a):

Prvotní je návrat Ukrajiny k demokratické vládě, federalizace je druhořadá, i když samospráva regionů může pomoci snížit odpor proti demokratické vládě kteréhokoli ze soupeřících politických proudů.

Evropa je ovšem kapitola sama pro sebe a její chování během ukrajinské krize volá po hluboké sebereflexi, protože politická reprezentace zpitá vidinou mocenské expanze hodila za hlavu výsledky mnohaleté práce Evropanů a rázem klesla někam do blízkosti Bushe mladšího. nejspíš máme velké štěstí, že první imperiální dobrodružství Evropy překazili ruští vojáci, jinak by Evropa za pár let možná budovala mučírny a koncentráky jako USA v době excesů protiteroristické války. Takto je jen otázka času, kdy bublina lží šířená politiky a žurnalisty praskne a předmětem diskuse se stanou důležité otázky, například proč Evropa podporovala násilný převrat proti demokratické ukrajinské vládě, proč se v protiruském zápalu nechala místními žháři zatáhnout do pokusu o nastolení diktatury apod.
Dnešní evropští protiruští hrdinové budou za pár měsíců s ostudou odcházet z funkcí, v nichž selhali.
04. 03. 2014 | 11:19

dedek napsal(a):

Jo a ještě něco. Pro vznik kalašnikova sloužil jako předloha německý sturmgevehr, který byl vlastně první skutečnou útočnou automatickou puškou na puškové náboje. Do té doby to vše byly jen samopaly což jsou automaty na pistolové střelivo s menší účinností a dostřelem.
04. 03. 2014 | 11:25

Pavel13 napsal(a):

Ukrajinci se především potřebují naučit, jak vůbec stát spravovat a aktutně k tomu potřebují peníze. O tom, kudy povedou hranice samosprávných oblastí, mohou debatovat později.
04. 03. 2014 | 11:37

Admirál napsal(a):

scallop - "Karel Mueller

" A za vidinu pádu Putina byl schopen dělat cokoliv a spojit se s kýmkoliv."

Zcela mimo realitu. Je to jinak, muzou za to martani. "

Je to jistě mimo realitu, ale nějaký Jelcin by se místo Putina hodil, ne?
04. 03. 2014 | 11:53

siven napsal(a):

Pavel13 - konečně někdo v té hromadě plků užitečných inteligentů uhodil hřebíček na hlavičku!
04. 03. 2014 | 11:56

scallop napsal(a):

Admirál

Ve vsech zemich by se nasel vladce, ktery by "se hodil" vic. To obecne a teyd nicnerikajici tvrzeni.
04. 03. 2014 | 12:07

scallop napsal(a):

Pavel13

Myslim, ze jste si spletl debatu. Cilem tehle diskuze je preci odhalovat temne ledvi zapadnich imperialsitu a ulevit si od traumaticke nenavisti k Bruselu. Dalsim cilem je rici "pravdu" o Vladimiru Vladimirovici, kterem vsichni za hranicemi maticky rusi hrozne krivdi.

Vy ale pisete neco o Ukrajine, ta neni tematem vetsiny debatnich prispevku.
04. 03. 2014 | 12:11

Admirál napsal(a):

Přesný komentář. Scallop by si měl přečíst.

http://news.e-republika.cz/article2456-Kterak-se-media-zamilovala-do-demokraticke-Ukrajiny
04. 03. 2014 | 12:24

Yosif K napsal(a):

Podobný scénář - ochranu civilníhop obyvatelstva - nabízel v roce 1967 dva týdny před 6denní válkou Brežněv i egyptskému vůdci Násirovi.

Při egytském vyhlášení blokády Israele Brežněv nabídl Násirovi intervenci tří divizí sovětské pěchoty (cca třicet tisíc vojáků). Ti měli vpadnout jako výsadek námořní pěchoty do přístavu Jaffa na základě pozvání od israelské komunistické strany "aby zabránili vzájemnému vyvraždování židovského a arabského obyvatelstva".

Důvod proč k tomu nedošlo, byl ten že Nasir chtěl "rozdrtit Israel sám s Araby", nechtěl vypadat jako sovětská loutka. "Kupodivu" bez přímé sovětské asistence dostal pořádně na pr...l.
Tomu že Ukrajinci vyvraždují nebo jinak utiskují Rusy věří v Česku snad jenom fanatičtí bolševici. Je to cca stejná blbost jako že v CSSR kontrarevolucionáři vyvraždovali komunisty. V Rusku v provincii však tomu chudáci mužíci víceméně věří - státní propaganda maká na plný obrátky a navíc už to nevedou tací beznadějní de..lové jako ti co napsali v roce 1968 "Bílou knihu o kontrarevoluci v CSSR".

Pohyb jednotek bez státních distinkcí je pro vraždy etnických Rusů diverzními ruskými jednotkami ideální věc - i když je někdo uvidí - nebude možné nikdy nikoho najít a identifikovat jako ruský specnaz - protože bez označení tam operují tisíce vojáků.
04. 03. 2014 | 12:59

Karel Mueller napsal(a):

scallop:

Nezlobte se, ale sem opravdu nepíší děti ... alespoň většinou.

Kosovo byla strašné tragedie s nedozírnými následky. Otevření Pandořiny skřínky znamenalo, že to dříve či později začne dělat každý, kdo na to bude mít dost sil, jak jsem nasal nedávno.

Pokud jde o Krym:
- Ruská vojska tam jsou legálně
- Krymská vláda postupuje stejně jako Majdan v západních oblastech, kdy odmítl poslušnost celým světem uznané vládě (současná není)
- Obranu obyvatel zajišťuje "domobrana"

Pokud hledáte analogii s jednáním západu, tak si lez vzít Lybii. Podporoval finančně i lidskými zdroji jednu frakci ve vyvolané občanské válce a když hrozilo, že se si s tím legální vláda poradí, tak stát rozmlátil.

Pepa Řea napsal, že je to na jednu smeš za druhou ...
04. 03. 2014 | 13:01

scallop napsal(a):

Karel Mueller

Podnestri se vymaze z pameti, protoze se nehodi. Nebo jinak - to byla legalni a je stale casti Moldavie, i kdyz tam legalni moldavska vlada ma nulovou kontrolu. Mnichov byl take sveho casu legalni. Protektorat take - legitmni prezident Hacha ho podepsal.

Slepota, hlochota, vira ve sve idoly.

Kosovo=tragedie, Krym=bratrska pomoc legalni vlade. I na rok 1968 muzeme mit ruzne nazory.

Ztrata pameti nahrazena vzpominkovym opimismem na krasne detstvi.

Valceni v Kosovu bylo v poradku, svet mel podporit Srby a "odsunout" miliony Kosovskych uprchliku z Makedonie do albanie. V Abchazii je vse koser, nikdo se odsouvat nebude, leda tak zbyvajici gruzinci.

Dvoji, troji metr.

Ruská vojska jsou na Krymu legálně, staci poslat bez insignii a mame domobranu, zvaci dopis staci.

Papouskovani frazi z idelogickeho skoleni muzstva, vlastni mysleni netreba.

Hlavni hodnotou je "legitimni" prezident kdyz se jedna o Janukovice. Ale kdyz legitmni Saakashvili posle vojska do svetem uznavane casti Gruzie, otocime o 180 stupnu. Legitimity netreba.

1984
04. 03. 2014 | 13:18

Karel Mueller napsal(a):

Jářku scallope,

neztrácejte nervy a nepřipisujte mi, co si myslíte, že si myslím. Putin se opírá o skutečnou elitu mozků, to jsou skuteční hráči a ne ranaři, kteří nejdříve jednají a pak myslí e tím, že si mohou všechno dovolit. To je fakt, zcela nezávislý na Vašich sympoatiích ke komukoliv.

Dokonce natolik dobří hráči, že Krym neodpojí, pouze se zajistí pozice k tomu, aby nikoho nenapadlo je připravit o Sevastopol. A když vidíte k ochotě západu finančně solit na Ukrajinu, tak budou ostupně získkáva jednu pozici za druhou. A proč by měli Ukrajinu anektovat a tahat z hnoje? Jde o strategické pozice, nic jiného.

A pokud jde o Krym ... kromě toho, co jsem napsal Vy vážně nevidíte, že tady stál proti okupaci celý národ a tam nepadl výstřel, protože je vítají chlebem a solí? A chtějí k nim? Pak Vám není pomoci.

Samozřejmě by zde spíš byla paralela s Kosovem. A proto si nemyslím, že ho Putin odpojí od Ukrajiny, to by totiž přišel o bumerang s názvem Kosovo. A pokud jde o ty dva malé krcálky, tak tam byla situace poněkud jiná. Ale určitě by je nemohli vyhlásit bez onoho otevření Pandořiny skřínky.
04. 03. 2014 | 13:45

scallop napsal(a):

Karel Mueller

Vidim Krym a vidim Kosovo. Jen nevidim nejsem schopen pokrytectvi jedno kritizovat a s druhym souhlasit.

Vse bylo nelegitmni, oboji je oddeleni od puvodniho statu, oboji obyvatele vitali, oboji prispeje k narodnostni homogenizaci, oboji jsou stejne skrine.

Podnestri jakbysmet.
04. 03. 2014 | 13:50

trtkos napsal(a):

Rusky medved se jen tak line prevalil na druhy bok a fasisticka pakaz v Bruselskem Reichstagu uz strachem pisti a kvici jak prasivi potkani ..
04. 03. 2014 | 14:01

aga napsal(a):

scallop

Kdyby se Krym a Kosovo odehrávaly najednou, máte pravdu. Problém tkví v tom, že ti, kdo nekritizovali Kosovo, nyní kritizují ty, kdo nekritizují Krym. Na to lze odpovědět jen slovy Krylovy písničky .. nas...t, hoši, nas...t. Já osobně nepotřebuji mít pocit, že jsem lepší, mi stačí, když nebudu za vola.
04. 03. 2014 | 15:53

Yosif K napsal(a):

na jednom z transparentu v Charkove je vystizny napis:
" V Rusku mame bratry, v Evrope jsme otroci"
KONEC CITATU.

Tohle musel vymyslet sám Putin. Gastarbeiter je gastarbeiter - at je to v Mniochově, Praze, Varšavě nebo Moskvě. Specielně v Moskvě je nakládáno s gastarbeitery jako s dobytkem, ne jako s lidmi.

Povýšenost Moskvičů nad "burany z děrevni" - o chochlech nemluvě - byla příslovečná i za cara Mikoláše, i za bolševiků, za cara Putina se to těžko změnilo. Elita jsou Moskviči a Pitěrci (jako Putin) - gastarbeitři mohou spát ve sklepech paneláků nebo po osmi na pokoji, jak říká ministr rozvoje Alexandr Galuška, jsou to chudáci, mohou být rádi když jim ruská říše seženě job na Sibiři.....

Ukažte mi někoho kdo kope kanály v Moskvě a cítí se jako "bratr".
04. 03. 2014 | 16:13

Martin1 napsal(a):

Yosif K 16:13 a Resl a jim podobní
Ač to činíte neúmyslně, tak ale neustále lidem připomínáte dobu, kterou znali z týdeníků, kdy spokojeně vedle sebe cupitala děvčátka s mašlemi ve vlasech a bylo vidět, že evidentně patří původem k různým národům SSSR.
Já si tu dobu při vašich příspěvcích také připomínám, dobu, kdy jsme museli držet ústa a nesměli nic kritizovat.
Dnes, když slyším ty, kteří se rozhovořili - protože dnes mohou, tak si říkám, že kdybych věděl, že tito "věrozvěstové nové humanity" budou zase mlčet, tak bych také proto obětoval svůj hlas.
Ten mrtvolný, možná hraný klid byl lepší, než svoboda všemi hlasy "rozšvitořená", ale plná mrtvol.
04. 03. 2014 | 16:47

Martin1 napsal(a):

oprava: aby jste - vždy nahradit správným abyste (doufám, že pan doktor Honzák někde hledá čočku k večeři)
04. 03. 2014 | 17:16

resl napsal(a):

dobrou noc

oprava : dobrou noc
04. 03. 2014 | 17:36

scallop napsal(a):

aga

No jaty vidim opacne jedince - jako pan Mueller.
04. 03. 2014 | 17:52

Yosif K napsal(a):

Postoj ku Krymu se neřídím tím, že by někdo měl empatii k Rusům a jiný měl empatii k Ukrajincům.

Postoj ku Krymu se řídí "zdravou nenávistí ku kapitalismu a americkému imperialismu" nebo na druhé straně sypmatiemu k témuž.

Kdo sympatizuje se Západem, sympatizuje víceméně s Ukrajinci.
Kdo nenávidí Západ, specielně USA, tak sympatizuje s Putinem. Dlužno podotžknout sypatizuje s Putinem, kdyby tento páchal jakoukoliv prasečinu, nebot toto všechno se jeví jako boj s americkým imperializmem, boj za "slovanskou jednotu" atd atd.

Já osobně mám empatii jak s Rusy tak s Ukrajinci, protože jich hodně znám, znám vzdělané Rusy a vzdělané Ukrajince a chápu je. Rusové co znám NEJSOU velkoruští šovinisté a chápou, že Putin víceméně JE VELKORUSKÝ ŠOVINISTA.

Není pochyb že šovinisté jsou i mezi Ukrajinci, Polákdy, Litevci atd atd. Nějací šovinisté jsou všude, ale ne všude vládnou, ne všude sedí v kremlu a naparují se a ne všude mají k dispozici třetí nejsilnější armádu na světě.

Okupace československa nebyla "obranou pronásledovaných komunistů". Okupace československa byla velkoruským šovinismem maskováným jako obrana jakési formy socíku.

Okupace Krymu není "obranou pronásledovaných Rusů". Rusy na Krymu nikdo nikdy nepronásledoval - jsou tam v mírné většině, měli autonomii, měli většinu i v autonomním parlamentu. Okupace Krymu je projevem velkoruského šovinismu. Je to trest za to, že většina Ukrajinců - u vědomí toho že Gazprom jim kdykoliv může utáhnout kohoutky - chce raději do EU než do Putinovské autokratické říše.

Ted jsem mluvil s ženskou z Dněpropetrovska. Ptal jsem se jak doma, co si myslí lidé, zda jdou spíše s Kyjevem nebo s Moskvou. Lidi z Dněpropetrovska kteří jsou vnímáni jako RUSOVé ve skutečnosti jnejsou ani čistí Ukrajinci, ani čistí Rusové. Mluví dialektem syržuk, velkorusové je považují za burany
(kdo říká hohol, haharin a orhanizovat nemůže přece být "opravdový Rus") a jejich sympatie jsou rozděleny nikoliv dle toho zda říkají spíše G nebo spíše H v "organizovat" ale dle toho zda jsou nebo nejsou z bolševických rodin.

Což je cca stejné rozdělení jako v čechách.

Lidé mluvící syržuk jsou rozpolceni dle "politického původu". To že by mezi syržuky převládali Putinovci je čiročirá ruská propagandistická lež.
Zdaleka ne všichni kdo mluví syržuk nebo dokonce čistě rusky jsou velkoruští šovinisté zbožnující "osvoboditele Putina".

Velká většina těch co mluví syržuk VELMI DOBŘE ví že Rusové nejsou, že Rusové je nikdy za Rusy nepovažovali a ani nikdy považovat nebudou, cítí se MNOHEM více Ukrajinci než Rusy. Cítí se asi tak jako čechoslováci po invazi v roce 1968. Necítí nenávist k Rusům ale Putinovi jeho aroganci nikdy nezapomenou.
04. 03. 2014 | 18:44

Martin1 napsal(a):

Yosif K
V tom je ta potíž, že se někteří lidé neřídí vůbec tím co vidí, ale dopředu už jen ideologií a "dopředným nadržováním tomu nebo onomu" a tím jsou sice směšní normálním lidem, ale oni jsou hrozně nebezpeční, protože na obou pólech politického spektra dělají z normálních věcí k řešení ohromné války a kupy mrtvol.

Doporučuji Vám toto - předepisuji Vám to jako lékař "VYKLOUBENÉ DOBY".
Třikrát denně po jídle říct na svou oblíbenou figuru, ve vašem případě je to zcela jednoduché: "Západ je kretéén" - nic víc.

Z počátku vám to nepůjde, ale později se to uklidní. Pak pomalu po lžičkách si berte informace bez toho, aby to bylo bráno, zda se to stalo na západě nebo na východě, zda to dělá Rus nebo Američan nebo černoch, cikán, bezdomovec, matka, otec, kdokoli a soustřeďte se jenom na to co dělá a proč to dělá a zkoušejte se také vžít do jeho postavení, do jeho pozice - to je to nejdůležitější - bez toho to nemá smysl.

Dělejte to opravdu jen pomalu. Pak se vám stane, že vás budou hloupí "pravičáci" označovat za "levičáka" a hloupí "levičáci" za "pravičáka". To budete mít znamení, že už jste "v cajku". V tomto prostřední je nádherně - je vidět na obě strany - rázem stojíte nad nimi - je to legrace.
---------
P.S. Pokud se mohu vyjádřit k nové grafice, tak jsem nespokojen s tou upoutávkou na nové Aktuálně.cz. Ubírá dost prostoru při psaní do okénka pro příspěvek. Snad si tu kritiku vezme někdo k srdci - děkuji.
Zkuste to - nikdy není pozdě!
04. 03. 2014 | 19:34

Yosif K napsal(a):

Scénář velkoruských invazí (jakož i nacistických invazí) je na jedno kopyto. Pouze zabednění salonní bolševici mohou velkoruský šovinismus obhajovat.
Kdo si pamatuje srpen 1968 tak podlost veloruského šovinismu nemůže popřít:
1) nafouknout nějaký ojedinělý incident - nebo něco rovnou vylhat ("nelítostné pronásledování komunistů" v CSSR, nebo "nelítostný útlak Rusů" na Krymu, nebo "nelítostný útlak němců" a následná okupace CSR nacisty nebo "střelba z Gliwic" v případě nacistického napadení Polska nebo "střelba z Mainily" před podlým přepadením Finska Sověrtským Svazem).
2) prohlásit se za ochránce "utiskovaných chudáků" a souseda napadnout a okupovat pokud možno navěky.

Kdo chce věřit velkoruským lžím tak jim věří. Jediná síla v česku která stojí 100% za Ruskem je zabedněná KSCM - hrdí to dědicové stalinismu a bolševismu.

Cituji wiki sovětského vpádu do Finska - je to názorná ilustrace že nejenom ve východní evropě se velkoruští šovinisté chovali a chovají jako mimořádně podlá a zákeřná banda:

Mainilský incident se stal 26. listopadu 1939. Rudá armáda předstírala ostřelování své pohraniční vesnice Mainila a tvrdila, že za útokem stojí Finsko, a že došlo ke ztrátám v sovětských jednotkách. Této propagandy využil Sovětský svaz k útoku na Finsko, čímž o čtyři dny později začala Zimní válka.

Z osobních zápisků stranického činitele Andreje Ždanova vyplývá, že celý incident byl vykonstruován Sovětským svazem, aby mohlo být Finsko označeno za agresora a Rudá armáda mohla zahájit „protiofenzívu“. Finská strana odpovědnost za útok odmítla a obvinila SSSR. Z deníků nejbližších finských dělostřeleckých baterií vyplývá, že Mainila byla mimo jejich dostřel. Byly totiž od hranice staženy, aby Finové předešli právě takovýmto incidentům. Sovětská propaganda ale nepřestávala šířit zprávy o smyšlených útocích finské armády. Sověti také zrušili smlouvu o neútočení a 30. listopadu zahájili ofenzívu po celé délce hranic.

Nedlouho po odtajnění vojenské dokumentace (denních hlášení) se potvrdilo, že k žádným ztrátám v době incidentu nedošlo, čímž se definitivně prokázalo, že útok byl fingovaný.
04. 03. 2014 | 19:43

Yosif K napsal(a):

Pane Martin 1, lidí kteří si myslí že Západ je kretén je možná většina v Rusku ale menšina na Ukrajině, menšina v celé Evropě a menšina na celém světě.

Západ je v lecčems suboptimální plýtvavá společnost ale není to nic proti bo...delu a chaosu a plýtvání a zaostalosti která panovala a většinou doposud panuje v Rusku.

Pokud jste nidky nebyl v rusku, tak si vygoogglujte slidy "Rusko - tam se s ničím neserou". Dědictví 80 let socíku je podstatně nechutnější než dědictví 40 let socíku. Za 40 let lidé nezludračili tak jako za 80 let socíku.

Západní Evropa se živí převážně kvalifikovanou a vysoce organizovanou prací. Dělají auto, postaví Mercedes.
Dělají letadlo, postaví Airbus.
Dělají turbinu, je to Rolls Royce.
Staví barák - vše sedne na milimetr.

V Rusku staví barák, dřou jak koni, nakonec mramorový schody mají toleranci plus minus dva centimetry a mezi záchody zapomenou příčku.
V Rusku staví auto a postaví Záporožec - karikaturu Fiata 600.

Přes všechny nepopiratelné změny k lepšímu po pádu bolševismu - Rusko je doposud dezorganizovaný zakomplexovaný chudák žijící z exportu ropy a plynu, který si zvyšuje sebevědomí přepadáváním slabších sousedů.
04. 03. 2014 | 20:08

Martin1 napsal(a):

Yosif K
Scénář všech invazí je stejný, protože usiluje o to samé, obsadit území druhého a pak to nějak okecat.
Je to stejné, jako to, že i letadla, tanky, rakety - zbraně obou protivníků jsou podobné, jsou udělána ke stejným účelům.
A i to rozeštvávání před bojem je podobné, jako když majitelé bojovných kohoutů je před bojem proti sobě postrkávají a zase oddalují.
Nyní prý už Rusko vyzkoušelo raketu, jsem zvědav, kdy ji vypustí USA, přeji jim aby jim nespadla - bylo by to trapné.
Ať se všichni seberou a jdou domů, válka není mezi USA a Ruskem možná. A protože je v Rusku pevnější režim a jedná se o "předsíň" Ruska, tak bude mít jejich prezident Putin u domácích větší podporu - vzejde z toho jedině posílen a Obama bude podroben brzy zdrcující domácí kritice. Spočítají mu to i za tu zdravotnickou reformu - to bude škoda.
04. 03. 2014 | 20:13

Martin1 napsal(a):

Yosif K
I to upozorňování na zaostalost Ruska je stejné. Táta vyprávěl, že na Václavském náměstí někde za výlohou byly za okupace ukázány dřevěné lžíce aže tam lidé bydlí pod zemí. A pak u Stalingradu Němcům ty kovové přimrzaly k jazyku a do země před zimou už jich většina nestačila zalézt.
Ano, jejich - Rusů estetické cítění je trochu jinde, to ale není vůbec důležité, to je jejich věc a stupeň technického vývoje je z hlediska věčnosti úplná kravina, každopádně to nesmí být důvod k nějakému "ošklebování", nebo dokonce k "poňoukání" proti druhému a mluvit o ruské invazi, kdy nebylo za celou dobu víc mrtvých, než dnes za měsíc automobilového provozu je směšné. Spočítejte si všechny mrtvé, když mezi sebou válčili ti západní estéti. Já to neumím - to by bylo pro pana Slámu, ten se vyžívá v detailech - já to hrnu jen v globálu.
VÁLKA JE VUL! Včera dnes i zítra!
04. 03. 2014 | 20:30

Yosif K napsal(a):

Martin1 napsal(a):
Spočítejte si všechny mrtvé, když mezi sebou válčili ti západní estéti. Já to neumím - to by bylo pro pana Slámu, ten se vyžívá v detailech - já to hrnu jen v globálu.
VÁLKA JE VUL! Včera dnes i zítra!
04. 03. 2014 | 20:30
No při sovětské okupaci československa také nebylo příliš mrtvých. Nad CSSR visel přízrak madarska 1956 kdy Rusocvé rozjezdili Madarské povstalce svými tanky na kaši.

Na Ukrajině si zase dobře pamatují jak snadno ruská vojska rozdrtila gruzínskou armádu. Dávají si velmi dobrý pozor "aby nevystřelili první". A Neuznačené ruské diverzní jednotky se zase ze všech suil snaží aby Ukrajincům rupli nervy a aby vystřelili jako první.

Kdo vystřelí jako první ve válce sledované on-line na CNN tak prohrál - to je asi tak hlavní důvod proč ruský vojska ZATÍM nezačali vraždit Ukrajince. JIINAK SCEÁŘ MAINILI MAJÍ RUŠTÍ STRATÉGOPVÉ JISTĚ V ŠUPLÍKU.

S "bílou knihou o kontrarevoluci v CSSR" by dnes velkoruští šovinisté ve věku
CNN on line asi toho moc nenalhali. Cíle jsou ovšem stejné jako při obsazení CSSR - obsadit "strategické území" a vybudovat tam vojenské základny na věčné časy. To by v případě vstupu Ukrajiny do EU šlo zařídit hůře než nyní.

To je pravý a pochopitelný cíl, na prosté Rusy Rusko sere, natož na suržyky polorzsy-poloukrajince kteří jsou pro "opravdové velkorusy" nespolehliví chochláčtí burani. Kdo za ruskými vojenskými akcemi vidí "humanitární důvody" tak obelhává sám sebe.

Cíl číslo dvě je sebepropagace Putina - je to teambuilding pro páte kolony proruských patolízalů po východní Evropě aby povstali a sečetli se. Zaplatpánb-h, zatím jich není mnoho.
Každý den mluvím s Ukrajinci - i ti co jsem si myslel že jsou etničtí Rusi (z Dněpropetrovska) mi říkají že ještě nikdy v životě nebyli nasraní na Rusko jako jsou ted. To že někdo mluví nářečím více ruským než ukrajinským neznamená že by byli nadšení z Putina a z toho že Ukrajina ztratila Krym asi navěky.
Všichni chápou že ochrana používíní ruského jazyka na Krymu je naprosto vylhaná záminka - takovéto věci se v Evropě nikde neřeší vojensky, to je zcela absurdní velkoruská šovinistická lež.

Dělicí čára nenávisti a vzdoru versus nadšení nad Putinovým zásahem nejde po značně nejasné jazykové linii. Dokonce i tam kde měli ve škole ruský a pak ukrajinský jazyk doma nikdy nemluvili rusky - mluvili syržuk - jak mi sami říkají "hatmatilkou".

Myslíte si že Velko-Rusové považují "hatmatilku" za ruštinu? Hahaha......

Dělící čára jde jako v čechách - spíše než po dialektech vede hranice mezi bolševickými a nebolševickými rodinami.

Jak jsem koupil tak prodávám.
04. 03. 2014 | 21:25

Yosif K napsal(a):

Jinak pane Martin - nikomu se neposmívám za nešikovnost, na druhé straně pokud Evropa znamená milimetrovou přesnost a Rusko schody plus minus dva centimetry a záchody bez příček, tak je zbytečné se divit že Ukrajina tíhne spíše k Evropě než k Rusku.
04. 03. 2014 | 21:29

Martin1 napsal(a):

"No při sovětské okupaci československa také nebylo příliš mrtvých. Nad CSSR visel přízrak madarska 1956 kdy Rusocvé rozjezdili Madarské povstalce svými tanky na kaši."
- - - - - - - - -
MAĎARSKO - RUSKO - LIDI - PŘÍRODA - TECHNOLOGIE - ŠPIČKOVÁ TECHNOLOGIE
Ale musíte zase uznat, že v Maďarsku před příjezdem ruských tanků si už Maďaři "svítili" komunisty na lampách a tak to bude s vámi ve všem.
Když nebudete kritický ke svému "klubu", tak pak to samé dělá druhá strana - já určitě ne.
Já jsem spokojen, že v mých očích udělalo Rusko veliký pokrok i v té svobodě a demokracii a všem republikám dalo svobodu. A dokonce Vám řeknu, že to udělal Gorbačov z hlediska SSSR špatně (pro nás skvěle), měl ten "šroub" povolovat jen pomalu - tak jako to dělá Čína.
Když byli Rusové v Afghánistánu, tak byli okupanty - já říkám byli
Když jsou Američané v Afghánistánu, tak jsou okupanty - říkám já - a vy? A v tom to je, až budete někdy říkat elementární skutečnost - přibližnou pravdu, nebo pro začátek jen pochybnost, tak budete na dobré cestě.
Do té doby to byla z mé strany jen osvěta - že to tak jde - nic víc.
Ano - Rusové mají úplně jinou mentalitu, jsou nějak pomalejší - oni berou život nějak komplexněji. Já to vidím v té jejich nádherné - přenádherné zemi - myslím přírodu. Ale aby si mohla většina zanechat tento "rozvláčný" postoj k životu, tak je tam hodně lidí, kteří se musí starat o zbrojení a k tomu potřebné technologie - snad stíhají.
SOVĚTSKÁ KOSMONAUTIKA
Bezkonkurenční a léta před USA
SOVĚTSKÉ PONORKY A RAKETY A LETADLA A HELIKOPTÉRY A LODĚ
Bezkonkurenční a léta před USA
Jen to vybavení si vždy musí odkoupit od "amíků", ale pak zase sami poskočí. To samé, když si kopili ten motor od britů do Mig - 15 a pak už dělali lepší a lepší. a pak i do Tu 144, atd. A co Antonov (třeba 225), co kus, to nádhera, člověk nechce věřit, že se takové hovado vznese do vzduchu. To je zaostalá technologie. Byl jste se někdy podívat jak vypadá, byl jste v něm - doporučuji - zážitek na celý život. To není nějaký trik nafocený, kterých vám, pokud poprosíte, namrská syn na kreslících a fotografických programech, ve stylu pouliční lampy procházející balkóny deset za večer - to tomu opravdu věříte. Pak je mi vás líto.
Víte, když vypustili Rusové Sputnika, tak si sedla celá Amerika na zadek, on vážil asi 86 kg, Američané pak vypustili jen "pomeranč" a to narychlo museli ještě poprosit válečného zločince, který měl asi - ne určitě viset - gestapáka von Brauna, který pak dopravil i Američany na Měsíc. Bez něj jim padala jedna raketa na zem za druhou. To nebyl žádný špatně osazený kanál. A tak by šlo pokračovat dál, přehrady, jedna lepší než druhá, kdyby to Rusko bylo tak špatné, jak říkáte, tak už tam jsou dávno Američané.. . . . . atd.
To musí stačit, aby mohli u ohníčků zpívat a žít si pomalým životem, jen by neměli tolik chlastat
04. 03. 2014 | 22:49

Yosif K napsal(a):

Incident s ukrajinskými neozbrojenými vojáky na letišti Belbek......

S Ukrajinci mluvím každý den - i s ukrajinskými občany kteří doma mluví rusky a jsou tedy světovým tiskem pokládáni za podporovatele Putinismu.
Překvapilo mne že všichni včetně rusky mluvících ukrajinců jsou hrdi na chování ukrajinských vojáků při uterním incidentu na letišti Belbek, kde ruští vojáci zastavili pochod 300 úmyslně neozbrojených ukrajinských vojáků na letiště teprve střelbou ostrými náboji. Samozřejmě - je to propagandistická válka před televizními kamerami. Tzv "ruští domobranci" si určitě byli vědomi že to je propagandistický "televizní" incident ale vypadali na profesionální vojáky dost podělaní - minimálně z toho že jejich ksichty byly na kamerách.

Putin jasně lže když říká že vojáci bez distinkcí jezdící v ruských vojenských humvees a vojenských gruzovikách a s posledními modely ruských vojenských samopalů jsou "domobrana". O tom že Putin lže jako když tiskne nemohou pochybovat ani Putinovi fanoušci.

Rusové pod vylhanou záminkou napadli Finsko - v době kdy Rusové byli spojenci Hitlera a Finové nikoliv.
Rusové pod vylhanou zámonkou napadli madarsko a zavraždili madarského komunistického šéfa Imre Nagy.
Rusové pod vylhanou záminkou ("konratrevoluční teror") okupovali CSSR.
Rusové pod vylhanou záminkou (střelba po vlastních vojácích) obsadili Abchazii a Osetii.
Nepochybuji že Ruská propaganda o "benderovském ´teroru" je cca stejně vylhaná jako "Bílá kniha o kontrarevbolučním teroru v CSSR".

Putinovci - nadšení "protizápadníci" - mají z posledního vyvoje prasečí radost, protiputinovci ve velké politice momentálně mohou Putinovi leda tak škrabat záda, ale jistě si tuto putinovskou lekci zapamatují. Putin má toto své vítězství zcela jistě dobře schováno a není vyloučeno že se mu to někdy nějak vrátí. Jak vtipně mluvil Hmáček o bumerangu co se vrátil na západ.

Někdy se bumerang vrací na Západ, někdy se bumerang vrací i na Východ. Klika Západu je že zemního plynu je ted na trhu dost a momentálně lacinějšího než z Ruska a že by mělo být zvládnutelné se od vyděračů z Gazpromu nějak postupně trochu odpoutat.
Všichni Ukrajinci včetně těch co mluví syržuk nebo rusky říkají že Putin okupací Krymu pod falešnou záminkou Ukrajině plivl do tváře a že to Ukrajinci nikdy nezapomenou.

This is the moment Russian troops guarding an air base in Crimea fired warning shots into the air as they were approached by unarmed Ukrainian troops.
About a dozen Russian soldiers at the Belbek air base warned the Ukrainians, who previously employed at the base until Russians seized control over the weekend, not to get any closer.
The troops fired several warning shots into the air and said they would shoot the 300-strong group of Ukrainian soldiers if they continued to advance.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2572777/Russian-troops-fire-warning-shots-unarmed-Ukrainian-soldiers-demanded-jobs-run-airfield-Moscow-sends-naval-landing-ship-Crimea.html#ixzz2v4w6ONYR
05. 03. 2014 | 11:52

Yosif K napsal(a):

No pane Martine, Obama se snažil o "reset" vztahů s Ruskem, reset se povedl úplně "skvěle", Rusové pokračují v historické tradici velkoruského šovinismu - a nasí..rání a přepadávání sousedů pod vylhanýmí záminkami.

Znám spoustu Rusů kterým je velkoruský šovinismus zcela cizí. Doufám že jednou nastane doba, kdy v Rusku budou takoví lidé vládnout.

Ohledně Madarska - ano Madaři věšeli komunisty na lucerny ale až poté co madarští komunisti pod vedením sovětských poradců masově věšeli a popravovali nekomunisty po celých 10 let od konce druhé svěrové války.

Ze sovětskejch poradců míval panickou hrůzu i Klema Gottwald - bál se že jej taky nechaj pověsit.

Putinovi s po stalinských časech očividně stýská - východoevropský loutky měly z pána Kremlu panickou hrůzu, poslouchaly jak hodinky a neposlušný komanče Rusové vlastnoručně odpravili jako Imre Nagy (toto již za Chruščeva!!!!)
05. 03. 2014 | 13:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy