Odchod z Krymu výměnou za neutralitu Ukrajiny?

04. 03. 2014 | 16:14
Přečteno 2219 krát
Prostince jednoduché řešení…


Politika, i ta mezinárodní, je obchodem něco za něco. Putin, chtíc nechtíc musel obsadit Krym, aby měl s USA co "zobchodovat". Nabídne jim, že stáhne svá vojska z Krymu výměnou za neutralitu Ukrajiny. Jak prosté, milý Watsone....

V druhém krku bude následovat federalizace Ukrajiny, jak jsem ji popsal v předchozím příspěvku.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

eko-amater napsal(a):

Editorovi blogu -
Kam se podel seznam nejdiskutovanejsich blogu? A k cemu je vpravo seznam nejnovejsich blogu, kdyz jsou vsechny stejne vlevo nahore?
04. 03. 2014 | 16:27

+++ napsal(a):

No to určitě :) Smiřte se s tím, že Krym už je ruský. Pokud co Putin zobchoduje, pak možná východ Ukrajiny právě za ten Krym.

Pročpak se vlastně bráníte dělit Ukrajinu tak, jak jste rozporcoval Českou republiku? Městský stát Kyjev, to by tentokrát nešlo?
04. 03. 2014 | 16:34

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane eko-amatére,

na oba tyto dotazy jsem odpovídal pod příslušným blogem http://blog.aktualne.cz/blogy/redakce-aktualne.php?itemid=22366 v 9:15. Prosím, najděte si to tam, ať tím nezanáším i další diskuse. Děkuji.

Libor Stejskal
04. 03. 2014 | 16:36

Ládik!!! napsal(a):

Kmoníček učí, že k jednacímu stolu usedají jen ti, kteří mají co ztratit. Putin si tam nesedne.
04. 03. 2014 | 16:37

sasa napsal(a):

Pane Klimo: uz jsem psal, ze Rusko nemusi obchodovat Krym. Ma hodnotnejsi zbozi, stazeni US vojsk z Afghanistanu. Jedine pres Rusko. Jinak to nejde.
04. 03. 2014 | 16:37

JAD napsal(a):

Soudě podle otazníku v nadpisu není si autor svou vizí tak zcela jist. :-) Bodejť by také byl. Vidí snad Putinovi do hlavy?
04. 03. 2014 | 16:39

Gustáv Kočí napsal(a):

Neutrální Ukrajina nemůže Rusku stačit a před ruskou veřejností je neobhájitelná. Putin by byl za slabocha a to by byl jeho konec.
Federativní uspořádání země na hranicích s Ruskem je jenom odklad rozdělení země.

Řekl bych, že Ukrajince čekají několikeré volby, a nakonec rozdělení země na dvě, ale dovedu si klidně představit, že i na tři části.
O Krymu nemluvě.
04. 03. 2014 | 16:39

TomášL napsal(a):

Gustáve Kočí

Ale to jsou opravdu, ale opravdu zlá slovíčka! Přece jsme si odsouhlasili, že Ukrajina bude jednotná, nedělitelná! Jak by k tomu přišel evropský daňový poplatník, když už jsme odsouhlasili zaplatit za Vasila plyn?
04. 03. 2014 | 16:48

Medikolog napsal(a):

Vítku KLÍMO,

Proč má být Krymu upřeno právo na sebeurčení, když právě ČR jako jeden z prvních států právo na sebeurčení přiznala Kosovským narkobaronům - Albáncům? I když Albánie byla v sousedství, kam mohli ze Srbska repatriovat? Podpořili jsme odtržení KOSOVA, odedávna SRBSKÉHO... Tak proč totéž demokraticky neumožnit samostatnost KRYMSKÉ REPUBLICE? Krymu ukradenému Rusku před 60ti lety Ukrajincem Chruščovem... Přestaňme být pokrytci. Pokrytectví je podle Islámu jedním z nejhorších hříchů.
04. 03. 2014 | 16:51

Karel Mueller napsal(a):

Pane Klíma,

to by byl špatný obchod. Nejdříve musí proběhnout referendum o novém statusu Krymu a Rusové musí mít zajištěno, že Sevastopol a vlastně celý Krym je strategicky jejich.

Nemohu za Rusy mluvit, ale myslím, že Putin je silnější.

Pak může přijít dohoda o ukrajinské neutralitě a dalších pořadavcích Ruska v souvislosti se složením vlády a začít spolupráci na její obnově.
04. 03. 2014 | 16:53

Gustáv Kočí napsal(a):

TomášiL
Také doufám, že se pletu:)

Jinak:Evropy se nikdo neptal a Amerika je daleko.
04. 03. 2014 | 16:55

veverka napsal(a):

Neutralita Ukrajiny je jen zbožné příní.

je jen otázka času kdy by tam CIA rozpoutala další špinavou barevnou revoluci.(cíl stále stejný,nacpat základny NATO zase o něco blíže Rusku)

Dříve či později bude nutné rozdělení,banderovci si nechají chudý západ a EU ať se o své nácky stará jak chce.

Na suroviny a průmysl bohatý východ shrábne Rusko.

A krym už je samozřejmě de facto ruský teď ať se to maskuje za jakékoliv názvy.

Jedna aktuální:

Proruští demonstranti obsadili parlament v Doněcku

policie i politici se k nim přidali.

http://video.idnes.cz/?idVideo=V140303_180312_tv-zpravy_vov
04. 03. 2014 | 16:59

urrub have napsal(a):

Bože, Klíma, neumíte česky?
To dnes ovšem není nic překvapivého. A už vůbec ne u individuí, která si myslí, že mají moudrosti na rozdávání...
Putin, chtíc nechtíc - co je to za přechodník?
Putin, chtě nechtě - protože je mužského rodu, Klíma!
04. 03. 2014 | 17:07

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Klíma
Základna a zajištění logistických cest , které základna potřebuje k tomu aby byla vysoce funkční.
Za to zaplatí Rusko jakoukoliv cenu. Doufejme , že nebude muset být vysoká, to by pak platili i další - vysokou cenu.

Já bych měl jiná návrh.
Politici jako Schwarzenberg, Ashtonová, Zaorálek, ....novináři jako Urban, Fendrych...." historici" jako Havlíček...a mnoho dalších by měli houfně a masivně začít kupovat ukrajinské dluhopisy, za své. Jaké by to mělo efekty :
1. Zvýšila by se poptávka po dluhopisech a rating Ukrajiny. Snížila by se dluhová služba a náklady financování i refinancování..
2. Uspokojily by se nároky ruských bank, kterým ukrajinské subjekty a fiskál dluží. To by odzbrojilo mnohé oligarchy ruské - situaci už by neviděli tak černě dotlačili by Putina k ústupkům..
3. Zvedly by se výnosy penzistům po celém světě /těm, kterýchžto penzijní fondy investují do ukr. dluhopisů/, stejně tak i jistota výplat penzí .Zatím.
4. Pokud by se podařilo zavést na Ukrajině aspoň takový stav právního státu, jako je např. v ČR, tak nutně by nemusily všechny peníze, reinvestované na základě této akce do ukrajinské ekonomiky, nutně by nemusily všechny skončit v kapsách ukrajinských oligarchů a tunelářů, část z nich by jistě skončila i mimo ukrajinskou obdobu České konsolidační agentury či na Bahamách.
5. V důsledku by pak vydělali i Schwarzenberg a spol - levně by nakoupili, draze prodali, potažmo by měli každoroční zajímavý výnos, a to ž do doby, než by Ukrajina opět potřebovala zachránit před bankrotem.
6. Např. pan Urban by se tak stal finančně nezávilsým a psal by od té doby již jen objektivně.
7. Což by vvyolalo velkou příznivou odezvu i zde - mezi komentujícími, mnozí z nich by navíc také zatoužili stát se bohatými a tak i nezávislými a tak by si houfně a masivně také začli kupovat ukrajinské dluhopisy.

Atd. a a tak pořád dokola.Dokud by se banky nenasraly a neposlaly tam Pentagon.
04. 03. 2014 | 17:12

Al Jouda napsal(a):

Pane Klíma, neutralitu Ukrajiny by musely zaručit všechny velmoci a to se nikdy nepovede.
Vymyslete lepší scénář : ))))))
04. 03. 2014 | 17:18

hovorka11 napsal(a):

Michal Kubal v rozhovoru s ukrajinskou zpravodajkou, která popisuje účast radikální židovské organizace na Majdanu a jejich vycvičených členů v Izraeli.
Zajímavé...

http://www.youtube.com/watch?v=doKQBUXZ51g#t=53
04. 03. 2014 | 17:25

Kelt napsal(a):

Vše nasvědčuje tomu,že ruská špionáž je mnohem produktivnější,než ty druhé,zejména CIA,která nedokáže skrytě ani odposlouchávat "vlastní spojence."
Putin je proto v poslední době vždy o několik kroků napřed.
Vzpomeňme na gruzínského zvýkače kravat,jak si naběhl na vidle.
Teď Putin s úsměvem nechá Ukrajinu se smažit ve vlastní šťávě,protože správně odhadl,že strategickým cílem "revoluce"bylo změnit status Krymu a pronajimatele námořní základny.
EU bude s velkými obtížemi řešit finanční situaci zbankrotované země ovládané nacionalisty a neonacisty.s minimální podporou regionů,z nichž ty východní-bohatší mohou v krátkém čase podlehnout pokušení a prostřednictvím referenda se osamostatnit.
EU zůstane na krku chudý,bez průmyslu západní region.
Putin po odtržení východního regionu okamžitě vyhlásí jeho vojenskou ochranu.
A všichni přátelé nových pořádků budou koukat jako z jara.
04. 03. 2014 | 17:27

+++ napsal(a):

Kelt udeřil hřebíček na hlavičku. Rusku stačí akorát čekat. Dřív nebo později někdo udělá chybu a Rusko to nejspíš nebude. Tady proti sobě stojí disciplína a anarchie.
04. 03. 2014 | 17:43

Karel Mueller napsal(a):

Pánové,
myslím, že stratéga Putina podceňujete. Vůbec nemá zájem na rozdělení Ukrajiny, to by byl špatný kšeft. I ro něho.
Teď čtu, že Kyjev souhlasí se změnou statusu Krymu, takže je to jasné, můj odhad byl správný. Co bude Putin chtít je asi jasné.
Dál může používat měkkou sílu, pochybuji, že USA budou mít dost sil to financovat samy. Všimnete si, že EU v podstatě mlčí.
04. 03. 2014 | 18:20

Viola napsal(a):

Zajímavý překlep - krku, místo kroku. Politika je šlapání po krku, přidušení.

A jak a kdo by měl tu neutralitu ohlídat? Jsem přesvědčená, že jakmile by se ruská domobrana stáhla, tak zas odněkud (z autobusů) vyskáčou nacionalisti a provokatéři a začne se to tam mydlit mezi sebou a nechají po sobě vypálená ukrajinská města, toho chtějí ti naši politici dosáhnout? Přesně tak to dopadlo, když Janukovič pustil z vězení podvratné živly a ty teprve začaly pořádně řádit.
04. 03. 2014 | 18:25

+++ napsal(a):

Pro Vít Bárta:

Putin už, zdá se, obchoduje ;)

http://hlavnespravy.sk/video-cela-ukrajinska-letecka-zakladna-presla-na-rusku-stranu-a-zlozila-prisahu-vernosti-krymskemu-parlamentu/227541
04. 03. 2014 | 18:33

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Karel Mueller
Evropa nemlčí, například Zaorálek poslal do Ukrajiny CASA - na pomoc zraněným.
Což je záslužný čin, jen je škoda, že opět nebyl letoun vytížen obousměrně. Stejně jak tomu nebylo v případě expedování koňů Przewalského do Mongolska /dobré jazyky ale tvrdí, že se v nich z Mongolska přivezl do ČR mongolský vzduch..../.

Jsem rád, že se ukazuje, že nákup CASA se velmi vyplácí nejen ekonomicky ale i lidsky, humanitárně.
Teď už snad zbývá jen zastavit testní stíhání Parkanové a poslat ji do lazaretu, kde se léčí hrdinové od Majdanu - aby tam měli co kusat, kuržit a bumbat.

Tomu se říká ta skutečná měkká síla české diplomacie a českého ministerstva obrany...není třeba hartusit zbraněmi a řečmi, musíme si pomáhat.
04. 03. 2014 | 18:34

marxík napsal(a):

Karel Mueller
Pokud jsem dobře poslouchal Putina Velikého, tak pravil, že i lidé na Ukrajině mají právo na sebeurčení. Já být ukrajincem z východu, tak by se mi současné uspořádání vůbec nelíbilo, a nelíbila by se mi ani jakákoli forma federace, páč z vlastní zkušenosti víme, co by to znamenalo.
Z čehož vyvozuju, že Putin sází na rozdělení.
04. 03. 2014 | 18:56

Karel Mueller napsal(a):

marxík:

Nemyslím so to, to jen na vyšší míru samostatnosti.
04. 03. 2014 | 19:25

Petr Jihlava napsal(a):

Vážený pane Klimo ve vašem krátkém textu jste to dokázal dobře vystihnout.Není co dodat.
04. 03. 2014 | 19:40

resl napsal(a):

cíl, je udělat z ruského zvířete člověka. člověk, to zní hrdě. / prej J.F./
04. 03. 2014 | 19:46

aga napsal(a):

To jsou mi věci... opět nový aspekt, vysvětlující Chruščovův "nesmyslný dar":

Problém Krymu nevznikl v roce 1954, ale v roce 1923, kdy Moskvu navštívil předseda americké židovské organizace Joint Rozin. Tato organizace vznikla v roce 1914, aby pomohla Židům zejména z východní Evropy, když řada amerických států výrazně omezila přistěhovalectví. Rozin navrhl tehdejší moskevské vládě okamžitou mnohamilionovou dolarovou půjčku za to, že pro Židy z Ukrajiny a Běloruska zřídí autonomní stát v oblasti severního Krymu a části černomořského pobřeží. Pokud se tak stane do roku 1945, bude tato půjčka prominuta. Lev Trockij, Nikolaj Bucharin a Grigorij Zinověv návrh podpořili a pověřili tehdejšího ministra zahraničí Georgije Čičerina, aby to tlumočil americkým finančníkům na setkání v Berlíně. Ani Josif Stalin nebyl proti, ale vzhledem ke složité národnostní situaci na Krymu žádal, aby se s realizací nespěchalo. Tak se záležitost vlekla, až se přiblížil termín. Stalin v roce 1944 učinil první vstřícné gesto. Pod záminkou jejich kolaborace s Němci z Krymu vysídlil Tatary. Tím dosáhl toho, že termín byl odložen na rok 1954. Stalin zemřel a úkol vyřešit tento problém připadl na Chruščova. Jeho poradci mu navrhli, aby tedy Krym předal Ukrajině, protože dohoda o vytvoření židovské autonomní republiky byla uzavřena s Ruskou federací. Nechť se američtí Židé tedy obrátí na ukrajinskou vládu. Tak se stal Krym ukrajinským. Před tím byl ruským, a proto zde Rusko vybudovalo svou námořní základnu, pro niž jinde není dostatečný prostor. Potud je možné chápat ruský zájem o Krym.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Problem-Krymu-zacal-lakavou-nabidkou-Zidu-Moskve-prozradil-expert-
04. 03. 2014 | 20:24

schlimbach napsal(a):

Pane Klímo, prezident Putin dělá velmi často dlouhé tiskové konference a pokud byste je sledoval, myslím, že byste svůj článek napsal zcela jinak, tedy, pokud byste chtěl být objektivní.
04. 03. 2014 | 20:25

Sláma napsal(a):

Kelt napsal: "EU bude s velkými obtížemi řešit finanční situaci zbankrotované země ovládané nacionalisty a neonacisty."

Myslím, že máte naprostou pravdu. V minulém století o výsledku válek rozhodovala hlavně ekonomika a domácí veřejné mínění. EU má velké ekonomické problémy, které si působí sama tím, že si voliči volí za své představitele hrozné voly. A domácí veřejné mínění si politici už poněkud vyčerpali, což se projevilo i v rozsáhlém odporu veřejnosti proti zásahu v Sýrii. Myslím, že západní, ale i naše veřejnost bude velice nerada slyšet o dalších škrtech (nebo zadlužování), které si vynutí ideologicky odůvodněná podpora Ukrajiny, která je přitom v rukou krajní pravice.

Dalším aspektem je přirozený vývoj, který prožívá každá revoluce. Revolucionáři se začnou drát k moci a při tom budou likvidovat slabší jedince. Jinak řečeno, revoluce začne požírat vlastní děti!
04. 03. 2014 | 20:42

kerper napsal(a):

Něco inteligentního od jednoho z mála skutečně informovaných českých žurnalistů na téma Bude válka ?

(v článku další odkazy na množství jiných článků k tématu - kvalitních i méně kvalitních, většinou však lepších než Klímův blog)
********************************************************************************************

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Valka-Novinarsky-kmet-Jan-Petranek-vnasi-svou-zkusenost-do-udalosti-na-Ukrajine-305996
04. 03. 2014 | 20:46

Gru napsal(a):

Karel Mueller

"Nemohu za Rusy mluvit, ale myslím, že Putin je silnější."

Nejspíš ano. Rozhodně je směšné vyjádření německé kancléřky o "Putinově odtržení od rality" - on naopak je zjevně tím, kdo realitu přímo vytváří.
Že bude k provokaci Ruska nejspíš využito období olympiády (ale to se už ani minule nepovedlo), se dalo předem čekat. Myslíte, že to v Kremlu nepředpokládali? Obrysů to začalo nabývat, když ve stejný den najednou oprášili falešného "mučedníka" Bulatova a současně se v Kyjevě rozhořel agresivní majdanismus se stupňováním ultimativnosti. To nemohl přeslechnout ani hluchý, a tím Putin zdaleka není. Putinův tah rozhodně nesleduje přímé oddělení území Krymu, ale názorně ukazuje, jaká je schopnost majdanistů zemi řídit a spravovat a má mít a bude mít katalytické účinky.
04. 03. 2014 | 21:09

Občan napsal(a):

hovorka11 napsal(a):
"Michal Kubal v rozhovoru s ukrajinskou zpravodajkou, která popisuje účast radikální židovské organizace na Majdanu a jejich vycvičených členů v Izraeli.
Zajímavé...
http://www.youtube.com/watch?v=doKQBUXZ51g#t=53
04. 03. 2014 | 17:25"

Bok po boku s banderovci:
http://www.tabletmag.com/jewish-news-and-politics/163972/jews-in-maidan
http://www.globalresearch.ca/ukraine-israeli-special-forces-unit-under-neo-nazi-command-involved-in-maidan-riots/5371725
04. 03. 2014 | 21:16

Yosif K napsal(a):

Při sovětské okupaci československa také nebylo příliš mrtvých. Nad CSSR visel přízrak Madarska 1956 kdy Rusové rozjezdili Madarské povstalce svými tanky na kaši.

Na Ukrajině si zase dobře pamatují jak snadno ruská vojska rozdrtila gruzínskou armádu. Dávají si velmi dobrý pozor "aby nevystřelili první". A neoznačené ruské diverzní jednotky se zase ze všech sil snaží aby Ukrajincům rupli nervy a aby Ukrajinci vystřelili jako první.

Kdo vystřelí jako první ve válce sledované on-line na CNN tak prohrál - to je asi tak hlavní důvod proč ruský vojska ZATÍM nezačali vraždit Ukrajince. JIINAK SCENÁŘ MAINILI MAJÍ RUŠTÍ STRATÉGOVÉ JISTĚ V ŠUPLÍKU.

S "bílou knihou o kontrarevoluci v CSSR" by dnes velkoruští šovinisté ve věku
CNN on line asi toho moc nenalhali. Cíle jsou ovšem stejné jako při obsazení CSSR - obsadit "strategické území" a vybudovat tam vojenské základny na věčné časy. To by v případě vstupu Ukrajiny do EU šlo zařídit hůře než nyní.

Toto je pravý a JEDINÝ RACIONÁLNÍ a pochopitelný cíl, na prosté Rusy Rusko sere, natož na suržyky polorusy-poloukrajince kteří jsou pro "opravdové velkorusy" nespolehliví chochláčtí burani. Kdo za ruskými vojenskými akcemi vidí "humanitární důvody" tak je trumbelín který obelhává sám sebe.

Cíl číslo dvě je sebepropagace Putina - je to teambuilding pro páte kolony proruských patolízalů po východní Evropě aby povstali a sečetli se. Zaplatpánb-h, zatím jich není mnoho. V česku je to ZATÍM jen polopříčetný stalinista Ransdorf. SOUDRUZI LUKOILISTÉ ze SPOZ zatím moudře mlčí - patrně kdyby však Putin potřeboval napsat ZVACÍ DOPIS tak sednou a napíší, jsou to nakonec ruští polostátní zaměstnanci.
Každý den mluvím s Ukrajinci - i ti co jsem si myslel že jsou etničtí Rusi (z Dněpropetrovska) mi říkají že ještě nikdy v životě nebyli nasraní na Rusko jako jsou ted. To že někdo mluví nářečím více ruským než ukrajinským neznamená že by byli nadšení z Putina a z toho že Ukrajina ztratila Krym asi navěky.
Všichni chápou že ochrana používíní ruského jazyka na Krymu je naprosto vylhaná záminka - takovéto věci se v Evropě nikde neřeší vojensky, to je zcela absurdní velkoruská šovinistická lež.

Dělicí čára nenávisti a vzdoru versus nadšení nad Putinovým zásahem nejde po značně nejasné jazykové linii. Dokonce i tam kde měli ve škole ruský a pak ukrajinský jazyk doma nikdy nemluvili rusky - mluvili syržuk - jak mi sami říkají "hatmatilkou".

Myslíte si že Velko-Rusové považují "hatmatilku" za ruštinu? Hahaha......

Dělící čára jde jako v čechách - spíše než po dialektech vede hranice mezi bolševickými a nebolševickými rodinami.

Jak jsem koupil tak prodávám. Milí leviocoví pseudrusofilové, ne vše co vidíte nasnímané Putinovskou televizí je 100% pravda. Je i mnoho vzdělaných Rusů, kteří se za Putina upřimně stydí. Včetně jeho bývalých přátel a poradců.
04. 03. 2014 | 21:52

malá oprava velkého bludu napsal(a):

Dělící čára jde jako v čechách - spíše než po dialektech vede hranice mezi bolševickými a nebolševickými rodinami.
xxxxxxxxxxxxxxxx
v Čechách to tak možná je, ale u nás na Moravě jsou tradiční dialekty, s bolševismem to nemá nic společného
04. 03. 2014 | 22:05

Karel Mueller napsal(a):

Gru:

Víte, já si myslím několik věcí:
Rusové dokonale znají mentalitu obyvatel Ukrajiny, mají špičkovou špionáž a přesně vědí, kdo je kdo, dokonale znají i ekonomické poměry a případné páky, které mohou použít. Nadto mají skvělé analytické mozky schopné počítat deset tahů dopředu. A velmi dobře vědí, že ukrajinskou armádu nelze použít, pokud Rusové nezačnou. Protože je smíšená a dvě části jsou zapřisáhle odhodlané: Ta z Haliče a ruských oblastí. Ukrajinci by asi váhali, ale trend bude k Rusům, po tom co vláda předvádí. Nic z toho na západě nepozoruji.

Krym byl doslova Putinův Masterpiece a po akcích jako Kosovo nebo Lybie bych se snad styděl o Krymu i mluvit, když vezmete, jak tam Rusy vítají a že nepadl ani výstřel. Tatary určitě pacifikoval president Tatarstánu, který je velmi blízkým přítelem Putina a adeptem na premiéra v budoucnu. To je důležité vědět, je to jedna z velmi silných Putinových karet.

Jestli to tak dalece domyslel? Jako výborní šachisté Rusové promysleli všechny varianty, určitě mají řadu dalších, o kterých nevíme.

Pro mě ovšem jsou kardinální tři otázky:
- Proč EU porušila dohody s Janukovičem, když mohl radikální křídlo snadno umlčet ekonomickými nástroji?
- Proč najmenovali složení vlády tak tragikomicky nejen z hlediska řekněme radikálních nacionalistů?
- Proč jim dovolili dělat tak elementární kopance, že tím dali Putinovi všechny trumfy?

Myslím, že moje odpovědi na všechny otázky znáte, nebo jste si je mohl domyslet, určitě debaty čtete. Jiné nemám, protože pokud přijmu jakoukoli jinou, tak západu vládnou ... doplňte si sám.
04. 03. 2014 | 22:54

Yosif K napsal(a):

malá oprava velkého bludu napsal(a):
Dělící čára jde jako v čechách - spíše než po dialektech vede hranice mezi bolševickými a nebolševickými rodinami.
xxxxxxxxxxxxxxxx
v Čechách to tak možná je, ale u nás na Moravě jsou tradiční dialekty, s bolševismem to nemá nic společného
04. 03. 2014 | 22:05
Souhlasím s vámi.
Dialekty ani na Moravě ani na Ukrajině se nekryjí přesně ani s podporou bolševismu ani Putina.

I na Moravě jsou sídla kde tradičně volí lidovce a kde tradičně volí komunisty, jsou 6 km od sebe a mluví se v nich prakticky stejným dialektem (valašsky, po naszymu, hornohanácky, slovácky, chacharsky atd atd atd atd) Nakonec ani každý chachar nemusí být hned bolševik nebo radikální sosálista podpalovač kanceláří OKD.

Překvapilo mne jak také tzv "ruskojazyční" Ukrajinci jsou na Putina nas...raní. Nejspíše je to proto, že Putin je považuje za Rusy jenom když se mu to politicky hodí, jako pindoury na geopolitické šachovnici.

Veškerý pseudorusofilní jásot nad tím kolik je na Ukrajině "Rusů" je cca jako kdyby nějaký politik z Prahy považoval Záhoraky za "čechy" protože mluví jako moravští slováci.

Průměrný Rus který slyší syržuk nepovažuje tento dialekt za ruštinu - považuje jej za hatmatilku.
04. 03. 2014 | 23:32

Yosif K napsal(a):

Rusové dokonale znají mentalitu obyvatel Ukrajiny, mají špičkovou špionáž a přesně vědí, kdo je kdo, dokonale znají i ekonomické poměry a případné páky, které mohou použít. Nadto mají skvělé analytické mozky schopné počítat deset tahů dopředu.
KONEC CITATU.

No hlavním ruským trumfem jsou kohoutky na plynovodu. Na uavření kohoutků na plynovodu neptřebujete "skvělé analytické mozky".

Pokud Rusové mají "skvělé analytické jmozky" jak si vysvětlujete to že v SSSR byl v letech 1980-1985 hladomor a že SSSR dlužil Západu 42 miliard USD?
Jak si vysvětlujete to že se ten skvělý SSSR kromě hospodářského kolapsu politicky rozsypal jako domeček z karet?

Pokud Rusové mají "skvělé analytické jmozky" jak si vysvětlujete to že Ruská Federace funguje jako Svaz Putinových Známých, že není schopna uživit se jinak než potupným výprodejem národního nerostného bohatství a že témeř cokoliv se v Rusku vyrobí (kromě brambor a obilí co pěstují mužici) lze dovézt lacinější a lepší ze SRN nebo Česka nebo Japonska? (Toto je hlavní důvod panických obav Ruska ze vstupu Ukrajiny do EU - že by pak přes propustnou hranici bylo Rusko zaplaveno "cizími výrobky").
04. 03. 2014 | 23:45

Karel Mueller napsal(a):

Ale Yosife,

mluvím o Rusku a ne o SSSR.

Nedávno jsem napsal, že z importéra obilnin se stal exportér.Pokud jde o spotřební průmysl, tak tam působí nespočet zahraničních firem, zejména německých.

V celé krizi kolem Ukrajiny nejde o nic jiného, než o Krym a konkrétně Sevastopol. Pokud jde o EU, tak jim Putin jen řekl, že nemohou sedět na dvou židlích a musí si vybrat. Na to nemusel organisovat svržení vlády.
Buďte trochu realista.
05. 03. 2014 | 00:12

TomášL napsal(a):

Karel Mueller

Čím více nad tím přemýšlím, tím méně rozumím smyslu počínání Putina. Co sleduje?
05. 03. 2014 | 02:15

Martin1 napsal(a):

TomášL napsal(a):
Karel Mueller

Čím více nad tím přemýšlím, tím méně rozumím smyslu počínání Putina. Co sleduje?
05. 03. 2014 | 02:15
- - - - - - - - - - - - -
Když trpělivě počkáte do příštího čtvrtka, tak vám to pošeptá sám přímo do ouška, zatím musel nechat vystřelit raketu "TOPOL", aby Američané podle záblesku z družic pochopili, kde a kdo je Putin, že není v Indii a že není Mahátma Gándhí s jeho nenásilím.Je to taky velká země a jsou si podobní tou Rambovskou postavou - to dokáže poplést kde koho.
P.S. Já si jdu ale zítra pro jistotu koupit elektrický (proud budou možná na pár hodin pouštět, zbytek budeme dodávat na Ukrajinu) dvouplotýnkový vařič, protože z organizovaného tlaku EU na Rusko si neohřeji pak ani šálek kafíčka.
05. 03. 2014 | 03:00

Martin1 napsal(a):

Vždy je dobré mít na mysli:
Mahátma Gándhí
"Jaký rozdíl to má pro mrtvé, osiřelé a bez střechy nad hlavou, že šílená zkáza je činěna jménem totalitarismu či ve svatém jménu svobody a demokracie?"
05. 03. 2014 | 03:20

scallop napsal(a):

Karel Mueller

"Rusové dokonale znají mentalitu obyvatel Ukrajiny"

Putin Ukrajince okupaci dfinivne ztrtil. Ted jim budou rusove skutecne splyvat se stalinistty, kteri ukrajine prinesli statisice oveti hladomoru. Putin ziskal Krym, ale Ukrajinu ztratil.

Jedine co Putin Janukovicovi navrhl bylo rozstrilet Majdan a nahazet mrtvoly do masovych hrobu. Nic jineho tento genius nevymyslel. Pro Putina by to byl jen statisticky udaj, ale Ukrajinci by to - myslim - vnimali jinak. Putin si vubec neuvedomil, ze na Ukrajine vsadil na zprofanovaneho kleptokrata, ktery na Ukrajine nemel takovou moc jako Putin dome na Rusi. Ani si toho vsimnout nemohl, bylo to pod jeho rozlisovaci schopnost.

"Vůbec nemá zájem na rozdělení Ukrajiny" Vy davate slovu naivita uplne novy vyznam. Takto si lhat do kapsy vyzaduje silnou viru ve spasitele
05. 03. 2014 | 06:51

Karel Mueller napsal(a):

TomášL.:

To je chybně položená otázka, Putin reaguje na to, co chtějí USA. A na to, co USA chtějí Vám dávají odpovědi na otázky, které jsem nastoli.

Je možné, že se předpokládalo rozhoření revoluce do Ruska, možná se plánovalo vypuknutí občanské války na Ukrajině s tím, že do ní bude Rusko zataženo opět s pádem Putina.

Nejsem amerických stratég a nemohu říct, co plánovali. Ale složení vlády a její činy tomu naznačují.

Nevím, co bude Putin dál dělat, mezikontinentální raketa nebyla ověřována jen tak. Tím říká: Kontrolu Krymu nedáme ani za jadernou válku.

Víte, kdyby nebyla téměř všechna media řízená na západě z jednoho centra, tak by to bylo totální fiasko, protože když si to projedete, tak karty má Putin. Protože při klidném průběhu by dostal ukrajinu levou rukou. Protože i kdyby západ měl prostředky a byl je ochoten investovat, tak narazí na jednu věc: Složení ukrajinské elity je stejné, jen přibyli ti radikálové. A i s nimi to může dopadnout jinak, černá propaganda jede určitě naplno. Takže Gruzím Stalin a židobolševici mohou za ty miliony mrtvých ...
05. 03. 2014 | 11:14

e.m. napsal(a):

na parlamentních listech paní Salminen-Sušová docela zajímavě uvažuje ještě o dalších zájmech a aliancích, které mohou mít vliv - jedno z toho jsou zájmy Číny; druhá věc, která se nabízí, je skutečnost, že EU měla uvažovat o navázání bezvízového styku (!) mimo jiné se SAE a otázka koalic/sporů/přeskupování koalic kolem islámských států.................ono to celé může být ještě mnohem ošklivější, než se nám zdá. Jistě že by to šlo rozumně vyřešit... ale není zájem...
Bohužel o tom, co se děje *skutečně*, se nedozvíme nic..asi se nikdy nedozvíme, kdo rozstřílel dohodu o volbách na Ukrajině, která by byla civilizovaným řešením; oni už volby mít nebudou; je zájem, aby měli na svém území novou válku..jisté je jen jedno - kdo dostane na frak, bude právě ta civilizace.

Bohužel jsme zřejmě svědky období civilizační regrese (pokrok techniky, který je za tímto účelem využíván, by nás asi neměl moc mást; ostatně patrně dojde k jeho úpadku, jak už tomu po podobných obdobích bývá). Proč k němu došlo - těžko říct.

Kdysi jsme doma s adolescenty koukali na Hvězdnou bránu - směs *high technologií* a primitivních společenských standardů, často celkem úchylných, vypadala... no.... prostě v životě by mne nenapadlo, že se něčeho takového dožiju. No, stalo se; bohužel.

Nezbývá, než počkat, až to lidstvo přestane bavit... jednoho dne přestane... obě světové války začínaly takto.
Jsem zhnusená.
05. 03. 2014 | 13:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy