Začíná „Play off“ studené války

21. 03. 2014 | 10:20
Přečteno 4384 krát
Studená válka skončila rozpadem Sovětského svazu, resp. jeho naprostou porážkou. Rusko se s ní nikdy nesmířilo a na Ukrajině vyzvalo USA k novému finále jejího „Play off“.

Američané i Evropané jsou viditelně zaskočení rozhodnou akcí Ruska na Krymu, jíž dalo jasně na vědomí, že už nebude hrát podle amerických not, ale začne tvrdě (i se zbraní v ruce) hájit své národní zájmy. Pro Vladimíra Putina byl Krym jen testem, co si může vůči Západu dovolit. Jeho druhým krokem bude snaha rozdělit Ukrajinu, čímž nová vláda ztratí její ekonomicky nejdůležitější část, kde leží uhelné doly a ocelárny (mimochodem téměř úplně závislé na ruských objednávkách). Většina obyvatel v ekonomicky silném regionu mluví rusky a novou vládu v Kyjevě odmítá. Budou-li ohroženy relativně vysoké mzdy a sociální výhody horníků a ocelářů, vytvoří si vlastní mocenské a vojenské struktury a budou sabotovat prezidentské volby plánované na 25. květen.

Pokud jde o geopolitickou silovou hru o Ukrajinu, hlavním esem v rukávu Vladimíra Putina je právě Východ Ukrajiny. Snadno tam zapálí roznětku nepokojů, a to i bez přímé vojenské intervence. Naopak na krku EU zůstane bankrotující Západní Ukrajina s tím, že jí Američané (Chevron) před nosem vyfouknou nejcennější ukrajinskou společnost „Něftogas“. Otevřenou otázkou zůstává, jak toho Vladimír Putin hodlá dosáhnout, zda otevřeně, přímým připojením Východní Ukrajiny k Rusku, nebo zvolí - po dohodě s USA - cestu změny ukrajinské ústavy směrem k její neutralitě a federalizaci, což je pravděpodobnější. Ukrajina se tak stane „protektorátem“ Ruska a USA. Rusko bude ovládat její východní a Američané její západní část a ani jedna z velmocí neztratí tvář.

Na závěr dvě nejzajímavější otázky:

1. jak bude „Play off“ mezi Ruskem a Západem pokračovat?
2. lze očekávat proces sebeurčení národů (po vzoru Krymu) i v dalších evropských státech?

Ad 1/ Tomuto tématu věnuji samostatný příspěvek, takže na tomto místě jen stručně. Vladimír Putin ve svém projevu, před podpisem dohody o připojení Krymu, poděkoval národům Číny a Indie za podporu a Německo poprosil o pochopení. Čína a Indie znamenají zdroje surovin, peněz, lidí a technologií a dohromady tvoří třímiliardový trh pro ruské zboží. A to už za poděkování a spojenectví rozhodně stojí! Rusko začne přesouvat těžiště své obchodní aktivity z Evropy a USA do Asie a zároveň poskytne moderní zbraňové systémy čínské armádě. Ve finále „Play off“ se tak nakonec utkají dvě velmoci: stará (USA a Evropa) s nově se obrozujícími (Čínou a Ruskem). V nejhorší pozici budou Američané, protože Evropa se bez jejich pomoci ruskému medvědu neubrání a v zádech bude mít Čínu, čímž se USA dostanou kleští dvou mocností. A to ještě nepočítám muslimské státy, jež USA upřímně nenávidí. Zvládnou Američané bojovat na třech frontách? A co stará Evropa, jež je lodí s téměř 30 kapitány na palubě!? Dokáže se alespoň symbolicky bránit?

Ad 2/ Čeká Evropu, po krymském vzoru, další etnické zemětřesení? Cituji z komentáře v Literárkách: „na sebeurčení Krymu může navázat Skotsko a Katalánsko vyhlášením samostatnosti. Belgie se může rozdělit na Vlámsko a Valonsko, které by se zřejmě připojili k Nizozemí, resp. Francii. Aktuální je i sjednocení Irska, připojením jeho britské části k Irské republice. Samostatnost mohou vyhlásit i Wales, Baskicko a Faerské ostrovy. Galície bude chtít odejít od zemí španělské koruny a přičlenit se tam, kam jazykově patří, tedy do Portugalska. Totéž platí i pro historicky italskou Korsiku.

České republice se může vrátit východní Těšínsko, které bylo až do 1920 historickou součástí Českých zemí a Kladsko, které bylo jejich součástí do roku 1763 (čímž by byly zrušeny trapný Broumovský a Osoblažský výběžek). Lužičtí Srbové by se v referendu, po letech germanizace, mohli rozhodnout, zda chtějí patřit k slovanské České republice nebo Polsku.

Vojvodina, Burgenland, Žitný ostrov a Sedmihradsko by v rámci Srbska, Rakouska, Slovenska a Rumunska mohly požadovat rozsáhlou autonomii s možností společné správy a původní metropolí.

Ruské, Východní Prusko (Kaliningradská oblast) by (vzhledem k tomu, že původní asimilované pruské etnikum vymřelo už v 18. století) mohlo požádat o připojení k Německu, stejně tak, jako francouzské německy mluvící Alsasko.

Z norské, švédské a finské provincie Laponsko a ruského laponského poloostrova Kola by vznikla samostatná Laponská republika a ruská Karelská autonomní republika by se na základě historického práva připojila k Finsku.

Kalmycká autonomní republika, jako jediný evropský stát, jehož státním náboženstvím je buddhismus, by se osamostatnila pod přímou správou UNESCO“.

Souhrnně řečeno, mapa Evropy by se mohla úplně překreslit. Jsme na to připraveni? A jaká budoucnost čeká překreslenou Evropu?

A co říci na závěr? Krym zřejmě změní geopolitickou mapu světa. Jen ještě nedokážu odhadnout, zda k lepšímu či horšímu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Míla napsal(a):

Je na světě místo,kde USA nehájí demokracii?
21. 03. 2014 | 10:40

Marian napsal(a):

USA bude ovládat její Ukrajiny)západní část... vážně by mne zajímalo,co by se dělo,kdyby bylo možno napsat-OK, Rusko bude ovládat jižní část bývalých států (násilně anektovaných mexických území) a Usa si ponechá jejich sever...
21. 03. 2014 | 10:45

born65 napsal(a):

Pane Klímo,
na pohádky a báje o strašidlech vás užije, ale v zeměpisu a historii jste na reparát.
Jak prosím vás případný "návrat" Kladska a východního Těšínska (koukám, že vás jako realitního konzultanta čachry s parcelami enormně berou) může zrušit Osoblažský výběžek?? Za prvé je jinde, za druhé - je to prastará moravská enkláva (biskupská), což věděl a akceptoval už Fridrich II. a nechal ji Marii Terezii.
21. 03. 2014 | 10:49

Ládik!!! napsal(a):

K dělen UA dojde zcela jistě, rusáci na východě dělají proudové motory do stíhaček a přece nebudou stěhovat fabriku. Nebo dokonce stavět most do Kerče. To by byli blbí.
21. 03. 2014 | 10:51

Viola napsal(a):

Podívala jsem se na podpis asociační dohody Ukrajiny s EU.
Je mi pořád něco divného, nevím kdo by mi to mohl vysvětlit.
Všichni v první řadě Jaceňuk, Rupij, ta ženská Kateřina A. mají skoro na stejném místě bradavici, Jaceňuk zatím jen menší. U nás má bradavici na stejném místě pan Paroubek a i prezident Klaus ji měl. Je to tak nakažlivé, anebo jsou nějak ti politici čipováni aby se vědělo, kde jsou.
V Bibli se v Apokalypse sv. Jana píše, že budou mít někteří znamení.
21. 03. 2014 | 11:05

Viola napsal(a):

Prezident Putin žádnou bradavici nemá.
21. 03. 2014 | 11:06

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Nemám chuť na Klímovu další várku demagogie, tak to číst ani nebudu.

Jen,
tím, kdo zde rozpoutal štvaní a řinčení zbraněmi, nebyli Rusové, ale zase jeden Rakušák s knírkem a jeho kamarádi, kteří se rozhodli ovládnout Ukrajinu, podporovali tamní puč nacionalistů a opět štvou Banderovce proti Rusům.
Že se Rusové brání, to jim lze těžko vyčítat, mají s fašisty neblahé zkušenosti. Dnešní fašista, který se ohání novými hesly, není o nic lepší než ten, který hřímal, že zachrání Evropu před komunismem.

Jací to jsou demokraté lze vidět jak na postoji k pučistické „demokracii“ na Ukrajině, kde hájí něco, co hájit nelze,
tak v postoji k lidem z Krymu, kteří se celkem jednoznačně vyjádřili, že chtějí být opět součástí Ruska, kam staletí patřili a většina z nich je Ruské národnosti, Ukrajinců je na Krymu asi čtvrtina.
21. 03. 2014 | 11:09

resl napsal(a):

ať tak, či onak, v každém případě budou američani mužikovi blíž. a potom si stačí počkat pár let a srovnat záp. Uk. s východní. mužik udělá to, co kdysi udělal v Německu a zkusí dráty pod proudem. jen zkusí, protože to bude jeho konec.
21. 03. 2014 | 11:10

Viola napsal(a):

Poslankyně Konečná měla velmi pravdivý projev, komunisté jsou jediní pravdiví.
Teď vystupuje pan Herman a co slovo to lež.
21. 03. 2014 | 11:11

Bob napsal(a):

Jděte s tím strašením do háje.
Za totáče jsem se nebál Amíků(jak mi přikazovali), tak teď se přece nebudu bát Rusů(jak mi přikazují)
21. 03. 2014 | 11:11

Viola napsal(a):

A mám 4 jedničky - znamení shůry o potvrzení.
21. 03. 2014 | 11:12

Viola napsal(a):

Co ten Kalousek lže, v Kosovu si urval kus území USA pro svou největší vojenskou základnu.
21. 03. 2014 | 11:19

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Tento týden se taky potvrdilo, že domobrana Krymu je nutná, aby se tam nedostali ti z Kyjeva.

Podařilo se to 17-letému Ukrajinci s odstřelovací puškou, který, tuším to bylo v úterý, střílel jak na ukrajinskou jednotku, tak vedle na domobranu, podobný scénář jako v Kyjevě – střílet na obě strany a eskalovat situaci
21. 03. 2014 | 11:19

Míla napsal(a):

Resl
a já bloud jsem se domníval,že to přiblížení je v zájmu EU a hleďme, podle Vás
je to v zájmu US.A dokonce 6000 km od své rodné hroudy.Zřejmě se domnívají,že jedině oni jsou ti správní nositelé americké demokracie.Jen aby Vás ty květnové volby nepřekvapily.
21. 03. 2014 | 11:21

skeptický napsal(a):

Ty první dva odstavce z vlastní hlavy?

Ta porážka byla zapřičiněna universální pátou kolonou,bez které se dodnes jaksi nedokáží obejít.Snad se poučí.Udělali blbost.

Skoro člověk lituje,že tenkrát nezmáčkli knoflík.Byl by pokoj,my ušetřeni blah posledních pětadvaceti let,a ambice by měly po ftáčkách.Pekli bychom si krysy na klacku,žádné dluhy.Ve vyspělých zemích by si taky pekli krysy,a pořád spláceli svoje domy co už nestojí,a byli rádi,že jsou rádi.

Když to zmáčknou zítra,tak ty šťastné i u nás to splácení furt bude čekat.
Jediné co by spasilo svět je,kdyby po tom Armageddonu těch 144,000 spravedlivých šlo rovnou do ráje. Byl by pokoj.
21. 03. 2014 | 11:26

Viola napsal(a):

Pane Zaorálku v EU se může, nebo nemůže diskutovat, co řekne EU, to platí?
Putin má pravdu, že neuznává rozpad SSSR.
Jak se z toho máme dostat, tak, že si budeme říkat pravdu do očí.
21. 03. 2014 | 11:27

kokoshka napsal(a):

Viola:
Putin ma Kabajevu,ta mu vyžehlila olympskym ohnem všechny bradavice.
Jinak je v Bradavicich neklid.Za to muže ten ČI jmeno se nesmi vyslovovat.
Navštivte Den Fantomasa hlasa aktualnovska klasa,to by me zajimalo jestli tomu Fantomasu nepřidelaji masku ruskeho presidenta.
21. 03. 2014 | 11:30

Viola napsal(a):

Máte pravdu pane Zaorálku, vše je na vodě, protože i celá zem je na vodě.
Já bych řekla, že pro nás je důležité, aby na Ukrajině byl klid a jak se to dá udělat, než podobným způsobem jako na Krymu?
21. 03. 2014 | 11:32

Viola napsal(a):

pane kokoška a vidíte na Bradavice jsem zapoomněla, to literární dílo, to je vlastně popis politické kultury západu.
21. 03. 2014 | 11:34

Viola napsal(a):

Zaorálek není konzistentní. Na jedné straně říká, že vše je na vodě a pak říká, že není možné dělat referenda o hranicích, ale to nebylo referendum o hranicích, to bylo referendum o bezpečnosti na Krymu, kterého se dalo dosáhnout jen pomocí dobře vycvičených vojáků a ne nějakými majdanisty.
21. 03. 2014 | 11:36

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Současní ukrajinští poslanci, to je věc

Ukrajinští poslanci fyzicky zaútočili na šéfa televize za jeho "proruský" postoj -
See more at: http://www.blisty.cz/art/72616.html#sthash.PrwC7W5i.dpuf

Tak se odvolává ředitel TV,
boxer Kličko tam není asi jediný ranař mezi poslanci,
ten prý toto „odvolání“ ředitele ale odsoudil.
21. 03. 2014 | 11:37

Marian napsal(a):

"Pro českou republiku musí být nepřijatelné.." Zaorálek,to je katastrofa-po všech stránkách.Bohapusté žvásty...
21. 03. 2014 | 11:37

Michal Macek napsal(a):

cina indie pakistan rusko sev. korea japonsko - nadherne bezpecnostne vyvazeny region - vsichni maji atom a vsichni se bud nenavidi nebo si neveri - nejlepsi zaruka miru...:)))
21. 03. 2014 | 11:40

kokoshka napsal(a):

Viola:
Je tam rozdil mezi čarodeje a mukly,jenom modra krev smi studovat magii,Harik je polovični mukla,to je přistup ke vzdelani v elitnich školach na zapade.
21. 03. 2014 | 11:42

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro Michal Macek.
No ale konflikty vyvolávají a války různě po světě vedou spíše ti vaši, kteří si věří.
No a na jaderné zbraně jsou dvě velmoci, USA a Rusko, po okolo osmi tisíci, osatní relativní drobnosti - desítky někde stovky.
V rozmístění různě po světě „vedou“ USA.
21. 03. 2014 | 11:46

Viola napsal(a):

Kalousku nelži, nejde o zabrání území, jde o ochranu obyvatel před teroristy.
Vy snad budete vítat, když vám pod okny budou pálit pneumatiky a střílet a pak vás vyvlečou z domu, že potřebují místo pro raněné?
21. 03. 2014 | 11:46

Viola napsal(a):

Tak pan Zaorálek chce být opatrný při používání slova fašista?!
21. 03. 2014 | 11:47

Viola napsal(a):

Anexe Krymu není žádná anexe, ale je to preventivní zásah proti agresi okupantů na Majdanu. Přece, když sto, nebo více lidí začne někde demonstrovat, tak s demonstranty musí všichni a všude souhlasit?
21. 03. 2014 | 11:50

Viola napsal(a):

Tak se podívejme na poslanecké sněmovně o jednání o Ukrajině není pan SCHwarcenberk, právě ten, co to už před čtyřmi roky plánoval, ne jak říkal Kalousek, že se to plánovalo rok.
21. 03. 2014 | 11:52

kokoshka napsal(a):

Řeknu vam toho vic co bych řikat nemel.
Prvni oranžada odstavila Putinova chranence Janukoviče od valu a znamenala vitezstvi Juščenkove proamericke(ješte nebanderovske koalici).Putin nezapomnel,on nezapomina.
Sice přinutil plynovou princeznu podepsat ponižujici dohodu v Moskve ale...
Je to revanš,realna pomsta,hra na ostro!
21. 03. 2014 | 11:58

Martin1 napsal(a):

Nyní jsem poslouchal Zaorálka v P. S. Škoda, že Zaorálek nebyl na světě v době stěhování národů, kde šly "Evropou" hordy lidí z východu a jihu a obsazovaly si území bez smluv a bez vědomí P. S. prostřednictvím nějakého páprdy na nejvyšším místě. Určitě by tomu zabránil.

A když se lidé rozhodnou i dnes, že si ty hranice zase změní a budou na to mít vůli a sílu, tak i kdyby se pan Zaorálek rozkročil a rozpažil na řece Moravě, tak ho akorát kopnou do těžiště.

Politické systémy (dokonce i jen některé politické strany) dělají stále stejnou chybou, vždy si o sobě myslí, že jsou ony již nedostižným vrcholem, že už to vše bude jen podle nich a když zjišťují, že to tak nebude, tak se mylně domnívají, že je lepší, když všichni raději zahynou, když to bude bez nich. Dnes je ovšem stupeň zbraní na takové úrovni, že by to těmto už zahnívajícím "elitám" (EU, USA, RUSKO) mohlo povést uskutečnit. Bude velice obtížné je odstavit od "válu" a zachovat si svět.

Jen se koukněte, jak se měnily hranice v Evropě za 1000 let. Určitě tam byly "stovky" negramotů typu Zaorálka, kteří se usadili do plyše a chtěli, aby tak vše zůstalo přinejmenším až do jejich smrti.
http://www.reflex.cz/clanek/video/55257/podivejte-se-jak-se-v-evrope-menily-hranice-za-1000-let.html
Tak to na světě chodí - všechno je neustále v pohybu. Zaorálku, tak to je.
"A vo tom to je"
21. 03. 2014 | 11:59

Viola napsal(a):

Ne, ne pane Stropnický, nevypla vás veřejnost, pečlivě vás sledujeme.
21. 03. 2014 | 12:00

kokoshka napsal(a):

Ani Juščenko si nedovolil vyhlašovat jazykovy zakon a vyhrožovat denonsaci Krymske ruske flotily.Ani Tymošenkova nemavala samopalem v parlamentu.
Dnešni vlada muže si podavat ruce s Pinočetem.
21. 03. 2014 | 12:04

Viola napsal(a):

Vojtěch Filip, velmi dobře řečeno. Jak dlouho budou platit dohody, které se s UA uzavírají? 21.2. dohoda neplatila ani 24 hodin.
Velmi dobře, velmi dobře. Našim zájmem je mít dobré vztahy pokud možno se všemi a mít energetickou a surovinovou bezpečnost.
21. 03. 2014 | 12:06

Viola napsal(a):

tak, tak pane Kokoška, já sleduji v TV diskusi v parlamentu, jednání v parlamentu by měly být skoro všechny veřejné, ať víme co naši politici dělají a jak mluví.
21. 03. 2014 | 12:08

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):

na spojenectví mezi ruskem a čínou příliž nevěřím. rusko patří historicky a kulturně do evropy, kde vždy hrálo dominantní roli. jakakoliv izolace ruska ze strany evropy bude pro rusko bolestivá a neveřím, že je to putinuv záměr. to, že gazprom a rosněvt staví putrubí na východ je ekonomický kalkul. předpokládá se, že evropa díky integraci a euru bude ekonomicky zaostávat a spotřeba surovin a energie bude v evropě klesat. navíc si nemyslím, že rusové touží po sbližování s čínou, otevírání hranic atd. čínani by vymyrající národ ruských alkoholiku umlátili čepicema.
21. 03. 2014 | 12:18

Viola napsal(a):

Pan Stanjura i pan Heger mají také na podobném místě bradavici, to je strašné.
21. 03. 2014 | 12:20

kokoshka napsal(a):

vymirajici narod ruskych alkoholiku,vyborne hovene!
A ješte neco o kolosu na hlinenych nohou,prosi divak z Berlinu Josef Goebbels?
21. 03. 2014 | 12:21

Martin1 napsal(a):

V místech, kde mají ženy pihu krásy, tak mají muži bradavici ješitnosti.
21. 03. 2014 | 12:32

Viola napsal(a):

Opravdu je třeba jiného pojmenování zabrání Krymu, jde o preventivní obrannou akci.
Je to akce vedoucí k upevnění míru a bezpečí. Ruska se není třeba bát. V parlamentu jsou poseroutkové z KDU a Top a ODS.
21. 03. 2014 | 12:32

Viola napsal(a):

Martine1, no nevím nevím, tu bradavici má i ta Astonová a i jiné ženy právě v těch samých místech.
21. 03. 2014 | 12:33

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):

vorošilov,
cituju pouze dmitrie medvedeva, který mezi nejvetší problemy ruska řadí alkoholismus a demografický vývoj.
21. 03. 2014 | 12:34

Martin1 napsal(a):

Violo
To jsou političky, které se ale snaží přiblížit - co nejvíce podobat mužům - poltikům, to mou teorii spíše potvrzuje, než vyvrací :)
21. 03. 2014 | 12:36

kokoshka napsal(a):

ředitel školy:
Vam treba neco dlouze vysvetlovat.
Ja na to nemam čas.Odpočivejte v pokoji.
Honolulu:
Sam jseš blondyna z Londyna.
Moje žena je štihla vysoka bruneta,velmi krasna a nadherna žena,ne vaše tlustoprda americka černoška.
21. 03. 2014 | 12:38

Michal Macek napsal(a):

co se rozmisteni tyka tak de hlavne o jadernou triadu, respektive o ponorky-nosice jadernych strel - at uz balistickych nebo s plochou drahou letu. a ty maji urcite USA, evropa a rusko a mozna (nebo brzy budou mit) cina a indie... (a mozna izrael)
21. 03. 2014 | 12:41

Michal Macek napsal(a):

nařízení ředitele školy jsou platná

"čínani by vymyrající národ ruských alkoholiku umlátili čepicema"

to si nemyslim - viz rusko-cinsky konflikt v 60 letech....
21. 03. 2014 | 12:44

buldatra napsal(a):

Nejvíc se mi líbí nápad se vznikem Laponské republiky.
Velice povedené.

To predikované posouvání hranic sem a tam je velice dobrá zpráva pro geodety.
Páč to znamená konec zevlování a příštipkaření, bude spousta, co spousta, hromada práce.
Nábor nových pracovníků, katastrofální úřady taktéž, těch poplatků, co se vybere. Paráda. Konec rece.
Jednou budou Putinovi ještě děkovat.

Akorát v tom Laponsku bude potíž se zatloukáním plastových značek do sněhu, ale to se už vyřeší nějakou směrnicí.
21. 03. 2014 | 12:44

buldatra napsal(a):

Dotaz na autora článku, páč je odborník:

Z ryze lidských prospěchářských důvodů by mě zajímaly ceny stavebních pozemků na Krymu. Nejlépe ve vzdálenosti max. 500 m od pobřeží.
Než to všecko skoupí Rusi.
A Němci a ostatní konkurence.
Děkuji.
21. 03. 2014 | 12:50

jozka napsal(a):

Violko, dohoda s untrmensem neplati, Herr Prochazka to tu napsal jasne. Nebyla to zadna dohoda, byla predbezna dohoda a ta zrejme neznamena zadny zavazek.
21. 03. 2014 | 12:52

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Rusko ale poraženo nebylo.
Nebýt tiskárny USD a toho, že zatím státy a banky USD věří - kdoví jak by to dopadlo s USA.
Rusko nejede na dluh tak jako jedou USA.
Rusko nebylo v historii nikdy poraženo /kolaps popř. převzetí místní civilizace jinou civilizací/. Poraženi byli naopak např. původní obyvatelé USA - tkzv. Native Americans.

Takové primitivně dichotomické způsoby mentální práce ( poražený/vítěz )ve vztahu k poměrně velmi složitým jevům...vedou jedince mnohdy k tomu, že skutečně produktům svého mozku uvěří. Začne pak z takových fantasmagorií vycházet a spořádat na jejich základě další produkty. Ty pak vrství a vrství a vrství...až se v nich sám ztratí. To v tom lepším případě. V tom horším případě mu na lep skočí obdobně mentálně vybavení jedinci.
V tom nejhorším případě se pak taková tlupa podobně zdatných jedinců bude snažit o užitečnosti svých produktů přesvědčit i ty, kteří nad nimi zcela oprávněně ohrnují nos.
Pak již záleží víceméně jen na tom, jak je dotyčná tlupa silná, mocná...
21. 03. 2014 | 12:52

zemedelec napsal(a):

Paní Viola.
Výborně.
Já jenom k tomu podpisu asociační dohody.
Chápete to,nevolený,samozvaný parlament včetně předsedy vlády,podepíše dohodu o osudu státu.Jaký to vypovídá charakter i o činitelích EU?Nečeká nás příjemná budoucnost.
21. 03. 2014 | 12:54

jozka napsal(a):

Vidim, ze hoven ma novy nick a opet si vzal inspiraci ze sve patnact let dlouhe etapy, kdy se snazil dostudovat zakladni skolu :-)
21. 03. 2014 | 12:54

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

K vymírajícím národům :

http://zpravy.idnes.cz/statistika-obyvatelstva-narozene-deti-zemreli-rodicky-pjj-/domaci.aspx?c=A140321_093530_domaci_hv

Konkrétně Česku ubylo 3 700 lidí. To znamená, že na konci loňského roku měla země 10 milionů a 512 tisíc obyvatel.

"Na úbytku se podílela jak převaha zemřelých nad živě narozenými (o 2,4 tisíce), tak záporná bilance zahraničního stěhování (minus 1,3 tisíce)," uvedl Český statistický úřad.

ČR přišla o obyvatele i stěhováním

V roce 2013 se ze zahraničí do ČR přistěhovalo 29 600 lidí. To je o 700 méně než v roce 2012. Výrazně meziročně přibylo vystěhovalých - o 10 900 na 30 900.
21. 03. 2014 | 12:58

Martin1 napsal(a):

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):
vorošilov,
cituju pouze dmitrie medvedeva, který mezi nejvetší problemy ruska řadí alkoholismus a demografický vývoj.
21. 03. 2014 | 12:34
-----------
To je velká pravda, ale největší problém je, když se kterákoli velmoc "opije" vlastní mocí. To stojí životy milióny lidí život.

Když si nalil jeden "Jelcin", tak nechal "jen" rozstřílet svůj parlament tanky. Tomu se říká "ROZPUŠTĚNÍ PARLAMENTU PREZIDENTEM PARÚSKY" a pak někdy zase s velkým citem pro rytmus, kdy nebyl spokojen s hudbou, tak vytrhl dirigentovi "špejli" a popohnal kapelu a sám si na to i zatancoval.
Škoda, že tak brzy zemřel. Stačilo ještě tak dva roky a za soudek vodky a dobré slovo by prodal zbytek Ruska i s námi USA - to by bylo určitě platné a demokratické. Všechny smlouvy, které nahrávají USA jsou platné a stojí výše, než nařízení "ředitelů škol na těchto územích vydaná" :)
P. S. Hrozně se mi líbí smlouva mezi USA a KUBOU o základně Guantánamo. Jeden článek tam říká, že ji lze vypovědět, pokud si to budou USA přát vypovědět. Tomu se říká zase "ROVNÉ PODMÍNKY SMLUVNÍCH STRAN"
21. 03. 2014 | 12:58

skeptický napsal(a):

Kdysi dávno jsem četl za dolar u benzínky v nějaké knize od nějakého západního filosofa,že parlament je žvanírna,která zasluhuje vypráskat bičem.Od té doby se mnohé změnilo,již to není pravda.Dostanou se tam dnes opravdu jen ti spolehliví.
Volby jsou při naší vyspělosti jen mrháním penězi.Všechny strany slouží jednomu bohu,u nás jsme jednotni.Žádné bratrstvo kočičí pracky,jamrálci a sralbotkové nám do toho už nikdy nebudou kecat,u nás poslanci samopal u hlavy nepotřebují..
21. 03. 2014 | 13:01

kokoshka napsal(a):

Vec je v tom že demograficky vyvoj v Ruske federaci zaškaluje v poslednich letech.
To muže každy rozumnik vygooglovat.
Dost tomu pomaha přizniva ekonomicka situace a nova opatřeni ruske vlady ohledne manželskych pujček,penez na dite,na druhe dite,na třeti dite rodine statni byt...
Da a lidi radi se obcuji,od toho i deti...Veřte neveřte!
21. 03. 2014 | 13:06

Michal Macek napsal(a):

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde

Rusko nebylo v historii nikdy poraženo

co rusko-japonska valka?
21. 03. 2014 | 13:07

kokoshka napsal(a):

Michal Macek:
Rusko bylo poraženo vickrat,treba Krymska valka.Prvni svetova.
Zaver je v tom že možna porazit Rusko ale neni možne porazit rusky narod.
No a rusko-japonska kotavasie,dobre jsme japončikum zatopili i na Halgingolu(Žukov)v Mandžursku,dosud škemraji o sve ostrovy.
21. 03. 2014 | 13:12

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):

kokoška,
ano, přibývá rusů kavkazké národnosti.
21. 03. 2014 | 13:14

jozka napsal(a):

To je stejne jako s Cinou. Porazena byla mockrat. Vzdycky sveho premozitele tak nejak vstrebala a za nejaky cas uz o porazce Ciny nikdo ani nevedel :-)
21. 03. 2014 | 13:15

marxík napsal(a):

Ano, zemědělče.
Jsou to ti samí "demograti", kteří poučijí široký daleký éter, že každá vláda bez mandátu je oprávněna vykonávat pouze udržovací práce.
21. 03. 2014 | 13:16

Michal Macek napsal(a):

kokoshka

no me se hrozne libi pribeh admirala Rozestvenskeho - dostal flotilu zastaralych parniku a jako posadku muziky, a dokazal to cemu nikdo neveril - po dlouhych utrapach obeplul skoro cely svet az dorazil k Cusime - a tam dostal hrozne naprdel...az mi ho bylo lito....
21. 03. 2014 | 13:18

Petr z Tábora napsal(a):

Autor vyhrocuje možné alternativy budoucího vývoje do extrému čímž svůj článek znehodnocuje.
Rusko se emancipuje jako velmoc a chce hrát obdobně jako USA či další státy NATO. Při rozpadu SSSR a sjednocení Německa přislíbil americký prezident, že se NATO nebude rozšiřovat na východ - přesto ale Bulharsko, Rumunsko, Pobaltí. Putin prostě nechce připustit, aby UK směřovala do NATO. Samozřejmě, že Kosovo bylo nebezpečný precedent ač se to někteří snaží okecávat ve stylu, že zdůvodnit se dá cokoli. Rusko nebude opakovat chybu, kdy souhlasilo s bezletovou zónou nad Lybií a ona z toho byla třetí rozhodující strana konfliktu. Bude s ním těžké pořízení, vzájemná důvěra je na bodu mrazu, jen ještě fungují politické kšefty.
Sankce jsou směšné, jen takové divadélko. Potřebujeme Rusko kvůli problémům v Afganistánu, Sýrii a nechceme sami miliardami držet při životě zkorumpovanou a skoro zbankrotovanou Ukrajinu.
21. 03. 2014 | 13:26

kokoshka napsal(a):

reditel:
Roždestvenskoho?
Na lodich nikdy neplavali mužici,rusky flot ma sve tradice od dob Petra Velikeho.
Prvni ponorky jsme meli už na konci 19.st
21. 03. 2014 | 13:26

Anastazie napsal(a):

Ad Parlament ČR

Poslanec za lidovce-ty zrádce českého národa-byl znepokojen tím,že rozpravu přenáší televize.Údajně kvůli zahraničním bezpečnostním agenturám navrhl,aby jednání o Ukrajině bylo v uzavřených výborech.

To už byl blíže pravdě Zaorálek,který proslovy přirovnal ke kampani před evropskými volbami.

Ale úplně nejlepší bylo srovnání min.zdravotnictví-Babiš mu nechce dát 2 miliardy z rozpočtu a proti tomu Gabal /samozřejmě KDU-ČSL/-i když je to spíše Žid jak poleno-který apeluje,abychom zvýšili výdaje na zbrojení.

Takže na zdravotnictví peníze nebudou,všichni dostanou jen basální léčbu a uvažuje se o znovuzavedení poplatků-o valorizaci důchodů si můžeme nechat JENOM ZDÁT.

PŘENOS PŘERUŠILI A VYSÍLAJÍ POHŘEB VĚRY cHYTILOVÉ,KTERÝ VŮBEC NEBYL V PROGRAMU.

Tak je nyní otázka-koho volit do EU-marně jsem čekala,zda uslyším někoho mluvit za Úsvit.Ano je velmi zdrženlivé .
Ovšem nejvíce se mezi sebou hádají poslanci ČSSD-kdyby Zaorálka sesadili,možná by stáli za úvahu.
Takže náš parlament se bojí toho,co se jejich voliči dozvědí...
21. 03. 2014 | 13:30

Gustáv Kočí napsal(a):

Otázka pro Rádio Jerevan:

S kým sousedí Rusko?

Rusko sousedí s kým chce.
21. 03. 2014 | 13:30

Bavor napsal(a):

Bakalův nezvaný host napsal(a) 21. 03. 2014 | 11:19:
Tento týden se taky potvrdilo, že domobrana Krymu je nutná, aby se tam nedostali ti z Kyjeva.
Podařilo se to 17-letému Ukrajinci s odstřelovací puškou, který, tuším to bylo v úterý, střílel jak na ukrajinskou jednotku, tak vedle na domobranu, podobný scénář jako v Kyjevě – střílet na obě strany a eskalovat situaci. KONEC CITÁTU.
Nemůžete prosím dát odkaz na zdroj té informace? Děkuji.
21. 03. 2014 | 13:30

Viola napsal(a):

Martine1

Já jsem to panu Zaorálkovi nepřála aniž bych věděla, co bude. Pan Zaorálek jako opozičník a bojovník za sociální jistoty byl dobrý, před tím byl ještě lepší David Rath, škoda že se nechal buď zkorumpovat anebo chytit do pasti, to pořád ještě soud nevyšetřil. Pan Zaorálek by si měl dávat pozor aby si ho také nekoupili, už tak totiž vypadá.
21. 03. 2014 | 13:31

Anastazie napsal(a):

Dodatek-důležitá informace poslance Filipa-jediný,kdo není závislý na převodu ropy a plynu přes Ukrajinu,je Německo./Nordstream/.

Ano,Němci jsou v plánování důkladní-odneseme to všichni,jen Německo bude bohatnout.
Však já vím,proč je stále nemám ráda.
21. 03. 2014 | 13:33

Michal Macek napsal(a):

kokoshka

ja cetl ze vetsina obycejnych namorniku 2.tichomorske flotily byli naverbovani zemedelci (farmari,muzici) kteri poprve v zivote spatrili nejaky slozitejsi stroj (ty parniky), duvod nebyl ten ze by ruske namornictvo nemelo zkusene namorniky,ale byl to proste klasicky rusky slendrijan, proste je tam nahnali a nestarali se o to jestli sou zkuseni nebo ne. admiral pry taky hrozne nadaval kdyz posadku videl....o nezkusenosti svedci ruzne historky jako napriklad torpedovani japonskeho vyzvedneho clunu (ve skutecnosti norska rybarska lod) v severnim mori. i pres tuto nezkusenou posadku nakonec Rozestvenskij dokazal doplout do cile cesty ale bitvu uz vyhrat nemohl...
21. 03. 2014 | 13:34

Da zdravstvujet velikij tovaričš Stálin napsal(a):

kokosko, celovodiče jste taky měli už v době, kdy celý zbytek světa ještě ztrácel čas s polovodiči.
21. 03. 2014 | 13:35

Soudruh Lysenko - náš vzor! napsal(a):

Kapitán ruský jaderné ponorky (tý, co měli Rusové už na konci 19. století) řve z můstku hlásnou troubou do strojovny:

"Cко́лько?"

Dole je chvíli ticho a pak se ozve:

"Cо́рок"

Kapitán se zarazí a pak se zeptá:

"и чего́ со́рок?"

Strojovna nezaváhá:

"и чего́ cко́лько?"
__________________________________

Mužik je holt Filuta.
21. 03. 2014 | 13:44

jozka napsal(a):

Tak to pridam taky jeden:

Na Sibiři: Na břehu moře sedí chlapík a chytá ryby. Najednou se z hlubin moře vynoří americká ponorka, otevře se poklop a objeví se voják. Chvilku se dalekohledem dívá do okolí, potom zakřičí dolů:
"Směr severo-severovýchod!"
Zaleze, zabouchne poklop a ponorka zmizí v moři. Chlapík ještě chvilku pokukuje směrem, kde ponorka zmizela, ale potom se dál věnuje rybaření. Zanedlouho se vynoří ruská ponorka, ze které vykoukne voják a když zpozoruje rybáře zakřičí:
"Hej ty tam! Nebyla tady náhodou před chvilkou americká ponorka?"
Rybář zakřičí, že ano. Voják se hned ptá:
"A kterým směrem odpluli?"
Rybář: "Směr severo-severovýchod!"
Voják: "Ty vole! Nemachruj a ukaž rukou!"
21. 03. 2014 | 13:58

Viola napsal(a):

Barak Obama má také bradavici posazenou nejvýše v té vrásce kolem nosu a má ji pěkně lesklou. To opravdu není jen tak, je to podle Bible - zřetelné ďáblovo znamení, jen nevím co to má společného s těma třema šestkama.
21. 03. 2014 | 14:00

Gustáv Kočí napsal(a):

Otázka pro Rádio Jerevan:

Co je to "Jebem svět"?

Moskevský filmový festival s občanskoprávní tématikou
21. 03. 2014 | 14:04

Ládik!!! napsal(a):

Nádo zatopíť!!
https://www.youtube.com/watch?v=DnGqcUvOXw0
21. 03. 2014 | 14:05

Viola napsal(a):

Ukrajinci, kteří žijí v Karlovarském kraji, si založili občanské sdružení. Jmenuje se Svaz Ukrajinců Bohemie a kromě posílení národních tradic bude například pomáhat krajanům, aby se na západě Čech lépe uchytili.

Zdroj: http://vary.idnes.cz/v-karlovarskem-kraji-vznikl-ukrajinsky-svaz-fnj-/vary-zpravy.aspx?c=A130520_151839_vary-zpravy_pl

no nazdar. Bohemie, to mi něco připomíná z toho USA lesa u New Yorku.
21. 03. 2014 | 14:06

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro Bavor.
Bohužel jen v angličtině nebo zatím jen v angličtině.

„Simferopol shooter detained - Crimean 1st deputy PM

A 17-year-old resident of western Ukraine has been detained on suspicion of firing shots in Simferopol on Wednesday, which killed two people, Crimean First Deputy Prime Minister Rustam Temirgaliyev said. Two people died Tuesday in the shooting that Crimean police called a possible provocation.„

Read more: http://voiceofrussia.com/news/2014_03_20/Simferopol-shooter-detained-Crimean-1st-deputy-PM-8213/

Některé články tam jsou i v češtině, lze si přepnout jazyk, případně dát vyhledat hesla sniper, odstřelovač a pod, můžete se dostat k dalším článkům, tuším, že jsem tam zahlédl i prohlášení ukrajinského ministra, který vylučoval, že v Kyjevě střílela do lidí policie, tak, jak se to někteří u nás snaží házet na Janukoviče a policii.
21. 03. 2014 | 14:06

Viola napsal(a):

Cílem tohoto sdružení je v Karlovarském kraji posílit tradice našeho národa, chránit ukrajinskou kulturu a pomoci novým Ukrajincům adaptovat se v České republice," vysvětlil předseda svazu Vladyslav Rohovyi.

Tak z toho bychom měli mít oprávněný strach, někdo totiž nedokáže rozeznat Rusa od Ukrajince.
21. 03. 2014 | 14:08

Viola napsal(a):

Sám přijel do Karlových Varů před pěti lety z Anglie a pracuje zde jako historik. Do čela Svazu Ukrajinců Bohemie ho delegáti zvolili 11. května na prvním sjezdu v Děpoltovicích u Karlových Varů. Zdejší prostory k setkávání a k pořádání akcí poskytl Ukrajincům obecní úřad.

Tak to je jasné 11. spojení s Bohemia grove.
21. 03. 2014 | 14:10

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

MIchal Macek: 13:16
Rusáci dostali v roce 1905 na prdel u Cušimy od Tódža, jenže v roce 1945 si zato zabrali Kurily a půl ostrova Karafuto (to se dnes jmenuje Sachalin) a je to zatraceně velký ostrov. Takže Rožděstvěnskij nakonec vyhrál, byť u Cušimy padl...

Vít Klíma:
Dovolím si tvrdit, že jste blábolník a neználek
napsal jste:

"Ruské, Východní Prusko (Kaliningradská oblast) by (vzhledem k tomu, že původní asimilované pruské etnikum vymřelo už v 18. století)....."

Německé obyvatelstvo v Ost Preusen, včetně dnes polské části a města Koenigsbergu vyhynulo v lednu 1945.
Němci, východnímu Prusovi, kterému se nepodařilo včas před postupující Rudou armádou uprchnout, byl buď zabit na místě, nebo odvezen na Sibiř, kde umřel v Gulagu taky.
Zajímavé je, že si žádný tamní "sudeťák" dodnes nestěžoval. Na rozdíl od Němců odsunutých v rukavičkách podle Postupimské dohody do Německa z českého pohraničí.
21. 03. 2014 | 14:32

Viola napsal(a):

Já se každý den modlím za statečného Putina a přeji si aby naše republika měla nekoho podobného. Miluji Rusko a Putina.
21. 03. 2014 | 14:33

Viola napsal(a):

Pane Stejskale, to jste vy 14.33 anebo dovolíte krádeže tu na diskuzích, nejen že se tu v blozích lže, ale v diskuzích se i krade nicky.
21. 03. 2014 | 14:36

Viola napsal(a):

Samozřejmě že se modlím za to aby byl mír a o to se zase stará prazident Putin, protože to za něj nikdo jiný neudělá.
21. 03. 2014 | 14:38

buldatra napsal(a):

Já ruský námořníky nedokážu rozeznat od ostatních, takže nevím, kterýho se to týká národnostně, ale to je jedno. Námořníci jsou všichni stejní.

Vyjde námořník z přístavního bordelu, osahává si kapsy a říká: "Ta svině mi snad vykouřila i cigarety."
21. 03. 2014 | 14:38

strateg napsal(a):

Na Putina budou platit pouze hvezdne valky. To vedel uz Reagan. Doufam ze je Obama obnovi. Az bude mit ten Kremelsky skritek 300 km nad sebou baterie raket, tak rychle opusti svuj plan jak obnovit SSSR .
21. 03. 2014 | 14:42

Viola napsal(a):

prazident Putin je muj hrdina. Samozřejmě že se za něj modlím.
21. 03. 2014 | 14:45

Viola napsal(a):

Takže se mi někdo snaží pomáhat, tak dobře, budeme dvě, ale jestli se budeš chovat jako diverzant budu volat pana Stejskala - Putina ochránce zde na diskuzích.
21. 03. 2014 | 14:48

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Strategu, abys věděl, co to byly Reaganovy hvězdné války

„Jedním z nejkontroverznějších programů byla Strategická obranná iniciativa (Strategic Defense Initiative, SDI).[58] Smyslem projektu bylo vyvinout systém, který by ochránil Spojené státy před útokem balistickými raketami.[59] Reagan věřil, že tento obranný systém učiní jadernou válku neuskutečnitelnou.[60] Kritici však nevěřili, že je projekt technologicky realizovatelný a překřtili jej na „Hvězdné války“ „
....
Čili ne rakety, ale chiméra, že lze ničit nepřátelské rakety pomoci nějakých paprsků a pod, tím se pak měly stát ruské rakety zbytečné.
Nic takového nefunguje dodnes.
21. 03. 2014 | 14:53

Marian napsal(a):

V létě chystá NATO cvičení na Ukrajině.Kromě jiných se mají zúčastnit i německé jednotky.Dobré,ne? O další krok ke krematoriu .Na lidské hňupství,a nenažranost doplatí vše živé na celé planetě.
21. 03. 2014 | 14:54

psychiatr napsal(a):

Kdo se ti snaží pomáhat Violo? Je to záchranka? Ty jsi opravdu zralá na Bohnice.
21. 03. 2014 | 14:55

Marian napsal(a):

Analytik a stratég- jeden větší génius než druhý.
21. 03. 2014 | 15:03

Bakalův pozvaný host napsal(a):

Bakalův nezvaný hoste,

A proc se toho Sovetsky Svaz tak bal hvezdnych valek? A myslis ze kdyby to USA chteli ze by to nedokazali? Pamatujes na JFK kdyz prohlasil ze americane budou stat na mesici? A oni tam stali. Nestal tam zatim ani jeden rusak. Na Rusy plati jen sila . A tu USA ma .
21. 03. 2014 | 15:03

stratég napsal(a):

Mariane,

V létě chystá NATO cvičení na Ukrajině.Kromě jiných se mají zúčastnit i německé jednotky.Dobré,ne? Ano je to dobré.
21. 03. 2014 | 15:07

Viola napsal(a):

Někdo se mi snaží pomáhat s modlením, dva příspěveky jsem nepsala, ač jsou nadepsané Viola 14.45 a 14.33.
Jo tak se to dělá v demokratických diskuzích, když nelze člověka vyprovokovat, tak z něj uděláme případ pro psychiatra, jen tak dál.
21. 03. 2014 | 15:08

Bestia triumphans napsal(a):

tahle diskuse je opravdu onewoman show - Violina show.
Pro pana Honzáka výborný materiál.
21. 03. 2014 | 15:11

Viola napsal(a):

nazdar bestio, teď už pro několik, když jsi zde.
21. 03. 2014 | 15:16

pane budeme si hrát? napsal(a):

Já nevím, ale dnešní zpráva, že budou společné manévry NATO v Polsku .... přejel mi po zádech mráz. Reakce naší vlády a velitelů armády : Nikdo o ničem zatím neví. Tak mají USA svoji armádu nebo mají svoji + všechna vojska NATO jen pro vlastní politiku? Zase budeme jen hříčkou v rukou mocných.
21. 03. 2014 | 15:21

Viola napsal(a):

Zajímavý příspěvek v jedné diskuzi

iji v Kyjevě. Mám sousedku - slušnou, ruskojazyčnou, vždy antinacionalisticky cítící ženu. Ovšem poté, co začal majdan, byla jako vyměněná. Pořád opakovala, jako gramofon, dokonce poté, co zbourali památník Leninovi: "Zbili bezbranné děti!". Poté, co jsme se pohádaly, když jsem se pokoušela vytáhnout ji ze zombírujícího zajetí televizní propagandy, jsme se o majdanu více nebavily. No a dnes ke mně přišla celá bílá, s třesoucíma rukama. Její dcera, středoškolačka, byla dnes na majdanu. Nevím, jestli tam šla sama od sebe, nebo je tam odvedli organizovaně, složit přísahu věrnosti majdanu, neboť tam dnes přinesli další rakve s "hrdiny majdanu", kterým přísahali věrnost. Děvče přišlo domů napůl mimo a jenom řekla, že ceremoniál ji dojal, vždyť oni jsou skoro stejně staří jako ona, cítila až jakousi emocionální propast, která přetvářela všechny v jeden celek. A potom, řekla, přivedli kdesi chyceného titušku. Lve Removiči, umlátili ho před zraky lidí, včetně těch výrostků. A uniatský kněz to zabíjení blahoslavil!

Celý večer jsem o tom hledala informaci po všech možných zdrojích. Nenašla jsem ani ťuk. Proto jsem se odhodlala vám napsat. O tom přeci nelze mlčet, jestliže nechceme, aby poté, co si naši mládež zavážou krví, se TOTO stalo na Ukrajině běžnou záležitostí."

Tak se to dělá na Bohemia grove - obětuje se krev nevinných lidí.
21. 03. 2014 | 15:23

Viola napsal(a):

pane budeme si hrát?

Stropnický - ministr obrany je také posetý bradavicemi, ikdyž je namá na tom správném místě.
21. 03. 2014 | 15:25

Viola napsal(a):

Znovu opakuji,

Ukrajina musí být Ruská. Tak jako když něco bublá (vesmír je také taková bublinka z mnoha dalších bublinek, které se propojují třesky a při tom vzniká vlnění ). A proto Ukrajina musí být Ruská.
21. 03. 2014 | 15:49

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro Bakalův pozvaný host.
I o tom strachu Rusů z Hvězdných válek jde spíše o propagandu než realitu, protože podle informací, které mám, se Rusové něčím podobným zabývali již v sedmdesátých letech, tedy v té reálnější variantě, zda by bylo možné rakety sestřelovat raketami.
Došli ovšem k závěru, že je jednodušší vyrobit o pár útočných raket více, než investovat do něčeho, o jehož účinnosti mají pochybnosti.
Navíc vývoj šel dopředu i v jiných oblastech jako zneviditelnění letadel a raket, klamání paprsků radaru či vybavení raket tím, aby byly schopny vypouštět klamné cíle a tím mást antirakety.
Američané mají v provozu podobné systémy pro rakety s kratším doletem,
pokud se dobře pamatuji z Války v zálivu, tak úspěšnost proti nějakým zastaralým raketám posílaným z Iráku byla si 10 %.
Pro mezikontinentální střely se to testuje ve spíše laboratorních podmínkách a rozhodně se na to spolehnout nelze, mohlo by se tomu podařit sestřelit sem tam nějakou raketu, což je málo, Rusko vlastní asi osm tisíc jaderných hlavic, zastavit pár z nich nemá moc velký význam.
21. 03. 2014 | 16:00

Viola napsal(a):

Včera večer když jsem se pokoušela dostat ze zombírujícího zajetí televizní propagandy,tak jsem zjistila že u nás za domem přistálo UFO. Přistálo a pak zase bylo fuč . Celý večer jsem o tom hledala informaci po všech možných zdrojích. Nenašla jsem ani ťuk. Proto jsem se odhodlala vám napsat. O tom přeci nelze mlčet !
21. 03. 2014 | 16:03

CCCP napsal(a):

Hlavně zase připojte Ukrajinu k SSSR. Odtrhli se totiž neplatným referendem!
21. 03. 2014 | 16:10

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Violo,
klídek, Ukradina bude ruská. A celá.
Jen se nesmí na ruskýho Procházku (Puť=cesta) tak spěchat.
Teďka Krym, pak přijde nějaké to mecheche na levobřežní Ukrajině,
Pak bude zase nějaký čásek klid, jen Zaorálek bude vykládat svoje bludy, nesmysly a žvásty
No a potom se připojí zbytek Ukrajiny. Dobrovolně a rád.
to už ale bude Zaorálek po infarktu a ten roztomilý Černoušek z bílýho baráku vystěhovanej a bude tam bydlet někdo jinej.....
No to nevadí, budou řvát jiní znalci, samozvaní kremlologové.
Nebo spíš budou ronit krokodýlí slzy
21. 03. 2014 | 16:13

,Bakalův pozvaný host napsal(a):

,Bakalův nezvaný hoste

ja nemluvim o zastaralem systemu, ale o velkem poctu vesmirnych bateriich 300 km nad Ruskem, Ty jsou schopne sestrelit cokoliv co Rusove vypusti. USA na to ma nejen technologii ale i prachy. Rusko je porad o 20 let pozadu a navic nema na to jak mozky tak ani prachy.
21. 03. 2014 | 16:13

strýc virus HxNx napsal(a):

Viola

obávám se, že potřebujete Rivotril.
21. 03. 2014 | 16:19

Viola napsal(a):

kosoúhlý průmět čtverce

Já jsem klidná, jen někdo se v posledních příspěvcích za mě schovává, to jsou tedy zbabělci, když nedokážou sami napsat, co si myslí. (16.03, 15.49 nejsou moje)
Kde je ten pan Stejskal - Putin zdejších diskuzí, to nechá jen tak - krást nicky?
21. 03. 2014 | 16:20

Viola napsal(a):

Končím vysílání, vše co tu bude napsáno pod nickem Viola nebude moje a jestli to neskončí, tak už svůj nick nebudu používat a budu se hlásit jako jiní zajímaví posatelé
třeba "pane budeme si hrát".
21. 03. 2014 | 16:23

kokoshka napsal(a):

Bakaluv samozvanec,no no,Iskandery jsou pro srandu?
A když tobe přileti Bulava na makovici moc do smichu nebude.
21. 03. 2014 | 16:24

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):

rusko by se melo dusledně dekomunizovat a zničit tam všechny jaderný zbraně. potom bych rusko rozdělil a východní část bych přopojil zpátky k mongolsku a západní k ukrajině. rusové by se postupně učili používat příbor a toaletní papír a řešit spory jinak, než násilím.
21. 03. 2014 | 16:24

kokoshka napsal(a):

Natož zapomneli že bojovat se"bude"ne s divokymi Kurdy a s plne vycvičenou ozbrojenou druhou nejvetši armadou sveta,kdo prvni?
21. 03. 2014 | 16:29

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro kokoshka.
To je ruský „Patriot“ a proti mezikontinentálním raketám to asi použít nelze, navíc i rakety středního nebo krátkého doletu to asi někdy trefí někdy ne, účinnost v reálných nebude moc vysoká.
Pořád je lepší po nepříteli střílet, než se pokoušet chytat jeho kulky.
21. 03. 2014 | 16:34

kokoshka napsal(a):

Aha,hvezdne valky,už vybudovali Hvezdu Smrti?,tahle pohadka je pro Lucasove divaky.
A ješte nepřipojili Avatar?
Valka v 3D je žužo!
21. 03. 2014 | 16:35

kokoshka napsal(a):

Bakaluv samozvanec:
Iskandery jsou take schopne nest jaderne hlavice.
Ješte nikdo neodepsal atomove ponorky.
Takova škoda Pobalti a Polska...
21. 03. 2014 | 16:37

CCCP napsal(a):

Bacha, na hvězdné války má teď licenci Mickey Mouse a je to pěkný hajzl. Včera to bylo v South Parku.
21. 03. 2014 | 16:44

Zdeněk Brom napsal(a):

kokoshka:

Cituji: "Ješte nikdo neodepsal atomove ponorky."

Pokud vím, tak ponorka Kursk už odepsaná je.
21. 03. 2014 | 16:48

kokoshka napsal(a):

Zdenek Brom:
Ve Vladivostoku a Severomorsku kotvi nejmene osm takovych"Kursku" nacpanych jadernymi raketami,opravdu to chcete vyzkoušet?
21. 03. 2014 | 16:52

strýc virus HxNx napsal(a):

Viola 16:20

hm, to je pravda, pan Stejskal buď usnul nebo jel na dovolenou nebo emigroval na Ukrajinu.
21. 03. 2014 | 16:53

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro kokoshka.
Ta varianta Iskander-M byla vlastně reakcí na protiraketové systémy.
Tato raketa neletí po klasické balistické křivce, ale „kličkuje“ a navíc velmi rychle, na tu jsou protiraketové systémy zvláště krátké, při těch rychlostech je místo střetu potřeba dopředu spočítat, tady to nelze.
Má ovšem malý dosah nějakých 500 – 700 km, ale při jaderné hlavici a správném větru ..
21. 03. 2014 | 16:56

Zdeněk Brom napsal(a):

kokoshka:

Tak si dejte pozor, abyste si je zase neodpálili sami a nemuseli Vás pan Norové a Angličané zachraňovat, protože ruská záchranářská technika se podělala.
21. 03. 2014 | 17:00

kokoshka napsal(a):

Zdenek Brom:
Kde je ročnik 2001 a 2014?
Sebrali jsme v Gruzii vojenska vozidla Hammer od NATOši a ted prosim,analogicky rusky Tygr,a to ješte nevim co je uvnitř,
21. 03. 2014 | 17:06

Maxim pes Fík napsal(a):

kokoshko jen at se prezident Putin z amíky nemazlí ! Už se ve světě nadělali zla dost od doby co spojené státy existují ! Ale ono také na ně dojde ! Přijde doba kdy se to tam bude všechno mlít jako na divokém západě ! Bílí s černými a naopak ! V bílém domě potřebují nutně vymalovat ! Je tam pošmourno ! Některé státy federace mají již dávno zaječí úmysly ! A budoucnost mi dá za pravdu že se to stane brzy skutkem ! USA těch hvězdiček na praporu také brzy ubude !!
21. 03. 2014 | 17:11

Zdeněk Brom napsal(a):

kokoshka:

Jak dohnat technologickou zaoszalost? Krást. taky řešení.

Mimochodem, myslíte, že na druhé straně vývoj spí?
21. 03. 2014 | 17:13

Kanalnik napsal(a):

sjednoceni Irska vubec aktualni neni a v nejblizsi dobe ani nebude, tolik k tomuto udaji v clanku
21. 03. 2014 | 17:32

strýc virus HxNx napsal(a):

Viola 16:23

na Lidovkách nebo kde svého času měli v diskusích nicky
a zároveň to ukazovalo IP adresy.
pak nicky zakázali a hodně lidí uteklo. pochopitelně.
ale za to zobrazování IP adres bych se přimlouval. pak by se nemohlo dít to, co se přihodilo Viole, nebo by to alespoň bylo snadněji odhalitelné.
21. 03. 2014 | 17:33

Zdeněk Brom napsal(a):

strýc virus HxNx:

Zobrazování IP adres tu také kdysi bylo.

Osobně jsem i pro registraci. Pokud si chce někdo registrovat nick, pak ať si horegistruje a má ho chráněný.
21. 03. 2014 | 17:39

Občan napsal(a):

,Bakalův pozvaný host napsal(a):
" ,Bakalův nezvaný hoste
ja nemluvim o zastaralem systemu, ale o velkem poctu vesmirnych bateriich 300 km nad Ruskem, Ty jsou schopne sestrelit cokoliv co Rusove vypusti. USA na to ma nejen technologii ale i prachy. Rusko je porad o 20 let pozadu a navic nema na to jak mozky tak ani prachy.
21. 03. 2014 | 16:13"

Myslíte, že jim Rusko půjčí nákladní raketu, aby to amíci dostali nahoru?
Protože momentálně nemají amíci k dispozici nic, co by jim umožnilo dostat se do vesmíru. O přepravu na ISS musí potupně somrovat u Putina, aby je nechal se svézt.
Ale jinak dobrý, pokračujte...
21. 03. 2014 | 17:44

franky napsal(a):

Nic nového - nic překvapivého
Jedná se o klasickou hru nových globálních hráčů v rámci objektivně existujících globálních megatrendů vývoje. V rámci rozvíjející se multipolarity dochází a nadále bude ještě intenzivněji docházet ke snahám o "přeskupování" moci a vytváření nových aliancí. Slova o demokracii, svobodě a spravedlnosti jsou jen zakrýváním skutečného boje o "limitované" přírodní zdroje.
21. 03. 2014 | 17:52

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Cituji: "Protože momentálně nemají amíci k dispozici nic, co by jim umožnilo dostat se do vesmíru."

Skutečně?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Antares_(raketa)
21. 03. 2014 | 17:59

Martin1 napsal(a):

stratég napsal(a):
Mariane,

V létě chystá NATO cvičení na Ukrajině.Kromě jiných se mají zúčastnit i německé jednotky.Dobré,ne? Ano je to dobré.
21. 03. 2014 | 15:07
----------------
A že by si Rusko zase cvičně zopakovalo to prohnání Německa až do Berlína a tentokrát by se mohli Němci a Američané při tom držet za ruce a tady jednoho pána by mohli vzít s sebou, co kdyby mu vyškrtli ze slovníku slovo "mužík", tak by se nedomluvil?
Vůbec by nám nechyběl.
Škoda, že to nejde urychlit, já bych chtěl k tomu harmoniku a šeříky! :)
21. 03. 2014 | 18:04

čert }:o) napsal(a):

všechno byl krutý omyl
ozvala se Putinova přítelkyně Alina Kabajevová
že k narozeninám nechtěla Krym ale krém.
Tento hrubý omyl roztočil vír nedorozumění
v celém světě a postavil tak obrovskou stěnu
mezi levouny a pravouny zrovna ve chvíli kdy
to vypadalo že by si mohli padnou do náručí.
Škoda.
21. 03. 2014 | 18:31

čert }:o) napsal(a):

Viola
Putin bradavici má ale protože mu jí retušují
tak jí nemůžete vidět
Zde je důkaz když budete dobře koukat

http://www.jenpromuze.cz/mixer/17353-30-obrazku-vladimira-putina-ktere-musite-videt-pred-smrti?page=0,7
21. 03. 2014 | 18:37

Vandal napsal(a):

Zdeněk Brom napsal(a):

kokoshka:

Jak dohnat technologickou zaoszalost? Krást. taky řešení.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
to je jak u nás, zlodějny, tunely, korupce atd., a už začínáme dohánět Afriku.

Je to tak, pane učiteli?
21. 03. 2014 | 18:41

Medikolog napsal(a):

Gustáv KOČÍ 13.30

Otázka pro Hlas Ameriky:

S kým sousedí USA?

USA přeci sousedí se všemi. Nemá cenu, abyste se nám pokoušeli utéci. Drony vás naleznou všude, takže byste umřeli UNAVENÍ.
21. 03. 2014 | 18:42

Zdeněk Brom napsal(a):

Vandal:

Zkuste mluvit s tím doháněním za sebe.

Spíš mě udivuje, že se někdo kradením chlubí.
21. 03. 2014 | 18:45

Anastazie napsal(a):

Pane učiteli,
předpokládám,že vzdělání si vážíte.

Kdyby v době knihtisku existovala možnost vynález patentovat,byl byste pro?
I když by to výrazně zdražilo cenu knih a zpomalilo šíření vědomostí do širokých vrstev?

Jak dlouho vlastně trvá patentové vlastnictví?-Tuším,že někdy koncem 19.století /přiznávám,nepátrala jsem po tom.

Ale prosím o odpověď hlavně na ten KNIHTISK.
Děkuji.
21. 03. 2014 | 19:03

Yosif K napsal(a):

Marian napsal(a):
USA bude ovládat její Ukrajiny)západní část... vážně by mne zajímalo,co by se dělo,kdyby bylo možno napsat-OK, Rusko bude ovládat jižní část bývalých států (násilně anektovaných mexických území) a Usa si ponechá jejich sever...
21. 03. 2014 | 10:45
Zkuste uspořádat OPRAVDU SVOBODNE referendum na Kubě zda chtějí jít s USA nebo s Ruskem....

Kuba sloužila a doposud svým způsobem slouží jako nepotopitelná letadlová lod Ruska 60 kilometrů od břehů USA......

Není každej takovej prostáček jako vy aby si sliboval něco dobrého od života v područí polofašistické orientální kleptokracie ruského střihu.....
21. 03. 2014 | 19:08

Zdeněk Brom napsal(a):

Anastazie:

Promiňte, ale historie na kdyby nehraje.
21. 03. 2014 | 19:15

Joe Ratata napsal(a):

Kdo se aspoň trochu vyzná v poměrech na Těšínsku, tak ví, že je daleko pravděpodobnější připojení české části Těšínska k Polsku, než polské části k Česku. Dokonce bych řekl, že otázka není zda, ale spíše kdy. Při současném tempu polonizace Těšínska odtržení od ČR není otázka příliš vzdálené budoucnosti!
21. 03. 2014 | 19:16

Anastazie napsal(a):

Ad Z.Brom

Já jenom,že existuje celá řada zemí,která období patentu vůbec nezažila /např.Čína-i když své bource morušové si chránila dobře/.
Zato američtí Indiáni se s Evropany podělili např.o chinin/i když tím chininem si nejsem tak jistá,jako kokainem /.
Chci tím prostě říci,že patenty jsou zákonem bílého muže.

z jednoho filmu:
"Jakým právem mne zde držíte?
Právem silnějšího!"

Třeba.za 5OO let-se na nás potomci budou dívat jako na barbary,jestliže neposkytujeme léky za přijatelnou cenu.
A budou si o nás myslet to,co si myslíme my o kulturách,které přinášely bohům lidské oběti.
To,že je něco podle západních zákonů,vůbec neznamená,že je to spravedlivé-a morální už vůbec ne"

NESTAVĚLA BYCH LIDI NA ŽÁDNÝ PIEDESTAL-VŽDYŤ JE TO JEDINÝ TVOR,KTERÝ DOKÁŽE SPÁCHAT ŘADU SADISTICKÝCH VRAŽD/UŽ JSTE NĚKDY SLYŠEL,ŽE BY TO UČINIL SVÝM DRUHŮM DELFÍN-JEN PRO POTĚŠENÍ Z BOLESTI,KTEROU PŮSOBÍ?
21. 03. 2014 | 19:31

Yosif K napsal(a):

kokoshka napsal(a):
Natož zapomneli že bojovat se"bude" ne s divokymi Kurdy a s plne vycvičenou ozbrojenou druhou nejvetši armadou sveta,kdo prvni?
21. 03. 2014 | 16:29
Největší armádu ma pevninská čína. Druhou největší armádu má Turecko - po narukování rezerv a při nepoužití jaderných zbraní by Turci Ruskou armádu uplácali čepicemi.

Když češí čtou příspěvky "hrdých a pyšných" velkorukých šovinistů vašeho typu, tak se jim nevyhnutelně vybavují vtípky o nepokojích na "čínsko-turecko-finském pomezí".

Putin je veleúspěšný a v Rusku velepopulární státník který si nyní může dělat cokoliv co se mu v palici vylíhne. V takové situaci byl veleúspěšný a italským národem velemilovaný Benito Mussolini taky. Do tý doby než přecenil své síly.
Uspěšný vývoj Putinovského Ruska zatím překvapivě přesně kopíruje svého času veleúspěšný vývoj Fašistické Itálie.

Jak Mussoliniho tak Putina ovšem nikdo nekontroluje. Kdo by kontroloval Putina? Oligarchové se Putina bojí. Mužici jsou chronicky opilí, sedí u řeky, pijí vodočku, chytají šilišpera a Putinem jsou nadšení až zfanatizovaní. Jako Italové za Benita. Opozice má domací vězení a zablokovanej interent a minimální popularitu mezi "prostým lidem" vašeho typu.

Putin podobně velí sám sobě - dtto jako kdysi Hitler a Mussolini.

Jste tzopickej příklad velkoruské zaslepenosti. Prasečí radost jak šikovně Rusové na Krymu unikli zpod "ukrajinského útlaku" a nolvá empatie proto že kromě zabedněných panslavistických fašistů a starobolševiků všechny sousední národy Ruský stát a jeho gosudary z celkem dobrých důvodů srdečně nenávidí. A že to samé platí pro téměř všechny neruské menšiny v Rusku snad kromě malinkých Osetů, Čukčů a Samojedů.

Mimochodem - z Ruska si pamatuji pár ruských anekdot o Čukčích. Pokud jsou city trochu vzájemné, možná dokonce i Čukčové nenávidí Rusko.
21. 03. 2014 | 19:47

Yosif K napsal(a):

Joe Ratata napsal(a):
Kdo se aspoň trochu vyzná v poměrech na Těšínsku, tak ví, že je daleko pravděpodobnější připojení české části Těšínska k Polsku, než polské části k Česku. Dokonce bych řekl, že otázka není zda, ale spíše kdy. Při současném tempu polonizace Těšínska odtržení od ČR není otázka příliš vzdálené budoucnosti!
21. 03. 2014 | 19:16
Nebojte se, Polská vláda nejsou taková h...da jako Putin aby obsadili Těšínsko bez ptaní pomocí "domobrany bez insignií".

Zde jende o to kde by se jaké menšiny "cítily lépe". vždycky budou nějkaké menšiny které by chtělz být většinami.

Civilizované státy se poznají od fašistických h...d tím že jednají uvážlivě a dodržují mezinárodní smlouvy. A když vypovídají smlouvy či válku tak to řeknou předem.

Z tohoto pravidla se zatím vymykají pokud se pamatuji tato ho...da:
1) japonsko uzahájilo válku proti USA bez vypovězení.
2) Hitler zahájil válku proti SSSR bez vypovězení ale možná Adovi křivdím.
3) Putin provedl invazi na Krym bez vypovězení budapeštské smlouvy kde se velmoci zavázaly ne věčné časy garantovat integritu Ukrajiny.

Putinuška ho...dko podlé dušinka ruská jest ve "skvělé společnosti". ANI STALIN NEPŘEPADL Finsko bez formálního ohlášení předem.
21. 03. 2014 | 19:56

Anastazie napsal(a):

Děkuji Vám,Josife K.

Krásně jste dosvě dčil pravdivost mého posledního odstavce-není důvod stavět lidstvo na piedestal.
21. 03. 2014 | 20:10

Zdeněk Brom napsal(a):

Anastazie:

S tou Čínou to nebyl dobrý příklad. Ta si chránila nejen bource. Navíc se oddělila zdí.

Jinak je to věc názoru.
21. 03. 2014 | 20:20

Joe Ratata napsal(a):

Yosif
Poláci už v roce 1938 předvedli "demokratické" převzetí české části Těšínska. Sice jim dlouho nezůstalo, ale chuť na něj mají stále. Až bude Těšínsko dostatečně polonizováno, což už nebude dlouho trvat, tak tam řízeně vypuknou národnostní třenice a referendum "utiskované" přimkne k Polsku. Jako byste to neznal!
21. 03. 2014 | 20:43

Anastazie napsal(a):

Ad Zdeněk Brom

Nebudu dále argumentovat.
Oceňuji totiž příspěvky,které-i když mají jiný názor-mne poučí a doplní -v této době charakterizované záplavou nových informací.
např.-Čína si chránila nejen bource,ale i /a nyní výčet a metodu,jakým způsobem/.
Zdí to rozhodně nebylo-ta byla na severu proti nájezdníkům-i když ani ta Čínu stoprocentně .neuchránila.Příspěvky typu "heč,já něco vím,ale nepovím"-si pamatuji z dětství.

Hezký zbytek večera.
21. 03. 2014 | 20:49

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pokud má někdo stále pochybnosti, co za tím vším stojí

„Hitler měl africké a židovské předky, prokázal test DNA“

„Belgický novinář Jean Paul Mulders společně s historikem Marcem Vermeerem vypátrali 39 Hitlerových příbuzných včetně jeho bratrance, který farmaří v Rakousku, a získali od nich vzorky slin.

Testy DNA pak ukázaly zajímavé výsledky. Haploskupina E1b1b, která se vyskytla ve zkoumaných vzorcích DNA, je v Západní Evropě celkem vzácná. Nejčastěji se vyskytuje u Berberů z Maroka, Alžíru, Tuniska a Somálska. Stejnou dominantní skupinu sdílí s Hitlerem 50 až 80 procent obyvatel severní Afriky.

Stejná haploskupina se také hojně vyskytuje mezi sefardskými a askenažskými Židy. "Toto zjištění je velmi šokující - hlavně v kontextu nacistického vidění světa, které přikládalo obrovský význam původu krve a rasy," řekl Ronny Decorte, genetik na Katolické univerzitě v Leuvenu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/hitler-mel-africke-a-zidovske-predky-prokazal-test-dna-pp5-/zahranicni.aspx?c=A100824_200828_zahranicni_iky
...
A tapetář Yosif bude patrně s malířem Adolfem taky nějak spřízněn.
21. 03. 2014 | 20:51

Maxim pes Fík napsal(a):

Josife K kde na ty pohádky chodíte ! To je hrůza co tady plodíte za nesmysly ! HAF HAF ! Vy věříte polákům ? Ti jak budou mít možnost tak nám seberou i Ostravu ! Okolo čech je ještě 70 milionů němců kteří také čekají až se bude evropa znovu parcelovat ! A Slováci ? Ti také nejsou žádní andělé ! Ti by moravě sebrali Hodonínsko bez mrknutí oka ! Ještě budou češi někdy rádi když je budou někdy v budoucnu znovu zachranovat rusové ,coby naši bratři ,východní slované !
21. 03. 2014 | 20:53

Viola napsal(a):

čerte

tak to se pletete, protože to je typické znaménko krásy a je i na příslušném místě na rozdíl od těch bradavic západního střihu. A jinak díky za obrázky, dívat se na Putina je mnohem zábavnější, než na Obamu, nebo snad našeho Zaorálka.
21. 03. 2014 | 20:56

Vandal napsal(a):

Putin nemusel dlouho hádat, kdo by chtěl do Krymu přijet na večeři.

Komentoval to slovy - proč bychom měli jezdit za našimi americkými přáteli do

Sevastopolu, když tam za námi mohou přijet oni!

O nic jiného nešlo.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Uspěšný vývoj Putinovského Ruska zatím překvapivě přesně kopíruje svého času veleúspěšný vývoj Fašistické Itálie.

Yosífku bambulko, to jsou hodě silná slova, vy máte takové encyklopedické znalosti,

můžete uvést srovnání, přehled, počtu agresí, škod a počtu nebožtíků ve světě

EU a USA

vs

Rusko

od rozpadu SSSR /1991/ po dnešek? Kdo má k těm fašistům blíže?

Přece nechcete Putina přirovnávat k Mussolinimu a Hitlerovi, a "zapomenout" přitom

na miliony mrtvých od Vietnamu až po Irák?
21. 03. 2014 | 21:13

Viola napsal(a):

/žasná stránka s Putinem je tu a na konci zpoívá

http://putinistheman.wordpress.com/2010/12/30/i-love-vladimir-putin/
21. 03. 2014 | 21:17

Viola napsal(a):

Vandale

ono je to úplně jednoduché, USA se vždy cítila ohrožena tam, kde se jiní spojovali. V Africe se Kaddáfí snažil o Africký svaz a také chtěl zavés jinou společnou měnu než dolar a naftu prodávat za jiný ekvivalent, než dolar. Jak se ukazuje tak dlouhodobě byli USA sledováni němečtí politici a když USA zachytily, že EU a Rusko chce také obchodovat v eurech a dolar obejít a vůbec se vztahy zlepšovaly, vrazily klín mezi EU a Rusko v podobě Ukrajiny.

Měli bychom si dávat pozor na všechny, co přicházejí z USA, zvláště politiky a ty, kteří by chtěli do politiky. Se divím některým Slovákům, že by chtěli volit toho Kysku, když pobýval v Americe.
21. 03. 2014 | 21:47

Yosif K napsal(a):

Joe Ratata napsal(a):
Yosif
Poláci už v roce 1938 předvedli "demokratické" převzetí české části Těšínska. Sice jim dlouho nezůstalo, ale chuť na něj mají stále. Až bude Těšínsko dostatečně polonizováno, což už nebude dlouho trvat, tak tam řízeně vypuknou národnostní třenice a referendum "utiskované" přimkne k Polsku. Jako byste to neznal!
21. 03. 2014 | 20:43
Mluvil jsem o době po druhé světové válce. Zwiazok Kulturalny je Zwiazok Kulturalny ale jakékoliv poválečné třenice na těšínsku mají hodně daleko do toho jak byla rusifikována Ukrajina pomocí genocidního hladomoru 1932-1933.

Jinde v SSSR tehdy hladomor nebyl. Hladomor vynikl "přerozdělením potravin" do jiných částí SSSR, zahynulo hladem 4-5 milionu Ukrajinců. Byli nahrazeni Rusy ze severnějších oblastí.
21. 03. 2014 | 22:50

magor napsal(a):

Viola je wide awake.

Válka v Jugoslávii byla taky kvůli Euronům. Ještě za Clintona. Hrůza, když si člověk pomyslí, kolik hnusu v obyčejných penězích. Já to jednou snímal, neuvěřitelné pocity, to jsou dějiny běsů, vražd, chamtivosti, kdo nezažil, nedovede si představit, co slůvko "peníze" obsahuje. Ne nadarmo, koho se zmocní, ten ztracen, potom už jen takový myšpulín na klíček, twister pišulín.
21. 03. 2014 | 22:58

Yosif K napsal(a):

Viola napsal(a):
.......vrazily klín mezi EU a Rusko v podobě Ukrajiny......
KONEC CITATU.

I vy milá konspiracionistko. ono bylo třeba někam vrážet z USA klíny, hahahaha....
Byla jste někdy v SSSR?
Uplně všechny neruské národnosti Rusy až nespravedlivě ale o to intenzivněji nenáviděly, nenávidí a asi i dlopuho nenávidět budou.

Ti Rusové kteří málo čtou a jejichž rozhled končí u butylky vodky zase považovali neruské národnosti za poddanou sběř a bohužel se tak ostentativně chovali v neruských republikách.

Tzv proletářský internacionalismus a předstíraná péče o neruské národnosti nemohly velkoruský šovinismus veklké části ruského obyvatelstva zastřít.

Chytřejší rusové si ovšem velkorského šovinismu byli vědomi. Ještě před Gorbačovem jsem byl služebně v Charkově. Tamní Rusové - nteligentní lidé - strojní inženýři - mi říkali že se bolševický režim položí protože nedokáže vyrobit dost potravin pro své lidi a že až se položí, že se Ukrajina na 100% od Ruska trhne.

A vida oni se trhli všichni kdo mohl a kdo nemohl tak lituje tojho že se nemohl trhnout taky.

Popularita Rusů v neruských postsovětských republikách je cca na urovní poppúulatrity nacistů v okupované Evropě za druhé světové. Bohužel. A to i bez amerických a evropských klínů.

V SRN rusko akceptorvali proto že Gorbačov povolůil shednocení Něměecka a protže nějakou dobu byl ruský plyn lacinější než arabský.

Nyní je ruský plyn nejdražší na světě, dvakrát dražší než arabský zemní plyn, Němci se snaží vysekat z nevýhodných kontraktů s Gazrpomem po německých sidech se soudí o desítky miliard EUr a veškeré kamaradčofty s vyděrači z Gazpromu už Němce dávno přešly.

Dtto "srdečné vztahy ruska s čínou", plynovod ze sibiře do číny je už 5 let nedostavěný jelikož Rusi chtějí dvakrát vyšší ceny než činani platí Arabům.
21. 03. 2014 | 23:06

Yosif K napsal(a):

Maxim pes Fík napsal(a):
Ještě budou češi někdy rádi když je budou někdy v budoucnu znovu zachranovat rusové ,coby naši bratři ,východní slované !
21. 03. 2014 | 20:53
No Evropa má kliku že mezi Ruskem a Evropu je 40 milionů Poláků a cca stejné množství Ukrajinců.

Poláci mají s "ruskými bratry" takové zkušenosti, že Rusové přes Polsko by těžko procházeli.

Poláci byli okupováni 200 let od Rusů a velkopolsko je dodnes zametlně zaostalejší než části Polska které patřily pod Rakousko a Prusko.

Taktéž národnostní útlak byl zdaleka nejhorší v Ruské části Polska.

Panslovanskou lež o bratrsvi s Ruskem prohlédli čeští politici už v roce 1848. V Polsku na tuto lež nikdy nevěřili - ruské okupanty znali dobře na vlastní kůži.

Nemůže za to ruská kultura - nic takového. Velké národy se prostě chovaji k malým národům z principu špatně ale Rusové jako nejzaostalejší velmoc s tyranskými sklony v tomto oboru prostě vedla.
I v česku mají Rusko v oblibě jenom starobolševici, Spozisti a Klaus. No uvidíme při příštích volbách - kdo bude lákat voliče na bratrství s ruskými autokraty.
21. 03. 2014 | 23:18

Vandal napsal(a):

Yosife bambulo

přestaňte lhát, a sem s čísly

kolik lidských životů mají na svědomí "demokratické" USA a EU od r. 1991

kolik barbarské, polofašistické, imperiální Rusko?

Doložte výdaje na zbrojení, počty vojenských základen ve světě, počty agresí

a hlavně počty nebožtíků.

Yosife

fakta a čísla!

Můžete doložit?
21. 03. 2014 | 23:22

Yosif K napsal(a):

Ohledně srovnání Mussoliniho a Putinušky. Mussolini byl do té doby než začal vojensky napadat sousední státy ouplný miláček.

Celej Putin.
Zavedl pořádek
Potlačil anarchii.
Ukáznil Oligarchy - znáropdnoval velké firmy strategického významu.
Vypukl famozní hospodářský růst - okolo 10% HDP ročně (tím trumfnul jak Paroubka tak Putina)
Psal pochvalné články o Janu Husovi, o Leninovi, o Stalinovi.
Milovali jej dělníci, vojáci, drobní sedláci i střední vrstvy.
Přátelil se s Mahatmou Gandhim, s ruskými bolševiky, s Churchillem, dokonce dostal řád Bíleho Lva od Masaryka.

Prakticky ouplnej Putin.

Po roce 1927 byl v Itálii zaveden Mussolinim stát blahobytu. Bylo zavedeno povinné pojištění proti nehodám, nemocem, nemocem stáří, opatření proti malárii a tuberkulóze a stipendia pro děti, minimální mzda, placená dovolená atp. Původně byl Mussoliniho režim pro soukromé podnikání. Postupně však docházelo k socializaci hospodářství. Mussoliniho korporativismus se začal rozvíjet během velké hospodářské krize. Mussolini vyšel z Karla Marxe a tvrdil, že s nástupem korporativismu byla metoda kapitalistické výroby překonána. Dle Mussoliniho dokonce korporativismu překonával socialismus a vytvářel novu syntézu.[8]

Mussoliniho pád začal v roce 1935 když Mussolini poručil napadnout slaboučkou Etiopii.

Stalinovy HODNĚ VELKÉ TRABLE začaly v roce 1939 když jako Hitlerův věrný spojenec zákeřně přepadl zaostalé Polsko, slaboučké Pobaltí a maličké Finsko.
Hitlerův pád začal veleúspěšným a bleskovým přepadením Polska.

Brežněvův pád začal roku 1979 když SSSR vpadla do totálně zaostalého Afganistánu.

Je prostě cesta nahoru a cesta dolů. Putinušku nikdo neklontroluje, rozhodně ne štastný ubohý a zfanatizovaný ruský mužik zajímající se o vodočku a o chytání šilišpera.

Kdypak asi začne Putinuškova cesta dolů?
22. 03. 2014 | 00:19

Yosif K napsal(a):

Pane Vandal, co mi chcete říct? Ze když se jiné velmoci chovají špatně v nějaké tramntarii že je to perfektní ospravedlnění pro všechny stalinské ghenocidy a zločiny? Že Ukrajinci mají chápat svých pět milionů mrtvých za stalisnkého hladomoru jako odplatu za něměcké vyvraždění Hotentotů v Namibii? Kde jste? Na fotbalovém utkání Východ Západ?


Nebo že to že čečeni vyvraždili půlku divadla je perfektní ospravedlnění pro Putinuškovo plošné letecké rozbombardování půlmilionového Grozného na cihelný prach?

Putinuškovi obdivovatelé v česku jsou částečně jednodušší lidé, častečně lidé se sklony k fašismu "mussoliniovského typu". Proč ne????

Proč ale Mussiolini pak špatně dopadl, při své popularitě u italského dělnictva? Kde italští sociální soudruzi udelali chybu?

He? Kdepak to soudruh Mussolini tu chybu udělal? Když si tak skvěle rozuměl jak s Gandhim tak s ruskými bolševiky?????
22. 03. 2014 | 00:29

nařízení ředitele školy jsou platná napsal(a):

největší vítěz krimzké krize je obama. nejtěžší poražený je putin. angela merkelová si drží pozice. putinova aura spaskla jako kdysi u nás vybouchnul puchejř paroubek. co dal rusum putin?? =perspektivu falešné cccp hrdosti a sovětské izolace achodoby....s maličkým updatem...rusové nejsou idioti. chtějí se mít dobře, podnikat a pařit, soudruhovi putinovi se na jeho vizi studené války a mohutneho cccp z vysokaa vyseroou. pokud pominem agrarníky z krimu a jednoduché ruské primitivy, vzdělaná ruská vrstva má až po krkk soudruha a putina a jeho gangu. mladí rusové chtějí patřit do evropy a už putinovi nedlabou jeho reankernanci velké vllkastenecké války. putin a jeho blbci by udellali nej,líp, kdyby šli doi hajzlu
22. 03. 2014 | 00:46

MartinO napsal(a):

Občan napsal(a):

"Myslíte, že jim Rusko půjčí nákladní raketu, aby to amíci dostali nahoru?
Protože momentálně nemají amíci k dispozici nic, co by jim umožnilo dostat se do vesmíru. O přepravu na ISS musí potupně somrovat u Putina, aby je nechal se svézt.
Ale jinak dobrý, pokračujte..."
=====================================
Aáá, chytrolín je tu zase se záplavou svých mouder od tetičky z USA :-D

http://www.rozhlas.cz/zpravy/ekonomikavevrope/_zprava/rusky-kosmicky-program-je-drahy-a-plny-chyb-ukazala-kontrola-vlada-chysta-zmeny--1232332

Současné nosné rakety USA:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlas_V
http://cs.wikipedia.org/wiki/Delta_IV
http://cs.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
http://cs.wikipedia.org/wiki/Antares_(raketa)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Taurus_(raketa)
22. 03. 2014 | 02:05

Medikolog napsal(a):

Yosif K. 22.50

K tomu hladomoru v první polovině 30. let na UA doplňte seznam bolševické věrchušky, která rozhodovala jak rozhodovala. Včetně té, co ovládala Ukrajinu. Ale v Izraeli vás nepochválí. Včetně Stalina (Gruzínec) v ní byli ještě jenom DVA Gójim.... a z jich byl JEDINÝ RUS. Ten proto v uvedeném orgánu, kde se rozhodovalo většinou, nemohl rozhodnout ani jaká vodka či jaký čaj se bude na zasedání pít.

A Yosiifku, proč Mussolini dopadl jak dopadl? Přeci proto, že se stal SPOJENCEM poraženého NĚMECKA a také proto, že sám sobě vsugeroval, že Italové jako vojáci a jako spojenci stojí za víc, než žhavá koule přikovaná k noze spojence, za víc než to, co leze v noci z kanálů a zapojil proto Itálii jako tragikomickou VLOŽKU do Druhé světové.... a nakonec, protože Němcům nakonec vydával Židy, má na krku i antisemitskou maškaru.

NŘŠ.... 00.46

Váš příspěvek vám diktoval synek po návratu z jeslí? Citoval paní učitelku, nebo pana katechetu? Putin musel Rusku vynuceně zachraňovat přístup k Černému moři a vstup do Sevastopolu bez nutnosti amerických víz... Kdyby USA a EU sržely dohody z roku 1992, nic z toho, co se děje, by nenastalo.
22. 03. 2014 | 04:46

Viola napsal(a):

magore: " kdo nezažil, nedovede si představit, co slůvko "peníze" obsahuje"

taky si myslím. Ja jak Yosif K popisuje tu nenávist bývalých sovětských satelitů, byl to tenkrát komunismus, co je držel pohromadě, nyní se budou spojovat penězi. Na příkladu Ukrajiny je to vidět, odtržením od SSSR absolutně ztratili na významu, na vlivu, na možnosti vytvářet pracovní možnosti a v takové situaci se dívají jestli zleva, nebo zprava přiletí více peněz.
My se snažíme bojovat proti korupci, ale to je nejspíše marný boj, protože co je nahoře, je i pak dole. Mezi státy se udržují dnes dobré vztahy "dobrýa" cenama (nízkýma) a kterému státu se daří nejvíce korumpovat? Rusko to není, protože nenabízi levně.
Státy dnes drží při sobě jen ekonomické vztahy a peníze, jak je vidno a jen málo států spojuje společná řeč, to jsou právě vyjímky u toho Ruska a Krymu a u nás Čechů a Slováků.
Pokud jde o Poláky, jsou to zvláštní lidé, takoví rádoby hochštapleři, ani moc ne povahou nepodobní Rusům. Na rozdíl od velkých Rusů jsou menší a tedy se pro peníze rádi přimknou tu k Německu, tu k USA a s námi se neradi baví "ponašemu", dělají, že nerozumí, ale my jim rozumíme dobře.
No a ta angličtina je takový klín, který se snaží spojit, ale zároveň rozrazit dobré sousedské vztahy. Jazyk - slovo - na počátku bylo slovo a to bylo u Boha - slovo spojuje
hlavně dobré slovo. Někdo tu vzpomněl Kaina a Abela, že i když byli bratři, tak jeden druhého zabil. Oni obětovali Bohu (slovu) každý jinak a Bůh si oblíbil více toho jednoho a ten druhý záviděl, ale co záviděl vlastně, že bratra zabil?
22. 03. 2014 | 10:16

Sláma napsal(a):

Dnes má službu v propagačním oddělení TOP09, které publikuje pod nickem Yosif K. asi Drábek, který je znám jako sériový lhář:
Napsal: "jinde v SSSR tehdy hladomor nebyl. Hladomor vynikl "přerozdělením potravin" do jiných částí SSSR, zahynulo hladem 4-5 milionu Ukrajinců. Byli nahrazeni Rusy ze severnějších oblastí."

To je samozřejmě naprostá lež. Hladomor byl v pásu na jihu Sovětského svazu od Ukrajiny až po Kazachstán. Pokud se vztáhnou počty mrtvých k počtu obyvatel, byly největší ztráty právě v Kazachstánu.

Mimochodem, v té době byli etničtí Rusové v čele stranických orgánů v naprosté menšině. Tehdy byl členem ÚV dokonce i dědeček Alexandra Tomského!

Ve skutečnosti nebyly příčiny hladomoru etnické, nýbrž třídní.

Ale to propagandisté z TOP09 slyšet nechtějí, oni si pravdu rádi přizpůsobují pro své cíle - přisát s k cecíkům státního rozpočtu a sát a sát.
22. 03. 2014 | 10:30

BH napsal(a):

Vážení, Rusko je stálým členem rady bezpečnosti OSN. Proč asi? Vyplývá to z jeho zásluh a síly. Patří mezi novodobé garanty světového pořádku po válce. Lokální konflikty jsou pod rozlišovacími schopnostmi velmocí. Prskající trpaslíci jsou pro smích.
22. 03. 2014 | 10:45

jogín napsal(a):

Hlavní důsledek obsazení Krymu bude o nás propad ČSSD díky Zaorálkovi. Projeví se to už při volbách do EU parlamentu.
22. 03. 2014 | 11:29

Rudi Koutek napsal(a):

pan autor napsal:
"Američané i Evropané jsou viditelně zaskočení rozhodnou akcí Ruska na Krymu, jíž dalo jasně na vědomí, že už nebude hrát podle amerických not, ale začne tvrdě (i se zbraní v ruce) hájit své národní zájmy."


Doufam, ze se Nemecko konecne vzpamatuje a zacne hajit sve narodni zajmy:
Nemci v Rusku, Polsku, Cesku, Rumunsku, Madarsku, Italii, Francii, Belgii a Dansku uz dlouho trpeli pod cizi nadvladou.
22. 03. 2014 | 12:26

17, 4 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Rudi Koutek'
Máte na mysli nadvládu Evropské komise ?
Hmm...nesouhlasím.
Pod Evropskou komisí netrpí a nebude trpět nikdo, EK totiž šíří a udržuje celoevropské hodnoty.
22. 03. 2014 | 12:52

Vandal napsal(a):

hnědý koutku

Doufam, ze se Nemecko konecne vzpamatuje a zacne hajit sve narodni zajmy:
Nemci v Rusku, Polsku, Cesku, Rumunsku, Madarsku, Italii, Francii, Belgii a Dansku uz dlouho trpeli pod cizi nadvladou.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
to už tady jednou bylo, hlásal to nějaký poloskřet s knírkem a židovsko-nomádskými

předky, a všichni víme, jak to skončilo pro Němce. Chcete si to ještě jednou zopák-

nout?
22. 03. 2014 | 13:00

Rudi Koutek napsal(a):

Vandal
Zvlastni, Rus(jeste ke vsemu oslavovan) muze a Nemec nemuze.
Proc?
22. 03. 2014 | 13:46

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

Lidská práva musíme dodržovat jen my, lidé..
NADLIDÉ NE!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

"Spojené státy začaly bojkotovat jednání Rady OSN pro lidská práva, když se na program dostala otázka větší transparentnosti kolem porušování lidských práv při náletech amerických bezpilotníků v zahraničí.
Americká delegace se jednání přestala zúčastňovat ve chvíli, kdy Pákistán předložil rezoluci zacílenou na nálety amerických dálkově řízených letounů. Podle některých odhadů při nich americká armáda zabila bezmála tři tisíce lidí. „Pákistánský návrh rezoluce vyzývá k „zaručení transparentnosti“ při vedení záznamů o náletech a k „provádění rychlého, nezávislého a nestranného vyšetření ve všech případech, kdy byla při použití bezpilotníků porušena lidská práva,“ shrnuje americký portál Foreign Policy. Pákistánská vláda rovněž požaduje svolání „interaktivní panelové diskuse“ o používání bezpilotních letounů.

Spojené státy bojkotují ženevská jednání Rady OSN pro lidská práva od středy, kdy byl návrh pákistánské rezoluce zveřejněn. Nynější bojkot představuje významnou změnu politiky Baracka Obamy, který v roce 2009 rozhodl, že se USA práce rady účastnit budou – po letech bojkotu za vlád George W. Bushe. Nový přístup je nicméně v souladu s Obamovým odmítáním zveřejňovat jakékoli podrobnosti o amerických bezpilotních válkách a jejich obětech. Loni v listopadu v americkém Senátu neprošla ani měkce formulovaná výzva přimět vládu zveřejnit seznam všech obětí náletů.

Obamova administrativa trvá na tom, že „vedlejší“ civilní ztráty náletů bezpilotníků jsou zanedbatelné, nicméně nedávná studie uvádí vysoké počty zabitých civilistů v Pákistánu, Jemenu a Somálsku. Podobné závěry na počátku března zveřejnil rovněž zvláštní zpravodaj OSN pro lidská práva Ben Emmerson. Spojené státy se nicméně nevyjádřily ani k nejmasovějším masakrům bezpilotníků, jakým byl například loni v prosinci útok na svatbu u jemenského Rad´á. Tehdy bylo zabito 12 lidí a dalších 15 jich bylo zraněno. Jen za první dva letošní březnové týdny pak USA podnikly jen v Jemenu nejméně sedm dalších náletů.

Bojkot jednání Rady OSN pro lidská práva přišel poté, co USA minulý týden radu informovaly, že zákaz mučení, zabíjení podle libovůle a věznění bez důkazů se na americké vojenské operace v zahraničí nevztahuje."
22. 03. 2014 | 14:03

Vandal napsal(a):

Rudi Koutek napsal(a):

Vandal
Zvlastni, Rus(jeste ke vsemu oslavovan) muze a Nemec nemuze.
Proc?

xxxxxxxxxxxxxx

Nevím, jak jsou kde Němci utlačovaní, možná byste mohl uvést nějaká fakta.

Rusové mají přece také své menšiny v jiných státech, a musí tam držet hubu a krok.

Případ Krymu je zcela jiného rázu, a vy to dobře víte, takže je to debata k ničemu.
22. 03. 2014 | 15:44

Sláma napsal(a):

Propagační oddělení TOP09, kde má dnes službu zatvrželý lhář Drábek napsalo: "Brežněvův pád začal roku 1979 když SSSR vpadla do totálně zaostalého Afganistánu."

1) Brežněv byl Ukrajinec
2) Cesta Spojených států ke státnímu bankrotu začala vpádem do Afgánistánu
3) Konec snu o dědičném panství rodiny Bushů v Americe začal vpádem do Afgánistánu (kandidátem na prezidenta měl být momentálně opožděný bratr a syn bývalých prezidentů - Jeff Bush - asi jako výraz uznání za to, jak zmanipuloval prezidentskou volbu svého bratra na Floridě).
22. 03. 2014 | 18:30

Yosif K napsal(a):

BH napsal(a):
Vážení, Rusko je stálým členem rady bezpečnosti OSN. Proč asi? Vyplývá to z jeho zásluh a síly. Patří mezi novodobé garanty světového pořádku po válce. Lokální konflikty jsou pod rozlišovacími schopnostmi velmocí. Prskající trpaslíci jsou pro smích.
22. 03. 2014 | 10:45
Ano Rusko je superpower, může si přepadat souses jak chce a projde to.
Putun jest milován riuskými proletáři, lumpenproletáři a estrádními umělci a za jeho vlády byl zavden pořádek a cenzura a nastalo období prudkého růstu hospodářství.

To stejně de dalo říci kdysi i o Mussolinim, dokonce i o Hitlerovi, a nedopadlo to s nimi dobře.......
22. 03. 2014 | 19:21

Bestia triumphans napsal(a):

Targus napsal(a):
"To: Yosif K
A Groznyj rozhodně nebyl vybombardován letadly,"
???
Jasně Targus, na Groznyj shazovali Rusáci z letadel želatinové medvídky.
Spokojen?
Připomíná to vaše "poznatky", které jsem kdysi od vás slyšel
Katyň maj na svědomí Němčouři a Srebrenica je pouhý výplod americké propagandy,

Jen tak dál, Targus, za chvíli se dozvíme, že žádný hladomor v Sovětském svazu nikdy nebyl, naopak lidé umírali na přežrání.
22. 03. 2014 | 19:23

Yosif K napsal(a):

Zastánci Putina jsou primitivové na úrovni fotbalových fanoušků.
Američané bombardovali tamhle a tamhle, rusové mohou traky.
Američané okupovali Grenadu, Rusové mohou taky.
Nacisti zavírali lidi do koncentráků, Rusové mohou taky.
Američané zavírali do koncentráků, Rusové mohou traky.

Že Rusové mohou taky je nad slunce jasnější. To nikdoé nemůže popřít. Rusové mohou taky.
Putin otervřeně vyhlásil, že chce obnovit Ruskou říši minimálně na území SSSR, možná i více, ruské zákony k tomy byly schváleny.

Jediná ze 1+6 bývaalých svazových republik která se k tomu dobrovolně hlásí, je Bělorusko. Všude jinde brali, berou a budou brát Rusko jko okupanty.

Všude zvali z SSSR roha první moment kdy jim k tomu rusové dali šanci a dobrovolně zpět nechtějí. Nechtějí zpět do gulgů n Sibiři za buržoazní nacionalismus, nechtějí aby blbej Rus poroučel Inteligentnímu Estoncovi, nechtějí aby neruské děti měli na výběr mezi ruskou a ruskou školou, jak tomu bývalo za SSSR na Ukrajině. (Proto tam mluví téměř půlka obyvatel suržik - ukrajinský řpízvuk a grmatiku s ruskými podstatnými jmény. )
Pro všechny sovětské republiky snad s vyjímkou blízkého Běloruska byli jsou a budou Rusové okupanti.

Na jedné straně nemá smysl pořádat bůhvijaké kravé sankce. Na druhé straně je zapotřebí proti Rusku zbrojit a nedodávat jim zbraně. Riziko že Putinuška přejde z fáze raný Mussolini do fáze pozdní Mussolini je příliš velké.
22. 03. 2014 | 19:45

Jenom ne strach Jen žádný strach napsal(a):

Slámo
1) Brežněv byl Kalmyk. Někteří říkají Mordvinec, to je ale bolševická propaganda.
2) 43. guvernérem Floridy byl Jeb (ne Jebedediah ale John Ellis, kupodivu) Bush; spolu s Kathleen Harrisovou zfalšovali prezidentské volby v roce 2000.
3) Brežněv byl o vánocích 79 už dementní, neměl moc kam padat.

Na výroky mluvčích TOP netřeba reagovat, dokud nevydává Kalousek společná prohlášení se Sobotkou nebo Babišem. To může přijít náhle a kdykoli.
Kdyby snad měl mít projev Karl, z playbacku jak nedavno napsal Lipold, je potřeba upozornit, že za obsah odpovídá Drábek ve zvukařské kabině. Jinak ne.

Vůbec je zbytečné se rozrušovat. Nevoli vzbuzujících výjevů budeme svědky čím dál, tím častěji. I Zaorálek ještě bude hodně mluvit, než se stane župním vedoucím pro Moravu a Čechy. Pořád je šance, že jen pro Moravu.
22. 03. 2014 | 20:07

Yosif K napsal(a):

Mussolini začínal lépe než Putin - uklidnil anarchii, zakázal stávky, pro dělníctvo vymohl vyšší mzdy, socální a zdravotní pojištění, znárodnil krachující ocelárnu, zajistil hospodářský růst.
Přátlil se s Gandhím, Churchillem, Masarykem, doipsoval si s Leninem a Bucharinem kteří jej velebili až do nebe.

Zavedl to co bylo tehdy v trochu ostřejší formě i v Rusku, autoritativní státní kapitalismus.
Když se možnosti hospodářského růstu vyčerpaly, podobně jako Putin začal "chránit italské krajany v zahraničí." Napřed zcela sám, bez Hitlera a italská armáda dostala nakládačku v Albanii, Řecku a Lybii.

Pak jej zachranoval Hiler, a nezachránil. Mussolini se stal německou loutkou a BYL POVĚŠEN.

Kdo bude zachranovat Putinušku až se dá na pochod za "obnovení sovětské říše?" Čínští komunisté? Hahaha..... to se spíše dočteme o ozbrojených srážkách na čínsko-finské hranici.......
22. 03. 2014 | 22:04

Yosif K napsal(a):

Udivuje mne proputinuškovské nadšení místních komunistických kuglufů. V byvalém SSSR se na rozpadu sojuzu respublik svobodných podíleli komunistické elity, lidé kteří byli zhnuseni tím že blbý etnický rus byl v komunistické hierarcjhii vždy upřednostněn před chytřejším domorodcem.
Tak nějak mi to připomíná upřimné komunisty kteří tak dlouho bojovali za spojenectví CSR a SSSR, až je sovětští poradci nechali pověsit, nebo jako Svobodu a Husáka, strčili po mučení do českého gulagu.......
22. 03. 2014 | 22:10

Targus napsal(a):

To: BT

Můžete mi říci,, kdo OPRAVIL roztřískaný Groznyj po první čečenské válce, aby bylo možno v té druhé bombardovat něco jiného, než rozvaliny?

Žádné plošné vybombardování Grozného se za předsedování Putina konat nemohlo, protože již proběhlo za prezidentování Jelcina.
Letecká podpora za druhé války samozřejmě existovala, ale byla vedena jinak, aby se zvýšila její účinnost. Především byla vedena cílená palba řízená návodčími, bylo užíváno mnohem více samonaváděcí munice a byly více užívány vrtulníky, než letadla. Bombardéry se neužívaly vůbec.

Jste žvanil, který neumí ani číst a chce za každou cenu urazit, nic jiného.
22. 03. 2014 | 22:45

Yosif K napsal(a):

Pani Violo tak Poláci jsou zvláštní hochštapleři - proto asi Rusové vyvraždovali Poláky nacistickým způsobem v Katyny.

Rusi jsou zato ohromní dobráci. Akorát že takový hlupáky a hlupačky co hlásali za první republiky komunismus a lásku k SSSR po nastolení socíku zhusta popravili nebo zavřeli na 15-20 let do gulagu (mimo jiné i Pomtramblíka Gustu Husáka).

B...blost putinofilů jest nekonečná...... Rusové kteří jsou v česku jsou v česku proč? Protože se v 99% bojí Putina a jeho KGB-acké party.......
22. 03. 2014 | 23:38

Yosif K napsal(a):

Pane Targus - a referendum o samopstatnosti čečny za Puitinušky bylo?
Vzdyt taková referenda jsou svaté lidské právo -- tedy alespon pro velkoruské šovinisty.....

Pane Targus - tentokrát jste hlupá....ák z´vy, každý se může splest,. specielně když dělá v žoldu ruské ambasády.
Wikipiedie popisuje DRUHOU čečenskou válku takto:
....v říjnu 25 1999 rusové odpálili pet balistických střel SS-21 na bazar plný civilů (140 nmrtvých) .
......Dále byly vybombardovány všechny všechny vyšší budovy.
......Rozsah zničení Grozného byl jako v Hirošimě a dalšíích měšstech vybombardovaných . za druhé světové
......v únoru 2000 Rusové vylákali a zmasakrovali zvbývající obklíčené nbojovníky kterým před tím slíbili volny průchod do hor.....
.....po skončení bojů byly celé ještě některé čtvrti srovnýny se zemí dynamitem a bulodzery.........
Grozny was once again the epicenter of fighting after the outbreak of the Second Chechen War, which further caused thousands of fatalities. During the early phase of the Russian siege on Grozny on October 25, 1999, Russian forces launched five SS-21 ballistic missiles at the crowded central bazaar and a maternity ward, killing more than 140 people and injuring hundreds. During the massive shelling of the city that followed, most of the Russian artillery were directed toward the upper floors of the buildings; although this caused massive destruction of infrastructure, civilian casualties were much less than in the first battles. The enormous scale of the devastation prompted numerous comparisons with Hiroshima [37] and other cities leveled during World War II.

The final seizure of the city was set in early February 2000, when the Russian military lured the besieged militants to a promised safe passage. Seeing no build-up of forces outside, the militants agreed. One day prior to the planned evacuation, the Russian Army mined the path between the city and the village of Alkhan-Kala and concentrated most firepower on that point. As a result, both the city mayor and military commander were killed; a number of other prominent separatist leaders were also killed or wounded, including Shamil Basayev and several hundred rank-and-file militants. Afterwards, the Russians slowly entered the empty city and on February 6 raised the Russian flag in the centre. Many buildings and even whole areas of the city were systematically dynamited.

Suma sumárum, většina neruských obyvatel východní Evropy vnímá rusy jako okupanty celkem dobře srovnatelnými s nacisty. Výjimkou jsou Vasil Bilak a pan Targus.......
22. 03. 2014 | 23:52

Targus napsal(a):

To: Yosif K

Jožane, co kdyby ses bavil o původním tématu, hlupáku?

Původní debata byla o tom, že Groznyj byl více méně zdevastován už při první válce a ve válce druhé už toho moc k rozbíjení nebylo. Prozatím jsi to nezpochybnil.

Kdybys aspoň jednou v životě opravoval starý barák, dobře bys věděl, že zbourat a postavit nové je mnohem rychlejší a levnější, než opravovat staré, zvláště pak v případě válečných škod, protože bývá narušená statika budov okolo centra výbuchu. Proto nevidím na tvých žvástech o bourání nic nenormálního. Postupovalo se tak např. i ve Varšavě, kde se pak ovšem stavělo podle původní zástavby.

Nikde jsem nezpochybňoval užití raketových kompletů Točka (SS 21), nikde jsem nevylučoval dělostřeleckou a raketovou podporu při pouličních bojích v Grozném.
Užití těchto zbraní bylo ovšem v míře střídmější a promyšlenější, protože Rusáci zjistili, že sutiny v ulicích blokují pohyb techniky, a to jak bojové, tak logistické.
Namísto toho se masívně nasadil nový ruční zbraňový systém, nástupce plamenometů, odpalující termobarické granáty, s minimálními destruktivními účinky oproti klasickým dělostřeleckým nebo raketovým granátům, proti kterým Čečenci nenašli účinnou obranu.

Co se týká eliminace čečenských jednotek při organizovaném ústupu z Grozného, byla to klasická past na vojenské jednotky, které se klidně mohly vzdát. Namísto toho volily průchod minovými zátarasy za doprovodu palby tříštivotrhavou municí, byla to jejich volba.
23. 03. 2014 | 09:08

Yosif K napsal(a):

Grozny. Nejvíce zničené město na světě roku 2003. Cca 60 tisíc rozbomvbardovanýcvh bytů.
Takhle Putinuška ZACHÁZÍ S NERUSY, KTEŘÍ SE SNAŽILI O "SVATÉ PRÁVO NA REFERENDUM".

Tohle pěkně pro-rusky proputinovsky dokáží pochopit v česku a slovensku například i...t Vasil Bilak, Targus a Viola. Sorry - roli Ruska vidí jako positivní 12% české populace - quislingové s IQ t....kve, očividně to nejsou ani všichni voliči KSCM.

Many buildings and even whole areas of the city were systematically dynamited. A month later, it was declared safe to allow the residents to return to their homes, although demolishing continued for some time. In 2003 the United Nations called Grozny the most destroyed city on earth.[38]

After the war[edit]
Grozny-City Towers in 2012Today, the federal government representatives of Chechnya are based in Grozny. Reconstruction is progressing. By June 2006, out of more than 60,000 apartment buildings and private homes destroyed, 900 have been rebuilt. Out of several dozens of industrial enterprises, three have been partially rebuilt — the Grozny Machine-Building Factory, the Krasny Molot (Red Hammer) and Transmash factories.
23. 03. 2014 | 14:51

Yosif K napsal(a):

No pane Targus, hlavní je abyste sám sobě vysvětlil jak to tak ře svaté právo na referendum v autonomních republikách platí POUZE PRO RUSY MIMO RUSKO a absolutně neplatí pro Ne-rusy uvnitř Ruska. Ale jako upřimný putinofil nenávidějící západ a adorující ruské totalitáře si asi noc vysvětlovat nemusíte. Rusové jsou božské bytosti, mocí opilý ruský autokrat jest spása lidstva.

Kdyby Česko byla sovětská republika, vy a pí Viola byste jako nedisciplinovaní odborářští putinofilové šupajdili do Gulagu na Sibiři v první várce. Každá násilná revoluce požírá v první řadě své děti - i z řad naivních Quslingů co si od cizího okupanta slibují nějaké zlepšení údělu dělnické třídy.

Violka by mohla dělat v Gulagu sexuální otokyni - přečtětě si Jeden Den Ivana Denisoviče.
23. 03. 2014 | 15:00

Targus napsal(a):

To: Yosif K

Vy jste duševně nemocen, že ano? Jinak si absolutně nedovedu vysvětlit, proč se v diskuzi nedokážete držet tématu. Račte si na gůglu najít fota Grozného po první válce.

Pro hlupáky - do vyhledávače je potřeba napsat nejdříve google, obrázky a po načtení Groznyj 1996. Až si to prohlídnete, můžem pokecat, kolik budov zbylo v Grozném v použitelném stavu.
Stran referenda vůbec nemá smyslu se s vámi o tom bavit. POčkám, až zmoudříte a pochopíte, co je to klanová struktura společnosti. Za 50 let nashle.
23. 03. 2014 | 16:29

Kún napsal(a):

Rusko a (islámské) Čečensko?
Otázka pro Rusy nestojí, zda dovolit či nedovolit Čečencům odchod a vystoupení z Ruska. Kdyby Čečensko leželo někde na hranicích Ruska či dokonce daleko za nimi, dávno by už bylo samostatné (na rozdíl od takových britských Falklandských ostrovů, kvůli nimž VB vedla a kdykoliv opět povede nevybíravou válku, ačkoliv toto území leží tisíce kilometrů od Londýna). Problémem pro Rusy bylo, že Čečensko směřovalo k plně islamizovanému státu, vyznávající Svatou válku proti jinověrcům, a otevřeně se hlásícího k masovému terorismu, s cílem pohltit okolní území (Dagestán) a založit na Kavkaze velký militantní Islámský stát. A to už ohrožovalo jak národní bezpečnost Ruska, tak zanedlouho i Evropy a "zbytku" světa. Prostředkem měly být zejména teroristické akce (Beslan, Boston, atd.). Obrazně řečeno, boj o Groznyj byl i bojem o Prahu. Takže bylo-li Čečensko přece jen zpacifikováno, bylo to v životním zájmu jak Ruska, tak i Evropy, USA či Číny.
Je to tak těžké pochopit?
23. 03. 2014 | 17:07

Bestia triumphans napsal(a):

Targus:
Vy jste měl na mysli jen první válku?
Tak to příště laskavě jasně napište.
23. 03. 2014 | 19:13

magor napsal(a):

Slovo hýbe světem, Violenko:-) A vždy tomu tak bylo.
24. 03. 2014 | 00:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy