Národní sebepoškození

02. 05. 2014 | 09:39
Přečteno 4777 krát
Česká vláda se na Ukrajině zachovala vůči svým krajanům nesmírně hanebně. O pomoc ji zažádalo přibližně čtyřicet tamních rodin, což je zanedbatelný počet, a přesto je vláda nechala na holičkách.

Jen pro srovnání: ve stejném čase se na izraelskou vládu obrátili o pomoc ukrajinští Židé. Zatímco česká vláda nebezpečí hrozící krajanům bagatelizovala, Židé svým krajanům zcela samozřejmě pomohli.

Izraelští experti okamžitě na Ukrajině zahájili kurzy s cílem naučit tamní Židy sebeobraně a několik izraelských organizací vyslalo bezpečnostní experty, aby přímo na místě své krajany bránili. Izrael vyslal na Ukrajinu i několik letadel, které ukrajinské Židy, pokud si to přáli, urychleně přestěhovaly do Izraele.

Své krajany nenechává na pospas osudu ani tak chudá země, jako je Rumunsko. Poté, co skupina ukrajinských nacionalistů vypálila vesnici Kostičany, kde převládají etničtí Rumuni, odpověď Bukurešti na sebe nenechala dlouho čekat. Rumunské ozbrojené síly uspořádaly vojenská cvičení na území Jižní Bukoviny a generální štáb rumunské armády vypracoval plán ochrany rumunské národnostní menšiny v Bukovině a v Oděské oblasti. Rumunský Senát v součinnosti s prezidentem rozhodl o možném nasazení svých vojsk na Ukrajině, pokud o ni rumunští krajané požádají.

Nevím jaký je názor čtenářů, ale podle mého soudu se musí i Česká republika, za všech okolností, o své menšiny v zahraničí postarat!! Neudělat vše pro ochranu krajanů směřuje vždy k národnímu sebepoškození. Nevím, jak někdo z Čechů může být na svůj stát / národ hrdý a pyšný, když své ohrožené menšiny nechá bez pomoci. Odmítnout pomoc jen kvůli tomu, že by se to krátkodobě „politicky“ nemuselo vyplatit, znamená vytvářet precedenty, na které opět Češi nebudou (historicky) hrdí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Pár by jich vešlo k Palasovi, to je socan jak Brno.
http://zpravy.idnes.cz/pohled-na-palasuv-penzion-laka-davy-sousedum-nevadi-fht-/domaci.aspx?c=A100906_221403_domaci_abr
02. 05. 2014 | 09:57

jozka napsal(a):

To je jednoduchy. Nasi nemohli volynakum pomoct, vzdyt prece na Ukrajine zvitezila nami futrovana Pravda a Laska a nastane Demokracie. A kdo si mysli opak, dostane do drzky (a par jich uz skutecne dostalo).
02. 05. 2014 | 09:58

Divák napsal(a):

Souhlasím s autorem. Zaorálek měl minimálně okamžitě všem ukrajinským Čechům vydat několikaleté vizum.
02. 05. 2014 | 09:59

K.V. napsal(a):

Nějak jste zapomněli říci, že těm volyňákům šlo převážně o to aby tady dostali bydlení a důchod v naší výši zadarmo, což by jim samozřejmě zvedlo životní úroven. Na úkor zdejších daňových poplatníků.
Vznešeně se tomu říká boj za svobodu. A oni by byli další "zasloužilí disidenti".
Ale Klímo, nikdo vám nebrání založit fond a platit je ze svého
02. 05. 2014 | 10:14

Yosif K napsal(a):

a) Ze strany české vlády jde o skrblictví a hlupství. Pomoc 40 rodinám je ve wstátním rozpočtu mula nula nic......
b) Na druhé straně - česká veřejnost by měla být připravena na to že mnozí volynští Češi jsou v páté generaci většinou silně rusifikovaní či ukraizovaní - po 5 generacích česky mluví hlavně v pěveckém sboru a v kursech češtiny. Což je po 5 generacích celkem přirozené.

Toto se týká také čechů v Kazachstánu. Veškeré nekazašské obyvatelstvo dostalo v rámci kazachizace silně pohulit. Ultrabohatého diktátora Nazarbajeva se však velkos...č Putin pochopitelně silně bojí, proto do toho nikdo nevrtá.

Pokud má převážně ruská rodina třeba jednu z babiček etnickou češku, má o přesídlení do česka celkem samozřejmě zájem. Alternativou je nevypočitatelné Rusko nebo Kazachizace rodiny.
02. 05. 2014 | 10:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

http://www.haaretz.com/news/world/1.577114

"...He calls his troops “the Blue Helmets of Maidan,” but brown is the color of the headgear worn by Delta — the nom de guerre of the commander of a Jewish-led militia force that participated in the Ukrainian revolution. Under his helmet, he also wears a kippah.

Delta, a Ukraine-born former soldier in the Israel Defense Forces, spoke to JTA Thursday on condition of anonymity. He explained how he came to use combat skills he acquired in the Shu’alei Shimshon reconnaissance battalion of the Givati infantry brigade to rise through the ranks of Kiev’s street fighters. He has headed a force of 40 men and women — including several fellow IDF veterans — in violent clashes with government forces. ..."

"...On Wednesday, Russian State Duma Chairman Sergey Naryshkin said Moscow was concerned about anti-Semitic declarations by radical groups in Ukraine.

But Delta says the Kremlin is using the anti-Semitism card falsely to delegitimize the Ukrainian revolution, which is distancing Ukraine from Russia’s sphere of influence.

“It’s bullshit. I never saw any expression of anti-Semitism during the protests, and the claims to the contrary were part of the reason I joined the movement. We’re trying to show that Jews care,” he said. ..."

"...Still, Delta’s reasons for not revealing his name betray his sense of feeling like an outsider. “If I were Ukrainian, I would have been a hero. But for me it’s better to not reveal my name if I want to keep living here in peace and quiet,” he said.

Fellow Jews have criticized him for working with Svoboda. “Some asked me if instead of ‘Shalom’ they should now greet me with a ‘Sieg heil...."

Z diskuze :
"We have enough problems with our neighbors, we should evacuate the Jewish community from Ukraine. We shouldn't meddle in Ukraine and stay neutral and evacuate the entire Jewish community from Ukraine and provide them a future in Israel. Things don't look rosy in Ukraine and Jews will become the scapegoat as always and put in danger. Ukraine has a dark past and present of anti-Semitism and Jews will be blamed by both sides, for either taking the other side or for staying neutral. This is a real dilemma and a frightening reality..... "

Pozn.
Tkzv. ochranou menšin se zaštiťuje Putin, mnozí zdejší exoti pak přirovnávají takovu jeho politiku k politice Adolfa Hitlera. Což je nesmysl, konstelace skutečnosti jsou odlišné.
Nicméně pokud začnou své menšiny ochraňovat /před kým ??? - před ukrajinskou vládou a jejími pomocníky ???/ Poláci, Rumuni, Rusové, Češi atd...tak je na místě se obávat, že se může dostavit nečekaná reakce - mnozí Ukrajinci se budou cítit ohroženi, co se týče státní integrity, znovu s eprobudí ten jejich nechvalně známý nacionalismus , spojený s antisemitismem, ale i xenofobií.
Obecně však platí, že utrpení je třeba se vyhnout, třeba i útěkem. Kdy je každá pomoc vítána.
Jenže těžko může utéct několik milionů občanů Ukrajiny, pokud by vláda eskalovala násilí. Kdo by ten exodus vstřebal ? ČR - se svým cca jedním milioném lidí bez práce ?

Např. Schwarzenberg by se měl nyní hlásit do služby : " Poslušně hlásím, že jsem opět zde, nyní však nebudu podporovat revoluci, ale útěk před ní .....nabízím proto práci šesti Ukrajincům, na zkušební dobu a to ihned poté, co obdržím dotace z Úřadu práce.."
02. 05. 2014 | 10:18

resl napsal(a):

Zamindrákované češství, co je nám do jiných, my jsme v teple, neznaj gramatiku, vařej jinak, nemluvěj správně česky. Že můžou bejt chytřejší, než Čech jak poleno ? To není možný, nikdo není tak mazanej, vychytralej, vyčůranej.
02. 05. 2014 | 10:19

Yosif K napsal(a):

K.V. napsal(a):
Nějak jste zapomněli říci, že těm volyňákům šlo převážně o to aby tady dostali bydlení a důchod v naší výši zadarmo, což by jim samozřejmě zvedlo životní úroven. Na úkor zdejších daňových poplatníků.
Vznešeně se tomu říká boj za svobodu. A oni by byli další "zasloužilí disidenti".
Ale Klímo, nikdo vám nebrání založit fond a platit je ze svého
02. 05. 2014 | 10:14
Lepčí platit poloukrajincům-poločechům než doplácet přes EU na zbolševizované popeláře v Grécku na platy 1500-1600 EUR měsíčně. Tam hučej každoročně desítky miliard EUR. Na zbolševizované řecké odboráře s platy 6-8krát vyššími než na Ukrajině.
02. 05. 2014 | 10:20

Burbank napsal(a):

Různé státy zachraňují své menšiny na Ukrajině, pořádají odstrašující vojenská cvičení u hranic, nacionalisté vypalují vesnice, stát nefunguje, armáda se vzdává bez boje... Putin udělal jen to, co ostatní a zatím se chová dostatečně zdrženlivě. Pro mě je v tomhle příběhu kladným hrdinou, na rozdíl od zmatených a siláckými řečmi překypujících západních politiků.
02. 05. 2014 | 10:21

Kelt napsal(a):

Že naše vláda 50 miliony Kč dotovala ošetření těžce zraněných "majdanistů/a jejich letecký převoz do špičkových zařízení nemocničních zařízení,kde se někteří vyzdravili již po čtyřech dnech je jedna věc.
Druhá ostudnější spočívá v tom,že naši krajané odůvodnili svoje obavy útoky na zdraví a život se strany ultranacionalistů a banderovců-což se politicky nehodilo do krámu a tak je naše vláda hodila přes palubu.
02. 05. 2014 | 10:25

K.V. napsal(a):

Když už jsou "disidenti" tak agilní, co kdyby si volyňáky vzala Dáša Veškrnová-Havlová-Ruzyňská do své vily a platila je, ostatní disidenti by je mohli zvát alespoň k sobě na oběd, zahrát si domácí divadlo a besedovat o svobodě, pravdě a lásce
02. 05. 2014 | 10:31

Martin1 napsal(a):

UKRAJINA - VČERA - DNES - A ZÍTRA
Také souhlasím s autorem.
Pan Zaorálek (ale celá vláda) se zachoval jako zrádce krajanů, rozumím tomu (ale fuj - fuj), musel tak jednat ve jménu MEGA LŽI O UKRAJINĚ - kdyby totiž připustil teorii, že je našim krajanům ubližováno, narušilo by to koncepci EU a USA o HODNÝCH POKROKOVÝCH ANDĚLSKÝCH UKRAJINCÍCH A ZLÝCH UKRAJINCÍCH, KTEŘÍ BY BYLI TAKÉ ANDĚLÉ, KDYBY JE ZLÍ RUSOVÉ NEPONOUKALI!

JEDINÝ, ALE BLBÝ ANDĚL, JE V PŘÍBĚHU JEN JEDEN - NETŘEBA JMENOVAT.
(a já mu ještě pře volbami věřil - i u mých lopatek tedy pozoruji nepatrný porost chmýřím)

A jak to na té Ukrajině dopadne?
Naprostým krachem současného vedení, které moc získalo nezákonně. Nakonec se proti němu postaví vlastní armáda - ta se spojí i s tou RUSKOU (vznikne z toho nerozborné přátelství - to jsme chtěli?) a to nezákonné vedení bude muset vzít rychle nohy na ramena.
A kdo si na tom bude chtít připsat zásluhy - zamaskovat svou porážku?
Všichni ti, co toto nezákonné vedení do poslední chvíle podporovali - budou to vydávat za svou geniální politiku - i pan ZAORÁLEK SE POCHVÁLÍ - počkejme si - bude sranda.
02. 05. 2014 | 10:34

Realista napsal(a):

Pro K.V.:
- kde jste vzal, že jsou disidenti tak agilní?
- pro by Dáša V.-H. měla patřit k disidentům, když podepsala Antichartu?
- vy sám víte, jaké to bylo ocitnout se na Ruzyni? Alespoň jeden, jediný den?
02. 05. 2014 | 10:35

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Kelt
Nejprve ale chtěli krajanům pomoci , na základě " varování" jakési ukrajinské aktivistky, která tvrdila, že krajany budou terorizovat bandy zločinců, dle ní zcela jistě proruských. Tajtrdlíci kývali, kývali...až jim kdosi řekl, ať se podívají na mapu - a že tedy krajané žijí převážně na západě Ukrajiny, ten je ale téměř bezvýhradně pod údajnou kontrolou promajdanovských elit - a tedy je pod kontrolou spojenců EU...a tedy i pod kontrolou spojenců naší vlády.
Přes palubu je nehodila - byl podniknut rekogniskační výlet a z něj se usoudilo, že zatím je motivace krajanů pouze ekonomická. Zatím !! /neb nikdo - a možná ani Nuland či lady Ashton, neví, kam až to všecko může dojít..../.

Ale buďme klidní, např.Schwarzenberg jistě některé naše krajany ubytuje a zaměstná - když by bylo nutno jim pomoci.. V lese se vždycky nějaká ta práce najde, když je třeba.
02. 05. 2014 | 10:36

K.V. napsal(a):

Realisto, pokud Dáša Havlová- Ruzyněho není ta správná disidentka která by pomohla, ještě si Volyňáci mohou nějak sehnat možnost přijet sem, do té vily se nasquatovat. V nouzi vylezou na střechu. Přijde Kocáb, ubrání jejich práva a nabídne jim jinde v Praze bydlení za symbolickou jednu korunu, v tom už máme také precedens
02. 05. 2014 | 10:47

david napsal(a):

To : Ládík v 9:57

Ládíku, zdá se, že vy tu Palasovu vilu nejste schopen rozdýchat.
Možná by bylo dobré ji znárodnit , ne Ládíku ?

Ládíku, kde se ve vás bere tolik proletářské závisti a já jsem si přitom myslel , že takoví schopní pravicoví instalateři se středoškolskou nástavbou, jako jste vy Ládiku, mají takové domky jako má Palas jen jako jedno z víkendových sídel.
02. 05. 2014 | 10:47

brůna napsal(a):

většina čechu by byla schopná těm chudákum ukrást i to málo, co ještě mají. ale pomoct?? pan autor si asi spletl národ nebo přiletěl z marsu. u nás akorát většina bolševických zloděju a simulantů s nataženou prackou vyřvává, že potřebují pomoct sami.
02. 05. 2014 | 10:48

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

david
Pan Palas je ale sociálním demokratem. Ne sociálně demokratickým buržoa, co si navíc /dle jeho slov/ na penzion nahrabal z peněz, které prioritně patří sociálně slabým, respektive těm, které je nutno dle sociálně-demokratické teorie pozvedávat nahoru. Palas ty peníze šikovně přetransformoval v investici do komerční nemovitosti.
02. 05. 2014 | 10:51

Petr z Tábora napsal(a):

Zcela souhlasím s autorem. Měli bychom pomoci Čechům kdekoli na světě když se chtějí usadit ve vlasti svých předků. Ať už z důvodu své bezpečnosti nebo ze snahy si ekonomicky polepšit. Potřebujeme pracovité lidi s obdobnými kulturními návyky. Vždyť Češi, vzato jako národ, vymírají kvůli nízké porodnosti. Je typické, že odpůrcům pomoci volyňským Čechům nevadí naše pomoc aktivistům z Majdanu či imigrace různých národů do ČR většinově také ekonomická.
Zástupci ČSSD se v této záležitosti chovají ostudně a padá to na vrub celé vlády.
02. 05. 2014 | 11:02

Honza II napsal(a):

Oponuji Petrovi z Tábora.
Po té, co je Havel mrtev, tak začala výrazně stoupat porodnost. Já jsem pevně přesvědčen, že naše vymírání ovlivňovaly Havlovy zrůdné představy, jak lidé neměli mít děti, když u nás vládl socialismus.
Prostě časově se nárůst počtu narozených dětí kryje s dochodem Havla z médií a politické scény vůbec. Stručně řečeno. Přežili jsme Husáka a nejspíše jsme už přežili i Havla.
02. 05. 2014 | 11:18

pamětník napsal(a):

Česká vláda by měla zachraňovat volyňské Čechy před demokratickou vládou Ukrajiny instalovanou s pomocí USA a EU???! Kam jste dali rozum?
02. 05. 2014 | 11:34

Občan napsal(a):

Ono to s těmi židy bylo samozřejmě úplně jinak.
Nejenže nikoho o nic nežádali, ale naopak se dost ostře distancovali od různých zastrašovacích akcí s původem v Izraeli, které je měly přimět k odchodu z Ukrajiny. Pár jich to nezvládlo a odjeli. Ostatní zůstali, dělají si potichoučku své kšefty se všemi stranami konfliktu, na BV se nikterak nehrnou a s ukrajinskou občanskou válkou nechtějí mít OFICIÁLNĚ nic společného.
Dokonce ani ultraortodoxové ze západoukrajinského Umanu (Umaně), kteří mají permanentně dost důvodů k obavám i bez občanské války, na emigrační špek neskočili.

Volyňáci, to je něco jiného. Vláda se k nim zachovala prasácky (nikoli poprvé - kdo to trošku sleduje, tak ví, jak v ČR dopadly předchozí vlky Volyňáků) a protože na Ukrajině jede občanská válka naplno, má váda jedinečnou příležitost svůj odmítavý postoj fofrem přehodnotit.
02. 05. 2014 | 11:43

Jáchym napsal(a):

Pro ty, které nebaví se hádat

a chtějí si přečíst něco poměrně vyváženého:
(až jsem se divil :-)

http://blisty.cz/art/73064.html
02. 05. 2014 | 11:46

Gerd napsal(a):

Ministerstvo zahraničí už dlouhou dobu dělá ČR ostudu, a nezačalo to jen za Zaorálka, ale už za předešlých ministrů zahraničí. Otázka je, jestli to ministr zahraničí dělá jen z blbosti nebo tak mizerné chování dostal nařízeno befehlem z vyšších míst (a od 1989 to už Moskva není).
02. 05. 2014 | 11:52

petrph napsal(a):

O jaké pomoci je tu řeč? Pochopitelně, zapojit se do ukrajinské války s odůvodněním že Česko brání "svojí menšinu" a to 40 rodin by bylo absurdní.
Jinak, ti lidé se mohli přestěhovat do Čech, v tom byl i souhlas našich orgánů. Ale ty požadavky šly mnohem dál, ti lidé tu žádali zajištění zdarma bydlení a živobytí, než se "zkonsolidují". A tak daleko už pomoc naší vlády nešla...
Oni to totiž nejsou tak úplně "naši občané", Zakarpatskou Ukrajinu měla Československá republika pod určitou správou pouze za období České republiky, a žádní Češi tam tedy nebyli...
02. 05. 2014 | 12:04

K.V. napsal(a):

Petře z Tábora, jenže ono je to o tom že kdo chce a umí pracovat, neztratí se v žádném režimu a emigrovat nemusí . To je narážka i na naši emigraci v nejrůznějších obdobích socialismu.
Ale ti co k nám chtějí jsou právě ti co si chtějí polepšit jen ekonomicky, bydlení a sociální dávky nebo důchod zdarma. A takových máme hrozný nadbytek už nyní
02. 05. 2014 | 12:05

david napsal(a):

To : 17,5 bil....... v 10:51

To co píšete může být i pravda , ale pokud tuto pravdu neumíte dokázat, jste jen obyčejný lhář.
,
Navíc váš slovník svědčí o tom, že jste i takový trochu primitivní český závistivec , něco na styl pravicového instalatera Ládíka.
02. 05. 2014 | 12:06

lser napsal(a):

Pomoc volyňským Čechům by se rovnala přiznání, že v Kyjevě se dostali k moci haličští nacionalisté. Jak by potom mohl český mopslík na americkém vodítku dál štěkat na Rusko. Jak bychom mohli vozit hrdiny z majdanu a léčit je tu zadarmo, když českého pacienta pražské nemocnice odmítají. Země jako ČR nemohou dělat nezávislou politiku, musíme posluhovat imperiálním zájmům toho, kdo nás tzv.chrání.
Nyní je to strýček Sam.
02. 05. 2014 | 12:08

Ládik!!! napsal(a):

davide,
neděláte mu pucfleka?
02. 05. 2014 | 12:12

češka napsal(a):

Pane Klímo,
když se na území obývaném Poláky, Ukrainci a Rusy vytvoří bezvládí, pokaždé to končí pogromem, jde jen o to, kdo začne rabovat a vraždit jako první.
Co se týče Rumunů v Bukovině, spadá do stejné kategorie, jako my s Slováci nebo západ a východ Ukrainy.
Zkrátka Versailleská smlouva rozcupovala to, co více méně přirozeně vznikalo po staletí.
I my jsme obětí, "dostali" jsme Horní Uhry, které se nás snažily cca 100 let zbavit, než se jim to úspěšně povedlo.
Dnes máme se Slováky vynikající vztahy. Východním i západním Ukraincům můžeme upřimně přát totéž.
To, že stát oficiálně nepomáhá "krajanům", jejichž předci odešli před více než 100 lety?
Chtějí-li sem přijít, jistě mohou. Dokáží-li své české kořeny, jistě se dočkají brzského vyřízení povolení k pobytu a potom i občanství.
Mimochodem i spousta Izraelců má české občanství a v případě nouze i zajištěné ubytování v čechách, protože Izrael nepovažují, na rozdíl od našich politiků, za trvale udržitelný stát.
02. 05. 2014 | 12:15

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

JAKO OBVYKLE !

Stále nás odpojují od světa.

První máj tu letos zase byl mediálně představen jako obvykle:
Takřka výhradně jen jako příležitost, aby se zamilované páry zulíbaly pod třešní nebo si přečetly Karla Hynka Máchu. Na ulicích řádí partaje a militanti, lépe se jim vyhnout.
Tak to alespoň vidí Petr Kolář v jinak spíše rozverném článku na Týdnu.cz s titulkem
„Bacha na komouše a aktivisty všeho druhu, 1. máj jako vždycky".

Tak to zní ze všeho, co zrozkliknete, rozevřete nebo zapnete.

Jazyk vlajkařský, pomnichovský a protektorátní.
Jazyk nedávných latinskoamerických diktatur.
Stále přítomný jazyk extrémní pravice. Jazyk arogantních bossů zhodnocovaného kapitálu a jím zakoupených - často však autenticky zfanatizovaných - klávesnic.

Jazyk redakčních porad, kde si všichni navzájem gratulují, jak se jim zase podařilo až na dřeň urazit vlastní čtenáře. Tenhle jazyk, to je dnes duchovní odraz českých reálií, nejen prvních májů. Je to odraz naší - pořád se to říká - „křehké svobody". Proč je křehká? A existuje ještě vůbec?

A co Svátek práce? Vlastně nic. Náš panelák je už od poloviny března, kdy zmizel pod lešením (a okna pod plastikovými foliemi), nepřetržitě renovován, zateplován, štukován a barevně postřikován pracovitou partou ukrajinských dělníků, k nimž se občas přidává oddíl specialistů z dělného lidu českého. Pracují každý den, bez cyklů na prostřídání, dělají také o sobotách, nedělích a svátcích - a pracovní doba je, mírně řečeno, klouzavá (přičemž s přibývající délkou astronomického dne se prodlužuje). Radost pohledět!

„Není dneska náhodou svátek?" zvolal 1. května jeden dělník z lešení na jakéhosi podšéfa, který dole obcházel služební auto s mobilem přilepeným k uchu. „Na to si tu nehrajeme," zněla odpověď.

No ovšem! Hrajeme si na svobodu Tibetu
(no dobrá, vím, tak aspoň tu autonomii), zatímco mediální redakce i politické sekretariáty mlčí o velkých stávkách v Číně,
zvláště v jejích průmyslových zónách na pobřeží, v deltě Perlové řeky... Co kdyby si ti odrbanci vybojovali ještě vyšší mzdy a větší sociální práva? A co kdyby tak v základech podlomili argumenty demokratických bossů naší svobody o tom, jak by ta správná efektivita a konkurenceschopnost měla - i v té odporně zhýčkané „socialistické" Evropě - vypadat?

Hrajeme si na svobodu Ukrajiny, na obránce před ruskou agresí a rozpínavostí, na zaříkávače údajné hrozby znovuzrození Sovětského svazu. A mlčíme o tom, že zcela jiné impérium zjevně léta tesknilo po studené válce, kterou mu „válka proti terorismu" nedokázala nahradit. A zejména řádně zdůvodnit pro HDP blahodárnou růstovou páku permanentního zbrojení. Mlčíme o tom, že jiné impérium expandovalo v Evropě a ve střední Asii, dostalo na budku v silokřivkách gruzínských a syrských strategických kót a muselo si nechat zajít chuť na „jaderný" Írán. A tak to zkusilo na Ukrajině.

Chtěl jsem se zeptat Ukrajinců, obdělávajících náš dům, jestli byli na Majdanu a co si slibují od dalšího vývoje. A podobné „chytré" otázky o lidu coby subjektu dějin jsem si nachystal. Ale odradilo mne asi nejčastější sousloví, které používají: „Jebať Boga!"

Hrajeme si na svobodu vůbec. A na koho to slovo padne, ten musí jít z kola ven
02. 05. 2014 | 12:21

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

david
Nepotřebuji nic dokazovat, samotný Palas tvrdí, že si na penzionek vydělal - nu a protože je téměř po celé polistopadové období placen z veřejných peněz, je nasnadě, že si na penzioneček vydělal z veřejných peněz. Že jsem to nazval " nahrabal" ? To sedí, Palas se prezentuje coby sociální denokrat, sociální demokrat by neměl z veřejných peněz /kdy je přeplácen/ hromadit majetky, měl by investovat ne do komerčních nemovitostí, ale např. do zvyšování rovnosti lidí, měl by být ne hrabivý,ale solidární atd..
NIkde jsem nepsal , že mu závidím, v podstatě není co závidět, spíše bych jej politoval -ale ani to nemám zapotřebí, je mi totiž coby osoba lhostejný.

Takže lžete vy - a to evidentně.

Nu, na Váš slovník zdaleka nemám, kolik je to dní, kdy vás opět zabanoval - ale to je jiná kapitola.

P.S. Palas je " váš" , viďte ? Proto ta obhajoba, já tomu rozumím.
02. 05. 2014 | 12:27

brůna napsal(a):

já už vidim voliče čssd, ksčm a podobnou závistivou a nenávistnou lůzu jak tu pomoc tem chudákum budou přát, až jim tady vláda postaví baráky a sežene práci.)))))))))))))). to by bylo zase kvikotu at táhnou odkud přišli.)))))))))
02. 05. 2014 | 12:38

Sech napsal(a):

Autor

jenom 40 rodin? A co precedent, to nic?
02. 05. 2014 | 12:42

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Bojovat ve válce za možnost vrátit se a poté začít splácet ještě větší dluhy, než bylo nutno splácet předtím...je nesmysl tak nesmyslný, že se až nechce věřit, že by do toho někdo s IQ vyšším než je 70 šel.
Leda by politická šlechta slíbila, že pak budou dluhy odpuštěny, či je smaže hyperinflace.
Ale ani tak to není moc rozumný důvod, zejména s přihlédnutím k tomu, že politická šlechta mnohdy lže a také s přihlédnutím k tomu, že mrtvému je celkem jedno, kolik a jak dlouho má ještě platit .

A proto by to chtělo nějaký řádný incident a pak trochu toho skutečného poškození, nejlépe příbuzenstva, nebo zasáhnout děti - to zabere vždy, to se pak hlásí i pacifisté, matky kvičí a posílají své synky - aby pak například zakroutili krky jiným dětem, jiným příbuzným...atd..

Ta písnička je stále stejná, miliony prodělají vše, pár desítek vydělá majland...pár jich zahrabem do hlíny a ti přeživši pak budou dluhy platit i za ně. Neboli po válce téměř vždy následuje poválečná konjunktura, leze to pak všecko zas nahoru.

http://www.youtube.com/watch?v=E1QbR8tS6iY

....not that bad... if you turn off the sound :-)))
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pane Klímo, a co tak z Ukrajiny nechat odvézt veškeré obyvatelstvo ? V rámci lických práv je přeci nepřípustné zvýhodňovat jednoho pžed druhým, nicht wahr ?
Jo...že kam ?
No přeci někam, kde je dobře...a bude ještě líp....furt líp a líp... až bude ouplně nejlépe.
02. 05. 2014 | 12:44

čumil napsal(a):

Pane Klímo. Těch 40 rodin je z jedné vesnice, ze 40 vesnic, v čem tkví, tkvělo, či by mohlo tkvít jejich ohrožení? Pokud si poctivě na tyto a podobné otázky neodpovíte, tak tady jen nepoctivě mudrujete. V čem je problém těchto Čechů srovnatelný s Židy či Rumuny, opět nás matete. Ukrajina je vážný problém a je neodpovědné vyrábět si své problémy pro svoji potěchu. Naprosto nepovedené a odbyté.
02. 05. 2014 | 12:46

skeptický napsal(a):

Nejsme zdaleka jediní,kteří mají z ostudy kabát.Máme ovšem tu smůlu,že naše media jsou jako ostatně všechno ostatní právě v rukou jiných postižených,kteří si čistí vlastní historii,a špiní jiné. Ovšem on to nikdo nežere.

Navíc vedle našich politiků je to alespoň šance pro snaživce ztrapňovat se k všeobecnému veselí dědků, a zvyšuje to návštěvnost blogů..

Hedat ochranu (podle našich medií před Rusy ) na Volyni je jako bát se rozvodněné Berounky na Gerlachovce. V tomhle naši hoši přeci jen ukázali matný záblesk inteligence.Ale spíš jim to někdo řekl.Nejspíš vrátnej.

Armádu nám zrušili,aby nepřekážela až tu příjde další totalita,tak alespoň nemusíme nikomu dělat blbce.
Ve světě bude klid až každý zaleze do svého kurníku.
Zvášť pozor na ty rozkladné blechy v kožiše,co tu před nimi varují.
02. 05. 2014 | 12:46

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

brůna
Proč by vláda mněla někomu shánět práci ? To je její povinnost ?
A proč teda nesežene práci jiným svým občanům ?
Nestačily by, pane brůna, sociální dávky ? A proč hned stavět nový domek - nestačil by byt ?

Jak víte , že to jsou chudáci ?
02. 05. 2014 | 12:46

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

brůna napsal(a):
já už vidim voliče čssd, ksčm a podobnou závistivou a nenávistnou lůzu jak tu pomoc tem chudákum budou přát, až jim tady vláda postaví baráky a sežene práci.)))))))))))))). to by bylo zase kvikotu at táhnou odkud přišli.)))))))))
02. 05. 2014 | 12:38
----------------------------
§ 355
Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob

(1) Kdo veřejně hanobí

a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo

b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání,

bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1

a) nejméně se dvěma osobami, nebo

b) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
02. 05. 2014 | 12:48

Míla napsal(a):

Brůna
proč by měli emigrovat,když na obzoru se rýsuje skutečná demokracie?Není to blbost před ní utíkat?Možná by bylo na místě za tu demokracii více bojovat,třeba cinkat klíčema.
02. 05. 2014 | 13:07

david napsal(a):

To : 17, 5 .....ve 12:27

Abych vyhověl vašemu stylu myšlení a vašemu způsobu argumentace, tak vám, potvrzuji, že Palas je můj a měl jsem ho už v 7.měsíci.

Co už vám ale nepotvrdím je to, že by si nemohl Palas postavit dům z veřejných peněz, protože to by si žádný učitel nesměl koupit ani rohlík.

To že si nedovedete spočítat, kolik si mohl Palas za svoje působení vydělat a kolik si mohla vydělat jeho manželka majitelka lékařské ordinace chápu, protože vidím jak argumentujete a na co stačíte a možná i proto se vámi lékaři o svých příjmech určitě nebaví.

Pro vaši osvětu znovu opakuji, že neříkám že si Palas postavit dům nepoctivě nemohl, ale protože to nevím, tak to netvrdím a už vůbec ne veřejně.
Mohl bych se vám totiž podobat a to bych opravdu nerad, pomlouvačem a žvanilem být opravdu nechci.
02. 05. 2014 | 13:08

buldatra napsal(a):

Ústy přítele Zaorálka bychom měli okolnímu světu jasně a hlasitě říci, že máme právo zasáhnout prostřednictvím naší profesionální armády všude tam, kde bude ohrožen krajan Česk.
Českové všude ve světě by byli od té chvíle pod naší vojenskou ochranou a kdo by je ohrožoval, byl by armádě naší vydán napospas.

To by myslím stačilo k tomu, aby Klíma a krajané na Ukrajině mohli klidně spát.

Ještě si dovoluji drobně podotknout, že Volyň není u Ruské hranice, je v části západní. A jak známo, ta je pod demokratickou kontrolou unijně příznivě nakloněné a unií a Obamou řízené Kyjevské vládě a pod palcem demokrata Jaroše a jeho mládeců z pravého sektoru, čili pod patronací našich skvělých spojenců, jež požívají naší důvěry a těší se naší podpoře. Tak vo co vlastně de těm krajanům a Klímovi?
02. 05. 2014 | 13:14

Willy Messerschmidt napsal(a):

No jo, pane kolego, ale Česko přece nepotřebuje své krajany bránit před ukrajinskými nacionalisty. Ti Rumuni se určitě mýlí. Vesničani si zapálili ohníček a oni hned prý vypálení vesnice :-). A to nemluvím o tom, že ho určitě zapalovali sirkama z Ruska, které jim podstrčila KGB.
02. 05. 2014 | 13:30

Martin1 napsal(a):

A co to vyřešit jen pomlčkou?
(Úvaha těsně před zešílením - aneb tonoucí se stébla chytá - aneb jedna ze slepých uliček)

Co kdyby vzalo UKRAJINU pod demokratická křídla SLOVENSKO?
SLOVENSKO - UKRAJINSKO. Pěkně i s pomlčkou - demokraticky.

Do začátku by tomu útvaru pomohla EU a USA "Marshallovým plánem č. II". Ukrajina by se dostala zadními vrátky do EU, měla by i euro, bezvízový styk s Evropou a do NATO by vklouzla uměleckým "AXLPAUZENEM " a všichni by si nádherně žili až do smrti. Byla by to federace taková, jakou by jim navrhla EU - tedy spravedlivá pro všechny.

SLOVENSKO si samostatnosti užilo už dost a tato federace bývalých RUSKÝCH SATELITŮ bez RUSKA by měla zářnou budoucnost. To, až se na nás stará EU "todlento" a přeřadí na větší rychlostní stupeň a u nás by jako nechala všechny dluhy - prostě tak jako když se likviduje stará firma a do začátku by nám mohl dát třeba IZRAEL 10 atomovek (nebo to stačilo jenom rozkecat - on možná taky jenom podvádí)a skutečně pomoci s vyzbrojením za dohledu USA (to dá rozum).

Izrael by v tom slepenci mohl být i s námi. On by dělal zahraniční politiku a my domácí. Oba jsme na to mistři. Parkanová by tomu útvaru mohla dělat skvělou ministryni obrany - to jen aby se všichni hned lekli, kdyby dala na vybranou: "Buď budu zpívat, nebo střílet - vyberte si."
USA by si konečně posílily svou pozici v Evropě skrz jejich slepé střevo - IZRAEL - cítí se nyní trochu odstrčeni a byla by nastolena zase rovnováha.

My bychom byli uchráněni před rozpínavostí RUSKA - nebyli bychom poddaní - ale stejní kmáni a my - ČESKO bychom zase mohli poučovat ty ostatní - prezident toho spolku - UNIE č. II. by byl určitě zase V. Klaus - ten by zprivatizoval bývalou Ukrajinu "kuponovkou" - vrátil by se po VELKÉ VLASTENECKÉ AMNESTII Kožený a spol. a jelo by se- co vy na to?

To by šlo - a to všechno jsem vymyslel u jednoho ošizeného kafe po "O". Obědě - jak žadoní vnučka o vyzvednutí ze školky. "Dědo přijdeš - chci po "O" k tobě!"

EU by zasedala v plném obsazení k tomu asi měsíc a nevymyslela by to. :))
02. 05. 2014 | 13:30

Willy Messerschmidt napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):
Vláda zajisté nemá povinnost někomu shánět práci. Ona vlastně nemá žádnou povinnost.....
02. 05. 2014 | 13:34

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

david
Ne každý učitel obdrží ze státní pokladny cca 100 táců měsíčně a ne každý učitel je pak sociálním demokratem, který má plnou pusinku lidské solidarity, podpory chudých atd., ale jeho hlavička a ručičky fungují coby ručičky a hlavička investora do komerčních nemovitostí , kdy tedy chce ZÁMĚRNÉ tu nerovnost naopak dál prohlubovat - přičemž ale stojí na té straně, která není tím outsiderem a která tedy zrovna nevychází ze sociálně-demokratických pozic, tradic, myšlenek, idejí..

Klidně se mi podobejte, bylo by to pro lidstvo opět dobrým krůčkem kupředu.

Ještě jednou - pokud je někdo členem TOP 09, ODS atd...a pořídí si z veřejných peněz, nadstardních odměn za podstandardní výkony třeba i půl Vinohrad, tak mi to nevadí, ten člověk to předesílá - že je mu měřítkem individuální úspěch /tedy majetek, peníze.../ a ne nějaká rovnost a podobné socialistické smetí , tam je to v pořádku, tento člověk jedná v souladu se svým svědomím, vědomím a snad i podvědomím.
A překvapím vás - ani takovému člověku nezávidím.
Závidět se dá jen rozumnost, moudrost...ale to, že si někdo nahrabe na úkor chudáků, přičemž bere si ty chudáky tak rád do své hubičky, jak že je to s nima zlé...to se snad závidět ani nedá.Tím se spíše pohrdá.

Tak a ještě prosím na závěr pohádku o nějaké původně chudé ošetřovatelce v LDN, jak si za dvacet let vydělala na penzioneček, ať se aspoň mohu rozbrečet - když se těm vašim hlodům už dál nemůžu smát.
Pak zkuste třeba pošťáka....ať je to genderově vyvážené.

JInak ale sbohem , jistě máte opět před porodem. Nechci vás zneklidnit více než by dalšímu maličkému Palasíčkovi bylo ku prospěchu. Státní pokladna není bezedná.
Kdy to bude ? Za dva měsíce ?
Tož tak ať je to maličké zdravé aspoň fyzicky.
02. 05. 2014 | 13:36

Medikolog napsal(a):

Vítku KLÍMO,

když vám na těch Ukrajincích co měli v devatenáctém století nějakého předka z Předlitavska, nenuťte vládu aby se o ně starala, ale učiňte tak sám. Za vaši podporu Majdan-pučistům vám kyjevští uzurpátoři moci jistě umožní tak za své učinit.

Na vlastní nemocné české děti sbíráme víčka... majdanpučistům a jejich vraždícím banditům vláda dala miliony a z našeho zdravotního pojištění je léčí... Ukrajinců je tu nalezlých přes sto tisíc... tak ti vaši mohou za stejných podmínek přijet také. Nic víc, nic míň. Jsou to UA, ne našinci.
02. 05. 2014 | 13:40

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Willy Messerschmidt
Nu, já jen že Tajemný Pán hoven /aktualně brůna/ standardně a dlouhodobě spílá každému, kdo by požadoval po vládě či státu ať mu seženou pracovní místo. A nadává takovým do lemplů a nemakačenků, do bolševické lůzy a jánevímještě jak.
A ejhle - nyní obrací . Nyní nestačí , aby případným imigrantům bylo pomoženo formou soc. dávek, nyní zde pléduje za to, aby jim vláda postavila domek a zajistila pracovní místa.
/sám však nenabídne nic/

To že povinností vlády je především oblbnout takové jak je brůna - to samozřejmě vím. Že vláda si pro sebe vyhrazuje řešit ty nejméně obtížné úkoly.
:-)
02. 05. 2014 | 13:42

....................... napsal(a):

brůna napsal(a):

většina čechu by byla schopná těm chudákum ukrást i to málo, co ještě mají. ale pomoct?? pan autor si asi spletl národ nebo přiletěl z marsu. u nás akorát většina bolševických zloděju a simulantů s nataženou prackou vyřvává, že potřebují pomoct sami.

Co to žvaníte? Zjistěte si kolik jsou naši lidi ochotni a schopni poslat na humanitární projekty, pro lidi, kteří jsou ve srabu. Ano mluvím i o penzistech, kteří mnohdy žijí z ruky do huby. To je neskutečné co někteří dokáží vypustit z huby, jen aby mohli dehonestovat svoji zem.
02. 05. 2014 | 13:44

david napsal(a):

To : 17, 5 .....v 13:36

Tak k tomuto už se vyjádřit nemohu.

Mám od pana Stejskala doporučeno, inteligenci nehodnotit a to ani v případě je-li extrémně pozoruhodná, mohlo by to totiž ohrožovat příspěvky podobné vašim a to by jistě tomuto blogu velice uškodilo.
02. 05. 2014 | 13:44

Ládik!!! napsal(a):

david -
je chvályhodné, že dáváte na doporučení. Já bych Vám doporučil, abyste skočil z okna.
02. 05. 2014 | 13:50

Admirál napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde - také jsem si všiml toho topografického tápání našich vládců.

Nejdříve, než se podívali do mapy, než se zeptali, kde že se ti Češi na Ukrajině nacházejí, byli vstřícní. To si mysleli, že se nachází v zóně ovládané nebezpečnými proruskými, proputinovskými nedemokratickými teroristy.

Svůj názor však museli změnit. Oni se nacházejí v oblasti ovládané demokratickými, svobodomyslnými, aktivisty z Majdanu, Jarošem a Muzyčkem. Z těch přece nemusí mít nikdo strach (Babij Jar je výmysl proruské propagandy).
02. 05. 2014 | 13:50

born65 napsal(a):

petrph (12:14):
Je technická - historická Volyň nemá s Podkarpatskou Rusí téměř nic společného.
---
autor:
Nejsem moc optimistický v otázce, jestli byl přesun oněch volyňských Čechů do ČR přínosný. Myslím pro nás. Je pravda, že v pohraničí (např. Broumovsko, Javornicko) je plno volných usedlostí a i pozemky by jim bylo možno vykoupit a předat, ale kde máme jistotu, že by dotyční chtěli dělat totéž, co doteď na Volyni - tedy zemědělské práce? Nebylo by jejich snem spíš pohodlné sociální zajištění v bytech ve městech? (Pokud jim křivdím, jsem ochoten svou podezřívavost s omluvou odhodit).
02. 05. 2014 | 14:16

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

SLOVA, SLOVA, SLOVA...
Uri Avnery: Predátorské krédo, sémantický terorismus

27.4.2014 | Words, Words, Words.
Words, Words, Words.

Uri Avnery
Izraelský veterán inspiruje i proti českému „mainstreamu“

Uri Avnery kráčí pozoruhodným životem. Už přes devadesát let. Narodil se v zámožné židovské rodině v Německu. Před Hitlerem emigrovala do Palestiny. Avnery tu roku 1938 vstoupil do paramilitární Irgun (mimochodem spolu s pozdějším izraelským premierem Jicchakem Šamirem). Odešel z ní už roku 1942. Neseděly mu její teroristické metody. Za první izraelsko-arabské války roku 1948 velel četě – a byl i oblíbeným válečným korespondentem. Nadvakrát, celkem po víc než deset let, zasedal v Knesetu. Založil a po léta vedl mírové hnutí Guš Šalom. Roku 1982 se - jako první izraelský politik vůbec – sešel s Jásirem Arafatem. O izraelsko-palestinských vztazích – a jejich rezonanci uvnitř židovského státu - napsal i několik knih. Například Izrael bez sionistů (Israel Without Sionists), Příběh vojáka – krvavá cesta do Jeruzaléma (A Soldier´s Tale – The Bloody Road to Jerusalem), Můj přítel, můj nepřítel (My Friend, My Enemy).

Za terč svého posledního zamyšlení si zvolil „sémantický terorismus“. Píše tu:

„Slova sdělují myšlenky. Slova implantují koncepty do myslí těch, kdo je sdílí a vyslovují. Jakmile se etablují, následuje i vše ostatní. Věděli to už autoři Bible. Učili, že ´V moci jazyka je život i smrt, kdo jej rád používá, nají se jeho plodů´ (Přísloví 18:21).“

„Představte si“ – vrací se Avnery zpátky do dnešních kulis - „že mezi Izraelem a Jordánskem vypukne válka. Izraelská armáda okupuje během dvou, tří dnů celé území hášimovského království. Co udělá okupační správa jako první? Zřídí osady v Petře? Vyvlastní půdu poblíž Akaby? Nikoli. Jako první vydá dekret, jímž dané území vstoupí ve známost jako ´Gilead a Moab´. Od nynějška už, s výjimkou radikální levice, nepoužije slovo Jordánsko nikdo. Adresátem všech suplik místní populace bude Vojenská správa Gileadu a Moabu.“

„Sémantický terorismus“, pokračuje Avnery, se však v Izraeli zmocňuje i pojmů mnohem širší dosahu. Dokonce už i slova „mír“, stigmatizovaného jako cosi na způsob „jedu“ a v podstatě plně vytlačeného z politického lexikonu.

Nahradil ho „vágní pojem ´politické urovnání´ (´political settlement´)“. Ten je však jenom synonymem „dokumentu, sepsaného právníky a podepsaného politiky“. Naproti tomu „mír znamená víc než formální konec války. Zahrnuje prvek usmíření, čehosi duchovního“. Mír, to je „vize, politický ideál, náboženské přikázání, inspirující idea“. A ne jen téma „pragmatické diskuse“, tak jako „politické urovnání“.

Pod tlakem „sémantického terorismu“ však vlastní slovník – včetně pojmu mír - „vzdává i izraelská levice“. To ovšem „není to jen taktický ústupek. Je to orientace.“ Tím snáz se „obětí sémantického terorismu“ stávají i jiné klíčové reálie a pojmy.
POKRAČOVÁNÍ !
02. 05. 2014 | 14:17

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

POKRAČOVÁNÍ ...
Například Západní břeh: „Vláda všem televizním kanálům nařídila už dávno, aby tohoto pojmu neužívaly. Drží se toho i většina novinářů v tištěných médiích.“ Území, o němž je řeč, „nazývají ´Judea a Samaří´“. Sugerují tím, že „jde o území náležející Izraeli, i když jejich oficiální anexe může být z politických důvodů odložena. ´Západní břeh´ indikuje, že jde o okupovaná území.“

„Nic posvátného přitom není ani na pojmu ´Západní břeh´, zavedeném jordánským vládcem, když toto území nezákonně přičlenil do svého nově rozšířeného království. Stalo se tak tajným ujednáním s Davidem Ben Gurionem, prvním izraelským premiérem, který chtěl vymazat z mapy název ´Palestina´.“ Byl to tak jordánský král Abdalláh, kdo „své feudum rozdělil na Východní břeh (řeky Jordán) a Západní břeh“.

„Proč tedy na tomto pojmu trvat? Protože indikuje, že nejde o součást Izraele, ale o arabské území, náležející stále – tak jako Pásmo Gazy – Státu Palestina.“ A které mu také „připadne, jen co bude dosaženo míru (pardon, ´politického urovnání´)“.

Hříčkou „sémantické bitvy“ je i pojem “osadníci“ („settlers“). V hebrejštině má dva tvary: „mitnahalim“ („žijící na okupovaných územích“) a „mityjašvim“ („ti, kdo žijí na izraelském území“). Střet obou pojmů plní izraelská média den co den. V reálu se vede o „legitimitu osad za Zelenou linií“. Ta je bytostně „levicovou koncepcí“ právě proto, že „jasně rozlišuje mezi izraelským vlastním a okupovaným územím“. „Zelená“ proto, že právě touto barvou byla – už od příměří v roce 1949 – značena linie mezi oběma teritorii na všech mapách.

Jen ovšem do momentu, než „(levicový) ministr práce Jigal Alon rozhodl, že napříště už ´Zelená linie´ nebude figurovat na žádné mapě“. A to podle „starého zákona až z doby britského mandátu, podle nějž náleží copyright vydávat v zemi všechny mapy vládě a je v kompetenci ministra práce“. Guš Šalom za to vládu zažaloval u Nejvyššího soudu. Ten ministerstvu práce nakonec uložil, aby na mapy „Zelenou linii“ vrátilo.
02. 05. 2014 | 14:21

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

DOKONČENÍ:

Jádro otázky, kolem níž běží spor od „samého počátku okupace“, však zní „´Zelená linie´ mezi čím?“ Izraelský „mírový tábor“ razí pojem „okupovaná území“. Izraelská pravice – „osvobozená území“ (pod heslem „Osvobozená území se vracet nebudou“). Vláda volí pojmy „teritoria ve správě“, resp. „teritoria, o nichž se vede spor“. Ve veřejnosti se jim říká „prostě ´území´“.

Podobné hrátky, pokračuje Avnery, běží i kolem terminologie na téma „Zeď“, jíž Tel Aviv oddělil vlastní území od palestinského ghetta. „Když vláda rozhodla, že bude mezi Izraelem a okupovaným územím vytvořena i fyzická překážka – zčásti s expanzívním cílem, zčásti skutečně z obranných důvodů – vznikla potřeba jejího názvu. Byla vystavěna hlavně na okupovaných územích a v praxi tak značná teritoria anektuje. Na volných územích je to plot, na zastavěných pak zeď. A tak jí říkáme prostě ´Zeď´ nebo ´Plot´ a začali jsme tu týden co týden pořádat demonstrace,“

Poněvadž nabyla „odiózní pověsti napříč světem“, „pustila se armáda do hledání pojmu, neznějícího ideologicky, a zvolila slova ´separační překážka´. Tento pojem však figuruje už jen v oficiálních dokumentech.“

„S kým že to jednáme o politickém urovnání? Tady to přímo dře. Sionistické hnutí a Stát Izrael popíraly po generace samu existenci palestinského národa. V Dohodách z Oslo z roku 1993 se od tohoto idiotského nároku ustoupilo a PLO byla uznána za ´představitele palestinského lidu´.“ Přímo o „palestinském státu tam ovšem řeč není a naše vláda má z pojmů ´Palestinský stát´ či ´Stát Palestina´ kopřivku. Sám termín ´Palestinci´ evokuje dodnes vědomou či podvědomou averzi. Většina komentátorů hovoří o politickém urovnání s ´našimi sousedy´ - jimiž se nerozumí Egypťané, Jordánci, Syřané či Libanonci, ale však vy víte, kdo.“

„V Oslo trvali vyjednavači PLO na tom, že zárodek jejich státu ponese název ´Palestinská národní správa´. Izraelská strana pojmu ´národní´ vehementně oponovala. Takže dohoda (přesněji ´Deklarace principů´) ji nazývá ´Palestinská správa´ a Palestinci sami ji titulují ´Palestinská národní správa´.“

Jenže „Palestincům, kteří potřebují urgentní lékařskou péči v izraelských nemocnicích, se jí, vykáží-li se dokumentací podepsanou ´Palestinskou národní správou´, nedostane.“

Střet tak „běží i na sémantické frontě. Pro mne je jeho kardinální součástí boj za slovo mír. To slovo musíme vrátit do samého centra našeho lexikonu. Jasně, nahlas, s hrdostí.“

„Sémantický terorismus“ nemrzačí jen Izrael. Atakuje fakta a cíle, a ne jen samotné pojmy. Avnery má pravdu. Zásada, že teroristům se neustupuje, platí i pro jejich „sémantické“ voje. Restituovat slovník, který nefalšuje, je nejvyšší čas.
02. 05. 2014 | 14:22

K.V. napsal(a):

Zkopírováno, proč sem taháte židy?
Pokud jste chtěl vysvětlit co to je semantický terorismus, stačilo napsat že u nás už nemáme Sudety, nemáme Karlsbad ale Karlovy Vary, Nemáme Lundenburg ale Břeclav.
Stačily mně 2 řádky
02. 05. 2014 | 14:41

Pepa Řepa napsal(a):

Snad mi soudzi hujeři vysvětlí,
proč by se mělo 40 volyňských chránit a stěhovat z Haliče, kde je přece chrání naši zbrusu noví kamarádi, demokraté, bojovníci za britskou demokracii.

Jestli se nemýlím, tam pařát mužika z Moskvy nedosáhne, jaké nebezpečí nám od našich nových kamarádů hrozí?
02. 05. 2014 | 14:59

Pepa Řepa napsal(a):

resl napsal(a):
............neznaj gramatiku, vařej jinak, nemluvěj správně česky. Že můžou bejt chytřejší, než Čech jak poleno ? To není možný, nikdo není tak mazanej, vychytralej, vyčůranej.
--------------
Neumí čééééésky?
Šmarjá-šroubiku- snad nemyslíte Karla?
No mazanej je, o tom žádná.
02. 05. 2014 | 15:02

........................... napsal(a):

Vy všichni co tu pláčete. Pomáhat se bude. Před okamžikem hovořil na ČT Hudeček.
Praha bude zvát studenty, starosty obcí a jiné. Hodlá se s nimi navázat spolupráci a budou si předávat rozumy. Tak o co vám jde?
02. 05. 2014 | 15:14

david napsal(a):

To : Ládík 13:50
¨
Ládíku, toto je slabé i na instalatera, navíc závistivého.
02. 05. 2014 | 15:40

aga napsal(a):

Kdyby se na naši vládu obrátili o pomoc ukrajinští židé, pomohla by jim zcela určitě. Možná to bude tím, že v naší vládě není dost patriotických Čechů?
02. 05. 2014 | 16:03

Filuta napsal(a):

Souhlasím s panem Klímou.
Od samého začátku jsem Zaorálkovo vyjádření, že naši krajané nejsou v ohrožení, pokládal za zbabělé.
Nechtěl podráždit Brusel, jenž odmítá připustit, že na Ukrajině Rusům,Čechům a židům hrozí nebezpečí ze strany fašounské pučistické vlády.
Jelikož tím Zaorálek upadl v nemilost jak straníků, tak voličů socanů, nyní přehazuje výhybku a opět, aniž by znal míru vkusu, leze pro změnu do zadnice Číně.
Každý, kdo tady namítá, že by nás pomoc volyňským stála "miliony", nechť vezme v úvahu, kolik skutečných milionů nastrká ČR do pomoci Afričanům atd.
Naposled jsme miliony zaplatili za dopravu fašounů z Majdanu, kteří na Ukrajině toto násilí rozpoutali, a jejich následnou léčbu.
Já bych ty peníze stokrát raději věnoval právě vol.Čechům.
02. 05. 2014 | 16:03

veverka napsal(a):

Trapný Zaorálek by tím totiž musel přiznat,že našim krajanům hrozí na Ukrajině nějaké nebezpečí od samozvané vlády Jaceňukových amerických poskoků.

A to by neladilo s pracně vytvářenou mediální bajkou o hodném západu Ukrajiny a zlém východu,tak jak nám jí mainstreamová mediální žumpa předkládá.

Zaorálek tak musel učinit prostě proto,aby zalezl ještě hlouběji do amerického rektálního otvoru.
02. 05. 2014 | 16:14

Míla napsal(a):

Filuto
já bych zase tu finanční pomoc věnoval na dětskou onkologii a dětem pohybově omezeným na nákup pojízdných sedaček.Dávám tip na organizace žádající o podporu: konto bariéry,Nadační fond Noma,Helppes,Zdravotní klaun,Nadační fond opuštěným dětem,Nadační fond při škole Sv.Josefa.A jsou další.
02. 05. 2014 | 16:25

Yosif K napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):
Pozn.
Tkzv. ochranou menšin se zaštiťuje Putin, mnozí zdejší exoti pak přirovnávají takovu jeho politiku k politice Adolfa Hitlera.
KONEC CITATU.

Jedna věc je pomoct lidem kteří se chtějí přestěhovat do vlasti předků, zcela jiná věc je zaplavit území sousedního státu neoznačenými diverzními jednotkami, a toto území po nacisticky vesselicově zorganizovaném referendu s výsledkem "98% pro anexi" urychleně anektovat.

Ten druhý způsob péče o menšiny za posledních 100 let provedl opravdu jen Hitler, Stalin a Putin.

Nějaká péče o menšiny bejt musí ale je štěstí že tak "rázně" jak se choval Hitler, Stalin a Putin, že se další "fuhrerové" obvykle nechovají.

Zajímavé je že Kazachstánu - kde Rusové dostávají na budku denodenně a jejich počty se rok od roku (díky oficielní politice KAZACHIZACE) dramaticky snižují - si "statečný Putin" raději nevšímá.

Diktátor Nazarbajev je proti Rusy vysáté a zplundrované Ukrajině petrodolarový ultraboháč a má očividně prostředky na to aby dobře připravení Kazaši Putinovským "zeleným mužíkům" hned na hranicích rozkopali p..dele na padrt......
02. 05. 2014 | 16:35

Yosif K napsal(a):

Četl jsem komentáře volynských čechů. Nikde nespali že jim hrozí nebezpečí od Jacenuka - naopak to popírali.

Poukazovali však na to, že případná BRATRSKÁ POMOC RUSKÝCH VOJSK by se valila přes Volyn z Běloruska kde mají Rusové vojenské bázy a že v tom případě by Volznští Čechové byli neradi "v napravleniji glavnovo udara".
Kdy jindy se ostěhovat ndále od Ruského medvědfa do Evropy než ted?

Kdyby někdo z Volynských čechů trpěl putinofilními bludy (jako že většinou netrpí), mohl se do Putinostánu přestěhovat již dávno. Rusky perfektně umí všichni.
02. 05. 2014 | 16:40

Amonre napsal(a):

Proč mi to příjde, že pan Klíma má opět nějaké iportérské nápady? Minule chtěl importovat několik milionů Židů, kolik to číslo tehdy bylo 4 mio? Dobře, možná je to lepší, než něktěré jiné národnosti, ale ptám se, proč ne třeba vietnamci, číňani, nebo korejci?

Na druhou stranu 40 rodin, to je maximálně 400lidí a to by neměl být problém zvládnout. A snad s nimi bude i méně problémů, než s některými jinými národnostmi.
Nevím proč ale u takových článků pana Klími si vždy vzpomenu na tuhle písničku.
http://www.youtube.com/watch?v=D6Jn8OLVuW8
02. 05. 2014 | 17:29

Lila napsal(a):

17,5 bilionů (12,27)

Na vlastní uši jsem v televizi slyšela rozhořčeného Palase před jeho procovskou rezidencí, jak si stěžuje, proč policie prošetřuje původ jeho majetku, když si v politice vydělal desítky milionů a další miliony získal z nezdaněných poslaneckých náhrad.

Část poslaneckých náhrad, např. tzv. expertní peníze, jsou určené k tomu, aby si poslanci zaplatili odborné posudky z oblastí, o nichž sice rozhodují, ale v nichž se neorientují. Poslanecká sněmovna by kromě jiného měla kontrolovat vládu a její rozhodnutí, k tomu slouží i kontrolní výbor PS PČR. Kdyby poslanci nezdaněné náhrady nezneužívali a vykonávali řádně svůj mandát, asi by se nemohlo stát, že vládním rozhodnutím o privatizaci OKD stát přišel minimálně o 34 miliard! Platíme si 200 poslanců a ani jediný si nevšiml, že majetek v hodnotě zmíněných 34 miliard nebyl vůbec oceněný a nebo jeho reálná hodnota byla výrazně podceněná.

Jestliže je veřejnost přístupem Palase a jemu podobných oprávněně pobouřená, rozhodně to není ze závisti. Dneska s vámi musím souhlasit.
02. 05. 2014 | 17:46

Tonda napsal(a):

Naše vláda potažmo Zaorálek by především měli přestat jako pitomci opakovat stupidní mantry USA a EU o ruské agresi. Měli by konečně fašouny v tzv. ukrajinské vládě poslat, kam patří.
Měli by poskytnout pomoc obyčejným lidem ve Slavjansku, v Lugansku, Doněcku a jinde, po kterých se dnes střílí, posílaj se ně obrněné vozy a vrtulníky... Místo toho lezou do zadku hlupákům.
USA a Obama se v tomhle celém konfliktu předvedli v celé kráse své tuposti a agresivity. Nemusím Putina, ale Klaus - snad jediný politik u nás - to vystihl přesně.
02. 05. 2014 | 19:45

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

LIla
Poslanecké náhrady jsou paušální a nezúčtovatelné,nijak nekze tedy prokázat, že napřkílad Kalousek je neprochlastal.
Psal jsme o něčem zcela jiném. O ideji sociální rovnosti vs její faktické popírání -o rozpadu osobnosti v papaláše.

34 miliard je fikce, IPO bylo taky o cca 450 korunách - dnes je cena 12, 50.
Obecně pak je třeba viníka hledat u těch, co prodávali majoritu. A u těch, co prodávali rychle a zhasínali.
Ptejte se - proč nešel do IPO stát ? Respektive obce. Proč tak nezískali tolik potřebný kapitál ?
Protože kapitalistotvorba měla přednost. Bez kapitalistů je kapitalismus nemyslitelný.
Pak nemůžete volit např.Evřika Tošenovského, a z toho úhlu pohledu je např. Palas stále volitelnějším - než eurotrafikant Evžik, který ale - pokud bude zvolen, hezky spolu se Zahradilem a spol.. ODS pohřbí, takže z tohoto úhlu pohledu je to vlastně dobrá volba volit tyto zombie.
03. 05. 2014 | 15:25

skeptický napsal(a):

Anastázie
Resonančních mužů je málo,natož žen.
04. 05. 2014 | 10:07

Ludmil napsal(a):

Šiřte toto video dál!
https://www.youtube.com/watch?v=NKuDzXAgdf4
04. 05. 2014 | 19:35

hovorka11 napsal(a):

U nás se dává azyl těm, kteří byli na Ukrajině obviněni z rozkrádání a úkladnou vraždu jako je manžel Tymošenkové, kterému dal Karel Schwarcenberg azyl v ČR !

Dnes na potlačení demokratických práv obyvatel používá ukrajinská vláda tzv. "Národní gardu", která se skládá z radikálů a lidí propagujícíjící fašizmus. Není to armáda, která nechce bojovat proti vlastním lidem, ale ozbrojené bandy radikálů za podpory EU a poradců z USA.
Tak se to dělalo v Kosovu, Líbyi, Sýrii a nyní na Ukrajině. Když to nejde humanitárním bombardováním, tak se demokraticky použijí nejhorší vražední fanatici.
05. 05. 2014 | 11:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy