Bude benzín za 38 korun?

13. 12. 2010 | 18:24
Přečteno 36752 krát
Poslední měsíc přináší samé špatné zprávy pro motoristy. Údajně má přibýt oněch obtěžujících kamer na silnicích a navíc má zdražit benzín a nafta. Nestačilo by, že počátek prosince přinesl sněhovou kalamitu, takže se špatně jezdí a ještě hůř parkuje?



Bohužel při rozboru základních čísel se ukazuje, že se zdražení pohonných hmot opravdu nevyhneme. Zdražení nás přitom nečeká - zdražování už začalo. Za první sedm prosincových dní podražil Natural 95 o 2,1 % a nafta o 1,8 %. Pohonné hmoty jsou tak nejdražší od konce července. Na jaře 2009 se přitom ceny Naturalu v průměru ještě pohybovaly pod 26 korunami za litr. To už je ale dávno.

Tehdy se svět bál krize a spekulanti vyklidili své pozice. V dubnu 2009 se barel ropy typu Brent k okamžitému odběru pohyboval ještě pod 50 dolary. Jenže dnes se už svět krize nebojí. Ano, Evropa bude mít problémy, občas to vypadá, že zbankrotuje půl eurozóny či zanikne euro, ale to je zajímavé „jen“ pro Evropu. Asie jede a jede velmi rychle. Dokonce jede tak rychle, že Čína musela zatáhnout za záchrannou brzdu, aby se ekonomika moc nepřehřála. Čína odhodila jízdní kola a vyměnila je za automobily. Poptávka po ropě tam proto ještě poroste. A na to právě sází spekulanti. Vrátili se na trhy a tlačí cenu rychle nahoru.

Nemá smysl se dívat na vrtkavou aktuální cenu. Nás zajímá trend, a ten krásně popisuje padesátidenní průměr. Zatímco v březnu 2009 byl na 43 dolarech za barel, nyní je na 85 dolarech. Jsme tedy skoro na dvojnásobné ceně než před necelými dvěma lety. To je šílený trend. Pokud by vydržel, jsme za dva roky na 170 dolarech. Potřebuje Asie o tolik víc ropy?

Ne, za většinou růstu je spekulace. Asie se bojí inflace, a proto nakupují tamní spekulanti komodity, aby se před ní uchránili. Tento trend nejspíš vydrží a požene cenu ropy ještě výš. Poroste tedy asijská reálná spotřeba i spekulace. Tím to ale nekončí, nahoru potlačí ceny komodit i tzv. kvantitativní uvolňování měnové politiky americké centrální banky. Ta pumpuje na trh nové dolary a ty mizí opět ve strachu z inflace na komoditních trzích. To je explozivní koktejl, který může poslat cenu ropy ještě hodně nahoru. Nikoho by podle mě nemělo v příštím roce překvapit překonání hladiny 110 dolarů za barel.

Nejde však jen o ropu. Jde i o kurz koruny k dolaru, za který se ropa nakupuje. Koruna šla naštěstí na podzim motoristům na ruku, když posilovala. Zatímco v červenci jsme za dolar platili 21,60 Kč, počátkem listopadu jsme se dostali skoro na 17 Kč. Zde se ale vývoj otočil a dnes je kurz kolem 19 Kč. Svou daň si na nás vybralo Irsko. Trhy se lekly, že zbankrotuje, a v tu chvíli přestala koruna posilovat. Korunu všemu nasadil strach z Portugalska a Maďarska.

Pokud známe cenu ropy a kurz, zajímá nás už jen korunová cena ropy. Ta vypadá diametrálně odlišně od ceny vyjádřené v dolarech. Nárůst posledních dní je velmi vysoký. Zatímco počátkem listopadu vyšel barel na necelých 1500 Kč, nyní jsme už na 1750 Kč. Za pět týdnů došlo tedy ke zdražení o zhruba 17 %. Bylo by tudíž nenormální, aby u nás pohonné hmoty nezdražily. V tuto chvíli je paradoxně naší „záchranou“ to, že jsou pohonné hmoty tak nehorázně zdaněné. Toto ohromné zdanění brání, aby se ve finální ceně pro zákazníka projevila dražší ropa v plné míře.

Pokud tedy podraží Natural 95 do konce roku na 33,00 Kč za litr, je to zdražení jen o 2,5 % a můžeme být rádi, že to nebude celých 17 %. Kdyby se zdražení ropy projevilo v plné kráse, stál by litr Naturalu skoro 38 korun. Co není, může být. Časy jsou zlé. V delším horizontu hrozí, že se sejdou dva negativní vlivy zároveň. Cena ropy ještě vyskočí a koruna k dolaru ještě mírně oslabí. Zdražení korunové ceny ropy o 25 % by podle mě nemělo nikoho překvapit. Hrozí tedy, že se podíváme na rekordně vysoké ceny pohonných hmot. Špatnou zprávou je, že už nyní jsem téměř na rekordu. Jediné, co může zabránit dalšímu zdražení, je snížení marží v prodejní a distribuční síti. Marže však nejsou nekonečné. Moc bych si proto od nich nesliboval. Nakonec si zase může mnout ruce stát, jeho inkaso z daní navázaných na pohonné hmoty poroste, a bude tedy z čeho zaplatit ty otravné silniční kamery.


Napsáno pro týdeník Euro

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Drzá zrzka napsal(a):

"Čína odhodila jízdní kola a vyměnila je za automobily." U nás to bude naopak. Zahodíme automobily a nasedneme na kola. :o)
13. 12. 2010 | 19:12

Milan napsal(a):

...žvást, tak se cena benzínu netvoří...
13. 12. 2010 | 19:12

Rene napsal(a):

V kocurkově ovládaném zlatokopy bez kouska svědomí je možné cokoliv
13. 12. 2010 | 19:16

mik napsal(a):

to je zajimave, ze v roce 2009 stal barel ropy 150 dolaru a benzin nebyl tak drahy. Podle dnesnich propoctu by mel stat litr pres padesat korun a to fakt nepamatuji
13. 12. 2010 | 19:24

kalon napsal(a):

Dokdy a do jaké míry si pořád necháme s..t na hlavy a jak dlouho si tato vládnoucí klika bude z nás dělat dojnou krávu? Lidi, prosím vás, probuďte se!
13. 12. 2010 | 19:25

Carlo napsal(a):

Budeme pro benzín jezdit do Rakouska.Tam stojí 27 pořád.
13. 12. 2010 | 19:28

Na.srany napsal(a):

Polsko - nafta 27.6 kč
Což tak pánové poslanci snížit cenu paliv o tu korunu , o kterou jste zvedli cenu kvůli krizi údajně jen pro tento rok ......
Jděte do (!) panská chátro!!!
13. 12. 2010 | 19:32

Fanda napsal(a):

Nasere to, ještě že jezdím na LPG,tak nikdy cena nepřekročí 16-17 kč
13. 12. 2010 | 19:32

Emissary napsal(a):

Výborně,

pane Pikoro.

Ještě jste měl napsat, kolikže to nestydatý stát za pohonné hmoty na daních inkasuje.

Drzá zrsko,

to je velmi pravděpodobný scénář a nebude to jenom kvůli cenám PHM. Stát si totiž z vlastníka automobilu dělá otroka v právním i finančním slovy smyslu.:)
13. 12. 2010 | 19:36

Joe napsal(a):

BA95, Shell, kousek za hranicem v PL = 4,58PLN/litr krat 6,40Kc za PLN = 29.30Kc/l. U nas na obyc pumpe 32.50. Mam stesti ze to mam z domu PL pumpe 10km. Packo a satecek. Uz skoro rok jsem u nas netankoval.
13. 12. 2010 | 19:36

Emissary napsal(a):

Opravuji,

Drzá zrzko.o:)
13. 12. 2010 | 19:37

Targus napsal(a):

To Vladimír Pikora:

Pane Pikoro, taháte nás za nos, za fusekli, či za něco jiného?¨
Samozřejmě, že cena ropy neodpovídá zdražení benzínu ani nafty v ČR.
A to máte ještě tu drzost nám doporučit, abychom byli rádi, že nás naše famiglia 118 dře bez nože.
Kdybych neměl k dispozici ceny nafty a benzínu v evropských státech, možná bych vám ty plky o "nutnosti" drahých pohonných hmot v ČR docela baštil. Ale takhle je to docela problém, když tankuji v jednom nejmenovaném evropském "rozvojovém" státě od letních prázdnin stále jediný litr nafty za 0,98 €.
Řekněte prostě na rovinu, že ropáci, řepáci a lihaři nás okrádají, seč můžou.
13. 12. 2010 | 19:43

dimitrij napsal(a):

1L benzínu za minimální hodinovou mzdu-?-nastal čas na likvidaci našich kapitalistických vykořisťovatelů,mafiánských vlád a bezohledných buržoustů !!!!! Nelze zlodějiny Klause,Havla,Topolánka,Dlouhýho,Grose......a dalších,kteří rozkradli,rozprodali a zničili průmysl,zemědělství a ekomnomiku tohoto státu jen tak beztrestně pardonovat a důsledky hodit na pracující lid !!!Od roku 1990 si pracující neustále utahují opasky-to již není utahování opasků,ale šibeniční smyčka na krku,která stále víc zadrhává a stahuje !!!I dojná kráva se musí občas nakrmit a vyházet hnůj-pokud se bude jen dojit bez hospodářovi péče tak mu velmi rychle zdechne a nemá po ní ani to hovno!! Za minimální hodinovou mzdu by si pracující měl koupit alespoň 3L benzínu,tudíž by měla být rychle zvednutá čistá minimální mzda na úkor zisků bezohledných kapitalistů na 114,-Kč / hodinu,což je 18.240,-Kš čistýho měsíčně (nějakých 652EU) nic moc,že v porovnání s minimal.mzdou v jiných zemích nebo radikálně slevnit benzíny a ost.PHM o třetinu na 12,8Kč /L--jinak nový ÚNOR 1948 !!!!!!
13. 12. 2010 | 19:45

Klaun veliký neomylný napsal(a):

Stát vybere ze stávající ceny 20kč,pumpaři a distributoři tak 5,výrobní cena je tudíž směšná
13. 12. 2010 | 19:53

Drzá zrzka napsal(a):

Emissary

Otroky, s tím souhlasím. Spotřební daň je u benzínu 12,84 Kč, tedy skoro třetina ceny.
13. 12. 2010 | 20:00

Joker napsal(a):

O sedmnáct procent se snad zvyšuje cena ropy, která tvoří minoritu, tak snad nebudete chtít zdražovat koncovou cenu také o 17 procent. To není ekonomie ale selský rozum.
Je taky hodně zvláštní, že naši milí pumpaři zdražili PHM ihned druhý den co to bylo v TV. Asi všem došli zásoby. Když je to opačně tak jim zlevňování trvá až dva týdny. Chudáci. A stát ať se nažere, prachy budou potřeba pro potřebné a stávkující. Tak koukejte jezdit s úsměvem a nohu na plyn :-)
13. 12. 2010 | 20:09

Grinch napsal(a):

cena již u nás dovezeného litru motorové euronafty - EN590 se pohybuje cca kolem 7,50 CZK za litr - tak si to spočítejte, až jak velcí jste podržtašky
13. 12. 2010 | 20:09

Jiří Kuchta napsal(a):

Benzín 2% ? ato se těm pisálkům vyplatí o tom psát ? LPG podražilo skokem o 14 % a to už nenapíšou !
13. 12. 2010 | 20:13

jakub napsal(a):

A nechápu proč zdražuje i LPG když cena měla jít dolu během 3tydnu šla cena cca 2kč na horu!takže jsi chce někdo asi pěkně nahrabat!!
13. 12. 2010 | 20:14

jan k napsal(a):

Dimitriji, nějak zapomínáš na socialistické vykořisťovatele. Super v osmdesátých letech za 9 Kčs při průměrných hrubých platech kolem 3000 Kčs odpovídá dnešním cca 65-70 Kč/litr.
13. 12. 2010 | 20:15

Emissary napsal(a):

Drzá zrzko,

šoupněte tam ještě DPH 20 %, hned to bude veselejší. Pak to bude mít půvab. :)
13. 12. 2010 | 20:20

Rene napsal(a):

Tankuji v Rakousku a občas v Polsku když jsem na severu , takže je mi to ukradené.V Polsku koupím ještě potraviny,pneumatiky,drogérii,oblečení, elektroniku a nábytek pokud potřebuji.
Čus bus autobus ekonomové, ještě že jsme díky chytrým lidem v EU.Zloději a tuneláři by to chtěli změnit abychom byli otroky v praém slova smyslu, ale naštěstí to není tak jednoduché.
13. 12. 2010 | 20:31

Drzá zrzka napsal(a):

O tom, že je u PHM zdaněná spotřební daň, znova "Dépéháčkem" už se mluvilo a napsalo poměrně dost. 33 Kč - 20% DPH, je dalších 5,5 Kč do státní pokladničky.
13. 12. 2010 | 20:33

citizen napsal(a):

jo, a voda za 50 Kč/l taky bude, uvidíte, nastává doba hladová, píše jistý profesor
13. 12. 2010 | 20:37

Moravsko napsal(a):

Cikání,doktoři,umělci všecko to utíká můžete mě říci jediný důvod proč v tomhle kriminálním státě zůstávat?Řízeném kriminálníky.
Můj kolega z DDR to dělal následovně.Rád jezdil, nakupoval ty hnusné potraviny u nás(1994) za 500 DM bylo cca 11000 Kč a přežil.
13. 12. 2010 | 20:42

Emissary napsal(a):

Drzá zrzko,

a to všechno ne za barel, ale za jeden jediný mizerný litr. Zhruba tedy platí, že za každý litr platíme 40 % ceny přímo (surovina, doprava, výroba, distribuce, prodej) a 60 % nepřímo, našemu "milovanému" státu.

A o tom otroctví, o tom bych mohl dlouho povídat. :)
13. 12. 2010 | 20:45

hammer napsal(a):

Víš proč utíkaj ? tu perspektivy není. zlí bolšáni zanechali zásoby enem na 20 let. a ty už došly. poňatno ?
13. 12. 2010 | 20:45

michl napsal(a):

Ano, zlodějina pumpařů roste. Dnes jsem kupoval LPG u pumpy, kde jsou vždy dlouhé fronty a to za 13,90Kč (nyní zdražili o 2.Kč). U jiné pumpy, patřící Benzině je tento plyn za 17,90Kč(nyní zdražili o 3,-Kč). Pokud má první pumpa marži 4,-Kč/l, tak druhá 7,-Kč/l. A takto roste cena LPG i přesto, že se zemní plyn zlevňuje.
13. 12. 2010 | 20:46

Pepa z depa napsal(a):

zase přeháníte. už léta tankuji benál za 500 Kč tak laskavě neplaště, jo ?
13. 12. 2010 | 20:50

Targus napsal(a):

To Rene:

No já zavítám i do polských potravin, je celkem rozdíl koupit např. za zlevněných (sic) 12 Kč výborný sýr Gervais o hmotnosti 150 gr (ČR), anebo totéž v půlkilové piksle v polské Biedronce. A bez slevy. Totéž salámy, maso, jablíčka, zelí.
Nu a pro ty, kdo chtějí kráčet s dobou, za skvělých 11,60 půllitr neméně skvělého třešňového piva v plechu. U nás za totéž s ještě větším podílem éček chtějí půl sta.
13. 12. 2010 | 20:52

Drzá zrzka napsal(a):

Emissary

Věřím, dokonce vím, že byste mohl. Sice jsou dlouhé zimní večery, a bylo by to zajímavé čtení, ale raději si pro klid ostatních budem užívat adventu a těšit se na Ježíška bez šíření "blbé nálady".
13. 12. 2010 | 20:53

bbb napsal(a):

No v této republice, kde vládnou zloději, stylem za půl roku by na Saharu dováželi písek se nedivím tomu, ani kdyby stál 48 Kč/l.
13. 12. 2010 | 20:55

Emissary napsal(a):

Drzá zrzko,

staniž se.
13. 12. 2010 | 20:58

Moravsko napsal(a):

S tím LPG je to ostuda ale Poláci jen mají za 11,90 a Rakušáci asi za 9,80.Koupím větší bombu radši dvě,
13. 12. 2010 | 20:58

Robert napsal(a):

Lidi probuďte se , těm dědkům ve vládě , kteří jsou ještě načuchnutí komunismem a kteří nejsou komunismem , tak jsou zase kapitalismem , je potřeba je všechny vyházet a dá jim podporu , aby hošanové věděli , jak se jezdí nám normálním lidem, kteří je v podstatě živíme. Jim je jedno kolik co stojí , při jejich platech a navíc dálších příjmech , které smrtelník nevidí a nikdy nenalezne ... je to tady bordel na "" N "" -tou ... kdo uteče z této země nezemě , tak vyhrál....
13. 12. 2010 | 21:01

forhend napsal(a):

no nic, vzhůru na nákupy do Evropy...
13. 12. 2010 | 21:06

Nakupovatel napsal(a):

No tak se vyplatí nakupovat v Polsce a Austrii. Těch 120 km mám na obě strany.
13. 12. 2010 | 21:07

Drzá zrzka napsal(a):

Emissary

Za ty, kteří díky tomu nebudou lomit rukama a bědovat, děkuji a těším se nejen na Ježíška, ale i na leden, páč začátkem nového roku dlouhé zimní večery ještě trvají. Zhruba do Hromic. :o)
13. 12. 2010 | 21:08

spotřebitel napsal(a):

V Polsku jsem před 14 dny koupil kabát za 2000,- Kč, v Tescu je za 6000,- Kč, bunda kožená v Polsku 4000, v Tescu 7 900,- Kč.....
13. 12. 2010 | 21:09

prof. ing.Švejk Josef, CSc. napsal(a):

až bude nejhůř tak vytáhnou z trezoru ten projekt na vodíkový motor pohon a jede se dál, jenom aby pak nebyl ještě dražší než benzín a nafta či LPG. vodík vzniká elektrolýzou vody a ten není zadara, elektřina, voda, cena práce...
13. 12. 2010 | 21:09

Občan okradený modrými ptáky. napsal(a):

Když jsou občané hloupí a nechají ze sebe dělat totální voly, pak se nelze divit, když na silnici budou jezdit jen vyvolení a nikdo jiný. Vládnoucí bolševici dělají pro to možné i nemožné. Oni potřebují volné silnice a otroky, kteří budou všechno platit. Přece není možné dopustit, aby někdo, kdo poctivě dělá, chtěl takovou životní úroveň, jakou si pro sebe zajistila banda bolševických zlodějů, která vládne v tomto státě.
13. 12. 2010 | 21:16

Venca Klaun napsal(a):

koukám že asi brzy nastane doba co se bude vyplácet dovoz všeho levnějšího z ciziny, no jo ale za co kupovat dyž naše fabriky dou do kopru a nezaměstnanost letí raketově do nebe ?!
13. 12. 2010 | 21:17

Tatin napsal(a):

Zdražili jste? Jezdím míň. Zdražili jste znova? Jezdím ještě míň. Znovu budete zdražovat?? Kluci, nezlobte mně, že já si vám to auto dám sešrotovat!
13. 12. 2010 | 21:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 12. 2010 | 21:24

kryton napsal(a):

Jděte všichni do prdele, až bude litr za padesát, stejně vytáhnete kešeně a budete jezdit jakoby se nechumelilo TAK PROĆ NEZDRAŽOVAT???
13. 12. 2010 | 21:29

*** napsal(a):

Když se u nás před 20 lety začal zabydlovat kapitalismus, oddychl jsem si s vědomím, že teď už bude vše v pořádku. V poslední době ale začínám mít o jeho budoucnost obavy. Hrstka bohatých bohatne kvadratickou řadou, státy začínají krachovat a většina lidí chudne. Obávám se že jednou to ti nenažraní přeženou a lidi si to nenechají líbit. Nerad bych se toho dočkal znovu, ale nějak se mi zdá, že k tomu spějeme. A bohužel nejen u nás
13. 12. 2010 | 21:33

Emissary napsal(a):

Drzá zrzko,

„na Nový rok o slepičí krok", „na Tři krále o krok dále" a „Na
Hromnice o hodinu více".

Z uvedených údajů vyplývají astronomicky přesné údaje o poněkud vágním vymezení časových údajů v lidových příslovích. S mírnou ironií a shovívavostí můžeme shrnout získané výsledky takto:
· Slepičí krok představuje dobu 5 minut 15 sekund.
· Krok představuje dobu 11 minut 30 sekund.
· Na Hromnice se den prodlouží o 1 hodinu 17 minut 31 sekund. Naši předkové v tomto případě rychlost prodlužování dne poněkud podcenili. Libozvučnému rýmování asi dali přednost před přesností.“

http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/1811/KOLIK-MERI-SLEPICI-KROK.html/
13. 12. 2010 | 21:34

Jan napsal(a):

Ekonomové jsou stejní nevzdělanci jako mnozí další (viz doktor léčí, jen za uzdravení může příroda), jejich teorie jsou k pousmání a na nic. Nic neumí, jen se tak tváří a dřepí v různých mafiafinance. Kde skončily jejich nedávné keci a proklamace o cenách benzinů a ropy. A už jsou tady s rádoby dobrými doporučeními a prognózami.
13. 12. 2010 | 21:34

pamětník napsal(a):

věříte že normal mix do mopeda či motorky kdysi stával 1.90 Kčs / l, a nafta 0.80 Kčs/l ale platy byly cca 1500 Kčs / měs., to ano
13. 12. 2010 | 21:35

Ovčan napsal(a):

Lidi,vydržte a aspoň měsíc nejezděte!
Nebo jezděte co nejméně a aspoň měsíc netankujte!Ať se hajzli chytnou za rypáky.
13. 12. 2010 | 21:39

Taky napsal(a):

Kde ten chytrák analytik finančních trhů žije?, vždyť už dnes stojí u čerpačky Benzina 1 litr Naturalu 33,-Kč. Včera mluvili o zdražení a ráno už nenažranci měli zdraženo.
13. 12. 2010 | 21:41

Drzá zrzka napsal(a):

Emissary

Dík za info.

Hromnice 2.2, stejně tak jako Dušičky 2.11. jsou v polovině cyklu mezi rovnodennostmi a zimním slunovratem. Staří Keltové ty dny uctívali.
13. 12. 2010 | 21:44

Emissary napsal(a):

pamětníku,

kolik Vám bylo, že si to pamatujete? :)
13. 12. 2010 | 21:46

jakub napsal(a):

Lpg stanice jen využily situace že jde benzín na horu tak proč né si cosi naškrábnout i když měla jít cena spíše dolu!!!
13. 12. 2010 | 21:46

Emissary napsal(a):

Drzá zrzko,

taky díky za info.

Dobrou.
13. 12. 2010 | 21:49

já občan napsal(a):

když se taká prognóza, zpráva zveřejní tak do měsíce je cena na světě. poáč všici pumpaři si upraví marže ať ropa stoji co stoji a koruna posílí či naopak.
centrální řízení cen jenže obráceně.
13. 12. 2010 | 21:49

rukka napsal(a):

Zatím mi ještě nikdo nevysvětlil, jestli někdo za tyto žvásty analitiky platí, nebo oni někomu platí za to, aby byli v televizi, novinách. Přesně takhle žvanili před rokem a dopadlo to přesně opačně. Jednou se určitě trefí, ropa půjde určitě nahoru, nebo dolů - to víme všichni - nebo zůstane tak jak je. To nemá s cenou u našich pump nic společného!!
13. 12. 2010 | 21:53

volič napsal(a):

Tak budeme jezdit kupovat benzin jinam. Už dneska je skoro všuda levnější než u nás (s výjimkou snad Německa). Třeba v Lucembursku je o cca 4Kč levnější, Shell V-power i o víc.
13. 12. 2010 | 21:54

Tatin napsal(a):

Jak čelit zdražování: jednou za měsíc tankuji za stále stejnou cenu (tedy např. za 1000,-) a holt musím jezdit tak, abych se "vešel". Bohatě využívám zákon o setrvačnosti a do křižovatek polehoučku dojíždím... A z kopečka vyřazuji (dle situace) a na rovince z 1 rovnou na 3 a plyn jen šimrat, šimrat!! No a občas si na rovinu řeknu, jestli musím fakt jet autem a celý to zdražování najednou už tak nějak nebolí...
13. 12. 2010 | 21:59

Giomek napsal(a):

Benzin mel byt davno za 100kc a i to neni zdaleka cena litru benzinu, lidi by zacali jej rozumne vyuzivat, nicmene to by ale prestal fungovat socialismus zalozeny na skubani lidi co na nej maji.
13. 12. 2010 | 22:00

Kedyk napsal(a):

Já chci litevská vejce,mrkev z Belgie,víno z Portugalska,voňavou růži z Holandska...Ocel ze Severního Irska,čepici z Turecka a to hned kamionem se spotřebou 40 l/100km
13. 12. 2010 | 22:02

občan spokojený napsal(a):

ty finanční prognózy jsou jak předpověď počasí. jsou přesné to jenom termíny se občas spletou
13. 12. 2010 | 22:05

Alex napsal(a):

Pak se vlada divi ze tu cizinci netankujou koupi si to radsi za hranicema prispejme na Kalouskuv chlast.
13. 12. 2010 | 22:07

Vixen napsal(a):

řešení: auto na vodu ! ne, to by podražili zas vodu...
13. 12. 2010 | 22:11

Vladimír Novakovský napsal(a):

Krásná analýza kterou jsem ani nečetl a to z jednoho důvodu! Jakmile si přečtu,že pisatel a daný odborník je absolvent VŠE je mi vše jasno! Právě na této čkole působí v současné době a zároveň do současné doby nejvíce registrovaných agentů StB, kteří úspěšně manipulují s lidským povědomím o odbornících ve věcích ekonomiky. Jsou to ale stále stejní lumpové a je jedno kdy jsi kdo udělal tzv doktorát. Otázkja je z čeho? V dnešní době se rozumní lidé na tyto odborníky z VŠE dívají z krz prsty...
13. 12. 2010 | 22:16

Mar10 napsal(a):

Jsme opravdu nenazranej stat. Svycari vydelavaji 3x vic a benzin tam nakupuju zhruba za 26- 28 Kc. Kam my to smerujeme?
13. 12. 2010 | 22:18

prasodlak napsal(a):

autor si ponekud "prikrasluje" (ci spise extremizuje) realitu. v breznu 2009 stala sice ropa i v dvoumesicnim prumeru polovinu toho co dnes, to ovsem americke akcie (mereno indexem S&P 500) malem taky, akcie Erste bank staly ctvrtinu a ruskych firem jeste mene. tvrdi ted nekdo, ze za rok a pul budou stat dvou-, ctyr-, osminasobek? ani nahodou. ropa za 110 USD (tj. nejakych +20%) o.k., ale nic se nesmi prehanet. byt nas realita nakonec muze prekvapit.

druhe tvrzeni, ktere autor, obdobne jako mnoho jemu podobnych, kteri se snazi psat "pro sirokou verejnost", pouziva k mateni ctenaru, je, ze koruna oslabuje. to vubec neni pravda! obzvlaste ne ve srovnatelnem horizontu! napr. 9.3.2009 byl fixing CNB 27.64 ze EURo a 21.99 za USD!! tj. o 10%, resp. 15% slabsi nez dnes!! navic, koruna se obchoduje proti EURu, a proti nemu je velmi stabilni! I kdyz v ocich verejnosti mozna za posledni mesic hodne oslabila (ze 24.50 na 25.20), jde o oslabeni jen o 3% - podivejte se na vyvoj a predevsim volatilitu zloteho ci forintu!

Kurz USD/CZK je dan slozenim paru EUR/CZK a EUR/USD. Jak jsem prave uvedl, koruna je vuci euru dosti stabilni, ropu v korunovem vyjadreni tak zdrazuje oslabujici euro. Ovsem - ne nahodou je kurz EUR/USD pozitivne korelovan s dolarovou cenou ropy (euro posiluje = ropa v USD zdrazuje), coz vykyvy ceny v EURu (a nasledne v korunach) mirni.

Nakonec - bude benzin za 50 Kc konec sveta? Ne. Pravda, priskrti to ekonomiku. Ale dokud lide budou sedat do auta bez jakehokoliv zamysleni, jestli by neslo jet "sockou", dokud se budou rajcata vozit pres celou Evropu a hrozny letadlem z Afriky, pohonne hmoty NEBUDOU DRAHE!
13. 12. 2010 | 22:31

Fibonucci napsal(a):

Jak může nárůst spotové ceny ropy tak rychle ovlivnit cenu benzínu na benzínce? Ropa na benzín, který dnes tankujeme, se přeci musela nakoupit za jiné ceny, než ty dnešní spotové. Ve hře jsou dlouhodobé kontrakty, atd... Tak ať nás obchodníci nevodí za nos.
13. 12. 2010 | 22:37

petr p napsal(a):

Bohužel musím konsttovat, že některé názory jsou zde pravdivé, jiné mylné. Například nafta je drahá i proto, že se do ní přidává MEŘO ( biosložka), která sice nemá SPD, ale i tak je výroba drahá - cca 28 Kč/litr bez DPH. Další problém je zdanění formou SPD -spotřební daň ve výši 10,95 Kč/ litr , k ceně, co se platí dodavateli ( rafinerie, nebo Čepro a.s.) se tedy přičte a na závěr se povýší o DPH. Tím máme cenu výstupní z rafinerie vč. DPH a SPD. Pro prodej na čerpací stanici je tedy ještě třeba přičíst dopravu na tuto čerpačku ( asi 30 haléřů na každý litr) a máme nákladovou cenu, za kterou kupují pumpaři. Vzhledem k nejmenované síti, která prodává za ceny pod nákupem ( podvody jsou všude) se nedá prodávat s marží vyšší, než 2 koruny vč. DPH. Tedy údaj o tom, že pumpař má 5 korun je nesmysl. Pracuji v oboru už skoro 20 let a víc, co píši. U benzínu je to dost podobné. Jo nákup tento týden v rafinerii u nafty , bez DPH, ale už s SPD je na úrovni 24,69 Kč/ litr.
Tak si to spočítejte sami.
13. 12. 2010 | 22:40

Jaroslav napsal(a):

Jsi Cech Cech, tak si toho vaz a sol a sol a sol. Udelam eshop na benzin z Polska a za vydelane penize pojedu s politikama do teplych krajin. :-)
13. 12. 2010 | 22:42

Pamětník WW2 napsal(a):

Pamětníku, nerad bych se pletl, ale Vaše ceny NIKDY neplatily.
V 5O letech ("po měně") stál benzin 4 Kčs/l (Normal 80 oktanů). Teprve v 1 polovině 60 let se zlevnil benzin na 2,10 Kčs Normal a 2,40 Kčs Special 90 oktanů, pak přibyl Super 96 Oktanů za 3 Kčs/l. To se ale zase platila silniční daň necelé 2000 Kčs ročně za Škoda 100. Nafta stála 2 Kčs/l, ale daly se koupit poukázky na "topnou naftu," což bylo totéž za 90 hal/l. V té době ale osobák na naftu skoro nikdo neměl a naftou se opravdu topilo.
Roku 1974 byla silniční daň zrušena, ale Special zdražil na 4,3O Kčs/l a Super 5 Kčs/l. Roku 1989 stál Special 8 Kčs/l a Super 9 Kčs/l.
13. 12. 2010 | 22:47

Holubář napsal(a):

Ani se mi to nechce číst, to budou jen takové pikoroviny. Ta trojčlenka je triviální.
Ropa se obchoduje v dolarech.
Dolar ztrácí hodnotu.
Hodnota ropy je téměř konstantní.
Cena ropy v dolarech stoupá.
A Bernanke (či jak se jmenuje) vesele tiskne další miliardy dolarů.
Hurá, jaký je to skvělý svět....
13. 12. 2010 | 22:48

x-x napsal(a):

Rád bych ty všechny odborníky poslal rázem do pr... protože tak se cena nevyrábí. Jsou to jen lži a nic než lži. Jednou to je obava že šejk Bejk má spalničky pak, že se mu neotelila atd.atd. kráva a kecy a kecy kecy.
Je jen snaha jak doplnit prachy pro nenažranou vládu kde se promrhají miliony a nikdo neví kam a za co. Do krymu s nima a škodu uhradit. To je jediný řešení. Osobní zodpovědnost tak jako každý zaměstnanec. Podělal si to nevadí do krymu a uhradit. Ale ne takovej tan fajnovej ale hezky na uran ať máme z čeho plnit atomovky (elektrárny).
13. 12. 2010 | 22:48

Bencín,kerosín a Ramstein na Vás napsal(a):

NEZLOBTE se, ale tržní ekonomika je o něčem jiném! Když byla cena ropy 200USD za barel, tak cena na našem trhu byla cca 35 Kč. Když je dnes cena kolem 80USD tak bude 38Kč. Opravdu komunisty na Vás a znárodnit strategické suroviny a daně odvádět přímo státu. Tato lůza neví co je tržní hospodářství-akorát ví jak okrádat občany a stát. Občany na ceně stát na daních!§
13. 12. 2010 | 22:56

Bencín,kerosín a Ramstein na Vás napsal(a):

Holubář má pravdu!Je to výsměch když slavný ekonom v médiích tvrdí jak tržně vše funguje přitom ropa je na minimu proti tomu co stála 200UDS za barel a cena je nyní vyšší! Bludy kecy, a to je i akciemi , neví absolutně nic. Navíc toto svinstvo kapitalistické skončí fakt špatně. Je to ojebávání obyčejných lidí. Mocnáři se pakují a pakují a ani nezaměstnávají a neplatí daně.
13. 12. 2010 | 23:01

x-x napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/257768-ropa-nejnize-od-zacatku-mesice/
__Co dál dodat!!
13. 12. 2010 | 23:06

Anita napsal(a):

Autor: Vladimír Pikora

Až v poslední větě jste vyjádřil dost podstatnou větu "Nakonec si zase může mnout ruce stát, jeho inkaso z daní navázaných na pohonné hmoty poroste,..."
V podstatě je mi jedno kolik chce majitel auta vydat peněz za benzín, je to jeho volba, jestli půjde pěšky nebo zvolí levnější dopravní prostředek. Ne, že bych auto nepoužívala, ale dle rozpočtu se zamýšlím, zda je pro mně výhodnější jet autem pro každou blbost. Tohle tedy mohu ovlivnit já sama a tedy každý z nás. Neovlivním však ceny, které se odvíjí od ceny pohonných hmot a to pociťuji u základních potravin. Každým zdražením ropy se zvýší jejich cena, také zdrařením elektrické energie a atd., nějak jsem si nevšimla, že by při zlevnění se ceny vrátili zpět.
Viva pro stát, jestliže se DPH připočítává procentuálně je jasné, že čím větší základ, tím větší DPH.
Nechápu, proč stát brečí, že kasa je prázdná, když neustále participuje nejen při zvyšování pohonných hmot a i jiných komodit.
Není tedy důležité o kolik jsou zdraženy pohonné paliva, pro mě jako majitele osobního vozu, ale jak se upraví daň, která zdvihá cenu služeb a základních potravin.
No, až nám srovnají DPH potravin na 20%, to bude pro stát každé zdražení pohonných hmot úplné požehnání, to se bude i chrochtat zase u korýtek :))
13. 12. 2010 | 23:07

Nostradamus napsal(a):

Jsem docela zvědav, až lidé začnou jezdit na vodu , za co budou šejkové v Dubaji stavět svoje sídla ... asi se budou muset vrátit k velbloudímu trusu ..
13. 12. 2010 | 23:13

Bencín,kerosín a Ramstein na Vás napsal(a):

špinavý kapitalizmus vyhovuje těm co jsou stejní jako ten kapitalizmus.
13. 12. 2010 | 23:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 12. 2010 | 23:14

21.12.2012 napsal(a):

těším se na ten den, kdy lidi pochopí, že jsou jen otroci. socialismus, kapitalismus de facto totéž je to jen honba za něčím co nemá podstatu svého bytí, těším se na den kdy tenhle svět nesedne do auta nepojede do práce nic se neudělá a vlastně ani finančák nebude moc přijet , vlastně ani zavřít lidi za to, že neplatí nebude možné ... chci vidět všechny ty managery a hlavně ty co si říkají politici, ty co žerou z toho co nikdy neudělali, chci je vidět co budou dělat a co budou říkat ... těším se na 21.12.2012, ať už si kdo chce jak chce tohle datum vysvětluje a stále věřím, že člověk je tvor inteligentní a morální a nikoliv otrok několika loby ....
13. 12. 2010 | 23:19

Anita napsal(a):

Pamětník WW2 napsal(a):
Cituji " Roku 1974 byla silniční daň zrušena, ale Special zdražil na 4,3O Kčs/l a Super 5 Kčs/l. Roku 1989 stál Special 8 Kčs/l a Super 9 Kčs/l.
V roce 1974 bylo 10 aut v celé ulici, dnes jsou dvě i tři v každém rodinném baráku. Platy a veškeré zboží bylo minimálně 5-8 x menší od nynějších, každý měl práci a mohl si vydělat. Když paměť tak navytrhovat jen to co si chci pamatovat :)
13. 12. 2010 | 23:22

lop456 napsal(a):

dnes tankovano ve svycarske bezcelni zone - Sammnau - disel 1,01 euro...
jediny kdo se tady nejvic prizivuje je stat, nikdo jiny tu cenu nesmyslne nevyhani nahoru..
13. 12. 2010 | 23:26

Pedro napsal(a):

No ještě že to našim pumpařů na netu napíšete,sami by nevěděli jak se mají zorientovat ve tvorbách cen...
13. 12. 2010 | 23:27

POS napsal(a):

V. Pikora by měl zvednou zadek ze židle a vylézt ven. Dnes ráno jsem v Kolíně (cca. 50km od Prahy-pro p. Pikoru) tankoval 95 za 34,20KČ.
13. 12. 2010 | 23:34

kotelník napsal(a):

zvýšení daní-zdražuje vše
zvýšení ceny energií-zdražuje vše
zvýšení ceny paliv-zdražuje vše
Jak dlouho to obyčejný člověk může snášet?
Moc dlouho ne.
A jak to bude řešit obyčejný člověk,který nemá co ztratit?!!!!
13. 12. 2010 | 23:42

Al Jouda napsal(a):

Asi si vyrobím vyvíječ dřevoplynu, dám ho na přívěs a koupím nějakou šunku s motorem vzadu (např. Š 120). Pak nakoupím dubové nebo bukové odřezky a budu jezdit téměř zdarma.
13. 12. 2010 | 23:45

Hugitos napsal(a):

Někdy si říkám, co jsem komu provedl, že žiju v zemi plné hloupých a vychcaných lidí.. Cena suroviny se na ceně benzínu podílí opravdu směšným zlomkem, tak nás laskavě nekrmte těmi vyšimi bláboly! Naštěstí - žijeme poblíž Polských hranic - 1x za 14 dní si v klidu natankujeme za 28 korun/litr, nakoupíme jídlo, drogistické zboží a textil v daleko vyšší kvalitě za nižší ceny. A proč? Protože všude jinde kolem nás funguje KONKURENCE a ceny se tvoří podle VELIKOSTI TRHU - jak nám neustále podsouvají všichni slavní ekonomové. Pánové, je mi z ČR na zvracení!
13. 12. 2010 | 23:53

qwert napsal(a):

Marže kolikrát není ani dvě koruny na litru. Teda pokud nejde o chell benzinu a omw. Kolik ma bejt asi marze za den si mala pumpa videlá necelé 4000,- korun a za mesic najem 90.000,- bez energii a platů.
14. 12. 2010 | 00:01

ivan napsal(a):

Pane Pikoro, neplašte lidi!
14. 12. 2010 | 01:01

Břetislav Marek napsal(a):

Zase už se ZRODIL dlaší NOVÝ stětový český EKONOM??? Já už jsem se lekl že se ti NAŠI vědci z VŠE Praha budou za ty svý PRODUKTY konečně stydět ale opět jsem se zplet???????????
Dívám se právě na komodity a ceny ropy ze včerejška BRENT 90,57 USD barel, Západotexaská - 87,79 USD barel, Zemní plyn 4,43 USD - MMBtu ?????????
Toto je realita a nyní si ještě nechte o toho BURZOVNÍHO nachra VYPOČÍTAT kdy tento jeho BURZOVNÍ DEMAGOGICKÝ SVĚTOVÝ NESMYSL - ukončí svoji DEVASTAČNÍ úlohu a dál přestane OBLBOVAT svět společně s těma svýma stejně pomatenýma KOLEGAMA ???
Pane Stejskale většina našich občanů už začíná pomalu CHÁPATI co že se to v tomto CZECHOSTÁNU děje???

Někde nastala CHYBKA ??
Ceny OBECNĚ v CZ už dávno řídí tito a jemu podobní SEDLÁČCI, Pikorové a další VĚDOMÍ NEVĚDOMOVÉ ?????
Jen to tomu národu dejte pěkně VYŽRATI???
Kdyby studovali jako my mladí ekonomové tak by VĚDĚLI proč to tak musí býti ???
Zákony ZLA platí a funguje to už skoro všude na světě tak co se občané divíte ????
Zalezte do nory a MOUDŘE MLČTE??
Nová cynkiáda se NEKONÁ ???
Odbory se nechají také tunelovat ZEVNITŘ ?? Jen čekám kdy a za kolik je dostanou??
TADY geniální PIKORA už raditi zcela jistě NEZAPOMENE????
Krásné a bohaté vánoce plné benzínu a LPG pohody???
14. 12. 2010 | 01:03

VL napsal(a):

Chtěl bych jenom upozornit na jeden podstatný fakt a to, že ropa (a z ní vyrobený benzín) je základní strategická surovina. Její zdražení vede k vyšší inflaci a nižšímu růstu HDP. Vysoká cena ropy tak může podlomit stále křehké oživení.
14. 12. 2010 | 01:12

Milan Praha napsal(a):

Prosim Kdo mužete tankujte v cizine už jen z Principu :-) Podpořme tržni hospodařstvi a ne svine česka mzda a zapadni ceny Pozor na zapade už je asi levnejc O Bože kam to aš pujde
14. 12. 2010 | 01:38

Petr napsal(a):

Jediná krize českýho národa je 200 blbů v parlamentu tečka a jejich výsledky dluhy dluhy a zase dluhy.
14. 12. 2010 | 02:42

bambuka napsal(a):

Vsechno to delaji media ze je benzin tak drahej a zvanilove jako je tento za par dni fakt bude benal za 38 protoze se porad najdou trubky ktere to porad nejak zduvodnuji ze je to dolar atamto a toto ...a tim nam to tlaci do hlav ale bohuzel tem nenazranym pumparum a jinym kdo chteji na nas vydelat
14. 12. 2010 | 02:53

vasja napsal(a):

Hoši, víc pracujte a zdražení ani nepoznáte a stát bude mít víc peněz na platy lékařů, paní učitelek aj těch ústavních činitelů. Má to i kladný stránky.
Hlavu vzhůru, dejchnout na razítka a ať to lítá.
14. 12. 2010 | 05:28

Jirka napsal(a):

Dobře Vám tak. Chtěli jste svobodu, tak ji máte. Ve svobodných volbách jste si zvolili lumpy a zloděje do čela státu.Dokud se budete chovat jako ovce, nic se nezmění. Vezměte si příklad ze zemí ležících na západ od naší republiky.U nás stále platí heslo: Socialistiky pracovat, kapitalisticky žít. Dokud toto nezměníme, bude stále hůř a hůř.
14. 12. 2010 | 06:02

venca napsal(a):

to je ucel demokratii!!! at ziju spekulanti a stat/lidi at platej! a muzou si u toho i pokecat
14. 12. 2010 | 06:09

Petr ll napsal(a):

Největší spekulanti u nás jsou politici tj.stát,hned po nich následují prodejci PHM.Lidi už se sakra probuďme a dejme jim přes ty nenažrané huby.Tohle je zajímavé,přečtěte si to a pak ať chytrolíni hovoří.
http://okamura.blog.idnes.cz/c/167628/Stavka.html
14. 12. 2010 | 06:32

Luboš napsal(a):

Blá blá blá. Před třemi roky kdy stál benzín cca 36 Kč byl barel zhruba za 150 dolarů. Kde je dnešní rozdíl v cenách? Prostě stát a nenažranej Kalousek nás okrádají co to jde. Zasloužil by na hrad - Mírov
14. 12. 2010 | 06:43

mirekP napsal(a):

Dost lidí tady nadává na autora, ale zamyslete se, on má pravdu.

Pokles ceny PHM v uplynulých dvou letech byl způsoben krizí a 40Kč za litr nás nemine.
14. 12. 2010 | 07:02

jan k napsal(a):

ft:
Děda milicionář je tvůj zářný vzor?
14. 12. 2010 | 07:41

Petr ll napsal(a):

Prosím,mohl by mě ještě někdo vysvětlit jednu věc?Hlavně odebíráme ropu z Ruska.Srovnejte si kolik stojí benzín v Rusku a kolik u nás?Proč Poláci mají benzín skoro o 6kč levnější než u nás?Holt malý český člověk se pořádně ozve až bude mít ústa zašlapané do bahna.Myslím že to nebude dlouho trvat.
P.S.Defenestrace není zase až tak špatná věc!!
14. 12. 2010 | 07:44

Wipp napsal(a):

Lidi už se probuďte, nekňučte a uvědomte si, že musíte za zboží zaplatit. Nikdo Vás nebude dotovat jako dřív. Je po volbách, tak si za svým předvolebním rozhodnutím stůjte. Nebo jste si mysleli, že stát bude šetřit na sobě?
14. 12. 2010 | 07:45

Tulipán napsal(a):

Už dělám za 850kč/1hod.A jsem jen dělník.Makal jsem na sobě tvrdě 5 let a vyplatilo se to.Nečekejte jako komouši že dostanete něco zadarmo !
14. 12. 2010 | 07:51

Petr ll napsal(a):

Pane Tulipán,napište mi kde kradete-rád se přidám!!
14. 12. 2010 | 07:59

Tomáš Fuk napsal(a):

Stát rezignoval na podporu hromadné a železniční dopravy. Čím dál víc lidí si vozí pozadí v autech, průměrná rodina má dvě tři auta. Ve městech už plecháče není kam dávat.
Provoz auta vzhledem k externím nákladům automobilismu je naopak stále levný, i kdyby stál benzín 50 Kč /litr.

Článek o štědré podpoře silniční dopravy, doporučuji zejména závěr článku:

http://www.libinst.cz/clanky.php?id=651
14. 12. 2010 | 08:06

Drzá zrzka napsal(a):

Tulipán

a teď tu o Červené Karkulce, pěkně prosím, smutně koukám. :o)
14. 12. 2010 | 08:08

Schmidt napsal(a):

Jen ať zdražujou.Čím víc,tím dřív to půjde tady všechno do kopřiv.Páni antisocky si tak dobře koledujou o to,že budou mít brzy zase nahé zadky.Osobně to dělám tak,že nakupuju a tankuju v Polsku a v Německu.Ve Schwandorfu kousek za hranicema dostanete v masné fabrice desetikilový pytel různých salámů a párku,které soju nikdy neviděli za deset euro,rozdávám to i sousedům,sýry,šunku,kafe,čokolády,drogerii kupuju v Aldi,Norma,Netto,Edeka.Naftu natankujete v Ambergu nebo Sulzbachu nebo Weidenu,taky i tam je levnější nafta,jedno euro dvanáct centů 1,12-.Jinde tak v průměru 1,26euro.Na německou naftu kára najede o 50 km víc a auto jede o7km rychleji.Taky to v zimě lepší startuje,čili nemůžete prodělat.Ve Weidenu si zajděte do lázní,skupinové vstupné lidová cena.Ušetříte kupu peněz a budete mít krásné zážitky.Policajtů není třeba se bát,pokud máte auto v pořádku a chováte se jako člověk,pořejí vám i šťastnou cestu.V Polsku to někdy vázne s kvalitou ale nemusíte brát vše co vidíte.Ceny jsou každopádně o mnoho výhodnější,než u nás.U nás nekoupíme už ani zubní pastu.Ne že bych na to neměl,ale principielně se nenechám okrádat vyčůranejma čecháčkama.Když to udělá třetina obyvatelstva a kamioňáci,mužou tady pumpy zavřít a naftu si mazat na vlasy.Je dobré si v Německu otevřít konto u Reiffeisenky a všude platit kartou.Černoušci na karlovarsku a na Teplicku v noci nespí,skusili mě už dvakrát připravit o úspory tak bacha na to.Je lepší jet ve dne.
14. 12. 2010 | 08:09

V.K. napsal(a):

Zajímavé.. barel ropy stál už 150 dolarů a benzín z 26Kč šel na 31Kč. Pak stál baler jen 50 dolarů cena zůstala stejná 31Kč a najednou bude stát baler zas 150 a benzín půjde z 31Kč zas nahoru... Co jsou schopni lidi v tomto státu ještě zaplatit a snášet.....
14. 12. 2010 | 08:12

Johan IV napsal(a):

Pomalu začínám chápat, jak se asi zrodil Velký únor 48
14. 12. 2010 | 08:18

krajan napsal(a):

Jsem asi hodně špatný matematik: 3 koruny z 30,-Kč jsou jen 2,5% ???
14. 12. 2010 | 08:31

občan (ne)spokojený napsal(a):

ten únor 48 se opakovat nebude leda že by se Evropou prohnala III.světová. a buduje se opět od základů. i to je alternativa - východisko z krize. bohužel.
14. 12. 2010 | 08:33

Likeke napsal(a):

To Giomek:
Z kopečka se nedává neutrál, nýbrž se zařazuje rychlost. Tím se přívod paliva do motoru uzavře. Tedy pokud nemáte Škodu 1000MB.
14. 12. 2010 | 08:34

Johan IV napsal(a):

pro občana
Nemyslím si, že by se dějiny až tak mohly opakovat. Stejné ale zůstává, že napnelizmus v národě, dosáhne-li určité výše, vyvolá cukatůru a je zle nedobře. Sručněji - všechno je nikde!
14. 12. 2010 | 08:51

občan (ne)spokojený napsal(a):

pro Johan IV:
dějiny se opakovat mohou. napadlo Vás někdy v tzv.reálném socialismu 70.let XX.století že se u nás vrátí kapitalismus divoké bezohledné soutěže XIX.století a jeho doprovodné jevy (krachy, bankroty, nezaměstnanost a bída) ?
14. 12. 2010 | 09:04

Cech napsal(a):

Děkuji pane Schmidt, za asi jedinou variantu která umožní pohyb i v r.2011.
Na druhé straně ovšem má autor pravdu.Cena benzínu a nafty příznivě ovlivní nepřímý výběr daní.Překrásně se promítne do ceny každodenních potřeb.Tímto způsobem opět vzroste příjem do státní pokladny.Všem je jasné,že spedice nebude naftu kupovat v ČR.Proto je jasné,že toto zvýšení ceny je namířeno proti občanům ČR čím se opět zabezpečí větší výběr daní, aniž by se to dotklo H10T.
14. 12. 2010 | 09:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu příspěvků obsahujících hrubé nadávky a vulgarismy, neboť tyto nemají nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každé diskuse).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 12. 2010 | 09:20

Ládik!!! napsal(a):

V létě jsem tankoval plnou nádrž nafty za 1500, dnes za 1850. Najedu na ni 900-950km, vyjímečně 1000km. Mám to v nákladech. Na kole budu jezdit jen na výlety, ne za prací.
14. 12. 2010 | 09:28

Jaroslav Chromý napsal(a):

Dobrý den.
Tak nějak nevím, předloni cena ropy na trzích 145 dolarů za barel, dolar za 19 a benzin litr za třicettři. Dneska při ceně 90 -100 dolarů za barel bude cena 38 Kč za litr benzinu. Může to tady někdo vysvětlit? Nebo nás někdo zase tahá za fusakli.
14. 12. 2010 | 09:35

Ivan Hochmann napsal(a):

Vše podstatné o ZLODĚJINĚ zde už bylo napsáno.
Ano budete platit třebas 50korun za litr. Sic to sníží vaši životní úroveň natolik ,že budete uvažovat o životních zájmech,početí dětí,vztahu ke kultuře,atd - ale na podstatě věci to nic nezmění!

Automobil je už součástí našeho životního způsobu a nutno říci že součástí podstatnou.

Pokud chceme dělat nějaké prognozy týkající se našich
životů musíme si uvědomit několik zásadních věcí.

V prvé řadě nespoléhat na stát,že se POSTARÁ.Státní orgány v současnu jsou prolezlé všemožným lobystickým mafiánským ksindlem a nemá zájem na lidech z podhradí.
Také si všimněte,že téměř všechny energetické a jiné klíčové ekonomické společnosti a podniky jsou se státní účastí.
To proto,aby se mohla část zisku přelít do rukou zkorumpovaných jedinců,či politických sekretariátů(napříč spektrem).

Také je třeba si uvědomit,že možnosti plateb za služby,energie,zboží,potraviny,byty atd,budou limitovány právě touto částí ekonomicky silné části obyvatelstva.

Jednoduše to lze vyjádřit naprosto pregnantně.Management jmenovaných institucí a organisací si bude nadále zacházet s cenami jak se mu bude líbit.Velkopanské zvyklosti,statisícové platy,milionové odměny,neskutečné benefity,akciové manipulace,a jiné neustále zdokonalované prodražování produktů je naprosto bez kontrol a zábran z důvodů výše uvedených.

Nechtějme po těchto pacholcích,aby doržovali nějaké pravidla,když stejně žádná nejsou.Oni budou táhnout káru tak dlouho až se zvrhne.(jak krásně zazpíval Spirituál kvintet).
Na rozdíl od nás lidí v podhradí,kteří si budeme zachovávat holé životy šetřením a odstraňováním život zlehčujícími prostředky a způsoby.

Také si všimněte,že vláda má čím dál méně prostředků k udržování chodu státu.
Hroutí se celá struktura řízení,poněvadž je příliš mnoho zlodějů a darmožroutů.Kolaps na sebe nenechá dlouho čekat.

Je s podivem,jak společnost PŘIJALA "vládní deklaraci o 135 miliardovém dluhu".Takto kdybych hospodařil já v minulosti,tak mě za prvé rodina včetně vychovaných dětí a moudré manželky rozbije hubu a odstaví od řízení domácnosti.
A za druhé bychom v opačném případě skončili pod mostem.

Nechápu jakými úvahami se řídí vládní ekonomové.
Tato společnost skončí pod mostem.
První se tam přestěhují slabé vrstvy obyvatelstva a pak ti,kteří nestačili vyvést svoje nakradené prostředky za hranice.

Tahle bída vážení se netýká jen chleba,vody a střechy nad hlavou.
Nastane napřed preference bohatých ve zdravotnictví,a všech ostatních službách a kolaps všeobecně prospěšných organisací a institucí.
Propad středního stavu do bídy a nedostatek základních prostředků.

Jako fatální následek budou také neskutečné požadavky nárůstajícího počtu nezaměstananých lidí na státní podporu ,která zkolabuje jako první.Přestanou se vyplácet i důchody.

Vláda se zprostí odpovědnosti,neboť je to tak naprogramováno a neustále praktikováno.

Takže nářky o drahém benzinu si prosím s nadhladem ODPUSŤTE!

Ivan.
14. 12. 2010 | 09:37

Drak napsal(a):

Zase jedna placená mediální zpráva natažená do článku, která má za úkol masírovat "masy" a připravit je na zdražování a celkovou chudobu s odkazem "jinde je ještě hůře", kromě Číny ovšem, kde jsou skoro všichni ve vězení, že? A těch pár , co jsou venku tyranisují ostatní obyvatele. Panebože, kdy skončí tohle oblbování blbů blby.
14. 12. 2010 | 09:45

miki napsal(a):

bude jen k dobru ,když ze silnic zmizne negramotná část obyvatelstva.Už tak jsou silnice přeplněné,peníze z motorismu se používají na ůplně jinší záplaty,tak si alespon oddychne přetížená doprava.Nevím proč bych měl brečet nad rodinkou,která se jen množí,do práce nechodí nikdo,dluží ,kde se podívá a bez auta se nehne.Nikde v ústavě se nepíše,že každý má nárok na jízdu autem.čím spíš skončí tato pseudo prosperita,tím líp pro všechny.není možné aby člověk chodící do práce za min mzdu byl na tom hůř jak některé nezaměstnané vrstvy
14. 12. 2010 | 09:55

mira napsal(a):

zloději, v rakousku je beňo levnější tím pádem to de. Ale u nás je to samej komunistickej zloděj!! Jednou tyhle zmetky všechny podříznu a bez výčitek, já za to nemůžu že kradou tak proč na to mám doplácet??
14. 12. 2010 | 09:56

socka napsal(a):

vládnoucí garnitura nás má tam kde nás chtěla mít , zahnat nám starostma myšlenky na další převrat
14. 12. 2010 | 10:02

takych expertů n....u 5 za vteřinu napsal(a):

kecy, ropa stála 120, dolar byl za 25 a benzín stál 25kč/litr, podívejte se 5 let zpátky....
14. 12. 2010 | 10:14

Dalimír napsal(a):

Dobrý den všem ! Ani jsem ten blog a k němu příspěvky nečetl ,nemá to smysl ! Pokud by se jednalo jen o to zdraž.poh.hmot ,tak to by mi vůbec nevadilo ,alespon by to odstranilo z naších cest různá individua která tam nepatří ! Jenže a to každý ví že na to navazuje veškeré zdražování čehokoliv a to už bude horší problém ,pro nás všechny a to bez rozdílu ! Velkokapitál a nenežhranost jeho držitelů zahubí tuto civilizaci !!! Dal.
14. 12. 2010 | 10:15

Mr. Crowley napsal(a):

Pane Pikoro, skutečně je rozdíl počítat procenta z ceny ropy na světových trzích a z ceny benzínu u nás. Skutečně to nevíte nebo je to pouze manipulace s cílem připravit nás na další zdražování ??
14. 12. 2010 | 10:17

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Pane Hochmanne ted jsem si přečetl spožděně váš příspěvek a smekám před Vámi ! Jste jasnovidec !! Dal.
14. 12. 2010 | 10:23

Láďa napsal(a):

Pokud tedy podraží Natural 95 do konce roku na 33,00 Kč za litr, je to zdražení jen o 2,5 % a můžeme být rádi, že to nebude celých 17 %. Kdyby se zdražení ropy projevilo v plné kráse, stál by litr Naturalu skoro 38 korun.

Pane Pikoro, myslel jsem si, že jste chytřejší. Takový nesmysl, který jsem si dovolil zkopírovat do tohoto komentáře je hodný absolutního diletanta a nikoliv finančního analytika. Zapomínáte na jednu důležitou věc. Cenu pohonných hmot u čerpacích stanic určuje:
1.cena ropy a z ní vycházející ceny motorové nafty a benzínu
2.spotřební daň. Tato položka je fixní (v Kč) a vztahuje se k jednomu litru benzínu a nafty bez ohledu na to, kolik stojí ropa, jaké jsou marže čerpacích stanic.
3.distribuční náklady a marže čerpacích stanic.
4.DPH
14. 12. 2010 | 10:38

x-x napsal(a):

Takže ve své podstatě pokud se zbavíme vlády a potažno všech negativních výdobytků tohoto režimu budeme na tom podstatně lépe. K čemu je mi vláda, která není schopna hospodařit s tím co vybere. Je to obdoba toho chudáka co hraje bedny. Ten také není schopen hospodařit s tím co má. V očích jen barevné světýlka a točící se ktouče se symboly. A za čas jej odvrhne i vlastní rodina. Podobně je na tom naše vláda. Opojena glorifikací demokracie a chutí se účastnit všech párty jíž ji mocnější státy předhazují vede neomylně stát do záhuby již jenom tím, že ve snaze ušetřit všude vyrábí nezaměstnané na které nemá finance. Je to logické neboť jakýkoliv ušetřený pracovník je potenciální žadatel o podporu. A kde ji vzít když těch co přispívají svými odvody je stále méně a méně. Tudíž čím více ušetřných pracovníků tím horší stav. Potažmo čím více dovezených výrobků tím méně svých výrobních kapacit a tím méně lidí co přispívají na sociální politiku. Takže paradoxně nastane nedostatek z přebytku. Nyní zbývá otázka jak z toho ven?? Hospodářství jako takové se našim vládám podařilo již zdevastovat takovou měrou, že návrat by zanmenal druhý rok čtyřicetosum. Oprostit se od neuvážených dovozů tak, aby zde vznikla potřeba vyrobit chybějící ve vlastní režii. Tím klesne nezaměstnanost a zvýší se příjmy do státní kasy. Omezit megalomanské projekty pro jednu firmu a rozdělit je na větší počet dílčích zakázek tak, aby podpořily zaměstnanost většícho počtu lidí. Na dovážené zboží zavést dodatečné zdanění tak aby toto bylo jako zpestření trhu nikoliv jako dominantní. Nezabývat se věcmi jež pro nás nic nepřináší respektive porovnat zda tyto výdaje nejsou větší než to co nám to přinese. (Vojenské mise atd.) neboť je hezké být jakýmsi mecenášem a nositelem svobod a pokroku ale to jde pouze u silných ekonomik nikoliv u státu co má svoje vlastní nedořešené problémy. Zlevnit razantně vedení státu a zavést tzv. manažerské odměny nikoliv podle okolních států ale podle skutečných potřeb tak aby splňovaly potřeby jednotlivce (viz nákupní košík). Tím se setře propastný rozdíl mezi pracijícím a vedením. Zavest osobní odpovědnost za jednotlivé projekty tak, aby veškeré finance byly účelné, dohledatelné a doložitelné ale nikoliv fiktivními firmami a fakturami ale skutečnými funkčními celky.
Limitovat dovozy a vývozy dle vlastních potřeb aby nedocházelo k tomu, že vlastní zboží zpětně nakoupíme o něco dráž (PHM suroviny) atd. A v neposlední řadě se oprostit od doměnky, že každý může být podnikatel. Musí zde zůstat velká vrstva zaměstnanců, kteří prodávají svoji pracovní sílu a dovednot. A těchto si vážit a mezích možností jim vytvářet bezpečné prostředí pro vlastní rozvoj (úvěry, podpora rodiny atd.) a ne je vyštvat za konzumně lepším do zahraničí.
14. 12. 2010 | 10:48

dAVID napsal(a):

ať je to benzin nebo cokoli neustále se zdrsžuje a to velmi rafinovaně vždy o nějakou korunu. nyní jsou to dráhy, zpáteční jízdenky jsou zdraženy a tak to půjde dál, aby se lid nebouřil. jelikož však nemáme silného vůdce, tak stádo bude trpět, a pokud by se trochu silnější vůdce objevil, tak ho pravicová media zlikvidují (viz Paroubek, byl příliš silný :-)
14. 12. 2010 | 11:34

Tenco napsal(a):

Jen kvůli uvedení některých hlášek na pravou míru :

http://www.kurzy.cz/kurzy-men/grafy/nr/CZK-USD/od-13.12.2005/

http://www.kurzy.cz/komodity/nr_index.asp?A=5&idk=91&od=14.12.2007&curr=USD

Připraveným bude patřit budoucnost.
Připraveným státům, jednotlivcům, společnostem.
Takže stát, který dokonce postrádá peníze na svůj vlastní provoz, nemá důvěru občanů a který se v daňové oblasti vzdal možnosti strukturálního ovlivňování budoucí spotřeby, vláda, která je složena z aktivistických magorů - žhářů, kteří se vzápětí mění v hasiče, tak takový stát půjde zákonitě do prdele.

Jednotlivci uvnitř takového státu , kteří stále věří na svou jedinečnou, autonomní schopnost, že pokud se budou více snažit, tak v součtu se jejich snahy promění v prosperitu společnosti, tak sice dělat mohou, ale v prostředí globálního trhu se zdroji, kdy ceny vstupů jsou tvořeny mimo jejich vlastní fyzickou poptávku a kdy tyto zdroje se vyčerpávají, budou stále více a více odsuzováni k výkonu role pasivního pozorovatele.

Společnost, fungující v takovém rámci, se pak promění v různě organizované, materiálně a mocensky vybavené tlupy. V nastálém chaosu, jak správně podotýká pan Hochmann, dojde i na ty, kteří si dnes myslí, že jsou příslušníky střední třídy.

Předzvěstí toho, že dosavadní vlády období normalizace kapitalismu /Peheho termín je totiž platný a relevantní/ selhaly a vedou společnost v intencích toho, co jsem popsal, je průser zvaný fotovoltaika.
Předzvěstí, symbolem a potvrzujícím důkazem zároveň.

Snad ta proměněná Evropská Unie.
Anebo Brutus.
Který zatím zařezává /chrápe/ a myslí si, že nějak bude.
Vždycky nějak bude.

Ale já osobně wb gardenovi nevěřím. :))

http://en.wikipedia.org/wiki/Gunvor_%28oil_trader%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Glencore

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitol

http://en.wikipedia.org/wiki/Trafigura

Ach, ti rozmarní ropní magnáti !
Neboli "všechny cesty vedou do Švýcar". :))

Tak zodpoví mi někdo konečně můj věčný dotaz, proč Hitler tenkrát nezabral Švýcarsko ?!?

:---()

:)))
14. 12. 2010 | 11:58

Asi tak napsal(a):

Denne je kazde vetsi mesto upcane auty, hlukem a smradem obtezuji okoli, dalnice ucpane. Ano benzin je opravdu "drahy". Stavajici pouzivani silnicni dopravy je zrudnost, jeji vyznam je pouze v pocatecnich a koncovych manipulacnich jizdach v systemech integrovane a kombinovane dopravy. Ale to by stat misto investic do betonove dalnicni a silnicni lobby musel investovaci vice do zeleznic, intermodalnich terminalu a v pripade osobni dopravy do MHD a primestske dopravy.
14. 12. 2010 | 12:38

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ještě maličkost.
Např. společnost gunvor začla podnikat r. 1997 z Ženevy.
Tedy zhruba v tom roce, kdy vrcholila ruská transformace stranické mafie v oligarchy.
Mimochodem financovaná i penězi evropských dańových poplatníků.

"According to former Chairman of the Russian State Duma Ivan Rybkin,[17][18] and Russian political scientist Stanislav Belkovsky,[19][20] who's affiliated with Boris Berezovski (Russian oligarch-in-exile and a political opponent of Putin), Putin controls (among other investments) 50% in Gunvor, run by Gennady Timchenko, a close friend"

Což také staví do poněkud zvláštního světla pobyt jistého oligarchy ve vězení a jeho marné snahy o spravedlivý proces.

A tak by se dalo pokračovat.
i do hlubší minulosti.

Některé věci je ale dobré neznát. Nevědět o nich.
Raději si zanadávejme na drahý benzín.

:---()
14. 12. 2010 | 12:50

Al Jouda napsal(a):

To Likeke:
Zařazením rychlostního stupně s kopce brzdíte motorem a za chvíli musíte stlačit plynový pedál, abyste někam dojel. Rozjedu-li auto s kopce na rachlost 100 km/hod a vyřadím, tak jedu nějaký čas touto rychlostí (nebo i zrychluji) při spotřebě na neutrál, což je cca 0,5 litru nafty za hodinu. Při tomto způsobu jízdy ujedu např. za půl hodiny 50 km při spotřebě 0,25 l nafty!!!
14. 12. 2010 | 12:51

Fabricius napsal(a):

Ivan Hochmann.

Bohužel máte naprostou pravdu.
Už chápu komunisty z padesátých let,kteří se museli utkat s právě takovou bandou jaká nám dnes vládne!
Zlo a lež vítězí na celé čáře!
Snad by pomohlo pár odhodlaných lidí se sniperkami.Pár těch nejvyšších s úhlednou dirkou v hlavě by je snad přesvědčilo,že se asociální chování nevyplácí.
14. 12. 2010 | 13:02

Anita napsal(a):

Vždycky ke konci roku výjde zaručená zpráva o zdražování, když to není alkohol, cigarety tak vloni to bylo máslo, letos benzín.
Za komunistů, když potřebovali vytáhnout z lidí peníze, aby si je náhodou nestrkali pod polštář poslali zaručenou šuškandu přes své poslanecké soudruhy o připravované měně peněz, nebo zdražování zboží. Lidi jako správní křečci začli zkupovat a vytahovat svoje úspory a nakupovat ve velkém. Ano, peníze jsou oběživo a musí se točit, pokud se zasekne někde u lidí je problém. Tuto fintu zkouší každoročně všechny vystřídané vlády, jejich účelem je však, vyzískat poslední naspořené peníze z lidí, kteří si dělají zásoby právě uvedeného uměle zdražovaného zboží. Po novém roce se objeví zprávy typu Češi utratili za vánoce zase daleko víc peněz než vloni, že je vše rok od roku dražší už však nikdo neřekne. Další zprávou je,že dosavadní vláda zvýšila růst HDP o O,xx %, všichni vladnoucívší politici se za to plácají po zádech. Myslím, že konečně lidi prokoukli tyto praktiky a možná spíše už ani nemají tolik peněžních prostředků ke křečkování. Nakonec je pravdou, že ČR není tak plošně rozsáhlá, že by se nedalo nakupovat v jiném státě a to jakýmkoliv směrem levněji a někdy i kvalitnější zboží. Vláda za spolupráce "renomovaných ekonomu" se snaží, (odpusťte ten výraz) vychcávat s lidmi, naštěstí mnoho lidí užívá selský rozum a dovede si najít jiná řešení. Jenom naše ekonomika se takto nikdy nezmátoří.
14. 12. 2010 | 13:32

rtl napsal(a):

Aut je jak sra*ek, republika skz naskrz vyasfaltovaná, silnice přecpané, z měst kvůli parkovištím mizí zeleň, tohle mně vážně hlavu nedělá. A že se zdražení PHM promítne do ostatních cen, to jistě , za to poděkujte dopravní politice minulých a současných vlád, která preferovala hlavně silniční dopravu. Asi se nechtěly opičit třeba po Švýcarech... , a ty předražené zákazky na dálnice a silnice jsou tak lukrativní...
14. 12. 2010 | 16:04

Holubář napsal(a):

Ivan Hochmann:
Ano, máte v podstatě pravdu, myslím. Bude z toho postupně boj o holý život, nejspíš.

Býval to dobrý bonmot, ale teď tvrdá realita: Optimista je jen špatně informovaný pesimista.
Asi bude dobré včas umřít. Ale pokud to takhle bude pokračovat dál nějak moc rychle, přeji si, aby mi zbylo dost sil vzít si pár těch šmejdů sebou. Na surovo. Mám jich pár vyhlídnuto. Žádná revoluce, jen na stará kolena trochu individuálního teroru.
Devítka je v trezoru připravená, nábojů habaděj.
Neměli bychom v tomto smyslu založit nějaký klub?
14. 12. 2010 | 16:10

Pepi napsal(a):

Cena pohonných hmot půjde do 5-ti let na 50,-Kč, proč by ne.
Pamatuji, že byl benzín i za 2,40-Kčs/lt.
-
Alespoň dojde k omezení auto-dopravy, nebude se vozit zelenina a ovoce přes celou Evropu/svět a podpoří to ekologičtější železnici a také rozvoj městských elektromobilů.
-
A už je třeba kvůli snížení závislosti na ropě začít vážně dostavovat II.část JeTe - el-energie bude stále více potřeba..!
14. 12. 2010 | 16:18

Tenco napsal(a):

Holubář
Psssst. To se přeci zakládá jinak.
Takový klub tedy.

Kdy a kde se sejdeme ? :))

P.S. Devítka je dobrá volba. I zblízka udělá paseku jen tam, kde je třeba.:((
-----------------------------------------

Pouze pro fajnšmekry s devítkou : /Zkuste Hey Gringo, popř. Redneck boogie. .../

http://bandzone.cz/firedog
14. 12. 2010 | 16:33

otrok napsal(a):

brzo něco přijde.vlastně musí nebo se z toho pose... Myslim rok 1989.Dělají z nás otroky a dojnou krávu.Když se zdraží benzín a nafta tak pujde nahoru všechno.Já osobně už neví kde na to brát.
14. 12. 2010 | 16:59

Boby napsal(a):

Pane Pikoro kdo Vás platí ? Proč píšete na objednávku ? Vůbec se divím, že Vám to vytiskli, takovou stupiditu. S ohledem na masáž ze sdělovacích prostředků jde o cílenou kampaň. V lednu všichni uvidíme,jak se ceny vrátí pokorně zpátky. Pro ostatní. Ceny v okolní Evropě jsou nižší. Ostatním připomínám, barel ropy před 2 lety stál 150 USD a natural 95 stál 31 Kč. Dnes je barel ropy za 88 USD a natural 95 stojí 33 Kč. !?
Kurz Dolaru je dneska 18,73 Kč.
Přitom 1.1.2006 (ještě před začátkem krize) byl kurz 24,50 Kč.
14. 12. 2010 | 17:21

Ivan Hochmann napsal(a):

Co myslíte pane editore....

čtou politici (alespoň někteří) tyto blogy?
Pokud ne mají smůlu - budou možná jednoho dne nemile překvapeni.

Občanská veřejnost se jaksi začíná moc osmělovat.
Zatím jen virtuálně.
Zatím jen hubou.
Ještě nenadešel onen bod zlomu,který bude signálem k občanské vzpouře.

Je to zlé,když vládnoucí moc ve státě má tak nesmiřitelnou oposici.
Jinak se dá říci,že NEMÁ PODPORU V NIČEM.
Ani ve věcech,které se snaží opravit a zlepšit.

Nechci ani domýšlet anarchii,která by nastala v případě nějaké katastrofy, a která by třebas na pár dní zastavila život země,státu,planety.

Uvažuje někdo z politiků v těchto intencích?
Myslí někdo na zadní kolečka?
Jak by reagovala státní správa v realitě katastrofických scénářů,když NENÍ SCHOPNA reagovat na zásadní a oprávněné kritiky občanů na fatální porušování zákonů,korupci,zlodějství a tunelování státních prostředků a reserv,nyní v době klidu.

Znovu připomínám,že profese politika se stala mafiánským řemeslem,kde se řeší problémy nakonec jako v Chicagu třicátých let minulého století.

Kdo se na to má vy grázlové dívat?
Nehledě na neustálé napětí ve společnosti,bez sociálního smíru,bez tolerance,bez naděje.

Může mě někdo namítnou,že používám nadsázku,že věci nesměřují do tak katastrofických poměrů.
Ano?
Tak ať mě někdo nastíní výhled normalisace(pozor na smysl slova) právních norem,když soudnictví ,justice, policie a ostatní výkonné orgány státu se řídí dle jakéhosi kontinuitního zmatence vymyšleného komunistickými parchanty?

Ale jak tady říká jeden chytrý pán s nešťastným,hloupým nickem :
VŽDYCKY NĚJAK BUDE !

A nikdy nebude tak zle aby nemohlo být hůř.
Český člověk má v tomto směru až bohatou praxi.
Tak se mějte a nezoufejte i když dobře už bylo.

Ivan.
14. 12. 2010 | 17:46

DDD napsal(a):

No blbé je zejména to, že máme pro jednou zase pravicovou vládu a stejně tam nesedí nikdo, kdo by se dokázal nad mírou elasticity u PHM pořádne zamyslet. Zdůvodňovat výhodnost zvýšené spotřební daně tím, že se vybralo o 1,21 nebo kolik MLD víc proti času nejhlubší krize, kdy nákladní doprava skoro nefungovala je fakt úsměvné. O kolik by se vybralo na spotřebce víc, kdyby do toho Janotanevrtal a Kalousek teď jeho kroky tak vehementně nebránil?
Ani Michl mi zatím nevysvětlil věrohodně, proč je v ČR vyšší cenová hladina než v BRD.
14. 12. 2010 | 18:08

Holubář napsal(a):

Tenco:
Já jsem už skoro starý člověk a nemám rád novoty.
ČZ 75 PARA a hotovo.
14. 12. 2010 | 20:04

Anita napsal(a):

Fabricius,Ivan Hochmann,Holubář,Tenco

Věřím, že jste právem naštvaní, v podstatě mě to tu taky štve, že ve vládě opět nejsou lidi, kteří by tam měli být, zase se tam usalašili, ti co si chtějí hladit své ego nikoliv racionálně přemýšlet.
V každém případě jsou to lidé a vaše příspěvky, ač mnohdy pravdivé, mají hořkou příchuť nenávisti. Snad s nadsázkou se tu spolu bavíte o devítce a děravých hlavách. Pozor na to pánové i humor má své hranice!!! Pokud si přejete, aby vaše příspěvky normální lidi brali vážně, kultivujte je. Přeci nejste bez mozku a víte co je podněcování k nenávisti a zločinu.
Nikdo si nezaslouží smrt, každý zločin by měl být adekvátně potrestán. Tak je spíše vhodnější se domlouvat, jak to udělat, aby politici byli za své činy zodpovědni, mohli být spravedlivě potrestáni s možností obhajoby. Donutit politiky a tedy i poslance, aby se museli každý znich jednou za 3 měsíce prezentovat, co za tu dobu vykonali a co bylo prospěšné a to veřejně, dostupně všem lidem. V případě jejich nečinnosti či selhání, aby měli být odvolatelní s vrácením jejich platů a všech benefiktů s odečtením na právě udavaný minimální plat. Myslím, že by to začalo hned lépe všechno fungovat a hlavně by nám tam zmizeli ti, co to nemyslí s námi tak vážně a upřímně. Tak pánové ani jeden nejste se sníženým intelektem, začněte ho používat trochu více racionálněji. Nechtějte být, jako ti politici, žvástat, vyhrožovat, piklit a nevidět si na špičku nosu. Střílečky si nechte na střelnici, tam půjdu s vámi i já. :))
14. 12. 2010 | 23:16

Pípa napsal(a):

Nechápu, proč naši "ekonomové" zdražují podle ceny ropy brent. Copak jí bereme?
15. 12. 2010 | 01:33

Holubář napsal(a):

Anita:
Ne, můj humor hranice nemá.
Uvažujete čistě bruselsky...
15. 12. 2010 | 08:41

lex napsal(a):

zdražuje se benzín protože se zdražuje ropa. V rakousku, Polsku, Německu se PHM nezdražují...........to nakupují "jinou" ropu??
15. 12. 2010 | 11:25

Anita napsal(a):

Holubář
Je mi líto, že to chápete špatně, je možné, že se vám zdá můj názor "bruselský", pokud to není od slova brusit, ale od Bruselu, nikdy jsem tam nebyla a EU mi vždycky přišla něco jako RVHP, tudíž mám jiné představy než EU. Zvláště ,když nabývám stále většího dojmu, že někteří lidé se snaží co nejvíce napakovat z dotací EU, posílané v jistě dobré víře a myšlence. Bohužel někteří podnikavci nepřemýšlí nad tím, že jednou to budeme zase my všichni, co budeme muset příspívat na jiné podnikavce z jiných členských států. Pokud ovšem schází důsledná kontrola a není za ruku chycen ten, kdo povoluje například bezvýznamné a nesmyslsné vzdělávání nezaměstnaných a jistě by se toho našlo víc, tak je tu umožněno legální zneužívání těchto dotací.
Moje myšlení nikdy nebude "bruselské", jednou se tu EU rozloží a sním celáEvropa, pak se najdou ty státy, kteří vložili nejvíc ostatní prožijeme "fičák", že se budou divit ještě další 2 generace Čechů, pokud ještě nějaké budou.
Nemohu vás nikterak přemlouvat, aby jste byl optimističtější, co se týče politiky to ani nejde, ale zkuste žít bez náznaků agresivity. Vše co uděláme a jakou myšlenku vrhneme do éteru, znovu se vrátí k nám, jako bumerang, je tedy na nás jestli chceme být šťastní a pozitivní nebo utápět se v nenávisti a bolu. To není moudrost z knih, ale vlastní poznání.
Přeji vám pěkné dny
15. 12. 2010 | 13:01

Tenco napsal(a):

Anita
Než začnete z žumpy dělat rezervoár pitné vody, musíte ji důkladně vyčistit a vysanovat.
Jinak hrozí, že se přiotrávíte Vy sama.

Na to jsou specializované firmy.
V případě, který popisujete Vy , pak policie a justice.

Problém trochu komplikuje fakt, že někteří pracovníci výše zmíněných firem, práci předstírají a navíc během směny do svého díla vyměšují a blijí.

Takže úplně prvním krokem je, vyhodit je na dlažbu, očipovat a hlídat. Nebo zavřít.
Nejlépe do žumpy.

:)))
15. 12. 2010 | 13:15

Anita napsal(a):

Tenco
Ještě, že je tam ten nakonci "chechtající" se smajlík.Já od vás nic jiného než sarkasmus a snad někdy i břitký humor nečekám, vždycky mně pobavíte. Vaše výroky jsou jasné a trefné, jen ty odkazy raději neotvírám, takový odvážný dobrodruh tedy nejsem.
Mějte se hezky ;o)
15. 12. 2010 | 14:02

Ivan Hochmann napsal(a):

Anita:

Tak znova a už nikoliv k blogu.

Jsem dosti citlivý,když se někdo snaží redukovat moje slova na humor,či nenávistné panflety.
Nejsem ani naštvaný na nikoho,na nic,jsem vyrovnananý člověk smířený s životem vezdejším.

Pouze nazývám věci pravými jmény.
Přitom nikoho k ničemu nenabádám a nikomu nic nanařizuji.
Nehodlám tudíž nutit ani politiky, aby si plnili svoje povinnosti vyplývající ze zákona a jejich platů.
A hodnotit,kdo to myslí upřímně,nebo dokonce vážně,nechám na vás paní.Soudit je také nehodlám.
Jen konstatuji, aby se nakonec nedivili,co dokáže revoltující spodina.
Osobně mám revolver na osobní obranu před útočníkem na moji osobu,rodinu,majetek.Tak jak mě to stanoví zákon.
Nebudu ale napomínat jiného,který má svůj rozum a svoje reakce.
Každý je odpovědný za svoje skutky a je tudíž zbytečné cokoliv mentorovat.

Nechápu co myslíte kultivací mých psaní na blozích?!
Necítím potřebu,aby mě někdo bral vážně.Nemám ani zájem s ním jeho závěry konzultovat.To je jeho,(či Vaše) věc a moje zbytečná starost.

Takže si madam nechte Vaše rady ku své večeři.
Děkuji za pochopení.

Ivan.
15. 12. 2010 | 14:57

Anita napsal(a):

Ivan Hochmann
OK :))
15. 12. 2010 | 21:28

gaia napsal(a):

Ivan Hochmann

pozor na utkvělé představy, abyste tím revolverem nezranil pečovatelku, jako ten borec dnes, co ji pobodal, neb si myslel, že mu jde po penězích.
17. 12. 2010 | 08:10

honolulu napsal(a):

Zadne strileni se delat nebude ! Naprava je na obzoru !
Vase vlada se musi zmenit na "trinozku". Jedna noha je LEGISLATIVE, druha je EXECUTIVE a treti noha je JUDICIAL
vetev vlady. (Congress - u vas asi parlament ! White House - u Vas asi Hrad. Supreme Court - u Vas asi Hlavni Soud.)

Kdyz si tyto vetve pujdou vzajemne na nervy a budou jedna druhou hlidat, tak se lidem ULEVI ! Za korupci je u nas 22 let kriminalu ! (Frank Russo - Auditor Cuyahoga County [Cleveland Ohio] dostal 22 let za corupci.) FBI uhlida vsechno,
(i moje "chyby" s danemi)...

Benzin u nas dnes stoji $ 3.15 US gallon t.j. 3.83 litru (Nevim kolik $ 3.15 je ceskych korun - vypocitejte si to sami.)
Pro Amiky je to hodne, protoze jsou zavisli na autech daleko vice nez Vy. Take u nas je vsude daleko. U Vas neni daleko nikam. Mate vlaky - mi skoro zadne.

V Japonsku maji motor na vodu ! Je z toho poprask a vsichni o tom mluvi. Maximalni rychlost je vsak pouze 65 mil v hod. (104 km/hod.)
Pane Hochmann myslete na Boundary Waters, sejdeme se tam. Strelbu prenechte Tencokydovi, je povestne dobry na strelby zaduvkou. Pani Gaia mu posle za obdrzenou hudbu tucet novych trenek.
(Vypinam computer, odezva nezadouci.)
25. 01. 2011 | 22:16

juli napsal(a):

Pro některá hovada nebude žádný benzín dost drahý. Pro slušné řidiče, kteří budou mít čím dál hlouběji do kapsy, je to už tak skličující. Ti, co si budou moci dovolit jezdit draho se většinou taky na silnicích chovají sprostě, zkrátka, protože v jejich mrňavých mozcích sídlí názor, že si mohou vše dovolit a nakonec budou jediní, kdo bude jezdit 200 kilometrovou rychlostí a ten šmejd zdola je nebude omezovat.
26. 01. 2011 | 09:43

jogín napsal(a):

Návod, jak hnát ceny nahoru je jednoduchý. Stačí zaolatit pár lidí, co budou v mediích- nejlíp v televizi, vykládat, jak je nutné zdvihnout ceny. Druhý den všichni pumpaři nebo pekaři zdraží. A nejsou třeba žádné kartelové dohody a antimonopolní úřad drží hubu a krok.
26. 01. 2011 | 22:40

radek napsal(a):

ještě by bylo ale dobré říci, že cena ropa není určena fyzickou poptávkou x nabídkou ale fin. spekulacemi...
27. 01. 2011 | 22:26

soudce z lidu či z jedu napsal(a):

Benzin na dálnicích už je za 38Kč ale i když bude 83Kč tak Vás se to netýká a členu a příznivcu a voliču ODS a jim podobných se to taky netýká,mají rozebranej st.majetek za babku co bylo nás všech a i ted neplatí daně, neumí řídit kapitalizmus a doufam, ze to i pravice jednou ten lup znárodní a patřičně je potrestá dle dnešních zákonu-protože lumpují a kradou furt.
02. 02. 2011 | 00:26

mira napsal(a):

záleží jen na nás jak dlouho se ještě necháme okrádat a státem a jeho uředníky tkteří mají to vše na triku a serou na obyčejné lidi je třeba vyjít do ulic a nenechat si kalet na hlavy to je jediné řešení
23. 02. 2011 | 16:22

Vykuřpikora napsal(a):

Jak se ten uvědomělej čurák na tý fotce hezky směje,proč by se nesmál když se směje nám poctivě pracujícím ze kterých tahá jenom peníze buzerant. :-(
09. 11. 2011 | 05:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy