Kdo a co ohrožuje naši demokracii

20. 11. 2012 | 10:05
Přečteno 25757 krát
Při sledování našeho zpravodajství se zdá, že není významnější otázky, než volba komunistické radní zodpovědné za školství v jihočeském kraji. Ne že by tato otázka nebyla významná a ne že by oranžovo-rudé koalice, jež budou vládnout ve více krajích, neotevíraly podstatnou otázku, jak se bude do budoucna vytvářet koaliční potenciál jednotlivých stran.

Ale jako často, podstata problému je trochu jinde, než se zdá z mediálního a politického diskursu. Klíčové jsou tři otázky, dvě z toho jsou přítomny v diskusi a ta třetí, nejpodstatnější, se neklade.

První otázka zni: Mají studenti (či kdokoli jiný) právo demonstrovat či stávkovat a protestovat proti podobě krajské (či jakékoli) koalice? Odpověď je jednoznačná: mají. Každý má v demokracii právo protestovat a veřejně vyjadřovat svůj názor. Nebývá to většinou těsně po volbách, spíše se protestuje proti již konkrétní politice, ale vzpomeňme si jen na protesty při sestavování velké koalice na pražské radnici před dvěma lety. Možná by stálo zato porovnat názory některých politiků či některých novinářů na právo na protesty. Osobně doufám, že studenti nabudou základních zkušeností z občanské angažovanosti, zejména v jižních Čechách, kde se již nastavují pravidla pro účast firem na dostavbě Temelína, kde kníže z Hluboké má možná již i pro tyto účely svého ministra (budoucího šéfa strany?) v Praze, kde korupční skandály a aféry třeba jen v Českých Budějovicích v minulých letech poskytly politologům (a třeba i policistům) dostatek materiálů ke zkoumání. Tyto zkušenosti jistě budou moci i v budoucnu zužitkovat. A již jen dodatek: Zcela legitimní jsou samozřejmě protesty proti aktivitám vlády, které byly 17. listopadu na Václavském náměstí, které někteří naši „demokratičtí“ politici zpochybnili.

Druhá otázka zni: Je to morální, aby vznikala koalice s komunisty, respektive takovéto rozdělení resortů? To je samozřejmě otázka pro politiky i pro politické strany. Pokud pomineme onu konkrétní radní, o níž nejsou žádné negativní informace a spíše se uvádí, že resortu rozumí a jako kantorku ji mají studenti rádi, je to spíše problém symboliky. Komunistická ideologie bránila pluralitě ve vzdělávání a v tomto smyslu přidělení resortu školství asi nebylo ideálním rozhodnutím. Ale morální rozhořčování nad koalicí s legálně existující stranou poté, co klíčové zákony, s dopadem na životy dalších generací, jako jsou církevní restituce (naprosto netransparentně připravené a vytvářející velký korupční prostor), důchodovou reformu (do značné míry platí totéž) vláda protlačuje parlamentem za pomoci lidí podezřelých z korupce, odsouzených (byť nepravomocně) proti vůli velké většiny národa, nepůsobí zrovna přesvědčivě. O podpoře těchto zákonů se přitom licitovalo jak na trhu; podpora zákonů za jeden nově utvořený poslanecký klub (Lidem), jedno vyměněné ministerské křeslo (možná jich bude nakonec více, bílého koně na ministerstvu kultury již vlastně nepotřebujeme a že bychom se najednou distancovali od Promopro), nějaký ten post (nebo tlak na zastavení vyšetřování) pro odstoupivší rebely. To se ovšem ještě musí doladit (který kmotr prosadí do vlády kterého ministra, jak se vyladí mocenské pozice na vládě, uvnitř stran, mezi stranami); společnost ovšem v dané chvíli řeší zásadní problém, zda má být v jihočeském kraji komunistická radní pro školství.

Třetí otázka zni: Jakou roli hraje KSČM v našem stranickém systému? Odpověď zni: velice užitečnou pro pravici. Plní totiž několik funkcí:

a) Rituální oběť a nástroj očisty: Kdykoli vypukne nějaký korupční skandál, je možné soustředit pozornost na KSČM (nejlépe diskusí o zákazu strany). Bojem proti KSČM obnovujeme svůj morální kredit a rozkrádá se dále…
b) Blokační aktér. Protestní hlasy občanů proti vládě se nemohou promítnout do konkrétní politiky. ČSSD nemá na levici alternativního partnera, je tedy tlačena k uzavírání koalic s pravicovými stranami. Důsledkem jsou různé „oposmlouvy“ a zcela nemorální rozdělování státu jako zdroje renty.
c) Systémový aktér: KSČM dvakrát přispěla k volbě Václava Klause za prezidenta. Jednou přímo svými hlasy, podruhé kandidaturou Bobošíkové, čímž nerozhodnutým poslancům dala najevo, že jiná volba je zbytečná.

Je to překvapivé, ale funguje to již více jak dvacet let. A tak se ptám. Co se děje ve VZP (viz Respekt)? Jaký se navrhuje nový Zákon o úřednících (viz prohlášení Transparency International)? Co návrh zákona zakazujícího podávat informace o platech úředníků? Je již jasno kolem Czechinvestu? A co vyšetřování v Dopravních podnicích hlavního města Prahy? A Opencard? A Blanka? A čerpání evropských peněz? Proč byla vytvářena s-karta a proč na ministerstvo nastupuje paní, jež nebyla parlamentem vydána k trestnímu stíhání? A nakonec, o čem bude nová (kolikátá již ) koaliční smlouva a jaké subjekty tam budou (třeba Klub trestně stíhaných, obžalovaných, odsouzených?)

Demokracii neohrožuje ztráta paměti či volební propaganda KSČM. Demokracii ohrožuje korupce, klientelismus a cynický způsob protlačování prokorupčních zákonů ze strany současné vlády, který vede k sílícím protestním hlasům. Na Václavském náměstí zazněla určitá slova, kterým komentátoři nevěnovali větší pozornost. Pro naši budoucnost jsou ale zásadní: zněla o potřebě zachování důstojnosti člověka, o pohrdání lidmi a šikaně ze strany politické moci. To není o levici či o pravici, to je o demokracii, která vypadá opravdu jinak.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Richard napsal(a):

Absolutní souhlas, korupce ohrožuje a omezuje nejen demokracii, ale také ekonomiku, svobodný trh a podnikání. I když řada odborníků nevidí přímou souvislost, a obtížně se to vyčísluje, korupce způsobuje české ekonomice, firmám a občanům obrovské škody. Je to jedna velká černá díra, která má být zásadní prioritou jakékoliv vlády a všech politiků.
21. 11. 2012 | 13:42

Vašek napsal(a):

Pavel Vot
Nevím. Nejsem sympatizant této strany, ale jsem demokrat. Pokud tedy něco ohrožuje demokracii v této zemi, jsou to lidé, kteří popírají výsledek demokratických voleb a snaží se o jeho zvrácení.

Zřejmě jste zapoměl, že i demokracie neí dokonalá a má své slabiny,v r. 48 převzali komunisté moc demokraticky, protože jim to demokraté umožnili, očekávajíc, že se komunisté budou také chovat demokraticky, jak se ukázalo, byla to iluze, nepodléhejte jí znovu. A pamatujte, že národ , kteý nezná svou minulost je odsouzen ji opakovat.
21. 11. 2012 | 13:42

Oslýk zcela přesvědčený napsal(a):

Pravda:
Díky vám, pane Janoušek, pane Dalík, pane Šnajdr a jak se ještě jmenujete, konečně víme, co je pravda.

Možná k dokonalosti ještě odstraňte kroužek ve slově agentury a vyměňte ten ypsilon ve slově "živí", a pak vám už bude věřit úplně každý.
21. 11. 2012 | 13:44

Pravda napsal(a):

Komunismus ohrožuje demokracii víc než korupce i když si to Dvořáková, která nemá ke komunistům zas tak daleko nedokáže přiznat. Dnes jako většina levičáků žije ve falešném přesvědčení, že jakýsi utopický státní socialismus je řešení a vzhledem k tomu, že bolševíci mají podobné smýšlení tak nejsou nebezpeční. Vsadím se že kdyby někdo to samé řekl o nějaké fašistické straně, hned by od levičáků Dvořáková,Pehe ,podle kterých komunisté nejsou nebezpeční a antikomunismus je pokrytectví, dostal lekci jak může protěžovat nedemokratickou ideologii.
21. 11. 2012 | 13:46

Pravda napsal(a):

Oslýk zcela přesvědčený:

Odsuzovat je jako korupčníky můžete, až teprve budou odsouzení. Jinak v každém právním demokratickém státě existuje něco čemu se říká presunkce nevinny. To ovšem zdejším levičákům nebrání říkat, že lidé spojení s pravicí jsou korupčnící ještě než je odsoudí, zatímco lidi jako Ráth, který chytli přímo s úplatkem v ruce jsou oběti politického procesu :) Pokrytectví levičáků.
21. 11. 2012 | 13:51

Zdeněk Brom napsal(a):

Vašek:

Hra levice - pravice, chléb a hry. Hlavně, aby přehlédli to podstatné a nedejbože zjistili, že to jde jinak.
21. 11. 2012 | 13:52

Zdeněk Brom napsal(a):

Oslýk:

Pokud přijedete do civilizované společnosti, tak zvíte, že je tam běžné ukázat prstem na toho, kdo svým chováním porušuje zákon. Proto se někteří, kteří by i chtěli, dost drží stranou, protože dobře ví, že nebudou tolerováni.

Když na začátku německé vesnice ukradnete z plotu ozdobu, na konci už čeká policista, v lepším případě, nebo srocení obyvatelé, v horším případě.

Občana neodsuzuji a neodstřeluji. Nese svůj díl. Stejně ho nesu i já.
21. 11. 2012 | 13:56

Oslýk pedagog amatér napsal(a):

Pravda:

jo, presunkce? S váma je sranda.
Doporučuji navštívit pana učitele Broma a dochodit alespoň tu základní školu.

Mimochodem, ta "presunkce" se tu už jednou objevila a byl to jiný nick (z ohleduplnosti neprozradím). Nikdo jiný ve vesmíru toto slovo neužívá. Dávejte si na to bacha, jinak se prozradí vaše krytí a zaměstnavatel vám nepoděkuje.
21. 11. 2012 | 13:57

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

S vlivnými politiky nepřijdu do styku, takže nebudu psát coby, kdyby.

Na naší obecní úrovni pravidelně obšťastňuji naše radniční koalice dotazy, podněty k přešetření jejich rozhodnutí atd. Jsem zkrátka oblíbencem radnice se všemi důsledky a následky.
21. 11. 2012 | 14:00

český maloměšťák napsal(a):

Straší / a někdy i vyhrožuje/ se zde tím, že až tedy komunisti vyhrají parlamentní volby...tak " zakroutí" krkem i takové Dvořákové.
Hmm - po zkušenostech s LIDEM či s poslanci odsouzenými za korupci, z korupce podezřelých, poslanců podplácenýc, vydíraných.....nedivím se, že panují takové obavy o dění v takto zkonstelovaném parlamentě / s výraznou mocí komunistů/.
Tyto obavy jsou zcela oprávněné.
Vysvětlím proč.

Je třeba si totiž uvědomit, že i toto bude dílem předchozí politiky tkzv. demokratických či občanských stran.
Že není legální moci, která by případné divoké nájezdy komunistů v parlamentu ...která by je zlomila /snad Ústavní soud - ale to je dost malá pojistka/, zabránila jim. A " ulice" proti nim nepůjde - to už si pohlídají, aby ji nerozzlobili. Oslýk buržoust bude mít prostě smůlu.
Pardoxně by toto ale bylo dílem těch, kdo sice poroklamovali demokracii , ale kdo si chtěli moc přizpůsobit sobě - kdy např. coby poslanci hlasují o důvěře sami sobě - protože jsou zároveň i ministry, přičemž při samotném aktu takovéhoto velmi podivného hlasování berou ministerský plat - tedy jsou lidem placeni za výkon funkce exekutivní - to je přece korupce nejen svědomí - par excellance.

Nedivmě se také až se zkorumpované anebo lehce zkorumpovatelné instituce /např. policie či justice/ stanou pašaliky nových , neodvolatelných vládců.

Z toho lze obvinit strany takové jako je např. ODS. Ale nejen tu. Z toho, že nejenže vytvořily podmínky pro nástup " komunstů " /komunismus nikdy nikde - snad kromě splečenství Hutteritů - neexistoval/...ale připravily jim i podmínky pro velmi snadné podřízení si institucí.

Zní to paradoxně , ale je to zcela v souladu s logikou i s tím, co marxisté nazývají historickým determinismem ve vyjádření podmínek nutných k nastolení změn a s tím , co zastánci neviditelné ruky trhu nazývají volbou ekonomicky nejvýhodnějšího chování.

A tak zde nemáme referendu, nemáme zde odvolatelnost veřejných činitelů, nemáme zde ombudsmana s odpovídající silou a zázemím, nemáme zde opravdu silnou symetrii ve sdílení informací, nemáme zde skutečne nezávislou policii a justici, nemáme zde funkční systém kontroly nabytého majetku, nemáme zde Ústavní soud, který by mohl rozhodnout v plénu...není tady mnoho z toho, co - kdybychom měli - nemuseli bychom se obávat ani toho, že nám budou vládnout Marťani.

Jediné co máme je strach a obavy o budoucnost - tedy máme to, co si zasloužíme jako společnost.
21. 11. 2012 | 14:25

čert }=o) napsal(a):

Oslýku
to že někdo napíše slovo špatně
protože to neví jak se to píše
neznamená že je hlupák
hlupák je ten kdo se tomu vysmívá

také používáš primitivní smích
třeba na nick tata?
21. 11. 2012 | 14:34

český maloměšťák napsal(a):

apendix
A za této situace pomatenci typu xx volají po tom, aby "úředníci" /tedy i instituce, jejíž efektivitu a etos vyjadřují právě že mejvíce lidi v nich/ještě více oslabili a nejlépe aby se zrušili.
Proto také velmi často uvádím tento logický řetězec :

Mladý " liberál" - dospělý fašista - starý komunista

Dosaďte si dle libosti. Ti , vybaveni i rozumem - nejen svazečkem neuronů vymydlených do modra či do oranžova....si dosadí správně jak z hlediska aktuální reality - tak i z hlediska velmi pravděpodobného jejího vývoje
( pokud tedy nedojde ke změnám jak ve stavu politiky , tek v její kvalitě).

Změny ve směru změn pozitivních garantují lidi typu E. Wagnerové (Michálka ??)- nikolivěk typy jako je Čunek, Schwarzenberg, Blažek či Kajnar.

Jak to, že tedy poměrně malá strana Zelených/ve spolupráci opět s poměrně malými stranami/ uměla vygenerovat tyto dvě osoby ?
Jak je to možné ?
Takový logický nonsens ?

:--()
21. 11. 2012 | 14:37

Vašek napsal(a):

čerte,

to,že někdo napíše slovo špatně vypovídá o vzdělání dotyčného - chtě ,nechtě.
To, že to přitom nemusí být žádný blbec zůstává nedotčeno, nicméně přece jen to o něčem vypovídá, buď mu bylo vzdělání odepřeno nebo jej nepovažuje za důležité a nebo pro takové vzdělání nemá dostatečné duševní kapacity.
21. 11. 2012 | 14:41

Oslýk napsal(a):

Čerte,
normálním lidem se nikdy nevysmívám a nejméně ze všeho tatovi. U nicku "Pravda" si čtu narozdíl od vás i obsah, nejen formu. Zkuste sledovat tu debatu o malý kus dál dozadu.
Taky bych mohl plakat, že.
21. 11. 2012 | 14:41

modrý edvard napsal(a):

oslýk: ve flašce vidím, že se můžeme svobodně vyjadřovat, shromažďovat, cestovat, přátelit se s kým chceme, máme se jako prasata v žitě, když se něco někomu stane, jde si stěžovat k soudu, penze se vyplácejí, volby probíhají, aj. ajaj ... je to holt flaška poloplná.
glosator: zamlčená část dějin ... já jsem zase dlouho pátral, co to byla ta rusko-finská válka, Varšavské povstání a pakt Molotov-Ribbentrop.
všeobecně: pokud pí Dvořáková vstoupila do KSČ v osmdesátých letech s cílem rozložit ji zevnitř, je u mě coby politolog zesměšněná.
21. 11. 2012 | 14:46

Glosator napsal(a):

to Vlado
S těmi známkami jsem si to nevymyslel, měl jsem v ruce DOPIS polepený ještě starými známkami (s Gottwaldem) ale po měně! Jaksi Vám ušlo, že ty měny byly DVĚ. Válečnou inflaci zlikvidovala už měna z r. 1945 !!!!, měna z roku 1953 šla plně na vrub "budování socialismu," měla zlikvidovat peníze, které lidem, hlavně těm v těžkém průmyslu, režim vyplatil ale neměl je pokryté zbožím. Režim také zkonfiskoval penzijní fondy, které přežily měnu z r. 1945 a před tím dokonce i Hitlera. Jak sám píšete, měna byla provázena denominací 1:5 a v tomto poměru se vyměňovaly peníze v hodnotě 60 NOVÝCH korun na hlavu. U úspor v bankách byla ta hranice vyšší, v poměru 1:5 se vyměňovalo do výše 10000 starých, tj. 2000 nových korun. Aby se to celé neprofláklo (Zápotocký ještě v předvečer měny ujišťoval lidi, že "měna nebude," dodnes nechápu proč), tiskly se nové bankovky v SSSR, měna byla připravována už od poloviny r. 1952 a netýkala se jen hrstky nejvyšších funkcionářů, těm proměnili všechny peníze v poměru 1:5. Současně s měnou byl zrušen lístkový systém, to ale bylo V NEPROSPĚCH lidí, protože to znamenalo nárůst cen o cca 16%.
Dělníci v Ostravě a hlavně v Plzni se bouřili, v Plzni dokonce zasahovala armáda. A rozzuřený Zápotocký snížil mzdové zvýhodnění části dělníků...
Mimochodem, ještě r. 1978 stačilo komunistům vypustit fámu, že "bude měna" a lidé vykoupili kdejaký ležák.
Každý, komu bylo tehdy 7 a více let si to dobře pamatuje, pamětníci to vnímají jako vůbec největší pohromu od WW2 (to ovšem platí pro ty, kterým komunisté nic nesebrali a nikoho nezavřeli, to bylo samozřejmě horší).
Mimochodem, do kádrových dotazníků přibyla kolonka "chování v době měnové reformy."
21. 11. 2012 | 15:12

Glosator napsal(a):

to Pravda
"Kde chybí logika, hledej korupci." (c) Montesquieu
Mezi korupci řadím i tzv. "lobbování" ve prospěch různých zájmových skupin, přímo ukázkovým příkladem je zákon o exekucích a "nemožnost" zdanit a zredukovat hazard. Pak bych přidal zákon 180/2005 Sb, sociální kartu, Opencard atd.
Mimochodem, soudruh Hitler se dostal k moci proto, že Němci měli "demokratických" politiků plné zuby. V tom má autorka pravdu, korupce nahání body komunistům ale jen proto, že tady existují a protěžují se, třeba oproti DSSS!
V duchu presumpce neviny a soudních rozhodnutí byl Al Capone obchodník s nábytkem, který neplatitl řádně daně.
21. 11. 2012 | 15:23

Oslýk napsal(a):

modrý Edward:

Váš zrak je zamžený modrou mlhou.
1) Svobodně se vyjadřovat mohou někteří a ne o všem, na počátku debaty jsem dal odkaz, kde vidíte, jak takové věci končí na Slovensku, a jak moc velké jsou tlaky, aby to podobně končilo u nás. Vileta vedle vidí, vy nevidíte nic.
2) Shromáždit se ještě můžeme. Doufejme, že to vydrží.
3) Cestovat můžeme, to je bez diskuse.
4) Máme se jak prasata v žitě - no, jak kdo, mluvte za sebe. Potkávám lidi, kteří se až tak dobře nemají. Počet zadlužených a exekuovaných v posledních letech přibyl. Počet nezaměstanných taky. Já bych to nebagatelizoval.
5) Přátelit se s kým chceme - no, snad ano; mně v tom často brání vrozený jemnocit a slabý žaludek.
6) Když se něco někomu stane, jde si stěžovat k soudu - toto je kardinální bod; jsou totiž některé věci, které zřejmě nemůžete vyhrát. Naopak, jsou lidé, co vyhrají vždycky a všechno.

Zkuste tu odkazovanou debatu. A přijďte občas mezi lidi.
21. 11. 2012 | 15:47

Prorok napsal(a):

Vážení, souhlasím s mnohými komentáři shora. Shrnu to, když dovolíte. Komunismus a komunisté se nezměnili, jen kdyby se dostali k moci, budou používat ještě nebezpečnější nástroje v třídním boji na likvidaci svých odpůrc.než za totality- viz výše. Léčit neduhy demokracie komunismem - to je úplné šílenství, je to určitě ještě mnohem větší nebezpečí a zlo, než korupce. Normálně myslící člověk hlavou na tohle nikdy nemůže přijít. Nepochopili jste mnozí, že autorka blogu nedělá nic jiného než uspává své vlastní vyčítající svědomí. Ona a mnozí jí podobní se nám snaží namluvit obrovskou LEŽ, ale oběti po rudé totalitě jsou nesmazatelným faktem, všechny ty miliony umučených lidí se obrací ve svých hrobech, rodiny těchto obětí ještě žijí mezi námi. Už z úcty k nim si , prosím, nedejme od nikoho namluvit, že se až tolik nestalo. Naopak , stala se velká chyba a nesmíme příště dopustit, aby se stala chyba osudová pro náš národ. Buďme opravdu ve střehu a běžme všichni k příštím volbám, vždyť na krajích jsou dnes komunisté jen díky těm, kteří nevolili, to je nevyvratitelný fakt. Divím se, že tak vzdělaná žena si dovolí stavět zlo naprosté ztráty svobdy a rudý teror do jedné řady s korupcí. To nás považuje snad za úplně hloupé. Věřím, že tomu tak není a nedovolme to jí ani podobným převlečeným komunistům...Bojujme za uzdravení demokracie, každý na svém místě, jiné cesty vážně není...Nashledanou při příštích volbách se všemi, kterým není lhostejné v čem budou jejich děti a vnuci žít. Zda ve svobodě, ať jakkoli křehké nebo v totalitě, čili neustálém strachu, jestli mě třeba soused neudá, jestli o všechno, co jsem si vybudoval prací, nepřijdu v jediném okamžiku, jestli budu moci říct venku nahlas svůj názor bez strachu, že přijdu o práci nebo mě zavřou a mé děti či vnuky nepustí na SŠ nebo VŠ atd. Ve výčtu těch "vymožeností" komunismu by se dalo pokračovat dlouho. proto poučme se z vlastních i světových dějin.
21. 11. 2012 | 16:06

Oslýk Univerzální napsal(a):

Český maloměšťáku,
ano. Jako již mnohokrát, dost souhlasím.

Oslýk buržoust už skoro má smůlu dnes; schytává to z obou stran; pravice od něj žádá, aby držel hubu a krok a platil vyšší daně a volil ODS, levice od něj žádá, aby jí odevzdal majetek a vůbec, nejlépe aby chcípl. Neb je to ničema.

Oslýk úředník na tom není lépe; obě strany do něho rády kopnou, neb jeho práce prý je neužitečná a zbytečná. Obě strany ho chtějí zatáhnout do korupčních lumpáren, obě strany mu rády sníží plat a vymýšlí, kterak z něho vyrobit Oslýka Nezaměstnaného.

Ale ani Oslýk Dělník nebo Oslýk Student nemá mnoho důvodů k jásotu. Nezdá se, že by ho v blízké budoucnosti čekalo cokoli skvělého; zato se najde hodně těch, kdo mu řeknou, že je to vlastně jeho vina.

No, a Oslýk žid nebo Oslýk křesťan, to je již tradiční oběť, beránek, jenž snímá hříchy světa, ať jsou jakékoli.

Zajímavá je ta vaše závěrečná poznámka - ano, ještě vznikají Elišky Wagnerové a Michálkové, Hnutí odporu existuje a dokáže překvapit. čekal jsem, že mi to v rámci té poloplné sklenice připomene Modrý Edward. Ale bohužel, oceňuje jiné věci, než já.
21. 11. 2012 | 16:30

český maloměšťák napsal(a):

Oslýk komentátor
Kdoví, jestli ta jeho flaška už není spíše prázdná než poloplná.
:)
21. 11. 2012 | 16:35

cert napsal(a):

Oslik a vašek
Zajímavé názory
Vašeho génia nemůže myšlenkově obohatit
Už nikdo a nic na tomto světě
Budiž vám kluci přáno
21. 11. 2012 | 16:42

Vašek napsal(a):

Našeho génia :-) , jak vznosná řeč příteli ............
21. 11. 2012 | 16:52

Oslýk zvídavý napsal(a):

Čerte,
mýlíte se, kdyby mne nemohlo nic obohatit, tak tu neztrácím čas.
Naopak, názory lidí na netu mne odedávna zajímaly.
21. 11. 2012 | 16:53

Vašek napsal(a):

On to asi nemyslel zas tak smrtelně vážně.......... :-)
21. 11. 2012 | 16:55

modrý edvard napsal(a):

oslýk: "hnutí odporu", tedy ten spolek u nás, mě děsí (no dobře, přeháním, zatím to tu intenzitu nemá). Ten je v té poloprázdné flašce.
Původně jsem Vás s tou poloplnou flaškou chtěl potěšit, ale možná že patříte mezi ty lidi, kteří jsou šťastni jen tehdy, když se na ně valí pohroma ze všech stran. Inšaláh.
21. 11. 2012 | 16:59

pgjed napsal(a):

Paní profesorko Dvořáková. Myslím že teze v nadpisu vašeho blogu je polopravda a demagogie. Samozřejmě, že korupce a zpronevěra, zvláště v míře rozšíření kterou u nás umožnila oposmlouva (autoři Zeman, Klaus, iniciátor Macek ) ohrožuje demokracii tím, že bere lidem důvěru v právo a spravedlnost - atributy dobře fungující demokracie a nahání lidi do náruče extrémistů. Jenomže v demokratickém režimu je možnost ty gaunery (zprava i zleva), kteří porušují zákon, chytit, soudit a po právu potrestat. Zatímco v komunistické totalitě, ke které komunisté vždy směřovali a směřují (což byste, jako politoložka a bývalá... měla dobře vědět), to není možné, protože největší gauneři jsou v čele, nebo úzce spojeni s režimem, takže na ně nikdo nemůže, pokud se nezačnou likvidovat sami mezi sebou! A TO JE ŘÁDOVĚ VĚTŠÍ HROZBA! V demokracii pouze stačí, když se většina voličů přestane chovat a rozhodovat, jako banda povrchních hlupáků, kterým nezáleží na tom, jak politika ovlivňuje jejich život. Stačí, když přestamou střídavě volit jedny či druhé grázly, včetně těch komunistických(jak nám právě předvedli voliči va Středních čechách a na Ústecku) a začnou volit politiky čisté, zodpovědné a tu zodpovědnost po nich budou důrazně vyžadovat. A v tu ranu začne fungovat policie, státní zastupitalství a soudy. Doufám že i sdělovací prostředky, protože lhát za agenturní peníze už nebude takový džob. Ale v totalitě, v té nejde dělat nic jiného, než se přikrčit a přežít, protože procento špiclů, donašečů a poskoků roste geometrickou řadou. A tak je to na dlouho, než moc vypadne bolševikovi z rukou. Závěr? Korupce ohrožuje demokracii, ale komunisti víc! Zvláště, když se tváří jako demokrati a hlupáci jim hojně sedají na lep! To tady ostatně již před únorem také bylo. Stejně jako inteligence, která lidem lhala, že od komunistů vlastně nic nehrozí. Asi jako vy... Zklamala jste mě. Měl jsem vás za poučenou a vyléčenou, bez hrozby recidivy. Bohužel platí Luxova věta...
21. 11. 2012 | 17:36

JUDr. Michal Váňa napsal(a):

Vážení přátelé.
Po přečtení většiny příspěvků spíše zábavných a některých ze kterých mrazí, musím konstatovat. KSČM je v současné době, opakuji v současné době, prakticky jediná strana, která splňuje všechny podmínky pro označení demokratická. Může se vám to líbit více či méně,ale je to realita.
21. 11. 2012 | 18:38

SuP napsal(a):

JUDr. Michal Váňa -
A teď si představte, že jste právník. Z toho zase mrazí mě.
21. 11. 2012 | 19:39

pgjed napsal(a):

To SuP:

Pane kolego zdravím po dlouhé době. No třeba má pan doktor Holešovskou pendrekovou sorbonu. Tam jim podobné teze (téměř výhradně) vtloukali do hlavy snad celé tři roky, co to trvalo. ;-)

A navíc drobné upozornění pro ty, kteří zde bez uzardění hájí bolševizmus (včetně prof. Dvořákové) a plijí na naši kulhavou demokracii. Kdybyste před 23 lety stejně vehementně hájili demokracii proti bolševizmu, tak by vás souzí z KSČ i z KSČM zavřeli a řezali vás denně jako žito. Samozřejmě naoprosto nejdemokratičtěji, jak je vůbec možné! Viďte pane JUDr. Váňo?
21. 11. 2012 | 19:47

SuP napsal(a):

pgjed -
Potěšení na MÉ straně. Vaše příspěvky nevynechávám, jak by se z nereakcí mohlo zdát.
21. 11. 2012 | 22:16

sedlak napsal(a):

nebyla li KSČM postavena mimo zákon, pak má (pro mě bohužel) právo podílet se na moci, pravdou ovšem je, že upoutávání pozornosti na obsazení či neobsazení v zastupitelstvech je pro mne za současných okolností ..jděte se novináři VYCPAT, BROJÍTE SNAD stejným způsobem proti korupci?
pravda:13:35 copak hrad má problém? To je Jáklova parketa, i když, ten by snad nenasekal v textu tolik hrubek
22. 11. 2012 | 00:27

kočka šklíba napsal(a):

Hm lidovec promluvil, moc se mě líbí jak si stěžuje na oposmlouvu ale jaksi pominul která strana to držela u moci Topolánka. A vládu Klause. A neodpovídá když se ho zeptáte jak hlasovali poslanci KDU o důvěře vládě Topolánka. Našel se aspoň jediný, který mu důvěru nedal? Pochybuji,, takže dalíkovský marast jim asi vyhovoval ;).

Na rozdíl od pgjeda se domnívám, že část voličů se přestala v roce 2010 chovat jako banda povrchních hlupáků a konečně nezvolila KDU. To byl jediný pozitivní výsledek voleb.

Tohle je pravda: "..a začnou volit politiky čisté, zodpovědné a tu zodpovědnost po nich budou důrazně vyžadovat." Ale kde je vzít? Pgjed se zřejmě domnívá, že v KDU. Tak jak mně vysvětlí, že Bělobrádek po krajských volbách na dotaz s kým by rozhodně nešli do koalice jmenoval pouze KSČM? Takže s tuneláři, korupčníky a atd, prostě s profláklými ksichty z ostatních stran logicky šli, že pgjede? A to Vám máme věřit, že se KDU nějak změnila? Že KDU je plná těch čistých, zodpovědných? Nebudte směšný. Vrána k vráně, pgjede. Nakonec Kalouska jste bránil dokud byl v KDU také ;). Nn jste pořád stejní, vlezete všude kde vám kyne prospěch. Na lidech vám nezáleží vůbec, jen na korytech. Viz tzv. církevní restituce.

Jediný slušný politik pan Hovorka, byl vaší stranou ve volbách v roce 2010 odsunut na nevolitelné místo, i to něco vypovídá o KDU.

A co se týká téhle věty :"A v tu ranu začne fungovat policie, státní zastupitalství a soudy." Velmi pokrytecké, jakpak fungovala justice v případě Čunka? Tak aby hlavně nebyla shozena vláda, že? Proto se děly ty šachy na státním zastupitelství, jo o tom ještě chvíli vyprávějte vy čistí lidovci.
22. 11. 2012 | 00:40

čert }=o) napsal(a):

oslýk a vašík
ale myslím
vy kluci ušatý
oslýk se neposmívá tatovi
neboť je souzněn s jeho
názory a tudíž je to dobrý
ale posměch tomu
kdo jiný názor má
je právoplatný

tudíž vašíku
obdivuji génia }=o)
22. 11. 2012 | 08:00

rejpal napsal(a):

Těžký život může mít antikomunista. Když na něj po létech praskne, že chodil na VUML (a hájí se tím, že pro něj to nic neznamenalo).
OT je tahle poznámka jen zdánlivě.
Člověl by měl býr něčím a ne anti-něčím.
Kdyby pánové Sobotka, Štětina a řada dalších věnovali boji ZA nějaké hodnoty jen zlomek úsilí, které věnují svému antikomunismu, s největší pravděpodobností by KSČ(M) byla malým skansenem a záležitostí pro historiky.
22. 11. 2012 | 08:10

Oslýk revoluční napsal(a):

Modrý Edvarde,
netuším, který spolek z různých protestujících máte na mysli, neb jich je už pomalu jako hvězd na nebi. Takto to v 89 roce bylo taky; napřed mraky "nezávislých iniciativ", a pak z toho najednou byly rostoucí davy v ulicích.

Osobně vidím tuhle cestu jako nevyhnutelnou, pokud chceme poměry opravdu zlepšit. Je to cesta velice nebezpečná, protože bude balancovat na hraně populistických propastí, ale představa, že se ta banda u moci vzdá nebo polepší sama od sebe je dětinská.

Takže "hnutí odporu", alespoň většina z nich, je u mne v té plné části flašky; jiné jméno té věci je "naděje".

Možnost cestování je fajn, ale pro budoucnost země má zákeřnou zatáčku; svádí k pohodlné emigraci pro ty, kdo už to tady nevydrží.

Klíčová je ta možnost svobodně mluvit a psát; o tu se právě bojuje, což vy zjevně nevidíte.
22. 11. 2012 | 08:46

modrý edvard napsal(a):

"Hnutí odporu" jsou stejný šašci, jako ti v establishmentu /sem patří i potentáti z ČSSD a KSČM/. Možná větší chaoti. Čest výjimkám.
22. 11. 2012 | 09:51

Anna napsal(a):

rejpal napsal(a):

Těžký život může mít antikomunista. Když na něj po létech praskne, že chodil na VUML (a hájí se tím, že pro něj to nic neznamenalo).
OT je tahle poznámka jen zdánlivě.
Člověl by měl býr něčím a ne anti-něčím.
Kdyby pánové Sobotka, Štětina a řada dalších věnovali boji ZA nějaké hodnoty jen zlomek úsilí, které věnují svému antikomunismu, s největší pravděpodobností by KSČ(M) byla malým skansenem a záležitostí pro historiky.
-------------------------

Naprosto souhlasím. A přestože nejsem Okamurova fanynka, dnes jsem si u pana Pehe přečetla odkaz na jeho vyjádření, ke kterému nemám žádné výhrady
http://okamura.blog.idnes.cz/c/304478/Zase-tu-beha-strasak-komunismu.html
22. 11. 2012 | 10:06

Pippy napsal(a):

Paní doktorka Vladimíra DVOŘÁKOVÁ je úžasná a naprosto se vždy ztotožňuji s jejími názory. Děkuji Vám za Vaši statečnost a odhodlanost pojmenovat situaci správně!!!
22. 11. 2012 | 10:18

Pippy napsal(a):

Diskutér jménem PRAVDA by dobře učinil, kdyby nejprve zvládnul učivo základní školy I. stupeň, než se pustí do diskuzí o čemkoliv!!!
22. 11. 2012 | 10:20

rejpal napsal(a):

Anna
No, to jsme na tom asi stejně. To, co napsal v citovaném blogu, bych podepsal bez jakéhokoli problému.
V tuto chvíli ještě nevím, jak se v lednu rozhodnu, ale nejvíc mě to táhne hodit to Táně Fischerové. Možná proto, že je normální a za ta léta už měl člověk možnost ji sledovat (i krátce v politice) a tvář neztratila.
22. 11. 2012 | 10:26

Anna napsal(a):

rejpal

Taky preferuji Táňu Fischerovou. Obávám se ale, že se do druhého kola nedostane. Stejně jako můj druhý favorit Jiří Dienstbier. Ten si mě získal svým zásadním nesouhlasem s vytvořením koalice s ODS na Pražském magistrátu po volbách 2010.

Teď mi tu zpívají Vodňanský s Fischerovou
http://www.youtube.com/watch?v=lRBaN-QTpM4&feature=related
22. 11. 2012 | 10:44

JardaV napsal(a):

ad První otázka : Děti do 18.let se můžou svobodně vyjadřovat k tomu,čemu rozumějí a o čem něco něco ví.A za své názory mohou unést odpovědnost.Ovšem pokud zpochybní volby,a to v případě protestů vlastně dělají,tak se nabízí otázka : kdo s nimi manipuluje a s jakým cílem jim vymyl mozky ???
ad Druhá otázka : Ano,je morální,aby vznikla koalice těch,kteří byli zvoleni.Vy
nejspíš vnímáte - pod vlivem vymývání mozku - komouše jako ďábla,který Vám chce ukrást duši (máte ji?).Přitom pozice ve vedení kraje má smysl v tom,že bude naplněna prací pro stát,které předchozí - z Vašeho pohledu přijatelné - osobnosti asi nebyly schopny.
Napadá mě otázka - co vlastně chcete?Nějak to z Vašeho multitématického guláše není
tak úplně zjevné.
Dále si dovolím poznámku a námět.Jestli chcete něco změnit,snažte se iniciovat a prosadit zákon,zakazující jakékoliv ideové a ideologické působení na mládež před dovršením věku 15 let.Tady totiž začíná všechno zlo - především náboženská tma v hlavách lidí.
22. 11. 2012 | 11:09

rejpal napsal(a):

Anna
no, já když slyším její jméno, tak si ten song vybavím pokaždé.
Asi tam neprojde, ale proč jí nedat šanci.
22. 11. 2012 | 11:16

JardaV napsal(a):

Pro JUDr Michal Váňa

To si ale lidi nějak nechtějí uvědomit.To,že komouši se zbavili morálního odpadu v podobě kariéristů a jiných.To,že se 23 let nedostali k ničemu,takže mají dnes jako jediní čisté ruce (jak je to se svědomím nevím).To,že jejich poslanci chodí do sněmovny pracovat na rozdíl od některých jiných taky poslanců.To,že jsou stále nejsilnější strana v zemi,3x tak početnější než nejsilnější druhá.Největším paradoxem je,že po dalších volbách budou muset vítězné strany - jejich koalice - vytvořit programy pro rozvoj a podporu podnikání,které budou skutečně realizovatelné.
Jinak ekonomicky skončíme.Takže komouši a ČSSD budou vytvářet rozvojové programy
pro kapitalisty.Takový vtip je možný jenom u nás......ale nepůjde to jinak.A myslím si,že to dokážou.
22. 11. 2012 | 11:21

Mirka napsal(a):

Jen malá poznámka k Okamurovi

ani trošku ve vás, kteří se rozhodujete, že pro něj budete hlasovat, nehlodá červíček pochybností v tom smyslu, že to může být pouze jeho tah k tomu, aby jej komunisté volili ? A že to nemusí mít nic společného s tím, co si skutečně myslí ? Obávám se, že je to populista jak vyšitý. A v tomto smyslu hodnotím kladně i tu distanc senátorky Wágnerové.
22. 11. 2012 | 11:40

Anna napsal(a):

rejpal

Můj hlas má a naděje umírá poslední :-)
22. 11. 2012 | 11:42

Medikolog napsal(a):

Mirko,

Okamura, ať je ve skutečnosti jaký je, nemůže být horší než ostatní pravičáci v pravičácké kandidátce. Maximálně by pustil církevní megaloupež jako pokrytec Klaus, nebo spustil rozkrádačku národního majetku jako Havel.. ale to už se naneštěstí stalo. Lze v tom pouze pokračovat, nebo to zarazit. A jestli podpoří vyšetření pozadí těchto velezrádností, nebo dokud je taková naděje, že je podpoří, má můj hlas. Havel a Klaus nás dostali, včetně ještě nenarozených, do senkrovny a jedině v ní teď proto můžeme lovit a hledat naději pro otčinu i pro Český národ. Díky sametovému podvodu.
22. 11. 2012 | 13:26

Radovan II. napsal(a):

Demokracii ohrožuje už nejméně 6 let také pan Čunek. Nemá vzdělání a chtěl by dělat i prezidenta. Odkud spadl a přímo na hlavu ? Nejhorší,je že mu naletěl Klub KDU na jeho lži a Bělobrádek a Línek. Pan Čunek celý život dělá něco za něco a většinou dělá něco jiného, než říká. Potřebuje nutně léčbu u docenta Chocholouška a možná i celý klub KDU a také Bělobrádek a Línek, kteří ho chválí, ale za co ????? Z 1320 hlasování v senátu měl absenci, považte 700. Na radnici měl za rok 82% absencí.Za co bere prachy, pane Bělobrádku a Línku, už se probuďte z toho slivovicového opojení. Na volby opět zmanipuloval hlasy, psal to zlínský tisk, přemluvil ředitele Charity Olomouc aby po celém zlínském kraji rozeslal dopisy, v niž nabádá voliče aby nevolili kandidáta za ČSSD ale Čunka, prý se zaloužil o vrácení majetku církvi.
Tento pán je nemocný, on si myslí, že je Bůh, ale Bůh si nemyslí, že je Čunek. Až se znovu otřevřou jeho spisy, tak to bude na tepláky, lidé nezampomněli a redakoři ČT a i občané mají všechno schované.Topolínek ho už nezachrání. Ani Vesecká. Pan Čunek nepotřebuje školy, prý je chytrý od přírody!!!!! A je to vidět a slyšet.Pilně mu naslouchal jen klub KDU, Bělobrádek a Línek a další.A možná je to vždy při slivovici. Už někdo řekněte ať odjede z politiky, je už tam moc dlouho, i jiní si chtějí vydělat a jde dělat to čím je vyučen - automechanikem, teď když pořádně pracují si pěkně vydělají. Nemáme peníze na lidové politiky a jen kecat a lhát nestačí.
22. 11. 2012 | 17:47

Glosator napsal(a):

to Pavel Vot
Dosaďte si místo KSČM zkratku NSDAP a pak si to přečtěte ještě jednou.
Podívejte se, jak vypadala demokraticky sestavená vláda Adolfa Hitlera a v co se později proměnila.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vl%C3%A1da_Adolfa_Hitlera
Prostě si von Papen myslel, že s NSDAP může sestavit koaliční vládu jako s kteroukoliv jinou stranou a když v navíc bude NSDAP ve vládě i v parlamentu v menšině, nemůže se nic stát...
A proč vlasně dodnes nesmí nikdo založit stranu, která by se hlásila k nacismu, když to u komunismu, který zabil o moc víc lidí možné je...
Mimochodem, když bolševici r. 1918 zjistili, že jsou v parlamentu v menšině, rozehnali ho armádou...
Jinak, znárodňování podniků do 50 zaměstnanců a nucená kolektivizace byly u nás do r. 1960 dokonce PROTIÚSTAVNÍ a to podle ústavy, schválené až po únorovém puči, Přesto víme, jaká byla realita.
22. 11. 2012 | 19:21

Kiks napsal(a):

Za prvé. Ať žije KSČM,jedinná naděje všech slušných lidí. A ke studentům mám jedno.Mají totálně vymazané mozečky propagandou.Vlůbec nemají tušení jaké peklo a beznaděj je čeká až dostudují. Škoda ,že nevidí do budoucnosti. Stačilo by tak pěl let dopředu. Polovina z nich bude na pracáku a druhá dělat otroky tomuto režimu.A všem bl-ečkům ,co počítají ty miliony mrtvých za komunistů.V současné době připadá na každý den v průměru 5 !!!sebevražd.Drtivá většina z frustrace a beznaděje v tomto bordelu a chaosu.Ale to je asi daň svobodě a demokracii.
22. 11. 2012 | 20:35

Hans napsal(a):

Jo kdyby byla u moci NSDAP? Ta by to vyřešila.Demonstrace studentíků by byla vyřešena za pět minut.Dostali by obuchem a byl by pokoj.Komunisti se s NSDAP nemůžou rovnat. Jsou jak másla.
22. 11. 2012 | 20:49

Tomáš Helvík napsal(a):

Je zajímavé ,jak všichni za komunistů nemohli studovat. Ale většina současných žvanilů o demokracii má vysoké školy z dob socialismu? Že by studovali ilegálně nebo jak se jim to povedlo když tu byl ten strašně krutý režim?
22. 11. 2012 | 20:54

zdenekbrom napsal(a):

Glosator:

Cituji: "Jinak, znárodňování podniků do 50 zaměstnanců a nucená kolektivizace byly u nás do r. 1960 dokonce PROTIÚSTAVNÍ a to podle ústavy, schválené až po únorovém puči, Přesto víme, jaká byla realita."

Máte pravdu, ale koho to dnes už zajímá. Bohužel.
22. 11. 2012 | 21:36

zdenekbrom napsal(a):

Kiks:

Ano, blbeček bude možná otročit. Pokud si někdo vybere špatnou školu, bude a tom možná také blbě.

Pokud ale bude mít talent a bude ochoten dřít, pak má možnosti, o kterých se nám ani nesnilo.
22. 11. 2012 | 21:39

soptík napsal(a):

Již před několika lety jsem prohlašoval, že tento zrůdný kapitalizmus v podání Českých Kmotrů ( z ods a čssd) je horší metlou lidstva než komunizmus s fašizmem dohromady. Myšleno tak, že páchá větší škody na duších lidí v oblasti morálky a mravů. Srovnával jsem tyto systémy a říkal, že jsou založeny na nejtemnějších stránkách lidské duše. Komunizmus je založen na (nosná idea) třídní nenávisti. Fašizmus - rasová nenávist. Kapitalizmus - neukojitelná chamtivost. Když jsem toto napsal, tak to vždy na internetu servilní editoři smazali. Řešení není je to totiž v každém z nás a táhne se to dějinami jako červená nit.
22. 11. 2012 | 21:54

Oslýk vyjukaný napsal(a):

Sakra, tady to nějak přitvrzuje.
22. 11. 2012 | 23:33

DL napsal(a):

Raději se učte rusky, kdo ještě neumíte. Kdo trochu umíte, zdokonalujte se. Přijde čas, kdy ruština bude jazykem úředním, kdy bez znalosti ruštiny nevyděláte ani na chleba. Média nám cpou všelijaké pitomosti, ba dokonce nasadila tak otupující "zprávy", že snad už i ten mentálně nejzdegenerovanější jedinec cítí, že něco není v pořádku. O každodenním přesunu Rusů k nám však média bojácně mlčí. Rusové dostávají potvrzení o pobytu od ubytovacích zařízení jak na běžícím pásu, načež pobyt stornují a vízum využijí k cestě do ČR, kde posléze natrvalo zůstávají. Proti tomu je nějaký obrázek Lenina v kanceláři jakéhosi pomateného soudruha naprostou jen neškodným žertem.
22. 11. 2012 | 23:39

CrayXLP napsal(a):

TO ZDENEK STEJSKAL, moderátor blogů:

Pane Stejskale, jak dlouho hodláte toto naprosto NEEFEKTIVNI provedení blogů ještě provozovat a nabízet???! Nepřipadáte si poněkud trapně??!! Uvědomte si, že tady není žádná možnost jednoduchého řazení příspěvků, neřadí se logicky ani nijak jinak pod sebe a vůbec nelze snadno reagovat na řetězec určitého zajímavého podnětu - protože žel, kvůli vašemu naprosto neschopnému systému - máte jednu odpověd jako třetí příspěvek odshora, další je jako 22. a pak třeba 33... 52. atd..

tohle je naprosto NEVIDANE RESENI!! To nemá žádný deník v CR! Nasaďte nějaké jiné řešení - nebo snad na něj nemáte finance??
23. 11. 2012 | 01:58

Kiks napsal(a):

Pro Zdeňka Broma:

Ano,jeden ze sta bude mít ,to o čem se nám nesnilo. Zbytek bude mít také,to o čem se nám dříve nesnilo ani v těch nejčernějších snech.Úřad práce,sociálku nebo dělat čupku nějakému nenažranému šéfovi. To je perspektiva. To je opravdu krása!
23. 11. 2012 | 09:38

Jirka napsal(a):

Vazena pani byvala komunistka se divi. Evidentne si nepamatuje, jak nas stat vedli nedostudovani nymandi, jejichz jedinym kvalifikacnim predpokladem bylo, ze na hodinach marx leninismu dokazali zanicene hovorit o vedouci uloze KCS. A to nemluvim o pitomcich v policii, armade atd. Ja si proste nepreju, aby takovi ovlivnovali co a jak se budou deti ucit. Ano, je to tristni, ze KSC stale existuje a je tristni ze tolik prasat jim dalo hlas, s tim nic nenadelam. Ovsem i socani, co sli s nimi do toho by meli mit vic vkusu.
23. 11. 2012 | 12:07

F.Srbek napsal(a):

Výsledky voleb se obešly až na výjimky bez protestů a námitek a byly potvrzeny. Protesty se objevily až po... jako vždy u nás doma. Nikdo nezpochybňuje právo studentů na vyjádření svého názoru a na protest. Moje pochyby vychází z toho, proč vše přichází až nyní. Je to snadnější, než se pokusit vyhrát ve volbách a minimalizovat volební zisk KSČM. To by ale všechny strany napravo od středu musely něco konkrétního udělat. Dlouhodobé neřešení základních splečenských problémů, uvádění stále většího počtu lidí do hmotné nouze, trvalé zvyšování životních nákladů atd. není možné nadále zdůvodňovat tím, co se odehrávalo v letech do roku 89. Máme 20 let po a máme právo se bavit o tom, co nás tíží, co vadí a co by se mělo zlepšit. Jakmile někdo vystoupí s kritikou, hned je označen za toho, kdo chce návrat starých časů. Levná argumetace, která do nedávna zabírala a zakrývala vlastní chyby či neschopnost. Jestliže ti, kteří v uplynulých dvaceti letech nedokázali, nebo nechtěli problémy řešit, dnes "ví" jak na to (viz pan ministr Kalousek, hradní kancléř a ministr zahraničí pan Schwarzenberg, a další, není důvodu jim věřit a spoléhat na ně. Lidé hledají jiné, to je zcela zákonitě. Demokracii ohožujeme především my voliči, protože příliš dlouho tolerujeme ty , co nám vládnou. KSČM to rozhodně není.
23. 11. 2012 | 12:22

F.Srbek napsal(a):

Výsledky voleb se obešly až na výjimky bez protestů a námitek a byly potvrzeny. Protesty se objevily až po... jako vždy u nás doma. Nikdo nezpochybňuje právo studentů na vyjádření svého názoru a na protest. Moje pochyby vychází z toho, proč vše přichází až nyní. Je to snadnější, než se pokusit vyhrát ve volbách a minimalizovat volební zisk KSČM. To by ale všechny strany napravo od středu musely něco konkrétního udělat. Dlouhodobé neřešení základních splečenských problémů, uvádění stále většího počtu lidí do hmotné nouze, trvalé zvyšování životních nákladů atd. není možné nadále zdůvodňovat tím, co se odehrávalo v letech do roku 89. Máme 20 let po a máme právo se bavit o tom, co nás tíží, co vadí a co by se mělo zlepšit. Jakmile někdo vystoupí s kritikou, hned je označen za toho, kdo chce návrat starých časů. Levná argumetace, která do nedávna zabírala a zakrývala vlastní chyby či neschopnost. Jestliže ti, kteří v uplynulých dvaceti letech nedokázali, nebo nechtěli problémy řešit, dnes "ví" jak na to (viz pan ministr Kalousek, hradní kancléř a ministr zahraničí pan Schwarzenberg, a další, není důvodu jim věřit a spoléhat na ně. Lidé hledají jiné, to je zcela zákonitě. Demokracii ohožujeme především my voliči, protože příliš dlouho tolerujeme ty , co nám vládnou. KSČM to rozhodně není.
23. 11. 2012 | 12:22

Čtenář napsal(a):

Vyslovte nesouhlas s nátlakovými akcemi proti paní Baborové a podepište petici na její podporu:

http://www.petice24.com/podpora_mgr_vitezslave_baborove_radni_jihoceskeho_kraje_za_kscm
23. 11. 2012 | 13:02

Dag napsal(a):

Po přečtení článku, není pochyb na jakém místě tluče srdíčko autorky. Článek je obyčejná agitka - zbytečná práce článek číst.
23. 11. 2012 | 13:36

Viola napsal(a):

zdeněk brom

co dělá otrok? Dře .
23. 11. 2012 | 14:15

Zdeněk Brom napsal(a):

Viola:

Co dělá poctivý student? Dře také. Přítel je truhlář, nezastaví se od rána do večera. Kolega má firmu na IT technologie a nezastaví se. atd. a žádní otroci to nejsou.
23. 11. 2012 | 14:51

Zdeněk Brom napsal(a):

Kiks:

To není jeden ze sta.
23. 11. 2012 | 14:53

jíra napsal(a):

Paní Dvořáková, víte, je to těžké. Jak se v tom mají studenti vlastně vyznat? Stále ode zdi ke zdi, dospělí tápou, a pak to v nouzi opakovaně zachraňují právě ti studenti :-) Také jste si to vyzkoušela osobně svým bojem proti šíleným poměrům na VŠ právní v Plzni...

Komunismus vznikl, když kapitalismus stále hodlal trčet v raném stádiu a nepolidštit se. V r.1848 nakrátko převzal moc. Sepsal se Manifest, vznikly sociální dmokracie (SD). Komunistický čertík posloužil k tomu, aby kapitalisté trochu zlidštili výrobu a odměnu za práci, aby si uchovali sociální smír, uznali, že v Kapitálu měl Marx v lecčem pravdu.

A dnes v blogu vy používáte naopak kapitalistického korupčnho a tunelářského čertíka k tomu, abyste studentům vzkázala, že komunisté jsou taky lidi. To jsou ty paradoxy doby... :-)

Paradoxně získali komunisté moc v demokratických volbách v r.1946, stejně jako po popřevratových volbách získali demokraticky moc tunelkraté. To nechť nás varuje a poučí! "Všechna moc pochází z lidu" - vzpomínáte? Viselo to kdysi pomalu na každém rohu. Nyní tu za voleb trčí bigboardy, také vstříc zářným zítřkům, jak jinak...

Není tak nepochopitelné, že společnost lítá ode zdi ke zdi: Od společenského vlastnictví ničeho nikým - s obrovitánským vnitřním dluhem, jak před převratem upozornil v T-Magazínu Miloš Zeman - k divoké privatizaci a tunelkracii se státem jako firmou k obohacení těch, kdo uchopili moc, kdy ztráty nabyly také astronomické výše, zhruba 1 biliónu Kč. Jak ukázal Leninův či Mussoliniho převrat, v nejistých dobách může uchopit moc leckdo a s korektními poměry si moc hlavu nedělá... Dnes řádí ve velkém - soukromí exekutoři...

Pravda je, že i malý plat stačil před převratem k tomu nebýt v nouzi. To už dnes neplatí - kdo za to ale může? Po válce bylo na Západě 30 let rozkvětu a sociálního smíru, leda s občasnými demonstracemi odborářů.

Primárně nejde o to, co je horší, co víc kouše, škrábe, dusí, píchá, drtí, vysává podobně jak nás varují cedulky v ZOO s tvory odněkud z džungle. Vytloukat klín klínem se nikdy lidstvu nevyplatilo.
Tady jde o smysluplný vývoj společnosti, kde každý může slušně žít, a kdo to nemohou zvládat sami, těm ať je pomoženo.

Komunismus už od svého manifestu má odstavec o možném použití síly na cestě k moci. Lidé zneužili i křesťanský odkaz Ježíše šířícího lásku k bližním i k nepřátelům, taky to často obrátili v násilí - "Od lásky je k nenávisti jen krůček, směrem naopak zeje propast". Vyzývat k násilí primárně de iure je tahání čerta za rohy, opak demokracie.

Marx se prý ošíval manifest kvůli tomu bodu podepsat, chtěl klidný přerod ve vyspělých zemích od vykořisťování k lidštější podobě bytí a soužití, až i prostí lidé budou více emancipovaní. V Rusku naopak na ten bod vsadili bolševici, uchopili převratem moc, podle jeich příkladu se vydělila část radikálů z SD stran do KS. Bolševizací KS se to vyváželo do světa, u nás K.Gottwald. Naposled se to pokusili zastavit v r.1929 spisovatelé Ivan Olbracht, J.Seifert, S.K.Neumann, M.Majerová aj "Manifestem sedmi". Byli označeni za vyvrhele a vyloučeni z KSČ.

Tehdy věc jen KS. Opakovali to víckrát, ale dopady toho pak pocítila už celá země. Prominenti se snažili bagatelizovat monstrprocesy v 50.letech výmluvou, že "katolíci nám přece také upálili Husa"... Studenti se učí ve škole o protiprávnosti a zločinech toho režimu.

Rusko při převratu také zabavilo velký zahraniční majetek, nepomohly ani intervence. Nacismus se dostal k moci i kvůli tomu, že se Západ Evropy bolševiků bál. Také vytloukání klínu klímem, přerostl jim přes hlavu, komunismus to jen posílilo.

Je zvláštní, kolik lidí šlo do KSČ po velkých čistkách od údajných "revizionistů" po ostudné okupaci v r.1968. Prý chtěli stranu měnit zevnitř, no, v praxi to obvykle byla rychlá kariéra do ředitelských funkcí, jen co se nějaké místečko uvolnilo.

Víte, já si nedovedu srovnat v hlavě, proč KSČ s takovým množstvím nové krve nedokázala po r.1985, po nástupu Gorbačova, tu změnu uskutečnit. Žádná Moskva už netlačila, jejich tanky tu začaly být na obtíž. Polsko a Maďarsko se pustily do obrody společnosti aspoň napůl, lidé tam začali být zase podnikavější. A tady? Strach. Jen slušovický ostrůvek, aby se neřeklo, takový pomníček té doby. Proč?? V Rusku je zrušili. U nás se nezvládli ani přejmenovat.

A proč nedokážeme jít dobrou cestou ani dnes, když máme svobodu? Opravdu, jak se v tom mají ti studenti vlastně vyznat...
23. 11. 2012 | 18:38

Divobyj napsal(a):

Autorka
Stydím se za to,že jsem Vás dosud nechoval ve svém povědomí.
Po přečtení Vašeho článku tomu ale bude jinak!
Velmi dobře,rozumně a střízlivě napsáno.
Vím,jak potěší a povzbudí podpora obyčejných lidí,jako jsem třeba já.

Držte se a děkuji!
23. 11. 2012 | 19:56

jíra napsal(a):

Dodatek

Jinak všechna čest, paní Dvořáková, takových věcně zaměřených článků tu stále ještě moc není. Váš boj za odstranění podfuků na VŠ právní vás jen posílil, byl na ostří nože, pokoušeli se vás zdiskreditovat, měli velkou moc a dlouhé prsty, riskovala jste hodně, to se člověk naučí nedělat chybičky...

A zároveň jste svým článkem vlastně "na ničí straně", což mnohé diskutéry uvedlo ve zmatek, jak jsem si teď všiml.

Já zůstávám snílkem, kde nejsou "potřeba" ani tunelkrati, ani komunisté, ani jiné krajní aspekty. Kde to lidem, jak politikům, tak občanům, jaksi samo dochází a nějaké krajní polohy nejsou potřeba a skoro nikdo je nevolí.

Snad napoví víc o tom, co se snažím naznačit, text tohoto krásného evergreenu od L.Bernsteina - Somevhere z muzikálu West Side Story. Proslavila se tím Barbra Streisand:

Someday, somewhere
We'll find a new way of living
Will find a way of forgiving
Somewhere...
There's a place for us
Somewhere a place for us
Peace and quiet and open air
Wait for us
Somewhere
There's a time for us
Someday there'll time for us
Time together and time to spare
Time to learn, time to care
Someday, somewhere
We'll find a new way of living
Will find there's a way of forgiving
Somewhere...
There's a place for us
A time and place for us
Hold my hand and we're half way there
Hold my hand and I'll take you there
Somehow...
Someday, somewhere...

http://www.youtube.com/watch?v=0PdiRVERxLI

Mimochodem, není nezajímavé, že se k němu obrací nikoli "ještě student", ale přímo ještě žačka ordinary school se svým pozoruhodně čistým, dospěle znějícím hlasem, Jackie Evancho z Pittsburghu, součást jejího jakéhosi "evancholia", poprvé to nazpívala na CD Dream With Me ve věku deseti let loni na přelomu zimy a jara. Nyní již velmi úspěšná a dobře prodávaná hvězda, s platinovým a zlatým albem, na různých významných hudebních akcích a místech historicky zdaleka nejmladší pěvkyně, ovšem Barbra Streisand je stále její velký vzor, o němž ví, že k němu má ještě co dohánět, ale to musí povyrůst.

Hezký den
23. 11. 2012 | 20:33

jíra napsal(a):

V souvislosti s mnou výše napsaným se pokusím ještě jinak vyjádřit, co se patrně nejspíš studentům nezdá.

První zvláštnost
Jestli dnes není politický krajní aspekt, od něhož se distancovali i na Slovensku, takvou hrozbou jako tunelkracie, korupce, nepotismus, kientleismus atd., pak jak strašné tyto jevy asi musí být.

Druhá zvláštnost
Když tedy je tunelkracie tak hrozná věc - a pochopitelně taky je -, proč není zájmem VŠECH politických subjektů se s tím poprat? Proč roztříštěné politické síly někde ve středu už dávno nezakopaly válečné sekyry mezi sebou a nesjednotily se, proč řeší jen sebe? Proč občané v nouzi zase před sebe místo sebe vystrkují komunisty? Má to být jakýsi příslovečný kanón proti kanónu?

Pravda je, že hippies moc s těmi květinami v 60-tých letech neuspěli, ale to bylo hnutí hlavně proti válkám jako takovým. Konkrétně ve Vietnamu, "skvěle" se tam uplatňoval americký agent-orange, smrtelně jedovatý prášek s hlavní složkou z československých Neratovic.

Třetí zvláštnost
Když už tedy komunisté jdou zpátky k moci, proč se to musí projevit zrovna v řízení školství, když studenti sami za tuto situaci ve státě nemohou a právě ve školství se toho asi moc nenapraví? Studenti to nejspíš považují za dost velkou absurditu: Právě oni mají jaksi "hlídáni" před zvlčením, aby nedejbože nějak nekorumpovali své učitele a profesory či co? Ve školství je ten největší problém, kde musí být nasazen tak těžký kalibr jako právě komunisté?

Studenti jsou na takové paradoxy dost vnímaví. Nemohou za to, že dospělí nikoli...

Nebrojím a priori proti nikomu a ničemu, to ani není cesta z toho ven. Jen ukazuji na ty paradoxy a absurdity.

Radši vidím mezi lidmi víc lásky. Aspoň trošku si jí vzájemně dát.

Jak zpívá dodnes v jedné krásné písni Roger Hodgson z bývalé skupiny Supertramp:

Give a little bit
Give a little bit of your love to me
I'll give a little bit
I'll give a little bit of my love to you.
There's so much we need to share
So send a smile and show that you care...

http://www.youtube.com/watch?v=x1Uicc-6I-M&feature=related

Hudba nejen spojuje národy. Dokáže jednoduše připomenout to potřebné a důležité.

Víte, že třeba i takový Ježíšův Otčenáš má podobu jako moc pěkná píseň? Tak nějak si to přece můžeme přát také... Když si dáme jedno k druhému, i ti komunisté tvrdili - i když to v lecčem dopadalo jinak -, že jim vlastně jde o ten ráj na Zemi, kde bude mít každý splněny své potřeby. Tedy jaký chtěl Ježíš... To jsou paradoxy, že...
Andrea Bocelli
http://www.youtube.com/watch?v=TAFj2-u2cGQ
Jackie Evancho
http://www.youtube.com/watch?v=bSj31u3urvs
23. 11. 2012 | 21:39

jíra napsal(a):

kočka šklíba 22.11.2012|00:40
Radovan II. 22.11.2012|17:47

Tak s tím mám taky problém. Lidovci se dobže zapaali bojem proti extrabuřtům na MPSV a pomohlo to dotáhnout věc až k odvolání ministra, hlavně místopředseda strany Jan Bartošek.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/alexandra-alvarova.php?itemid=15748

O to více nechápu to další.
Pan Čunek má možnost vyjadřovat svobodně své postoje vůči některým menšinám, ale proč je paradoxně prosazuje právě jako člen KDU-ČSL, to mi nejde do hlavy.
Když jsou tak jasnozřiví, přímo jaksi od Boha, jak to, že jim nevadí tunelokraté, což je podobně politický okraj jako komunisté. Ti jim vadí, což chápu, odpouštět je těžké pro každého, ale je dost pohodlné hledat právě v tom politický kapitál.

Vysvětluji si to tak, že křesťanství a lidovci, to je v lecčem jako nebe a dudy, ač bych moc rád to mohl vidět jinak. Jinde ve světě hrají významnou roli. Možná je problém taky v tom, že nemají tak široké přirozené voličské zázemí a tak různě experimentují. Podle mě to nemají zapotřebí...

Zdravím
23. 11. 2012 | 22:40

jíra napsal(a):

Korektura: Lidovci se dobře zapsali bojem proti extrabuřtům na MPSV...
23. 11. 2012 | 22:41

Václav Říha napsal(a):

čert }=o) napsal(a):každej komunista ohrožuje demokracii, ale nevysvětlil co má s tím společného český bezdomovec olupovaný exekutorem, který je v beznadějném postavení, ze kterého jej vysvobodí jenom smrt a který se dal ke komunistům nikoli z ideologických důvodů, ale z pudu sebezáchovy. Ten jenom může doufat, že jej zachtání státní bezpečnost a Lidové Milice.
24. 11. 2012 | 14:48

sion napsal(a):

Skutečně má pravdu Marx. Bez kapitálu (tisknout dolar a ZHN jste otroci). Brzy Vám to dojde, protože jste bezbranní a někdo tu krizi musí zaplatit. Shalom.
25. 11. 2012 | 04:32

Radovan II. napsal(a):

Paní Dvořáková, jsme Vaši fandové, protože se nebojíte, i když nás všude hlídá Kubice a Herman. V době temna jsou vaše články a TCV vystoupení povzbuzením k životu. Tato vláda nám ničí zdraví, a některé nechává skoro umřít hlady.
Dále :
blahopřejeme Zlatému slavíku zpěvákovi Klusovi, vivat, jen tak dál, nenech se otrávit politiky, kteří opravdu za to nestojí, Historie je zhodnotí a nebude to pěkné !!! Také Karlovi Gottovi blahopřejeme, i stříbro je dobré. A občanům přejeme jen samé KLusy a Gotty, kteří nám v tomto současném temnu pomáhají žít. Děkujeme.Děkujeme. Děkujeme. Děkujeme. Děkujeme.
Snad se brzy dočkáme, kdy všichni odesáci, jejich voliči a kmotři půjdou do pekel. Myslím, že doba po Bílé Hoře byla ještě lepší než dnešní česká současnost. Tohle nám neměli disidenti v r.1989 nachystat !!!!! A teď kromě pana Uhla,a několika málo dalších, ostatní napakovaní mlčí a klidně si sedí na ohromných odměnách a důchodech a dalších vymoženostech, které nemá ani Bůh.
I am sorry you !!!
Kdy se omluvíte za tento bordel a zbídačování českého lidu a plenění naší krásné české země ???? Amatéři nemají dělat revoluci, doplácí na to pak celý národ !!!!!!!!! Nejdeme dopředu ale do 18. století, jen bohatí ti se cpou kaviárem a koupají ve zlatých vanách!!! Ale mají vymyté mozky od ODS !!! To je horší, než být chudý !!!!
26. 11. 2012 | 09:43

Pražskej Pepík harmonikář napsal(a):

Pravda napsal(a):
Dvořáková je obětí mediální propagandy o korupci.
Různé agentůry se na tom živý /fuj/ a čeština tě zcela minula a tak tady asi píšeš blbosti z hladu nebo hlouposti. A tak jsi nakonec zůstal živý i když tě sotva tvoje hloupé kecy uživí.
26. 11. 2012 | 16:53

Miláno z Děčína napsal(a):

Pani Dvořáková,
jinak až dneska jste jako pilitolog dala vše pěkně na 1 stránku á4.Opravdu a již to neměťe,jen kontrolujte,jak se z toho budou vykroucet!
Jen v 2 otázce článku píšete,...Komunistická ideologie bránila pluralitě...!
Myslým,že za:
a)Byla někde na druhé straně tehdejší doby rozděleného světa pluralita?Pouze možná v teoriích!
b)V naší ústavě došlo po r.1989 k zásadní změně,kdy vedoucí úloha KSČ byla vyškrtnuta,vyloučena se znovu uplatňovat,znemožněna atd.To snad platí i dnes,ne?
c)Stále proto snad stále platí jedinný mocenský zákon tehdejší doby,kdy komunisté nesmí do státních funkcí.Zde je jediný zádrhel a ten se musí změnit,tzn. ho ZRUŠIT!
Proč?
Nebude-li,tak brzo nastane čas,kdy všichni,podotýkám všichni,budou na nyní utvořena krajská zastupitelstva podávána trestní oznámení za korupci,krádeže,loupeže,zneužívání funkce veřejného činitele,podporu lobingu,nevzdělané státní funkcionáře či státní pracovníky všech oborů atd.!
Podotýkám,že to vyzní tak,že to tzv. odnesou "NEZÚČASTNŇÍ"!
Proto,honem s tím něco dělat!Fandím Vám a všem,kteří se do toho pustí s Váma či již děláte co pomalu lze!!!
26. 11. 2012 | 19:23

dolejší napsal(a):

Paní tato je inteligentní,většinou umí věci pojmenovat velmi přesně...Je až úsměvné sledovat,jak ti nej gauneři v tomto státě neustále odklánějí pozornost bojem proti komunistům,ze kterých sami pocházejí a jejichž manýry dovedli k dokonalosti...Snad se dožiju znárodnění zlodějů,jejich internaci v pracovních táborech,samozřejmě po spravedlivých soudech...Pravda a láska ke spravedlnosti musí zvítězit!!!!Jen mne mrzí že tuto myšlenku zneužil jeden zrádce...
13. 12. 2012 | 23:43

Hynek Pekárek napsal(a):

Naši demokracii hlavně ohrožují nezávislí politologové, kteří ve skutečnosti kopou za levici a jsou poradci ČSSD. Třaba jako komunistka Dvořáková, která přinejmenším lže už ve svém životopisu na tomto blogu.
21. 05. 2013 | 13:01

Martin Kocourek napsal(a):

Nebuďme naivní.
Ne Tvoři Netvoří , Parazitují a mutují stejný program....Vše už tu bylo..
Toto je "jen" studená kouřová clona,procházející přes otroky prognostického patra.
Nyní předhazují Národu své "děti"(veksláky),aby dokončili svůj demo_krach tický pokus o sňatek Diktátora proletátu a Svobodné ruky trhu.(!)
O co jim jde je jasné....
http://ulozto.cz/x3VYE3Aq/paragraf-310-pdf
20. 02. 2014 | 09:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy