Více takových eurofederalistů!

09. 07. 2012 | 16:08
Přečteno 2995 krát
Je smutné, že to trvalo tak dlouho. Až předminulý týden jsem konečně četl původní český text hlásící se k federalizaci EU, který měl zároveň hlavu a patu. Jeho autorem je Jan Kudrna z Právnické fakulty UK.

Na téma dalšího vývoje Evropské unie jsem z pera českých i zahraničních eurofederalistů četl mnohé (přiznávám ne vše). Všechny texty se ale většinou namísto věcné analýzy vyznačovaly jen obecnými frázemi, výkřiky o tom, jak nesmíme stát mimo, že evropská integrace má vyšší poslání a je dějinně nezvratitelná, že opakování referend je vrcholem demokracie, řečmi o tom, že když přicházíme o nějakou rozhodovací pravomoc, tak na tom vyděláváme, a fanatickou neochotou připustit jakoukoliv diskusi i o jiných variantách vývoje, než je ta jejich. Když se jich následně zeptáte - podobně jako lidoveckého předsedy Pavla Bělobrádka po jeho prohlášení, že bez Evropské unie to nepůjde -, jakou konkrétní Evropskou unii mají na mysli, tak se znovu dočkáte jen… stejných obecných frází.

Jan Kudrna vyzývá právě k tomu, aby eurofederalisté konečně vyložili karty. Jako člověk znalý opravdového významu slova federace říká, že jde o jasně vymezenou a vyváženou dělbu moci centrem a členskými státy, což v praxi znamená i to, že některé pravomoci budou muset přejít zpět na členské země, jelikož je dovedou vykonávat lépe. Podotýká přitom, že za současného stavu, kdy jsou už tak mnohé velmi flexibilní klauzule unijního primárního práva v případě potřeby ještě flexibilněji ohýbány, je nejenom mezi bruselskými úředníky a politiky mnoho těch, kteří chtějí namísto federace stvořit unitární stát. Svůj text uzavírá mj. tím, že je v našem zájmu vědět, do čeho že se to máme zapojit.

Byť s cílem federalizace kontinentu nesouhlasím, přesto musím zvolat: Více takových eurofederalistů! Debata o budoucnosti naší země a Evropské unie by rázem byla jednodušší a věcnější, jelikož bychom konečně věděli, na čem jsme. A někteří lidé prezentující se jako eurofederalisté by museli prokázat, že jimi opravdu jsou.

Vyšlo v Revue Politika

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Joe Ratata napsal(a):

Kdyby EU nebyla,tak by si jí naši politici museli vymyslet!
Jak krásně se na EU schazuje vlastní neschopnost,všehoschopnost,nekompetentnost,zlé úmysly a podvody,které by se jinak jen těžko vysvětlovaly!
09. 07. 2012 | 16:24

Realista napsal(a):

Skeptik, přeloženo do jasnějšího jazyka, je dle mě ten, kdo má strachy, obavy a pochyby (někdy objektivní, často v podobě imaginárních scénářů existujících pouze v jeho mysli). Např. každý podnikatel, která vytváří firmu od počátku, musí být "hujer" a do určité míry musí být idealista, možná i pro spoustu lidí "naivka", protože zákonitě "vidí" a věří v možnost existence něčeho, co jiní nevidí. Nemůže být pouze chladný, intelektálně kritický a skeptický typ.
Nemusí to být pouze nějaký typ "spirituální", nábožné víry, ale něco čemu italský marxista Gramsci výstižně říkal "pesimismus intelektu, ale optimimismus víry". Podle mě je to třeba, pokud chcete vytvořit cokoliv nového - od uměleckého díla, vynálezu, projekt, business ....
Podstatou konzervatismu je preference toho, co je "odskoušené", fungující a "zaběhlé". Řekl bych, že společnost potřebuje obojí typ myšlení, jak "progresivní", tak konzervativní. Jenom mi připadá smutné a depresivní, když se v hojné míře rojí "mladí konzervativci". Podle mě, je mládí věk, kdy má člověk "vystoupit z představ, které si nese hlavě" a naopak testovat, zkoušet, věřit ve změnu, být idealista. Na to, aby byl konzervativec má dost času, až bude postarší seladon, někde v pracovně obklopen tlustými knihami a pochlebovači, brblat něco ve smyslu "toto nejde, toto je hloupost,...toto je nesmysl... mmmm....jááá se váám to řřííkáál, kdybyste mě byli poslouchali....."
09. 07. 2012 | 16:46

Oranžáda obecná napsal(a):

snad už to konečně rupnejako komunismus a Varšavská smlouva. Finům , a určitě nejen jim, už se zadírá, živit lehkoživky na jihu Evropy. Konečně někdo řekl jasné slovo, a ne jako ti naši přizdisr..či , co by za plat z Brusele prodali vlastní mámu, natož republiku.
09. 07. 2012 | 16:47

Realista napsal(a):

Sorry: ten citát je správně "Pesimismus intelektu, ale optimismus vůle".
09. 07. 2012 | 16:48

Oranžáda obecná napsal(a):

realista......jak se toé říkalo , komunistou můžeš být, když jsi mladý , ale když už máš rozum , jen se divíš, jaký jsi mohl být pitomec.
09. 07. 2012 | 16:51

Realista napsal(a):

Oranžáda : Víra ve vytváření něčeho nového, předtím neexistujícího je podstatou díla a filozofie komunisty von Misese, kterou vyjádřil v knize "Human action", jako nutný předpoklad existence "zdravé", podnikavé kapitalistické společnosti. Ale chápe, že v tomto případě hážu perly ...
09. 07. 2012 | 16:55

hospodyně napsal(a):

Oranžádo

já také doma všechno odedřu a vše mám na hrbu, ale rodina mi jen řekne, že nic nedělám a jen po nich pořád něco chci.
A stejné to bude s tím Finskem a jižními státy. Ostatně Nokia prý do pár let zkrachuje, neb ji převálcují nové technologie a kde budou nějací Finové?
09. 07. 2012 | 17:06

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý článek, dobrý odkaz.
A což to obrátit?

Nepřít se i samotný pojem federace, ale přijít s "plánem B" co vrátit národním státům-rozhodně navracení odváděných peněz ve formě bumerangu, přímo vybízejícího ke korupci a investování do zbytečností, o co odrbat bruselskou kočovnou administrativu, jaké pravonoce vrátit jednotlivým státům, co ponechat ..etc. etc....?
Ten rozhovor s knížetem byl opravdu hrůza a děs, samé nekonkrétní fráze o ostatních politicích nemluvě.

Bude se ale někdo plánem B zabývat?
Obávám se že ne, podepiš utajovaný plán A a nekecej.
09. 07. 2012 | 18:04

Roman napsal(a):

Je třeba si uvědomit, že v českém politickém diskursu se objevují názory, které jsou v Evropě samé považovány za extremistické a populistické. U nás jsou naopak považováno za legitimní, ba dokonce rozumné. Jen jen velmi obtížné nalézt v nějaké evropské zemi obdobu českého brutálního euroskepticismu, který má prasečí radost z každého problému EU (a ty jsou, přiznejme si to, nyní velké).

To, co říká V. Klaus je na úrovni Le Pena, ale protože Češi evropskou politiku obvykle neznají (neumí jazyky) a evropská média nesledují, berou jeho nehoráznosti jako legitimní postoj sebevědomého politika.

Je to k uzoufání, zase u nás opakuje situace s konce 80. let. Tehdy se kolem nás rozpadal komunistický blok, a my jsme byli opět na periferii dění. Ani dnes nemáme ponětí, čím skutečně Evropa žije, náš obraz Evropy je zcela pokřivený, zase jsme směšní páriové mimo kontext. A ještě si myslíme, jací jsme kabrňáci a jak na tu EU jednou vyzrajeme.
09. 07. 2012 | 18:06

Pepa Řepa napsal(a):

Roman
opět ty stejně a jalové fráze o kterých píše autor.
Je třeba semknout se, být u toho, nebýt na periferii, ale v centru.

Čeho? Výbuchu?
Jak jste přišel na neznalost jazyků?
Vy znáte podrobnosti plánu A-na federalizaci?
Jestli ano, sem s nimi.

Jinak je to zase jen:
Je třeba semknout se, být u toho, nebýt na periferii, ale v centru.
U čeho se neptat, na smysl také ne.
To je demokratická volba?
09. 07. 2012 | 18:17

Pepa Řepa napsal(a):

Vojtěchu, jestli narazíte na někoho, kdo se alespoń pokouší o fragmenty plánu B, dejte odkaz.Zřejmě se po nich také pídíte.

Jinak jsem opravdu skeptický, nedovedu si představit, jak zamezit kočování do Štrasburku,úprav platů i prebend, říznout do dotací francouzským zemědělců, do idiotské multi-kulti politiky, přerozdělování dotací, do vnucování PC AA i kvot na cokoliv až po plány na rozšiřování až do Timbuktu......
Rád se budu mýlit pokud jde o možnost léčby tzk zbytnělé prostaty bruselské pomocí prášků a ne skalpelu.
09. 07. 2012 | 18:32

ghándí napsal(a):

ja si myslim, že ani text jana kudrny nevystihuje podstatu federace. federace je jeden stát. federace má federální vládu, která pošle tam, kde se nedodržují federální zákony, federální ozbrojený složky, aby ty federální zákony vynutily silou.( což v evropě není prostě bez války možné) o federální EU se zatím vykládají jenom samé pohádky asi jako o komunismu.
09. 07. 2012 | 19:50

Martin Konvička napsal(a):

Autore:
Skvělý článek... vyvolal ve mě, ex-federalistovi či podmíněném federalistovi, trochu nostalgie po dobách, kdy se sen o federální Evropě už zdál být reálný, a ještě nebyl sebevražedný.

(Aby bylo jasno, současnou EU je nutno rozbít).
09. 07. 2012 | 19:58

Martin Konvička napsal(a):

Eurohujer Roman:

A co byste s těmi fujkovými názory z českého politického diskursu radil dělat?
Postačí převýchova jejich nositelů, nebo narodinujete něco ostřejšího?
09. 07. 2012 | 20:01

Kanalnik napsal(a):

Specifikace toho, jake vize konkretni a ruzni eurofederaliste maji, je jiste na miste, nema smysl se rozhodovat mezi necim, o cem vime malo.

Na druhou stranu to plati i opacne. Mne se jeste nepodarilo precist rozumny a konkretni recept na to, jak dal mimo EU, od tech, co jsou zarytymi euroskeptiky az ceskymi nacionalosty.

Mozna byste, pane autore, mohl na tomto poli neco nabidnout.
09. 07. 2012 | 20:30

Vandal napsal(a):

Roman

palec nahoru! Nenechte se vyvést z míry zaprděnými, předposranými postbolševickými čecháčkovskými hujery, snícími o postbolševickém čecháčkovském skanzenu, v čele se soudruhem jakešem. Oni, rychlokvašáčtí nedovzdělanci plzeňských práv, celí podělaní z evropské konkurence, hledají spásu v zasmrádlém a zlodějském čechistánu. To je třeba ukončit, a skanzen je nutné řádně vyvětrat. Je třeba odstavit postbolševické zmetky, a umožnit skutečné elitě národa, aby se ujala řízení věcí veřejných. V zasmrádlém bolševickém čechistánu se dočkáme návratu feudalismu. Ať žije sjednocená a federativní Evropa. Pryč s postbolševickými skanzeny s rychlokvašáckými nedovzdělanci plzeňských práv, pryč s Blendamedy!
09. 07. 2012 | 20:32

Martin Konvička napsal(a):

Vandal:

Jaké vás máma učila dětská říkadla, česká, nebo "zasmrádle čechistánsko postbolševicko zmetkovská"?

Děkuji za odpověď.
Pana Stejskala bych prosil o následné smazání Vandalova příspěvku z 20:32, aby se za sebe dotyčný, za pár let, nemusel stydět.
09. 07. 2012 | 20:40

Oranžáda obecná napsal(a):

Roman.......skoncujme s malověrnými rozvraceči a pomlouvači EU. Ocelová pěst dělnické třídy naučí tyto rozvracečské elementy pořádku. Ne nadarmo jsme nejezdili do Brusele, abychom se naučili těmto živlům zakroutit krkem.
09. 07. 2012 | 20:40

aga napsal(a):

Realista

"Např. každý podnikatel, která vytváří firmu od počátku, musí být "hujer" a do určité míry musí být idealista, možná i pro spoustu lidí "naivka", protože zákonitě "vidí" a věří v možnost existence něčeho, co jiní nevidí. "

Ať si podnikatel hujeří, jak je jeho ctěná libost, frajeří na vlastní triko, náklady a zodpovědnost a ohrožuje tím sebe, maximálně pár zaměstnanců. Eurohujeři ovšem za krach svého utopického plánu, který uskutečňují na cizí účet, neponesou osobní zodpovědnost ani náhodou, zatímco platící národy Evropy to velmi pravděpodobně šeredně odskáčou. Ostatně, mám temné tušení, že o to nakonec vrchním eurohujerům ve skutečnosti běží.
09. 07. 2012 | 20:44

Otázkář napsal(a):

aga

Pán aga a čo Vy si prestavujete pod takým pojmom "hujer"? :)

kanalnik

nacionaLOSTy - docela vtipný překlep :) takoví národně ztracení :)
09. 07. 2012 | 20:47

ghándí napsal(a):

kanalník,
ten koncept alternativy dnešní EU tady je. jednotný vnitřní trh národních suvereních států bez společné měny. problem evropské integrace je ten, že od samého počátku nemá definovaný žádný konec. stroj se rozjel a nemá brzdy. není nikdo, kdo by ten proces moderoval. ideologicky nezaslepený člověk musí dojít k racionálnímu zavěru, že federace v evropě není ze spousty duvodů možná. to ale neznamená, že by nemohla dobře fungovat integrace na nějakém nižším stupni. například na urovni z roku 1990. evropa si musí říct, dost, tady je konec integrace, dál už jít nechceme. jedině tak se to dá zachránit.
09. 07. 2012 | 20:58

Martin Konvička napsal(a):

a Polívčičkáááááááá

... federální EU je nesmysl hlavně proto, že většina zemí "staré dvanáctky" bude do 20 let islámská, nebo v občanské válce.
Nové země se tomu mohou vyhnout, respektive musí, proto je neymysl svazovat se s těmi starými příliš pevnou vazbou.
09. 07. 2012 | 21:10

Eleshar napsal(a):

Hrdě se hlásím k eurohujerům a rád bych zrcadlil skrytou výtku - i euroskeptici by měli vyložit karty, protože i jejich texty bývají plné v lepším případě ideologie a vnitřně rozporných prázdných frází, v horším pak účelových manipulací a lží (viz Klaus, viz zdejší blogger Bednář, viz zdejší přispěvatel Martin Konvička).

EU je přitom bez *konstruktivní* kritiky odsouzena k záhubě, protože se potácí v řadě vnitřních problémů. Od euroskeptiků bych pak čekal, že tyto problémy budou identifikovat a poukazovat na ně.

Ve stručnosti tedy - docela mi vadí, že o EU se u nás nevede žádná seriosní, věcná veřejná debata, za což mohou v prvé řadě politici, kterým ten či onen postoj ke společné Evropě z nějakých důvodů vyhovuje (dá se toho na ni strašně moc svést, v poslední době jsem např. objevil naprosto geniální myšlenku, že za enormní korupci v ČR může vlastně EU), a v druhé řadě je to vinou novinářů, kteří k tuto debatu nepožadují a nechají se uspokojit právě těmi lacinými ideologickými bláboly.
09. 07. 2012 | 22:59

aga napsal(a):

Eleshar

Můj euroskepticismus a globaloskepticismus vychází z obecného axiomu, že nelze budovat mnohonárodní říše bez skutečného zájmu a skutečně dobrovolného a informovaného souhlasu všech dotčených národů, bez toho, aby ona aktivita vycházela zdola. Každý pokus vybudovat takovou říši shora až dosud skončil krvavým fiaskem. Z podstaty věci pak je zřejmé, že pokud organizují mnohonárodní říše nějaké nevolené elity v pozadí (fraška s "demokraticky volenými zástupci" je evidentní), budou zájmy těch elit zcela jistě opačné se zájmy do houfu (a později zákonitě na jatka) hnaných národů.
09. 07. 2012 | 23:08

Eleshar napsal(a):

ghándí:

To je právě ten problém - když chcete volný trh zboží, pracovních sil a služeb, tak to bez jednotné měnové politiky nejde, protože státy budou hrát pořád za sebe a *budou* manipulovat měnou vě svůj prospěch bez ohledu na hospodářské "partnery".
Musí být tedy stanovena nějaká společná měnová pravidla (maximální roční inflace, maximální roční změny kursu měn vůči sobě či k nějakému tertiu comparationis, určité daňové politiky,... spousta dalších věcí) - jinak ne že se společný trh rozpadne, ale prostě nebude existovat a nebude možné o něm mluvit (v zásadě čistá dialektika).
V případě, že taková pravidla ale zavedete, státy ztratí velký díl kontroly nad vlastní měnou (někdo tomu říká suverenita), ta pak nebude tak úplně jejich, protože všechny měny budou mít k sobě tak nějak blíže, co se převodů týče (a ještě vtipnější je, že bez dalších centrálních měnových regulí státy ztratí vliv nad měnou "jen tak" a nikoliv na úkor někoho). Společná měna je tak logickým vyústěním, navíc umožňuje znovuzískat část toho měnového vlivu - ten bude mít centrální autorita (protože je to jedna měna), ale je lepší, když ho má alespoň někdo, protože pak lze s těmi pravidly nějak efektivněji hýbat, když je potřeba.
Další prima věcí na společné měně je to, že odpadává směňování - když máte mezinárodní obchod a žijete z marží pár procent (ne jako české maloobchodní řetězce s maržemi 50-500 %), tak vám odpadnutí téhle starosti může hodně moc usnadnit život...
09. 07. 2012 | 23:12

Martin Konvička napsal(a):

Eleshar

Kdybych manipuloval "účelově", nehovořil bych na rovinu.

Vykládám tedy karty.
- chtěl bych Evropu 1. federální, tj. s 2-komorovým parlamentem, se zákonodárnou iniciativou a možností jmenovat a odvolávat vládu
- jenže ta vláda by musela mít jasně dané, ústavou ohraničené pravomoci: obrana, zahraničí, cla, snad spoje a doprava a federální bezpečnost
- muselo by to vznikat pomalu, aby voluntarismus nebudil staré animozity (což se děje, kam v EU kouknete)
- v té federaci by nesměl být přítomen islám

Bohužel, výše takto popsaná Evropa není v současné situaci možná. Znemožnily to "bruselské" oligarchické struktury, a také některé zakládající státy, jež, kvůli své moci, hrály od začátku cinknutými kartami ...
09. 07. 2012 | 23:16

Jarda napsal(a):

Eleshar:
"Bývalo zvykem, že kdo žádá změnu, měl by vysvětlit, proč ji žádá a v čem nastane zlepšení. Tady ale důkazní břemeno nějakou záhadou skončilo na ramenou těch, kdo žádnou změnu nenavrhovali. Vytýká se jim dokonce, že nepřišli s alternativou. Každý aspoň trochu nestranný pozorovatel uzná, že to je logický zkrat. Obhájci statu quo nemají povinnost navrhovat vůbec nic. A člověka hanba fackuje, že takové triviálnosti musí připomínat." ... toliko Daniel Kaiser na Vaši výtku euroskeptikům http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=1058
09. 07. 2012 | 23:18

Eleshar napsal(a):

Aga:
Celkem chápu a souhlasím, každopádně informovaný souhlas/nesouhlas nevznikne, dokud tady nebude ta věcná diskuse. Příkladem je už to, kdo proti EU v ČR nejvíce brojí - pravicové strany a pravičáci. To je přeci taková hovadina! Jestli by někdo měl být všemi 10 pro EU a jednotnou měnu, tak podnikatelé, protože kvůli nim se to celé staví - aby se dalo lépe a snáze obchodovat, bez bariér celních a pasových, bez protekcionismu, v jedné měně, na největším trhu na světě (!!!), bez hospodářských embarg a bez válek (!!!).
Osobně se cítím spíše jako smýšlející směrem doleva a mám pocit, že levice toho nemá k EU zase tak moc co říci (teda krom komunistů, u kterých chápu, že ji odmítají, neboť je to zcela v souladu s jejich ideologií, podle které toto může vést, zejména v bohatších zemích k vykořisťování pracujících), ale nesmírně mě překvapuje, kolik tzv. "pravicově smýšlejících" lidí se zaklíná národní suverenitou a podobnými pojmy z 19. století, které jsou přitom naprosto neslučitelné s jakýmkoliv pojetím ideologie volného trhu.
09. 07. 2012 | 23:21

Eleshar napsal(a):

Jarda:
"Bývalo zvykem, že kdo žádá změnu, měl by vysvětlit, proč ji žádá a v čem nastane zlepšení. Tady ale důkazní břemeno nějakou záhadou skončilo na ramenou těch, kdo žádnou změnu nenavrhovali."

To je dobrá poznámka. E15 měla nějaké celkem jasné směřování, které se v dané podobě vyvíjí už nějakých bratru 55 let (viz zdější anti-EU bloger Bednář - ten tu hezky píše, jak je to celé od začátku jasný antidemokratický komplot směřující k velkoněmecké nebo velkofrancouzské nebo takové nějaké říši:)). Pak po půlstoletí vývoje přistoupí s 9 dalšími státy také ČR a začne kverulovat, že vlastně ta federalisace není tak dobrý nápad a že by se to mělo přehodnotit, nebo ještě lépe celou EU zrušit (Klaus, president ČR, představitel její zahraniční politiky).

Prostě máte partu kámošů, rozhodnete se jet na hory. Přiberete mezi sebe i Pepu, který se s vámi strašně dlouho chtěl kamarádit, protože jste velcí kluci a holky, ale Pepa ve vlaku na hory těsně před odjezdem začně říkat, že by se mělo vlastně jet k moři a že když ho nebudete poslouchat, tak zatáhne za záchranou brzdu.
09. 07. 2012 | 23:32

Willard napsal(a):

Ano více takových eurofederalistů, ale také by to chtělo více euroskeptiků, kteří dokáží také zformulovat, jak si to vlastně představují. Btw, národní stát je samozřejmě také konstrukt, chcete-li umělý (vše vytvořené člověkem je umělé, ne?), vzniklý v souvislosti s průmyslovou revolucí, vznikal za velkých porodních bolestí.
09. 07. 2012 | 23:49

ghándí napsal(a):

elshar ,
jednotný vnitřní trh nepotřebuje jednotnou měnu a v evropě dobře fungoval od roku 1986 do roku 1993. centrální banky sice prostřednictvím urokových sazeb mužou se svou měnou manipulovat, ale velmi omezeně. kurzy volně směnitelných měn se řídí nabídkou a poptávkou. to udržuje jednotlivé ekonomiky v mantinelech konkurenceschopnosti. euro je pro jižní státy tragedie, ze které se dle meho nazoru už nedostanou. EU je v pasti eura.
10. 07. 2012 | 00:01

kormoran napsal(a):

Od srdce jsem se zasmal Jak Klaus zametl se soudruhem Alessandrem Chcaldoriny- italsky EU velvyslanec(saman) v Malajsii.))))))

Cit:Vyslanec EU si ovšem sám naběhl, když se Klause zeptal, zda je podle něj evropský projekt od počátku špatný. Prezident mu nejdříve odpověděl, že je zastánce evropské spolupráce, ale že je proti centralizaci a unifikaci. Pak ovšem Italovi rázně před plným sálem vysvětlil, že podle jeho názoru je v Malajsii úplně zbytečný.

„Abych to řekl velmi otevřeně, nesouhlasím s tím, abychom měli velvyslance Evropské unie v Malajsii. Je tady se mnou velvyslanec České republiky. Reprezentuje mě tu on, ne vy,“ vypálil bez okolků Klaus. V Paolicchim by se v ten moment krve nedořezal.

Po diskusi pak Klaus novinářům na dotaz, zda nebyl zbytečně tvrdý, odpověděl: „Já myslím, že jsem se vyjádřil velmi přátelsky, to tvrdě by bylo něco úplně jiného. Já myslím, že velvyslanci EU jsou trošku hříčka, nenutná a zbytečná.“

Sám Paolicchi později novinářům řekl, že mu kritika od Klause nevadí, ale že by si český prezident měl v zahraničí uvědomit, že ČR je součástí EU.

Klaus je na státní návštěvě v Malajsii a Indonésii. V obou východoasijských zemích se setká s tamními vrcholnými politiky a účastí na podnikatelských fórech podpoří vzájemný obchod.

A zde bych podotknul ,ze opravdu nejakemu EU velvyslanci nemuze 'nejaka' kritika vadit , jelikoz kazdy mesic prijede Mana s vyklopnym vozikem a krmivem!)))
10. 07. 2012 | 04:56

kormoran napsal(a):

P.S. Nejhorsi bude , az Klause nahradi typicky cesky 'bucek' -EU sberac vajglu.
10. 07. 2012 | 05:09

Holubář napsal(a):

Vandal 20:32

Z vás to tedy stříká:
"zaprdění předposraní bolševičtí čecháčkovští hujeři"
"postbolševický čecháčkovský skanzen"
"rychlokvašáčtí nedovzdělanci (2x) celí podělaní"
"zasmrádlý zlodějský čechystán (2x)"
"postbolševičtí zmetkové"

Pijete žluč jenom večer, nebo i ráno?

P.S.: Tu hrubku jsem vám tam opravil
10. 07. 2012 | 07:26

Holubář napsal(a):

Eleshar:
Vámi požadovaná diskuse není prakticky možná, protože jedna strana tvrdí, už celkem neskrývaně, že "kdo nejde s námi, jde proti nám".
Kdo bezvýhradně nesouhlasí se současným trendem vývoje EU, je téměř postaven mimo zákon (nadsázka).
Heslo : "Vyzýváme vás k diskusi, ale mlčte!"
10. 07. 2012 | 07:31

Pepa Řepa napsal(a):

Vandal
nenechte se zviklat ve Vašem přesvědčení.
zvedněte baseballovou pálku a dejte všem zasmrádlým zlodějským postbolševickým zaprděným čecháčkům přes palici.

Ano, tak vybudujete demokratickou federaci, tím porazíte- v hospodářské soutěži-Asiaty, tím vytvoříte novou identitu jedince, svobodě slova dáte jiný rozměr.
Ital zapomene na to že ke Italem, Germán přestane snít sen o vyvoleném národě, Frantík odmítne dotace a plán na Středomořskou unii, Fin bude platit útratu za jiné a zaprděnému čecháčkovi se konečně rozsvítí v zasmrádlé makovici.
Za pomocí pálky.

Všichni se staneme přesvědčenými Europyjci respektive Europičkami.

Nezbývá, než Vám poděkovat za výron semene nového jedince, Europyjce 21.století.
Mokrý hadr z Brusele z Vás musí mít radost, paní baronka-coby pobíračka dávek KGB také i Cohn-Bendit se zatetelil.
Kdeže jste říkal, že sedí ti postbolševici?

Jistý Dolfik se ptal v pekle u kotle Vissarionoviči, hlavo bystrá,proč jsme vlastně válčili?
Jde to i bez toho.
10. 07. 2012 | 07:59

Martin Konvička napsal(a):

Holubář - malé update

"Vyzýváme vás k diskusi ... cokoli v ní řeknete, bude použito proti vám!"
Pilně se soudruzi učili od báťušky Stalina, pilně.
10. 07. 2012 | 09:09

český maloměšťák napsal(a):

Pan Konvička už volá i po cenzoroě zásahu.../zbaběle to zakrývá jakousi svou starostí o to, aby Vandal v budoucnosti nestrádal - pokud si přečte svůj příspěvek s odstupem let - což je dost pitomá konstrukce i na broukologa/.
No - není nad vědecký přístup, že pane profesore/titul udělil honolulu/ Konvičko ?
Nač tam nějaký jiný názor /vyjádřený dost vulgárně a emotivně...to je pravda...ale co pak s pepkořepkovskými hysterickými výlevy ??? - za ty se Pepka stydět nebude ???? ....Europyjci, Europičky/.

Vědec, který volá po zásahu cenzora takto selektivně...je právě tím pomatencem a možná i něčím daleko horším....jak popisuje Vandal.
To že pak někoho otituluje " eurohujer" - to samotné je zcela objektivním důvodem k zásahu cenzora /záměrné pitvoření nicku/.

P.S.Jistě i nick Vandal potvrdí, že já nepatřím do " jeho" tábora ....ba spíše naopak. /tedy že se spíše v názorech rozcházíme..../
Jen na okraj - finská ministryně zahraničí své /údajně své/ výroky dementovala.
Podle Pepky a vědce Konvičky asi pod tlakem, že....
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/business-ve-svete/clanek.phtml?id=750964
K blogu. Nechápu flagelanta Pepku a jemu podobné /ghándí je takovým tím jejich komickým aforistou - on dokresluje bravurně intelektuální rozměr této sekty...ač o dělá ale s jiným záměrem...opačným :))/.
Co je nutí k tomu, aby ty, kteří chtějí mít Evropu integrovanou a to tak, že konečně i v Kradistánu začnou platit ne bolševické obyčeje, ale ty , které platí spíše v zemích jako je Švédko či Německo....nechápu proč je nazývají eurohujery , Europičkami...
Buď jsou bolševismem prolezlí už tak, jak poslední stadium rakoviny prolézá Kradistán...anebo jim za to někdo něco dává /chudák - takto asi brzy zkrachuje/.
Ale mazat jejich příspěvky by byla blbost.
Oni stejně za svými texty nijak zvláště nestojí - vypouštějí je jak prdy. A tak se stydět nehodlají. Protože ve virtuálním světě jsou prdy tiché a nesmrdí....

A nyní se připravme na výsledky bádání pomocí pepkořepkovského kukátka - Pepka nám nyní sdělí /poté , co použije své kukátko/ spoustu detailů o tom či onom......
10. 07. 2012 | 09:19

český maloměšťák napsal(a):

Vykládám tedy karty.
- chtěl bych Evropu 1. federální, tj. s 2-komorovým parlamentem, se zákonodárnou iniciativou a možností jmenovat a odvolávat vládu
- jenže ta vláda by musela mít jasně dané, ústavou ohraničené pravomoci: obrana, zahraničí, cla, snad spoje a doprava a federální bezpečnost
- muselo by to vznikat pomalu, aby voluntarismus nebudil staré animozity (což se děje, kam v EU kouknete)
- v té federaci by nesměl být přítomen islám
-------------------
Máte toto doma ?? V kvalitě alespoň takové jako mají ve Švédku či v Německu ?
Máte ? Nebo ne ?

Pokud ne - tak chtít po EU to sice můžete...ale budete k smíchu. Budete za bláznivého hýkalistu. Nikdo z relevantních osob i kruhů vám neuvěří.

Howgh, pane Konvička. A vzpamatujte se - s tím vašim salonním islamobijectvím už začínáte působit na své okolí jako blázen.
Něco jako aga - ten/ta/ všude zase vidí nadnárodní spiknutí...ale bojovat s ním chce tak, že se spolehneme pouze na naši policii, na naši justiční Mafii a politickou sebranku, která se dá koupit každým, kdo nabídne víc.
10. 07. 2012 | 09:36

český maloměšťák napsal(a):

apendix
Já sice neumím albánsky...ale dovedu si živě představit jak nějaký kosovský Albánec píše, že je proti srbohujerství a že chce mít svou demokracii a svůj kapitalismus...a že federace bude možná...ale až Srbsko uzná platformy kosovské a až budou smět kosovští Albánci v rámci federace ovlivňovat společné věci takovou vahou , jako to může dělat Srbsko...a že je nutno zatočit s velkosrbským spiknutím proti Kosovu...a že my - kosovští Albánci nejlépe víme, jak mají vypadat srbské instituce.

No - já nevím, ale myslím si, že např. pan Konvička by s takovým byl hotový gleich hned a to navždy....

jednodušeji
Jaký konkrétní vklad do konstrukce rodící se federální Evropy přinesl náš establishment ?
Podle mě snad něco v tomto vykonává nyní NKÚ - a možná by se našly i jiné instituce.
Ale jinak je mezivýsledek velmi tristní - dá se v podstatě zredukovat na Zhradilovo dloubání se v nose....

Btw
NKÚ...v dnešním stavu a kvalitě....je zajímavým fenomenem.
Vyvrací totiž to zažité tvrzení...že totiž základním předpokladem k nezávislému a efektivnímu fungování institucí je existence služebního zákona - tedy zákonného rámce, který ustanovuje úřednickou definitivu /jistotu, že úředník nebude vyměněn , kdykoliv se to politické oligarchii bude hodit/.
Podle mě totiž NKÚ pod vedením PROZATIMNÍHO šéfa...funguje velmi dobře.
Takže zakopaný pes je spíše v perfidních procesech výběru do funkcí ve státní zprávě.
No nic - jen taková malá poznámka - ale byl bych rád , abyste se nad tím zamysleli. Je to konkrétní vyjádření něčeho moc důležitého.
Že je to většinou o lidech...a o procesech.
10. 07. 2012 | 09:50

aga napsal(a):



"Jistý Dolfik se ptal v pekle u kotle Vissarionoviči, hlavo bystrá,proč jsme vlastně válčili? Jde to i bez toho."

Zde jste myslím naivně optimistický, Ty mrtvoly jsou důležitou a nutnou součástí plánu. Takže na ně bohužel stejně asi dojde.
10. 07. 2012 | 10:31

Martin Konvička napsal(a):

aga:

Podle mě tam právě žádný plán není.
Zkuste si to (v duchu) nasimulovat.
Vymyslíte Velkou ideu, teda jen takovou vágní, nedefinovanou, a pak její realizací pověříte sbor nevolených, ale o to lépe placených, snaživců, kterým dáte obrovské pravomoce ... a zajistíte, aby se samoreplikovali zase takovými snaživci ("podmínka Evropanství"). A odstřihnete je od vnější kontroly. Nemůže to dopadnoput jinak, tu tyranii dostanete samospádem.

Zrovna islámská expanze (a ano, můžu s tím působit poblázněně) je krásným důkazem, že euro-struktury žádný Plán B nemají. Ve svých enviro-femi-multikulti-kumbájových snech holt nepočítali s tím, že narůstající segment evropské populace jim na ty sny bude zvysoka kašlat, ba co kašlat, že je jednoznačně odmítne ... byť navenek klidně i přikývnou, v různých komisích.

Než přiznat, co lakmusový papírek ukazuje - že neomarxistická Utopie nebude, že pařížské předměstí to nedovolí - budeme se tvářit, že neexistuje problém. Tím ho ovšem spolehlivě rozneseme i do zemí jako Česko, kde by bez EU stěží existoval.

Že je to šílené? Ne zas až tolik, protože popřením problému můžeme v tom kumbájovském snění pokračovat aspoň na oko, nějak to doklepat do důchodu.
Plán B nemají...
10. 07. 2012 | 11:18

Pepa Řepa napsal(a):

Byly kdyai dnové....
inu, běhalo tady stvoření, které si jednou říkalo tencokydá podruhé šlapka, psalo si do paměti výroky jiných -dle něj nekorektní-jako kdysi jistý Brettschneied na manžetu porušující-opět podle něj- zákony o hanobení Císaře Pána,rasy či pohlaví, škemralo u Stejskala o smaszání jemu nevyhovujících výroků ba dokonce vyhrožovalo udáním celému serveru.

Není divu, že český maloměš´ták se nehlásí k nicku tomcokydalhnui ani ke šlápotě, stejně jako se nehlásí udavači k Cibulkovým seznamům.
To přece nejsem(nebyl jsem) já,

Doporučuji mísztnímu udavači,který přece nemá s nicky opravdu, ale opravdu nic společného :-), aby napsal udání do Štrasburku za urážku EU.
Někdo přece musí prorazit jako první.
Rád se jednání zúčastním.
:)
10. 07. 2012 | 11:43

český maloměšťák napsal(a):

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Muslim_population

Podobné populační zatoupení muslimů /bylo by zajímavé vědět, jakiu metodikou se taoto zjišťuje - kdo je tedy muslim....a vůbec by bylo zajímavé, kolik - jaké procento z takto vymezeného segmentu populační skladby je radikální v otázkách náboženství, kolik je naopak spíše vlažným muslimem...ale vem to nešť.../...tedy podobné populační zastoupení jako např. Francie či UK...má i Švýcarsko - v porovnán í s UK má dokonce relativně více muslimů.
V této souvislosti je dobré připomenout - že Švýcaři vyslovili nesouhlas - v referendu / to je to, čím zdejší zmetci v mocenském establishmentu opovrhují a řadí se tak spíše na stranu těch muslimů...ale to taky vem nešť/...vyslovili nesouhlas s výstavbou mešit.
Že vy se na základě tohoto ve Švýcarsku nějak zvlášť radikalizovalo těch skoro půl milionů muslimů.....nezaznamenal jsem to /ale nestíhám všechny zprávy - imám Konvička by snad mohl vědět více..../.

Že není plán A, B....
To je taková lež, že by se pavědci a bláznivé trosky, co se jimi rojí internetový prostor - měli zamyslet, zda tedy ta jejich narcistní intelektuálština nepřerostla v něco, co by měli řešit spíše zdravotníci...než jejich názoroví oponeneti.
Ale nejde vše udělat a uvést v realitu hned.
Zkuste se jen podívat na Dodd-Frank Act a jak probíhá jeho implementace, nebo jak v rámci jeho pravidel banky v USA předložily dosti vágní opatření - co se týče vlastní prevence ve vztahu k možným pádům bank v budoucnosti...
No a zde - v EU, dokonce ještě nedošlo k sjednocení výkonu pravomocí regulátorů....tak jak vůbec může dojít k nějaké nápravě ve vztahu k prevenci příštích bankovních krizí?
Ostatně i FED je aktuálně napadán - v kauze Barclays a manipulace sazbou Libor.
Nejen BoE.

http://www.cnbc.com/id/48129915

jednodušeji :
Proč nekandidují pan Konvička či Pepa Řepa do Evropského parlamentu ?
Nechť oni sami odpoví.
/osobně se domnívám, že hlavně proto, že by dostali tak 0, 008 % hlasů...což však oni jsou schopni popsat jako svědectví toho, že evropská společnost je v úpadku.../

Ha, ha, ha.....:)))
10. 07. 2012 | 11:46

Martin Konvička napsal(a):

Ha! Už jsem na to přišel

Maloměšťák tady vyzývá slušné lidi, aby kandidovali do EP, protože sám v tom EP sedí, ale je mu tam smutno.
A jmenuje se ... nevím, asi Vladimír Remek.

(Pokud byste někdo měl dojem, že tento příspěvek nedává smysl, nemáte pravdu; dává přesně tolik smyslu, kolik příspěvky předmětného "maloměšťáka").
10. 07. 2012 | 11:53

český maloměšťák napsal(a):

Pepa Řepa
A nemohl byste - díky kouknutí se do svého kouzelného pepkořepkovského kukátka....sdělit, co že to ten tencokydá/atd./..co že to má za pohlaví, kde bydlí, komu patří to kolo, co si včera půjčil a zda měl dnes k snídani řepu a zda se chystá zalít večer květiny konvičkou ?
Kouzelná záležitost - to kukátko, že ? Jeden se s ním zabaví po celá leta...vydrží...neubývá...

A půjčujete ho i své ošetřovatelce či panu primáři...anebo jej vždycky schováte pod pyžamo - když přijde vizita ?

Hamoune !

Brettschneider je váš fotr ? Anebo kdo vlastně ? Po komjste zdědil ty estébácké - udavačské manýry. /jinak díky - váš příspěvek, obvňující někoho z udavačství a to tak, že na základě svého pepkořepkovského kukátka...dotyčného UDÁVÁTE - bude patřit v mé sbírce paradoxů k těm nejlepším.../
-------------------------------------
Ha, ha, ha...pomatenci, co chtějí radit Evropské Unii...a sami by měli spíše vyhledat lékaře.
10. 07. 2012 | 11:53

český maloměšťák napsal(a):

Ha - Pepka půjčil své kukátko Konvičkovi. Ten se koukl.... a z kukátka
vyletěl kosmonaut.
Nevíme ale zda mu přistál na levém, či pravém uchu.

Pane Konvičko - co děláte, když vám místo motýlka...sedne na ucho kosmonaut ?
Chytáte je a pomocí eteru a entomologických špendlíčkúy je uvádíte do stavu trvalé blaženosti ?

:)))

Lidi, dík...budu vás volit. Do EP - ale i jinde.
Víte proč ?
Je s váma sranda.
Ještě ale přiberte agu - ať je ta sranda opepřená i nějakým Bilderbergem a tak...
:))
10. 07. 2012 | 12:00

Pepa Řepa napsal(a):

Konvičko, jste docent přes brouky, že jsem tak smělý, rozumíte i létajícímu otravnému hmyzu?

Jeden ovád tady neustále krouží a otravuje diskutující mudrce.
Čím ho stříknout? Poránu je pokoj, to vyspává včerejší opici. V Africe jsem kvůli nim choval chameleony, stříleli jazykem a byl klid.Asi by si ovád rád píchnul, jinde se neudá. Co s tím?

U nás ovádům říkáme jinak,
Pravda nekorektněji, ale výstižně.
10. 07. 2012 | 12:49

Martin Konvička napsal(a):

Pepo,

Sebelepší repelent je jen dočasné řešení: To jste musel poznat v Africe, potem se smyje z těla, a hmyzoun se vrátí.
Pořádně plácnout dlaní, toť jediná cesta...
10. 07. 2012 | 12:52

Kanalnik napsal(a):

Otazkar - obcas se zadari :)
10. 07. 2012 | 15:08

český maloměšťák napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/330861-do-reckych-bank-se-zacaly-vracet-vklady/

http://zpravy.kurzy.cz/330871-rusti-zakonodarci-ratifikovali-vstup-zeme-do-wto/
10. 07. 2012 | 16:33

Vandal napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):

Vandal
nenechte se zviklat ve Vašem přesvědčení.
zvedněte baseballovou pálku a dejte všem zasmrádlým zlodějským postbolševickým zaprděným čecháčkům přes palici.

Ano, tak vybudujete demokratickou federaci, tím porazíte- v hospodářské soutěži-Asiaty, tím vytvoříte novou identitu jedince, svobodě slova dáte jiný rozměr.
Ital zapomene na to že ke Italem, Germán přestane snít sen o vyvoleném národě, Frantík odmítne dotace a plán na Středomořskou unii, Fin bude platit útratu za jiné a zaprděnému čecháčkovi se konečně rozsvítí v zasmrádlé makovici.
Za pomocí pálky.

Všichni se staneme přesvědčenými Europyjci respektive Europičkami.

Nezbývá, než Vám poděkovat za výron semene nového jedince, Europyjce 21.století.
Mokrý hadr z Brusele z Vás musí mít radost, paní baronka-coby pobíračka dávek KGB také i Cohn-Bendit se zatetelil.
Kdeže jste říkal, že sedí ti postbolševici?

Jistý Dolfik se ptal v pekle u kotle Vissarionoviči, hlavo bystrá,proč jsme vlastně válčili?
Jde to i bez toho.

10. 07.

Pane Řepo

jste důkazem toho, že i duševní velikán vašeho kalibru s patentem na rozum může napsat hovadinu. To se může ve slabé chvilce stát každému.
Pro vaši informaci - nemám rád lidi, kteří nevědí, co chtějí, jednou do EU, inkasovat, hrabat horem spodem, a když přijde chvíle pravdy a je třeba zatnout zuby a máknout na společném díle, tak najednou začnou kvičet, jé to jsme nevěděli, jé to se nám nechce, my nic, my muzikanti, obstrukce, hra na rádoby chytrou horákyni atd. Nepřipadá vám, že jsme pro smích, nebo ještě lépe, že s námi pohrdají? Vám připadá normální, že člověk, jenž má velkou zásluhu na tom, že klíčové podniky, banky, atd. skončily v rukách cizího kapitálu, si dnes hraje na zastánce všeho národního? Je mi jedno, co si myslíte vy, já vám neberu vaše přesvědčení, ale já jsem toho názoru, že projekt EU je výzva, jakou národy Evropy ještě nezažily, a jestli ztroskotá vinou takových, jako jste vy, bude hodně a hodně zle. Ale to vám je asi jedno. A pak budou zase čecháčci kvičet, jak by chtěli do EU.
10. 07. 2012 | 16:36

resl napsal(a):

Nelze "vyložit karty", jak žádáte hned. V Evropě se tvoří teprve nový model a někdy, někdo začít musel. Argument války vám je málo ? Začtěte se do nedávné historie pořiďte si rodinu a čekejte na to až vám někdo hodí granát na hlavu. Nevěřte Klausovi, ten má život za sebou a nenávidí vše nové, mladé chytřejší než je on. Bude to chvíli trvat, ale jen nová spojená Evropa vám alespoň částečně zajistí dožití vaší generace v míru. Spojenou Evropu si nepřeje Putin. Proč to už si vyhodnoťte sám.
10. 07. 2012 | 17:01

aga napsal(a):

Konvička

Proč bych si to měl probůh simulovat tak amatérsky? Není třeba si nic simulovat, ty plány tu a tam z různých stran na veřejnost proklouzly, a dlužno říci, že zatím vycházejí jak z partesu.
10. 07. 2012 | 17:16

Jarda napsal(a):

resl
To, že se tady od druhé světové války pořádně neválčilo není žádná zásluha EU, ale bylo to způsobeno studenou válkou a vojenskou přítomností Američanů. Ovšem další a další prohlubování té integrace oproti vůli občanů tu válku přinese.
10. 07. 2012 | 17:46

Vandal napsal(a):

Jarda

studená válka a dva tábory - na jedné straně kapitalistický, na druhé socialistický, tedy vojenskou přítomností Američanů a SSSR.
A válka byla několikrát na spadnutí. Kdo bude válčit v EU dnes?
Kde berete jistotu, že další prohlubování integrace je proti vůli občanů?
10. 07. 2012 | 18:10

resl napsal(a):

Jarda,
Američani jsou zatím jedinou zárukou, že je v Evropě mír. Obávám se vždy jen Ruska a vím proč. Evropa nemůže do nekonečna čekat na pomoc od Států, sjednocení je do budoucna nevyhnutelné a společná Evropa bude se Státy čelit Rusku, případně Číně a Sev. Korei. Je to krutý a zaostalý východ od kterého můžeme očekávat facku. Blahobytné a rozvinuté státy do války nejdou, bylo by to proti logice.
10. 07. 2012 | 18:30

aga napsal(a):

resl

Argument války mluví právě proti vám. Poslední hnusná válka v Evropě se odehrávala v rámci jednoho mnohonárodního státu - nevzpomínáte? Nažeňte národy do jedné ohrady a všechny staré resentimenty vybublají a vyhřeznou. Zvlášť, když je ten, komu se válka vždy hodila a hodí, šikovně přiživí.
10. 07. 2012 | 18:34

aga napsal(a):

resl

Je to sice marné argumentovat proti totálnímu zaslepení, tak snad jen toto - blahobytné národy si nepustí válku na vlastní území, ale jdou do ní často a ochotně, pokud mohou rozflákat a pak vycucat území cizí - jako ty vaše Státy.
10. 07. 2012 | 18:36

Pepa Řepa napsal(a):

Vandal
výzva to je, nepochybně. Nicméně za poslední jednu, dvě dekády to celé jde kamsi jinam. minimálně od LS. S demokracii to má pramálo společného.
Už před pěti, možná deseti lety se našli tací, kteří vývoj předpovídali, což bylo v době, kdy všichni byli ubezpečováni, že směřujeme ke světlým zítřkům.Byli pro srandu králíkům.
Nefunguje to.To vidí všichni kromě slepých hujerů.

Pokud má EU mít naději na úspěch nemůžete změnu namlátit lidem do hlavy nebo předhodit jeden plán a říct představitelům svébytných států, do příštího summitu podepište.Takový slepenec nemá šanci.
Musíte volit z několika alternativ,pečlivě zvažovat ekonomický efekt. jinak nemá reforma nadějii na úspěch. A když se vzdáte pravomocí jednotlivých států, není cesta zpět a nikde nemáte záruku, že zrovna u sousedů nedojde k dramatickému zvratu.
Navíc sSnahu o reformu, o které hovoří autor, něco předat, něco ponechat a něco vrátit svébytným státům nikde nevidím.

Klause a jeho privatizaci neřešte, ten se pouze trendu chytil. Pokud jde o směřování EU má pravdu, k tomu abyste s ním souhlasil ho nemusíte milovat.
A pokud Vás děsí návrat neobolševiků, což je-z mého pohledu chvályhodné- čeká Vás trpké zklamání. Je jich plná stará západní Evropa, Francie především. Možná právě proto, že si eru socialismu neprožili na vlastní kůži.Antiamerikanismus jim leze i ušima a naopak báťuška je jejich člověk. Že s Ivanem můžete ba přímo musíte hospodářsky spolupracovat je věc druhé.
Pro mnohé je jejich bratr ve zbrani.I v myšlení.
Ale Váš názor Vám neberu.
Mějte se.
10. 07. 2012 | 18:55

český maloměšťák napsal(a):

http://www.usatoday.com/money/industries/banking/story/2012-07-10/barclays-bonus-forfeit-diamond/56129066/1

Zajímavé čtení.
Šef labouristů navrhuje, aby na ty bankéřr, kterým se prokáže, že jejich jednání bylo vysoce společensky nebezpečné....se kromě potrestání vztahovalo i podobné usnesení jako se někdy používá u lékařů či advokátů...tedy celoživotní zákaz praxe...
No - každopádně jde o gentlemanskou dohodu, ne ? /tedy v tomto konkr. příkladě/

Mějte se, iluzionisti a pomatenci.
A pamatujte si, že věšet někoho ještě neznamená, že jste pověsili toho správného....
Duch doby volá spíše : regulovat, regulovat regulovat.
A vězte, že Nečas s Klausem nemají ani na to, aby uregulovali sami sebe....
10. 07. 2012 | 18:55

Jarda napsal(a):

Vandal
Kde beru jistotu, že prohlubování integrace je proti vůli občanů? Protože téměř vždycky když je o tom nechali hlasovat, tak řekli ne, anebo je kvůli tomu právě nenechali hlasovat. Vypisujme referenda ve všech zemích a uvidíte co z toho vašeho evropského snu zůstane.
10. 07. 2012 | 19:04

Jarda napsal(a):

resl
Budeme čelit Rusku a proto jim Němci, kteří mají v EU hlavní slovo, lezou do zadku jak mohou? Rusové budou mít v příštích desetiletích problémy sami se sebou a hlavně s Čínou.
PS: doba nevyhnutelně místo ve spojování spěje v rozdělování. Třeba v takové Belgii.
10. 07. 2012 | 19:08

Martin Konvička napsal(a):

aga:

Proč "simulovat amatérsky"?
Protože se snažím ukázat, pravda amatérsky, že EU(=bruselokrati) by k nějaké formě tyranie dospěli i taknějak samospádem, bez toho partesu, jen při nastavení a dodržení množiny jistých výchozích podmínek - které, jako na potvoru, nastavili a dodrželi.

Aby šel Jevropějskij Sajuz do prdele, nepotřebujete spiknutí, plány atd. Stačí dát na jedno místo nadkritické množství levicových snaživců, dát jim velkou moc a přestat je kontrolovat...
(Nevylučuji nějkaké plány: možná jsou. Děsivost bruselizace však spočívá v tom, že to jde i bez nich...)
10. 07. 2012 | 21:56

aga napsal(a):

MK

Podle mne už jsou bruselokrati jen plody toho plánu. Nespadli nám přeci z čistého nebe. Oni nenastavují žádné podmínky, jen je dle instrukcí vykonávají.
10. 07. 2012 | 22:42

Martin Konvička napsal(a):

ago,

Occamova břitva velí obejít se bez takového ďábelského plánu, když to lze.

O to je to horší... kdyby za ten maras mohla nějaká partička spiklenců, bylo by lze je odhalit + bojovat s nimi. Ale jak chcete bojovat proti obecnému zblbnutí jelit, toť otázka.
11. 07. 2012 | 09:36

resl napsal(a):

aga,
ano, ty "moje Státy" nikdy nevedly útočnou válku za účelemz ničení demokracie v zemi, ale naopak. Zatímco "ten váš" stát, nedělal nic jiného než uzurpoval ostatní, okrádal, ničil lidské životy všem a o demokracii nemá ani tušení. Řekl bych, že se míjíme věkem, v opačném případě si musíte pamatovat, ale nechcete.
11. 07. 2012 | 11:06

Holubář napsal(a):

resl:
Nu z osobní zkušenosti vím, že na to, jak USA neničily lidské životy, zpomínají ve Vietnamu se slzou v oku dodnes. Také Afgánci jsou z demokracie nadšeni a teď honem nevědí co si vybrat - zda ten sovětský socialismus nebo americkou demokracii. Jsou z topho tak zmatení, že pořád melou něco o islámu a svobodě.
Nejvíc nadšena je samozřejmě kosovská narkomafie. Že prý demokracie je to nejlepší na světě.
A teď, když už jsou osvobozené ropné vrty v Iráku, bude třeba ještě demokraticky osvobodit ty íránské.
Sovětský svaz ropné vrty osbovozovat nepotřeboval, tak raději osvobozoval československý uran. Pravda, nebylo to ve jménu demokracie, ale proletářského internacionalismu, pokud si dobře vzpomínám. Z toho by se (čistě lokálně) dalo vyvodit, že rozdíl mezi zaváděním demokracie a proletářského internacionalismu je napalm.
Pěšky jako za vozem.
11. 07. 2012 | 15:31

resl napsal(a):

Holubář,
ne, není to "pěšky, jako za vozem", na jedné straně máte Státy, kde jste člověk se svými právy, na druhé straně máte Rusko, kde jste slouha a ponížený občan vůči vládě a ožralým úředníkům. Nesrovnávejte prosím nesrovnatelné, nechci se dále rozepisovat o zřejmých věcech a díky za reakci.
11. 07. 2012 | 18:29

Holubář napsal(a):

Jistě, jste-li občanem Států ve státech, jste člověkem. A jste-li občanem Států v Iráku či Afghánistánu, stáváte se nadčlověkem. A bombardovat tam ty podlidi můžete z pohodlí svého křesla ve Státech.
Hodně štěstí při tom přeju.
12. 07. 2012 | 11:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy