EU získala Nobelovu cenu míru

12. 10. 2012 | 11:06
Přečteno 3464 krát
Nechtělo se mi tomu věřit a dost mě to rozesmálo, ale nakonec jsem našel pár vážných důvodů proč by ji zejména za svou činnost v posledních letech měla získat. Tady jsou:

















To bude asi tak všechno. Přeji krásný zbytek týdne.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Buvol napsal(a):

Měli by jí dát Havlovi in memoriam .. za humanitární bombardování ..
12. 10. 2012 | 11:14

Gudka napsal(a):

Co je na tom k smíchu. Nobelovka za mír je přece svou váhou hned za Leninovoú cenou za mír. Ostatně, Nobelovku přece získal Arafat a Obama. Tak proč ne EU. Ještě chybí ji dát Sakašvilimu. Tak napřesrok...
12. 10. 2012 | 11:15

Boethius napsal(a):

To bylo asi tak všechno.
12. 10. 2012 | 11:17

TomášL napsal(a):

Dle mě by měli zrušit NP za mír a třeba ji nahradit NP, která by se udělovala humanitním vědám.
12. 10. 2012 | 11:19

Bara napsal(a):

Já bych navrhovala dát ji Tomáši Klvaňovi za neúnavnou a nadšenou propagaci atomové energie a radárku v Brdech. JInak naprostý souhlas, ty důvody jsou nevyvratitelné a přesvědčivé!
12. 10. 2012 | 11:20

vasja napsal(a):

Jsem dojat:-))))
12. 10. 2012 | 11:24

milan napsal(a):

a peníze za nobelovku přilepší rozpočet EU nebo si to bafuňáři rozeberou?
když se člověk koukne na to, kdo všechno získal cenu "míru" tak se mi chce plakat i smát zároveň
ach jo
12. 10. 2012 | 11:25

oranžáda obecná napsal(a):

ať MÍÍÍR, zůstává dáááál, s touto krajinou........
12. 10. 2012 | 11:26

Vladimír Hrubeš napsal(a):

důvody udělení ceny:
- francouzsko-německé usmíření
- upevnění demokracie v jihoevropských zemích
- integraci postkomunistických států střední a východní Evropy.
12. 10. 2012 | 11:34

oranžáda obecná napsal(a):

tuto cenu dostala ÉÚ za niterné souznění řeckých odborářů s kancléřkou Merkelovou...
12. 10. 2012 | 11:38

Martin napsal(a):

Nobelova cena za mír byla zrušena bez náhrady v roce 2007 a to jejím udělení Al Gooreovi. Další diskuze je zbytečná.
12. 10. 2012 | 11:44

Bazzy napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=1hsDn2kNriI
1000 let válek v 5 minutách

Na území EU se neválčí takovou dobu, až to začíná být nápadné. Nějak si toho přestáváme vážit, zdá se. V Norsku to ocenili.

P.S.
Je-li téma větší než autor, má autor mlčet.
12. 10. 2012 | 11:49

Jarda napsal(a):

Ale to, že se zde neválčilo není zásluha EU, ale Američanů a toho faktu, že se Studená válka nikdy nezměnila na "horkou". A stav vztahů mezi jednotlivými státy je i přes pokračující integraci horší než třeba před 15 lety.
PS: V Norsku to hlavně oceňují místní občané, kteří do EU nechtějí.
12. 10. 2012 | 11:53

Vladimír Hrubeš napsal(a):

Jarda:
Američané mají zásluhu na tom, že došlo k usmíření mezi Německem a Francií?
Stav jednotlivých států je horší než před začátkem inregrace?
12. 10. 2012 | 11:59

gabble ratchet napsal(a):

Já jsem to pochopil. Symbolika bílé barvy mezi textem je zřetelná, bílá je přece barva míru! A o mír se právě plnou měrou, byť si to mnoho z nás neuvědomuje, zasloužila svým počínáním v uplynulých více než padesáti letech právě Evropské unie (dříve Evropská společenství). Děkuji pane Navrátile.
12. 10. 2012 | 12:00

Vladimír Hrubeš napsal(a):

oprava druhé otázky: Vztah mezi jednotlivými státy je horší než před začátkem inregrace?
12. 10. 2012 | 12:02

Kylián napsal(a):

Klausofilové už prskaj. A to je dobře :)
12. 10. 2012 | 12:03

modrý edvard napsal(a):

Jarda a Hrubeš: usmíření nejenom uvnitř EU, ale i okolo. Viz státy bývalé Jugoslávie.
Když někdo (autor) EU nemá rád, tak ji holt rád nemá.
12. 10. 2012 | 12:07

P. napsal(a):

V Orwellistánu je to logické. Nobelovu cenu za mír získává buď Svaz evropských kapitalistických republik anebo prezident USA.

Jako náhradní program doporučuji dokument "Válka, kterou nevidíte" (česká verze):
http://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k
12. 10. 2012 | 12:08

scallop napsal(a):

To je zase povyku ! Kdyz dostalo OSN nobelovu cenu miru, tak prezidenti nemeli potrebu obstastnit svet svym nazorem a politologove nemeli nutkani sdelit verejnosti sva moudra pred tim, nez dostali oficialni zpravu o udeleni ceny.

Procpak asi ? Nejspis proto, ze prezidenti i politilogove rikaji to, co lid chce slyset ...

PS Existuje uzemi porovnatelne s EU, kde by se od konce WW2 nevalcilo ?
12. 10. 2012 | 12:08

vojtechnavratil napsal(a):

K mé údajné "Klausofilii" mohu říci, že jsem zhruba před rokem jsem napsal o sobě následující: "Nikdy jsem nepatřil ani k „havlistům", ani ke „klausovcům"; na to mi přišly oba „tábory" v celé šíři svých názorů a postojů, které dovedly velmi jednoduše ohýbat podle toho, jak se jim hodilo, příliš omezené."

Od té doby se toho moc nezměnilo
12. 10. 2012 | 12:08

Marek napsal(a):

Netvrdim, ze EU je na nobelovku, ale clanek je ironicky plivanec bez argumentu. Jestli jste nenasel zadny duvod a nejste schopen ani zminit nebo zkritizovat duvody tech, co cenu udelili, tak to vypovida mnohe o Vasi snaze posuzovat a o Vasi uprimnosti.

Mnozi mi spoluobcane berete mir jako samozrejmost a resite jen jak europoslanci a euro eurednici zasahuji to vaseho "prava" svobodne (vy)delavat co nejvic. Ale uvedomte si, ze stabilni a prosperujici prostredi ve kterem se vubec da zit a vydelavat neni samozrejmost, ktera tu vzdy byla a bude sama osobe. A uz vubec ne diky trhu nebo diky tem co jsme si za posledni letra volili. Kolik staleti se mezi tady mezi suverennimi staty zahledenymi do sebe (nebo do dvoustrannych paktu) v Evrope valcilo. Mir a porozumeni, pomoc slabsim a snaha o spolecne cile a standardy nejsou prazdna slova a jinych platforem nez EU tady moc neni. EU ma mnohe chyby a ma tendenci se zvrhnout, ale kez bychom si umeli vybudovat takhle efektivni statni spravu podle EU. Jizlive posmivani a okopavani kotniku se da aplikovat na jakykoli spolecny projekt krome zakonu dzungle kde se kazdy rve za sebe, jestli to je to, co by se Vam libilo.
12. 10. 2012 | 12:09

ladimachala napsal(a):

Pane politologu, jste dosud příliš mlád na to, abyste dokázal něco moudrého napsat a tak jste evidentně předvedl to nejlepší, čeho jste zatím schopen.
12. 10. 2012 | 12:11

paprika napsal(a):

Švejci v čele s Kikinou se pošklebují, ale před vznikem ES, pak EU nebylo jediné generace, kde by matky nemusely posílat své děti na smrt. A to že je v Evropě takovou dobu mír, je hodnota nejvyšší. Jistě se pohrnou chytráci, že je to z bůhvíjakých důvodů, ale je to zásluha Unie a osvícenosti některých evropských politiků, pohříchu nikoli našich současných.
12. 10. 2012 | 12:11

Občan napsal(a):

Skvěle podáno, pane Navrátile :o)

Jen, když si tak člověk vybaví, v jaké válečnické špíně se EU/EHS vymáchala v posledních dvaceti letech, docela z toho mrazí...

Naštěstí nemá tahle "cena" nic společného s Nobelovou cenou, ale je to jen politická hračička. Nicméně se vůbec nedivím páně Klausovu šoku - jsem šokován úplně stejně. Bohužel se nejedná o špatný žert, jak doufal, ale o fakt - http://nobelpeaceprize.org/

Být "Lékaři bez hranic", tak bych jim to vrátil nevyplaceně, protože zrovna tahle organizace doslova s nasazením života napravuje hrůzy, které mají USA, OSN, NATO, EU a Izrael na svědomí. A Alfred Nobel by svým "pokračovatelům" asi pěkně nakopal zadel...
12. 10. 2012 | 12:16

bluebird napsal(a):

napřed jsem si myslel, že se mi zasekl vyhledavač ... pak jsem se podíval na autorovo datum narození a pak jsem to prázdno pochopil .... možná si vážený autore zajeďte podívat do Berlína do jakéhokoli muzea podél již bývalé a zmizelé zdi abyste pochopil za co ta nobelovka je, a podívejte se na fotky z let 1937, 1945, 1952 a 1988 nebo třeba na fotky trabantů v chotkových sadech nebo rozstřílené lidi u Point Charlie .... uf, ano, někomu zůstane v hlavě místo dějin pusto a prázdno ..
12. 10. 2012 | 12:19

Občan napsal(a):

To Marek:

Vám rozvrácení Libye Evropskopu unií a otevřená podpora teroristů v Sýrii toutéž připadá jako málo argumentů?
Podívejte se, v čem má v posledních dvaceti letech EU pracky - čím větší špína, tím více Evropské unie je v ní namočeno.
12. 10. 2012 | 12:20

Bazzy napsal(a):

gabble ratchet: Dal jste mi lekci, děkuji Vám ;-)
12. 10. 2012 | 12:21

Pavel napsal(a):

Kylián

Klausofilové neprskaj - Klausofilové se náramně baví. No, není to psina, když NCM udělí EU Norové, kteří se zuby nehty brání do této oázy míru vstoupit?
12. 10. 2012 | 12:23

Eugen napsal(a):

Ok, vtipem neurazíš, ale jste-li skutečným politologem, je to zoufale málo a smrdí to trochu pivem. Bohužel. Tu prázdnou stránku třeba ještě zaplníte, není-li prázdno ve vás.
12. 10. 2012 | 12:24

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

budme spravedliví, pár důvodů by se našlo. například, sociální nekopoje na jihu evropy a upálení zaměstnanců banky řeckýma odborářema. sílící nacionalismus a separatismus. vysoká nezaměstnanost. dluhy. omezování demokracie. korupce spojená s přerozdělováním.
12. 10. 2012 | 12:30

kokoshka napsal(a):

Je to komicke nebo tragicke?
Kdo ma převzit tu cenu když ma Unie 27 členu-president EU nebo bruselsky parlament?
Rozdeli se to rovnym dilem?Každy stat dostane jednu celou medaili treba i pobalstske staty nebo Řecko?Co čekatele na vstup do EU-Chorvatsko,Albanie,Turecko...tem ješte se nedostalo oceneni za integraci do entropy nebo svoji urputnou snahou take maji narok?
Je to lepši komedie než s černoškem Babamou,stači že mezi nominovanymi byl Bill Levinsky,a proč rovnou ne Zbignev naš Břzezinsky?
Banda stařiku z Nobelevskeho komitetu konečne upadla do posledni faze sklerozy a připomina politbyro brežnevske doby!
12. 10. 2012 | 12:30

Honza V. napsal(a):

V Evropě je už tak dlouho mír že většina lidí si už válku ani nepamatuje a proto jsou schopni vyprodukovat podobné rádoby vtipné komentáře. Co by třeba v různých státech Afriky kde si naopak mír už skoro nikdo nepamatuje za nějakou tu AU dali ...
12. 10. 2012 | 12:32

David napsal(a):

Co to pane Navrátile znamená "kroměřížský patriot"? "Patriotismus" se může vztahovat i jen k jednomu městu? Myslel jsem že to slovo pochází od slova "patria", vlast...
12. 10. 2012 | 12:33

Ing. N. napsal(a):

Kdo se podílel na válce na Balkáně? Byly to zejména státy EU v čele s Německem.

Kdo se podílel na válce v Lybii? Byly to státy EU.

Kdo se podílí na válce v Syrii? Jsou to i státy EU.

Zřejmě se v Norsku spletli a jedná se o udělení Nobelovy ceny války.
12. 10. 2012 | 12:34

David napsal(a):

HonzaV: přesně tak. Určitě bych Evropské unii nedal cenu za ekonomii, ale za mír - proč ne? Kdyby nebylo Evropských společenství, je Evropa doteďka v kolotoči válek.
12. 10. 2012 | 12:35

Jarda napsal(a):

Jen se vás horlivých zastánců tohoto politického rozhodnutí zeptám, proč si takovou samospásnou instituci samu o sobě zajišťující mír nevykouzlí např. v té Africe, aby se tam také neválčilo?
12. 10. 2012 | 12:40

s... napsal(a):

Nobelova cena za mír je vekmi sporná ue své podstaty. Politika je kromě aktivní tvorby i věc reakce na změny systému, které nelze z určitých pozic ovlivnit. A někdy je válka paradoxně jediným prostředkem, jak dosáhnout minimální míry dehumanizace. A naopak, takový Versaillský mír vedl ke strašlivým událostem.

EU je příkladem, kdy mi připadá udělení Nobelovi ceny za mír smysluplné. Díky tomu, že se státy, které měly tisíceletou historii dominantních mocností, vzdali dobrovolně své dominance ve prospěch i malých států! je jedno z nejvyšších gest v dějinách mezinárodní politiky. Je jasné, že je to výsledek předcházejících desetiletí katastrof. Ale dodnes je vidět, že toto gesto se vyplatilo všem. Je to hmatatelné.
12. 10. 2012 | 12:42

Vladimír Hrubeš napsal(a):

Jarda: dobrá otázka, Africe by větší integrace po vzoru EU určitě prospěla a proč si ji nevykouzlí, zkuste hádat proč asi
12. 10. 2012 | 12:45

s... napsal(a):

David:

Korměřížský patriot je samozřejmě dost podivná sebedefinice, ale na druhou stranu smysl to dvousloví v dává. Základ je ve slově patria, ale patriot se používá v přeneseném smyslu jako označení člověka, který se hlásí k určitému území, nebo i společenství. viz heslo francouzských legionářů Legia - patria nostra.
12. 10. 2012 | 12:47

Honza V. napsal(a):

Ing.N:

Nebýt té válečnické EU tak se to na Balkáně navzájem řeže dodnes ...
12. 10. 2012 | 12:48

Klefoáš napsal(a):

Já tomu spolu s Ochvatem nevěřím! to musí být vtip, takováhle hlína..... tak jsem se nezasmál, už ani nepamatuju........

Zřejmě v tom Norsku bude nějaký nezdravý povětří, nebo co, nejdřív Brevik, a teď tahle nobelovka. Muehehehehe........
12. 10. 2012 | 12:51

Josef K. napsal(a):

Bohužel, ukazuje se, že nejen autor Navrátil, ale i většina české veřejnosti, která se vyjadřuje na internetu je opravdu "společnost zoufalství".
Pomiňme, že Čech opravdu vše nejlíp a ví a ve své dobrotě, snad aby nesnížil sebevědopmíé okolních národů, se zříká prosperity, kterou genius našeho lidu má pod kůží. Hrdinný národ.
Bohužel, nemohuý si popovídat s autorem, obávám se, že pokud bych mohl, po našem rozhovoru bych ho musel poslat zpět do lavic ZŠ či MŠ.
Většinou ti, kdo nic neumějí a neznají a jsou zbabělí vytvářejí o to intenzivnější skazky o opaku. To se , bohužel,. týká české majority, která není ani geniální, ani vše neumí, dokonce toho umí dalekoméně. Prosperita země není gesto vůle vůči sousedům, nýbrž důsledek komického sebevědomí mirgorodských.
Hrdinství...Česko neví, co to je strádání války, absolutně ne. Pouze národy, které opravdu strádaly a jsou demokratické si zybtečně nehrají na hrdiny a své mrtvé oslavují důstojně a střídmě.
Den ode dne jsem svědkem propadání české kultury do ubohosti jámy pod suchým záchodem. Mrzí mě to, nic víc.
12. 10. 2012 | 12:56

Eleshar napsal(a):

Snad od římské říše nenajdeme delší období, kdy by se v oblasti civilisované Evropy neválčilo. EU lze kritisovat za kdeco (ať už legitimně nebo nelegitimně), ale ten mír v Evropě jí nikdo neodpáře.
12. 10. 2012 | 13:05

kokoshka napsal(a):

Pepiku,ja bych rad vedel ktera to dneska kultura nepropada do ubohosti jamy pod suchym zachodem?Kde je to svetlo na konci tunelu,o,vyved nas ze tmy egyptske!
12. 10. 2012 | 13:08

schlimbach napsal(a):

Pane Navrátil, podepisuji se vší vážností všechny body, které jste ve svém blogu nastínil a zvýraznil :) :)
12. 10. 2012 | 13:10

Ing. N. napsal(a):

(Honza V.)
Obávám se, že nemáte pravdu. Válka skončila poté, co bylo dosaženo cíle.

Která země EU se snažila válce zabránit vyjednáváním? To jste zapomněl, že Německo vyzbrojilo Chorvatsko, protože bylo třeba rozbít Jugoslávii? To jste zapomněl, že bylo třeba od Srbska odtrhnout Kosovo , aby se vytvořila balkánská drogová cesta a vybudovala americká vojenská základna?
12. 10. 2012 | 13:24

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

asi nejrozumější bylo bylo nobelovu cenu míru zrušit už od doby co jí dostal terorista arafat a válečný zločinec kisinger
12. 10. 2012 | 13:28

JAHA napsal(a):

Ja by som navrhoval, aby teraz, po takom prenikavom celosvetovom uspechu revolucnych cervenych a revolucnych pacifistov (Barroso, Ashtonova & comp.) v celosvetovom meradle (mozno zavazil Ashtonovej podpis za EU proti nasiliu na moslimoch), prislusni poslusni multikulti poslanci EP prijali rezoluciu, ktorou sa zakaze odteraz pouzivat slovo mier. Tak sa dosiahne, ze k skvelym nositelom Nobelovych cien za mier v poslednych desatrociach (Arafat, Begin, Al Gore, Obama...EU☺)uz nepribudne nik a nic.

Slovo mier sa bude moct pouzivat iba vo vyzname mierit (niekam, na nieco, na niekoho...), ako napr. vo vtipe, ked Breznev (alebo si dosadte hocikoho) krici: Mao mier, Mao mier. A Mao na to: ved mierim, len sa prestan hybat☺.
12. 10. 2012 | 13:31

Občan napsal(a):

Tak dnes dala EU té "nobelovce" točenou řetězem.
Rozšířila sankce PROTI syrské vládě za to, že BRÁNÍ svou zemi a její občany před islamisty, které cvičí, vyzbrojuje a importuje importuje (nejen) do Sýrie právě EU (ve spolupráci s USA a Izraelem).

Škoda, že Nobel nemůže vstát z mrtvých...
12. 10. 2012 | 13:31

paprika napsal(a):

Honza V.- válku na Balkáně neukončila EU, ale USA, u čehož čeští bolševici prskají dodnes. Jinak máte pravdu, že by se tam válčilo dodnes a oni bolševici by byli spokojeni.
12. 10. 2012 | 13:33

GargantuanaŘípu napsal(a):

Taky si říkám, že Češi měli dostat Nobelovy ceny za vše a na několik desetiletí dopředu. Postoj české veřejnosti k EU na internetových stránkách je hanebný a opravdu vypovídá o sovětsko-normalizační devastaci české společnosti.
Ostatně Orwelova farma zde má příhodné místo pro další rozvoj.
12. 10. 2012 | 13:34

paprika napsal(a):

Občan- vy v tom máte tedy guláš, nevídaný ani tady.
12. 10. 2012 | 13:35

kokoshka napsal(a):

Integrace do EU statu ktere nikdy nepatřili do civilizačniho okruhu anglofrankogermanske civilizace at už jde o ruske pobalti,pravoslavne Řecko a Rumunsko nebo naveky uražene velmocenske Polsko přineslo do europy jenom zmar a zmatek,vytesneni valek na pereferii jako že nova kolonialni velmoc se stara jenom o metropoli však přineslo pliživou valku v podobe ekonomicke krize,socialni nerovnosti,přilivu uprchliku a nakonec i k toleranci banditskeho mafianskeho narkostatu na jihu Europy,dokonce i k přimym utokum na suverenni staty jako Irak,Libye,Syrie...Svetovy imperialismus neni vymyslem komunistu ale přmym dusledkem rozvoje tržni ekonomiky kde silnejši staty musi okradat a ničit slabši abych udrželi iluzi blahobytu svych občanu protože sami se boji ruznych barevnych revoluci ktere spontanne zraji na okraji pseudoimperia...,viz.Řecko,Španelsko,Portugalsko
12. 10. 2012 | 13:38

Josef K. napsal(a):

kokoshka. Bohužel, sovětizace české společnosti jí prospěla asi tolik, jako sovětizace ruské společnosti, ovšem ruská společnost si navíc nese onen extrem tuposti v podobě pravoslaví.
Východoevropské kultury jsou zcela marginální. Kupodivu se k nim úspěšně přidala Velká Británie.
Pokud jde o Čechy, Masarykových 100 tisíc ruských bílých emigrantů, kteří prchli do USA, Francie atp., bylo již v roce 1970 nahrazeno Brežněvovými a Husákovýžmi 100 a více tisíci sovětských mužických měšťáků. To měšťáckému prostředí Českoobyvatel velmi vyhovuje. Stejná lenost, stejné mýty, stejná agresivita a stejné lži.
Každý by ale chtěl jezdit v Mercedesu, vlastnit iPod, nosit botičky Laboutin...
Podivzhodné bytosti.
12. 10. 2012 | 13:39

Vladimír Hrubeš napsal(a):

souhlas, že Občan snědl guláš nejspíš segedín
12. 10. 2012 | 13:42

recon napsal(a):

V oblasti-světadíle zvaném Evropa-je EU bezesporu zatím mírová iniciativa,lepší než dvě světové a jedna dlouhá studená válka předchozí.Zavražděné Lindové a Olofu Palmemu budiž vzdána tak aspoň posmrtně čest za oběti,které svými životy přinesli na oltář spolupráce národů místo jejich válčení
Určitě to bez integrace nejde.Spory se vedou o stupeň integrace a její jednotlivé fáze a cíle.Pokud by nači evropští partneři stáli i za naší jistotou,že nedojde k prolomení našich i Postupimských Benešových dekretů a tím návratu k temné historii-hazardu s národem,není v principu překážka pro integraci z naší strany.Co je výhodné a nwevýhodné je další v pořadí důležitosti.Slováci tvrdí,že Euro nebolí,ČR naopak.Bankovní systém že společně nezvládneme ku prospěchu i nás.Dotace-ze strany EU-že u nás jdou na korupci .Ve školství se to nechcea nechce chytit a dostat tempa,ač mnoho lidí již podpůrné fondy individuálně intenzívně léta využívá.Měli bychom najít citlivě mez,za níž se jedná o pouhé kverulanství,integrobořičství ze strany českých nacionalistů nebo isolacionistů a kdy o opravdu z naší strany nemožné.
V oblasti světové politiky se vztahem ke třem arabským zemím (a Jugoslavii) -Iráku,Libyi a Sýrii,s českou podporou-jeví cena spornější-to určitě.Naše veřejnost si není prostě jista informacemi o tom,co tam kde probíhá,s jakým humanismem a v cílech a ku prospěchu koho,jsme opatrnější vůči vstupu a vměšování se jinde.Ani výsledky zásahů,které se zdály být prospěšné,zdaleka nejsou dnes mnohde potom jednoznačné a nebyly jednoznačně přijímány všude.Pokud má být cena míru bezesporná,pak blog na to míří.Bez rozboru,kdo s kým a proč v Libyi,Iráku,Sýrii a jinde.Chybí snad argumenty? Některá válka může být i spravedlivá.Třeba Anglie a Francie ještě navíc necítí integraci v tomto existující.A kdyby byla,bylo by to lepší?
12. 10. 2012 | 13:48

aga napsal(a):

Bazzy

No, mi to připadá spíš jako ticho před hodně velkou bouří než jako mír. Vy přeci víte, co je to opravdový mír.
12. 10. 2012 | 13:50

aga napsal(a):

Kromě jiných podivných konotací takovéhoto vyznamenání je to vyvrcholením tendence přenést zásluhy (a tím pádem i viny) z konkrétních zodpovědných osobností na neuchopitelné fantomy. Komu to prospěje?
12. 10. 2012 | 13:52

hovorka11 napsal(a):

EU dovolila rozbombardovat Srbsko, pomohlo k moci v Kosovu těm, kteří vraždili, nechalo rozbombardovat Líbyi s ustanovením vlády islamistům a pomáhá vyzbrojovat a trénovat radikální islamistické žoldáky v Kosovu a Sýrii, kde se učí dělat výbušniny.
Za to všechno a mnohem více Nobelova cena.
Aspoň každý vidí, k čemu slouží např. Amnesty international USA (velmi se angažuje za islamistické žoldáky), Člověk v tísni a ostatní organizace "bojující" za "práva". Ve skutečnosti jsem přesvědčen, že mají hlavní cíl- odvést pozornost od masových vražd vlád, které je platí.
12. 10. 2012 | 13:54

aga napsal(a):

Když už, tak bych udělil Nobelovku nevidielné ruce trhu. Té by válka v EU neprospěla, takže má na míru největší zásluhu. Že ty masakry outsorcovala jinam už ty, co se vzájemně vyznamenávají, nezajímá.
12. 10. 2012 | 13:55

Sylva Šauerová napsal(a):

Vtipné, pane Navrátile. Pro pořádek je třeba dodat, že nejste původní a nápad jste si "vypůjčil" od Erika Taberyho, což je již o něco méně záslužné.
Pro čtenáře zde, viz http://tabery.blog.respekt.ihned.cz/c1-45958980-co-je-na-klausovi-dobreho
12. 10. 2012 | 14:00

kokoshka napsal(a):

Josef K.
"Každy by chtel jezdit v Mercedesu,mit novy Ipad,nosit botičky Laboutin...
Podivuhodne bytosti"
Vy byste nechtel?
12. 10. 2012 | 14:03

marxík napsal(a):

Nobelův výbor na to jde od lesa. Vyhodnotil si rizika odkud hrozí největší nebezpečí rozpoutání válečného konfliktu, a snaží se toto riziko umírnit udělením ceny za mír, aby dotyčnému svázala krvavé ruce.
U Obamy byla tato taktika docela úspěšná.
12. 10. 2012 | 14:21

Jana Pechová napsal(a):

Když si čtu některé reakce (reakcí českého prezidenta počínaje) mám pocit, že jedna 'Nobelovka' je pro EU málo. Na to, čemu musí čelit.
Jediného z kritiků bych chtěla vidět, jak nalajnuje společný scénář pro dobro nějakého kolektivu (plného názorově velmi různých a schopnostmi velmi odlišných jedinců) a neochvějně trvá na tom, aby všem zůstal prostor, i těm, kteří po celém dílu šlapou, aniž by do něj vnesli něco dobrého.
Ovšem - těžko to vysvětlovat takovým, kteří se domnívají, že ze všeho je třeba něco mít a myslí tím zisk pro sebe.
12. 10. 2012 | 14:26

marxík napsal(a):

Myslím si, že příštím na řadě bude stát Izrael, jestli už nebude pozdě.
12. 10. 2012 | 14:30

paprika napsal(a):

Hovorka 11-člověče, v tom vašem příspěvku k diskuzi je pravda Hovorka, možná tak ještě 11, ostatní jsou totální nesmysly. Rozbombardované Srbsko, u moci ti, kteří vraždili- ve spojení s EU-kde jste to vzal? Vám by vy leví hoši nejvíce vyhovovalo, aby válka byla pořád, bez amerického bombardování vybraných cílů a ne rozbombardování Srbska, by tomu tak bezpochyby bylo. Váš patologický antiamerikanismus Vám brání přijmout realitu.Vy kluci bolševický, ve vás to pořád je jako v koze.
12. 10. 2012 | 14:32

Bazzy napsal(a):

aga:) opravdový mír je nic nechtít. Dokonce vím, jak vyřešit války jednou pro vždy: nepustit je z hlavy (každá válka je v zárodku soukromá). Ale nevím, jak o tom přesvědčit ostatní. (S)mějte se :)
12. 10. 2012 | 14:35

aga napsal(a):

Bazzy

Mír je stejně nedělitelný jako pravda. Dokud se někde válčí, není mír nikde. Plácat se po ramenou je výsměchem těm, kdo denně ve válkách umírají.

Nepustit válku z hlavy nepomůže, to vám jen udělá mozkový nádor. Je třeba ji přijmout a pak rozpustit.
12. 10. 2012 | 14:39

aga napsal(a):

Pechová

Co to zas pletete? Například já kritizuji jak systém, postavený na zisku, tak udělení této Nobelovky. A chraň mě pánbu před těmi, co lajnují scénáře pro dobro kolektivu - vy si snad už fakt nevidíte do pusy, takový bolševický hesla.
12. 10. 2012 | 14:45

Josef K. napsal(a):

kokoshka. Já ovšem nejsem nepříznivec či oponent ani EU, ani NATO ani západní civilizace, kterou považuji byť kriticky za svou. Drobný rozdíl oproti těm, kdo mají NATO, EU a západní civilizaci za úhlavního nepřítele, ale jeho kulturní blahobyt rádi konzumují vč. častých víkendů v Paříži, Londýně či Mnichově...atp..Obecně se jim říká Mirogrodská odrůda.
12. 10. 2012 | 14:51

GargantuanaŘípu napsal(a):

aga. Z mého pohledu jste člověk jeskyní.
12. 10. 2012 | 14:53

Jana Pechová napsal(a):

aga
Těžko je vysvětlit cokoli lidem, kteří nepřipustí jiný pohled než svůj.
12. 10. 2012 | 14:53

aga napsal(a):

Pechová

Ve vašem případě je správně: "těžko vnutit všem ten svůj jediný správný a spravedlivý pohled".
12. 10. 2012 | 14:57

marxík napsal(a):

aga
Kolego, a co takhle : Učit se, učit se, učit se.
Taky bolševický heslo, před kterým vás chránil pánbu.
12. 10. 2012 | 15:01

aga napsal(a):

marxík

V praxi se to bohužel změnilo na : manipulovat, indoktrinovat, manipulovat.

Naučit se můžete i panáčkovat na povel, a ještě být na své umění pyšný.
12. 10. 2012 | 15:05

Jana Pechová napsal(a):

aga
Pozoruhodné. Ale všimněte si - nikomu nic nevnucuji. To vás tu - a nejen v této diskusi - pravidelně popouzí, že si dovoluji vyjádřit svůj názor. Oslovujete zpravidla vy mě, nikoli já vás.
A co je v mém případě správné, nechte na mě: poradím si s tím. I když, jak jinak, po svém - nikoli po vašem.
12. 10. 2012 | 15:09

aga napsal(a):

Pechová

Vy a vám podobní mi vnucují například nutnost placení vyděračských církevních restitucí, hezky z pozice síly. Kdybyste měla tu moc, vůbec byste se o tom se mnou nebavila, a už byste mi něco lajnovala pro mé dobro.
12. 10. 2012 | 15:13

Jana Pechová napsal(a):

aga
Já vím. My zrádci a zaprodanci, co jsme vám přestříhali ty ostnaté dráty pro vaši ochranu. Co jsme dopustili, aby si každý mohl žít po svém a říkat, co si myslí.
Kdybych měla tu moc, vůbec bych se s vámi nebavila. Lajnovat vám cokoli by mě ani nenapadlo. Zkuste mě ignorovat, není to poprvé, co vás o to žádám. Mě takhle slušnost velí vám odpovídat a nebaví mě to.
12. 10. 2012 | 15:25

Baba napsal(a):

I tady pozdravte pátou. Slušně. Jak jinak.
12. 10. 2012 | 15:33

aga napsal(a):

Pechová

Božíčku, tak tu svou slušnost nenapínejte do krajnosti a klidně neodpovídejte, já už se s tím nějak poperu. A laskavě nechte na mém rozhodnutí, zda ná vás budu reagovat či ne, dostojte svým slovům, že nikomu nic nevnucujete, alespoň projednou.
12. 10. 2012 | 15:36

Jana Pechová napsal(a):

aga
Děkuji, ze srdce ráda vyhovím.
12. 10. 2012 | 15:54

marxík napsal(a):

aga
Kolego, dneska tady rozdávají povely jiní a nasloucháte jim především vy.
To že si to neuvědomujete, souvisí s nejroztodivnějšími techníkami propagandy,které byste mohl znát, kdybyste ovšem ostentativně neignoroval bolševické heslo - učit se, učit se, .... a jak je to dál jsem zapoměl.
12. 10. 2012 | 16:09

aga napsal(a):

marxík

A vy mi tu demonstrujete jednu z těch technik na vlastním příkladu?
12. 10. 2012 | 16:12

aga napsal(a):

PS marxík

Dovolte mi upřímně míněnou osobní otázku. To, že jste se naučil ony rozdtodivné techniky propagandy, jakož i vše další, co je možné se naučit, z vás učinilo šťastnějšího člověka, který má kontrolu nad sebou samým i svým okolím?
12. 10. 2012 | 16:18

Martin Konvička napsal(a):

Autorovi:

Dobrý !
12. 10. 2012 | 16:39

Zdeněk napsal(a):

to, že umíte originálně stvořit svůj blog, neznamená, že nejste hlupák.. a vaše myšlení se odehrává v rozpětí ráno-večer-důchod, nechápu, jak někdo takový se může podepisovat jako "politolog" :-(
12. 10. 2012 | 16:39

marxík napsal(a):

aga
Kolego, můžu vám akorát prozradit, že jsem do dneška netušil, jaké mám schopnosti.
Teprve vy jste mi otevřel oči a až se to obrátí, zkusím to uplatnit.
Žádný talent by se neměl zahazovat.
12. 10. 2012 | 16:42

češka napsal(a):

Pane Navrátile, jak jste mladý, tak jste hloupý.
Od r. 1945, tzn. 67 let, se na většině území Evropy neválčí, bez války se dokonce rozpadl jeden politický blok, bez boje se z cizích území stáhla i armáda jedné z vítězných mocností.
Dokáže-li se z Evropy stáhnout i armáda USA, dojde ke konečnému konci světových válek na Evropském kontinentě.
Ba co víc, evropané se snaží mírově ekonomicky spolupracovat a řešit problémy nikoli zbraněmi, ale penězi.
Skřípe to, drhne to, ale přesto se neválčí.
12. 10. 2012 | 16:44

tytyty napsal(a):

Trickle down.
Nobelovku za mír za rok 2012 Evropské unii?

A co má být? To je vedlejší efekt.

Český ekonom Tomáš Sedláček zas dostal tripla.
Sedláček se přiznal, že to vůbec nečekal.
Down!
Oprava:
Český ekonom Tomáš Sedláček dostal ve Frankfurtu nad Mohanem prestižní ocenění za nejlepší ekonomickou knihu roku v Německu.

Zbytek předchozího sdělení platí.

To je snad legrace, glosoval Klaus ....

Mimochodem celá argumentace "tripple-down" hospodářského růstu, tedy teorie, že část cen časem "prokape" i k těm nejchudším, se opět potvrdila.

A v tom je ten trik - trickle down.
12. 10. 2012 | 16:46

Admirál napsal(a):

Pane Navrátile, výčet je vyčepávající.
12. 10. 2012 | 16:50

aga napsal(a):

marxík

Obávám se, že jde o nedorozumění. Napsal jste mi: "To že si to neuvědomujete, souvisí s nejroztodivnějšími techníkami propagandy,které byste mohl znát, kdybyste ovšem ostentativně neignoroval bolševické heslo - učit se, učit se, ..."

z čehož jsem usoudil, že vy to heslo neignorujete a znáte ty techniky propagandy, jakož i vše další - proto se ptám...
12. 10. 2012 | 16:57

aga napsal(a):

Admirál

Řekl bych, že pan Navrátil naopak neuvedl mínusové položky.
12. 10. 2012 | 16:58

marxík napsal(a):

aga
To že znám techniky ještě neznamená, že je umím používat. Doposud jsem si myslel, že jim umím pouze odolávat.
Až vy jste mě znejistěl.
12. 10. 2012 | 17:09

aga napsal(a):

marxík

No každopádně se budu těšit, že mě tu průběžně obšťastníte mnoha dalšími plody toho, co vše jste se naučil, a nebudete se omezovat jen na své obvyklé stručné ironické výštěky :)
12. 10. 2012 | 17:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Šauerová,

rád Vás tu opět vidím. Eufemismus pobavil ;-)

Libor Stejskal
12. 10. 2012 | 17:29

marxík napsal(a):

aga
Kolego, ironické výštěky nejlépe odhalují rozpory ve vašich pracně naštudovaných poznatcích.
Já mám rád , když věci do sebe zapadají. I příroda si to tak přeje.
12. 10. 2012 | 17:32

aga napsal(a):

marxík

Jo rozpory v mých pracně naštudovaných poznatcích, které jsem získal navzdory mé ignoraci hesla učit se, učit se... hmmm...
12. 10. 2012 | 17:41

marxík napsal(a):

aga
Já vím že jste se učil. V příkrém rozporu s bolševickým heslem. Nicméně jste napsal:
A chraň mě pánbu před těmi, co lajnují scénáře pro dobro kolektivu - vy si snad už fakt nevidíte do pusy, takový bolševický hesla.

Jakoby snad všechna bolševická hesla měla být zavrženíhodná.
A v tom právě vidím ten rozpor, na který rád upozorňuju.
12. 10. 2012 | 18:17

aga napsal(a):

marxík

Kdybyste se nepletl do cizího rozhovoru, neexistoval by žádný rozpor. Paní Pechová je kovaná antibolševička, a moje poznámka byla míněna ironicky. Ona to jistě - na rozdíl od vás - pochopila správně.
12. 10. 2012 | 18:19

marxík napsal(a):

aga
Kolego, nakonec tady ironicky štěkáme oba.
U mě je to normální, ale vy , takový seriózní?!
12. 10. 2012 | 18:30

aga napsal(a):

marxík

Co je seriozního na téhle celé malicherné hádanici?
12. 10. 2012 | 18:42

marxík napsal(a):

aga
Dobrá, tedy rozejdeme se v pokoji, vy půjdete napravo a já nalevo. A budeme se zaujetím sledovat, jak se to celé vyvrbí.
Ale jestli si myslíte, že na jiném místě byste něco vyřešil, tak to vám budu zase odporovat.
12. 10. 2012 | 19:09

aga napsal(a):

marxíku,

vy levičáci byste furt někoho někam cpali. Já odcházím důstojně středem, vy si dělejte, co chcete.
12. 10. 2012 | 19:28

marxík napsal(a):

aga
Nic ve zlým, ale časem zjistíte, že jste vlastně napravo (pokud budete zastávat stejné hodnoty).
Jistě uznáte, že bych nemohl být marxík, kdybych to na vás nevybalil.
12. 10. 2012 | 19:53

aga napsal(a):

marxíku

vy ale víte skutečně houby, jaké hodnoty zastávám. Vy ani správně neinterpretujete moje slova, a o činech už nevíte vůbec nic.

Obecně ale lze říci, že není žádné vlevo a vpravo, je jenom obvod kruhu a cesty k jeho středu. A přes mé v zásadě velmi "levicové" zaměření mi bude slušný pravičák vždy milejší než ten, kdo své sobecké zájmy maskuje levičátstvím - někdy i sám před sebou.
12. 10. 2012 | 20:06

český maloměšťák napsal(a):

Autor napsal :
"Nechtělo se mi tomu věřit a dost mě to rozesmálo, ale nakonec jsem našel pár vážných důvodů proč bych ji zejména za svou činnost v posledních letech měl získat."

A dále bylo pusto a prázdno.

A proto - dobrý blog.
Velmi seberflexivní. Čecháčkovsky tradiční.
12. 10. 2012 | 20:13

marxík napsal(a):

aga
Kruh je sice hezký útvar, ale já to světové společenské hemžení připodobňuju ke Komárkovu kyvadlu, jehož současná poloha je pravá úvrať.
A z toho vyvozuju, co se tak asi může dít. A docela se na tu cestu těším.
Proto si taky myslím, že zůstanete časem hodně vpravo od polohy kyvadla.
12. 10. 2012 | 20:29

aga napsal(a):

marxík

A vám tolik záleží na tom, být vždy s kyvadlem v zákrytu? Kam kyvadlo, tam plášť?
12. 10. 2012 | 20:55

marxík napsal(a):

aga
Kdybych byl v zákrytu, tak podporuju současné poměry. Opravdu máte ze mě tento pocit?
Já jsem tady naopak snad jediná černá ovce, která tvrdí , že za socíku bylo pro společnost jako celek líp, a podle toho i jedná, i když ví, že zatím to je zákonitě snaha marná.
Investor z východu zatím nedorazil. Až dorazí v plné síle, přidají se ke mně další.
12. 10. 2012 | 21:45

aga napsal(a):

ale marxíku

socíku se nás tu zastává mnohem, mnohem víc, já určitě v mnohém ohledu taky. Co se mě a aktuálního tématu týče, za socíku by si proklamativní internacionalisti nikdy nedovolili tak vlastizrádné chování, jakého jsme svědky dnes - a to nalevo i napravo.

Což může obdobně platit i o investorech - ať ze západu, nebo z východu, vždy bude záležet na konkrétních lidech a jejich úmyslech. Na rozdíl od vás si myslím, že globální kapitál už strany nerozeznává.
12. 10. 2012 | 22:03

marxík napsal(a):

aga
Zdá se mi, že silně podceňujete sílu médií a peněz.
Na druhou stranu se mi nezdá, že můžete myslet vážně, že globálnímu kapitálu je jedno, jestli sponzoruje komunisty nebo konzervativce.
Teď si ze mě utahujete vy.
12. 10. 2012 | 22:27

marxík napsal(a):

aga
Navíc investoři z východu, které mám na mysli, mají jednotné velení pod názvem ÚV KSČ, a jistě vám straší v hlavě různé asociace.
12. 10. 2012 | 22:40

aga napsal(a):

marxík

?? Sílu médií a peněz nepodceňuji ani náááhodou, oboje však slouží ještě něčemu jinému.

Podle čeho rozeznáte komunistu od konzervativce? Podle toho, co plácá, nebo podle toho, o co mu jde skutečně? Výše jste mi vysvětlil, že znáte roztodivné metody PR, a slovo agent snad také není jen chimérický výmysl, no tak...
12. 10. 2012 | 22:40

aga napsal(a):

marxík

už to začíná být víc patafyzické, než v tuto pozdní hodinu snesu, takže pro dnešek díky...
12. 10. 2012 | 22:41

duchacek napsal(a):

Americani jsou nejvetsi rozvraceci evropske jednoty. Problemy ktere tu dnes resime by byly bez nich vyreseny okamzite po 2SV. Vznikla by jednotna evropska unie pod vedenim Sovetskeho svazu
12. 10. 2012 | 22:52

marxík napsal(a):

aga
Poznám to třeba podle toho, koho sponzoruje globální kapitál. Ten by jistě nesponzoroval stranu se znároňovací minulostí. Vyjímkou může být pouze čínský globální kapitál, a jsme právě u jádra pudla.
Jdu se vyspat, abych byl zítra svěží a nepoplet ty lístky.
12. 10. 2012 | 23:08

aga napsal(a):

marxíku

Zajímavé, a jak si vysvětlujete to, že globální kapitál sponzoroval Lenina?
12. 10. 2012 | 23:36

češka napsal(a):

To Český maloměšťák
pro celou generaci je největší vražednou tragedií pančovaný alkohol, který se počtem obětí na životech přibližuje ruské okupaci.
Není to krása?
Nezasluhuje si to alespoň připomenutí?
Největším masovým vrahem od r. 1968 je jen a pouze hamižnost našich spoluobčanů, sami sobě jsme nejhoršími nepřáteli.
Že se to nelíbí Klausovi chápu, ale proč jiným vadí pohled do zrcadla?
13. 10. 2012 | 07:16

marxík napsal(a):

aga
Lenin je už dlouhá léta vysušenej. Tehdá byl asi těžko globální kapitál k dispozici.
A kdyby byl, od té doby , jsa poučen, jistě zmoudřel.
13. 10. 2012 | 09:20

aga napsal(a):

marxík

Ale proč - vždyť nakonec to globální kapitál ukočíroval ke svému prospěchu, chytrý je na to dost. Dnes mu patří všechno, kromě několika duší. A on chce i je.
13. 10. 2012 | 09:57

marxík napsal(a):

aga
Řelk bych , že děláte chybu , když považujete ruský a čínský kapitál za standardní .
Zeptejte se pana Sedláčka, jeho zaměstnavatelé to tak nevidí.
Každá rozumná imperialistická země se bude tomuto kapitálu bránit jako čert kříži.
Neblahé důsledky čínského kapitálu, z pohledu Sedláčka a zřejmě i vašeho, můžeme např. vidět ve Venezuele, kde se nedaří svobodnou cestou sesadit znárodňovače Huga.
13. 10. 2012 | 11:07

Občan napsal(a):

Marxíku,

to je naopak moc dobře, že má pan Sedláček z Číňanů osypky. Oni si totiž na hlavu dělat nenechají; na rozdíl od Evropy, která tak dlouho "liberalizovala", až s hrůzou zjistila, že jí zbyl jen lokajský mundůr a že o osudu Evropy už se rozhoduje někde jinde.
13. 10. 2012 | 12:15

aga napsal(a):

marxík

Kéž byste měl pravdu - ale obávám se, že nemáte.
13. 10. 2012 | 17:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy