Drábek, vůdce kmene Kimbrů

17. 03. 2011 | 23:37
Přečteno 6669 krát
Nedávno se mi dostala do ruky vynikající kniha „První muž Říma“ od Colleen McCulloughové. Autorka ve své historické rekonstrukci popisovala, jak starověký kmen Kimbrů řešil sociální problémy. Bylo to kruté ale „jednoduché“ - když se kmen stěhoval, náčelník se zbavil všech slabých a také starých a nemocných. A mohlo se vyrazit.


Kmen Kimbrů už dávno zmizel v propadlišti dějin, ale zdá se, že duch jeho náčelníků sestoupil na ministerstvo práce a sociálních (podle posledních kroků, nemá to být spíš „asociálních“?) věcí.
Vláda rozpočtové odpovědnosti se totiž rozhodla šetřit. Pravda, ne na všem, nějaký ten milionek – například na změnu loga Ministerstva školství a podobně - se jistě najde, ale jinde se podle kolegů Kalouska a Drábka nezřízeně plýtvá. Například v oblasti podpory zdravotně postižených. Jen považte – veškerá podpora všech zdravotně postižených v ČR stojí neuvěřitelné 3,2 miliardy korun ročně. To je skoro jako Opencard, ProMoPro a předražení několika kilometrů dálnice dohromady. Takhle by to dál nešlo.
A tak pěkně snížíme částku na polovinu. Tělesně postiženým tak například přestane stát dotovat pracovní místa v chráněných dílnách, odebere jim slevy a výhody v MHD a zvýší jim spoluúčast na pojištění. Kromě toho bude zrušen příspěvek na nákup motorového vozidla či minimální příjem ve výši 15 % u osob pobývajících v ústavních zařízeních sociální péče. Tím ušetříme bezmála 1,6 miliardy.
Kimberský náčelník Boiorix by zajásal.
Přijde mi to opravdu kruté. V tomhle státě je skoro 10 % práceschopného obyvatelstva bez zaměstnání. Když zaměstnavatel shání pracovníka do své firmy, může si vybrat z řady uchazečů. Jak si má podle pana Drábka sehnat práci člověk na vozíku nebo s jiným zdravotním handicapem.
Asi je možné i v sociální oblasti ještě ušetřit ne úplně marginální sumu (byť o miliardy nejde v žádném případě). Já například osobně nevidím důvod, proč by měli dostávat příspěvky v hotovosti na děti rodiče, kteří je soustavně propíjejí anebo prohrávají v automatech. Lepší je poskytnout přímo dětem v naturálním plnění. Stejně tak je pochopitelná sankce „nezaměstnanému“, který po návratu z úřadu práce putuje rovnou na stavbu či do dílny a samozřejmě také „podnikatel“, který tuto černou práci podporuje.
Ale to se rozhodně nevztahuje na zdravotně postižené, tedy na lidi, kteří jsou nemocní a skutečně mají z principu omezené šance na pracovním trhu. Nikoliv proto, že nechtějí, pane ministře Drábku.
Národní rada osob se zdravotním postižením uspořádá 22. března v Praze proti těmto krokům protestní shromáždění. Je potřeba zdravotně postižené podpořit – a moc bych si přál, aby tam bylo lidí co nejvíce. Stačilo by, aby jen Pražáci vyšli na procházku.
Ať je možné potvrdit starou moudrost, že se úroveň společnosti pozná podle toho, jak se dovede postarat o své slabé. Aže to platí i u nás v Česku. Nejsme Kimbrové pane Drábku!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hoven napsal(a):

jo, na každou demostraci ve vetřete a rozdavejte oranžový růže.....
17. 03. 2011 | 23:42

Karel napsal(a):

To hoven :

Stačí, že se tu všude vtíráš Ty.
Nechutné.
18. 03. 2011 | 00:04

Mastodont napsal(a):

... Já například osobně nevidím důvod, proč by měli dostávat příspěvky v hotovosti na děti rodiče, kteří je soustavně propíjejí anebo prohrávají v automatech. Lepší je poskytnout přímo dětem v naturálním plnění. ...

Měli jste na to dost let. A **** jste na to.
18. 03. 2011 | 00:06

Sladký napsal(a):

Poslouchal jsem rozhovor s Drábkem na Šestce.Ten člověk je bud nebezpečný blázen nebo neméně nebezpečný šibal. Naprosto ničím nepodložené argumenty, bagatelizování či zkreslování seriozních námitek se celým pořadem táhlo jako červená nit.Katastrofa.
18. 03. 2011 | 00:16

Sladký napsal(a):

Mastodonte, to má být seriozní námitka? OK, tak na úrovni deváté třídy ZŠ.A nezapomeň, že ČSSD vždy vládla v koalici s pravicovými stranami (nebo s tichou podporou v rámci opoziční smlouvy).
18. 03. 2011 | 00:18

hoven napsal(a):

karel
já z toho nic nemám, socanum to ale dobře sype. podivej se na zdenka, jak je vykrmenej. na to ,že v životě nepracoval......já socanum rozumim, proč se neprojít v čele nějakýho průvodu, je to jednodužší, než vymýšlet nějaký reformy.
18. 03. 2011 | 00:23

Maximus napsal(a):

Když to je těžké, jsem pro sociání podporu a všemožné výhody pro lidi, kteří to opravdu potřebují. Myslím tím třeba tělesně nebo duševně postižené spoluobčany. Měli bysme si uvědomit, že např. také stačí málo a můžete každý z nás skončit třeba po autonehodě na vozíku. Tyto lidé si zaslouží velkorysou péči od státu tj. nás všech. Byl bych i soc.výpomoc pro ty, kterým třeba fabrika kde pracovali dlouhá léta zkrachovala, nebo třeba pomáhat účinně lidem, kteří přišli o majetek díky živelným pohromám jako jsou povodně (mimochodem povodeň v r.1997 u některých pojišťoven prý není živejná pohroma - typičtí pojišťovací hajzlíci!) Ale jsem pro to, aby stát přestal vyplácet z různých soc. fondů lidem, které bych nazval parazity a kteří jen stát a tedy nás všechny využívají!
Tady by měl skončit socialismus a hloupá pomoc státu těmto parazitům. Mohl bych je vyjmenovat, ale byl bych označen za rasistu!
Pěkný den!
18. 03. 2011 | 06:41

Ládik!!! napsal(a):

"Osm jalovic" promluvil ke svým Komančům. Zatnul válečnou sekyru do další kýty a pokračoval v jídle. Howgh, soudruzi!
18. 03. 2011 | 07:08

jarpor napsal(a):

Pane senátore

a my se někam chystáme přesídlit ? Laciné a trapné... u vědomí toho, že jste měl dost času vytvořit systém... aby nepotřební neokrádali ty potřebné.

Rozhlédnu-li se ve svém okolí, které důvěrně znám, souhlasím s Maximem. Vzít parazitům, dát potřebným ... Bohužel, zatím vidím mnoho nepotřebných řvounů, kteří si "své" vyřvou.. a skutečně potřebný skromně čeká, co "na něj zbude".

Hezký den
18. 03. 2011 | 07:23

Marcus Agrippa napsal(a):

Starověké civilizace byly často donucené k extrémním krokům z důvodů permanentního ohrožení. Už Seneca ovšem řekl - je to otrok, jistě, ale je to člověk. A právě stoikové byli původci sociálního křesťanství a v podstatě socialismu jako takového. Současná vláda se začíná profilovat jako spolek zbabělců, který nehledá úspory tam kde by měla, ale jde tzv. cestou nejmenšího odporu. A to pochopitelně nezůstane bez odezvy.
18. 03. 2011 | 07:25

Petr napsal(a):

Pane senátore,
máte pravdu v tom, že je třeba chránit staré a skutečně nemocné lidi. Na druhé straně jsem přesvědčen, že je nutné nemít slitování s notorickými flákači, kriminálníky, vrahy, násilníky, dealery drog a pod.
A i za Vašich vlád i za Vašeho poslancování a ani za Vašeho senátorování se nic neděje. Je jen kritika, že všichni to dělají špatně. O Vás ani slovo. O oddělení skutečně potřebných a vyžírků ani slovo. Takže Vaše stálé míchaní potřebných s lenivci a zločinci, je důvodem dnešního stavu.
18. 03. 2011 | 07:34

dedek napsal(a):

Hovene, už jsem jednou napsal, že děláte čest svému nicku. Nechci se opakovat, ale než tady zase začnete plácat kraviny o rozhazování levice, tak se podívejte na současné stránky Ministerstva financí!! Za dva měsíce Kalousek zasekl sekeru přes 22 miliard. Je nejvyšší za celou dobu od revoluce za tak krátkou dobu!! A není to jeho první přehmat. Pročpak chce zvyšovat DPH? Aby zalepil svoje přehmaty a zlodějiny!! A k tomu sádélku: stačí se podívat na Kalouska před několika lety a dnes, na Johna a další. Plácáte totiž blbosti. Nebo myslíte, že ty grafy na stránky MF dávají socani? Nebo že by skrytě vládli?

A k panu Škromachovi: Vážený pane, vyhříval jste se vždy na výsluní špičky ČSSD za každého předsedy. Není vám stydno, nepozvat bývalého předsedu na sjezd? Ne že bych ho miloval ale slušnost je slušnost a pokud vidím, začíná se ztrácet i ve Vašich řadách. Ať byl Paroubek jaký byl, pro Vaši stranu něco udělal a odkopli jste ho jako psa. Sobotka není výrazným lídrem ale Hašek bude pro Vaši stranu pohromou, protože to bude lříženec ČSSDODS.
18. 03. 2011 | 07:40

Sladký napsal(a):

Dedek- naprostý souhlas se vším, co jste napsal.Říkám to nerad, ale ČSSD ztrácí body jak na běžcím pásu a diskredituje se den za dnem.Je nejvyšší čas aby vznikla nová,AUTENTICKY LEVICOVÁ strana,nalevo od ČSSD a napravo od KSČM.Důvodů je pro to celá řada,nebudu je zde jmenovat.
18. 03. 2011 | 07:48

rorýs napsal(a):

To jarpor:

Takže je vlastně všechno v pořádku.
Ti potřební se ozvou příští týden a Vy tam jistě budete, aby jste pro příště nemusel - bohužel přihlížet jak ti nepotřební si to vyřvou.
Budete vítán.
18. 03. 2011 | 07:56

TomášL napsal(a):

Dobrý den pane Škromachu!

Bohužel, zdravotně postižení jsou obětí všech vlád, které po 89. vládly v ČR. I Vy nesete odpovědnost za snížení standartu zdravotně postižených, neboť jste od 96. v PSP ČR a -nejen- od té doby vznikaly pouze rozpočtové deficity. Ano, vina za snížení dotací padá i na Vaši hlavu, neboť jste se podílel na nehospodárnosti systému a nemění na tom nic, ani poukazování na p.Drábka, který nastoupil do politiky minulý rok a musí řešit problémy, které vznikly nejen za Vašeho působení na ministerstvech. Pan Drábek je bohužel obětí -nejen Vaší- rozhazovačnosti z předešlých dob vládnutí.

Sice chápu, že je Vám milejší -I SNAŽŠÍ- ukazovat na asociálnost člověka, který řeší problémy minulých vládních rozhodnutí, s kterými nemá co dočinění, avšak místo házení hnoje byste mohl napsat, že JSTE SPOLUODPOVĚDNÝ za rozhazovačnou politiku, která vede k dnešním škrtům... Pakliže jste CHLAP a máte v sobě alespoň trochu morálky.

S pozdravem/ nepozdravem

Tomáš

PS: Zamyslete se trochu nad sebou i nad tím co píšete!
18. 03. 2011 | 08:02

Rumcajs napsal(a):

Zdenku, když Tobě ta inteligence přímo vyřazuje z očí.

Měl by je radši zavřít.
18. 03. 2011 | 08:14

Jan napsal(a):

Pane Škromachu, tahle "žumpa politiky", je z důvodu NEPŘIJATÉ ŘADY ZÁKONŮ PROTI ROZKRÁDÁNÍ!?
Proč nejsou ani po 20 -ti letech!?
Nikdo vám (všeobecně), proto nevěří!?
18. 03. 2011 | 08:14

jarpor napsal(a):

rorýs

Psal-li jsem o "vyřvání si" ... to se děje na příslušných úřadech...
Takoví totiž ví, že na ulici si nic nevyřvou...

Ne, není to "v pořádku", jak píšete, aby potřební museli "do ulic". Ovšem pan senátor se za tento stav taky nemůže vyvinit, jak správně napsal TomášL, a proto jeho, že "je třeba podpořit" protest zdravotně postižených je od něj farizejský až na půdu...

Hezký den
18. 03. 2011 | 08:15

stále rebel napsal(a):

Tato vládnoucí garnitura mně připomíná spíše Calverovu tlupu, je to banda prolhaných všehoschopných lumpů a na jejich „vládnutí“ doplatí nejen postižení. Že je lump rovněž asociál, by nemělo nikoho překvapit.
18. 03. 2011 | 08:15

Sladký napsal(a):

Tomáš- bude dobré,když vy sám budete držet toho, k čemu vyzýváte druhé.Píšete,že Drábek jako oběť rozhazovačnosti:))) štěstí, že jsem se dnes už vyprázdnil, jinak bych se mohl smíchy pos..
!..poukazovat na asociálnost člověka, který řeší problémy minulých rozhodnutí." :o))) já už fakt nemůžu, vy jste komik,ale současně tragéd, Tomáši.ŘEšit problémy "minulých rozhodnutí" (tím máte na mysli masové vykrádání státního rozpočtu politiky,úředníky a podnikateli,že?) tím, že se omezí pomoc invalidům a získají se tak 2-3 miliardy na úkor těch nejslabších, to vyžaduje geniální mozek.
Nebo geniálně vymytý?
18. 03. 2011 | 08:18

miro napsal(a):

Tomáši, to od pana Škromacha nemůžete očekávat. Člověk, který prošel všemi vládami soc.dem vždy jen kecal a přidal se k tomu, který byl velel a také se za něho schovával, nemůže být sebekritický.Měl se vždyky dobře,poslanec, ministr, poslanec , senátor, ale že by za ním bylo vidět něco pozitivního to ne . Jen bezduché papouškování a spousta trapných vystoupení.
18. 03. 2011 | 08:23

Sladký napsal(a):

Jarpor- pokud jste podnikatel, zaměstnejte pár Cikánů a přestaňte populisticky plkat o sebrání dávek nepřizpůsobivým. Myslíte, že ti lidé bez šancí sehnat práci budou umírat hladem? Ne,Začnou krást a loupit, v lepším případě jich bude čím dál končit ve vězeních.Víte, kolik nás denně stojí vězeň? Mnohonsobně víc, než sociální dávka na den.
18. 03. 2011 | 08:23

Spartakus napsal(a):

Souhlasím s tím, že SKUTEČNÍ zdravotně postižení by měli být dotováni slušným způsobem z peněz nás všech. Akorát ze svého okolí znám spoustu (minimálně desítky) "zdravotně postižených" kteří vesele pobírají částečné invalidní důchody a přitom hrají fotbal, hokej, jezdí na kole. Ti mají invalidní důchody jako takové příjemné přilepšení ke svým platům z peněz nás všech. Pak má zbýt na ty skutečně potřebné.
18. 03. 2011 | 08:26

Sladký napsal(a):

Ostatně- oni ty dávky utratí za zboží, nevytírají si s nimi zadky.Společnost, která vyplácí statisícové měsíční platy manažerům,věšákům na šaty,fotbalistům,hokejistům a kejklířům nemá pár tisícovek pro lidi,kteří nemohou či nechtějí pracovat? Jděte do někam, pane Jarpore
18. 03. 2011 | 08:27

Sladký napsal(a):

Miro.Pravda.A co soudíte o lidech jako Kalousek,Nečas,Vondra,Benda?
18. 03. 2011 | 08:29

Sladký napsal(a):

Sparrtakus- pokud takové lidi znáš, měl bys na ně upozornit patřičné orgány.Potrestat všechny, protože někteří kradou a podvádějí je zcestné, nemyslíš? Mimochodem- možná jezdí na kole,protože nemohou chodit.To tě nenapadlo?

Re Captcha Nejste náhodou stroj? co je to za pitomý dotaz? Kdybych byl stroj, neudělal bych chybu
18. 03. 2011 | 08:34

Marcus Agrippa napsal(a):

Spartakus:
dal jsem se do řeči s mým sousedem. Těžký cukrovkář - po vážné dopravní nehodě má téměř nepoužitelnou jednu nohu. Přesto revizní lékař usoudil, že tento člověk může ještě bez problémů pracovat a momentálně jeho příjem činí 4500 kč. A tihle lidé jako mají zaplácnout dluhy po Kalouskovi a korupčních rozkrádačkách?! Že se tahle vláda opravdu nestydí.
18. 03. 2011 | 08:34

rorýs napsal(a):

To Jarpor:

Držme se podstaty.
Jestliže se legislativními úpravami krátí práva jedné skupiny potřebných a na druhou stranu vědomě blahosklonně přihlížím k vyřvávání skupiny nepotřebných, tak nezbývá nic jiného než svobodně a odpovědně projevit svůj názor ve vobách a nebo na ulici. A do voleb daleko.
Autor blogu může být profláknutý od půdy až po sklep.
V principu ale není pro dannou věc vůbec důležitý. Nejde totiž o něj.
A jeho jediným nebezpečím by měla být paměť těch potřebných.
18. 03. 2011 | 08:35

dalimír napsal(a):

Vy vyžhraní a nestydatí lidé převlečení za politiky , mít tu moc tak vás všechny chytím za prdele že by jste létali s těch vašich zasmrádlých kancelářských kamrlíků jeden podruhém ! Že se nestydíte vylézat s těch svých zasmrádlých brlohů mezi slušné lidi ! Prozřetelnost vám to všem hladových po kariéře moci a penězích jednou setsakramensky vrátí ! Tak Zdeněčku a ted mudruj !!! Dl.
18. 03. 2011 | 09:11

Spartakus napsal(a):

Sladký :
s dovolením taky přejdu na tykání, nemám s tím problém. Nemyslíš že problém není ve mě ale v revizním lékaři, který mu částečný invalidní důchod (jistě nezištně) přiklepne ? A po nějakém čase třeba potvrdí ? A ano, souhlasím s tebou že potrestat všechny za to že někteří kradou a podvádějí je zcestné. Ostatně kdybys můj komentář četl pozorněji tak s touhle tezí jsem souhlasil hned v první větě. K jízdě na kole - opravdu to není ten případ, že jezdí na kole protože nemůžou chodit, je mi líto.

Marcus Agrippa :
přesně tohle jsem měl na mysli. Invalidní důchody jsou dle mého výrazným způsobem zneužívány lidmi, kteří by na ně neměli mít nárok. A i díky těmto lidem to má váš soused - dle Vás skutečný invalida mnohem těžší, než by mohl ve skutečně fungujícím a spravedlivém systému mít.
18. 03. 2011 | 09:14

stále rebel napsal(a):

Pro Spartakus.
Cituji:
„Akorát ze svého okolí znám spoustu (minimálně desítky) ". "zdravotně postižených"

Stačí se zamyslet nad tím, zda znám něco podobného jako ty. Neznám a pokud to na těch lidech vizuálně nepoznám, tak to vědět nebudu. Spíše je pravděpodobnější, že ty jsi ve svém okolí znám jako tlučhuba a notorický lhář.
18. 03. 2011 | 09:16

Vico napsal(a):

Tak jak jsem podporoval LO v jejich požadavcích, tak podporuji připravovanou demonstraci zdravotně postižených před úřadem Vrchního drábka Jeho knížecí milosti.

Na Calverovu bandu nestačí úpěnlivé prosby vesničanů, ale sedm statečných.
18. 03. 2011 | 09:20

Luba napsal(a):

Pane Škromachu,
s Haškem se může spojit jedině člověk bez páteře a bez idejí.
Zdá se však, že léta pohodlného závětří Vám končí, milý chovný politiku. Kdyby ne, byla by to špatná zpráva.

K této volbě Vám gratuluji!
18. 03. 2011 | 09:22

Spartakus napsal(a):

Stále rebel :
Neznám, tudíž to neexistuje. Zajímavá logika. Mohl bych tu samou použít na tebe. Ale nepoužiju, protože mi připadá pod úroveň. A navíc se nám navzájem budou naše pravdy na tomto místě hodně špatně dokazovat.
18. 03. 2011 | 09:29

modrý edvard napsal(a):

Dobře udělal p. Škromach, že si koupil knihu, ještě než ji p. Kalousek zdraží. Jen tak dál.
Ale vážně ... kritizovat můžeme my, povaleči. Politik by měl nabízet řešení.
18. 03. 2011 | 09:36

Občan napsal(a):

Spartakus napsal(a):
"Souhlasím s tím, že SKUTEČNÍ zdravotně postižení by měli být dotováni slušným způsobem z peněz nás všech. Akorát ze svého okolí znám spoustu (minimálně desítky) "zdravotně postižených" kteří vesele pobírají částečné invalidní důchody a přitom hrají fotbal, hokej, jezdí na kole. Ti mají invalidní důchody jako takové příjemné přilepšení ke svým platům z peněz nás všech. Pak má zbýt na ty skutečně potřebné. 18. 03. 2011 | 08:26"

Takže, pane Spartaku,

v daném případě se jedná o trestný čin a Vy máte jako občan POVINNOST upozornit orgány činné v trestním řízení, pokud se dozvíte skutečnosti nasvědčující naplenění skutkové podstaty trestného činu.
Pokud tak neučiníte, dopouštíte se sám trestného konání. Stejně tak je trestným konáním pomluva, jíž se naopak dopouštíte v případě, že jen tak jalově žvaníte.

Takže buď ty podvodníky napráskejte, nebo držte zobák.
18. 03. 2011 | 09:41

Medikolog napsal(a):

Pane Škromachu, když brali peníze hasičům, policistům, důchodcům.. mlčel jste.. V kapitalismu holt musí každý sám pro sebe něco dělat. Co takhle sociálně demokratická rekvalifikace? Vozíčkář přeci může umět lépe než kdokoliv ostatní na světě něco, k čemu nepotřebuje chodit.. a za co mu někdo rád dobře zaplatí.. kolik odborných profesí dnes pracuje hlavou, vsedě u počítače? Třeba i po netu z a domova?
18. 03. 2011 | 09:44

Spartakus napsal(a):

Občan :
koukám že si tady někdo hraje na právníka. Trošku ploché ale pokud Vám to přivodí pocit uspokojení tak prosím. Napsal jsem zde svoje osobní zkušenosti za kterými si stojím. Vaše rady co mám nebo nemám dělat mě nezajímají.
18. 03. 2011 | 09:57

Tenco napsal(a):

Takže podle pana poslance za ODS jarpora by měli zdravotně postižení jít vytahat za ušiska Škromacha a Drábkovi předat kytici karafiátů.
Hmm.
Neměl by takto jít manifestovat i pan poslanec za ODS - jarpor ?
Papír od odborného lékaře by na to jistě dostal.

Včera jsem se na Drábka díval v televizi :

"Reforma důchodů je potřeba.....a nyní, když jsem vám ukázal, že reforma důchodů je potřeba, je naprosto jasné, že je nutno ji udělat takto......z toho zcela jednoznačně vyplývá, že je nutno zvýšit DPH.....nyní kyždý rozumný člověk musí vidět, že těmto opatřením se nemůžeme vyhnout...to jsou zcela jasné důkazy, že naše řešení přinese lidem jistotu za 30 let...."

Ten člověk je blázen. Docela obyčejný blázen.
18. 03. 2011 | 09:59

Marcus Agrippa napsal(a):

Tenco:
naopak - ti od začátku moc dobře věděli co dělají. Jen už jim vidina zisku a provizí z penzijních fondů naprosto paralyzovala soudnost.
18. 03. 2011 | 10:04

Cech napsal(a):

To jak se ve své jednotě snaží řešit páni M.K. a J.D průšvih který si sám M.K. způsobil a tudíž to nemůže na nikoho hodit, je ukázka odborného marazmu.
Protože to sám M.K. v minulosti odstartoval a dnes již to není schopen zvládnout tak se hledá nějaký otvor.
V současnosti naše vláda představuje spolek zbabělců, který nehledá úspory tam kde by měl, ale jde cestou jakékoliv likvidace čehokoliv, krom chlebodárců.
A to pochopitelně musí mít někde odezvu.
Na druhé straně je DR spočítána do 120 let a každý rok, který pan Drábek z tohoto urve je pro pana Rusnoka požehnáním.
Proto je třeba omezit ZP a důchodce nad 65 let.
Těchto skupin obyvatelstava se hodlá pan Drábek zbavit, tak jak to již mnohokrát nastínil.
18. 03. 2011 | 10:10

Dočekal napsal(a):

Občan:

Berte to takhle:
Nick Spartakus nepsal o invalidech z řad majority. A protože se o příslušnících jisté minority nesmí napsat nic, co by se mohlo brát jako "rrasízmus" a "ksenofobyjé," nepožadujte po něm, prosím, občanskou statečnost.

Sociologický průzkum: Otázka: "Kdo z vás je nehloupější?" Odpověď: "Tuná Dežo. Už je mu osmnáct a ještě nemá invalidní důchod."

Pro ty, kteří se chystají obvinit mne z rasismu: Nejprve si zjistěte, kolik vězňů - příslušníků jisté minority - jsou invalidní důchodci. O těch, kteří jsou zatím ještě "venku," se raději ani nezmiňuju.
18. 03. 2011 | 10:16

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 03. 2011 | 10:19

neo napsal(a):

Pane Škromachu, teď se nebudu zastávat Drábka, z jeho návrhy nesouhlasím a kdybych mohl, tak se i té demonstrace zůčastním. Ale měl byste si sáhnout do svědomí. Kde jste byl jako ministr vy, když v tomhle státě bylo skoro 10 % práceschopného obyvatelstva bez zaměstnání, bujela práce načerno a pobírači dávek je házeli do automatů?

Ty 3.2 mld není jen jako Opencard nebo Promopro, ale i jako pandury, gripeny a třeba zlomek zastaralého mýtného systému Kapsch.

Všichni rozhazujete kde se dá, bez ohledu na barvu. Toho vašeho naporcovanýho medvěda by vám třeba ti postižení měli narvat víte kam.
18. 03. 2011 | 10:27

Koleda napsal(a):

To neo:
Naprostý souhlas!!
18. 03. 2011 | 10:34

Dočekal napsal(a):

Už jsem to tady psal několikrát, ale tady se to hodí zopakovat.

Léčebná zařízení s názvem Léčebna dlouhodobě nemocných (LDN) mají na letošní rok pokrácený rozpočet o deset procent.
Z tohoto důvodu jejich vedení rozesílá rodinným příslušníkům těch staříčků prosebné dopisy se žádostí buď o dotaci, nebo alespoň o to, aby si hradili nebo sami vozili do toho daného léčebného zařízení pleny pro dospělé, ložní prádlo a další věci.

Není také bez zajímavosti, že návštěvy se tam musí hlásit čtyřiadvacet hodin předem. To proto, aby ošetřující personál mohl včas vysadit tlumící léky, takzvané oblbováky. On ten rozhovor s člověkem, který vás nevnímá a dívá se někam skrz vás skelným pohledem, není vůbec příjemný.
LDN je zkrátka "konečná." Navíc tam dokáží udělat za pouhé dva měsíce z devadesátikilového chlapa šedesátikilovou mrtvolu. No, alespoň se pohřebáci tolik nenadřou.
Naši spoluobčané ve věku nad pětašedesát let jsou pro tuto vládní garnituru už jen bioodpad.

Ve všech prohlášeních pana Zdeňka Škromacha slyším Miloše Zemana. To, že pan Zdeněk Škromach je pouhý vykonavatel vůle pana Miloše Zemana, si už dlouho cvrlikají i vrabci na střeše. Pan Zdeněk Škromach také patří k nejčastějším návštěvníkům pana Miloše Zemana v jeho "poustevně" v Novém Veselí. Ještě nedávno mu v tomto konkuroval pan Miloš Melčák.
Každé slovo pana Zdeňka Škromacha je tedy nutné posuzovat z tohoto úhlu pohledu.
18. 03. 2011 | 10:37

F.Švarc napsal(a):

"Když to je těžké, jsem pro sociání podporu a všemožné výhody pro lidi, kteří to opravdu potřebují." - píše Maximus.
------------------------------------------------------------------------------
Tak si to proberme. Úředník s obrovským platem, který nemusí nic dělat, nikdo jej k žádné práci v podstatě nenutí, nikdo jej neohrožuje, nikdo jej nevyhazuje (a on chce ještě definitivu - jako soudci) je ten, který si občas, někde často leccos sám přihraje, potřebuje tu sociální podporu ? Co jiného je vysoká mzda za jeho nicnedělání, případně tunelování ?
Potom zde máme množství jen zasloužilých komunisto/bolševik bijců (často těch, co jejich/své legitky mají na památku v almaře, kteří žádné potomky nesplodili a nevychovali, co žijí v honosných rezidencích (mnohdy naprosto osaměle), ale když se jim špatně dýchá, nepohrdnou sociální podporou (a vysoce nadbytečným důchodem k tomu).
Pak zde máme ZTP, úplně nikoliv zřídka těch, co "jen" nesehnali práci, tak předčasný důchod vyřešili sice svérázně, ale v této společnosti průchodně.
No a ne zcela ojediněle zde máme pak ty potencilálně produktivní zoufalce, kteří svou perpektivu hledají pod koly vlaků, skoky z výšek a jiných adrenalinových zábav. Ale to nejsou skupiny (zdejší média je nijak neidetifikují), tak ty žádnou sociální podporu nepotřebují. Hlavně aby se pan inženýr a senátor Škromach zase nepředváděl někde na vozíku. Vyžraný a hlopupý je na to dost.
18. 03. 2011 | 10:41

robits napsal(a):

Nikdy podpora nebude v každém případě spravedlivá.Jde jen o to,aby se spravedlnosti přibližovala.Ale filozofická uvaha Drábka a Nečase,že by se děti měli postarat o své rodiče je scestná stejně jako,že knížky jsou také zbožím.Pokud dítě bude moci,tak mě chcípnout hlady nenechá.Stejně jako je faktem,že báby a dědkové spíše podporují své děti a vnoučata.Ale scéstná je pouze ta promisa.Nikdy děti neodvedou rodičům to co jim dali,ale to je koloběh života.Ty děti tu lásku a zabezpečení odvádějí zase svým dětem.To je filozofie už od Antiky.To jen tato vláda z nás dělá voli.
18. 03. 2011 | 10:44

stále rebel napsal(a):

Pro Spartakus.
Pokud nejsi lékař nebo někdo, kdo pracuje s postiženými, tak již z prosté statistiky, bys musel znát a mít důvěrné informace minimálně o několika stovkách svých spoluobčanů, abys věděl, že několik procent z nich má nějaké postižení a pobírají důchod.
Netvrdím, že někdo takový „jako ty“ nemůže existovat, otázkou ovšem je, jak je tento pohled reprezentativní a pokud neuvedeš okolnosti, za jakých se k podobným informacím dostáváš, tak především důvěryhodný.
18. 03. 2011 | 10:52

Vico napsal(a):

K tématu - protestnímu shromáždění našich zdravotně postižených spoluobčanů před úřadem Vrchního drábka Jeho knížecí výsosti jsem se vyjádřil.

Pravda je pravdou, i když ji vysloví sám vůdce kmene Kimbrů Škro - macho/čti škro - mačo/ s třemi oranžovými péry na hlavě.

Doufám, že tento víkend bude začátek konce tohoto překrmeného chovného politika,u něhož smysl jeho existence zná jen velký Manitů.

Jestli zvítězí v Brně oranžoví vepříci Škro-macho a budoucí knížecí komoří Michal Hašek/má na Orlíku slíbené správcovství ihned poté, kdy bude kopnut do prd-le současný financ-správce, dám se do "hory" na zboj.

Doufám však, že v neděli večer zazní : Škromachu, máte armádního padáka!
18. 03. 2011 | 11:02

Ládik!!! napsal(a):

Soudruzi,
máte stát v haptáku a nedělat voloviny. Na sjezdu vám hřímá váš Dluhoslav. Zrovna mluví o nějakém kulatém stole, asi myslí švédský.
18. 03. 2011 | 11:06

Marcus Agrippa napsal(a):

robits:
nemorální individua jako je Nečas a Drábek by nás nejspíš chtěli vrátit do hlubokého feudalismu. Jsem samozřejmě proti zneužívání solidarity a sociálního systému - ale už to začíná být ad absurdum. Na diskuzích se někteří sociopati ohánějí tím, že i v době kdy nebyly žádné důchody bylo hodně dětí a v chaloupce se žilo i se zvířaty a šlo to. Tyhle trdla by skutečně v téhle době měli žít. Pochopili by proč těch dětí bylo tolik. Ona dětská práce, nevzdělanost a vysoká úmrtnost udělala svoje.
18. 03. 2011 | 11:12

Spartakus napsal(a):

Stále rebel :
Já jsem přece nikde nenapsal kolik procent z celkového počtu invalidních důchodců pobírá důchod neoprávněně ! Jednoduše proto že to číslo nevím a pochybuju že někdo takový existuje. Takže ještě jednou - znám ze svého okolí desítky invalidních důchodců, kteří pobírají důchod aniž by ho ve spravedlivém systému pobírat měli. A vycházím z jednoduché logiky - pokud můžou lítat po hřišti u fotbálku nebo hokeje tak mi je záhadou proč pobírají invalidní důchod. Dle mého nejhlubšího přesvědčení by měl být invalidní důchod pro ty, kterým zdravotní problémy znemožňují uplatnění ve své původní, lépe placené profesi. Ne pro ty, kteří si nechcou nebo neumí najít práci nebo ti, kteří berou pobírání invalidního důchodu (třeba i částečného) jako příjemné přilepšení ke svému paltu. Pokud i teď můj úhel pohledu nechápeš tak je mi líto, holt se s tím budu muset naučit žít.
18. 03. 2011 | 11:14

anti politik napsal(a):

Proč nám politik bloguje o tom, že to tady stojí za hov.. díky politikům? Co máme jako dělat? Ať volíme jak volíme pořád se nic nemění a pořád nám před ksicht lezou jedny a ty samý kreatury a navíc držej jako židovská víra! Neodprejsknou a neodprejsknou dokud bude co krást!! Zřejmě se musíme prokopat až na hlínu aby pakáž odtáhla sama!
18. 03. 2011 | 11:15

stále rebel napsal(a):

Pro Spartakus.
Ty jsi nejen žvanil, ale taky hlupák.
Snažil jsem se ti vysvětlit, že nemůžeš mít informace o desítkách lidí, kteří pobírají invalidní důchod, že by běhali po hřišti jsem ani neřešil, jelikož já osobně ve svém okolí ani neznám desítky zdravých lidí, o kterých vím, že běhají po hřišti. Že by existoval průnik mezi invalidními a těmi, kteří běhají po hřišti a byly to desítky, tak možná za celou republiku, ale v žádném případě z tvého okolí.
18. 03. 2011 | 11:27

Siven napsal(a):

To hoven.Že jsis všimnul vypasenýho Škromacha.Ale přehlídls jaksi tu vypasenou modrou špínu.Apokud vím ani oni se nepřetrhli prací.Jen na špinavosti byli a jsou machři.Ajak se zdá k nim máš blízko.
18. 03. 2011 | 11:31

Papouch napsal(a):

neco pro Marcus Agrippa

priklad z praxe, ze i bez jedne nohy muze byt clovek uspesny, je jisty ing. Frantisek Moravec, znamejsi jako Fananek ze Tri sester, drevena noha je nasledek davne autonehody (viz http://www.trisestry.cz/?sekce=faq)

takze lekar ma pravdu, temer nefunkcni nebo chybejici noha proste neni duvod plosne davat invalidni duchod, ani castecny, proste se ten postizeny musi vic snazit a min skuhrat
18. 03. 2011 | 11:32

Dočekal napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Soudruzi,
máte stát v haptáku a nedělat voloviny. Na sjezdu vám hřímá váš Dluhoslav. Zrovna mluví o nějakém kulatém stole, asi myslí švédský.
18. 03. 2011 | 11:06
----------------------
Tak pravil nick "hnusák" Ládík!!!.

Jinak musím opět ocenit přínos velice hodnotného příspěvku. Hlavně ale to, že se ke zdejším "pravounům" už hlásí jen ti, kteří si musejí dodávat vlastní důležitosti flusáním na druhé.
Jo a ještě jsem zapomněl na to soudruhování, které se některým jednicům zažralo pod kůži tak hluboko, že se ho nemohou zbavit i po dvaceti letech budování "nových pořádků."
Jinak mi zde dnes chybí vyjádření dalšího lživysokoškoláka s nickem Liberál.

Ke Zdeňku Škromachovi už jen tolik: Jsem moc zvědavý na to, jestli tento dnes už otevřený Zemanovec vystoupí na volebním sjezdu ČSSD v diskusi.
18. 03. 2011 | 11:38

Rumcajs napsal(a):

Ládík:

Měl by jsi se řádně prohlídnout chlapče. Přistálo na Tobě hovado a je třeba ho zaplácnout.
18. 03. 2011 | 11:43

Marcus Agrippa napsal(a):

Papouch:
no on Fanánek o nohu přišel díky chlastu a ne proto, že ho mladí smradi srazili a nechali u lesa s rozdrcenou nohou. Navíc cukrovka v nejhorším stádiu už je spíš jen na dožití.
18. 03. 2011 | 11:46

Dočekal napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
Ládík:

Měl by jsi se řádně prohlídnout chlapče. Přistálo na Tobě hovado a je třeba ho zaplácnout.
18. 03. 2011 | 11:43
---------------------
No konečně! Už jsem se začínal bát, že lživysokoškolák má moc práce v garáži a tak nemá čas na to, aby přispěchal souputníkovi a kolegovi "pravounovi" na pomoc.

Jinak mne opravde bere za srdce ta dojemná snaha a hlavně starost zdejších "pravounů" o to, jak dopadne volba nového předsedy ČSSD. Já vím, že je to lepší než dumat nad tím, co na nás všechny chystají pánové Kalousek a Drábek. Na odvádění pozornosti od skutečných problémů to ale nestačí.

Takže bych si tímto dovolil vyzvat všechny zdejší pravověrné: Pište, neumdlévejte, ale hlavně přitvrďte! To, co jste zatím předvedli, je totiž jen takový odvar.
Vy na to máte! Alespoň já vám to věřím.
18. 03. 2011 | 12:00

neo napsal(a):

Dočekal:

volba předsedy je zajímavá i pro voliče jiných stran.
jinak Kalousek chystá snížení daně z příjmu.
18. 03. 2011 | 12:03

Tenco napsal(a):

ad neo
http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1791733/danova-reforma-pocita-s-19-dani-z-prijmu-vyssim-zdravotnim-pojistenim-ci-omezenim-podpory-hypotek.html
18. 03. 2011 | 12:07

neo napsal(a):

Tenco:

já vim
18. 03. 2011 | 12:08

fudoshin napsal(a):

mě tohle přijde dost pokrytecké a populistické (směrem k postiženým).nezlobte se na mě, ale vyjma špičkových prací, v segmentu trhu práce, který se týká asi 75% obyvatelstva jsou handikepovaní lidé velmi zvýhodněni a zaměstnavatelé je přijímají hlavně z důvodu, že z toho mají nemalé výhody.i když chápu, že to je pro handikepované lidi nepříjemné, ale měli by mít soudnost.rozhodně mi přijde správnější, když pracují zdraví lidé, platí daně a i z toho se financují příspěvky postiženým lidem, než když jsou lidé bez práce, v lepším případě registrovaní na úp a postižení pracují za almužnu, která sotva překračuje příspěvek zaměstanavatelům od státu...
18. 03. 2011 | 12:10

Mour napsal(a):

Vico: Calverova banda - to je hezké.
18. 03. 2011 | 12:24

retroaktiv napsal(a):

největším problémem Sociální demokracie je, že tam nejsou souciální demokraté:-)......
největším problémem české politiky je, že tam nejsou politici, ale milovnící koryt, funkcí a vysokých příjmů....
18. 03. 2011 | 12:36

Dočekal napsal(a):

neo napsal(a):
Dočekal:

volba předsedy je zajímavá i pro voliče jiných stran.
jinak Kalousek chystá snížení daně z příjmu.
18. 03. 2011 | 12:03
--------------------
Taky jsem zvědavý na to, kdo bude zvolen a stane se tak řádným předsedou ČSSD.
Pokud to bude pan Bohuslav Sobotka, není naděje na změnu. ČSSD bude dál pokračovat v současné politice, tedy ve výmluvách na to, že jim vládní koalice v PSP ČR nepovolí žádnou změnu. Zkrátka a dobře - politika ČSSD půjde do rozplizlosi. Se všemi důsledky, samozřejmě.
Pokud se předsedou ČSSD stane pan Michal Hašek, pak už nic nestojí v cestě k uzavření nějaké obdoby Opoziční smlouvy. Ta vstřícnost pana Haška k ODS je nenápadná, jako pětimetrový hoven přes cestu. Ten dárkový koš, se kterým přispěchal pan Michal Hašek loni krátce po jarních volbách do PSP ČR do Prahy, aby ho osobně předal panu Nečasovi, byl jen ten pověstný první krok.

A že pan Kalousek chystá snížení daně z příjmu? Vy mu to věříte? Co když pan Kalousek opět pouze mystifikuje? Já jen, abyste neskončil s dlouhým nosem.
18. 03. 2011 | 12:45

dalimír napsal(a):

Pane Vico jste geniální ,co vymyslíte nemá chybu !!! CALVEROVA BANDA ! Super , i Old Chetrhand by Vás pochválil ! Velký Manitou to také vidí ! Dl.
18. 03. 2011 | 12:46

route66 napsal(a):

Papouch napsal(a):
priklad z praxe, ze i bez jedne nohy muze byt clovek uspesny, je jisty ing. Frantisek Moravec, znamejsi jako Fananek ze Tri sester, drevena noha je nasledek davne autonehody (viz http://www.trisestry.cz/?sekce=faq)

takze lekar ma pravdu, temer nefunkcni nebo chybejici noha proste neni duvod plosne davat invalidni duchod, ani castecny, proste se ten postizeny musi vic snazit a min skuhrat
Papouchu
To jste si nevybral zrovna nejzářnější příklad.Vy as toho moc nevíte o problemtice amputářůčijnak postižených, že? :-))
Navíc tam máte několik nepřesností:
Fanánek neboural..uklouzl pod vlak, když ho jako student dobíhal(zda v tom byl alkohol ví jen Ten nahoře)
Nikdy nedělal, pobíral ID a možná třeba ještě pobírá. Jen tak mmch..dřevěné protézy se již nedělají.Ale třeba zase začnou až Drábek skrouhne peníze. Třeba amputářům dodá nějaký špalek ať si ve světle lojové svíčky protézu vyřežou :-)) Nebo nedodá..tak si zajdou do lesa pro nějaký pařez :-))

Takže lékař nemá pravdu, pouze paušalizuje. On je totiž obrovský rozdíl, kde je noha amputována. Pod kotníkem, ned kotníkem(Fanánek), pod kolenem, nad kolenem či v kyčli. Každé má své specifikum.
A chtěl bych Vás vidět stojícího někde u pasu či skákajícího po lešení s nadkolenní amputací. Ne každy totiž může sedět v kanclu či doma u netu. A to nehledě na fakt, že ne každý pahýl je oprotézovatelný..
18. 03. 2011 | 12:54

Spartakus napsal(a):

stále rebel :
Jak říkám - když něco neznáš tak to podle tebe neexistuje - to je logika zralá vědeckého zkoumání. Jistě by nad tebou nejeden psychiatr zaplesal štěstím. Další argumentace mezi námi nemá smysl, nemám ve zvyku někoho urážet, tak jako to děláš ty. Aniž bych ho znal nebo se alespoň zamyslel nad jeho úhlem pohledu.
18. 03. 2011 | 12:54

neo napsal(a):

Dočekal:

ano věřím. pokud vše půjde hladce, dočkáme se snížení daně z příjmu i vyšší slevy na dani na dítě. Dobrá kompenzace za zvýšenou dph.

Když se k tomu připočte i růst mezd, už mi ani tolik vyšší DPH vadit nebude.
18. 03. 2011 | 12:55

Dočekal napsal(a):

Spartakus napsal(a):
stále rebel :
Jak říkám - když něco neznáš tak to podle tebe neexistuje - to je logika zralá vědeckého zkoumání. Jistě by nad tebou nejeden psychiatr zaplesal štěstím. Další argumentace mezi námi nemá smysl, nemám ve zvyku někoho urážet, tak jako to děláš ty. Aniž bych ho znal nebo se alespoň zamyslel nad jeho úhlem pohledu.
18. 03. 2011 | 12:54
--------------------------
Tak jsem se opět nemýlil. Při nedostatku argumentů nezbývá nic jiného, než se uchýlit k hodnocení duševního stavu oponenta.

"Kvalifikovaně vyjadřovat k duševnímu stavu druhého člověka se může jen erudovaný odborník, nebo blb."
Račte si tedy vybrat.
18. 03. 2011 | 12:58

modrý edvard napsal(a):

Dočekal: mám příbuzného na LDN a chodím tam bez jakéhokoli předchozího ohlášení. Asi není LDN jako LDN.
18. 03. 2011 | 13:05

Dočekal napsal(a):

neo napsal(a):
Dočekal:

ano věřím. pokud vše půjde hladce, dočkáme se snížení daně z příjmu i vyšší slevy na dani na dítě. Dobrá kompenzace za zvýšenou dph.

Když se k tomu připočte i růst mezd, už mi ani tolik vyšší DPH vadit nebude.
18. 03. 2011 | 12:55
---------------------
Vy věříte usvědčenému lháři? Tak v tom případě promiňte, ale měl jsem o vás přece jen lepší mínění.
Ale je to vaše volba a mně do toho, komu věříte, nic není. Já jen, abyste se náhodou nedivil jako ten vojenský výsadkář, kterému se neotevřel padák, výrobek to firmy Anex Cirrus pana Zdeňka Andrlíka. Tomu výsadkáři na rozdíl od vás na to divení se zbývalo jen pár vteřin.
Mne se tohle naštěstí už netýká. Jednak jsem už delší dobu spokojený penzista a také proto, že jsem loni po pětačtyřiceti letech aktivní letecké činnosti to "velké" létání definitivně pověsil na hřebík.
18. 03. 2011 | 13:05

Spartakus napsal(a):

Dočekal :
Chtělo by to měřit stejným metrem. Já pouze reagoval na tohle :
stále rebel napsal(a):
Pro Spartakus.
Ty jsi nejen žvanil, ale taky hlupák. (zkráceno)
18. 03. 2011 | 11:27
Mám pocit, že duševní stav popisuje spíše Stále rebel nežli já. Já bych si naopak počkal na výsledek toho erudovaného odborníka.
18. 03. 2011 | 13:07

neo napsal(a):

Dočekal:

no, pane Dočekale, myslím, že nebude problém počkat si, až slib splní (nebo nesplní).

Pokud to nezablokuje oranžsenát, tak by to mělo projít. I když proč by senát blokoval snížení dní, že?
18. 03. 2011 | 13:17

stále rebel napsal(a):

Pro Dočekal.
Spartakus má lidi za hlupáky.
Čísla: pokud je přibližně každý dvacátý člověk nějakým způsobem invalidní, tak jde o deset lidí z každých dvou set. Pokud hovoří o desítkách, tak jde o násobky 200.
Znalost těchto informaci: Z vlastního okolí například vím, že můj synovec má cukrovku, dovím se o tom, že byl v lázních, vím co dělá a podobně, ale nevím, jestli má nějaké výhody podporu nebo něco podobného, to nikdo nechodí a nehlásá se to, slušný člověk se na to neptá a tedy to téměř nikdo, mimo ten nejužší okruh neví. Samozřejmě Spartakus má podobné informace minimálně o stovkách lidí.

A pokud jde o ty invalidy běhající po hřišti.
Spočítejte si, kolik znáte zdravých lidí, kteří běhají po hřišti, vezměte v úvahu, že invalidů bude větší procento v populaci hlavně s přibývajícím věkem, tedy mezi těmi staršími, kde už po hřišti neběhají ani ti zdraví.

Spartakus by nás příště mohl pobavit nějakou rybářskou nebo mysliveckou latinou, ale neměl by to zkoušet například metrákovým kaprem.
18. 03. 2011 | 13:33

Wraith napsal(a):

Spartakus a ostatní:

Hovoříte o zdravotně postižených. Být zdravotně postižený neznamená mít pryč některou končetinu. Na některých lidech jejich hendikep sotva poznáte a přesto mohou mít status invalidy. Lékaři rozlišují celkem 6 základních skupin postižení.
* zrakové
* sluchové
* pohybové
* kognitivní a jazykové
* epileptické
* mentální
V mnoha případech jde o pacienty trpící kombinací těchto postižení.
Postižení může mít několik příčin:
# Dědičnost
# Nehoda
# Úraz
# Nemoc
(osobně bych přidal ještě jednu oblast: tou jsou následky nešikovnosti, či neodbornosti lékařů)

Rozhodně bych byl pro, kdyby bylo při posuzování invalidity přihlédnuto i k tomu, jakým způsobem ke vzniku invalidity došlo.

Člověk, který si tento stav přivodil vlastním přičiněním /ať již by to byla nehoda(úraz)způsobená dotyčným, či záměrné sebepoškození(pokus o sebevraždu)/, by měl logicky dostat výrazně menší důchod než, pacient, který k hendikepu přišel "nevinně".
Dnes se k tomuto příliš nepřihlíží, ale byl by to v celku spravedlivý aspekt rozhodování.
Pravda je, že drtivá většina zdravotně postižených nikdy nedosáhne platu, který by mohl být adekvátní pro důstojný život.
Bylo by zajímavé zjistit, jaký je průměrný plat či průměrný invalidní důchod ve skupině zdravotně postižených lidí. A já tuším, že to bude hluboko pod průměrným platem zdravých lidí.
Právě nadcházející sčítání lidu by mohlo podat odpověď na takovou to otázku.
Zdravotně postižení jsou a budou součástí společnosti, dokud lékařská věda nepokročí, nebo nenastane obdobná situace, jako nastala za války v Německu a okupovaných státech realizací programů "Akce T4" a "Eutanázie" ( kéž se tak nikdy nestane).
18. 03. 2011 | 13:36

Tenco napsal(a):

Wraith
"...Člověk, který si tento stav přivodil vlastním přičiněním /ať již by to byla nehoda(úraz)způsobená dotyčným, či záměrné sebepoškození(pokus o sebevraždu)/, by měl logicky dostat výrazně menší důchod než, pacient, který k hendikepu přišel "nevinně"..."

Tak by to mělo být.Mělo by to mít VELKOU váhu při rozhodování ouřadů.

Další už nelze komentovat. Lidi typu Drábka neargumentují pomocí statistik a čísel.
Někdy si myslím že proto, aby nebyli přistiženi při lhaní.
Ale to je jen můj soukromý odhad.
18. 03. 2011 | 13:57

Občan napsal(a):

Pánové, PROČ se s tím Spartakem hádáte, když vám musí být jasné, že to nemá smysl? On se hádat chce a je vděčný za každou rybku, která se mu chytne na udičku. Vy jste snad ale zkušení kapři, kteří se mu na to knedlíkové těsto mohou vykašlat, ne? :o))
Tady to je Spartakus, na jiné diskusi tuřín, jinde zase hoven nebo Rumcajs...
18. 03. 2011 | 14:15

Wraith napsal(a):

A vy mě považujete za typ Drábka?
Já neargumentuji čísly ani statistikami.
Snažím se argumentovat z pozice zdravotně postiženého, kterým jsem. Možná, že nejsem příliš obratný v nacházení správných výrazů, nicméně mám o práci ze zdravotně postiženými jisté zkušenosti. Několik let jsem působil jako dobrovolník v organizaci, která se starala o postižené. Sotvakdy bych si pomyslel, že se jednou zařadím mezi ně. Bohužel se tak stalo a nemohu říci, že bych z toho měl radost. Na vlastní kůži zakouším, jaké to je...

S ohromnou úctou bych smekl před každým, kdo se s hendikepem a nepřízní společnosti pere už od narození.
Ti lidé mnoha ohledech překonávají zdravé. Mnoho z nich chce pracovat a stát (a především lidé) jim tento záměr příliš neusnadňuje.
Sám jsem takovou zkušeností prošel. Zkusil jsem se zapojit do normálního kolektivu. A věřte mi... zdraví lidé mi tu moji "jinakost" dali pěkně "sežrat". Do byla doba, kdy jsem se za svůj hendikep chtě nechtě styděl...protože jsem se nedokázal smířit s tím, kým jsem se stal. Divíte se pak postiženým, že nejsou příliš žhaví se vrhnout do práce a raději využívají systém??? Já tedy ne. Protože je pro ně skutečně lepší se o nic nepokoušet. Ušetří si hromadu tak nervů a ponížení.... Na to vemte jed.
18. 03. 2011 | 14:24

jarpor napsal(a):

rorýs

"Držme se podstaty.
........Autor blogu může být profláknutý od půdy až po sklep.
V principu ale není pro dannou věc vůbec důležitý. Nejde totiž o něj."

Souhlas. Držme se podstaty.
Ten autor ovšem není jen tak někdo. Ten autor se aktivně na dnešním stavu podílel... a tedy i jeho "zásluhou" je dnešní stav...

Tenco

"Takže podle pana poslance za ODS jarpora by měli zdravotně postižení jít vytahat za ušiska Škromacha a Drábkovi předat kytici karafiátů.
Hmm.
Neměl by takto jít manifestovat i pan poslanec za ODS - jarpor ?
Papír od odborného lékaře by na to jistě dostal."

1. Nejsem poslanec, pouze člen obecního zastupitelstva.
2. Nic takového, co jste napsal, si nemyslím.
Zkuste k věci, než k osobě.

Hezké odpoledne.
18. 03. 2011 | 14:54

rejpal napsal(a):

Wraith
Víte, já bych ty věci spojené s vlastním zaviněním postižení moc neotvíral. Případů kdy je nade vší pochybnost jisté, že si někdo svůj problém přímo zavinil sám, bude hodně málo. Většinou je to pravděpodobnost, nic víc. A nějak si dovedu živě představit, jak někdo, kdo rozhoduje o výši podpory, začne soufale hledat nějaké "zavinění", aby se ušetřilo. Poád je IMHO lepší, když někdo dostane něco neprávem, než naopak.
18. 03. 2011 | 15:10

Tenco napsal(a):

Wraith
Asi jste mi nerozuměl.
Má reakce směřovala k tomu, že chcete po někom něco, čeho asi není schopen "Bylo by zajímavé zjistit, jaký je průměrný plat či průměrný invalidní důchod ve skupině zdravotně postižených lidí..."
To Drábek lepí a vyžvatlává hesla.
My na to, pane wraith, když už na to přišla řeč, nemáme aparáty úředníků.
A ani nás za to nikdo neplatí.
18. 03. 2011 | 15:35

stále rebel napsal(a):

Škromachu, Hašek nenene!!!
To by byla chyba a jen ztráta času.
18. 03. 2011 | 17:13

nikdo napsal(a):

Drábek je jenom figurantem této pravicové tlupy, kterou jste vy blbečci zvolili ve volbách. Je stále těžší prosazovat zájmy českého velkokapitálu a zajistit zisky nadnárodních monopolů v této vytunelované malé ekonomice !
18. 03. 2011 | 17:53

Medikolog napsal(a):

Jak odlišit ty co nemohou od těch co jenom nechtějí pracovat?
Nedávejte jim ryby, krmte je ale do té doby, než je naučíte chytat ryby.
Když pak uvidíte loďku s člověkem který nemá vesla ani prut (skutečný postižený..) a vedle někoho s plnou rybářskou výbavou a s plně vystrojenou loďkou s vesly (je jenom líný veslovat a "cigání, že němože") a oba strhává proud k vodopádu, pak; já, mám-li také loďku s vesly, zajedu pouze pro jediného z nich. Ten co je jenom LÍNÝ VESLOVAT A RYBAŘIT ať zhyne i se svým potomstvem hlady a vodopádem podle přírodních zákonů - pokud konečně nezačne veslovat. A pořádně.
18. 03. 2011 | 21:17

pich napsal(a):

Ten bývalý komunista, nyní bojovník proti rudému nebezpečí, se zase na sjezdu předvedl.
Zahořel takovou láskou k hlavnímu bijci komunistů, že mu až naběhla žíla.
Pane Škromachu, odejděte ze socdem. Zeman už nabídl členství.
A panu Haškovi by slušela víc KDÚ nebo VV.

Pokud se skuteční socialisté budou stále štítit dnešních komunistů, budou stále lézt do zadku pravici, či jejím účelovým zařízením, pak dávají najevo, že buď nemají zájem o vládnutí, či ano ale jen s někým, kdo bude eliminovat jejich, v důsledku plané sliby. Komunisté by mohli být pro tyto hrátky nepříjemným partnerem.
Proto se bude neustále šermovat jakýmsi bohumínským usnesením, vytahovat zločiny "komunismu" a občas se zapojovat do zlodějen ve stínu mafiánu z ODS.
18. 03. 2011 | 23:25

Satan Fagan napsal(a):

Ouha... Škromach se nakonec ukázal jako větší charakter než je celá socialistická tlupa. Tvrdě a napřímo vyčetl křivárny Bohuslavu Komunistovi Sobotkovi a jeho poblázněnému spolku MUDr. PUDr. Rahtovi a jeho kubánským Falbrům.
Takovou dávku přímosti a kritiky bolševickejch manýrů bych od Škromacha nečekal video
http://www.youtube.com/watch?v=KE_Obe14CfY
19. 03. 2011 | 04:49

dalimír napsal(a):

Dobrý den všem ! Zdeno udělal jsi dobře že jsi tak včera ve svém projevu plamenně zahořel ,konečně ! Musíme se v naší společnosti již konečně toho balastu zbavit ! Jsi průkopník a hlavně se drž stále při levici ,tam jsou čestnější lidé ! S lidovci svatoušky se nepaktuj, určitě jsi sám poznal jak jsou falešní ! A smafiánskou ODS také ne ! Jak můžeš sedět v senátu s takovými jak je třeba Přem. Sobotka ? Tomu s tváře to mafiozo přímo vyzařuje ! Ale jak říkám Zdendo hlavně si dávej pozor na falešné lidi okolo sebe ! Tvá rodná fabrika na tebe myslí a fandí ti ! A bud stále skromný jak jsi býval ! Líde již začínají konečně prozírat ,to je dobré znamení do budoucna ! Já být ve vedení SOCDEM vsadil bych na ty polepšené komunisty ,domluvit se s nimi a vládnou v naši republice pro blaho lidu a ne kapitalistů a mafiánů !!! Zdravím Dalimír milující mír .
19. 03. 2011 | 10:11

pich napsal(a):

Až teď jsem si dodatečně přečetl páně Škromachův blog. Můžu jen konstatovat, že je to další z planých "kritických" výkřiků, které i já, ten koho se politika pravice dotýká, mohu vyplodit takových podobných spousty.

Přitom nemusím vypadat jak dobře živené prasátko, brát desetitisíce za sedací těžkou práci a mít dvacet placených funkcí.
Brát se slovně za nás, ty dole a přitom být přítulný k pravici, pomlouvat skutečnou levici, která sice nechce pochopit dobovou změnu ale je naděje, že by podanou rukou změnili svou retoriku a opravdu vysvětlili svůj historický původ a důvod vzniku.
Jenom že být bývalým "komunistou" a mít se zase dobře, velí takovým to lidem shodit masku a odít se do jiného hávu, plácat rádoby lidumilé řečičky a myslet přitom jen na své břicho.

Je třeba přestat provozovat živnost lidového vypravěče a buď se angažovat jako opravdový levicový politik nebo přejít tam, kde mě srdce táhne.
19. 03. 2011 | 12:52

Tencokida Hnuj napsal(a):

Medikolog
Problém nastává v případě, kdy je ryb málo. Anebo voda patří někomu, kdo nemá zájem o prodej dalších povolenek. Anebo je proud moc dravý - a bylo by již velkým rizikem pro kohokoliv zajet.
Další problém pak vidím i v tom, že pokud dle vašich představ zahyne takto velmi mnoho lidí, mohou náklady na hledání jejich ostatků, jejich převoz, zkoumání a pohřbívání, potažmo náklady na sanaci vody v řece, mnohonásobně převýšit náklady na to, abyste se uvolil zaject i pro toho druhého chlápka.
Modla spravedlnosti a zákona, pokud není svět vnímán i skrzeva lidskost, lásku a náklonnost - je jen modlou.
Je jen překabátěným sobectvím, berličkou mrzácké duše.
19. 03. 2011 | 14:09

dalimír napsal(a):

Pichu máte cit a politický odhad pro lidí ! Tomu Mi.Hašounovy by skutečně slušela Vámi jmenovaná lidová strana,také jsem na to myslel ! Já vím že ti holohlávci zato nemůžou ale já odjakživa k nim měl averzi ! Bohužel ! Máte ale skutečně pravdu ,lidovec Hašek ,to sedí !!! Zdravím Dl.
19. 03. 2011 | 19:01

fero napsal(a):

Zavolejte komunisty,protože jste hloupý amatéři,kteří se nenaučí vládnout.Za komunistů bylo vše, kromě luxusu.
20. 03. 2011 | 09:11

pich napsal(a):

Tak pane Škromachu. Co je nového ? Jak dále v boji s rudým nebezpečím. Kterou partaj pro budoucí, už asi jistou "vládu" socanů jste spolu s Haškem vybral.

Chápu, že jste pragmatik. Zvláště když už Kalous není lidový křesťan, mohlo by to dát na další pohodlné roky. S komanči by to bylo náročné. Kapitál by vám ubral kyslík, museli by jste více makat. Nevydrželo by to možná dlouho ale ukázalo by to, co jste skutečně zač. Zda jen planí křiklouni, slibotechny nebo skuteční zástupci lidi práce, fyzické či duševní.
Lichváři a zloději tu mají už dostatečnou podporu. Mohli by jste se už jednou rozhodnout.
Jsem váš volič a vždy když hodím lístek pro vás do urny, mám na sebe zlost. Tak to zkuste změnit.
17. 05. 2011 | 13:44

SuperMarta54 napsal(a):

Vážení, kdo z vás je skutečně zdravotně postižený?? Na vlastní oči jsem viděla pana Krásu (NRZP), jak před několika léty pochleboval pravicovým reformám. Tak co chce??
Jenomže nyní by se to dotklo přímo i jeho. Proto svolává demonstraci.
10. 12. 2011 | 20:38

SuperMarta54 napsal(a):

Podívejme se na podstatu problému. Problém je přece v tom, co navrhuje nynější ministr Drábek, jako opatření ke snížení výdajů. Zdeněk Škromach na stav pouze upozornil.
10. 12. 2011 | 20:50

viktorka napsal(a):

Dobrý den jako politika si vás vážím . poslouchala sem váš rozhovor s panem drábkem a mužu říct že vy jste mě přímo dojal mate srdce na spravnem místě . a určitě by ste měl kandidovat na prezidenta ...uš nevím kam nas zařadit vždycky jsme byli cigani pak romove a největší hnus je nepříspusoblí to uš nejsme lydi?? u nas v kralupech nad vlt hrozí všem vystěhovaní na ulici minula městká rada privatyzaci nedovolila a ted co jsou na meste za lidi skorumpovany a nesnasej mezinarodni menciny dovuluji si vas pozadat o návštěvu v KRALUPECH NAD VLTAVOU jsme ve spojeni s panem sajdlem a však v niveč děkuji
13. 02. 2012 | 13:43

DennisKr napsal(a):

Everything else is finally just details -- important details, but variants on that theme. index.php is the control, the menu method determins what the "existing page" is, and bunches of events get fired in the process of building that page. Plugin modules can hook into those occasions and alter the workflow/supply additional info/etc. That is also part of the reason so many Drupal resources concentrate on making modules. Without modules, Drupal does not really DO something other than say, 'Some one asked to get a page! Does this exist? No? OK, I'll serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:40

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
26. 02. 2014 | 14:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy