Ministr není loutka

28. 07. 2012 | 07:25
Přečteno 3014 krát
Pavel Rychetský naznačil, že ministr spravedlnosti je v podstatě povinen jmenovat vrchního státního zástupce vybraného nejvyšším státním zástupcem, že jmenování ministrem má jen „symbolickou rovinu“ (Interview ČT 24, 23. 7. 2012). Právo však stanoví něco jiného. Až do roku 1993 jmenoval funkcionáře v prokuratuře generální prokurátor, který měl postavení samovládce. Od roku 1994 zákon o státním zastupitelství toto soustředění moci v prokuratuře, která vycházela ze sovětského modelu, zrušil. Demokratický stát měl obavu z kumulace moci generálního prokurátora bez demokratické kontroly. Nástrojem dělby moci ve veřejné žalobě je, že na jmenování vedoucích státních zástupců se musí shodnout dva subjekty. Většinou ministr s navrhujícím vyšším vedoucím státním zástupcem či ministr a vláda při jmenování nejvyššího státního zástupce.

V případě návrhu Lenky Bradáčové na jmenování vrchní státní zástupkyní v Praze navíc ministr sám rozhoduje, zda bude jako státní zástupkyně přeložena z krajského státního zastupitelství, kde působí, na vrchní státní zastupitelství. Zde nejvyšší státní zástupce nemá ani návrhové právo, jen se vyjadřuje, pokud návrh na přeložení podává sám státní zástupce. Tedy nejdříve musí ministr rozhodnout o tom, zda ji přeloží na Vrchní státní zastupitelství v Praze a pak, zda ji jmenuje šéfkou tohoto úřadu. Analogicky se dá užít nález Ústavního soudu z 12. 9. 2007 Pl.ÚS 87/06, který stanovil, že je-li jmenován místopředseda Nejvyššího soudu, musí být nejprve platně přidělen k tomuto soudu. Proto Ústavní soud zrušil jmenování místopředsedy Nejvyššího soudu Jaroslava Bureše z 8. 11. 2006.
Ministr je člen vlády, která má ústavní odpovědnost k Poslanecké sněmovně. To je základ parlamentní demokracie. Tuto odpovědnost nejvyšší státní zástupce nemá. Pokud někdo hovoří o právech členů vlády jako o formálních, fakticky převádí práva ministrů na jiné funkcionáře bez vazby na Poslaneckou sněmovnu. To je tunelování parlamentní demokracie. Žádný orgán si nemůže uzurpovat moc, kterou mu ústava či zákon nedává. Stanoví-li zákon, že vedoucí státní zástupce jmenuje ministr a že Ministerstvo spravedlnosti je ústřední správní úřad pro státní zastupitelství, je nutno znění zákona respektovat nebo změnit. Změnu zákona však nikdy neinicioval ani dlouholetý člen několika vlád Rychetský.
Ani prezident v naší ústavní praxi není povinen vyhovět návrhům, které dostane. Edvard Beneš odmítl návrh premiéra Klementa Gottwalda na jmenování Zdeňka Fierlingera ministrem zahraničí v březnu 1948. Naopak je kritizován, že vyhověl návrhu Klementa Gottwalda na jmenování členů vlády 25. 2. 1948. Václav Havel roku 2002 nejmenoval na návrh akademického senátu kandidáta na rektora Univerzity Hradec Králové Petera Mikuleckého a odmítl návrh vlády Miloše Zemana z roku 2000 na odvolání Tomáše Ježka z Komise pro cenné papíry. Václav Klaus v říjnu 2009 neakceptoval návrh vlády na jmenování tří generálů.
Ministr v našem ústavním systému stojí v čele rezortu, za který nese odpovědnost vláda před Poslaneckou sněmovnou. Je oprávněn i povinen vykonávat svá práva. Není loutkou jiných orgánů.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Pane Koudelko,

Vzpomente si ještě na inaugurační projev páně ministra, kterému prý v Brně a okolí přezdívají Don Pablo? Pan ministr v něm jasně několikrát prezentoval stanovisko, že nejvyší státní zástupce je jeho zaměstnancem a podřízeným. Že je to tedy on, kdo vybere a rozhodne o vrchním státním zástupci.

Svým dalším konáním ve věci = že o výběru rozhodne konkursní řízení a ne nejvyššízástupce, konečně jasně vyjádřil, že to co píšete není pro něj relevantní.

Takže si tu svou obhajobu ministra laskavě strčte za klobouk.
28. 07. 2012 | 07:38

Maximus napsal(a):

Autor napsal: Ministr není loutka....

Ale je, jako vyšitá a je dokonce na drátkách, které ho vodí jako Hurvínka!

Tak a teď třeba tu pohádku o Budulínkovi. (-:
28. 07. 2012 | 08:00

Mirka napsal(a):

Zase jeden kafemlejnek, to už bych mohl za něj psát i já, předvídatelný jako zákon, akorát ne u nás, ale v nějakém opravdu právním státě

No tak ať paní Bradáčovou nejmenuje a ukáže se naplno, kdo je tu loutka, ostatně těch tady máme, to by mohl autor vyprávět
28. 07. 2012 | 08:15

MJ napsal(a):

Pane Koudelko, působíte na mě jako člověk právně retardovaný, který má občas potřebu popuzovat okolí. Jaký je účel toho, že "sociální demokrat" hájí zvůli "občanského demokrata".
28. 07. 2012 | 08:15

Desiderius napsal(a):

Pane Koudelko, vy všichni, kteří hodláte vrátit státní zastupitelství do stavu za zametače Rampuly, používáte stejných demagogických argumentů. Zaštiťujete se odstraněným komunistickým modelem,ale ve skutečnosti hodláte nastolit ve státním zastupitelství k moci opět komunisty typu Grygárka,Rampuly apod.Je to od Vás nesmírná drzost veřejně vyjadřovat názory tohoto typu.
28. 07. 2012 | 08:21

matů napsal(a):

Koudelko,Koudelko,občané také nechtěji tuto vládu a co udělají,nic,musi počkat do voleb a zvolit jiné poslance.Stejně ministr musí počkat až se změní zákon.V zákoně není ministr nadřízeným nejvyšímu st.zástupci.Nemusí jmenovat,ale nemůže vybrat sám koho chce.
28. 07. 2012 | 08:27

zemedelec napsal(a):

Pane Béda.
Správně.
Jenom přidám,taky bych čekal,že ten návrh přijde od Zemana,jak se řekne s prostředí státních zástupců.Nevím jestli je to osobní pohnutka Pana Zemana,nebo se radí v širším kolektivu.Bohužel,musíme vyčkat na rozhodnutí ministra Blažka,ale Pan Koudelka očividně dokazuje,kdo je mozkem ministra.Myslím také,že Pan Koudelka má ještě nějaké nevyřízené účty na státním zastupitelstvu.Proto mě napadá i něco jiného.
28. 07. 2012 | 08:27

Twist napsal(a):

Co takhle zvolit za prezidentku Elišku Wagnerovou, která tomu rozumí?
28. 07. 2012 | 08:43

český maloměšťák napsal(a):

Koudelka
A může být ministr zároveň i poslancem ?
A co kdyby byl současně i soudcem ?

Šalom.
28. 07. 2012 | 08:43

Béda napsal(a):

Ještě dovětek k prvnímu příspěvku. V inauguračním příspěvku nový pan ministr spravedlnosti v doprovodu premiéra v prezidentově přítomnosti naznačil, že ministerstvo pod jeho vedením nebude "vystrkovat růžky" a že tedy politici na rozdíl od ministrování jeho předchůdce mohou být naprosto v klidu. Že jim zajistí "klid servis pro jejich (nikomu) odpovědnou práci".
28. 07. 2012 | 08:50

Maximus napsal(a):

Pro MJ

Pan Koudelka je sociální demokrat,
asi tak jako zdrhlý ODSák David Rath,
který přece opravdu nic neukrath!

Koudelka spíchnul oslavnou knihu o "reku" Václavu V. zvaném spanilý,
co by se neukázal před dvořany jen tak v košili!

Jaksi mu ušlo, že Vašek VI. krasavec spanilý,
neměl rád socany nikdy ani na chvíli,
když socdem vyhráli poslední volební bitvu,
vytáhl na ně jak cikán břitvu!

Důrazně zavelel pravici, srovnejte vaše řady,
TOPenáři, Veverky a ODSáci, jdeme i přes mokřady!
Srovnáte zemi českou a uděláte reformy,
že Česko bude tygr, který se dostal do formy!

Že to trochu nevyšlo vůbec nevadí,
však on si český člověk vždy poradí.
Že lidé nemají prachy na nájem a co žrát
je jasné, že to ukradl všechno Rath!

Je dobře, že Koudelka STS Chvojkovice Brod napsal
na Vaška VI. oslavnou knihu,
zřejmě však byl pořád pod vlivem drog či lihu.
Teď ovšem se nervózně rozhlíží kdo bude pánem hradu,
aby mohl zase napsat panflet jak se leze do rekta zezadu!

Vysvětlivky:
rek - přezdívka V.K. u StB když byl študent
Koudelka STS Chvojkovice Brod - L.Sobota ve filmu Jáchymě, hoď ho do stroje
Václav VI. zvaný spanilý - vychází to na něho v seznamu českých panovníků, V.H. byl v pořadí V.
28. 07. 2012 | 09:00

David napsal(a):

"...Ministr v našem ústavním systému stojí v čele rezortu, za který nese odpovědnost vláda před Poslaneckou sněmovnou. Je oprávněn i povinen vykonávat svá práva. Není loutkou jiných orgánů...."

--------

Z toho co ministr Blažek už předvedl se ukazuje, že sice nechce být loutkou jiných orgánů, ale jen proto, protože už je loutkou mafiánů.

Jinak by totiž neutajoval ty, kdo na něho vyvíjejí mocenský tlak, aby nejmenoval Bradáčovou, což sám přiznal. Z toho, co Blažek včera předvedl v televizi, se dá předpokládat, že Bradáčovou nejmenuje. Kéž bych se mýlil.

Z aktivit pana Koudelky jednoznačně vyplývá, jaké jsme měli velké štěstí, když se Klausovi nepodařilo ho prosadit za soudce Ústavního soudu.
28. 07. 2012 | 09:24

Lila napsal(a):

Jiří Přibáň, přední český právní teoretik, profesor právní filozofie a sociologie, který se zabývá ústavním právem,
v rozhovoru pro Respekt tento týden mj. řekl:

"Jde o to, aby se dlouhodobě profesně erudovaní a občansky způsobilí lidé dostali na správná místa nebo na nich zůstali. /.../ Zatímco si všichni personifikují kroky nového ministra spravedlnosti do jmenování Lenky Bradáčové do čela vrchního zastupitelství, já mám ještě větší obavy o to, zda projde zákon o státním zastupitelství, který je mnohem důležitější, než jestli se na konkrétní místo dostane dostane konkrétní osoba. Ten zákon potřebujeme právě proto, abychom ODŘÍZLI POLITIKY od vlivu na fungování st. zastupitelství. Pokud by zákon neprošel, je to daleko větší důkaz, že zůstáváme zapouzdření a že systém nezávislé justice pro nás zůstává určitým ideálem, ale skutečnost je od něj velmi vzdálená."

"Největším problémem je to, že státní zastupitelství se v Česku stále chápe, jako součást moci výkonné, a nikoli moci soudní nebo justice. Dokonce i nový ministr spravedlnosti při svém nástupu prohlásil, že nejvyšší státní zástupce je jeho PODŘÍZENÝ. Jako kdyby to byl pouze nějaký vládní úředník."

"Stojíme před volbou, jestli model ústavní demokracie bude funkční a udrží si svou legitimitu. Anebo jestli místo ústavní demokracie a důvěry v ústavní orgány nastoupí nějaká forma populismu, která bude v podstatě krýt zájmy úzkých elit, jako je tomu třeba v Rusku nebo Itálii."
28. 07. 2012 | 09:25

Enkidu napsal(a):

Existuje vůbec nějaká prasárna, kterou byste nebyl ochoten pro vládnoucí moc zkusit obhájit? Obávám se však, že Vám to k návratu do hry o Ústavní soud nepomůže... Kdyby politici u moci močili lidem na hlavy (což vlastně přeneseně činí již teď), Vy napíšete blog o legalitě močení na hlavy od členů parlamentu podpořené vědeckou studií o užitečných látkách obsažených v moči...
28. 07. 2012 | 09:56

Fialenka napsal(a):

Není to přímo k článku, ale zahlédla jsem v nadpisu slovo ministr, tak bych chtěla napsat něco k ministrům ODS, TOP09 a VV.
V první řadě takové ministry vůbec nepotřebujeme. Tito vládní ministři a také premiér Nečas České republice jen škodí.

Například jendou z priorit Nečase je, jak říkal, zvýšení konkurenceschopnosti ČR. Chce to prý udělat snížením vedlejších nákladů práce. Obávám se ale, že i udržením nízkých mezd.
Já bych to udělala tak, že bych se poradila s ministry zemí, kterým se v téhle oblasti daří nejlíp.

Nejnovější pořadí konkurenceschopnosti 2012
1. Švédsko
2. Finsko
3. Dánsko
4. Nizozemí
5. Rakousko
6. Německo
...
16. ČR

Země Skandinávie hrají prim ve všech nejdůležitějších věcech.
Konkrétně k té konkurenceschopnosti přispívá podle finance.cz toto:

„Vysoká finanční podpora vývoje a výzkumu, kvalitní školství, výborné podnikatelské prostředí s dostatečnou konkurencí, orientace na nové vyspělé technologie a inovace, aktivní a propracovaná sociální politika a ochrana životního prostředí.“
To by mělo zaznít vždy, když se Nečas a spol. o konkurenceschopnosti zmíní.
28. 07. 2012 | 10:00

Peleš napsal(a):

Autor - když ministr Blažek Lenku Bradáčovou nejmenuje, tak právě ukáže, že je loutka, která má splnit politicko mafiánské zadání. A také dá najevo, že si myslí, že neuznává nejvyššího státního zástupce Zemana, že si o něm myslí, že je neschopný navrhnout kvalitního kandidáta. Ale to on si možná nemyslí, jen musí splnit úkol.

Stejně je to jen na čas. Po volbách se to snad o něco zlepší. Ale jen o něco, protože ta mafie a její poskoci se už stačili dobře zakopat.Válka bude dlouhá a těžká, ztráty na obou stranách nemalé.

Doufám, že když se jednou ráno po dalším těžkém boji probudíme tak nezjistíme, že jsme se ocitli v Berlusconiho zahradách nebo ještě v horších poměrech nějakého banánistánu, kde už je korupční přirážka automaticky součástí ceny.

Ano, jde i o ten zákon o státním zastupitelství, protože je jasné, že by se v rámci reorganizace mohla těžce vybudovaná mafiánská struktura narušit. A tomu je potřeba zabránit, to chápu.

A loutky se hodně snaží
28. 07. 2012 | 10:01

Lila napsal(a):

V dnešních Lidovkách nový ministr spravedlnosti Pavel Blažek připouští, že by možná Lenku Bradáčovou vrchní státní zástupkyní jmenovat mohl, ale MUSELA by mu slíbit, že nerozpoutá čistky v úřadu. "Chci, aby se zapomnělo na minulost," vece Blažek.

Jinými slovy, ono nejde ani tak o Bradáčovou (na kterou se jim podařilo vyšťourat jen to, že práva vystudovala s červeným diplomem, je ctižádostivá a cílevědomá, byla zvána na americkou ambasádu a svého času se jménem státních zástupců na svou žádost sešla s Paroubkem), jako o to, aby zasloužilí zametači kauz nepřišli o své sinekury a dál spolehlivě sloužili. To bylo nejspíš zadání pro nového ministra spravedlnosti - zachovat jistým strukturám klid na práci.
28. 07. 2012 | 10:08

nestranný napsal(a):

Ad autor:Pane Koudelko,vy sám jste loutka,která obhajuje tu celou mafiánskou strukturu,kterou tu vytvořily všechny polistopadové vlády.Jen lidi podobného typu
jako jste Vy tu zapříčinili takový morální marasmus,jaký tu panuje.
Zkuste si ale položit jednoduchou otázku.Co budete dělat Vy a Vám podobní,
až se lidé opravdu rozzlobí a svrhnou tu celou kleptokratickou politickou
garnituru,která si z lidí udělala jen dojnou krávu pro své bezedné kapsy?
Svět je malý a pak se opravdu nebude nikdo z Vás mít možnost někde se schovat.
Pohybuji se hodně mezi lidmi a můžu docela zodpovědně říci,že naštvanost lidí neustále stoupá.Nejprve to byli lidé z nejnižších vrstev.Dneska se již tato
oblast pomalu,ale jistě rozšiřuje i do oblasti střední vrstvy.A v tomto stavu,
kdy se politici snaží čím dál více prosazovat jen svoje osobní zámy dojde
brzy trpělivost úplně všem.Pak tu nastane doslova anarchie za kterou budou
zodpovědni jen lidé Vašeho typu,kteří se vždy jen snažili doslova zlikvidovat
veškeré demokratické principy a překroutit všechny zákony jen ve prospěch
úzké skupiny,,vyvolených".Naše země se dostává do stavu neudržitelnosti
sociálního smíru a vůbec bych se nedivil,kdyby to dospělo až do stavu,jaký nastal
před několika lety v Rumunsku.
28. 07. 2012 | 10:32

poznámka napsal(a):

Budu asi jediný, který podpoří argumenty p. Koudelky.
Představte si, že si to podobně demokraticky zařídíte v rodině. Manželka navrhuje a vy schvalujete.
A hned se na věc budete dívat jinak.
28. 07. 2012 | 10:41

MJ napsal(a):

Premiér Nečas, ministr Blažek a kolalice vůbec riskují mnoho, dá se říct, že už je to na úrovni Hop nebo Trop. Trop je jasné, se svojí politikou přispějí ke katastrofě v krajských vobách, jaké může být Hop není jasné, že by už volby nebyly? Ztrácejí pud sebezáchovy jako liška se vzteklinou. U lišky si příroda pomůže sama, jak to bude s politikou?
28. 07. 2012 | 10:42

MJ napsal(a):

pro poznámku

Máte doma ZÁKON, jak se k sobě chovat? Stát takový zákon, na rozdíl od řešení Vašich domácích problémů, má.
28. 07. 2012 | 10:46

Peleš Lotrovský napsal(a):

Lilo
samozřejmě, hlavně klid a nohy v teple, o to jim jde, zachovat staré struktury, žádné čistky, z toho mají tihle panáčci strach, že by ztratili vliv a tím pádem i přízeň svých zaměstnavatelů. Myslím si, že tak jako i v jiných oborech tak i v justici ti na vyšších postech tak nějak tuší, kdo je kde ta žába na prameni. A s těmi žábami je to těžké, stačí vzpomenout na Rampulu. A také na tu pohádku o Plaváčkovi, až mu musel poradit děd Vševěd. A takové tady teď nemáme, máme pouze takové v lepším případě směšné tajtrlíky a v tom horším přímo zločince, kteří se tak tváří.

A tak se nový ministr spravedlnosti snaží udělat tlustou čáru. Od teď padouch i hrdina, všichni jedna rodina.

Zvláště v oblasti spravedlnosti je to skutečně kreativní myšlenka. To by si měl nechat ministr Blažek patentovat.
28. 07. 2012 | 10:56

poznámka napsal(a):

MJ
A k čemu je dobré , aby ministr schvaloval? Když stačí , aby SZ navrhnul?
Napadá mě, jedině pro efekt. Aby bylo divadlo pro týpky jako vy koukatelnější.
28. 07. 2012 | 10:59

Tužky napsal(a):

Tužka napíše,...opíše poslední větu,...."Není loutkou jiných orgánů."

Ale,....jak to, že já tam "ty nitky furt a imrvére vidím". Vy ne,...pane Koudelko. Chce to jiný úhel pohledu. Nový ministr spravedlnosti,....podle několika jeho výroků se jeví jako "vejlupek",....jen aby ta spravedlnost "nedostávala na pr**l a neodkryla si jedno očičko, aby viděla, kdo je pod váhama a nezaváhala vážit za prachy." Tužka.
28. 07. 2012 | 10:59

Lila napsal(a):

Nestranný

Podepsala bych každé Vaše slovo. Je děsivé, že lidé typu pana Koudelky mohou učit na právnické fakultě. Pak se ale nesmíme vůbec ničemu divit.

Například tento týden televize odvysílala případ soudkyně, která zrušila prodej nemovitosti dlužníků, o kterou byl zájem, nařídila na tento majetek exekuci a dům si pak sama koupila za cca 600 000 Kč. (Původní nabídky zájemců byly podstatně vyšší.) Nemovitost de facto koupila za hubičku a dlužníky prokazatelně poškodila.

Kvůli střetu zájmů měla jít před kárný senát, ale vzhledem k tomu, že se rozhodla pověsit talár na hřebík a odejít do řádného starobního důchodu, kárné řízení bylo zastaveno. Paní soudkyně je vysmátá a s cynismem sobě vlastním pustila kamery do onoho domu. Pochlubila se, že dům se jí moc líbí, protože má nádherné klenby a neopakovatelnou atmosféru. Dům je kompletně zařízený, včetně nových kachlových kamen s pecí, jejichž pořizovací cena se pohybuje řádově ve statisících...

Je v civilizované zemi vůbec možné, aby ten samý soudce, který pošle majetek dlužníka do exekuce, si tento majetek pak sám kupoval?

Před více než 20 lety u dražeb malé privatizace museli členové privatizačních komisí podepisovat čestné prohlášení, že oni, ani jejich rodinní příslušníci se nesmí těchto dražeb účastnit a dražený majetek za zvýhodněné ceny nemohou nakupovat. (Kdeže loňské sněhy jsou...)
28. 07. 2012 | 11:04

Krupa Václav napsal(a):

Poznámka, máte taky pravdu, jen si myslím, že většinou v obráceném gardu. Zdravím.
28. 07. 2012 | 11:09

MJ napsal(a):

poznámka
Nejvyšší státní zástupce navrhuje, ministr jmenuje. V případě vážných argumentů proti nejmenuje. Jasně, bez tanečků. Podobně jako prezident navrhnul pana Koudelku jako soudce Ústavního soudu a Senát tento návrh odmítnul.
28. 07. 2012 | 11:15

Elév napsal(a):

Helejte Koudelka,
vzít ministerstvo po odvolaném Pospíšilovi v situaci jaká byla a je, může pouze loutka ...
Myslíte si, že Nečas na Hradě mohl domlouvat někoho s vlastní AUROU, aby nevadil Hradu ??
Rychlost podepsání odvolání na Hradě signalizovala, že "loutka" již čeká ...
Divadlo může pokračovat.
28. 07. 2012 | 11:22

Stařeček napsal(a):

Zdeněk Koudelka, ministr je loutka, všichni ministři a většina poslanců jdou loutky. Za provázky tahají ti, co na ně něco vědí, nebo jim připlácejí k platu. Vláda je jedno hororové loutkové divadlo. Bohužel i mnoho poslanců z ČSSD se bojí dobře fungující státní návladní a to je to, co mne děsí.
28. 07. 2012 | 11:26

Džentry napsal(a):

To poznámka, vo Koudelkoj: Mně manželka nikdy nic nenavrhuje, ale rovnou mě svede. Mně podlehne, jen když jí slíbím nový outfit a střevíčky. A donesu květiny.
To author: Dojemná starost o vašeho podnikatelského parťáka odpovídá brněnským provinciálním mezaliancím: Vaše právní bodrost se pak jeví jako metoda, jak s upřímným dojetím prodat pančované víno.
28. 07. 2012 | 11:28

poznámka napsal(a):

MJ
No tak vidíte, že s panem Koudelkou už taky souhlasíte.
28. 07. 2012 | 11:33

MJ napsal(a):

poznámka
Neumíte číst text, znáte písmenka, ale nechápete obsah. Napsal jsem, že v případě vážných argumentů proti nejmenuje. Argumenty sdělí a nejmenuje, teď hned. "Teď hned" bylo před třemi týdny.
28. 07. 2012 | 11:38

poznámka napsal(a):

MJ
A to co jste teď popsal je uvedeno v zákoně nebo jste to někde slyšel?
28. 07. 2012 | 11:46

MJ napsal(a):

poznámka
Je to jediný důvěryhodný postup, obzvlášť v souvislosti s okolnostmi odvolání ministra Pospíšila. Pokud jste příznivcem korupce a politikaření, chápu, že Vám postup ministra Blažka a postoj pana Koudelky vyhovuje.
28. 07. 2012 | 12:00

tata napsal(a):

BOHUŽEL VTOMTO STATĚ JE PROBLEM ŽE VŠE SE DÁ VYKLADAT TAK ČI ONAK.
jako laik samozřejmě nedokažu posoudit kde je pravda,když pravnik co učí ustavní pravo tvrdí něco jineho než předseda ustavniho soudu.

A TO JE NA NAŠEM PRAVU VELICE ZARAŽEJICÍ.kdybych zde měl zapojit selsky rozum,a bral sem vyjadření teto vlady a politiku............že je soudní moc odělena od vykoné........tak vyklad autora mi tam neštimuje,a konaní a prohlašení ministra už vubec.
28. 07. 2012 | 12:03

Abe Normalni napsal(a):

Základní schema dramatu už od dob starých Řeku:

expozice - uvedení do děje (vytváří nezbytné předpoklady k porozumění ději)
kolize - zařazení dramatického prvku (rozpor nebo konflikt), který vyvolává dramatické napětí a potřebu jej vyřešit
krize - vyvrcholení dramatu
peripetie - obrat a možnosti řešení
katastrofa - rozuzlení a očista (katarze)

Zajistí vtazeni diváka do děje a jeho identifikaci s autorem předkládaným hrdinou.
Funguje už tisíce let a funguje i v moderních mediálních kampaních.
28. 07. 2012 | 12:05

achim napsal(a):

Slouha se ozval, že, Koudelko?
28. 07. 2012 | 12:09

ghándí napsal(a):

bývalý komunista rychetský nezná ustavu a nikdy se neměl stát ustavním soudcem. rychetský není právník, ale starý bolševik. nerozumí zákonům a nedokáže je logicky vykládat. bohužel.
28. 07. 2012 | 12:13

poznámka napsal(a):

MJ
Vaše závěry odpovídají úrovni vaší logiky, a proto se vzdaluji.
28. 07. 2012 | 12:18

Béda napsal(a):

ghándí alias hoven

jasně. Největším odborníkem na ústavní právo jste vy, JUDr. Benda a JUDr. Langer.
28. 07. 2012 | 12:18

MJ napsal(a):

poznámka
Díky.
28. 07. 2012 | 12:20

Yosif K napsal(a):

Kouidelka ma teoreticky pravdu v tom, ze Blazek ma legalni moznost JAKYKOLIV navrh od Zemana ODMNITNOUT.

Zeman ma pro jmenovani Bradacove srozumitelmne duvody - neboji se pronasledovsat kohokoliv vcetne vysoce postavenych politiku.

Jake byly duvody pro odvolani Pospisila 5 minut pred jemnovanim Bradacove? Duvody udavane Necasem jsou ocividne falesne.
Duvody Blazka pro nejmenovani Bradacove jsou pro jistotu zadne - samozrejme se nelze nedomnivat ze Blazek (zastance velkych koalic, "klidu pro praci" a rozkulacovani mestskych pozemku pred zmenami uzemniho planu) ma zajem opacny nez Zeman: a to sice aby NEDOCHAZELO ke stihani politiku namocenych do insider trading.

Takze:
1) Kdy Blazek ze sebe vysype proc nechce jmenovat Bradacovou? Asi nikdy, pro jistotu...
2) Navrhne li Zeman nekoho jineho, Blazek jej tez zavrhne? Tez bez rozumneho vysvetleni?
28. 07. 2012 | 12:43

Asfalt napsal(a):

Autor nepravdivě cituje Rycheckého, který řekl, že ministr může ve zvláštním případě návrh nejvyššího státního zástupce odmítnout. Autor blogu tedy rozporuje něco, co Rychecký nejenže neuvedl, ale dochází i ke stejnému závěru, který Rychecký vyslovil. Rychecký jen oponoval tomu, že ministr nesmí vrchního státního zástupce navrhovat, jak měl Blažek v úmyslu. Odkaz na citaci Rycheckého teď hledat nechci, snad ho někdo doplní.

Rycheckého slovo "odmítnutí" bylo tlumočeno novináři, kteří asi nerozlišují "odmítnutí" a "zamítnutí".

Koudelka mluví již nezprostředkovaně o "odmítnutí", čímž ale popírá svůj text. Odmítnutí je nevyhovění návrhu z formálních (často procesních) důvodů, naproti tomu zamítnutí je nevyhovění návrhu na základě věcné úvahy (rozhodnutí) jmenovacího orgánu.
Pokud ministr smí jen odmítnout návrh, jak tvrdí Koudelka, pak ministr nemá žádnou rozhodovací pravomoc a musí návrhu nejvyššího státního zástupce vyhovět, ledaže návrh by trpěl formalními vadami.
Rozhodnout o návrhu by ministr mohl jen tehdy, pokud by směl návrh zamítnout. V žádném případě ale ministr nesmí vrchního státního zástupce navrhovat, jak to chtěl Blažek udělat vypsáním výběrového řízení, čímž se zesměšnil tak, že se o tom psaly i blogy na Aktuálně.

Otázka je, zda ministr může návrh nejvyššího státního zástupce zamítnout (o odmítnutí patrně spor není). Zákon mu nic takového nedovolil, provedené zamítnutí pak nemusí respektovat zásadu právního státu. Na druhé straně jmenování státního zástupce není výkon pravomoci ve vertikálním působení. Jde o výkon organizační pravomoci, kterým nejsou ukládány subjektivní práva a povinnosti adresátům práva, proto si lze představit, že zde státní orgán může i to, co mu zákon sice nedovolil, ale ani nezakázal.

Neznám odpověď na tuto otázku, ale v našem stavu demokracie bych se raději striktně držel právního státu a ministru bych raději pravomoc návrh zamítnout nepřiznal.

Dokáže někdo vyargumentovat, že ministr smí návrh zamítnout? O odmítnutí řešemém Koudelkou spor není.

P.S.: Za zcela nemístné považuji srovnávat situaci s výkonem pravomocí prezidenta. Prezident jako reprezentativní orgán v parlamentním systému je v jiném postavení než člen vlády.
Již vůbec bych neargumentoval počiny Klause, ale ani jednání jiných osob není pramenem práva.
28. 07. 2012 | 12:46

aga napsal(a):

Abe Normální

Jojo, ale funguje to furt, jak po másle, že? Jak Pavlovovi pejsci...
28. 07. 2012 | 13:03

Antonín Hrouda napsal(a):

Na konzultanta Zdeňka Koudelku bylo před dvěma měsíci podáno trestní oznámení, které policie šetří. Uvidíme, jak dlouho jí to bude dovoleno. Více na http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=17083
28. 07. 2012 | 13:26

Koudelka nepatří mezi slušné lidi napsal(a):

Už se těším, až pan Koudelka bude psát na svém blogu o aktuální problematice nápravně výchovných ústavů. Z vlastní zkušenosti.
28. 07. 2012 | 13:30

Loutka napsal(a):

Vypadá jak loutka,
tváří se jak loutka,
koná jak loutka
tak to bude loutka.
28. 07. 2012 | 14:37

Yosif K napsal(a):

Asfalt napsal(a):
Autor nepravdivě cituje Rycheckého, který řekl, že ministr může ve zvláštním případě návrh nejvyššího státního zástupce odmítnout. Autor blogu tedy rozporuje něco, co Rychecký nejenže neuvedl, ale dochází i ke stejnému závěru, který Rychecký vyslovil. Rychecký jen oponoval tomu, že ministr nesmí vrchního státního zástupce navrhovat, jak měl Blažek v úmyslu. Odkaz na citaci Rycheckého teď hledat nechci, snad ho někdo doplní.
KONEC CITATU.
Ja bych jeste chapal, ZE BY Z UDTAVY MOHLO VYPLYVAT ZE ministr ma moznost ZAMITNUTI nevrhu, a chapal bych, ze v zakone neni stanovena povinnost ZAMITNUTI nejak podrobne komukoliv zduvodnovat - ministr je nejaka sajba atd, da se predpokladat ze ma ZDRAVY ROZUM.

Co je tezko pochopitelne je ze i kdyz by ministr MEL PRAVO cokoliv nevysvetlovat, ze by toto pravo vyuzival tak ze by sikanezne zamital jakekoliv navrhy Zemana, ze by pri tom nevystvetloval zasadne vubec nic, nebo ze by pouzival k vysvetlovani nejapne vymysly.

Je to tezko pochppitelne u politika ktery by chtel byt znovu zvolen.
Je to vsak pochpitelne u politika ktery na znovuzvoleni kasle. Ktery ma splnit jen nejaky ukol do dlasich voleb a pak se muze odstehovat treba na Kajmanske Ostropvy, protoze uz ma vydelnao dost.

Na druhe strane barikady se jevi jako podobny pripad PALAS. Sel naa ruku zlocinci Pitrovi, sel na ruku magnatu Chrenkovi, nahrabal si dost, "verejne vysvetlovat nic nemusi" (patrne je vysvetleni pravne neprustrelne - napr penize nesly od Pitra primo a neda se ani prokazat ze
by sly neprimo, ale vysvetleni je tak pitome, ze by CSSD veru nepomohlo). PALAS si nahrabal, Palas uz na dalsi karieru v CSSD rezignoval. Fencl si naghrabal, fenclk na dalsi karieru u CSSD rezignoval. Atd. "Udrzte mne do voleb, ja pak pujdu sam."
28. 07. 2012 | 14:48

chudák Masarykova univerzita napsal(a):

"Demokratický stát měl obavu z kumulace moci generálního prokurátora bez demokratické kontroly."
Strojní překlad: šibalští manipulátoři měli strach, že generální prokurátor, na kterého nemají páky je všechny pozavírá.

V Koudelkově pseudolidovém vyprávění ovšem šibaly personifikuje demokratický stát (bájná bytost připomínající Kropuchu), který se třese někde v kamrlíku na Malé straně strachy.

Poslední dobou se Koudelka stává mým oblíbeným spisovatelem.
Dramatický obrat, kde zničehonic ministerské loutky připodobní se svým milovaným Lunochodem Klausem, řízeným z kontrolního podzemního sila v Komsomolsku na Amuru, je bezprecedentní.

Fakta jsou bohužel mnohem prozaičtější. Ministerské loutky bývají řízené z autosalónu na Velvarské nebo od vozovny ve Strašnicích. Na to stačí pouhá konzole Playstation.
Pro ty naivnější: že z nich netrčí dráty nic neznamená. Doba pokročila, zatímco jste spali.
28. 07. 2012 | 15:53

Eleshar napsal(a):

Asfalt:
Jděte někam s nějakým "odmítnutím" a "zamítnutím". Myslíte snad, že Koudelka takhle jemnou distinkci myšlenkově zvládne? Koudelka není schopen odlišit "NSZ navrhne kandidáta na VSZ, ministr schvaluje" od "ministr jmenuje VSZ" a vy tu šermujete nějakým "odmítnutím" a "zamítnutím"...:-D
28. 07. 2012 | 17:19

sedlak napsal(a):

Koudelka, a co jste říkal na to, když se don Pablo vyjádřil o nejvyšším státním zástupci jako o svém podřízeném, to jste taky psal blog nepochopení dělby moci? To asi ne, to se vám do krámu nehodilo co? Že to Blažek jako advokát hnedle nepochopil, nu což, ale vy jste přeci odborník na ústavní právo nebo ne?

slyšel jsem, že oddíl Chvojkovice už požádal o přejmenování, nechce být údajně s vámi spojován
28. 07. 2012 | 21:48

Anba napsal(a):

Asfalt: ani nápad, že bych mohla vyargumentovat (právně) oprávnění ZAMÍTNUTÍ návrhu na vrchního státního zástupce MINISTREM. Jen se domnívám, že výjimečně by k tomu mohlo dojít, pokud by třeba navržený kandidát v mezidobí do jmenování spáchal trestný čin, přestupek, či se objevila takováto skutečnost z jeho minulosti, která byla utajena a nebyla navrhovateli známa. To jsou zřejmě důvody, které má na mysli Rychecký "ve výjimečných případech".

Pokud je pravdivá Lily v 10.08, že Blažek v LN chce, že mu Bradáčová MUSÍ slíbit, že neudělá na úřadu čistku, tak by měl být Blažek neprodleně odvolán, protože už dnes zasahuje do VSZ v personálních otázkách a jak by to bylo v případech trestního řízení, je už jasné. Buranství a neumětelství tohoto "právníka" je děs. Po přečtení blogu Jana Urbana k věci Diag Human je však jasné, co je zač bratrstvo Koudelka + Blažek. Ani špičkou střevíce ....
28. 07. 2012 | 23:14

poznámka napsal(a):

Místním mudrlantům doporučuju skouknout scénku Šimka a Grossmanna, kde tahají z ošatky plných problémů dotazy diváků. Nechte si vysvětlit, čemu se tam lidi smějou, když Šimek odpovídá JG - Kdybys náhodou nechtěl vytahovat první dotaz , vypadal bych jako dobrák.
29. 07. 2012 | 10:22

poznámka napsal(a):

... z ošatky plné problémů....

Ten češtin mi ale dává zabrat.
29. 07. 2012 | 10:34

ali napsal(a):

omlouvám se všem, kterým jsem nějakým způsobem ublížila, zvláště gaie i za to, že mi přeje smrt zadušením babánů ve chřtánu, Macovi, pro kterého jsem jak červená pro býka, moloměšťákovi, který si mě vychunává chutí sobě vlastní a zvláštní omluva patří kočce šklíbě..je mi to líto, mrzí mě to a doufám, že to pochopí..zároveň upozorňuji kočku šklíbu, že nikomu nepřeji postižené dítě, nikdy jsem nic takového nepsala a ani nenapíšu..moje reakce na hnusný příspěvek byla ubohá, přesto ironická..takže kočko šklíbo, dál bij, dál to používej, navzdory mé už nejméně sté omluvy to nadále ignoruj a používej pro všechny, jako vzor..učiníš tím dobro především mně..přesto se ti omlouvám za léta hádek a přeji ti vše nejlepší..myslím to poctivě, bez ironie, nadsázek a jiných jinotajů, neboť už mě to nebaví a unavuje..taktéž to platí i těm vyjmenovaným a doufám, že to uznají, jako všem, které jsem nevyjmenovala, přesto se cítí mnou uraženi..děkuji a nějaký čas si dám pauzu, protože už léta tu jde jen o to, být hnusnější než ten druhý a já už opravdu nehodlám se zúčastňovat těchto her..přeji všem, nalevo i napravo, soudné uvažování bez hádek a urážek a nenávisti, schválností, lží o druhých bez znalosti kohokoliv, plivání jen proto, že ten druhý má jiný názor a vůbec přeji všem vše dobré..díky, mějte se..ali =o)
29. 07. 2012 | 10:53

český maloměšťák napsal(a):

chudák Masarykova univerzita
Hmm - já si už na rozdíl od jiných ale všiml, že ministrům z rukávu či zpoza límce košile žádné dráty nevyčuhují.
A ač jsem chabého formálního vzdělání....ihned mi bylo jasno, že věc bude asi bezdrátová. Jen jsem nevěděl, že je řízena odkudsi z autosalónu na Velvarské. To je pro mě novum. Doposavad jsem si myslel, že je řízena z budovy PPF či z kanclu nějakého obchodníka s rumem.

Co to tak celé hacknout ?
Místo zvednutí ruky pro " ano" pak dotyčné loutky zvednou ruku pro " ne" - a je to !
----------------
"Demokracie , logika i etika strádají. Hledá se proto hacker. Nebo radši dva.
Zn.: Kancelář naproti budovy Strakovy Akademie zajištěna. Možná i bokovka v parlamentu."

P.S.
http://www.ceskapozice.cz/byznys/finance/financnik-robert-potac-opustil-ppf
http://cs.wikipedia.org/wiki/Svatopluk_Pot%C3%A1%C4%8D
http://www.zvedavec.org/clanky_1181.htm

http://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Pitra
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Pitr

etc.... etc....

Stále český človíček nepochopil, že to, o co jde ve skutečnosti, jsou promlčecí lhůty ve vztahu k tkzv. privatizačním zločinům.....proto ta nechutná divadýlka - spíše tedy kabaretní představení.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-hvizdala.php?itemid=16424
29. 07. 2012 | 11:10

český maloměšťák napsal(a):

ali
Já se uražen necítím. Naopak - coby milovníka paradoxů mě vaše " věcné příspěvky" doprovázené " slušností" vždy velmi pobavily.
Vašemu provolání " Mým oponentům" ale rozumím.
Ostatně do jednoho pytle s Hitlerem a Stalinem jste hodila na jiném blogu chudáka Dolejše - přičemž v té době, kdy oni páchali své zločiny snad nebyl ani ideovým záměrem v hlavách jeho potenciálních stvořitelů.

A tak zde zase rozvážete ten pytel " s mými oponenty" - alá hodnocení formou pavlačového drbu.
Jak slušné a věcné, neníliž pravda - jako vždy k tématu, že ?

Jednodušeji:
O nic nikdo nepřijde. Jen já - neb jak jsem napsal výše..... miluji paradoxy.
(nicméně beru jako pokrok to, že již neprosíte Stejskala, ať maže mé příspěvky - to je dost velký pokrok na cestě od stalinistického pojetí diskuze k svobodě projevu)
29. 07. 2012 | 11:20

marxík napsal(a):

maloměšťák
Pak už bude připadat v úvahu jedině zákon o nepromlčitelnosti kapitalistických zločinů.
29. 07. 2012 | 11:33

Petr Havelka napsal(a):

Pane Koudelko,

současný stav je plně vyhovující. Státní zástupcr si vybírá, ministr schvaluje = ti dva se musí dohodnout!

Pokud ministr neschválí, musí věc "neschválení" řádně zdůvodnit.

Pokud nejvyšší státní zástupce nesouhlasí má dvě možnosti

1. rezignovat
2. navrhnout dalšího

Ministr nese odpověnost, nevím jakou, jestli politickou nebo správní.

Nejvyšší státní zástupce nese odpovědnost za své podřízené, proto by si je měl vybírat a neměl by je direktivně dostávat.

Nejde o žádné "tunelování parlamentní demokracie".

Loutka není jak ministr tak především nejvyšší státní zástupce.
29. 07. 2012 | 11:46

poznámka napsal(a):

Petr Havelka
Kdo rozhodne o tom, že ministr řádně vysvětlil neschválení? Petr Havelka?
29. 07. 2012 | 12:18

Petr Havelka napsal(a):

MInistr je volená funkce poznámko.
29. 07. 2012 | 18:22

resl napsal(a):

Blažek je zbabělec v rukou hradního zloděje. To je hlavní žába na prameni, která se bojí o sebe a má proč.
29. 07. 2012 | 19:40

John Malkovich napsal(a):

Pane Koudelko, nevnucujte se - snažíte se zalíbit ODS, současné mocenské garnituře, ale vám už nic nepomůže, pozásluze ústavním soudcem nebudete!!! ... ale vy se snažíte aspoň o nějakou funkcičku, že? Máte jich málo?
29. 07. 2012 | 19:57

Obdivovatel pořádku v Podivuhodné zemi napsal(a):

Proboha, to v tomto pastátě neexistuje nějaký předpis, kde je VÝSLOVNĚ uvedeno, kdo koho a kam jmenuje, volí atd? Nebo je, ale nějak se to nehodí? To už člověk neví, jestli se smát, nebo brečet.
30. 07. 2012 | 08:48

Mirka napsal(a):

Ministr Blažek velice usilovně hledal důvod, proč Bradáčovou nejmenovat, ale žádný nenašel. A manévrovací prostor žádný. To měl asi nehty na rukou z nervů úplně ohryzané a na nohách možná taky.

Pane Koudelko, taky jste se tady hezky snažil okecat zřejmé věci a vidíte, zbytečně. Taková smůla. Jak vypadají vaše nehty ?
30. 07. 2012 | 22:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy