Uznání státu

26. 02. 2009 | 18:18
Přečteno 3326 krát
V souvislosti s nátlakem Evropské unie na Bělorusko, aby neuznalo samostatnost Abcházie a Jižní Osetie se objevil problém právních pravidel v mezinárodním styku. Mezinárodní politika je ovládána zájmy jednotlivých mocností, jež mohou být proměnlivé. Naproti tomu mezinárodní právo je ovládáno zásadami, které jsou dlouhodobé. Právní pravidla nelze měnit ze dne na den jako ponožky a neudržitelný je přístup, kdy se obdobná věc posuzuje rozdílně, protože se to jinak hodí konkrétním mocnostem. U nově vzniklých států Abcházie, Jižní Osetie a Kosova lze uplatnit buď zásadu práva národa na sebeurčení až do odtržení a uznat všechny tři nebo se přiklonit k zásadě neměnnosti hranic bez souhlasu dotčených států a pak nelze uznat žádný bez souhlasu původních držitelů území - Srbska a Gruzie.

Rusko tlačí své spojence k uznání Abcházie a Jižní Osetie a USA obdobně k uznání Kosova, což se projevilo při uznání Kosova Makedonií, která deklarovala, že tak činí jen na nátlak USA, protože uznáním zásady práva národa na sebeurčení zpochybnila vlastní územní integritu, neboť odtržení se mohou domáhat makedonští Albánci.
Je zřejmé, že část států uzná Abcházii i Jižní Osetii a jiná část Kosovo. Nebude to však většina světového společenství a nové státy zůstanou státy stínovými. Někdo s nimi jednat bude, většina ale ne a nestanou se členy světových mezinárodních organizací. Nakonec budou politici muset přistoupit k jasnému stanovení závazných právních pravidel, kterými se posoudí všechny případy stejně bez ohledu na to, který nový stát podporuje jaká mocnost. Bude buď dosaženo dohody mezi mocnostmi, že se všechny nové státy uznají nebo se vrátí za podmínek mezinárodně garantované autonomie k svým původním státům. Síla mezinárodního práva se projeví především v dlouhodobém horizontu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pravda napsal(a):

Výborně!
Doufám, že dr. Koudelka bude příští ministr spravedlnosti (přinejmenším tím stínovým)pane Paroubku!
26. 02. 2009 | 18:31

Ládik napsal(a):

Uznání Kosova byla chyba, až sprostota.
26. 02. 2009 | 18:47

Al Jouda napsal(a):

Samostatnost na základě plebiscitu až do odtržení !
26. 02. 2009 | 18:58

Tarquinius napsal(a):

A kde je ta přidaná hodnota tohodle článku?
26. 02. 2009 | 20:45

Admirál napsal(a):

Pane Koudelko, zkuste zásady, které hlásáte ve svém blogu vysvětlit současné české vládě. Nevěřím že uspějete. Je to jak se říká v jednom českém přísloví. O perlách a o sviních.

I kdyby současná česká vláda udělala tisíc věcí, se kterými bych souhlasil, všechny strany vládní koalice jsou pro mne dohromady či jednotlivě díky uznání samostatného Kosova trvale nevolitelné.

Způsobit, abych se styděl, že jsem Čech, to se ještě žádné vládě až té doby nepovedlo.
26. 02. 2009 | 20:57

Paterik napsal(a):

Zásada sebeurčení - fajn, ale pro koho? Má každá vesnice právo založit si vlastní stát? Podle čeho budete posuzovat, kdo má a kdo nemá právo se odtrhávat?
26. 02. 2009 | 21:32

Lex napsal(a):

Jednoznačný souhlas. Žel, obdobně je to se suverenitou malých států.
26. 02. 2009 | 23:21

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Ako posledny prispevok o samospravach - jednostranny a ucelovy pohlad.
Nie som za uznanie Kosova a som rad, ze ho SR neuznala. Ale porovnavat okolnosti okolo Kosova (Albansko-Srbske strety a nasilnosti s okolnostani okolo J. Osetie a hlavne Abchazka je silna kava. A ked uz ste dosledny v obhajobe, tak piste o Adzarsku, Podnestersku a HLAVNE o Tibete.
27. 02. 2009 | 09:30

Admirál napsal(a):

JAHA - dobrou chuť k silné kávě. Bůh Vám pomáhej, ať Vás neveme za srdce.

Slabá káva je brynda.

Okolnosti mohou být různé, principy jsou neměnné. Od toho jsou to principy. Pokud právo na sebeurčení, až po násilné odtržení, uznávám, pak tak musím činit ve všech případech.

Slovenská vláda může odtržení Abcházie a Osetie v klidu odmítat.

Česká vláda by měla ve stejném případě, aby zůstala věrna svým principům, odtržení Abcházie a Osetie uvítat.

Bohužel to současná česká vláda nedokáže. Je to slabá káva - brynda.

Nemám pravdu?
27. 02. 2009 | 09:59

Paterik napsal(a):

Admirál:

Záleží na tom, co uznáte jakožto princip. Právo na sebeurčení by v duchu této logiky muselo být buď absolutně vyloučeno a státy by musely být neměnné (což mi přijde z historického hlediska poněkud neproveditelné).

Nebo by muselo být naprosto uznáno, což nás ale staví před vážný problém - komu by mělo být přiznáno? Mohla by třeba Praha říct, že se odtrhává? Nebo Benešov nad Ploučnicí? Jakým způsobem by pak státy mohly fungovat, kdyby se mohly zcela neomezeně drobit?
27. 02. 2009 | 10:15

Admirál napsal(a):

Paterik - Říkáte "Záleží na tom, co uznáte jakožto princip." Ano, je legitimní se k přiklonit buď k principu neměnnosti hranic a nebo k principu uznání práva národů na sebeurčení.

Pokud si zvolím, a aplikuji svůj přístup na nějakém konkrétním problému, nemůžu v následující případě bez ztráty tváře otočit o 180°.

Takový postoj odhaluje pouze slizkost a bezpáteřnost.

Přece jenom to má jednu výhodu: Člověk rychle pozná, ne čem je.
27. 02. 2009 | 11:09

JAHA napsal(a):

Ad: Admiral a Paterik
Je naozaj tazke (skor nemozne) urcit jednotne zasady pre uznavanie (neuznavanie) "novych" statov. Ze nieco take pozaduje vysokoskolsky vzdelany ucitel ustavneho prava, mno...
Ved skuste porovnat - Irsko, Severne Irsko, Gibraltar, Baskicko, Juzne Tirolsko, Korutansko (v Slovinsku), Besarabiu (cast v jednom state, cast v inom), Sedmohradsko, Podkarpatska Rus, uz spominane Adzarsko, Podnestrie...(to len namatkovo Europa!), Kurdistan, Tibet, severozapadna Cina, Cejlon, a samozrejme Palestina, Nigeria...
Ake jednoznacne zasady a principy pan ucitel?
27. 02. 2009 | 11:11

JAHA napsal(a):

To "pan ucitel" som myslel na autora clanku:-).
27. 02. 2009 | 11:12

Vico napsal(a):

Pravda : já se zase modlím, aby autor článku ministrem spravedlnosti nebyl a to bez ohledu na to, že s jeho článkem jinak souhlasím.Za alespoň trochu nezávislou justici, která by jeho příchodem na ministerstvo vzala za své, bych jeho katedrové pravdy nevyměnil.
27. 02. 2009 | 11:26

Paterik napsal(a):

Admirál:

To je naprostý nesmysl. Ani jedna z těchto dvou kategorií není uplatnitelná jako absolutní pravidlo. První by vylučovala de facto možnost vzniku jakýchkoliv nových států, například by do jisté míry negovala i právo Československa na vznik... Ale je tu hlubší problém - totiž jaký stav by byl dle tohoto principu brán jako "neměnný"? To by vyžadovalo, aby se vytvořila jakási absolutní mapa světa, která by byla všemi uznána jako navždy platná. Takováto shoda je nedosažitelná, navíc by zde byla snaha různých států o historické revize...

Princip sebeurčení je v absolutním smyslu nenaplnitelný proto, že nelze objektivně definovat skupinu, která by měla dle tohoto principu právo usilovat o vlastní stát. Byla by definována na základě jazykových faktorů, společné kultury nebo snad společných genů? Jakým způsobem by se vymezovaly hranice těchto nových států? Jak početná skupina smí založit nový stát? 10 lidí? 100 lidí? 1000 lidí? Milion? Jak chcete stanovit nějaká objektivní kritéria?

Ani právo není ve všech ohledech absolutní. I tresty za vraždu se liší v závisloti na mnoha okolnostech. Proto i právo na sebeurčení nebude nikdy absolutní, ale vždy závislé na konkrétní situaci. Tamilští tygři chtějí taky samostatnost. Dáme jim ji jen proto, že si o ni řeknou? Budou i muset podat někam formulář, třeba k OSN? Tohle prostě nezaškatulkujete, ani kdybyste se postavil na ucho.
27. 02. 2009 | 11:45

Admirál napsal(a):

Paterik - kde vidíte rozpor? Já pouze tvrdím, že pokud máme dva principy a já se k jednomu z nich přihlásím při řešení konkrétního případu, nemohu bez ztráty tváře vzápětí jiný obdobný případ hodnotit podle opačného principu (případ naší současné vlády).

Sdílím s vámi názorže "ani jeden princip není upaltnitelný jako absolutní pravidlo".

Jsem ale dobře schopen rozlišit, co je jemné, konkrétní, citlivé hodnocení jednotlivého případu a co je účelová bezpáteřnost.
27. 02. 2009 | 12:53

Paterik napsal(a):

Admirál:

Pokud vy sám souhlasíte s tím, že ani jeden z těchto principů není absolutní, pak tedy není nic divného na tom, pkud se v jednom případě rozhoduji podle jednoho a v jiné podle druhého. Mezi těmito principy je vždy určitá rovnováha, která se v různých případech může překlopit na jednu nebo druhou stranu. Například:

jsem pro svobodný Tibet, stačí mi vidět, jak "skvěle" o něj Čína pečuje.

Jsem pro samostatnou Palestinu, už jen proto, že Británie kdysi místním slíbila samostatný arabský stát a tento slib nikdy nedodržela.

Jsem proti samostatnosti Osetie, protože se zde jedná de facto o anexi území jednoho státu jiným. Ostatně jeden vysoký představitel Osetie v neschváleném okamžiku upřímnosti prohlásil, že se chce přičlenit k Rusku. Měl pak chudák, co dělat, aby to dementoval.

Takhle bychom mohli pokračovat dál. Vy tomu můžete říkat bezpáteřnost, já říkám, že každý případ se musí posoudit samostatně.
27. 02. 2009 | 16:38

Radek Mikula napsal(a):

Paterik: Politici ale musí být schopni věrohodně vysvětlit, proč se k tomu kterému principu v určitém případě přiklonili.

Proč ČR např. schválila útok proti Jugoslávii a zároveň odsoudila obdobný postup vůči Gruzii? Nelze prostě jen prohlásit, že kosovští Albánci mají právo na sebeurčení a Gruzie zase na územní integritu.

Mimochodem, nemáte pocit, že EU de facto anektovala většinu Kosova?
27. 02. 2009 | 17:06

Admirál napsal(a):

Paterik - V pořádku, zřejmě oba, ač vycházíme ze stejného předpokladu, hodnotíme jednotlivé konkrétní jevy rozdílně. Já si stojím za hodnocením "bezpáteřnost", Vy si zůstaňte u čeho chcete.

Pouze mi nedá neupozornit Vás na rozpor ve vaší argumentaci. U Osetie argumentujete "Ostatně jeden vysoký představitel Osetie v neschváleném okamžiku upřímnosti prohlásil, že se chce přičlenit k Rusku."

Kosovští představitelé se nehlásí k velké Albánii? Nevidíte zde žádnou podobnost s Osetií? Samozřejmě pokud nechcete, tak nemusíte.

Podotýkám, že osobně osamostatnění obou enkláv neschvaluji. Mé názory jsou v těchto případech konzistentní.
27. 02. 2009 | 17:11

Paterik napsal(a):

Admirál:

EU i USA podmiňovali uznání Kosova mimo jiné i zárukou, že se nikdy nesloučí s Albánií. Ohledně Osetie nikdo takovou záruku nepožaduje. Čili asi tolik.

Jinak ještě k hodnotám - hodnotil byste chování velmocí, které po válce uznaly samostatnost Československa jako bezpáteřní? A co měli dělat chudáci Poláci? Ono místo slova "konzistence" by se dala docela dobře použít třeba "umanutost". Ale na tom se myslím neshodneme, takže je celkem zbytečné se o to dále přít.

Radek Mikula:

Jistě, politici musejí svá rozhodnutí jasně podložit argumenty. Ale jak se tak koukám, děje se to zřídkakdy.

Myslím si, že víc než Kosovo bude EU "anektováno" chorvatsko a později možná i samotné Srbsko. Zato ksovo zrovna dobrou vyhlídku na členství v EU nemá, čili je na tom s anexí svým způsobem hůř. Ale obávám se, že prostě v tomto případě bylo nutné Albánce s Srby od sebe "odtrhnout", což jim snad zabrání, aby se do sebe pustili znovu.
27. 02. 2009 | 18:24

Admirál napsal(a):

Paterik - Co taklhle rezoruce OSN, která deklarovala, že Kosovo zůstane sočástí Jugoslávie? ono zřejmě NIKDY znamená NIKDY jen NĚKDY. Co vy na to. Takové principy jste ochoten hájit?

To je pro silné žaludky, ne pro slušné lidi.
27. 02. 2009 | 22:00

Paterik napsal(a):

Admirál:

Ona existuje nějaká Jugoslávie? Pokud ano, tak byste to měl honem říct Chorvatům a Bosňákům, aby chudáci věděli, že se zločinně odtrhli.

OSN je impotentní organizace, jejíž rezoluce nemají váhu ani toho papíru, na němž jsou napsány. OSN vydává rezoluce jak na běžícím pásu, ale každý si stejně respektuje jen to, co se mu hodí do krámu.

Jinak která rezoluce to byla a ze kterého roku je? Co kdyby OSN schválila rezoluci, že ČR se připojuje k Německu? Byl byste ochoten ji plnit? Mezinárodní právo je bohužel fikcí, protože může být vnuceno jen slabým státům. Velmoci ho respektují jen tehdy, pokud jim vyhovuje.

Ted ano - mezinárodní politika je jen pro silné žaludky, pro slušné lidi se moc nehodí.
27. 02. 2009 | 22:28

Lex napsal(a):

Paterik
Byla to REZOLUCE RADY BEZPEČNOSTI OSN č. 1244
ze dne 10. června 1999 (výňatky uvádím)
"Rada bezpečnosti s ohledem na zásady a cíle Charty OSN, včetně primární zodpovědnosti Rady bezpečnosti za udržení mezinárodního míru a bezpečnosti:
- vítajíce obecné zásady politického řešení kosovské krize přijaté 6. května 1999 (S/1999/516, dodatek 1 této rezoluce) a vítá rovněž skutečnost, že Svazová republika Jugoslávie přijala zásady obsažené v bodech 1 až 9 dokumentu předloženého v Bělehradě 2. června 1999 (S/1999/649, dodatek 2 této rezoluce) a souhlas Svazové republiky Jugoslávie s tímto dokumentem,
- stvrzuje závazek všech členských států respektovat suverenitu a územní celistvost Svazové republiky Jugoslávie a dalších států tohoto regionu v souladu s dodatkem 2 Helsinského závěrečného aktu,
- stvrzuje výzvy k vytvoření rozsáhlé a efektivní samosprávy v Kosovu obsažené v předchozích rezolucích,
5. Usnáší se na rozmístění mezinárodních civilních a bezpečnostních sborů v Kosovu pod záštitou OSN a vítá souhlas Svazové republiky Jugoslávie s touto přítomností;
8. Stvrzuje potřebu rychlého a účinného rozmístění mezinárodních civilních a bezpečnostních sborů v Kosovu a požaduje spolupráci zúčastněných stran;
(b) Provést demilitarizaci Kosovské osvobozenecké armády (UCK) a dalších ozbrojených kosovsko-albánských skupin v souladu s odstavcem 15 níže;
10. Pověřuje generálního tajemníka, aby s podporou příslušných mezinárodních organizací ustavil přítomnost mezinárodních civilních sborů v Kosovu za účelem výkonu dočasné správy Kosova, v jejímž průběhu by existovala rozsáhlá autonomie Kosova v rámci Svazové republiky Jugoslávie a která by dohlížela nad vytvářením dočasných demokratických samosprávných institucí, které by zajistily všem obyvatelům Kosova mírové a normální životní podmínky;
15. Požaduje, aby UCK a další ozbrojené skupiny kosovských Albánců okamžitě zastavily všechny útočné akce a podrobily se požadavku demilitarizace předloženému velitelem mezinárodních bezpečnostních sborů po konzultaci se zvláštním zástupcem generálního tajemníka;"
Jak vidíte, existovala i ta "Jugoslávie"
28. 02. 2009 | 00:15

Paterik napsal(a):

Lex:

Díky za info, čili se ovšem nejednalo o Jugoslávii v rozsahu, který měla za druhé světové války a za Tita, ale pouze o budoucí Srbsko. Rezoluce ovšem přepokládala vznik samosprávných institucí a zajištění míru pro Kosovské Albánce. Je otázka, zda by toho bylo možné dosáhnout, pokud by zůstali součástí Srbska.

V reálu tu byly pouze dvě možnosti, obě špatné, protože vždy znamenaly nespravedlnost pro jednu ze stran. Jedno těchto špatných řešení se muselo realizovat. Realizovalo se toto. Je nepochybně řada důvodů, včetně uvedené rezoluce, proč se realizovat nemělo, stejně jako je řada důvodů, proč by se nemělo realizovat to druhé. V tomto lze spatřovat analogii stavu, který vládne na blízkém východě...
28. 02. 2009 | 10:27

Lex napsal(a):

Paterik
Souhlasím, že každé řešení národnostní otázky na Balkáně je špatné, více špatné nebo méně špatné. Které zvítězilo v případě Kosova je otázka, je ale realitou. Mluvíme-li o mezinárodním právu a právu na sebeurčení až po odtržení od dosavadního státu, týká se to NÁRODNÍCH zájmů. Paradox řešení Kosova je v tom, že "kosovští" Albánci jsou součástí národa albánského - jsou to Albánci, navíc většinu získali uměle infiltrací a vyhnáním srbského obyvatelstva. A Albánci svůj národní stát mají - Albánii. Nejde tedy o právo na sebeurčení. Nabízí se srovnání s řešením německé otázky v Československu v druhé polovině třicátých let minulého století, končící Mnichovským diktátem. To srovnání ale není na místě, protože sudetští Němci se řídili heslem "Ein Volk, ein Reich" - jeden lid (národ), jedna říše. Šlo jim o odtržení Sudet od Československa a jejich územní připojení k Německu. I když - říkám-li, že srovnání není na místě, pak jen potud, pokud skutečným a "definitivním" cílem všech těchto snažení Albánců roztroušených v okolních státech není tzv. "Velká Albánie", tj přidružení území, kde v sousedních zemích převažuje albánské obyvatelstvo k Albánii, jak je často zmiňováno. Pak by šlo o "Balkánský Mnichov", na jehož zrodu by měly opět velký podíl velmoci. Rezoluce nerezoluce. Apropós, slyšel jste někdy o tom, že ve Francii jsou území ovládaná tureckým (muslimským) obyvatelstvem, že na Britských ostrovech se mluvilo o úvahách tereckého obyvatelstva pod příslušným stranickým vedením konstituovat "Turekou anglickou republiku"?
28. 02. 2009 | 13:32

Admirál napsal(a):

Paterik - ČR se zde přidala k silným, když se pořádál hon na slabé. ČR jako slabý poplivala instituce, které slabé hájí proti silným. To se ČR jako slabému může dost zle vymstít.

To je jediná antalogie, kterou vidím.

Takovou politiku můžou dělat jen "vepřové hlavy" a jen "vepřové hlavy" ji mouhou hájit.
28. 02. 2009 | 13:40

JAHA napsal(a):

Ad: Paterik, Admiral, Lex
Je treba podakovat Lexovi za prepis rezolucie. Akurat konstatujem. Povedzme si, kolko a akych rezolucii bolo prijatych v "sialenstve casu"(teda nie je objektivne jasne, ci boli vobec spravne a ci zohladnovali skutocnu situaciu, alebo situaciu vykreslenu tymi, ktori navrh predkladali a mali pripravenu hlasovaciu masineriu). Kolko a akych rezolucii nebolo doteraz splnenych??? Prosim, nenominujte tie o Blizkom Vychode, ale o inych oblastiach sveta!!!
Placete nad povedzme tisickami Palestincoov, ktori si 50 rokov nevedia vybrat, a maju moznost!!! a podporu celeho sveta, aj financnu, doteraz!!! ci podpisu zmluvu s Izraelom a vytvoria konecne samostatny stat?
Neplacete nad krestanmi v Sudane, vo vsetkych arabskych statoch, vo vsetkych muslimskych statoch, vratane Turecka, ktore mame prijat do EU. Mate aspon "sajnu", co sa z vladnej urovne urobilo "v prospech" krestanov v takom Turecku? Mozete si to kdekolvek najst - pocet kostolov pred 50 rokmi a teraz, moznost politickej angazenovanosti, skoly,... Hroza. Vas zaujima pravo Albancov - Moslimov v Kosove, Macedonsku...Pytajte sa nieco o slobode vierovyznania patriarchov krestanskych cirkvi v Libanone (po vitazstve podobnych teroristov ako Hamas s podporov Syrie, Iranu...), v Syrii, v Turecku,...Aky meter by ste ste pouzil na masakru a trvalu genocidu krestanov v Darfure v Sudane? Aku rezoluciu OSN??? Radsej poplaceme nad Palestincami, moslimskymi Kosovcami, ktori riadenou vladnou genocidou s podporou EU (ako inac nazvat barbarske znicenie a bombardovanie viac ako 1000 rocnych krestanskych kostolov a inych cirkevnych objektov?) sposobili nielen barbarske znicenie najstarsich kulturnych pamiatok o existencii krestanstva v Kosove, ale genocidu a vyhnanie min. 1/7 obyvatelov tohto uzemia? A co Vychodny Timor, vsetky muslimske staty (diskriminacia v priamom prenose - Izraelskych tenistov i v tzv. normalnych moslimskych krajinach). Ktore moslimske krajiny su potom normalne a hodne diskusie s nami, ked SAE odmietnu tenistke vstup do krajiny a pritom sa sejkovia robia "moderni"!!! Soky, ktore nas, sprostu, multikulti, liberalnu Europu pridu velmi draho, pokial to budeme nadalej tolerovat , o tom len "kecat" a nieco take prehliadat!!!
28. 02. 2009 | 16:29

JAHA napsal(a):

Samozrejme, moj komentar nereagoval iba na prispevky vyssie troch menovanych, ale na "vseobecne prednasane myslienky". Preto prosim menovanych adresatov, aby si z mojej reakcie vybrali iba to, co sa ich tyka. Dakujem.
To, aby som predosiel nedorozumeniam:-).
28. 02. 2009 | 16:34

Paterik napsal(a):

Lex:

obecně je problém používat jakékoliv historické paralely pro hodnocení současnosti. V průběhu dějin nepochybně docházelo různými migracemi k překreslování hranic. A Kosovu se stalo totéž. Z odstupu 50 let se to jeví jako aktuální nespravedlnost vůči Srbům. Pokud by se to stalo před 500 lety, byl by to jen dějepis. Z toho důvodu je to jako argumentace poněkud problematické.

Paralela s Mnichovem nesedí, zde bylo území jednoho státu předáno jinému. Spíš bych zde viděl paralelu se vznikem Izraele - státu konstituovaného z vůle velmocí.

Co se týče obecných principů, tak jsem k národnostnímu sebeurčení spíš skeptický, viz moje dřívější příspěvky. Podle mě by se mělo k něčemu takovému přistupovat jen výjimečně a jen z dobrých důvodů. Pro vznik Kosova jsem spíš jen slabě a to z důvodů praktických, ne národnostních - tedy oddělení znesvářených národů do dvou států může zabránit dalším válkám.

Admirál:

Ke kterým silným? Kosovo podporuje USA. Rusko je proti. Z tohoto důvodu jsme technicky vzato vždy na straně někoho silného, bez ohledu na postoj, který si zvolíme. A které instituce hájí slabé proti silným? Snad jste tím proboha nemyslel OSN? Koho slabého kdy tato instituce ochránila?
28. 02. 2009 | 19:50

air jordan shoes napsal(a):

Takhle bychom mohli pokračovat dál. Vy tomu můžete říkat bezpáteřnost, já říkám, že každý případ se musí posoudit samostatně
25. 05. 2009 | 09:44

basketball shoes napsal(a):

Prosim, nenominujte tie o Blizkom Vychode, ale o inych oblastiach sveta!!!
25. 05. 2009 | 09:44

jordan shoes napsal(a):

a podporu celeho sveta, aj financnu, doteraz!!! ci podpisu zmluvu s Izraelom a vytvoria konecne samostatny stat?
25. 05. 2009 | 09:45

Bisnis Online napsal(a):

The unique souhlas. Railway, similar to se the sovereignty of small countries.
10. 06. 2009 | 22:42

www.tchibo.de napsal(a):

Rusko tlačí své spojence k uznání Abcházie a Jižní Osetie a USA obdobně k uznání Kosova, což se projevilo při uznání Kosova Makedonií.
30. 11. 2009 | 19:22

outletsgfb napsal(a):

102872 <b>Tags:<a href=http://www.michaelkorshandbagssale2013.org/>michael kors handbags</a>,<a href=http://www.cheapmichaelkorsoutlet1981.com/>michael kors outlet</a>,<a href=http://www.michaelkorsbagsale1981.org/>cheap michael kors bags</a>,<a href=http://www.michaelkorsbagoutlet.pw/>michael kors outlet online</a></b> &Links: <a href=http://www.Fantage.com/>michael kors handbags</a>
but I don't think I had ever seen one, I know anytime I jot approximately one Alexander McQueen hold it namely forever the latest rendition of the infamous Skull Clutch. Well,plus each current accessory becomes extremely coveted plus hyped aboard its access apt the shelves. The majority of the brand's bags have featured quite a bit of structure Lauren Merkin has been hiding within the shadows lately. I discern clutches from this designer constantly, Biba, Giant Carnival of Illogic and Do I Look Fat In This? in here anyway, probably apt find a shiny surface surrounded which to regard herself. Calling always PurseBlog readers, fireworks,
24. 05. 2013 | 21:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy