Lež má drahé pleny

08. 01. 2013 | 14:19
Přečteno 9411 krát
Jde jen o dětské plenky, takže zdánlivě jen o – málo.

Jenže fakt, že v České republice patří od Nového roku do vyšší sazby DPH, se rodinám s dětmi prodražuje, což je v době demografického propadu pravý opak prorodinné politiky. K tomu se z něj díky výkřikům věci neznalých politiků stává další kladivo na Evropskou unii. Opakovaně jsem v poslední době byla v médiích konfrontována s tvrzením, že „za dražší pleny může Brusel“. A dokonce to naznačuje i sdělení na stránkách Ministerstva financí. Aniž bych chtěla někoho přesvědčovat, že je administrativa sedmadvacítky (ostatně stejně jako pověstná česká byrokracie) bez chyb, musím konstatovat, že takováto prohlášení jsou buď plodem naprosté nevědomosti, nebo vědomé zvůle.

Česká vláda přesunula dětské pleny z nižší do vyšší sazby DPH (mimochodem páté nejvyšší v celé sedmadvacítce), protože se tak rozhodla sama - zvýšení výběru daní pro ni bylo důležitější, než podpora rodin s malými dětmi. Ačkoli žádná evropská regulace nic takového nenařizuje, naše ministerstvo financí vykládá „po svém“ novelizované nařízení ke směrnici o sazbách DPH tak, aby mohlo svádět – jak je ostatně u nás zvykem – nepopulární opatření na vnějšího nepřítele, tedy Evropskou unii. Že o žádný diktát nejde, dokladuje nejen to, že Česká vláda se zmíněným nařízením souhlasila, ale hlavně se v něm ani neříká, že by dětské plenky nesměly být v nižší sazbě DPH. Takže například naši nejbližší sousedé je mají nadále v nižších sazbách (Slovensko 10%, Polsko 8%). Jiné země (Velká Británie, Irsko) mají z principu vyjednánu dokonce nulovou sazbu, protože podobně jako další dětské zboží zahrnuly dětské pleny do národního veřejného zájmu – do nástrojů prorodinné politiky. Zdůvodnění, že České republice hrozilo kvůli plenám řízení u Evropského soudního dvora, nemá oporu ani v logice, ani v existujících dokumentech zmíněné lucemburské instituce.

Evropská komise má za úkol střežit a zajišťovat srovnatelné podmínky rovné hospodářské soutěže členských států Unie tak, aby riziko vyvážení méně zdaněného zboží z jedné země do druhé bylo co nejmenší. Musí se na tom ale dohodnout členské státy a Evropský parlament. Přitom platí, že veřejný zájem a národní tradice, které se v řadě zemí liší, mají vždy přednost. Záleží tedy na prioritách jednotlivých vlád, jak moc chtějí například dětské zboží zatížit daní. Kladu si proto otázku, co sledovala či nesledovala naše vláda.

Možná si přála, aby naše batolata chodila na nočník o pár měsíců dříve, a tím se i zmenšil narůstající objem komunálního odpadu. Možná chtěla opravdu vybrat více na daních, ale nevšimla si, že plenky tak budou u nás nejdražší a rodiče je patrně budou jezdit nakupovat k blízkým sousedům stejně jako levnější a někdy i kvalitnější potraviny. Možná, že jen zapomněla prověřit, jaké dopady bude mít její rozhodnutí, V tom případě jí ale nic nebrání plenky do nižší sazby znovu vrátit. Evropská legislativa to umožňuje – stačí například, aby ministerstvo financí zahrnulo v seznamech pleny mezi hygienickou ochranu. Ve směrnici 2006/112/ES o společném systému DPH jsou v příloze III mezi výrobky vhodnými pro nižší sazbu DPH uvedeny výslovně v bodě 3): ……včetně výrobků užívaných k antikoncepci a hygienické ochraně … A i kdyby se kdokoli ozval zrovna proti České republice, že pleny neslouží k hygienické ochraně, což je dost absurdní, má Česká republika možnost iniciovat celoevropskou novelizaci příslušných norem. Ale opět: musela by chtít, musela by to vědět a musela by to umět.

Dovolím si tvrdit, že to jde – když se v roce 2006 začala vést debata o tom, jaká sazba má být používána na dětské autosedačky, dětské i dospělé pleny a podobné zboží, můj poslanecký klub prosadil v Evropském parlamentu možnost zařazovat je do nižších daňových sazeb, pokud o to budou země Unie stát. Ale to je samozřejmě práce, která nezaručuje takovou popularitu, jako výkřiky typu „za dražší pleny může Brusel“. Otázku, zda jde o úmyslné polopravdy či nesmyslné bláboly politiků, by si měla klást především média, která jim dávají prostor podobně jako jiným desinformacím o EU.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

resl napsal(a):

vysvětlujte to zdejším komoušům, ti se těší až jim šlápne na krk Putin a budeme zas používat Rudé Právo.
08. 01. 2013 | 14:28

Viola napsal(a):

Proč i paní Bobošíková, která také může dobře vidět do EU v debatě s vámi říkala opak? Chtěla se zalíbit těm, co jsou proti EU anebo do konkrétní problematiky nevidí a proč vám moderátor pan Moravec nedal prostor to náležitě vysvětlit?
08. 01. 2013 | 14:44

Zbyněk napsal(a):

Nejste moje kandidátka, volím Karla Schwarzenberga, ale napsale jste to moc hezky. Že se vše i amnestie svede na EU, toho jsme právě svědky, takže díky za článek.
08. 01. 2013 | 14:49

český maloměšťák napsal(a):

Takových článků je třeba...ale nejen před volbama.

Mějte se.
Pokud by bylo 2. kolo Fischerová(event.Dienstbier) vs Roithová...tak by to nebyla až tak špatná vizitka nicnežnároda.
A asi by se jednalo i o něco hlubšího než jen o symboliku.
Osobně v tomto nicnežnárodu ale nevěřím.
08. 01. 2013 | 14:52

MiT napsal(a):

Asi na MF sedí další "Henych" (snad si nepletu jméno vedoucího
odboru MV, který sčítal % neplatných hlasů), který podobně "usilovně" a slabomyslně pracuje, je neodvolatelný a neviditelný a nepostižitelný .....
08. 01. 2013 | 14:58

sta5enka napsal(a):

Dobrý den, paní doktorko, děkujeme za vysvětlení.Takových informací o Bruselu se bohužel dostává mezi lidi moc málo. Někdy mi připadá, že tu žijem v jakési izolaci, masírováni, co se EU týče, nepravdami, až lidé opravdu tomu všemu špatnému o Bruselu věří. Objektivní informace chybí a stokrát vyřčená lež se stává pravdou.
Mrzí mne, když čtu v diskuzích, že by někdo volil toho či onoho kandidáta za prezidenta, protože se za ním netáhnou žádné korupční aféry, ale že je to eurohujer/ka, nebo že je příliš proevropský/ká, takže ho/ji volit nebude.Z mého pohledu katastrofa.
Přeji hodně síly a štěstí v předvolebním klání. My chceme změnu, my volíme ženu :)))
08. 01. 2013 | 15:00

neo napsal(a):

Tak tohle je slušnej nářez....

Paní Roithová, jak dlouho nosí dítě pleny? Rok? Dva? Záleží na rodičích, kdy naučí dítě na nočník a WC a záleží na dětech, jak na tom jsou.

Pleny samy o sobě nejsou jediným zbožím, které rodina s dítětem potřebuje. Takže smrsknout podporu rodin s dětmi na jednu jedinou věc a ještě k tomu takovou, kterou dítě potřebuje jen mizivou část svého dětství, to chce fištrónka.

Pleny žádnou rodinu s dítětem nezrujnujou ,ten rozdíl v ceně není zas tak veliký a dají se kupovat neznačkové pleny za rozumnou cenu, nebo se holt taková mamina vrátí do let našich rodičů a prarodičů a bude vyvářet.
08. 01. 2013 | 15:02

velký lidový chural s popelkou a bártou napsal(a):

Jdu si vsadit litr na postup Bobo do druhého kola.
Skoro dvěstě tisíc, kdo by to nebral?

Pak, pravda, bude muset odstoupit nebo bude shledána Kubicem jako kandidatury neschopná (začne být trestně stíhána pro nějaké vyjádření, které odsvědčí Kubiceho sekretářka), ale seno už bude pod střechou.

Na podporu mladých Franzovi nic nedejte, toho volí jen studenti UMPRUM jako grafický symbol.
A agentku Proctera&Gamblea - to snad nikdo nebere vážně.
08. 01. 2013 | 15:04

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Problém České republiky je především sazba na základní potřeby, bydlení, potraviny, zdravotnictví. Hodně států používá někdy i nulovou sazbu anebo sazbu kolem 5 %.
Slováci jsou vysoko 10 %, my 15 %.

DPH státy OECD
http://www.oecd.org/ctp/taxpolicyanalysis/Table%203.8%20%20VAT%20GST%20Rates.xls

Daně z příjmu pro vysoko příjmové tam jsme zase opačný extrém

OECD income top
http://www.oecd.org/dataoecd/46/18/2506453.xls

Vyspělé země kolem 40 – 50 % naši oligarchové platí 15 %.

Tady (Kalouskova) země není pro lidi, ale pro mafiány.
08. 01. 2013 | 15:07

Stařeček napsal(a):

paní Roithová, už to tu jednou zaznělo a musím souhlasit. Proč se naši zástupci v EU tak málo vyskytují v novinách a na fórech, aby vysvětlovaly a uváděly na pravdu lži, pokud se vyskytují ve sdělovacích prostředcích, nebo jsou hlásány např. z vlády. Pan Stejskal Vás asi nemaže, neníliž pravda?
08. 01. 2013 | 15:15

český maloměšťák napsal(a):

neo
Jednou je nezrujnuje zvýšené DPH na to, jindy regulační /co reguluje ??/ na ono, podruhé zase jiná zvýšená finanční zátěž...v sumě pak neo lítá od blogu k blogu a obhajuje téměř cokoliv /dokonce protiústavní korky této vlády...např. program " arbeit macht frei" /, co zplodí ti, k nimý takto vzhlíží téměř jako k neomylným modlám.
Smutný pohled.

V součtu samozřejmě že jsou i ty pleny velkou zátěží.

Nicméně toto hošík - analytik nepochopí. On nic nesčítá - jen anállízá. Nebo jak se to správně řekne...

Stokrát neo by ubilo i vola. Natož stokrát něco.

Neo - co vaše mamina ? Vyváří...nebo zaváří ? Pleny - nebo co vlastně. Vám - nebo někomu jinému ?
Jo - jiným kázat víno...a sám chlastat rum - to by obdivovateli inženýra Kalouska šlo.
Bať, bať...nebo paci, paci ?
Hlavně že mně ta rodina šlape - na ty ostatní seru. Ať si to vyvaří. Neumí anállízovat...tak ať se třeba uvyvářejí !
08. 01. 2013 | 15:16

Tinny napsal(a):

Velice děkuji za vysvětlení. Ostaně tušil jsem, jak to stěmi plenkami bude. Škoda, že o něm mnoho lidí nedozví. Jinak chci vyjádřit svoji podporu paní Zuzaně Roithové, budu ji volit. Lepšího kandidáta neznám, má moji plnou důběru. Držím palce :-)
08. 01. 2013 | 15:18

stařenka napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude, napsal:
je to tak,taky to cítíme obdobně.

A také proto nemohu volit Karla. Úzká vazba na TOP 09 a Kalouska, tak to opravdu nepřekonáme.

My volíme Zuzanu, Táňa je na náš vkus až moc bytost éterická a její ideály až moc idealistické:))
08. 01. 2013 | 15:22

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Musím připomenout, že za zvedání sazby DPH vděčíme straně KDU-ČSL, tedy straně autorky blogu.
Se zvedáním začal Kalousek tehdy ještě v barvách KDU-ČSL z 5 % na 9 % a pak to jelo ještě dál.
08. 01. 2013 | 15:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text vykazující znaky spamu resp. tapetování (identický příspěvek opakověně zveřejněný pod více blogy).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 01. 2013 | 15:26

neo napsal(a):

český maloměšťák
Ne promiň, tebe jsem tam nepočítal. Ty jsi se na nočník naučil předpokládam až ve 14ti, když se ti holky smály a rodina už byla finančně na dně.

Moje mamina je babičkou, nic nevyváří. Pro svou dceru jsem kupoval jednorázové pleny. To víš, levné v té nižší sazbě a dostupné na západní imperialistický artikl.
Ale když jsem byl batole a sourozenci také, tak vyvářela a její máma taky, za bolševika jiná možnost ani nebyla.
08. 01. 2013 | 15:32

Dattelhein napsal(a):

Tady je prostor pro Vatikán. Přestat podporovat zbrojení a vrhnout se na levné pleny pro každého. K čemu by pak sloužily církevní restituce, když ne k lidumilným věcem? To by se Kalousek namíchl dvojnásob a třeba by ho to i skolilo.
08. 01. 2013 | 15:32

Al Jouda napsal(a):

Článek autorky dokazuje, jakého s námi hraje vláda a potažmo i ministr Kalousek betla. Lež a podvod, to jsou jejich zbraně, ale lidé už přestávají vidět vlčí mlhu a poohlížejí se po nějakém řešení.
08. 01. 2013 | 15:34

stařenka napsal(a):

Tinny
díky,už jsme dva, co budeme paní doktorku volit. A neustoupím, i kdyby mne Zemanem strašili sebe víc. Jedině MUDr. Zuzana Roithová je ta správná volba.

Blog budu sdílet maminám na bazárku. My máme doma mrňousky, takže tyhle věci nás opravdu zajímají. A pokud neznáte www.budulinek.eu, tak doporučuji. Komu záleží na zdraví svých dětiček, má možnost ten projekt pod záštitou Z.R. využívat. Ale sem chodí nejspíš rozumovat jiná věková kategorie, ti s malými dětmi na to nemají čas.
08. 01. 2013 | 15:37

amiel napsal(a):

Stařenko - vaše Zuzana bude prosazovat lidovecké, tzn. nakonec vždycky pravicově konzervativní hodnoty. Ta podle vás "éterická" Fischerová je ve skutečnosti zkušený praktik, chytrá ženská pro 21. století.
morálka (čestnost, poctivost): 1.-3.: Dienstbier, Fischerová, Zeman
"inteligence": 1. Zeman, 2. Fischerová, 3. Dienstbier
diplomacie ("politická inteligence"): 1. Zeman, 2. Dienstbier, 3. Fischerová
empatie ("nepolitická inteligence"): 1. Fischerová, 2.-3. Dienstbier, Zeman
A včil vybírejte... O ostatních kandidátech nemá cenu uvažovat, někteří zcela postrádají jakoukoli morálku (Bobošíková), někteří jakoukoli inteligenci (Franz), někteří obojí (Sobotka, Schwarzenberg) a zbylí dva (Fischer, Roithová) jsou trulanti, kterých najdete v každé školní třídě deset; nechápu, proč by tam měli ještě viset u tabule.
Ale já toho nechápu víc: leckde prý sundávají Klause - to já bych ho raději pověsil...
08. 01. 2013 | 15:37

kája napsal(a):

pokud to někomu nedošlo, co a proč se to tu řeší... Bobo vystartovala s tím, že zlomocná EU, před kterou nás bude chránit, nám nařídila zdražení plenek. Moravec situaci nezvládl, byl úplně mimo (hlavně že machroval že ví, kolik máme soudců)
08. 01. 2013 | 15:38

stařenka napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude, napsal:
myslím, že právě v KDU nebyla tenkrát shoda s Kalouskem, proto odešel a s ním i několik dalších
08. 01. 2013 | 15:41

martin_k napsal(a):

neo:
rozdíl v ceně je. jestli velký nebo malý to je relativní věc!!! pro někoho to můe být zcela zásadní! a vzhledem k tomu, že je to zcela zbytečné nevím proč to vláda dělaá?! asi ve svém tradičním duchu - aby bylo na "kmotry" a "po nás potopa"
08. 01. 2013 | 15:47

Vlado napsal(a):

Můj poslanecký klub EP projednal v evropském parlamenrtu . . Paní MUDr.Roithová škoda,že to Váš poslanecká klub v EP neprojednal také s naší vládou, aby pro mladé rodiny dělala pro natalitu více. Nejen v lacinějších plenách ale i v porodném atd. Ale asi ta spolupráce bruselských poslanců s naší vládou je velice špatná, že? Navíc v rozkradeném státě, plném milionářů, na víc nemáme a tak to vybereme na dětech.
Jak to ti komunisti dělali, že v době úpadku se rodili "Husákovi děti"? Byli lepší hospodáři a nemohlo se takto krást!!!!
08. 01. 2013 | 15:50

krajan napsal(a):

resle (hned zkraje),
smím-li se ptát,oni jsou Kalousek s Nečasem komouši?
08. 01. 2013 | 15:50

stařenka napsal(a):

amiel,
vtipné, rozesmál jste mne, díky.
Jinak povinné věšení prezidentů ve školách skončilo s nástupem V.Havla. On tenkrát prohlásil, že si neumí představit, že bude viset ve všech třídách a že by raději preferoval místo své maličkosti vyvěsit státní znak.Takže mne to sundávání Klause jaksi překvapilo.To on tam celé ty roky visel?

K těm kandidátům: Velice si vážím paní Fišerové, slyšela jsem i pana Hoffmanna, jak říkal na ČT 2, že by si ji nejspíš vybral. Ale,některé její názory jsou nad rámec mého pochopení, paní doktorka Roithová mi připadá daleko racionálnější. Nemusím souhlasit vždy se vším, ale já s ní opravdu nemám žádný problém, naopak, velice si jí vážím.
Jen se vás chci ještě zeptat, kde jste to vzal: morálka, čestnost, poctivost: Zeman ?
08. 01. 2013 | 15:55

Tinny napsal(a):

stařenka
Děkuji :-)
Já jsem ajťák a programátor, je mi 30, děti nemám. Paní Roithová má moji důvěru dlouhodobě, ač nejsem volič KDU (zvláštní, jak někteří nedokážou oddělit osobnost od politické strany :-). Bude ji volit spousta známých a příbuzných. Jenže někdo si vymyslel průzkumy, a tak raději všichni budou volit "menší zlo" proti někomu z favoritů, takže nakonec budou volit toho, koho vlastně nechtějí.

Myslím, že by této zemi po uplynulých 20 letech prospěla ženská ruka (jako v Lotyšsku). Jako lékařka (úspěšně studovala zde i v zahraničí), ředitelka nemocnice, ministryně v nestranické vládě, poslankyně v EU, kde je velmi aktivní (líbilo semi, jak bojovala proti dovozu zdravotně závadného zboží z Číny atd. atd.), prokázala, že má morálku, empatii, inteligenci a diplomacii. Takže kdo tvrdí že ne, tak ji nezná. Je velká škoda, že nemá větší podporu veřejnosti a mediálně známých osobností, a i tím se vytváří umělý dojem její nezvolitelnosti, a proto málo kdo ji chce volit. Není pyšná, arogantní, má velký přehled, zkušenosti, rozumné názory, hovoří vždy k věci, bez afektů, ale nedá se agresivním oponentem zastrašit. Chce změnu a ví jak na to. Nemá problém se vcítit do potřeb a starostí obyčejných lidí...

Proti Fischerové nic nemám, je schopná, ale nedovedu si ji představit. Ale i ona by byla asi lepší než ti pánové.

Obraz u tabule viset nemusí, nic a nikdo to nenařizuje. Je to jen pozůstatek dob monarchie a čecháčkovského zvyku se někomu klanět... Havel to chtěl zrušit, ale vzdal to.
08. 01. 2013 | 15:56

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro krajan.
Kalousek šel do politiky již tuším v roce 1984 do KDU, ale tehdy to bylo v Národní frontě pod vedením KSČ. Nečas byl v SSM.
Jsou to normalizační odchovaci.
08. 01. 2013 | 15:57

neo napsal(a):

martin_k :

když napíšu, že rozdíl v ceně není zas tak velký. Tak to znamená opravdu ale opravdu, že rozdíl je.

Jistě je relativní, pro koho je velký či malý a proto jsem také navrhl alternativu. Levnější pleny a nebo látkové a dělat to postaru jako miliardy jiných dříve.

Podstatné ale je, že na rozdíl od paní Roithové, si pod pojmem prorodinná politika představuji něco úplně jiného než dph na pleny nebo sunar či cokoli jiného.
08. 01. 2013 | 15:59

český maloměšťák napsal(a):

neo
Omyl. Do 17 let . Ostatně za čas budu opět chodit na nočník. Však ty za čas taky. Dej si, chlapče, pozor - ať je to ale fakt na nočník. Ať to nepustíš zase do těsta - co tvá mamina má zadělané v díži. Víš - jak jste se pak tak divně na sebe šklěbili - na sv. Štěpána .Cože to ta mamina dala za divnou příchuť - do toho štrůdlu.
Stejně ale - jak ty, chlapče, to všecko víš ? Ty na to máš nějaké kukátko, hochu ?
Ty tak nejen že lezeš lidem do análu - ty se jim koukáš i do nočníku ?
Hmm - to prvé chápu, to může mít co dělat s tvou obživou, chlapče.....ale to druhé ?
To je moc divný koníček, hochu !
08. 01. 2013 | 16:02

zemedelec napsal(a):

Milá stařenka.
Rozmlouvat Vám to nebudu,když chcete volit Roithovou.
Skutečně málo nás informovala o dění v E.parlamentu.
Nikdy se nevyjádřila k ekonomické situaci ve státě.
Nikdy se nevyjádřila k situaci ve zdravotnícství,ve školství,nikdy ani ťuk vůči vládě.Vždy jsem si myslel lidová strana bude s lidem a ono je to obráceně.
08. 01. 2013 | 16:03

Baba Jaga napsal(a):

Existuje vůbec nějaká zpětná vazba našich europoslanců s voliči, ba možná i parlamentem? A s jejich "rodnými" stranami?
Zkuste nám příště napsat něco o tomhle, vážená paní Roithová. (Musím se kouknout, na jak dlouho ještě máte působení v Bruselu zajištěné (že by do r. 2014?) - že jste se tak pustila do presidentského klání).
Myslím, že za naše okolí je v EU snad pořád pan Březina, naposledy jsem o něm slyšela, když daroval v Olomouci kostelu sv. Michala zvon. Kdysi zvával lidičky do Bruselu, možná úřaduje i někde tady. Letmo jsem se teď podívala, že skutečně poslancuje pořád, ale není už Váš zdejší lidovecký kolega.
A ty pleny skutečně zdražují pořád - jako téměř všechno. Ale zda je ke své existenci potřebuje lež - to bych netvrdila.
Ať ve volbách dostanete hlasů dle Vašeho očekávání a pokud tou presidentkou nebudete, zkuste nám něco o oné zpětné vazbě napsat, prosím.
08. 01. 2013 | 16:05

Pavel13 napsal(a):

:neo
Správně. Je třeba rodiče motivovat, aby spotřebovali plen co nejméně. Co kdyby dítě na pleny chytlo závislost?
Zaveďme na pleny spotřební daň! 10 Kč na plenu přece nikoho nezruinuje.
08. 01. 2013 | 16:07

amiel napsal(a):

Stařenka:
K tomu Zemanovi:
- tak např. v 80. letech, když celý národ (včetně paní Roithové, Klause a spol.) mlčel, Zeman statečně vystupoval proti totalitnímu režimu - riskoval osud, kariéru, možná i život - bez naděje na nějaké výhody nebo zadostiučinění. Tehdy ho znala celá země a obdivovala se mu za odvahu a vůli k pravdě.
- v roce 1998 převzal morálně rozvrácenou zemi v hospodářské krizi. Jeho vláda krizi zastavila a rozjela rychlý hospodářský růst, který trval deset let. Poctivě a bez skandálů privatizovala banky tak, že kvalita českého bankovního sektoru dodnes odděluje ČR od zbytku Evropy. Nikdy jsem neslyšel, že by se Zeman těmito úspěchy pyšnil. Přitom k sobě dokázal přitáhnout morálně vynikající osobnosti, které skutečně bojovaly proti totalitě (Kavan, Rychetský) i vynikající a respektované odborníky (docent Grégr, inženýr Mertlík).
Nevím, jestli by Zeman byl dobrým prezidentem. Asi ano. Ale určitě je dobrým člověkem, kterého si nevážím jen pro nepochybnou inteligenci, ale PŘEDEVŠÍM pro samostatné myšlení, odvahu, poctivost a spolehlivost.
08. 01. 2013 | 16:15

neo napsal(a):

Pavel 13:

když už se zavádí spotřební daň na alkohol a cigarety, zpoplatňují se igelitky v marketech, tak bych se ani nedivil. Pleny jsou nechutnej odpad, komfort super, ale motivace k menší spotřebě není od věci.
08. 01. 2013 | 16:15

stařenka napsal(a):

Tinny
přesné.
Nejsem členem, ani volič KDU. Ale snažím se přistupovat k volbě prezidenta zodpovědně, aby mé děti mohly vyrůstat ve společnosti, za kterou se nebudeme muset stydět. Prostě jednou máme možnost něco malinko ovlivnit, tak tomu chci alespoń věřit./ asi trochu naivní/ Zkoumala jsem všechny kandidáty. Ti, co jsou nějakým způsobem propojeni na současnou vládu jsem škrtla. Taktéž ty, co mají za sebou Šloufy, Schrenky,či jako sponzory exekutory a vedoucí směnáren /už chápu, proč se neuvažuje u nás o euru/, tak ty také škrtám, navíc Zeman je pro mne naprosto nepřijatelný, stejně Bobo. No a vylučovací metodou mi zbyla paní doktorka. A čím více jsem si o ní nacházela informací, tím více jsem pochopila, že ona je jediná ta správná volba. A kdyby se lidem trochu rozsvítilo a nespojovali si kandidáty jenom se stranami, ale hledali u kandidátů jejich hodnoty, tak si myslím, že bychom měli stejně kvalitního prezidenta, jako mají nyní v Německu.
08. 01. 2013 | 16:16

neo napsal(a):

český maloměšťák:
do 17ti? Tak to se nedivim, že jsi co jsi... frustrace z dětství se projevuje.
08. 01. 2013 | 16:17

stařenka napsal(a):

zemědělec
pro mne zas až tak paní doktorka ty roky nebyla tak neviditelná. Ty její projekty pro maminky s dětmi a pro potřeby lidí, např. První právní pomoc, jsem i využívala a díky za ně, ale máte pravdu, že těch informací od europoslanců se dostává k nám lidem dost málo a pak převažují nesmysli, kterými nás někteří politici masírují.
Děkuji vám, že mi její volbu nerozmlouváte. Určitě bych si rozmluvit nedala. Už mám dost těch hulváckých politiků, co na lidi kašlou a jen se drží zuby nehty u koryt, aby splatili své vysoké hypotéky.
08. 01. 2013 | 16:30

Tinny napsal(a):

zemedelec
To že někdo není denně ve zprávách na nově, neznamená, že nic nedělá a nevyjadřuje se k různým problémům. Na webu evropského parlamentu je detailný výpis kdo se čím zabývá, v jaké věci vystupuje ap. Mimochodem, pamatuji si celou řadu věcí, na kterých se podílela a která prošla médii.
A co třeba: http://www.youtube.com/playlist?list=PLBE6BA64D42FB997F

Stařenka
Budilínek je super :) díky za odkaz. http://www.budulinek.eu/, ještě jsem koukal na spotřebitel net. Pokud jde o Zemanovy kauzy.. na některé jsem také již zapomněl... a že jich bylo :)
viz http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=18135
Ale hlavně mi na něm nsedí ta přehlíživost a urážení lidí kolem sebe. V mém žebříčku kandidátů je na předposledním místě. Poslední je Bobo.
08. 01. 2013 | 16:32

český maloměšťák napsal(a):

neo
Napodobně. Akorát že ty, hochu, to děláš i dnes...a tak jsi frustrován více.
Dětství a puberta už je historií...ale to co děláš ty, hochu, dnes...kdy jak tvrdíš máš dokonce dceru....
No nic ve zlém, chlapče - ale dej si ozor - ať tě při tom nenachytá alespoň ona, chlapče. To by se těžko vysvětlovalo.
---------------------------------------------------------------
Odlišné sazby DPH jsou nástzrojem , který si Homo sapiens sapiens vymyslel proto, že zjistil, že ne vše na světě je stejně užitečné
Homo sapiens stupidus ale bude tvrdit, že je to protitržní.
Stejnému Homo s. stupidus ale nevadí programy " arbeit macht frei" - tedy nevadí mu do doby, kdy nějaká autorita potvrdí nelegitimitu takovýchto pokusů na lidech.
Pak tady cosi vyřvává o vyvařování a nočnících....
-----------------------------------------
" Vůdce nařídí - my poslechneme ! "
vs.
.......co vlastně ? :--()

Od dob Marca Aurelia se zas tak mnoho nezměnilo.
08. 01. 2013 | 16:33

ari napsal(a):

Hm, v EU má prý z českých europoslanců největší kredit Rouček z ČSSD. Ten prý dělá nejvíc - je respektovaný a vážený. Pro široký rozhled a lidskou zralost si získali respekt také Falbr a Ransdorf, před nimi Špidla.
Všichni ostatní, včetně Roithové, jsou v Evropě považováni za "neviditelné".
08. 01. 2013 | 16:37

čert }=o) napsal(a):

vztahuje se zdražení i na pleny
pro ležící pacienty? Ty jsou
vskutku drahé
balík stojí od nšco 380 do něco pře 500
a vystačí na tejden
Pokud ovšem nenecháte
toho ležáka celý den v jedný plíně
To už je lepší ho utratit
protože takový muka si
nedokáže nikdo představit
A jsou ležáci co leží léta

Ti kdož se o ně starají
s náležitou úctou a nenechávají je
trpět jsou všechny hříchy odpuštěny
08. 01. 2013 | 16:39

Tinny napsal(a):

ari
jak to "prý?" myslíš tento žebříček?

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-25238280-cesti-europoslanci-hvezdy-prumer-i-neviditelni
08. 01. 2013 | 16:43

stařenka napsal(a):

amiel
víte, kdyby se býval Zeman stal tenkrát prezidentem, asi bych to v té době skousla. Nyní ho ale vidím jinak. Nechal se slyšet, že si některé současné poradce na Hradě ponechá, má prapodivné sponzory, podpořil přeběhlíky,vypouští někdy neuvážené výroky, které by nás politicky mohly poškodit.Nebudu zmiňovat ty všechny kauzy, včetně opoziční smlouvy, toho se všude píše dost a dost. Nemohu si pomoci, ale vidím v něm mstivého člověka, velmi hrubého, který sleduje jen svůj zájem. Neříkám, že není schopný a inteligentní. A má velmi sympatickou dceru. Ale pro mne je jako prezident naprosto nepřijatelný. Mám úplně jiné představy o prezidentovi. To vám opravdu ty všechny věci, co Zeman udělal, nevadí?
08. 01. 2013 | 16:46

Tinny napsal(a):

žebříček poslanců na ihned.cz (objevil jsem nyní na podmět Ariho): Zuzana Roithová (KDU-ČSL) :Zřejmě nejpracovitější česká europoslankyně. Na zasedání Evropského parlamentu je pravidelně také ve čtvrtek odpoledne, kdy se v budově zdržuje už jen pár desítek nejskalnějších parlamentářů. Je místopředsedkyní výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů. Z českých poslanců podává vůbec největší počet pozměňovacích návrhů. Na základě jejích snah se Evropská komise začala zabývat modernizováním legislativy, která by mohla omezit dovoz nekvalitních hraček z Číny. Proč si ji pamatovat: Pracuje, i když by nemusela. Na poslední parlamentní schůzi ve Štrasburku přijela, i když nemohla chodit a dopravovala se na elektrickém vozíku.
08. 01. 2013 | 16:47

ari napsal(a):

Ne, žebříček sestavený Bakalou (nebo některým z jeho poskoků) opravdu nepovažuji za relevantní.
To je směšné a trapné - argumentovat tady (nebo kdekoli na veřejnosti) čímkoli z HN!
08. 01. 2013 | 16:47

Luma napsal(a):

Eurohujerku za prezidentku nechci!
08. 01. 2013 | 16:48

Tinny napsal(a):

ari

Nevím, kdo ovládá jako noviny. Čtu průběžně více různých serverů a informace si porovnávám. Hledal jsem nějaký přehled poslanců, když jste jej už nedodal vy. Co je na tom trapné? Ovšem zde uvedené informace jsou statistika, to si nikdo z prstu asi vycucal. Takže o kreditech a neviditelných, jak jste psal, rozhodoval kdo? Vy?
08. 01. 2013 | 16:55

amiel napsal(a):

Stařenka:
Opravdu nevím, jaké "všechny věci" máte na mysli. Musela byste uvést aspoň jednu jedinou.
V normálním světě, kde nerozhoduje předstíraná, ale skutečná slušnost a poctivost, si Zemana váží. Je respektovaným evropským politikem s vynikajícím renomé.
Osobně nevím, že by někdy zalhal nebo se zachoval nepoctivě. Zaznamenal jsem ale spoustu lživých a vulgárních útoků proti němu, hlavně ze strany Mladé fronty Dnes (od kariérních komunistů typu Martina Komárka, od nadšených signatářů anticharty typu Steigerwalda), hlavně od okamžiku, když neuváženě řekl, že podivnou privatizaci novin "do vlastních kapes" pánů redaktorů, nechá prošetřit... Od té doby má u českého stáda špatnou pověst. Je chlap, že to vydrží.
08. 01. 2013 | 16:55

neo napsal(a):

český maloměšťák :

ne nedělám, ale ty ses přiznal...a je samozřejmé, že se za to stydíš.
08. 01. 2013 | 17:28

Sláma napsal(a):

Neo zase napsal jednu moudrost:"Pleny žádnou rodinu s dítětem nezrujnujou"
a po právu schytal za to kritiku. Přidám se i já, protože to považuji za typické. Zřejmě i pro vás platí to biblické rčení: "sytý hladovému nevěří".
Pro hodně rodin s dětmi jsou pleny docela finanční zátěží i dnes, pokud se jedná např. o rodiny neúplné či kde manžel patří k nízkopříjmové skupině.
Výsledkem naprosto nepochopitelné protipopulační politiky Kalouska a Nečase je, že Česká republika je v porodnosti na 214. místě na světě, s porodností 8,62 narozených za rok na 1000 obyv, ze 221 posuzovaných zemí (zdroj: CIA World Factbook 2012). Za námi jsou jen země s aktivní protipopulační politikou, jako Japonsko, Jižní Korea, Singapur a Hong Kong. Dokonce i Čína, se svojí politikou jednoho dítěte, má větší porodnost, než Česko. Dokonce i Rusko, které bylo mnohokrát naším tiskem označováno za vymírající zemi má porodnost o cca 50% vyšší než my - 12,3.
08. 01. 2013 | 17:39

nestranný napsal(a):

To,co je napsánbo se netýká jen plen.Stačí si v internetu najít sazby DPH v okolních zemích.Potom už je to jen odborník žasne,laik se diví.Jak už je ale zvykem v naší zemi,tak u nás vždy politici vyberou tu nejhorší variantu.Pak k tomu stačí přiřadit blbečky typu Kalousek,Heger,Šťastný,ale i jiné a pohroma pro celý národ je na světě.
No a když k nim přiřadíe jejic příznivce,tak se nikdo ani nesmí divit,kam jsme to za těch 23 let dotáhli.Jen se divím,že se doposud nenašel nikdo,kdo by je začal zrovna jako škodnou zvěř systematicky odstřelovat.Kdybych mohl chodit,už jsem dávno začal sám.
08. 01. 2013 | 18:19

drevokocůr napsal(a):

Slámo

a divíte se, že se tady lidi bojí mít děti? Plenami to nebude.
Spíš ty děti budou mít 30 let na krku Vatikán. S tím už nechce mít nic společného ani Italská centrální banka a zablokovala jim účty. Ale české socky jim budou 30 let ještě platit jakési odškodnění, což prosazovala hlavně autorka a její parta.
To DPH ještě poroste, oni to z nás vymačkají. Děti pleny nebudou potřebovat, ty nebudou mít co do huby, tak budou tence kakat.
08. 01. 2013 | 18:45

kroutím hlavou napsal(a):

Ve Vatikánu se perou špinavé peníze, Kalousek přes něj propírá státní rozpočet a seká dluhy kvůli němu dluhy a zvyšuje deficit , 5% území ČR bude vlastnit Vatikán a autorka si bude myslet, že se rodí málo dětí kvůli drahým plenkám.
08. 01. 2013 | 18:52

stařenka napsal(a):

kroutím hlavou.
asi vám trochu unikla podstata vzniku tohoto blogu.. Paní doktorka napravuje falešné prohlášení jiné kandidátky z předvolebního klání v televizi, že za zdražením plen stojí EU. Paní doktorce totiž v televizi nebyl dán prostor, aby tento lživý výrok soupeřky odrazila a nesmyslnost tvrzení vysvětlila./pokud Bobo lze vůbec za soupeřku označit/ . Z toho plyne ponaučení,uvědomit si, jak nám tu někteří politici lžou. Zkuste se oprostit od věcí kolem církevního majetku v souvislosti s posuzováním obsahu blogu paní doktorky a bude i pro vás přínosem. Hezký večer.
08. 01. 2013 | 19:22

neo napsal(a):

Sláma:
pane Slámo, určitě a proto ty alternativy. Vyváření, levnější pleny neznačkové,rychlejší přechod na nočník...
Ale porodnost neovlivníte plenama. Podstatné jsou školky, systém rodičovské a mateřské dovolené, který je u nás velmi dobrý po zavedení třírychlostního čerpání, také zkrácené úvazky pro rodiče s dětmi, alternativní práce jako třeba práce z domova, slevy na dani atd.. NE DPH NA PLENY!
08. 01. 2013 | 19:32

Dash napsal(a):

Diky autorce za skvely clanek - ta lez o zvysovani ceny detskych plen me u sledovani te debaty taky hrozne nadzvedla a je dobre ze na ni pi Roithova reaguje alespon timto blogem. A prijde mi nepochopitelne, ze na to Vaclav Moravec vubec nereagoval. Otazka je zda to byl zamer nebo pouze nevedomost, ale minimalne na cislo toho predmetneho 'bruselskeho narizeni' se mel zeptat.

Co se tyce Bobosikove a techto zrejmych nesmyslu - neverim, ze nezna skutecny stav veci, takze u me to byla od ni populisticka lez v primem prenosu
08. 01. 2013 | 20:48

Iva napsal(a):

Milý neo,letos se nám narodilo první dítě. Připravovala jsem se jak se dalo. Musím říci, že jsme rodina, která netrpí hladem a má střechu ned hlavou. Jsme v podstatě šťastní. Hodně jsem musela přepočítavat už v konci roku 2011 jestli radši budu každý druhý den vyvářet látkové pleny, které jsou mimochodem od začátku roku 2012 díky DPH asi o 5Kč dražší na kus a nebo přesvědím samu seba a také manžela, že jednorázovky jsou jednoduchší verze. Už 8 měsíců vyvářím a když je nutné tak používame jednoráz. Nám stačí jeden balík na měsíc, ale jsou rodiny, kde to vyváření je prosťe nerálné a musí spotřebovat týdenně balík plen a někdy více. A také vaš argument "levnější pleny neznačkové,rychlejší přechod na nočník..."je úbohost. Každé dítě je přece jiné, jako rodič by ste to přece měl vědět.
A kdyby šlo jen o pleny. Co s miminama, které nemůžou být kojené. To lepší kojenecké mléko stojí přes 300Kč. Krabice nestačí ani na týden. Zdá se Vám to v pořádku zvedaní DPH a zároveň zvedaní platů poslanců? Ale platy jejich zaměstnavatelů se nevedli. Proč?
08. 01. 2013 | 20:49

stařenka napsal(a):

neo
asi nemá děti. I když budu pleny vyvařovat, nedoplatím se za elektřinu. Maminka plínky vyvařovala, ale to byla elektřina za pár haléřů. Dnes koupíte ročnímu dítěti botičky a 500 Kč, pokud nechcete, aby si mrzačilo nožičky v botě od Vietnamců.A o mléku ani nemluvím.

Ale paní doktorka chtěla článkem poukázat hlavně na to, jak někteří politici lžou o EU. Obzvláště zírám, že kdyby vláda chtěla, tak mohou DPH plínek vrátit do nižší sazby. Žádná EU jim problémy dělat nebude.

Škoda, že neexistuje u nás úřad, který by všechny falešné, lživé informace českých politiků o EU uváděl na pravou míru a správně informoval širokou veřejnost. Bylo by to hodně záslužné. Prostě jsme tu neinformovaní a pak taková Bobošíková a další politici si ze lží o EU staví vzdušné zámky.
08. 01. 2013 | 23:02

stařenka napsal(a):

Vrátím se k těm plínkám a rodinám s dětmi. Kdyby takový Kalousek věděl, jak maminky na fb zakládají lokální internetové tzv.bazárky,aby ušetřily na poštovném a navzájem si za symbolické ceny mohly prodávat obnošené oblečení pro sebe a hlavně pro děti. Prodává se zde všechno, za 5 Kč rozdrbané punčocháčky na donošení, otahaná trička za 10 Kč,lepší za 20 - 30 Kč, hračky, kočárky, ale i zbytky krémů, i načatá balení antikoncepce, prostě veškeré domácí přebytky mladých rodin. Maminky si domlouvají termíny a místa pro předávání věcí,radí se, kde v kterém obchodě je nějaká sleva, kolik co stojí v Polsku, co se vyplatí koupit v Německu, vyměňují si internetové adresy na létáky slev v Německu,domlouvají společné nákupy. Solidarita je až dojemná. Ale hlavně je člověku z toho smutno, do jaké situace se mladé rodiny s dětmi dostávají.Začne-li nový měsíc, je nejdůležitější téma, kdy komu už dorazily na účet peníze a upřímně jsem překvapená, že některé maminky peníze dostávají až v polovině měsíce.A také se dost často hledá bydlení, kde po zaplacení nájmu zbyde i něco na jídlo.A pro upřesnění, v takovém jednom bazárku, co sleduji, je v jednom městě s 50 000 obyvateli zapojeno kolem 500 maminek. Sleduji takové bazárky tři, a všude to je stejné.Ukázka současného života mnohých mladých rodin s dětmi.
09. 01. 2013 | 01:27

Jan K. napsal(a):

stařenka:
Pokud jste opravdu stařenka, tak byste si mohla pamatovat, jaká byla životní úroveň v době, kdy se rodily takzvané Husákovy děti, nebo dokonce v padesátých letech, dnešní mladí jsou proti tehdejším boháči a přesto se tenkrát rodilo dětí o dost více. Ona totiž porodnost na životní úrovni závisí spíš nepřímo, nejvíc dětí se rodí v chudších zemích a chudším lidem, ti bohatší si chtějí užívat a dítě je určitou překážkou. Takže nejde o drahotu, ale spíš o sobectví a kariéru.
Jen pro ilustraci porovnání cen v roce 1955 s dneškem při přepočtu na dnešní průměrný plat:
1 kg chléb 50 Kč
1 kg bůček 510 Kč
1 kg šunkový salám 630 Kč
1 kg párky 550 Kč
1/4 kg máslo 210 Kč
1 l mléka 39 Kč
1 vejce letní cena 20 Kč, zimní 31 Kč
10 dkg káva 470 Kč
1 kWh elektřina 16 Kč
chlapecký oblek 4100 Kč
ponožky 120 Kč
chlapecké boty 980 Kč
elektrický sporák 54 000 Kč
pračka 41 000 Kč
střední radio 28 000 Kč
1 l benzin 78 Kč
Jawa 250 170 000 Kč
nábytek ložnice 70 000 Kč
atd.
Těžko si dnes někdo představí, jak tenkrát s tím rodiče vyšli.
Ještě jen pro zajímavost:
1 l rum 1100 Kč
1/2 l lahvová desítka 23 Kč
09. 01. 2013 | 06:55

gaia napsal(a):

Jan K.

jste opravdu přesvědčen, že se má násobit deseti?
09. 01. 2013 | 08:17

Jan K. napsal(a):

gaia:
Současný průměr kolem 25 000 Kč, v roce 1955 1277 Kčs. Tehdy na průměr také většina nedosáhla, je ovšem pravda, že platové nůžky nebyly tak rozevřené. I když, kolik tenkrát brali "ti nejlepší z nás" bylo tajné.
09. 01. 2013 | 08:55

Tinny napsal(a):

stařenka
Paní roithová se situaci s přežazením plen do vyšší sazby pokusila vysvětlit také v debatě v Českém rozhlase (moderoval Veselovský) a slíbila, že o tom napíše článek, aby vše uvedla na pravou míru. Což také učinila a my jí za to děkujeme. :-)
09. 01. 2013 | 09:04

gaia napsal(a):

Jan K.

jste víc omezený než jsem čekala.

Navíc za totality byly dětské věci dotovány, takže tam právě to násobení 10 vyjde velmi velmi v neprospěch dnešní době a některé položky, např. školka nebo kroužky byly dokonce za 0. Ale nulou násobit nejde ani desítka, tak jak z toho ven?
09. 01. 2013 | 09:15

neo napsal(a):

Iva:
Vím moc dobře, kolik stály pleny. Řešil jsem to kupováním těch levnějších, většinou pod maloobchodní značkou a nebo značkových ve slevových akcích. Sunar (nutrilon) byl taky potřeba a hned od začátku a krabice vydržela sotva na týden. To už je ale jiná otázka. Pořád si stojím za tím, že jsou důležitější věci, které by se měly zahrnout do podpory rodin s dětmi, než je DPH na pleny.
09. 01. 2013 | 09:50

stařenka napsal(a):

Tinny
děkuji moc za upřesnění info ohledně vzniku blogu paní doktorky, myslím, že někdo tu výše už cosi kolem vzniku zmínil, převzala jsem nepřesné info a tudíž se tímto omlouvám.

Jan K
víte, pro mne není podstatné co bylo, pro mne je důležité, co je nyní a hlavně, co bude. A vůbec nezáleží na věku. A pokud něco srovnávám, tak současnou životní úroveň a politickou kulturu okolních zemí, zejména Německa.
09. 01. 2013 | 11:00

Milan napsal(a):

Paní Roithová je vzdělaná, slušná, uznávající tradiční rodinu a její podporu. A takového prezidanta chci.
09. 01. 2013 | 11:47

Jan K. napsal(a):

stařenka:
V Německu, alespoň ve většinové části, nevládli 40 let komunisti.
09. 01. 2013 | 12:18

Jan K. napsal(a):

gaia:
Pokud jste blondýna, tak tomu vaše inteligence odpovídá. Nevím, proč nic nechápete. Nenásobil jsem 10, ale poměrem dnešního průměrného platu a tehdejšího. A jak jsem už napsal, ani tehdy na ten průměr většina pracujících nedosáhla. V tom roce 1955 byl průměr 1277 Kčs, ale třeba spolužačky po maturitě v roce 1963 pracovaly ve spediční kanceláři za 800 Kčs hrubého. A to včetně tehdy ještě pracovních sobot.
Navíc, kdo měl co uspořeno, tak mu to komunisti v roce 1953 při měnové reformě ukradli. Já jsem například za něco přes 1000 Kčs dostal něco přes 70 Kčs, tedy okradli školáka o zhruba 130 Kčs, což bylo v přepočtu průměrných platů zhruba totéž, jako dnes 2500 Kč.
09. 01. 2013 | 12:29

ynezz napsal(a):

Nepochopením je při vší úctě interpretace paní Roithové. EU skutečně nikde nenařizuje, že dětské pleny musí být ve zvýšené sazbě. Nicméně jasně nařizuje, jedině jaké zboží může být v sazbě snížené, např. hygienciké prostředky. EU přitom jasně deklaruje, že dětské pleny hygienickým prostředkem nejsou. Od europoslankyně bych takto irelevantní argumentaci nečakal.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+OQ+O-2005-0098+0+DOC+XML+V0//CS
09. 01. 2013 | 12:48

Lukina napsal(a):

www.sousednahrad.cz
09. 01. 2013 | 13:44

Tinny napsal(a):

stařenka
plenky - ano, začlo to v televizi u Moravce s Bobo a pokračovalo to v rádiu, také s Bobo.
09. 01. 2013 | 15:57

čert }=o) napsal(a):

Jan K.
gaia je učitelka
09. 01. 2013 | 16:51

Jan K. napsal(a):

čert }=o) napsal(a):
Jan K.
gaia je učitelka
Aha, souška učitelka, tak to je jasné. Díky.
09. 01. 2013 | 19:20

stařenka napsal(a):

na to,aby někdo vzpomenul, že byly kroužky a školky zadarmo nemusí být někdo učitelka.
09. 01. 2013 | 22:26

blondýna napsal(a):

a že ve škole děti dostávaly učebnice sešity pastelky tužky gumy čtvrtky a další vybavení jen mimo bačkor a aktovky zdarma, to si také pamatují i neučitelé.
Teď násobte nulu desítkou.
09. 01. 2013 | 23:13

Jan K. napsal(a):

blondýna:
Psal jsem o roce 1955, tehdy jsme nic takového zadarmo nedostávali. Kupovali jsme učebnice, sešity, pastelky, tužky, gumy, čtvrtky a další vybavení, vše jsme platili natvrdo. Takhle se to platilo až do roku 1959 nebo 1960.
10. 01. 2013 | 05:49

Petronela napsal(a):

Dobrý den,

velmi Vám děkuji za napsání tohoto článku. Též mne udivuje, jak málo se takových informací dostane až k nám občanům ČR. Poslední dobou je ta situace již velmi vážná a na mne působí Vaše kampaň jako živá voda. Držím Vám palce a i když nebudete v této naší zemi zvolena, budu Vaši práci sledovat se zájmem stále. Přeji Vám mnoho sil a věřím, že se i nadále budete vyjadřovat k věcem veřejným. Děkuji Vám.
11. 01. 2013 | 16:42

Godfrey Bloom napsal(a):

http://www.euractiv.cz/ekonomika-a-euro/analyza/plenky-by-mly-bt-ve-vy-sazb-dph-vzkazuje-komise-r

Lžete, záměrně a podle.

Slovy Godfrey Bloom, až se to lidé dozvědí, tak vás pověsí, a budou v právu!
12. 12. 2013 | 10:16

Michal P. napsal(a):

Lže má drahá Roithová
http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2013-000661&language=CS

Rada se však nemohla jednomyslně shodnout na novém navrhovaném znění a dále v rámci politické dohody ze dne 10. března 2009(3) prohlásila, že:
— všechny členské státy by měly mít možnost prostřednictvím změny směrnice o DPH uplatňovat sníženou sazbu DPH na některé uvedené položky (dětské pleny nejsou uvedeny) a
— že všechny ostatní položky uvedené v návrhu (včetně dětských plen) nejsou pro sníženou sazbu DPH způsobilé.

Z toho je patrný záměr zákonodárné moci EU vyjmout tyto položky ze snížené sazby DPH.

(1) Směrnice Rady 2006/112/ES ze dne 28. listopadu 2006, Úř. věst. L 347, 11.12.2006.
(2) KOM(2008) 428.
(3) http://register.consilium.europa.eu/pdf/cs/09/st07/st07048.cs09.pdf
12. 12. 2013 | 13:18

Kódl napsal(a):

Paní je europoslankyně a nezná nařízení rady EU nebo záměrně lže???
12. 12. 2013 | 13:48

Anika napsal(a):

no, hlavně aby to nedopadlo tak, že se budou podporovat jenom pleny na jedno použití a látkové pleny, které jsou ekonomičtější a z dlouhodobého hlediska i ekologičtější ( když se započtou náklady na výrobu papírových plen a látkových plen pro jedno dítě) zůstanou zase ve zvýšené sazbě :-( A ČR tak zase bude házet klacky pod nohy těm, kteří se snaží dělat pro zdraví svých děti i životní prostředí o něco víc...
12. 12. 2013 | 14:29

Tomas napsal(a):

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2013/pleny-a-dph-9866
12. 12. 2013 | 17:44

Pavel napsal(a):

"Otázku, zda jde o úmyslné polopravdy či nesmyslné bláboly politiků, by si měla klást především média, která jim dávají prostor podobně jako jiným desinformacím o EU" Tak tahle poslední věta z Vašeho článku na Vás sedla jak prd.l na pekáč... aneb Kdo jinému jámu... nebo taky jinak "dog eat dog" :-)
(http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2013-000661&language=CS)
16. 12. 2013 | 17:48

gdtvvmlv@tzhduzvb.com napsal(a):

Ramer was just a kind babies await you here for a city that always seems to have gambling something going., <a href="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/">casino online sverige</a>, [url="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/"]casino online sverige[/url], 3566, <a href="http://bastasvenskakasino.eu/">casino bonus utan ins&#228;ttning</a>, [url="http://bastasvenskakasino.eu/"]casino bonus utan ins&#228;ttning[/url], >:P,
26. 02. 2014 | 13:59

Lenka napsal(a):

Ahoj Holky, my to zvládli podle tohohle povídání: www.e-radce.cz/?p=934 . Jednoduché, jasné a fungovalo to. Podpořili jsme to tím, že bylo léto, malá chodila nahatá a co nejvíc venku. Pa Lenka
11. 09. 2014 | 23:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy