Levice vs. pravice? Kdepak, namyšlenost vs myšlení, populistický kýč vs. autentický originál

21. 01. 2013 | 10:29
Přečteno 14667 krát
Co skutečně představuje Miloš Zeman a co Karel Schwarzenberg?

Finále souboje o Pražský hrad, tedy druhé kolo přímé volby prezidenta České republiky, by nemělo být měřením sil pravice a levice. Nemělo by být ani měřením politiky vládní koalice, k níž mám řadu výhrad, a opozice, u níž nedokážu pojmenovat nějakou výraznou činnost, abych k ní výhrady či uznání vůbec mohla mít. A nemělo by být ani pouhým měřením objemu prostředků na předvolební kampaň a účinnosti marketingových strategií. Mělo by zde jít o měření principů, které dva finalisté zosobňují či nezosobňují.
Co skutečně představuje Miloš Zeman a co Karel Schwarzenberg?
Řekla jsem, že Miloš Zeman představuje politické zlo. Silná slova. A navíc ne zcela původní – Ronald Reagan podobně pojmenoval Sovětský svaz, respektive způsob výkonu moci komunistickými vládami. Ale stojím si za nimi. Politické zlo je arogance moci, monolog místo dialogu, přehlížení občanů a nerespektování zákonů.
Opoziční smlouvu vnímám jako zmíněné politické zlo spáchané na neplnoleté demokracii, zlo, které otevřenou politickou debatu a nahradilo zákulisními dohodami; zlo, které demokratickou kontrolu vymazalo rozdělením kontrolních a řídících funkcí mezi kamarády; zlo, které zvedlo stavidla korupci a nepotismu tam, kde měla být férová a transparentní soutěž. Miloš Zeman sice hovoří o boji proti korupci (jako všichni vrcholní politici), ale je stále obklopen lidmi s pochybnou minulostí (jako řada dlouholetých politiků) a na přímé otázky a důkazy odpovídá bonmoty a bagatelizuje své vztahy k nejasným investorům a zájmovým skupinám (jako hrstka těch nejarogantnějších politiků). O politickém stylu jeho týmu vypovídá kausa Olovo či Bamberk, okolnosti privatizace Mostecké uhelné a další příběhy, které varují, že osobní ambice mohou být pro někoho víc než etické principy.
Argument, že „to bylo dávno“ u Miloše Zemana neobstojí – jednak má opoziční smlouva a korupční kausy zásadní a negativní dopad i na současnou politickou kulturu a jednak i dnes férová pravidla hry ignoruje. Porušuje zákonné podmínky pro průhledné financování předvolební kampaně a opět buď svaluje odpovědnost na své spolupracovníky, byť si je sám vybral, nebo se omezí na konstatování, že by ho při porušení zákona Ministerstvo vnitra vyřadilo. Jenže tato instituce by to mohla udělat jen v případě, že stížnost podá někdo z dalších kandidátů (ano – ministerstvo je nekvalitním prováděcím zákonem zatlačeno do kouta).
Karel Schwarzenberg je neskonale méně srozumitelný řečník, dlouhodobý pobyt ve vyhnanství (kam odešel jako dítě a tedy nikoli dobrovolně, jak podlým způsobem přesvědčuje národ Miloš Zeman) jeho rodina, německé jméno a šlechtický původ z něj činí snadný terč národovců, kteří pro tuto zemi sice udělali mnohem méně, ale hovoří možná bez “žbrblání“. I on má ve svém okolí lidi, jejichž minulost a způsoby na něj vrhají stín. Balancuje mezi loajalitou vůči nim a vlastní integritou. Ale činí tak otevřeně. Nemusím s ním ve všem souhlasit, ale nemám pocit, že se mě snaží oklamat.
Již před prvním kolem prezidentské volby jsem v rozhovorech uváděla, že Karel Schwarzenberg je pro mne přijatelný kandidát s ohledem na názorovou blízkost a na konzistentnost postojů. Vím, že budoucnost České republiky vidí v dobrovolném a plnohodnotném členství v Evropské unii, ne pod mocenským a hospodářským vlivem Ruska, že dodržování lidských a občanských práv považuje za neobchodovatelné hodnoty, že míra jeho racionality při výkonu nejvyšší politické funkce v kritických okamžicích nepřekročí hranici morálních principů.
Miloš Zeman i Karel Schwarzenberg jsou oba zkušení politici, ale každý se svou zkušeností naložil po svém a na této zemi se nějak podepsal. Na jedné straně stojí z mého pohledu vzdělaný rétor, ale především zdatný manipulátor, populista a člověk bez skrupulí. Na straně druhé partner do diskuse, velmi inteligentní člověk se světovým rozhledem a současně autentickým svědomím. Stojí proti sobě neadekvátní namyšlenost a autentické myšlení.
Když v umění forma přerůstá obsah, vzniká plytký kýč, v politice tak ale vzniká arogance moci. A to je zlé.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

TNT napsal(a):

Pánbíčkáři, eurohujeři a pravdaláska drží při sobě, oléé
21. 01. 2013 | 10:31

Almo G™ napsal(a):

A další kyblík špíny. A ještě jeden. A ještě. A ještě, ještě, ještě.

Volím slušnost. Volím Karla.
21. 01. 2013 | 10:32

Almo G™ napsal(a):

Pokazí se fekální vůz. Mistr fekálista vezme ohromný klíč, ponoří se do sraček a dlouho pod hladinou něco kutá. Pak se vynoří, zavolá na závozníka: "třicítku"! Dostane ji, zhluboka se nadechne a znovu šup pod hladinu. Tak to se to opakuje ještě několikrát načež se v jedné pauze nad hladinou zamyslí a říká: "Vidíš, kdyby ses líp učil, mohl jsi volit Karla, jako já.
21. 01. 2013 | 10:36

hanah napsal(a):

Paní Zuzano, jsem velice ráda, že jste do druhého kola neprošla. Máte to všechno trochu pomotané.

Napsat o knížeti, že má autentické svědomí, ve mně vyvolává dojem, že jste místo vytahané svědomí, napsala autentické. Za jeho působení v české politice by to působilo věrohodněji.
21. 01. 2013 | 10:37

Lenka Ševčíková napsal(a):

Dobrý den paní Roithová.
Váš názor zcela vystihuje i mé postoje. I kdybychom o obou kandidátech ve druhém kole nevěděli vůbec nic a mohli jen poslouchat jak se diametrálně rozdílně projevují, mělo by být soudnému člověku po dvou větách pana MZ jasné, že je to stručně shrnuto nevychovaný člověk, který se zviditelňuje stupidními urážkami svého protivníka. Urážkami které mluví o něm samotném a ne o panu KŠ. Jsem smutná, kolik lidí takovéto chování oslovuje, děsí mě, jak mnoho lidí toleruje hulvátství, narcismus a samolibost pana MZ.
Chci Vám také poděkovat za Vaši kandidaturu, vnesla jste do prvního kola voleb důstojnost a mnoho moudrého.
S pozdravem, Lenka Ševčíková
21. 01. 2013 | 10:43

Josef K. napsal(a):

Paní Roithová, děkuji za Vaší odvahu.
21. 01. 2013 | 10:45

Viola napsal(a):

V současné době mi připadá lepší arogantní mocipán, než měkota milý v diskuzi a možná s kýmkoli. Jsou situace, kdy diskuze není možná a je třeba říci, ano, ano, ne, ne.
21. 01. 2013 | 10:46

Vít Štěpán napsal(a):

Karel je odpovědný za všechny Kalouskovy reformy a za současnou vládu, a to znamená, že je pro slušné lidi nevolitelný, paní Roithová

Vít Štěpán
21. 01. 2013 | 10:47

noctem napsal(a):

"I on má ve svém okolí lidi, jejichž minulost a způsoby na něj vrhají stín. Balancuje mezi loajalitou vůči nim a vlastní integritou. Ale činí tak otevřeně."
Tak tohle je opravdu, ale opravdu játro.
"MORÁLKA FRÁZE.
Frázi se vytýká, že kazí sloh. To je sice pravda, ale její destruktivní síla je daleko větší. Fráze stírá rozdíl mezi pravdou a nepravdou. Kdyby nebylo frází, nebylo by demagogie, nebylo by veřejných lží a nebylo by tak lehko dělat politiku počínajíc rétorikou a končíc vražděním národů."
Karel - bohužel pro vás jenom- Čapek
21. 01. 2013 | 10:48

Gustáv Kočí napsal(a):

Omluva paní Therese Schwarzenbergové

S velmi vážným znepokojením sledujeme některé hlasy, které se ozývají v diskusích před druhým kolem volby prezidenta České republiky. Za zcela nepřijatelné považujeme nacionálně šovinistické útoky vůči rodině Karla Schwarzenberga i vůči němu osobně. Obzvláště se distancujeme od hrubých útoků na manželku tohoto českého politika ze strany Václava Klause ml. Jsme zděšeni tím, že se i po 20 letech demokracie v naší zemi může takto projevovat známá osoba veřejného života, navíc pedagog, který má vliv na výchovu mládeže, a obáváme se o budoucí směřování naší země. Tímto svým vystoupením se chceme bránit proti šíření pomluv, vyvolávání strachu a proti hlásání nacionální nenávisti, což vše nám připomíná atmosféru před nástupem komunismu či v 50. letech 20. století.

Pociťujeme stud, kdykoliv se cílem hrubého útoku muže stane žena a nemáme možnost tomu zabránit. Jako čeští občané se omlouváme paní Therese Schwarzenbergové, která nikomu z našich spoluobčanů ani v nejmenším neublížila - a přesto se stala terčem nenávistných útoků motivovaných jen její národností. Vyjadřujeme nad tím hlubokou lítost.
21. 01. 2013 | 10:52

Tallich napsal(a):

Karel je stejné "želé" jako Fischer, nemá vlastní názor, nejdřív byl u levicových Zelených, teď u pravicové Topky, jeho jediným názorem je eurofederalismus, ale to je zatraceně málo, nikdo nezná jeho názory na ekonomické, sociální a jiné otázky - za TOPku známe pouze názory Kalouska, jsou snad Kalousek a Schwarzenberg naprosto totožní? POkud ano, tak je, bohužel nevolitelný, i kdyby byl slušnost sama
21. 01. 2013 | 10:52

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Podzámčí volí pankáče ze zámku
http://www.pravo.cz/p016a07a.php
21. 01. 2013 | 10:52

KD napsal(a):

Alespoň nikomu nekádruje rodinu, neposmívá se ostatním za způsob komunikace a nepřekrucuje každé vyjádření nebo cokoli jiného v nacionalisticky zlocin(jestli jste si všimli, tak pan Zeman řekl o Ben. dektretech uplne to same pred 10lety)...myslím, že to paní Roithová docela vystihla
21. 01. 2013 | 10:53

český maloměšťák napsal(a):

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2245780/zacina-evropska-komise-chapat-co-se-deje.html

Ta "autentičnost"....je v podstatě papouškováním toho, jaký zrovna hokus pokus vymyslel inženýr Kalousek.

Hezký den všem !

P.S. Jak vlastně dnes funkcionáři KDU ČSL a faráři svým řadovým , ovečkám a beránkům...jak jim vysvětlují, že Satan Kalousek, který kdysi vytuneloval KDU ČSL poslanecké mandáty a o kterém KDU ČSL tvrdí, že jeho odchodem se zbavila špíny a dále že jeho politika je katastrofální.....jak jim vysvětlujete, že v osobě předsedy TOP 09 Schwarzeneberga volí " autentičnost" inženýra Kalouska ?

Ha, ha, ha.....:))

Výsledkem volby této " autentiřnosti "bude opětovné volební fiasko KDU ČSL.

Apropo - autentický miliardář, které pobere od státu dotace , přičemž občany varuje, že státní kasa je prázdná a na invalidy či nezaměstnané posílá své drábky....a který uzavře pokoutní opoziční smlouvu opět tak, že vytuneluje několik poslaneckých mandátů....no já nevím, ale připadá mi takovej ňákej spíš divnej než autentickej. :)
Už i Bárta se omlouvá, že umožnil vznik této vlády inženýra Kalouska.
---------
Autorka cudně nezmínila kontraverzní kauzy, které se týkají předsedy TOP 09 Schwarzenberga a jeho /respektive Kalouskovy/ squadry.
Jak nějaká jeptiška nebo co.

Jen k tomu Olovu. Zeman tvrdí, že o této akci nevěděl a ihned jak se o ní dozvěděl, tak nechal provést četření a oba podezřelé poradce vykop.
Schwarzenberg ale dál vesele hlasuje např. spolu s Parkanovou.
21. 01. 2013 | 10:54

Kala napsal(a):

Proč mi připadá, že paní Roithová, kdyby byla v současné vládě, by taky uvědoměle volila "reformy" Drábkokalousků? Pokud je to jen můj mylný dojem, tak se omlouvám. Ale stejně je škoda jejích 5 procent... Ty a ještě trošičku uzmout Táně a Franzovi a mohlo být všechno jinak pro J.D.
21. 01. 2013 | 11:01

KD napsal(a):

malomestaku
Jestli sis nevsiml, tak clanek nebyl ani tak o kauzach, ale spise o popisu osobnosti. Kdyz se nekdo chova jako hulvat, skace vse v diskuzich do reci a hazi na druheho spinu odkud se jen da, tak to bude urcite skvelej prezident :-)
21. 01. 2013 | 11:01

KD napsal(a):

kala
Mluvi snad o tom, ze by podporovala nynejsi vladu? Jestli umis cist, tak tam jen pise, ze by na hrade radsi vydela cloveka, ktery se nechova jako hulvat(ikdyž se ji necasova vlada nelibi)...
21. 01. 2013 | 11:06

KD napsal(a):

kala
Mluvi snad o tom, ze by podporovala nynejsi vladu? Jestli umis cist, tak tam jen pise, ze by na hrade radsi vydela cloveka, ktery se nechova jako hulvat(ikdyž se ji necasova vlada nelibi)...
21. 01. 2013 | 11:07

KD napsal(a):

videla*
21. 01. 2013 | 11:07

juvel napsal(a):

Myslím, že není žádným překvapením, že pí. Roithová má blíže ke Kalouskovi, Drábkovi, Šiškovi, Nečasovi, Vondrovi, Drobilovi i k dalším smutným postavám minulé a současné vlády. Lidovci jsou stále stejní, jejich orientace na vládu zbohatlíků, korupčníků, odkláněčů a různých antisociálů je trvale neměnná.
21. 01. 2013 | 11:08

Petr. napsal(a):

Ani levice, ani pravice, ale křišťáloví Nadlidé nám vládnou jak z Prahy tak zakřivení banánovníci, baliči koblih a normotvůrci cirkusových stanů z Bruselu.
21. 01. 2013 | 11:08

KD napsal(a):

juvel
kala
Mluvi snad o tom, ze by podporovala nynejsi vladu? Jestli umis cist, tak tam jen pise, ze by na hrade radsi videla cloveka, ktery se nechova jako hulvat(ikdyž se ji necasova vlada nelibi)...
21. 01. 2013 | 11:09

Kala napsal(a):

KD - Když paní autorka nepodporuje současnou vládu, jak může podporovat kandidáta, který v ní sedí a s ní hlasuje? Nevíš náhodou?
21. 01. 2013 | 11:12

glogloglo gloríjáá napsal(a):

Zeman s kořalkou, Zeman s vínem, Zeman s vopicí, kymácivá osoba Zemana, Zemanův mdlý alkoholický jazyk.

Žádám Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, ať toho kořalečníka Zemana zakáže vysílat neboť je to chodící reklama na špiritus v jakékoliv podobě a dává tak špatný příklad našim dětem.
21. 01. 2013 | 11:14

KD napsal(a):

Kala
Odpovím ti úplně stejně...
Nechce na hrade videt cloveka, ktery se chova jako arogantni hulvat.
21. 01. 2013 | 11:15

juvel napsal(a):

KD
P.Schwarzenberg byl členem obou smutně proslulých vlád a ne členem bezvýznamným. I když se nyní snaží co nejvíce od současné vlády distancovat, přesto ji bude držet ze všech sil. Je to pokrytecké a svědčí to o jeho charakteru. A takových případů, které ukazují jeho skutečný charakter je mnohem více. Pí.Roithová ho bude přirozeně vykreslovat v co nejrůžovějších barvách.
21. 01. 2013 | 11:16

Ládik!!! napsal(a):

glogloglo gloríjáá -
Kdoví, kolik už přejel lidí. To policajti ani nevyšetřují, bylo by to politicky nekorektní.
21. 01. 2013 | 11:18

KD napsal(a):

juvel
Ptze veri, ze kroky, ktere vlada dela, jsou spravne. Za nic se neschovává, jen se distanocval od amnestie, ktera s nim jako ministrem zahranici nema nic spolecneho(ten kdo ji vytvoril ted podporuje pana zemana). Ja nehajim vladu ani jeji kroky, jen si myslim, ze tento clanek byl spise o tom, ze prezident nema moc spolecneho se zakonodarnou cinnosti, ale spise s reprezentaci statu v zahranici.
21. 01. 2013 | 11:22

evix napsal(a):

Vyjádření Martina Dejdara pro iDNES.cz a MF DNES

Buď zdráva, demokracie!

Tak jsem byl zostuzen za svůj vlastní názor. Zradil jsem prý svou roli Antonína Maděry. Protože jsem řekl, co si myslím. Vrátím se pár let zpět. Svou práci jsem začal dělat těsně před sametovou revolucí. Těžko tedy mohu být nařčen z toho, že jsem si "zadal" s bolševikem. Podepsal jsem Několik vět, cinkal jsem klíči na různých prostranstvích, stávkoval jsem v divadle, hrdě jsem v lednu 1990 tleskal na Hradčanském náměstí prezidentu Havlovi. Mimochodem zvolenému bolševickým shromážděním. Vždy jsem podporoval pravici, vždy jsem byl ochoten veřejně podpořit vše, co by ukázalo zrůdnost komunismu.

Sedmnáct let jsem pracoval na Zdivočelé zemi. Dvacet čtyři let se tu snažíme prosadit jeden z hlavních principů svobodné demokracie. Jak říká klasik – Povězte svůj názor bez bázně a hany! Dejte si!

Tak jsem si dal. No to jsem si dal! Možná mnozí mou větu o prezidentských kandidátech špatně přečetli a domnívají se, že bych volil Majora Zemana. (Teď mě napadá, že pár mých kolegů hrálo právě v tomto seriálu, stejně jako ve Zdivočelé zemi. Ale to se nepočítá, já vím.)

Nikdy jsem se nestyděl mít svůj názor. Nestydím se ani teď. Ale napříště si ho nechám pro sebe. Mediální hysterie, která se kolem volby hlavy státu strhla, mě jednak šokuje, jednak ve mně vyvolává pocit, že jde asi o hodně. Už chápu, proč je ve vyspělých demokraciích nevhodné ptát se na některé věci. Třeba kolik berete nebo koho volíte. Vede to totiž k nenávisti a závisti. Což se ovšem u nás vehementně podporuje.

Podle vyjádření pánů Bočana a Stránskeho se domnívám, že oni budou volit pana Schwarzenberga. Já jim to schvaluji. Pokud bude zvolen, myslím, že i on může být dobrým a přínosným prezidentem pro tuto zemi. (Ovšem trochu mě děsí, aby potom nevznikaly seznamy, kdo s kým může točit, a kdo ne. To už tady bylo, a Hynek Bočan to zažil na vlastní kůži.)

Vzdor všemu, co se píše, a přesto, že mě to nesmírně zraňuje, zcela otevřeně říkám, že si pánů Bočana a Stránskeho nesmírně vážím a mám je rád. Jako lidi i umělce. A je mi moc líto, že už spolu nikdy nebudeme dělat a že oni se mnou končí. Připadá mi to poněkud Zdivočelé. A to nejsou kecy!

Zdroj: http://kultura.idnes.cz/dejdarovo-vyjadreni-k-bocanovi-a-stranskemu-fzy-/televize.aspx?c=A130121_093835_televize_ob
21. 01. 2013 | 11:29

Libertad napsal(a):

Pani Roithová, ne my voliči, ale Vy kandidáti, jste způsobili, že my voliči stojíme před výběrem zda volit opilce nebo asociála.
Místo pozitivního sjednocení se kandidátů na jednom, jste mluvili o vzdání se kandidatury. No a tak já jsem volil pani T.F., jiní Vás, další V.F., skuteční sociální demokrati J.D.
A tak budeme mít buď Václava Klause s jménem Miloš Zeman, a nebo člověka, který dovolil realizaci diskriminačních S karet, nucené práce pro nezaměstnané, kteří mají ze zákona nárok na podporu v nezaměstnanosti, kterou si třeba i 20 let předtím platili.
Chápu, že politické sekretariáty KDU-ČSL a ČSSD Vám nedovolili smysluplnou diskusi o sjednocení se na jednom kandidátu (v diskusi spolu s T.F. a V.F), ale pak se nedivte.
Vyberu lístek s jménem K.S., zavřu oči, zatajím dech, hluboce se zastydím a zavolím.

S pozdravem

Sidonio Libertad
21. 01. 2013 | 11:35

J. napsal(a):

S článkem naprosto souhlasím a podepisuji se pod něj.
21. 01. 2013 | 11:39

Viola napsal(a):

evix

váš příspěvek by se velice hodil pod "Pohled zblízka" - Jan Hřebejk: všechno je to jinak.

A jinak ještě k tomu charakteru budoucího prezidenta v případě p.SChwarzenberga

" Nedovede řídit své podřízené a je manažersky velice slabý," uvedl bývalý ředitel IT na ministerstvu zahraničí Jakub Klouzal v on-line rozhovoru na serveru Lidovky.cz.

Přitom právě v Karla Schwarzenberga vkládal zpočátku naději, že mu pomůže zařídit nápravu. Klouzal po měsících v úřadu zjistil, že jsou veřejné zakázky záměrně nadhodnocované a stát tak platí zbytečně miliony navíc. Když však na nekalosti začal upozorňovat, zjistil, že je v pozici jeden proti všem.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/whistleblower-klouzal-schwarzenberg-je-manazersky-slaby-korupce-se-proto-nesetri-geg-/zpravy-domov.aspx?c=A121023_115434_ln_domov_spa
21. 01. 2013 | 11:39

myrta napsal(a):

Vážená dámo Roithová
stačí si přečíst jen poslední článek(je jich 5) na "První zprávy" a Schwarzenbergovi.Jde z toho mráz po zádech.
Přečtěte si to také a dejte nám vědět váš názor.
21. 01. 2013 | 11:40

juvel napsal(a):

KD:
Pro mě nejsou tak důležité povrchní dojmy o osobě, ale jeho činy a jednání.

V sobotním právu poskytl p. Schwarzenberk rozhovor, kde m.j. řekl, že jako prezident bude hájit slabší. Jak toto může říkat člověk, který v obou vládách hájil a souhlasil se zákony, které zvýhodňují bohaté a silné. Jak mohl souhlasit s asociálními zákony, které poškozují chudé vrstvy, důchodce, nezaměstnané, zdravotně postižené, zaměstnance a.j. To je očividné pokrytectví a ukazuje to, že je to nedůvěryhodný člověk.

Odsuzuje poválečný odsun sudetských Němců, ale jako ministr zahraničí se neozve proti vyhánění Srbů z Kosova a navíc pohotově uzná Kosovo jako stát.

Kdo se dívá objektivně na diskuze Zeman - Schwanzerberk, vidí způsoby, které by se daly kritizovat, na obou stranách. V tom si hoši nemají co vyčítat. To je, bohužel, druhá stránka demokracie, systému založeném na soutěži.
21. 01. 2013 | 11:40

evix napsal(a):

Gustáv Kočí napsal(a):
Omluva paní Therese Schwarzenbergové
............................
Manžel Vám vzkazuje, že se paní T.Schwarzenbergové jako český občan neomlouvá.
On tu nepíše, neboť je cholerik a je pravidelně mazán :-D
21. 01. 2013 | 11:41

Kája napsal(a):

Navrhuji, aby oba dva kandidáti odstoupili.
21. 01. 2013 | 11:46

KD napsal(a):

Juvel
S koncem souhlasím, jen bych dodal, že je ministr zahraničí, takže nechává sociálni politiku a ekonomiku statu na ostatnich(stara se o mezinarodni vztahy, ne o hospodareni statu). Veri svym kolegum a nechava je delat svou praci. Za jejich praci odpovida Necas jako predseda vlady, ne ministr zahranici.
21. 01. 2013 | 11:50

veverka napsal(a):

Lidovci volí Kalouska.

Nic nového.

Tato strana slizkých hadů svou sociální rétoriku vždy jen účelově předstírala.

Když jde do tuhého tak si ale vyberou Drábka,Šišku,S karty a nucené práce.

Lidovci jsou strana odporného pokryteckého páchnoucího slizu.

Žvanit můžou co chtějí,ale až podle činů poznáte je.
21. 01. 2013 | 11:52

evix napsal(a):

Juvel,
Odsuzuje poválečný odsun sudetských Němců, ale jako ministr zahraničí se neozve proti vyhánění Srbů z Kosova a navíc pohotově uzná Kosovo jako stát.
...................................
Přesně jste to napsal.
Býti Srbem je v Haagu opravdu neštěstím. Zato Chorvat či nedejbože Albánec je nevinný, nevím jestli se za to někdy slavný nestranný západ Srbům omluví.
Loni jsem jela autem do Makedonie, tato země je bezpečná pokud pobýváte v místech s etnickými Makedonci, ale nedoporučuje se vjet do oblastí kde je albánské obyvatelstvo. Tam se vám může něco stát a proto musíte kvůli vlastní bezpečnosti jezdit jen po hlavních trasách. Ve vedlejším Řecku se s albánským obyvatelstvem nemazlí a nikoho to nezajímá, tam už jsou to opravdu problémoví lidé.

Kupodivu to pana Schwarzebergra vůbec nezajímá a já mám takový NEPŘÍJEMNÝ dojem, že by v dnešní době byl opravdu v Haagu potrestán E.Beneš a celá tehdejší vláda, kdežto sudetští Němci by odešli bez trestu a ještě by dostali Sudety....
21. 01. 2013 | 11:53

Gustáv Kočí napsal(a):

evix:
Manžela pozdravujte a z hluboka dýchat:) Za týden bude po všem a budeme mít konečně klid a čas věnovat se běžným věcem (Rath, restituce, amnestie apod;)
21. 01. 2013 | 11:54

sehr gut napsal(a):

Omluva paní Therese Schwarzenbergové
............................

Na gut. Aber ...

Neschlo by to po nemecki?
21. 01. 2013 | 11:54

Bavor V. napsal(a):

KD
lžete. Zeman řekl o dekretech že jsou vyhaslé, Karl že jsou zrušené. Ten rozdíl je podstatný. Ve vyhaslých kamnech zatopíte znovu, ve zrušených už nikdy.
http://wp.me/p2H4Dg-c9
21. 01. 2013 | 11:54

Arnie napsal(a):

-Paí Roithová, pěkný blog, díky.
-Libertad, 11.35, není důvod zavírat oči,tajit dech a ještě se stydět. Oba kandidáti mají úroveň, mají své pozitivní i negativní stránky, různou minulost, jako ostatně i každý z nás, ale Schwarzenberg se prostě na funkci prezidenta z mnoha důvodů (opakovaných zde a jinde už tisíckrát) hodí líp.
Někdo jiný si to třeba nemyslí, ale v tom je přeci princip voleb.
A je prima, že možnost volby máme!
A komu je to fuk, bude doma nebo v hospodě, nebo na sjezdovce lyžovat, každý dle svého soukromého rozhodnutí (jen pak nemůže nadávat na nového prezidenta).
Tak furt nenaříkejme.
21. 01. 2013 | 11:54

dP4 napsal(a):

KDEPAK, paní senátorko ! Mýlíte se, anebo (hůř) mystifikujete neinformované !!
Tak tedy : levice versus pravice je klasika politiky v demokratické společnosti už od 17. století v Anglii, po té 1789 Velká franc. revoluce. Od té doby seděli v parlamentních lavicích VLEVO příslušníci a zastánci stavu nižšího, měšťanského, řemeslnického atd., zatímco v parlamentních lavicích VPRAVO seděli příslušníci aristokracie a privilegovaných vrstev.
Tento model přechází do Evropy 20. století a v podobě EU dodnes. Tvrdit, že tento model neexistuje, je, promiňte, mimo mísu.
V dnešním pojetí tedy levice jsou příslušníci nemajetných vrstev, zaměstnanci (dříve "pracující") v závislých činnostech, často sdružených v odborové svazy (rovněž v Anglii poprvé v historii). Pravice dál tvoři privilegované vrstvy, majitele realit, zaměstnavatele atd.
Toto pojetí není, ale opravdu není samoúčelné - jde o MAJETKY (ať už získané poctivou prací generací, anebo podvodem). Proto milionáři patří k pravici, zatímco závislí zaměstnanci s dejme tomu 20.000Kč/btto měs k levici. Že to někdo plete, a volí z obyčejných pravici, anebo případně opačně, to je jejich věc naplnění jejich individuálního volebního práva. Někdy je to z blbosti...
Majetky jsou tedy zásadní, a proto soc-dem vlády od roku 1990 usilovaly vždy o prokázání jejich původu (včetně vlády Zemanovy), ovšem s malým úspěchem, byvše vždy "poctivě" přehlasovány pravicí, která pochopitelně neměla zájem prokazovat své (špatným svědomím zatížené) majetky,a naopak trvala a uzákonila prokazování příjmů nemajetných uchazečů o práci u ÚP a žadatelů o sociální dávky. Tam to prokazujeme velmi podrobně, pokud nevíte.
Takže nevtušil jsem, že Vás musí poučovat
důchodce z Prahy 4.
21. 01. 2013 | 11:55

veverka napsal(a):

KD

"S koncem souhlasím, jen bych dodal, že je ministr zahraničí, takže nechává sociálni politiku a ekonomiku statu na ostatnich"

Lež.

Schwarzenberg pro všechny asociální a ekonomické experimenty chemika Kalouska aktivně hlasoval.

No a pokud jde o jeho ministerstvo zahraničí,tak tam prosadil taky jenom samý prasárny jako třeba smlouvu o US základně v Brdech nebo uznání narkoteroristického muslimského Kosova.
21. 01. 2013 | 11:57

Bob napsal(a):

".....Na straně druhé partner do diskuse, velmi inteligentní člověk se světovým rozhledem a současně autentickým svědomím..."
Jasně:
-Uznání Kosova
-Ochota vyznamenat bry Mašíny
-Součást této hrůzovlády
-"Táta" Kalouska, Parkanové, Drábka
Nejmíň mi vadí to žvatlání

Za opoziční smlouvu mohou zejména lidovci

O Zemanovi si iluze nedělám, ale K.Sch. je pro mě neakceptovatelný
21. 01. 2013 | 11:59

xyzy napsal(a):

Namyšlenost versus myšlení. Stručně a velmi trefně řečeno. Díky, paní doktorko!
21. 01. 2013 | 11:59

evix napsal(a):

Viola napsal(a):
evix

váš příspěvek by se velice hodil pod "Pohled zblízka" - Jan Hřebejk: všechno je to jinak.
.........................
Vím, ale tam už je tolik příspěvků, že by to zapadlo.....Začíná mi vadit co se děje ve společnosti, nehodlám už to číst.
Začínají zase spoty v TV, lidé šílí z této mediální štvanice, jdu dělat příjemnější práci. Volím Zemana, v práci budu držet hubu před kolegy, naštěstí Korejce tohle nezajímá....
21. 01. 2013 | 12:00

Čochtan napsal(a):

Libertad napsal(a):
".. my voliči stojíme před výběrem zda volit opilce nebo asociála..."
Kdo je ten opilec, to nemusíme dlouho hádat. Chlubí se tím sám. Zeman.
Takže "asociál" zbyvá na Karla Schwarzenberga. Proč ? Na Milevsku, kde má Karel Schwarzenberg rozsáhlé lesy, máme příbuzné. Lidi ho tam dobře znají, chodí občas do kostela k sv. Janu, sedí a klečí s nimi v řadě jako každý jiný. Jeho zaměstnanci na něj nedají dopustit. Karel Schwarzenberg asociál není.
Je ministrem zahraničních věcí a pouze za toto ministerstvo nese zodpovědnost.
21. 01. 2013 | 12:05

babočka napsal(a):

Zeman nám stále dokola cituje nějaké chytrosti , které prokládá řečma a tlačence a kořalce, urážkama
novinářů a mlžením o jeho rudé gardě, která mu dělá zázemí Věru důstojný nástupce Klauze a jeho zkurvené amnestie.
21. 01. 2013 | 12:13

Libertad napsal(a):

Čochtan napsal(a):

"Je ministrem zahraničních věcí a pouze za toto ministerstvo nese zodpovědnost."

Jako předseda strany TOPO9 má zodpovědnost za všechny své ministry. S karty a nucené práce je ponižování již ponížených.

S pozdravem

Libertad
21. 01. 2013 | 12:28

Jáchym napsal(a):

Paní Roithová,
nikdy jsem Vám sice příliš nevěřil, nicméně jsem si tu a tam říkal, zda Vám přece jenom nekřivdím, když Vás považuji za součást Schwarzenbergsko/kalouskovské stáje, které bylo předurčeno odčerpávat středové voliče.
Mnoho štěstí v politickém wrestlingu !
Když se naučíte zpívat, mohla byste v politice nahradit americkou pěnici Parkánovou.
Jejího něžného hlásku, "poctivosti" a ženského smyslu pro konsenzus je nám třeba ! :-)),... :-(
21. 01. 2013 | 12:38

Irena napsal(a):

Paní Roithová,

jsem moc ráda, že jste nepostoupila do druhého kola spolu s KS. To už bych k volbám opravdu nešla. I teď je to hodně kruté.
Souhlasím s nickem Kala v 11:01. Můj subjektivní pocit z vás se dá vyjádřit jedním slovem - nedůvěra.
21. 01. 2013 | 12:44

nil novi sub sole napsal(a):

Pan hostinský, lesník a ministr současné oblíbené vlády, náš pán, dobrodinec a šéf TOP 09, je ochránce vdov, dítek a chudých.
A proto ho budu volit:
Za zbídačování rodin s dětmi. Přes všechny řeči o podpoře rodin provedly vlády, v nichž byl Karel Schwazenberg ministrem opatření, která tyto rodiny poškodila.
a) byla snížená hranice příjmů pro přídavek na dítě ze 4 násobku životního minima na 2,4 násobek,
b) Zcela byl zrušen sociální příplatek v důsledku čehož nízkopříjmové úplné rodiny přicházejí měsíčně na každé dítě do 6 let o 800 Kč, dítě od 6 do 15 let o 980 Kč a dítě do 26 let 1 125 Kč. V případě rodin se zdravotně postiženým dítětem dosahují ztráty až 3 675 Kč měsíčně.
c) Podpora rodin ve formě porodného byla omezena jen na první dítě v nejchudších rodinách s příjmem do 2,4 násobku životního minima. To znamená, že běžná rodina ze střední třídy na porodné nemá nárok!
Za tuto asociální politiku nese odpovědnost celá vláda a ministr Schwarzenberg by se této spoluodpovědnosti zbavil jen tím, že by z tohoto důvodu odstoupil.
21. 01. 2013 | 12:51

Sláma napsal(a):

Autorka napsala:"Opoziční smlouvu vnímám jako zmíněné politické zlo spáchané na neplnoleté demokracii"
Autorka ovšem zapomněla dodat to důležité. Opoziční smlouva, tedy forma široké, pravo-levé koalice, vznikla z toho důvodu, že se pravicové strany nedokázaly dohodnout. Měly tehdy přeci většinu 102 hlasů v Poslanecké sněmovně a zdrcující většinu v Senátu. A jednou z těch pravicových stran byla i KDU-ČSL.
Autorka odsuzuje pravo-levou koalici ODS s ČSSD, proč ale neodsuzuje rovněž pravo-levou koalici v dalším volebním období, tedy 2002-2006, kdy vládla koalice ČSSD + KDU-ČSL (s Roithovou a Kalouskem) a US-DEU (se Schwarzenbergem). To nebyla zrada na voličích?
Myslím, že paní Roithová je poněkud pokrytecká. Ostatně, neměli bychom zapomenout, že členem ČSL už za doby komunismu, kdy byla členem Národní fronty, byl i Kalousek. Dobře si pamatuji dobu, kdy měla Československá strana lidová v socialistické vládě rezervováno ministerské křeslo, stejně jako křeslo místopředsedy v každém KNV a každém ONV!
21. 01. 2013 | 13:02

Ing. N. napsal(a):

(autorka) píšete:

"Již před prvním kolem prezidentské volby jsem v rozhovorech uváděla, že Karel Schwarzenberg je pro mne přijatelný kandidát s ohledem na názorovou blízkost a na konzistentnost postojů"

Paní Roithová, podívejte se laskavě na následující pasáž, a zkontrolujte si "konzistentnost postojů" vašeho oblíbence.
Porovnejte si vše, co říkal Schwarzenberg během svých tří vystoupení. Je to poučné, vypadá to totiž, že neví, co kdy řekl.

17.1.2013...že Benešovy dekrety už neplatí 20 let. Přijetím listiny lidských práv a svobod ústavy přestala platnost Benešových dekretů. Ovšem nebyla zrušena od roku 1945, nýbrž od okamžiku, kdy tato ústavní listina byla přijata. Ale ony jsou zrušeny, co je zrušené už nemohu ještě jednou zrušit.

18.1.2013 Z prohlášení K. Schwarzenberga
Chtěl jsem vyjádřit, že Benešovy dekrety jsou dnes už překonány, že jsou právně vyhaslé. Jinými slovy, co se stalo, stalo se a nelze z toho vyvozovat nějaké majetkové nároky, jak to ostatně potvrdila i česko-německá deklarace.

19.1.2013 v rozhovoru v Právu
... že Benešovy dekrety byly zrušeny přijetím ústavy už před 20 lety bez zpětné účinnosti. Nejde to zrušit zpětně ...

ZÁVĚR :
17.1. ... Benešovy dekrety už neplatí 20 let
18.1. ... jsou právně vyhaslé
19.1. ... byly zrušeny přijetím ústavy už před 20 lety
21. 01. 2013 | 13:09

Sláma napsal(a):

Čochtan napsal: "Je ministrem zahraničních věcí a pouze za toto ministerstvo nese zodpovědnost."
To samozřejmě není pravda. Schwarzenberg je místopředsedou vlády, která jedná jako kolektivní orgán a proto má odpovědnost za veškerou činnost vlády. Je rovněž předsedou strany vládní koalice a jako takový nominuje do koaliční vlády ministry za svoji stranu, takže je odpovědný i za to, jaké ministry nominuje, tedy i za Kalouska, Drábka, Müllerovou, Hegera atd.
Jako ministr zahraniční je zodpovědný i za uznání nezávislosti Kosova, které prosadil na utajeném nočním zasedání vlády, i za všechny koloniální války, kterých se Česká republika účastní. I za korupci při udělování víz na Ukrajině, ve Vietnamu i jinde.
Jako ministr zahraničí je zodpovědný i za šikanózní prohlídky českých občanů v příhraničních oblastech Německa! Jak asi bude takový prezident hájit české zájmy, když je neumí či nechce hájit jako ministr zahraničí?
21. 01. 2013 | 13:10

Jana Pechová napsal(a):

Aťsi je tato vláda jaká chce, je pravda, že teprve za ní začala pracovat policie a justice i na kauzách lidí, kteří předtím požívali jakéhosi generálního pardónu.
Teprve nejvyšší a nechytřejší, též nejkrásnější první muž Česka některé kauzy svou dosud nevyjasněnou amnestií odsunul zpět pod koberec.
Pro mě je ve druhém kole prezidentské volby zásadní, že právě největší odmítač a bagatelizátor všech posametových špinavostí, posílen celou rodinou, podporuje Miloše Zemana a plive jed na Karla Schwarzenberga.
Jestli důvod někomu nedochází, pak mu nepomůže nic.
21. 01. 2013 | 13:10

neo napsal(a):

nil novi sub sole :

také byla provedena opatření, která rodinám s dětmi pomohla:

a) byla zvýšena sleva na dani
b) byla zavedena vícerychlostní rodičovská dovolená
c) Porodné bylo správně omezeno jen na nejchudší. Proč by měla mít taková slečna Talmanová nárok na porodné?
21. 01. 2013 | 13:11

Sláma napsal(a):

babočka napsala: "Věru důstojný nástupce Klauze a jeho zkurvené amnestie."
Pokud vím, tak za amnestii nese odpovědnost vláda. Nečas ji údajně se Schwarzenbergem předem nekonzultoval. To jen ukazuje Schwarzenbergovu slabost a neschopnost.
Schwarzenberg amnestii, stejně jako kardinál Duka, uvítal a začal couvat teprve, když viděl, jakou odezvu vyvolala!
21. 01. 2013 | 13:13

V. napsal(a):

Myslím, že lidi, kterým Karel Schwarzenberg vadí, protože "má německé jméno", by měli na místě střílet pro demenci. Fisher, Fischerová, Roithová, Dienstbier, Franz... To jsou snad česká jména?
21. 01. 2013 | 13:16

Sláma napsal(a):

neo napsal: "Porodné bylo správně omezeno jen na nejchudší. Proč by měla mít taková slečna Talmanová nárok na porodné?"
Paní Talmanová, pokud vím, nepatří ke střední třídě. Zapomněl jste, neo, napsat, že spodní sazba DPH se zvýšila o 10%. Zatímco mnoho zemí EU má dokonce vyjednánu výjimku a na řadu věcí má nulové DPH!
Výsledkem je to, že Česká republika je na 214. místě na světě v porodnosti. Za námi jsou už jen země, které uplatňují přísnou regulaci porodnosti, jako Tchaiwan nebo Singapur.
21. 01. 2013 | 13:17

Luba napsal(a):

Roithová,
k noze!
21. 01. 2013 | 13:18

nil novi sub sole napsal(a):

Pan hostinský, lesník a ministr současné oblíbené vlády, náš pán, dobrodinec a šéf TOP 09, je ochránce vdov, dítek a chudých.
A proto ho budu volit:
Protože, neskonale více jsou finančně podporováni lidé s příjmem nad milion korun ročně. Což se týká například i Topolánkovy družky Talmanové. Tzv. „zastropování“ příjmu pro placení sociálního pojištění jim přineslo jen na důchodovém pojištění 280 000 Kč na druhý a každý další milion příjmů (pojistné je 28% hrubého příjmu). Dále pak snížení daně z příjmů o 17% jim přineslo dalších 170 000 Kč. Pokud umím sčítat jde o 45% tj. 450 000 na něž se, jak vyplývá z výše uvedeného, skládají důchodci, vdovy, rodiny s dětmi, i lidé se zdravotním postižením.

A to je další důvod, proč budu voli(t) ministra současné vlády za prezidenta, protože jeho volba je zárukou, že heslo: "Na chudej lid musí bejt přísnost, jinak by zvlčili", nebude z Hradu ohrožováno ani napadáno.
21. 01. 2013 | 13:24

Luba napsal(a):

Volte kandidáta jednotné české fronty fašistické!

Volte Karla Schwarzenberga!
21. 01. 2013 | 13:26

neo napsal(a):

Sláma :
To není přece podstatné, ke které třídě patří. Před změnou měla na porodné nárok.

o DPH nepsal ani první příspěvek, na který byla má reakce, takže jsem logicky neměl důvod DPH zmiňovat. Pokud ale chcete do debaty zamotat i daně, laskavě nezapomeňte na snížení daní přímých. Osobně s rostoucí DPH nesouhlasím, nicméně stále lepší vyšší nepřímé daně, než přímé.
Porodnost pak neovlivníte ani výší porodného, ani výší DPH ani přídavky na děti.

Jsou mnohem důležitější faktory, jako daňové úlevy, částečné úvazky, školky, pružnější pracovní trh atd.
21. 01. 2013 | 13:28

Sláma napsal(a):

Autorka napsala: "O politickém stylu jeho týmu vypovídá kausa Olovo či Bamberk, okolnosti privatizace Mostecké uhelné a další příběhy, které varují, že osobní ambice mohou být pro někoho víc než etické principy. "
To jsou ovšem všechno mediální manipulace. Při takzvané aféře Olovo měl jeden z jeho poradců na úřadu vlády sbírat drby o Petře Buzkové. Ten člověk není v týmu Miloše Zemana a nikdy se neprokázalo, že by o tom Miloš Zeman věděl. Ostatně, kdo zná Petru Buzkovou chápe, že toto je spíše pozitivní věd. Patrně šlo o osobní iniciativu dotyčného poradce, stejně jako později u poslance ODS Moravy. Rozhodně to nemůže konkurovat Dalíkovu archivu.
Aféra Bamberg měla být údajná nabídka jakéhosi čechošvýcara, že věnuje ČSSD peníze na volební kampaň a údaje o kontech ODS a ODA (se Schwarzenbergem) ve švýcarských bankách výměnou za místa ve vládě. Nabídku ovšem ČSSD odmítla, takže nevím, proč je tato věc přičítána Zemanovi k tíži. To by snad mělo být naopak, ne!
Mosteckou uhelnou privatizovala Tošovského vláda, pozdější vláda ČSSD už jen prodala menšinový podíl, takže tam o nic nejde! Tedy typická mediální manipulace paní Roithové!
Další příběhy? Jaké? Paní Roithová by měla být konkrétnější. Neměla by zapomenout, že Zeman nebyl od roku 2002 politicky činný, na rozdíl od Schwarzenberga, který ministroval jak v Topolánkově, tak i Nečasově, pardon Kalouskově vládě.
Tedy vládě, která přivedla české hospodářství do záporných čísel v době, kdy okolní státy rychle rostly. Vládě, za které systémová korupce odsává nejméně 100 mld. z veřejných rozpočtů.
Když paní Roithová tvrdí, že to je pozůstatek opoziční smlouvy, jak vysvětlí, že s tím ministři za KDU v koaličních vládách ve dvou volebních obdobích (2002-2006, 2006-10) nic neudělali?
21. 01. 2013 | 13:35

Sláma napsal(a):

Neo napsal: " laskavě nezapomeňte na snížení daní přímých."
Ano, přímé daně se snížili pro nejbohatší, nikoliv pro střední příjmové skupiny, které platí více, než před tzv. "reformou".
A to vše díky podvodu, který Kalousek na voliče provedl. Protože sice byla daň stanovena na 15%, ale z podstatně vyššího základu, takže výsledná daň je 22,1% z hrubé mzdy, jako jistě dobře víte.
21. 01. 2013 | 13:37

Petr z Tábora napsal(a):

Je zajímavé jak když o něco skutečně jde, tak lidovci otočí a jsou náhle pro vládní TOP09. Tradiční politika "být při tom". Nedá se jim věřit. Jejich kritika asociální politiky TOP09 v čele s KS je jen hra pro přilákání voličů. Doufám, že ti si na to při volbách vzpomenou.
21. 01. 2013 | 13:41

Jáchym napsal(a):

Jana Pechová

Jana Pechová napsal(a):
Aťsi je tato vláda jaká chce, je pravda, že teprve za ní začala pracovat policie a justice i na kauzách lidí, kteří předtím požívali jakéhosi generálního pardónu.
************************************************************************
Náš všemi milovaný tunelděd připravoval podle vlastních slov amnestii už léta dopředu.
Vzhledem k tomu, že Kalousek patří k nejinformovanějším lidem v tomto státě, je naprosto nepředstavitelné,že by o tom nevěděl.
Kalousko/Schwarzenbergova vláda (subalterní osoby typu svačinářek a Nečase prosím, vynechme, přestože jeden z nich má podpisové právo)
tuto pečlivě připravenou a na míru ušitou amnestii podepsala.
*******************************************************************
Pokud vím, v "levicových" vládách, ať už si toto jméno zasloužily či ne, bylo,bohužel, vždy kukaččí vejce z ústředního lidoveckého inkubátoru.
Někdy se jmenovalo Kalousek, jindy jinak. Vždy však zrodilo podraz.

Na tom nic nemění ani fakt, že značná část lidoveckých voličů jsou poctiví a inteligentní lidé.
(Nepovažuji se za nijak zvlášť velkého hlupáka, ale taky jsem se nechal jednou napálit.)
21. 01. 2013 | 13:41

Sláma napsal(a):

Neo napsal: "Porodnost pak neovlivníte ani výší porodného, ani výší DPH ani přídavky na děti. Jsou mnohem důležitější faktory, jako daňové úlevy, částečné úvazky, školky, pružnější pracovní trh atd.
Ale kdepak, neo, v situaci, kdy musíte místo oběda jíst chleba se salámem, tak už na zakládání rodiny nemáte ani pomyšlení. Vždyť by to bylo vůči dětem nezodpovědné! A mnoho mladých rodin v takové situaci je, zejména pod jsou nuceni si pořizovat předražené bydlení! A kdy tzv. přirozené monopoly, které jsou v každé demokratické zemi regulovány, si u nás zvyšují ceny, jak se jim zlíbí. Podívejte, jako stoupají zisky ČEZ, bez ohledu na krizi! Připadá vám to normální?
Ve skutečnosti tzv. disponibilní příjmy domácnosti prudce klesají už řadu let. Na jedné straně jsou vyšší daně, vyšší poplatky, prudce stoupající ceny přirozených monopolů a na druhé straně klesají podpora ze strany státu.
A co pro to dělá TOP09? Jen to nejhorší. Proto volit Kalouska je ukázkou skutečného charakteru paní MUDr. Roithové!
21. 01. 2013 | 13:43

Petr z Tábora napsal(a):

to V.13:16:
Žádnému normálně uvažujícímu člověku nevadí německy znějící jméno KS, ale německé prostředí jeho rodiny, špatná znalost slov hymny a podobné signály. Nejsme žádná kolonie, jsme nezávislý stát. Zkuste propagovat z Německu, že manželka jejich prezidenta nebude umět německy a hymna....
21. 01. 2013 | 13:45

Gustáv Kočí napsal(a):

Volte kandidáta jednotné české fronty bolševické!

Volte Miloše Zemana!

:D
21. 01. 2013 | 13:46

neo napsal(a):

Sláma :

zde již lžete. Přímé daně se snížili všem. Někomu méně, někomu více. I daň 22% je nižší se slevou na poplatníka než byla pro kohokoli při progresi.

ve druhém příspěvku také lžete. Chtěl bych vidět, kolik lidí má místo oběda chleba se salámem a proč se salámem? Nejsou levnější potraviny? Samozřejmě, že rostou ceny, ale rostou i mzdy. Navíc porodné ani nižší DPH nijak neovlivní hypotetickou situaci, kterou jste výše popsal.
21. 01. 2013 | 13:51

Digi napsal(a):

Milá paní Roithová, přesně to, čím charakterizujete "politické zlo", velmi úspěšně praktikuje současná vláda s Vaším preferovaným K. Schw. jako jejím místopředsedou
21. 01. 2013 | 13:53

alojz napsal(a):

autentické svědomí, autentické myšlení:-)))
zná autorka význam toho slova?sotva...
21. 01. 2013 | 13:57

born65 napsal(a):

Nechci na hradě vidět samolibé individuum, násosku, jenž se vždy a všude chová jako povýšený hulvát. Potud souhlas s pí Roithovou, nickem KD a dalšími.
Stejně tak ale nemíním akceptovat na hradě osobu, která tvořila (a dosud tvoří!) jeden ze základních kamenů devastujících vlád Topolánkovy a Nečasovy. Člověka, který hlasoval v posledních pěti letech vždy proti mým zájmům (volební kalkulačka: mínus 16%), ruku v ruce s odpudivými figurami jako Nečas, Drábek, Kubice, Kalousek, Bendl, Blažek, Besser, Peake.... Člověka, který zradil, poplival dřívější ideály.
Ani jeden mi nestojí za to, abych se v pátek či sobotu obtěžoval do volební cimry.
21. 01. 2013 | 14:00

Jana Pechová napsal(a):

Jáchym
Náš všemi milovaný tunelděd podporuje s celou rodinou Miloše Zemana, ale to nestačí. Plive na jeho protikandidáta.
Proč?
21. 01. 2013 | 14:01

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro Čochtan.
Ty to asi nevíš, ale my máme Schwarzenberga ve vládě a tak o něm dost víme.
Nejdnou předvedl jak sociální cítění, tak úroveň demokrata tedy spíše neobolševíka či modrobolševíka.
Je to asi takový dobrák, jako jeho kamarádi Kalousek a spol včetně korupčního chování.

Když vyprávíš pohádky o tom, jak jej mají všichni zaměstnanci rádi, tak bys měl asi vědět, že se s ním někteří soudili a tvrdili něco zcela jiného.
21. 01. 2013 | 14:08

blue napsal(a):

Luba napsal(a):
Volte kandidáta jednotné české fronty fašistické!

Volte Karla Schwarzenberga!
----------------------------

Volte Zemana, zachrání Sudety, zajistí práci a nadprůměrné platy pro všechny, zajistí nadprůměrné IQ pro všechny a Prahu přestěhuje na Moravu.

Rozhodující přece pro vykonávání role prezidenta je, co naslibuje a čím postraší, ne jak vystupuje, jaký je člověk, jak se chová k lidem, jakou má úctu k jinému názoru, jak ho přijímá zahraničí.

Volte Zemana, dokáže napravit soudnictví, změní vládu, zastaví krizi, zavede sociální jistoty, hlavně v Číně, aby neměli levnější pracovní sílu a zboží...

Jojo, nemám iluze, jednotná fronta levejch, nacionalistů, xenofobů a hloupejch a zlejch (LUBA, Klaus, mladej Klaus, a celá tahle hnusná banda) má holt nějakou sílu....a když zle je, tak se tahle fronta v jednotě spojí. ...budou opět po deseti letech mít dalších 5 let prezidenta Zemana.

Hrozně divný je, jak se levice dokáže v čase krize semknout kolem vlastizrádce a tuneláře Klause a jeho vize politiky. To je fakt šílený, jak v krizi deset komunistů z deseti volilo Klause, a teď zase bude volit Zemana. Juch.
21. 01. 2013 | 14:10

zemedelec napsal(a):

Paní Roithová.
Výborně.
Jedině Schwarzenberg na hradě,bude ochoten Vám vyhovět s dobrým korytem.Zeman určitě ne a návrat z Brusela se tak rychle blíží,co dál.Možná budou některé nemocnice za babku,po těch všech deformách Vaších oblíbenců.
21. 01. 2013 | 14:19

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Dříve byl Klaus ideologem mafiánského kapitalismu a vrcholný politik, který tu politiky se svými politickými kumpány (ODA, ODS a další) prosazoval.
Postupně ztrácel politickou moc dnes je nastávající politický penzista, zůstala mu jen ideologie a národovectví.

Štafetu mafiánské politiky převzali Nečas, Kalousek a Schwarzenberg, kteří jsou pokračovateli Klausovi politiky z minulých let. Klaus je dnes již jen ideologická a národovecká ikona bez reálné politické moci.

Pravičáci sežrali banán a slupku hodili k nohám Zemanovi, že prý je to jeho.
21. 01. 2013 | 14:23

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Oprava
Klausovy politiky
21. 01. 2013 | 14:24

český maloměšťák napsal(a):

Jana Pechová napsal(a):
Aťsi je tato vláda jaká chce, je pravda, že teprve za ní začala pracovat policie a justice i na kauzách lidí, kteří předtím požívali jakéhosi generálního pardónu.
Teprve nejvyšší a nechytřejší, též nejkrásnější první muž Česka některé kauzy svou dosud nevyjasněnou amnestií odsunul zpět pod koberec.
Pro mě je ve druhém kole prezidentské volby zásadní, že právě největší odmítač a bagatelizátor všech posametových špinavostí, posílen celou rodinou, podporuje Miloše Zemana a plive jed na Karla Schwarzenberga.
Jestli důvod někomu nedochází, pak mu nepomůže nic.
21. 01. 2013 | 13:10
------
Byl to Nečas , kdo spolupodepsal amnestii.
Tato vláda je za ní odpovědná - a tedy ...a to velkou měrou ...je za ní damozřejmě odpovědný i předseda TOP 09 Schwarzenberg. To, že uteče ze sněmovny - když se má ke své spoluodpovědnosti přiznat...to je jen tragikomická epizoda.
/ale je varováním do budoucna ! /

Necítíte se někdy uvnitř rozpolcená ? Dejte si na to pozor...příčinou mnoha psychosomatických onemocnění bývá někdy právě že takový konflikt vědomí a svědomí /podvědomí, identity/.
Snad vám moje rada pomůže...a začnete myslet sama za sebe a to svou hlavou...ne hlavou někoho cizího. /vím, coby velká zastánkyně aktualní podby církebních restitucí nemůžete jinak...kočka je prostě bílá...i když je černá...já tomu rozumím - je to lidské...ale dejte si fakt pozor...bez ironie../

Hezký den.

/ano ..za této vlády, jako by se začlo něco hýbat (chytli Ratha a bagatelizují a kryjí Parkanové, Vondry, Šnajdra kauzy)...ale všimněte si, jak se to utlo...když vyštvali Bártu a nahradili jej Peake - o jejíž tunelpartu teď opírají svou moc.../
21. 01. 2013 | 14:28

resl napsal(a):

Dejdar : hrdě jsem v lednu 1990 tleskal na Hradčanském náměstí prezidentu Havlovi. Mimochodem zvolenému bolševickým shromážděním.

Proč to mimochodem říkáte, když víte, že jiný parlament při první volbě ještě neexistoval ? Mimochodem, není to proto, že vaše výchova se linula v bolševickém prostředí ?
21. 01. 2013 | 14:30

resl napsal(a):

český maloměšťák : Byl to Nečas , kdo spolupodepsal amnestii.
Tato vláda je za ní odpovědná - a tedy ...a to velkou měrou ...je za ní samozřejmě odpovědný i předseda TOP 09 Schwarzenberg. To, že uteče ze sněmovny - když se má ke své spoluodpovědnosti přiznat...to je jen tragikomická epizoda.
/ale je varováním do budoucna ! /

hezky jste vyměknul, tak dnes už Klaus za amnestii nemůže, ale mohou za ni ti ministři, kteří o ní nevěděli. Jen vy víte, že o ní věděli. Vy jste taky "pomáhal ?" Takto se měnilo mínění v normalizovaném Česku a charakter zaplakal.
21. 01. 2013 | 14:36

český maloměšťák napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude,
Klaus nepodporuje Zemana. To je omyl.
On pouze bytostně nenávidí předsedu TOP 09 Schwarzenberga. /kterého ale jmenoval ministrem :)/

Podle mě Klaus volil Sobotku.
No - a jestli chce někdo zaměňovat dokonce i Sobotku/člena provládního tábora/ za Zemana ...tak to může dělat.
Ale je tak podivínem.

Pane ten... - ono kdyby ta kampaň trvala ještě měsíc, tak snad zbyde nakonec jen Schwarzenbergrova manželka...za kterou by nechtěli voliči Schwarzenberga Zemana zaměnit /vytvořit asociační spojení/.

I když...v případě některých - jak je tady tak čtu...bych se docela obával i toho, že to udělají. Cíl světí prostředky i rozum.

Miloš Zeman = Therese Schwarzenberg
:)))

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/189284/manzelka-knizete-therese-72-bude-prvni-damou-tak-vidi-politiky.html

"...Václav Klaus podle ní určitě není špatná hlava státu. „Prostě to dělá jinak, než by to dělal Karel,“ míní paní Therese...."
----------------------------------
"...O Karlu Schwarzenbergovi: Prachy nepotřebuje

Svého manžela, po jehož boku by mohla shlížet na český lid, vidí paní Therese v tom nejlepším světle. A nepovažuje za problém, že je nejstarším kandidátem. „S věkem přichází moudrost, nekorumpovatelnost. To, že není na peníze, je jedna z jeho největších výhod. Jak vidíte, není to nutné,“ řekla se smíchem reportérům Blesku, které přivítala ve svém luxusním zámeckém bytě ve Vídni..."

"...Roku 2002 žádal od státu dotace na opravy svých rybníků v rámci programu Obnova rybníků po povodni z roku 2002, v září 2003 získal 2,7 milionu korun na Kroupovský rybník a o dva měsíce později 1,8 milionu korun na obnovu rybníka Ždír. U Kroupovského rybníku byl přesažen termín pro kolaudaci asi o 6 měsíců. Ministerstvo financí ČR mu prominulo povinnost dotaci vrátit. Server iHNed.cz v souvislosti s tímto případem uvedl, že ministerstvo financí promíjí povinnost vrácení dotace 90 % lidí, kteří o to zažádají. V případě rybníku Ždír dodal svůj díl peněz (70 tisíc Kč), jímž byla dotace podmíněna, s měsíčním zpožděním a za toto pochybení mu byla ministerstvem financí řádně vyměřena a následně vybrána sankce 60 tisíc Kč..."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Schwarzenberg
21. 01. 2013 | 14:38

Jana Pechová napsal(a):

čm
Nevím o tom, že by se něco 'utlo' - všechny známé kauzy jsou v rukou orgánů činných v trestním řízení (tedy, pokud je nezastavila abolice). Vidím jen, že největší snahy o ovlivňování jdou z proklausovské kliky v ODS.
A nehodlám se babrat v tom, že celá slavná amnestie nejspíš pochází z pera jistého velkého Zemanova podporovatele z ČSSD, který zase kamarádí s naším milým ministrem spravedlnosti za ODS. Ani v tom, že podle reakcí soudě většina členů vlády se o amnestii opravdu dozvěděla z novoročního projevu.
Nechtěla jsem se do těchto volebních půtek v diskusích vůbec zapojovat.
V prvním kole jsem volila Táňu.
Teď budu volit Schwarzenberga, už jen pro to, co předvádějí jeho hysteričtí odpůrci. To mě upřímně děsí. A usilovné snahy rodiny Klausovy dávají za moje rozhodnutí celou armádu vykřičníků.
21. 01. 2013 | 14:42

český maloměšťák napsal(a):

resl
Samozřejmě , že za ni může Klaus. Kde jsem napsal, že za ni nemůže ?
Nic lepšího - než vyrobit poropagandistického hastroše /vytrhnout jednu či dvě věty/n ...a toho pak cupovat....nic lepšího vymyslet neumíte, pane resl ?

Upadáte stále hloběji, pane resl.
Taky začínáte vidět tu kočku bílou...i když je černá /respektive strakatá/.

Hezký den.

P.S. Mým záměrem bylo poukázat na to nesmyslné , zbabělé a podvodné vyviňování se ze spoluodpovědnosti - např. za tuto amnestii.
S báchorkama o tom, že členové vlády o ní nevěděli...s tím na mě nechoďte.
Pokud by tomu tak bylo - a Nečas/což je Schwarzenbergerův PREMIÉR, PŘEDSEDA/ by členy vlády podvedl...
...tak by MUSEL Schwarzenberg (ale i jiní) hlasovat PRO vyjádření nedůvěry této vládě.
Pane resl - dělejte vola ze sebe, když vás to baví..ale mě do toho prosím nevtahujte. Do těch vašich podvůdků, racionalizací a dalších pochybných "vysvětlení" .

Předem dík.
21. 01. 2013 | 14:47

český maloměšťák napsal(a):

Jana Pechová
Viz ad resl.
Hysterii podlehli především tvůrci a šiřitelé schwarzenbergrovského mýtu. To oni mají krví podlité oči a vlčí mlhu - před očima. Podsouvají jiným výroky, užívají propgandistické finty, rázně hezky po bolčevicku je cejchují...

Hezký den.
Dejte na mou radu. Užijte vlastní hlavy - v souladu s vlastní hlavou.
Vše v dobrém.
21. 01. 2013 | 14:51

JAHA napsal(a):

Ad: ten, kdo sa hadat...
"Když vyprávíš pohádky o tom, jak jej mají všichni zaměstnanci rádi, tak bys měl asi vědět, že se s ním někteří soudili a tvrdili něco zcela jiného."
Mna tiez nema rad kadejaky vyzirka, ktory pravidelne pristavuje ludi na ulici (a su uz vsetkym pravidelne prechadzajucim znami) a nedostane odomna nic. Z jednoducheho dovodu. Ked plakal, ze je hladny a potrebuje na jedlo, dal som mu euro. Potom som pozoroval, co bude dalej. Po case som ho videl kupit si alkohol a cigarety. Druhykrat, ked plakal, ze je hladny, zavolal som ho do fastfoodu a mohol si nabrat, co mysli, ze tam zje. Nabral si za tro eura. Sedel som tam s nim, po 20 min. uz prevracal oci - nebol totiz hladny. A ja - len jedz, jedz, aby si vydrzal do rana. Skoro sa povracal. A taku skusenost som mal aspon s troma, styrmi.
Neviem, neposudzujem. Ale, povedali Vam ti zamestnanci PRAVDU o tom, PRECO ho nemali radi a PRECO sa sudili?
21. 01. 2013 | 14:58

razdva napsal(a):

JAHA
Za 1 euro alkohol a cigarety... Kurňa, vy si na tom Slovensku žijete!
21. 01. 2013 | 15:14

Kala napsal(a):

Martha Issová pro K.S. - poradila dobře před 3 lety, jistě radí dobře i teď - i bez Mádla.
21. 01. 2013 | 15:15

český maloměšťák napsal(a):

JAHA
Vy dáte osobní, křesťanskou almužnu..a následně šmírujete, co s ní dotyčný udělá ?
A to vás naučili kde - při výuce katechismu ?

Hezký den.

P.S. Myslím si, že si opět vymýšlíte. Ty vaše historky jsou sice zdánlivě zábavné- i tím, jak je podpoříte svou " statistikou"...ale tak nějak z nich cítím lež.

JAHA - a co tak mu dát S kartu a čip ? Doma byste měl PC, monitor...a věděl byste přesně, co se s tou vaší almužnou stalo.
To by šlo, ne ?
Jenže...co s těma mega almužnami, co ? /Penta, Háva, Janoušek, Bém.../
Očipovat a S karta ?

----------
Konec srandy. Je třeba něco vydělat. Na almužny pro JAHU.
21. 01. 2013 | 15:17

resl napsal(a):

č.m.
ne, č.m., podvádíte vy. výše to dokazujete. Nečas, ani nikdo z vlády neřekl, že vláda o amnestii věděla, pouze vy jste to řekl.
21. 01. 2013 | 15:34

hanah napsal(a):

čochtane,
myslím, že tentokrát jste s celým knížetem dost vedle. Myslím, že dostatečně nevnímáte to, kdo jej podporuje. A to by vás mělo varovat.

A co říkáte na jeho multikulti názory a stavby mešit v ČR ?
21. 01. 2013 | 15:34

razdva napsal(a):

resl
Nečas, ani nikdo z vlády neřekl, že vláda o amnestii věděla, pouze vy jste to řekl. - Z toho usuzuju, že to Nečas podepsal v náměsíčném stavu. Platí to ale v tom případě?
21. 01. 2013 | 15:46

razdva napsal(a):

hanah
multikulti názory a stavby mešit v ČR - Sakra, hanah, že vy chcete, aby se mi "kníže" nakonec ještě začal líbit?!
21. 01. 2013 | 15:50

Jáchym napsal(a):

Jana Pechová napsal(a):
Jáchym
Náš všemi milovaný tunelděd podporuje s celou rodinou Miloše Zemana, ale to nestačí (...)
Proč?
21. 01. 2013 | 14:01
***********************************************************************
To je dobrá otázka !
Velmi zjednodušeně řečeno - Klaus se pokusil vybudovat český kapitalismus tím, že zhasne, nechá pomocí kupónové privatizace soustředit za hubičko vlastnictví,které zde postupně vytvořilo mnoho generací za různých režimů do menšího množství rukou.
Předpokládal, že tak vytvoří českou ekonomickou elitu.
Domníval se (snanad dokonce upřímně) že je jedno, že se tato "elita" rekrutuje z kachních žaludků, bývalých vexláků a lidí bez morálky. Pravda - na začátku každého velkého majetku je loupež a často se stalo, že potomci pirátů se stali úctyhodnými lordy, ale zde to naprosto nevyšlo a vyjít nemohlo:
Lupiči typu Kožený převedli nakradený majetek z velké části do zahraničních bank, do akcií na doručitele - prostě se část z nich logicky vykašlala na "národní kořeny" i na tatíčka- zakladatele. ODS vydžusovali, odhodili jako slupku a odhopkali rozprodávat za hubičku to, co získali zdarma.
Komu , No, tak to se musíte podívat, komu patří téměř všechno, co bylo dříve ve státních rukou.

Co zbývá ? Zem, pod nohama a zbytky země, kde se dá vypěstovat něco k snědku či postavit něco užitečného.
Třetinu území si nárokují sudetští Němci, velkou část schwarzenbergskský rod. další velkou část církev.

To, co se říká o Schwarzenbergovi - že má velké zahraniční styky - je pravda. Bohužel.
To, že by se je snažil využít jinak, než ve prospěch svých strategických spojenců - Posselta,vatikánské banky - a hlavně svého mezinárodně rozprostřeného rodu, považuji za legrační předpoklad.
Od chvíle, kdy se nastěhoval k Václavu Havlovi na hrad, hraje vcelku konzistentní hru.
Angažování Kalouska a vytvoření původně JEN DVOJČLENNÉ "strany" TOP 09 je jeho mistrný kousek.
**********************************************************************
Václav Klaus je ovšem tuzemský politik.
Naprosto s ním nesouhlasím - stavět základy "národních ekonomických elit" na morálním hnojišti pokoutních privatizátorů byl šílený podnik.

Jediné, co má s ním Miloš Zeman společného je to, že je TAKY tuzemský politik.
Ono se ale nedá dělat TUZEMSKOU - či chcete-li NÁRODNÍ NEBO STÁTNÍ POLITIKU,
pokud ZANIKNE ONO "TUZEMSKO" !!

Což je projekt Schwarzenberga, Posselta, části vatikánské bankovní smetánky, a mezinárodních banksterů vůbec.

Nenominoval bych ani náhodou Zemana do Klubu dobráků.
Dokonce souhlasím, že může pořádně zatřást ČSSD. Snad se ale Sláveček probudí a všimne si,co se děje.

Třeba si toho všimnou i někteří členové ODS či lidovců.
Ono - když se potápí loď, není dobré prohlížet stranické knížky lidí u čerpadel.

Ale jestli ráda červené číro, nasaďte si ho a jděte si zavolit.
Bůh s Vámi.
I se mnou.
21. 01. 2013 | 15:57

mb napsal(a):

roithová dobře ... nikoli dobrovolně, jak podlým způsobem přesvědčuje národ Miloš Zeman

ZEMAN JE PODLÝ ... !!!

vzdělaný rétor, ale především zdatný manipulátor, populista a člověk bez skrupulí.

ANO, TO JE ZEMAN ... !!!
21. 01. 2013 | 16:06

pan Sedlak napsal(a):

nil novi sub sole
Vazeny pane, a ted si predstavte, ze jsou zeme, kde je zena na rodicovste 3 mesice a pak musi jit pracovat (USA, Nizozemi, aj. ) Pak jsou treba zeme, kde clovek bez prace nedostane ani korunu, nedej boze se ho zkouset nejak rekvalifikovat (Ukrajina, aj.) To se pane mame, co? :)
21. 01. 2013 | 16:11

pan Sedlak napsal(a):

Almo G™
Vazeny pane, v cem vidite spinu? Plati snad ze spina=cokoliv negativniho proneseneho o panu Zemanovi? :)
21. 01. 2013 | 16:15

štěpán napsal(a):

Vždy jsem volil pravici,ale dnes se za kandidáta pravice stydím.I ten Bilak je vyučený krejčí.Také by mé zajímalo jestli se nékdo zajímá o přiznanou korupci a vydírání pana kandidáta.Možná by také bylo dobré prověřit jak soudy rozhodovaly dle rakouských zákonů při restituci majetku kandidáta.
21. 01. 2013 | 16:31

Miloš napsal(a):

ve světle současné kampaně zní hodně zvláštně, že právě Zeman by měl být ten kýč
21. 01. 2013 | 16:39

zemedelec napsal(a):

Paní Jana Pechová.
Už píšete noví prezidentský slib v případě zvolení Swarzenberga prezidentem?
Jako šlechtic by měl problém přísahat věrnost České republice a lidu.
O návratu dalšího majetku,zatím mlčí a čekají i další.
21. 01. 2013 | 16:40

au napsal(a):

Prostě Roithová, jak ji léta známe - podpora tunelování, rozkrádání, lží a amorálnosti.
Tady to máme černé na bílém...
A snad je jasné, proč se s ní ve Dvorech nad Lužnicí, kde "bydlí", nebaví ani ten sousedův jezevčík. Místní ji prostě považují za spodinu a štítí se jí. Oni totiž nekradou.
21. 01. 2013 | 16:49

Jáchym napsal(a):

au:
no, já o krádežích paní R. nic nevím, a přiznám se, že mně přece jen dost překvapila.

Podle mne to všechno dělá ze zaslepeného přesvědčení, psychologicky se minula s 50.léty, dobou Pavky Kohouta a dalších komsomolců.
Schwarzenbergův černý kůň Kalousek se před časem nechal slyšet, že socdemáci jsou vlastně komunisti, ODS je jen taková přebarvená ČSSD. Kdežto napravo od něho a knížete už je jen zeď.

Neměl,zdá se,pravdu.
Napravo od něj je Zuzana Roithová.
21. 01. 2013 | 17:02

český maloměšťák napsal(a):

resl
Nečas není členem vlády ? On nevěděl ani co podepisuje ?
Resle - vy jste fakt pokoutní podvodníček.
21. 01. 2013 | 17:19

Luba napsal(a):

Dobře vrtí ... paní europoslankyně :)))

Snaží se z mediálního kýče Schwarzenberga udělat zásadového pracanta :)

No,
odhléděnmež od této propagandy a raději nahlédněmež do skutečně smysluplného článku pana Schneidera ze serveru "Česká pozice". Porovnává v něm totiž vize a programy obou duelantů.

"Vezměme prezidentský program Karla Schwarzenberga a program Miloše Zemana jako jejich autoportrét" píše Schneider.

"Podívejme se na ně bez ohledu na to, jak korelují s pravomocemi hlavy státu.

Program Karla Schwarzenberga

Karel kandiduje, aby republika byla ve světě respektována jako hospodářsky silný subjekt se spravedlivým právním systémem.

• Na to však nemusí kandidovat na Hrad, jako vicepremiér na tom mohl vyšívat už dlouho.

Odvolává se na masarykovské tradice v oblasti lidských práv.

• Lidská práva nejsou tím nejvýznamnějším odkazem TGM; Karel se spíše mohl inspirovat vztahem TGM ke světské moci církví.

Karel soudí, že korupce s sebou nese špatnou pověst, a je rád, že poslední dobou se daří „odhalovat mnohé nezákonné korupční praktiky“.

• Jenže ony korupční praktiky jsou nezákonné všechny. Nebo to mají v „topce“ jinak?

Karel je rozhodnut jmenovat morální a odvážné soudce a „úkolovat všechny služby“, aby přispěl k „odhalení korupčních praktik i na té nejvyšší úrovni“.

• To zní příjemně, až trochu masochisticky – pokud ovšem Karel nemíní služby úkolováním „odklonit“, aby na tu stranu, na niž všichni myslíme, prostě „z kapacitních důvodů“ tak nějak nedošlo. A přitom by mu nikdo nemohl vyčítat, že neúkoluje služby na odhalení korupce na nejvyšších místech.

Změny politického stylu chce Karel dosáhnout nazýváním nepravostí pravými jmény.

• Bůh suď, co mu v tom dosud bránilo?!

Ohledně sociální spravedlnosti nám Karel sděluje, že není moci bez odpovědnosti, že stát musí dostát své odpovědnosti vůči těm slabším, že úcta ke stáří a ohleduplnost k národnostním menšinám zdobí charakter.

• Jistě chvályhodné věci, leč na chleba namazat nejdou.

Co se týče vzdělání, vědy a kultury Karel podpoří zavedení takového školného, které bude příležitostí získat vynikající vzdělání, nikoliv však překážkou.

• To by bylo asi poprvé, kdy by stát platil studenty – nebo tomu špatně rozumím?

Ať je to jakkoliv, Karel se spojí s předními vědci a zapojí vědu a výzkum do každodenního života, aby nové poznatky docházely nejen uznání, ale i náležitého zhodnocení.

• To zní trochu jako opsáno z pětiletého plánu.

Vize a principy pro budoucnost hodlá Karel odposlechnout od občanů, pak zahájí diskusi s odborníky a „zástupci demokratických politických stran“ a výsledkem by měla být strategie směřování republiky.

• Ještě tam chybí nějaká meziresortní komise a bude to jak z dílny sira Humphreye. Kdyby se chtěl Karel opravdu něco dozvědět o skutečném směřování republiky, ať zajde do knajpy na periferii. Žádné výbory už nebude potřebovat.

A ještě něco – podivně orwellovsky zní formulace „se zástupci demokratických politických stran“. To by mohlo znamenat, že se s někým nebude bavit, protože ho neuzná za reprezentanta „demokratické“ strany, byť je její činnost úředně povolena.

Ekonomické zájmy země bude mít Karel na starosti vždy na svých návštěvách zahraničí. Následně však mluví o podpoře lidských práv, ať to stojí, co to stojí.

• Třeba zkusí domácí ekonomické zájmy hájit v zahraničí a lidská práva v zahraničí z domova. Jen najít někoho, kdo by to celé „spapal“. A ještě se zeptat těch dotyčných, zdali o ta lidská práva v našem balení vůbec stojí."

Pokračování …
21. 01. 2013 | 17:34

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro český maloměšťák.
"resl" je český pravičák a ta jejich pověstná zodpovědnosti říká, že za to, co podepisuje Nečas nese odpovědnost Zeman.
21. 01. 2013 | 17:36

Luba napsal(a):

...
Program Miloše Zemana

Miloše také trápí, že republika nemá po dvaceti letech program dlouhodobého směřování. Nevoní mu občanská hnutí, kupónová privatizace ani rovná daň. Inspiruje se socioekonomickým modelem švédským a politickým modelem švýcarským.

• Safra! Nehledá Schwarzenberg naopak zase inspiraci na Vysočině?

Milošova politická reforma chce odstranit přílišnou nadvládu politických stran nad občany.

• Tak co se mu nelíbilo na občanských hnutích?

Chce zvýšit počet volebních okrsků a volit do parlamentu metodou takzvaného panašování, užívanou v komunálních volbách.

• Nutno přiznat, že toto je nápad skvělý a Miloš je v tomto bodě dlouhodobě konzistentní.

Nadto by chtěl, aby starostové či primátoři byli voleni přímou volbou.

Milošova ekonomická reforma je postavena na preferenci investic před spotřebou, investicích do nekomerčního vzdělávacího a zdravotního systému (tedy bez školného a bez poplatků) a zeštíhlení státní správy.

• Bráno jako bonmoty, sir Humphrey by v tento okamžik odcházel zahanben.

Nedosti na tom! Miloš chce šetřit na obraně. Tedy, popravdě řečeno, chce funkční armádu jako součást integrovaného záchranného systému a chce zachovat její schopnost zapojit se v zahraničí do protiteroristických misí. Šetřit však chce všude jinde v resortu.

• Asi právem útrpným vyslechl Tvrdíka a přesně ví, kde se v resortu odehrávají ty největší habaďůry.

Miloš chce šetřit i v sociální oblasti. Chtěl by výplatu sociálních dávek vázat na pracovní začlenění příjemců těchto dávek, například formou veřejně prospěšných prací.

• Zde je Miloš neskonale pravicově konkrétnější než levicově zamlžený Karel!

Miloš navrhuje přijmout zákon o prokazování původu příjmů a majetku, a ty nelegálně nabyté zabavit.

• To je jasná a dlouhodobě konzistentní Milošova řeč, to musí uznat i zpovykané Karlovy fanynky.

Miloš by zvýšil sociální pojištění o dvě procenta k pokrytí deficitu důchodového účtu. A měla by být zavedena progresivní daň.

• Co k tomu říci? Toto je nepopiratelný odklon od ruské rovně daně, tudíž příklon k Západu.

Mantinely pro budoucího premiéra?

Tak, a teď babo raď. Kdo je vlastně pravicový politik? Kdo je více vlevo? Nebo jak kdy? Kdo mlží, kdo nese více kůži na trh?

Jsou to jen řeči, na jejichž splnění řečníci stejně nemají „gebír“, a vlastně by za jejich plnění ani nebyli v prezidentské funkci nijak zodpovědní?

Nebo to jsou naznačené mantinely pro budoucí lídry ucházející se o premiérskou designaci? ..."

Zdroj:
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/dva-prezidentske-programy-ted-babo-rad
21. 01. 2013 | 17:39

Jana Pechová napsal(a):

Jáchym
Je mi hloupé to opakovat. Ale proč Václav Klaus tak nenávidí Karla Schwarzenberga? V tom je podstata věci.
(Že v Miloši Zemanovi oslavuje zhůvěřilost jménem opoziční smlouva, to je mi jasno.)
To si fakt všichni myslíte, že KS začne vracet odsunutým Němcům Sudety a přihodí si na schwarzenbergskou hromadu někdejší rodové majetky v Česku?
To vám opravdu ti bolševici sebrali poslední zbytky rozumu?
21. 01. 2013 | 17:52

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Co z toho svého programu Miloš uskutečnil jako premiér a předseda vládní strany? Proč ten programu dlouhodobého směřování Česka nevisí na parlamentní nástěnce od dob, kdy zastával druhý nejvyšší post ve státě? A jak by ho prosadil dnes, ve funkci, která má nepoměrně menší moc než premiérská?
(navíc, bod po bodu by se dalo diskutovat i o zajímavých detailech - například ty úspory na obraně nejspíš nebudou tak jednoduché, pokud máme závazek vůči NATO. Ale to volič neřeší, když to v programu a ve světle nemravností v resortu vypadá tak logicky)
Jó, žvanit, to šlo Milošovi vždycky na výbornou.
21. 01. 2013 | 18:00

Sláma napsal(a):

Jana Pechová napsala: "To si fakt všichni myslíte, že KS začne vracet odsunutým Němcům Sudety a přihodí si na schwarzenbergskou hromadu někdejší rodové majetky v Česku?"
Ano, Jano Pechová, to si opravdu myslíme. Církevní restituce proběhly ve třech vlnách a po každé nás jako politici, tak představitelé církve (např. kardinál Tomášek) ubezpečovali, že toto už je opravdu poslední restituce.
Ovšem, to co předvedl Schwarzenberg s Kalouskem při té poslední, to předčilo všechny černé představy. Že budou ještě naši vnuci zatíženi splácením velkomyslného daru církvím, to skutečně napadlo asi málokoho. Že budou pozemky církve oceněni několikanásobně více, než byly pozemky fyzických osob, to nikoho nenapadlo ani v nejčernějším snu!
Takže ano, bojím se. Bojím se, že Kalousek, když mu nedopadl ten Ekologický Supertendr za více než 100 mld. Kč potřebuje něco dalšího na rozkradení! A poslušný Kníže mu v tom zase bude dělat zeď.
21. 01. 2013 | 18:08

Luba napsal(a):

Jano Pechová,
říká Vám něco sousloví "parlamentní demokracie"?

Možná by to chtělo prezidentský systém ...
21. 01. 2013 | 18:11

Sláma napsal(a):

Luba napsal: "raději nahlédněmež do skutečně smysluplného článku pana Schneidera..."
Je to ten pan Scheider, o které Payne na dalším blogu tvrdí, že to je náměstek Schwarzenberga?
21. 01. 2013 | 18:11

Luba napsal(a):

Slámo,
to bude jiný krejčí ...
21. 01. 2013 | 18:37

Petr B. napsal(a):

paní Roithová,
proč se nespojíte s TOP09, když jim tak fandíte? TOP09 má 12 procent v preferencích, vy KDU-ČSL máte 3 procenta, dohromady to bude dělat 15 procent. Pravici nepropadnou žádné hlasy. Schwarzenberg, Kalousek, Parkanová, Roithová, Čunek...budete zase všichni pohromadě.
21. 01. 2013 | 18:49

aga napsal(a):

Pechová

"..o si fakt všichni myslíte, že KS začne vracet odsunutým Němcům Sudety a přihodí si na schwarzenbergskou hromadu někdejší rodové majetky v Česku? .."

To si fakt skutečně myslíme. A vy tu budete vřeštět jako první, že co bylo ukradeno, musí být navráceno - přesně stejně jako v případě církevních restitucí.
21. 01. 2013 | 18:56

český maloměšťák napsal(a):

ten...
Ha, ha, ....:)
Já věděl, že zas minimálně 30 korun ušetřím.

A možná Zeman/Klaus může i za tu víkendovou studenou frontu - co má přijít ... jak jinak než z Ruska, že.
:)
21. 01. 2013 | 19:11

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Ano, mám dosti jasnou představu o významu slova parlamentní demokracie. (Proto jsou mi k smíchu všechny ty pseudoargumenty o tom, jak KS zprivatizuje zbytek republiky. Ovšem s programem jste začal vy, já jsem vám jen opáčila, že MZ má dnes plná ústa výčitek, co všechno vlády neudělaly, ale sám s tím v pozici premiéra nehnul o píď.)
Parlamentní demokracie je o to kvalitnější, oč více jsou lidé schopni nejdřív si navzájem naslouchat, a teprve potom mluvit.
Miloš Zeman stejně jako Václav Klaus jsou nositeli jediné svojí pravdy. To není zrovna optimální výbava pro zmiňovaný model.
21. 01. 2013 | 19:26

Jana Pechová napsal(a):

Sláma, aga
Tak to máte fakt blbý, že si to myslíte.
On totiž ten stát dneska funguje podstatně jinak než v dobách, kdy o všem rozhodoval ÚV KSČ.
21. 01. 2013 | 19:36

Jáchym napsal(a):

Jana Pechová .
Pokud vás - nebo kohokoli jiného - tato problematika opravdu zajímá,přečtěte si třeba články Petra Schnura, což je historik, religionista a publicista, žijící v Hamburku.
Jeho články jsou velmi zajímavé.

Najdete je např. v archivu internetových Britských listů.
Jinak - Posseltův program je jasný, Schwarzenbergův také.
Nepochybuji ani na okamžik, že udělají vše, co bude v jejich silách.
A v jejich silách toho by toho bylo podstatně víc, pokud by se stal Schwarzenberg prezidentem.

Jinak - Zdeněk Mahler není, myslím, komunista.
A co se týče Schwarzenbergových právních posunů významu Benešových dekretů - před nimi např. velmi intenzivně dnes varuje ústavní právník Jaroslav Kuba v článku
"TO JE NA ODVOLÁNÍ" (Právo 21.1.2013, str.7)
Landsmašaft naproti tomu jásá...

Že jste o těchto názorech ještě neslyšela ?
No, komu patří "české"noviny, že ?
21. 01. 2013 | 19:47

Jáchym napsal(a):

Jano Pechová,
parlamentní demokracie tu momentálně není, snad parlamentní demokratura.
Podívejte se na vládu a vládní většinu, tvořící hlasovací stroj v parlamentě

Jedna usychající slupka strany s formálním předsedou vlády.
Jedna všemocná parodie na stranu,spíše privatizační dvojka, kterou dlouho tvořil Schwarzenberg, jeho podřízený Kalousek.
Teprve později přibrali nosiče vody.
A do třetice LIDEM,nestrana, vzniklá z z lógru dalšího projektu na vysávání státních peněz.

To vše s údajnou důvěrouméně než deseti procent obyvatel, z nichž část budou lidé s máslam na hlavě, lidé, kteří věří, že se poctivá pravice odkudsi vrátí a pak lidé, kteří jsou ochotni podepsat smlouvu s dáblem, jen aby nevyhrál někdo v oranžovém tričku.

Nemyslím, že bych Vás přesvědčil, fakt se o to nesnažím, jen bych rád , abyste pochopila, že nepatřím mezi hochy, co se dají okouzlit červeným čírem či opít štamprlí becherovky.

Na Zemana je třeba koukat ostražitě, to ano. Je schopen kulišáren i nepřiměřeného kompromisu.
U Schwarzenberga však o jeho zájmech v nejmenším nepochybuji!
A považovali je za konfliktní s jakoukoli vyšší funkcí ve státní správě jakéhokoli suverénního demokratického státu.

Bohužel nemám na výběr zvolit někoho třetího.
Času je málo a voda stoupá.
21. 01. 2013 | 20:14

Maximus napsal(a):

Já jsem to nenapsal, i když si to myslím také pane l.s.!
21. 01. 2013 | 20:15

aga napsal(a):

Pechová

Funguje to naprosto stejně, jen cíle jsou jiné. Za komoušů by bylo rozkradení republiky ve prospěch bandy "nadnárodních" kobylek, natož zpochybňování výsledků II WW a poválečného uspořádání Evropy zcela nemyslitelné. Myslím, že to za pár banánů stálo, jsem spíš patriot než opice.
21. 01. 2013 | 20:26

Bestia triumphans napsal(a):

Sláma, Aga, Jáchym - jasnozřivá trojice, která ví, že KS začne vracet odsunutým Němcům Sudety.
Jak jim závidím!
Mít taky okno do budoucnosti, aspoň na chvilku!
:-)
21. 01. 2013 | 20:27

Jana Pechová napsal(a):

Jáchym
Paralyzující ránu rodící se české politické kultuře dala opoziční smlouva.
MZ ji dodnes zuřivě obhajuje, ač veškerý marasmus od nechuti lidí se politicky angažovat kvůli všemocným stranickým sekretariátům mainstreamu přes bující mafii napříč politickým spektrem po sebeobhajobnou argumentaci politiků pochází právě odtud.
MZ to nikdy nepřiznal - ať už nemůže, anebo nechce.
Proto je pro mě nepřijatelný.
KS se nebojím, nemám důvod. Že mluví s Posseltem? Proč by s ním nemluvil. O tzv. Benešových dekretech vždycky (i nyní!) se vyjadřoval stejně, jako všichni ostatní.
To, co dnes píše Jaroslav Kuba v Právu, je v podstatě jen obdobný pelmel, který se tak hezky povedl zúročit Miloši Zemanovi.
Dobře jsem si poslechla, co KS přesně řekl a nevyplývá z toho vůbec nic z toho, z čeho ho obviňují.
21. 01. 2013 | 20:44

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 01. 2013 | 20:56

aga napsal(a):

Bestia

Restituce jim trvaly 23 let - a maj to v kabeli. Jestli se toho dožijeme, a za 23 let se mé obavy nepotvrdí, velmi rád poskytnu médiím prohlášení, že jsem paranoidní šílenec, a budu rád jak blecha, že to tak dopadlo. Bohužel, většinou se to vyvine ještě hůř, než jsou mé nejtemnější paranoické vize.
21. 01. 2013 | 21:05

legendární seroš napsal(a):

Levice vs. pravice? Kdepak, namyšlenost vs myšlení, populistický kýč vs. autentický originál
------------

Vy představujete nevolitelnost lidovců. Oprávněnou.
21. 01. 2013 | 21:07

Sláma napsal(a):

Jana Pechová napsala: "On totiž ten stát dneska funguje podstatně jinak než v dobách, kdy o všem rozhodoval ÚV KSČ."
Že jsem si nevšim!
Jako onehdá, když člověk, který dává poslancům TOP09 dával špatně znamení, jako mají volit a všichni až na Kalouska volili opačně, než dostali nakázáno! Kalousek to pak řešil tím, že prý údajně nechtěně zničil hlasovací kartu a hlasovalo se znovu - opačně!
To se opravdu hodně lišilo od časů, kdy o všem rozhodoval ÚV KSČ!
Znalci tvrdí, že by stál hodně ušetřil, kdyby měl jen virtuální poslance. Každý šéf strany (předseda asi není to pravé slovo) by měl k dispozici tolik hlasů, kolik získal při volbách, eventuálně nakoupil po volbách a podle toho by hlasoval.
Nebylo by to skvělé? Co vy na to?
Oni totiž ti poslanci vládní koalice hlasují jako jeden poslanec podle toho, co jim stranické sekretariáty nakáží ...
21. 01. 2013 | 22:02

pan Sedlak napsal(a):

Sláma
"Oni totiž ti poslanci vládní koalice hlasují jako jeden poslanec podle toho, co jim stranické sekretariáty nakáží ... "

No to by ale bylo divne, kdyby poslanci za stranu, ktera je nominovala na kandidatky a jejiz program reprezentuji, hlasovali v jeho rozporu, nemyslite? Proto povazuji za zajimave, jak se ten ktery kandidat stavi k pojmu "prima demokracie". Procpak asi panu Zemanovi moc nevoni? Co myslite? :)
21. 01. 2013 | 22:41

sedlak napsal(a):

paní Roitová, díky,

mě by fakt zajímalo, kdy tady ti moralisté pracují, pokud tedy právě tyhle příspěvky nejsou přímo jejich zaměstnáním
22. 01. 2013 | 00:02

stařenka napsal(a):

paní Roithová, zdravím a díky

Čím víc tu čtu diskuzi, tím více je pro mne pan Karel Schwarzenberg přijatelnější kandidát. Je představitelem slušnosti, bezelstnosti, čestnosti.Neslibuje nereálné.
A mládež to intuitivně vycítila, proto mu tak fandí. Jsem přesvědčena, že nás posune vpřed. A za dva roky bude rovnováhou k oranžovému parlamentu.
A v tom bahně a špíně ať se čachtají ti, kteří ho produkují.
22. 01. 2013 | 01:34

Luba napsal(a):

Jano Pechová,
zkuste tomu "jedinému nositeli pravdy" Zemanovi napsat dopis.
Uvidíte, jestli Vám odpoví.

A pak zkuste totéž u jeho kritiků a klaky Vašeho Kárla z řad tzv. elit. Napište třeba Roithové ...

Možná budete překvapena ...

P.S.: Vsadil bych se, že od "arogantního Zemana" se písemné odpovědi skutečně dočkáte. On si totiž dobrých oponentů váží ... jen kašle na imidž :)
22. 01. 2013 | 02:00

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Odpovídat se dá, i když se nesnažíte přemýšlet o tom, co vám chce druhý říci.
A v tom to všechno je.

PS: Odpovídat na dopisy může jen člověk, který má na to čas. Jsem úplně obyčejný občan nefunkcionář a stejná je i moje pošta :i tak jsou ale situace, v nichž nestíhám. Za posledních cca 20 let jsem neodpověděla na celou řadu dopisů a pár z těch restů si dokonce pamatuji, protože mám dodnes výčitky svědomí. Umíte si představit, kolik dopisů/ mailů dostávají veřejně známí lidé? Možná byste byl překvapen...
22. 01. 2013 | 09:12

Luba napsal(a):

"Odpovídat na dopisy může jen člověk, který má na to čas."

T.G.Masaryk: "... když člověk nemá čas, tak se mu vlastně nechce. Protože čas je pořád."

Smetanová, J. (1996). TGM: Proč se neřekne pravda? Praha: Primus, str. 127.

Jano Pechová, možná si jen nevážíte lidí. Tedy si nevážíte ani sebe. To o Vás mluvil pan režisér Menzel - lokajové si volí knížete.
22. 01. 2013 | 11:52

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Jistě, máte pravdu. Čas je pořád.
Ale otázka je, zda v odpovědích na dotazy tlačíte svůj pohled a svoji pravdu (pak vám odpověď mnoho času nezabere), anebo zda upřímně přemýšlíte nad pohledem tazatele.
Činí-li vaše ctěná korespondence například už několik desítek dopisů/ mailů denně, je nabíledni, že vám smysluplné odpovědi zaberou značné množství dne a onen čas musíte ukrojit někde jinde - pokud tedy děláte i něco jiného než že odpovídáte na dopisy. Pak záleží na vašich preferencích a nezřídkakdy na tom, jaký vztah máte k osobě tazatele.
Nevím, jestli si dostatečně vážím lidí - to, račte odpustit, budou vědět spíš ti, kteří mě znají, než vy. A o kom mluvil pan režisér Menzel, to bych nechala na něm. Samu sebe mám ovšem ráda aspoň do té míry, že na některé dopisy/ maily i v zájmu vlastního zdraví neodpovídám. Proto dokážu pochopit i ty, kteří se chovají stejně. Včetně těch, kteří neodpovědí mě.
22. 01. 2013 | 13:22

Kateřina Dubská napsal(a):

V prvním kole jsem volila TF. A přestože svým voličům vzkázala, že k další volbě nepůjde, což je její právo, tak jako všech ostatních, dnes ráno jsem si při poslechu zpráv uvědomila, že mohu mít k této vládě, jejímž představitelem je i Karel Schwarzenberg, spoustu výhrad, ale k volbám půjdu. I v běžném životě mám totiž problém s lidmi, kteří místo dialogu vedou monolog, kterým pozurážejí vcelku zbytečně celé okolí. A naopak mám ráda lidi, kteří jsou schopni uznat svou chybu, smát se i sami sobě a hlavně dávají tomu druhému v dialogu najevo úctu, ač si mohou o jeho činech či výrocích myslet cokoli. To, co se děje kolem volby do druhého kola, podpásovky a zneužívání tzv. vlastenectví a útoky na to nejnižší, co v nás bohužel je, mi jenom ukazuje, kdo by raději tím prezidentem být neměl. Bohužel by jenom ukázal, že chovat se výše popsaným způsobem, se vyplácí. A i tato debata mne v tom utvrzuje. Všimněte si, kteří zastánci kterého kandidáta se chovají agresivně...
23. 01. 2013 | 10:08

V.N. napsal(a):

Paní Roithová, stojím za Vaším článkem a s většinou se ztotožňuji. V.N.
23. 01. 2013 | 12:05

František Nový napsal(a):

Vážená Zuzano Roithová, vážil jsem si Vás. Uvažoval jsem o tom, vhodit pro Vás do volební urny svůj lístek. Vaše zoufalé výroky před volbami a tento článek zhrzené a ublížené kandidátky po volbách, je pro mne nepřijatelný. f.n.
23. 01. 2013 | 12:17

Jaroslav Došek napsal(a):

Číst článek týhle eurohujerky nemá smysl. Z titulku předpokládám, že je o populistickém kýči Karlovi Schwarzenbergovi?
23. 01. 2013 | 12:27

Robert napsal(a):

"Karelmanie" dale pokracuje a zacina byt vice nez humorna. Jiz ten definitivni podtitulek "Co skutečně představuje Miloš Zeman a co Karel Schwarzenberg?".

Zkuste se podivat na tento odkaz https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9MzjRaHl91w a treba vam prijde, ze pan K.S. neni zase tak cisty, jak se ho snazi tato mrzka luza vykreslit.
http://www.nfpk.cz/cz/jakub-klouzal
23. 01. 2013 | 17:55

Vladislav Raška napsal(a):

Nastávající duel bude soubojem mezi slušností a hulvátstvím. Slušnost to bude mít zase těžší, je totiž u nás omylem považována za slabost, zatímco suverénní drzost za sílu. Duel rozhodne o takové "maličkosti", zda vymoženosti opoziční smlouvy – nedávno úspěšně dovršené brilantní amnestií, která napravila drobné nedostatky, kdy to již vypadalo, že by se jakýmsi nedopatřením přece jen podařilo některé causy uzavřít a dr. Rath by se konečně dočkal svých pravolevých spolupracovníků, na něž zatím marně čeká. Věznici by se pravda opět poněkud zaplnily, pro ten případ pan Profesor doporučuje svého nástupce, který by to nepřipustil, v nejhorším případě to uměl úspěšně "vyřešit". Ano, budeme hlasovat o takové drobnosti, zda korupce, zlodějina, sprostota, amorálnost a arogance moci nebude další roky nějak omezována a bestia triumfalis bude mít opět hodokvas, zatímco my zůstaneme zas odsunuti do role statistů a nevěřícně zírajících hlavokroutilů. Trochu vulgárně řečeno: kontinuita českého bordelu zůstane neohrožena. Vždyť nejvíce se vítězství nositele těchto pragmatických idejí děsí členové jeho bývalé strany. Ti ho navzdory všem doporučením určitě volit nebudou. Tuto ztrátu však paradoxně (přesnější by zřejmě bylo: logicky) vykompenzují voliči jeho úhlavní protistrany.
V opačném případě, volbou druhého kandidáta, se budeme moci pokoušet tu s menší, tu s nepatrně o málo větší možností tomu alespoň trochu bránit a ztrpčovat těm dacanům klid na práci, kterou tito další Mazánkové a Kolibříci již chystají. Boj s blbostí totiž nemůžeme nikdy vyhrát, ale nesmíme jej přestat vést! (Tak nějak to říkal Werich.)
Proto budu i v druhém kole volit svého kandidáta. Je šlechti; není to jeho zásluha, nelze mu to však ani klást za vinu. Mnohem podstatnější pro mě je, že se i chová jako šlechtic! A tuto možnost má každý z českých politiků, k tomu nepotřebují vlastnit šlechtický rodokmen. Proč tak nečiní, už snad taky víme!
23. 01. 2013 | 18:29

mery napsal(a):

vzpomínám na uzavírání opoziční smlouvy i roli Lidovců - speciálně jejich předsedy LUXE. Zemanova ČSSD měla a si 45% hlasů, ODS přes 40% a Lidovci asi 10% . a najednou Lidovci měli možnost pomoci oběma stranám k většinové vládě. pro Lidovce byla přijatelná možnost koalice s jedněmi i s druhými. Lux strašně machroval - že oni jsou jako bohatá nevěsta-všude žádaní a že bez nich nemůže vzniknout žádná vláda. A vyjednával s oběma a vydíral. AŹ toho ti dva měli plné zuby a domluvili se spolu a Lidovci ostrouhali. Byl to šok, Lux pak onemocněl a brzy zemřel.
23. 01. 2013 | 19:22

Tom napsal(a):

Takže kázat vodu a pít víno, dělá z člověka lepšího, s autentickým charakterem? :D
Oba dva kandidáti jsou stejní, když už mluvíte o charakteru pana Zemana, popište vše u čeho byl pan Schwarzenberg, o čem hlasoval...Neobjektivita nemá ve státě TGM co dělat! Prosím neberte mě jako voliče Zemana nebo Schwarzenberga. Volil jsem ze svého pohledu meněí zlo!
26. 01. 2013 | 16:32

petras napsal(a):

Tyto řádky nejspíš nikdo nečte...je to spíš jenom prevence proti infarktu, aby člověk v sobě nedusi hněv. V každém případě je ostuda, že z 10 mil. lidí se nenajdou dva solidnější ...
Volil jsem sice Karla, prtože byl pro retituce, ale jink jsem tam nenašel nic moc rozumného. Postrádá jakoukoli stýtnickou moudrost . Kálí si do vlastního hnízda...Podobá se Janu Baťovi. Ten by také bez svých schopných předků nebyl nic.
-----------------------------------------
Neví, že činy (Beneš) se musí hodnotit v kontextu doby v nich knim došlo. Jinak by totiž byl Hus hlupák, protože se neodvolal do Hagu...atd
24. 02. 2013 | 22:30

zghappzq@stsaimuf.com napsal(a):

Let your online gambling teens don't go away., <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">casino free spins</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]casino free spins[/url], =-OO, <a href="http://kluhartem.com/">casino online</a>, [url="http://kluhartem.com/"]casino online[/url], 7042,
26. 02. 2014 | 14:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy