Řeč symbolů

11. 03. 2013 | 11:35
Přečteno 6479 krát
Česká republika má nového prezidenta. A podle vážnosti a lehké rozechvělosti projevu Miloše Zemana bych řekla, že mimořádně silný symbolický význam inaugurace ve Vladislavském sále Pražského hradu zapůsobil i na něj.

Dokonce se odvážím tvrdit, že jsem v jeho řeči nalezla i známky pokory, kterou v politice považuji za právě tak podstatnou, jako vzácnou.
Miloš Zeman se pak ve svém projevu dotkl jiného symbolu – ostrovů. Přirovnával k nim společenství lidí příkladných, označených za pozitivní devianty, tak neřádných, tedy negativních deviantů. Mně osobně je jako lékařce bližší metafora organismu a nemyslím si, že člověk nebo skupinka lidí může být ve XXI. století izolována jako ostrov. Naopak si myslím, že ostrovem dnes nemůže být dost dobře nikdo a podepisuje-li se záporně na celé společnosti, je třeba o to pečlivěji hledat širší příčiny a souvislosti. Tak jako je to nutné například u nádorových onemocnění.
Symbolický pak podle mého soudu byl i jediný okamžik, kdy sálem zazněl potlesk – jednalo se o kritiku té části novinářů, která nevyniká vzděláním, ale sebevědomím. Nezpochybňuji existenci takových žurnalistů, ale ani oni nejsou ostrovem. Jsou vzorkem celé společnosti; kolik se právě v médiích objevuje věcí neznalých a přitom velmi namyšlených politiků či celebrit? Kolik z nich dává přednost populismu, tedy politické obdobě bulváru, před odpovědným a odborným dialogem? A kolik z nich kritice novinářů tleskalo? Citovaný Karel Čapek byl ostatně právě tak spisovatel a dramatik, jako novinář.
A poslední symbol ke mně promluvil beze slov. V projevu Miloše Zemana totiž – pro mně překvapivě – nepadlo ani slovo o zahraničním směřování naší země, ale něco se by dalo vyčíst mezi řádky. Respektive v barevných proužcích vázanky nového prezidenta. Seřazení barev na české trikoloře při pohledu zpředu má být v pořad bílá, červená a modrá. Trikolóra na kravatě Miloše Zemana ale odpovídala řazení barev na ruské vlajce. Jsem optimista a tak věřím, že nešlo o skrytý vzkaz, ale že prezident jen zapomněl, jakým jazykem mluvil ten, kdo mu ji věnoval.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

rejpal napsal(a):

Vidíte, a já v tom nezmínění (posléze vysvětleném) vidím dobrý signál - nechce nic konkrétního vykládat, dokud si nesladí noty s vládou a příslušným ministerstvem. Samořejmě lze uvést námitku, že vysvětlení je ex post vymyšlené, ale do hlavy mu nevidíme, a tak to beru, jak to řekl. Nebo že mohl říct pět zcela obecných vět, k ničemu nazavazujících, což klidně mohl. Ale zase by ho kritizovali, že mluvil a nic neřekl.
11. 03. 2013 | 11:48

Bob napsal(a):

Já osobně si maslím, že M.Z. to takto neřešil....(samozřejmě dobrý postřeh autorky a touchu faux paux M.Z.)
Autorka se možná chtěla trochu o M.Z. otřít....
K tomu:
Jako supervelmoc si samozřejmě na rozdíl od ostatních můžeme dovolit ignorovat takového trpaslíka, jako je Rusko.
Popřípadě ho čutnout do kotníku (Gruzie, radar).
Nevzpomínám si, prosím připomeňte mi, kdy byl náš ministr zahraničí naposledy v Rusku.
11. 03. 2013 | 11:57

Honza II napsal(a):

A nebylo to pořadí barev na slovenské vlajce?
Aneb, jak se dá cokoliv otočit. Co ale já jsem. antikomunistko Roithová, zaznamenal, bylo to, že se v projevu neotřel ani o komunisty ani o naši socialstickou minulost. Podle mě tím chtěl lépe chápajícím lidem naznačit, že podle něj nebylo za socialismu úplně všechno špatné, jak se nám tím demagogicky lidé jako autorka snaží už 23 let jen vymývat mozky, aniž by byli při svém IQ schopni alespoň trochu rozlišit, co bylo dobřa a co bylo špatně. A právě ostrov negativní deviace tvořebý zaslepeným antikomunisty je typický ostrov lidí ohraničený od ostatní společnosti strachem, že za jakoukoliv pozitivní zmínku o minulosti tato klaka "jakobínsky" zničí každého, kdo by se bál pochybovat o pozitovnosti antikomunismu. Typická to podobnost těchto lidí právě třeba s ostrovem negativní deviace neoancistů.
P.S.
Rád a zdarma méně inteligentím politikům, kteří nejsou schoni nezávislé interpretace, slova z projevu M.Zemana pro pochopení vysvětlím.
11. 03. 2013 | 12:06

skeptický napsal(a):

Bílá tvář,červené oči,a modrý nos.Má to správně.
Ženské prostě nedaj pokoj.Mám to doma.
11. 03. 2013 | 12:07

Richard napsal(a):

Symbol ostrova vyjadřuje také komplex, tedy od vědomí odštěpené části "já". Na osobní úrovni jde o jakési zranění-ponížení z minulosti, tedy vytěsněná negativní zkušenost, která váže soubor představ a afektem nabitých emocí.
V nadindividuální rovině jsou komplexem nebo také stínem vytěsněné většinou pudové sklony nehodící se do žádoucího sebeobrazu.
Tyto komplexy vyjadřují jedinečnost skrze kterou člověk vnímá svět, současně však emočně zbarvují prožitek, který zkresluje percepci reality.
Těžko říct, zda ostrůvky Miloše Zemana časem nabydou síly deviace, jež získá asociální charakter či si zachovají současné "status quo" určitého osobnostního svérázu.
11. 03. 2013 | 12:10

skeptický napsal(a):

P.S.
A ten hnědý proužek na trenýrkách budou tajné sympatie k nacismu.
11. 03. 2013 | 12:11

David napsal(a):

"...Respektive v barevných proužcích vázanky nového prezidenta. Seřazení barev na české trikoloře při pohledu zpředu má být v pořad bílá, červená a modrá. Trikolóra na kravatě Miloše Zemana ale odpovídala řazení barev na ruské vlajce...."

---------

Při Vaši úrovni vzdělání se vymezovat proti Zemanovi za každou cenu a tímto způsobem považuji za trapné a nízké. Příště až budete hledat další "mouchy", tak si vezměte lupu.
11. 03. 2013 | 12:14

Miguel Serveto napsal(a):

ostrov je buňka, paní doktorko, je to metoda, jak tu uklidit mezi sebou. Ostrov neznamená osamělost, ale svobodu a spolehnutí se sám na sebe. Jde na to dobře, a tu kravatu si pohlídáme ;-)
11. 03. 2013 | 12:14

mirekP napsal(a):

Doporučil bych nezkoumat, jak se náš nový prezident "nadechl nebo oblékl", ale dát mu oněch obligátních 100 dnů klid a potom soudit jeho činy.
11. 03. 2013 | 12:16

au napsal(a):

Vulgární sprostota líné a nevzdělané paní Roithové bije ve srovnání se Zemanovou noblesou do očí. Takovýmto ženským (spíš trhoveckým) způsobem může na prezidenta země útočit opravdu jen nějaká "paní od krav" (ze Dvorů nad Lužnicí, kde má vilu a kde je pro svou povýšenost místními svorně nenáviděna).
Zeman si vzal kravatu v národních barvách - a pořadí proužků na kravatě opravdu žádný kodex neurčuje. Ostatně záleží jen na tom, od kterého proužku počítáte - podle toho dojdete k výsledku. Pani Roithová chtěla dojít k nějakému výsledku. Došla k němu. A naplivala si do vlastního obličeje.
11. 03. 2013 | 12:23

optik z Vysočiny napsal(a):

S trikolorou si nelamte hlavu, autorko!
Je veřejným tajemstvím, že Miloš je v důsledku poškození oční sítnice metylalkoholem barvoslepý. To bylo také hlavním důvodem, že odešel od ČSSD a založil si vlastní stranu. Nedokázal totiž rozeznat modrou a oranžovou, takže nevěděl, na kterou stranu má vrhat své bonmoty.
Pro funkci prezidenta je tato vada přínosem. Bude opravdu nadstranický!
11. 03. 2013 | 12:24

Viola napsal(a):

Já si také s oblibou prohlížim kravaty, které mají na sobě muži dávající se na odiv veřejnosti ať jsou to politici, nebo televizní komentátoři. Mě to také baví. V poslední době mě pobavila kravata odcházejícího prezidenta Klause - šachovnicový vzor, svou partii hrál do poslední figurky a dostal mat.
A k té kravatě pana prezidenta Zemana, myslím si, že mu nejsou cizí detaily, zvláště kravaty, to je totiž na oblečení muže v politice to nejdůležitější, nic není tak jiné, jako kravata, tím se dá odlišit. Řekla bych, že tedy mluvil i o zahraniční politice a je krásné, že některé země mají stejné barvy na trikoloře.
11. 03. 2013 | 12:35

hovorka11 napsal(a):

Zuzana Roithová
Nebylo dost strašení Ruskem ?
Z amiků máme rozkradenou EU (převedení dluhů pomocí toxických balíčků z dluhů ve stavebnictví USA do Evropy) !!!
Radarová mánie s umístěním zámořských okupačních vojsk!!
Zákaz dovozu ropy a plynu do EU z Íránu !
Tištění nepokrytých dolarů Fedem na úkor států používajících dolar.
Obrovský nátlak USA na členy EU s cílem omezit obchodní kontakty s Ruskem.
Rozvrtat republiku pro těžbu břidličných plnů na základě podvodů s dotovanou těžbou v USA a Kanadě a 10x navýšením ložisek v Polsku oproti skutečnostem, aby se prorazilo s těžbou amerických dotovaných mafií v EU !
Nucení od amiků EU na vznik bezcelní hospodářské unie, která by k nám hrnula geneticky upravenou kukuřici, jedy oplachovaná kuřata a další "vymoženosti" z USA ?
Kdo o to lízání pozadí na úkor obyvatelstva stojí ?
V čem se lišíte s demokracií válek na straně bombových islamistů v Sýrii a Líbyi od nejhorších režimů ?
Jste trapná a čím dříve odejdete z politiky na statek, tím lépe!
11. 03. 2013 | 12:38

myrta napsal(a):

Paní Roithová ,to s tou kravatou není vtipné,ale trapné.My víme,že z p.Zemana nikdy manekýn typu Klause nebude a vůbec to vadit nikomu nebude,jen takovým panímámám-promiňte,tak jste vypadala ve vaší předvolební kampani.A nido vám to nevyčítá,holt to tak je. Pro nás bude podstatné,jaký bude Zemanovo prezidentování,ale po Klausovi hůř být nemůže.
11. 03. 2013 | 12:40

krajan napsal(a):

Přiznávám se k naprosté negramotnosti: Nebýt paní doktorky Roithové, tak by mne ve snu nenapadlo, že ta Zemanova pinta (tak říkala moje máma kravatě) vlastně obsahuje signál Zemanovy příchylnosti k Rusku.
Děkuji, paní doktorko!
11. 03. 2013 | 12:49

resl napsal(a):

au 12:23,
že se vůbec nestydíte, hulváte. měl byste dostat pár facek a jít na kurs chování vůči ženě. jste dobyek.
11. 03. 2013 | 12:51

skeptický napsal(a):

Kravata je od toho,aby si jeden nepocintal košili omáčkou.Je to něco jako permanentní bryndáček.
11. 03. 2013 | 12:56

Al Jouda napsal(a):

Já se domnívám, že si tu kravatu Miloš uvázal naruby:))))
11. 03. 2013 | 12:57

todi napsal(a):

Co jste to za truhlíky, že nechápete jemně ironickou nadsázku o kravatě v textu paní Roithové? A nebo jste tací, jakou se nutíte vidět právě ji? Ideologicky předpojatí?
11. 03. 2013 | 13:02

Pája napsal(a):

au: Mýlíte se, pořadí barev na trikolóře kodex určuje.
Autorka: Stejné pořadí barev má i Slovensko a Slovinsko. Dokonce - stanovím-li si vhodně první proužek - i Holandsko. Tak co teď s tím :-))?
Odkud víte, prosím, jakou řečí mluvil dárce vázanky? Co když to byl přítel Fico?
A - nedej bože - co když tu vázanku koupili Zemanovi někde ve vietnamském obchodě?
Usuzovat podle vázanky na orientaci politiky nového prezidenta no nevím, nevím.
Nebyla by lepší křišťálová koule či polokoule?
11. 03. 2013 | 13:04

Petr z Tábora napsal(a):

Řada rozumných vět, ale i pár invektiv na nového prezidenta. Jelikož ten se zatím chová velice rozumně,( doufejme že vydrží) tak při chybějících věcných argumentech alespoň pár kyblíčků špíny.
Ve slušných demokraciích dávají novým ústavním činitelům sto dní hájení. Dvojnásob by to mělo platit ze strany bývalého poraženého soupeře. Ještě že občané osvědčili dobrý vkus a dostala jste jen pár procent hlasů. Prostě na tu politickou špičku nemáte ani rozumově, ani noblesou. Mrzí mě to dvojnásob, protože jsem Vás na úplném začátku měl v mém širším výběru. Nějak jste zdientsbierovštěla.
11. 03. 2013 | 13:07

český maloměšťák napsal(a):

Ještě Pehe, Just a Urban...a jste kompletní.
K čemu ale takové blogy jsou...to fakt nevím.

Císař pán si prdne - a několik domácností politologů, političek a žurnalistů mají " velké téma".

P.S. Zamyslete se nad tímto vztahem /popř. kauzalitou/ :

Kmotři /korupce - rozklad institucí komplexní společnosti/ plus lživá propaganda plus nacistické bojůvky rovná se .....copa asi, beruško či brouku ?

On ten Zeman blbej není - na rozdíl od jiných se jen tak tváří.

Jo - to Karel...ten se taky docela chytře tváří.
11. 03. 2013 | 13:19

Anna napsal(a):

Paní Roithová,

i v té kravatě se dá najít řeč symbolů. Pan Zeman chce být prezidentem pro dolních deset milionů občanů. Tedy díváme-li se zdola, je pořadí barev na kravatě pana Zemana v souladu s českou trikolorou.

Jinak proč jste se dívala tak daleko? Slovensko - Národní barvy (Trikolóra) - Bílá-modrá-červená
http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_symboly_Slovenska
11. 03. 2013 | 13:20

Stařeček napsal(a):

paní Roithová, neznám symboliku barev a tím méně jejich řazení. Jak se prosím řadí barvy na kravatě, odshora dolů, nebo naopak. Možná by stálo za to, zjistit výrobce kravat a poptat se po jeho úmyslech. Jinak od neúspěšné kandidátky na prezidenta bych čekal trochu odstupu. Mírně tu zaznívá ve Vašem blogu zatrpklost a zachtělo se Vám kopnout prezidenta Zemana do kotníku. Nechtěla jste mu tím popřát vše nejlepší k lepšímu prezidentování, než jsme tu měli doposud? A co zástupce VV., ten měl v neděli kravatu správnou, nebo také od východního sponzora?
11. 03. 2013 | 13:40

seriózní chlapík napsal(a):

Milá Roithová

Zahraniční politiku země určuje vláda. Co jste od Zemana během inaugurace chtěla slyšet. Že se bude chovat jako Klaus?
11. 03. 2013 | 13:40

babočka napsal(a):

Ikona Českého národa paní Čáslavská to Zemanovi řekla jasně do očí. Se Zemanem začíná vláda komunistů a jeho bontomy jsou jen krycí manévr. Zeman chce zlikvidovat novináře aby jsme neměli o něm a jeho partě informace. Zatím,co on bude promlouvat k lidu ty svoje primitivní populistické a urážlivé výplody. Anální politika už se začíná projevovat Dejdar,Bílá,Punčochář atd.
11. 03. 2013 | 13:42

Richard napsal(a):

Anna
ačkoliv mi přijde téma Zemanovy kravaty malicherné, s podivem pozoruji jaké všemožné racionalizace a ospravedlnění jsou lidé schopni vymyslet, ačkoliv je jasné, že pořadí barev na Zemanově kravatě neodpovídá pořadí barev české trikolory zanesené v kodexu. Zemanova kravatová trikolora je tedy vzhledem ke kodexu zjevně neprávná, chybná. Jak velkým problémem se stává přiznání, že se jeho stylista či sám Zeman zmýlil? Jak velkým problémem se v budoucnu bude stávat přiznat omyl, když již nyní v této nepodstatné banalitě dochází k tak dramatickým obranám - klamům bez schopnosti říct - je to špatně, udělal chybu..
Je nutné v zájmu ospravedlnění přesvědčovat sebe i jiné o tom, že barvy lze počítat od zdola či že jde o jeho výraz vlády dolních desíti miliónů?
I kdyby toužil být prezidentem těch nejspodnějších, tato jeho ambice neospravedlňuje skutečnost, že pořadí barev na jeho kravatě neodpovídá kodifikované normě, tedy není s ní v souladu jako symbolikou české státnosti.
Pokud má Zeman již nyní touhu měnit(dezinterpretovat) tradiční symboliku českého národa v zájmu vlastní vize vlády, začíná s vlastní deviací poměrně rychle.
Autorčin text vnímám jako menší popíchnutí, které však u některých vyvolalo afektivní výbuch ono vytěsněného ostrůvku "já". Dotkla se vytěsněného citlivého místa, za nímž se skrývá afektivní energie. Jakoby se dotkla čehosi, co se snaží druhá strana velkou silou skrýt či popřít.
11. 03. 2013 | 13:49

hovorka11 napsal(a):

babočka:
Paní Čáslavskou po odpovědi dojal Zeman k slzám, když ho napadla za možnou spolupráci s komunistama.
Připoměl ji, že svoji zlatou z OH věnoval komunistovi Dubčekovi !!
---------------
Proč ji radši nedala Nixonovi a US army, když je proti komunismu ?
Paní Čáslavská je trošku jednoduchá a průhledná.
Když zabil její syn vlastního otce, tak ho kryla.
Když se zavírala voda a elektrika v domě nájemníkům který vlastnila, tak ji to zřejmě připadalo čestně protikomunistické a demokratické.
11. 03. 2013 | 13:51

hovorka11 napsal(a):

babočka:
Největší mediální analistku jste vynechal. Je to Lucie Bílá, která se rozčiloval, že lidi okopávají Klausovi kotník, pak zkritizovala jeho amnestii, potom mu zazpívala na hradě a okamžitě změnila svoji podporu na Zemana.

Dejdar anelista není, naopak vše řekl jasně a lidi na úrovni se mu dokázali omluvit a tak to má být.
11. 03. 2013 | 13:55

Analytik napsal(a):

Špatná volba kravaty - první zásadní chyba v kariéře prezidenta.
Kolik jich ještě stihne udělat, než přijde ta poslední?
11. 03. 2013 | 13:56

dennis napsal(a):

Pane Skepticky,
nevsiml jsem si, a asi nikdo jiny, hnedeho prouzku na trenyrkach pana prezidenta. ALE jsem presvedcen, ze hnede podrazky na botach pana Zemana jasne svedci o tom, ze chce hnedokosilace zaslapnout. Ostatne, nemluvil o tom?

Pani Roithove dekuju za zamysleni nad ruznymi aspekty Zemanova projevu, vystupovani, upraveneho zevnejsku. Kazdy z nas by se mel divat ze sveho uhlu pohledu (ostatne to ani nijak nejde). Autorce blogu dekuju za jeji nazory, ktere jsou dokladem, ze patri mezi nase nejlepsi reprezentanty v Evrope. Format statnika a excelntniho politika a diplomata se v osobe pani Roithove nezapre. Ostatne i tento glog to na patricne urovni dokazuje. Skoda ze nemame funkci prezidentova souputnika, jakou je funkce viceprezidenta. Pani Roithova splnuje vsechny predpoklady byt viceprezidentkou. (Ironii latiny je, ze ono "vice" znamena v cestine "mene". Ale to nijak nesnizuje vyznam ani samotne funkce, ani pani MUDr Roithove.)
11. 03. 2013 | 13:58

Hasan Nasralláh napsal(a):

Paní autorka by nejraději chtěla vidět u nás na vlajce modrou a bílou barvu s jistým obrázkem. Asi tak, moc dobře se tady známe a u posledních prezidentských voleb se tady spousta lidí doslova odkopala a víme za koho doslova dýchají!
11. 03. 2013 | 14:00

strejc Josef napsal(a):

Je zajímavé jak potměšilá paní Roithová ve skutečnosti je. Přitom doposud hrála korektní a seriózní dámu docela přesvědčivě. Sice jí v jejím sémantickém purismu poněkud uniklo, že pan Zeman mluvil o "ostrůvcích deviace" tedy nikoliv o ostrůvcích ve společenské struktuře a také, že i z hlediska funkce a struktury organizmu sice mozek pracuje systémově, nicméně má svá centra, oblasti (jen ne probůh ostrůvky!) jež prioritně zpracovávají určitá data a řídí určité funkce. Mimochodem, jsem zvědav k čemu by vedlo, kdyby se věřící lékařka podívala stejně tak jako na metafory a analogie pana Zemana na metafory a analogie - podobenství uváděná např. v bibli - snad kvůli tomu nezapudí víru. A ta upocená "úvaha" nad kravatou?! To už vůbec nepotřebuje komentář.
Už teď hledám v mé duši ostrůvek jistoty v záplavě studu, který mne zahlcuje při představě, že tohle mohla být prezidentka mé země...
11. 03. 2013 | 14:04

skeptický napsal(a):

Dennis
Hnědé podrážky mohou svědčit o lecčem.
V těch trenýrkách je právě ta zakuklenost.
Není u nás tak zřejmá,ani běžná,jako hnědý nos.
11. 03. 2013 | 14:09

oxmyx napsal(a):

Hasan Nasralláh
tak napsal jsem v podstatě to samé a už mne smázli.
11. 03. 2013 | 14:17

zasMeňo napsal(a):

Dobrý den,
mně teda prezident Zeman při inauguraci promluvil z duše. Sledoval jsem ho na velkoploš.obraz. na Hradčanském nám. a v případě médií jasně formuloval to, co si myslím nejen já ale další z "neprivilegovaných deseti miliónů". Dělají z nás "voly" a vymývají nám mozky včetně malovánek veřejného mínění. To vše je pravda a zaplaťpámbu, že to někdo výše postavený řekl srozumitelně nahlas. Že při tom skřípěli zuby naši milí pravičáci a jejich nohsledi z médií, to je jen průvodní jev zcela pochopitelného faktu.
Zdraví zasMeňo
11. 03. 2013 | 14:17

Richard napsal(a):

dennis
Možná by mohla být součástí zamýšleného zákona směřujícímu k větší průhlednosti při nabývání majetku také povinnost pravidelně ukazovat trenýrky a angažování odborníků na interpretaci jejich barev, které by se členily na syntetické a přírodní ....Zajímavé by bylo nacházet souvislosti např. mezi trenýrkami, jež jsou od výroby dejme tomu modročerné, avšak aktivitou přirozenosti jeho nositele zbarvené dále do hněda či žluta. Co by to tak asi mohlo značit? Co tím chce jejich nositel sdělit? Je možné, že si jen nerad mění trenýrky?
Nesouvisí náhodou ambice M.Zemana být prezidentem spodních deseti miliónů s nevědomou preferencí spodní - pudové složky, ačkoliv je toto vě vědomí vytěsnováno a projikováno na vhodnou oběť - např. kmotry, novináře na nichž jsou tyto touhy a odhodlání je uspokojit jasně viditelné?
Ale i přesto, mám chuť dát Zemanovi šanci, byť očekávám spíše zklamání.
11. 03. 2013 | 14:18

Anna napsal(a):

Richard
"Je nutné v zájmu ospravedlnění přesvědčovat sebe i jiné o tom, že barvy lze počítat od zdola či že jde o jeho výraz vlády dolních desíti miliónů?"
---

Podle mě to rozhodně nutné není. Stejně tak podle mě není nutné zabývat se řazením barev na kravatě prezidenta, natož o tom psát blog.

-----------------------------------------------------------

"Autorčin text vnímám jako menší popíchnutí, které však u některých vyvolalo afektivní výbuch ono vytěsněného ostrůvku "já"."
---

I já jsem si dovolila popíchnutíčko z vlastní hlavičky na téma Řeč symbolů.

--------------------------------------------------------------

"Jakoby se dotkla čehosi, co se snaží druhá strana velkou silou skrýt či popřít. "
---

Já co se týká mého vztahu k panu Zemanovi nic neskrývám. Opakovaně jsem zde napsala, že jsem ve druhém kole nešla volit kvůli mým občanským výhradám k oběma kandidátům.

Podle rčení "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá" jsem zde napsala svůj příspěvek o řeči symbolů.
11. 03. 2013 | 14:20

Hysteria magistra napsal(a):

Nekandidovala náhodou autorka neúspěšně na prezidentku? Žeby opožděné sklamání z toho, že inaugurační řeč nemohla pronést ona?
11. 03. 2013 | 14:38

jura napsal(a):

ilá paní, máte to zapotřebí? Hledat vši tam kde nejsou? Že jste si nevšimla malé modré skvrny na pravé straně tváře pana prezidenta. Mohl by jste to okomentovat, že president šmoulovatí
11. 03. 2013 | 14:59

svatý Václave... napsal(a):

Prezident Zeman měl příliš dlouhé kalhoty a tak umně skryl barvu, případně barevné pruhování ponožek. To preziden Havel zvedl nohavice dostatečně vysoko, aby nic nezakrýval a každý se o barvách, které upřednostňuje přesvědčil. Ostatně, co na to hradní ceremoniář?
11. 03. 2013 | 15:00

Freemasonry napsal(a):

Koho chlaba jis toho pisen zpivej , toz soudruzka Roitova zpiva za EU - nomenklaturne totalitarni rezim s vlastni ideologii .
Podivuje se , ze jeste Zeman nepozval Mao'C Barrosa k projednani vazalstvi.

Soudruzko Roithova , jeste nosite ten srandovni odev ala Stare belidlo v kombinaci s kimonem a Pepkem namornikem?
11. 03. 2013 | 15:01

skeptický napsal(a):

Totiž takhle.S novým koštětem vždycky přicházejí velká očekávání.U nás už to lepší nebude.Spíš horší.
A nemusí to být zrovna vina presidenta.Politika je umění možného,a pokud se tu proti direktivám shora někdo postaví,ukřižují ho.
My nejsme jeden lid.Příliš mnoho zastoupení cizích zájmů na náš úkor.
Skončí to tak,že tu nemáme co dělat.

Tak by mne zajímalo,na co jsou ty postele,co berou ze špitálů.
11. 03. 2013 | 15:07

vědma napsal(a):

I přeškrtnutý kosoúhelník může být za symbol, viďte pí.Roithová! Proč asi Vás ve Vašem bydlišti tak nikdo nemá rád?
11. 03. 2013 | 15:17

Stařeček napsal(a):

vše je v pořádku, podle poslední zprávy agentury TASS si prezident Zeman uvázal v rozrušení kravatu obráceně. TASS rovněž prohlásila, že orientace Zemana na RUSKO je málo pravděpodobná. (Vzdělanci si laskavě dosadí správný název tiskové agentury Ruska).
11. 03. 2013 | 15:17

dennis napsal(a):

Pane Skepticky,
ja svuj cerveny nos do cizich trenyrek nestrkam. Snazim se vyhybat domnenkam, predevsim se snazim domnenky nesirit. Takze hypoteticke hnede prouzky pro mne neznamenaji nic. Zato, kdyz nekdo rekne, ze nackove jsou skupinou (abych nedrazdil fantazii slovem "ostruvek") nebezpecnou nasi spolecnosti, tak tim asi neco mysli.

Pane Richarde, pozorne jsem si precetl vas postreh a uvedomil jsem si, ze moje odpoved panu Skeptickemu je zaroven odpovedi pro vas. Domnenky jsou z naparoste vetsiny to, co si lide navzajem sdeluji. Mnozi ide se domnivaji, ze Zeman bude dobrym prezidentem. A proti nim stoji 45% volicu a jejich priznivcu, kteri nam sdeluji, ze se domnivaji, ze Zeman neni dobra volba. Pan Zeman, krome svych projevu a vyberu sveho tymu nic jako prezident nevykonal, ale to nikomu nevadi, aby nezil ve svete svych domnenek, skalopevnych presvedceni a nezvratitelnych nazoru.
11. 03. 2013 | 15:19

Richard napsal(a):

oxmyx
Zeman svou vizí vladaře dolních deseti miliónů oslovil cosi "nižšího" v člověku. Dodávám, že nižší neznamená méně významné, např. dle Maslowa je nutné pro rozvoj vyšších seberealizačních potřeb uspokojit přednostně ty biologické-nižší, které se také vztahují k bezpečí a sociálně-ekonomickým jistotám jako zdroji jejich zajištění.
Všimněnte si, že právě tato problematika začíná v dnešní době nabývat na aktuálnosti či dokonce eskalovat - nezaměstnanost, nižší příjmy, ztráta jistot atd. Tyto problémy se týkají většiny národa, které Zeman svou rétorikou oslovuje.
Ona společenská touha po obecné spravedlnosti tak není nic jiného než voláním potlačovaých pudů většiny národa - Zemanových voličů, ale nejen jich, které jak znovu opakuji mají pro život člověka i společnosti obrovský význam, kdy nižší neznamená méněcenné. Velkým problémem se však může stát, pokud se tato pudovost stane krvelačnou, začne hledat a nacházat viníky vlastní neukojenosti mimo sebe a vybíjet se a nich pod záštitou spravedlivého trestu a nastolení spravedlnosti. Z dříve utlačovaných se tak může stát pudový dav, který spíše podoben zvířeti než člověku. S pudy je třeba zacházet opatrně, hledat rovnováhu odrážející individální i společenskou dynamiku, nikoliv lynč a spásnou ideologii. Být všímavý a pozorný, snažit se poznávat společnost i sebe v pohybu a bystře reagovat spíše než se nechávat vést modelem spásy.
Zeman chce být mediátor, ale současně tluče vztekle holí. Jak jsem již někde psal, čím více vědomého vymezování se na jednu stranu, tím silnější protichůdné tendence v nevědomí na stranu druhou jako důsledek funkcí kompenzace a komplementarity mezi vědomím a nevědomím. Tyto mechanismy jsou jasně patrné také na společenské úrovni, kdy určitá část obavytel jakoby zastupovala vědomí a další nevědomí, které jsou mezi sebou ve vzájemném, neodddělitelném vztahu a tvoří celek národa, podobně jako vědomí a nevědomí tvoří celistvost psyché.
Zeman chce být mediátor, ale již nyní letí podpořit boj v Afghanistánu. Tento akt samozřejmě nelze oddělovat od jeho osobnosti, jež také samozřejmě skrývá sklony k agresi, radikalismu, boji. A na závěr znovu opakuji, že agrese jako pudová složka je pro člověka a jeho přežití nezbytná, záleží jak jí člověk užívá.
Jinak Vaše hypotéza o zločincích je zajímavá. Ano, myslím si totéž, společnost za vlády V.K. např. odmítáním kriminazlizace závažných hospodářských zločinů ustoupila pudovosti těchto lidí, čímž se sama dostala do jakési represe, která teď volá po kompenzaci a uspokojení dříve potlačeného. Myslím však, že jde spíše o hledání rovnováhy a mechanismů kontroly než o agresivní zatlačení druhé strany. Ano, určitá míra agrese vedoucí ke zdravému sebeprosazení je nutná, je však také dle mého významné aby se toto sebeprosazování nezvrhlo v nesmyslnou útočnost.
11. 03. 2013 | 15:21

john petres napsal(a):

Jsem pamětník.V 50.letech jsem přinesl do hodiny dějepisu do školy v Plzni fotky mého otce z května 1945.kde občané vítali US Army coby osvoboditele.Byly roztrnány komunistickým učitelem s výkřiky-..vy nás budete milovat,(Rudou Armádu a SSSR),kdybysme vám měli držky rozbít!!...Jetli se v této historce neskrývá přístup pana Zemana ke svým odpůrcům...
11. 03. 2013 | 15:42

Richard napsal(a):

podobně se i Zeman po prezidentské prohře s Klausem dostal do jakési represe, "zapomenut" - vytěsněn na Vysočině, zatímco Klaus zůstal ve světle reflektorů - ve vědomí národa.
Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že tito dva mužové jedním jsou, leč dvěmi jeho stranami, které za určitých okolností postojově zcela protichůdné, avšak tvořící jakýsi celek, dejme tomu v jednoduché matematice vyjádřeno jako "pravice +levice" = politická scéna = zástupci národa jako jednoho celku, za okolností, kdy pravice a levice odráží více či méně vědomé potřeby člověka jakož i skupin obyvatelstva v jejich celku.
A nakonec opakuji, dle mého nejde o vítězství jednoho nad druhým, ale hledání rovnováhy mezi těmito potřebami. Vítězství, měření a soupeření by bylo nejlepším nástrojem jak celou společnost ještě hlouběji dezintegrovat a znehodnotit, proto přeji M. Zemanovi, ať je zejména sám za sebe, ať využívá svého daru inteligence ve prospěch všech, nikoliv pouze dolních deseti miliónů, ať se vyvaruje soupeření s prezidentskými předchůdci, Václavem Havlem a Václavem Klausem. K tomu zbytku, který se nevešel do oněch deseti miliónů bych jen řekl "last but not least", aneb "pozor" Davida, který skolil Goliáše.
I to maličké je velmi důležité, podobně jako to nízké.
11. 03. 2013 | 15:46

bluebird napsal(a):

Se tady nějak rozepsalo těch dolních až spodních 10 milionů a je hned vidět ten standard, v argumentech i v rozčilování! Zemanovci si tedy opravdu nejsou jisti ani svým koněm ani svou mluvou ... nový kancléř se dozvěděl z televize .... ha, ha,ha , Prezident nedá MFD ... no jasně, když slyšel na jejich debatě Šloufa s Frantou Mrázkem na tykačce ... nop jasně, že musí bejt naštvanej za to vodhalení, když zrovna chce bojovat proti mafiánům, blbý a v poradním sboru Kavana, zapletenýho do Gripenů a manipulace policie, Zemana na školství s jeho miliardovým INDOŠem, a Kužvarta, kterýho Baroso musel vyprovodit, protože nemluví plořádně ani česky, a Kmoníčka, který podepsal Česko-řeskou mírovou kachnu v Pekingu ... souhlas, je třeba mu dát 100 dní, za tu dobu vytvoří spoustu originalit vlastní silou. Když chce dolních 10 milionů pít tohle kafe, bude ho mít. Roithové se divím, že se toho vůbec dotýká ...
11. 03. 2013 | 15:47

Urvi et orvi napsal(a):

p. Roithová je pro změnu ozdobou všech pohřbů a recepcí. (V Bruselu). Zdobit Pražský hrad nebude, protože se ji nepovedlo vyměnit teplou bruselskou za pražskou hradní sesli.
11. 03. 2013 | 15:48

zemedelec napsal(a):

Pan stařeček to napsal dobře,záleží s které stany se dívala paní Roithová.Jak jí známe,tak opravdu s té pravé stany to vyzeralo na Rusko,ale z levé to vypadalo na Francii.
11. 03. 2013 | 16:02

BP napsal(a):

Zajímalo by mě, Roithová, KAM by měla naše země asi tak "zahraničně směřovat", když v domácím prostředí vše směřuje do pr ....
Pokud byste - čistě hypoteticky - zvítězila Vy a začala prezidentský úřadovat, asi byste o našem přeslavném "zahraničním směřování" také raději pomlčela, anebo byste kvákala - jako kvákáte doteď.
Čím dál více ve mně může růst agrese, když vidím, jak se v té Bruseli nudíte, kecáte do všeho a v podstatě neděláte dohromady nic. Aspoň jsem myslela, že se pokusíte o tu Julii Tymošenkovou, ač je to vměšování se do suverenity cizí země. Ale Vy - snad pod kloboukem jistého snobství - jste jen něco plácla a ono to "po česku" vyšumělo.
11. 03. 2013 | 16:07

hanah napsal(a):

Docela by mě zajímalo, jakou barvu mašle, které s takovou oblibou nosíte, byste zvolila vy, paní roithová. Pokud byste tedy, nedejbože, byla zvolena.
11. 03. 2013 | 16:45

Ládik!!! napsal(a):

skeptický -
bimbo měl trencle naruby? Nevěřím, že má průjem a barva prosákla.
11. 03. 2013 | 16:55

bluebird napsal(a):

BP, mimochodem, proč si myslíte, že Roithová přešla tu placatici v saku, jako lékařka ... a to by šlo: plactka v jedné a kravata naruby v druhé, a melu přísahu bez textu hlava nehlava ... jo dolních deset milionů, placatka a špatně uvázaná kravata ... BP, že vy jste se do toho Brusele nevydal ... ale von vás nikdo asi nechtěl, že jo ... ani s vaší placatkou!
11. 03. 2013 | 17:14

skeptický napsal(a):

Dennis

Ono i s červenou barvou nosu můžete být někomu podezřelý,když se to bude hodit.
Prostě dneska už málokdo ví,jak se kalila ocel.

Ty trensle jsou míněny hypoteticky.Kdysi jsem četl knižní zpověď nějaké dívky,která měla milence co jí tyhle proužky nechával na prostěradle.Hned se toho tady nějaký poťouchlík chytá a dává to do souvislostí.Byl by dobrej u novin.

Jelikož to byla americká kniha,tak by to mohlo vést k podobným úvahám kdo by mohl být americký agent.Etnicita milence tam byla zmíněna,tady by mne smazali.

Předložka hypo znamená koně.Můj otec byl poručíkem v zál. u hypomobilního dělostřelectva.Co je to teticky z hlavy nevím,ale určitě si to najdete.
11. 03. 2013 | 17:50

skeptický napsal(a):

P.S.

Zatracená škola.Nás učili hy chy ky ry dy ty ny.To už mne tu pan Stejskal jednou pokáral za to,že jsem si typnul.
Takže hypomobilní je vlastně hipomobilní.Neuměj česky.

Taky existuje nějaká hypokritická přísaha.Zní to jako protimluv.
(kysličník moronu).
11. 03. 2013 | 18:15

Targus napsal(a):

Fakt že bych chtěl jednou mít tak důležité starosti, jestli Zeman si přetočil šlajfku schválně nebo omylem.
11. 03. 2013 | 18:30

Urvi et orvi napsal(a):

skeptický,

jak tak koukám, máte podobné existenciální starosti jako europos.ankyně paní Roithová.
11. 03. 2013 | 18:40

skeptický napsal(a):

Urvi
Moc hezkej nick.

No to víte,my existence.
11. 03. 2013 | 18:57

urvi et orvi napsal(a):

skeptický,

urvi anebo urbi? Chytrému napověz.
11. 03. 2013 | 19:02

skeptický napsal(a):

Lidí,kteří si myslí že ostatní jsou tak blbí jak oni chytří je, milý pane ,jak máku.Mne musíte trknout,máte-li čím.
11. 03. 2013 | 19:11

Pavel napsal(a):

Máme hloupé poslance, politiky obecně , novináře atd.
Ale oni přeci za to vůbec nemohou, oni jsou přeci vzorkem národa. Ano naši lumpové jsou nevinní říká blondýna a vidí ruskou vlajku na Zemanově kravatě. Tento její stihoman jistě žádná odbornou léčbu.
11. 03. 2013 | 19:22

Kryštof napsal(a):

Autorko nemáte náhodou hnědé kalhotky? Zeman také mluvil o neonacistech, tak bacha !!
11. 03. 2013 | 19:28

honolulu napsal(a):

Pani doktorko, president Zeman mel mirne rozechveny hlas, protoze se na neho dival i zhoubny a jedovaty organismus, ktery je cizim telesem v tele ceskeho naroda. Cesky narod nastesti zacina byt alergicky a bude se snazit tento jed vypudit.

To znamena, ze komediati a novinari uz ted, by se meli postavit do fronty pred nadrazni WC a zazadat o novou karieru zachodovych intendantu...

Vazanka presidenta Zemana byla TAJNYM SIGNALEM do Kremlu Putinovi. Desifrovany signal nasimi velemozky ze CIA znamenal : " POMOC, Vladimire ! Bruselske skorpiony tu mam a cekam brzi zihanec"...
Ale my dva pani doktorko, Vy a ja, my vime jak zihanec vypalit. Vy to znate z university a ja z bushe v Africe, tak to napiseme Zemanovi...OK ?
11. 03. 2013 | 20:56

leon napsal(a):

autorko, Váš blog měl být příspěvek pro Blesk? Jo, zapomněla jste okomentovat, že celý poslanecký a senátní aparát nebyl schopen dodat bezchybný text prezidentského slibu-přísahy! Že by sabotáž z Ruska nebo USA? Vyberte si! Za ten eu-plat co máte, bych o tom napsal blog...
11. 03. 2013 | 21:05

honolulu napsal(a):

Pani doktorko a vite dalsi tajnou zpravu z rodiny presidenta Zemana ?
Jeho pani si chce koupit pejska, ktery je z chovu, GOLDEN RETRIEVER..Nedejte se ale osalit vyberem tohoto krasavce.
On je sice, affectionate - (plny lasky), sweet - (sladke povahy)
well mannered - (dobreho chovani), ale je to urcite rusky spion !
O tom svedci ta skutecnost, ze ma 300 x lepsi cuchaci schopnosti nez clovek. (Kam se na neho hrabe ministr Kubice.) Puvodem je z Ruska, a vite co je nejhorsi ? On je to blondak a tim se prozradil ! S tim se Brusel nikdy nezmiri. Ten uperdnostnuje moureniny, globiny a cofoly, vseho druhu...
Takovej pejsek, kdyz vezme pana presidenta na prochazku na Vysocinu, tak president ztrati 50 kg vahy....
Myslim si ale, ze politicky korektnesi by bylo - a prijatelnejsi pro Brusel, kdyby se pani presidentova rozhodla chovat opice.
Media by se lepe citila ve sve spolecnosti..
11. 03. 2013 | 21:43

Fialenka napsal(a):

Mně se projev Miloše Zemana líbil a jak vidno z té závěrečné motlitby, Zeman hodlá hodně ovlivňovat …… "Bože, dej mi odvahu, abych se snažil ovlivňovat věci, které ovlivňovat mohu. Bože, dej mi pokoru, abych se nesnažil ovlivňovat věci, které ovlivňovat nemohu. Bože, dej mi moudrost, abych dokázal rozlišit mezi prvním a druhým."

Akorát bych do té známé motlitby zakomponovala ještě jednu věc. Aby když bude moct ovlivňovat, tak v dobrém. A aby rozeznal dobro.

Dále mě Miloš Zeman překvapil, že do tak významné události jako je inaugurační projev, dal tohle: „Jsem hluboce a dlouhodobě přesvědčen, že nejúčinnějším nástrojem v boji proti těmto ekonomickým mafiím je zákon o prokázání původu příjmů a majetku včetně možnosti zabavení nelegálně získaného, tedy nakradeného majetku.“
11. 03. 2013 | 21:52

dennis napsal(a):

Pane Skeptickky,
nebyl vas tatinek velitel oddilu Hypochondr? Kdyz uz s temi konaky bojoval...
11. 03. 2013 | 22:14

dennis napsal(a):

Pane Honolulu,
vy jste me pobavil: Golden Retriever - rusky spion. Oblibeny, snad nejoblibenejsi mezi psimi milacky v americkych rodinach. Urcite byste se mel se svym varovanim prihlasit v americkych mediich. Mate ode me dva palce nahoru :-) :-)
11. 03. 2013 | 22:20

dennis napsal(a):

Pane Honolulu,
mozna by stacilo, kdybyste poslal svou hlasku do Jay Leno late night show. On kazdy vecer na zacatku sveho programu takove zdarile myslenky cte. A ma opravdu velkou sledovanost.
11. 03. 2013 | 22:26

buldatra napsal(a):

By mě teda zajímalo, jakej symbol by Roithová popatřila, kdyby si Zeman vohákl růžovou šlajfku s fialovýma puntíkama. Já bych si takovou šlajfku rozhodně vzal, už jenom kvůli těm překvapenejm a konsternovanejm výrazům těch důležitých člobrdů všude kolem.

A kdyby si na hlavu nahodil rádiovku, páč v je v té Vladislavské cimře průvan, přítomné stylisty by odvezli sanitkou. Jestli zbyla na Hradě po Havlovi nějaká ta koloběžka, mohl na ní Zeman prohučet kolem čestné jednotky na nádvoří, aby celý proces inaugurace urychlil.

To by bylo symbolů, že by z toho měla i Roithová zamotanou šišku, v Bruselu by se nejméně týden nemluvilo o ničem jiném a do jednoho článku by se to nevešlo, takže by z toho byl celej seriál.
Což by Roithovou určitě proslavilo na literární scéně.
12. 03. 2013 | 08:36

Venda napsal(a):

Nedávno spal pan bývalý kandidát Schwarzenberg někde na podiu - na významném setkání politiků - a měl výrazně červené ponožky ke světlým kalhotám. Nehodící se.
jaký to mělo symbol ?
Díky
Venda
12. 03. 2013 | 09:12

rejpal napsal(a):

Venda
Bu´d je to zednářská symbolika, nebo je komunista nebo je daltonista nebo jiné ponožky nemá nebo je mu to jedno.
Podle sebe soudím tebe, tak myslím, že je to to poslední.
12. 03. 2013 | 09:32

rejpal napsal(a):

buldatra
S tou rádiovkou jste to zabil. Komentátoři by se zbláznili radostí, že mají co řešit, a módní policie by z toho udělala hit letošního jara. A ještě lepší by byla ušanka s větrníky. To už by mohl říkat cokoli, a nikdo by ho neposlouchal.
12. 03. 2013 | 09:34

buldatra napsal(a):

rejpale,

Právěže na rádiovce není nic nezvyklého.
Rádiovek tam bylo hafo a navíc v různých barvách.
Akorát se tomu v Práglu říká baret, což je matoucí.

Napadá mě ještě zmijovka, ta by byla echt, navíc není zmijovka jako zmijovka, páč jinou symboliku má černá zmije a jinou zelená, nebo fialová. To by Roithové zamotalo šišku definitivně.

Stylisti by se asi hradu vyhýbali obloukem.
12. 03. 2013 | 09:47

rejpal napsal(a):

buldatra
Vidíte, já jsem z práglu a rádiovku nejen znám, ale ten výraz i používám. Ale symboliku barev ne. A módní policie, stylisti a experti na vizáž mi jsou nějak ukradení.
12. 03. 2013 | 10:12

buldatra napsal(a):

rejpale,

to máte dobrý, celkem Vám závidím.
Tedy ne Prágl, ale ten pocit naprosté stylistické svobody.

Mě vlastně tihleti stylisti a podobná čeládka také nezajímají, ale mám smůlu.
Páč zajímají mou drahou polovičku a ta je kosmetička a pohybuje se dnes a denně v prostředí, kde se vyskytují ti vždy dobře oblečení. To k tomu tak nějak patří, deformace bývají různé.

Taková domácí soukromá stylistická policie nade mnou bdí ve dne v noci.
Navíc se musím občas vybičovat, omést pavučiny a do takového toho prostředí, kde se dobře vypadá jsem nucen vyrazit.

Zmijovka ve skříni je takový můj malý protestní symbol.
Kdysi jsem ji směl i nosit. Jo to bejvaly časy.
Fakt Vám docela závidím.
12. 03. 2013 | 11:43

rejpal napsal(a):

buldatra
Asi máme podobnou náturu. Má lepší polovička už veškeré pokusy dávno vzdala, za což má můj vřelý dík (a snažím se to vracet zase jinde).
12. 03. 2013 | 12:00

Pavel napsal(a):

Paní Roithová má mnoho společného s poslankyní Kočí. Anejsou to jenom blond vlasy :-))
12. 03. 2013 | 12:31

skeptický napsal(a):

Buďme rádi,že máme presidenta co nosí ponožky.Na tuhle zemi až dost dobrý.Radši,než nějaké nekvalifikované vyžírky,co se tam cpaly.Tady si každej kdo má jedny boty myslí,že by mohl od hodiny presidentovat.
12. 03. 2013 | 15:19

Fialenka napsal(a):

Oprava: modlitba
Bože ...
12. 03. 2013 | 15:55

Joachim Brouk napsal(a):

To vše co jste sem napsali nic nemění na tom, že Zeman je zloděj a obklopuje se jen zloději. Je mi jedno co naznačuje a kam směřuje, ale rád bych ho viděl spolu s Klausem ve Valdicích, kam oba právem patří už léta. K paní Roithové jen to, že v europarlamentu na rozdíl od jiných opravdu pro republiku něco dělala a ušetřila nějaké drobné i z vaších kapes.
12. 03. 2013 | 16:52

dennis napsal(a):

Pane Skepticky,
jestlipak ty hipo tetic'ky nejsou ve vasi nove vlasti vlastne sestry matky stare hrosice. Co byste na to rek'? Vy mate cuch na ta slovicka skoro tak dobry jako maj' nasi zlati retrieveri na spionazni praci. :-)
12. 03. 2013 | 17:51

dennis napsal(a):

Pane/pani Vendo,
nemel pan Schwarzenberg ty cervene ponozky pri jednani, na kterem chtel protlacit Vondru jako velvyslance v Rusku? To by pro mne symbolizovalo, ze nas ministr zahranici je diplomat na mimoradne vysoke profesionalni urovni. Jestlize to jednani se tykalo jineho tematu, pak si se symbolikou pane ministrovych cervenych ponzek take nevim rady.
12. 03. 2013 | 18:01

Anna napsal(a):

dennis, Venda

Červené ponožky by řečí symbolů mohly vypovídat o tom, že jde o téma, kde teče krev, tedy je třeba se brodit krví - takže např. válka v Iráku.

Jinak již po tom pátrá - Detektiv Klubko – Záhada červené ponožky
http://www.fragment.cz/prehled/knihy-pro-deti-a-mladez/dobrodruzstvi-a-detektivky/dobrodr-a-detekt-pro-cten-do-9-let/detektiv-klubko/detektiv-klubko-zahada-cervene-ponozky-s16896162
12. 03. 2013 | 20:01

JV napsal(a):

Neuvěřitelné, jak narudlé zrůdičky vylézají z kanálů... Co se ale dá čekat po 40 letech diktatůry. Je aspoň vidět, s čím musí člověk počítat, když vyjde "mezi lid". Aspoň umí psát, když jim to čtení dělá potíže...
14. 03. 2013 | 08:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy