K "směrnici" EU o Západním břehu Jordánu

26. 07. 2013 | 09:26
Přečteno 4029 krát
Několik občanů mi napsalo s žádostí o vysvětlení toho, jak jsme mohli v Evropském parlamentu schválit protiizraelsky zaměřenou směrnici. Zde je má shrnující odpověď.

Pokládám rozhodnutí viceprezidentky Ashtonové za velmi nerozumné, a to obzvlášť v této době, kdy se blíží znovuotevření jednání mezi Izraelem a Palestinci ve Washingtonu. Tento vnitřní předpis byl ovšem vydán na základě závěrů jednání rady ministrů zahraničí členských států EU 10.12. 2012 , které zopakovaly dle mého názoru z politického, praktického i historického hlediska zcela nesmyslnou mantru o přísném dodržování hranic z dubna 1967. Na jednání byl přítomný za Českou republiku ministr zahraničí Schwarzenberg.

Kvůli tomuto nediplomatickému kroku hodláme ve skupině europoslanců sdružených v Evropských přátelích Izraele (EFI) lady Ashtonovou interpelovat.
Nyní k technické stránce věci - Evropský parlament se stávající situací nemá nic společného a tudíž jsme o ničem nehlasovali. Nejde navíc o směrnici - "directive" - tedy závažný legislativní dokument, který prochází a je upravován a úschvalován i Evropským parlamentem - ale o "guidelines", tedy "pokyny", jakési úřední směrnice pro vnitřní správu a rozhodování v rámci Komise, které vydal sekretariát Komise a Rady reprezentovaný právě lady Ashtonovou. To, že ČR tento text nevetovala mi připadá stejně absurdní jako usilovná blokace uvedení Hizballáhu na seznam teroristických organizací EU, který v závěrečné fázi blokovalo jen Irsko, Malta, Rakousko a ČR. V dobách, kdy se vlády účastnila KDU-ČSL by takový postoj byl nemyslitelný.

Celá kauza mi připadá nejen škodlivá vzhledem k vyhrocenosti velmi citlivých jednání o blízkovýchodním mírovém procesu, ale i jako nepochopitelná z praktických důvodů - existuje totiž všemi stranami akceptovatelná verze textů týkajících se hranic z roku 1967 (ve skutečnosti nejde o mezinárodní uznávanou hranici, ale o pouhou linii příměří z války o nezávislost Izraele v 1948 - i proto mi připadá mezinárodní lpění na této nelogické čáře jako šílené, a to o to více, že zejména Palestinci sami odmítají tuto linii či samu existenci státu Izrael stále uznat), která je při jednáních mezi EU a Izraelem používána. Taková je obsažena i v červnu přijaté dohodě "Open Sky" o snazší letecké dopravě mezi EU a Izraelem.

Doufám, že se na Radě podaří ony Pokyny, které mají vstoupit v platnosti až 1.1. 2014, zrušit.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

Co se prvni vety tyce... to si teda dovolil nekdo hodne...
26. 07. 2013 | 09:40

afb napsal(a):

"Doufám, že se na Radě podaří ony Pokyny, které mají vstoupit v platnosti až 1.1. 2014, zrušit."

Doufám, že ne.
26. 07. 2013 | 09:47

aga napsal(a):

To nemáme dost vlastních zájmů, které by naše europoslankyně měla takto aktivně a zapáleně hájit? Kdo vlastně paní Europoslankyni platí, a za co?
26. 07. 2013 | 09:52

kokoshka napsal(a):

aga:
Mossad ji plati,co je na tom nejasneho?
26. 07. 2013 | 10:04

zemedelec napsal(a):

Pro afb.
Naprosto souhlasím.
Tady by měla své přátelé napomenout.
26. 07. 2013 | 10:06

jenda lendy napsal(a):

credibility of lies increases with the size of the lies
-----
Několik občanů mi napsalo s žádostí o vysvětlení toho, jak jsme mohli v Evropském parlamentu schválit protiizraelsky zaměřenou směrnici. Zde je má shrnující odpověď.
A ti obcane kteri Vam psali ziji trvale v Cesku nebo se vraceji zpet do Izraele pote co ziskaji zakazku na stavbu dalnice?
http://www.youtube.com/watch?v=s5WVH3SvgG8
26. 07. 2013 | 10:09

Jakelin de Mailly napsal(a):

"Schwarzenberg byl přítomný"
... opravdu ?
26. 07. 2013 | 10:09

kokoshka napsal(a):

A to novy president Česke republiky tak vyjadřoval podporu IzraelI!
A ted k veci-Izrael od roku 1967 ignoruje všechna ustanoveni Rady Bezpečnosti OSN a vyrabi jaderne zbrane bez kontroly mezinarodniho společenstvi,v čemž sam obvinuje pokrytecky Iran a Severni Koreju.Muže mi pani Roithova vysvetlit proč Izrael podporuje syrske bandity?
26. 07. 2013 | 10:11

kokoshka napsal(a):

Z ordinaci Vinohradske nemocnice se velmi dobre spekuluje o hodnych židech a zlych palestincech,co by řekla pani doktorka kdyby ji přivezli 1558 obeti izraelske vojenske operace Lite Olovo?
26. 07. 2013 | 10:15

jenda lendy napsal(a):

(ve skutečnosti nejde o mezinárodní uznávanou hranici, ale o pouhou linii příměří z války o nezávislost Izraele v 1948 - i proto mi připadá mezinárodní lpění na této nelogické čáře jako šílené, a to o to více, že zejména Palestinci sami odmítají tuto linii či samu existenci státu Izrael stále uznat),
Pani Roithova zkuste tento odkaz
http://www.youtube.com/watch?v=etXAm-OylQQ
mimochodem je to syn Izraelskeho generala
26. 07. 2013 | 10:21

kokoshka napsal(a):

markiz de Email:
Od Vas ted čekam opravdove prožidovske nadšeni,vzpomente na to že Palestince vyhnal z Jordanska sam jordansky kral kvuli jejich chovani,co na tom meni fakt že dosud žiji v koncentraku a Izraelska armada zabiji mirove aktiviste ktere chteji mořem dovezt muku a čokoladu do blokadni zony?Ukažte se ve všech barvach Ceckhalu!
26. 07. 2013 | 10:25

D.J. napsal(a):

No to je tragedie. Někdo si dovolil naznačit židům že by měli vrátit okupovaná území a okupaci ukončit.
To se zhroutí svět, vždyť oni měli tenhleten Holocaust
26. 07. 2013 | 10:33

Jiří napsal(a):

Ještě kdyby se tak Evropský Parlament vrátil do doby před založením Evropské Unie, a už by byl na zemi ráj
26. 07. 2013 | 10:36

jenda lendy napsal(a):

kokoshka napsal(a):
Z ordinaci Vinohradske nemocnice se velmi dobre spekuluje o hodnych židech a zlych palestincech,co by řekla pani doktorka kdyby ji přivezli 1558 obeti izraelske vojenske operace Lite Olovo?
Slovansky bratre co je pravdy na tom ze vetsina tech o kterych mluvis prvandrovala do Izraele z Tve domoviny? A pry byval ministr zahranici Avigdor Lieberman delal vyhazovace na diskotekach [v Gruzii?]
26. 07. 2013 | 10:37

kokoshka napsal(a):

jenda lendy:
Co ja mam povidat?Skatertju doroga do zeme obetovane!
Když ke Stalinu přišel Molotov že treba podpořit nove vznikajici stat Izrael ten zamaval rukama:A vždyt jsem jim dal celou gubernii za Uralem,co ješte chteji?
26. 07. 2013 | 10:42

alojz napsal(a):

Jakelin de Mailly napsal(a):
"Schwarzenberg byl přítomný"
... opravdu ?

.........
Fyzicky ano, ale jsou vážné pochybnosti, zda byl vzhůru...
26. 07. 2013 | 10:45

jenda lendy napsal(a):

D.J. napsal(a):
No to je tragedie. Někdo si dovolil naznačit židům že by měli vrátit okupovaná území a okupaci ukončit.
To se zhroutí svět, vždyť oni měli tenhleten Holocaust
-----
Pry se na tom da i vydelat
Zajimavou knihu o tom napsal Norman Finkelstein [The holocaust Industry}
http://www.youtube.com/watch?v=mSwVz7JTRCA
26. 07. 2013 | 10:47

Jakelin de Mailly napsal(a):

kokoshko,

Z Izraele znám doposud jen Eilat a okolí a pár míst na severu, hrady a stará bojiště.
Německá vesnice Kamen má s Eilatem družbu a přes známé z Kamenu jsem se dostal do Eilatu. Několikrát jsem měl v BRD z tama výměnnou návštěvu, včetně bývalých a současných příslušníků IDF /kdesi jinde jsem zde popisoval jejich nadšení z krtka a krtinců/. Nejhorší byla obrovská tlustá příslušnice, která v dopise uvedla, že slouží v Air Force a nakonec z ní vylezlo, že dělá kuchařku na letecké bázi /musel jsem si virtuálně zamknout ústa, abych jí nepoložil otázku, kolik toho nebohým letcům tajně sežere/.
Viděl jsem města a vesnice v Izraeli a viděl jsem města a vesnice v okolních arabských zemích. 1:O pro Izrael.
Znám detailně historii arabsko-izraelského konfliktu, v příčinách a průběhu 2:0 pro Izrael.
Státní zřízení Izraele a okolních arabských zemí - 3:O pro Izrael.
Kultura a věda v Izraeli a okolních arabských zemích - 4:0 pro Izrael.
Izraelská osidlovací politika - 1:4 pro arabské země.
Největší problémy má současný Izrael kromě ortodoxních Židů s přistěhovalci ze zemí bývalého SSSR.
26. 07. 2013 | 10:56

kokoshka napsal(a):

Naproti tomu koncentračni tabory se jmenovali tak protože tam je Hitler koncentroval do roku 1944 aby deportoval na Madagaskar,když pochopil že s valkou je amen tak už nemel slitovani...
26. 07. 2013 | 10:57

jenda lendy napsal(a):

kokoshka napsal(a):
jenda lendy:
Co ja mam povidat?Skatertju doroga do zeme obetovane!
Když ke Stalinu přišel Molotov že treba podpořit nove vznikajici stat Izrael ten zamaval rukama:A vždyt jsem jim dal celou gubernii za Uralem,co ješte chteji?
----- Mam tady v Irsku kamaradkub Marinu [Russian Jew] a ta miluje zdejsi podnebi, o takovem se ji pry na Sibiri ani nezdalo :o]]
26. 07. 2013 | 10:57

Jakelin de Mailly napsal(a):

Kokoshko,

z Vašeho příspěvku v 10:52 vidím, že se pokoušíte o zvláštní, leč vzhledem k okolnostem velmi trapný humor.
26. 07. 2013 | 10:59

Joachym Brezina napsal(a):

Jsem rád, že existuje Izrael a doufám, že jednou si tam zajedu na dovolenou, velmi se těším.
26. 07. 2013 | 10:59

Joachym Brezina napsal(a):

Jakelin de Mailly:

zdravím Vás, až naškudlím na cestu, nechám si od Vás doporučit kam se podívat.

přeji pěkná den
JB
26. 07. 2013 | 11:02

Jakelin de Mailly napsal(a):

Joachym Brezina

Brzy Vám pošlu ten Narvik, byl jsem teď pár dní v mém druhém doma v BRD a dovezl jsem si klíčové materíály.
Jestli chcete i jiné studie, dejte vědět.
26. 07. 2013 | 11:03

kokoshka napsal(a):

Jakelin de Mailly:
Prvni plynove topeni se objevilo v Rusku až v roce 1947,do te doby topili dřevem a uhlim,a Evropa jakbysmet!-vysvetlite mne kde Hitler bral kvanta plynu na holokaust?
26. 07. 2013 | 11:07

jeden ze 7 miliard napsal(a):

my tady nikdo nesouhlasíme s církevními restitucemi a můžem interpelovat jak chcem, stejně je to každému jedno.
různá náboženství se nikdy neshodnou, Palestinci s Židy se budou rvát do skonání světa Ashtonová neashtonová.
26. 07. 2013 | 11:11

Jakelin de Mailly napsal(a):

Kokoshko,

Z IG Farben. Byly to takové granule, co uvolňovaly kyanid ve styku se vzduchem.
Předtím trávili vězně v KZ lagerech mj. výfukovými plyny.
26. 07. 2013 | 11:17

jeden ze 7 miliard napsal(a):

kokoshka

zajel si do IG Farben
26. 07. 2013 | 11:17

aga napsal(a):

jeden ze 7 miliard

Nemáte pravdu - jak vidíte na příkladu české europoslankyně, katolíci se s židy shodnou velmi dobře. I o ty naše církevní restituce se rozdělili naprosto bez problémů.
26. 07. 2013 | 11:18

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ...
http://ateo.cz/f/images/e/european-gothic.jpg
Veselé krizování ...
26. 07. 2013 | 11:19

kokoshka napsal(a):

lenhny sedni:
V Sibiři ja nikdy nebyl takže nevim,prej je tam v lete hezke počasi,a ta divočina-skazka!
Jednou jsem zaletel na Kamčatku po buisnesu,do mesta Novy Urengoj-hruza hruz!Cele mesto je jeden velky prumyslovy kombinat po zpracovani metalu(tam je žila)Uroven smogu a olova ve vzduchu je temeř smrtici,dospela populace je totalne nakažena alkoholismem,utikal jsem z toho pekla prvnim letadlem,potom mi i rodne hnusne piterske podnebi připadalo jako Havaji!
26. 07. 2013 | 11:21

jeden ze 7 miliard napsal(a):

aga

až se nažerou, pustí se do sebe také, vsaďte se, když prohraju, sežeru svůj klobouk
26. 07. 2013 | 11:22

Joachym Brezina napsal(a):

Jakelin de Mailly

Na Narvik se opravdu těším, nechám na Vás co budete chtít poslat, rád si velmi přečtu vaši práci.
26. 07. 2013 | 11:23

kokoshka napsal(a):

Zyklon B je vyhradne dezinfekčni prostredek,zabit jim človeka chce celou nadrž!
26. 07. 2013 | 11:25

jeden ze 7 miliard napsal(a):

kokoshka

2,5g na m krychlový a za 2 minuty je po vás.
26. 07. 2013 | 11:29

Joe Ratata napsal(a):

Mně daleko víc štve,že klimbající knížepán uznal zločinecký narkomafiánský "stát" Kosovo.Srbové nás musí milovat!
26. 07. 2013 | 11:30

vasja napsal(a):

Směrnice sou pilíře naší eurokultury. Nezpochybňujte, bábo.
26. 07. 2013 | 11:31

aga napsal(a):

jeden ze 7 miliard

Tak to byste prohrál. Katolíci jsou dnes jen dceřinná pobočka.
26. 07. 2013 | 11:36

ne vtip ale realita napsal(a):

dej blbci funkci a vymyslí lejstro
26. 07. 2013 | 11:38

zemedelec napsal(a):

/Pro kokoshka.
Roithová má raději Izraelské občany,než České.
26. 07. 2013 | 12:05

Michal Macek napsal(a):

pomoc diskuzi obsadili slunickovi lide !!!
26. 07. 2013 | 12:06

kokoshka napsal(a):

markiz de Email:
Nepravda Vaša sudar'!Ruske vedatory ktere dostali unikatni vzdelani v SSSR svalili do Izraele kde začali novou kybernetickou revoluci,treba procesor Intel je vynalezem profesora Pentkovskeho a to je jenom vrchol ledovce když prodavali pačkami nedocenene licenze ze sovetskych laboratoři,jenom diky Rusum ma Izrael technologicke a vojenske prvenstvi na Blizkem Vychode!
26. 07. 2013 | 12:19

jenda lendy napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=CsrPt-enplw
26. 07. 2013 | 12:30

jenda lendy napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk&list=PLC8B3F054AFC070EE
26. 07. 2013 | 12:35

veverka napsal(a):

No tak to je teda fakt tragédie,po Židech se chce aby konečně začali dodržovat mezinárodní právo a přestali okupovat území,které jim nepatří.

A Roithová se z toho může zvencnout.

A to chtěla být tato osoba prezidentkou,no tfuj tajbl.
26. 07. 2013 | 12:38

Xury napsal(a):

Osobně se domnívám, že situace na BV nemá mírové řešení. Alespoň si ho nedovedu představit v kombinaci s Gazou coby součástí nějaké nezávislé arabské Palestiny.
26. 07. 2013 | 12:58

Xury napsal(a):

Ještě bych dodal, že uznání tzv. vojenské části Hizballahu jakožto teroristické organizace mi připadá dost mimo mísu, protože neesxistuje nezávislá vojenská část. Všichni jsou členy jedné organizace.
26. 07. 2013 | 13:00

Scarabeus napsal(a):

Zuzana Roithová:

Paní europoslankyně, Vy to, jakožto členka lidovců(křesťanských), berete moc nábožensky.

1. Pokud by existenci Izraele okolní státy vždy respektovali, nechtěli jej vymazat z mapy, tak by Izrael neměl důvod mít (přebujelou) armádu, ve které jsou povinně i ženy, natož aby nějaké území okupoval.
2. Pokud Izrael nějaké území, více či méně, v současnosti spíše méně, okupuje, tak je to převážně jen z vojensky-strategických důvodů. Přece izraelská armáda např. nesleze z kopce(Golanské výšiny), ze kterého se dobře střílí do nížiny, v které se nachází Izrael.
3. Pokud na někoho (státní) soused střílí rakety, tak to je těžké se s takovým sousedem smířit, dělat, že se nic neděje.
4. Z části okupovaných území se Izrael už stáhl, z dalších území je ochoten se stáhnout, když sousedé(státní) toho nepřátelství, spočívající hlavně ve střílení raket, zanechají.

Nedovedu si představit, že by z nějakého sousedního státu byly na ČR stříleny rakety, a ČR byla tlačena, téměř celým světem, aby s takovým státem uzavřela mír, ale jen jednostranný, tzn. že ČR přestane střílet, okupovat nějaký kopec, ze kterého se dobře střílí do údolí, ve kterém se nachází obydlené/á české/á město/a ..... atd.
26. 07. 2013 | 13:26

Scarabeus napsal(a):

oprava: státy ... respektovaly, nechtěly
26. 07. 2013 | 13:28

Joachym Brezina napsal(a):

Je to tu nějaký nevyvážený ... půjdu proti proudu ...v rámci vyvážené a korektní debaty:

AŤ žije Izrael! Huráááááá !!!!

No a stačilo by ......
26. 07. 2013 | 13:31

kokoshka napsal(a):

Joachym Brezina:
Šalom,bratře!Aj vej,co ti gojove si dovoluji?
26. 07. 2013 | 13:35

jenda lendy napsal(a):

soudruh ištván ve službách vepřové hlavy napsal(a):
já mám radši židy, než komunisty
-----
zidi komunisty vymysleli
26. 07. 2013 | 13:36

jenda lendy napsal(a):

Sem se docetl ze uz v roce 1939 bylo v Nemecku ,Rakousku a Ceskoslovensku zavrazdeno 6 milionu zidu. Zajimave je i to ze s cislem 6 000 000 se argumentuje uz od roku 1900
http://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk&list=PLC8B3F054AFC070EE

http://www.youtube.com/watch?v=jQveQJ2OTOQ&list=PLC8B3F054AFC070EE
26. 07. 2013 | 13:46

Petr z Tábora napsal(a):

to kokoshka 10:25:
Dovést humanitární pomoc na palestinská území šlo a jde velice snadno prostřednictvím Izraele - jen se přesvědčí, že to nejsou pušky, granáty a podobně výživné dodávky. Aktivisté udělali úmyslně ilegální akci po moři, aby tam dopravili věci mimo kontrolu a Izrael jim to netoleroval.
Na Blízkém Východě je spousta bezpráví ze všech stran. Ale k vytvoření míru stačí uznat Izrael a nechtít zahnat Židy do moře - oni naopak takové ambice nemají.
26. 07. 2013 | 13:53

Pentaklíč napsal(a):

Evropští přátelé Izraele (EFI) - to je vlastně evropská verze americké proizraelské lobbystické skupiny AIPAC. Doufám, že jste zaregistrovaní v databázi lobbystů. Mohou vůbec europoslanci být přímo členy lobbystických skupin?
26. 07. 2013 | 14:27

Joachym Brezina napsal(a):

kokoshka

šalom i Vám bratře slovane.
Tady je klid, na všech frontách, jen by to chtělo sprchnout, ty hice jsou už fakt nepříjemné.
26. 07. 2013 | 14:40

tak roithová nebo ministři? napsal(a):

kokoska
Nemohl by mi taky mosad platit? Do hranic z roku 1967 je mi vcelku houby, takže bych klidně Ashtonovou potýral.

Na druhou stranu mi ale přijde nepřiměřené, jak se někteří "čeští" politici furt starají o blahobyt velmi bohatého (32 tisíc dolarů HDP na hlavu) a rozhodně také velmi obranyschopného (200 nukleárních hlavic pro 8 miliónů lidí, my pokud vím nemáme ani jednu a zajímalo by mě, kolik z půlmiliardy evropanů připadá na 1 kus takové buď britské muzeální nebo francouzské frapézní výzbroje) státu, ležícího navíc v mírném klimatickém pásu.
Zatímco my si musíme každou zimu draho kupovat od kokosků zemní plyn, aby nám neumrzly sedínky, jak říkává Karl Gott.

Pokud mají toto být hlavní úkoly lidovců, nechať se přestěhují někam, kde jsou poměry přiměřenější jejich starostem. My na tyhle srandy nemáme.
OSN si vydalo k věci nějaká usnesení a od té doby se stará o všechny možné blbiny, jen ne o jejich dodržování.
Takže proč zrovna zdejší lidovci to mají řešit, je mi záhadou.

Jak říkám, za 50$ na hodinu půjdu demonstrovat kamkoli, když mi napíšou, co mám skandovat. Určitě jsem oproti Roithové skoro zadarmo.

Petr z T.
Myslíte ty velké řeznické nože, které výsadkáři našli v lodní kuchyni? Opravdu mě skoro rozplakala představa, jak se některý z postřílených Turků podhrabává s takovou kudlou pod plotem.
Co by s ní mohl napáchat za škody.
26. 07. 2013 | 19:57

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Kokoshlka
"Jenom kvůli Rusům má Israel unikátní..."
V Rusku probíhá vášnivá diskuse o ruské kultuře jako základu světové kultury. Jsou vydávány stovky knih, byly zřízeny univerzity proti falšování dějin.
Vášnivý boj o pozici Ruska se přenesl i do Čech: O.Horák píše , argumentujíc ruskou vědeckou metodikou, že starý tkalecký stav zachovaný v Orlických horách je tím znakem, který dosvědčuje konstrukci prvních písem jako slovanských.
Etruskové byli vyhlášeni za Rusy, jednoduchý argument zní Etruss-Russ, Minejská kultura byla prohlášena za ruskou na základě podobných znaků.
Četní akademici ruské AV prokázali, že židovské spiknutí zatemnilo skutečnost, že Rusové jsou prazákladem civilizace, jejich jazyk je starší než jiné, název Slovan je židovským pokusem zatemnit tutoi civilizační roli velkého ru(s)ského národa.
Prusové byli prohlášeni za Rusy s herezí, na základě souznění Russkij-Prusskij. Jedním z důkazů je, že polovina ruské armády, která porazila Napoleona při tažení v roce 1812 ´byli Prus(s)ové, kteří si tak vzpomněli na svou pravlast.
Pochvalné statě píší, že jakékoliv popření rus(s)kého původu lidstva je nevědecké a je nutné je potřít silou tanků "černý orel" (který nikdy nebyl zkonstruován jinak než v halvách fanoušků "tankostroenia).
Pro zběžného čtenáře si stačí zadat do vyhledavače Google heslo:...русская культура как основа мировой цивилизации...
Jsem velkým zastáncem této cesty boje proti popření a "iskaženiju" historie. Například nelze než bezvýhradně souhlasit, že Rusko je nejvíce mírovou zemí, která si přisvojila obyvatelstvo bez válek. Nelze také nesoiuhlasit, že mírumilovnost Ruskla dokazuje jeho protektorský vztah k židům, kterým dokonce bylo povoleno učinit v něm bolševickou revoluci.
Kamzimír, polský král, který Židy pozval, byl prohlášen za Rusa ochránce, který se jen omylem dopustil boje s Rusy.
Je pravdou, že celé populace evropanů touží po životě v ráji, který má jméno Rusko. Nejen Holanďané, kteří porazily v barvách Petra 1. Švédy, nejen menonité, kteří dodnes litují útěku do USA, zvláště , když je Amischům vnucována spravedlnost amerického právního řádu.

Domnívám se, že byste měl intenzivněji propagovat židovskou lží zamlčené kvality ruského národa a jeho velikost. Například je známo, že první magnetofonové záznamy ruského jazyka pocházejí z období 44658 let před Kristem. To je vědecky potvrzená skutečnost, která byla židovskogermánskozápadoslovansko...kulturou zcela zadupána do země.

Také byste měl psát o škodlivosti všech vynálezů, které byly Rusku ukradeny, jako pluh, traktor, raketa, nůž, vidlička, záchodový papír, voňavka, telecí na citronu, víděňský řízek atp.

Piště, bez Vašeho přispění se pravdy nedoberem. Je také dobré, že zde máte mnoho zastánců domácího původu.
27. 07. 2013 | 04:36

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Kokoshka.

Oprava
44658, 5 měsíců a dvanáct dnů, šest hodin před Kristem...

Mezi Vaše přátele (i své) počítám např. nicky
"veverky", "zemedelce", "aga" a Assad a tomu podobné odvážené soudruhy ve zbrani

Také považuji za pomluvu, že ruská policie znásilňuje vězně lahvemi od vodky a jsem přesvědčený, že není lusunějšího pobytu než v Gulagu.
Smířlivoast ruské justice dosvědčuje, že policisté, kteří zábili vyslýchaného , dostávají tresty do dvou let, zatímco političtí odpůrce nad pět let. Z tohoto pohledu je soud nad ženami a matkami z Pussy Riots více než spravedlivý.

Zapomněl jsem na pravoslavný původ Říma Shakespeara a Michelangella, jakož i Wagnera (antisemitismus skladatel je ruský), ale i ruský původ hornin z Měsíce, proto se vzorky ztratily.

Držím Vám palce ve Vašem litém boji, i Vašim příznivců z řad lidu všeho ruského světa. Jdu si dát sklenku whiskey, tedy původně višnovky, kterou Skotové zcela zmršili.
27. 07. 2013 | 04:48

karl von bahnhof napsal(a):

On je vůbec bývalý ministr zahraničí pan K.Sch. pěkný ptáček.Byl mezi prvními při souhlasu s odtržením Kosova od Srbska.Víme proč, je to prakticky souhlas s bývalým odtržením Sudet od ČSR a Mnichovskou dohodou.Víme proč, nepodepsali Slováci.Do roka by se totiž maďarští spoluobčané na jihu Slovenska, odtrhli k Maďarsku.
27. 07. 2013 | 10:18

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

karl von bahnhof
Navštivte Slovinsko, tam to začalo. Nějak tam žádný z albánců z Kosova nebyl, zato Srbů jako....Holt prohry něco stojí, ale kňučení agresorů po špatných koncích svědčí o jejich ubohosti. Vy budete taky z těch, pro které Polsko, Chorvatsko,Slovinsko není slovanská země!
27. 07. 2013 | 10:34

karl von bahnhof napsal(a):

pro Kulajdatrmapárovvitá.Nepijte tolik.Příspěvek je o něčem úplně jiném.Němci a Albánci nejsou slovanské země.
27. 07. 2013 | 10:39

nie pozwalam tego napsal(a):

Kulajdo
Jak, začlo?
Odtržení Kosova od Albánie v Slovinsku?
Teď před týdnem začali z městské skládky v Sarajevu těžit povražděné Srby. Podřezené janičáry - tam je aspoň slovanský původ machometánů jistý.
A jestli je nebo není Východní Prusko slovanská země, o tom se vedou debaty, kterých jsem rád, že se nemusím účastnit.
Zatímco Lvov leží na Ukrajině, ale původ tamějšího obyvatelstva zůstává obestřen záhadou.
Jak to bylo s Charváty a jejich mísením s Benátčany, Friulany a různými germánskomaďarskými pazdráty taky ví svatý Petr.
Kde se vzala polská šlachta pak není o nic méně pochybné. Samí Prušáci, Lithuánci a kazimíři.

Jestli vy nemáte vůči slovanstvu nějakej komplex.
27. 07. 2013 | 13:14

nil novi sub sole napsal(a):

Je třeba už konečně pochopit, že Palestina za tisícileté nadvlády mohamedánů, politicky nikdy neexistovala.

Nikdy, po celou dobu cca 1285 let, kdy toto území ovládali mohamedánští dobyvatelé a okupanti (nejdříve od roku 633 do roku 1516 Arabové a pak od roku 1516 do roku 1918 Turci), neexistoval na území mezi Jordánem a Středozemním mořem žádný stát s hlavním městem Jeruzalémem, a to až do doby vzniku britského mandátu Palestina kolem roku 1920. Po více než tisíc let pod muslimskou nadvládou nebyl Jeruzalém nikdy hlavním městem celého území mezi Jordánem a Středozemním mořem. Toto území za muslimské nadvlády nikdy netvořilo jeden celistvý územní celek ale bylo rozděleno mezi jiné územní celky v rámci muslimské administrativy, nejdříve arabské a později osmanské.
27. 07. 2013 | 14:25

Křemílek napsal(a):

Kulajdo vrat se do hrobu !!!
27. 07. 2013 | 15:18

Elena napsal(a):

kulajdo:
Shakespear a Michelangello ak boli veriacimi mohli mať jedine ortodoxnu vieru, preto že katolicka cerkov vnikla roku 1582,
škoda kulajdo že ste tak negramotna.
27. 07. 2013 | 15:53

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Elena
1056 schisma Západ-Východ, od té doby západní - katolická (z řečtiny), východní orthodoxní. Máte pravoslavné vzdělání, patrně.

nie pozwalam tego
Nick docela blbý, většina Poláků by si asi nebyla jistá, zda nejste blázen.
Válku v Jugoslávii rozpoutalo srbské nacionalistické vedení a důstojnictvo v čele jugoslávské armády. Kosovo začalo válečnými kroky ve Slovinsku. Další pravoslavný

Je docela sranda uvádět zde myšlenky , které většině komentátorů konvenují ...a číst jejich reakce.

Tedy, pokud ...
27. 07. 2013 | 16:30

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Elena
Teď mi to došlo: Vy nevěříte, že Adam s Evou byli Rusové? Pravoslaví přeci , podle ruské akademie vzniklo už 40 tisíc let před...
Наша цивилизация расцвела примерно три тысячи лет назад в Аппенинской Руси, омываемой теплыми водами Средиземного моря. Окружали это богатейшее агропромышленное государство враги – греческие и римские варвары, называвшие этот просвещенный народ, еще в первом тысячелетии до нашей эры живший единым федеративным государством, в котором благоденствовали этруски и пеласги. Этруски основали многие города и за пределами Италии (Аппенинской Руси), например ГидРОСию в Персидском (ПоРУСидском) заливе, а также город ИеРУСалим.
Но не дремлет 85-летний Егурнов Александр Григорьевич, журналист, академик Русской академии, участник Великой
отечественной войны. Он легко расшифровал этрусское письмо – оно просто-напросто русское, причем язык за тысячу лет почти не изменился. 24 января в концертном зале Союза журналистов убеленный сединами великий ученый дал пресс-конференцию, на которой должны были присутствовать «ученые и представители ЮНЕСКО». Последних, разумеется, не было, что же касается ученых, то присутствовали академики из загадочной Русской Академии.
Tomu se nedá odolat, to je věda se sexapelem...
д.психол.н., к.и.н. Наталия Владимировна Маслова, член Президиума Российской академии естественных наук, президент Ноосферной академии науки и образования (НАНО), иностранный член Крымской академии наук (КАН).
27. 07. 2013 | 17:00

Elena napsal(a):

ach kulajda, kulajda, predsa ešte v 13 storočii, Konstantinopol, dnešný Istanbul patril Rimskemu sisarovi a papežovi.
Božinku čo vas učili ve škôle , nevím, nevím.
27. 07. 2013 | 17:06

Jakelin de Mailly napsal(a):

Elena

1204 - 1261 spadala Konstantinopol po dobytí křižáky vskutku pod papeže. To je ale vše.
Nyní se nabízí otázka, co učili ve škole Vás :-))))
27. 07. 2013 | 17:20

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Elena. Já jsem Vám psal, že máte pravoslavné vzdělání, viz. http://www.organizmica.org/archive/505/rpmk.shtml.
Jinak musím , bohužel, na základě západních archivů a vzdělání trvat na roku 1056 a neplést si je s Florentskou unií atp. Pokud nesouhlasíte pak jistě najdete mnoho akademiků, kteří budou tvrdit, že Pravoslaví vyznávali pod vlivem ruských veganů i mamuti.
Já za to nemůžu, že davy věří v každou pohádku, normalizační tuzemci jsou více než důkazem..., jak jsem napsal mnohokrát. Jste taky brežněvovizovaná ?
Povšiml jsem si, že tuzemci , ale i velcí sloovanští učenci nějak neovládají jazyky a podléhají drogové závislosti. Cucání kůry bříz má prý velmi pozitivní dopady nejen na váýhu, ale i na inteligenci...Ministrestvo zdravotnictví RF oznámilo, že 70% obyvatelstva nechodí k lékaři, ale k léčitelům a čarodějnicím, v normalizovaném Česku to bude podobné...
27. 07. 2013 | 17:20

pospolite ruszenie napsal(a):

A ty jestěstvěnnyje nauki ta Vladimírovna provozuje taky v tom koncertním sále žurnalistů?
On si sice Ivan IV. založil Ierusalim nový, ale podle mejdánu, který Jelcin odletěl uspořádat po abdikaci do toho starého na historce něco bude.

PS. Co si většina neexistujících Poláků myslí je mi venkoncem fuk.
27. 07. 2013 | 17:21

pospolite kochanie napsal(a):

PS. Cucání kůry břízy plně nahradí drahý Bayerův aspirín. Nebo generický acylpirín, který je dražší, kvůli reklamě.
27. 07. 2013 | 17:26

Elena napsal(a):

nu prosím kulajda nerozumje ruštine, v texte nie napisane 40 tisíc rokov pred kristom ale 3 tisic rokov pred kristom, pohanský kalendar sa datuje od 8 tisíc rokov pred kristom, zakazala ho použivať ruska carovna Ekaterina II, prečo by kmene pohanských slovanov nemohli emigrovať na zapad?
Inač nemožem hodnotiť text vytrhnutý z kontextu a k tomu z mylnou interpretaciou. To odo mňa nechcite.
27. 07. 2013 | 17:29

Elena napsal(a):

oj kulajda, kulajda, aby som mala pravoslavne vzdelanie, musela by som navštevovať carsku školu :) Tak stara zase nie je som :)
27. 07. 2013 | 17:53

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Eleno, rozumím ruštině ne hůře než Vy a foneticky mluvím ne hůře než Vy také. Pouze jsem poslal jeden z těch geniálních textů, abych nemusel hledat oněch 40 tisíc let. Napsal jsem Vám odkaz na heslo, najděte si sama. Podobně jako s geniálními Ivanovem a Voronovem , kteří implantovali opičí žlázy , aby vznikl vzorný sovětský voják.
Pokud jde o Vaše vzdělání. Pravoslavné bylo i sovětské školství: všechny události byly i za ruských bolševiků chápány jako akty samoděržavné, podobně jako agrese vůči sousedům za mírovový a dobrovolný vstup do imperia. Pokud vím, dodnes většinový Rus nechápe, proč ho nemají rádi v Polsku, Finsku či Pobaltí. Ruský mýtus o vlastním dobru, které roznáší ruská kultura, je jedním z těch technologicých samoděržavných nástrojů ovládnutí vlastního obyvatelstva. Viz. Berdaev. Russkayá ideya, atp.
Je známo, že ruské školství chápe mnoho faktů v rámci svého východního výkladu nikoliv podle faktů, ostatně nebylo v tom samo: proto obecně školství vzniklo, ale i vědy...původně.

Je známo, že všechno co vedje do Ruska je hned poruštěno, říká se tomu rusifikace...: Štěpán Vaclavivič Wolˇf...To vytváří v Rusech pocit, pokud necestují a jsou nevzdělaní, což je většina, že celý svět je azbuka a že celý zbytek světa je nepřátelský, protože mu nerozumějí. Asi to znáte sama, ne?

Schizma Západu a Východu - http://en.wikipedia.org/wiki/East%E2%80%93West_Schism
На русском: Раскол христианской церкви (1054)

Světodějný objev ruských vědců o ruské kultuře jako nejvyspělejší....: http://www.km.ru/front-projects/russkii-yazyk-velikoe-dostoyanie-vsego-chelovechestva/etruski-eto-russkie-perudzha-et, atp. jsou toho stovky článků.
27. 07. 2013 | 21:44

Elena napsal(a):

Kulajda, kto ty posunul včeobecnezname politrucke inštrukcie, to iste mi napisali tu na aktualne tri nicky, kulajdušo, mna maju radi všade, a keby si ma videl padneš na rit, si lacný politruk a nikto nevysvetlil že to iste na aktualne pisal už tri krat.
27. 07. 2013 | 21:57

Elena napsal(a):

Vzdaj to kulajda, na mna nemaš, priznam sa ty že som Romalka,
vydam sa za Rusku, lebo to je dnes atraktivne a moderne a chcem byt IN. Svetlana Alilujeva Džugašvili je naša Romalka , vladla celim rUSKOM ETRUSKOM.
27. 07. 2013 | 22:37

Elena napsal(a):

Chceš kulajda ty budem veštiť z ruky? vlastne z nickov, napišem aké si mal pre tým? máM ROZLOžENE KARTY
27. 07. 2013 | 22:49

nil novi sub sole napsal(a):

K "směrnici" EU o Západním břehu Jordánu lze říci především to, že nijak mimořádně nevybočuje z dlouhodobého přístupu mezinárodního společenství k dané problematice.

Vezmeme-li v úvahu jak se dělilo a postupně stále zmenšovalo území původně určené pro židovskou domovinu, můžeme vidět postup mezinárodního společenství v této záležitosti poněkud jinak, než je to většinou prezentováno, a sice jako dlouhodobou, cílenou a vědomou snahu o snížení a omezení a nebo aspoň o regulaci židovské přítomnosti v tzv. Palestině na minimum, pokud možno nejlépe na nulu. Britové přece po celou dobu dvaceti osmi let svého svěřeneckého mandátu nijak zvláště o vytvoření „židovské domoviny“ v Palestině neusilovali. Spíše naopak. Její vytvoření by totiž v podstatě ohrožovalo britské zájmy v oblasti. Naopak britská správa se snažila dle svých možností židovské přistěhovalectví do oblasti omezovat, pokud jí na to síly stačily.
27. 07. 2013 | 22:57

nil novi sub sole napsal(a):

Ještě k blogu a k tezi, že "směrnici" EU o Západním břehu Jordánu lze vidět jako pokračování dlouhodobé, cílené a vědomé snahy o snížení a omezení a nebo aspoň o regulaci židovské přítomnosti v tzv. Palestině na minimum, pokud možno nejlépe na nulu.

Ani rozhodnutí OSN z roku 1947 z tohoto postupu nijak nevybočovalo.
Po druhé světové válce totiž již nebylo v silách britské správy dlouhodobě možné, zabraňovat židovským imigrantům přistěhovávat se do zbytkové Palestiny, kde hledali asyl. Židé se usazovali tehdy hromadně kdekoliv na území od Středozemního moře po Jordán, hlavně však v Jeruzalémě a na pobřeží.
Zakázat toto židovské přistěhovalectví přímo, nebylo v té době dost dobře přípustné.Nebylo to vzhledem k šoa a pogromům v poválečných komunistických státech, v té době z morálního hlediska , vhodné a udržitelné.
Mezinárodní společenství z cílem zachránit alespoň část území pro domorodé Araby, tedy hledalo takové řešení, které by omezilo židovské přistěhovalectví do Palestiny , kterému nešlo jinak zabránit, tak, aby se usazovali jen na jim vytýčeném území.

To byl pravý a nikým snad dosud nevyřčený důvod, proč tehdejší OSN odsouhlasila návrh na rozdělení Palestiny: Omezení židovského přistěhovalectví do Palestiny a to tak, že se Židé budou moci stěhovat jen do jim vymezeného prostoru, kde jim to bude blahosklonně a velkomyslně cizí mocností dovoleno a v tomto vymezeném prostoru bude jejich existence tolerována, ovšem jen za předpokladu, že tam budou muset žít dohromady s Araby, zatímco v další části Palestiny nebudou moci Židé žít, ani se tam usazovat. Koneckonců toto stanovisko zastává mezinárodní společenství většinově, včetně OSN, dosud.
27. 07. 2013 | 23:05

nil novi sub sole napsal(a):

Izraelský stát své občany násilím nenutí, aby se usidlovali v Judeji a Samaří. Je to jejich dobrovolné rozhodnutí.
Pokusy zastavit izraelské občany v dobrovolné kolonizaci území, na kterém Židé prokazatelně dříve žili a diktovat jim, kde mohou a kde nemohou žít, nejsou možné. NEJSOU MOŽNÉ, ani morálně ospraveditelné, v době, kdy se desítky milionů muslimů stěhují bez omezení kamkoliv po zeměkouli a kolonizují země západní Evropy jako například Francii, Britanii, Švédsko atd., tedy území, kde prokazatelně dříve žádní muslimové nikdy nežili, Nebylo by to ničím jiným než falešnou a pokryteckou kampaní bez morálního oprávnění. Koneckonců, dle mého názoru, by se mohli na území Judeje a Samaří dobrovolně a většinově usídlovat i statisíce izraelských občanů arabské národnosti, kteří dnes žijí uvnitř izraelských hranic. To by všem mnoho problémů vyřešilo.
27. 07. 2013 | 23:17

nil novi sub sole napsal(a):

Oprava gramatiky.

Izraelský stát své občany násilím nenutí, aby se usidlovali v Judeji a Samaří. Je to jejich dobrovolné rozhodnutí.
Pokusy zastavit izraelské občany v dobrovolné kolonizaci území, na kterém Židé prokazatelně dříve žili a diktovat jim, kde mohou a kde nemohou žít, nejsou možné. NEJSOU MOŽNÉ, ani morálně ospraveditelné, v době, kdy se desítky milionů muslimů stěhují bez omezení kamkoliv a kdekoliv po zeměkouli a kolonizují země západní Evropy jako například Francii, Britanii, Švédsko atd., tedy území, kde prokazatelně dříve žádní muslimové nikdy nežili, Nebylo by to ničím jiným, než falešnou a pokryteckou kampaní bez morálního oprávnění. Koneckonců, dle mého názoru, by se

mohly na území Judeje a Samaří dobrovolně a většinově usídlovat i statisíce izraelských občanů arabské národnosti, které dnes žijí uvnitř dnešních izraelských hranic.

To by všem mnoho problémů vyřešilo.
28. 07. 2013 | 09:35

Zacheus napsal(a):

V Lidových novinách ( 20.7. 2013) redaktor pan Zbyněk Petráček v článku nazvaném "Nekupujte u Židů" ( se zjevnou narážkou na hilsneriádu) oprávněně upozorňuje na to,že "EU neodsuzuje spolupráci s Indií, ač ta okupuje Kašmír, nevadí ji spolupráce s Marokem, ač to okupuje Západní Saharu, přijala Kypr, ač jeho sever je okupován Tureckem a nelimituje spolupráci s Ankarou, ač ta se z Kypru nestahuje..."

Jistě, jestliže je EU v rukou bývalých "revolucionářů" z roku 1968,skrytých trockistů a maoistů, v rukou těch, kteří prosazují ( a to i prostřednictvím například socialistického prezidenta Francie) zvrácený hodnotový systém, pak se lze těžko divit jejich nevyváženým postojům pokud jde o izraelsko-palestinský konflikt ( ostatně islamizace Evropy je také v repertoáru nynějších "osvícených" evropských panovníků).
28. 07. 2013 | 09:55

M.P. napsal(a):

Paní Roithová zjevně vůbec nepochopila, že to "pohrození prstem" vůči osadám ze strany EU se odehrálo nejen s plným vědomím USA, ale dokonce možná přímo na jejich popud, aby konečně Izraelce přiměli k větší ochotě k jednání. A jak je vidět z posledních události, funguje to! Pokud se to tedy ti vaši "Evropští přátelé Izraele" (eufemismus pro pro-izraelskou lobby) pokusí sabotovat, tak se dostanou do rozporu se strategickými zájmy USA. Což vzhledem k našim transatlantickým vazbám není úplně nejšťastnější krok...
29. 07. 2013 | 04:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy