Drahé přátelství Renče a Dalíka

26. 01. 2008 | 09:00
Přečteno 7715 krát
MF Dnes tuším jako první informovala v úterý o tom, že státní akciová společnost České dráhy a její dceřiná firma ČD Telematika finančně podpořily vznik nového filmu Filipa Renče Na vlastní nebezpeční. V titulcích filmu se pak podle ČTK objevilo poděkování panu Marku Dalíkovi, který si ve filmu prý také zahrál epizodní roličku.

Nemám nic proti režisérovi Renčovi. Retro muzikál Rebelové pokládám za stylově dokonalý, Requiem pro panenku patří rozhodně mezi dobře natočené filmové příběhy. To, že před volbami „pomohl“ ODS se svým klipem „Indiana Jones“ je věcí jeho svobodné politické (či komerční) volby ( tady si uměleckou úroveň netroufám hodnotit). Chápu, že filmování je v dnešní době nákladná záležitost. Za zamyšlení ovšem stojí následující skutečnosti:

1. České dráhy a.s. jsou ročně dotovány několika miliardami korun z rozpočtu státu a krajů. Ani tyto dotace však nestačí a každý rok proto dochází k omezování rozsahu osobní dopravy, zejména na venkově. Přes tuto skutečnost mají České dráhy peníze na to, aby financovaly hranou filmovou tvorbu.

2. Když už se České dráhy a.s. rozhodly investovat do filmu ( osobně si myslím, že by se raději měly věnovat provozování osobní a nákladní železniční dopravy), bylo by podle mého názoru mnohem transparentnější, kdyby na uvedenou dotaci vyhlásily výběrové řízení a možnost požádat o grant měli i ostatní filmoví tvůrci. Takto to vypadá, že režisér Renč získal dotaci díky známostem v ODS, která má jako vládní strana na státní akciovou společnost personální vliv. Toto podezření potvrzují i zveřejněné výroky pánů Renče a Dalíka: „ Pomohl mi sehnat peníze. Dal mi kontakty na případné sponzory, uvedl podle Mf Dnes Filip Renč. „Tak to mezi přáteli chodí“, doplnil ho rovněž podle Mf Dnes Marek Dalík.

3. Pan Marek Dalík Filipovi Renčovi nepomohl ze svých privátních prostředků, jak by se u pravicově orientovaného podnikatele dalo předpokládat, ale zřejmě mu pomohl získat peníze ze stoprocentně státem kontrolovaných společností. Jenom to vysvětluje, proč si zmiňovanou epizodní roli a poděkování v titulcích nevysloužil místo Marka Dalíka raději tehdejší generální ředitel ČD Bazala ( ve skutečnosti by ovšem měl Renč poděkovat spíše daňovým poplatníkům, kteří ze svých daní ČD a.s. dotují). V každém případě své přátelství pánové Renč a Dalík utužili za státní peníze.

4. Není to poprvé, kdy České dráhy financují aktivity, spojené nepřímo s ODS. V roce 2007 přispěly 2 miliony korun formou inzerce časopisu 51 Pro, který vydávají lidé blízcí ODS a jejímu předsedovi Topolánkovi. České dráhy a.s. tak začínají vypadat trochu jako pokladnička nejsilnější vládní strany.

Myslím, že kdyby se něco takového opakovaně stalo v minulých letech za vlády ČSSD, žádala by všechna media jednotným hlasem svých komentátorů hlavu nejen vedení Českých drah, ale i ministra dopravy Řebíčka, který se ve všech těchto pochybných kauzách činí zdařile zcela neviditelným. Nic takového se ale v našem mediálním a veřejném prostoru neděje. To, co by dříve působilo jako nepřijatelná politická korupce a klientelismus , se dnes přechází téměř mlčením. Problém ale je, že s jídlem obvykle roste chuť. Laťka politické kultury může i u nás klesat dál. A proto se nedá vůbec odhadnout, nač si současná vládní garnitura troufne příště. Pro začátek dostane od státní ČD a.s. režisér Filip Renč peníze i na svůj další film Hlídač č.47.






Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Hernandez napsal(a):

Je to dnes zcela běžná praktika modré avantgardy, vyrábět různé penězovody z rezerv vytvořených námi, daňovými poplatníky a kupovat za ně cokoli, opozičními poslanci, policisty, státními zástupci a soudci počínaje a úřadem prezidenta konče.* Nebude se v Praze konat shromáždění na podporu Jana Švejnara? Nemá o to zájem žádná strana, ani jakákoli skupina lidí? Vládní koaliční pakáž kupčí s úřadem prezidenta za naše peníze a my budeme jen potichu nadávat a přihlížet?
26. 01. 2008 | 09:17

RA napsal(a):

pane Sobotka, když vám tak jde o ty finance, popište nám, jak jste odpustili daně panu STBákovi Dvořákovi , šlo o 24 milionů, jistě si to pamatujete.
26. 01. 2008 | 09:23

Tupelo napsal(a):

pane Sobotko, budu se drzet tematu, je to po te inzerci uz druha vec kolem CD, ktera je prinejmensim divna. Neni mozne nechat vec prezkoumat soudem? CD by se mely starat o zlepsovani svych sluzeb a ne aby se staraly o kulturni vlozky kulturni sfery.
PS. byl bych si temer jist, ze nejpozdeji kratce pred dalsimi volbami ods zase neco zkusi.
26. 01. 2008 | 09:39

RUMCAJS napsal(a):

A víš ty kluku ušatá, proč ty státní dráhý musíš furt dolejvat ? Protože je to státní moloch !Zaplať Bůh, že né monopol, jinak by jsme šetřili na cestu do Prahy,abychom ČSSD mohli zamávat na 1 Máje, půlku života. Jinak máš pravdu, tohle sponzorství je bordel.Ale bral bych takové tvrzení od slušnýho člověka.Né od člověka, který odpouští daně STBákům a účastní se zmanipulovaných soudních procesů, jako je Pět na stole!
26. 01. 2008 | 09:42

Mendys napsal(a):

to RA:
Asi Vás nechápu. Proč se nevyjádříte k danému problému - zřejmě Vám to nevadí? Já chci znát Váš názor, Vaše argumenty a pak si útočte. Bývá sice pravdou, že nejlepší obrana je útok, ale z Vašeho vyjádření cítím pouze útok. Děkuji
26. 01. 2008 | 09:52

krkavec napsal(a):

Straka k strace seda rovneho si hleda
26. 01. 2008 | 10:04

Ctirad napsal(a):

Zloděj křičí, chyťte zloděje...
26. 01. 2008 | 10:17

entice napsal(a):

Zvláštní je, že dotaci poskytlo nikoliv vedení ČD delegované ODS, ale vámí sociálními demokraty. Ovšem vina je ODS, jak jinak :-/
26. 01. 2008 | 10:31

outsider napsal(a):

Dotace a povinná desetiprocentní vratka. Oblíbený nastroj vlády ČSSD na plnění stranické pokladny, neklame-li mne paměť.
26. 01. 2008 | 10:52

Felix23 napsal(a):

Co patří eráru, patří i Dalíkovi a co patří Dalíkovi do toho Vám i občanům nic neni. Soukromé vlastnictví je přece posvátné.
A vůbec proč by se z erárního nerozdávalo, z erárního přece krev neteče!
26. 01. 2008 | 10:53

Marta napsal(a):

A co vaše prominutí daně a penále panu Dvořákovi?! To jste platil za něj ze svého pane Sobotko? Nejdříve si zameťte před vlastním prahem! A že je špinavý dost!!!
26. 01. 2008 | 11:43

Dědeček napsal(a):

Drahé přátelství Grosse a Sobotky

Nejdřív pořádně lísknout přes hubu a pak se ptát. Kam jste zašantročili prahy? A znovu lísknout. A tak dokola.
26. 01. 2008 | 11:46

hernandez napsal(a):

Paní Marto. Žádost o prominutí penále pan Sobotka jen zkontroluje a podepíše, neprodukuje ho. Dokonce i pan Kalousek se vyjádřil, že by postupoval stejně. Zkontrolujte čistotu vlastního prahu, než budete špinit cizí. * Pane Dědečku. Lísknout potřebují nejen děti, ale občas jak vidím, i senilnějící senioři. Na vašem místě bych se tak nezviditelňoval.
26. 01. 2008 | 11:56

vlk napsal(a):

Renč , Dalík a podobně je jasná zpráva. není celkem co řešit.
Maně si pamatuji, že ODS nastupovala do vlády s hesly jako: omezíme korupci, zavedeme transparentnost. Modří ultras zde ovšem ukazují na Sobotkua socany / ne že by mi to vadilo/. Ale přiapdá mi divné, že od těch, které volili, nejspíš i nazákladě toho, že čekali / svatá prostoto/ , že oni ti modří budou lepší , než prohnilí socani, nevyžadují a to bezvýhradně, aby plnili, co slíbili.
Takže pánové RA, Rumcajs,Ctirad,Dědeček a další - pan dalík nevadí? Skutečně ne? VAdí Sobotka? Takže pro vás zřejmě platí, že penězovod na do modré kapsy je ok. Do oranžové je zločinem.
Já ty daně platím. pro mne je to zločin bez ohledu na barvu.
Asi je to proto, že nemám modrý zákal.
26. 01. 2008 | 11:56

V. napsal(a):

co takhe pět českých na stole posypaných kakaem a ještě mít strejdu...
Přátelství s jirkou se taky vyplatí nebo ne???
26. 01. 2008 | 11:59

RUMCAJS napsal(a):

Vlk:
Já napsal, že je to bordel.Zase jste mi přiřkl něco, co jsem nenapsal.
26. 01. 2008 | 12:03

Kritik napsal(a):

Peníze zřejmě panu Renčovi nesmrdí, ať přitečou jakýmkoliv kanálem či stokou. Hlavně že tečou. Lze se ale divit veřejnosti, že se nechá takhle okrádat.
26. 01. 2008 | 12:17

Jakub napsal(a):

„Tak to mezi přáteli chodí“, doplnil ho rovněž podle Mf Dnes Marek Dalík.
Že vás huba nebolí. Nebo jste už zapomněl na to jak jste Vlastimilu Dvořákovi (známému Paroubka) odpustil 26 milionů korun??
26. 01. 2008 | 12:25

malma napsal(a):

RUMCAJS
..ale to je přesně vaše rétorika přisuzovat něco druhým,..a samotnýmu vám to vadí...
...to že jste napsal že je to bordel je snad první váš nestranný názor tady na diskuzi...bravo...:)
..nicméně co tu píše pan Sobotka je fakt a těžko se to tu okecává že...a úcta k faktům je dneska docela populární :)
V.
Vy si myslíte že je nějaká politická strana čistá?..která...?
26. 01. 2008 | 12:26

Bohumilovo černé svědomí napsal(a):

A Bohumile, jak to máte s tou ČSOB? A jakpak byste řešil problém, aby České dráhy nebyly ztrátové? A pět na stole v českých....? Jo Bohumile, život je pes.... A Bohumile, Boží mlýny již melou, sice pomalu, ale melou, a i vás semelou, nebojte.... i s Dalíkem, jste totiž jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet!!!
26. 01. 2008 | 12:28

malma napsal(a):

...ale nejvíc mě pobavuje, jak na daná a přesná fakta reagujou někteří každým smítkem,co se dá na Sobotkovy najít...kdyby tady nebyl ten dluh s tim dvořákem tak tu budou schopni napsat že se jako malej počůrával...
..zoufalství,nic než zoufalství jimi cloumá...
26. 01. 2008 | 12:30

moucha na zdi napsal(a):

Bohusi! Nenech se nasrat (jak ti radil Jyrka)

Ale co tyhle sliby???

Sobotka r. 2002 pred volbami:
-reforma duchodu
-samostatná duchodová pojištovna oddelená od st. rozpoctu
-príspevek 90 tis. na nákup nového auta
-45 - 50 tisíc nových nájemních bytu formou neziskových spol.
-príspevek 50 tisíc pro každé narozené díte
-plošné prídavky na deti
-racionalizace a zlevnení st. správy
-pro lidi nad 70 let léky bez doplatku


Co na to ty mozku CSSD?
26. 01. 2008 | 12:42

StandaT napsal(a):

Renč je privátní osoba. Dalík je privátní osoba - namá žádnou fci v ODS, není funkcionář. Pokud byste to takto pojal, akceptoval bych to od první do poslední věty. Pokud je to ale ve stylu DOS je fůůůůj, tak je to jen a jen agitka pro Vaše adoranty.
26. 01. 2008 | 12:43

Herbi napsal(a):

Jojo, ackoli sdilim nechut priznivcu modrych k nedovzdelanci Sobotkovi, kterej si hraje na chytryho, ale v tomto pripade musim uznat, ze ma malma pravdu. Jestli CD sponzoruji filmy, tak je to zkratka bordel a se Sobotkou to nema nic spolecnyho :)
26. 01. 2008 | 12:44

Herbi napsal(a):

Jinak pane Sobotko, reqiem se pise Requiem. Sice nemam rad hnidopichy, co se nekomu smeji za preklep, ale musim priznat, ze mi to ve vasem pripade pripada spis symptomaticke nez nahodne.

Ale porad lepsi nez kdybyste napsal rekvijem. A soudruzi, na co nam bude latina ve sroubarne?
26. 01. 2008 | 12:48

malma napsal(a):

moucha na zdi?
..víš že od tebe asi nikdo jinou odpověd nečekal...:)
..stále a stále nám dlužíš zdroj těch tvých předvolebních slibů...
..nebo si máme o tobě myslet,že si sem chodíš vymýšlet?...toby pak zavánělo placeným příspěvkem z tvé strany...
26. 01. 2008 | 12:53

DAN napsal(a):

Poslanec Sobotka má pravdu, skutečně se my daňoví poplatníci prostřednictvím Českých drah skládáme Filipu Renčovi na jeho nový film. On ale neděkuje nám poplatníkům, třeba mě, který od letoška ročně zaplatí na jízdném 20 tisíc korun, ale Dalíkovi, který se zachvěje odporem jen při pomyšlení, že by svůj luxusní automobil měl byť jen nakrátko vyměnit za jízdu v přeplněném vlaku, který má téměř neustále zpoždění. Proč by management ČD nefinancoval film, když ví, že až dojde na skládání účtů, tak nebudou nuceni vládou ODS k odchodu z pozic, naopak zůstanou a i krásných prémií se dočkají. Proč by ne? Pomohli přece člověku, který mediálně podporuje stranu, která jako jediná to u nás v Čechách úžasně vede a bojuje ze všech sil proti korupci. ODS Blahopřejeme! Médiím to vůbec nevadí, je to pro mě okrajová záležitost, takže je to vpořádku. Už se těším na další volby, půjde-li to to takhle dále, výpravčí vymění červené čepice za modré a budou rozdávat volební programy ODS, včetně dalších smluv Topolánka s voliči.
26. 01. 2008 | 13:01

malma napsal(a):

pro mouchu na zdi
tady máš něco o modrejch slibech,budu narozdíl od tebe věcnější,proto místo hulákání a demagogie použiju Petra Holuba :)
http://aktualne.centrum.cz/...
26. 01. 2008 | 13:04

Dan napsal(a):

Bohužel, v příštích volbách budeme ochuzeni o Kubiceho zprávu, proč jenom rezignoval? Nebo snad v předvečer voleb vystoupí v parlamentu jako nezávislé soukromé očko?
26. 01. 2008 | 13:07

pavouk napsal(a):

Moucho na zdi - už jsem Ti jednou říkala, nebzučet, nelétat a stoupnout si do fronty. Nebo Ti naplácám.
26. 01. 2008 | 13:34

Saliven napsal(a):

p. Sobotka:
Dovoluji si nesouhlasit s částí bodu 1 - kraje nedotují české dráhy, kraje si kupují službu!
26. 01. 2008 | 13:36

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
26. 01. 2008 | 14:00

prima chlap napsal(a):

Modří fanatici, jak mi tedy vysvětlíte toto.
Redaktor ČT napíše mail na Úřad vlády panu premiérovi a odpověď, resp. výhrůžky přijdou od Dalíka.
Tato mafiánská loutka vodí na provázcích našeho premiéra.
Smutný pohled, ovšem vy tleskáte.
26. 01. 2008 | 14:01

XXX napsal(a):

Možná, ale určitě k*rva podstatně míň než vaše ministerská působnost
26. 01. 2008 | 14:02

Saliven napsal(a):

Tedy pane Stejskale nevím, proč jste mazal příspěvek někoho začínající na e, vždyť citoval (jak chcete omlouvat činy Dalíka slovy Sobotka je haj... nebo něco takového), byť bez uvozovek.
26. 01. 2008 | 14:03

emes napsal(a):

Pane Stejskale Salivenova otazka se tyka meho prispevku a take jsem zvedav, kterou cast kodexu jsem porusil.

Prece jsem nenapsal Sobotka je x, ale ze je pro mne absurdni, ze nekdo omlouva Dalikovy ciny tvrzenim, ze Sobotka je x.
26. 01. 2008 | 14:09

Charlie napsal(a):

Dan

To se Jiří Paroubek sakramentsky zmýlil, když myslel, že mouřenín je odstaven.
Ten se teď může na vyrábění podivných afér a hledání špíny bez jakéhokoli omezení soustředit. To byl také hlavní důvod odchodu tohoto osvědčeného Bedřicha Rejcina. I financí bude dosti - neb za ODS stojí rychlokvašní zbohatlíci.
Vsadím se, že to poznáme už při podzimních volbách do senátu.
26. 01. 2008 | 14:11

emes napsal(a):

Charlie, toto je podle vas bezduvodne hledani spiny nebo spina ? Vam se financovani ze statnich penez ruznych politickych aktivit libi ?
26. 01. 2008 | 14:15

Charlie napsal(a):

emes

samozřejmě nelíbí.
Ale asi jste mému příspěvku nerozuměl a dopručuji si přečít i příspěvek Dan(a) abyste věděl co jsem jen k jeho příspěvku dodával.
Jedná se o můj čistě osobní názor a Vy samozřejmě můžete mít zcela opačný...........na tom není nic divného
26. 01. 2008 | 14:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pánové emesi a salivane,

musím říct, že Vám nedokáži odpovědět. Mazal jsem tři příspěvky (mouchu a ještě další dva), pan emes mezi nimi nebyl. Nebo alesoň ne záměrně (mohl jsem udělat nevědomě ale chybu).

Dokonce si na tent text s citací pamatuji, přišel mi normální a korektní.

Buď se zbláznil NUCLEUS (software) nebo já. V druhém případě se omlouvám.

Libor Stejskal
26. 01. 2008 | 14:46

kaja napsal(a):

Zadnej problem.. jelikoz kazdej obcan CR co plati dane , jiz na Rencovo veledilko neco pridal.Bude mozna i legalni , ze si ho vetsina lidi sosne z netu..
26. 01. 2008 | 14:49

car komančov OO8 napsal(a):

to tak je pane .je to vaš přiklad taky tim se tady nebudu zajimat jestli něco je trestna činost a něco není.za To nesou odpovědnost jiní.A Je to taky vaš podil sčeho to valastně krev neteče,ani se utoho člověk nezapotí ale svědomí vam asi neda spat kopete nějak kolem sebe ......co jste to vlastně dělal jo...nějakeho ministra a mělo to byr o penězich a každy ví že není nic zadarmo jenom vy tvrdite ,s ciziho krev neteče,a chudak svědomí,.....neskreslujete taky říkate celou pravdu o daních a o všem co se kolem toho děje ,nenesete nahodou jako my všichni nějaky ten podíl na tom, tu pravdu celou nechceme znat,vyhybame se ji tak dokonce i dnešni ,vaš nastupce se do toho tak zamotal,stačila jedna blba stravenka a vlada padla...a basta fidly.Neni to nahodou v politickem sistému ,ovzduší,a divaním se spět a vybiraní si stoho spětneho pohledu jen to co se mi líbi!Není to trochu laciny populismus co vas žene vpřed bez toho aby jste se podíval taky za sebe........ A HODNOTIL ANALIZOVAL CO SE TO VLASTNĚ STALO SPIM .snim nesnim jak to valastně je .Ja se ptam !!!!!!!!?
26. 01. 2008 | 14:50

Charlie napsal(a):

Dodatek
Mouřenín = elitní a charakterní pražský plukovníktaxikář Honza K.
V Praze jsou prý všichni taxikáři elitní a charakterní (dávno - už z dob bolševika).
26. 01. 2008 | 14:52

Ládik napsal(a):

Ač mám k p. Sobotkovi (tomuto) těžké výhrady, teď má s Dalíkem bohužel pravdu - alespoň ze zveřejněných informací se tak dá soudit. O té politické laťce bych ale pomlčel - ČSSD + KSČ ji shodila na zem, teď po ní šlapou všichni.
26. 01. 2008 | 14:54

bobr napsal(a):

Pokud je v tom zapleten Dalík, jde zase o nějakou levotu. Jako obvykle.
26. 01. 2008 | 15:18

tomas napsal(a):

nepropadejte beznadeji viz predvolebni smlouva OFDS s obcany, verim, ze vse bude vysetreno a prosetreno. vy snad ne?

11. Zabráníme současné snaze vládnoucí ČSSD zametat všechny vlastní kriminální kauzy pod koberec a brzdit jejich vyšetřování. Zasadíme se o co nejrychlejší došetření těchto afér do konce. Vůči korupci ve vlastních řadách povedeme nulovou toleranci a budeme ji řešit nekompromisně.
26. 01. 2008 | 15:24

LEVAK napsal(a):

Ad car komančov 008:prosím přeložit!Vaše sdělení je naprosto nesrozumitelné a není to první případ.Aspoň prosím o sdělení v jakém jazyce nám tu sdělujete své myšlenky?
26. 01. 2008 | 15:33

LEVAK napsal(a):

Vážení za vším hledejte peníze!Klaus bude prezidentem jedině tehdy když nám schválíte cirkevní restituce.Zářný příklad jak to dnes v nejvyšší politice chodí:A to je jen podle mě špička ledovce!
26. 01. 2008 | 15:36

Roman Čejka napsal(a):

Do státní správy prorostl organizovaný zločin a to jak přes ČSSD tak i přes ODS. ODS toho využila při volbách a potopila tak ČSSD. Jenže Kubice nechtěl být loajální ODS a tak byl odejit.
Ještě, že jsou novináři jako je Kmenta, kteří o tom napíší knížku.
Teď už vím, že svůj hlas, to jediné čím to můžu ovlivnit, nedám ani ČSSD ani ODS.
26. 01. 2008 | 15:45

prima chlap napsal(a):

Marku, s tebou stojím i padám !!!
Co tím vlastně chtěl Topolánek říci?
Tuto republiku snad řídí Dalík?
Resp. kteří estébáci řídí jeho?
26. 01. 2008 | 15:50

MiG napsal(a):

Výsledek celé kauzy: Je třeba privatizovat české dráhy!!!!!
26. 01. 2008 | 16:10

Max napsal(a):

Sobotka a Dalík si nemají co vyčítat. Jsou jen důkazem toho, jaké lidské kreatury dělají v Čechách politickou kariéru.
26. 01. 2008 | 16:36

M.S. napsal(a):

"retro muzikál Rebelové pokládám za stylově dokonalý" to je úlet. Udělat kýč mimo čas a prostor podle 50 let staré a 1000x obehrané, americké šablony není opravdu žádné umění. Plná duchovní hloubka tohoto odéesáka vynikla již ve snímku Válka barev. Jen málokterý kritik tehdy našel odvahu k recenzi tak složitého díla. Ovšem co ztrácí Renč na talentu, dohání politickou agitací.
26. 01. 2008 | 16:40

zdesta napsal(a):

Kniha S.Ravika.Dějiny polistopadového vývoje.Š. Grossová vyškemrala od ČEZu 40 milionovou dotaci pro agenturu GOJA ( Gott- Janeček)Dotace pro chudáky žijící pod životním minimem v showbyznysu jsou nutností.Daňový poplatníci cvakejte.
26. 01. 2008 | 17:02

add napsal(a):

Neuvěřitelné!
Mám takový pocit že ODS vládne tomuto státu ve stylu mafie, nebo dokonce vládne pod dohledem mafie domácí. Bohužel 27,8% občanů to zřejmě vůbec nevadí a jsou dokonce tací, kteří tomuto politickému "škváru" se značkou ODS ještě fandí!!!
Opravdu obludná perspektiva, kdysi kulturního národa.
26. 01. 2008 | 17:11

Pozorovatel napsal(a):

3koda,že jste si nevzpoměl jak si vybral z městské kasy starosta Prahy 5 Jančík -ODS - 233 milionů v roce 2004 a chtěl je dát ČD a.s. za pozemky na Smíchově i když ČD a.s. tam žádné pozemky neprodávala a když to policie začala vyšetřovat a Jančík byl obviněn,ODSka rychle zapracovala a případ dopadl tak jako kauza "Čunek". Kam asi ty peníze měly opravdu jít?
26. 01. 2008 | 17:29

xxx napsal(a):

pane Sobotka kdyby nechtěli neali by ty peníze na film a nevim proc se opet pres media vyjadrujete kde kdo a jak shani penize na film,ale jelikoz am llezi pan dalik hooodne hluboko v zaludku tak to neskousnete.Chytte se s komunistama za ruce a bezte si postezovat treba na nadrazi.jste opravdu ubohy a nas danove poplatniky jste stali za tu dobu u moci dost penez takze zametejte nejdrive pred svym prahem.dekuji
26. 01. 2008 | 18:00

Doug Badman napsal(a):

Milej chytrej ministře, Renčův film nás daňové poplatníky stál mnohem méně než Paroubkův kamarád Dvořák, kterému jste odpustil 26 milionů. Ale to už si nepamatujete, že?
26. 01. 2008 | 18:00

Doug Badman napsal(a):

A ještě něco, jakpak se asi píše "Reqiem"?
26. 01. 2008 | 18:02

malymrk napsal(a):

lepší přispět na film, než Paroubkovi na svatbu formou odpuštění DPH že Bohouši.
26. 01. 2008 | 19:25

Saliven napsal(a):

p. Stejskal:
Díky za vysvětlení.
26. 01. 2008 | 19:28

Glock napsal(a):

Tak nevím. Pan autor je bývalým ministrem financí ČR. Jako takový by mohl vědět, že dotace jsou poskytovány na některé specifické věci, u nichž má stát zájem na jejich fungování - dopr. obslužnost apod. Jako bývalý vysoký státní úředník by autor mohl vědět, že dotace se nesmí poskytovat na jiné než určené věci, jinak hrozí postihy dle zákona o rozpočtových pravidlech (218/2000 Sb.). Tudíž je jeho prohlášení o financování nějakého filmu z kapes daňových poplatníků zcestné, mylné, lživé (stačí si vybrat). Pokud je mi známo, tak ČD, a.s. jsou standardní obchodní firmou (s účastí státu), takže dle zákona o účetnictví (563/1991 Sb.) jí nikdo nemůže zakazovat, jak bude nakládat s vlastními prostředky na reklamu a marketing. Maximálně lze ČD obviňovat z nehospodárného podnikání (plýtvání).
26. 01. 2008 | 19:28

Glock napsal(a):

P.S. Umím si představit, že v dalším kole poskytování dotací ČD může stát navrhnout snížení dotací s odůvodněním na nehospodárnost (a jako příklad použít Renče).
26. 01. 2008 | 19:31

Mendys napsal(a):

Vám všem zastáncům filmu, kteří jste zřejmě nikdy nevyužili služeb ČD, skutečně nevadí, že tato státní akciová společnost s dotacemi státu a krajů financuje soukromý film s účastí pana Dalíka? Zřejmě neodvádíte daně, nebo vám je úplně, co se s vašimi penězi děje. Nejsem pro žádnou levárnu, ať je z prava, nebo z leva. Vám ovšem vadí pouze ty z leva. Buďte alespoň jednou upřímní a zkuste se vyjádřit k té z prava. Zatím to zde nikdo nedokázal. Je velice jednoduché své chyby zakrýt kopnutím do druhých. Děkuji
26. 01. 2008 | 19:55

Saliven napsal(a):

Mendys:
Prosím o přesnou terminologii - kraje rozhodně ČD nedotují, kraje si kupují službu - kupují si dopravní obslužnost. Jinak souhlasím.
26. 01. 2008 | 20:01

Mendys napsal(a):

to Saliven:
A za jaké peníze si tu službu kupují???
26. 01. 2008 | 20:12

Saliven napsal(a):

Mendys:
Za peníze daňových poplatníků samozřejmě, ale dotace a nákup služby je velký rozdíl.
26. 01. 2008 | 20:17

B52 napsal(a):

To je dobrý. Ráno jsem si četl, že nejsou 2 mil. na operaci postižené holčičky a rodiče dělají zbírku a teď si přečtu, že ČD daly 2 mil stranickému časopisu ODS a na nějaký film. Dobře to tu hoši z koalice vedou, dobře...
26. 01. 2008 | 20:17

emes napsal(a):

Pane Stejskale, diky za informaci. Stava se. Uz jsem se desil, ze jsem porusil neco o cem ani netusim ze je.

Dougu, takze kdyby rekneme Sobotka odpustil 1 milion svemu bratrovi, tak by to byl vlastne dobry skutek ? 20 milionu je hrich, 2 miliony je naprosto v poradku, tudiz 1 milion pumply ze statni kasy je jiste chvalyhodny ?
26. 01. 2008 | 20:25

Saliven napsal(a):

Už si skoro nejsem jistý, kdo je skutečně premiérem - je to pořád ještě Mirek, nebo už tomu šéfuje Dalík? :-))
26. 01. 2008 | 20:31

Mendys napsal(a):

to Saliven:
Já chápu, že to je velký rozdíl a že mé vyjádření bylo špatné. Ale mě šlo o podstatu věci, že se pořád jedná o peníze daňových poplatníků. Když už je platím, tak mám samozřejmě zájem o to, co se s nimi děje a kdo bude zodpovědný za špatné zacházení s těmito prostředky. Ale vzhledem k tomu, kdo zde vládne, že je to levárna z prava a že v tom figuruje pan Dalík, bude to zřejmě opět zameteno. Když volají po spravedlnosti, tak snad pro všechny!!
26. 01. 2008 | 20:35

hu napsal(a):

Problém ČD je letitým a žádným ministrem dopravy po roce 89 neřešeným.Recept je jediný:rozmetat a znovu účelně postavit.Toho se ovšem každý z ministrů bojí,neboť v případě propouštění (k čemuž by muselo nutně dojít) by byly okamžitě stávky a vydírání vlády přes cestující.Toho zaměstnanci ČD zneužívají a proto se nic neděje.Stojí nás to všechny miliardy a ČD neplní svou roli ekologické dopravy.
26. 01. 2008 | 20:37

Saliven napsal(a):

Mendys:
Ale to samozřejmě - já jsem psal, že s podstatou vašeho příspěvkou veskrze souhlasím. Jen říkám, že je třeba být v tomto ohledu přesný, protože to co píše pan Sobotka i vy (dotace namísto zakoupení služby) vyznívá trochu demagogicky.
26. 01. 2008 | 20:42

Mendys napsal(a):

Tak se mi zdá, že se někde ztratili ti ukřičení s modrým pohledem. Že by se všichni zalekli mé výzvy k vyjádření se k dané skutečnosti, bez kopání do věcí minulých??? Nebo to bez urážek a slušného vyjadřování neumí? Nebo chybí názor a argumenty???
26. 01. 2008 | 20:57

Sámdoma napsal(a):

To Saliven"
Pomohu Vám na otázku alespoň částečně odpovědět, jak se to říká? Topolánek je hlava (nikoliv pomazaná, ale třeba jo), ale krkem otáčí Dalík? Tak nějak by se to dalo připodobnit. Ty invektivy na pana Sobotku, no, na každém šprochu, pravdy trochu, ale v tom to není. ČD se chovají velkoryse, jako by mohly rozdávat na potkání, přičemž mají letitých problému hafo. Na pokuty za zpožděné vlaky nemají, ale na filmovou tvorbu ano. No jestli pan Renč zajistí pravidelnost vlakových spojů bez zpoždění, pak mu na jeho příští film taky přispěju. Jenom nevím, jestli mi na to zbude, no nic, nepůjdu jednou k lékaři a těch 30 kaček mu dám, ať nežeru.
26. 01. 2008 | 21:06

V. H. napsal(a):

Nedovedu si vysvětlit, jak muž pevných názorů jako je Bohuslav Sobotka mohl připustit, aby se podobné věci děly v době, kdy byl ministrem financí a místopředsedou vlády. Viz http://www.virtually.cz/ind...
26. 01. 2008 | 21:26

Saliven napsal(a):

V.H.
Šlo by to doložit z nějakého nezávislého média? Předem děkuji.
26. 01. 2008 | 21:44

.stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem nekolik urážlivých príspevku, které byly v rozporu s Kodexem CSSD ktere me plati.

Dekuji za pochopení.

Libor Stejskal
26. 01. 2008 | 21:57

Saliven napsal(a):

Plagiát pana Stejskala jen dokládá zoufalství některých fandů ODS. :-))
26. 01. 2008 | 22:06

fly on the wall napsal(a):

Fly on the wall versus Libor,
Chces do valky Libore?
A nebo chces jen propagovat nazory demagogu z CSSD? Muze to bejt zajimave. Umis opravdu dobre mazat nazory lidi co se ti nehodej. Osobne me to nebude bavit. Ale....Co tebe?
26. 01. 2008 | 22:07

SuP napsal(a):

Můžete mi mudrcové vysvětlit, proč vás tak popuzuje dotace, kterou je nutno účetně zdůvodnit, bez ohledu na to, kdo to vyjednal a zařídil?
A porcování medvěda, kdy se nezdůvodńuje nic, jen se to okecá v parlamentu, Vás nechává v klidu?
26. 01. 2008 | 22:12

emes napsal(a):

Salivene, IP zoufalce je kupodivu totozne s ip Fly On The Wall. Kdyz dojdou argumenty, tak se podvadi, presne v stylu ODS.
26. 01. 2008 | 23:00

emes napsal(a):

SuPe, nechapu, proc mam neco spatneho hajit tim, ze neco jineho je jeste horsi nebo stejne spatne. Podle mne vydavani verejnych penez pro politicke zname, kteri se i angazuji v kampani je prinejmensim.
26. 01. 2008 | 23:02

franci napsal(a):

Nejvíce zajímavé,ale je ,že média se o tento problém,skoro vůbec nezajímají!V podání ODS je to normální a v pořádku.
26. 01. 2008 | 23:03

SuP napsal(a):

emes -
nemluvím o hájení, ale o zbytečném rozčilování. Krom toho akce z porcování medvěda jsou cíleně zaměřené vždy na konkrétní voličstvo, a to "napříč politickým spektrem".
26. 01. 2008 | 23:12

SuP napsal(a):

Mimochodem pan Sobotka se tu naváží do vztahů dvou soukromých osob, do nichž mu nic není, za to, že získaly (osoby) od sponzora peníze úplně stejně jako jakákoliv jiná "potřebná" organizace.
Že Škodovka sponzoruje hokej a pak prodává předražená auta, to mu nevadí.
26. 01. 2008 | 23:18

Saliven napsal(a):

emes:
Je jenom jedno řešení - je to mouchovina. :-))
26. 01. 2008 | 23:19

emes napsal(a):

Supe, doufam, ze Dalik jako soukroma osoba a CD porovnane ze soukromou firmou byl nejaky zert. Jinak nechapu.

Mimochodem dovedete si predstavit, ze Min Fin odpusti dane Dvorakovi a nekdo argumentuje, ze Ministerstvo je stejne jako podnik a muze odpoustet dluznikum a navic Dvorak je plne soukroma osoba a nikomu do toho nic neni
26. 01. 2008 | 23:50

Klausomil napsal(a):

Pro fanatiky z ODStB je v pořádku, pokud kradou jejich členové a příznivci. Pokud krade někdo jiný, je to přinejmenším důvod, aby odůvodnili, že oni jenom taky kradou ale jsou lepší. Fašistická logika. Je tady od nich nějaký příspěvek v jiném duchu?
26. 01. 2008 | 23:55

Saliven napsal(a):

emes:
Co se týče pana Dvořáka, exagenta StB - modří se mohli zbláznit, když se u něj v hotelu ženil Paroubek. To, že v hotelu stejného pána předával o týden později Mirek T. vyznamenání, to nikoho nevzrušilo. :-)) I pro mě je srovnávání Škodovky s ČD velice zábavné. :-)
27. 01. 2008 | 00:04

Saliven napsal(a):

emes:
Mimochodem i v okolí pana VK se vyskytují StBáci. :-)
27. 01. 2008 | 00:05

emes napsal(a):

Salivene, vim, ale ti kupodivu nikomu nevadi. To ze jeden z nich byl dokonce spoluautorem kuponovky je take v poradku. To ze Klaus po ziskani statusu Proverena Osoba mohl jet do zahranici jiste svedci o jeho velkem odporu ke komunismu a komunistickemu rezimu, jen cirou nahodou se spis velmi loajalniho urednicka Klause Reka znicil. Kazdemu jinym metrem.
27. 01. 2008 | 00:13

Honza999 napsal(a):

To Saliven:
Dotace, nebo zakoupení služby????
Kdyby ty spoje, které si kraje podle Vás objednaly "jako službu", JEZDILY ZDARMA - pak bych souhlasil s tím, že se jedná o provozování "zakoupené služby". Protože ale na těchto linkách cestující PLATÍ JÍZDNÉ, jedná se evidentně o DOTACI krajů K VYBRANÉMU JÍZDNÉMU.
27. 01. 2008 | 00:43

Saliven napsal(a):

Honza999:
Mýlíte se - když si v obci neobjednáte službu od ČD a nezaplatíte v rámci dopravní obslužnosti, tak k vám nikdo nepojede. Tak to prostě chodí - obec nebo kraj platí dopravci, aby k nim jezdil.
27. 01. 2008 | 01:00

Honza999 napsal(a):

Saliven:
Nesouhlasím... Kdyby dopravce mohl účtovat dopravné ve výši, v jaké by se mu to vyplatilo a lidé by toto dopravné platili, jezdil by dopravce i bez "objednané služby". Protože ale samotné jízdné nepřináší zisk, je k tomu tato dotace. Představme si, že by v těchto "objednaných alužbách" nejezdil ani jeden cestující... Pak ani to, co kraje platí za tuto "objednanou službu" by nepřineslo dopravci zisk.. Kecy o "objednané službě" jsou jen kecy mající zamaskovat , že se opravdu jedná o dotace. Tržby z těchto linek se prostě sestávají ze dvou částí - vybraného jízdného a DOTACE od kraje, kterou se tato činnost přesouvá do ziskové oblasti. Punktum. To, že dotaci budu nazývat jiným jménem neznamená, že to přestane být dotace.
27. 01. 2008 | 02:19

ZW napsal(a):

Mladý Svěrák, Hřebejk a Renč. Počátkem devadesátých let tři korunní princové českého filmu. Dnes dva králové a jeden šašek.
27. 01. 2008 | 03:19

RA napsal(a):

pane Sobotko, vím že chcete zakrýt svoje aféry, ze kterých je člověku zle od žaludku, máte zkrátka na palici 50 kg másla. To odpuštění daní vašemu kamarádovi STBákovi Dvořákovi / 24 mil. Kč/ , to byla opravdu sviňárnička. Pak pan Dvořák může krásně spinzorpvat nadaci pí Paroubkové, že. Že se nestydíte, stud však od vás nelze očekávat. K STBákům má vaše strana ovšem vřelý vztah.
27. 01. 2008 | 07:22

SuP napsal(a):

Nejspíš to bude tak, že Sobotka závidí Renčovi, že má kamaráda. Se Sobotkou se nikdo kamarádit nechce a hrát (si) s ním už vůbec ne.
27. 01. 2008 | 10:18

Jos napsal(a):

Je jasné že socan nemá téma tak jenom poštěkává!Sobotka je toho jasným důkazem.
27. 01. 2008 | 10:31

Bob napsal(a):

Modří ptáci řvou. TO MOUCHA NA ZDI(jaká ubohost) před volbami ODS 1000.-kč důchodcům. Kde je splění, myslím, že právě oni by ty peníze potřebovali. Vždyť oni pracovali v dsobě, kdy MOUCHA NA ZDI za jejich prachy studovala.
27. 01. 2008 | 10:42

Bob napsal(a):

za povšimnutí stojí, že Modráci neuváději pravé E adresy
27. 01. 2008 | 10:45

Pišta napsal(a):

Estébák pan Dvořák , získal hotel Ambasador, kde za bolševika řediteloval, za hubičku díky ODS.Tenkrát jim ovšem nevadilo, že je estébák
27. 01. 2008 | 10:46

Hernandez napsal(a):

To RA.
Předvádíte klasický postoj člověka, který se pro lenost ducha chytne demagogických výkřiků propagandistů ODS a okamžitě zná viníka, který může za to že už nejsme na úrovni Lichnštejnska. Nestojíte o to dobrat se objektivního názoru. Chcete jen prosadit ten svůj. Pokud možno hned a za každou cenu. Doměnky a fabulace nadsazujete nad fakta a hned útočíte a bojujete a ani nevíte za co. Mimichodem, než začnete argumentovat s konfidenty STB, ověřte si jak blízko k nim má naše současná karikatura vládní koalice a prezidenta.
27. 01. 2008 | 10:48

m&m napsal(a):

Bob: mohu vědět, jak se to pozná? Zajímá mě to...
27. 01. 2008 | 10:50

honza napsal(a):

To je jednoduché, prodat, zprivatizovat, jinak budou ČD podporované odbory, Duškem a vaší ČSSD chtít peníze pořád.

Jinak je fakt, že tohle si mohly státní dráhy odpustit.
27. 01. 2008 | 11:20

Jan napsal(a):

Vážený pane,
byl jste nejhorší ministr financí od r.1989
tak laskavě ZAVŘETE ÚSTA.
Jsem zvědavý jak si tento příspěvek necháte odstranit.
27. 01. 2008 | 11:23

Saliven napsal(a):

Honza999:
Já Vám názor neberu, ale... :-)

Je smutné, že dnes diskuzi zaplavila jen smečka řvounů bez konkrétních argumentů.
27. 01. 2008 | 11:31

Saliven napsal(a):

honza:
Už vidím jak někdo kupuje ČD - proč by to dělal, když už z nich byla vyvedena zisková nákladní doprava ČD Cargo (mimochodem jedním z kandidátů na privatizaci je Řebíčkův Viamont)? Osobní doprava je ztrátová a proto by si jí koupil jenom magor.

PS: Dušek už tam není.
27. 01. 2008 | 11:37

malma napsal(a):

Jan
..vy ten váš "příspěvek"považujete za názor...?
to je stejný,jako bych napsal,že jste tu napsal nejhorší a nejprimitivnější příspěvek na blogu a UŽ PROSIM SEM NIC NEPIŠTE!
27. 01. 2008 | 11:42

malma napsal(a):

Saliven
co jim zbejvá než štěkat...ty nepřesvědčí a už vůbec né logickou diskuzí,kvůli tomu tu nejsou...
..nevim,bud jsou placený,nebo navedení...:)
27. 01. 2008 | 11:44

Olda napsal(a):

Pane Sobotko, plánujete i nějaký příspěvek na téma: Drahé přátelství Sobotky a Dvořáka?
27. 01. 2008 | 11:59

Hever napsal(a):

Někteří, na místo toho, aby zkritizovali popisovanou událost,t.j. prachy od ČD pro Renčův film, se zeširoka věnují osobním invektivám jak na Sobotku, tak na sebe samé. Copak to je konstruktivní výměna názorů na dané téma? Tak se uklidněte, v klidu poobědvejte, dejte si šlofíčka a potom rozumně glosujte. Dobrou chuť!
27. 01. 2008 | 12:14

RA napsal(a):

pro Hernandez , ty zřejmě píšeš z Lidového domu, tvoje řeči o objektivním názoru jsou opravdu mimo. Můžeš mi prosím napsat , co je na mém názoru neobjektivního, nebo nepravdivého ? On na ty zakrývací manévry Paroubka a Sobotky také každý neskočí, víš? Je fakt, že Sobotka s Paroubkem odpustili panu STB ákovi Dvořákovi 24 milionů na daních /samozřejmě čistě náhodně /, druhý fakt je, že uvedený pan Dvořák je sponzorem nadace paní Paroubkové, dar osobně potvrdil. O co jde jiného, než rozkrádání státních financí ? A ty tvoje asertivní řeči si nech od cesty. Není na ně nikdo zvědavej.
27. 01. 2008 | 13:42

tomas napsal(a):

*** Pratelstvi Sobotky a byv. agenta STB Dvoraka, vychazi danove poplatniky draho***. Dvorak vlastni hotel ve kterem se zenil Paroubek. Dvorakovi odpustil Sobotka 26Milionu (!!) na danovem dluhu, a to tesne predtim nez opustil post ministra financi.
27. 01. 2008 | 13:42

m&m napsal(a):

Viz příspěvek Martina zde:
http://blog.aktualne.centru...

Martin napsal(a):
Ke kauze Dvorak, ktera sice s tim jak Zeleni zradili sve sliby moc spolecneho nema, ale bude vlepovana pod kazdy clanek poslancu CSSD je nutno rici i B. Protoze nekteri by porvavali jen A :)

MINISTR FINANCÍ MIROSLAV KALOUSEK (KDU-ČSL):

* Hodně se hovoří o podpisu vašeho předchůdce Bohuslava Sobotky pod rozhodnutím odepsat 26 miliónů korun za dlužné daně a penále hoteliéru Vlastimilu Dvořákovi. Seznámil jste se s tímto případem?

Když se začal tento případ medializovat, nechal jsem si ho prověřit. Nemohu hovořit o podrobnostech. Ale rozhodnutí bylo v souladu se zákonem o správě daní a poplatků. Nevybočovalo ani z vnitřních předpisů a regulí ministerstva financí.

* Kdybyste byl na místě vašeho předchůdce, jak byste rozhodl vy?

Považuji za svoji povinnost říci, že bych postupoval stejně, rozhodnutí bylo v pořádku. Po věcné stránce je skutečně všechno v pořádku.

* Přesto 26 miliónů není malá částka.

Žádost o odpuštění penále a daní nebyla nijak výjimečná, na ministerstvo jich chodí stovky, ministr rozhoduje o desítkách případů, kde se jedná o větší sumy. Každý případ je specifický, ale uvedený případ nijak dramaticky nevybočuje z těch ostatních.
No a jestli nekdo podezira dnesni koalici, ze chce kryt zadek socialnim demokratum a vse byla lumparna, tak to uz je problem jeho paranoidniho pristupu ke svetu. Pokud i Kalousek rika, ze to bylo OK a on by postoupil stejne, tak stekajici karavana musi najit dalsi hovinko k ocuchani. Tohle ji uz chutnat nebude :)
06.12.2007 16:39:58
27. 01. 2008 | 13:47

constantin napsal(a):

no já taky nechci být za hnidopicha, ale zaznamenal jsem tu několik připomínek ke slovu REQUIEM, to bych panu sobotkovi nevyčítal. ovšem aby bývalý ministr financí napsal ve slově DCEŘINNÁ dvě N,tak to je do nebe volající! původně jsem chtěl panu sobotkovi doporučit, ať si ten výtvor, než ho sem pověsí, alespoň jednou přečte. "zvorat" totiž i název filmu na třetím řádku jasně dokazuje, že si to po sobě ani jednou nepřečetl. jestli takhle píše (psal) i zákony, tak potěš koště. ovšem dceřinná evidentně žádný překlep nebyl. OMG
27. 01. 2008 | 13:57

Petrman napsal(a):

Jak tady tu debatu pozoruji tak se tady hádájí dva tábory a jeden druhému dává za vinu určitou korupci apod., ale v podstatě z toho plyne, že unás je to samá "svině" napříč celým politickým spektrem a jak se říká: " Na každou svini se vaří voda.
27. 01. 2008 | 14:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
27. 01. 2008 | 15:12

Saliven napsal(a):

tomas:
Jestlipak vám též vadí i to, že v Dvořákově hotelu týden po Paroubkově svatbě předával Topolánek vyznamenání? Předpokládám, že ne.
27. 01. 2008 | 15:32

m&m napsal(a):

Saliven: Dobrý :-)
27. 01. 2008 | 15:39

Saliven napsal(a):

m&m:
Evidentně je Mirek méně ideologicky zatížen než někteří zdejší modří komsomolci. :-) Bohužel tihle křiklouni jsou morem každé rozumné diskuze.
27. 01. 2008 | 15:54

Deny napsal(a):

Máte naprostou pravdu pane Sobotko. Pravdu ale mají i Vaši oponenti, co se týká pana Dvořáka a Vámi jemu odpuštěné daně a penále
Co s tím? Buď se zachovejte jako chlap a napište článek, že Vás J. Paroubek požádal o "službičku" nebo ať příští články na téma, jaká je ODS mafie, píše a publikuje za Vás někdo jiný.
Promiňte, ale ve Vašem podání články působí velmi nedůvěryhodně, jste hold "profláknutý", ikdyž, jak jsem napsal výše, máte naprostou pravdu
27. 01. 2008 | 16:20

Saliven napsal(a):

Deny:
Tedy pokud Sobotka podepíše nějaký daňový "odpustek" a Kalousek řekne, že je to OK, tak je to pro mě (jelikož neznám plné detaily) politická rovina a věc dle zákona. Tedy nevím, proč se v tom rýpat. Pokud by se stejná věc s ČD stala vládě, kde Sobotka seděl, pak řeknu - ano, nemá co kritizovat.
27. 01. 2008 | 16:33

hernandez napsal(a):

To RA.
Opět vycházíte jen z útržků kauzy. Váš příspěvek je jako obyčejně útočný. Netykáme si. Nezkoušejte cokoli nového, až vám někdo navrhne, aby jste použil mozek. Nemáte ho.
27. 01. 2008 | 16:34

Deny napsal(a):

@ Saliven
Dám Vám dvě otázky a zkuste si na ně sám upřímně odpovědět
1) Je to čistá náhoda, že zrovna v době volby prezidenta se projednává zákon o odškodnění církvím a že ODS, ač dříve byla proti finančním restitucím církvím, teď tento zákon podporuje. Nebo je to handl za hlady lidovců Klausovi?
2) Pár dnů před koncem ministrování pana Sobotky pan Sobotka odpustí 26milKč známému pana Paroubka daně a penále, přičemž ostatním žadatelům v témže roce odpustil daně v celkovém součtu cca 7milKč. Myslíte si, že to je náhoda?

PS: Jestli Kalousek tvrdí, že by jednal stejně, pak to nic nevypovídá o tom, že je pan Sobotka "čistý", ale že pan Kalousek je stejný "křivák" Vzpomeňte na výroky Kalouska ke Grossovi, jak mu nemohl přijít na jméno s jeho aférou bytu, a když se něco podobného stalo Čunkovi, tak se nevyjadřoval a stahnul se.
Pokud pane Salivene nejste zaujatý, pak mi musíte dát za pravdu, že zázraky se opravu nedějí. Věřte mi, že Vy v pozici pana Dvořáka by jste odpuštění daní nedostal, tedy pokud nejste známý a bohatý přítel pana Paroubka
27. 01. 2008 | 16:54

Aleš Jakeš napsal(a):

Jestliže státní organizace přijímající na svůj provoz bohaté státní dotace poskytuje sponzorské dary na natočení filmu /či jiné/, není to asi protizákonné, ale nesmyslné a minimálně nemravné. Bohužel, problém je, když se z toho dělá politikum, jako to předvedl ve svém blogu pan Sobotka, který to využil k útoku na ODS. Co s tím? Zákonem poskytování podobných "darů" státním či příspěvkovým a jiným organizacím pobírajícím peníze od státu zakázat nebo lépe řešit systémově - státní molochy zprivatizovat a pak se zabije mnoho much jednou ranou.
27. 01. 2008 | 17:02

Saliven napsal(a):

Deny:
Předně - já neznám pozadí případu pana Dvořáka, neznám odůvodnění atd. (myslím, že to ví jen pár zasvěcených z ministerstva). Proto se spoléhám na pána Kalouskovic, který ačkoliv samozřejmě křivák je, tak potvrdil, že je to ok. V době, kdy jsou na druhé straně je tento soulad zvláštní a řekl bych, že potvrzuje, že to bylo OK (samozřejmě, že je ještě možnost, že Dvořák je "kamarád" s oběma - to nevylučuji, ale jak píši víš - to my nepoznáme). Kauza Gross z mého pohledu znovu jen dokládá,že je to OK, protože kdyby nebylo, zrovna Kalousek by si rejpnul rád.

1) Tohle podle mého náhoda není a Svoboda to koneckonců potvrdil.

2) To, že jiným odpustil 7 a jemu 26 myslím nic podstatného nevypovídá. Jeho 26 mohlo být odpuštěno stejným způsobem jako jiných 7 jen s tím rozdílem, že on měl zrovna vyšší částku.

Já tady nechci politiky z obou stran nijak hájit - pro mě padni komu padni, i když na straně ČSSD mně to jako straníka zlobí víc. Jen říkám - nadávejme politikům za (alespoň trochu) prokázané přečiny a ne jen za dohady.
27. 01. 2008 | 17:05

František z Asisi napsal(a):

Skoda,že ptačí chřipka nepůsobí na modré ptáky.
Už,aby byly nové volby a ze scény zmizely páni Topolánkové,Julínkové a vúbec celá řada těch neschopných ministrů.
Koupě lidoveckých hlasů ve prospěch pana Klause za 270 miliard to je asi v pořádku že?
To se chci ještě zmínit o připravované privatizaci VZP,kde by došlo k největší loupeži v dějinách ČR.Na Slovensku to zatrhl premiér Fico,neboť považoval za nemravné,že bylo vyvezeno zahranice 15 miliard zisku,na místo toho,aby byly využity ve prospěch zlepšení služeb ve zdravotnictví.Víc není co dodat.
27. 01. 2008 | 17:11

Deny napsal(a):

@ Saliven
Vážený pana Salivene, já si Vás vážím jako diskutéra, ale v tomto případě opravdu "nepřekročíte svůj stín". Ke kauze Dvořák. Více jak 10 let se řešil jeho finanční problém. A dva,tři dny před odchodem Sobotky dostane "pardón". Najděte si na netu, jak pan Dvořák přišel k hotelu v Praze (koupě od falešných restituentů), jak zprivatizoval hotel v Mariánkách.
Já vím, je to pro Vás těžké, jste levicově orientovaný a nepřipustíte chybu své strany. V tom je nejen Vaše mínus
Vemte si, oč by se politická kultura v naší zemi zvedla, kdyby nedocházelo pouze ke kritice ze strany opozice, ale kdyby na nešvary ve vlastní straně upozorňovali sami straníci té strany.
Ale ono platí heslo "ruka ruku myje" a když straník práskne něco na spolustraníka, tak zase on může potopit jeho, protože tam nikdo není čistý.
27. 01. 2008 | 17:16

Deny napsal(a):

@ Saliven
Jen malý dodatek, možná jste do přesně nepochopil. Součet všech odpuštěných daní Sobotkou byl cca 7milKč (to se mohlo týkat třeba 100 lidí) a pak jeden člověk - Dvořák dostane 26milKč
Klikař Dvořák, že????
Ne, normální svinstvo
27. 01. 2008 | 17:19

Saliven napsal(a):

Deny:
Nehájím za každou cenu lidi z mojí partaje - vadí mi třeba způsob zbohatnutí Grosse. O tom, že by onen "pardon" byl 2 nebo 3 dny nic nevím (tady je to možná moje neznalost), stejně jako nevím, jak Dvořák přišel k hotelu (to ale s touto kauzou vůbec nesouvisí).

V politice není možné, aby spolustraníci na sebe zveřejňovali, neboť to poškodí partaj. Tohle opravdu čekat nemůžete. Kalousek se Sobotkou ale nejsou spolustraníci - jsou každý na jiné straně.
27. 01. 2008 | 17:21

Saliven napsal(a):

Deny:
Pochopil jsem to velmi přesně - výše skutečně náhodou být může (ale také nemusí) - ale neznám přesné pozadí, takže těžko hodnotit. Ze samotné částky myslím nelze zcela jasně vyvozovat jestli to bylo dobře nebo špatně. Chtělo by to víc informací.
27. 01. 2008 | 17:22

Deny napsal(a):

@ Saliven
Kdyby to bylo vše s Dvořákem čisté, tak to Dvořák na žádost Sobotky uveřejní, aby Sobotka nebyl neprávem obviňován.
To že souhlasíte s názorem, že nelze obvinit spolustraníky, což by vedlo k poškození strany, Vás pak vylučuje kritizovat např. KDU ČSL za Čunka, ODS za Topolánka (např. VAE, přistání Insbruk, či reformu) atd. Oni dělají přesto to, včem mají podporu své strany, co by jste asi dělal i Vÿ, pokud by jste byl na jejich místě.
Chce to opravdu z Vaší strany měřit všem (ale i sobě) jedním metrem.
27. 01. 2008 | 17:34

Saliven napsal(a):

Deny:
Tak teď jsme si asi moc neporozuměli. Samozřejmě pokud se objeví průser, tak je samozřejmé, že to spolustraníci kritizují a pokud je to závažné, daný politik odejde (resp. tak by to mělo být, i když to unás tak moc nefunguje). Já myslel, že máte na mysli zveřejňování kauz na spolustraníky, na to jsem reagoval. Kritika Grosse za akcie, stejně jako Topolánka za Insbruck a reformu JE na místě (s tím VAE bych byl opatrný).

Nejsem si jistý, jestli ze samého nezveřejnění kauzy Dvořákem lze vyvovodit, že to je špína.
27. 01. 2008 | 17:43

Deny napsal(a):

@ Saliven
Trochu jsme utekli od tématu, doufám, že pan Stejskal nebude zlobit, ale byla zde určita paralela
Rozdíl mezi námi je, že já kritizuji špínu na pravici i levici, protože je jedno, kdo ji dělá, špína zůstane špínou a lidé, kteří se jí dopustí, by měli odejít. Vy se špínou na levici spíš váháte, chcete důkazy, informace atd.
Myslím, že i v kauze Doležal si také myslíte, že "pět na stole v českých" je kód, ne úplatek
27. 01. 2008 | 17:57

Saliven napsal(a):

Deny:
Já váhám na obě strany, ale přiznávám, že k socdem mám samozřejmě o něco více tolerance. Jak správě říká Přemysl Sobota - v téhle zemi není nestranný nikdo.

Doležel, Svoboda, Srba, Zgarba, Palas, Gross, to jsou všechno smutné kauzy, netvrdím ,že jsou to slušnáci, když je evidentní, že nejsou.
27. 01. 2008 | 18:00

Deny napsal(a):

@ Saliven
Problém je, že my se tu na netu hádáme (teď nemyslím nás dva), pravice nadává na levičáky, ti je zase nazývají modrou lůzou či svazáky. Přitom ti nahoře se nám opravdu smějí. Oni potřebují, aby národ byl rozdělen, aby se národ hádal. Pokud by národ byl jednotný, tak vezme vidle a vykydá je z hradu a sněmovny. Před televizními kamerami si naši vyvolení naoko vykají, jinak jsou to kámoši a samozřejmě si tykají. Když jde o jejich společné výdobytky, tak hlasují společně.
Vás levicové voliče nalákají na sociální jistoty, nás pravicové zase na to, že v zemi bude pořádek, že budou bojovat proti korupci a že budou podporovat pracovitost
Přitom jim jde opravdu jen o vlastní koryta
27. 01. 2008 | 18:12

MASH napsal(a):

Uz je mi skutecne zle z veci, ktere se kolem skoromafiana Dalika a ODS deji. Pripada mi to, jako neskutecna fraska!
Dalik si dela temer, co chce (kupuje si poslance a dokonce za uplatu prosazuje zakony, ekonomicky vyhovujici jeho klientum)... Nejen, ze mu to vsechno projde u statnich nad zakony bdicich organu, ale prochazi mu to i u novinaru, COZ TOTALNE, ALE ABSOLUTNE NECHAPU!!! Sakra!!! :-/
Jak pise Sobotka - kdyby se tohle stalo (delo) za vlady Paroubka, nedokazu si predstavit tu udesnou smrst! Ty hlasité, rozlobené az hystericke vykriky po diskuzich, ty palcove titulky v novinach, komentatori i politologove + pan Bohumil Dolezal by byli na poplach, Strepiny a TV Noniny na Nove by nevysilaly nic jineho. Lepily by se samolepky s preskrtnutym premierem topicim se ve stravenkach RaJe, potiskovaly by se tricka... i pan Sinagl by se jiste angazoval (mozna by zase zapichoval vlajecky s Paroubkem do psich hovinek). Cibulka by nasel seznamy o tom, ze byl Dalik agentem StB i KGB, Renc by natocil dalsiho Indiana Jonese a Landa by nazpival dalsiho "Debilka"... Mozna by vystoupili i Pekárkovi zubari, lekarnici a sdruzeni praktickych lekaru s velmi vaznym varovanim, ze CSSD krade a pritom se nedostava na leky a pani Vomackova z Moravskych Budejovic na to dokonce pry uz zemrela... Co by prines Kubice v "tajne" zprave nechci snad uz ani domýšlet.
A bylo by to tak spravne!!! Novinari preci maji "hlidat demokraii", verejnost nema byt ke spinavostem a zlodejnam apaticka!
Ale co ted? Ticho po pesine. Takze premier si muze dal kopat do aut, vulgarne nadavat, pouzivat nacisticke vyroky, ovlivnovat nejvyšší soudy, evidentne a trapne lhat a spolu s pritelem Markem (a jeho skvadrou z New Deal Communication a.s.) a dalsimi mafiany dal vesele krast, okradat, podvadet, korumpovat, vydirat. Ach jo :-/

Nedelam si iluze o zadne politicke strane (vc. CSSD), ale ODS je podle me hned po KSC to nejhorsi, co tuto zemi mohlo potkat :-/
27. 01. 2008 | 18:14

Saliven napsal(a):

Deny:
Tak tady rozhodně musím souhlasit. Je ovšem jen jediný způsob jak to změnit - do té politiky jít a být lepší.
27. 01. 2008 | 18:15

Ano napsal(a):

to Dany: Je to opsaný příspěvek-
12.12. 11:46Autor: Jan Němec <jan(z)seznam.cz> Brno

Tento případ byl šikana berních úředníků

Ač pravicově smýšlející, musím se zastat pana Sobotky a pana Dvořáka (majitel hotelu). Jeho případ byl šikana berních úředníků. Při opravě budovy samozřejmě použijete vždy modernějších materiálů, než byly k dispozici před 60 lety. To znamená, že když vyměníte okna za lépe těsnící, nejedná se, podle berňáku, o opravu, ale o modernizaci a Vy jste zhodnotil budovu a platíte jinak daně. Je to nesmysl, protože potom oprava nemůže být dnes prakticky nic. Například, po třech letech provozu se Vám pokazí pevný disk na počítači. Opravář Vám jej vymění za nový, který bude výkonnější, protože po třech letech ten původní disk už nikde nekoupíte. V této chvíli však byste toto měl vložit do účetnictví jako investici a nikoliv jako opravu. Uvádím to z důvodu, že případ pana Dvořáka byl precedens, který řešil určitou "buzeraci" berních úředníků a dnes i Vám pomáhá. Byla to snaha člověka, který musel platit neoprávněné daně a domáhal se jejich vrácení. Je škoda, že tento případ je tak málo publikován, ale možná se to nyní napraví. Děkuji za pochopení názoru podnikatele, který nemusí být totožný s názorem berního úředníka.

Pokud má někdo konkrétní dotazy,nechť s eobrátí přímo na autora. Mail je tam přiložený. autor jistě uspokojí případnou touhu zvědavce p o vědění.
12.12.2007 21:08:18
27. 01. 2008 | 20:32

Deny napsal(a):

@ Ano
To je problém, určit, co je oprava a co modernizace. Pan Dvořák, pokud opravdu šlo o výklad opravy či modernizace, se jistě mohl obrátit na soud, odvolací soud, nejvyšší soud, který by rozhodl, zda se jedná o opravu či investici. Nevím, zda tak pan Dvořák postupovat či nikoliv. Nabízí se dvě řešení:
1) Pan Dvořák se obrátil na soud, využil všechny možnosti a u soudu neuspěl. Pak se obrátil se žádostí o prominutí daně na MF. Pokud tady bylo rozhodnutí soudu, že Dvořák prohrál, pak je to jednoznačný důkaz proti Sobotkovi, tedy že přes rozhodnutí nezávislého soudu prominul daně. Proč? Odpověď. Dvořák je kámoš
2) Pan Dvořák se neobrátil na soud. Podal rovnou žádost na MF protože věděl, že Sobotka je kámoš Paroubka a Paroubek je jeho kámoš. Otázka zní, proč se Dvořák neobrátil na soud, když si je tak jistý, že ho berní úředník poškodil? Proč nehájil svou pravdu u soudu?

Tak a teď si vyberte
27. 01. 2008 | 20:46

Železnohorský napsal(a):

Pan Ano vstoupí do místnosti, je mokrý a řekne: "Zmokl jsem, venku prší."
"Nikoliv," zavrtí hlavou pan Deny, "venku neprší, před chvílí hlásili, že je jasná obloha."
Jojo, úžasná diskuse je tu, kam se na ni hrabe Renčův film...
27. 01. 2008 | 22:47

Deny napsal(a):

@ Železnohorský
Ta Vaše replika, aby měla smysl, by měla znít asi takhle:
Pan Ano dal pouze na stranický názor pana Jana Němce, který napsal, že "Venku prší a zmokl jsem. Ale neva, usuším se u Sobotků"
Deny říká:
1) Když venku prší, využiji všech možností, aby nezmoknul, tak si třeba vezmu deštník, pláštěnku. Pokud mě tyto věci neochrání, jdu se usušit k Sobotkovi
2) Když venku prší, neberu si deštník ani pláštěnku,jsou zbytečné, Sobotka mě vždy usuší, je to bezva kámoš.

Jojo, úžasní spoluobčané, kteří věří takové náhodě, že pár dní před odvoláním z funkce Sobotka promine desítky milionů, ač ten samý Sobotka vydal pokyn finančním úřadům nepromíjet daně. Jojo, Sobotka prominul ostatním občanům za rok v součtu 7milKč, ale Dvořákovi 26milKč.
27. 01. 2008 | 23:17

Železnohorský napsal(a):

Nene, pane Deny, je to jinak. Sobotka říká: "Oni udělali čtverec o dvou různých stranách." A první diskutující na to: "Sobotko, a co ten tvůj trojúhelník s dvěma pravými úhly?" A druzí diskutující: "Čtverec musí mít všechny strany stejné, je to sviňárna." A první diskutující: "Vy druzí diskutující tomu prd rozumíte, dvoupravoúhlý trojúhelník je krávovina." A tak dále, a tak furt dokola, imrvére... Jako ten rybářský pozdrav.
27. 01. 2008 | 23:40

Deny napsal(a):

Víte pane Železnohorský, ono je to úplně jednoduché. Stačí, aby Sobotka zveřejnil, čeho se odpuštění daně týkalo. Zamezil by tím spekulacím. Ale hlavně, já se domnívám, že takové ty úlevy by měly být brány jako precedenty pro ostatní poplatníky. Prominutí daní ministrem je nástroj, kterým se má zmírnit případná TVRDOST ZÁKONA.
Jak to funguje u soudů? Pokud je dvojí výklad a dojdete se svým odvoláním až k Nejvyššímu, příp. Ústavnímu soudu, pokud Vám dají za pravdu, máme tu judikát, kterým by se ostatní soudci v obdobných případech měli řídit, a to v rámci sjednocování rozhodování.
Něco podobného by mělo platit i v daňové oblasti. Pokud na něco daňový zákon zapomněl a ministr v důsledku tvrdost promil daň, buď by měli okamžitě zareagovat poslanci a změnit zákon (což je komplikovaná varianta) nebo by mělo rozhodnutí ministra fungovat jako judikát.

Tady opravdu nejde o dvojpravoúhelník či jestli někdo zmokne či ne. Tady jde o to, že ministr má dle zákona právo prominout a nemusí ani uvádět důvody prominutí. Ten zákon v této části je špatný a ministr toho zneužil pro své známé.

Nic víc, nic méně. Pokud by bylo rozhodnutí Sobotky čisté, nic mu nebrání to zveřejnit (myslím z hlediska, kde byla tvrdost zákona). Pokud to tak neudělá, je pro mě Sobotka nedůvěryhodný.

PS. To, že se případ Dvořáka tahnul 10 let, ve mně vzbuzuje dojem, že se Dvořák asi přeci jenom soudil a soud mu nevyhověl. U běžného daňového řízení, při odvolání nejsou tak dlouhé lhůty. (myslím tři roky)
Tedy dle mého názoru Sobotka prominul daně proti rozhodnutí soudu. A více co je zajímavé? Pokud se Dvořák soudil, jako žalovaný vystupoval jistě příslušný finanční úřad či řediteství finačního úřadu. Tento finanční úřad spor vyhrál, tedy soud mu dal za pravdu. Následně Sobotka promine daň a odvolává se na souhlasná stanoviska nižších finančních úřadů, které ale tyto úřady musely kvůli Sobotkovi změnit.
Pravděpodobnost, že Dvořák doslal prominutí daní bez vazby na Paroubka je asi tak stejná, jako že já zítra vyhraji ve Sportce.
28. 01. 2008 | 09:06

Železnohorský napsal(a):

Promiňte, Deny, ale Bohuslav Sobotka psal o tom, že státní dráhy financují soukromý film, nikoliv že on někomu odpustil daně... Ale chápu vás a váš text považuju za zcela legitimní; už ve škole jsme se přece o diskusi učili (a je to antický odkaz): když nemůžeš najít argumenty, jak oponovat daný problém, anebo se ti to nehodí, napadni protistranu, najdi něco osobního, nějakou jeho slabinu, a o té diskutuj, tu vtahuj stále do hry... Váš názor na odpuštění daně přece nezpochybňuju.
28. 01. 2008 | 09:44

Deny napsal(a):

Promiňte pane Zeleznohorský, když se podíváte na můj příspěvek 27.1, 16.20, tak zjistíte, že plně s názorem, tedy příspěvkem na financování filmu z peněz ČD, pana Sobotky souhlasím. Státní dráhy by toto dělat neměly. Ale zároveň jsem vyslovil názor, že souhlasím s oponenty, kteří přede mnou vyslovili názor, že Sobotka něco kritizuje, co sám trochu jinak prováděl.
Tohoto mého názoru se chytli další diskutující a už se diskuze rozjela. Ano, není to přesně k tématu tohoto blogu, ale diskuze byla o člověku, který tento blog napsal, a který se dle mého názoru chová pokrytecky.
Přesně dle hesla "zloděj volá, chyťtě zloděje"
Já odsuzuji jak Dalíka, tak Sobotku, jsou to oba křiváci. Vy straníte Sobotkovi a jste mu ochoten věřit, že jeho prominutí daně bylo čisté, bez postranních úmyslů.
28. 01. 2008 | 10:00

Železnohorský napsal(a):

Tak to ne. Věřím sice na náhody, ale v tomhle případě pochybuju stejně jako vy. A zrovna tak pochybuju, že je náhoda, když před volbou prezidenta dostane církev peníze (ačkoliv si přeju mít na hradě Klause), když... A tak dále, poslední dobou je těch náhod nenáhod nějak moc.
28. 01. 2008 | 10:23

Mstitel s píšťalou napsal(a):

Pan Sobotka zřejmě netuší, proč se firmy orientují i na Sponzoring. Vysvětlím (Sobotkovi, inteligent to chápe):

Pane Sobotko, firmy sponzorují proto, aby si udělali reklamu a vydělaly...čili nedělají to jen tak pro nic za nic, nevyhazují peníze zbůhdarma. Dobře jste nazval DAR investicí, protože se o investici opravdu jedná a pokud ČD sponzorují film pana Renče, peníze se jim dozajista vrátí a též zhodnotí. Dělá to více firem a ví moc dobře proč. Takže nějakej Sobotka, který navíc nechápe o co jde, jim to nezakáže.
28. 01. 2008 | 10:24

Jan napsal(a):

Odpověď malmě
Jsem rád , že můj názor nebyl odstraněn.Zaplať Pán Bůh za ministra Kalouska.
28. 01. 2008 | 10:39

Deny napsal(a):

@ Mstitel s píšťalou
Teoreticky máte pravdu. Uvidíme, jestli v závěrečných titulcích filmu bude poděkování tvůrců za finanční podporu ČD. Pokud je tam poděkování pouze Dalíkovi, tak je to na pováženou.
Samostatnou kapitolou by byla diskuze, zda státní firma může sponzorovat, jak a zda by nemělo být třeba opravdu nějaké výběrové řízení na sponzoring, tak jako je to i u jiných dodavatelů ČD
28. 01. 2008 | 10:46

Deny napsal(a):

@ Železnohorský
Každé náhodě se dá "pomoci". Pak už to není náhoda, ale úplatek, protislužba, korupce atd A takto to musíme u politů brát
28. 01. 2008 | 10:49

Mstitel s píšťalou napsal(a):

Deny:

tady jde o "uvažování" pana Sobotky. Za sponsoringem vidí "krádež" státních peněz a tak to také občanům předkládá. Jenže právě sponsoring a reklama všeobecně jsou významné prostředky k vydělávání a ne vyhazování peněz. Sobotka lže záměrně, neboť musí vědět, že firmy tyto prostředky hojně užívají...žádná by si nedovolila vyhazovat miliardy dolarů za reklamu, aniž by se jí investice vrátila.
28. 01. 2008 | 10:57

Deny napsal(a):

@ Mstitel s píšťalou
Dovolím si trochu oponovat. Pokud budete mít firmu a provedete sponzoring, jistě budete chtít po čase zjistit, jak se Vám peníze "vrátily", tedy jaká byla úspěšnost.
U státní firmy je to jiné. Manažerům státní firmy je to většinou jedno, "z cizího krev neteče" a zpětná vazba zde taky být nemusí. Jak říkám, pokud bude v titulcích uvedeno, že Renč děkuje ČD za peníze, pak máte pravdu. Film uvidí třeba 200.000lidí, někteří z ních mohou pak začít používat ČD, čímž se investice ČD začne vracet.
28. 01. 2008 | 11:10

petrof napsal(a):

Sobotěnko já nevím, co to máte vy socani za zlozvyk, ale vždy, když vidíte někde, co vy nemáte a nebo nedokážete ( a že je toho hodně?), tak pištíte a kvičíte, jako stádo podsvinčat.
Je pořád lepší, když ČD sponzoruje film, než aby vrážel přes darebáka Duška, miliony do starých odborářských rekreačních zařízení!!??
Zřejmě je Dalík schopnější, než všichni ti baši Šloufové, Mejstříkové, Doleželové a další?
28. 01. 2008 | 11:16

Mstitel s píšťalou napsal(a):

Deny : jistě, není co dodat. Mě jde o princip.

I tak už má ČD dobrou reklamu..přiživenou právě takovými diskusemi:)
28. 01. 2008 | 11:39

Michals napsal(a):

pro mstitele:
já měl pocit, že se pan Sobotka zamýšlí nad tím, že sponzoring od Českých drah domlouvá pan Dalík. A to dělá z běžné marketingové aktivity trošku jiný problém, že? Zvláště, když vezmeme v úvahu "nezištnou" pomoc pana Renče ODS před volbami...
Nebo ne?
28. 01. 2008 | 21:29

Mstitel s píšťalou napsal(a):

Michals :

Je úplně jedno kdo domlouvá sponzoring.. pokud budete chtít sponzorský dar na svůj projekt, také požádáte kamaráda, o kterém víte, že má kontakty.
Pan Renč pomohl ODS s kampaní, jako třeba jiné celebrity. A netvrďte, že ostatní strany nevyužívaly služeb známých osobností
29. 01. 2008 | 10:20

hihohu napsal(a):

Jen pro ilustraci:
Dárcovství mimo Nadaci ČEZ
Mimo Nadaci ČEZ poskytly společnosti Skupiny ČEZ v České republice 125,7 mil. Kč (ČEZ, a. s., 50,1 mil. Kč, dceřiné společnosti 75,6 mil. Kč). Z toho Ústeckému kraji věnovaly společnosti ČEZ, a. s., a Severočeské doly a.s. dohromady 48,2 mil. Kč. Zbylých 77,5 mil. Kč bylo rozděleno na: regionální rozvoj (40,3 mil. Kč), zdravotnictví, sociální a charitativní účely (15,6 mil. Kč), volný čas, sport (6,7 mil. Kč), vědu a školství (9,8 mil. Kč), kulturu (5,1 mil. Kč). Bulharské distribuční společnosti darovaly v roce 2006 celkem 73 680 BGN (cca 1,1 mil. Kč), z toho: do zdravotnictví, na sociální a charitativní účely (0,6 mil. Kč), na vědu a školství (0,5 mil. Kč). Polské elektrárenské společnosti darovaly celkem 160 266 PLN (cca 1,2 mil. Kč): na regionální rozvoj (0,3 mil. Kč), zdravotnictví, sociální a charitativní účely (0,5 mil. Kč), volný čas, sport (0,2 mil. Kč), vědu a školství (0,1 mil. Kč), kulturu (0,1 mil. Kč).
zdroj: http://www.cez.cz
Nemám nějak vyhraněný názor na tuto "aféru", pokud pominu svou osobní averzi na autora článku.
Můj názor je ten, že primární účel firmy je generovat zisk. To mi nevymluví nikdo (to že to nefunguje je věc jiná). K tomuto účelu jsou různé cesty, marketingovou nevyjímaje. Tím, že ČD a.s. potažmo ČD Telematika a.s. poskytla dar na Renčovo filmové dílo sledovala ZŘEJMĚ za cíl zpropagovat svou firmu a tím přitáhnout zákazníky.
Okolnosti jsou na jinou debatu, ale v principu na tom nic špatného není.

To, že jsem poslal vypis darů ČEZu je proto, že je to taky státem majoritně vlastněná společnost.
30. 01. 2008 | 20:00

hihohu napsal(a):

omlouvám se za stylizaci a určité opakování myšlenek zde. Je vidět, že alespoň někdo zde má rozum a přemýšlí, než začne psát.
Je zajímavé sledovat, že se zde skoro vytrácejí nadávky typu "ksčssd" atp., ale modří ptáci či modří bolševici se zde vyskytují stále ve stejné míře.
Vy, kteří obviňujete někoho z názorového bolševizmu se zamyslete nejprve nad svým projevem.

Dlouho jsem nepřispíval, protože se mi zdejší diskuze zhnusily. Budu se snažit se tu občas ukázat
30. 01. 2008 | 20:12

Michals napsal(a):

pro Mstitele:
kdekdo využíval kdekoho - pokud mu však potom přihraje peníze ze státního, tak je to napováženou, nebo ne?
31. 01. 2008 | 00:39

Michals napsal(a):

pane Hihohu vzal jste v úvahu to, že od nástupu vlády ODS České dráhy nově do své marketingové strategie zahrnuly inzerci ve stranickém časopisu 51PRO a sponzoring filmů doporučených panem Dalíkem?
31. 01. 2008 | 00:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy