Epidemie: boží trest pro káfiry
Málokoho z těch, kdo se zajímají o politický islám, mohlo překvapit prohlášení Islámského státu, že pandemie je božím trestem pro káfiry. Vždyť tuto rétoriku a ujišťování, že šíření nemoci je formou džihádu, najdeme už v trilogii. Ano, pokyny pocházejí od samotného Mohameda, jako všechno v islámu.
Už první výzva Islámského státu, kterou byli bojovníci vyzváni, aby zůstali doma, byla podivná. Proč, když zemřít v boji s káfiry je největší radostí a jednosměrnou jízdenkou do nebe? Nedávalo to smysl. Šlo o klasické matení našich společností. Pokyn k zahájení pořádných útoků musel následovat v řádu dní. A taky že přišel.
Muslimské bratrstvo dokonce vyzvalo, aby muslimové v Egyptě záměrně šířili koronavirus mezi státní zaměstnance nebo třeba soudce. Když už jste nakažení a možná umřete, proč byste umírali sami. Lépe je vzít co nejvíce lidí s sebou. Zatímco my si dezinfikujeme ruce, někteří nabízejí svérázné metody.
Co konkrétně se píše v islámské doktríně o epidemiích? V respektovaných hadísech Sahih Bukhari se uvádí následující: Zdroj: Sahih Bukhari. (Překlad autoři.)
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 628: Alláhův apoštol řekl: „(Smrt, kterou přivodí) mor je mučednictvím pro každého muslima.“
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 629: Prorok prohlásil: „Ten (muslim), který zemře "na břišní nemoc, je mučedník a kdo zemře na mor, je mučedník.“
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 630: Aisha (manželka proroka) řekla, že se zeptala Alláhova apoštola na mor a Alláhův apoštol ji informoval tak, že řekl: „Mor je trest, který Alláh sesílá na ty, na které chce. Alláh to ale učinil požehnáním pro věřící. Pouze tomu (z věřících), kdo zůstane trpělivě snášející v zemi, kde se rozšířil mor a kdo si bude myslet, že jej nemůže potkat nic, než co Alláh pro něj určil, Alláh poskytne podobnou odměnu jako mučedníkovi.“
Problém rozebírá Nur Aziemah Azman, výzkumnice na Nanyang Technological University v Singapuru. Konkrétně se zamýšlí nad pokynem Islámského státu, který tento zveřejnil pod názvem „Vskutku, odplata tvého Pána je přísná“ (Indeed, the vengeance of your Lord is severe) ve svém týdenním newsletteru pro pravé bojovníky „Al -naba´“.
Nur Aziemah Azman tvrdí, že: „Extrémistická komunita vždy věřila, že katastrofy, ať už přírodní nebo způsobené člověkem, jsou Boží odplatou za ty, které považují za káfiry (nevěřící), odpadlíky a uctívače mnohobožství.“
Dále ve svém článku komentuje situaci následovně: „Pro ty, kteří zemřeli, skupina citovala prorocké přísloví, které ujišťuje, že „ten, kdo umírá na mor, je mučedník“. Jinými slovy, muslimové, kteří zemřou na mor, jsou považováni za mučedníky. Ve srovnání s muslimy zabitými jako vedlejší oběti při útocích na IS se zdá, že skupina uznává a sympatizuje s muslimskými oběťmi přírodních katastrof.
Navzdory svému úsilí rozšířit určitou míru „pohodlí“ na postižené muslimy je stanovisko Islámského státu vůči epidemii COVID-19 zřejmé z nadpisu Al-Naba: pro Čínu je to božská odplata. V modlitbách IS je dokonce řádek na ochranu muslimů, kde skupina prosí Boha, aby „vrhl na nevěřící rány a nemoci, vyhladil jejich úrodu a vyčerpal jejich síly…““
Otázkou je, zda jde skutečně o „extremistický“ pohled na věc. Jediným faktem je, že pokyny a příklad Mohamed jsou závazné pro každého muslima bez výjimky. Jestliže existují instrukce týkající se šíření nemocí, neplatí rozhodně jen pro Islámský stát. A „extremistou“ ve smyslu islámu by tak byl ten, kdo by si dovil jakkoli Mohamedovy dokonalé pokyny a jeho příklad zpochybňovat.
Otázkou také je, jakou roli ve skutečnosti při šíření současného strachu, zmaru a ničení západních společností ohledně pandemie hraje WHO. Je to organizace, o jejíž strukturu a činy se dosud zajímal málokdo. Světovou zdravotnickou organizaci řídí Tedros Adhanoma Ghebreyesus, který na svém facebookovém profilu v roce 2013 prohlásil: „Když jsem řekl inshallah, mnoho křesťanů bylo překvapeno. A myslel jsem to vážně. Islám znamená mír. A tomu jsem věřil od dětství, i když jsem pravoslavný křesťan. Od dětství jsem měl sousedy, kteří byli předlohou této islámské hodnoty. Nepropojujme ideologii některých radikálů se zastoupením islámu. Islám je mír. Využijme naši náboženskou a etnickou rozmanitost k tomu, abychom se sjednotili a vybudovali naši milovanou #Etiopii společně. Naše rozmanitost je naše krása a naše síla. Etiopie znamená právě to - rozmanité, barevné a krásné. Jsem tak hrdý, že jsem etiopský a stejně tak buď také ty.“
O tom, že islám znamená klid, mír a lásku slýcháváme pravidelně. Jen se o tom nepřesvědčujeme v každodenní realitě. Proč se nás o tom snaží přesvědčit právě šéf organizace, která má nyní zřejmě na svědomí rozkol celého světa a ohrožení všeho, kam jsme se prozatím dostali (a tím skutečně nemyslíme konzumního způsobu života, ale naší úrovně vzdělání, zdravotnictví a demokracie)? Musíte uznat, že by šlo o perfektní džihád. Kam se hrabou „drobné“ teroristické útoky.
Určitě nestačí jeden, dva nebo tři příspěvky na sociální síti, aby doložil, že WHO má blízko k politickému islámu. Nic takového samozřejmě nedoložíme ani my. To je na státech a jejich bezpečnostních složkách. Co sledovat každopádně můžeme, je impozantní publikační činnost WHO – zjevně existuje rozsáhlá edice islámských manuálů a článků publikovaných pod hlavičkou WHO. Níže uvádíme jen některé z nich, zbytek doporučujeme minimálně k nahlédnutí:
1. Health: An Islamic Perspective (v úvodu se mj. dočteme: „Bůh (Alláh) je za veškerým snažením a ten, jehož pomoc je hledána“ - v originálu: God dis behind all endeavour and He whose help is sought.“)
2. Islamic code of medical and health ethics
3. Islamic ruling on male and female circumcision
4. Woman in Islam and her role in human development
5. Islamic ruling on smoking
6. Health as a Human Right in Islam
7. Islam and mental health
8. Water and sanitation in Islam
9. Health disparities between Muslim and non-Muslim countries
10. Islamic ruling on animal slaughter
11. Environmental health: an Islamic perspective
Je s podivem, kolik publikací týkajících se islámu, samotná Světová zdravotnická organizace vydává. Možná je načase začít přemýšlet, kdo WHO ve skutečnosti šéfuje. A jestli na tom není celá WHO stejně jako UNESCO.
Už první výzva Islámského státu, kterou byli bojovníci vyzváni, aby zůstali doma, byla podivná. Proč, když zemřít v boji s káfiry je největší radostí a jednosměrnou jízdenkou do nebe? Nedávalo to smysl. Šlo o klasické matení našich společností. Pokyn k zahájení pořádných útoků musel následovat v řádu dní. A taky že přišel.
Muslimské bratrstvo dokonce vyzvalo, aby muslimové v Egyptě záměrně šířili koronavirus mezi státní zaměstnance nebo třeba soudce. Když už jste nakažení a možná umřete, proč byste umírali sami. Lépe je vzít co nejvíce lidí s sebou. Zatímco my si dezinfikujeme ruce, někteří nabízejí svérázné metody.
Co konkrétně se píše v islámské doktríně o epidemiích? V respektovaných hadísech Sahih Bukhari se uvádí následující: Zdroj: Sahih Bukhari. (Překlad autoři.)
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 628: Alláhův apoštol řekl: „(Smrt, kterou přivodí) mor je mučednictvím pro každého muslima.“
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 629: Prorok prohlásil: „Ten (muslim), který zemře "na břišní nemoc, je mučedník a kdo zemře na mor, je mučedník.“
Buchárí sv. 7, kniha 71, č. 630: Aisha (manželka proroka) řekla, že se zeptala Alláhova apoštola na mor a Alláhův apoštol ji informoval tak, že řekl: „Mor je trest, který Alláh sesílá na ty, na které chce. Alláh to ale učinil požehnáním pro věřící. Pouze tomu (z věřících), kdo zůstane trpělivě snášející v zemi, kde se rozšířil mor a kdo si bude myslet, že jej nemůže potkat nic, než co Alláh pro něj určil, Alláh poskytne podobnou odměnu jako mučedníkovi.“
Problém rozebírá Nur Aziemah Azman, výzkumnice na Nanyang Technological University v Singapuru. Konkrétně se zamýšlí nad pokynem Islámského státu, který tento zveřejnil pod názvem „Vskutku, odplata tvého Pána je přísná“ (Indeed, the vengeance of your Lord is severe) ve svém týdenním newsletteru pro pravé bojovníky „Al -naba´“.
Nur Aziemah Azman tvrdí, že: „Extrémistická komunita vždy věřila, že katastrofy, ať už přírodní nebo způsobené člověkem, jsou Boží odplatou za ty, které považují za káfiry (nevěřící), odpadlíky a uctívače mnohobožství.“
Dále ve svém článku komentuje situaci následovně: „Pro ty, kteří zemřeli, skupina citovala prorocké přísloví, které ujišťuje, že „ten, kdo umírá na mor, je mučedník“. Jinými slovy, muslimové, kteří zemřou na mor, jsou považováni za mučedníky. Ve srovnání s muslimy zabitými jako vedlejší oběti při útocích na IS se zdá, že skupina uznává a sympatizuje s muslimskými oběťmi přírodních katastrof.
Navzdory svému úsilí rozšířit určitou míru „pohodlí“ na postižené muslimy je stanovisko Islámského státu vůči epidemii COVID-19 zřejmé z nadpisu Al-Naba: pro Čínu je to božská odplata. V modlitbách IS je dokonce řádek na ochranu muslimů, kde skupina prosí Boha, aby „vrhl na nevěřící rány a nemoci, vyhladil jejich úrodu a vyčerpal jejich síly…““
Otázkou je, zda jde skutečně o „extremistický“ pohled na věc. Jediným faktem je, že pokyny a příklad Mohamed jsou závazné pro každého muslima bez výjimky. Jestliže existují instrukce týkající se šíření nemocí, neplatí rozhodně jen pro Islámský stát. A „extremistou“ ve smyslu islámu by tak byl ten, kdo by si dovil jakkoli Mohamedovy dokonalé pokyny a jeho příklad zpochybňovat.
Otázkou také je, jakou roli ve skutečnosti při šíření současného strachu, zmaru a ničení západních společností ohledně pandemie hraje WHO. Je to organizace, o jejíž strukturu a činy se dosud zajímal málokdo. Světovou zdravotnickou organizaci řídí Tedros Adhanoma Ghebreyesus, který na svém facebookovém profilu v roce 2013 prohlásil: „Když jsem řekl inshallah, mnoho křesťanů bylo překvapeno. A myslel jsem to vážně. Islám znamená mír. A tomu jsem věřil od dětství, i když jsem pravoslavný křesťan. Od dětství jsem měl sousedy, kteří byli předlohou této islámské hodnoty. Nepropojujme ideologii některých radikálů se zastoupením islámu. Islám je mír. Využijme naši náboženskou a etnickou rozmanitost k tomu, abychom se sjednotili a vybudovali naši milovanou #Etiopii společně. Naše rozmanitost je naše krása a naše síla. Etiopie znamená právě to - rozmanité, barevné a krásné. Jsem tak hrdý, že jsem etiopský a stejně tak buď také ty.“
O tom, že islám znamená klid, mír a lásku slýcháváme pravidelně. Jen se o tom nepřesvědčujeme v každodenní realitě. Proč se nás o tom snaží přesvědčit právě šéf organizace, která má nyní zřejmě na svědomí rozkol celého světa a ohrožení všeho, kam jsme se prozatím dostali (a tím skutečně nemyslíme konzumního způsobu života, ale naší úrovně vzdělání, zdravotnictví a demokracie)? Musíte uznat, že by šlo o perfektní džihád. Kam se hrabou „drobné“ teroristické útoky.
Určitě nestačí jeden, dva nebo tři příspěvky na sociální síti, aby doložil, že WHO má blízko k politickému islámu. Nic takového samozřejmě nedoložíme ani my. To je na státech a jejich bezpečnostních složkách. Co sledovat každopádně můžeme, je impozantní publikační činnost WHO – zjevně existuje rozsáhlá edice islámských manuálů a článků publikovaných pod hlavičkou WHO. Níže uvádíme jen některé z nich, zbytek doporučujeme minimálně k nahlédnutí:
1. Health: An Islamic Perspective (v úvodu se mj. dočteme: „Bůh (Alláh) je za veškerým snažením a ten, jehož pomoc je hledána“ - v originálu: God dis behind all endeavour and He whose help is sought.“)
2. Islamic code of medical and health ethics
3. Islamic ruling on male and female circumcision
4. Woman in Islam and her role in human development
5. Islamic ruling on smoking
6. Health as a Human Right in Islam
7. Islam and mental health
8. Water and sanitation in Islam
9. Health disparities between Muslim and non-Muslim countries
10. Islamic ruling on animal slaughter
11. Environmental health: an Islamic perspective
Je s podivem, kolik publikací týkajících se islámu, samotná Světová zdravotnická organizace vydává. Možná je načase začít přemýšlet, kdo WHO ve skutečnosti šéfuje. A jestli na tom není celá WHO stejně jako UNESCO.