Příležitost a ne hrozba
Až o 2,6 % HDP během deseti let by se mohla zvednout ekonomika Evropské unie, pokud by členské státy správně a v plné míře provedly směrnici o službách a odstranily tak neoprávněná omezení, která právě ve vztahu k této směrnici dosud některé státy aplikují. To tvrdí zpráva, kterou jsme dnes na štrasburském zasedání přijali.
Protekcionismus a "goldplating"
Diskriminace na internetu
Na internetu se běžně setkáváme s nešvary, kde dochází k diskriminaci spotřebitelů jen na základě státní příslušnosti nebo jejich usídlení. Praxe, kdy při nákupu služby přes internet je nejdříve provedena geografická lokalizace spotřebitele a na základě toho je pak stejná služba nabídnuta za vyšší cenu, případně je přístup ke službě znemožněn, představuje nepřípustnou diskriminaci. Ještě katastrofičtější situace je pak ve službách poskytujících digitální obsah. Pokud to myslíme s ekonomickým růstem a vnitřním trhem seriózně, musíme těmto diskriminačním praktikám učinit přítrž. S napětím proto očekávám avizované kroky Komise právě v oblasti zákazu diskriminace na vnitřním trhu služeb.
Vnitřní trh EU je příležitostí pro českou ekonomiku

Protekcionismus a "goldplating"
GRAFIKA TRH EU
U nás se o tom moc nemluví, ale hlavními překážkami rozvoje vnitřního trhu služeb je nadužívání institutu "naléhavý důvod obecného zájmu“, kterým se některé členské země snaží ochránit a upřednostnit své domácí trhy, dále pak uplatňování dvojí regulační zátěže na přeshraniční podnikatele a „goldplating“, což je kladení dodatečných povinností nad rámec evropského práva. Uplatňování státního protekcionismu na vnitřním trhu služeb je krátkozraké a sebedestrukční. Liberalizací a důsledným uplatňování směrnice o službách lze přitom relativně rychle dosáhnout hospodářského růstu bez nutnosti navyšování veřejných výdajů.Diskriminace na internetu
Na internetu se běžně setkáváme s nešvary, kde dochází k diskriminaci spotřebitelů jen na základě státní příslušnosti nebo jejich usídlení. Praxe, kdy při nákupu služby přes internet je nejdříve provedena geografická lokalizace spotřebitele a na základě toho je pak stejná služba nabídnuta za vyšší cenu, případně je přístup ke službě znemožněn, představuje nepřípustnou diskriminaci. Ještě katastrofičtější situace je pak ve službách poskytujících digitální obsah. Pokud to myslíme s ekonomickým růstem a vnitřním trhem seriózně, musíme těmto diskriminačním praktikám učinit přítrž. S napětím proto očekávám avizované kroky Komise právě v oblasti zákazu diskriminace na vnitřním trhu služeb.
Vnitřní trh EU je příležitostí pro českou ekonomiku

Klikněte si pro Pinterest o vnitřním trhu