Dozorčí rady: špičkoví odborníci, nebo trafikanti?

10. 03. 2011 | 02:00
Přečteno 13430 krát
Den před volbami p. Nečas mluvil o transparentním obsazování lidí do státních firem. Přehled dozorčích rad 5 významných firem ukazuje naprosto rozdílnou realitu.

Je poslední den před loňskými volbami (27.5.2010) a největší favorité na předsedu vlády, pánové Paroubek a Nečas, diskutují v Otázkách Václava Moravce. Mluví se i o obsazování míst v dozorčích radách (polo-)státních firem. P. Nečas se po volbách skutečně stává předsedou vlády, na svoje sliby před volbami ale zapomíná velice brzy.

Nejprve si projděme, co p. Nečas o obsazování míst v (polo-)státních firmách říkal. Poté se podíváme na některé dozorčí rady (a jednu správní). Záznam pořadu je zde (zhruba 79.-80.minuta).

Otázka zněla: „Mnohé ze skandálů předešlých vlád se týkali poradců, kteří, jak se zdá, ovliňovali veřejnou politiku a zároveň působili v podnicích. Máte nějaký plán, který by zamezil poradcům, aby působili v soukromých podnicích a současně působili ve veřejné zprávě?

Odpověď Petra Nečase: „Já musím říci, že tam kde má být stanovena jednoznačná odpovědnost za zastupování zájmů státu v dané třeba státní firmě nebo firmě se státní účastí, tak by to měli být lidé, kteří buďto jsou najmuti na základě konkrétní smlouvy výběrovým řízením jako špičkoví odborníci na ekonomiku anebo lidé, kteří jsou vedoucími úředníky státní správy, vůči kterým existuje velice striktní pracovněprávní vztah včetně možnosti postihů, kteří by tam ale seděli za ten stát zadarmo, prostě proto, že součástí popisu jejich práce je hájit zájmy státu v konkrétní firmě. Čili žádné ušmudlané figurky neznámých lidí, kteří se ometají okolo toho nebo onoho politika, ale jasně definované figury, buďto najmutí jako manažeři, jako schopní lidé z komerčního sektoru nebo vedoucí úředníci státní správy s jednoznačně stanovenou odpovědností a také pracovněprávními postihy.

Podívejme se nyní na situaci v hlavních (polo-)státních firmách. Pro začátek jsem vybral ty největší ze „společností strategického významu“ a k tomu VZP a Lesy ČR. V každé z nich jsem se zaměřil na dozorčí radu, u VZP i na správní, a snažil se přiřadit politickou stranu, ke které má daný člověk blízko. V rozporu se slovy p. Nečase to šlo snadno.


DR ČEZ

ČEZ, a.s.


Duhová energie - modrá, fialová, bledě modrá i oranžová



















Dozorčí rada ČEZZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna/měsíc
Martin ŘímanODS *bývalý poslanec a ministr, šéfporadce premiérapředseda DR16.9.2010105000Kč + 10000Kč + auto k osobnímu použití + stravné 3x vyšší oproti zákonu + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Jiří KadrnkaODS *předseda ODS JM, zastupitel JMčlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Lubomír LízalODSESO ODS, NERVčlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Eduard JanotaTOP 09ekonomický poradce TOP 09místopředseda DR16.9.201084000Kč + 10000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Ivo FoltýnTOP 09MPSV, poradcečlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Zdeněk HrubýTOP 09bývalý nám. Ministra, bývalý vládní tajemník pro koordinaci českého předsednictví v EUčlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Lukáš HamplVVředitel pro ekonomiku, Ministerstvo dopravyčlen DR22.11.2010auto k osobnímu použití + pojištění odpovědnosti
Jan KohoutČSSD *bývalý ministr, bývalý velvyslanec ČR při EUčlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Drahoslav Šimekzaměstnancičlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Vladimír Hronekzaměstnancičlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Petr Grosszaměstnancipředseda odborů Chvaleticečlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti
Lubomír Klosíkzaměstnancipředseda odborů ECHOčlen DR22.11.201052000Kč + auto k osobnímu použití + možný podíl na zisku + životní pojištění + pojištění odpovědnosti




DR Č.aeroholding

Český aeroholding (ČSA + Letiště Praha)


Letíme pod křídly koalice



















Dozorčí rada Č. aeroholdingZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna
Pavel KohoutVVNERVmístopředseda DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Jakub HodinářVVnáměstek ministra dopravyčlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Pavel DobešAsi VV *člen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Michal MejstříkODSESO ODS, NERVpředseda DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Zdeněk ZajíčekODSnáměstek mistra financí, předseda ODS P5, býv. poslanecmístopředseda DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Tomáš HaasTOP 09poradce ministra financíčlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Tomáš HudečekTOP 09 *pražský zastupitelčlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Tomáš Firla?člen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Radomil Kratochvílzaměstnancičlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Tomáš Brabeczaměstnancičlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Tomáš Rohlenazaměstnancičlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo
Jiří Krauszaměstnancičlen DR19.1.2011ještě není veřejně známo



DR Lesy ČR

Lesy ČR, s.p.


Modré, nikoliv zelené, lesy

















Dozorčí rada Lesy ČRZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna
Miroslav ZámečníkODSNERV, spoluautor části volebního programu ODSpředseda DR1.9.20105000Kč/zasedání
Radek VonkaODS *radní Ústeckého kraje, bývalý hejtmanmístopředseda DR5000Kč/zasedání
Pavel BlažekODS *místopředseda ODSčlen DR1.9.20105000Kč/zasedání (Již odvolaný)
Roman BočekODS *člen výkonné rady ODS, 1. náměstek ministračlen DR1.9.20105000Kč/zasedání
Libor LukášODS *1. náměstek hejtmana Zlínského kraječlen DR15.11.20105000Kč/zasedání
Robert KnoblochODS *člen výkonné rady ODSčlen DR3.2.20115000Kč/zasedání (Jmenovaný)
Jiří LiškaODS *bývalý senátorčlen DR3.2.20115000Kč/zasedání (Jmenovaný)
Miloš Pochobradskýzaměstnancičlen DR
Jaromír Kříhazaměstnancičlen DR
Miroslav JankovskýzaměstnanciLZ Konopištěčlen DR



SR VZP

VZP


S komunisty se mluví





































Správní rada VZPZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna/měsícNominace
Marek ŠnajderODS *poslanecpředseda SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Stanislav BlahaODS *místostarosta Uh. Hradištěčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Jozef KochanODS *bývalý poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Miloš PateraODS *bývalý poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Boris ŠťastnýODS *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Petr TluchořODS *poslanec, předseda klubu ODSčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jiří BěhounekČSSD *hejtman Vysočinamístopředseda SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Martin FassmannČSSDČMKOSčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jiří KoskubaČSSD *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jaroslav KrákoraČSSD *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Vladimír PlačekČSSD *předseda MO ČSSD Pustá Polom, ředitel ǓSP Hrabyněčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Michal SojkaČSSD *ČLKčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jan FarskýTOP 09 *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Patricie KotalíkováTOP 09 *poslankyněčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Aleš RoztočilTOP 09 *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jiří SkalickýTOP 09 *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Ladislav BýčekKSČM *zastupitel Brnočlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Soňa MarkováKSČM *poslankyněčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Miroslav OpálkaKSČM *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Michal BabákVV *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jiří Rusnok (ml.)VV *poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Jarmila FuchsováMin. Financíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Zděněk HejdukMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Ivana JenšovskáMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Zdeněk KadlecMin. Práce a soc. Věcíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
David KotrisMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Petr NosekMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Jan RůžičkaMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Jiří SchlangerMin. Zdravotnictvíčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Jiří Rusnok?ING, bývalý ministr a poslanecčlen SR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda




S komunisty se mluví i v dozorčí radě
DR VZP





















Dozorčí rada VZPZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna/měsícNominace
Tomáš JulínekODS *bývalý ministr a senátorčlen DR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Josef KantůrekODS *zastupitel StČpředseda DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Dagmar MolendováODS *bývalá poslankyněčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Tomáš ÚlehlaODS *poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Martin PlíšekTOP 09 *radní Praha 4, náměstek ministerstva zdravotnictvímístopředseda DR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda
Martin GregoraTOP 09 *poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Michal JanekTOP 09 *poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Lenka MazuchováČSSD *poslankyněčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Josef NovotnýČSSD *hejtman KV, poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Vladimír ŘihákČSSD *kr. zastupitel Zlínčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Radim VysloužilVV *poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Zdeněk MaršíčekKSČM *poslanecčlen DR22.9.2010prům. asi 26500KčSněmovna
Marie Heranová?člen DR22.9.2010prům. asi 26500Kčvláda



DR Mero

MERO, a.s. (Mezinárodní ropovody)


Svobodní jsou pro minimální stát, ale...
vláda zde (ještě?) nezakročila.



















Dozorčí rada MeroZastupujeDalší infoFunkce v raděVznik (poslední)Odměna/měsíc
Petr MachSvobodní *předseda stranymístopředseda DRprům.asi 26500Kč + auto k osobnímu použití + benzin + 6 měsíců odchodné
Ján Dzvoník Min. Obranypředseda DRprům.asi 26500Kč + auto k osobnímu použití + benzin + 6 měsíců odchodné
Libor AntošMin. Financíčlen DRprům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné
Jan ZaplatílekMin. Průmyslu a obchodučlen DRprům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné
Ondřej ŠmolíkMEROmístopředseda DRprům.asi 26500Kč + auto k osobnímu použití + benzin + 6 měsíců odchodné
Zdeněk PetříčekMEROčlen DRprům.asi 26500Kč + benzin + 6 měsíců odchodné
Pavel LouženskýMEROčlen DRprům.asi 26500Kč + benzin + 6 měsíců odchodné
Jiří SuchomelMEROčlen DRprům.asi 26500Kč + benzin + 6 měsíců odchodné
Martin Turnovský?člen DRprům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné
Pavel Lang?člen DRprům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné
Miloslav Kubíčekvojenský lékařčlen DR1.6.2010prům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné
Radomír ŠimekSiemens s.r.o.člen DR1.6.2010prům.asi 26500Kč + 6 měsíců odchodné


* označeni členové strany.
Informace o odměnách pocházejí z dotazů zaslaných firmám, příp. zveřejněných na jejich webech.
Informace o složení jsou hlavně dle obchodního rejstříku, webů firem a snažil jsem se doplnit i novější.
Je možné, že některé informace nejsou stoprocentní. Budu velmi rád, pokud je v komentářích doplníte nebo opravíte.

Na jaké trafiky a přivýdělky se podívat příště?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

HelenaHůleová napsal(a):

http://ekonom.ihned.cz/c1-51042490-vitezove-dozorcich-rad
10. 03. 2011 | 04:45

František Klouček napsal(a):

Fuj!
10. 03. 2011 | 05:34

Maximus napsal(a):

Odpověď na nadpis článku:
Dozorčí rady: a/ špičkoví odborníci, nebo b/ trafikanti?

b/ je správně a sluší se dodat, že jde o politické trafikanty
/"samý odborník z oboru"/

P.S.
Jedná se o tzv. korkové lidi, tzn., že mají pod pažema přivázané korky a plavou a nemohou se potopit!
10. 03. 2011 | 06:14

MirekS napsal(a):

Vyborne "nastavene zrcadlo", pane Skope. Dostatecne vymluvne i bez komentare.

Dale je mozne vsimat si takovych "trafik", jakymi jsou velvyslanectvi ci mezinarodni instituce s nasim zastoupenim...

Zdravi

MirekS
10. 03. 2011 | 06:51

Drzá zrzka napsal(a):

To se nám to utrácí, když nám lidi půjčujou.
10. 03. 2011 | 06:55

Cech napsal(a):

Děkuji konečně jsem si přešlápl,je nám jasné jak Eduard Janota sestavoval rozpočty.
Ještě jednou děkuji.Chtělo by to plně zmapovat.Veřejně rozkrýt personální moveing,závislost politické mrtvoly a židle v radě.
10. 03. 2011 | 07:18

Xury napsal(a):

Pro autora:
je to sice zajímavé, ale chybí mi tam profese jednotlivých členů. To, že jste tam napsal politické funkce nic neříká o jejich odbornosti. V podstatě jediná podstatná informace je členství v NERVu.
10. 03. 2011 | 07:26

Maximus napsal(a):

Ještě je potřeba dodat, že zcela největší trafikou ve státě Kocorkovkém.cz je senát! Malá země jako jsme my, potřebuje více
dělníků, techniků, inženýrů, vědců a co nejméně tlustých smradlavých starých dědků na vejminku!
10. 03. 2011 | 07:35

stále rebel napsal(a):

Trafikanti a podíl na zisku, to abychom věděli, proč platíme za elektřinu více než v západní Evropě; trafikanti a pojištění odpovědnosti to jim platíme asi proto, aby za nic nenesli odpovědnost.
Doufám, že je jednou někdo k odpovědnosti dožene. Dvacetileté budování kleptokracie v zdivočelých svazácích vyvolává dojem, že stromy rostou do nebe.
10. 03. 2011 | 07:41

Maximus napsal(a):

Nevím už kdo to řekl, že my Češi si neumíme vládnout, ale zřejmě ten člověk měl pravdu. Všechny události za 20 let kapitalismu u nás, zapadají přesně do mozaiky poznání. My Češi máme totiž určitě mimo spoustu dobrých schopností také spoustu vlastností velmi negativních. Jsme totiž také pěkně vyčůraní, lžeme a také krademe. Markantně se to projevuje u politiků a naščí elity, kteří se dostanou na nějakou důležitou rozhodovací funkci třeba manažera, náměstka, ředitele, poslance atd. Pak se téměř s každým dotyčným člověkem, který se doposud choval relativně normálně a mravně, začnou dít věci. Začne tzv. malá domů a takový člověk hrabe a hrabe pod sebe jako kur domácí. Zářným příkladem jsou "Timur a jeho parta" tj. strana VV, která už naprosto zapadla do průměru poslaneckého kuru domácího, hrabavého. Jejich ministři jsou némlich to a samé. Na vrcholu TOP TEN ovšem jsou Melody Boys z ODS, na ty nikdo nemá! Ale k tomu zda si my Češi umíme vládnou nebo ne, samozřejmě, že si vládnout neumíme, protože jsme většina ulhaní, rádi přemisťujem to co není naše a rádi se pakujeme na úkor druhých. Naše vybrané a zvolené elity myslí jen na sebe a svoje bachory popř. na svoje blízké. Po nás potopa. Možná, že jsem tím někoho urazil, že jsem nám nastavil trochu zrcadlo, ale pro pravdu se člověk zlobí.
Kontrolní otázka!
Kdy si myslíte, že obyvatelé ČR by se mohli mít dobře jako např. ve Švýcarsku nebo ve Skandinávii?
Odpověď zní:
Až tady v České kotlině budou žít Švýcaři a Skandinávci!
10. 03. 2011 | 08:06

rejpal napsal(a):

Maximus
Ba ne. Podívejte se na tabulku příjmů. Měsíční odměna fakticky obvykle znamená JEDNO, nejvýše dvě zasedání. Takovýto člen orgánu stihne v klidu osm i víc představenstev VEDLE své normální profese. Navíc není pod drobnohledem (pokud zároveň není poslancem etc.). Nikdo ho nenutí, aby se k něčemu vyjadřoval, stčí naslouchat, odkud vítr fouká a v případě potřeby zvednout ruku. Neznám lepší zaměstnání.
10. 03. 2011 | 08:07

rejpal napsal(a):

Maximus
My bychom ze Švýcarů a Skandinávců udělali Čechy během jedné generace. Ad VV - dneska zveřejnila MF dopis, který na podzim napsala Kateřina Klasnová úzkému vedení VV. Dnes ho odmítá komentovat, ale pravost nepopřela.
10. 03. 2011 | 08:11

Maximus napsal(a):

rejpalovi
Snad nejsme ve sporu. Můj švára byl snad 10let členem podobné výše uvedené instituce. Pobíral nějaké roční desátky a hlavně vše spočívalo v tom držet hubu a krok a za odměnu hoši každoročně vyrazili do nějaké exkluzívní země. Pamatuji si, že byl třeba v Austrálii, v Ohňové zemi dole v Jižní Americe, procestovat několik Asijských států atd. Nakonec dostal tuším, že to bylo před loňskem odchodné 2,5 mil.Kč! Já mu nic nezávidím, páč jsem tvrdě pracoval a zbohatnul podnikáním, ale paradoxem je to, že on byl, je a bude vždy přesvědčený komunista a bolševik.
"To jsou paradoxy pane Sládek!?"
by řekl V.H.
10. 03. 2011 | 08:15

rejpal napsal(a):

Maximus
Nejsme. Vím o jednom předsedovi představenstva, který po čtvrthodině jednání opustil valnou hromadu s tím, že odjíždí na fotbalové Euro. Nikdo ani necekl. A potvrdili ho i na další období.
10. 03. 2011 | 08:20

jarpor napsal(a):

Připojuji se k příspěvku Xuryho, že by prospělo uvést odbornosti jednotlivých členů
a
ještě poznámku - je trochu naivní se domnívat, že ve státě, jehož vedení /vláda / vzniká na základě soutěže politických stran, že by ve státních společnostech, lépe, ve společnostech řízených státem, byli jen a jen čistí nestraníci.

Ostatně nebylo by od věci, když si dal autor práci zmapovat takto české státní podniky, kdyby si podobnou práci dal s podobnými státními společnostmi v Německu, Francii či jinde ve státech EU... případně v USA a s výsledkem nás seznámil.

Možná že by autor došel k závěru, že nejsme v těchto věcech téměř žádnou vyjímkou... a mnohým zdejším "odsuzovatelům" členů statutárních orgánů, kteří zároveň mají "stranický dres", by pomohl od přehnaného ideologického náhledu, jak je zde "vše špatně"...

Hezký den
10. 03. 2011 | 08:22

Maximus napsal(a):

jarporovi

Zajímavý názor, ale něco tady nesouhlasí. Na rozdíl od Němců, kteří jsou opravdu elitou v tom jak se má vést hospodářství státu
jsme my nic zřejmě nepochopili. Společnost, stát může dlouhodobě zbohatnost jen usilovnou a poctivou prací a dobře nastravenými pravidly "hry"! To je základ prosperity, u nás se ovšem na rozdíl od třeba Němců, Skandinávců či Švýcarů velmi krade a to ve velkém. Ve výše uvedených zemích je celý systém kontrolních mechanismů, že se nemůže jen tak stát, aby třeba nějaký baron von Drobil chtěl přesměrovat finance své politické straně. Pokud to zkusí, tak příjde tvrdý trest. U nás předseda vlády se za tohodle hochštaplera postaví a ještě ho nechá dělat ideovým manažerem své strany! Rovněž kultura lidí např. v SRN je mnohem na vyšší úrovni než u nás. Základ lidí co se dostanou do politiky a rozhodovacích funkcí exekutivy státu je potom lepší. Oni prostě tolik nekradou, nelžou, nepodvádí, nemlží jako my! A v tom je celý problém.
10. 03. 2011 | 08:33

rejpal napsal(a):

jarpor
Mám pocit,, že jinde to bude stejné jako tady. Tyhle posty prostě jsou trafiky a pro firmu je štěstím, když takový orgán mlčí a do ničeho se neplete. Alespoň neuškodí.
10. 03. 2011 | 08:34

Marcela Zahálková napsal(a):

A přitom by stačilo tak málo - jeden zákon na tabulkový plat ve všech DR těchto skanzenů, bez rozdílu, pro všechny členy DR, předsedy, místopředsedy, a to za účast v zasedání, s dovetkem delby platu nezucastneneho mezi zucastnene, aby se vzajemne nekryli, ze zasedali, zatimco byli na golfu..., a hned bychom viděli co by se začalo dít.
Bylo by po trafikách, zůstali by jen odborníci...
10. 03. 2011 | 08:46

rejpal napsal(a):

Marcela Zahálková
To spíš přestane Slunce svítit, než by někdo takový zákon příjal.(Myšlenka se mi samozřejmě líbí).
10. 03. 2011 | 08:48

Marcela Zahálková napsal(a):

rejpal
nic netrvá na věčné časy...
a žádný strom neroste do nebe...
10. 03. 2011 | 08:50

rejpal napsal(a):

Marcela Zahálková
Jenže stromy rostou pomaleji než lidé stárnou... bohužel
10. 03. 2011 | 08:53

mz napsal(a):

rejpal
to mate pravdu, ale potom je take treba obcas kapku vyluftovat, provzdusnit, ozdravit...
a kdyz se kaci les, letaji trisky:-)
10. 03. 2011 | 08:57

rejpal napsal(a):

mz
Já bych si rád zabrigádničil jako dřevorubec.
10. 03. 2011 | 08:58

Jiří napsal(a):

Moc dobrá práce autora! Díky.
10. 03. 2011 | 09:03

Duroy napsal(a):

No konečně vidím, co živí "naše" úspěšné prognostiky a makroekonomy. A já pořád, proč toho Kalouska tak chválí... :-)
Marek Šnajdr je z Frýdku-Místku, znamená jeho funkce nějakou spojitost s výstavbou polikliniky v tomtéž městě? Poliklinika je částečně financována z peněz VZP a staví se vedle polikliniky z 80 let...
Pana Macha asi nemá smysl komentovat. :-)
A že pánové z Nervu dělají pro vládu poradenství zadarmo, je již teď také jasné. :-)
10. 03. 2011 | 09:04

mz napsal(a):

rejpal
no vida, tak lesnich brigadniku by nas bylo vice... Ted jeste sehnat kvalitni matrialek na novou lesni skolku a potrebne nastroje na vykaceni toho nemocneho lesa a mame pul hotovo:-)
10. 03. 2011 | 09:06

rejpal napsal(a):

mz
Možná bychom se do toho lesa ani všichni nevešli. Horší je to s tím materiálem, nástroji a nemáme koordinátora prací.
10. 03. 2011 | 09:08

modrý edvard napsal(a):

Souhlasím s xurym a jarporem. Když je někdo (dejme tomu) bývalý ministr, je to z mého pohledu malé pozitivní plus. Ale skutečné hodnocení by se mělo odehrávat podle toho, jestli už někde něco řídil, nebo se jinak potkal s ekonomikou. Pane Škop, já vám děkuji, ale chtělo by to dodělat.
Nesouhlasím s rejpalem. DR je důležitý orgán, možná to někdy není příliš náročné - ale jen, když podnik "šlape". To asi bude spíš výjimka. Podívejte se, jak dopadla Sazka - to je primární vina představenstva, a sekundární vina dozorčí rady. Možná by to mělo být trestný - zanedbání péče - ale asi se to bude těžko dokazovat.
10. 03. 2011 | 09:08

Socka napsal(a):

Vy jste snad alespoň nachvilku věřili Nečasovi? Ten slizoun přece lže kudy chodí! Z jeho předvolebních velkohubých slibů nezbylo naprosto nic a např. jeho vyjádření o korupčních aférách, důchodové reformě, atd. se natolik rozcházejí se skutečností, že to vypadá, jako by ten prolhanec žil na jiné planetě. Chuj s ním !
10. 03. 2011 | 09:09

Student napsal(a):

Pečlivě jsem si ty seznamy prostudoval. A opravdu je to hrozné-
já nejsem ani v jednom. Chce to revoluci.
10. 03. 2011 | 09:09

jarpor napsal(a):

Maximus

Jsem ten poslední, který by se zastával "těch nahoře", nicméně jsem opět ten poslední, který by "obdivoval" jak jinde je to skvělé... a to i stran "politické kultury" či kultury lidí.
Můj názor stran porovnání že "oni tolik nekradou, nelžou, nepodvádí, nemlží.." je ten, že zatímco zde víme o každém "prdu" o "kauzách a kauzičkách tam" víme "prd". Ze svých zkušeností bych si tak silný soud, jak jste učinil Vy, netroufl utvořit...
Takže nevím... "co tady nesouhlasí"...
Ano, Němci /část Němců, z bývalého Západního Německa/ nebyla zasažena budováním socialismu a vším, co s tím souviselo, zde mám na mysli především ono "všechno je všech"... a tedy dostanu-li se k tomu "co je všech" - chovám se k tomu jako "ke svému"...
Ale negeralizuji na všechny Němce...

To Vaše, kdy to zde bude jako ve Skandinávii... až zde budou žít Skandinávci, to podepisuji.

A k těm krádežím a kontrolním mechanismům jen jedno :
Je či není krádeží, když z evropských peněz /které jsme tam poslali my sami/ čerpá jakási obec či region prostřednictvím "programů" vypracovaných soukromými firmami /které mají své zaměstnance, náklady.../ na jakousi veledůležitou věc /stezku, ptačí zónu, rozhlednu (ze které skroro nivc není vidět), zbudování mokřadu kde v životě nebyla voda..../ bez ohledu na to, že by stát potřeboval třeba dobudovat dálniční síť, drážní koridor, dát tělesně postiženým... apod. ?
Kolik z těch peněz se "rozfrcá" zcela v souladu s kontrolními mechanismy, i kontrolními mechanismy EU... jinak řečeno - vyhodí oknem na nepotřebnost.. a které pak přirozeně chybí jinde ?

Tím neříkám, že "ti nahoře" skutečně nekradou. Jen přemýšlím, co všechno bych označil za krádež...

Hezký den
10. 03. 2011 | 09:12

PatientO.T. napsal(a):

Nedávno si nebohý exposlanec Patera /ODS/ stěžoval, že se o něj strana nedostatečně postarala po ztrátě poslaneckého mandátu. Sehnali mu místo v dozorčí radě, považte, jen za 15000. A hle, už má 25000. To je dobře. Bál jsem se, že tento veleduch karlovarské politiky skončí pod mostem...

Opravdu by mne zajímalo, kdo z výše uvedených si aspoň v koutku duše připustí hanbu z toho, jak saje peníze z kapes bezbranných politiků...
10. 03. 2011 | 09:19

jarpor napsal(a):

modrý edvard

K Sazce jen jedno - za celou situaci může především majoritní akcionář - ČSTV. Ten nečinil nic když si představenstvo /zvolené akcionářem/ dělalo "co chtělo" až věc došla kde došla... a dokonce teď vyjednává (!!) o strategickém partnerovi.
Buď vyjednáváním pověřil Hušáka a spol. a pak vše padá /včetně zodpovědnosti/ na akcionáře... nebo jej tím nepověřilo a Hušák a spol. jedná zcela na "vlastní pěst" o něčem, o čem by v normální akciovce nikdy jednat nemohl.
V každém případě, jsme svědky skutečnosti, že sportovci "ostrouhají" a to s plným vědomím ČSTV, za jeho aktivního přispění, a díky sedmi lidem v představenstvu Sazky.

Soudím, že není většího paradoxu... mimochodem - je v tom představenstvu nějaký straník či politik, pane Škope ?

Hezký den
10. 03. 2011 | 09:29

PatientO.T. napsal(a):

oprava 10. 03. 2011 | 09:19:

"...Z kapes bezbranných poplatníků..."

To se mi povedlo :-)
10. 03. 2011 | 09:29

mz napsal(a):

rejpal
pred lety, kdyz se kacel les, take to zacalo tim "máme holé ruce", tim to take skoncilo, na hole v rukou jiz nedoslo... Proc to nezkusit znovu:-)
A koordinator praci, vsak on by se nejaky nasel, o to bych mela nejmensi strach...
Tentokrat bych ale doporucovala nejakou dostatecne ostrou koordinatorku, o nekolika, ktere umi dobre sazet, co zasadi, to pekne kvete a prosperuje, bych vedela (pro hnidopichy zduraznuji - to neni muj pripad!).
Hezky den
10. 03. 2011 | 09:32

Stařeček napsal(a):

Maximus. A oni Vám snad politici říkali, že jim jde o to aby stát zbohatnul?
10. 03. 2011 | 09:34

stále rebel napsal(a):

V dozorčích radách mají sedět především důvěryhodní odborníci. Vysloužilý politik je zpravidla ten, který tu důvěryhodnost ztratil. Pokud porovnám to, jak veřejnost důvěřuje politikům a například úřednické vládě, tak je to asi v poměru 1:2, tedy politikové v porovnání s nestraníky jsou na tom dost špatně, ti vysloužilí ještě hůře. V dozorčích radách nemají co dělat již jen z důvodu ztráty důvěryhodnosti.
10. 03. 2011 | 09:40

honza a. napsal(a):

Hloupě demagogický článek...autor prostě připsal k jednotlivým osobám stranickou příslušnost jak se mu to hodilo...faktem ale je, že mezi těmi členy rad je spousta odborníků - namátkou: Mejstřík, Zámečník, Lízal, Kohout, Janota, Haas.
Problém vidím v najmenovávání komunálních politiků, ne ekonomů odborníků, kteří třeba před volbami pomáhají straně s programem...z tohohle pohledu se mi ČEZ zdá ještě relativně ok, horší už jsou třeba Lesy..
Výjimka je SR VZP, ale tam těžko mohou sedět nějací odborníci, neboť pominu-li P. Hroboně se na Health economics v ČR nikdo koho by šlo nazývat odborníkem nevyskytuje..
10. 03. 2011 | 09:52

sprosťák napsal(a):

Kopírujte a posílejte vrchnímu spořílkovi, ať konečně najde ty chybějící rozpočtové prstředky.Když je tak neschopný,musíme si přece pomáhat.
10. 03. 2011 | 09:54

Pacák - myš, která řvala napsal(a):

Jediné řešení je vyhlásit válku Německu a rychle prohrát.
10. 03. 2011 | 09:58

Občan napsal(a):

Špičkoví odborníci? Určitě v tom, jak se udržet u plného koryta co nejdéle :o)
Šičkoví trafikanti? Ano, bez výjimky jeden jako druhý.

Jen ty poznámky u názvů jste si mohl, autore, odpustit. Pravděpodobně i Vy jste si povšiml, že s ohledem na "zaměstnance" a zástupce ministerstev jsou tam socdem a komunisté pouze pro formu a do počtu.
10. 03. 2011 | 10:13

modrý edvard napsal(a):

jarpor: nevím, jak je to nastavené v Sazce (... asi blbě). Ale obecně - DR kontroluje furt, akcionáři jen o členské schůzi.
10. 03. 2011 | 10:24

aveo napsal(a):

Uvedené skutečnosti jsou relativně známé skutečnosti.Lidé a politici jako Nečas to je faleš a lhářství samo. Nečas dobře ví, kam má uklízet lidi, kteří pracují zadarmo pro ODS. Jména jako Šnajder, Julínek a ochotníi z NERVu mají pramalý zájem na životní úrovni lidí. Oni ochotně pracují, zadarmo se vozí , živí a v debatách politizují ne o tom, co je dobré pro lidi, ale jak to má být, aby bylo dobře jim osobně. Tato vláda a Nečas sám se diskreditoval "Smlouvou s občany" za ODS, lživými a nesmyslnými tvrzeními, jak je v článku uvedeno a směje se občanům, voličům a všem do očí. Schovává se za vynucenou provládní koaliční dohodu. Tvrdí, že to je koncentrované moudro všeho národa, za který on, jako předseda vlády, musí bojovat. To je do nebe volající podvodní pakt s vládní koalicí. Nějaké konzultace s opozicí, odboráři, s občany nejsou nutné, bezohledně se vyhlásí, že tak to bude a hotovo. Ale to pomáhá jen těm dobře žít, kterí jsou trafikanti, kamarádičci mocných protože oni ví, že vím, že víš. Nebudou si přece pro své osobní blaho a nehorázné, nezasloužené zisky vzájemně ubližovat. nečas nikdy nemluvil úpřimně pravdu, lže a podvádí i s tou milionovou prémiií z rozpočtu na MPSV. nejhorší je, že není sám, ale i ti jeho schovánci v trafikách vychovávají své děti a rodiny v atmosféře sobeckosti, bezcharakternosti a bezohlednosti k občanům. Nečasovo vyjádření v "Otázkách" se skutečností se diametrálně liší tak jako všechno, protože káže vodu a pije víno.
10. 03. 2011 | 10:30

novak napsal(a):

Kdy začneme čistit zaplevelené prostředí českou politickou žumpu?
1) 1000 zlodějů do tepláků
2) pak se najdou odpovědní a snad i poctiví
3) služební zákon s jasnou odpovědností
4) nové volby 19.6.2011 spolu s Prahou
5) závazné vplební programy a néééé jako volby v r.2010 VVP=Velký Volební Podvod
6) zákon o referendu
.....
....
S náměty se budeme jenom předhánět
10. 03. 2011 | 10:31

pepa napsal(a):

Pokud ještě lze internetem oslovit 1 000 000 občanů ČR, tak si zahrajme na žárovkové referendum každou neděli 20,00 hod zapněme 1 000 000 varných konvic na 5 minut (2000 MWe)a máme rozpad přenosové sítě jako projev nespokojenosti občanů s politickou lží a podvodem!!!
10. 03. 2011 | 10:37

prirodovedec napsal(a):

jarpor (a jeho fandove): Formulaci:

"Jsem ten poslední, který by se zastával "těch nahoře","

ve svetle (rekneme temer statistickeho) zpracovani vasich vstupu zde myslite jako vtip, vidte? Nebo jste si zamenil slova prvni a posledni? :) Dekuji za dalsi hezky priklad do vyuky logiky k ilustraci toho, co se dozvime, kdyz se zamyslime nad frazemi a klise (byt jen regionalnich) politiku/zastupitelu :).

Hezky den, mne jste ho jiz primo prozaril :)
10. 03. 2011 | 10:53

jarpor napsal(a):

Milý kolego přírodovědče,

jistě je pro Vás hračkou hodit sem nějaké mé vyjádření, kde jsem se "zastával těch nahoře".
To aby bylo zřejmé, co píšu a co Vy si z psaného odvodíte pro Vaši "výuku logiky".
Tak do toho... už se těším.

Bude to určitě argumentem ve Váš prospěch a lepší, než Vaše šťouchy a promiňte, blábolení o "frázích a kliše" jednoho regionálního zastupitele.

A jen na okraj - takové mám nejraději... šťouchat a kritizovat, jak je to špatné... ale sami pro zlepšení ani prstem nehnout...

Hezký den
( A je mi srdečně jedno, zda tam u Vás leje, sněží či svítí slunce.
Pozdrav není o počasí, Vy "logiku". )
10. 03. 2011 | 11:07

prirodovedec napsal(a):

japor, Xury: Souhlasim, ze chybi uvedeni odbornosti autoru (presneji podrobne CV umoznujici posoudit po jakou dobu a na jake urovni ji vykonavali, kde a jak ji ziskali, nejlepe i reference na svedky jejich predchoziho vykonu teto odbornosti viz napr. Julinek a ohlasy z ivancicke nemocnice aj.). Rozhodne plati cim vice informaci, tim lepe a udaje by meli odpovidat bezne situaci hledani zamestnancu. Zde obcane (zastoupeni statem, tj. politiky a uredniky) najimaji profesionaly ke kontrole. Nemelo by byt prece sebemnsi podezreni, ze jde o pasaliky pro vyslouzilce :).

autor: Bylo by prosim mozne (jste demograf), dat prostor a odborneji okomentovat:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/190980.aspx

Dekuji.
10. 03. 2011 | 11:11

stále rebel napsal(a):

Další trafikant za ekonomickopolitické lumpárny

Nová práce pro Kohouta. Bárta ho posadí do vznikajícího aeroholdingu

http://ekonomika.idnes.cz/nova-prace-pro-kohouta-barta-ho-posadi-do-vznikajiciho-aeroholdingu-11i-/eko-doprava.aspx?c=A110110_154446_domaci_kop
10. 03. 2011 | 11:19

Tenco napsal(a):

No, ten Mach - to je srandovní.
Zvláště když si ho postavím do řady vedel Klause, Livie, ml. Klause, Bátory, Hájka, Janoty....
Prostě není nad vybranou společnost.
Aneb rodinka včetně kmotra a pokladníka.

Cítíte ten nahnědlý zápach ?
Jak by se něco začínalo připalovat.
:(((

Dobrý job, pane Škop.
Přemýšlejte nad tím, jak propojit relevantní ubčanské iniciativy tak, aby se hrnci nepropálilo dno. Volby se blíží.
10. 03. 2011 | 11:22

prirodovedec napsal(a):

jarpor: "Milý kolego přírodovědče,"

jak typicky lazenske :)

"jistě je pro Vás hračkou hodit sem nějaké mé vyjádření, kde jsem se "zastával těch nahoře"."

fanklub kolegy jarpora: Prosim o pomoc s uvadenim citaci, jak se jarpor zastaval (podle mne temer vzdy :) ) tech nahore :))).

Vazneji, najdete si z doby, kdy jste trpel mindrakem vuci vlkovi a pokazde jste na neho reagoval temer jakoukoliv Vasi reakci. Schema prece bylo jednoduche. Vlk svym typickym zpusobem neco napalil, Vy jste se zastal tech nahore a samozrejme jste oglosoval vlka :).

"To aby bylo zřejmé, co píšu a co Vy si z psaného odvodíte pro Vaši "výuku logiky". Tak do toho... už se těším."

Viz vyse. Jinak si muzete precist vlka dnes na "blicich listech" a dat mu zde za pravdu :), abyste vyvratil muj nazor, ze nejste posledni, kdo verchusce dava za pravdu. Pokud s nim nesouhlasite, mate problem, protoze jste predposledni :), protoze s radosti vlkovi davam za pravdu. Stihate logiku? Zde rovnez nejste posledni, protoze verchusce davate o tech rad vice za pravdu, nez autor a vetsina diskutujicich :). To je na tom to kouzelne, ze jste dokazal vyrobit uvodni vetu, klise, ktere jste sam opakovane primo zde poprel. :)

"Bude to určitě argumentem ve Váš prospěch a lepší, než Vaše šťouchy a promiňte, blábolení o "frázích a kliše" jednoho regionálního zastupitele."

Ale jiste jsou to stouchy. Dolozene vyse. :) Co je blaboleni si kazdy posoudi sam z nami napsaneho. :)

"A jen na okraj - takové mám nejraději... šťouchat a kritizovat, jak je to špatné... ale sami pro zlepšení ani prstem nehnout..."

To zni tak trosku od Vas jakesovsky, vidte, uz Vam chybi jen konstruktivni kritika ... ale vzdyt ja pro zlepseni delam mnohe, napr. se zde snazim Vas jako regionalniho politika jiz roky vychovat v ucte k logice, vylepsit Vase schopnosti argumentace, pouzivat Vase pochybeni jako priklad pro jine mlade, aby nenasledovali Vase chyby ... podle mne je to dulezite, lidem pomahat, aby rozeznavali kvalitni a logickou argumentaci od te nelogicke ... byt je to doprovazeno stouchy ... prave kvalitni diskuse a kriticke hlasy je prece to, co pomaha Vam, kteri jste ted u moci, abyste se zlepsovali, odstranovali sve chyby a lepe jste pracovali pro prospech obcanu ...

"Hezký den ( A je mi srdečně jedno, zda tam u Vás leje, sněží či svítí slunce. Pozdrav není o počasí, Vy "logiku". ) 10. 03. 2011 | 11:07"

Jeste jednou diky i za Vasi posledni nerudnou reakci, ktera tak nadherne podrazdene kontrastuje s tim Vasim povestnym "Hezky den". :) Je to takovy pekny doklad rozporu mezi tou fasadou a vnitrkem, jak o tom psaval a psava Tenco.

Jak Vam mladsi kolega psal u Stecha, skoda, ze tak casto sve prispevky zaplnite svymi pro politiku a v politice osvojenymi klise. Umite prece psat i zajimave (v tzv. ere pred vlkem jste to urcite umel :) a v posledni dobe se to take obcas objevi). Problem je, ze tak smesnou vetou (ve vasem pripade) shodite vecny obsah zbytku sveho textu (viz ma reakce vyse na Vas a Xuryho).

Hezky den
10. 03. 2011 | 11:30

prirodovedec napsal(a):

A jeste ten vlk - urcite zaujme nejen jarpora:

http://www.blisty.cz/art/57663.html
10. 03. 2011 | 11:34

Bubeník napsal(a):

Hernajz, že to vidíte až dnes. Livii, Kočárníka a další, kteří obsadili rady hned v začátku privatizace, jste netušili? Kam jste čuměli a koho volili?
10. 03. 2011 | 11:52

jarpor napsal(a):

Milý kolego přírodověďče,

mnoho slov, fakt ani jeden.

Nějak mi nepřipadá logické, tvrdit cosi o druhém... a požadovat doklady svého tvrzeného... od jiných...
Skuteční logici jsou schopni sami doložit co tvrdí... a většinou jsou struční... Logika nepotřebuje "okecávat".

Nemám na komentář k Vašemu rozboru mých několika vět ani čas, ani chuť.
Klidně dále poučujte, čím, co a koho "shazuji"... poslužte si lázněmi... fasádou... i Vlkem.
Informací není nikdy dost... díky za odkaz.

Hezký den
10. 03. 2011 | 11:59

červený nikoli modrý mozek napsal(a):

xury modrý svazák stále v první řadě s vlajkou neoliberalismu, kterým je odkojený.ale vlajka už je otřepaná i víra uvadá, doufám,že nedopadne jako kohout (jedno který), pokud to tedy není přezdívka "ekonoma" kohouta :)
10. 03. 2011 | 12:48

mafián napsal(a):

Po přečtení tohoto přehledu se opravdu nedivím, že stát nemá peníze a musí zase ožebračovat národ. Je to jeden hnus větší než druhý! Je tam opomenuta dozorčí rada ČEPS, a.s. také by to bylo velmi zajímavé
10. 03. 2011 | 13:01

Ing. N. napsal(a):

Má občan této rozkradené země možnost se nějakým způsobem bránit? URČITĚ ANO. Je přece snadné postavit se proti zavedeným zlořádům a proti zvýšení daně z přidané hodnoty na 20%. Jak? Postačí, když se aktivně zúčastníme akce Bojkot20, která by spočívala v tom, že občané od data vyhlášení uvedené daně budou kupovat pouze nejnutnější věci a vydrží to alespoň jeden rok. Potřebné věci si koupí před vyhlášením daně. Petice politiky nezajímají a tak je potřeba aby občanská společnost přitvrdila. Uvidíme, co na to Kalousek a další členové vlády finanční zodpovědnosti.
10. 03. 2011 | 13:23

prirodovedec napsal(a):

jarpor: Myslel jsem, ze umite dohledat sam, co jste zde psal:

"jarpor napsal(a):
Připojuji se k příspěvku Xuryho, že by prospělo uvést odbornosti jednotlivých členů
a
ještě poznámku - je trochu naivní se domnívat, že ve státě, jehož vedení /vláda / vzniká na základě soutěže politických stran, že by ve státních společnostech, lépe, ve společnostech řízených státem, byli jen a jen čistí nestraníci.

Ostatně nebylo by od věci, když si dal autor práci zmapovat takto české státní podniky, kdyby si podobnou práci dal s podobnými státními společnostmi v Německu, Francii či jinde ve státech EU... případně v USA a s výsledkem nás seznámil.

Možná že by autor došel k závěru, že nejsme v těchto věcech téměř žádnou vyjímkou... a mnohým zdejším "odsuzovatelům" členů statutárních orgánů, kteří zároveň mají "stranický dres", by pomohl od přehnaného ideologického náhledu, jak je zde "vše špatně"...

Hezký den
10. 03. 2011 | 08:22"

Podle mne Vase zrejma obhajoba obsazeni rad. Odkazem na to, ze nezname odbornosti a nevime, jak je to jinde. Tato obhajoba je podle mne naprosto v poradku, koneckoncu jako provladni obhajce a zastupitel pisete konzistentne provladne. Na druhe strane:

"jarpor napsal(a):
Maximus Jsem ten poslední, který by se zastával "těch nahoře", ... 10. 03. 2011 | 09:12"

Je pro mne protimluvem a pri me znalosti Vaseho psani vtipem, protoze je pokusem dat najevo odstup tam, kde ho nemate. Jedna se o Vas recnicky obrat, klise, podle mne typicke pro Vas (viz Tenco). Ostatni zde pouzivaji tyto postupy mene casto, proto to spojuji s Vasimi politickymi aktivitami, protoze od politiku se zadaji podobne "hladke" postupy.

Hezky den
10. 03. 2011 | 13:25

Petr napsal(a):

Peníze za kvalitní práci by nikomu vadit neměly. To je jeden problém, protože odměnu nedostává odborník, ale politik. Druhý problém je v tom, že většina členů správních a dozorčích rad svou funkci dělají v zastoupení majitele akcií (např. státu, Magistrátu a pod.) a dělají to v rámci už jednou zaplacené pracovní náplně.
Ale jsme v Česku, tak se není čemu divit.
10. 03. 2011 | 13:28

michalskop napsal(a):

modrý edvard, xury a jarpor:

ano, jistě je rozumná připomínka, že i někteří trafikanti jsou odborníci. To samozřejmě nezpochybňuji. Nicméně já se hlavně snažil reagovat na slova p.Nečase, která řekl a to ve velmi důležitém čase - kde jsou ta výběrová řízení? jak to, že ve většině případů jde o jasné stranické dělení? (možná, že to nejsou lidé, co "se ometají kolem nějakého politika", oni to často jsou přímo ti politici).
10. 03. 2011 | 13:50

jarpor napsal(a):

Milý kolego přírodovědče,

Kromě toho co jste z mého citoval Vy a čím celá naše debata začala:

""jarpor napsal(a):
Maximus Jsem ten poslední, který by se zastával "těch nahoře", ... 10. 03. 2011 | 09:12"

pokračoval jste,
když jsem Vás vyzval k doložení Vašeho tvrzení "že se vždy zastávám těch nahoře..",
že jiní určitě doloží mé příspěvky, kde se "těch nahoře zastávám"....

Tak si dovolím Vám sdělit, že Vám uniklo, že v tom samém mém vstupu k maximovi jsou poslední dvě věty :
"Tím neříkám, že "ti nahoře" skutečně nekradou. Jen přemýšlím, co všechno bych označil za krádež..."

Milý kolego, logiku,
už jen z tohoto mého vyjádření vyplývá, že to Vaše odvození si mého "zastávání se"... je blbost ... a to Vaše obracení se na důkazy od jiných ... je více jak směšné.

Nejen proto mne Vaše "logické vývody", Vaše příspěvky poučování, lehkých urážek a pohrdání vůbec nezajímají /a jistě nejsem sám/.

Máte-li nutkání dalších rozborů mých vět a hledání údajných protimluvů, jsou Vám mé příspěvky plně k dispozici.

Shledávám však jako naprosto chybnou Vaši interpretaci, že pokud na něco nenadávám, neodsuzuji /nejdu s hlavním zdejším proudem/..., spíše porovnávám jak je to jinde a vyhýbám se genaralizování... tak že vyjadřuji ss tím "naším" bezvýhradný souhlas, ba co víc - zastávání se...
Ale Vaše interpretace je Vaší věcí... je mi skutečně ukradená.

Hezký den
10. 03. 2011 | 13:55

jarpor napsal(a):

Michal Škop

Díka za reakci.
Pokusíte se o to zmapování situace v jiných zemích ? Myslím, že by to bylo skutečně velmi poučné srovnání... možná i pro Vás... :-))

A k té souvislosti s Nečasem a jeho vyjádřeními stran výběrových řízení a odborníků :
Není ani první ani poslední ve smyslu - když ptáčka /voliče / lapají, pěkně mu zpívají... Bylo, je, bohužel i bude...
Jen naivka věří všemu, co politici naslibují... jedno z které strany...

Hezký den
10. 03. 2011 | 14:09

michalskop napsal(a):

honza a.

nemyslím, že bych přiřazoval stranu, jak se mi hodí. Více jak polovina jsou přímo straníci, tam je to jasné. U těch ostatních je to propojení ale také často zřejmé (zrovna u všech Vámi jmenovaných). Většina lidí v ČR nemá propojení na žádnou stranu, ba si dovolím říci, že většina odborníků ho nemá.
Nicméně budu jen rád, pokud se tento přehled zlepší, pokud chcete dodělat sloupeček "odbornost", zveřejníme to znovu, i s grafy "odborníci"x"neodborníci".
10. 03. 2011 | 14:11

michalskop napsal(a):

Jarpor

srovnání se (západním) zahraničím by určitě bylo zajímavé, i pro mě. Proč to nemohu rovnou slíbit je, že to zabere hodně času (i jen pro ČR).

p.Nečas: jistě není první ani poslední, ale to neznamená, že se s tím máme smiřovat a brát za normu.
10. 03. 2011 | 14:26

Sims. napsal(a):

Velmi výstižné a jsme u jádra pudla - kdyby se do dozorčích rad dali odborníci, kteří by se zabývali na plný úvazek chodem organizace a měli by snahu navštěvovat provozy organizací, studovat vývoj a organizační strukturu (odměny by jim na to asi stačily, protože dosahují docela obřích rozměrů v některých případech), tak by se snížila i nezaměstnanost. Připadá mi velmi neodpovědné, aby naši politici, chudáci předsedové klubů a poslanci a senátoři museli ještě chodit do nějakých rad a dozorovat chod podniků, kterým vlastně ani nerozumí.
10. 03. 2011 | 14:34

jarpor napsal(a):

Michal Škop

No, pokud můžu... i když je to hodně práce... dejte se do toho...

"p.Nečas: jistě není první ani poslední, ale to neznamená, že se s tím máme smiřovat a brát za normu."

Skutečně se domníváte, že se slibuje a neplní jen u nás ?
Jen jeden příklad... kolik asi získal Obama hlasů tím, že zruší Quantanámo ? A výsledek ? Couvl, nic nezruší... Tedy, jen u nás je to "norma" ?
Pokud ještě něco mohu ... méně naivity... bych prosil. Nic ve zlém...

Hezký den
10. 03. 2011 | 14:43

prirodovedec napsal(a):

Nas mily zaku jarpore (abych ladil podobnym oslovenim):

Takze zase VASE typicke prekrucovani? :)

Napsal jste prece:

"Jsem ten poslední, který by se zastával "těch nahoře","

ANO, NE? Jste tedy TEN POSLEDNI kdo by se zastaval tech nahore? Cili kazdy se zastava VICE tech nahore nez Vy, ne? :)

Vime jiste oba a nejen my dva, ze ve vasem pripade je to spise nepovedeny vtip, nadsazka, recnicky obrat, ktery jste ale pouzil nespravne.

Na to jsem napsal:

ve svetle (rekneme temer statistickeho) zpracovani vasich vstupu zde myslite jako vtip, vidte? Nebo jste si zamenil slova prvni a posledni? :)

Vy:

jistě je pro Vás hračkou hodit sem nějaké mé vyjádření, kde jsem se "zastával těch nahoře".

Cili tvrdite neprimo, ze jste se NIKDY nezastaval tech nahore a ze mam najit jeden pripad. Presneji mam dolozit, ze nejste posledni, ktery se zastava tech nahore :). To uz ale neslo jinak nez smajliky:

fanklub kolegy jarpora: Prosim o pomoc s uvadenim citaci, jak se jarpor zastaval (podle mne temer vzdy :) ) tech nahore :))).

Coz jste vzal vazne? S temi smajliky? Ktere necitujete? I Vy jeden krivici diskusi ...

Pak jsem Vam zminil vlka a neprimo upozornil na PODSTATU HLOUPOSTI Vaseho klise. Zkratka, ze jste minimalne predposledni (za mnou) nikoliv posledni :) v omlouvani tech nahore.

Na to uz Vase tradicni reakce: uz zase Vase povestna neschopnost citovat druheho nezkreslene a selektivni reakce k napsanemu :). Viz 10. 03. 2011 | 11:59. Mnohokrat Vam to vytkl Tenco, tata, ... dalsi. Samozrejme i ja, Vas ucitel. :)

A vubec neocenujete, jak jsem psal, ze jsem konstruktivni, tim ze Vas kritizuji, pomaham Vam k lepsimu zastupuvani obcanu ve vykonu Vaseho zastupitelstvi. A vy na to hned zase LZETE :):

Pisete:

pokračoval jste,
když jsem Vás vyzval k doložení Vašeho tvrzení "že se vždy zastávám těch nahoře..",

TO jsem ovsem netvrdil, uvozovkami vzbuzujete dojem citace mne, coz neni nic jineho nez Vase autocitace ovsem opet nepresna a ZKRESLENA Vami o jedno slovicko: VZDY, cili lzete.

Dale pisete: "Tak si dovolím Vám sdělit, že Vám uniklo, že v tom samém mém vstupu k maximovi jsou poslední dvě věty :
"Tím neříkám, že "ti nahoře" skutečně nekradou. Jen přemýšlím, co všechno bych označil za krádež...""

Samozrejme jsem Vasi typickou jarporovskou zatacku (nerikam tak ani tak, ale k veci se rovne postavit neumim ... jsem jarpor :) ) neprehledl. Podle mne v uvedene souvislosti neni podstatna, ale obsahuje opet tu obhajobu pro zmeny kradezi, o kterych jsem ovsem nepsal vidte:

"Jen přemýšlím, co všechno bych označil za krádež..." "

Shrnuji. Tvrdite vyse, ze jste posledni, kdo by obhajoval ty nahore. Ja to povazuji za vtip a v rozporu s Vasimi postoji. Podle mne je to takova ta Vase typicka zdejsi formulacni neohrabanost. Vy misto priznani zertu a nadsazky lokalniho politika to dale vazne tvrdite. Ve zdejsi diskusi autorovy postrehy pritom relativizujete (co tam chybi, jak je to jinde). Tim ale hajite ty, ktere vlastne kritizuje, ty nahore. Vy samozrejme muzete tvrdit, ze je tim nehajite, o to je to kouzelnejsi. Mate na to pravo. To jsem psal, ale pak jste obtizne ten posledni, kdo kritizuje ty nahore, jak tvrdite, protoze jini je nahji ani tak, jako Vy, kdyz je nehajite. Tim se ovsem ocitate na predposlednim miste, napr. za mnou.

Diky za rozsirovani vyukoveho materialu (prezentaci pro studenty jsem Vam shrnul v odstaci vyse, vcetne naznaku odpovedi na otazky studentu, jak a kdy se z toho mohl jarpor vykroutit ... ale bez naznaku diskuse se studenty na tema, co v lidske povaze vede cloveka trvat na svych omylech a stavat se smesnejsim ... ), muzete prosim dale pokracovat? Dekuji a

Hezky den
10. 03. 2011 | 14:44

michalskop napsal(a):

rád bych i za sebe také doporučil výborný obsáhlý článek na stejné téma, který shodou náhod vyšel také dnes: http://ekonom.ihned.cz/c1-51042490-vitezove-dozorcich-rad (ač mě tam chybí ty grafy a barvičky, aby to bylo přehlednější (-: )
10. 03. 2011 | 14:54

jarpor napsal(a):

Milý kolego přírodovědče,

napsal jste toho málo... musíte se více snažit..

Hezký den
P.S. Jsem se svou směšností spokojen. Každý jsme nějaký... že.
10. 03. 2011 | 14:56

michalskop napsal(a):

jarpor

nicméně p.Obama je také za Guantánamo oprávněně dost kritizován (a nejen za to). Ale je pravda, že i v ČR se kritika občas najde, např. Lidovky před pár dny kritizovaly ODS a TOP 09 za předvolební lež ohledně daní. Právě ti, kteří danou stranu (či směr) podporují, by měli být první v kritizování, pokud se sliby nedodržují. Neboť primárně je oni politici v takovém případě podvádějí.

Jak je to v zahraničí: já jsem se naučil, že pokud něco chci, většinou nejjednodušší je to udělat sám (-: Neříkám "ne", ale také říkám, že pokud to zpracujete, rád Vám pomůžu třeba s publikací, grafy, apod.
10. 03. 2011 | 15:07

prirodovedec napsal(a):

jarpor: Srdecny pozdrav Vasi Uhybavosti a Vyhybavosti :). Dekuji za zaver a pointu vyukoveho prikladu ("jarpor, kteremu se opet nedostavalo argumentu, onemnel a diskusi opustil, mili studenti ... a nastal happy end, dalsi politik byt lokalni zahnan do uzkych a dasli krok k naprave veci v CR ucinen).

Hezky den
10. 03. 2011 | 15:10

jarpor napsal(a):

Milý kolego přírodovědče,

nadutosti o tom, že "je zahnán do úzkých, či že se nedostává argumentů" ... té máte evidentně dost.
Vychutnejte si pocit vítězství z Vašeho chybného závěru...

Nebaví mne debatovat nad slovíčky zda jsem či nejsem poslední či předposlední... zůstanu svůj, pro Vás směšný.

Přeji Vám pěkné další rozebírání psaného...

Hezký den
10. 03. 2011 | 15:25

prirodovedec napsal(a):

jarpor: Samozrejme dekuji. Udelate si ten rozbor, jak Vam pise autor? :)

Hezky den
10. 03. 2011 | 15:41

Tenco napsal(a):

jarpor napsal(a):
Michal Škop

Díka za reakci.
Pokusíte se o to zmapování situace v jiných zemích ? Myslím, že by to bylo skutečně velmi poučné srovnání... možná i pro Vás... :-))

-------------------------------------------------------------------------
Jarpore - pane poslanče za ODS - to je takový váš zvyk - přidělovat lidem práci ?

Proč to neuděláte vy ?

Je to nad vaše fyzické i mentální síly, milý pane poslanče za ODS (vaše slova) ?
Nedivil bych se. Kde na to brát čas, co ?
:)))

přírodovědec
Bacha na nákazu !
Na todle nejsou ještě žádné léky - tedy na jarporeózu. :)) /rozkládá mozkovou tkáň/
10. 03. 2011 | 15:50

jarpor napsal(a):

Tak koukám,že další zde neumí správně pochopit text...

Otázkou se práce nepřiděluje. Tedy podle mne.
Tenco patrně otázkou práci přiděluje. Jinak by tak tupou repliku nenapsal.

Kolego přírodovědče, neudělám. Ponechám to autorovi, který si dal tu práci s našimi státními akciovkami. Ponechám mu radost /nebo smutek/ ze zjištění, že nejsme vyjímkou... s těmi "stranickými trafikami".

Pánové, mějte se... jdu se věnovat důležitějším věcem než klepat do komplu texty, které si vykládáte, lépe překrucujete k Vašim představám...

Hezké odpoledne
10. 03. 2011 | 16:03

Magdaléna napsal(a):

Výbornej článek! Je fajn že aspoň někteří novináři dokáží nezaujtě a věcně informovat co se tady děj... JEN DO NICH! Ještě by bylo dobré takovou studii ohledně šetření financí ve státní správě:-)
10. 03. 2011 | 16:08

xy napsal(a):

tenhle typ parazitů "trafikantů" je na každém Městském úřadě a magistrátu, jediné co nám může pomoci proti permanentnímu okrádání státem (jeho "zaměstnanci"), je co nejužší integrace do EU, v Německu zkončil a přišel o titul ministr protože opsal část diplomové práce, u nás "studentům" z politických stran, kteří do těch škol ani nechodili, odebrat titul nelze :-), a tak je to tady se vším
10. 03. 2011 | 16:20

prirodovedec napsal(a):

jarpor: Problem Vasich vstupu podle mne neni, ze si je prekrucujeme. Problem je, ze ke kritickym blogum zde nebo kritickym vstupu diskutujicich prilozite relativizaci, podle mne casto bez faktu, pripadne, pokud nekdo fakta prinese, dale se jim jiz nevenujete. Zkratka fungujete jako takovy provladni relativizator :). Coz je pro politika byt lokalniho, jako jste Vy, ale ve vladnim dresu, naprosto pochopitelne. I zde jste podle mne naprosto korektne nadhodil, co Vam chybi a jak je to jinde.

Ja si ale ve shode s Vami myslim, ze jinde je to podobne a podle mne to odpovida urovni ceske politiky. Je to zpusob, jak zivit neuspesne politiky nebo prilepsovat uspesnym, jak statni ci mestske podniky politicky kontrolovat, atd. Je to podle mne normalni politicka spinavost, ktera k politice patri. Dulezite je podle mne maximum informaci, jak pisete, ja bych jichtel daleko vice. Informace jsou prevence pred rozkradenim toho, co patri obcanum. To se urcite shodneme. Lisime se asi v tom, ze vy jste vuci upozorneni autora vice netecny. Koneckoncu pokud jste zastupitel, je mozne, ze sam sedite ve spravni rade treba mestskeho podniku, cili i proto zadate ta srovnani a jste netecny. Kapr proti rybnikum brojit nebude.

Cili Vasi zadost na vice informaci jsem nezpochybnil, pouze jsem sledoval dalsi dej, jak potom, co jste "zaukoloval" autora, ten se tomu nemene chytre vyhnul a prehodil to na Vas, coz jste logicky odmitl. Hezke.

Ja mel pouze vyhradu k zabavne nadsazce parafrazuji:

Ja jarpor jsem prece posledni, kdo by branil ty nahore :).

Vite prece, ze nekteri diskutujici (jako Tenco) si mysli a pisi to tu, ze sedite nekde na janskemu vrsku podobnem kopecku a mate stranicky ukol - relativizovat kritiku. Ja si to nemyslim, jen si myslim, ze Vam preslo to zastupitelstvi do krve, vytesnilo zcasti Vase puvodni prirodovedne vzdelani a uz prilis neumite argumentovat a ze je Vam treba pomahat ... coz se snazim, abyste nam nejakesovatel.
10. 03. 2011 | 16:28

ironik napsal(a):

Pozdní probuzení, dovolím si podotknout, takový Trafikant byl osobou váženou protože ho občané potřebovali a vyznali se alespoň ve zboží které prodávali, tento druh radoby odborníků( vyžírků ze zákona který si vytvořili pro své kapsy)nejen že nikdo nepotřebuje ale navíc svou všehoschopností se daří rozbít zbytky soudržnosti společnosti .Tak konečně naplnili přísloví že stát je nejhorší hospodář.
10. 03. 2011 | 16:34

Jara napsal(a):

To je naprosto hnusné, stejně jako korupce.
10. 03. 2011 | 16:50

stále rebel napsal(a):

Pro Ing. N.
To je bohužel dětinský nápad.
Když přestanete nakupovat zboží a služby, tak připravíte souseda o práci a následně sebe.

Není pravda často pravicí opakovaná lež, že zaměstnanost je závislá především na daních, které platí podnikatele, sociálních odvodech a podobně, zaměstnanost je závislá především na kupní síle obyvatelstva. Vyrobit se může jen tolik, na co mají lidé peníze, vyvést se dá jen něco. Pokud budou mít lidé dost peněz, tak se vždycky najde nějaký podnikatel, který se jich rád ujme. Zvýšením DPH budou mít hoši nahoře další prostředky na rozkrádání, ale musíme počítat s tím, že tento krok srazí HDP, zvýší nezaměstnanost a následně prohloubí ekonomické problémy.
10. 03. 2011 | 17:00

žumpa M. Novák napsal(a):

3 x FUJ těmto politickým parazitům.
10. 03. 2011 | 19:44

stále rebel napsal(a):

"Muž z ODS v Dubaji s lobbisty. Kdo platil, nechce říct
Obzvlášť, když váš poslanecký asistent - konečně vidíme, co má takový asistent v popisu práce - sjede koupit vám a vašim společníkům letenky I. třídy do Orientu a platí půl milionem v hotovosti. Paklík pětitisícovek na kongresu, vzpomínáte?
Obzvlášť, když se ti společníci jmenují Roman Janoušek, Martin Roman nebo Petr Žaluda.

Obzvlášť, když jste se před několika lety zasadil o to, aby topmanažeři velkých firem nemuseli zveřejňovat svoje odměny."
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=692077
10. 03. 2011 | 20:09

Šťoural napsal(a):

Jak povídám, není nad třetí hromadnou pražskou defenestraci. Potom zaházet sr..kama, pochc.t a zalít kyselinou sejrovou a posypat vápnem. To je tak když si lidi nechávají kálet na hlavu gaunerama.
10. 03. 2011 | 21:15

P.F.J. napsal(a):

Kážou vodu a pijou víno.Je to nespravedlivý,důchodci nemají na nájem a jídlo,protože ,,stát,, nemá peníze,ale jak je vidět,peněz je dost,ale jen pro ty nahoře.Je to svinárna a mělo by se s tím něco udělat.
10. 03. 2011 | 21:58

Tománek napsal(a):

Martin Říman je předsedou DR. Velmi dobře ho poznám již jako školáka, pak studenta gymnázia (maturita s odřenýma ušima, předseda SSM na gymnáziu), vysoká škola elektrotechnická s protekcí svého otce funcionáře KSČ, poté pracoval na JZD Fryčovice jako přípravář krmiva pro dobytek, a po listopadu 89 rovnou do politiky. Má "výborné znalosti", proto mohl být ministrem dopravy, ministrem průmyslu a obchodu, a dalších...
Takže je to jasné, proč vše tak dobře funguje. Bohamu!
11. 03. 2011 | 08:30

Terry napsal(a):

ODS rozdala trafiky vlivným straníkům, kteří propadli ve volbách
(http://zpravy.idnes.cz/ods-rozdala-trafiky-vlivnym-stranikum-kteri-propadli-ve-volbach-ph1-/domaci.asp?c=A101110_221147_domaci_vel)_11. listopadu 2010:

Voliči je vykroužkovali, o práci ale nepřišli. Někteří vlivní členové ODS, kteří neuspěli ve volbách, se dostávají na vysoká místa ve státních podnicích. Podle zjištění MF DNES obsadili například místa v ČEPS či dozorčí radě VZP. Někteří si dokonce na dohozené pozice stěžují.

Karlovarský Miloš Patera díky ní (straně) zasedl ve správní radě VZP, za což bere zhruba 15 tisíc korun hrubého měsíčně.

"Strana by měla chovat větší úctu k lidem, kteří pro ni pracovali. V mém případě tomu tak není. Pomohla mi sedět v jedné správní radě za pár korun, nejsou to žádné statisíce, padesátitisíce ani třicetitisíce. Samozřejmě, čekal bych víc," stěžuje si Patera, jenž byl osm let poslancem pravicové strany hlásající, že každý zdravý člověk se o sebe musí postarat sám.

Podle vnitrostranických kritiků právě Nečas vychází vstříc lidem z vedení, kteří přišli o práci - ať už poslance, senátora nebo starosty.

Zatímco působení bývalých politiků v dozorčích radách šéf ODS Petr Nečas obhajuje, u těch současných to vždy neplatí. Vadí mu třeba to, jak někteří kolegové obcházejí zákon v dozorčí a správní radě Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Podle zákona o střetu zájmů nesmějí poslanci a senátoři zastupující stát ve státních nebo polostátních firmách brát odměnu, vždyť je to součást jejich práce (zatím to však neplatí pro zastupitele).

Jenže v případě VZP to aktivní poslanci obcházejí tvrzením, že pojišťovna není státní, nýbrž veřejnoprávní.

Ve volbách "vykroužkovaní" a narychlo do VZP dosazení exposlanci tohle řešit vůbec nemusí. Miloš Patera i Josef Kochan (oba z ODS), mají na finanční odměnu nárok. Berou základní plat zhruba osm tisíc korun měsíčně plus pět tisíc za jedno zasedání, přičemž schůze jsou tak dvě do měsíce.

Petr Nečas měl "sociální cítění" už dříve. Třeba loni na jaře po pádu Topolánkovy vlády chtěl v hlavní kanceláři strany zaměstnat své nejbližší spolupracovníky z ministerstva práce, mluvčího Jiřího Sezemského a asistentku Janu Nagyovou.

Jenže lidé kolem tehdejšího šéfa ODS Mirka Topolánka to odmítli. Vztah Nečase s Topolánkem poté ochladl, což mnozí dávali do souvislosti. Nečas se zpočátku se dokonce odmítal podílet na sepisování volebního programu.

Později se práce za úřednické vlády pro kolegy přece jen našla, a to na ministerstvu obrany vedeném Martinem Bartákem, vicepremiérem Fischerovy vlády. Ten zaměstnal nejen Nečasovu dvojici Sezemského s Nagyovou, ale i Topolánkovu mluvčí Janu Bartošovou. Možná právě tohle gesto je dnes vysvětlením až příliš shovívavého hodnocení Bartákovy éry na obraně.

Tu nejdůležitější "trafiku" však ještě premiér nesehnal - vytoužený post šéfa energetické agentury při OECD pro svého předchůdce, expremiéra Mirka Topolánka.
11. 03. 2011 | 09:04

Terry napsal(a):

Nečas: Statisíce pro podřízenou (http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/134423/necas-statisice-pro-podrizenou.html)_9.4.2010:

Platy i odměny, které za ministrování Petra Nečase (ODS) získávala, dělají z Jany Nagyové (45) jednu z nejlépe placených úřednic v Česku. Za osm měsíců si Nagyová jako ředitelka kanceláře přišla na více než dva miliony korun hrubé mzdy! Předvolební boj zuří – indicie naznačují, že za zveřejněním odměn Nagyové, které nahrává do karet Jiřímu Paroubkovi, stojí spolupracovníci ČSSD.

Výplatní pásky Nagyové, které má Blesk.cz k dispozici, budí podezření na první pohled. Předvolební munice je to výživná. Nejvíce úřednice vydělala na pádu Topolánkovy vlády v loňském březnu. Z běžného platu ve výši zhruba 50 tisíc korun hrubého se jí v březnu výplata zvýšila díky odměně na 92 tisíc korun. Byla totiž přeřazena do vyšší platové třídy.

Hned další měsíc byla Nagyová přeřazena ještě do vyšší platové třídy a dubnový plat se jí s odměnami vyšplhal na závratných 573 250 korun rubého! Jen na odměnách tak Nagyová dostala téměř 400 tisíc korun.

Nečas včera vysoké odměny ve výši pěti měsíčních platů pro Nagyovou Blesku přiznal. „Po pádu vlády několik odcházejících spolupracovníků dostalo odměny ve výši pěti platů, což odpovídá standardní výši mzdy ve výpovědní lhůtě a odstupnému. Za stejných podmínek odcházeli i politicky jmenovaní zaměstnanci úřadu po odchodu ČSSD v roce 2006,“ hájí se lídr ODS.

Upozornil také, že ten, kdo z ministerstva pásky vynesl, porušil zákon. Dodal také, že odměny ve výši pěti platů dostali ještě další jeho čtyři nejbližší spolupracovníci.

Dohromady Nagyová za osm měsíců roku 2009 získala na ministerstvu práce čistý příjem 1 430 091 korun. Podle výplatní pásky pak na ministerstvu vydržela až do srpna, kdy dostala další regulérní odstupné.
(konec citace)

Po svém jmenování premiérem Petr Nečas jmenoval Janu Nagyovou vrchní ředitelkou Sekce kabinetu předsedy vlády.

Jana Nagyová - Profesní životopis (http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/predstavujeme/vrchni-reditelka-sekce-kabinetu-predsedy-vlady-cr-jana-nagyova-79710/):

Praxe:
07/2010 – dosud vrchní ředitelka Sekce kabinetu předsedy vlády
01/2010 – 07/2010 – poradce Ministerstva obrany
09/2009 – 12/ 2009 – OSVČ – poradenská činnost v oblasti sociální politiky
09/2006 - 08/2009 – ředitelka odboru kanceláře ministra – Ministerstvo práce a sociálních věcí
09/2005 – 12/2006 – vedoucí provozního oddělení Hlavní kanceláře ODS
09/1996 – 08/2005 – oblastní manažerka ODS – Oblastní sdružení ODS Karlovy Vary
11/1996 – 11/2004 - asistentka senátora
01/1996 – 08/1996 - vedoucí obchodního oddělení – West Bohemia Glass – Kerpo a.s.
09/1993 – 12/1995 – vedoucí tuzemského odbytu – LEANDER 1946 s.r.o
05/1984 – 08/1993 - Mzdová účetní Chodos – Chodov

Vzdělání:
2011 : Dosud probíhá magisterské studium – UJAK Praha (studium bude dokončeno 2011)
2009 : Univerzita J. A. Komenského Praha – Obor masová a sociální komunikace – bakalář
(konec citace)

A mj.

Pražská Univerzita Jana Amose Komenského se potýká s rychlostudenty, tvrdí bývalí vyučující (http://www.mediafax.cz/domaci/3063688-Prazska-Univerzita-Jana-Amose-Komenskeho-se-potyka-s-rychlostudenty-tvrdi-byvali-vyucujici)

Akreditační komise prověřuje Univerzitu Jana Amose Komenského (http://www.mediafax.cz/domaci/3063739-Akreditacni-komise-proveruje-Univerzitu-Jana-Amose-Komenskeho)
Jak je to všechno krásně provázáno....

Máme demokracii, ne, vole?!!
11. 03. 2011 | 09:18

rejpal napsal(a):

Taky by mě štvalo, kdybych musel trávit každý měsíc jedno dopoledne za mrzkých 15 tisíc. Je to nehoráznost, takto se chovat k našim celebritám.
11. 03. 2011 | 09:19

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, naštvaní jste až až. A přitom stačí jen tak málo. Podívejte se na www.vymenilijsmepolitiky.cz a tam zjistíte, že si již někdo dal tu práci a vymyslel a připravil návrh NOVÉ OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR, podle které by zde musela vzniknouti nová OBČANSKÁ SPOLEČNOST, která by přímou demokracií vytvořila úplně nové zastupitelské orgány, které by byly bez imunit, jako každý občan a ještě těm občanům odpovědný za to co ve funkci vykonal a v jakém množství a kvalitě. Jinak bude následovat odpovídající sankční odpovědnost i s náhradou škody. Tato činnost bude ohodnocována dle vůle občanů, kteří jej do těchto funkcí zvolí a také za neplnění budou odvolávat. Prostě zastupovat občany v určitých funkcích bude úplně stejná PRÁCE jako když občan bude ve svém oboru vytvářet hodnoty. A hlavně tuto organizační práci musí zvládnout jen zlomek toho počtu LEHKOŽIVKŮ V SOUČASNÉ DOBĚ. Kdo to nezvládne, nemá tam co dělat. Na 10 miliónový národ by bylo dostačující vedení a řízení v poměru 1:500 + výpočetní technika, která by byla těmito manažery krmena daty a ta technika by jim sama dala návrh řešení, že? To by ještě všichni koukali co je možné, když to jede podle smysluplných programů a systémů. Tak kdo se chce dožíti svého důchodu, tak po přečtení výše uvedených adres, se bude již při jejich pochopení, jen starat a sledovat, KDY TO TA GENERÁLNÍ STÁVKA ZAČNE, ŽE? A potom to již musí jíti jako po másle, protože HEDVÁBNÁ ZMĚNA to bude ZMĚNA, to tento svět ještě neviděl, ALE UVIDÍ, ŽE? Ještě chceme připomenout tu schůzku v kavárně Nové scény ND 14.3. v 17.00hod. Komu leží osud NAŠÍ VLASTI NA SRDCI určitě proto udělá maximum. Tak hezký den přeje 4. odboj a Pepa z depa.
11. 03. 2011 | 09:34

Tenco napsal(a):

Terry
Zajímavé.
Za 3 roky 3 zaměstnání v soukromém sektoru - implikuje to fakt, že ji zřejmě vykopli pro neschopnost.
A pak už jen státní cecík.
Až tam, kde je podnes.

Vrána k vráně sedá. Zloděj k zlodějovi, neschopný k neschopnému, opilec k opilci, nerkoman k narkomanovi, psychopat k psychopatovi.
Absurdní divadlo pokračuje.

https://www.youtube.com/watch?v=u7Q4dD8qp_4

:((
11. 03. 2011 | 12:48

Václav Řehák napsal(a):

Kolektivní naivita a nezodpovědnost poslanců nás nedovedla po 20 letech k postavení, jaké měla předválečná republika vůdči zbytku Evropy. Co vyjimečného dostáváme za miliardy, které každý rok posílají banky do zahraničí, nejen pražáci mají vodu dražší než londýňané, platíme do zahraničí za rozvod plynu i nafy, firma Veolia si posílá domů ročně cca 1 miliardu - neumíme sami čistit vodu a splašky jako naši rodiče, nebo je tu jen víc korupce, která privatizuje sítě, v nichž fyzicky nelze uplatňovat jakoukoli konkurenci. Proč nikdo nepotrestal a ani veřejně nepojmenoval dva poslance (ČSSD a KSČ), kteří prosadili v roce 2006 úpravu zákona, kvůli které platíme sluneční elektřinu víc než Němci? Proč sledujeme bez hlasitého odporu zákonodárce, kteří před hlasováním o novém zákonu nemusí informovat ostatní ani veřejnost, v čem se jejich nový zákon liši od zákonů v sousedství a proč. Dokud budou voliči tolerovat tento naivní postup tvorby zákonů, nelze očekávat změny.

Naděje je dnes jen v inteligenci nové generace. Již se vyskytl soudce, který nyní soudí dle svého zdravého rozumu. Rozhodl že dlužník dopravnímu podniku nemusí zaplatit ještě navíc šestinásobek advokátovi, který vytiskl z počitače pár kopií dopisů a rozeslal je. Ústavní soud dal tomuto mladému soudci zapravdu již v cca 10 projednávaných případech. Dalších 130 podání od advokátů, kteří si stěžují na "omezování svého podnikání". Bude veřejnost hlasitě podporovat tohoto soudce, nebo držet palce zlodějským advokátům?
27. 12. 2011 | 21:11

Acidburn napsal(a):

Jen pro upřesnění: údiv nad tím, že v orgánech VZP sedí také členové KSČM (viz vaše poznámka "s komunisty se mluví") vyplývá z vaší neznalosti zákona o všeobecné zdravotní pojišťovně č. 551/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů, podle něhož se posty, obsazované poslaneckou sněmovnou, rozdělují podle poměrného zastoupení politických stran v poslanecké sněmovně. Je to unikátní, žádný jiný státem vlastněný podnik to takto výslovně (navíc formou zákona) zakotveno nemá.
07. 04. 2012 | 12:23

Acidburn napsal(a):

Ještě jedno upřesnění: na členy orgánů VZP nedopadá ustanovení § 5 odst. 1 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, neboť VZP není „podnikající právnická osoba". Jinými slovy, tvrzení některých diskutujících, že poslanci "obchází zákon", jsou opět projevem flagrantní neznalosti právních předpisů, dokonce těch samých, které se citují. VZP je výjimečná právnická osoba a její přesná charakteristika není snadná.
Nicméně chtít po "spravedlivě naštvaném" voliči, aby se podíval do zákona, než začne nadávat, je zřejmě příliš náročné.
07. 04. 2012 | 12:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy