Gorila se naučila česky

25. 03. 2012 | 22:52
Přečteno 4743 krát
Případ odposlechů Pavla Béma s pražským lobbistou Romanem Janouškem nesmíme nechat vyhnít nebo zamést pod koberec. Nejbližší dny rozhodnou o tom, zda se případ stane jedním z mnoha, nebo zda jej aktivní část české veřejnosti uchopí jako spouštěč pro nutnou katarzi. Má pro to hodně předpokladů.

Stejně jako případ dokládá nemoc české politiky, vypovídá prozatím i o nezdravé situaci v české policii a justici. V normálním systému, kde vládne právo a spravedlnost, a nikoli politicko-ekonomické elity, by po zveřejnění takto zásadních indicií o korupčních a klientelistických praktikách a o provozování trestné činnosti na takto vysoké úrovni ihned následovaly pádné kroky strany policie a státního zastupitelství. V pátek ráno, ihned po přečtení MF Dnes bylo zcela na místě okamžitě nařídit domovní prohlídky, zajištění případných důkazních materiálů apod.

V tomto případě se ovšem buď neděje nic, nebo je postup policie a státního zastupitelství podle všeho liknavý. Pavel Bém a Roman Janoušek si mohou v klidu připravovat svoji obranu, ovlivňovat svědky, volat na Hrad a skrze své konexe si zajišťovat další krytí. No samozřejmě, že to dělají i teď, když čtete tyto řádky. Vrcholem je Janouškovo řízení v opilosti a přístup policie. Je očividné, že je dostatek důkazů proto, aby bylo v této věci proti Janouškovi zahájeno vyšetřování ihned z několika trestných činů zároveň. Místo toho se nic nestane a Janoušek může v klidu odejít zadním vchodem. To, že má opět volné ruce k případnému ovlivňování kauzy, netřeba zmiňovat.

O praktikách Romana Janouška a Pavla Béma se v Praze po dlouhou dobu otevřeně a hlasitě mluvilo nejenom v kuloárech, ale i na veřejnosti. Dnes jsou naše domněnky potvrzeny, a to tak brutálním způsobem, že se nelze vyhnout srovnání se sousedním Slovenskem. Když si totiž odposlechy, které byly položeny na světlo dne, zasadíme do širšího kontextu dalších kauz, pochopíme, že se zde o Gorilu nebo chobotnici opravdu jedná.

Ilustrujícím je v tomto ohledu případ Janouškem organizovaným výběrovým řízením na ředitele krajské pobočky VZP. Když vidíme, jakým byl Janouškův vliv uvnitř VZP, nemůžeme se divit, že na něj napojená firma Oraprint mohla léta vydávat předražený časopis VZP, nebo že z VZP získávala dlouhodobě milionové zakázky Janouškem založená agentura Medea Kultur, která připravovala protidrogové akce pro studenty. Fakt, že byl v té době předsedou představenstva Oraprintu dnešní předseda Věcí veřejných Radek John, je proto nesmírně zajímavý i z toho důvodu, že původní odposlechy BIS unikly z bezpečnostní agentury ABL Víta Bárty.

Bémova kauza přesně dokladuje, proč je česká politika nemocná; stala se synonymem prosazování korupčních a klientelistických zájmů. Hloubka tragédie české politiky tkví v tom, že lidé již téměř zcela přestali věřit, že může někdo chtít vstoupit do politiky z jiných důvodů, než kvůli osobním zájmům či obohacení. To má pro společnost a demokratické procesy přímo devastující účinky a nad zveřejněnými odposlechy proto nelze jen tak mávnout rukou. Jestli někdo z nás hledal kauzu, kvůli jejímuž důkladnému prošetření a dotažení má smysl trávit čas na náměstích, klást vytrvale otázky a stupňovat občanský tlak, pak ji dostal minulý pátek.

Změna samozřejmě příjde, jde jen o to, jak brzy a s jakou tvrdostí. Prvním krokem nápravy musí být odstoupení Pavla Béma z postu poslance a odchod z politiky, stejně jako důsledné prošetření současné kauzy i dalších kauz ve světle dnešních informací. Nadále není možné, aby v zákonodárném sboru zůstával. Každou hodinou svého setrvání navíc dává celá ODS najevo, že mazánek není jen izolovaný exces, ale standard politické kultury této strany jako celku.

Domnívám se, že je v rámci této kauzy nutné si uvědomit, že Pavel Bém nebyl „pouze“ pražským primátorem, ale také dlouhou dobu působil jako druhým muž ODS. Bémova kauza má proto celostátní charakter a jasně ukazuje, na jakých základech je dnes nejsilnější koaliční strana postavena. Bylo by však chybou se domnívat, že případ Pavla Béma, je platný pouze pro ODS. Jestli má ODS svého Béma, tak ČSSD má svého Palase.

Veřejným odhalením Pavla Béma ovšem z moře špíny vystoupil pouze jeden z vrcholků ledovce. A nejde pouze o problém hlavního města. To, že na jiné krajské kauzy není celostátně tolik vidět, neznamená, že nejsou. Situace v severních Čechách nebo například na Liberecku mluví sama za sebe. Právě otázka změny dosavadních praktik, odstřižení kmotrů od veřejných peněz a zavedení průhledné správy by se mělo stát hlavním tématem krajských a senátních voleb letos na podzim.

Strany dnes zastoupené ve sněmovně ale tuto změnu do krajů přinést, zdá se, nemohou a nemohou ji přinést ani na celostátní úrovni. Politika se musí očistit a zbavit se kmotrů nalevo i napravo. Gorila se již dávno naučila česky. A klade otázky. Má smysl něco jiného než požadovat nové volby? A také jak daleko je okamžik, kdy se vyčerpá ochota veřejnosti s touto politickou reprezentací ještě o něčem vést diskusi.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

toník napsal(a):

Pane Liško,ke katarzi může přispět i váš učitel Bursík a jeho aktivity u poslance Wolfa !!! A mimochodem,kdo vládnul s Topolánkem,který o všem věděl? Vaše procitnutí přichází pozdě a navíc účelově tzn. vzkřísit stranu,kterou jste s Bursíkem pohřbili!
25. 03. 2012 | 23:08

katalyzátor napsal(a):

Autor,

i ty Brute?
25. 03. 2012 | 23:12

Amigo napsal(a):

Pro mne jsou právě Zelení v politice zástupci nezkorumpovaného proudu, doufám, že posílí i v dalších stranách a že se v ČR dočkáme chvíle, kdy bude možné politikům důvěřovat... Ondřeji, držte se!
25. 03. 2012 | 23:13

sedlak napsal(a):

já myslím, že Gorila se spíš učila od nás ;-(, dnes už i řadoví členové pražské ODS přiznávají, že VV jsou projektem ODS .......... a máme tady další "telefonky" Bémoa..... Nova dnes odvysílala část odposlechů hovoru z června 2007, který se točí kolem někdejší stavební firmy Navatyp po smrti jejího majitele Richarda Navrátila. Bém s Janouškem se podle záznamu domlouvají na taktice a mluví o tom, kdo by měl mít ve stavební společnosti vliv. http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/dle-dalsich-odposlechu-chteli-pry-bem-a-janousek-vliv-v-navatypu/773587
25. 03. 2012 | 23:14

FB napsal(a):

aktivista na Šumavě (1) x Roman Janoušek (2)

(1) Nenásilný, pasivní protest, proti porušování zákona. x (2) Řízení pod vlivem alkoholu, způsobení dopravní nehody, ujetí od nehody, sražení osoby autem, způsobení těžkých zranění, útěk před policisty.

(1) Zajištění a odvedení v poutech. Zabavení mobilu, prošacování, odkládání spoutaných tváří do bahna, pouta utažená do krve. x (2) Pohodička s policisty s neomezeným voláním.

(1) Zadržení až na 10 hodin, odvoz desítky kilometrů od místa zadržení x (2) Zadržení na 3 hodiny a pak se vyspinkat domů.
25. 03. 2012 | 23:16

katalyzátor napsal(a):

Brutiku.
25. 03. 2012 | 23:18

český maloměšťák napsal(a):

V ČR chybí speciální právní úprava oblasti zločinu zvané " mafijní spolčování" - kdy je orgánům činným v trestním řízení umožněno činit úkony nad rámec současné legislativy a kdy jsou trestní sazby velmi tvrdé - v případě prokázání účasti na " mafijním spolčování" pak výjimečně tvrdé.

Dobrou noc.
/"nejsme jako oni a pravda a láska zvítězí nad lří a nenávistí" - ano, zvítězí, ale až přestane být naivní a hloupá neboli dvacet promarněných let..../
25. 03. 2012 | 23:19

Almo G™ napsal(a):

Bursík + Liška + Topolánek + Dalík + Bém....

Je drzost se dnes distancovat. Byl jste v jádru.
25. 03. 2012 | 23:20

český maloměšťák napsal(a):

ad FB
Ano - někde jsou používány metody , které by mohla ošetřit právní úprava
" mafijního spolčování" už dnes - mafiány a jejich poskoky.
25. 03. 2012 | 23:22

sedlak napsal(a):

FB: aktivista není totéž co "vyšší" zájem politické strany, ale jinak "všichni jsme si rovni, jen něktří rovnější" ;-(
25. 03. 2012 | 23:29

mb napsal(a):

žádná katarze liško nebude ... nejsou lidi ... a nejsou zbraně ... leda snad milice ... ozbrojena pěst dělnické třídy ... to pak leda ...
25. 03. 2012 | 23:31

mb napsal(a):

souhlasím s maloměšťákem: /"nejsme jako oni a pravda a láska zvítězí nad lří a nenávistí" - ano, zvítězí, ale až přestane být naivní a hloupá neboli dvacet promarněných let..../
25. 03. 2012 | 23:32

sedlak napsal(a):

mb: ráno moudřejší večera, nezoufejte, šiřte odkazy přes e-maily, přes chaty, facebook atd., krize se dotkla každého z nás a drahá vajíčka jsou pro mnohé (ač je to málo vznešené) jiný motor, možná jsem naivní, ale jak vidím kolem sebe, lidi jsou hodně nasra..... jsou jen bezradný a uzavřený do sebe, ale soptí, nešetřené aféry proti zvednutým daním...a provalujícím se dalším aférám je trochu jiná káva
26. 03. 2012 | 00:02

Bazzy napsal(a):

pravda a láska nikdy nepřestane být naivní a hloupá, jak říkají kolegové přede mnou, ale zvítězí v okamžiku, kdy nebude nikdo, kdo by se opovážil jejich naivity a hlouposti zneužít.

Zelení jsou moderní a odůvodněný směr politiky, zejména poté, co se zbavili svých dětských nemocí (bursíka apod.). Snažte se, Ondřeji :)
26. 03. 2012 | 00:11

Pavla2 napsal(a):

Pane Liško, můžete mi vysvětlit, proč mají být nové volby, co jimi získáme, když říkáte, že dnes do politiky nemůže jít nikdo kvůli zájmům společnosti, ale pouze a jen pro zájmy osobní. Na co by nám politici tedy měli být? Vždyť je úplně jedno, kdo tam je. Akorát to bude stát zbytečně moc peněz a výsledek bude stejný. Za pár let se dozvíme o neřádech jako dnes, akorát v jiné barvě. Vždyť je jeden jako druhý a na slušné si jen hrají, jak budou moci, budou se chovat stejně. Podívejte se, jak to vypadá v obcích, na krajích, všude. Všude se jen krade, však z cizího krev neteče.
26. 03. 2012 | 00:22

kočka šklíba napsal(a):

Hm Bazzy a on snad Liška s tou mafií nebyl v jedné vládě? Sám píše, že o praktikách Béma a Janouška se mluvilo dávno a veřejně a jistě ne jen o těchto dvou. Zabránilo to snad Liškovi aby byl součástí a pomahač té žumpy? On nevěděl o Dalíkovi? Například? Najednou procitl? Zeleným s Liškou se dá těžko věřit. Za koryto s nimi držel basu a bude držet dál pokud ho naivové budou zase volit.
26. 03. 2012 | 00:23

kdo udělá podruhé tutéž chybu je v.. napsal(a):

Liška by rád zpátky potroublé voliče, které mu přetáhl Bárta s Johnem.

Problém je, že Liška ministroval (ne u nějakého pedofilního faráře, ale na MŠ v Karmelitské) ve vládě, která tu zprávu od BISky dostala.

Byl tam za partaj, v které fungoval jako nestranický patron nějaký kníže, kteý otevřeně vlastními ústy přiznal podplácení úředníka v restituční kauze a paní Samkové-Veselé se svěřoval jak zdejší smrádek a teplíčko jsou mu ku prospěchu.

Liško, vy nejste ta osoba, která nám má říkat, co nesmíme nechat vyhnít.
26. 03. 2012 | 00:38

kdo .. napsal(a):

k. š. píše rychleji
26. 03. 2012 | 00:41

kdo udělá podruhé... napsal(a):

ad Liška
PS: Váš čas minul. V Berlíně mají Piráti podle průzkumu 9%, v Sársku VE VOLBÁCH dostali 7,5.
Zasmrádlá témata vypracovaná protilidským Římským klubem táhnou jenom masochisty. Čtenáře Elfriede Jellinekové.
Až se u nás piráti naučí mluvit (až jim někdo zaplatí učitele řeči a rétoriky) a trochu rozpracují svá témata, řekl bych, že jsou tu na sídlištích celé úly bytů, v kterých bydlí jejich příznivci po třech, po pěti.
A vědí, kdo piráti jsou.Jen musí pochopit JAK se jich to týká.
26. 03. 2012 | 00:58

kočka šklíba napsal(a):

Kdo udělá podruhé.... píši to samé co Vy, ale bohužel Pirátům nevěřím. Sice se ještě nestačili zprofanovat ve vládních a poslaneckých korytech ale podle zdejší blogera - Vilety- bohužel, se neliší od Zelených atd. Mě to mrzí, původně jsem je chtěla volit v posledních volbách, ale Vileta mě z toho rychle vyléčil, ptz zde na těchto blozích neměl před volbami 2010 téměř nic jiného na práci, než se strefovat do Paroubka jako celý mainstream. Trapné.
Vláda přece nebyla Paroubkova, byla Topolánkova, a nelišila se od té nynější. Ale Vileta bojoval proti ČSSD. On sám tehdy, a to na druhou stranu oceňuji, na mé připomínky napsal, že, parafrázuji, tak nesnáší komunisty, že se bojí jejich návratu a tedy proto kritizuje Paroubka. Mně to jasně sdělilo to, že by Piráti radši udržovali žumpu další vlády ODS než by třeba, i k prospěchu většiny obyvatel, hlasovali s levicí.
A to asi bude rozdíl mezi Zelenými a Piráty v Německu a těmito stranami v ČR. Takže Piráti v ČR ODS D, pro mě, bohužel.
26. 03. 2012 | 02:02

petrvileta napsal(a):

kočka šklíba: Nedejte se zmást Viletou :-) Jak jsem vám už tehdy napsal, pamatuji z dob reálného socializmu spoustu papalášů a Paroubek je jako by jim z oka vypadl. A jak se ukázalo, Paroubek a ČSSD nejsou totéž. Když teď založil (lépe řečeno ukradl) toho svého LVA, tak na ČSSD nadává stejně, jako já na něj. Přečtěte si mé tehdejší strefování ještě jednou, nemám rád Paroubka (a Klause a Béma a další), ale to neznamená, že nelze jednat s ČSSD. Dokonce už nějaká jednání Pirátů a ČSSD proběhla. Pročtěte si náš program (stále se na něm pracuje) www.pirati.cz/wiki/program:start a občas jukněte na www.piratskenoviny.cz možná změníte názor.
26. 03. 2012 | 03:35

PK napsal(a):

Je možné že ta Janouškova nehoda nemusela být jen tak náhodná ale spíš účelová aby odvedla pozornost od"výbušných" nahrávek.Nakonec hlavní média o víkendu nic jiného nedělala než že se co nejvíc snažila vytěsnit z povědomí gorilu-Béma s jeho mafiánskými praktikami.Proto tou nehodou chce mafie zachránit co se dá a neštítí se použít i takové prostředky.
26. 03. 2012 | 03:53

PK napsal(a):

Tak po těchto praktických ukázkách se snad teď strana ODS rozpustí dobrovolně sama.Po tomhle "důkazním materiálu" není přece možné aby mohla fungovat dál.Vždyť je dnes na tom stejně jako KSČ v 89 r.-ne-li hůř.Pánové ve vlastním zájmu zabalte to.Mafie na nejvyšších místech to ani za komunistů nebylo.
26. 03. 2012 | 04:42

Maximus napsal(a):

Zase je potažmo za celou kauzou Janoušek, Bém, Hrdlička a spousta dalších odklaněčů financí vč. Jančíka ten v povzdálí, ten na Pražském hradě, který si tak oblíbil klientelismus a tahy fugurkami na politické a hospodářské scéně ČR. Ten, který nacpal Livii třeba do ČEZu, která nerozerná bramboru od kiloWatthodiny.... Kdo nám tady pomohl instalovat Pavlíka Béma v Praze na magistrátu? Byl to V.Klaus I. neomylný, spravedlivý...., to jen pro ty nechápavé. K tomu všemu se přidal mafiánský kapitalismus naroubovaný v ODS na lidi kolem arogantního lampasáka křupana s vidlemi Topolánka a spol. a výsledek známe!
P.S.
Jó, lidi volte ODS a všechny tyhle odnože,
to bude moc príma a po škrtech Kalouska
23(2012)-42(2013) a 83(2014) mld.Kč Vám
zbude pouze rýma, a to je moc príma!
26. 03. 2012 | 06:09

Franci napsal(a):

Pane Liško děláte si z lidí blázny???Ještě jsme nezapomněli,kdo tak zarputile držel u moci darebáky Topola s Dalíkem.
A ze strany zelených jste udělal ODS "B"
26. 03. 2012 | 07:05

Inci napsal(a):

Zakukleným odéesákem Bursíkem zmanipulovaná SZ je stejný produkt mafie jako jsou VV ... strany prznící demokracii ve prospěch darebáků .

I vás pane Liško řídil a řídí Janoušek , stačí mu na to stejnej mustr jako na VV .
26. 03. 2012 | 07:17

Petr napsal(a):

Spolupráce Béma s Janouškem, je stejná jako spolupráce Bursíka s MUS.
Rozdíl v politických stranách v ČR není!
26. 03. 2012 | 07:35

Baba napsal(a):

Je.
26. 03. 2012 | 07:42

Bazzy napsal(a):

kočka šklíba:
fakt je, že zelení mají na peníze transparentní účet, že mají program, který podporuji, že mají koaliční potenciál nalevo, což bude významné pro čssd, že prošli katarzí na rozdíl od čssd a že pokud vadí pan Liška, dá se vykroužkovat.

Nepřijde nikdo nový, skvělý, čistý a úžasný, protože takoví lidé se politiky štítí. Zelení jsou pro mne nejlepší volbou z toho, co se nabízí. Odlišné názory respektuji.
26. 03. 2012 | 08:17

juvel napsal(a):

Pane Liška, víte co je to pokání? To znamená, že byste začali s kritikou a nápravou u sebe. Distancovali byste se od svého ostudného působení v Topolánkově vládě, distancovali byste se od těch, kteří k tomu stranu vedli. Mlátit kolem sebe a kritizovat ostatní je ubohé a odpudivé, jako je doposud celá vaše strana.
26. 03. 2012 | 08:20

Inci napsal(a):

Bazzy

Bursík se revitalizoval a už je zase ve vedení strany ... to se chce opravdu blejt velebnosti ...
26. 03. 2012 | 08:31

Darth Maul napsal(a):

Už bylo na čase aby se Jiří Sexymozek česky naučil
26. 03. 2012 | 08:51

Olga Richterová napsal(a):

Co můžeme jako veřejnost dělat, je protestovat, volat, nenechat se umlčet: třeba přes tuto petici za Bémovo odstoupení, která provází veřejnou výzvu Pražského fóra, PragueWatch, Inventury demokracie, 8jinak! a Útulných Strašnic. Podepište a šiřte ji dál: http://www.prazskeforum.cz/kauzy/odstoupeni-bema !
26. 03. 2012 | 09:05

Medikolog napsal(a):

Liška má pravdu v tom,

že se i Gorila naučila česky. Zamlčel ale, že je to tím, že je přizpůsobivá. Jako každá zlodějna...
26. 03. 2012 | 09:16

Jan napsal(a):

Na jednu stranu je pravda, že zelení hráli roli VV v minulém období a je to pidistrana bez členstva. A všichni politici jsou gauneři.
Na druhou stranu, když se z toho chceme vykřesat, musíme volit menší zlo.
Jestli ti gauneři prosazují a schvalují degresivní zdanění nebo ne mi přijde pro obyčejného člověka jako určitý rozdíl.

Liškovi bych dal ještě šanci, na západě je to standartní partaj.
26. 03. 2012 | 09:31

kdo udělá podruhé tutéž chybu je v.. napsal(a):

kočka šklíba
Už jsem to zmiňoval jinde. Piráti nutně museli vycházet z úzkých profesně omezených zájmů lidí kolem IT technologií, navíc i tam jenom jedné skupiny, vyprofilované na kritice zastaralého pojetí autorských práv, patentů atd.

Nějakou dobu jejich politické názory reflektovaly tyto jejich společné zájmy a neměly tudíž potenciál oslovit nikoho, než je samé.
I v tom Německu to chtělo nějaký vývoj, než dokázali oslovit širší publikum.

Občas jsem si početl, co mají k sdělení a viděl, že to nikam moc neběží, ale stejně jsem je volil. Myslím, že každý hlas pro ně musel být cenný jako projev sympatie.

Když si proti tomu přečtete navrhovaný program babišáků, je v něm úplně všechno, ale neřeší nic. Jde jen o pokus ujet další kolo ve vyměněném dresu. Bohužel budou mít velkou reklamu a PR.

Je na Pirátech, aby si uvědomili, že ta autorská práva jsou až posledním článkem společenského mechanizmu, postaveného na zastaralých principech.
Že je nutné překopat opravdu všechno, počínaje způsobem, jakým společnost uchovává hodnoty a jakým zainvestovává (a vybírá!) své projekty.
Systém veřejného dluhu drženého spekulativními soukromými věřiteli je nesmysl.
Ale nebudu napovídat, je mi přes třicet a byl jsem v Sovětském svazu. Dokonce třikrát.

Musí si to nechat projít vlastními hlavami a najít vlastní řešení. Pokud z nich skutečně vzejde vítězná alternativa (mají velký potenciál ve své mezinárodnosti, jen ho zatím příliš nevyužívají) bude na nás ostatních jim připomínat, že jsme tu taky. Ti, kdo vedou lidstvo kupředu, obvykle neřeší chyby minulosti.
(Už Churchill říkal, že pro spory o minulost ztrácíme budoucnost, je to, jako když řešíme na co mrtvá církev má nárok a na co ne - jen příležitost pro odkláněčské kolibříky, aby třepotali křídly.)

Nebudu dělat tu chybu, abych byl ohledně Pirátů moc optimistický. Každopádně, na rozdíl od Zelených, nemají už jednou poblitou vestu. A nepřicházejí s projekty, za kterými viditelně trčí staří krokodýli - uhlíkovou daní, která má jen starým upírům dát transfuzi. Emisními povolenkami, z kterých má něco jen ten, kdo s nimi obchoduje. To všechno jsou pasti, vymyšlené ve věžích finanční aristokracie, která nemá pro zisky jiné užití, než stavět vyšší věže a šňupat víc koksu.
Toho už definitivně bylo dost.
26. 03. 2012 | 09:37

Bazzy napsal(a):

Inci: Bursík je jeden ze 40 členů republikové rady SZ, nikoli ve vedení, tedy v předsednictvu či v revizní komisi.

http://www.zeleni.cz/strana/republikova-rada/

Souhlasím s Janem, až na tu standartu :)
26. 03. 2012 | 09:42

sedlak napsal(a):

nemám chuť plýtvat síly na hanění Lišky a zelených, ale na řešení problému...je tu řada různých iniciativ a hnutí, od NFPK, přes HV až po malé iniciativy ne všem známé, na oubytě zajde každá myšlenka, kde se lidi začnou hádat mezi sebou, síla a moc zprofanovaných politických stran je v disciplíně a zainteresovanosti hráčů a poslušnosti a pocitu sounáležitosti, chcete - li hádejte se mezi sebou, kdo víc kdo míň za to může, jsem jenom "sedlak" ale jedno vim, když se budu prát se sousedem namísto abych se domluvil na hlídání, mám o nepřítele víc ;-( a o to méně síly, myslím, že je spíš na místě se ptát SVÝCH poslanců (ať zprava nebo zleva), co dělali aby se seznámili i oni se zprávou BIS...přeji hezký den
26. 03. 2012 | 09:47

Yosif K napsal(a):

Liska napsal:
Nadále není možné, aby v zákonodárném sboru zůstával. Každou hodinou svého setrvání navíc dává celá ODS najevo, že mazánek není jen izolovaný exces, ale standard politické kultury této strany jako celku.
KONEC CITATU.

Ha - mel byste vedet, ze ohledne odchodu nema politricka strana na poslance zadne paky. Bojovnik proti prebehlikum Paroubek se stal sam prebehlikem a prackou spinavych penez, CSSD jej neni schopna vystvat z parlamentu - leda ze by jej dali zabit.

Dtto Bem. Nebude chtit - nepujde. Aby jej snemovna vydala - zatim neni obvinen. Dukazy z odposlechu u ceskych soudu nezabiraji (jako skoro nic - ostatne). "PET CESKYCH NA STOLE" taky zustalo de facto nepotrestano.
26. 03. 2012 | 09:48

Yosif K napsal(a):

sedlak napsal(a):
nemám chuť plýtvat síly na hanění Lišky a zelených, ale na řešení problému...je tu řada různých iniciativ a hnutí, od NFPK, přes HV až po malé iniciativy ne všem známé, na oubytě zajde každá myšlenka, kde se lidi začnou hádat mezi sebou, síla a moc zprofanovaných politických stran je v disciplíně a zainteresovanosti hráčů a poslušnosti a pocitu sounáležitosti, chcete - li hádejte se mezi sebou, kdo víc kdo míň za to může, jsem jenom "sedlak" ale jedno vim, když se budu prát se sousedem namísto abych se domluvil na hlídání, mám o nepřítele víc ;-( a o to méně síly, myslím, že je spíš na místě se ptát SVÝCH poslanců (ať zprava nebo zleva), co dělali aby se seznámili i oni se zprávou BIS...přeji hezký den
26. 03. 2012 | 09:47
Mate pravdu bylo by vhodne aby poslanci zacali delat i poradek ve svych stranach. Pro zacatek by meli zacit vysetrovat Bema a predhodit jej policii. Tezko rict zda se neco v tomto smeru stane.....
Pokud ano, Rampula vse ubrzdi.... jako obvykle.....
26. 03. 2012 | 09:51

PK napsal(a):

to Yosif

ano strany nemají ty páky ale v jeho případě jde o ten pověstný hrnec co přetekl.Ten půjde ještě rád a z vlastní vůle.Přece nebude riskovat že ho z parlamentu vynese rozzuřený dav.Buďte v klidu.
26. 03. 2012 | 10:04

jogín napsal(a):

Pokud jde o Piráty, jednoznačně vypovídají výsledky ankety v Pirátských novinách. Řešení hospodářské situace: Zvýšit DPH 10%,seškrtat sociální výdaje 5%,pomocí transparence zamezit rozkrádání a plýtvání 83%, zvýšit přímé daně a zavést progresivitu 10%. Pochopil jsem, že většina lidí nemyslí příliš přesně a tak nechápe, že rozkrádačky nejsou příčina, ale následek.
26. 03. 2012 | 10:24

Bavor V. napsal(a):

PK
kdyby šel "rozzuřený dav" vynášet Mazánka z PS, půjdu s ním metu prvními, ale český dav se asi nerozzuří a já to mám do Prahy přece jen trochu z ruky.
26. 03. 2012 | 10:25

melčákova pohanka napsal(a):

Jsem moc rád,že si diskutující vzpomínají na nás dva,Čunka,Wolfa,Dalíka,Topolánka a jiné vaše kamarády a od vás pane Liško není hezké,že je chcete opustit,když jim není dobře. To se nedělá!!! Když jste s nima hodovali,tak.... Má ještě p.Bursík ve svém domě na Vinohradech herny? Jen,abyste příště nepsal o hazardu,když už vám nikdo nevěří cokoliv o přírodě a školství!
26. 03. 2012 | 10:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 03. 2012 | 10:40

rejpal napsal(a):

jogín
Rozkrádačky jsou nejen následkem, ale i příčinou. Pokud řešíme hospodářskou situaci (rozpočet), jsou významnou příčinou, dokonce tak významnou, že podle odhadů tvoří velkou část deficitu.
Ale jsou taky následkem. Následkem existence něčeho, co se vzletně nazývá prorůstáním byznysu do politiky, ale co lze nazvat jedním slovem: mafie. Důkazy její existence pozorujeme téměř každodenně.
26. 03. 2012 | 10:41

český maloměšťák napsal(a):

Pavla2 napsal(a):
Pane Liško, můžete mi vysvětlit, proč mají být nové volby, co jimi získáme, když říkáte, že dnes do politiky nemůže jít nikdo kvůli zájmům společnosti, ale pouze a jen pro zájmy osobní. Na co by nám politici tedy měli být? Vždyť je úplně jedno, kdo tam je. Akorát to bude stát zbytečně moc peněz a výsledek bude stejný. Za pár let se dozvíme o neřádech jako dnes, akorát v jiné barvě. Vždyť je jeden jako druhý a na slušné si jen hrají, jak budou moci, budou se chovat stejně. Podívejte se, jak to vypadá v obcích, na krajích, všude. Všude se jen krade, však z cizího krev neteče.
26. 03. 2012 | 00:22
------
Paní /slečno/ Pavlo2 - takových lidí jako vy byla kdysi plná Sicílie.
V dobách její největší zaostalosti a bigotnosti.
Pak ale lidé začli poslouchat i ty, kteří na rozdíl od Mafie a jejich kumpánů hlasitě říkali, že věci se dají změnit.
Ne všecko se podařilo změnit - ale něco přece jen ano.
Minimálně ubylo bigotních vystrašených hlupáků a hlupaček - takto skalních opor Mafie.
26. 03. 2012 | 10:49

S.Š. napsal(a):

sedlak :
Pane sedlaku, nedělali nic, neboť podle platného zákona nejsou adresáty informací z BIS. Poslanci nemají šanci (nakonec nemají ani šanci fakticky na žádnou kontrolu hodnou toho jména, tak byl zákon kdysi - nikoliv náhodou - napsán). Zákon o zpravodajských službách říká :
"Zpravodajské služby podávají prezidentu republiky a vládě jednou za rok a kdykoliv o to požádají zprávy o své činnosti."
"Zpravodajské služby předávají prezidentu republiky, předsedovi vlády a příslušným členům vlády v případech zjištění, která nesnesou odkladu, informace bezprostředně."
P.S.: "Příslušným členem vlády" je nejčastěji ministr vnitra, v našem případě by to byl Ivan Langer. Ano, ten Ivan Langer, který ihned po nástupu na MV zrušil finanční policii. Nakonec, k čemu by nám byla ... :-)
26. 03. 2012 | 10:50

PK napsal(a):

to Bavor no nevím ,je to přece jen jiný případ než-rajda Kočí,odkláněč Kocourek,starostlivec Drobil,troškař a bavič Čunek-tomu už to tak lehce neprojde.Vždyť ta jejich kocábka už má v bocích takové trhliny že půjde ke dnu rychleji než Titanic.O kapitánovi není vůbec slyšet žije vůbec?Vůbec se k tomu ještě nevyjádřil.
26. 03. 2012 | 10:50

podruhé napsal(a):

jogín
U každé ankety je důležité, jak jsou položeny otázky. A v téhle chvíli tu transparentnost docela potřebujeme. Jen se nesmí účelově omezovat na veřejné zakázky.
26. 03. 2012 | 10:59

dříve čtenář napsal(a):

Já bych to viděl tak, že si všechny zúčasněné aktéry pozve náš strejda z hradu. Pokárá je, pak spolu uzavřou další tajnou dohodu a svět bude i nadále slunečný, teplý, krásný...

Koška Šklíba : souhlas, s názorem na piráty. Není koho volit. Všichni normální víme už nejméně 4 vlády tomu nazad, co se zde děje. Najednou zdejší zázračně prozřelí Liškové, Sobotkové, Svobodové, Viletové atd., kteří do teď nic netušili, jen jeden do druhého naoko ryli, aby si pak společně rozdělovali pašalíky, tento stav začali kritizovat. No Bůh s námi!
Vítejte v Rypákově
Jo a málem bych zapomněl - kde jsou blogeři obhajující po volbách vládu rozpočtové odpovědnosti, jako dosud nejlepší, co jsme mohli mít?
26. 03. 2012 | 11:05

rejpal napsal(a):

dříve čtenář
"kde jsou blogeři obhajující po volbách vládu rozpočtové odpovědnosti, jako dosud nejlepší, co jsme mohli mít? "
Nemají důvod, dobré dílo se chválí samo. A veřejnost to také chválí.
26. 03. 2012 | 11:07

jozka napsal(a):

drive ctenar, rejpal:

neo prijde pozdejc a Rumcimu jeste nezacala smena :-)
26. 03. 2012 | 12:07

resl napsal(a):

Dost lidí tady napadá Lišku, který nic neukradl. je to jeden z mála poctivců a Klausova a Bémova klaka se snaží odvést pozornost. Vše pochází od Klause, který vynášel zakomplexovaného Béma do nebes, tomu pak oblaka nestačila a pustil se do dobrodružství. Málokdo odolá moci, člověk je charakterově omezen. Jediný, kdo není a nebyl jsou dva : Havel a Špidla.
26. 03. 2012 | 12:38

Ing. N. napsal(a):

Pane Liško,

- jaké důvody mohou přesvědčit občana, aby volil strany, které se podílely na vládě po roce 1989?
ŽÁDNÉ !

- jaké důvody mohou přesvěčit občana, aby volil libovolnou stranu, v níž se vyskytne politik, který byl součástí vlády po roce 1989?
ŽÁDNÉ !
26. 03. 2012 | 12:56

rejpal napsal(a):

Ing. N.
A co z toho vyplývá za logický závěr: nevolit nebo volit z nabídky asi padesáti stran, z nichž 45 nemá nejmenší šanci získat více než procento. Což v konečném důsledku znamená vládu ODS a TOP 09 s ústavní většnou, protože jejich voliče tyhle úvahy nezajímají. Nebo si myslíte, že vláda vzešlá z účasti 15 procent občanů u voleb se bude cítit nelegitmní? Tuhle volila ani ne třetina lidí a stále se odvolává na mandát 118 hlasů.
26. 03. 2012 | 13:08

sedlak napsal(a):

paní s.š. díky, měl jsem za to, že bezpečnostní výbor má šanci na tyto informace dosáhnout o to je to horší, o Íčku mi ani nepište, to je šme.d non plus ultra ;-(((
26. 03. 2012 | 13:27

Honza napsal(a):

Pane Liško,

bohužel jste svoji účastí a účastí Vaší strany v topolánkově vládě výrazně pomohl ke zhoršení politické kultury a instalaci Gorily do ČR. Ne, že by tam již dříve nebyla, ale stal se z ní, jak někdo trefně poznamenal, King Kong, za což můžete i VY!!
26. 03. 2012 | 13:35

Ing. N. napsal(a):

(rejpal)

Není vyloučeno, že se do voleb ještě nějaká přijatelná strana objeví. A co KSČM? Přispěla něčím také tato strana k současnému marasmu i když nebyla ve vládě?
26. 03. 2012 | 13:59

MA-FU napsal(a):

Pane Liško
Již jsem volila Zelené-nebylo koho- a přeji Vám aby odstřihnutím od Zubové a podob...už jste se stali vyprofilovanou stranou pro voliče,kteří hledají dobrý program a to Vy máte..
Až bude z Hradu odstraněn ing.Klaus,potom co asi zapomněl,že na narozeninovém večírku opěvoval dvojku mazánků a kolibříků,Ti kdo ODS volili -snad už prozřeli i když jsou řadovými členy,nevěřím,že nejaký člen,který není u dojného cecíku ,by dále volil....nevěřím.!
Jestli i tohle dovolí lidé zamést pod koberec-není spravedlnost!!
26. 03. 2012 | 14:01

neo napsal(a):

jozka:

já vím, že jsi mdlejšího ducha, ale zkus použít to co ti sedí na krku ano?

já ani Rumcajs nejsme blogeři, pokud sis neráčil všimnout a dříve čtenářova otázka se ptala po blogerech.
26. 03. 2012 | 14:02

Adam napsal(a):

Liška a jeho "zelení" drželi mafiánskou vládu Topolánka u moci. O Bémovi se to vědělo už dávno, Topolánek a vláda s Liškou měli zajisté i informace z BIS a nekonaly. Zelení jsou od doby, kdy se jich zmocnili pravdoláskaři, nevolitelní. Může totiž strana ochránců životního prostředí hlasovat pro posílání našich vojáků do válek v Iráku a Afghánistánu ? Asi ne.
26. 03. 2012 | 14:09

rejpal napsal(a):

Ing. N.
KSČM. Kdyby tahle strana neměla minulost nebo kdyby se dokázala od té minulosti jasně a jednoznačně oddělit (což z taktických důvodů kvůli části voličské základny odmítá udělat), neměl bych s ní žádný problém. Bohužel to až dodnes nedokázala. V nějaké čistě obecné rovině ano, ale jakmile dojde natvrdo na jakoukoli konkrétní věc, nastává kličkování. Ale nepokládám nějakou její participaci na správě věcí veřejných za nebezpečnou a někteří její politici patří myšlenkově mezi to lepší u nás. Jsem ne-komunista, ale ne antikomunista a nemám rád fanatismus v žádné podobě.
26. 03. 2012 | 15:01

rejpal napsal(a):

MA-FU
Budou ji volit dál. Svědomí jim uklidní každá quasinová tvář. Teď po šesté se už určitě polepší.
26. 03. 2012 | 15:03

mb napsal(a):

PK napsal(a):
Tak po těchto praktických ukázkách se snad teď strana ODS rozpustí dobrovolně sama.Po tomhle "důkazním materiálu" není přece možné aby mohla fungovat dál.Vždyť je dnes na tom stejně jako KSČ v 89 r.-ne-li hůř.Pánové ve vlastním zájmu zabalte to.Mafie na nejvyšších místech to ani za komunistů nebylo.
26. 03. 2012 | 04:42
děláte si legrandu .. ???

postsarajevská ods stojí na principu zatloukat zatloukat zatloukat a když tě chytí zatloukat zatloukat ...

ta se sama nerozpustí ... naposled to zkusili odštěpenci a jak dopadli sám víte a co zplodili ( Němec ) ... sám víte ....

njn stane se ...
26. 03. 2012 | 15:21

mb napsal(a):

bazzy má pravdu, ale není to nic platné ...
26. 03. 2012 | 15:24

sedlak napsal(a):

jen aby ti co soustředí síly na vyhnání Lišky z kurníky nezappmněli na medvěda (sami si zvolte, kdo to pro vás je), který se tlačí z druhé strany ;-(...hezký den přeji
26. 03. 2012 | 17:37

kočka šklíba napsal(a):

Mb Bazzy má pravdu? Ano to souhlasím, v podstatě má, jenže neodpovídá na to důležité. To že Zelení mají transparentní účet je dobře, ale to by snad mělo být samozřejmé, vím že není.
Ale že Zelení prošli katarzí? A jak? Omluvili se a přiznali, že hlasovali a podporovali vládu nijak se nelišící od současné? Jo, že tenkrát nebylo tolik špíny uveřejněno? No to nebylo, TOPka tenkrát vznikala nemohla si dovolit znechutit občanům pravouny. Takže MFD tenkrát neměla ty účelově vytáhnuté informace, jako dnes, kdy je jasné, že se to děje v režii TOPky.
Mb za Topolánkovy vlády by la vaše strana evropský unikát, ptz Zelení v Evropě, pokud nebyli spíše levicově zaměření, tak byl alespoň střed, zatímco vaše strana byla podle svého hlasování v PS velmi pravicová. Ti co vás volili se poučili, nedostali jste se v roce 2010 do PS. Takže nemůžete tvrdit, že takovou stranu Zelených voliči chtěli, že? Kdyby ano, tak jste měli i v roce 2010 stejný výsledek.

Jinak by mě mb a i Liško zajímalo, vy jako Zelení se snažíte prosazovat udržitelné a zdravé životní prostředí. Je součástí přírody i člověk? Prosazujete to tedy i kvůli lidem, chápu to dobře? Vzhledem k tomu, že člověk si vytvořil i organizované prostředí a že lidská civilizace se stále vyvíjí, a nežijeme v prvobytně pospolné společnosti ani v otrokářství a feudalismu, kdy přežije jen ten nejsilnější bud materiálně nebo fyzicky, tak bych považovala za prioritu Zelených také co nejlepší podmínky pro občany i v takových oblastech jako je zdravotnictví, školství. Pro občany, kteří se neřadí k těm 5-10% velmi majetných(ti si to zařídí i bez vás).
Kdo hlasoval s Topolánkem o poplatcích ve zdravotnictví? Kdo připravoval na MŠMT školné? A kdo, ptz samozřejmě součástí dobře spravovaného státu a tedy dobrých podmínek pro občany, je i nezávislá a spravedlivá justice, dělal jako že nevidí ovlivňování kauzy Čunek? Nebyli to náhodou Zelení. Trapné vystoupení vašeho tehdejší reprezentanta, spícího dědy, ani nekomentuji.
O radaru se také ani nezmiňuji, ale vojenská základna cizího státu, natož toho, který rozpoutává války v celém světě, je také proti zájmům občanů tohoto státu. Takže jste stejně směšní jako jiný bloger zde, Svoboda z KDU. Nepřihřívejte si polívčičku na tunách exkrementů odéesky, nejste lepší, jste podle vašich minulých činů, jen podržtašky těch grázlů. A budete zase, jinak byste alespoň měli tu slušnost, a tomuto národu se omluvili.

Mb
27. 03. 2012 | 01:44

kolja napsal(a):

Tady některým diskutujícím vadí, že Zelení byli v Topolánkově vládě - jako by už i vláda ČR byla automaticky zločinným spolčením.

Pro mě jsou Zelení pořád jedinou nezkaženou stranou a jen mě zaráží, že jsou málo slyšet.
27. 03. 2012 | 07:16

resl napsal(a):

kočka šklíba,
mně vojenská základna cizího státu /radar/ nevadí a podporuji ho. Ten, kdo rozpoutává války po celém světě, je neustále světový komunismus, podporovaný Ruskem, Čínou, S. Korea, Kuba. Takže to není proti všem zájmům TOHOTO státu. Proti vašemu zájmu ano. Nemáme všichni stejné myšlení a zkušenosti.
27. 03. 2012 | 10:12

friend napsal(a):

ELIŠKA WÁGNEROVÁ DO SENÁTU ZA ZELENÉ! Supr, jen tak dál Ondřeji, váš hlas chybí...
27. 03. 2012 | 19:58

kočka šklíba napsal(a):

Ne Koljo, automaticky nebyla Topolánkova vláda zločinným spolčením ,ale projevila se tak v průběhu svého vládnutí, viz například justiční mafie. A Zelení dále tuto vládu podporovali. A nedivím se, že jsem nedostala odpověď na svoje otázky. Co bych také mohla čekat od politika ze strany Zelených v ČR, že?

Resle, ano máte pravdu, některým lidem, jako vám, by vojenská základna cizího státu, v tomto případě USA, vyhovovala, mně ne, ale na rozdíl od vás, mně by nevyhovovala vojenská základna žádného státu na území ČR, ptz dělat užitečné idioty jakémukoliv státu považuji za velezradu. A to si myslím, že je proti "všem zájmům TOHOTO státu". Ale diskuzi na toto téma vést nehodlám, jen jsem napsala, že tito Zelení svou podporou základně USA prokázali, že jsou podržtašky ODS. A pokud si pamatuji, tak dokonce v jejich programu bylo toto výslovně odmítnuto, alespoň tedy podle mnoha diskutujících pod blogy týkajících se umístění radaru na území ČR. A tedy jsou absolutně nedůvěryhodní.
28. 03. 2012 | 00:36

maxim napsal(a):

Vážení bratia, menej rečí a viac krokov pred parlamentom !
a odporúčam, s transparentom. Načo sú nám politické strany?
nestačili by profesionálne úrady? Šéfov stačí voliť medzi odborníkmi raz za šesť rokov a na to stačí odborná komisia!
A keď taký šéf zlyhá, môže byť okamžite odvolaný... a vymenený tapovediac cez noc... Máme Pc skoro všade kam sa pozriete, nemôžu byť záklony tvorené všeľudovým hlasovaním cez sieť? Hoci aj denne? Politika a politické strany sú opičie anachronizmy, a "Gorily" slovenské, či české, to len dokazujú.
28. 03. 2012 | 09:19

Kašpárková napsal(a):

Je nesmysl, aby ta autonehoda Janouška byla úmyslná a měla se tak odvést pozornost od odposlechů. Ty odposlechy se musí řešit a právníci najdou §, o který lze obžalobu opřít. Nemá pan Bárta nějaké odposlechy z bytu Janouška, jako byly odposlechy z bytu Ratha? Ti lidé ,kteří vydudovali základnu českého kapitálu,a le nejsou pro společnost přínosem, protože nevytvářeli žádná pracovní místa. Možná stavaři,kteří ale zaměstnávali načerno a opět stát poškodil na daních. Dlouhodobá tolerance tohoto šlendrijánu by se měla vysvětlit. Ty odposlechy pobavily, dokonce posloužily jako předkrm v zábavném pořadu J.Krause. Divák by jistě uvítal pokračování tohoto seriálu, a hlavně by přivítal šetření ve věci......Děkujeme.
15. 06. 2012 | 16:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy