Zakázka za 405 milionů prý „končí“?
Otázka nezní, zda je to pravda.
Tomu snad nemůže věřit vůbec nikdo.
Otázka zní, proč společnost Aerodynamics nebyla ze soutěže vyloučena, když evidentně nesplnila kvalifikační kritéria (bod 3.3, písm. b) technické kvalifikační kritéria)? Zadavatel, VTP AT Milovice, o.p.s., totiž vyloučil ostatní uchazeče - ale u posledního zájemce si nedostatků prý nevšiml?
Kromě toho – za situace, kdy zadavatel se společností Aerodynamics podepsal smlouvu na realizaci zakázky, není tak snadné říci, že „Pecha u nás končí“. Podle podepsané smlouvy může VTP AT Milovice, o.p.s. od smlouvy odstoupit pouze za situace, kdy Aerodynamics smlouvu poruší. To se ale nestalo.
Zadávací dokumentace (bod 21) sice obsahovala i možnost, podle které zadavatel mohl od smlouvy odstoupit i proto, že zjednodušeně řečeno, nedostane proplacenou dotaci. Tato podmínka však do uzavřené smlouvy promítnuta nebyla.
Zadavatel se také pro HN nevyjádřil v tom smyslu, jak přesně hodlá ukončit obchodní smlouvu se společností Aerodynamics (zřejmě však dohodou, neboť jinou možnost nemá). Zatím jen vypsal novou soutěž.
Není tedy zřejmé, kolik aerodynamických tunelů bude vlastně v Milovicích stát.
Jeden tunel má dle uzavřené smlouvy stavět světoznámý dodavatel aerodynamických tunelů, žižkovská firma Aerodynamics (viz evidenční číslo VZ 222697).
A kdo bude stavit ten druhý?
Každopádně stavební firmy by měly začít shánět subdodavatele pro stavbu technicky náročného tunelu, aby ve druhé soutěži zase nezůstal pan Pecha osamocen.
Nová veřejná zakázka byla zatím předběžně oznámena pod evidenčním číslem 351714.
Předpokládané datum pro zahájení řízení: 23. 5. 2013
Najde se více firem schopných zorganizovat stavbu aerodynamického tunelu?