Nejlevnější pumpa v republice, benzín za 0 Kčs
Za časů drahoty, doufáme, tenhle tip oceníte. Máme pro vás pumpu, kde se tankuje vůbec nejlevnější benzín v republice.
V ulici Na radosti v Praze – Zličíně stojí nejméně od roku 1936. Pro Vacuum Oil Company a její značku Sphinx (tehdy běžnou jako dnes Benzina nebo OMV) ji navrhl architekt Ladislav Machoň.
Jde o prvotřídní industriální památku. Bytelná železobetonová konstrukce v žalostném stavu odolává zubu času a vandalům. Zatím.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz7a.jpg)
A teď jedna dobrá zpráva: Není pravda, že benzín je dnes nejdražší v historii.
Za protektorátu stál, podle dostupných informací, i 40 protektorátních korun. Nevíme, jestli to tehdy taky řešila vláda, ale každopádně se začalo jezdit na dřevoplyn – benzín byl totiž nejen drahý, ale kromě toho byl na příděl.
Anebo nebyl vůbec. Což už tahle pumpa, na výpadovce na Plzeň, dobře pamatuje.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz6a.jpg)
7 polí pro 7 písmen názvu. To už nebyl Sphinx, ale nejspíš Benzina (národní podnik od roku 1958).
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz4a.jpg)
Pro Diesel zvoňte 2x.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz2a.jpg)
Výhled obsluhy.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benzin haas2.jpg)
Snímek naší pumpy jsme nenašli, tak alespoň důkaz o slávě značky Sphinx. V popředí Hugo Haas. (Foto: ČTK).
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz1a.jpg)
Památka na čerpací stojan.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz5a.jpg)
Vyschla.
Jan Lipold, Aktuálně.cz
V ulici Na radosti v Praze – Zličíně stojí nejméně od roku 1936. Pro Vacuum Oil Company a její značku Sphinx (tehdy běžnou jako dnes Benzina nebo OMV) ji navrhl architekt Ladislav Machoň.
Jde o prvotřídní industriální památku. Bytelná železobetonová konstrukce v žalostném stavu odolává zubu času a vandalům. Zatím.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz7a.jpg)
A teď jedna dobrá zpráva: Není pravda, že benzín je dnes nejdražší v historii.
Za protektorátu stál, podle dostupných informací, i 40 protektorátních korun. Nevíme, jestli to tehdy taky řešila vláda, ale každopádně se začalo jezdit na dřevoplyn – benzín byl totiž nejen drahý, ale kromě toho byl na příděl.
Anebo nebyl vůbec. Což už tahle pumpa, na výpadovce na Plzeň, dobře pamatuje.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz6a.jpg)
7 polí pro 7 písmen názvu. To už nebyl Sphinx, ale nejspíš Benzina (národní podnik od roku 1958).
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz4a.jpg)
Pro Diesel zvoňte 2x.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz2a.jpg)
Výhled obsluhy.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benzin haas2.jpg)
Snímek naší pumpy jsme nenašli, tak alespoň důkaz o slávě značky Sphinx. V popředí Hugo Haas. (Foto: ČTK).
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz1a.jpg)
Památka na čerpací stojan.
![](https://blog.aktualne.cz/media/408/20120123-benz5a.jpg)
Vyschla.
Jan Lipold, Aktuálně.cz