Zpátky do školy
Po celém Spojeném království je srpen měsícem plným nervozity, protože studenti čekají na výsledky zkoušek a potvrzení přijetí na britské univerzity.
Jde o vyvrcholení rok trvajícího přijímacího procesu, který se samozřejmě týká i rodin zaměstnanců Britského velvyslanectví a Britské rady (moc všem gratuluji!). Studenti, kteří budou maturovat příští rok, musí začít vše plánovat už nyní.
Vyšší vzdělání je klíčovým prvkem každé strategie budování prosperující a udržitelné budoucnosti pro další generace. Členské země EU se nyní snaží vrátit své ekonomiky ke zdravému růstu a zlepšit konkurenceschopnost. I v této souvislosti se musíme soustředit na to, co potřebujeme od našich vzdělávacích institucí.
Moderní vzdělávání musí dělat víc než nás jen naučit fakta a čísla (i když já je mám moc ráda – viz níže). Musí také pokrývat více než jen praktické dovednosti, i když i ty jsou důležité. Prvotřídní vzdělávání na jakékoliv úrovni musí motivovat k inovacím a rozvíjet kreativitu. Potřebujeme vzdělávání, aby nás vybavilo skvělými myšlenkami a schopností je proměnit ve služby, výrobky a legislativu, ze kterých bude společnost prospívat a zajistí nám rozvoj i v budoucnu.
Studenti v Británii mají štěstí, že mají hned za humny několik nejlepších světových univerzit. Podle často citovaného průzkumu jsou čtyři z deseti nejlepších světových univerzit ve Velké Británii, Cambridge tento seznam vede. Ne všechny britské univerzity jsou tak starobylé a malebné jako kolej v Cambridge. Ale stáří a vzhled nejsou všechno. 19 ze 100 nejlepších světových univerzit je britských a mezi nimi je i několik mnohem mladších institucí (navzdory častému českému mýtu zdaleka ne všichni britští diplomaté studovali na Oxfordu nebo Cambridge).
Na našich universitách jde výzkum a výuka ruku v ruce. Když se podíváme na statistiky, zjistíme, že Spojené království získalo 76 Nobelových cen v oblasti vědy a technologií, což nás řadí na druhou příčku na světě. Někteří z držitelů Nobelových cen, kteří své výzkumy prováděli na britských univerzitách, přijedou na podzim do Brna, aby se zúčastnili Výročních Mendelových přednášek. Další věcí, která mě zaujala, je počet výzkumných projektů, na kterých spolupracují britské a české univerzity a jsou významnou součástí naší bilaterální spolupráce. Díky výměně zkušeností s tím, jak je možné podporovat začínající projekty a rozvíjející se vědecké parky, dnes můžeme společně pracovat na proměně důmyslných nápadů v oblasti výzkumu a inovací v obchodní příležitosti.
Nebyla to ostatně pouhá náhoda, že Sir Tim Berners, vynálezce webu, byl během zahajovacího olympijského ceremoniálu ve středu dění.
Back to School
Across the UK August is an anxious month as school students wait for exam results and confirmation of places at British universities. This is the end of a year- long application process from which Embassy and British Council families are not immune. (Well done to all!) Next year’s undergraduate applicants need to start planning now.
Higher education is a critical element in any strategy to build a prosperous and sustainable future for coming generations. As we in the EU, work to return our economies to healthy levels of growth and improve competitiveness, we have to focus on what we need from our higher education institutions.
Modern education has to do more than teach us facts and figures (much as I love these, see below). It also has to be about more than practical skill, important as these are. First class education at any level in the twenty first century also has to be about encouraging innovation and developing creativity. We need education to equip us to have brilliant ideas and be able to turn them into services, products and policies that will benefit society and guarantee a secure prosperous future.
British students are lucky enough to have some of the world’s top universities on their doorstep. According to a widely quoted survey, four of the world’s top ten are in the UK, with Cambridge topping the list. Not all British universities are as ancient or picturesque as the Cambridge college. But age and looks are not everything. 19 out of the top 100 are British, including several much younger institutions. (Contrary to popular Czech myth, far from all British diplomats studied at Oxford or Cambridge.)
In our universities research and teaching go hand in hand. Looking through statistics I noticed that the UK has ‘won’ 76 Nobel prizes for science and technology, the second highest number in the world. Some laureates whose research was carried out in British universities will visit Brno this autumn for the Mendel lectures. Another list impressed me with the number of research projects involving researchers from British and Czech universities, a significant area of bilateral cooperation. Through sharing our experience of supporting ‘start ups’ and developing science parks we can work together to turn clever research and innovative ideas into commercial opportunity.
It was no accident that Olympic opening ceremony put Sir Tim Berners- Lee, inventor of the world wide web at the centre of the arena.
Jde o vyvrcholení rok trvajícího přijímacího procesu, který se samozřejmě týká i rodin zaměstnanců Britského velvyslanectví a Britské rady (moc všem gratuluji!). Studenti, kteří budou maturovat příští rok, musí začít vše plánovat už nyní.
Vyšší vzdělání je klíčovým prvkem každé strategie budování prosperující a udržitelné budoucnosti pro další generace. Členské země EU se nyní snaží vrátit své ekonomiky ke zdravému růstu a zlepšit konkurenceschopnost. I v této souvislosti se musíme soustředit na to, co potřebujeme od našich vzdělávacích institucí.
Moderní vzdělávání musí dělat víc než nás jen naučit fakta a čísla (i když já je mám moc ráda – viz níže). Musí také pokrývat více než jen praktické dovednosti, i když i ty jsou důležité. Prvotřídní vzdělávání na jakékoliv úrovni musí motivovat k inovacím a rozvíjet kreativitu. Potřebujeme vzdělávání, aby nás vybavilo skvělými myšlenkami a schopností je proměnit ve služby, výrobky a legislativu, ze kterých bude společnost prospívat a zajistí nám rozvoj i v budoucnu.
Studenti v Británii mají štěstí, že mají hned za humny několik nejlepších světových univerzit. Podle často citovaného průzkumu jsou čtyři z deseti nejlepších světových univerzit ve Velké Británii, Cambridge tento seznam vede. Ne všechny britské univerzity jsou tak starobylé a malebné jako kolej v Cambridge. Ale stáří a vzhled nejsou všechno. 19 ze 100 nejlepších světových univerzit je britských a mezi nimi je i několik mnohem mladších institucí (navzdory častému českému mýtu zdaleka ne všichni britští diplomaté studovali na Oxfordu nebo Cambridge).
Na našich universitách jde výzkum a výuka ruku v ruce. Když se podíváme na statistiky, zjistíme, že Spojené království získalo 76 Nobelových cen v oblasti vědy a technologií, což nás řadí na druhou příčku na světě. Někteří z držitelů Nobelových cen, kteří své výzkumy prováděli na britských univerzitách, přijedou na podzim do Brna, aby se zúčastnili Výročních Mendelových přednášek. Další věcí, která mě zaujala, je počet výzkumných projektů, na kterých spolupracují britské a české univerzity a jsou významnou součástí naší bilaterální spolupráce. Díky výměně zkušeností s tím, jak je možné podporovat začínající projekty a rozvíjející se vědecké parky, dnes můžeme společně pracovat na proměně důmyslných nápadů v oblasti výzkumu a inovací v obchodní příležitosti.
Nebyla to ostatně pouhá náhoda, že Sir Tim Berners, vynálezce webu, byl během zahajovacího olympijského ceremoniálu ve středu dění.
Back to School
Across the UK August is an anxious month as school students wait for exam results and confirmation of places at British universities. This is the end of a year- long application process from which Embassy and British Council families are not immune. (Well done to all!) Next year’s undergraduate applicants need to start planning now.
Higher education is a critical element in any strategy to build a prosperous and sustainable future for coming generations. As we in the EU, work to return our economies to healthy levels of growth and improve competitiveness, we have to focus on what we need from our higher education institutions.
Modern education has to do more than teach us facts and figures (much as I love these, see below). It also has to be about more than practical skill, important as these are. First class education at any level in the twenty first century also has to be about encouraging innovation and developing creativity. We need education to equip us to have brilliant ideas and be able to turn them into services, products and policies that will benefit society and guarantee a secure prosperous future.
British students are lucky enough to have some of the world’s top universities on their doorstep. According to a widely quoted survey, four of the world’s top ten are in the UK, with Cambridge topping the list. Not all British universities are as ancient or picturesque as the Cambridge college. But age and looks are not everything. 19 out of the top 100 are British, including several much younger institutions. (Contrary to popular Czech myth, far from all British diplomats studied at Oxford or Cambridge.)
In our universities research and teaching go hand in hand. Looking through statistics I noticed that the UK has ‘won’ 76 Nobel prizes for science and technology, the second highest number in the world. Some laureates whose research was carried out in British universities will visit Brno this autumn for the Mendel lectures. Another list impressed me with the number of research projects involving researchers from British and Czech universities, a significant area of bilateral cooperation. Through sharing our experience of supporting ‘start ups’ and developing science parks we can work together to turn clever research and innovative ideas into commercial opportunity.
It was no accident that Olympic opening ceremony put Sir Tim Berners- Lee, inventor of the world wide web at the centre of the arena.