Jak zjistit cenu ojetého auta?
Snažili jste se někdy spočítat, jaká je férová cena kupovaného auta? Nebo naopak prodáváte vůz a nevíte, kolik požadovat od kupujícího?
Připravil jsem jednoduchý návod, který vám pomůže vypočítat cenu jakékoliv ojetiny.
1. Navštivte největší inzertní portál v zemi
Jděte na nejnavštěvovanější web, který v dané zemi inzeruje ojetá auta. V České republice to je Sauto.cz, v sousedním Německu Mobile.de.
2. Proveďte hrubý předvýběr
Na stránkách inzertního portálu vyhledejte nabízené automobily požadované značky, dále vyberte daný model, typ karoserie a motorizaci.
Výběr může vypadat například následovně: značka = Volkswagen, model = Passat, karoserie = Kombi, palivo = nafta, zdvihový objem motoru = 1901 až 2000 ccm.
V případě zmíněného Volkswagenu to bude pořád hodně aut. Na Sauto.cz to je aktuálně více než 1600 vozů. Pro zúžení nabídky je potřeba jít ještě více do hloubky. Jak na to, ukážu v dalším kroku.
3. Zužujte počet vozů
V příslušných kolonkách vyhledávače vyberte převodovku (automat nebo manuál), rok výroby a nájezd v rozmezí plus minus 10 tisíc kilometrů.
Filtrujte tak dlouho, dokud vám v nejužším výběru nezůstane 10 až 20 konkrétních aut. Pokud jich máte méně, rozšiřte hranice nájezdu kilometrů.
Použijte jeden z následujících rozsahů (v tisících): 0 až 2, 2 až 20, 20 až 50, 50 až 100, 100 až 150, 150 až 200, 200 až 300, 300 a více. Právě na těchto hranicích nájezdů se nejvíce láme cena.
Pokud vám po zadání parametrů (značka, model, motorizace, rok výroby, rozsah počtu ujetých kilometrů) stále zůstává méně než 10 aut, rozšiřte rok výroby o jeden rok nahoru i dolů. Dejte si ovšem pozor na to, aby se jednalo o stejnou modelovou řadu. Pokud totiž vůz v daném roce prošel faceliftem, obvykle to s cenou výrazně zahýbá.
4. Spočítejte si průměrnou cenu
Nyní se podívejte, kolik stojí nejlevnější a nejdražší auto a kolik je zhruba průměr. Průměrná cena je ukazatelem tržní ceny daného vozidla v dobrém technickém stavu.
V tomto okamžiku můžete také blíže prozkoumat, jak ovlivňuje cenu typ převodovky, úroveň výbavy nebo typ karoserie.
A máte skoro hotovo!
Pojďme se ještě podívat na dva detaily.
Reálná prodejní cena
Určitě počítejte s tím, že reálná prodejní cena automobilu je většinou o 5 až 10 % nižší, a to zejména u vozidel prodávaných soukromou osobou. Vyjednávání je v tomto prostředí víc než samozřejmostí.
Stav vozidla
Za průměrnou cenu se prodávají vozidla v opravdu dobrém stavu. Pokud je například nějaký díl na autě odřený či jinak poškozený, požadujte adekvátní slevu na nutnou opravu.
Hotovo. Nyní máte relativně přesný cenový odhad vozidla. Velké inzertní portály totiž poskytují spolehlivý obraz trhu s ojetými auty. Na závěr ještě jedno upozornění. Ne všechna auta inzerovaná na webech se opravdu prodají. Proto nevěřte tomu, že si předražené voňavky po důchodci z Německa někdo koupí za inzerovanou cenu. Počítejte s tím, že se vždy prodávají spíše ty levnější vozy.
Připravil jsem jednoduchý návod, který vám pomůže vypočítat cenu jakékoliv ojetiny.
1. Navštivte největší inzertní portál v zemi
Jděte na nejnavštěvovanější web, který v dané zemi inzeruje ojetá auta. V České republice to je Sauto.cz, v sousedním Německu Mobile.de.
2. Proveďte hrubý předvýběr
Na stránkách inzertního portálu vyhledejte nabízené automobily požadované značky, dále vyberte daný model, typ karoserie a motorizaci.
Výběr může vypadat například následovně: značka = Volkswagen, model = Passat, karoserie = Kombi, palivo = nafta, zdvihový objem motoru = 1901 až 2000 ccm.
V případě zmíněného Volkswagenu to bude pořád hodně aut. Na Sauto.cz to je aktuálně více než 1600 vozů. Pro zúžení nabídky je potřeba jít ještě více do hloubky. Jak na to, ukážu v dalším kroku.
3. Zužujte počet vozů
V příslušných kolonkách vyhledávače vyberte převodovku (automat nebo manuál), rok výroby a nájezd v rozmezí plus minus 10 tisíc kilometrů.
Filtrujte tak dlouho, dokud vám v nejužším výběru nezůstane 10 až 20 konkrétních aut. Pokud jich máte méně, rozšiřte hranice nájezdu kilometrů.
Použijte jeden z následujících rozsahů (v tisících): 0 až 2, 2 až 20, 20 až 50, 50 až 100, 100 až 150, 150 až 200, 200 až 300, 300 a více. Právě na těchto hranicích nájezdů se nejvíce láme cena.
Pokud vám po zadání parametrů (značka, model, motorizace, rok výroby, rozsah počtu ujetých kilometrů) stále zůstává méně než 10 aut, rozšiřte rok výroby o jeden rok nahoru i dolů. Dejte si ovšem pozor na to, aby se jednalo o stejnou modelovou řadu. Pokud totiž vůz v daném roce prošel faceliftem, obvykle to s cenou výrazně zahýbá.
4. Spočítejte si průměrnou cenu
Nyní se podívejte, kolik stojí nejlevnější a nejdražší auto a kolik je zhruba průměr. Průměrná cena je ukazatelem tržní ceny daného vozidla v dobrém technickém stavu.
V tomto okamžiku můžete také blíže prozkoumat, jak ovlivňuje cenu typ převodovky, úroveň výbavy nebo typ karoserie.
A máte skoro hotovo!
Pojďme se ještě podívat na dva detaily.
Reálná prodejní cena
Určitě počítejte s tím, že reálná prodejní cena automobilu je většinou o 5 až 10 % nižší, a to zejména u vozidel prodávaných soukromou osobou. Vyjednávání je v tomto prostředí víc než samozřejmostí.
Stav vozidla
Za průměrnou cenu se prodávají vozidla v opravdu dobrém stavu. Pokud je například nějaký díl na autě odřený či jinak poškozený, požadujte adekvátní slevu na nutnou opravu.
Hotovo. Nyní máte relativně přesný cenový odhad vozidla. Velké inzertní portály totiž poskytují spolehlivý obraz trhu s ojetými auty. Na závěr ještě jedno upozornění. Ne všechna auta inzerovaná na webech se opravdu prodají. Proto nevěřte tomu, že si předražené voňavky po důchodci z Německa někdo koupí za inzerovanou cenu. Počítejte s tím, že se vždy prodávají spíše ty levnější vozy.