Co do vyspělé Evropy nepatří: hidžáby, nebo české exekuce?
Pod tímto titulkem vyšel v Britských listech článek Borise Cveka. Jelikož mi mluví z duše (lépe bych to sám napsat nedokázal), dovoluji si ho zde předložit i čtenářům Aktuálně.cz, z nichž většina Britské listy zřejmě nečte (já ano, jsem platícím čtenářem, a (kromě článků Karla Dolejšího) je považuji za velmi užitečné, skutečně nezávislé médium, které dává prostor i názorům, které se v mainstreamových médiích většinou neobjevují).
Podobně jako Boris Cvek považuji to, co se v této zemi stalo s tím zákony posvěceným, likvidačním "obchodem s chudobou a dluhy", za tragické, obludné selhání naší společnosti, resp. všech vlád a politiků posledních 30 let.
Nemohu si pomoci, ale tohle zlo podle mého názoru dalece překonává ty úplně jiné špatnosti někdejšího komunistického režimu.
My, kteří se máme nyní daleko lépe (a je nás nepochybně většina), ale toto zlo postihující hlavně těch "dolních 20%" našich spoluobčanů, ignorujeme. Právě tak je ignorují politici, protože tihle lidé na dně většinou nechodí k volbách a nejsou nijak organizovaní. Takže na nich nikomu nezáleží...
Mnozí z nás si dokonce myslí, že je v pořádku a spravedlivé, když je doživotně zruinován ten, kdo vlastní nedbalostí včas neuhradil jakýsi poplatek nebo půjčku.
JAK JE MOŽNÉ, ŽE NĚCO TAKOVÉHO DOPUSTILI I POLITICI, KTEŘÍ SE HLÁSÍ K LEVICOVÝM PROGRAMŮM A PODPOŘE SOCIÁLNĚ SLABÝCH? Jak je možné, že jsme si nevzali příklad z toho, jak se tyto záležitosti řeší v sociálně nejvyspělejších zemích Evropy?
Hrůza...
A teď již onen článek Borise Cveka:
Co do vyspělé Evropy nepatří: hidžáby, nebo české exekuce?
Zůstaňme u českých exekucí. Ano, ty skutečně do Evropy nepatří (na rozdíl od hidžábu, který je ve vyspělých evropských zemích běžný).
Lidové noviny se na Facebooku při sdílení článku o tom, že ve Švédsku v parlamentu mají takovou poslankyni, která nosí hidžáb, ptají svých čtenářů, zda by jim to vadilo. Samozřejmě reakce pod článkem jsou velmi primitivně odmítavé. Vadilo by vám, kdyby vaše dítě operoval špičkový chirurg, který je muslim, nebo raději byste chtěli, aby ho zmrzačil nějaký hlupák, ale byl by to někdo vám nábožensky či kulturně blízký? Naučme se konečně dívat na svět prakticky.
My žijeme v mrzáckém státě, kde naši poslanci vytvořili zločinecké zákony, např. ty exekuční. Byli to poslanci v kravatách, byli to lidé jako my, hezcí, usměvaví Češi a Češky. Bodejť by se tihle hodní, boží lidé neusmívali! Exekuce, fotovoltaika, byznys s chudobou atd. Ale zůstaňme u těch českých exekucí. Ano, ty skutečně do Evropy nepatří (na rozdíl od hidžábu, který je ve vyspělých evropských zemích běžný).
Žádná západní země nemá takové zločinné zákony o exekucích, a my budeme řešit hidžáb. Co když by ta poslankyně v tom hidžábu dokázala účinně bojovat proti těm exekucím? Nemělo by nás zajímat to, jaké myšlenky a hodnoty kdo zastává, více než jeho oblečení nebo náboženská příslušnost?
Až se někdo bude chtít oběsit kvůli tomu, že ho a jeho rodinu zničil náš systém exekucí kvůli nějakému bagatelnímu dluhu, řekněte mu: člověče, raduj se přece, zaplať své dluhy z toho, že v naší skvělé Sněmovně nenosí nikdo hidžáb, nasyť svoje děti z toho, že nemáme v Sněmovně nikoho v burce, raduj se a jásej, že můžeš chcípat ve škarpě v zemi, kde poslankyně nenosí nikáby! Oslavuj tento ráj na pohled, že nežiješ v té odporné západní Evropě, kde bys sice byl dávno oddlužen a mohl bys žít normální život, ale zároveň bys musel snášet nesnesitelné: nikáby! Měl bys třikrát vyšší mzdu a žil bys možná ve městě s nejvyšší kvalitou života na světě, tvoje děti by nemusely dýchat jedy, měl bys fungující úřady, které by se tě zastávaly proti bestiím, ale představ si: musel bys potkávat muslimy na ulici! Raduj se! Děkuj Bohu! Volej: Pane můj, Hospodine, děkuji ti, že se mohu oběsit a nechat své děti napospas bídě, hlavně že jsem se v životě nemusel dotknout muslima! Děkuji Ti za nejlepší svět ze všech možných světů, za Českou republiku!
Já bych tedy na otázku Lidových novin odpověděl takto: nevím, jak by nějaký oděv daného poslance mohl ovlivnit můj život, vím, že můj život zásadně ovlivní jeho hlasování o zákonech, a podle toho bych rozhodoval. Jestliže by paní poslankyně v hidžábu prosazovala civilizované zákony západní Evropy, je mnohem více Evropankou než bílí kravaťáci, Češi jako řemen, kteří ženou masy lidí do mordy podivných boháčů, kteří je trhají zaživa na krvavou kaši. V evangeliu se píše: podle ovoce poznáte je. Ano, zajímá mne ovoce, zajímá mne konkrétní, věcný, praktický dopad, nikoli oblečení nebo náboženství.
***********************************************
Ještě malá závěrečná poznámka:
Musím přiznat, že já (tedy Václav Hořejší) ty hidžáby či čádory moc rád nevidím (a burky a nikáby už vůbec ne).
I mě znepokojuje nárůst těch radikálně islamistických směrů (i když nadále tvrdím, že naprostá většina muslimů jsou "normální", slušní lidé a že nám nejsou nijak nebezpeční).
I já si myslím, že onen fanatický radikální islamismus (který vzešel ze saudskoarabských wahabistických kořenů) je asi dnes potenciálně největším ideologickým nebezpečím pro budoucnost.
Ale to nic nemění na tom, že stejně jako autor výše citovaného článku považuji v této zemi to exekuční zlo za akutně nesrovnatelně horší než v podstatě virtuální nebezpečí islamismu.
Podobně jako Boris Cvek považuji to, co se v této zemi stalo s tím zákony posvěceným, likvidačním "obchodem s chudobou a dluhy", za tragické, obludné selhání naší společnosti, resp. všech vlád a politiků posledních 30 let.
Nemohu si pomoci, ale tohle zlo podle mého názoru dalece překonává ty úplně jiné špatnosti někdejšího komunistického režimu.
My, kteří se máme nyní daleko lépe (a je nás nepochybně většina), ale toto zlo postihující hlavně těch "dolních 20%" našich spoluobčanů, ignorujeme. Právě tak je ignorují politici, protože tihle lidé na dně většinou nechodí k volbách a nejsou nijak organizovaní. Takže na nich nikomu nezáleží...
Mnozí z nás si dokonce myslí, že je v pořádku a spravedlivé, když je doživotně zruinován ten, kdo vlastní nedbalostí včas neuhradil jakýsi poplatek nebo půjčku.
JAK JE MOŽNÉ, ŽE NĚCO TAKOVÉHO DOPUSTILI I POLITICI, KTEŘÍ SE HLÁSÍ K LEVICOVÝM PROGRAMŮM A PODPOŘE SOCIÁLNĚ SLABÝCH? Jak je možné, že jsme si nevzali příklad z toho, jak se tyto záležitosti řeší v sociálně nejvyspělejších zemích Evropy?
Hrůza...
A teď již onen článek Borise Cveka:
Co do vyspělé Evropy nepatří: hidžáby, nebo české exekuce?
Zůstaňme u českých exekucí. Ano, ty skutečně do Evropy nepatří (na rozdíl od hidžábu, který je ve vyspělých evropských zemích běžný).
Lidové noviny se na Facebooku při sdílení článku o tom, že ve Švédsku v parlamentu mají takovou poslankyni, která nosí hidžáb, ptají svých čtenářů, zda by jim to vadilo. Samozřejmě reakce pod článkem jsou velmi primitivně odmítavé. Vadilo by vám, kdyby vaše dítě operoval špičkový chirurg, který je muslim, nebo raději byste chtěli, aby ho zmrzačil nějaký hlupák, ale byl by to někdo vám nábožensky či kulturně blízký? Naučme se konečně dívat na svět prakticky.
My žijeme v mrzáckém státě, kde naši poslanci vytvořili zločinecké zákony, např. ty exekuční. Byli to poslanci v kravatách, byli to lidé jako my, hezcí, usměvaví Češi a Češky. Bodejť by se tihle hodní, boží lidé neusmívali! Exekuce, fotovoltaika, byznys s chudobou atd. Ale zůstaňme u těch českých exekucí. Ano, ty skutečně do Evropy nepatří (na rozdíl od hidžábu, který je ve vyspělých evropských zemích běžný).
Žádná západní země nemá takové zločinné zákony o exekucích, a my budeme řešit hidžáb. Co když by ta poslankyně v tom hidžábu dokázala účinně bojovat proti těm exekucím? Nemělo by nás zajímat to, jaké myšlenky a hodnoty kdo zastává, více než jeho oblečení nebo náboženská příslušnost?
Až se někdo bude chtít oběsit kvůli tomu, že ho a jeho rodinu zničil náš systém exekucí kvůli nějakému bagatelnímu dluhu, řekněte mu: člověče, raduj se přece, zaplať své dluhy z toho, že v naší skvělé Sněmovně nenosí nikdo hidžáb, nasyť svoje děti z toho, že nemáme v Sněmovně nikoho v burce, raduj se a jásej, že můžeš chcípat ve škarpě v zemi, kde poslankyně nenosí nikáby! Oslavuj tento ráj na pohled, že nežiješ v té odporné západní Evropě, kde bys sice byl dávno oddlužen a mohl bys žít normální život, ale zároveň bys musel snášet nesnesitelné: nikáby! Měl bys třikrát vyšší mzdu a žil bys možná ve městě s nejvyšší kvalitou života na světě, tvoje děti by nemusely dýchat jedy, měl bys fungující úřady, které by se tě zastávaly proti bestiím, ale představ si: musel bys potkávat muslimy na ulici! Raduj se! Děkuj Bohu! Volej: Pane můj, Hospodine, děkuji ti, že se mohu oběsit a nechat své děti napospas bídě, hlavně že jsem se v životě nemusel dotknout muslima! Děkuji Ti za nejlepší svět ze všech možných světů, za Českou republiku!
Já bych tedy na otázku Lidových novin odpověděl takto: nevím, jak by nějaký oděv daného poslance mohl ovlivnit můj život, vím, že můj život zásadně ovlivní jeho hlasování o zákonech, a podle toho bych rozhodoval. Jestliže by paní poslankyně v hidžábu prosazovala civilizované zákony západní Evropy, je mnohem více Evropankou než bílí kravaťáci, Češi jako řemen, kteří ženou masy lidí do mordy podivných boháčů, kteří je trhají zaživa na krvavou kaši. V evangeliu se píše: podle ovoce poznáte je. Ano, zajímá mne ovoce, zajímá mne konkrétní, věcný, praktický dopad, nikoli oblečení nebo náboženství.
***********************************************
Ještě malá závěrečná poznámka:
Musím přiznat, že já (tedy Václav Hořejší) ty hidžáby či čádory moc rád nevidím (a burky a nikáby už vůbec ne).
I mě znepokojuje nárůst těch radikálně islamistických směrů (i když nadále tvrdím, že naprostá většina muslimů jsou "normální", slušní lidé a že nám nejsou nijak nebezpeční).
I já si myslím, že onen fanatický radikální islamismus (který vzešel ze saudskoarabských wahabistických kořenů) je asi dnes potenciálně největším ideologickým nebezpečím pro budoucnost.
Ale to nic nemění na tom, že stejně jako autor výše citovaného článku považuji v této zemi to exekuční zlo za akutně nesrovnatelně horší než v podstatě virtuální nebezpečí islamismu.