Radar jde k čertu. Šťastnou cestu...

19. 09. 2009 | 21:42
Přečteno 18175 krát
Titulek asi dostatečně vystihuje můj názor, který jsem ostatně vyjádřil již dříve (zde, zde, zde, zde, zde, zde, zde, zde).
Zúčastnil jsem se i protiradarové řetězové hladovky organizované hnutím „Nenásilí“.

Vše, co bych chtěl říci, zde řekl mnohem lépe Jiří Pehe.

Snad bych jen připomněl několik momentů:

1) Zastánci vybudování brdského radaru zpočátku tvrdili, že není (ale ani trochu!), namířen proti Rusku, ale má nás a naše spojence pouze chránit proti raketám z Íránu či Severní Koreje. Posléze ale někteří začali otevřeně říkat, že přítomnost americké vojenské základny nás zabezpečí proti expanzivnímu Rusku. Není divu, že hloupé zastírání pravých motivů a uvádění naprosto nevěrohodných důvodů vyvolávalo nedůvěru.

2) Vláda, která za realizaci radarového projektu bojovala jak o život (zvláště někteří její členové, jako pánové Topolánek, Vondra, Schwarzenberg, a paní Parkanová), soustavně ignorovala fakt, že proti projektu jsou dvě třetiny českých občanů.

3) Je až neuvěřitelné, že se českým proradarovým politikům podařilo ve světě vyvolat dojem, že „Češi jsou Obamovým rozhodnutím zklamáni a cítí se zrazeni“.

4) Neustále se nám nepravdivě tvrdilo, že projekt plně podporuje NATO. Ve skutečnosti se NATO ani EU vůbec nelíbilo, že by dva členské státy měly mimo evropské struktury budovat jakési zvláštní vztahy s USA (pokud si vzpomínám, roce 2002 zahraničně-političtí experti ODS mluvili dokonce o jakémsi přidružení ČR k USA - čiré šílenství...).
Vedení NATO evidentně s radostí uvítalo „odpískání“ tohoto neblahého pozůstatku Bushovy éry.

5) Když se stal prezidentem B.Obama, všichni „zasvěcení“ příznivci radaru blahosklonně a s naprostou jistotou tvrdili odpůrcům, že samozřejmě i Obamova vláda bude v projektu pokračovat (i mně se zdálo, že mají asi pravdu). Zdá se, že zase tak moc zasvěcení nebyli... Musím říci, že jim tohle ztrapnění opravdu škodolibě přeji.

6) Topolánkova vláda i další podporovatelé Bushova programu (včetně Václava Havla) přispěli k opravdu trapné marginalizaci Česka v Evropě; vrcholem trapnosti byl „zvací dopis“ podepsaný m.j. V.Havlem, K.Schwarzenbergem, A.Vondrou a L.Dobrovským. Bohužel nelze než souhlasit s vyjádřením J.Paroubka, že tito lidé by si zřejmě přáli vztyčení nové železné opony, tentokrát ovšem až na hranicích Ruska.
Slabou útěchou Čechům snad může být to, že nás už v Evropě stejně nikdo nebere vážně...

7) Titulky a komentáře v některých českých novinách (Lidové noviny, Mladá Fronta Dnes) byly skutečně neuvěřitelné. Svědčí o jakési hysterické reakci na porážku proradarové politicko-novinářské lobby. Snad jediný příznivec radaru, jehož reakce byla rozumná, ba řekl bych moudrá, byl Jiří Hanák v Právu.

8) Brdským obcím bylo slibováno, že dostanou jakousi speciální rozvojovou podporu bez ohledu na to, jestli se radar stavět bude či nebude. Samozřejmě, že teď nedostanou nic, samozřejmě, že to měl být jen úplatek za získání jejich souhlasu...

9) Trochu mě znepokojují zprávy, že jako „odškodnění“ za radar dostaneme jakési americké rakety. Ano, pokud to bude něco v rámci akce zcela jednoznačně podporované všemi našimi atlantickými (a zvláště evropskými) spojenci, nic proti tomu. A ještě lepší bude, když to bude součástí nějakého širšího bezpečnostního projektu zahrnujícího i Rusko.
Zaplať pánbůh, že tato případná jednání už nepovedou čeští politici, kterým se stýská po G.W.Bushovi.

**************************************************************
Malý dodatek (20.9.):

Po přečtení některých reakcí na můj článek (včetně jednoho zdejšího kolegy bloggera) bych chtěl ještě dodat:

Je velmi zábavné pozorovat, jak je mi nadáváno (např. "užitečný idiot") za to, že zcela bezvýhradně podporuji nynější politiku NATO, USA a EU.
Lze tedy mé kritiky označit za "antiamerikanisty"?
Inu, jak by řekl klasik - to jsou ale paradoxy...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gru napsal(a):

J. Vaculík

My ovšem NEJSME západní Evropa - kdybychom se na hlavu postavili.

Souhrnně soudím, že se obě mocnosti budou řídit zásadou, že bližší je košile... Jelikož USA nejsou schopny čelit konfrontaci (nerozumně indukované) na několika stranách, budou si muset vybrat. Rusko je na tom lépe - nemusí si vybrat, nýbrž si vybírat může. To je rozdíl. Za velmi krátkou dobu bude východní Asie v pozici, kdy bude zajímavým partnerem (a spojencem). Pokud by Rusko bylo ohroženo Čínou, USA mu nepomohou, ani by to nedokázaly... proto má čínská karta u Ruska předem několik bodů k dobru.
20. 09. 2009 | 23:33

Jan Vaculík napsal(a):

Není to tak dávno, co jsme po čtyři desetiletí "posilovali pozice" Ruska. Účet, který jsme platili, byl vysoký.
Mnohem vyšší než ten, který za "posilování pozic" amerických platili Holanďani, např.

Proto budu opravdu, ale opravdu mnohem raději posilovat pozice americké, než ty ruské.

Ale raději se vrátím k Vaší před-předchozí replice: žádný dobrý politik se bez kousku idealismu neobejde; tím ovšem neříkám, že by neměl být i pragmatik.
20. 09. 2009 | 23:34

Jan Vaculík napsal(a):

Nu, však právě o tom to všechno je: musíme stůj-co-stůj dokázat, že jsme střední Evropa, a ta se (i s poukazem na historii) řadí spíš k Evropě západní než k té východní.

Vojenská spolupráce s USA je by měla být pokusem dokázat, že to, co fungovalio v západní Evropě, může fungovat i v té střední.
20. 09. 2009 | 23:39

Gru napsal(a):

Touto "stůj co stůj" vizí se opájí itak "středoevropské" země jako Rumunsko, či dokonce Gruzie.

Je to směšné. Z východní Evropy střední či západní nevyrobíte. A my jsme východní Evropa. Už jen tyhle "stůj-co-stůj" postoje jsou typicky východoevropské. V žádném US médiu taky nenajdete ČR označenou jako středoevropskou.
20. 09. 2009 | 23:48

Jan Vaculík napsal(a):

Gru,
řekl jste tu řadu velmi zajímavých věcí. Jednou z nich byla poznámka, nakolik je pro rovnováhu přijatelné členství ("kolonizace") NATO v pobaltských republikách. Snad je to právě toto rozšíření NATO až do východní Evropy, co vede k tomu, že se NATO v poslední době jaksi emancipuje od USA. Je ale otázkou, zda i po této "emancipaci" NATO ještě bude funkční.
Co si o tomto myslíte?
20. 09. 2009 | 23:48

Jan Vaculík napsal(a):

Nu, s tím, že jsme východní Evropou, bych opravdu vážně polemizoval. Geografické hledisko je relativní a vlastně nepodstatné. Politické hledisko - to by právě mělo být výslednicí těch hledisek ostatních.
Kulturněhistoricky - tady snad není pochyb.
Stačí se vrátit ke Karlu Havlíčkovi a všem ostatním, kdo krotili horké rusofilské hlavy.

Tedy já osobně se východoevropanem rozhodně necítím.
20. 09. 2009 | 23:55

Gru napsal(a):

NATO bude funkční potud, pokud se bude držet svých původních stanov a opustí koncepci působení "out of area" - tedy pokud se bude držet hájení svého území. Sověti byli proto tak dlouho úspěšní, že nevymáhali nerozumně vojenskou oběť po svých evropských vazalech a své špinavé kšefty si vyřizovali sami (nebo nanejvýš použili Kubánce, ne ale Evropany). Myšlenka, že USA mohou dostát v plnám válečném angažmá své domnělé roli absolutního garantza, je iluzorní. Nedokážou to a ani to nebudou dělat. Nebudou chtít. Tam je hranice. To Evropané už dávno vědí/tuší, a proto se snaží budovat vlastní vojenské struktury.
Takže si myslím, že předppkladem funkčnosti NATO je právě ona emancipace.
20. 09. 2009 | 23:58

Pocestny napsal(a):

Geniální stať, kongeniální diskuse!
Vašík ze zvěčnil, opět a čím dál tím, lépe!
Takže, přeložme si to do češtiny.

Pehe tu vedle ve zkratce píše, že asi není až tak důležité to, jak to dopadlo, ale to, co jsme o sobě průběhem poznali.

Článek zde publikovaný, i diskuse pod ním jsou jen ilustrací ..

Vážení, nebojte, do žádné sféry nespadneme, ani jsme se před žádnou nezachránili. Ze dna žumpy není kam dále upadnout. Jediný vzkaz, který jsme vyslali, je ten, že toto území netřeba obsazovat, neboť je organicky dostatečně rozesráno natolik, že samo není schopno než pasívní rezistence a vlnovité fragmentace na kmenová území.
Dále informujeme své okolí, že rádi importujeme názor a rozdělíme se na dvě party cizím zájmům sloužící - tedy z toho se vzájemně obviňujeme, i když vnitřne to přece všichni děláme ze svatých, patriotických důvodů - na ochranu jednoho proti druhému.

Takže, badateli, až budete příště skládat poklonu, zapojte vaši třeskutou imunologiku, abyste neskončil s vámi vrženým kopím ve vlastním zadku.

Pehe napsal trefné pojednání o exaltovaných hysterkách, vy jste se nám prošel po mole jako model hysterika, kterej tu rok a půl vyskakoval z vlastní kůže a prudil všechny svými jedy o těch, proti kterým jste "bojoval".

Pehe dává styl k zamyšlení, vy dodáváte argumenty k tomu, abychom si řekli, že má Pehe pravdu.
Shrnu-li to: "Režie Kotěnočkin, výtvarník Rusakov, Nu pagadí!

Tak Vendo, nezapomeň mi to zase natřít, až se převlíkneš za Mérymena....

U svatýho Stejskala, tohle je ale panoptikum!
20. 09. 2009 | 23:59

Gru napsal(a):

Ale geopolitcké přiřazení k východní Evropě nemá s rusofilií nic společného. Ba dokonce, vede poměrně pochopitelně k jistým averzím, ale to je tak všechno co se s tím dá dělat.
21. 09. 2009 | 00:02

Karel Mueller napsal(a):

Ahoj Pocestný,

opět musím konstatovat, že umělecký dojem je fakt špičkový. Opět ale není příliš zřetelné, co chce básník říct.

Určitě se však koukněte na poslední 3 blogy, které profesor uvádí. Tam se najdete, hodně a v hodně příspěvcích. S tím, co jste teď napsal to porovnejte.
21. 09. 2009 | 00:07

Jan Vaculík napsal(a):

Gru,
máte to v hlavě srovnané trošičku jinak, než já, ale snad to nezní zase až tak beznadějně. :-)
Rád o tom budu přemýšlet a těším se na shledanou zase někdy na těchto stránkách.
Přeju dobrou noc!
21. 09. 2009 | 00:12

Gru napsal(a):

J. Vaculík

Taky dobrou!

A do kanafasu následující námět k přemýšlení" USA na sebe v posledních 20letech prozradily, i když bezděky, příliš mnoho, než aby mohly vojensky překvapit silného protivníka. Proto jim zbývají zhruba 2 cesty. Kterou z nich zvolí?
21. 09. 2009 | 00:16

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých a vulgárních textů, které byly v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů a diskusí
21. 09. 2009 | 00:43

T.Vlnka napsal(a):

Kdybych psal pod přezdívkou, oslovil bych Vás "profouši", takže bez oslovení ...

"Jasne jsem rekl, ze pokud bude nejaky system radne dohodnut v ramci NATO a EU (ne za jejich zady nebo dokonce proti jejich vuli), ani me nenapadne protestovat."

Tak mi teda řekněte, z jaké pozice a na základě jakých dohod začal pan Tvrdík vyjednávat o radaru s americkou administrativou.
21. 09. 2009 | 00:44

Jozef napsal(a):

Co je podstatne alebo fyzika moci

"Rozhodnutie Obamu ovplyvnili strategicke kalkulacie,v ktorych hra Europa ako celok sieste husle.Pre nas je podstatne to len to,ze Cesko a Polsko nemozu na svojom uzemi hostit zakladne,ktore sa nepacia Rusku.
Toto je zvrat..."

/P.Schutz v sobotnajsom komentari Obamova fyzika moci/
21. 09. 2009 | 01:02

Jozef napsal(a):

Ad; "nepratelstvi vuci USA se v Rusku opravdu hodne pestuje;ta propaganda vtloukana detem uz v materske skolce...'

To je uplny nezmysel.Zapad si v Rusku sam robi neustale prieskumy verejnej mienky; vztah obyvatelstva k USA je dnes lepsi,ako k Ukrajine.

V r.1990 sa zacal budovat "spolocny europsky dom od Atlantiku po Ural",v Moskve vladli zapadni poradcovia a dolar a zapadne hviezdy show biznisu...
Po nastupe Putina k moci zapadni poradcovia a dolar zo zivota spolocnosti zacali odchadzat,zivotna uroven zacala prudko rast - inac sa nic nezmenilo.
Naopak,pestovanie strachu z Ruska a nenavisti k Rusku je naplnou prace zapadnych medii.A v Polsku,v Prahe,v Bratislave a inde media v zahranicnych rukach tak cinia v historicky bezprecedentnej miere.Vysledkom je zivocisny,az fasisticky antirusizmus vyznamnej casti populacie,ktory umoznil o.i.prist s napadom umiestnit pri Warsave a Prahe prvu liniu nuklearnej vojny.
21. 09. 2009 | 01:40

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,

Holandsko bylo dlouho koloniální mocností. Leží vně ohnisek obou WW.

USA leží vně ohnisek obou světových válek. Tyto války jim pomohly ekonomicky i politicky - na jejich základě prakticky ovládly koloniální říše všech svých předchůdců. Byly po nějakou dobu (tak jako před nimi VB) ekonomickým hybatelem světa. Dnes jím přestávají být. Ekonomický základ USA je na hliněných nohou. USA mají astronomický dluh a není ani teoretická šance aby jej někdy splatily. Navíc, staly se (díky nenažranosti svých mocných)centrem finanční rakoviny světa.

Jejich jediným kreditem v současnosti je ohromná vojenská síla a vojenská výroba, kterou se snaží udržet hroutící se říši pohromadě a ovládnout centrální zdroje lidstva. Paradoxem jest, že se USA uzbrojily stejně jako předtím uzbrojily SSSR. Na vojenství s cílem uchování impéria a války dávají tolik co zbytek světa dohromady. To vojenství platí na dluh a z nekrytých peněz tištěných ve velkých sériích v tiskárně na kterou mají prozatím monopol.

Sázka na to, že někde daleko od amerických hranic proběhne velká válka, která posune všechno na začátek, vyřeší všechny problémy USA, svět to zaplatí, pokorně snese všechny následky, aby mu USA mohly s oporou své síly dále vládnout je chiméra.

Evropský západ, ani jiné velmoci nechtějí mít s válkama Američanů nic společného. Jejich postoj je víc než vlažný. Král (USA) je nahý a všichni o tom vědí. Jenom pár servilních politiků v okrajových státech minulých impérií, které se nedávno osvobodily z jha jiné kolabující velmoci si dělá naděje, že je vše jinak.
21. 09. 2009 | 05:19

pepa napsal(a):

Souhlasím s názorem pana Paroubka, že Havel vždy usiloval o novou železnou oponu, kterou chce v dojemném souladu s "altruistickými politiky" Vondrou, Topolánkem, Bursíkem Schwarzenbergem, a spol. vztyčit na hranici s Ruskem.
21. 09. 2009 | 07:55

pepa napsal(a):

Souhlasím s názorem pana Paroubka, že Havel vždy usiloval o novou železnou oponu, kterou chce v dojemném souladu s "nezištnými politiky" Vondrou, Topolánkem, Bursíkem, Schwarzenbergem, a spol. vztyčit na hranici s Ruskem.
21. 09. 2009 | 08:56

StandaT napsal(a):

Ten bod 4 je pravdivý. Vůbec se jim to nelíbilo. Řekneme si ale, proč.

Protože velcí hoši z Evropy opět získávají pískoviště, kde si budou moci s Rusama šlapat na bábovičky, aniž by tím ohrozili své vlastní hrabičky, kyblíčky a lopatičky. Tomu se říká geopolitika a strategické zájmy. Je hezké, že zvítězily květinové ideály, ale bylo by vhodné si uvědomit, že i přesto nadále platí staré pravdy, zejména ty poznané skrze krev. Jedna z nich říká, že každý rozumný stratég se bude snažit aby, když situace vyžaduje boj, se ten boj odehrál mimo jím spravované území. A v tomto ohledu jsou Francouzi, Němci či Italové pragmatičtí.
21. 09. 2009 | 10:03

JC napsal(a):

pepa,
Havla tedy dvakrát nemusím, ale aby ho zapařenej pingl školil stran železné opony....to jsme to tedy po 20 letech dopracovali :-((
P.S. Kouzlo nechtěného, v ověřovacím okně mám slovo "blink"
tak tedy blinky blink, blinkám.
21. 09. 2009 | 10:12

schlimbach napsal(a):

Jan Vaculík

proč ale naše republika nebyla ve sféře amerického vlivu po 2. sv. válce ? Vždyť z pohledu havlů a dalších význačných neosobností našeho politického života nás osbobodila jen a pouze US army, že by to bylo díky tomu, že nás zase jako ostatně vždy nakonec zradili a nechali na pospas, stejně jako další naši západní přátelé ?
21. 09. 2009 | 10:13

schlimbach napsal(a):

JC

za to školení si může Havel sám svým reálným projevem života v posledních letech - řekl bych, že na začátku této změny v jeho životě bylo ono známé humanitární bombardování a řiťní alpinismus směrem k USA, odobně Bushovi, největšímu vrahovi a mwezinárodnímu zločinci za posledních 10 let.
21. 09. 2009 | 10:16

Jan Vaculík napsal(a):

Šlimbachu,
nezdá se, že byste byl schopen něco složitějšího pochopit (například to, že ačkoliv Havly máme v politice dva, tak je nepřípustným zjednodušením, abyste o nich mluvil v množném čísle), ale přesto se pokusím Vám něco sdělit, co Vám patrně doteď uniklo:

Bez toho, že USA v 80-tých letech Sovětský svaz fakticky "uzbrojily" tak, že ekonomicky nestačil s dechem, bez toho byste nejspíš ani dnes nemohl tady na internetu svobodně spřádat svoje nesmysly. To platí i pro všechny ostatní, kteří rádi nadávají na "militantnost USA", ale přitom tak rádi užívají jejích plodů.

PS
Z toho ovšem nevyplývá, že bych tvrdil, že Američani dělají všechno vždycky dobře, a že jejich vliv ve střední Evropě je trvale udržitelný.
21. 09. 2009 | 11:21

Gru napsal(a):

Schlimbach

Havel zahájil svůj sestup v okamžiku, kdy začal vydávat rozporné sliby. Nebudu se zmiňovat o těch, které se mu vyčítají nejčastěji, zmíním se o jednom zanedbávaném, ale velice důležitém: v září 1992 |Hvel veřejně prohlásil, že nikde nebude kandidovat na českého perzidenta, neboť by to znamenalo přiznání neúspěchu ve funkci prezidenta federákního. Všichni víme, jak to dodržel. Závěr: v mých očích osoba nedůvěryhdoná.
21. 09. 2009 | 12:01

Jan Vaculík napsal(a):

Gru,
každý, kdo vzbudí větší očekávání, než jaká je schopen splnit, začne se propadat do nedůvěryhodnosti. V tomto smyslu tedy není vina jenom na straně toho dotyčného.

Mám pro VH pochopení, ale za řadu jeho selhání může jeho (vzájemná?) animozita vůči VK.
21. 09. 2009 | 12:26

Anonymous napsal(a):

Badateli,

nejlepe sumarizoval Obamovo rozhodnuti senator Lindsey Graham z Jizni Karoliny, ktery jej popsal “as a capitulation to the Russians, who had no real basis to object to what we were doing. And at the end of the day you [Barack Hussein Obama] empowered the Russians, you made Iran happy and you made the people in Eastern Europe wonder who we are as Americans, when we are undercutting two good allies, the Poles and the Czech Republic."

Nelze nez souhlasit. Smutne...
21. 09. 2009 | 12:28

Jan Vaculík napsal(a):

Havel si dneska může říkat co chce - je soukromou osobou a jde to jenom na jeho triko. Horší je, že Klaus pak činí blbiny, u nichž není jasné, jestli jsou důsledkem zralé úvahy (více či méně opodstatněné), nebo se jen vymezuje vůči Havlovi.
21. 09. 2009 | 12:32

Anonymous napsal(a):

Horejsi:

P.S.:

Badateli, nelze tez nepripojit se k Pocestnemu (20.09.2009 23:59:50) – ty veselomuzikovske prevleky na svem vlastnim blogu vypadaji opravdu hloupe.
21. 09. 2009 | 12:44

vaclavhorejsi napsal(a):

Anonymous:

"ty veselomuzikovske prevleky na svem vlastnim blogu vypadaji opravdu hloupe."

Prominte - nevim o cem mluvite - muzete mi to vysvetlit?
Zrejme se domnivate, ze v diskusi vystupuji pod nejakym jinym jmenem?
Pod kterym? Proc si to myslite?
V kazdem propade - neni to pravda...

..
21. 09. 2009 | 13:12

Gru napsal(a):

Anonymous:
Mandrake, alias Blue Jay?
21. 09. 2009 | 13:14

buldatra napsal(a):

Se stručností sobě vlastní Pocestný vyhodnotil a popsal situaci postradarovou.
Situaci v žumpě.
Každý, kdo má oči a vidí, nemůže nevidět klasicky žumpovní (septikoidní) rukopis jisté politické strany a jejího nesmírně sympatického, inteligentního, spolehlivého, poctivého, zásadového, rovného, pravdomluvného, dobře oblečeného, skvěle vystupujícího a co je hlavní, průzkumy veřejného mínění oblíbeného šéfa.
Šéfa politické strany, která nejdřív rozpoutá jednání o radaru, později ji tento čin k smrti vyděsí (inu, ruku na srdce, přepískli jsme to soudruzi, že) a následně proti dojednanému vytáhne v statečný boj. A bojuje až do úplného vítězství.

Zvítězila tedy strana nad svou vlastní žumpou, do které měl být původně umístěn i onen radar.
V žumpě ódesácké by mu to tolik neslušelo.
Dnes se mohou stateční protagonisté onoho statečného boje s klidem v duši ponořit pod žumpovní hladinu, by vypouštěli bubliny svých nových vonných a osvěžujících myšlenek.

Nám ostatním zbyla žumpa. Nebylo by na čase povolat hovnocuc?
21. 09. 2009 | 14:45

stoppa napsal(a):

Buldatra

To ale naříkáte na nesprávném hrobě. Za blba v souvislosti s radarem je jiná partaj, včetně svého předsedy.
21. 09. 2009 | 15:33

buldatra napsal(a):

to stoppa:

Já nenaříkám.

A když Vám to snad jako nářek připadá, pak ne nad hrobem, nýbrž nad žumpou.

Za blba je kdekdo a to podle zásluh, které jsou nemalé tam i onde.
21. 09. 2009 | 15:42

stoppa napsal(a):

Navrhuji transformovat negativní emoce a frustraci z nazaplněné kóty v Brdech do umění. Možná by pan Vyčítal mohl zase složit nějaký hit. Třeba něco jako "Goodbye, radare, farewell... so long...!" Duet by mohla doplnit ještě pí Hybášková /nemusí umět zpívatm stačí kastaněty).
21. 09. 2009 | 15:46

Ben napsal(a):

Kdyby tady tu debatu četl někdo, kdo zhola nic neví o novodobých dějinách Česka (Československa), asi by jen dlouze přemýšlel, čím nám Američané tak moc uškodili, co tady museli napáchat škod, jak dlouho jsme asi museli skákat podle jejich písničky, atd. atd., protože tolik nenávistí vůči nim se tak hned nevidí.

Divím se panu Vaculíkovi, že má takovou svatou trpělivost s některými diskutéry.
21. 09. 2009 | 16:17

Anonymous napsal(a):

Badateli,

Velice presne vite, o cem mluvim. :) Z nekolika predchozich prispevku (napr. 20.09.2009 23:59:50 na tomto blogu) je zcela jasne, ze jsem urcite nebyl jedinym, kdo se pousmal nad skutecnosti, ze “MerryMan” pod blogem “Jak nabubřelý pupkáč nezodpovědně sestřelil hodnou vládu” je nepochybne molekularni imunolog Vaclav Horejsi. :)

“V kazdem pripade - neni to pravda...”

Mozna si myslite – 'kdyz lzou cesti politici, tak ja smim taky.' Ano, smite, ale neni to prilis pekne... :( Samozrejme, vystupovat na svem blogu jako “MerryMan” neni lhani. Avsak vehementne to zapirat by bylo nehorazne lhani nedustojne funkce reditele ustavu AV. :)
21. 09. 2009 | 16:35

vaclavhorejsi napsal(a):

Anonymous:

Kategoricky popiram, ze vystupuji jako “MerryMan” - kde jste k takovemu nazoru prisel???
Jak dokonce muzete tvrdit, ze je to "nepochybne"???
Pokud me obvinujete ze lzi, musite to dokazat.

..
21. 09. 2009 | 16:42

buldatra napsal(a):

to stoppa:

Paní Hybášková by mohla zazpívat arabsky.
Bylo by to od ní tak nějak stylové a pakliže bude navíc zpívat falešně, nikoho to zas tak moc nepřekvapí.
A pomůže tím budovatelům multikulti světové vesnice.

Takže, když ne na Brdech radar, tak snad alespoň minaret. Jako investici do budoucna.
Stát tím alespoň získá záminku k čerpání dotace z eurofondů za účelem investice do toho, co již jednak jednou slíbil, jako například nové silnice a chodníky, které tuto novou místní dominantu zpřístupní.
A zavděčí se tak jistým voličům, a nejen jim.

Transformovat negativní emoce je ztráta času. V žumpě jsou emoce na nic, je tam jen smrad.

Bene:

lidi jsou jen lidi. A většinou mají, to, co chcou.
A to, co chce většina u nás je asi ta žumpa.
21. 09. 2009 | 17:04

Anonymous napsal(a):

Badateli,

jste recidivista. :) Pod ruznymi jinymi nicky jste zde vystupoval drive a tehdy jste si dokonce naivne myslel, ze vsichni diskutujici jsou tak hloupi, ze nezkontroluji IP adresu. :)))

Priznavam, je zde urcity “vyvoj” – tedy poucil jste se o IP adrese... :)))

Avsak nepoucil jste se o nekolika dalsich vecech. :))) Dokazat? A to by se dost hodilo, ze? Poucit se o svych dalsich chybach... :)))

:)))))))))
21. 09. 2009 | 17:56

Pepa Řepa napsal(a):

buldatra napsal(a):
Nám ostatním zbyla žumpa. Nebylo by na čase povolat hovnocuc?
-------------------
Drahý nadkolego
dovoluji si nabídnout službu jisté středočeské firmy, která mě vyváží čističku.
Na nádrži fekálního vozu má vyveden velký nápis:
VAŠE HOVNO-NAŠE RADOST.

Doufám, že až se před 28. říjnem vrátím, uvidím ve španěláku hrdiny bitvy o zaražené brdy, pány Tatamáše, Hořejšího, Tuttera i další pehofily, jak jsou dekorováni nejvyšším státním vyznamenáním za statečnost.

Již vloni se zatetelilo mé srdce, když jsem pozoroval rozhovor jakési vědecké nuly, jakéhosi človíčka bez pačesů, jinak bývalého prezidenta AV, jak podle vyzvídá na svém sousedovi, Tondovi Panenkovi, jak se zrodil jediný smysluplný český vynález-vršovický dloubák.

Jmenovaní hrdinové bitvy u obce Pukavec, si Bílého Lva za nasazení vlastního života -při řetězové- hladovce (kdy se cpali, jako utržení ze řetězu) jistě zaslouží.

Doufám,že bude oceněna i konstruktivní úloha předsedy jisté politické strany (kterého mistrně popsalo buldatří pero).

Dotyčný performer má zajímavý talent.
Vždy, když rozkopne pár báboviček, prohlásí to za geniální konstruktivní čin. Pozoruhodné je, že se vždy najde celá řada úíček,která tleská baculatými ručkami.

Dovolte, abych ocenil i destruktivní činnost skeptických, ládíků, alíků,bigbadjirků, otakárků, mattO'shaggů, buldatrů, vasjů i celé řady dalších kazisvětů politicky korektní a jinak naprosto sterilní restaurace "U Stejskalů".

Ta se tady marně snaží čepovat své politicky korektní pato(č)ky a servírovat své bruselské speciality (jako hvížďalí jazýčky na medu) pomocí sličných džendrtet, nahoře, dole i v hlavě bez.

Tato restaurace se snaží již druhým rokem získat čtvrtou hvězdičku udělovanou vykutálenou kulinářskou firmou Bilderberg.

Doufám, že to nedopustíte a občas přilepíte žvýkačku na stůl, či počůráte prkénko na WC a tím znemožníte BIDETBERGERUM, -vydatně fedrovaných kocábovitými urbanisty -čtvrtou hvězdičku získat.

Chci pozdravit i pilota bezpilotního letadla, chránícího naší bezpečnost nad afghánskými výcvikovými tábory.
Mějte se.
21. 09. 2009 | 18:20

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Karel Mueller:
Opravdu nevíte, co chtěl básník Pocestny říct? Vždyť to úplně bije z každého jeho mnohoslovného teatrálního výstupu: my všichni jsme jedno velké nic v poměru k jeho genialitě, vzdělanosti, zkušenosti,....atd. A proto je nás zapotřebí na tuto naši absolutní nedostatečnost upozorňovat a jasně dávat najevo, jak bychom to dění ve světě měli správně chápat, abychom mu aspoň částečně porozuměli. Vzhledem ke genialitě pana Pocestny i tak by to byl velký úspěch.
Je však očividné, že ze všech těch traktátů není jasné, jak jsou vlastně myšleny a zdali nějak myšleny vůbec jsou.
"U svatýho Stejskala, tohle je ale panoptikum!"
21. 09. 2009 | 18:45

SR-71 napsal(a):

Pepa Repa:

Piloti pilotnich i bezpilotnich letadel obohacujici nase talibanske bratry o intimni a casto posledni zazitky se zapadni kulturou zdravi Pepu Repu! :-D
21. 09. 2009 | 19:04

Karel Mueller napsal(a):

Zbyněk Matyáš:

Popsal jste formu, která se i občas mění. Někdy je taková, jak ji popisujete, jindy reprezentuje bodrého chlapíka se zdravým selským a jadrnou lidovou mluvou ...

Ale zapomněl jste na obsah. A tady jasně vidíte, že se nikdy - ani na okamžik - neodchyluje od Mainstroemu. Jeho názory jsou pouze jeho mnohonásobně zvětšenou karikaturou.

To hráči nedělají ...
21. 09. 2009 | 19:30

PatientO.T. napsal(a):

2 Pepa Řepa:

Když už se brodíme těmi s******i /to není autocenzura, nechci vás připravit o odkaz/:

http://www.novinky.cz/zahra...
21. 09. 2009 | 19:43

Béda napsal(a):

SR-71,

ti hrdinní piloti a hedinné bezpilotní prostředky zprostředkůvají často poslední zážitky pro afghánské dědečky, babičky, chlapečky, holčičky, maminky, zemědělce, svatby... A ještě častěji z nich dělají "humanitárně" doživotní mrzáky.
A ne nepodobné je to ve spřáteleném Pákistánu.
21. 09. 2009 | 19:47

Jozef napsal(a):

Dnesna Pravda:
OBAMU ZAUJIMA VIAC RUSKO AKO SPOJENCI

"Je to strategicka chyba" povedal pre Pravdu James Carafano,odbornik pre zahranicnu a vojensku politiku USA z konzervativnej nadacie Heritage.
Carafano ako znalec viackrat vypovedal aj pred americkym Kongresom.
"Vsetci seriozni analytici vidia,ze to je ustup,ktoreho hlavnym zmyslom je udobrovanie si Ruska." "Cely zmysel Obamovho kroku bolo udobrit si Rusov".
"Posilni to jeho obraz ako slabeho prezidenta..."
21. 09. 2009 | 20:03

Pepa Řepa napsal(a):

To Patient
já vždy žasnu nad kreativností orientu.Výborný odkaz.
Teroristická nálož v konečníku udatného šáhida, budiž ponaučením pro hlasatele multiporozumnění.

Není dobré strkat hlavu příliš daleko do machometánského konečníku, řekl bych.
Pane Hořejší i Bédo-pozor!!!!
21. 09. 2009 | 20:08

Jozef napsal(a):

Europa ako celok hra sieste husle

"V Nemecku sa sirili nenavistne nalady nielen voci Bushovi,ale voci celym Spojenym statom.Jedini,ktori vytrvalo veslovali proti prudu,boli krestanski demokrati.Dnes sa im za to Obama odmenil pastou do nosa...
Tyzden pred volbami postavi krestanskych demokratov do pozicie politickych diletantov,ktori stali na nespravnom brehu...Cela nemecka lavica teraz veselo stupa nahor po zbitej CDU...
Ake poucenie si z pripadu odnesie Merkelova,azda nechcime ani vediet"

/Dnesne SME,Katarina Mallok/
21. 09. 2009 | 20:18

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Karel Mueller:
Máte pravdu. Koho chleba jíš....
21. 09. 2009 | 20:41

SR-71 napsal(a):

Beda:

Bohuzel, civilnim obetem (zvlaste kdyz druha strana pouziva civilisty jako “zive ochranne stity”) a ruznym chybam (v dusledku nepresnych informaci) se ve valce neda zcela zabranit.
21. 09. 2009 | 21:14

Pocestny napsal(a):

Abend, leute...
Pepane, pilot bezpilotního letadla je geniální práce - pro zdejší sestavu zejména!

V realitě to pilota má, i několik, ale posádka není přítomna na palubě... prostě letecký modelářství v praxi..kdo to v dětství nedělal???

Ne Pepane, je ještě lepší job - velitel orbitální laserové dělostřelecké baterie, je škoda, že v Podprdí nevyroste to pařeniště, neboť tyhle Starwars jsou super gamesa.
Kdyby lidi věděli, co je tam čekalo při dni otevřených dveří, byli by jasně pro, kromě dělostřeleckýho civčení tam nemají žádnou turistickou atrakci..
Poprdské dětičky zlobily, tak strýc vláďa nedá hračky, tak jim nezbejvá než krajovej popěvek:
"Proč ta panimanda néni na břuchu,
proč je dole u řiti,
v tom strašnym puchu."
Končí měsíc flákání, končí týden pařeb, brzo se zase vesele začneme vraždit, zase budeme závodit s nekromanty o hliněné chýše negramotů. Vot prógress...
Nu pagadí!

Jedna povzbudivá zpráva nakonec, dle posledního řebříčku je v Mazáru nejlepší hašiš na světě! -)
21. 09. 2009 | 22:30

Zbyněk Matyáš napsal(a):

"je v Mazáru nejlepší hašiš na světě! -) " Už je to jasné.
21. 09. 2009 | 22:45

Pocestny napsal(a):

Podotek pro společnost.
Obdivuji duševní výkony zde dosažené, ale nemohu se nezeptat, jestli se ve své touze intelektuálně vyniknout poněkud nemíjíme smysl svého konání.
Autor zde opět s obecným poukazem na klasické Pehe položil lejno kvality telefonního kabelu a na něj se seběhli všichni "superpsi" zdejšího prostoru, zatímco on si v šaškovské čepici Merrymena pobíhá vedle a prudí s apetítem prodavače Strážní věže..."uvěř a budeš spasen!!"
Já vám lidi nevim, jestli je dobrý tuhle schízu dál fendovat, aby z toho Vašonovi jednou nešlehlo...

P:S. Karel Veliký mne z titulu hráče zařadil mezi průměrné sráče, děkuji, pokud mne i egomaniak jeho kalibru považuje za normálního, nejsem ztracen.

Tak zdravím všechny ostatní průměrné sráče, právě jsem byl přidělen do největšího družstva.

Tak vzhůru kanci této zémě!
Alles Mueller oder was!
Teď mne omluvte, jdu na počest Karlovu provést trojí řituální upadnutí na záda, to my sráči musíme...
21. 09. 2009 | 23:10

Karel Mueller napsal(a):

Ale pocestný :-),

celkově vzato Vaše akcie mimořádně stoupnou, když se občas budete alespoň tvářit jako objektivní ... :-).
22. 09. 2009 | 00:40

Béda napsal(a):

O tom, že celá úvaha má vážnou slabinu v deklarovaném účelu této základny, jsem již psal. (V návaznosti na uzavřenou SOFA má být v ČR - Polsku dislokována část protiraketového systému, který má prý ničit rakety středního (dolet až 2500) a krátkého (dolet až 1000 km) doletu z Íránu. Přitom vzdálenost Teherán - Praha je cca 3400 km. Myslím, že zcela logické ze strany ČR by bylo takovouto alternativu odmítnout. Umístění těchto raket k obraně střední Evropy je vzhledem k výše uvedeným hodnotám nelogické. Hrozba z Íránu zůstává doposud fiktivní. V případě základny plánované k umístění v ČR (Polsku) doposud platí staré: neexistující (fiktivní) obranou proti neexistující (fiktivní) hrozbě.

Druhá věc, kterou bych chtěl uvést je úvaha o tom, že jde o opětovné zavádění české veřejnosti, Evropy i Ruska - v podstatě jde o snahu nového vedení USA zajistit jinými prostředky stejný cíl o jaký se pokoušela již administrativa GWB jr..

Jak známo, koncem roku má proběhnout jednání a podpis nové dohody Ruska s USA o snížení počtu jaderných zbraní. Cílem USA je dospět v jednání k omezení arzenálů z tisícových počtů na počet několika set ks na obou stranách. Co by to znamenalo v oblasti strategického vyvažování a rovnováhy sil je nasnadě. Rozmístěním několika set (a navíc z velké části mobilních)amerických (anti)raket v okolí Ruska s deklarovaným "zaměřením na Írán" opět zvýší hypotetickou možnost, že se USA pokusí vyřešit svoji ošemetnou situaci nikoliv "preventivním" útokem na Írán ale na strategicky oslabené Rusko. (Navíc velice aktuální se stává příští souboj o předpokládáná ropná a plynová naleziště pod Severním ledovým oceánem.) Takovýto koncept výrazně sníží praktickou schopnost efektivní odvetné reakce Ruska v případě napadení. Jakou roli hraje rozmístění globálního strategického systému v plánech USA vůči budoucímu ekonomickému hegemonovi - Číně - se můžem pouze dohadovat.
22. 09. 2009 | 01:32

Karel Mueller napsal(a):

Béďa:

Velmi střízlivě hodnotí situaci pan Just na jiném blogu.

Lze ovšem předpokládat, že když si tyto věci dovedou spočítat i nezůčastnění pozorovatelé z Čech, tak ruští analytici zcela jistě také :-).
22. 09. 2009 | 02:16

Franta napsal(a):

Beda (22.09.2009 01:32:10):

Tak takovydle kraviny jsem jeste neslysel. Rusky ponorky, ktery jsou ve vsech oceanech a morich, jsou vyzbrojeny tolika jadernyma raketama, ze by mohly totalne znicit cele USA vice nez desetkrat!!! Obehnat Rusko “protiraketovym plotem” nema prakticky vubec zadny strategicky vyznam a pouze hlupak, ktery ignoruje rusky ponorky si muze myslet neco jineho. Obehnat vsechny oceany a more raketovymi ploty je prakticky nemozne.

A proc by se USA melo snazit napadnout Rusko? To je dalsi hovadina! Putin je jeden z mala vudcu, ktery vi velice dobre, jak zachazet s radikalni muslimskou luzou. USA si to konecne zacinaji uvedomovat a je jen otazkou casu, kdy se nazorove sjednoti, a USA a Rusko zacnou tahnout za stejny protimuslimsky provaz. Uz nyni je zcela jasne, ze priblbla Evropa zahlcena radikalnimi muslimy to bude potrebovat vic nez cokoli jineho.
22. 09. 2009 | 04:24

Béda napsal(a):

Franta,

o současnosti a budoucnosti ruských ponorek podrobněji zde:
http://www.blisty.cz/art/46...

Krátký výtah: "Ruské námořnictvo dnes provozuje v aktivní službě více než šedesát ponorek, z nichž je deset strategických (raketonosných) s nukleárním pohonem a více než třicet útočných s nukleárním pohonem; zbytek tvoří dieselelektrické útočné a speciální ponorky. Ve stavbě se nalézají lodě tří tříd čtvrté generace. Podrobné informace o dnešním stavu i perspektivách ruských ponorek přinesla série článků agentury RIA Novosti..."
22. 09. 2009 | 08:48

Franta napsal(a):

Beda:

Ano, a techto vice nez 60 ponorek muze vystrelit tolik raket s jadernymi hlavicemi kolik by znicilo USA prinejmensim 10 krat.

A proto (22.09.2009 01:32:10)

“Rozmístěním několika set (a navíc z velké části mobilních)amerických (anti)raket v okolí Ruska s deklarovaným "zaměřením na Írán" opět zvýší hypotetickou možnost, že se USA pokusí vyřešit svoji ošemetnou situaci nikoliv "preventivním" útokem na Írán ale na strategicky oslabené Rusko.”

je naprosto NESMYSLNOU spekulaci, protoze umisteni (anti)raket kolem Ruska vubec neoslabuje utocnou kapacitu tech 60-ti ponorek!

Capite?
22. 09. 2009 | 09:45

vaclavhorejsi napsal(a):

Pocestny:

Clovece, co mate porad s tim MerryManem???

..
22. 09. 2009 | 10:11

Béda napsal(a):

Franta,

1)... z nichž je deset (jiné zdroje uvádějí pouze 6)strategických (RAKETONOSNÝCH)

2) krom několika set (antiraket) z nichž mnohé mají být MOBILNÍ, v okolí Ruska taky plují raketonosné útočné ponorky USA.

O bližším porovnání strategických sil Rusko /USA blíže zde
http://www.blisty.cz/art/36...
(zprávy jsou ozdrojovány)
22. 09. 2009 | 10:23

Franta napsal(a):

Beda:

Ano, USA i Rusko maji rakety na ponorkach a mnoha lodich (samozrejme krome zakladen na pevnine). Jaderne rakety na ponorkach a lodich jsou schopny totalne znicit protivnika, bez ohledu na pouziti ci nepouziti raket umistenych na pevnine.

PROTO JAKYKOLI HYPOTETICKY “PROTIRAKETOVY PLOT” KOLEM RUSKA JE STRATEGICKY BEZVYZNAMNY!!! (Podobne jako by byl “protiraketovy plot” kolem USA.) S plotem nebo bez plotu, obe strany maji schopnost nuklearne anihilovat mozneho protivnika.

Nikdy jsem nevidel neco tak natvrdleho. Pouzivate alespon obcas jine casti mozku nez prodlouzenou michu?
22. 09. 2009 | 12:05

Béda napsal(a):

Franta,

nebudu se vyjadřovat k vašim dehonestujícím urážkám. Tak ostatně argumentuje pouze člověk argumentů prost.

Těch ruských raketonosných ponorek je 6 až 10. Z toho velká část, ne li většina je v mateřských docích. Bůhví jestli z nich jedna max dvě jsou někde v mezinárodních vodách kolem severoamerického teritoria. Taky nevíme jak dalece jsou USA schopny je detekovat. Jedno je jisté: v případě rozhodnutí o americkém útoku na Rusko - budou v první řadě strategických cílů, se kterými se potenciální "preventivní" útočník bude chtít vypořádat. Jestli jste poctivě přečetl odkaz tak víte, že ani s těma ruskýma raketama na ponorkách to nebude žádná sláva.

Pokud jde o načasování - současná doba skýtá jednu z posledních možností, kdy mají USA k něčemu takovému podmínky a příležitost. Rusko je ve stadiu pomalého přezbrojování, USA naopak své i půjčené cizí prostředky nacpaly do armády. Výhledy USA pro další období jsou pesimistické.

Tož tak, milý "Watsone".
22. 09. 2009 | 14:06

Watson napsal(a):

Beda:

Prectete si nejakou publikaci o MAD (Mutual Assured Destruction), kde se dozvite, ze rakety na ruskych lodich a ponorkach maji kapacitu znicit USA prinejmensim 10 krat. Pak mozna pochopite, ze protiraketove ploty kolem pevninovych zakladen by ani jedne strane moc nepomohly (taktez USA maji znacny nuklearni arzenal na lodich a ponorkach), i kdyz po nasi vymene silne pochybuji, ze jste schopen to pochopit.

Po nasi vymene si tez dokazi predstavit, ze budete argumentovat, ze tyto publikace jsou nepravdive a ze Vy to mate prostudovano lepe. Ano, mate to prostudovano mnohem lepe a teorii relativity tez rozumite mnohem lepe nez Einstein. :-)
22. 09. 2009 | 16:40

Béda napsal(a):

Watson,

nepleťte sem prosím teorii relativity a pana Einsteina. Vaše sebepasování do role Einsteina je nevkusné.

Když už jste na to narazil, doporučoval bych vám dohledat si Einsteinovy názory na využití jaderné energie, problematiku jaderných zbraní atd..
22. 09. 2009 | 20:44

Jasnovidec napsal(a):

Horejsi:

Otazka: „Pocestny: Clovece, co mate porad s tim MerryManem???”

Odpoved: „Sekyra = Boleslav D = MerryMan = Vaclav Horejsi”
23. 09. 2009 | 01:32

Karel Mueller napsal(a):

Pane profesore,

některé příspěvky MerryMana na jiných debatách jsou tak dobré, že představují absolutní špičku.

Proto se tím nemusíte moc vzrušovat :-), ať si to myslí.
23. 09. 2009 | 03:15

Vaclav Horejsi napsal(a):

Jasnovidec:

OK, krom toho vystupuji take jako Pocestny, Jasnovidec a Anonymous.
A Blue jay.

..
23. 09. 2009 | 06:27

Emöke napsal(a):

Radar jde k certu a NATO se stava cim dal tim vic idiotictejsi organizaci, kde napr. kombinovany NATO ‘afghansky vojensky prispevek’ z Nemecka, Francie, Spanelska and Italie DOHROMADY je mensi nez prispevek z Anglie (9 tisic vojaku). A proc by se USA mely snazit upevnovat jakekoli spojenectvi s CR, kdyz vetsina lokalnich ceskych retardovanych pablbu je proti radaru a proti upevnovani spojenectvi? Toto Bushovi zcela jasne nebylo, a proto se snazil; Obama je chytrejsi, je mu to jasne, a proto se naprosto spravne na Cesko vykaslal.

Mimochodem v roce 2010 hodla Obama vyhodit skoro 2 miliardy dolaru danovych poplatniku na ceskym pablbum podobne kreteny jinde, takze usetrit na CR (kde je antiamerikanismus temer tak silny jako ve Francii a Nemecku) se mu docela hodi. A kamze se budou v roce 2010 vyhazovat penize z okna?

Napr.:
* $98 million to persuade Kim Jong-il of North Korea to give up nuclear weapons
* $20 million for political prisoners and political rights in Castro's Cuba
* $6 million to promote civil society in Hugo Chavez's Venezuela
* $500,000 for border security in Muammar al-Qaddafi's Libya
* $26 million to help train police in Evo Morales' Bolivia
* $56 million to support the rule of law and human rights in Vladimir Putin's Russia, arguably one of the world's richest nations (oil, gas, minerals, etc.)
* $360 million to Jordan to advance political reforms and make local health improvements
* $250 million for Egypt to push political and economic reforms
* $109 million to help foster democracy in Lebanon
* $400 million to the Palestinian Authority, which doesn't even represent the 1.5 million residents of Gaza
* $200 million to integrate Serbia, Kosovo, Bosnia and Herzegovina into the EU
* $177 million to fight greenhouse gas emissions in other countries
* $90 million promote energy independence and sound economic policy in former Soviet bloc Ukraine
* $62 million to develop a more vibrant civil society in Georgia
* $11 million to encourage reunification in Cyprus, which hasn't happened in 35 years
* $28 million on peace in Somalia, where pirates room free, and there is no actual government
* $3 million for climate change in Jordan
23. 09. 2009 | 07:36

Béda napsal(a):

Emöke,

nejsou peníze jako peníze.
Není všechno zlato, co se blyští. Někdy je lepší "nabízenou ruku" s díky odmítnout.
23. 09. 2009 | 09:16

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane profesore,

pokud budu ještě naživu v oné "historicky dohledné době",a budu schopen střízlivě zhodnotit její peripetie,-buďte ujištěn,že se Vám ozvu tónem velice nelichotivým.

Už dnes lze hodnotit vývoj situace(lépe řečeno situací)jako naprosto chaotický,bezkoncepční,jak kterému politikáři v dané chvíli vyhovuje.

Hlavně je zřejmý příklon k názorům levých,bolševických a antiamerických revolučních elementů.Důvody příklonu k levičácké ksindlovitosti jsou sdostatek známy a pozdě bude Bycha honiti.
Jako vždy!

Radar jde k čertu!
S ním i americká hegemonie v oblasti ovládání prostoru na a nad naší oblohou.A nejde přitom pouze o zbrojní systémy.I vy vědci jste begatelisovali universálnost a použitelnost tohoto zařízení i pro kosmické a vědecké učely.(Třebas v budoucnu).
Je jen otázkou času,kdy tento prostor ovládne Ksindl.
Ksindl ruský,muslimský¨,šikmooký,krvavě rudý,a eventuelně další......

Nyní nevidím smysl v oponentuře a diskusi s Vámi na toto téma.
Jak říkám,pane profesore,-potom Vám to vyříkám.

Ivan.
23. 09. 2009 | 10:45

Emöke napsal(a):

Beda:

Nevim, o cem mluvite.

Ivan Hochmann:

Nelze nez plne souhlasit. Za soucasne situace je jen otazkou casu, kdy cesky prostor ovladne nejaky horsi ksindl, nez jaky vladne ted. A pozname to podle toho, az zacnou vrazdit novinare a jine je kritizujici osoby. Jen napr. Putinova mafie zavrazdila za poslednich 9 let pres 300 novinaru, kritizujicich Putina a jeho vladu. Za Brezneva se kritizujici osoby zavirali do vezeni, za Putina se strileji, presne jako za Stalina, ktereho Putin neuveritelne obdivuje, dokonce nechal prepsat ucebnice dejepisu: za Brezneva byl Stalin masovy vrah, za Putina je to nejvetsi Rus v historii a otec vlasti, ktery se sice dopustil par omluvitelnych chyb, ale kdyz se kaci les, tak litaji trisky (samozrejme nove Putinovy ucebnice dejepisu, na rozdil od Breznevovych, zamerne zatajuji, ze tech trisek bylo 20 milionu).

A jak vsichni vime ze zpravy v tisku: “On 3 July 2009, Russia's delegates walked out of an Organization for Security and Co-operation in Europe session to demonstrate their objections to a resolution for a remembrance day for the victims of both Nazism and Stalinism.”

Jeden z techto ruskych delegatu dokonce otevrene poprel existenci tech 20 milionu nevinnych Stalinovych obeti, presne tak jako Ahmadinejad popira existenci holokaustu. Ano, falzifikace historie a vlada mafie – to je presne to, k cemu prevladajici levicactvi ceskych pablbu speje.

“Šťastnou cestu...”
23. 09. 2009 | 14:06

bambi napsal(a):

Pro: Ivan Hochman

Váš příspěvek je úžasný! Jen bych ještě rád věděl, koho resp. co nepovažujete za Ksind...
23. 09. 2009 | 14:31

Jiří Takynaiva napsal(a):

Mně poznámky Prof. Hořejšího přijdou jako vcelku pochopitelné. - Panu Kormoránovi, nebo jak si říká, bych jen rád vzkázal, že až bude pracovat na Akademii věd (a to jako Vědec- já vím, toto zřejmě moc nehrozí), tak si zajisté odpustí kecy o zajišťování si *teplého místečka*. No nic, pan Korkorán zjevně čte hodně silně něco neexistujícího mezi řádky...
23. 09. 2009 | 17:05

Jiří Takynaiva napsal(a):

Historicky dohledná doba? :) Jo, to je pěkný termín! - Hádal bych, že to je něco, co proběhlo někdy velmi nedávno v minulosti. :-)) Tudíž, sory, už se o tom asi jednalo...a nic! :-)
23. 09. 2009 | 17:08

Lspeedy napsal(a):

úchvatná ideologická diskuze s úchvatným nedostakem rozumu...:-D
Protiraketová obrana v podání radaru a deseti antiraket nebyla tím hlavním, o co Amíkům šlo a už vůbec ne tím, čeho by se Rusové báli...je třeba číst mezi řádky a trochu rozumět problematice...číst to, co ani jedna strana nechtěla vyslovit...
Tak dokonalý radar na tak (z hlediska deklarovaného účelu) nerozumném místě...zajímavou "shodou okolností" by ale měl radar na brdském kopečku přímý výhled Rusům do kuchyně...jeho orientace byla přesně ve směru ruských (a čínským) zkušebních raketových polygonů...a mít detailní informace o všech testech nejnovějších ruských raketových technologií, to je ta vysoká karta, o kterou se hrálo...
23. 09. 2009 | 18:22

kormoran napsal(a):

Soudruhu Horejsi, pisete – je mi nadáváno (např. "užitečný idiot").

No, to snad ne! Takhle nestydate prehanet! Co si to dovolujou? Jak prisli na to "užitečný”? )))))))
23. 09. 2009 | 18:22

Nuba napsal(a):

Kormoráne,

podívejte se někdy na superstar, zvláště vypovídající jsou vystoupení tzv. hvězdné pěchoty. Je těžko pochopitelné, co si někteří lidé o sobě myslí a jak v souvislosti s tím dokážou "ocenit" ostatní.

V případě uvedené soutěže a Vašeho příspěvku je to k smíchu, v jiných případech to někdy svádí až k pláči.

Píšu to naprosto zbytečně, je mi jasné, že Vy a Vám podobní, kteří tady bájíte o vlastní duši, žádného kritického náhledu vůči sobě nejste schopen.
24. 09. 2009 | 09:07

Ivan Hochmann napsal(a):

Bambi,

takových "úžasných" příspěvků jsem napovídal za dva roky neúrekom."Ksindl" je Bambi na těchto stránkách ustálený výraz pro něco čemu se obdivujeme pro duchovní,mentální rozmanitost a rozvinutou barvitost.I pánové editoři uznali tento termín jako vyhovující etiketě tohoto serveru.Vše je možné v dnešní době právní nihility zohlednit a patřičným způsobem (slušným) ozřejmit.

Nechápu proč tedy ta ironie.Určitě jste se právě probudil pane?!

Lspeedy:

Nelze chtít po lidech,aby se domýšleli mezi řádky,když ani pořádně neumějí číst.
Technologickou převahu USA jmenované ksindlovité subjekty nikdy nedostihnou.Přes všechny snahy špionáže a internetových zlodějství.Proto ta řevnivost a zloba hlavně tradičně se linoucí jako volský puch Z Kremlu.

Nebudeme komentovat,víme svoje.
Ani ksindlovité postoje českých rádobyvědců a rádobypolitiků.Také rozporuplné postoje Komunisty z Trokavce,závěry Támášovy páté kolony i páně profesorovo juchání.Je to vše ztráta času.

Za zmínku stojí jen ona úvaha o funkcích jmenovaného zařízení.
Považuji tyto komunikační,investigativní a skenovací technologie za prioritu nových věků.
Jetli,opakuji jestli lidstvo přečká tyhle morové rány
náboženství a ideologií a veškerou zlobu z tmářství vyplývající,-
bude prioritou RADAR.A to ne jeden.

V neposlední řadě jako součást dorozumívacího a komunikativního systému příštích civilisací.

Zdraví.Ivan.
24. 09. 2009 | 11:28

kormoran napsal(a):

Nuba:

A) Kdyby byl byval soudruh Horejsi napsal “je mi nadavano (napr. paraziticky komousky idiot)”, tak to by bylo lehce pochopitelne a vubec bych se nedivil. Soudruh Horejsi ale napsal “je mi nadavano (napr. uzitecný idiot". “Idiot” je docela dobre pochopitelne, ale pouziti pridavneho jmena “uzitecny” (pokud vyraz “uzitecny” neni minen ironicky) pri popisu soudruha Horejsiho je mozno vnimat jako problematicke.

B) Mohl(a) byste mi prosim vysvetlit, jak jste z meho nepochopeni pouziti urciteho pridavneho jmena usoudil(a), ze “bajim o vlastni dusi”? Mimochodem, o existenci “duse” ci ruznych “bohu” silne pochybuji. Domnivam se, ze lide si je vybajili proto, aby si “ulehcili” vysvetleni nekterych jevu, ktere z nedostaktu nasich znalosti neni jednoduche vysvetlit. Ruzne “bohy” si navic vybajili tez pro vyvolani strachu, ktery umoznuje lepsi ovladani tech opravdu vericich.

C) Uznavam, ze je docela mozne, ze “žádného kritického náhledu vůči sobě nejsem schopen.” Nevim, nedokazu to posoudit. Mohl(a) byste mi prosim laskave vysvetlit, jak jste z meho nepochopeni pouziti urciteho pridavneho jmena usoudil(a), ze “žádného kritického náhledu vůči sobě nejsem schopen”?

D) Napsal(a) jste: “V případě uvedené soutěže a Vašeho příspěvku je to k smíchu.” Vas pocit smichu me velmi tesi, nebot presne to melo zpochybnovani pouziti pridavneho jmena “uzitecny” vyvolat. Predem dekuji za objasneni Vasich dedukci (viz B a C).
24. 09. 2009 | 16:35

Josef Mrkev napsal(a):

Pokud se tyka ruznych “radarovych nazoru” trochu primitivniho rusofilniho propagandisty protosoudruha Horejsiho, kazdy si muze precist o co vicemene jde v nasledujicim clanku (at zije Horejsiho nesmyslna retezova hladovka!):

http://www.foxnews.com/poli...
25. 09. 2009 | 03:25

Jozef napsal(a):

Radar jde k certu,
Pobaltie,Warsava a Praha nestanu sa nepotopitelnymi lietadlovymi lodami nuklearnej vojny.Lebo Washington bakkrotuje.

K zachrane ludstva k certu poslat treba toho este vela,vela,vela.
25. 09. 2009 | 09:46

流水线 napsal(a):

26. 09. 2009 | 03:26

Mocas napsal(a):

Až na to že ta tvoje Evropská Unie je zaopatřovací ústav pro nemakačenka a vojensky je naprosto k ničemu.!!
27. 12. 2009 | 11:59

Vladimír napsal(a):

Soudruh Václav Hořejší jistě minimálně jednou měsíčně jezdí skládat úklonu k mauzoleu na Rudém náměstí.

A jen pro pořádek, ty brdské obce pak ony slíbené prachy dostaly, jenže to již by se bolševikovi do jeho lží nehodilo.
28. 12. 2009 | 10:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy