Chokers: Dámy už si je na krk daly, teď je řada na pánech
Tak malý kousek látky a tolik pozdvižení!
I když se o módní trendy nezajímáte, asi vám neuniklo, že teď mezi slečnami frčí ozdoba krku, které se říká „choker“. Iritují vás anglické výrazy v češtině? V tom případě se bavíme o „obojku“. Je to velmi jednoduchý, a přesto efektní doplněk, jehož lavinu spustil americký hudební festival Coachella. Na ten se chodí nejen poslouchat muzika, ale také předvádět styl.
A co by to bylo za trend, kdyby ho nemohli nosit i pánové? Tedy myslí si to aspoň jeden z největších online prodejců módy, Asos. Ten nelenil a hned z kraje nového roku zařadil chokery i do pánské sekce doplňků. Jsou prý speciálně navrženy pro muže, ale hádám, že se od dámských variant odlišují jen v tom, že mají větší obvod.
Je libo černý, nebo snad růžový? V kůži, či sametu? Nebo dokonce ve stříbře? Asos má na skladě vše.
Jak se ukázalo, pánské obojky jsou vskutku žhavý, skoro až výbušný trend. Internet z nich vyšiluje, Asos píše vysvětlující tiskové zprávy... a o publicitu má zase na čas postaráno. Jak už to tak bývá, nejdřív se začal „nový“ doplněk gentlemanů řešit na sociálních sítích. Třeba na Twitteru: „Asos začal prodávat pánské obojky. Už teď můžu říct, že 2017 bude podělaný rok.“
Ehm, nerada bych jen na základě sortimentu jednoho z retailových prodejců predikovala, že tomu tak skutečně bude. Faktem však je, že tak triviální věc, jakou je proužek látky kolem krku, rozdělil svět do dvou táborů. Jedni pánské chokery obhajují (máme 21. století, rovnost, toleranci... víte, kam tím mířím, že?), jiní nenávidí („Jestli se v něm začne ukazovat některý z tvých přátel, laskavě mu řekni, že sakra přišel o rozum. Zastavme to, než se nám celá věc vymkne z rukou,“ píše známý pánský časopis GQ.).
Někteří módní zasvěcenci podotýkají ještě jednu, v kontextu posledního dění docela úsměvnou věc. Módní byznys velmi rád a často recykluje a stejně tak je to i s proklatými chokery. Nejsou žádnou převratnou novinkou! Stačí jen trochu zapátrat v hlubinách Googlu a zjistíte, že si je v 60. a 70. letech oblíbil Iggy Pop, Jimi Hendrix nebo Mick Jagger. Nosil je taky Elvis Presley, John Lennon, Prince, Lenny Kravitz a David Bowie. V devadesátkách je pomohl proslavit zase Jared Leto. Pak s nimi přišel mimo jiné Harry Styles z One Direction a na aktuální trend bylo zaděláno.
Asos a jemu podobní prodejci spotřební módy navíc jen kopírují to, co se na světových týdnech pánské módy ukazovalo už v průběhu minulého roku. Ovázat mužské krky napadlo například značky Louis Vuitton, Gucci nebo Puma. Tak proč to pozdvižení až teď?!
Doba je ale neúprosná a módní web Fashionista už stačil oznámit, že obojkový trend je za zenitem a brzy definitivně umře, tak jako před ním třeba květinové čelenky. No, tuším, že díky chytrému marketingovému tahu Asosu chytil neplánovaně druhý dech a ještě chvíli s námi bude.
Foto: Asos, Twitter
I když se o módní trendy nezajímáte, asi vám neuniklo, že teď mezi slečnami frčí ozdoba krku, které se říká „choker“. Iritují vás anglické výrazy v češtině? V tom případě se bavíme o „obojku“. Je to velmi jednoduchý, a přesto efektní doplněk, jehož lavinu spustil americký hudební festival Coachella. Na ten se chodí nejen poslouchat muzika, ale také předvádět styl.
A co by to bylo za trend, kdyby ho nemohli nosit i pánové? Tedy myslí si to aspoň jeden z největších online prodejců módy, Asos. Ten nelenil a hned z kraje nového roku zařadil chokery i do pánské sekce doplňků. Jsou prý speciálně navrženy pro muže, ale hádám, že se od dámských variant odlišují jen v tom, že mají větší obvod.
Je libo černý, nebo snad růžový? V kůži, či sametu? Nebo dokonce ve stříbře? Asos má na skladě vše.
Jak se ukázalo, pánské obojky jsou vskutku žhavý, skoro až výbušný trend. Internet z nich vyšiluje, Asos píše vysvětlující tiskové zprávy... a o publicitu má zase na čas postaráno. Jak už to tak bývá, nejdřív se začal „nový“ doplněk gentlemanů řešit na sociálních sítích. Třeba na Twitteru: „Asos začal prodávat pánské obojky. Už teď můžu říct, že 2017 bude podělaný rok.“
Ehm, nerada bych jen na základě sortimentu jednoho z retailových prodejců predikovala, že tomu tak skutečně bude. Faktem však je, že tak triviální věc, jakou je proužek látky kolem krku, rozdělil svět do dvou táborů. Jedni pánské chokery obhajují (máme 21. století, rovnost, toleranci... víte, kam tím mířím, že?), jiní nenávidí („Jestli se v něm začne ukazovat některý z tvých přátel, laskavě mu řekni, že sakra přišel o rozum. Zastavme to, než se nám celá věc vymkne z rukou,“ píše známý pánský časopis GQ.).
Někteří módní zasvěcenci podotýkají ještě jednu, v kontextu posledního dění docela úsměvnou věc. Módní byznys velmi rád a často recykluje a stejně tak je to i s proklatými chokery. Nejsou žádnou převratnou novinkou! Stačí jen trochu zapátrat v hlubinách Googlu a zjistíte, že si je v 60. a 70. letech oblíbil Iggy Pop, Jimi Hendrix nebo Mick Jagger. Nosil je taky Elvis Presley, John Lennon, Prince, Lenny Kravitz a David Bowie. V devadesátkách je pomohl proslavit zase Jared Leto. Pak s nimi přišel mimo jiné Harry Styles z One Direction a na aktuální trend bylo zaděláno.
Asos a jemu podobní prodejci spotřební módy navíc jen kopírují to, co se na světových týdnech pánské módy ukazovalo už v průběhu minulého roku. Ovázat mužské krky napadlo například značky Louis Vuitton, Gucci nebo Puma. Tak proč to pozdvižení až teď?!
Doba je ale neúprosná a módní web Fashionista už stačil oznámit, že obojkový trend je za zenitem a brzy definitivně umře, tak jako před ním třeba květinové čelenky. No, tuším, že díky chytrému marketingovému tahu Asosu chytil neplánovaně druhý dech a ještě chvíli s námi bude.
Foto: Asos, Twitter