Korona jako zástěrka velkého celosvětového ekonomického problému
Ekonomika padá a státy po celém světě na současnou krizi reagují lépe a hůře. Asi nemusím vysvětlovat, do které kategorie by patřila naše země. Stačí se podívat, jak už skoro všichni schopní lidé dali od současné vlády ruce pryč. Zůstali povětšinou buď neschopní, nebo všehoschopní. Vážně je ale korona to nejhorší, co nás v ekonomice čeká? Nemyslím si.
Žádáte o veřejné peníze? Vzpomeňte si na Orwella a Farmu zvířat
„Stačí vyťukat Vaše rodný číslo a vyjede mi to tu o Vás komplet.“ Kdo zná seriál Comeback, tak si jistě vybaví díl, ve kterém Simona opakovaně navštěvuje pracák. Při prvním setkání podepisuje souhlas se zákazem řvaní na úřadech, protože úřednice Věra jí sdělí, že s tím mají poslední dobou trochu problém. Brzy se ukáže proč.
Co si přát k 17. listopadu?
Je předvečer výročí dvou významných událostí našich dějin. 17. listopadu 1939 nacisti zavřeli české vysoké školy v reakci na protinacistické studentské demonstrace, při kterých byl smrtelně zraněn Jan Opletal. O 50 let později začaly sametové události, které přispěly k pádu komunistického režimu v Československu. Roky 1939 i 1989 spojuje odvaha postavit se totalitním režimům, které se živily z toho nejhoršího, co v lidech je. Živily se (a někde se stále živí) z nenávisti, závisti, msty, arogance, nadřazenosti nebo pohrdání.
Středně velká města? Ráj klientelismu, trafik a netransparentnosti
V médiích dnes a denně zjišťujeme, kdo z vlády přijal kontroverzní rozhodnutí, které ministerstvo plýtvá penězi nebo v jaké státní organizaci se ztratily miliony. Řešíme Andreje Babiše, kšefty hradního podsvětí nebo využívání služebního auta budoucí exhejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové. Ano, je to dobře. Ale pořád je v republice spousta nepravostí, které zatím nikdo nezkoumá. A přitom jsou ve výsledku mnohdy závažnější.
O autorovi
Během studia na Gymnáziu Třebíč spolupracoval s odborem dopravy v Třebíči v oblasti městské hromadné dopravy. V roce 2014 organizoval oslavy 60 let MHD v Třebíči. K nim napsal stejnojmennou výroční publikaci. Po složení maturitní zkoušky nastoupil na Fakultu dopravní ČVUT v Praze, kterou absolvoval v roce 2020. V průběhu svého působení v Praze pracoval nejprve jako stevard v autobusech RegioJet, poté jako operativní dispečer a vedoucí stevardů. Od roku 2014 se také aktivně zajímá o politiku. Šest let je členem dopravní komise města a v roce 2018 byl zvolen zastupitelem Třebíče. Kromě dopravy a politiky se zajímá o hudbu a historii.