Fotbal se hraje podle pravidel. Tvorba evropské legislativy také!
„Měli jste to odmítnout už dávno, když jsme měli předsednictví!“ To říká často stínový premiér Karel Havlíček a po něm i mnozí jeho podporovatelé na sociálních sítích, když reagují na úspěšný výsledek jednání o normě EURO7. Problém je, že jsme to udělat nemohli.
Boční odstup 1,5 metru od cyklisty zůstane, zvažujeme jen úpravu u nízkých rychlostí
Vážení cyklisté, dovoluji si – také otevřenou cestou – reagovat na Váš otevřený dopis.
Ano, i 40 let starým TGV lze propagovat moderní železnici
Opravdu chcete propagovat budoucí vysokorychlostní tratě pomocí 40 let starého francouzského rychlovlaku? Přesně takhle se mě v posledních dnech zeptalo několik novinářů i politiků, když zjistili, že po našich kolejích projíždí jedna historická souprava vlaku TGV.
Investujeme a šetříme (a dopravním stavbám nebereme ani korunu)
Docela chápu, že si na první pohled ta dvě úvodní slova v titulku odporují. Přesto trvám na tom, že ve skutečnosti přesně popisují právě projednávaný státní rozpočet a jsou důkazem odpovědného přístupu vlády.
Pandemický zákon není žádná otřesná totalita
Pandemický zákon jako nástroj totality a nepřátel demokracie. Přesně takhle v posledních dnech a týdnech líčí skupina Chcípl pes a parlamentní opozice snahu vládní koalice novelizovat pandemický zákon a prodloužit jeho účinnost. Vypadá to, jako by neexistovala žádná historie a současně ani velmi vážné důvody, proč je důležité mít pandemický zákon i po 28. únoru.
Omezit slevy v dopravě? Tajný plán Babišovy vlády, o kterém se před volbami nesmělo mluvit?
Na začátku dubna se sníží slevy v dopravě z přehnaných 75% na 50%. Plníme tak jeden ze závazků, který jsme jako nová vláda jasně vyslovili. A slíbili jsme to před říjnovými volbami i všem voličům. Populistické slevy, které v roce 2018 zavedli Andrej Babiš a jeho ministři, přinesly celou řadu problémů, vysávaly rozpočet a neodpovídaly ani tomu, co je běžné v jiných státech s vysokou podporou veřejné dopravy.
Jana Maláčová nejspíš zešílela. Investice do bydlení máme podporovat, ne po maláčovsku danit
Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová se rozhodla rázně vstoupit do kampaně a po osmi letech působení své strany ve vládě navrhuje věci, které by měly celý svět spasit. Její recepty ale končí zpravidla peklem pro všechny. Naposledy se pustila do řešení bytové krize.
Vláda mohla řešit dva problémy najednou, ale řekla ne
Představme si zemi, kde chybí desítky nebo spíš stovky tisíc bytů. A současně zemi posetou zanedbanými areály bývalých průmyslových podniků, často v centru nebo blízko centra měst. Bylo by řešením oba problémy spojit?
Budeme vzpomínat na dobu, kdy jsme byli před Hondurasem a Burundi
Vládní koalice zadělala České republice na další vážný problém. Poslanecká sněmovna hlasy hnutí ANO, SPD a několika poslanců ČSSD schválila nový stavební zákon.
Sečtěme se. Ale stát u toho znovu selhal
Od půlnoci ze včerejška na dnešek se všichni sčítáme. Je třeba tím projít, koneckonců jde o zákonnou povinnost. Akce však vyvolává řadu otázek.