EXKLUZIVNĚ: Deník Metro ČR střídá majitele
Smůlu má jen management pražské pobočky. Výpovědi vysokých ředitelů společnosti Metro Česká republika jsou už takříkajíc na cestě. Redaktoři se však o svá místa nijak zvlášť obávat nemusí. Jeden bývalý šéfredaktor má již na starosti přesun redakce na novou adresu místo původní v Karlíně.
Metro jsou nejdistribuovanější noviny světa a druhé nejčtenější. Začalo ve Stockholmu v roce 1995, pražská pobočka byla otevřena v roce 1997. Mezitím Metro expandovalo do třiadvaceti zemí (ve dvou případech neúspěšně: projekt se skončil uzavřením redakcí) a vychází v osmnácti jazycích. Jediným relevantním zdrojem příjmů deníku je inzerce, proto má omezený rozsah. Místo zpravodajů a novinářů zaměstnává v redakci lamače a grafiky, kteří editují agenturní zprávy.
Jakkoliv čtenost papírových novin celosvětově klesá, Metro a další bezplatné deníky přijdou do ruky velkého množství lidí, kteří by si jinak žádnou tiskovinu nekoupili, a to včetně strategicky důležité skupiny osob mladších pětadvaceti let. S novinami zdarma si zvykají na čtení tisku a předpokládá se, že až dospějí, stanou se čtenáři "velkých" titulů.