Agentura PSB vzala Andreje Babiše na výlet do Ameriky
Andrej Babiš zásobuje své fanoušky častými postřehy na svém twitteru a facebooku již nějaký čas. Jejich intenzita se ještě zvyšuje vždy, když autor odcestuje do vzdálených končin. I to je součástí důkladné marketingové strategie.
A pokud cestu přímo organizuje agentura, která vytváří obraz svému klientovi, tak je logické, že dbá na její prezentaci a zhodnocení. Bylo tomu tak i při pouti Amerikou, kterou nyní absolvoval místopředseda české vlády, její ministr financí a hlavně majitel impéria Agrofert v režii agentury PSB. Nutno říci, že tam zřejmě nebyl jako oficiální reprezentant vlády, nýbrž jako soukromá osoba. Osoba jistě mocná, vlivná a pro jisté zájmy USA osoba pravděpodobně perspektivní.
Agenturu PSB tvoří její tři zakladatelé a spoluvlastníci – Mark Penn, Douglas Schoen a Michael Berland. Zaměřují se na marketingové strategie, politické konzultace a průzkumy trhu a veřejného mínění. Úspěšní byli v politických volebních kampaních. Klienty PSB byli mimo jiné Bill Clinton, Tony Blair, Michael Bloomberg, Silvio Berlusconi a Hillary Clintonová. V ČR to byl dříve Jiří Paroubek a nyní Andrej Babiš a jeho ANO.
Agentura PSB pracovala i na Ukrajině, v Srbsku, ve Venezuele, v Kolumbii, v Izraeli, v Číně, v Indii atd. Kromě politiky vytváří různé strategie i v oblasti zdravotnictví, potravinářství, IT, v bankovnictví, v médiích, ale i v oblasti sportu a zábavy. Mezi mnohé další klienty PSB patří i Aspen Institute, který je činný také u nás.
Hlavní tvář agentury, kterou je beze sporu Mark J. Penn, je známa svými výroky, kterými propaguje účinnost tzv. negativní kampaně: „masivní negativní reklama dokáže utvářet názor voličů, aniž jim předložíte jediný důkaz“, anebo tento: „řekněte lidem, co chtějí slyšet, lidskost a odpovědnost do kampaně nepatří“. Političtí protivníci jeho klientů jsou v kampani ti, kteří lžou, kradou, jsou to mafiáni, ale média přesto vedou proti jeho klientům štvavou kampaň.
Andrej Babiš nám v posledních dnech posílal nejen postřehy, ale i fotografie ze setkání s celebritami americké politiky a společnosti. S neskrývanou pýchou a radostí nám sděluje, že se sešel s Michaelem Bloombergem, který se také (slovy autora) jako bohatý mediální magnát pustil v pozici starosty New Yorku do nápravy bordelu. Sešel se i s Josephem Stglitzem, nositelem Nobelovy ceny za ekonomii či s bývalou ministryní zahraničí Madeleine Albrigtovou.
Super star současné české politiky a byznysu se také pochlubila skvělými vztahy s velvyslancem Shapirem či s americkou obchodní komorou. Ocenila roli šéfa své volební kampaně a svého stálého marketingového a politického konzultanta Alexe Brauna, který pracuje pro agenturu PSB. Tento osmatřicetiletý absolvent UK v Praze žije nyní ve Washingtonu, ale s Andrejem Babišem je v denním kontaktu. V loňském roce získal Alex Braun prestižní cenu Pollie. Je to obdoba Oskara v oboru politický konzultant, a to právě za úspěch kampaně pro Babišovo ANO. Jeho bratr pracuje jako šéf poradců Věry Jourové v centrále EU v Bruselu. Otec bratří, původem Slovák, působil dříve jako velvyslanec například v Turecku a v Makedonii.
Jedinou kaňkou v jeho spanilé jízdě po USA byl článek o Andreji Babišovi v časopise Foreign Policy, který hrdinu naší doby vykreslil jako klasického východoevropského oligarchu, s hlubokými kořeny v totalitní minulosti, jako člověka, který je v masivním střetu zájmů apod. Andrej Babiš vzkázal svým fandům, že na tento plátek zvažuje žalobu. Mohlo by to být docela pikantní divadlo u amerického soudu, který by se ho možná zeptal na to, jaký je rozdíl mezi tím řídit stát jako firmu anebo spíše pro firmu. Možná by se zeptal i na švýcarské firmy OF I a Ameropa, a třeba i na legendárního Marca Riche.
Marc Rich byl v USA souzen pro desítky hospodářských deliktů. V polovině 80 tých let uprchl do Švýcarska, kde žil až do své smrti v létě 2013. Tento původem Belgičan (Marcell Reich) se dopustil daňových deliktů, vydírání, zpronevěry a do USA už se nikdy nevrátil, neboť by ho tam čekalo doživotí. To se změnilo 20.1.2001, kdy mu tehdejší prezident USA Bill Clinton udělil milost. Stalo se tak jen několik hodin před vypršením jeho prezidentského mandátu. Bylo to na návrh pozdějšího ministra spravedlnosti Erica Holdera. Za tuto milost lobbovalo i několik vlivných izraelských politiků. Marc Rich měl své výrazné podnikatelské aktivity také v ČR. Z dávných časů znal působení sítě obchodních zástupců z bývalého sovětského bloku na Blízkém východě, kde v sedmdesátých a osmdesátých letech působil.
Po americké misi Andreje Babiše se nabízí řada zásadních otázek. Je evidentní, že nešlo jen o turistickou prohlídku východního pobřeží USA. Některým vlivným kruhům ve Spojených státech možná vyhovuje někdo, kdo kumuluje tolik moci, že se stačí dohodnout jen s ním a není třeba vést dialogy s dalšími hráči, ať již partnery či oponenty. Andrej Babiš má kromě svých vlastních médií tu správnou agenturu, která umí stvořit ty optimální obrazy a vše ostatní buď vyretušovat, nebo alespoň zrelativizovat. On také dokáže propojovat zájmy i dalších československých oligarchistických rodin, umí to i s prezidentem Milošem Zemanem a jeho vybraným nástupcem Vladimírem Dlouhým. To stačí k uzavření pragmatické dohody. Alespoň se vložená investice vrátí. Hi friends. Good luck.
Vítejte z další dovolené, pane Babiši.
Agenturu PSB tvoří její tři zakladatelé a spoluvlastníci – Mark Penn, Douglas Schoen a Michael Berland. Zaměřují se na marketingové strategie, politické konzultace a průzkumy trhu a veřejného mínění. Úspěšní byli v politických volebních kampaních. Klienty PSB byli mimo jiné Bill Clinton, Tony Blair, Michael Bloomberg, Silvio Berlusconi a Hillary Clintonová. V ČR to byl dříve Jiří Paroubek a nyní Andrej Babiš a jeho ANO.
Agentura PSB pracovala i na Ukrajině, v Srbsku, ve Venezuele, v Kolumbii, v Izraeli, v Číně, v Indii atd. Kromě politiky vytváří různé strategie i v oblasti zdravotnictví, potravinářství, IT, v bankovnictví, v médiích, ale i v oblasti sportu a zábavy. Mezi mnohé další klienty PSB patří i Aspen Institute, který je činný také u nás.
Hlavní tvář agentury, kterou je beze sporu Mark J. Penn, je známa svými výroky, kterými propaguje účinnost tzv. negativní kampaně: „masivní negativní reklama dokáže utvářet názor voličů, aniž jim předložíte jediný důkaz“, anebo tento: „řekněte lidem, co chtějí slyšet, lidskost a odpovědnost do kampaně nepatří“. Političtí protivníci jeho klientů jsou v kampani ti, kteří lžou, kradou, jsou to mafiáni, ale média přesto vedou proti jeho klientům štvavou kampaň.
Andrej Babiš nám v posledních dnech posílal nejen postřehy, ale i fotografie ze setkání s celebritami americké politiky a společnosti. S neskrývanou pýchou a radostí nám sděluje, že se sešel s Michaelem Bloombergem, který se také (slovy autora) jako bohatý mediální magnát pustil v pozici starosty New Yorku do nápravy bordelu. Sešel se i s Josephem Stglitzem, nositelem Nobelovy ceny za ekonomii či s bývalou ministryní zahraničí Madeleine Albrigtovou.
Super star současné české politiky a byznysu se také pochlubila skvělými vztahy s velvyslancem Shapirem či s americkou obchodní komorou. Ocenila roli šéfa své volební kampaně a svého stálého marketingového a politického konzultanta Alexe Brauna, který pracuje pro agenturu PSB. Tento osmatřicetiletý absolvent UK v Praze žije nyní ve Washingtonu, ale s Andrejem Babišem je v denním kontaktu. V loňském roce získal Alex Braun prestižní cenu Pollie. Je to obdoba Oskara v oboru politický konzultant, a to právě za úspěch kampaně pro Babišovo ANO. Jeho bratr pracuje jako šéf poradců Věry Jourové v centrále EU v Bruselu. Otec bratří, původem Slovák, působil dříve jako velvyslanec například v Turecku a v Makedonii.
Jedinou kaňkou v jeho spanilé jízdě po USA byl článek o Andreji Babišovi v časopise Foreign Policy, který hrdinu naší doby vykreslil jako klasického východoevropského oligarchu, s hlubokými kořeny v totalitní minulosti, jako člověka, který je v masivním střetu zájmů apod. Andrej Babiš vzkázal svým fandům, že na tento plátek zvažuje žalobu. Mohlo by to být docela pikantní divadlo u amerického soudu, který by se ho možná zeptal na to, jaký je rozdíl mezi tím řídit stát jako firmu anebo spíše pro firmu. Možná by se zeptal i na švýcarské firmy OF I a Ameropa, a třeba i na legendárního Marca Riche.
Marc Rich byl v USA souzen pro desítky hospodářských deliktů. V polovině 80 tých let uprchl do Švýcarska, kde žil až do své smrti v létě 2013. Tento původem Belgičan (Marcell Reich) se dopustil daňových deliktů, vydírání, zpronevěry a do USA už se nikdy nevrátil, neboť by ho tam čekalo doživotí. To se změnilo 20.1.2001, kdy mu tehdejší prezident USA Bill Clinton udělil milost. Stalo se tak jen několik hodin před vypršením jeho prezidentského mandátu. Bylo to na návrh pozdějšího ministra spravedlnosti Erica Holdera. Za tuto milost lobbovalo i několik vlivných izraelských politiků. Marc Rich měl své výrazné podnikatelské aktivity také v ČR. Z dávných časů znal působení sítě obchodních zástupců z bývalého sovětského bloku na Blízkém východě, kde v sedmdesátých a osmdesátých letech působil.
Po americké misi Andreje Babiše se nabízí řada zásadních otázek. Je evidentní, že nešlo jen o turistickou prohlídku východního pobřeží USA. Některým vlivným kruhům ve Spojených státech možná vyhovuje někdo, kdo kumuluje tolik moci, že se stačí dohodnout jen s ním a není třeba vést dialogy s dalšími hráči, ať již partnery či oponenty. Andrej Babiš má kromě svých vlastních médií tu správnou agenturu, která umí stvořit ty optimální obrazy a vše ostatní buď vyretušovat, nebo alespoň zrelativizovat. On také dokáže propojovat zájmy i dalších československých oligarchistických rodin, umí to i s prezidentem Milošem Zemanem a jeho vybraným nástupcem Vladimírem Dlouhým. To stačí k uzavření pragmatické dohody. Alespoň se vložená investice vrátí. Hi friends. Good luck.
Vítejte z další dovolené, pane Babiši.